[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste
Acties:
  • 121.209 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 11:07
lowlow schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:17:
[...]

Hier niet dus. Ik veronderstel dat je geen CyanogenMod 7 = gingerbread hebt. Thx alvast
Ik heb Oxygen, draait ook op GB en ik heb wel YouTube in de market staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
Foutje

[ Voor 95% gewijzigd door kraonkel op 08-03-2011 19:00 ]

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Is het ook mogelijk om apps van een Miui los te installeren op een andere rom?
En zijn die er ook? dan denk ik aan de internet browser en de music player en de file manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

koekoek2003nl schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:23:
Is het ook mogelijk om apps van een Miui los te installeren op een andere rom?
En zijn die er ook? dan denk ik aan de internet browser en de music player en de file manager.
ik heb in ieder geval de camera van uit MIUI op mijn Gingervillain 1.4 staan.. werkt gewoon

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 12:21
CyanogenMod-7 RC2 (08-03-2011 release) toegevoegd aan de OP. Als er andere updates zijn die het vermelden waard zijn en die ik heb gemist, DM me gerust.

[ Voor 43% gewijzigd door janvanduschoten op 09-03-2011 11:07 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Search
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-04 14:59
Ik toch Starbust rom terug erop gezet. Alle GB roms blijven problemen geven. Moet zeggen dat ik nu met CurrentWidget de beste prestaties haal: meestal -3 tot -4 als het scherm uit is. En ook vrij constant. Met alle GB roms haalde ik dit ook wel, maar heel vaak toch uitschieters. Nu in het geheel niet.

Batterijtje zit nu ook nog op 94%, normaal al lang ergens in de 80.

Voor mij voorlopig geen GB meer, ik wacht wel tot alle bugs écht opgelost zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:52

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik zag net, dat er op modaco ook custom roms met een online kitchen principe worden aangeboden... Ziet er mooi uit, ook de benadering van de stock rom op froyo biedt echt veel extra, zelf aan te vinken opties! Ga ik vanavond maar eens even proberen...
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze roms?
janvanduschoten schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:06:
CyanogenMod-7 RC2 (08-03-2011 release) toegevoegd aan de OP. Als er andere updates zijn die het vermelden waard zijn en die ik heb gemist, DM me gerust.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:08
R-Search schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:20:
Ik toch Starbust rom terug erop gezet. Alle GB roms blijven problemen geven. Moet zeggen dat ik nu met CurrentWidget de beste prestaties haal: meestal -3 tot -4 als het scherm uit is. En ook vrij constant. Met alle GB roms haalde ik dit ook wel, maar heel vaak toch uitschieters. Nu in het geheel niet.

Batterijtje zit nu ook nog op 94%, normaal al lang ergens in de 80.

Voor mij voorlopig geen GB meer, ik wacht wel tot alle bugs écht opgelost zijn :).
Dat probleem had ik ook ;-) Ik zit momenteel op een HD rom (insertcoin 2.0.0) waar ik eigenlijk toch het meest tevreden over ben. Beter nog dan MIUI. Ik vind gewoon sense echt een toevoeging hebben aan mijn mobiel. Het browsen in een HD rom gaat echt het snelst/vloeienst. Sneller dan standaard froyo, gingerbread roms.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
retlaw schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:20:
Ik zag net, dat er op modaco ook custom roms met een online kitchen principe worden aangeboden... Ziet er mooi uit, ook de benadering van de stock rom op froyo biedt echt veel extra, zelf aan te vinken opties! Ga ik vanavond maar eens even proberen...
[...]
Ik dus :) . Ik heb nu de laatste Nightly's versie draaien #15 , maar die is redelijk gelijk aan de RC2. Ik vind het persoonlijk een zeer fijne ROM, met veel leuke tweaks die je zelf aan en uit kunt zetten (trackball to wake, wel/geen batterij percentage, andere lockscreens, etc) Wat ik ook erg prettig vind is de zuinigheid, als hij uit de slaapstand komt, is het meestal iets van 5 mA verbruik, dus zo'n 1 a 2% verbruik per uur als je hem niet gebruikt.

Weet er iemand waar ik de changelog kan vinden van de nightlies? Als ik de thread en de op van de nightlies doorlees, wordt ik niet veel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
janvanduschoten schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:59:
[...]
Weet er iemand waar ik de changelog kan vinden van de nightlies? Als ik de thread en de op van de nightlies doorlees, wordt ik niet veel wijzer.
Heb eens gezocht maar vond dit:
This has been asked many times. There is no change log. Either u follow cmsrc twitter or look at the commits merged status.
Hier gevonden
Maar een paar postjes verder :Menu> Cyanogenmod settings> system settings> change log

[ Voor 7% gewijzigd door kraonkel op 09-03-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
kraonkel schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:16:
[...]

Heb eens gezocht maar vond dit:
This has been asked many times. There is no change log. Either u follow cmsrc twitter or look at the commits merged status.
Hier gevonden
Maar een paar postjes verder :Menu> Cyanogenmod settings> system settings> change log
De change log in de ROM was ik idd al tegen gekomen, maar ik had gehoopt dat ik vooraf al kan zien of het de moeite van het flashen waard is voordat ik ga flashen. Ook is de changelog niet up to date, zodat je niet kunt zien wat de veranderingen zijn in de Nightly's versie, alleen maar versie 7.0.0.
Iig bedankt voor de moeite, ik flash hem toch wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:52

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

http://android.modaco.com...desire-desire-modaco-com/

deze bedoel ik, en volgens mij doel jij op de CynaogenMod roms... Op de draadjes in XDA zie je veel reacties van mensen met problemen, dus ik wacht op de stabiele versie!
Overigens is er vandaag een rom gelekt naar xda van de Desire S... Met gingerbread en nieuwe sense. Wie weet wordt er dan erg binnenkort een stabiele versie van Gingerbread gekookt door een van de chefs...
janvanduschoten schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:59:
[...]

Ik dus :) . Ik heb nu de laatste Nightly's versie draaien #15 , maar die is redelijk gelijk aan de RC2. Ik vind het persoonlijk een zeer fijne ROM, met veel leuke tweaks die je zelf aan en uit kunt zetten (trackball to wake, wel/geen batterij percentage, andere lockscreens, etc) Wat ik ook erg prettig vind is de zuinigheid, als hij uit de slaapstand komt, is het meestal iets van 5 mA verbruik, dus zo'n 1 a 2% verbruik per uur als je hem niet gebruikt.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Voor beginners die een Gingerbread custom ROM willen, hier een lijstje met de populairste Gingerbread ROM's voor de Desire:
http://androinica.com/201...-the-options-rom-reviews/

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Na lang zoeken ben ik volgens mij trouwens achter de GTalk problemen gekomen (paar pagina's terug). Ik lijk er vooral last van te hebben als ik van internetverbinding wissel (bv wifi terug naar mobiel, of andersom). Wil ik GTalk dan weer werkend krijgen moet ik mij uit en dan weer opnieuw inloggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 07:30
lowlow schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:39:
Ik heb sedert een kleine week Cyanogenmod 7 Nightly. Draait extreem vlot op mijn Desire. Ook met de S2E apps2SD heb ik met mijn 55 apps nog 122MB over van 148MB... :)
Enige probleem is dat hij niet altijd direct connecteert met mobiel internet. Dan moet ik even mijn Netwerkprovider herselecteren en lukt het wel terug. Enige probleem tot nog toe. Doet mij trouwens denken aan Eclair, daar had ik dat ook soms, in Froyo nooit meer. Time wil tell als dat in de definitieve versie opgelost is.

