[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 43 Laatste
Acties:
  • 244.601 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 22:42
Ik durf het niet aan totdat ik volledig weet wat er gebeurt.

Voor zover ik nu kan zien, wordt er eerst een ROM opgezet (de testimage.zip ofwel de rom die in de testruu.exe zit, md5sum is dezelfde). Dat is eigenlijk stap 1.
In stap 2 gooit hij de inhoud van pushfiles.zip naar het apparaat. Dat zijn bestanden in de mappen etc, sbin, en system. Zo te zien heeft hij op dát moment schrijfrechten in /system dus!
Dan installeert hij busybox op het apparaat, verstuurt hij de rootedupdate.zip (de ROM met root toegang) naar de SD kaart, en draait hij /sbin/recovery op de telefoon.

Iemand opmerkingen over wat ik zojuist denk gezien te hebben in de bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 21:24
heb het net gedaan via de ISO methode, en werkt PERFECT !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:43
Net ook via de nieuwe mannier (iso) gedaan en het is simpel uit te voeren. Wat ik alleen nog niet snap is hoe a2sd update uit te voeren.

Ik weet even niet de stappen om in de recovery opnieuw te komen om de updates vanaf SD te installeren. Als iemand even de juiste handeling zou kunnen geven.

Als ik kies voor

Aanzetten met Back knop en kies voor Bootloader en dan Recovery dan krijg ik het scherm met de rode driehoek. Daar kan ik dus niets kiezen. Er moet dus een andere weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Het is me zojuist gelukt zónder gold card de 1.15.405.3 ROM erop te flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
DRvDijk schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 11:34:
Middels de nieuwe rooting guide krijg je 1.15.405.4 ipv 1.15.405.3.
Je hebt dus niet de laatste erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:40
MikeOO schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 12:54:
[...]

Middels de nieuwe rooting guide krijg je 1.15.405.4 ipv 1.15.405.3.
Je hebt dus niet de laatste erop staan.
Testruu is 405.3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

MLS schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 00:55:
[...]

[..]

Als het goed is heeft de Radio ROM update invloed op de GSM signalen. Ik ben dan ook benieuwd naar de ervaringen m.b.t. gesprekskwaliteit van andere gebruikers en of dit verbeterd is na de ROM update.
Na de update van de Radio[rom] merk ik vooralsnog niet echt verschil Had ook al niet zoveel in eerste instantie te klagen over het geluid.
DRvDijk schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 11:34:
Achteraf gezien verbaasd mij dat niet. De Goldcard methode was er o.a. gemaakt voor mensen met de vaute Hboot en CID. Als je dan een gewone retail Desire hebt, kan je volgens mij de stap van het maken van een Goldcard overslaan. Klinkt dat logisch?!

[ Voor 32% gewijzigd door 210667 op 30-04-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Nee, je hebt de goldcard echt nodig. De custom recovery klapt eruit als je geen goldcard hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
@Luqq,

Ik zag dat jij de A2SD hebt geinstalleerd. Zou jij mij kunnen uitleggen hoe je dit gedaan hebt.
Ik heb de Desire geroot met de 2de mannier die paul heeft bedacht, middels de ISO cd.

Ik loop nu de hele ochtend al te zoeken maar nergens een stap voor stap instructie te vinden.
Die er zijn gaan toch weer uit van wat ervaring op Linux gebied en dan loop je vast.

Ik heb r1-a2sd-desire-signed.zip gekopieerd naar de root van de SD kaart.
PC draait met de Linux Boot cd.

Nu moet je de telefoon in Recovery console zetten, ik neem aan dat je dan het zwarte scherm met rode driehoek moet krijgen.

Dan de Desire verbinden met de USB kabel aan de PC
Ik start de terminal vanaf de Linux cd

Maar dan ben ik het kwijt wat te doen.
De sd kaart moet ook nog voorbereid worden voor EXT partitie maar dat wordt volgens gedaan door A2SD of heb ik dat verkeerd.

Zoals je kunt lezen raak ik nu even de weg kwijt en wil dit er zo graag op hebben. Dat was de reden voor mij om te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Mike, Natuurlijk wil ik dat doen :)

Ten eerste zou ik deze versie van apps2sd installeren:
http://paulw.hardmilk.com...e-dalvik-fresh-signed.zip

Deze symlinkt ook je dalvik-cache, en hou je nog meer ruimte vrij op je telefoongeheugen. Verder ben je goed onderweg. Zet deze zip op de root van je goldcard, en zet je telefoon in recoverymodus. Je verbindt dan je telefoon met linux, en downloadt deze files:

http://www26.zippyshare.com/v/42625676/file.html

Pak deze ergens uit, en ga naar deze map. Voer dan sudo sh ./recovery-linux.sh uit. Je krijgt nu een recoveryscherm te zien op je telefoon. Klik flash update zip from sd card, en selecteer r1-a2sd-desire-dalvik-fresh-signed.zip, en flash. Mocht je een andere sd-kaart willen gebruiken, doe je telefoon dan uit en stop deze er nu in. Daarna weer naar de recovery gaan via linux. Ga naar het hoofdscherm van de recovery, en klik op partition sd card. Je krijgt dan een scherm te zien die je sd kaart kan formatteren. Standaard instellingen (32MB swap, 512MB ext2, rest FAT32) waren bij mij prima.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Luqq schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:08:

Deze symlinkt ook je dalvik-cache, en hou je nog meer ruimte vrij op je telefoongeheugen. Verder ben je goed onderweg. Zet deze zip op de root van je goldcard, en zet je telefoon in recoverymodus. Je verbindt dan je telefoon met linux, en downloadt deze files:

Pak deze ergens uit, en ga naar deze map. Voer dan sudo sh ./recovery-linux.sh uit. Je krijgt nu een recoveryscherm te zien op je telefoon. Klik flash update zip from sd card, en selecteer r1-a2sd-desire-dalvik-fresh-signed.zip, en flash. Mocht je een andere sd-kaart willen gebruiken, doe je telefoon dan uit en stop deze er nu in. Daarna weer naar de recovery gaan via linux. Ga naar het hoofdscherm van de recovery, en klik op partition sd card. Je krijgt dan een scherm te zien die je sd kaart kan formatteren. Standaard instellingen (32MB swap, 512MB ext2, rest FAT32) waren bij mij prima.

Succes!
Kijk hier heb ik wat aan :*) , Zit alleen nog met 1 puntje.

Ik gebruik dus de ISO cd van paul waarmee ik de laptop opstart. Nu moet ik de recovery...sh dus ergens neer zetten. Probleem is dus dat ik even niet weet hoe ik het sh bestand ergens kan neerzetten. Je hebt niet erg veel keus met de cd en mijn kennis van linux in zeg maar 0. Ik kan het bestand wel op een usb stick zetten maar hoe benader ik deze in linux.

Als jij hier nog een duidelijk stap in kunt geven dan gaat het volgens mij helemaal lukken.

p.s heb jij trouwens update-bravo-radio-32.36.00.28U_4.06.00.02_2-signed.zip ook geinstalleerd of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 30-04-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk

Succes!
Cool :) Heb je al enig inzicht in hoe dit de problemen die o.a. seb_, Biliskner, en kingoffail hebben gekregen? Dat ben ik eerst nog even aan het uitzoeken voordat ik ook aan de root/a2sd ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
MikeOO schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:32:
[...]

Kijk hier heb ik wat aan :*) , Zit alleen nog met 1 puntje.

Ik gebruik dus de ISO cd van paul waarmee ik de laptop opstart. Nu moet ik de recovery...sh dus ergens neer zetten. Probleem is dus dat ik even niet weet hoe ik het sh bestand ergens kan neerzetten. Je hebt niet erg veel keus met de cd en mijn kennis van linux in zeg maar 0. Ik kan het bestand wel op een usb stick zetten maar hoe benader ik deze in linux.

Als jij hier nog een duidelijk stap in kunt geven dan gaat het volgens mij helemaal lukken.

p.s heb jij trouwens update-bravo-radio-32.36.00.28U_4.06.00.02_2-signed.zip ook geinstalleerd of niet.
Moment ik zoek het even uit. Volgens mij is step2 namelijk precies hetzelfde als wat die zip doet..even uitzoeken, moment.

Ja, ik heb de radio ook al geflasht :) Zou ik alleen niet doen als je een branded device hebt/had. :)
DRvDijk schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:34:
[...]

