[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 25 Laatste
Acties:
  • 121.225 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Op aanraden van |3art (niet zo zeer aanraden, hij heeft het er alleen continu over :P) toch eens overgestapt naar CM7 van Nightly. Na geroot te hebben en geflashed naar LeeDroid (met vol lopend geheugen, zelfs met A2SD+) en InsertCoin (gewoon héél langzaam), ben ik eindelijk heel blij met een ROM.

Wat is CM7 icm LauncherPRO een verademing! Zo snel heb ik deze telefoon nog niet gezien, en de extra in te stellen opties zijn ideaal! Ik loop alleen tegen een ding aan: Bij de dialer kan ik niet meer een naam 'typen' (bijvoorbeeld door 2278 in te typen, dat ik automatisch 'Bart' te zien kreeg) om snel iemand te bellen. Is dit ergens in de vele opties in te stellen? Ik kan het compleet niet vinden!

Verder is het een ideale rom, ik heb alleen swype geïnstalleerd ipv het standaard toetsenbord omdat ik nergens de enter kon vinden, maar de snelheid vliegt ervan af! Zelfs de A2SD+ werkt nagenoeg perfect (A2SD total 0,89GB, free 850MB / Internal total 148MB, free 49,19MB) -> dacht altijd dat er meer interne ruimte over zou blijven, maar is me tot nu toe nooit gelukt. Heeft iemand een tip om meer geheugen uit het intern naar de SD te krijgen? Er staat nu 1GB gepartitioneerd als Ext3, weet alleen niet het verschil tussen A2SD+ en Data2SD...

Deze ROM blijft zeker wel even, kan 'm iedereen aanraden! :)

[ Voor 17% gewijzigd door brrrt op 13-03-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
brrrt schreef op zondag 13 maart 2011 @ 16:48:
Op aanraden van |3art (niet zo zeer aanraden, hij heeft het er alleen continu over :P) toch eens overgestapt naar CM7 van Nightly. Na geroot te hebben en geflashed naar LeeDroid (met vol lopend geheugen, zelfs met A2SD+) en InsertCoin (gewoon héél langzaam), ben ik eindelijk heel blij met een ROM.

Wat is CM7 icm LauncherPRO een verademing! Zo snel heb ik deze telefoon nog niet gezien, en de extra in te stellen opties zijn ideaal! Ik loop alleen tegen een ding aan: Bij de dialer kan ik niet meer een naam 'typen' (bijvoorbeeld door 2278 in te typen, dat ik automatisch 'Bart' te zien kreeg) om snel iemand te bellen. Is dit ergens in de vele opties in te stellen? Ik kan het compleet niet vinden!

Verder is het een ideale rom, ik heb alleen swype geïnstalleerd ipv het standaard toetsenbord omdat ik nergens de enter kon vinden, maar de snelheid vliegt ervan af! Dit blijft 'm zeker wel even, kan 'm iedereen aanraden! :)
Ik gebruik DialerOne, die kan dat met de naam wel zoals je aangeeft 2278=Bart

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brrrt schreef op zondag 13 maart 2011 @ 16:48:

Verder is het een ideale rom, ik heb alleen swype geïnstalleerd ipv het standaard toetsenbord omdat ik nergens de enter kon vinden, maar de snelheid vliegt ervan af! Zelfs de A2SD+ werkt nagenoeg perfect (A2SD total 0,89GB, free 850MB / Internal total 148MB, free 49,19MB) -> dacht altijd dat er meer interne ruimte over zou blijven, maar is me tot nu toe nooit gelukt. Heeft iemand een tip om meer geheugen uit het intern naar de SD te krijgen? Er staat nu 1GB gepartitioneerd als Ext3, weet alleen niet het verschil tussen A2SD+ en Data2SD...

Deze ROM blijft zeker wel even, kan 'm iedereen aanraden! :)
Gefeliciteerd met je installatie. Loop jij niet tegen het dimprobleem op dat ik had? Heb het zowel in CM7 als GV1.5 en zelfs in HDrom. Bij alle 3 is het beeld te zwak wat nooit zo is geweest toen ie stock was.

En verder, hoe heb je je SDcard aangepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:43
Cyanogen ondersteunt uit zichzelf geen A2SD. Daarvoor moet je even s2e installeren (staat in de op op xda). Deze even instellen telefoon rebooten en klaar.

Wat betreft het dimmen, dat werkt wel maar niet altijd even snel. Soms begint het scherm erg fel maar wordt na verloop van tijd toch gedimd.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:04:
[...]

Gefeliciteerd met je installatie. Loop jij niet tegen het dimprobleem op dat ik had? Heb het zowel in CM7 als GV1.5 en zelfs in HDrom. Bij alle 3 is het beeld te zwak wat nooit zo is geweest toen ie stock was.

En verder, hoe heb je je SDcard aangepakt?
Ik weet dat je in Cyanogen en GV zelf kan instellen hoe ver die moet dimmen. Ik vind het persoonlijk beter omdat ik niet zo van dat superfelle ben, maar je kan de waardes er hoger instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben weer terug naar stock (die in OP staat). Zat al anderhalf dag zonder toestel. Restoren werkt vrij goed (geen reboots meer of zo maar de smsjes ben ik ondanks backup van titanium wel kwijt, maar de rest kon ik wel restoren). Dimmen werkt nu ook weer naar behoren. Ben er ff klaar mee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Tja TB is nou eenmaal niet ideaal om backups mee te maken en dan te restoren omdat dat inderdaad vaak kan zorgen voor vastlopers, reboots, etc. Nu Backups pro werkt beter schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:16
@bitjesmaker, in de Amon_RA recovery heb je de optie [Partition sdcard], die kun je het best gebruiken om opnieuw je sd kaart te formatteren en een ext partitie aan te maken.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 18:00:
Ben weer terug naar stock (die in OP staat). Zat al anderhalf dag zonder toestel. Restoren werkt vrij goed (geen reboots meer of zo maar de smsjes ben ik ondanks backup van titanium wel kwijt, maar de rest kon ik wel restoren). Dimmen werkt nu ook weer naar behoren. Ben er ff klaar mee.....
Het dimmen ging wel goed, na de flash had ik een donker scherm, maar dat was omdat de brightness op 'auto' stond. Doe je 't vinkje uit, krijg je wel een goed scherm. Ook heb ik DialerOne geïnstalleerd en deze werkt prima naar behoren.

Ik heb de tip van |3art opgevolgd en de a2sd zip geïnstalleerd. Nu wil ik checken of het werkt, staat er op XDA:
Q: How to check if is working?
A: run:
adb shell
df -h | grep /dev/block/mmcblk0p2
Waar kan ik dit vinden? Ik heb gekeken bij de recovery voor deze optie, maar kan het niet vinden. Als ik het probeer te googlen, lijkt het alsof ik echt dom ben, omdat er nergens een workaround is, meer dat erover gesproken wordt... En moet ik alles opnieuw installeren nu ik deze a2sd zip geïnstalleerd heb, of gebruikt hij deze partitie automatisch?
/me voelt zich echt een n00b *

[ Voor 5% gewijzigd door brrrt op 13-03-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kijken of A2SD een beetje werkt kan met Quick System Info.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brrrt schreef op zondag 13 maart 2011 @ 19:29:
[...]