Waar ik wilde toe komen: in de setup wizard ben ik vergeten Youtube te selecteren. In de market vind ik die niet. Hoe kan ik de app op 'een propere manier' installeren?
Of is er een mogelijkheid de setup wizard (bij eerste keer opstarten telefoon) opnieuw te runnen?

Thanks alvast
Nog geen antwoord gevonden hierop, staat dus niet in de market (en das de enige app waar ik dat probleem heb) Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Cyleo schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:07:
Na lang zoeken ben ik volgens mij trouwens achter de GTalk problemen gekomen (paar pagina's terug). Ik lijk er vooral last van te hebben als ik van internetverbinding wissel (bv wifi terug naar mobiel, of andersom). Wil ik GTalk dan weer werkend krijgen moet ik mij uit en dan weer opnieuw inloggen ;)
Ik moet zeggen dat ik het sinds Oxygen 2.0.1 niet meer heb gehad, kan toeval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:36
Snap de problemen met CM7 niet zo? Draait hier perfect (nightly 15). Overigens zitten er volgens cyanogen zelf nog behoorlijk wat bugs in die ze deze week hard aan het killen zijn. Installeer dus gewoon de laatste nightly zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
-TheNose- schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:21:
Snap de problemen met CM7 niet zo? Draait hier perfect (nightly 15). Overigens zitten er volgens cyanogen zelf nog behoorlijk wat bugs in die ze deze week hard aan het killen zijn. Installeer dus gewoon de laatste nightly zou ik zeggen.
Helemaal met je eens, CM7 en de daarop gebaseerde rom's draaien bij mij ook erg soepel, zijn redelijk tot helemaal probleemloos en zuinig met de batterij. Als iemand daar andere ervaringen mee heeft, dan zou ik het eerder in de app hoek gaan zoeken dan in de ROM zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam een programma tegen dat claimt met 1 klik mijn Desire te kunnen rooten. Superoneclick heet het. Iemand van jullie daar bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:50:
Kwam een programma tegen dat claimt met 1 klik mijn Desire te kunnen rooten. Superoneclick heet het. Iemand van jullie daar bekend mee?
Bekend mee en de claim is juist.

Ervaringsdeskundige met HTC-Desire en Galaxy-tab

Mocht je een NAND-lock hebben dan is de unrevoked nog steeds de beste manier

http://bimoweb.com/blog/h...st-use-superoneclick.html

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:50:
Nee, geen ervaring mee. Ik heb het zoals in de op gedaan en dat gaat goed en is redelijk eenvoudig. Mocht superoneclick ook goed&probleemloos werken dan hoor ik het ook graag, dan is het wellicht iets voor de op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 00:04:
[...]

Nee, geen ervaring mee. Ik heb het zoals in de op gedaan en dat gaat goed en is redelijk eenvoudig. Mocht superoneclick ook goed&probleemloos werken dan hoor ik het ook graag, dan is het wellicht iets voor de op.
Ik mis in de OP iig de attentie om een backup maken? Dan had ik gelijk gezien welke backupprogramma aangeraden werd.Die is er wel, alleen hoefde de backup pas in een later stadium te gebeuren, ik dacht dat als ik de howto zou volgen ik de telefoon meteen zou wipen.

Wat in de OP staat is niet moeilijk maar ik heb geen mac en moet dus veel meer dan 1 klik doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, Superoneclick werkt niet voor mij.

Krijg op het einde een foutmelding:
OK

Installing busybox (/system/xbin/)...
/system/xbin/busybox: not found

FAILED
ro.product.board=
ro.product.model=HTC Desire
ro.build.display.id=FRF91
ro.ril.enable.a53=1
ro.ril.enable.a52=0
ro.ril.vmail.27203=171
ro.build.tags=release-keys
ro.product.brand=htc_wwe
ro.product.device=bravo
ro.com.google.clientidbase=android-htc
ro.ril.ecc.HTC-ELL=92,93,94
ro.build.host=AA108
ro.build.changelist=293415
ro.ril.enable.sdr=0
ro.build.date.utc=1290757791
ro.product.name=htc_bravo
ro.ril.vmail.23415=1571,BT
ro.build.user=
ro.ril.enable.a53.HTC-ITA=1
ro.build.version.codename=REL
ro.build.version.incremental=293415
ro.build.version.release=2.2
ro.build.id=FRF91
ro.ril.hsupa.category=5
ro.build.type=user
ro.ril.hsxpa=2
ro.build.version.sdk=8
ro.ril.ecc.HTC-WWE=999
ro.build.date=??? 11??? 26 15:49:51 CST 2010
ro.ril.enable.a52.HTC-ITA=1
ro.ril.hsdpa.category=8
ro.ril.disable.fd.plmn.prefix=23402,23410,23411

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem gerooted. Liep wel soms vast op onduidelijkheden op de howto in de OP. Er stond bijv nergens dat je nadat je de stuurprogramma had geupdated je de telefoon weer door moest booten. (USB debugging stond al aan en charge only ook omdat dat moest van superoneclick wat niet gelukt was)

Daardoor zat unrevoked proggie te wachten en te wachten tot ie een ons woog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

hmmm batterij verbruik is dus wel indrukwekkend nu...

hem geflasht met een gingerbread release (gingervillain, met oudere .35 kernel AXI/HAVS(vooral voor trage usb @ .37 kernels)) en batterij es gecalibreerd

3d5h47s on battery en ik sta nog op 33% (data continue aan, gisteren bluetooth vergeten uit te zetten, normaal gebruik, (wel weinig wifi moet ik zeggen)...

Lekker :p

[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 10-03-2011 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
azz_kikr schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:08:

hem geflasht met een gingerbread release (gingervillain, met oudere .35 kernel AXI/HAVS(vooral voor trage usb @ .37 kernels)) en batterij es gecalibreerd

3d5h47s on battery en ik sta nog op 33% (data continue aan, gisteren bluetooth vergeten uit te zetten, normaal gebruik, (wel weinig wifi moet ik zeggen)...

Damn of je doet echt niks met je mobiel, je helderheid etc uit want volgens mij kan dat anders echt never...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Bewijsje met foto van je accustatus met tijd sinds opladen en gebruik stats? :)

[ Voor 47% gewijzigd door pathfinder2k op 10-03-2011 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 01:27:
Helaas, Superoneclick werkt niet voor mij.

Krijg op het einde een foutmelding:

[...]
Let goed op met dit soort programma en vooral goed lezen. Het is wel mogelijk maar je moet dan eerst S-Off doen. Ook S-Off heeft weer bepaalde risco's als je er niet vertrouwd mee bent.
Ik denk dat de stappen die op pag 1 staan vermeld een stuk veiliger zijn voor de Desire om deze te unrooten.