Cool :) Heb je al enig inzicht in hoe dit de problemen die o.a. seb_, Biliskner, en kingoffail hebben gekregen? Dat ben ik eerst nog even aan het uitzoeken voordat ik ook aan de root/a2sd ga
Ik heb geen idee, denk dat ze of heel veel pech hebben gehad, of niet goed gewiped, of een bad flash..heb geen idee, bij mij is alles goed gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Yep, ./step2.sh zou hetzelfde moeten doen. Die pusht nog de rootedupdate, maar dat maakt niet zoveel uit. Gebeurt niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Luqq schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:44:
Yep, ./step2.sh zou hetzelfde moeten doen. Die pusht nog de rootedupdate, maar dat maakt niet zoveel uit. Gebeurt niks mee.
Dus gewoon step2.sh nogmaals uitvoeren en daarna als de recovey weer verschijnt nu niet de 'rootedupdate.zip' uitvoeren maar de r1-a2sd-desire-dalvik-fresh-signed.zip uitvoeren.

Zo ja kan ik dan daarna direct update-bravo-radio-32.36.00.28U_4.06.00.02_2-signed.zip uitvoeren of dan eerst weer step2 doen en dan pas uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Kan je beide tegelijk doen als je dat wil. Op eigen risico :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Zelf heb ik de eerste versie apps2sd die Paul geleverd heb er op staan. Denk je dat deze eroverheen kan zonder de sd-kaart opnieuw te formatten?

Even offtopic. Voor het snel naar de fastboot te gaan of je toestel te herstarten of naar de recovery consol te gaan, kan je deze widget gebruiken. reboot-control

Afbeeldingslocatie: http://www.android-software.fr/wp-content/uploads/2010/02/Reboot_Control_Widget_2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-04 07:09
Ik zit met het volgende:

Ik heb alle instructie gevolgd via de 2e methode (cd-iso) en ben beland bij in het recovery menu. De laatste stap om te rooten is om dan naar wipe te gaan, slecteren en dan naar de optie om een update zip vanaf de sdkaart uit te voeren en het bestand rooteupdate.zip kiezen.
Het vreemde is dat de optie ontbreekt om vanaf de sdkaart een zip bestand uit te voeren.

Ik heb de volgende opties onder Wipe:
data/factory reset
cache
dalvik-cache
SD: ext partition
battery stats
rotate settings

klopt dit?

ik heb de stap "sudo ./step2.sh" nogmaals uitgevoerd maar geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
210667 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 15:29:
[...]

Zelf heb ik de eerste versie apps2sd die Paul geleverd heb er op staan. Denk je dat deze eroverheen kan zonder de sd-kaart opnieuw te formatten?

Even offtopic. Voor het snel naar de fastboot te gaan of je toestel te herstarten of naar de recovery consol te gaan, kan je deze widget gebruiken. reboot-control

[afbeelding]
Daar heb je deze voor nodig. http://paulw.hardmilk.com...dalvik-upgrade-signed.zip

Je app is trouwens vrij nutteloos, je kan namelijk niks in de recovery zonder de pc aan een linux bak te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
chou3 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 15:31:
Ik zit met het volgende:

Ik heb alle instructie gevolgd via de 2e methode (cd-iso) en ben beland bij in het recovery menu. De laatste stap om te rooten is om dan naar wipe te gaan, slecteren en dan naar de optie om een update zip vanaf de sdkaart uit te voeren en het bestand rooteupdate.zip kiezen.
Het vreemde is dat de optie ontbreekt om vanaf de sdkaart een zip bestand uit te voeren.

Ik heb de volgende opties onder Wipe:
data/factory reset
cache
dalvik-cache
SD: ext partition
battery stats
rotate settings

klopt dit?

ik heb de stap "sudo ./step2.sh" nogmaals uitgevoerd maar geen verschil
Klik eens op volume down. Dan kom je weer in het hoofdmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
Luqq schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 15:32:
[...]

Klik eens op volume down. Dan kom je weer in het hoofdmenu.
Heb ik gedaan. en daar staat netjes de optie Wipe, die ik volgens de instructies moet kiezen. Wanneer ik dat heb gedaan krijg ik het hier boven genoemde rijtje waar ik de rooteupdate.zip moet selecteren. Maar de vraag is waar??

Is de stap wipe dan overbodig en moet ik gelijk naar flash zip file?.

[ Voor 8% gewijzigd door chou3 op 30-04-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Luqq schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 15:32:
[...]

Daar heb je deze voor nodig. http://paulw.hardmilk.com...dalvik-upgrade-signed.zip

Je app is trouwens vrij nutteloos, je kan namelijk niks in de recovery zonder de pc aan een linux bak te hangen.
Keej, zal ik die even ophalen.

Die app is wel handig.. ;) Als ik kies voor recovery, dan komt ie meteen in het scherm met dat rode driehoekje met uitroepteken. Hang ik m dan aan me linux desktop dan kan ik meteeen de recoverycommand inkloppen. Hoef ik m dus niet eerst uit te zetten en weer aan te zetten met volume down... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
chou3 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 15:35:
[...]

Heb ik gedaan. en daar staat netjes de optie Wipe, die ik volgens de instructies moet kiezen. Wanneer ik dat heb gedaan krijg ik het hier boven genoemde rijtje waar ik de rooteupdate.zip moet selecteren. Maar de vraag is waar??
Die zit in het hoofdmenu... :?
210667 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 15:36:
[...]

Keej, zal ik die even ophalen.

Die app is wel handig.. ;) Als ik kies voor recovery, dan komt ie meteen in het scherm met dat rode driehoekje met uitroepteken. Hang ik m dan aan me linix desktop dan kan ik meteeen de recoverycommand inkloppen. Hoef ik m dus niet eerst uit te zetten en weer aan te zetten met volume down... ;)
Ah, excuus, wist ik niet. Ga ik zo even uitproberen :) http://android.modaco.com...g-recovery-without-linux/ Hier trouwens de windowsversie, heeft ook iemand aan de praat gekregen :)

edit: ow, kost geld :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Luqq schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 15:38:
[...]

[...]

[...] Hier trouwens de windowsversie, heeft ook iemand aan de praat gekregen :)
Een dag te laat..dus ik hoef het niet te testen... ;) Maar ik hoor het graag van anderen of dat goed gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door 210667 op 30-04-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Ehm, je hebt nog vaak die recovery nodig hoor..:) tot iemand een hack vindt om de recovery partitie te schrijven (gogo amon_ra) Maar deze windows versie werkt prima bij mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Luqq op 30-04-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wat kost geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
@luqq

Helemaal top. Alles is gelukt. Mijn dank is zeer groot.

Wat ik dus heb gedaan.

Via de ISO hebt ik de Desire geroot.
Daarna r1-a2sd-desire-dalvik-fresh-signed.zip in de root van de sd-kaart gezet.
Via Back knop en aan/uit knop de revcovery opgestart op de Desire.

Mijn pc was na het rooten niet opnieuw opgestart dus ik kon uit de voeten met het volgende om de installatie van a2sd te starten.

Start Terminal via de Linux cd en vul onderstaand regels in
sudo mount /dev/cdrom /mnt/cdrom Deze regels waarschijnlijk extra gebruiken als je de Pc met linux in de tussentijd weer een keer hebt opgestart. Is niet door mij getest.

cd /mnt/cdrom/root
sudo ./step2.sh

Er wordt nu weer een deel gestart van de eerste installatie maar dat maakt niets uit voor de werking.
Uiteindelijk verschijnt het recovery menu en daar kies je voor de optie om update van sd te installeren.

Nu kies je voor r1-a2sd-desire-dalvik-fresh-signed.zip en deze wordt nu geinstalleerd.
Als de installatie klaar is kies je voor SD Format en heb ik de standaard instellingen overgenomen

(32MB swap, 512MB ext2, rest FAT32)

Dan de telefoon opnieuw opstarten en A2SD is geinstalleerd.

Op dezelfde mannier heb ik update-bravo-radio-32.36.00.28U_4.06.00.02_2-signed.zip geinstalleerd. Ik heb ze maar niet achter elkaar uitgevoerd maar eerst A2SD en pas als deze helemaal is afgerond heb ik dit bestand op de SD kaart gezet.

Alle credits naar Luqq die mij fantatisch heeft geholpen hiermee. Ik ga nu mijn Desire weer opnieuw voorzien van alle programma.

Luqq nogmaals dank voor je ondersteuning.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeOO op 30-04-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Apps2sd werkt na die up helemaal prima.. Nog 130MB over van de 150.. :) Als je in de recovery usb-toggle doet, zie je onder linux ook je ext3 partitie op de sd met daarop de applicaties...

Hou echter met apps2sd wel één probleem over! Sygic wil niet installen. Deze wil waarschijnlijk op het geheugen van de telefoon staan en niet op de sd... :'( Iemand misschien een oplossing?

Luqq je hebt een DM.. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door 210667 op 30-04-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
Luqq schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 15:38:
[...]

