Bitage schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 21:56:
[...]
Dit had ik vanochtend ook, je hebt je telefoon gebricked. Geen paniek! Dit is makkelijk te fixen. Je moet de instructies van
[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's volgen tot en met punt 5 (als je bij punt 5 een andere CID krijgt, kun je de USB debrick hieronder beter niet proberen). Die dingen hoef je allemaal niet te downloaden, alleen de SDK. Verder moet je even
AdbWinApi.dll en
AdbWinUsbApi.dll van
platform-tools naar
tools kopieëren, anders werkt
fastboot.exe niet. Hiermee los je de SD card brick op.
Voor de USB brick: als je daarna je Desire niet met je PC kunt verbinden, moet je even naar
http://android.modaco.com...-rickrolled-b0rked-fixed/ gaan en de update.zip downloaden en toepassen via de recovery. Dan zou alles weer moeten werken

Na wat gesukkel met die AndroidSDK hier onder Gentoo is het me gelukt de microSD weer aan de praat te krijgen!

Ik kan weer foto's maken, mp3 luisteren enz enz. Het kaartje wordt mooi terug gevonden. Ik had trouwens de "standaard" CID.
De USB brick ga ik nu proberen te fixen. Ik edit m'n post straks wel.
Bedankt voor je reactie!
//edit 08u35: Meermaals via gparted en command line (Gentoo) mijn microSDkaartje gepartitioneerd maar nooit werd het door recovery herkend. Diezelfde foutmelding van cannot find /dev/block/mmc...
Vervolgens gewoon vanuit recovery zelf het SD kaartje gepartitioneerd en dat ging ook prima. Gek genoeg want ik had mijn partities identiek hetzelfde aangemaakt. Maar goed, update.zip erop geknald, geflashed vanuit recovery en klaar! Bluetooth, GPS, opladen via USB en files transferren van en naar PC, toegang tot mijn SDkaartje, alles werkt nu weer zoals het hoort.
Hulde, een been, een standbeeld en eeuwig respect voor jou en de anderen die mij tips gaven.
//edit 08u48: typefouten verbeterd.
Bij mij iig wel. Ik had een perfect werkende CM7 op m'n Android. Ik ging naar Rom Manager, koos "backup current ROM", hij reboote naar recovery om z'n backup te maken wat trouwens zonder enige error ging. En dat was het. Na het opstarten naar CM7 was ik de toegang tot mijn SD-kaartje kwijt...
[
Voor 31% gewijzigd door
H1MSELF1SH op 20-03-2011 08:48
]