Incompatibility list
With the absolutely beautiful ADB exploit I use, titled rageagainstthecage (ratc), absolute ALL devices can be rooted. This is because it exploit is ADB which all devices use. There is an issue though. Some devices have a NAND lock which does not allow you to write to the /system mount. Because of this, you can't copy su, sqlite or busybox to /system/bin. This creates some issues but there is a work around. For things that don't need access to /system (like enabling non-market apps) I can use the ratc exploit to make those changes. If your device cannot use su in /system/bin then you can simple select a checkbox (as of v1.5) that says to use ratc.

There are 3 levels of "root" we can define:
Level 1: Shell Root (with ratc rooting the adb shell but no /system write access)
Level 2: Temporary Root (/system/bin/su installed but lost on reboot)
Level 3: Full Root (/system/bin/su installed and sticks)

Some devices have a NAND lock. SuperOneClick will only give a Shell root until you remove this lock.
The following phones can use http://unrevoked.com to remove this lock:
•Sprint EVO 4G (HTC Supersonic)
•Droid Incredible (HTC Incredible)
•HTC Desire GSM
•HTC Desire CDMA (HTC BravoC)
•HTC Aria
•Droid Eris (HTC DesireC)
•HTC Wildfire (HTC Buzz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

Ik mis een linkje naar je magische kernel :) Ben wel geïnteresseerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 17:49
Ik heb afgelopen weekend mijn telefoon geflashed met GingerVillain 1.4 hiervoor had ik nog 0.9. Ik kwam zojuist tot de ontdekking dat ik geen signaal heb in huis wat ik voorheen wel had. Hebben meer mensen er last van dat ze geen signaal hebben?

No service selected network (vodafone NL) unavailable

Provider is Vodafone.

[ Voor 14% gewijzigd door spookz0r op 10-03-2011 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
spookz0r schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:57:
Ik heb afgelopen weekend mijn telefoon geflashed met GingerVillain 1.4 hiervoor had ik nog 0.9. Ik kwam zojuist tot de ontdekking dat ik geen signaal heb in huis wat ik voorheen wel had. Hebben meer mensen er last van dat ze geen signaal hebben?

No service selected network (vodafone NL) unavailable

Provider is Vodafone.
Misschien de radio updaten naar de nieuwste versie?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
madmaus schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:04:
[...]

Misschien de radio updaten naar de nieuwste versie?
Zal dat eens proberen. Even op zoek naar de nieuwste :)

2 radio's geprobeerd nog steeds geen signaal :/

Krijg net het signaal terug :D Even verder proberen wat werkt nog niet goed. Kom niet op market en kan ook locatie enzo niet vinden voor het weer. Kan nog steeds niet gebeld worden. Zelfs geen voicemail bericht inspreken :/

Net contact gehad met klantenservice na het regelen van een andere telefoon: storing in het UMTS netwerk in Hilversum Oost en Zuid

[ Voor 48% gewijzigd door spookz0r op 10-03-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
spookz0r schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:12:
[...]

Zal dat eens proberen. Even op zoek naar de nieuwste :)

2 radio's geprobeerd nog steeds geen signaal :/

Krijg net het signaal terug :D Even verder proberen wat werkt nog niet goed. Kom niet op market en kan ook locatie enzo niet vinden voor het weer. Kan nog steeds niet gebeld worden. Zelfs geen voicemail bericht inspreken :/

Net contact gehad met klantenservice na het regelen van een andere telefoon: storing in het UMTS netwerk in Hilversum Oost en Zuid
Opnieuw flashen met full wipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Wachten tot de storing is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ewivis schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:29:
[...]

Opnieuw flashen met full wipe?
Ik denk niet dat het opnieuw flashen de storing bij Vodafone zal verhelpen :)
Problemen liggen ook vaak niet aan de ROM, vaak externe dingen zoals in dit geval een storing, maar ook foute radio versie of niet goed werkende apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Ja was ff lastig kon niet bellen met mijn mobiel dus, stond niets op de site en met huistelefoon kan ik geen 06 nummers bellen. Heeft moeders toen uitgeschakeld vanwege een zusje wat nogal veel belde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
janvanduschoten schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:35:
[...]

Ik denk niet dat het opnieuw flashen de storing bij Vodafone zal verhelpen :)
Problemen liggen ook vaak niet aan de ROM, vaak externe dingen zoals in dit geval een storing, maar ook foute radio versie of niet goed werkende apps.
Ik ging eergister over van GingerVillain 1.0 naar 1.4. Daarvoor had ik een nieuwe radio + ril erop geflashed, en gelijk problemen met de ontvangst. Nog een keer de radio geflashed, geen soelaas. Toen dus volgens plan (eerst radio, dan ROM) GV1.4 + ril + kernel geflashed, wou niet opstarten. Nog een keer, heel buggy (flikkerend beeld enzo). Toen nogmaals alléén GV1.4 geflashed: top d:)b Kernel erachteraan, ging ook goed. Ril heb ik maar even achterwege gelaten, dus misschien dat het daaraan lag.

Mijn punt: als de telco storing heeft is het logisch dat je geen ontvangst hebt 7(8)7 Maar anders kan het weldegelijk liggen aan flashen/niet wipen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
DRvDijk schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:02:
[...]

Ik ging eergister over van GingerVillain 1.0 naar 1.4. Daarvoor had ik een nieuwe radio + ril erop geflashed, en gelijk problemen met de ontvangst. Nog een keer de radio geflashed, geen soelaas. Toen dus volgens plan (eerst radio, dan ROM) GV1.4 + ril + kernel geflashed, wou niet opstarten. Nog een keer, heel buggy (flikkerend beeld enzo). Toen nogmaals alléén GV1.4 geflashed: top d:)b Kernel erachteraan, ging ook goed. Ril heb ik maar even achterwege gelaten, dus misschien dat het daaraan lag.

Mijn punt: als de telco storing heeft is het logisch dat je geen ontvangst hebt 7(8)7 Maar anders kan het weldegelijk liggen aan flashen/niet wipen
Precies, ik spreek ook uit ervaring :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
DRvDijk schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:02:
[...]

Dan zijn we het dus met elkaar eens ;) , het ligt vaak niet aan de ROM zelf, maar aan dingen er omheen zoals niet/onvoldoende wipen, foute apps, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
retlaw schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:20:
[...]
Ik heb 'm ook eens geprobeerd! Met een droge bek daarna naar m'n Desire gekeken. Deed een paar minuten helemaal niets meer! Ik dacht daar gaan we weer... Na die paar minuten startte hij toch weer op, maar geen Modaco met of zonder keukentje, gelukkig kon ik de Nandroid backup weer terugzetten. Dus wilde ik het uitproberen ff aan anderen overlaten. Lang leve de Nandroid backup. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

pathfinder2k schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:37:
[...]

Bewijsje met foto van je accustatus met tijd sinds opladen en gebruik stats? :)
waar vind ik gebruik stats???

gewoon settings -> about phones -> battery usage?