[...]

Ah, excuus, wist ik niet. Ga ik zo even uitproberen :) http://android.modaco.com...g-recovery-without-linux/ Hier trouwens de windowsversie, heeft ook iemand aan de praat gekregen :)

edit: ow, kost geld :/
Luqq,

Bedankt! Ik heb gekozen om voor de bovenste optie in Wipe en toen erug gegaan en het zipje geflashd. Mijn Desire doet het nog steeds.

Nogmaals bedank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:49
Damn ik loop al vast bij het maken van de Goldcard.
Device not found :S

Straks maar eens op de laptop van mn vriendin met XP proberen.... Misschien dat het daar aan ligt (Heb zelf windows 7 64bit).

edit:
Altijd handig om nog eens dubbel te checken of USB Debugging wel aan staat ;)

edit2:
Hmmm loop vast op 'cd mnt/cdrom/root' Krijg dan een melding dat hij de cd niet kan mounten oid.
Maar goed geen zin om het allemaal nu uit te zoeken. Komt een ander keertje wel weer. Dacht het ff snel tussendoor te proberen, maar helaas ;)

[ Voor 47% gewijzigd door 13art op 30-04-2010 17:34 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

l3art schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 16:43:
[..]

edit:
Altijd handig om nog eens dubbel te checken of USB Debugging wel aan staat ;)
Je bent gelukkig niet de enige die daar altijd de mist mee ingaan... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 16:58
Ik zou voorlopig even heel voorzichtig zijn, want er zijn een aantal mensen met issues na het toepassen van de a2sd patch. Sommigen kunnen de SIM niet meer lezen, de meeste hebben geen werkende USB en SD meer. Het SD probleem is te verhelpen, maar de USB issue is voorlopig een bitch...

*kijkt treurig naar zn Desire*

Ik moet zeggen dat als ik geweten had hoe moeilijk HTC het maakt om zn Device te rooten dat ik wellicht toch voor een N1 was gegaan. Ik snap de houding van HTC hierin werkelijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:21
Voor de echte n00bs is dit een Windows only methode: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=673277

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Komt vast goed. Kost alleen wat tijd. Zo lang is de Desire nog niet uit. Paul o Brien is maar 1 iemand die zich er mee bezig houdt, maar zo zullen er nog wel meer mee aan de slag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122754

Voor de Belgen hier, market enabler werkt perfect op m'n geroote Desire.
Nu nog vpnc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Odiebla schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 20:08:
Ik zou voorlopig even heel voorzichtig zijn, want er zijn een aantal mensen met issues na het toepassen van de a2sd patch. Sommigen kunnen de SIM niet meer lezen, de meeste hebben geen werkende USB en SD meer. Het SD probleem is te verhelpen, maar de USB issue is voorlopig een bitch...
Heb je misschien een linkje naar dat soort klachten/berichten..?

knip

Misschien een niet zo heel relevante vraag, maar kan je een toestel ook weer unrooten, bijvoorbeeld als het straks mogelijk is om standaard apps op het sd-geheugen op te slaan...?

[ Voor 71% gewijzigd door Cadezo op 02-08-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
http://www.androidplanet....kaart-binnenkort-mogelijk

Goed nieuws voor de mensen die de nadelen van rooten (geen OTA updates bijvoorbeeld) niet vinden opwegen tegen de voordelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

SMulTiE schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 00:08:
[..]

Goed nieuws voor de mensen die de nadelen van rooten (geen OTA updates bijvoorbeeld) niet vinden opwegen tegen de voordelen....
Root op zich blijft voordelen hebben. Apps2sd wordt dan overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Mijn nieuwe bootscreen.. ;) Zie XDA how to install

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/nexus-bios-boot-previe1rwt.gif
Odiebla schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 20:08:

*kijkt treurig naar zn Desire*
Misschien is er een mogelijke oplossing. Kan je wel nog in de fastboot-modus komen? Staat usb-debugging aan zover je weet? Indien beide van kracht is, start dan in de fastboot-modus. Hang je toestel dan aan je pc en kijk of hij connect. [controleer in je apparaatbeheer]

Flash dan met de RUU.

Fix for a2sd bricked Desire

1. Downgrade without sd card using RUU_Bravo_HTC_Europe_1.15.405.3_Radio_32.30.00.28U _4.05.00.11_release_121865 (or similar)

2. Power down

3. Pop your card back in

4. Boot

Gejat van Modaco

De rom kan je hier vinden

[ Voor 75% gewijzigd door 210667 op 01-05-2010 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Maar het werkt niet voor iedereen :|

[ Voor 4% gewijzigd door DRvDijk op 01-05-2010 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Had gisteren in een ander forum ook om hulp gevraagd, dit voordat Luqq mij kwam helpen. Kreeg toch een aardige handleiding om APPS2SD te installeren.

http://android.modaco.com...er-root-method/page/880/#

Post 882

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
210667 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 03:58:

Misschien is er een mogelijke oplossing. Kan je wel nog in de fastboot-modus komen? Staat usb-debugging aan zover je weet? Indien beide van kracht is, start dan in de fastboot-modus. Hang je toestel dan aan je pc en kijk of hij connect. [controleer in je apparaatbeheer]

Flash dan met de RUU.
Dat werkt niet. Ik kan wel in fastboot komen en 'fastboot devices' ziet mijn toestel nog wel, in tegenstelling tot de adb methode. Hij accepteert ook nog fastboot commando's, maar de RUU ziet hem niet en weigert dus te upgraden.

De persoon die die fix heeft gepost had blijkbaar geen last van een uitgeschakelde USB poort, alle andere mensen op het forum en irc kunnen het niet fixen op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25624

Het is schijnbaar ook al mogelijk om zonder linux te rooten (zie desire.modaco.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obviously
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01 13:12
Hoe groot is de kans dat je je gsm onherroepelijk beschadigd? Iemand enig idee?

edit: Zou iemand misschien een duidelijke (naar noobs gerichte) handleiding willen schrijven in het Nederlands? :)

[ Voor 43% gewijzigd door Obviously op 01-05-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25624

euh zie startpost? :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is er ondertussen nu al een echte Desire custom rom uit ? :) Zonder Sense bijvoorbeeld?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

DennusB schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:14:
Is er ondertussen nu al een echte Desire custom rom uit ? :) Zonder Sense bijvoorbeeld?
Nah DennusB, Jij vraagt en Paul springt meteen in de houding..... 8)

Wel een premium-account nodig!

http://android.modaco.com...or-desire-online-kitchen/
Odiebla schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:26:
[...]

Dat werkt niet. Ik kan wel in fastboot komen en 'fastboot devices' ziet mijn toestel nog wel, in tegenstelling tot de adb methode. Hij accepteert ook nog fastboot commando's, maar de RUU ziet hem niet en weigert dus te upgraden.

De persoon die die fix heeft gepost had blijkbaar geen last van een uitgeschakelde USB poort, alle andere mensen op het forum en irc kunnen het niet fixen op die manier.
Kan ik je helaas niet verder helpen. Paul is wel bezig voor diegenen die die usb-fail hebben.

http://android.modaco.com...4&view=findpost&p=1257935

[ Voor 44% gewijzigd door 210667 op 01-05-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
210667 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:24:
[...]

Nah DennusB, Jij vraagt en Paul springt meteen in de houding..... 8)

Wel een premium-account nodig!

http://android.modaco.com...or-desire-online-kitchen/
Kijk eens aan :) Heeft iemand al ervaring met deze ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
Ik heb inmiddels wel weer de stockrom erop kunnen zetten via een omweg (zonder USB), maar dat heeft het probleem met de USB poort niet opgelost. Het lijkt erop dat de Desire in een soort debug mode staat waarbij de USB poort is gekoppeld aan de Qualcomm chip en niet meer kan/mag praten met de kernel. Er zijn twee kernel parameters zie hier op wijzen, maar deze zijn met geen mogelijkheid terug te zetten.

Ik vrees dat het maandag met HTC bellen wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Lees net dat het nu niet meer gratis is om een Goldcard aan te maken.

http://android.modaco.com...er-root-method/page/1060/

Vanaf topic 1075

Mocht je nog geen goldcard hebben aangemaakt dan is erg voor nu geen mogelijkheid volgens mij om je Desire te gaan rooten zonder te betalen.

Paul is wel aan het kijken of hij de software kan kopen. Of het daarna gratis wordt is nog niet te zeggen. Het zou goed kunnen dat je dan een abbo moet nemen op het forum aldaar om het te kunnen gebruiken.

