[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste
Acties:
  • 121.225 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:57
Hmm..hoewel...
Ik had mijn SD kaart gepartitioneerd zoals't hoort: een kleine partitie (512MB) als ext3 en de resterende 7,5GB als FAT32. Vervolgens dacht ik dan maar naar CM6.1 (de stable dus) te gaan in de hoop dat daar alles wel zou werken. CM6.1 heb ik gedownload en op de SD-kaart gezet.
In recovery: Flash zip rfom sdcard en dan krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
3
E:Can't mount /dev/block/mmcblk0p1 (or /dev/block/mmcblk0)
(No such file or directory)
E:Can't mount /sdcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:36
Ik zou ook nog eens dezelfde ROM flashen(geen wipe, gewoon er overheen). Geen idee waar het aan ligt, maar als je in de recovery bij je sd kaart kunt komen lijkt het me aan de ROM te liggen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 10:33
Grudgie schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:16:
Hebben jullie dan ook wel eens dat de Desire uit het niets opeens onverwachts opnieuw boot en dat je in Oxygen bootloader zit zeg maar met die groene letters en dat hij daar blijft hangen? En dat enige oplossing is batterij eruit te halen en weer erin doen om je telefoon normaal aan te krijgen?

Ik wel. Heel weird.. had ik bij vorige versies van Oxygen namelijk ook.
Heb ik ook,wat bij mij opvalt is dat het alleen gebeurd wanneer de accu bijna leeg is

Oxygen 2.0.1

oxygen rc7 ( er geen last van gehad ) -> update to 2.0.1 nu dus wel

hebben jullie een fullwipe gedaan of een update ?
als we allemaal een update hebben gedaan naar 2.0.1 zou dat het miss verklaren :+

[ Voor 16% gewijzigd door osmosis op 19-03-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
janvanduschoten schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 14:36:
Ik zou ook nog eens dezelfde ROM flashen(geen wipe, gewoon er overheen). Geen idee waar het aan ligt, maar als je in de recovery bij je sd kaart kunt komen lijkt het me aan de ROM te liggen.
Dat lukt dus ook niet. Dan krijg ik de melding die ik m'n post hierboven heb gezet. :(

Ik heb intussen al een wipe all gedaan naar de standaard CM7 maar nog steeds wordt geen enkele SD kaart herkend.

[ Voor 12% gewijzigd door H1MSELF1SH op 19-03-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Wat ik zou doen:

SD kaart backuppen op de PC, terug in toestel en daar partitioneren in je recovery. Daarna een full wipe en de ROM flashen (download hem maar eens helemaal opnieuw en check de MD5). Je toestel na het flashen rebooten en kijken of het werkt. Als je sd kaart nu wel normaal functioneert, je belangrijke gegevens weer terugzetten naar je sd kaart en lekker weekend gaan vieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 21:03
Mhh. Ik ben er achter gekomen dat mijn gps niet meer werkt na het installeren van de CM 7 RC2 ROM. Het bereik zou zeker goed moeten zijn, ik woon in de middle of nowhere en had altijd vrij snel een gps fix te pakken. Nu heb ik die nog niet na 2 minuten.

Ik heb het met zowel Google Navigation als Runkeeper geprobeerd, maar beide programma's krijgen geen fix.
l3art schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:52:
[...]

Schijnt trouwens in de nb15 van CM7 wel een bug te zitten met de GPS. Mensen die bij het rebooten wel snel een fix krijgen, maar na gps uitgeschakeld te hebben en daarna weer inschakelen, krijgt men daarna met geen mogelijkheid een fix..
Dit heb ik uiteraard als eerste geprobeerd maar het heeft niet geholpen...

Heeft iemand nog tips of moet ik hem maar opnieuw flashen?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:43
Gaat je gps sowieso wel aan?
Want met die ene bug kan je proberen wat je wil, maar je krijgt de gps niet eens ingeschakeld.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 22:10

Tags NL

Harmful or Harmless?

StefanvanGelder schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 15:52:
Mhh. Ik ben er achter gekomen dat mijn gps niet meer werkt na het installeren van de CM 7 RC2 ROM. Het bereik zou zeker goed moeten zijn, ik woon in de middle of nowhere en had altijd vrij snel een gps fix te pakken. Nu heb ik die nog niet na 2 minuten.

Ik heb het met zowel Google Navigation als Runkeeper geprobeerd, maar beide programma's krijgen geen fix.

Heeft iemand nog tips of moet ik hem maar opnieuw flashen?
Het probleem zit in de RC2, na reboot doet hij het totdat je switched (hem uit zet) Hij gaat dan niet meer goed aan... Installeer eens een nightly build, hoger dan 22 volgens mij, en dan is het probleem voorbij. Zelf draai ik nu de laatste build (25) en geen issues en stabiel

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
l3art schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 15:55:
Gaat je gps sowieso wel aan?
Want met die ene bug kan je proberen wat je wil, maar je krijgt de gps niet eens ingeschakeld.
Hij gaat inderdaad niet aan, ik zie in ieder geval niet het gps icoontje dat die is ingeschakeld.
-={Fred_Perry}=- schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 16:00:
[...]

Het probleem zit in de RC2, na reboot doet hij het totdat je switched (hem uit zet) Hij gaat dan niet meer goed aan... Installeer eens een nightly build, hoger dan 22 volgens mij, en dan is het probleem voorbij. Zelf draai ik nu de laatste build (25) en geen issues en stabiel
Na reboot werkt die nog niet, dus de reactie van l3art is wel terecht.

[ Voor 45% gewijzigd door Stefanovic45 op 19-03-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manu_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 17:49
jterpstra schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 14:42:
[...]

Heb ik ook,wat bij mij opvalt is dat het alleen gebeurd wanneer de accu bijna leeg is

Oxygen 2.0.1

hebben jullie een fullwipe gedaan of een update ?
als we allemaal een update hebben gedaan naar 2.0.1 zou dat het miss verklaren :+
Zoals je op XDA kunt lezen heeft iedereen dit probleem, het heeft dus niet met wel of geen wipe te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

StefanvanGelder schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 16:05:
[...]

Na reboot werkt die nog niet, dus de reactie van l3art is wel terecht.
Hmm, bij mij deed hij het dus totdat ik hem uitschakelde en weer inschakelde. Maar een nightly build installeren is geen optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
StefanvanGelder schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 15:52:
Hmmm, apart. Ik heb de RC2 versie uit mijn sig geflasht en geen GPS problemen (meer). Had ik wel met de Nightly's die daarna volgden, dus weer terug gegaan naar RC2 en deze werkt perfect voor mij. Later Nightly's schijnen wel goed te werken met GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
-={Fred_Perry}=- schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 16:21:
[...]