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2z8p4zq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2a6tjc1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/15hczzr.jpg

nu begint die wel te mekkeren, zit nog op 11%...

moet wel zeggen, veel zitten kloten, maar nooit echt lang, vooral ge-smst/gemaild, weinig telefoon (10tal minuutjes (leve tel op het werk :p),
beetje gps( was om te testen),

data (wel op 2G, geen 3G of H) continue op (gmail vooral), behalve wanneer wifi op stond... en gisteren halve dag bluetooth op (zonder te gebruiken), brightness staat op 24% ongeveer van het totaal (manueel, geen autobrightness...)

heb ik geluk? lijkt me toch wel redelijk deftig _/-\o_ (op naar de 4 dagen zonder laden :p)...

//ow het gaat om een gingervillain 1.5 met manu AXIS/HAVS kernel (oudere .35) die ik geflashed heb voor snellere usb (bug in .37 kernel kwam die niet boven 100K)

[ Voor 65% gewijzigd door SadisticPanda op 10-03-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donenzone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Nu ik GingerVillian 1.4 heb geïnstalleerd, ben ik het 'Slide to unlock'-screen kwijt (het standaard unlockscherm van Android that is). In plaats daarvan wordt meteen het patroon om te unlocken weergeven. Weet iemand hoe je dat unlockscherm terug kunt krijgen? De instellingen bij Lockscreen in CyanogenMod werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:21
Ik draai nu een week of 2 de laatste Villainrom en heb er toch een probleempje mee. Mijn Desire blijft bij (met name het opnieuw) opstarten vaak hangen bij het Matrix-achtige bootscreen. Batterij eruit en dan poging 2 uw vaak wel succesvol. Iemand een idee van de oorzaak en oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Donenzone schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:00:
Nu ik GingerVillian 1.4 heb geïnstalleerd, ben ik het 'Slide to unlock'-screen kwijt (het standaard unlockscherm van Android that is). In plaats daarvan wordt meteen het patroon om te unlocken weergeven. Weet iemand hoe je dat unlockscherm terug kunt krijgen? De instellingen bij Lockscreen in CyanogenMod werkt niet.
geeft geen probleem bij mij, ik kan rotary lock(2soorten) kiezen, pattern en default android....

heb je gewiped voor je ginger villain flasht???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donenzone
  • Niet online
azz_kikr schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:05:
[...]

geeft geen probleem bij mij, ik kan rotary lock(2soorten) kiezen, pattern en default android....

heb je gewiped voor je ginger villain flasht???
Ja, wipe all user data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

clockworkmod???? ik clearde altijd 3-4 keer, + in advanced kan je ook dalvik clearen dacht ik...

ben tijdje geleden overgestapt naar amon_Ra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donenzone
  • Niet online
azz_kikr schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:16:
clockworkmod???? ik clearde altijd 3-4 keer, + in advanced kan je ook dalvik clearen dacht ik...

ben tijdje geleden overgestapt naar amon_Ra
Nee amon_Ra

edit
hmm het is kennelijk of of, zonder patroon zie ik het scherm wel. Ja even wennen vanaf Sense.

[ Voor 28% gewijzigd door Donenzone op 10-03-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:36
azz_kikr schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:38:
[...]

waar vind ik gebruik stats???

gewoon settings -> about phones -> battery usage?

[afbeelding]
Er zit een piek in je grafiek. Je hebt toch tussentijds opgeladen (of aan de usb gehangen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

DrNizeGuy schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:22:
[...]

Er zit een piek in je grafiek. Je hebt toch tussentijds opgeladen (of aan de usb gehangen) ;)
ja, mss max 2 minuten op USB (moest ff adb-en :p) (lijkt me sterkt dat die daarop terug opgeladen worden

//kak laatste, phone is uitgevallen :( (op 10%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:41
Nou kijk eens naar de hoogte van de grafiek. Was toch bijna weer helemaal opgeladen hoor. Kortom je standby tijd even door midden doen :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:49:
Nou kijk eens naar de hoogte van de grafiek. Was toch bijna weer helemaal opgeladen hoor. Kortom je standby tijd even door midden doen :)
Is ook wel langer dan 2 min. geweest als ik die grafiek zo zie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 22:44:
[...]

Is ook wel langer dan 2 min. geweest als ik die grafiek zo zie. :+
Haha ik dacht al :X kan never :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Wat wel raar is dat hij gewoon door telt nadat je hem hebt opgeladen. Zodra ik hem in de USB prik, hoe kort dan ook, gaat de teller weer op nul.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
madmaus schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 08:02:
Wat wel raar is dat hij gewoon door telt nadat je hem hebt opgeladen. Zodra ik hem in de USB prik, hoe kort dan ook, gaat de teller weer op nul.
Misschien telt programma door vanaf dat hij geinstalleerd/geactiveerd is. En kan je 'm instellen wanneer dat ie begint met tellen opnieuw of doortellen. Met welk programma is het eigenlijk gedaan?

[ Voor 11% gewijzigd door kraonkel op 11-03-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
kraonkel schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:54:
[...]

Misschien telt programma door vanaf dat hij geinstalleerd/geactiveerd is. En kan je 'm instellen wanneer dat ie begint met tellen opnieuw of doortellen. Met welk programma is het eigenlijk gedaan?
Dit is het standaard schermpje als je drukt op[menu]>instellingen>over de telefoon>accugebruik

Dan zie je boven het grafiekje met de tijd sinds de laatste keer booten/ van de lader af en daaronder wat de energie heeft verbruikt.

Snap het ook niet, bij mij gaat hij ook altijd weer op 0 als ik hem aan een lader hang.Of het is een automagische zelfgenererende accu (dan heb ik wel interesse in je telefoon ;) )

[ Voor 0% gewijzigd door janvanduschoten op 11-03-2011 13:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesseln
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-08 16:44
Hallo mensen!

Ik net als velen last van dat vervelende interne geheugen wat al snel volloopt. Daarom heb ik net mijn Desire geroot. Ben nu alleen even het spoor bijster wat ik verder moet doen om al mn apps op mn SD te krijgen.

Heb gezien dat ik apps2ext nodig heb, maar nerges staat duidelijk of dat ook werkt met de originele rom (heb hem geroot, verder niets).

Weet iemand of dit kan met de originele rom of ben ik verplicht een custom te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
wesseln schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:21:
Hallo mensen!

Ik net als velen last van dat vervelende interne geheugen wat al snel volloopt. Daarom heb ik net mijn Desire geroot. Ben nu alleen even het spoor bijster wat ik verder moet doen om al mn apps op mn SD te krijgen.

Heb gezien dat ik apps2ext nodig heb, maar nerges staat duidelijk of dat ook werkt met de originele rom (heb hem geroot, verder niets).

