Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• gday
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 01-04 16:06

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Wat is nu eigenlijk een kritieke fase bij het root-proces? Wat is het point of no return zeg maar? Ik had gisteren een goldcard gemaakt waar blijkbaar iets mis mee was want ik kreeg tijdens step 1 'custom id check failed'. Daarna had ik geen zin meer. :P

Ik zit ook een beetje op de wip wat betreft het herstellen van mijn Desire naar de oorspronkelijke staat. Het is namelijk een Desire van Vodafone en voor zover ik weet is er nog geen manier om die ROM er weer op te krijgen. Een nandroid backup is volgens mij ook nog niet mogelijk voordat ie geroot is.

[Voor 81% gewijzigd door gday op 06-05-2010 14:16]

ingen vill veta var du köpt din tröja

• 210667
  • Registratie: april 2020
  • Niet online
quote:
gday schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:14:
Wat is nu eigenlijk een kritieke fase bij het root-proces? Wat is het point of no return zeg maar? Ik had gisteren een goldcard gemaakt waar blijkbaar iets mis mee was want ik kreeg tijdens step 1 'custom id check failed'. Daarna had ik geen zin meer. :P

Ik zit ook een beetje op de wip wat betreft het herstellen van mijn Desire naar de oorspronkelijke staat. Het is namelijk een Desire van Vodafone en voor zover ik weet is er nog geen manier om die ROM er weer op te krijgen. Een nandroid backup is volgens mij ook nog niet mogelijk voordat ie geroot is.
Goldcard weer opnieuw maken?!

Fout kan het eigenlijk alleen daar gaan, waar hij bezig is de testRUU te installen. Als je dan de stekker eruit trekt of de spanning in huis valt weg, dan heb je een probleem. Op het moment dat je in de recovery aan de rootupdate.zip begint, kan het niet meer fout gaan. Als je dan onderbreekt of de spanning valt weg, is het een kwestie van de batterij eruit en weer aanzetten. De rom van de testRUU zal dan gewoon opstarten. Gisteren aan den lijve ondervonden na meerdere bootloops en andere zieke meldingen.

Op enig moment dat je terug wil, kan je WWE stock/generic flashen en dan is ie eigenlijk in de retailtoestand zonder de Vodafone-bloat.

• gday
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 01-04 16:06

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ja, de goldcard had ik daarna inderdaad opnieuw gemaakt maar ik had geen zin meer om het weer te proberen. Het was al laat e.d. :)

Maar goed, step 1 is dus de kritieke fase? En in step 2 kan er niets meer mis gaan in feite (behalve dan het a2sd-verhaal)?

Ik kan inderdaad de unrooted generic versie erop gooien, en in feite is die ook wel hetzelfde als de Vodafone-ROM afaik aangezien de Vodafone-ROM niks extra's heeft behalve een andere build.prop volgens mij, maar ik weet niet hoe moeilijk Vodafone daarover doet ivm garantie.

Aan de andere kant: dit is al de 2e Desire die ik heb dus de kans is klein dat ik nóg een keer zal moeten ruilen ... ;)

Wat was rooten toch makkelijk toen ik de Hero nog had ... :') Ik hoop dat er gauw een manier komt om een nandroid backup te maken van de Vodafone-ROM die ik heb ... of dat je die ROM er weer overheen kunt flashen.

[Voor 9% gewijzigd door gday op 06-05-2010 16:20]

ingen vill veta var du köpt din tröja

• joostjodel
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16-01-2014
Rooten op alleen Macosx is ook gemakkelijk. Ik heb gisteren de "r4" methode - zonder een goldcard te hoeven maken - toegepast op een unbranded Desire. Alle data op het SD kaartje bleven bewaard.

Wat ik zelf enigszins onduidelijk vond was de uitleg bij de laatste stap:
quote:
When this has completed, your device should be at the 'recovery' screen. Select the 'wipe' option, then select the option to apply an update zip from sdcard, and select 'rootedupdate.zip'. This will take a little while, so go make a nice cup of tea. When the flash has finished, reboot, and you are DONE!
Dat zijn eigenlijk twee stappen:
- eerste wipen in het recovery scherm
- dan terug met de volumetoetsen en de SD card zip update toepassen.

Over de r1-desire-modacocustomrom-withadditions-signed ROM was ik wat minder te spreken: ik kreeg bij iedere keer opstarten de niet te verwijderen melding dat het telefoongeheugen bijna op was. Ik heb de Nandroid backup die ik gemaakt had daarom weer teruggezet.

Wat wel fijn is, is dat bij het toepassen van een custom ROM alle programma-settings onthouden bleven. Dat was wel irritant van het unrooten: veel instellingen kwijt (zoals van mijn K9 email appje met 3 verschillende accounts.. of ik had er gewoon slecht over nagedacht, maar goed..)

Misschien als tip (voor de niet bang aangelegden) deze comment 5 over de mogelijkheid om settings terug te zetten (zou niet alleen voor K9 mail hoeven gelden).
Je zou dan volgens mij onmiddellijk na step2 van het rooting proces het 'pull' gedeelte van die hint moeten doen, dus vóór het flashen met de SD card zip. En dan na het wipen + flashen met de root zip het 'push' gedeelte om de settings weer terug te zetten. Of denk ik te moeilijk en is er een makkelijkere manier om je pre-rooting settings allemaal te bewaren?