Het dimmen ging wel goed, na de flash had ik een donker scherm, maar dat was omdat de brightness op 'auto' stond. Doe je 't vinkje uit, krijg je wel een goed scherm. Ook heb ik DialerOne geïnstalleerd en deze werkt prima naar behoren.

Ik heb de tip van |3art opgevolgd en de a2sd zip geïnstalleerd. Nu wil ik checken of het werkt, staat er op XDA:
Kijk, dan heb jij dus hetzelfde probleem als ik. Autobrightness werkt dus niet goed. Jammer...
Waar kan ik dit vinden? Ik heb gekeken bij de recovery voor deze optie, maar kan het niet vinden. Als ik het probeer te googlen, lijkt het alsof ik echt dom ben, omdat er nergens een workaround is, meer dat erover gesproken wordt... En moet ik alles opnieuw installeren nu ik deze a2sd zip geïnstalleerd heb, of gebruikt hij deze partitie automatisch?
/me voelt zich echt een n00b *
Ik heb min of meer dezelfde vraag. hoe weet ik of mijn adsd+ die ik bij mijn stockrom als extra addon kon installeren naar behoren werkt? Instellingen>geheugenopslag verteld me dat het innerlijk geheugen 112 MB of zo is, waar is de 1500MB ext3 geheugenruimte gebleven dan? Wordt dat wel of niet gebruikt?
Aha... hier staat idd ADSD storage: 1,34GB free :1,18GB

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Quick system info is inderdaad makkelijkste.
Ook kan je het wel herleiden uit Menu -> instellingen -> opslagruimte. Als je ziet dat je daar nog veel ruimte over hebt ondanks dat je veel geïnstalleerd hebt, weet je eigenlijk ook dat het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op zondag 13 maart 2011 @ 19:21:
@bitjesmaker, in de Amon_RA recovery heb je de optie [Partition sdcard], die kun je het best gebruiken om opnieuw je sd kaart te formatteren en een ext partitie aan te maken.
Dat heb ik meerdere malen gedaan. Ik denk dat de fout is dat ik ervan uitging dat CM7 RC2 al ADSD ingebouwd had meegekregen maar iemand postte daarnet dat ik een losse addon had mee moeten installeren.

Nu ben ik ff klaar met kloten, ik zit weer op stock met diverse tweaks en addons en so far so good bevalt het verder wel alhoewel alles wel erg vertrouwd uitziet en ik niet het gevoel heb een gloednieuwe telefoon te hebben. Over een poosje ga ik wel opnieuw proberen, nu ff nie meer... Ik mis vooral de reboot en de recoveryboot die wel in andere roms zaten.

Ik vind verder CM7 en GV1.5 wel lekker veel extraatjes hebben, maar er is geen aandacht besteed aan candy eye (opstartscreen en unlockscreen zijn wel mooi maar bijv rekenmachine of de pininvoer of agenda zijn lelijk). Ik ben iemand die zowel candy eye als snelheid wil, en niet lelijk en heel veel snelheid. De andere sense ROMs hebben teveel bugs lees ik en MIUI vond ik te ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Je kan zoveel kloten als je wil, maakt wel eerst in de recovery een nandroid +ext backup. Dan kan je na het klooien altijd weer binnen 5 minuten weer terug naar je huidige goed werkende systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een losse vraag: accu is vol, toch blijft het lampje oranje branden ipv groen. Ik las iets in amon_RA over battery stats wissen Die optie meende ik daar te zien maar ik zie hem niet meer?, maak ik hiermee de lampje weer groen of moet ik gewoon nog langer wachten of nog eens rebooten?
Lampje is inmiddels weer groen...

En waar wordt een nandroid backup bewaard? Welke mapje?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

En waar wordt een nandroid backup bewaard? Welke mapje?
nandroid folder op SD kaart :p

ik heb zelf ook bug met GV1.5;

kan gps inschakelen, uitschakelen maar dan werkt die niet meer, moet dan tel herstarten en dan werkt die terug 1malig :+

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Diezelfde bug zat in cyanogen nb15. In 17 zou die bug er niet meer inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 22:53
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 19:55:
[...]

ik zit weer op stock met diverse tweaks en addons en so far so good bevalt het verder wel alhoewel alles wel erg vertrouwd uitziet en ik niet het gevoel heb een gloednieuwe telefoon te hebben. Over een poosje ga ik wel opnieuw proberen, nu ff nie meer... Ik mis vooral de reboot en de recoveryboot die wel in andere roms zaten.

Ik vind verder CM7 en GV1.5 wel lekker veel extraatjes hebben, maar er is geen aandacht besteed aan candy eye (opstartscreen en unlockscreen zijn wel mooi maar bijv rekenmachine of de pininvoer of agenda zijn lelijk). Ik ben iemand die zowel candy eye als snelheid wil, en niet lelijk en heel veel snelheid. De andere sense ROMs hebben teveel bugs lees ik en MIUI vond ik te ingewikkeld.
Hmm ik deel je mening niet. Als je de browser opent merkt je een flinke boost in snappyness imo.

De UI is stock, en dat is juist wat de meeste (waaronder ik) gebruikers van deze roms juist willen.
Wil je meer candy, neem een sense rom oid. Htc zal binnenkort wel met een ota komen gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 12:39

pathfinder2k

is hier...

@bitjesmaker: Het partitioneren van je SD-kaart is zo simpel als 1, 2, 3. InsertCoin heeft alleen een EXT2 nodig. Kan allemaal via AmonRa. De hele zooi wipen, ook Dalvik niet battery en rotation. Dan partition SD-card --> ook EXT2. Dan een ROM flashen, zou allemaal painless moeten functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bitjesmaker: ik zie het probleem ook niet echt.
Je maakt een goeie backup van een werkend systeem, daar heb je meerdere mogelijkheden voor (Titanium, My backup, Nandroid)
Via recovery wipe je de hele zooi, install een nieuwe rom en gaan weer.
Desnoods formatteer je de sdcard na het wipen nog eens, partitioneren en ext naar ext3 of 4.
Daarna de rom erop en als ie opgestart is de backup terug.