Weet iemand of dit kan met de originele rom of ben ik verplicht een custom te nemen?
Je kan de originele gebruiken echter moet daar wel a2sd zijn ingebouwd.

kijk hier eens:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809328

Rooted Stock Roms:
==================================[Latest]=================
[ ] HTC Froyo 2.2 ROM--------------------------->[2.29 ]
[ ] Stock HTC Froyo 2.2 ROM--------------------->[2.10.405.2]
[ ] Pre-Rooted Stock HTC 2.2 Froyo-------------->[2.10.405.2]
[ ] Pre-Rooted Modded HTC 2.2 Froyo------------>[2.13.707.1]
[ ] Pre-Rooted Stock HTC 2.2 Froyo-------------->[2.10.405.2]

Hier zitten er wel tussen incl a2sd en deze zijn standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Sorry dat ik het zo vraag zonder heel de topic uit te pluizen. Het is namelijk mijn broer zijn gsm dus volg ik dit topic niet volledig:

Wat is de meest batterijvriendelijke ROM ?
Mijn broer klaagt namelijk dat zijn Desire na 1 a 2 dagen al plat is...
Ik heb al Cyanogenmod geprobeert maar hij klaagt dus nog steeds ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

wesseln schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:21:
Kijk hier eens: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=870626
Een redelijk standaard stock ROM met A2SD support. Hiermee komen al je apps automatisch op de EXT partite terecht en heb je de app-to-SD functionalteit van Android 2.2 niet meer nodig.

Ik heb zelf deze ROM een tijdje gebruikt en werkte perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Greenie schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:33:
Sorry dat ik het zo vraag zonder heel de topic uit te pluizen. Het is namelijk mijn broer zijn gsm dus volg ik dit topic niet volledig:

Wat is de meest batterijvriendelijke ROM ?
Mijn broer klaagt namelijk dat zijn Desire na 1 a 2 dagen al plat is...
Ik heb al Cyanogenmod geprobeert maar hij klaagt dus nog steeds ^^
uuh, dat is normaal Iedereen haalt max 2 dagen. ik haal net 1 dag.... Er is geen 1 desire die meer dan 2 dagen volhoudt als je hem gewoon gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesseln
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-08 16:44
jelmervos schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:33:
[...]

Kijk hier eens: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=870626
Een redelijk standaard stock ROM met A2SD support. Hiermee komen al je apps automatisch op de EXT partite terecht en heb je de app-to-SD functionalteit van Android 2.2 niet meer nodig.

Ik heb zelf deze ROM een tijdje gebruikt en werkte perfect!
Heb jij ook die radio en kernel geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

wesseln schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:54:
[...]

Heb jij ook die radio en kernel geupdate?
Nee, kernel zit in de ROM, die heb ik destijds niet geupdate.
Radio heb ik ook gelaten zoals hij was van 2.29.405.5: 32.49.00.32U_5.11.05.27
Deze radio gebruik ik nu nog, niks mis mee bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik draai sinds een paar dagen CM7 RC2; dat is genieten zeg! Alles werkt goed, snel en vrij stabiel.
Ik vraag me alleen af of hoe je het Nederlandse woordenboek kunt selecteren: de telefoon staat op Nederlands, ik gebruik alleen het Android keybord, welke op Nederlands + Engels staat. Suggesties staat aan, maar ik krijg ze nooit?

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

l3art schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:49:
Toch een nette prestatie al met al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
zAo schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:12:
Ik draai sinds een paar dagen CM7 RC2; dat is genieten zeg! Alles werkt goed, snel en vrij stabiel.
Ik vraag me alleen af of hoe je het Nederlandse woordenboek kunt selecteren: de telefoon staat op Nederlands, ik gebruik alleen het Android keybord, welke op Nederlands + Engels staat. Suggesties staat aan, maar ik krijg ze nooit?

Iemand een suggestie?
Hmmm in de nightly build 15 krijg ik wel suggesties maar dat zijn alleen maar namen.
Maar ook hier tot nu toe een tevreden gebruiker van CM7. Heb even quadrant gedraait, maar die komt wel weer erg laag uit. Ergens rond de 1100. Op zich niet erg want alles loopt verder gewoon lekker soepel, maar viel me op. Had het wel hoger verwacht.
Misschien dat het te maken heeft dat ik mn programma's etc verplaatst heb naar mn sd kaart (class 4 geloof ik).

Schijnt trouwens in de nb15 van CM7 wel een bug te zitten met de GPS. Mensen die bij het rebooten wel snel een fix krijgen, maar na gps uitgeschakeld te hebben en daarna weer inschakelen, krijgt men daarna met geen mogelijkheid een fix..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Laatst online: 14:12
Ik zit ook op CM7 sinds vandaag. Werkt tot nu toe erg goed moet ik zeggen. Ik snap alleen niet hoe het nu precies met het apps verplaatsen zit. Op Leedroid kon ik op mijn SD kaart een partitie aanmaken die dan als intern geheugen werd gezien. Dit is bij CyanogenMod niet zo toch? Of moet ik daarvoor weer opnieuw de partities aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
zAo schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:12:

Iemand een suggestie?
Moet je even het onderstaande LatinIME bestandje in je ROM pasten voordat je hem flashed. (in het mapje [apps], ik doe het met 7-zip). Dat is het toetsenbord uit de Ginger Villain ROM.

dropbox linkje

@hierboven

Je kunt een aparte hboot flashen voor CM7 (zie OP) waardoor je veel meer ruimte krijgt en eventueel ook het apps2sd script flashen van Darktremor (vind je ook in de op, volg het linkje naar XDA dat in het custom ROM gedeelte staat, 2e post op XDA)

[ Voor 69% gewijzigd door janvanduschoten op 11-03-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ja ik zag inderdaad dat stukje over de Hboot, maar had nog mn twijfels wat de toegevoegde waarde ervan is. Heb nu niet dat A2SD script maar het progje wat ook in de OP genoemd wordt. Dat werkt ook prima. Maar geen idee of dat dus echt zoveel invloed heeft op de Quadrant score. Maar goed zo'n score zegt ook niet alles natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:43
Ik draai nu dus gingervillian 1.4 (en zometeen 1.5 gezien deze uit is), maar nu heb ik dus een vraag.
Bij het scherm over de telefoon (info pagina over de hard/software) staat dus netjes bij android versie 2.3.3.
En bij Kernel versie 2.6.37.2 enz
Nu staat er bij Mod version onbekend heb ik iets fout staan of klopt dit.

Heb dus om mijn telefoon zo te krijgen wel alles gewist (cache enz) en daarna de rom van richard erop gezet.
Nu zie ik bij rom manager diverse roms staan, moet ik die nou downloaden en installeren of overschrijf ik daarmee weer gingervillian?

En zijn er eventueel nog andere updates nodig aangezien ik wel eens lees over de rill en smallband updaten, heb nergens last van en foon draait goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

franssnarf schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 22:46:
Ik draai nu dus gingervillian 1.4 (en zometeen 1.5 gezien deze uit is), maar nu heb ik dus een vraag.
Bij het scherm over de telefoon (info pagina over de hard/software) staat dus netjes bij android versie 2.3.3.
En bij Kernel versie 2.6.37.2 enz
Nu staat er bij Mod version onbekend heb ik iets fout staan of klopt dit.

Heb dus om mijn telefoon zo te krijgen wel alles gewist (cache enz) en daarna de rom van richard erop gezet.
Nu zie ik bij rom manager diverse roms staan, moet ik die nou downloaden en installeren of overschrijf ik daarmee weer gingervillian?