Hmm, bij mij deed hij het dus totdat ik hem uitschakelde en weer inschakelde. Maar een nightly build installeren is geen optie voor je?
Jewel :) Ik ga het even proberen.

EDIT: Moet ik hem eerst volledig wipen? Heb hem er namelijk nu zo overheen gegooid, maar dat heeft niet geholpen...

[ Voor 16% gewijzigd door Stefanovic45 op 19-03-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
janvanduschoten schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 15:30:
Wat ik zou doen:

SD kaart backuppen op de PC, terug in toestel en daar partitioneren in je recovery. Daarna een full wipe en de ROM flashen (download hem maar eens helemaal opnieuw en check de MD5). Je toestel na het flashen rebooten en kijken of het werkt. Als je sd kaart nu wel normaal functioneert, je belangrijke gegevens weer terugzetten naar je sd kaart en lekker weekend gaan vieren :)
Ik heb geprobeerd wat je zei. De microSD kaart vanuit recovery gepartitioneerd (512MB). Vervolgens zette ik de CM7 ROM erop via PC. Ik zag echter dat die partitie niet 512 maar 750MB was (wat ik vroeger al eens manueel met Gparted gemaakt had). Toch maar CM7 ROM erop (md5 check gedaan en ok), maar in recovery krijg ik nog altijd die foutmelding dat /dev/block/mmcblk0 niet gevonden wordt.
Het lijkt dus dat partitioneren vanuit recovery ook niet gaat. Brrr... I'm out of options. :(

Toch bedankt voor je tip iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

jterpstra schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 14:42:
[...]

Oxygen 2.0.1

Probleem is bekend: http://code.google.com/p/oxygen-rom/issues/detail?id=507

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

StefanvanGelder schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 16:35:
[...]

Jewel :) Ik ga het even proberen.

EDIT: Moet ik hem eerst volledig wipen? Heb hem er namelijk nu zo overheen gegooid, maar dat heeft niet geholpen...
Heb nooit wipe gedaan tussen upgrades, ging altijd prima... (Vanaf rc1 naar rc2 naar alle nightly builds nu) Maar aangezien je een probleem hebt wat ik niet heb, misschien wel verstandig? (Backup je SD eerst en altijd Nandroid natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
H1MSELF1SH schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 17:07:
[...]

Ik heb geprobeerd wat je zei. De microSD kaart vanuit recovery gepartitioneerd (512MB). Vervolgens zette ik de CM7 ROM erop via PC. Ik zag echter dat die partitie niet 512 maar 750MB was (wat ik vroeger al eens manueel met Gparted gemaakt had). Toch maar CM7 ROM erop (md5 check gedaan en ok), maar in recovery krijg ik nog altijd die foutmelding dat /dev/block/mmcblk0 niet gevonden wordt.
Het lijkt dus dat partitioneren vanuit recovery ook niet gaat. Brrr... I'm out of options. :(

Dat is wel vreemd. Het lijkt er dus ook dat ook je recovery niet bij de SD kan. Het lijkt alsof er een partitie gemaakt wordt, maar ondertussen gebeurd dat niet en blijven de oude partities bestaan. Daar krijg je geen foutmelding van, maar dus wel als je een rom wil flashen.
Hmmm wat je kan proberen is zo'n bestand downloaden van de HTC site oid. Daarmee kan je via je pc en een usb verbindinding er weer een officiele HTC rom opzetten. Heb je je usb kaart niet voor nodig. Misschien dat het dan weer gaat werken??? (ten minste dat was vroeger zo mogelijk)

edit:
Hier kan je ze dus vinden

[ Voor 40% gewijzigd door 13art op 19-03-2011 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik net ook al aangaf ben ik nog geen expert in rooten en custom roms, maar ik heb ff zitten denken.

Het is al duidelijk dat het niet aan de rom ligt, maar mssn wel aan de cmw of amon_ra root access. Het kan zijn dat tijdens het backup maken toch iets fout is gegaan. Mssn als je je foon opnieuw root dat het probleem dan weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
H1MSELF1SH schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 17:07:
[...]

Dit had ik vanochtend ook, je hebt je telefoon gebricked. Geen paniek! Dit is makkelijk te fixen. Je moet de instructies van [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's volgen tot en met punt 5 (als je bij punt 5 een andere CID krijgt, kun je de USB debrick hieronder beter niet proberen). Die dingen hoef je allemaal niet te downloaden, alleen de SDK. Verder moet je even AdbWinApi.dll en AdbWinUsbApi.dll van platform-tools naar tools kopieëren, anders werkt fastboot.exe niet. Hiermee los je de SD card brick op.

Voor de USB brick: als je daarna je Desire niet met je PC kunt verbinden, moet je even naar http://android.modaco.com...-rickrolled-b0rked-fixed/ gaan en de update.zip downloaden en toepassen via de recovery. Dan zou alles weer moeten werken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Bitage op 19-03-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 22:53
H1MSELF1SH schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 12:16:
Hallo allemaal,

Ik zit met een vervelend probleem en hopelijk kunnen jullie mij helpen. Mijn HTC Desire is geroot en voorzien van de CM7-RC2 mod.
Nu wou ik deze backuppen. Dus ik ging naar Rom Manager (v3.0.1.2), klikte op "Backup Current ROM", hij bootte naar recovery, deed z'n backup netjes (zonder foutmeldingen) en startte vervolgens weer op. Alleen heb ik nu geen toegang meer tot de SD card ?! De apps die op m'n SD card geinstalleerd zijn, zijn dus ook niet meer te vinden. Als ik kijk bij Settings -> Storage dan staat "Mount SD card" in het grijs waardoor ik het niet kan aanklikken. Als ik ROM Manager opnieuw start dan zegt die ook "SD Card not mounted".

Ik heb dan mijn microSD-naar-USB aansluiting genomen, kaartje aan PC gehangen en daar werkt alles nog prima. Alle data staat er ook op. Ik heb vervolgens een checkdisk uitgevoerd, er werden geen fouten gevonden, proper geünmount maar na reboot vond mijn Desire het kaartje nog steeds niet.

Dan heb ik nog getest met een 2e microSD kaartje dat ik hier had liggen, maar ook dat wordt helemaal niet herkend.

Ik heb al wat liggen kijken op Google maar weinig zinvol gevonden... Heeft iemand een idee?

Bedankt bij voorbaat!
Ik heb dat ook eens gehad met mn tab. Een verschil in filesystems was het probleem toen.
wat je zou kunnen proberen is om de sdkaart in de pc op fat32 oid te formatteren en opnieuw te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 12:39

pathfinder2k

is hier...