Een aantal weken terug was het voor mij ook hocuspocus, maar lezen,lezen,lezen en proberen en weer lezen, had ik lezen al vermeldt ? :)

Ook ik zit nog wel met wat vragen, maar die zoek ik wel op.
De rest vraag ik hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Gebruik geen Titanium Backup voor het maken van een backup welke je daarna weer wil terug zetten op een andere ROM versie. Dat is vragen om problemen.Wat echt probleemloos werkt, maar dan ben je alleen wel je instellingen kwijt, is de app appbrain in combinatie met fastweb installer.
App brain synchroniseerd jouw programma's met een online server zodat die altijd weet welke programma's jij draait. Bij een nieuwe rom, deze en fastweb installer als eerste installeren en daarna zorgen deze twee er voor dat al je progrogramma's weer netjes worden geïnstalleerd. Alleen de instellingen moet je zelf er weer in zetten. Maar dat is in mijn ogen nog altijd beter dan allemaal reboots, etc.

Voor een complete systeem backup kan je het beste gewoon een nandroid backup maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

ik gebruik enkel mybackup pro (puur voor de smsjes te kunnen restoren)en backupfuncti van launcher pro(homescreen backup)

voor de rest gewoon alles opnieuw installeren en configureren, is zo veel werk niet

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ook ik gebruik appbrain om applicaties terug te zetten. De instellingen doe ik met de hand, misschien half uur mee bezig.
Maar sinds Oxygen 2.0 heb je ook appbrain niet meer nodig. Je kunt in Gingerbread aangeven dat je je gegevens wilt backuppen bij Google. Dit werkt best goed. Na een nieuwe installatie van Oxygen worden al je apps automatisch opnieuw geinstalleerd. Ook de wifi netwerken worden teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik wipe mijn ext3 partitie gewoon niet, dan is mijn nieuwe ROM altijd direct al voorzien van al mijn apps. Heeft tot nu toe nog nooit voor problemen gezorgd. Uiteraard ben je wel al je instellingen kwijt, maar met Titanium zet ik bij belangrijke programma's alleen de data terug en LauncherPro laat ik zelf zijn backup terugzetten. Smsjes zet ik terug met smsbackup&restore (deze laat ik ook 2 x per dag automatisch een backup maken, zodat alleen de nieuwe smsjes erbij worden geschreven).

Werkt het snelst voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:47
Stefangrp schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:02:
Ik draai nu een week of 2 de laatste Villainrom en heb er toch een probleempje mee. Mijn Desire blijft bij (met name het opnieuw) opstarten vaak hangen bij het Matrix-achtige bootscreen. Batterij eruit en dan poging 2 uw vaak wel succesvol. Iemand een idee van de oorzaak en oplossing?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Oplossing heb ik wel, ik zou de ROM (of welke je dan ook wilt) opnieuw downloaden, je toestel goed wipen, in dit geval ook je ext partitie. Ik durf niet te zeggen wat er precies verkeerd gaat maar de enige manier om een probleemvrije ROM te krijgen is het opnieuw wipen&flashen van de ROM. Zet ook geen apps terug met Titanium (data gaat vaak wel goed), dat kan ook problemen zoals herstarten en FC's veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:22

sphere

Debian abuser

Ewivis schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:29:
Je kan de originele gebruiken echter moet daar wel a2sd zijn ingebouwd.

kijk hier eens:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809328

Rooted Stock Roms:
==================================[Latest]=================
[ ] HTC Froyo 2.2 ROM--------------------------->[2.29 ]
[ ] Stock HTC Froyo 2.2 ROM--------------------->[2.10.405.2]
[ ] Pre-Rooted Stock HTC 2.2 Froyo-------------->[2.10.405.2]
[ ] Pre-Rooted Modded HTC 2.2 Froyo------------>[2.13.707.1]
[ ] Pre-Rooted Stock HTC 2.2 Froyo-------------->[2.10.405.2]

Hier zitten er wel tussen incl a2sd en deze zijn standaard.
Bedankt hiervoor, exact wat ik zoek. Ik wil een stock rom, maar wel zoveel troep op de sd kaart hebben. De Desire is een leuke telefoon, maar gauw vol. Nu nog even wachten op een pre-rooted stock gingerbread met sense :)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
janvanduschoten schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:11:
[...]

Oplossing heb ik wel, ik zou de ROM (of welke je dan ook wilt) opnieuw downloaden, je toestel goed wipen, in dit geval ook je ext partitie. Ik durf niet te zeggen wat er precies verkeerd gaat maar de enige manier om een probleemvrije ROM te krijgen is het opnieuw wipen&flashen van de ROM. Zet ook geen apps terug met Titanium (data gaat vaak wel goed), dat kan ook problemen zoals herstarten en FC's veroorzaken.
Ik ben bang dat dat me niet gaat helpen. Ik kwam namelijk van Stock en ben eerst terug gegaan naar factory defaults (had te weinig geheugen vrij om te kunnen rooten), daarna sd-kaart gepartitioneerd, full wipe, rom erop (ging foutloos en feilloos). Daarna alle apps enz opnieuw geinstalleerd, geen backups terug gezet. Ik begon dus al behoorlijk clean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Stefangrp schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:14:
[...]

Ik ben bang dat dat me niet gaat helpen. Ik kwam namelijk van Stock en ben eerst terug gegaan naar factory defaults (had te weinig geheugen vrij om te kunnen rooten), daarna sd-kaart gepartitioneerd, full wipe, rom erop (ging foutloos en feilloos). Daarna alle apps enz opnieuw geinstalleerd, geen backups terug gezet. Ik begon dus al behoorlijk clean
Het kan best zijn dat je ROM corrupt is geraakt bij het downloaden. Ik zou hem nog eens opnieuw flashen, ik heb een hekel aan bootloops en vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook een keer gehad al die vastlopers. De oplossing is idd de rom opnieuw downloaden, controleren of de md5 checksum klopt, en dan opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
De md5 checksum klopte wel gewoon, zou de Rom dan alsnog corrupt kunnen zijn geworden?
En zou ik de rom dan gewoon eroverheen kunnen flashen zonder veel gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben maar teruggegaan met nandroid backup naar mijn originele ROM voordat ik dit alles begon. Want de stockROM die in de OP staat. die heeft vreemde kuren, whatsapp berichten komen urenlang niet aan, ook al stond whatsapp geopend. Pas bij het rebooten kwamen ze alsnog aan. Er was 1 mail maar dat werd niet getoont in de balkje bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Stefangrp schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:26:
De md5 checksum klopte wel gewoon, zou de Rom dan alsnog corrupt kunnen zijn geworden?
En zou ik de rom dan gewoon eroverheen kunnen flashen zonder veel gedoe?
In principe zou de ROM wel goed moeten zijn. Je kunt hem er gerust nog een keer overheen flashen. Blijft het probleem bestaan, probeer dan eens een ander SD kaartje.