Lees je dus goed in en begin niet nu met rooten zonder goldcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

mocht er iemand nog de oude (gratis) versie gedownload hebben waarmee je kunt rooten dan hou ik me aanbevolen :)

gratis software verspreiden mag m.i. gewoon van tweakers, de nieuwe betaalde gaan verspreiden is iets minder netjes ;)

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:18

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

MikeOO schreef op zondag 02 mei 2010 @ 12:59:
Lees net dat het nu niet meer gratis is om een Goldcard aan te maken.
Ik lees ook dat als je een unbranded desire hebt dat je helemaal geen goldcard nodig hebt. En tsja, men ruikt geld dus het is logisch dat deze gratis service uit de lucht genomen is.

/edit: linkjes naar de test.ruu, pushfiles.zip en rootedupdate.zip lijken ook niet meer te werken. Bummer.

[ Voor 13% gewijzigd door zonoskar op 02-05-2010 14:39 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
XMassacre schreef op zondag 02 mei 2010 @ 13:26:
mocht er iemand nog de oude (gratis) versie gedownload hebben waarmee je kunt rooten dan hou ik me aanbevolen :)

gratis software verspreiden mag m.i. gewoon van tweakers, de nieuwe betaalde gaan verspreiden is iets minder netjes ;)
Is dat gewoon die bijlage die je per mail krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
Het gaat idd om de bijlage via de mail, maar helaas is dat een specifiek goldcard image voor jou sd kaartje en dus kunnen momenteel geen goldcards gemaakt worden...ben zelf ook nog niet begonnen met rooten en zit met zelfde probleem....had vandaag eindelijk tijd :(

[ Voor 10% gewijzigd door Qli-max op 02-05-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

klopt, maar de site is down.

via de google cache is de site wel te zien, maar t script erachter is ook dood. Maar dacht ergens gelezen te hebben dat ze voor de vorige versie van de software geen 30,- vroegen, maar dat er (behalve de trial die geen nut heeft) een andere app was die goldcards kon maken.
Dus vandaag m'n vraag of iemand nog een ouwe versie heeft van de app ;)

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
zonoskar schreef op zondag 02 mei 2010 @ 14:29:
[...]/edit: linkjes naar de test.ruu, pushfiles.zip en rootedupdate.zip lijken ook niet meer te werken. Bummer.
Via deze link kun je lezen hoe je het rooten onder alleen windows kunt doen.
Daar staan ook andere links naar de 3 bestanden voor je.

http://www.lanarchy.co.uk/showthread.php?t=12105

[ Voor 18% gewijzigd door MikeOO op 02-05-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Lol, ik blij dat ik mn kaart net in een goldcard veranderd heb,
Maar kan nooit lang duren voordat het gratis is, of dat iemand anders het gratis gaat aanbieden,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Iedereen heeft het over bestanden, downloads, sites etc. die niet meer werken of te bereiken zijn. Voor de duidelijkheid en tegen topic vervuilen: alleen de site "http://revskills.de/pages/goldcard.html" is niet meer te bereiken, deze was nodig om gratis een gold card te kunnen maken. Verder kunnen gewoon alle benodigde zipfiles en dergelijke gedownload worden op de bekende sites.
Met de site van revskills.de kon je gratis met je SD card serial number een gold card image laten maken en laten opsturen naar je mail (dit is dus specifiek voor je SD kaartje, linkje voor verdere uitleg ). Het bedrijf Phone System Analysis Software is gestopt met het gratis hosten hiervan en je wordt doorgelinkt naar hun eigen homesite, waar je wel de benodigde software kunt kopen voor ongeveer 30€.. Paul van MoDaCo is aan het kijken of hij een licentie kan kopen dus houd dat topic of dit topic in de gaten.
Kortom: vervuil het topic niet en reageer als je een gratis oplossing hebt :)

[ Voor 23% gewijzigd door Qli-max op 02-05-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Qli-max schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:17:
Het gaat idd om de bijlage via de mail, maar helaas is dat een specifiek goldcard image voor jou sd kaartje en dus kunnen momenteel geen goldcards gemaakt worden...ben zelf ook nog niet begonnen met rooten en zit met zelfde probleem....had vandaag eindelijk tijd :(
Is het specifiek voor het SD-kaartje of voor het toestel, want anders ga ik mijn kaartje heel erg goed bewaren..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cristallx
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-04-2022

Blijft ze eindelijk slapen , slaapt ze ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Lkkr dan 8) Opgelost, hun verklaring: tijdelijk afgesloten vanwege hack pogingen oid :X

Edit: Oja, voor degene die weer willen unrooten ivm garantie etc., iemand heeft op MoDaCo een threadje gestart met de simpele uitleg (overigens alleen voor unbranded phones aangezien er geen originele ROM's zijn te vinden van vodafone etc.)

[ Voor 63% gewijzigd door Qli-max op 02-05-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Na bijna alle ophef en ruring omtrent de Goldcard gelezen te hebben wil ik eigenlijk even wat kortsluiten.

Als ik het goed heb begrepen is de Goldcard-methode alleen van toepassing als je een niet- retail/unbranded toestel hebt?! Die methode kan nog steeds toegepast worden dat kost je dan wel €30,= voor die licensie.
Lees net dat het weer kan.. ;)

Indien je een retail/unbranded toestel hebt dan kan je de stap van het maken van een Goldcard dus gewoon over slaan. Dit wordt o.a. ook bevestigd door Modaco, en ik dacht drvDijk in een eerdere post in dit topic die de test.RUU zonder een Goldcard heeft uitgevoerd?!

Een beknopte werkwijze voor nonbranded/retail toestellen zou dus kunnen zijn;

Neem een sd-card en formatteer die op je windows-bak als fat32
Doe die in je toestel. Start in de fast-bootmodus.
Hang nu je toestel aan een usb-poort van je pc[ geen hubs o.i.d. gebruiken]
Wacht tot de drivers geïnstalleerd zijn [controleer in apparaatbeheer]
Start de testRUU op op je pc en wacht tot deze klaar is en het toestel opnieuw opgestart is.
Doe nog geen instellingen en zet je toestel uit. Haal de usb-kabel eruit.
Pak de pushfiles_windows.zip uit in de root van je c-schijf.
Start je toestel op in de Hboot-modus. Kies met je volumeknop down voor recovery
Wacht tot je het scherm met de rode driehoek ziet.
Hang je toestel aan de pc. Wacht tot de drivers weer geïnstalleerd zijn.
Voer de recovery-windowsbat uit als admin.
Als het goed is zit je dan in het groene recovery-scherm.

Ziet er ongeveer als onderstaand uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.androidworld.nl/wp-content/uploads/AW-Recovery.png

In het groene recovery scherm zie je aantal opties.
Selecteer wipe data/factory en bevestig door de optische trackball in te drukken.
Als dat klaar is, kom je weer in het hoofdscherm.
Kies hier voor partition/format sd-card
Kies eventueel voor swap 32MB, voor Ext 512MB en de rest wordt dan je fat32 gedeelte.
Update je ext2 partitie naar ext3.

Nu ga je terug naar het hoofdscherm [allemaal nog steeds in de recovery-modus] en kies daar voor USB-toggle. Bevestig je keuze als daar om gevraagd wordt met de trackball. Je sd-card wordt nu gezien in je verkenner.
Kopieëer nu de rootupdate.zip en de aps2sd-fresh.zip naar je sd-card.
Als dat klaar is, ga je terug naar het hoofdscherm.

In het hoofdscherm zie je optie update/apply zip.
Pas eerst de rootupdate zip toe, en als die klaar is blijf dan in het hoofdscherm en pas de aps2sd.zip toe.
Als dit klaar is kom je weer in het hoofdscherm en kan je rebooten.

Wanneer alles goed is gegaan kan je de installatie van je toestel afmaken en heb je root en werkende aps2sd met symlink.

Zouden de experts.. 8) , bovenstaande kunnen bevestigen

[ Voor 3% gewijzigd door 210667 op 03-05-2010 02:00 . Reden: Plaatje vervangen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
210667 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 00:14:
Na bijna alle ophef en ruring omtrent de Goldcard gelezen te hebben wil ik eigenlijk even wat kortsluiten.

Als ik het goed heb begrepen is de Goldcard-methode alleen van toepassing als je een niet- retail/unbranded toestel hebt?! Die methode kan nog steeds toegepast worden dat kost je dan wel €30,= voor die licensie.
Lees net dat het weer kan.. ;)

Indien je een retail/unbranded toestel hebt dan kan je de stap van het maken van een Goldcard dus gewoon over slaan. Dit wordt o.a. ook bevestigd door Modaco, en ik dacht drvDijk in een eerdere post in dit topic die de test.RUU zonder een Goldcard heeft uitgevoerd?!