Bitage schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 21:56:
[...]

Dit had ik vanochtend ook, je hebt je telefoon gebricked. Geen paniek! Dit is makkelijk te fixen. Je moet de instructies van [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's volgen tot en met punt 5 (als je bij punt 5 een andere CID krijgt, kun je de USB debrick hieronder beter niet proberen). Die dingen hoef je allemaal niet te downloaden, alleen de SDK. Verder moet je even AdbWinApi.dll en AdbWinUsbApi.dll van platform-tools naar tools kopieëren, anders werkt fastboot.exe niet. Hiermee los je de SD card brick op.

Voor de USB brick: als je daarna je Desire niet met je PC kunt verbinden, moet je even naar http://android.modaco.com...-rickrolled-b0rked-fixed/ gaan en de update.zip downloaden en toepassen via de recovery. Dan zou alles weer moeten werken :)
Maar hoe is dit dan precies gebeurd? Door vanuit de ROM een backup te initieren? Lijkt me wel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
pathfinder2k schreef op zondag 20 maart 2011 @ 00:46:
[...]

Maar hoe is dit dan precies gebeurd? Door vanuit de ROM een backup te initieren? Lijkt me wel vaag.
Had vanuit een half gefaalde nandroid backup geboot naar clockwork recovery terwijl er Amon Ra 2 op stond. Vanuit clockwork weer een backup gemaakt en daarna CM7 geflashed. En toen toen was het raak :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

Bitage schreef op zondag 20 maart 2011 @ 00:51:
[...]

Had vanuit een half gefaalde nandroid backup geboot naar clockwork recovery terwijl er Amon Ra 2 op stond. Vanuit clockwork weer een backup gemaakt en daarna CM7 geflashed. En toen toen was het raak :p
Figures :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Dat is waar ook ja. USB brick komt ook nog voor. Klinkt erg aannemelijk. Dat inderdaad eerst maar even proberen :)
Goede tip Bitage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
Bitage schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 21:56:
[...]

Na wat gesukkel met die AndroidSDK hier onder Gentoo is het me gelukt de microSD weer aan de praat te krijgen! _/-\o_ Ik kan weer foto's maken, mp3 luisteren enz enz. Het kaartje wordt mooi terug gevonden. Ik had trouwens de "standaard" CID.
De USB brick ga ik nu proberen te fixen. Ik edit m'n post straks wel.
Bedankt voor je reactie!

//edit 08u35: Meermaals via gparted en command line (Gentoo) mijn microSDkaartje gepartitioneerd maar nooit werd het door recovery herkend. Diezelfde foutmelding van cannot find /dev/block/mmc...
Vervolgens gewoon vanuit recovery zelf het SD kaartje gepartitioneerd en dat ging ook prima. Gek genoeg want ik had mijn partities identiek hetzelfde aangemaakt. Maar goed, update.zip erop geknald, geflashed vanuit recovery en klaar! Bluetooth, GPS, opladen via USB en files transferren van en naar PC, toegang tot mijn SDkaartje, alles werkt nu weer zoals het hoort.
Hulde, een been, een standbeeld en eeuwig respect voor jou en de anderen die mij tips gaven. _/-\o_
//edit 08u48: typefouten verbeterd.
pathfinder2k schreef op zondag 20 maart 2011 @ 00:46:
[...]

Bij mij iig wel. Ik had een perfect werkende CM7 op m'n Android. Ik ging naar Rom Manager, koos "backup current ROM", hij reboote naar recovery om z'n backup te maken wat trouwens zonder enige error ging. En dat was het. Na het opstarten naar CM7 was ik de toegang tot mijn SD-kaartje kwijt...

[ Voor 31% gewijzigd door H1MSELF1SH op 20-03-2011 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Goed om te zien dat het weer werkt!

Las net op XDA dat Leedroid in de komende dagen met Leedroid 3.0 komt.
Voor de mensen die liever geen Sense hebben, komt hij ook met een versie zonder Sense en alle bijhorende widgets, etc.

Ben er zelf de afgelopen dagen achter gekomen dat er een bug in de online kitchen zit (de kitchen om de battery etc aan te passen). Ik probeerde iets te brouwen, maar elke keer als ik deze flashte kreeg ik een bootloop. Wat bleek, na het uitzetten van de patch9 reparatie in de kitchen (die optie heb je bij het uploaden van het frameworkres.apk bestand) ging het wel goed. Maker is er al van op de hoogte en is er mee bezig. Maar dan weten jullie het nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 14:00
Voor mensen die nu al geen Sense of andere apk's meer willen, Android commander lost dit ook op.
Bij insertcoin staat een lijstje wat verwijderd kan worden.

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
l3art schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:35:
Cyanogen ondersteunt uit zichzelf geen A2SD. Daarvoor moet je even s2e installeren (staat in de op op xda). Deze even instellen telefoon rebooten en klaar.

Wat betreft het dimmen, dat werkt wel maar niet altijd even snel. Soms begint het scherm erg fel maar wordt na verloop van tijd toch gedimd.
Al werkt mijn App2SD nu wel prima, toch valt het mij op dat ik met Nightly CM7 telkens minder ruimte op mijn sd kaart heb. Ik geef eigenlijk de schuld aan de S2E mod, die ik pas na een tijdje gedaan heb.

Nu wil ik mijn ROM opnieuw installeren (nu voorlopig echt voor de laatste keer), om te kijken dat wanneer ik deze mod vanaf het begin geïnstalleerd heb mijn SD kaart niet meer vol loopt. Nu is er namelijk nog (zonder caché) 51 MB over, ben bang dat 't nog minder wordt wanneer ik meer apps download. Ik heb de ROM namelijk nog niet zo lang geïnstalleerd...

Nu is mijn vraag aan iedereen die de S2E/A2SD+ mod van xda op Nightly CM7 geïnstalleerd heeft: hoeveel ruimte hebben jullie nog op het intern geheugen?

En welke backup is het best hiervoor? Ik denk bij een Nandroid backup, dat hij de plaatsing van de apps ook onthoud, of niet? Moet ik dan gaan voor een Titanium of een MyBackup Pro backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Even een update vanaf mijn kant.