@bitjesmaker, probeer anders eens de ROM van StarBurst , de lite versie is zo goed als stock met apps2sd en schijnt ook stabiel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
jelmervos schreef op maandag 14 maart 2011 @ 08:42:
Ook ik gebruik appbrain om applicaties terug te zetten. De instellingen doe ik met de hand, misschien half uur mee bezig.
Maar sinds Oxygen 2.0 heb je ook appbrain niet meer nodig. Je kunt in Gingerbread aangeven dat je je gegevens wilt backuppen bij Google. Dit werkt best goed. Na een nieuwe installatie van Oxygen worden al je apps automatisch opnieuw geinstalleerd. Ook de wifi netwerken worden teruggezet.
Dat zit volgens mij in principe in elke ROM, zo ook in Cyanogen 7, maar vraag me af of het wel echt werk, of dat ik gewoon altijd te ongeduldig ben want bij mij is nog nooit iets automatisch terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
l3art schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:39:
[...]
Dat zit volgens mij in principe in elke ROM, zo ook in Cyanogen 7, maar vraag me af of het wel echt werk, of dat ik gewoon altijd te ongeduldig ben want bij mij is nog nooit iets automatisch terug gezet.
Meestal ga ik na het invoeren van mijn Google account even naar de market, ga akkoord met de voorwaarden en kijk even bij mijn apps. Soms zijn ze al aan het downloaden of staat er niets in. Als ik dan ff wat anders in ga stellen en weer terug kom in de market is hij alles automagisch aan het downloaden. Werkt trouwens bij mij niet bij alle ROM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Nee bij de Sense roms volgens mij niet.
Maar bij Oxgen, CM7 etc zou het volgens mij wel moeten werken, maar goed heb er zelf nog weinig van gemerkt moet ik eerlijk zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu diverse custom roms geprobeerd, werken allemaal wel fijn en snel natuurlijk. Nu valt het mij op dat er ook heel veel applicaties mee worden geïnstalleerd op het moment dat ik een nieuwe rom installeer. Zijn er risico's op het moment dat ik "<naam>.apk" uit de 'app' map haal van het .zip bestand?

Wat ik me ook afvroeg, is het mogelijk om 'launcher2.apk' uit de 'app' map te halen en te vervangen door bijvoorbeeld Launcher Pro?

Ik kan me herinneren dat dat ergens in dit topic gedaan werd, maar mij is het niet gelukt.

Waar ik nu trouwens ook mee zit, is dat op het moment ik een nieuwe market installeer en ik doe een reboot dat ik dan weer de oude terug krijg.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Het kan, maar dan moet je de verificatie uit zetten bij het installeren van de rom.
Maar een launcher zelf zou ik persoonlijk niet zo snel mee klooien omdat je niet goed weet wat er nog meer aan functies aangekoppeld is bij die betreffende rom. Plus de launcher neemt niet zoveel ruimte in, dus kan je hem er net zo goed in laten zitten.

In principe kan je elk programma er uit halen of toevoegen, maar let op dat je geen systeem bestanden weg haalt.
Maar als je zo baalt van de extra programma's waarom neem je dan niet een oxygen rom oid. Daar is bijna alles uit gehaald en kan je dus helemaal naar jou wens indelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 22:53
Paar paginas terug heb ik daar overgepost. Kan idd gewoon.
Doe ik altijd. Ook met launchers. Ook een mooi voordeel van gedeodexed roms.

[ Voor 18% gewijzigd door rinkel op 14-03-2011 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxygen heeft inderdaad ook een hele mooie snelle rom. Maar op het moment dat ik Oxygen gebruik en mijn accu leeg is lijkt het alsof mijn telefoon er geen zin meer in heeft en allemaal rare dingen gaat vertonen. Zo heeft de slider bijvoorbeeld geen animatie of krijg ik zwarte schermen als ik op een toepassing druk.

Ik heb het idee dat dit een energie spaarstand is, maar het vreemde is dat het lijkt alsof ik de enige ben die dit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-10 21:01
NEE! Heb ik ook en ik dacht dat ik de enige was met zoiets raars. Ik herken de zwarte schermen (helaas) ook.. Ben er ook nog niet achter wat het nou veroorzaakt.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JKratos schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:59:
NEE! Heb ik ook en ik dacht dat ik de enige was met zoiets raars. Ik herken de zwarte schermen (helaas) ook.. Ben er ook nog niet achter wat het nou veroorzaakt.
Ik ben reuze benieuwd wat de oorzaak is en hoe het op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 13:01

Grudgie

PSN: Grudgie7

Hebben jullie dan ook wel eens dat de Desire uit het niets opeens onverwachts opnieuw boot en dat je in Oxygen bootloader zit zeg maar met die groene letters en dat hij daar blijft hangen? En dat enige oplossing is batterij eruit te halen en weer erin doen om je telefoon normaal aan te krijgen?

Ik wel. Heel weird.. had ik bij vorige versies van Oxygen namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Nee geen last van, maar ken de spontane reboots wel van bepaalde kernels waar mijn telefoon niet goed mee overweg kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Grudgie schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:16:
Hebben jullie dan ook wel eens dat de Desire uit het niets opeens onverwachts opnieuw boot en dat je in Oxygen bootloader zit zeg maar met die groene letters en dat hij daar blijft hangen? En dat enige oplossing is batterij eruit te halen en weer erin doen om je telefoon normaal aan te krijgen?

2 keer gehad met Oxygen 2.0.1. De boel crasht en komt vervolgens in een bootloop, zoek daar maar es op op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik probeer CyanogenMod-7 er op te zetten.. maar hij is al meer dan 25 min bezig! Iemand een idee wat ik het beste kan doen? of gewoon nog ff wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
joosthaarman schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:50:
Ik probeer CyanogenMod-7 er op te zetten.. maar hij is al meer dan 25 min bezig! Iemand een idee wat ik het beste kan doen? of gewoon nog ff wachten?
Nee, is niet goed, CM7 moet vrij vlot klaar zijn. Heb je je geheugen gewiped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
janvanduschoten schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:54:
[...]

Nee, is niet goed, CM7 moet vrij vlot klaar zijn. Heb je je geheugen gewiped?
Ik heb precies gedaan wat er in het opening's topic stond! Maar kan ik hem gewoon herstarten en opnieuw proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ja, geen probleem. Je kunt (als het lukt) je toestel uitzetten of de batterij eruit halen. Ga dan naar je custom recovery en wipe alle opties. Flash de ROM opnieuw en dan moet het lukken. Heb je de md5 gecontroleerd?Welke recovery heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
En hij draait! wel raar.. Zelfde weer gedaan en werkt gewoon!