En zijn er eventueel nog andere updates nodig aangezien ik wel eens lees over de rill en smallband updaten, heb nergens last van en foon draait goed.
Ik draai GV 1.5 en ook hier Mod version Onbekend. Hoort zo, niet druk over maken.

Als je via ROM Manager nieuwe ROM installeert, overschrijf je je huidige. Niet doen dus.

Als alles goed werkt, is het niet nodig om kernel/ril/radio te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
De eerste Gingerbread versie met Sense is uit! (voor de liefhebbers)

[ROM][Ginger Sense][12 Mar]RCMix S v02 First GingerSense port!! WIFI works ;)
Known bugs:
WIFI
Camera (dont click on it, causes soft reboot)
Some small gfx glitches
Streaming video
slow quadrant (feels very very fast tho)
you tell me...
Werkt nog niet eens slecht. Het duurt wel een tijdje, zoals de HD ROM's het booten, en na de 1e boot wil hij gelijk van alles gaan installeren zoals je apps en de HTC reader kijkt ook gelijk op je sd kaart of er e-boeken op staan en die worden dan in de reader geïmporteerd. Ik kwam nog een nieuwe HTC app tegen die voor ons nutteloos is "spiegel" die werkt zo te zien op de frontcamera, kun je naar jezelf kijken, ook leuk. Hieronder een paar screenshots van de ROM. Ook het nieuwe "drop down menu" met de 2 tabbladen vind ik wel geslaagd.

Edit: bij het unlocken van het toestel duurt het een seconde (of 2) voordat je de unlock balk naar beneden kunt slepen. Ook is hij in het begin nog wel een beetje laggy, alhoewel hij sneller wordt als je hem na het opstarten een paar minuten niet gebruikt, het lijkt alsof hij op de achtergrond nog van alles aan het doen is.

Hij is redelijk zuinig in de slaapstand, volgens Current Widget verbruikt hij 10 á 11 mA

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/_jgGywM4bpS4/TXsoJbzfkxI/AAAAAAAABP8/F2si3y4aStQ/snap20110312_085243-1.jpg Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/_jgGywM4bpS4/TXsoSPXxy-I/AAAAAAAABQA/SHMpJcttfgY/snap20110312_085236-1.jpg Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/_jgGywM4bpS4/TXsoWfMAEYI/AAAAAAAABQE/27LelIrdE_o/s512/snap20110312_085331.png Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/_jgGywM4bpS4/TXsoZH-ppQI/AAAAAAAABQI/7qcgqoyMSms/s512/snap20110312_085335.png Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/_jgGywM4bpS4/TXso1XYcwZI/AAAAAAAABQU/W5lOyZhqb7w/s512/snap20110312_090303.png

[ Voor 11% gewijzigd door janvanduschoten op 12-03-2011 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjan100
  • Laatst online: 29-07 08:09
Hallo, mijn vrouw heeft een tweedehands desire gekocht, met Defrost mod erop, wil echter graag terug naar de standaard software. Is er iemand in de buurt van Doetinchem die mij daarmee kan helpen.

Gerjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

madmaus schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 08:02:
heb het gevonden waarom m'n phone zo lang mee ging....

zus had geniepig ganse avond zitten wifi-en op gsm (vandaar het lange gebruik @ wifi, wat me al sterk leeg),

batterij hellemaal leeg en gauw uurtje aan lader gehangen....(grafiekje was me nog niet eens opgevallen 8)7 , was er nog niet op froyo)

Dus sorry voor de misverstanden...gsm gaat dus gewoon even lang mee, dikke 2 dagen....

bind het wel bizar, ik hang hem aan lader en springt direct op 0 days used :s vraag me af waarom die doortelde (die vrouwen krijgen toch alles om zeep :+ )

verdekke, ik dacht dat ik nu es iets speciaals had 8)7
Gerjan100 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 10:18:
Hallo, mijn vrouw heeft een tweedehands desire gekocht, met Defrost mod erop, wil echter graag terug naar de standaard software. Is er iemand in de buurt van Doetinchem die mij daarmee kan helpen.
volledige terug standaard? of standaard met enkele extra features??

voor volledig standaard kan je de RUU's afhalen
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=695667

[ Voor 25% gewijzigd door SadisticPanda op 12-03-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 09:13
Ik heb vanochtend mijn Desire geroot, en wilde erna Ginger Villain 1.5 erop zetten, alles ging goed, ik heb de handleiding aan het begin van deze thread gevolgd.
Ik heb Ginger Villain kunnen installeren, maar hij doet nu al bijna 20 minuten over het booten, is dit normaal?

Alvast bedankt.

Edit:
Hij doet het nu wel, heb de batterij eruit gehaald, weer terug naar recovery, en opnieuw opstarten.

[ Voor 15% gewijzigd door Maffo op 12-03-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjan100
Hallo, die link had ik ook al gevonden en de tweakers begin post etcetera "how to mod" gelezen maar lukt allemaal niet, 2 avonden verder en krijg alleen z'on driehoekig waarschuwingsbordje met een rood uitroep teken op mijn scherm. Heb er te weing kaas van gegeten.

Gerjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Gerjan100 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:22:
Hallo, die link had ik ook al gevonden en de tweakers begin post etcetera "how to mod" gelezen maar lukt allemaal niet, 2 avonden verder en krijg alleen z'on driehoekig waarschuwingsbordje met een rood uitroep teken op mijn scherm. Heb er te weing kaas van gegeten.
In dat scherm met het waarschuwingsbordje moet je de volume down knop indrukken (en vasthouden) en dan de power knop bovenaan indrukken. Dan kom je in de recovery terecht.

En nog een how-to-unroot linkje , ik weet zeker dat je er voldoende kaas van hebt gegeten. Problemen post je hier, we komen er wel uit.

[ Voor 16% gewijzigd door janvanduschoten op 12-03-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Laatst online: 16:38
Er is een ding dat me niet duidelijk wordt qua custom roms op de desire.

Voor veel roms heb je EXT4 nodig (voor APPS2SD).

Maar is dit het eigen android apps2sd of is dit een 3rd party apps2sd(zoals in 2.1 nodig was e.d)?

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffo
Ik heb een probleempje met mij titanium backup.
Ik had ge-backup-ed, maar ik had geen update.zip gemaakt, dus na het flashen van mijn rom weet ik nu niet hoe ik die oude bestanden weer op mijn desire krijg, Ik heb flink wat gegoogled, maar daar word ik niks wijzer van.
al die bestanden staan nu op m'n computer. heeft iemand enig idee hoe ik ze weer op mijn telefoon krijg? via recovery werkt het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Speeddragon schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 12:13:
Er is een ding dat me niet duidelijk wordt qua custom roms op de desire.

Voor veel roms heb je EXT4 nodig (voor APPS2SD).