Ik had het probleem met CM RC2 en nightly 25 dat mijn gps niet meer werkte, aangezien ik dit best wel regelmatig gebruik wilde ik het hoe dan ook weer snel werkend hebben. Ik heb ervoor gekozen om alles weer te wipen en vervolgens de Stock Sense te installeren, wel met root! Gps werkt in ieder geval weer en ik heb toch lekker veel ruimte om apps te installeren :)

Ik was al helemaal aan HTC Sense gewent, dat is ook wat waard. Tevens had ik het idee dat ik inleverde op accuduur en mijn dataoverdracht via usb was uitermate traag. Ik ben zo ook wel tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 14:18
StefanvanGelder schreef op zondag 20 maart 2011 @ 17:33:
Even een update vanaf mijn kant.

Ik had het probleem met CM RC2 en nightly 25 dat mijn gps niet meer werkte, aangezien ik dit best wel regelmatig gebruik wilde ik het hoe dan ook weer snel werkend hebben. Ik heb ervoor gekozen om alles weer te wipen en vervolgens de Stock Sense te installeren, wel met root! Gps werkt in ieder geval weer en ik heb toch lekker veel ruimte om apps te installeren :)

Ik was al helemaal aan HTC Sense gewent, dat is ook wat waard. Tevens had ik het idee dat ik inleverde op accuduur en mijn dataoverdracht via usb was uitermate traag. Ik ben zo ook wel tevreden :)
Welke stock versie gebruik je?
Neig zelf ook iedere keer weer terug te keren naar een stock versie.

Heb dan ook Starburst uitgeprobeerd maar ben nu uiteindelijk maar weer terug gegaan naar de Leedroid rom met de laaste SNQ / callrec kernel en moet zeggen deze loopt nu ook aardig stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Deze, hij staat ook in de startpost als Stock Sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:58

codex

Geen OpenAI agent :)

Dit weekend heb ik Gingervillain 1.6 geflashed, en ik moet zeggen dat ik het een fijne rom vind. Ik stuit alleen op 2 dingen. Mijn muziekspeler(zowel stock als winamp) laten geen nummers zien terwijl ik ze wel kan afspele als ik het open via de file explorer. Ten tweede kan ik maar een klein deel van de widgets selecteren. Zijn dit bekende problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-10 20:41
reemprive schreef op maandag 21 maart 2011 @ 08:44:
Ten tweede kan ik maar een klein deel van de widgets selecteren. Zijn dit bekende problemen?
Verplaats je programma's waarvan je de widgets wil gebruik naar telefoon ipv sd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-04 14:59
reemprive schreef op maandag 21 maart 2011 @ 08:44:
Dit weekend heb ik Gingervillain 1.6 geflashed, en ik moet zeggen dat ik het een fijne rom vind. Ik stuit alleen op 2 dingen. Mijn muziekspeler(zowel stock als winamp) laten geen nummers zien terwijl ik ze wel kan afspele als ik het open via de file explorer. Ten tweede kan ik maar een klein deel van de widgets selecteren. Zijn dit bekende problemen?
Ik heb ook GV 1.6. Jouw problemen herken ik niet. Als ik echter Angry Birds installeer, flipt de telefoon wel. Ik krijg dan een reboot. Sindsdien een aantal FC gehad.

Was weer van mijn Sense afgestapt omdat die erg laggy werd. Nu voorlopig maar weer GV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:58

codex

Geen OpenAI agent :)

Pizr schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:55:
[...]

Verplaats je programma's waarvan je de widgets wil gebruik naar telefoon ipv sd.
Top! Zo simpel op te lossen. Ik ga even kijken of ik die MP3's nog aan de praat kan krijgen dan ben ik een tevreden mens. Wat mij overigens opvalt is dat Quadrant niet bijzonder hoog scoort op deze rom, maar hij in het normale gebruik juist beter en responsiever is dan de rom's waarmee ik bijna dubbel zo hoog scoor.

Edit:
MP3 probleem fixed. Batterij eruit en er weer in nu ineens wel zichtbaar :?

[ Voor 7% gewijzigd door codex op 21-03-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
reemprive schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:26:
[...]

Top! Zo simpel op te lossen. Ik ga even kijken of ik die MP3's nog aan de praat kan krijgen dan ben ik een tevreden mens. Wat mij overigens opvalt is dat Quadrant niet bijzonder hoog scoort op deze rom, maar hij in het normale gebruik juist beter en responsiever is dan de rom's waarmee ik bijna dubbel zo hoog scoor.

Edit:
MP3 probleem fixed. Batterij eruit en er weer in nu ineens wel zichtbaar :?
Quadrant genereert dan ook gewoon een nummer die niet zoveel zegt. En de weging van de onderdelen is ook nog een beetje een vaag verhaal. Hogere quadrant is niet persé sneller, ook niet theoretisch. Betekend enkel dat sommige onderdelen beter presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-09 20:10

Freshnezz

Why so serious?

Ik draai sinds een paar dagen de MIUI ROM... wat is die smooth zeg! Zijn jullie al andere ROMS tegen gekomen die even vloeiende animaties heeft als deze?

Ik draaide hiervoor LeeDroid en mis eigenlijk teveel Sense elementen en er zitten toch wel wat rariteiten in die MIUI rom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
MIUI is inderdaad erg mooi en soepel, maar het vreet veel energie. Dus daarom maar terug naar Leedroid gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
l3art schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:23:
MIUI is inderdaad erg mooi en soepel, maar het vreet veel energie.
Ik heb een versie gehad waarbij ik makkelijk drie dagen deed met mijn batterij. Nu heb ik een recentere versie en haal ik maar iets van twee dagen, maar ik gebruik mijn telefoon ook iets meer moet ik zeggen. Nog steeds vind ik het batterijgebruik zeer acceptabel van MIUI, zeker vergeleken met de originele firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-09 20:10

Freshnezz

Why so serious?

danielkraak schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:27:
[...]

Ik heb een versie gehad waarbij ik makkelijk drie dagen deed met mijn batterij. Nu heb ik een recentere versie en haal ik maar iets van twee dagen, maar ik gebruik mijn telefoon ook iets meer moet ik zeggen. Nog steeds vind ik het batterijgebruik zeer acceptabel van MIUI, zeker vergeleken met de originele firmware.
2-3 dagen!? lol dat heb ik nog nooit gehaald met mn Desire met geen enkele rom.. de MIUI lijkt zelfs iets meer te zuipen dan de Lee ROM die ik hiervoor had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 18:24
Freshnezz schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:38:
[...]

2-3 dagen!? lol dat heb ik nog nooit gehaald met mn Desire met geen enkele rom.. de MIUI lijkt zelfs iets meer te zuipen dan de Lee ROM die ik hiervoor had...
MIUI staat in het algemeen ook bekend om de wat slechtere batterijduur. Natuurlijk zijn er uitzonderingen...