Een beknopte werkwijze voor nonbranded/retail toestellen zou dus kunnen zijn;

[blah]

Zouden de experts.. 8) , bovenstaande kunnen bevestigen
Ik heb inderdaad de root weten uit te voeren zonder goldcard (die inderdaad weer te maken is). Je stappenplan is best mooi denk ik, maar ik heb het iets anders gedaan, zonder de testRUU.exe. Volgens mij heb je de r1-versie nog in je hoofd zitten, waar je dat inderdaad uit moest voeren.

Ik heb de huidige versie van rooten gebruikt, de r3. Je download een ISO die je in een virtual machine opstart. Op die ISO staat een minimalistische versie van Linux. Op de CD (die je eerst moet mounten) staan ongeveer dezelfde bestanden (pushfiles.zip uitgepakt, een testimage.zip afkomstig uit de testruu.exe, en dezelfde rootedupdate.zip). Ook staan er twee scripts: step1.sh en step2.sh. Die kun je in volgorde uitvoeren (1 komt voor 2 hè), met tussentijds je telefoon in recovery zetten dmv volumetoetsen.
step1.sh flasht de test rom erop (moet er nog eens mee booten, kijken wat voor rom dat uberhaupt is)
met deze testrom heb je schrijfrechten in /system. step2.sh verstuurt vervolgens de bestanden uit pushfiles.zip naar je telefoon, stuurt de rootedupdate.zip naar je sd-kaart, en start de recovery op de telefoon. Dit is een scherm dat er ongeveer zo uit ziet als op jou telefoon. De opties zijn anders en het ziet er net wat anders uit. Het doel is wel hetzelfde: wipe & erase, flash rootedupdate.zip, en reboot (dit vind ik niet lekker uitgelegd in Pauls guide trouwens). En dan heb je root toegang :)

Voor a2sd (waar veel problemen mee zijn (;w Odiebla ;w z4nshin) waardoor je bluetooth, fm radio, en usb ondersteuning kan verliezen) heb je denk ik wel nog een goldcard nodig, maar daar heb ik mij nog niet aan gewaagd
offtopic:
dr in drvdijk is niet omdat ik dr ben, ik heet slechts Daan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

DRvDijk schreef op maandag 03 mei 2010 @ 00:41:
[...]

Ik heb inderdaad de root weten uit te voeren zonder goldcard (die inderdaad weer te maken is). Je stappenplan is best mooi denk ik, maar ik heb het iets anders gedaan, zonder de testRUU.exe. Volgens mij heb je de r1-versie nog in je hoofd zitten, waar je dat inderdaad uit moest voeren.

Ik heb de huidige versie van rooten gebruikt, de r3. Je download een ISO die je in een virtual machine opstart. Op die ISO staat een minimalistische versie van Linux. Op de CD (die je eerst moet mounten) staan ongeveer dezelfde bestanden (pushfiles.zip uitgepakt, een testimage.zip afkomstig uit de testruu.exe, en dezelfde rootedupdate.zip). Ook staan er twee scripts: step1.sh en step2.sh. Die kun je in volgorde uitvoeren (1 komt voor 2 hè), met tussentijds je telefoon in recovery zetten dmv volumetoetsen.
step1.sh flasht de test rom erop (moet er nog eens mee booten, kijken wat voor rom dat uberhaupt is)
met deze testrom heb je schrijfrechten in /system. step2.sh verstuurt vervolgens de bestanden uit pushfiles.zip naar je telefoon, stuurt de rootedupdate.zip naar je sd-kaart, en start de recovery op de telefoon. Dit is een scherm dat er ongeveer zo uit ziet als op jou telefoon. De opties zijn anders en het ziet er net wat anders uit. Het doel is wel hetzelfde: wipe & erase, flash rootedupdate.zip, en reboot (dit vind ik niet lekker uitgelegd in Pauls guide trouwens). En dan heb je root toegang :)

Voor a2sd (waar veel problemen mee zijn (;w Odiebla ;w z4nshin) waardoor je bluetooth, fm radio, en usb ondersteuning kan verliezen) heb je denk ik wel nog een goldcard nodig, maar daar heb ik mij nog niet aan gewaagd
offtopic:
dr in drvdijk is niet omdat ik dr ben, ik heet slechts Daan ;)
Offtopic
Scusi DaanO.... ;)

Paul is inderdaad soms wat snel en vaag in zijn uitleg gaat er vermoedelijk vanuit dat we het allemaal wel snappen. Moet soms ook tig keer lezen van wat hij nu bedoeld.... :)

Maar ik zit inderdaad nog een beetje met de r1 methode in mijn hoofd. Maar de stappen zoals ik die aangaf, heb ik dus na het maken van de Goldcard [die achteraf overbodig bleek/blijkt] gedaan inclusief de aps2sd. Dat gaf geen problemen en een test voor aps2sd met glite toonde aan dat dat goed werkt.

Denk dat de stappen zoals ik ze aangegeven heb voor de doorsnee-gebruiker die niet met Iso's, Linux en VM's wil rommelen wel goed zouden moeten zijn. Misschien een beetje omslachtig, maar wel redelijk controleerbaar. Dat kan je van de scripts niet echt zeggen.... :P

Of je aps2sd echt alleen maar zou kunnen flashen met een Goldcard betwijfel ik. Ik had de eerste aps2sd uit de r1 die niet syslinkte gedaan met de Goldcard. Echter de update die beschikbaar kwam, gewoon vanaf mijn sd-card die ik na het flashen ging gebruiken. Uiteraard wel via de standaard recovery-methode.

Even een edit. In de nachtdienst heb ik toch meestal niets te doen....:-)

Om de proef op de som te nemen heb ik mijn nonbranded/retail toestel ge-unroot door terug te flashen naar de generieke WWE via de RUU.

De sd-kaart uit mijn toestel gehaald. Daarna het toestel opgestart in fastboot modus, en aan de pc gehangen. Drivers werden geïnstalleerd. De RUU uitgevoerd en het toestel oplaten starten tot aan het instellingenscherm. Daarna toestel uitgezet. De sd-kaart onder linux geformatteerd om de ext3 en de swap te verwijderen. Vervolgens het toestel weer gestart in de fastboot-modus en de test.RUU uitgevoerd.

Toestel weer oplaten starten tot aan het instellingenscherm en weer uit gezet. De sd-kaart geplaatst en weer opgestart in HBoot-modus. Gekozen voor de recovery-modus tot aan het scherm met het rode driehoekje. De windows-recovery.bat uitgevoerd. In het recovery-scherm.Full-wipe. Geformatteerd. Usb-toggle. Rootupdate.zip, de geadviseerde radio.zip en de apss2sd-fresh uit de post van Luqq. naar mijn sd gekopieerd. Vervolgens terug naar het hoofdscherm van de recovery en daar achtervolgens achter elkaar, de rootuppdate.zip, de apps2sd.zip en de radio.zip geflashed. Na de reboot weer alles ingesteld en ik heb meteen apss2sd gecontroleerd met het glite-script. Werkt dus prima zo. Althans voor mij. Uiteraard garantie, voor anderen die het ook op deze manier willen doen, tot aan de voordeur

Zo nog twee uurtjes en dan naar huis,,dutje doen. Nu nog wat apps installen.. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door 210667 op 03-05-2010 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Nou ook maar de rootupdate geprobeerd. Deze keer zonder problemen maar dan wel met deze guide:
Stage 1 : USB Drivers

1) Download the latest HTC Sync. This will make sure you have the latest USB Drivers.

Stage 2 : The GoldCard

This is needed to make your device allow non-standard ROM's to be installed on it.

Taken from: TheUnlockr.com

2) Your best off using a separate 2gig or 1gig MicroSD if you can. This can then be used any time your flashing a ROM, without worrying about losing data on your main MicroSD card. Put the chosen memory card into your phone.

3) With the memory card in your phone, click on Settings, SD and Phone storage, then click Unmount SD card. Once it unmounts, click Format SD card. (Please keep in mind that some memory cards don’t work, and this will erase all data on your SD Card so back all the data up first to your computer)

4) On the Phone, goto Settings, Applications, Development and then make sure USB Debugging is checked.

5) Plug the phone into the computer and then open the Command Prompt (goto the start menu and type in cmd in the search box). Then type the following with hitting enter at the end of each line.

cd\
cd\AndroidSDK\tools\
adb devices

(wait for it to show a serial number underneath, if it doesn’t then reinstall the drivers from section I).
Then type:

adb shell
cat /sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid

6) A code will display, write the code down (MAKE SURE TO WRITE IT DOWN EXACTLY!)