[ Voor 126% gewijzigd door Aapie op 14-03-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Mis alleen de market place nu nog! Iemand een idee? En is het mogelijk om htc sync weer te gebruiken? Als ik nu de usb kabel in de pc stop krijg ik alleen de optie om sd kaart als externe opslag te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Je moet over de CM7 ROM nog een keer de Google apps flashen (net als een ROM) Cyanogen mag ze niet als standaard in zijn rom zetten, dus is het een aparte zip file die je moet downloaden en flashen.
Klik op de onderstaande link en download&flah de Google addon.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957344

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo mag Cyaogen het niet standaard in de rom zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
janvanduschoten schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 00:04:
Je moet over de CM7 ROM nog een keer de Google apps flashen (net als een ROM) Cyanogen mag ze niet als standaard in zijn rom zetten, dus is het een aparte zip file die je moet downloaden en flashen.
Klik op de onderstaande link en download&flah de Google addon.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957344
Thx! weer gelukt! Stelt op zich weinig voor alleen je moet het net ff weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 00:05:
Hoezo mag Cyaogen het niet standaard in de rom zetten?
Instructies op XDA bij de CyanogenMOD nightlys :
There are no Google Apps bundled with CM ROMs, because Google asked Cyanogen to remove copyrighted apps, after flashing rom don't forget to flash Google Addon package if you want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:18

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:38:
Ik ben maar teruggegaan met nandroid backup naar mijn originele ROM voordat ik dit alles begon. Want de stockROM die in de OP staat. die heeft vreemde kuren, whatsapp berichten komen urenlang niet aan, ook al stond whatsapp geopend. Pas bij het rebooten kwamen ze alsnog aan. Er was 1 mail maar dat werd niet getoont in de balkje bovenin.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=870626

bovenstaande link naar een andere echte stock versie, enkel APP2SD+ is toegevoegd. Er zijn meerdere stock likes te vinden op XDA, alleen was er met allemaal toch te veel geknutseld volgens deze chef. Ik draai deze nu en moet zeggen dat ie het prima doet!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik ben van CM7 weer terug naar GV, vooral de energiezuinige kernels van EViollet hebben mij overgehaald. 3mA verbruik als het scherm uitstaat maakt mij een gelukkig persoon. Verder is het verschil eigenlijk nihil, al is GV denk ik wel wat gebruiksvriendelijker voor de beginnende flasher. Zou wel fijn zijn als er vanuit AlphaRev nog een HBOOT zou kunnen komen (A) Want ik ga niet uit dat ik de CM hiervoor kan gebruiken (aangezien ze op elkaar gebasseerd zijn?)

[ Voor 11% gewijzigd door Cyleo op 15-03-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

Cyleo schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:22:
Ik ben van CM7 weer terug naar GV, vooral de energiezuinige kernels van EViollet hebben mij overgehaald. 3mA verbruik als het scherm uitstaat maakt mij een gelukkig persoon. Verder is het verschil eigenlijk nihil, al is GV denk ik wel wat gebruiksvriendelijker voor de beginnende flasher. Zou wel fijn zijn als er vanuit AlphaRev nog een HBOOT zou kunnen komen (A) Want ik ga niet uit dat ik de CM hiervoor kan gebruiken (aangezien ze op elkaar gebasseerd zijn?)
Ik weet de grootte van de GingerVillain roms niet, maar ik neem aan dat deze niet groter zijn dan CM7+Google Apps. Dus het gebruik van de CM Hboot moet dan prima gaan. Waar je naar moet kijken is de grootte van de systempartitie, daar moet je rom op passen. Zelf heb ik een paar keer geswitched tussen CM en Oxygen, waarbij ik ook Oxygen gewoon kan draaien op de CM Hboot. Andersom gaat niet, vanwege de erg krappe /system partitie van de Oxygen Hboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 21:03
Volgens mij heb ik iets verkeerds gedaan... Ik heb mijn Desire weliswaar succesvol geroot, maar ik heb het idee dat alles foetsie is. Ik heb geen Andriod Market en ik kan mijn telefoon niet koppelen met een Gmail account? Kan ik teveel gewiped hebben?

Ik heb de custom recovery Amon_RA gebruikt en de CM 7 RC2 ROM.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

StefanvanGelder schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:47:
Volgens mij heb ik iets verkeerds gedaan... Ik heb mijn Desire weliswaar succesvol geroot, maar ik heb het idee dat alles foetsie is. Ik heb geen Andriod Market en ik kan mijn telefoon niet koppelen met een Gmail account? Kan ik teveel gewiped hebben?

Ik heb de custom recovery Amon_RA gebruikt en de CM 7 RC2 ROM.
Geen paniek. Je hebt CM geflashed. Daar zit geen Google Apps in. Even de laatste Gapps downloaden en flashen in recovery en je kan er weer tegenaan. Hier de link: http://goo-inside.me/google-apps/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Dank u :) Ik dacht even dat het niet hielp maar het zip bestand was niet goed gekopieerd vanaf mijn laptop naar mijn telefoon. Hij was slechts 4kb groot dus dat klopte niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Volgende keer ook ff het topic doorlezen, een paar post boven je, op deze bladzijde staat dezelfde vraag en hetzelfde antwoord.

Gelijk ff een vraagje, heb jij Nederlandse woordcorrectie in je Android toetsenbord bij CM7 RC2? Ik moet het Nederlandse toetsenbord er steeds handmatig inzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Nu je het zegt, ik heb geen woordcorrectie.

Mhh ik zie het antwoord inderdaad een paar posts boven me staan, was me niet opgevallen tijdens het zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik heb de nederlandse woordondersteuning er ook zelf in geplakt uit de GV Rom. Hieronder een Dropbox linkje van mijn aangepaste ROM die ik zelf ook hebt geflashed met taalondersteuning. Kun je gewoon over je huidige ROM flashen. Maak voor de zekerheid altijd een Nandroid backup.

CM7-RC2 met Nederlandse taalondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Wel even de verificatie uitzetten, anders installeert hij alsnog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 13:08
wph schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:32:
[...]

Ik weet de grootte van de GingerVillain roms niet, maar ik neem aan dat deze niet groter zijn dan CM7+Google Apps. Dus het gebruik van de CM Hboot moet dan prima gaan. Waar je naar moet kijken is de grootte van de systempartitie, daar moet je rom op passen. Zelf heb ik een paar keer geswitched tussen CM en Oxygen, waarbij ik ook Oxygen gewoon kan draaien op de CM Hboot. Andersom gaat niet, vanwege de erg krappe /system partitie van de Oxygen Hboot.
De systeem partitie is inderdaad groot genoeg, dus in dat opzicht kun je GV best op CM7 partitie draaien. Maar het grote probleem zit hem in de grootte van de cache partitie. Bij CM7 en Oxygen worden downloads naar /data/local/download geleid waardoor de cache partitie erg klein kan blijven. Volgens mij is dit bij GV (nog?) niet het geval en zijn downloads afhankelijk van de cache partitie. Dus je kunt(/kon?) GV niet op CM7 hboot draaien. Oxygen natuurlijk wel aangezien die ook de aanpassing van het omleiden van downloads heeft gemaakt.

(maar ik zit nu al een week in Burundi en heb de laatste ontwikkelingen niet echt meegemaakt ;) Check dus even, mocht je het willen proberen, op het xda forum)

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

mbroeders schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:17:
[...]