Ik ben de laatste tijd aan het zoeken naar een stabiele ROM, want de laatste tijd draait echt geen enkele ROM foutloos op m'n telefoon. Ik ging er van uit dat LeeDrOiD wel stabiel was, maar helaas werd 'ie vandaag vreeeselijk sloom en is mijn batterij in 4 uur tijd 50% achteruit gegaan. Dramatisch gewoon. Hopelijk doet RCmixHD 3.5 het nu wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
SpaceK33z schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:54:
[...]

MIUI staat in het algemeen ook bekend om de wat slechtere batterijduur. Natuurlijk zijn er uitzonderingen...

Ik ben de laatste tijd aan het zoeken naar een stabiele ROM, want de laatste tijd draait echt geen enkele ROM foutloos op m'n telefoon. Ik ging er van uit dat LeeDrOiD wel stabiel was, maar helaas werd 'ie vandaag vreeeselijk sloom en is mijn batterij in 4 uur tijd 50% achteruit gegaan. Dramatisch gewoon. Hopelijk doet RCmixHD 3.5 het nu wel goed...
Ik moet zeggen dat ik al een tijdje Oxygen 2.0.1 draai, het enige wat ik daarbij heb is dat heel soms de telefoon vastloopt als hij klaar is met opladen. Hoe staat het met je eigen rom, nog mee verder gegaan?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Laatst online: 19-08 23:16
Ik heb tijdens mijn Leedroid uitstapje geen verschil in accuduur kunnen ontdekken in vergelijking met MIUI. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik met MIUI altijd een andere kernel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k

pathfinder2k

is hier...

[...]

Ik zweer toch al een tijdje bij iNsertCoin versie 1.9.5. vooral omdat RCmixHD zo ontzettend traag was. Is dat verbeterd? Heb je lag? iNsertCoin presteert ongeveer zo goed als stock sense, hoe raar het ook klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
[...]

Leedroid is ook erg stabiel.
Dat hij opeens traag werd en accu zuipt moet dan toch ergens anders aan gelegen hebben. Het is sowieso gek dat hij dat van de één op de andere dag zou doen. Dat zijn van die dingen die in mijn ogen sowieso niet echt iets met een rom te maken kan hebben. Zeker niet als die al die tijd daarvoor gewoon goed gefunctioneerd heeft. Net alsof de maker van de rom er in geprogrammeerd zou hebben: op 21 maart ga je extreem veel verbruiken.... ;)
Niet echt logisch in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik draai nu de nightly CM7 build 28, en die doet het perfect. Geen problemen met de GPS. Enige was dat google maps niet meteen wilde instaleren. Met de app S2E wa dat ook zo gefixed.

Hij is lekker snel, en veel customize mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Laatst online: 07-10 18:24
l3art schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 07:07:
[...]

Leedroid is ook erg stabiel.
Dat hij opeens traag werd en accu zuipt moet dan toch ergens anders aan gelegen hebben. Het is sowieso gek dat hij dat van de één op de andere dag zou doen. Dat zijn van die dingen die in mijn ogen sowieso niet echt iets met een rom te maken kan hebben. Zeker niet als die al die tijd daarvoor gewoon goed gefunctioneerd heeft. Net alsof de maker van de rom er in geprogrammeerd zou hebben: op 21 maart ga je extreem veel verbruiken.... ;)
Niet echt logisch in mijn ogen.
Nee natuurlijk, het kan ook zo een foutje zijn. Maar het is zomaar gebeurd. De telefoon zat namelijk de hele tijd in mijn zak. Ik heb nog bij accuverbruik gekeken en daar stond geen enkele third-party app. Zo stond er bijvoorbeeld dat Wi-Fi 22% had verbruikt en het Android Systeem 45%. Kan LeeDrOiD misschien niks aan doen, maar het is wel vreselijk irritant.

RCmixHD draait nu heel erg soepel bij mij. Batterijverbruik redelijk, snelheid zeer goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Freshnezz schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:30:
Ik draai sinds een paar dagen de MIUI ROM... wat is die smooth zeg! Zijn jullie al andere ROMS tegen gekomen die even vloeiende animaties heeft als deze?

Ik draaide hiervoor LeeDroid en mis eigenlijk teveel Sense elementen en er zitten toch wel wat rariteiten in die MIUI rom...
Die transistions kun je uit theme kitchens halen, bij MIUI lijkt het veel soepeler omdat die animaties op 30 fps laat draien ipv 15 volgens mij van Android standaard (bizare keuze, maar zo zijn er nog wel meer, zoals beperkte bluetooth bitpool, ook bizar en heel raar dat daar niets aan word gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb al sinds de kerst Baadnewz DHD/DZ ROM 1.7c, welke tot recent goed werkte. Alleen vond ik hem al trager worden, en nu heb ik dat allerlei applicaties niet kunnen updaten of installeren. Alleen: niet alles, Youtube update goed, maar Flash 10.2 niet, allemaal downloaden ze goed maar installatie mislukt (over WLAN of 3G, via market).

Iemand enig idee wat nog te proberen behalve een nieuwe ROM flashen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Laatst online: 10:11
Cache van Market legen bij Applications in het Settings menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 20:33
Ik wil nu ook wel eens een Gingerbread gaan proberen. De GingerSense ports zijn me nog niet ver genoeg (hoewel wel veel belovend) dus neem ik gewoon een standaard ROM. Het liefst zo veel mogelijk stock Android. Probleem is alleen dat het erg moeilijk kiezen is tussen GingerVillian, CyanogenMod7 en Redux. Ze beloven allemaal geweldige dingen en uit de topics van honderden pagina's op XDA wordt je ook niet heel veel wijzer. Volledige hardware support claimen ze ook overal. In de featurelijst zie ik verder ook niks overtuigends staan (hoewel OpenVPN support wel handig is, maar ook weer niet doorslaggevend). Iemand ervaring met een van deze ROMs of een idee hoe ik beter kan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 13:48
retlaw schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:30:
[...]

Ik draai nu de 9600xt stock versie. Draait erg goed en is ook echt stock met alleen de toevoeging van app2sd+. Tot nu toe geen problemen en draait soepeltjes.
Heb vandaag nog even een uitstapje gemaakt naar oxygen, maar net weer de nandroid van de 9600xt terug gezet.
Bedank voor de tip (!!) draai 'm nu ook al een weekje en nog 0,0 problemen mee gehad, nl. vooral omdat hij de volledige (=superstabiele) stock rom is maar dan met apps2sd+ En dat is nu net waar ik naar op zoek was. HTC sense vind ik nog steeds top.
Alleszins veel beter dan starburst, deze had voor mij enkele bugs maar vooral veel lag. Bvb bij het installeren van ROM manager was ie ook volledig naar de knoppen.