Maar is dit het eigen android apps2sd of is dit een 3rd party apps2sd(zoals in 2.1 nodig was e.d)?
Voor de standaard apps2sd van Android heb je geen ext partitie nodig, dit is voor de apps2sd+, die je echt meer ruimte geeft (dus voor custom rom's diet dit ondersteunen).
Maffo schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 12:57:
Ik had ge-backup-ed, maar ik had geen update.zip gemaakt, dus na het flashen van mijn rom weet ik nu niet hoe ik die oude bestanden weer op mijn desire krijg, Ik heb flink wat gegoogled, maar daar word ik niks wijzer van.
al die bestanden staan nu op m'n computer. heeft iemand enig idee hoe ik ze weer op mijn telefoon krijg? via recovery werkt het in ieder geval niet.
Lastige vraagstelling, heb je een backup van je apps gemaakt of heb je het over een Nandroid backup, die een backup van je totale systeem maakt? Als je de bestanden die je nodig hebt kun je die op je telefoon zetten als je hem aan de pc hangt en je selecteert dat je hem als externe harde schijf (oid) wilt gebruiken. Werkt je ROM niet, dan kun je vanuit je recovery kiezen voor de optie "toggle usb" (weer oid ;) ) als je hem met je usb kabel aan de pc hebt hangen. Dan kun je hem ook vanaf je pc benaderen als een externe harde schijf.

Zit je antwoord er niet bij, omschrijf dan precies wat je bedoeld en wat je al hebt geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffo
Lastige vraagstelling, heb je een backup van je apps gemaakt of heb je het over een Nandroid backup, die een backup van je totale systeem maakt? Als je de bestanden die je nodig hebt kun je die op je telefoon zetten als je hem aan de pc hangt en je selecteert dat je hem als externe harde schijf (oid) wilt gebruiken. Werkt je ROM niet, dan kun je vanuit je recovery kiezen voor de optie "toggle usb" (weer oid ;) ) als je hem met je usb kabel aan de pc hebt hangen. Dan kun je hem ook vanaf je pc benaderen als een externe harde schijf.

Zit je antwoord er niet bij, omschrijf dan precies wat je bedoeld en wat je al hebt geprobeerd.
Ik heb een backup gemaakt met Titanium Backup, alleen had ik geen update.zip file gemaakt in de app.
uiteindelijk heb ik de meeste apps wel weer kunnen installeren, het enige waar ik nu nog me zit zijn de sms en whatsapp berichten, maar dat overleef ik wel.

Verder werkt ginger villain wel vlot :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Maffo schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:20:
Ik heb vanochtend mijn Desire geroot, en wilde erna Ginger Villain 1.5 erop zetten, alles ging goed, ik heb de handleiding aan het begin van deze thread gevolgd.
Ik heb Ginger Villain kunnen installeren, maar hij doet nu al bijna 20 minuten over het booten, is dit normaal?

Alvast bedankt.

Edit:
Hij doet het nu wel, heb de batterij eruit gehaald, weer terug naar recovery, en opnieuw opstarten.
is normaal dat eerste keer booten lang duurt, hij moet volledige dalvik cache en die dingen opbouwen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Maffo schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 14:45:
[...]

Ik heb een backup gemaakt met Titanium Backup, alleen had ik geen update.zip file gemaakt in de app.
uiteindelijk heb ik de meeste apps wel weer kunnen installeren, het enige waar ik nu nog me zit zijn de sms en whatsapp berichten, maar dat overleef ik wel.

Verder werkt ginger villain wel vlot :).
Je zou eventueel nog een nandroid backup kunnen maken van je huidige ROM, je oude backup (als je die hebt gemaakt) weer terugzetten, je sms en whatsapp berichten backuppen en dan je huidige ROM met Nandroid weer terugzetten en dan dus je sms&whatsapp berichten restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maffo schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 12:57:
Mij lijkt het logisch dat je de map van titanium backup weer op de SDkaart zet en titanium opnieuw installeert en via dat programma de programmaatjes weer restored?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren maar eens GV1.5 erop gezet en ik moet zeggen dat ie als een zonnetje loopt.
Alle primaire functie's werken en hij is redelijk zuinig met prik.
Er zijn wel wat cosmetische dingetjes, maar daar zijn alternatieven genoeg voor.
Vooralsnog een rom die lekker vlot en zuinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik probeer de nieuwste radio te bemachtigen maar loop steeds stuk daarop? Gewoon op de URL klikken kom ik op een nietszeggend site uit terwijl in de url wel te lezen is dat ik een zip pakketje had moeten krijgen ipv een website. Als ik deze koppeling opslaan kies krijg ik een 29 KB pakketje en kan ik het niet uitpakken en herkent Desire hem ook niet.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=687464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 19:35:
ik probeer de nieuwste radio te bemachtigen maar loop steeds stuk daarop? Gewoon op de URL klikken kom ik op een nietszeggend site uit terwijl in de url wel te lezen is dat ik een zip pakketje had moeten krijgen ipv een website. Als ik deze koppeling opslaan kies krijg ik een 29 KB pakketje en kan ik het niet uitpakken en herkent Desire hem ook niet.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=687464
Probeer deze eens en wel hier en niet uitpakken, installeren als een rom. Desire herkent deze als radio. Maar je hoeft niet de nieuwste radio te hebben, voor de beste resultaten. Vaak staat bij de Custom Rom ook 'n radioversie vermeldt waar de CR het fijnste mee samenwerkt.
Tip: Doe meer radio's downloaden en sla ze ergens op, ook de div. kernels recovery's, Custom Roms enz vanalles waar een CR mee werkt. Kortom alles wat te maken heeft met je Desire. Maar daar heb je vast zelf wel aan gedacht.

[ Voor 26% gewijzigd door kraonkel op 12-03-2011 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraonkel schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 19:46:
[...]

Probeer deze eens en wel hier en niet uitpakken, installeren als een rom. Desire herkent deze als radio. Maar je hoeft niet de nieuwste radio te hebben, voor de beste resultaten. Vaak staat bij de Custom Rom ook 'n radioversie vermeldt waar de CR het fijnste mee samenwerkt.
INSTRUCTIONS:
- First time flashing CM 7 to your Desire (or coming from another ROM)?
1. Root your device and install Clockwork Recovery (Unrevoked method is recommended).
2. Do a Nandroid backup!
3. Update your radio! New radio from HTC 2.2+ roms is required (Desire Radio Thread).
4. WIPE (wipe data/factory reset + wipe cache partition)
5. Install the ROM
6. Optionally install the Google Addon
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957344

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Ok, die dan wel. Maar daardoor verliest mijn voorgaande bewering niet aan kracht.

[ Voor 13% gewijzigd door kraonkel op 12-03-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1e bevinding van CM7 RC2: leuk om alles anders te zien, de login en rekenmachine zijn wel nogal lelijk vergeleken met die van stock Desire Sense. Verder leuk om al die extraatjes te zien zoals reboot, wat ik nogal heb gemist op mijn stock ROM, een themeeditor, en nog meer leuk speelgoed.

Loop nu wel tegen iets geks aan, scherm dimt en wilt niet meer helderder worden, ook al in instellingen gekeken en dingen aan en uitgevinkt. Helpt niks. Als ie uitgaat na aantal seconden en ik draai aan het rondje om hem te unlocken is het scherm ff fel en daarna weer erg zwak...

Reset to factory defaults do the trick.