De systeem partitie is inderdaad groot genoeg, dus in dat opzicht kun je GV best op CM7 partitie draaien. Maar het grote probleem zit hem in de grootte van de cache partitie. Bij CM7 en Oxygen worden downloads naar /data/local/download geleid waardoor de cache partitie erg klein kan blijven. Volgens mij is dit bij GV (nog?) niet het geval en zijn downloads afhankelijk van de cache partitie. Dus je kunt(/kon?) GV niet op CM7 hboot draaien. Oxygen natuurlijk wel aangezien die ook de aanpassing van het omleiden van downloads heeft gemaakt.

(maar ik zit nu al een week in Burundi en heb de laatste ontwikkelingen niet echt meegemaakt ;) Check dus even, mocht je het willen proberen, op het xda forum)
Je hebt gelijk, dat was ik helemaal vergeten. Ik ben hier zelf ook een keer tegenaan gelopen herinner ik me nu. Geen idee meer met welke rom dat was. Je zou het eventueel zelf kunnen oplossen door symlinks te maken naar een map download op /data, maar hoe dat ook al weer exact moest... daarvoor zul je even moeten zoeken op google of xda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersymmetry
  • Laatst online: 13:17
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:57:
Oxygen heeft inderdaad ook een hele mooie snelle rom. Maar op het moment dat ik Oxygen gebruik en mijn accu leeg is lijkt het alsof mijn telefoon er geen zin meer in heeft en allemaal rare dingen gaat vertonen. Zo heeft de slider bijvoorbeeld geen animatie of krijg ik zwarte schermen als ik op een toepassing druk.

Ik heb het idee dat dit een energie spaarstand is, maar het vreemde is dat het lijkt alsof ik de enige ben die dit heeft.
Heb ik ook last van, het is niet rom gerelateerd, want ik heb het al 2x gehad bij de Villainrom 1.3 en 1,4. Ben daarna overgeschakeld naar de RC2 van Cyanogenmod (geweldige rom trouwens :) ) en daar heb ik het ook al een keer gehad. Alleen bij mij had het voor zover ik weet niks met de accu te maken, die was gewoon redelijk vol. Wel viel me op dat het pas na een paar dagen optreedt. Een reboot lost het voorlopig weer op, maar vreemd is het wel. Heb nu watchdog geïnstalleerd om te kijken of er soms apps lopen te bokken, dus maar even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supersymmetry schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:53:
[...]

Heb ik ook last van, het is niet rom gerelateerd, want ik heb het al 2x gehad bij de Villainrom 1.3 en 1,4. Ben daarna overgeschakeld naar de RC2 van Cyanogenmod (geweldige rom trouwens :) ) en daar heb ik het ook al een keer gehad. Alleen bij mij had het voor zover ik weet niks met de accu te maken, die was gewoon redelijk vol. Wel viel me op dat het pas na een paar dagen optreedt. Een reboot lost het voorlopig weer op, maar vreemd is het wel. Heb nu watchdog geïnstalleerd om te kijken of er soms apps lopen te bokken, dus maar even afwachten.
Hmm, oke dan. Dat ga ik ook eens doen. Ik heb er de laatste paar dagen geen problemen meer mee gehad. Ik zal ook eens Watchdog installeren. Op het moment dat ik iets weet laat ik het meteen weten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-10 12:23
Mocht er iemand zijn, zoals ondergetekende, die de stabiliteit en lange uithoudingsvermogen (lees: batterij) van een ROM vooropstelt. Dan kan ik een rom aanraden, welke nu incluis update, reeds 4+ weken draait; GV.

Het is mijns inziens de fijnste tot nu toe. Inmiddels staat de teller qua versie bij GV op 15-3. 11-3

[ Voor 1% gewijzigd door appies op 16-03-2011 17:13 . Reden: oplettende tweaker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

appies schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:42:
Mocht er iemand zijn, zoals ondergetekende, die de stabiliteit en lange uithoudingsvermogen (lees: batterij) van een ROM vooropstelt. Dan kan ik een rom aanraden, welke nu incluis update, reeds 4+ weken draait; GV.

Het is mijns inziens de fijnste tot nu toe. Inmiddels staat de teller qua versie bij GV op 15-3.
Ik zie op XDA dat de laatse versie dateert van 11-3?! Ik neem aan dat je GingerVillain bedoelt?! Heb jij geen last van de call delay of echo bij de tegenpartij als je belt? Ik zit ook steeds te twijfelen of deze te flashen, maar zit toch met de reacties dat GB nog niet helemaal goed werkt op de desire...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb de laatste tijd zitten switchen tussen GingerVillain en Oxygen. Uitendelijk toch bij Oxygen gebleven. Vooral het hack vrije spreekt mij wel aan. Je ziet dat GingerVillain veel overneemt van CM, dus ook bugs, zoals GPS die er mee stopt in de laatste versie. Ook heb ik met GV vaker schermen of lijsten die niet zichtbaar worden, vooral de lijst met check-in mogelijkheden bij Latitude heeft hier last van, maar ook andere schermen hebben hier last van.
Oxygen werkt eigenlijk perfect, behalve de call-delay, maar daar hebben alle GB ROMs last van op de Desire.

Ja, ik doe altijd een volledige wipe van alle data voordat ik een nieuwe ROM flash. Ook gebruik ik geen Titanium Backup of andere backup/restore tools.

[ Voor 19% gewijzigd door jelmervos op 16-03-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Er is een app die de call delay verhelpt speciaal voor dit probleem, de "Call Delay Patch" (de naam dekt de lading zou ik zeggen ;) ) Even opzoeken in de Android Market, installeren en daarna rebooten en het probleem is verholpen.

@Jelmer, je kunt nu op dit moment beter de CM7 RC2 hebben, GPS werkt zoals het hoort en met de bovenstaande app geen call delay. In mijn sig staat nu ff het linkje naar de CM7 rom met Nederlandse woordherkenning (verificatie uitzetten voor het flashen)

[ Voor 35% gewijzigd door janvanduschoten op 16-03-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

janvanduschoten schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:23:
Er is een app die de call delay verhelpt speciaal voor dit probleem, de "Call Delay Patch" (de naam dekt de lading zou ik zeggen ;) ) Even opzoeken in de Android Market, installeren en daarna rebooten en het probleem is verholpen.

@Jelmer, je kunt nu op dit moment beter de CM7 RC2 hebben, GPS werkt zoals het hoort en met de bovenstaande app geen call delay. In mijn sig staat nu ff het linkje naar de CM7 rom met Nederlandse woordherkenning (verificatie uitzetten voor het flashen)
hmm, ga ik toch maar weer flashen vanavond... Hebben jullie geen problemen met echo tijdens het bellen. Las dat het of het 1 of het ander was... Dat de call delay fix zorgde voor een echo tijdens het bellen...

Blijkt sowieso een lastig probleem te zijn met GB. Er is vorige week ook al een GBrom met Sense gelekt, maar daar zit ook dit probleem in. Hopen maar dat HTC dit wel op kan lossen, anders zal de officiele update naar 2.3 ook wel weer steeds worden uitgesteld...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Iemand problemen dat zijn gps niet fixed bij Oxygen 2.0.1?