Ik heb wel het gevoel dat hij met 9600xt ietsje meer batterij verbruikt, ietsje in de zin van 5% ofzo. Maarja ik krijg 'm nog altijd 2 dagen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

diabolofan schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:33:
Cache van Market legen bij Applications in het Settings menu.
Helaas, maakt niets uit.

Maar had eerst moeten Googlen want staat gewoon op het web. Voorbeeldlinkje, maar er zijn er vele...

Oplossing:
Alright found a fix. I hooked my phone up to my computer, browsed to .android_secure and deleted the file 'smdl2tmp1.asec'. Problem solved.

[ Voor 48% gewijzigd door gambieter op 23-03-2011 03:05 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:50

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

hostname schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:55:
Ik wil nu ook wel eens een Gingerbread gaan proberen. De GingerSense ports zijn me nog niet ver genoeg (hoewel wel veel belovend) dus neem ik gewoon een standaard ROM. Het liefst zo veel mogelijk stock Android. Probleem is alleen dat het erg moeilijk kiezen is tussen GingerVillian, CyanogenMod7 en Redux. Ze beloven allemaal geweldige dingen en uit de topics van honderden pagina's op XDA wordt je ook niet heel veel wijzer. Volledige hardware support claimen ze ook overal. In de featurelijst zie ik verder ook niks overtuigends staan (hoewel OpenVPN support wel handig is, maar ook weer niet doorslaggevend). Iemand ervaring met een van deze ROMs of een idee hoe ik beter kan kiezen?
Afhankelijk van de batch van je toestel lijken er met elk van de Gingerbread versies wel issues te zijn. Met name na verloop van tijd sluipen er op de een of andere manier foutjes in. Maar het zijn dan ook custom roms, geen van allen claimt bugfree te zijn.
Ik zou zeggen, probeer ze gewoon! Ik ben na enkele HD roms en bovengenoemde 3 Gingerbread's weer lekker terug bij een stock versie (9600xt)...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik heb ervaring met GV en CyanogenMod en draai op dit moment weer GV (GingerVillain) vanwege de zuinige kernel en de eenvoudige VillainSetup. GV is gewoon een beetje gebruiksvriendelijker. Ik ondervind persoonlijk nauwelijks problemen eigenlijk, enkel het standaard Android toetsenbord wat soms een beetje vaag doet.

Verder lijken GV en CM natuurlijk erg veel op elkaar (GV is een lichtelijk aangepaste CM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:20
pathfinder2k schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 01:32:
[...]

Ik zweer toch al een tijdje bij iNsertCoin versie 1.9.5. vooral omdat RCmixHD zo ontzettend traag was. Is dat verbeterd? Heb je lag? iNsertCoin presteert ongeveer zo goed als stock sense, hoe raar het ook klinkt.
Ik zweer ook bij Insertcoin versie 2.0.1 dan. Snelste response ook met browsen het snelst! top!

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Draai al een tijdje Qxygen 2.0.1 naar tevredenheid. Best reagerende GB voor mijn telefoon.
Nu is mijn vraag of mensen veel verschil merken bij het s-off maken van hun desire?

Heb geen zin om men telefoon te bricken (kans bestaat) zonder dat je er enige profijt van kan hebben.
ps. gaat dus om de oxygen HBoot

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

murphylee schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:44:
Draai al een tijdje Qxygen 2.0.1 naar tevredenheid. Best reagerende GB voor mijn telefoon.
Nu is mijn vraag of mensen veel verschil merken bij het s-off maken van hun desire?
Verschil zul je zeker merken, omdat je een andere partitie layout kunt gebruiken. Volgens mij maakt het voor snelheid niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Je kunt inderdaad een andere Hboot flashen waardoor je veel meer intern geheugen krijgt voor je apps. Intern geheugen zou sneller moeten werken dan je SD kaart (ik merk er niets van :) ) Ik heb zelf een mapje op m'n sd kaart staan met daarop diverse Hboots (CM7, originele, Oxygen), zo kan ik eenvoudig andere ROM's gebruiken en Hboots afwisselen. Ook kun je met je pc radio's, bootanimaties en splash screens flashen (je hebt nu een ontzettend witte met HTC erop).

Heb je het nodig? Mwahhh ach. Is het handig? JA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Laatst online: 14:20
jelmervos schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:25:
[...]

Verschil zul je zeker merken, omdat je een andere partitie layout kunt gebruiken. Volgens mij maakt het voor snelheid niet uit.
Als je het niet merkt in snelheid waar wel in dan?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben op zoek naar een goede stabiele rom die vooral zuinig is op de batterij,
suggesties? liefst gingerbread of desire hd port rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Laatst online: 19-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:56:
Gingervillain met een zuinige kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 13:08
Ewivis schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:36:
[...]

Als je het niet merkt in snelheid waar wel in dan?
Zoals hierboven al werd genoemd, het verschil zit hem voornamelijk in het kunnen gebruiken van een andere partitie layout (= veel meer ruimte om apps te installeren, dus geen a2sd+ meer nodig). Daarnaast heb je volledige read/write toegang tot je systeem (= niet meer per se adb nodig).

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Laatst online: 07-07 12:35
Alexander6501 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:49:
[...]

Gingervillain met een zuinige kernel?
Dit.
Heb hem nu 2 dagen en je merkt het wel hoor :o
Kan nu anderhalve dag met de batterij bij matig gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floydje07
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 20:32
Ik ben pas sinds kort aan de slag gegaan met het rooten & custom roms.
Heb tot op heden de CM RC2, 9600xt en GV. 1.6 gehad.

De 9600xt is erg stabiel, maar ik behield die vervelende apps zoals peep (het is me nog niet helemaal gelukt om ze eruit te krijgen). Daarbij kwam kijken dat ik met gingerbread CM RC2 ook een hele nieuwe ervaring had met mijn telefoon. Helaas kreeg ik met titanium backup problemen en bleef mijn telefoon maar resetten bij een restore.

Toen overgestapt op GV 1.6 en ik ben er echt tevreden over. Iets gebruiksvriendelijker dan CM. Voor de beginnende tweaker is GV erg fijn in gebruik, en ben tot nu toe erg te spreken over de batterijduur (1 dag+ met veel gebruik).