7) Goto this site, http://hexrev.soaa.me/, (thanks to Soaa for the reverser!) then put in your code you just wrote down into the text box and click submit. It will generate the code reversed and replace the first two digits with zeros automatically. Write that down and continue.

8) Now, on your computer, goto http://revskills.de/pages/goldcard.html and enter your email in the appropriate field and for CID enter the reversed CID you just copied down (check the first two digits are zero's) *Thanks to Viper for providing these Goldcards for FREE!

9) Click continue and then you will receive your goldcard.img via email. Once it arrives save it to your computer.

10) Now, goto http://download.cnet.com/HxD-Hex-Edi...=uo&tag=button to download the HxD Hex Editor. Save it and install it to your computer.

11) Take your SD card out of your phone and put it into the SD adapter it came with. Then put that into your computer so it shows up on your computer as Removable Disk.

12) Open the Hex Editor (Run as Administrator if one Vista or Windows 7) and click on the Extra tab, then click on Open Disk. Under Physical Disk select Removable Disk (your SD card you just put into the computer). Make sure to UNcheck “Open as ReadOnly”. Click OK.

13) Goto the Extra tab again and click Open Disk Image. Open up the goldcard.img that you saved from your email. You should now have two tabs, one is the SD card (Removable Disk) and the other is the goldcard.img
Press OK when prompted for Sector Size 512 (Hard Disks/Floppy Disks).

14) Click on the Goldcard.img tab and click on the Edit tab and click Select All. Then click on the Edit tab again and click Copy.

15) Click on the Removable Disk tab (Your SD Card) and select offset 00000000 to 00000170 then click on the Edit tab and click Paste Write.

16) Click on File then click Save.

17) Close the Hex Editor.

18) To test it, take out the memory card from the computer, then put it back in. Try to open the memory card on the computer, if it lets you, you are all set. If it asks/tells you to reformat the card, then try steps 13 – 19 again. If it gives you the same error again, then try a different memory card (Erlern said it didn’t work for him until he finally went and bought a Kingston 2GB card, then it worked on that card).

Stage 3 : The Rooting

19) Download the following files and save them on a USB Drive (FAT formatted)

testruu.exe – DOWNLOAD
pushfiles_windows.zip – DOWNLOAD - MIRROR
rootedupdate.zip – DOWNLOAD

20) Copy/move the rootedupdate.zip file into the root of your GoldCard and place it back in the device.

21) Turn OFF your Desire and turn it back ON while holding the back button. You will see FASTBOOT on the screen in a red box.

22) Now, connect the device to your Windows PC and run textruu.exe.

23) Once the update is completed you will come to a configuration wizard. Turn Off your device.

24) You should have a turned off device. Now, unplug the device from your computer.

25) Unplug the device from your computer and turn your device ON while holding down the volume down button (You will come to a similar looking screen but this time it will say, HBOOT instead of FASTBOOT)

26) Use the volume buttons to move up and down and power button to select the RECOVERY option. (Once you select the Recovery Option, you will see a red triangle on the screen)

27) Unzip pushfiles_windows.zip to your PC and run 'recovery-windows.bat'.

28) Once you run it you will notice, the screen of your device change to a green text on black background recovery image menu.

29) In the recovery image, Select Wipe Data/Factory Reset using the optical trackball

30) Now, from the same menu, select Flash ZIP from SDCard and choose the rooted update. Confirm with the optical trackball. (This process will take a while. So, just sit and relax.)

31) Once the flash process is done, reboot you device.

Once again, I have merely copied/pasted and tweaked a little, information from a variety of sites. I hope they don't mind...

Credits:

MoDaCo.com
sparklehedgehog on XDA Devs
TheUnlockr
Machackpc.com
Vervolgens heb ik de r1-a2sd-desire-dalvik-fresh-signed.zip gedownload en die op de SD Card gezet (=Goldcard). Toen mn toestel weer opgestart in de Recovery modus (volume toets omlaag en telefoon aanzetten).
Toen kwam ik bij het scherm met de rode driehoek. Vanaf toen weer 'recovery-windows.bat' gestart. En daarna kwam ik netjes in het recovery menu. Daar gekozen voor Recovery, en daar weer om .zip files uit te voeren en toen de r1-a2sd-desire-dalvik-fresh-signed.zip weer uitgevoerd.
Tot nu toe lijkt het allemaal soepel te lopen. Nu nog daadwerkelijk uitproberen :P

Al met al zo zonder linux gedoe lijkt het prima te werken.

edit:
apss2sd werkt toch niet zo lijkt. Alles wat ik geïnstalleerd heb nadien komt gewoon op de telefoon zelf en niet op mn sd kaart... Helaas.

edit2:
Bij nog een keer proberen krijg ik een error bij command line 5 bij het installeren van a2sd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
apps2sd needs some serious fixing.

Gisteravond ook geroot (ging zeer gemakkelijk). De a2sd wist ik dat lastig zou kunnen zijn, dus even goed gekeken bij wie wat misging. Tot de conclusie gekomen dat de sd kaart van te voren op de computer gepartitioneert dient te worden. Dus: 1x 1gb ext3, de rest fat32.

Nou blijkt dus dat het a2sd script mijn fat partitie laadt en vervolgens daar alles op probeert te knallen :? En dat dat ook nog lukt?!? Ik zie als ik de telefoon aansluit in disk-mode de partitie verschijnen met daarop de 3 mappen: app, app-private, en dalvik-cache (ottomy). Wat de ... Toen heb ik gelijk stock erop geflasht, dit is nog niet goed!

Daarnaast vraag ik me af waarom de Desire gaat boot-loopen op het moment dat er géén kaart inzit. Hij zou (als ik het script goed lees) gewoon de symlinks uit /data moeten weghalen en nieuwe folders moeten aanmaken right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

DRvDijk schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:20:

Gisteravond ook geroot (ging zeer gemakkelijk). De a2sd wist ik dat lastig zou kunnen zijn, dus even goed gekeken bij wie wat misging. Tot de conclusie gekomen dat de sd kaart van te voren op de computer gepartitioneert dient te worden. Dus: 1x 1gb ext3, de rest fat32.

Nou blijkt dus dat het a2sd script mijn fat partitie laadt en vervolgens daar alles op probeert te knallen :? En dat dat ook nog lukt?!? Ik zie als ik de telefoon aansluit in disk-mode de partitie verschijnen met daarop de 3 mappen: app, app-private, en dalvik-cache (ottomy). Wat de ... Toen heb ik gelijk stock erop geflasht, dit is nog niet goed!

Daarnaast vraag ik me af waarom de Desire gaat boot-loopen op het moment dat er géén kaart inzit. Hij zou (als ik het script goed lees) gewoon de symlinks uit /data moeten weghalen en nieuwe folders moeten aanmaken right?
Begrijp ik nu goed, dat je een vooraf gepartioneerde sd-kaart in je telefoon hebt gedaan en toen het aps2sd-script hebt gedraaid en dat er toen op je fat32-partitie de mappen app,app-private en dalvik-cache te zien waren?

Probeer aps2sd eens op de methode zoals ik het heb gedaan. Gewoon oldschool...zoals boven door mij beschreven.

Als ik nu de telefoon aan de win-bak hang, dan zie ik alleen de fat32 partitie en daar staan de mappen die jij noemt niet in.

Hang ik aan m aan de linux-bak, dan zie ik de ext3-partitie [met de mappen apps, apps-private, dalvik-cache en lost and found]. Die ext3 had ik op 512MB gemaakt en daar is nog 342MB van over. In de rest staan me apps. Als ik via appmonster mijn telefoongeheugen controleer dan heb ik van de 147MB nog 112MB over. Het G-lite script geeft aan dat ik 65MB aan telefoongeheugen heb verdiend.. :) Mijn conclusie is dus, misschien ten onrechte, dat apps2sd op mijn toestel werkt zoals het moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
210667 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:11:
[...]

Begrijp ik nu goed, dat je een vooraf gepartioneerde sd-kaart in je telefoon hebt gedaan en toen het aps2sd-script hebt gedraaid en dat er toen op je fat32-partitie de mappen app,app-private en dalvik-cache te zien waren?

Probeer aps2sd eens op de methode zoals ik het heb gedaan. Gewoon oldschool...zoals boven door mij beschreven.

Als ik nu de telefoon aan de win-bak hang, dan zie ik alleen de fat32 partitie en daar staan de mappen die jij noemt niet in.