Probleem al gevonden, nou ja al! Het is de app Flitsnav die ik gebruik die ervoor zorgt dat hij niet meer werkt. Heb het eraf gegooid en werkt weer top.

[ Voor 58% gewijzigd door lekzzz op 18-03-2011 15:20 ]

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 13:48
Teveel gedoe met die ROMs... Toegegeven is er altijd wel iets niet die werkt.
Laatste ROM die ik had, heb 'm nog steeds draaien, Cyanogen7 RC2, daar werkt de gps niet, probleem met mijn data connectie in- en uitschakelen. Soms rinkelt mijn telefoon en zie ik niets staan op mijn scherm, kan niet opnemen dus... etc.
Een detail misschien, maar soms o zo ambetant, is dat er geen return knop is maar deze is vervangen door een smiley-knop.
Een groot voordeel is de S2E apps2sd, echt eindeloos apps installeren en alles gaat zooo smooth.

Waar ik naar op zoek ben: ik wil terug de stock - shipped rom installeren (via shipped-roms). Dan via een app of gelijk welke tool àlle apps op SD krijgen en evt ook de cache indien mogelijk. Die app mag betalend zijn. Het zou dan ook volledige apps2sd moeten zijn, dmv een extra ext3 of ext4 partitie.
Die apps (uit de market) kopiëren vaak maar een klein deel. Kom je uiteindelijk toch weer de geheugenlimiet tegen.

Tell me! Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

lowlow schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:18:
Laatste ROM die ik had, heb 'm nog steeds draaien, Cyanogen7 RC2, daar werkt de gps niet, probleem met mijn data connectie in- en uitschakelen. Soms rinkelt mijn telefoon en zie ik niets staan op mijn scherm, kan niet opnemen dus... etc.
Een detail misschien, maar soms o zo ambetant, is dat er geen return knop is maar deze is vervangen door een smiley-knop.
Een groot voordeel is de S2E apps2sd, echt eindeloos apps installeren en alles gaat zooo smooth.

Waar ik naar op zoek ben: ik wil terug de stock - shipped rom installeren (via shipped-roms). Dan via een app of gelijk welke tool àlle apps op SD krijgen en evt ook de cache indien mogelijk. Die app mag betalend zijn. Het zou dan ook volledige apps2sd moeten zijn, dmv een extra ext3 of ext4 partitie.
Die apps (uit de market) kopiëren vaak maar een klein deel. Kom je uiteindelijk toch weer de geheugenlimiet tegen.

Tell me! Alvast bedankt
Probeer eens de stock versie op xda van de dev met 9600 in de header. Deze is echt helemaal stock alleen met toevoeging van app2sd.... zie ook mijn post een aantal terug...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
janvanduschoten schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:23:In mijn sig staat nu ff het linkje naar de CM7 rom met Nederlandse woordherkenning (verificatie uitzetten voor het flashen)
Wat bedoel je precies met vertificatie uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

StefanvanGelder schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:17:
[...]

Wat bedoel je precies met vertificatie uitzetten?
In je Recovery kiezen voor Other en dan iets van Switch verification. Dit zorgt ervoor dat je zips kan flashen welke aangepast of niet gesigned zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door jelmervos op 16-03-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Ah, het is ook allemaal zo makkelijk :p Het enige wat ik wel jammer vind, is dat je het toetsenbord niet naar beneden kan klappen. Hij zit namelijk zo vaak in de weg omdat die zo'n groot oppervlakte van je scherm bezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hmmm je bent echt nieuw met Android/HTC he???
Kan wel hoor, gewoon op de knop onderop je toestel met het plijltje drukken en weg is je toetsenbord.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 16-03-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een ander toetsenbord gebruikt dan de ingebouwde kan je als het ware een veegbeweging maken naar beneden en dan klapt de toetsenbord weg. (werkt bij Swiftkey).

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2011 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
lowlow schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:18:

*knip*
Persoonlijk herken ik je klachten niet van CM7 RC2. Het lijkt wel of je een Nightly's hebt gebruikt, die heeft de laatste GPS problemen, RC2 niet. Ook data connectie verloopt bij mij probleemloos, zowel via de notificatieknoppen als met de custom energie widget.Telefoon gaat bij mij 100% goed af en is altijd op te nemen. Ben zeer benieuwd naar de "smiley knop" , geen idee waar je die hebt gevonden.

Als je nog zin hebt om het nog eens te proberen, dan kun je de CM-7 RC2 versie uit m'n sig eens flashen (na een totale wipe) en bij mij werkt alles bij radio versie 30_2, daaqr zou je ook eens naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:11
StefanvanGelder schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:35:
Ah, het is ook allemaal zo makkelijk :p Het enige wat ik wel jammer vind, is dat je het toetsenbord niet naar beneden kan klappen. Hij zit namelijk zo vaak in de weg omdat die zo'n groot oppervlakte van je scherm bezet...
Menu-toets ingedrukt houden werkt op de HTC Desire iig ook erg goed. Daarmee kan je hem ook oproepen als hij er niet is terwijl je hem wel ff moet hebben (komt haast nooit voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Gisteren maar eens de Starburst rom erop gezet.
Mooie rom, met ruim 2000 punten als Quadrant score, en dit zonder tweaks.
Maar de rom heeft toch nog wel eens wat 'hick-ups' en wat ook erg irritant is, is dat als ik een widget of een shortcut wil verwijderen, dit soms niet meteen lukt. De widget/shortcut wordt wel geselecteerd, maar daar blijft het bij. Ik kan hem niet verplaatsen. Pas na een paar keer selecteren pakt hij hem pas, en kan ik hem verplaatsen en dus ook verwijderen.
Denk dat ik toch maar weer een andere rom ga proberen, of gewoon weer terug ga naar Leedroid. Dan maar geen hoge quadrant score. Zegt namelijk ook lang niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Laatst online: 11:33

TTZ

Grudgie schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:16:

Dat heb ik ook. Helemaal lekker als je je wekker hebt gezet en wakker wordt met een groen Oxygen logo op je scherm.