Blijf voorlopig nog even hangen bij GV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:50

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Waarom weet ik niet, maar ik dacht eens de RUU met de originele firmware te flashen. Toestel is nu dus niet meer geroot... Wat mij opvalt zijn de kleuren! Deze zijn met de originele firmware op de een of andere manier beter. Wit is witter en voor het gevoel worden de kleuren over het algemeen beter weergegeven. Iemand dezelfde ervaring?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 21:38
Ik draai al een tijde oxygen-2.01 maar heb vandaag een probleem gevonden... mijn apps instaleert hij gewoon op de internal storage (die nu vol zit :( ) terwijl ik een ext2 partitie (512mb, swap0) heb. Bij Quick System Info Pro herkend hij de A2SD storage (total 458mb, free 369mb).

Ik had dit probleem ookal met oxygen RC7. Ik heb hem al een keer wipe date en cache gedaan, maar het probleem blijft... iemand een idee hoe ik dit goed krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:56:
Dit soort vragen zijn hier niet de bedoeling. We verwachten hier eigen initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Craztas schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 17:52:
Ik draai al een tijde oxygen-2.01 maar heb vandaag een probleem gevonden... mijn apps instaleert hij gewoon op de internal storage (die nu vol zit :( ) terwijl ik een ext2 partitie (512mb, swap0) heb. Bij Quick System Info Pro herkend hij de A2SD storage (total 458mb, free 369mb).

Ik had dit probleem ookal met oxygen RC7. Ik heb hem al een keer wipe date en cache gedaan, maar het probleem blijft... iemand een idee hoe ik dit goed krijg?
Staat de Dalvik cache wel op de SD kaart?
In een terminal app;

su
a2sd cachesd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Er is nu trouwens een prachtige app voor mensen met darktrementor a2sd script (onder andere in GV) hier te vinden:
http://www.xda-developers...-gui-for-darktremor-a2sd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kapitein Prozac schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 18:52:
[...]

In een terminal app;

su
a2sd cachesd
Helaas, dat werkt wel bij GV maar niet in Oxygen. Oxygen gebruikt een andere versie (volgens mij door AdamG zelf gemaakt) van het A2SD script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
Kapitein Prozac schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 18:52:
[...]

In een terminal app;

su
a2sd cachesd
Als ik dat intyp krijg ik een melding van "a2sd not found". Betekend dat dan de dalvik cache niet op de SD kaart staat??

Edit: lees dus net dat het niet werkt. :(

Iemand nog een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door Craztas op 24-03-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floydje07
GV 1.6 toont bij mij voor het eerst wat kuren, heb redelijk last van een niet goed functionerend toetsenbord |:(

[ Voor 27% gewijzigd door floydje07 op 25-03-2011 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-04 14:59
Heeft iemand hier de MIUI GB rom al geprobeerd? Zie net op XDA dat die er is:
http://www.miui-dev.com/2...eleased-rom-page-updated/

Als ik een gaatje heb, toch eens poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic is niet bedoeld voor dit soort basic vraagjes. We verwachten dat je dit zelf kan uitzoeken.

[ Voor 73% gewijzigd door RoD op 25-03-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Jup, als je kijkt op je telefoon (met bijv. Root Explorer) in het mapje /cache/download dan staan daar waarschijnlijk een aantal apps in die niet automagisch verwijderd zijn. Alles uit het mapje verwijderen en je krijgt weer meer ruimte. Alles wat je update en download komt in dat mapje te staan en zou automatisch moeten worden verwijderd. Dat is in diverse ROM's ( iig CM gebaseerde ROM's, misschien Oxygen ook) het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
Als ik naar cache ga is er geen download map, als ik naar sdcard/.cache ga dan staan er circa 10 bestanden genaamd; downloadfile-X.apk (x=een cijfer). Bedoel je die bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
floydje07 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:26:
GV 1.6 toont bij mij voor het eerst wat kuren, heb redelijk last van een niet goed functionerend toetsenbord |:(
Ik heb hier ook af en toe last van, reboot fixed het altijd, maar vreemd is het wel. Daarom heb ik swiftkey geinstalleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Craztas schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:09:
Als ik naar cache ga is er geen download map, als ik naar sdcard/.cache ga dan staan er circa 10 bestanden genaamd; downloadfile-X.apk (x=een cijfer). Bedoel je die bestanden?
Bij mij zit er nog een mapje /download in, daar staan bij mij idd downloadfile x in, dit zijn bij mij de market updates, en kan je gewoon verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:14
lowlow schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:30:
[...]

Bedank voor de tip (!!) draai 'm nu ook al een weekje en nog 0,0 problemen mee gehad, nl. vooral omdat hij de volledige (=superstabiele) stock rom is maar dan met apps2sd+ En dat is nu net waar ik naar op zoek was. HTC sense vind ik nog steeds top.
Alleszins veel beter dan starburst, deze had voor mij enkele bugs maar vooral veel lag. Bvb bij het installeren van ROM manager was ie ook volledig naar de knoppen.

Ik heb wel het gevoel dat hij met 9600xt ietsje meer batterij verbruikt, ietsje in de zin van 5% ofzo. Maarja ik krijg 'm nog altijd 2 dagen mee
heb deze versie ook draaien maar krijg adfree niet aan de praat. nog meer mensen met dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:56
Craztas schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:39:
[...]

Als ik dat intyp krijg ik een melding van "a2sd not found". Betekend dat dan de dalvik cache niet op de SD kaart staat??

Edit: lees dus net dat het niet werkt. :(

Iemand nog een idee?
Flash dit in recovery en je dalvik cache wordt naar de sd gekopieerd.

http://forum.xda-develope...p?p=11688173&postcount=65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-10 14:32
Cyleo schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:42:
[...]

Ik heb hier ook af en toe last van, reboot fixed het altijd, maar vreemd is het wel. Daarom heb ik swiftkey geinstalleerd ;)
Wat doet bij jullie het toetsenbord dan? Naar mijn idee werkt hij bij mij iig perfect :)

Ik heb alleen last met vastlopers... Helemaal niks meer te beginnen, batterij er uit en hij doet het weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Laatst online: 19-11-2024
Update naar GingerVillain 1.7. Geen fix voor wifi-bug en call-delay. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

janvanduschoten schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:35:
Heb je het nodig? Mwahhh ach. Is het handig? JA!
bedankt nog voor je duidelijke reactie :)
Ik zal er morgen even naar kijken, maar denk dat ik het gewoon laat voor wat het is.
Wel laatst de flashplayer +adobe air erop geinstalleerd. Dit neemt aanzienlijk wat ruimte in beslag..

Terwijl ik nu ook de dophin browser mini aan het testen ben, waar dit al standaard inzit.

Ps. nog steeds trotse oxygen ROM user :P

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Laatst online: 07-10 17:14
Als je Ginger Villain update via Villain Setup, doet 'ie dan ook een full wipe of worden alle gegevens bewaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
janvanduschoten schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 19:39:
[...]