Hang ik aan m aan de linux-bak, dan zie ik de ext3-partitie [met de mappen apps, apps-private, dalvik-cache en lost and found]. Die ext3 had ik op 512MB gemaakt en daar is nog 342MB van over. In de rest staan me apps. Als ik via appmonster mijn telefoongeheugen controleer dan heb ik van de 147MB nog 112MB over. Het G-lite script geeft aan dat ik 65MB aan telefoongeheugen heb verdiend.. :) Mijn conclusie is dus, misschien ten onrechte, dat apps2sd op mijn toestel werkt zoals het moet werken.
Ik denk dat a2sd bij velen prima werkt, maar ben er tegelijkertijd van overtuigd dat het nog niet volledig af is zoals het zou moeten.

Ik heb het toch net iets anders geflasht dan als je beschrijft ;) Ik heb mn goldcard geladen met de r1-a2sd-desire-dalvik-fresh-signed.zip en die erop geflasht (vol-down boot, recovery, asb push files /, adb shell busybox --install /sbin, adb shell mount /sdcard, adb shell /sbin/recovery &, in het groene menu wipe factory settings, wipe cache, wipe userdata, wiperdewipe wipe, flash from sd: r1-a2sd-desire-dalvik-fresh-signed.zip, power down na flash). Daarna heb ik de (verkeerd!) voorgepartitioneerde SD kaart erin gedaan en geboot. Tataa, dat werkt.

De SD kaart heb ik onder ubuntu live met gparted gepartitioneerd. Eerst een 1024MB grootte logical ext3 partitie (/dev/sda1), dan de rest een logical fat32 partitie (/dev/sda2).

Dán pakt de telefoon de fat32 partitie als a2sd kaart, en loopt (waarschijnlijk!??!) door het /system/etc/init.d/40a2sd script heen. Daar kijkt hij of /dev/block/mmcblk0p2 bestaat (ja, de fat32 partitie), en doet hij er een e2fsck erop. Dit zou moeten falen volgens mij (het is een fat32 partitie), maar het script gaat door (hij doet een setprop cm.e2fsck.errors $0, maar die wordt verder volgens mij niet gebruikt).

Kortom: ookal staat in het schermpje misschien de fat32 partitie vóór je ext3 partitie, als je die laatste later hebt aangemaakt blijft het alsnog de tweede partitie! Let dus goed op de X in /dev/sdaX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

DRvDijk schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:42:
[...]

Ik denk dat a2sd bij velen prima werkt, maar ben er tegelijkertijd van overtuigd dat het nog niet volledig af is zoals het zou moeten.

[knip]
Nu raak je mij toch wel kwijt. Ik heb wat basale kennis van linux en wat er allemaal uitgevoerd wordt of welke commando's er ingeklopt worden, wordt echt te veel voor mij..... :) Belangrijkste is dat wat er moet gebeuren, ook gebeurd.

sudo
Afbeeldingslocatie: http://www.liberidu.com/blog/images/armored_pinguin.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:58
Vandaag de knoop doorgehakt. Hero gaat de deur uit. De Desire is echt een genot om te gebruiken (en dat na een paar uur :P ) Rooten was doodsimpel. Nu maar even rustig afwachten op een mooie custom rom :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
DRvDijk schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:20:

Ik heb mijn sd niet van te voren gepartitioneert, wel een goldcard eerst van gemaakt .
Eerst a2sd geinstalleerd daarna direct via het recovery menu gekozen voor Partition SD Card en de defaults overgenomen.

Werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
MikeOO schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:41:
[...]

Ik heb mijn sd niet van te voren gepartitioneert, wel een goldcard eerst van gemaakt .
Eerst a2sd geinstalleerd daarna direct via het recovery menu gekozen voor Partition SD Card en de defaults overgenomen.

Werkt ook prima.
Gelukkig maar :) Ik durf dat partitioneren in de (custom) recovery mode niet aan. Ik lees al een paar dagen een irc kanaal mee, waar zich al 6 mensen hebben gemeld met stukke desires.. Maar no need to worry, bij Jou is het wél goed gegaan :)

PS: goldcard past je partitietabel niet aan, slechts de eerst zoveel honderd bytes (waar normaal de mbr staat dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obviously
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01 13:12
Dus als ik het juist heb, heb je (als je een unbranded toestel hebt) geen goldcard nodig om het toestel te rooten, maar heb je er wel één nodig om gebruik te maken van app2sd?

edit: heeft iemand de laatste methode van Paul al uitgetest? Dus enkel gebruik makend van Windows?

[ Voor 22% gewijzigd door Obviously op 04-05-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Obviously schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:24:
Dus als ik het juist heb, heb je (als je een unbranded toestel hebt) geen goldcard nodig om het toestel te rooten, maar heb je er wel één nodig om gebruik te maken van app2sd?
Apps2sd hier geïnstalleerd vanaf mijn sd-kaartje, en dat was geen Goldkaart! het enige waar je op moet letten, is dat je de goede apps2sd gebruikt. Zie deze post van Luqq. Daar staat de link in.

Die laatste van Paul voor windows, schijnt ook niet helemaal top te zijn. Maar volgens mij heb ik wat eerder aangegeven hoe het zou kunnen onder windows. Dat werkte hier op mijn nonbranded/retail Desire prima.

[ Voor 16% gewijzigd door 210667 op 04-05-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Maverick schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:37:
Vandaag de knoop doorgehakt. Hero gaat de deur uit. De Desire is echt een genot om te gebruiken (en dat na een paar uur :P ) Rooten was doodsimpel. Nu maar even rustig afwachten op een mooie custom rom :)
Ik zou zeggen, 'ontwerp' je eigen custom rom in Pauls Stock Rom Kitchen _/-\o_, heel simpel: geef aan wat je in je rom wilt hebben, ontvang je persoonlijke rom en vervang de standaard rootedupdate.zip door deze nieuwe. Je moet wel premium member zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
En de iets leukere kitchen :)
http://android.modaco.com...sire-with-online-kitchen/

Ik ga denk ik zo even zo'n jaartje kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Windows only root (nou ja verkrijgen van een recovery) werkt goed.
Op het moment zijn er 2 versies van a2sd in omloop; 1 die alleen de data verhuisd en 1 die data en dalvik cache verhuisd. In de kitchen van modaco zit de eerste dus zal je intern geheugen wel iets afnemen maar niet zo snel als zonder a2sd. Ik heb nu 70 MB vrij met ruim 100 apps geïnstalleerd.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Nu je zelf je rom kan bakken ook maar geroot en een ad-free van modaco genomen :)

Niet helemaal de handleiding van paul gevolgd (r4) maar tot nu toe werkt alles, telefoon staat nog netjes in de Android System Recovery m'n custom rom uit de keuken is aan het downloaden (kitchen)

gelukkig heeft de system recovery mass-storage support, anders had k een probleempje gehad denk ik... was m'n sdcard al vrolijk aan het partitioneren voor apps2sd terwijl k de rootupdate.zip nog niet geflashed had 8)7

edit: toevoeging

Moch er komende maand ofzo met froyo een 'officiele' apps2sd van google geintegreerd worden, dan flash k wel terug naar stock :P ligt eraan waar meer voordelen aan zitten :+

[ Voor 13% gewijzigd door Blerp op 05-05-2010 14:34 ]

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Mag dat wel, dat Paul geld vraagt voor een ROM die niet van hem is of door hem is ontworpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Je betaald niet voor de rom, maar voor het zelf je rom kunnen customizen. Jij kiest wat je allemaal wel en niet in je rom wilt en dan wordt er op de server een custom .zip gegenereerd. Hier vragen ze 10 pond voor voor een jaar, dus dat is ook wel te overzien.

Ze uploaden ook 3 verschillende 'standaard-custom' builds die wel gewoon te downloaden zijn voor iedereen :)

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-04 13:38
Mmm dit wordt wel interessant zo met die kitchen. Misschien toch mijn desire ook maar eens gaan rooten :)

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb de Modaco rom erop gezet :) Werkt super :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

ben nu m'n 3e rom aan het bakken, werkte perfect, maar wilde toch nog wat aanpassingen :P

de download is wel tegend traag :( momenteel 45 KB/sec en m'n rom is 122MB...

Eindelijk geen Peep, Stocks, News, Mail (wel gmail natuurlijk) en andere overbodige crap meer 8)

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Misschien dat iemand mij hier kan helpen, ik heb een gek probleem met mijn "Market" ik kan gewoon mijn gekochte software die bij downloads staan installeren geen probleem. Alleen als ik naar toepassing ga dan komt er alleen maar "Gratis" en "Net Nieuw" tussen te staan en niet betaalde applicaties.

Afbeeldingslocatie: http://www.maemoworld.nl/desire.jpg

Ik heb dit met apps2sd en ook zonder apss2sd dus begrijp het niet zo goed. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen dat ook de betaalde applicaties er weer tussen komen te staan. Ik heb nieuwe roms geinstalleerd factory wipe gedaan niks helpt.