Gebruiken we overeenkomstige apps? ADWlauncher? Pure Calendar?

http://www.appbrain.com/user/Thijsi/

HTC Desire
Android versie: 2.3.3
Smallbandversie: 32.49.00.32U_5.11.05.27
Kernel-versie: 2.6.37.2-thalamus-S-gfbb1325
Mod version: Oxygen-2.0.1
Build-nummer:
GRI40
Brave PVT1 SHIP S-on
Radio-5.11.05.27

[ Voor 13% gewijzigd door TTZ op 17-03-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Andere kernel geflashed? HAVS vs SVS oid?
Mijn ervaring is dat lang niet elke Desire even stabiel is. En zeker de energie sparende kernels, zorgen soms voor spontane reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:58

codex

Geen OpenAI agent :)

l3art schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:06:
Gisteren maar eens de Starburst rom erop gezet.
Mooie rom, met ruim 2000 punten als Quadrant score, en dit zonder tweaks.
Maar de rom heeft toch nog wel eens wat 'hick-ups' en wat ook erg irritant is, is dat als ik een widget of een shortcut wil verwijderen, dit soms niet meteen lukt. De widget/shortcut wordt wel geselecteerd, maar daar blijft het bij. Ik kan hem niet verplaatsen. Pas na een paar keer selecteren pakt hij hem pas, en kan ik hem verplaatsen en dus ook verwijderen.
Denk dat ik toch maar weer een andere rom ga proberen, of gewoon weer terug ga naar Leedroid. Dan maar geen hoge quadrant score. Zegt namelijk ook lang niet alles.
Starburst heb ik ook gehad, wordt na een tijdje traag waardoor elke actie met een vertraging verloopt. De Quadrant score is wel goed, maar wat heb je er aan?

Heeft iemand nog een tip voor een rom, bij voorkeur GEEN 2.3, die erg stabiel is en A2SD+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Leedroid heeft het bij mij altijd goed gedaan. Je zou ook eens kunnen kijken naar 9600XT stock, dat schijnt een stabiele en vrijwel standaard ROM te zijn(geen garantie blablabla) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

janvanduschoten schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:59:
Leedroid heeft het bij mij altijd goed gedaan. Je zou ook eens kunnen kijken naar 9600XT stock, dat schijnt een stabiele en vrijwel standaard ROM te zijn(geen garantie blablabla) .
Ik draai nu de 9600xt stock versie. Draait erg goed en is ook echt stock met alleen de toevoeging van app2sd+. Tot nu toe geen problemen en draait soepeltjes.
Heb vandaag nog even een uitstapje gemaakt naar oxygen, maar net weer de nandroid van de 9600xt terug gezet.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien leuk om te weten, versie 1.6 van Ginger Villain is nu uit.

Dit is er verbeterd:
- Fixed GPS problem (Thanks to CM Team)
- Update Gapps
- fixed vdd sysfs interface
- Two-way call recording kernel support (thanks to avs333)

Ben hem nu aan het downloaden, goede reacties over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Denk dat ik ook maar gewoon terug ga naar Leedroid. Nog even neuzen. Wat ik gewoon wil is een snelle, stabiele Sense rom (gooi er wel weer ADW overheen, maar de combi is voor mij ideaal). Even kijken wat het gaat worden.

Sta ook wel open voor de nieuwe Sense, maar heb niet veel zin in het kloten met verschillende partities enz. Alhoewel, zit nu ziek thuis dus heb er wel de tijd voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
janvanduschoten schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:04:
[...]

Persoonlijk herken ik je klachten niet van CM7 RC2. Het lijkt wel of je een Nightly's hebt gebruikt, die heeft de laatste GPS problemen, RC2 niet. Ook data connectie verloopt bij mij probleemloos, zowel via de notificatieknoppen als met de custom energie widget.Telefoon gaat bij mij 100% goed af en is altijd op te nemen. Ben zeer benieuwd naar de "smiley knop" , geen idee waar je die hebt gevonden.

Als je nog zin hebt om het nog eens te proberen, dan kun je de CM-7 RC2 versie uit m'n sig eens flashen (na een totale wipe) en bij mij werkt alles bij radio versie 30_2, daaqr zou je ook eens naar kunnen kijken.
Die smiley knop herken ik! Maar dan kun je toch gewon de fysieke terug knop gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Nou, soms verdwijnt bij mij het hele toetsenbord :P Dan kun je nog wel typen als het ware, hij voert de letters dan ook in, maar het is volledig blind typen. Gelukkig gebruik ik meestal swiftkey, dus heb ik hier niet zoveel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Laatst online: 07-10 22:27
Heb sinds gisteren voor het eerst mijn HTC desire maar eens verblijd met een andere rom. Ben voor de Gingervillian 1.6 gegaan. Ziet er prima uit, en loopt snel. Merk qua snelheid nog niet heel veel verschil met mijn originele htc rom, maar misschien komt dat nog. Wat kan ik overigens met Villian Setup? Ik zie daar wel wat installatie's staan, maar kan je via die app ook makkelijk updaten naar een eventueel nieuwe versie etc? Ik zag er ook kopjes tussen staan met een hogere kloksnelheid etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:30
Ik draai nu en tijdje Redux snapshot 03112011 op de bravo sense Hboot met de dalvik to ext. en de 30-2 radio
ik moet zeggen dat dit toch wel erg goed werkt. totaal 46 user applications geinstalleerd n nog 180 mb vrij in de internal storage. (van de 218)

bijna alles word op de ext partitie geinstalleerd, rom is snel en alles werkt goed. zelfs de GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:57
Hallo allemaal,

Ik zit met een vervelend probleem en hopelijk kunnen jullie mij helpen. Mijn HTC Desire is geroot en voorzien van de CM7-RC2 mod.
Nu wou ik deze backuppen. Dus ik ging naar Rom Manager (v3.0.1.2), klikte op "Backup Current ROM", hij bootte naar recovery, deed z'n backup netjes (zonder foutmeldingen) en startte vervolgens weer op. Alleen heb ik nu geen toegang meer tot de SD card ?! De apps die op m'n SD card geinstalleerd zijn, zijn dus ook niet meer te vinden. Als ik kijk bij Settings -> Storage dan staat "Mount SD card" in het grijs waardoor ik het niet kan aanklikken. Als ik ROM Manager opnieuw start dan zegt die ook "SD Card not mounted".

Ik heb dan mijn microSD-naar-USB aansluiting genomen, kaartje aan PC gehangen en daar werkt alles nog prima. Alle data staat er ook op. Ik heb vervolgens een checkdisk uitgevoerd, er werden geen fouten gevonden, proper geünmount maar na reboot vond mijn Desire het kaartje nog steeds niet.

Dan heb ik nog getest met een 2e microSD kaartje dat ik hier had liggen, maar ook dat wordt helemaal niet herkend.

Ik heb al wat liggen kijken op Google maar weinig zinvol gevonden... Heeft iemand een idee?

Bedankt bij voorbaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je via recovery wel op je sdcard komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:57
DiZzle.. : Ja, net getest met mijn reserve microSD-kaart. Ik heb ze kunnen formatteren via recovery. Maar als ik daarna m'n Desire opnieuw normaal opstart is de SD-kaart nog altijd niet bruikbaar...

[ Voor 32% gewijzigd door H1MSELF1SH op 19-03-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel raar, lijkt wel of er iets met je rom aan de hand is. Ik ben nog niet zo heel ervaren met rooten en custom roms, maar in dit geval zou ik de backup restoren of de rom opnieuw flashen.
Pagina: 1 ... 13 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.