Edit2: wederom dezelfde dimprobleem. Irritant. Probeer ff GV 1.5

@TopicStarter: Ik zie in OP staan dat GV 1.5 Android 2.3 is, hij is echter al sinds GingerVillian 1.4 op 2.3.3

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjan100
janvanduschoten schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:57:
[...]

In dat scherm met het waarschuwingsbordje moet je de volume down knop indrukken (en vasthouden) en dan de power knop bovenaan indrukken. Dan kom je in de recovery terecht.

En nog een how-to-unroot linkje , ik weet zeker dat je er voldoende kaas van hebt gegeten. Problemen post je hier, we komen er wel uit.
Schijnbaar zijn er meerdere wegen om te flashen.
- Echter ik krijg de pc HTCsync niet in contact met de telefoon, de sd card ziet de pc wel maar pc htc sync ziet niets, telefoon htc sync kan ik niets instellen of activeren.
- Een andere manier om het RUU bestand vanaf de sd card te draaien met een ROM manager kan ik niet vinden in de menuutjes.
- Vanaf koude start met power knop ingedrukt + volume down wordt ik ook niets wijzer, kan niet zoiets selecteren zoals install vanaf sd. Recovery zet percies hetzelfde er weer op.

Gerjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
@bitjesmaker kijk eens op de volgende thread http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=785466 voor custom screen dim level instellingen.
De op heb ik ook ff aangepast :)

@ hierboven, je moet toch HTC Sync aan het werk krijgen, om de RUU te flashen. Ik zou hem een keer deinstalleren en opnieuw installeren. Wil het niet, probeer het dan een op een andere PC / laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 22:08:
@bitjesmaker kijk eens op de volgende thread http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=785466 voor custom screen dim level instellingen.
De op heb ik ook ff aangepast :)
Daar moet ik later mee gaan worstelen (heb er ff naar gekeken maar snap er niks van, waar vul je die waarden in?), nu heb ik Sense HD geinstalleerd. Bevalt me het meest, ook al heeft ie dimproblemen. Maar nu zeurt ie ofwel om niet aanwezig zijn van SDcard (heb nog eens gepartioneerd en ext4 van gemaakt (wel 1 partitie zonder swap gekozen, swap zou ongezond zijn volgens jouw howto en volgens die howto hoefde swap niet perse en 3 parties mochten 1 zijn). Nu zeurt ie dat het gewiped moet worden omdat het corrupt is?

Edit: nu ff voor wipe /data en wipe /cache en uiteindelijk wipe all gekozen, nog een keer partioneren van 1500MB groot. Hoop dat nu wel goed is....

Edit2; Helaas, hij beland blijkbaar in een bootloop? Ben nu met sdcard in de weer in laptop om daar opnieuw de rom erop te zetten.

Edit3: HDrom opnieuw geinstalleerd. Krijg wederom knipperende android logootje minutenlang in beeld. Het lijkt voor mij op bootloop. Er had nu een brandende bal in beeld moeten verschijnen met android daarop.

Hoe formatteer ik de SDcard zodat alle partities zijn verdwenen?
Hiermee http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Maar goed, ik blijf problemen houden, volgens mij doe ik gewoon iets verkeerd. Error die ik krijg bij opstarten is: system UID inconsistent. UID on the system are inconsistent, you need to wipe your data partition or your device will be unstable.

Via mini tool (url die ik eerder gaf) kan ik de SDcard wel partioneren maar geen Ext4 maar Ext3. Als ik dan via amon_RA van ext3 naar ext4 wil gaan geeft ie een foutmelding: run "fs ext4" via adb!

Jammer dat jullie allemaal op 1 oor liggen, dit is frustrerend en vermoeiend....

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:25:
[...]

Via mini tool (url die ik eerder gaf) kan ik de SDcard wel partioneren maar geen Ext4 maar Ext3. Als ik dan via amon_RA van ext3 naar ext4 wil gaan geeft ie een foutmelding: run "fs ext4" via adb!

Jammer dat jullie allemaal op 1 oor liggen, dit is frustrerend en vermoeiend....
Die laatste error kun je negeren en even je mobiel opnieuw opstarten en nog een keer hetzelfde doen.
Goed dat je op 1 oor ligt, ben je straks lekker uitgerust. :z

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 03:45:
[...]

Die laatste error kun je negeren en even je mobiel opnieuw opstarten en nog een keer hetzelfde doen.
Goed dat je op 1 oor ligt, ben je straks lekker uitgerust. :z
>:)

Oke, ik ga het nog eens proberen...

Edit: nope. nog steeds zelfde foutmelding, zowel reboot als power off geprobeerd. Ik laat de SenseHD maar zitten. GV1.5 of CM7 zeuren tenminste niet zo om de SDcard.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gisteren de Dalvik cache op SDcard gezet, dat had ik beter niet kunnen doen, ik moet mijn trage class2 toch eens vervangen door minimaal class4.
Vanavond weer wat te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Doe dan meteen een class6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu weer op GingerVillian 1.5, opgestart enz, krijg ik foutmelding dat de SDcard damaged is.

Kan iemand me aub uitleggen wat ik verkeerd doe?

Edit2: Mobieltje vraagt: zal ik formatteren? Ik kies oke. Daarna kijk ik in instellingen>geheugen, daar staat 2,36GB beschikbaar. (kan kloppen omdat 1,5GB voor HDrom was.) Doe ik mobieltje uit en stop ik de geheugenkaart weer in laptop, zegt windows dat de kaart geformatteerd moet worden. Kies ik nee, dan is ie niet toegangelijk (???)

Edit3; volgens minitool is het nu 1 geheel geworden (had 2 partities) en is het geen ntfs of ext3 of fat maar "other"?

Edit4; Nu nog eens de handelingen uit de OP gedaan, daarna toen ik klaar was weer in cardreader in laptop gezet. Nu zegt ie dat er maar 1 partitie op zit van 2,36GB FAT32. Blijkbaar is de EXT3 partitie onzichtbaar? Klopt dat?

Edit5: instellingen>opslagruimte: totale ruimte 2,36GB, beschikbare ruimte 2,36GB. Interne Opslag 148MB, beschikbare ruimte 107MB. Klopt dit tot dusver? Waarom is de interne opslag geen 1500MB?

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is jammer om te zien dat vrijwel niemand me kan/wil helpen met het SDcard gedeelte.... Telefoon valt nu uit als ik handcent wil restoren. Angry bird restoren werkt wel goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Geef mensen gewoon even de tijd om te reageren. Het is zondag, dan is het niet zo druk hier.
Als ik jou was zou ik gewoon de kaart formatteren in je recovery. Dan eerst maar gewoon alles als fat32 en daarna opnieuw de ext partities aanmaken. Dat je pc deze niet zomaar ziet is logisch, want windows kan een ext partitie niet zomaar herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben gefrustreerd na gisteren en vandaag.... Excuses daarvoor...

Kaart formatteren in recovery, die optie heb ik niet in amon_RA.

Edit2: om over en weer te posten te voorkomen, hoe zie ik bewijs dat de SDcard helemaal goed is gedaan?

Edit3: zelfs handcent downloaden van market resulteert in een reboot.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 16:52 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.