Edit: Heb nu de nieuwste Modaco rom erop staan, maar had dit ook bij de rooted HTC rom.

[ Voor 6% gewijzigd door lexi1986 op 05-05-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Ik heb maar 80 mb intern na een baked ROM van Modaco en zie dus niet of a2sd goed geinstalleerd is. Hebben meer dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

ik heb inderdaad ook maar 80mb vrij na de baked custom rom...

las op modaco iets dat het kon komen als je je sd partitioneerd met de tool in de recovery, je moet het dus blijkbaar handmatig doen...

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
XMassacre schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 21:13:
ik heb inderdaad ook maar 80mb vrij na de baked custom rom...

las op modaco iets dat het kon komen als je je sd partitioneerd met de tool in de recovery, je moet het dus blijkbaar handmatig doen...
Heeft te maken met de dalvik-cache. Die wordt niet verplaatst... Er zweeft wel ergens een topic op het forum van modaco met een app2sd release die ook de dalvik cache verplaatst.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 11:55

gday

TENACIOUS D TIME!!!

lexi1986 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 18:05:
Misschien dat iemand mij hier kan helpen, ik heb een gek probleem met mijn "Market" ik kan gewoon mijn gekochte software die bij downloads staan installeren geen probleem. Alleen als ik naar toepassing ga dan komt er alleen maar "Gratis" en "Net Nieuw" tussen te staan en niet betaalde applicaties.

[afbeelding]

Ik heb dit met apps2sd en ook zonder apss2sd dus begrijp het niet zo goed. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen dat ook de betaalde applicaties er weer tussen komen te staan. Ik heb nieuwe roms geinstalleerd factory wipe gedaan niks helpt.

Edit: Heb nu de nieuwste Modaco rom erop staan, maar had dit ook bij de rooted HTC rom.
Zijn er meer mensen met dit probleem? Dat is namelijk wel een showstopper voor mij ...

Ben jij trouwens rvjacobs @ modaco? Die heeft namelijk hetzelfde probleem.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Nee dat ben ik niet heet ook lexi1986 daar. Ik baal ook want niks schijnt te helpen apps2sd of niet wipen dalvik-cache wissen maakt allemaal niks uit en niemand heeft een oplossing helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

ik zie in de downoads trouwens wel alle apps die ik gekocht heb, maar ze staan gewoon niet als tabblad...

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
lexi1986 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:43:
Nee dat ben ik niet heet ook lexi1986 daar. Ik baal ook want niks schijnt te helpen apps2sd of niet wipen dalvik-cache wissen maakt allemaal niks uit en niemand heeft een oplossing helaas.
Je zegt toch ook dat je het had met de originele rom? Als dat het is, stel de vraag dan eens in het gewone Desire topic want anders gaan we hier vreselijk offtopic. Het kan aan je provider liggen, volgens mij kunnen mensen met Tringg als provider ook niks downloaden uit de market..
BastiaanN schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 21:35:
[...]

Heeft te maken met de dalvik-cache. Die wordt niet verplaatst... Er zweeft wel ergens een topic op het forum van modaco met een app2sd release die ook de dalvik cache verplaatst.
Even een update hierop. Gebruik die update niet als je er een custom modacorom op hebt staan want dan gaat je WiFi dood. Ze zijn bezig met een nieuwe App2SD voor de modacorom die ook de dalvik-cache verplaatst :)

[ Voor 30% gewijzigd door BastiaanN op 06-05-2010 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
LightYears schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:23:
nou ja verkrijgen van een recovery
hmmmm blijkbaar heb ik ergens iets gemist... :?
Of bedoel je de Recovery Menu???

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 06-05-2010 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

l3art schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:26:
[...]

hmmmm blijkbaar heb ik ergens iets gemist... :?
Of bedoel je de Recovery Menu???
"step2" is niets meer dan het pushen van wat files naar de telefoon om een custom recovery te verkrijgen; vanuit daar flash de custom roms, nandroid etc.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ok dan snap ik het :)
Dat is wat dat recovery-windows.bat doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
BastiaanN schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 08:40:
[...]

Je zegt toch ook dat je het had met de originele rom? Als dat het is, stel de vraag dan eens in het gewone Desire topic want anders gaan we hier vreselijk offtopic. Het kan aan je provider liggen, volgens mij kunnen mensen met Tringg als provider ook niks downloaden uit de market..

[...]
Nee met de rooted rom heb ik het van Modaco en met de Custom Rom van Modaco. Maar ik ben erachter dat sinds ik mijn telefoon geroot heb er iets met mijn google account is gebeurt. Zojuist een nieuwe aangemaakt en die heeft wel weer paid apps er tussen staan. En op het modaco forum zijn er meerdere mensen die hier last van hebben.

Met de orginele rom was juist alles prima en kon ik mijn betaalde content gewoon downloaden en zien. Maar goed met mijn nieuwe account is het gefixed voor mij niet zo erg gelukkig, maar denk dat er genoeg zijn die flink zouden balen dat het alleen te verhelpen is op dit moment door een nieuw account aan te maken.
XMassacre schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 02:31:
ik zie in de downoads trouwens wel alle apps die ik gekocht heb, maar ze staan gewoon niet als tabblad...
Datzelfde heb ik dus ook en op Modaco is er geen oplossing voor gevonden. Sommige hadden geluk met Market Enabler maar ook dit werkt niet voor mij. Mocht je de oplossing vinden laat het dan even weten :)

[ Voor 23% gewijzigd door lexi1986 op 06-05-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
lexi1986 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:42:
[...]

Nee met de rooted rom heb ik het van Modaco en met de Custom Rom van Modaco. Maar ik ben erachter dat sinds ik mijn telefoon geroot heb er iets met mijn google account is gebeurt. Zojuist een nieuwe aangemaakt en die heeft wel weer paid apps er tussen staan. En op het modaco forum zijn er meerdere mensen die hier last van hebben.
Ah. Dan had ik je daar verkeerd begrepen :) op Modaco staat overigens ook dat vrijwel iedereen na een dag ofzo de betaalde apps weer in de market te zien krijgt zonder zelf verder iets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
BastiaanN schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:25:
[...]

Ah. Dan had ik je daar verkeerd begrepen :) op Modaco staat overigens ook dat vrijwel iedereen na een dag ofzo de betaalde apps weer in de market te zien krijgt zonder zelf verder iets te doen.
Ja klopt, ik kijk het wel even aan met mijn nieuwe account werkt het in ieder geval maar vind het wel vreemd. Maar goed apps2sd werkt in ieder geval goed met de nieuwe rom alleen is het jammer dat de dalvik-cache inderdaar niet naar de sd kaart verplaatst word. Zie toch dat de schijfruimte daardoor naar beneden loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Gisteren dus ook maar een rom laten bakken op de Modaco-site. Deze was met apps2sd en ik had wat dingen weggelaten. Weer alle apps zo n beetje geïnstalleerd die ik had, en inderdaad dat apps2sd werkt niet echt. Mijn geheugen denderde terug naar een abonimabele hoeveelheid. Slechts 54MB over van de 147MB.

Dan maar weer een andere rom laten bakken zonder apps2sd en geprobeerd de apps2sd welke hier eerder vermeld is erop te zetten. En ja hoor, daar kwam de beroemde bootloop. Oorzaak was/is de werkende apps2sd is gebaseerd op de rom-serie 115****** de roms die je kan laten bakken op de 121.*** seriel?! Dat werkt dus niet samen.

Uiteindelijk de telefoon maar ge-unroot [ het was een rotzooitje zo geworden] en opnieuw geroot en geflashed volgens de allereerste manier die op de Modaco-site stond op 28 april. [Gelukkig alle bestanden bewaard]

Net weer klaar met een goed werkende apps2sd. Dalvik-cache, apps, private apps en lost&found keurig netjes op de ext3 partitie en nu nog 132MB over op het telefoongeheugen van de 147MB

Ergo, voor ik een rom erop ga zetten van Modaco, moeten daar eerst alle problemen opgelost zijn. In mijn optiek gaat Paul [met alle respect] een beetje te hard.
lexi1986 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:49:
[...]

. Zie toch dat de schijfruimte daardoor naar beneden loopt.
Bij een goed werkende apps2sd zullen je apps inderdaad op de sd worden geplaatst. Echter een deel van de data/cache van die apps, blijven gewoon in de data/data/* aanwezig. Je zou cachecleaner kunnen gebruiken voor het wissen van die data/cache. Als je dat hebt gedaan controleer je telefoongeheugen dan nog eens. Je zult zien wat dat scheelt

[ Voor 20% gewijzigd door 210667 op 06-05-2010 13:37 ]

Pagina: 1 2 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.