Bij mij zit er nog een mapje /download in, daar staan bij mij idd downloadfile x in, dit zijn bij mij de market updates, en kan je gewoon verwijderen.
RedNas74 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 11:07:
[...]

Flash dit in recovery en je dalvik cache wordt naar de sd gekopieerd.

http://forum.xda-develope...p?p=11688173&postcount=65
Thx! Hij doet het!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
joris1989 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 12:13:
[...]

Wat doet bij jullie het toetsenbord dan? Naar mijn idee werkt hij bij mij iig perfect :)

Ik heb alleen last met vastlopers... Helemaal niks meer te beginnen, batterij er uit en hij doet het weer. :)
Daar heb ik dus weer compleet geen last van. Verder is hij ook echt bizar snel. Ben nu bezig 1.7 te downloaden, maar dat wil nog niet echt opschieten (17 kb/s). Zijn ook maar weinig verbeteringen imo.

Wat houd de wifi-bug trowens precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Gabliboeba schreef op zondag 27 maart 2011 @ 14:39:
Als je Ginger Villain update via Villain Setup, doet 'ie dan ook een full wipe of worden alle gegevens bewaard?
alle gegevens blijven staan

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floydje07
Cyleo schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:15:
[...]

Daar heb ik dus weer compleet geen last van. Verder is hij ook echt bizar snel. Ben nu bezig 1.7 te downloaden, maar dat wil nog niet echt opschieten (17 kb/s). Zijn ook maar weinig verbeteringen imo.

Via Villian Setup met wifi behaal ik 350 kb/s.. strange. Er zijn indd maar weinig verbeteringen overigens.

Edit: 1.7 zojuist binnengehaald. Kijken wat de verbeteringen zijn. Thanks Rinkel, voor het beantwoorden van de wifi-bug vraag.

[ Voor 19% gewijzigd door floydje07 op 28-03-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 07-10 22:53
Cyleo schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:15:
[...]

Wifi slaapbeleid moet op "nooit" staan, anders is je batt leeg binnen n paar uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
rinkel schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:16:
[...]

Wifi slaapbeleid moet op "nooit" staan, anders is je batt leeg binnen n paar uur
Ah, ok, ik dacht dat dit standaard altijd zo was :P Vind het niet zo'n erge bug dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siyara
  • Laatst online: 19-07 16:19
Ik heb CM7 RC3 op m'n telefoon geinstalleerd en sindsdien krijg ik geen signaal meer met m'n provider (in andere telefoons wel) en is m'n SD kaart ermee gestopt. Ik heb hem geupgrade met ROM Manager, dus kijk even uit bij het upgraden dat je niet dezelfde issues krijgt.

Iemand enig idee hoe ik mijn SD kaart zou kunnen herstellen? In mijn telefoon geeft hij gewoon aan dat hij er niet in zit, en kan hem dus ook niet mounten. Zou ik hem even onder Ubuntu moeten proberen, want die zou de partities moeten kunnen benaderen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Siyara schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:42:
Ik heb CM7 RC3 op m'n telefoon geinstalleerd en sindsdien krijg ik geen signaal meer met m'n provider (in andere telefoons wel) en is m'n SD kaart ermee gestopt. Ik heb hem geupgrade met ROM Manager, dus kijk even uit bij het upgraden dat je niet dezelfde issues krijgt.

Iemand enig idee hoe ik mijn SD kaart zou kunnen herstellen? In mijn telefoon geeft hij gewoon aan dat hij er niet in zit, en kan hem dus ook niet mounten. Zou ik hem even onder Ubuntu moeten proberen, want die zou de partities moeten kunnen benaderen toch?
Je zou eens even naar de onderstaande post kunnen kijken van een paar pagina's terug, gaat volgens mij ook over hetzelfde.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35714118

Ik zie dat het ook weer gaat over een combinatie van CM7 en Clockworkmod. Zou wel eens aan clockworkmod kunnen liggen, ik heb met Amon_RA nog geen enkel probleem gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door janvanduschoten op 30-03-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siyara
janvanduschoten schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:02:
[...]

Je zou eens even naar de onderstaande post kunnen kijken van een paar pagina's terug, gaat volgens mij ook over hetzelfde.

Ik zie dat het ook weer gaat over een combinatie van CM7 en Clockworkmod. Zou wel eens aan clockworkmod kunnen liggen, ik heb met Amon_RA nog geen enkel probleem gehad.
Thanks, heb dat hele bericht over het hoofd gezien, had wel gekeken. Zou het ook kunnen verklaren waarom m'n telefoonmodule niet meer werkt (niet meer kunnen bellen, omdat geen bereik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Tweetal vragen;

Ik heb geprobeerd m'n CWM recovery te vervangen door Amon-RA 2.0 met behulp van Unrevoked maar ik loop telkens tegen Superuser (app) FC's aan. Is daar een oplossing voor? De enige oplossing die ik vond na 10 uur Googlen was USB debugging aanzetten maar dat hielp niet (stond overigens al aan). Maakt CWM nu ext2 of ext3 partities aan? Met a2sd check zie ik enkel ext2 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Kapitein Prozac schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:53:
Tweetal vragen;

Ik heb geprobeerd m'n CWM recovery te vervangen door Amon-RA 2.0 met behulp van Unrevoked maar ik loop telkens tegen Superuser (app) FC's aan. Is daar een oplossing voor? De enige oplossing die ik vond na 10 uur Googlen was USB debugging aanzetten maar dat hielp niet (stond overigens al aan). Maakt CWM nu ext2 of ext3 partities aan? Met a2sd check zie ik enkel ext2 staan.
Je kunt superuser proberen te verwijderen en dan de versie uit de market installeren, dan zou het over moeten zijn. Over je ext partitie durf ik niets te zeggen, heb (en wil) geen clockworkmod omdat Amon_RA mi beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraisky
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-02 20:20
CM7 RC4 is nu al klaar: http://dlvr.it/LzHr6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Hier een Dropbox linkje naar de CM-7 RC4 versie met de LatinIME.apk uit de GingerVillain versie, dus met NL ondersteuning voor het Gingerbread keyboard. Voor het flashen de verificatie uitzetten.

De originele CM-7 RC4 vind je hier. (klikken=download link).

Met dank aan XDA en CyanogenMOD team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siyara
janvanduschoten schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:02:
[...]

Nog thanks voor je advies, ik heb hem gister weten te repareren en alles werkt weer. Ben nu alleen een beetje huiverig om te upgraden naar RC4...
Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.