==edit==

Zat nog eens even na te denken over wat nou echt nuttig aan dat hele rooten is, toen kwam ik op het idee dat je met schrijftoegang van de /etc/hosts file een soort primitieve adblocking voor je telefoon kunt maken (doe ik ook met vaste compu).

Ik denk niet dat het de bedoeling is dat ik hier een hele waslijst neerzet maar google ff op <block hosts file>. De grap is dat je bepaalde sites kunt blocken door (elk op een eigen regel) zoiets erin te zetten:
127.0.0.1 adwords.google.com
127.0.0.1 ad.doubleclick.net
etc
etc

IP nummers mogen ook. Dit is eigenlijk een soort lokale DNS entry waarmee je een externe site verwijst naar je eigen machine (127.0.0.1).

Ik ga ervan uit dat je al ge-root hebt en deze bestanden nog ergens op je computer hebt staan (zorg dat je in de directory staat van de uitgepakte root bestanden (in mijn geval ./r4-desire-root ).

Eerst moet je de Desire op de gebruikelijk manier in de recovery-stand zetten:
1. Start device met <back> knop ingedrukt.
2. Kies met je powerknop bovenop <BOOTLOADER> en dan <RECOVERY>
3. Sluit je telefoon aan met USB kabeltje en draai op je computer in een terminal <$ ./recovery-mac.sh>

note1: ik draai mac, kies het juiste script voor je eigen OS.
note2: Zonder de $ - dit gebruik ik om terminal commando's mee aan te duiden. En # voor commando's op de telefoon.
note3: Windows gebruikers zullen denk ik bij de commando's ipv een trailing slash een backslash moeten gebruiken, bijv. C:\Backup\

Je telefoon komt nu in de recovery modus. Dan kun je vanuit de Terminal de volgende commando's uitvoeren:
1. $ ./adb-mac shell
2. # mount /system
3. # exit
4. $ ./adb-mac pull /system/etc/hosts ~/HTC-Desire/backup/hosts [of een andere plek naar keuze]
5. Met een text editor kun je vervolgens een lijst IP adressen en/of hostnamen in die hosts file plakken.
6. Sla de boel op en voer uit $ ./adb-mac push ~/HTC-Desire/backup/hosts /system/etc/hosts

Ik heb voor de zekerheid nog even de permissies juist gezet [weet niet of dat nodig is] met:
7. $ ./adb-mac shell
8. # chmod 644 /system/etc/hosts
9. # exit en $ ./adb-mac reboot

Voila! :).
Afhankelijk van hoe goed je hosts file is kun je denk ik makkelijk 75% van de ads blocken.

[Voor 33% gewijzigd door joostjodel op 06-05-2010 23:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19-01 16:23
Zijn er hier al veel mensen met de online kitchens van Modaco bezig? Ik wil eigenlijk puur rooten om overbodige zooi (zoals een hoop HTC apps, eigenlijk ook gewoon heel sense, draai nu helixlauncher2 :)) eraf te gooien. App2SD heb ik niet nodig, zoveel installeer ik nu ook weer niet, totaal geen geheugen problemen op het moment.

Klopt het dan dat ik dus geen goldcard nodig heb aangezien ik app2SD niet ga gebruiken?

Ik wil gewoon in de online kitchen een kale android 2.1 maken. :)

Hattrick! SC Oud-Beijerland (1359602), XBL: TheN0ze

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
quote:
-TheNose- schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:04:
Zijn er hier al veel mensen met de online kitchens van Modaco bezig? Ik wil eigenlijk puur rooten om overbodige zooi (zoals een hoop HTC apps, eigenlijk ook gewoon heel sense, draai nu helixlauncher2 :)) eraf te gooien. App2SD heb ik niet nodig, zoveel installeer ik nu ook weer niet, totaal geen geheugen problemen op het moment.

Klopt het dan dat ik dus geen goldcard nodig heb aangezien ik app2SD niet ga gebruiken?

Ik wil gewoon in de online kitchen een kale android 2.1 maken. :)
De goldcard ben je alleen nodig wanneer je toestel branded is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -TheNose-
quote:
BastiaanN schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:07:
[...]

De goldcard ben je alleen nodig wanneer je toestel branded is.
Dat is mooi dan, scheelt me weer werk met mijn mooie unbranded Desire. O+

Nu nog mensen met de online kitchen ervaringen van Modaco (voor ik zo'n premium/ad free member wordt daar).

[Voor 17% gewijzigd door -TheNose- op 07-05-2010 09:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
-TheNose- schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:31:
[...]

Dat is mooi dan, scheelt me weer werk met mijn mooie unbranded Desire. O+

Nu nog mensen met de online kitchen ervaringen van Modaco (voor ik zo'n premium/ad free member wordt daar).
Heppieboeddah in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marijni12
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 27-01 17:49
Ik wil zometeen ook maar eens even mijn Desire gaan rooten, omdat ik WiFi Tether toch wel handig vind, en dan ook gelijk maar ff OpenVPN erop knallen. Alleen ik loop bij stap 6 al vast, waar moet ik "rootedupdate" in zetten, want op mijn SD kaart is geen map "root" ofzo.
alvast bedankt :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -TheNose-
quote:
marijni12 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:01:
Ik wil zometeen ook maar eens even mijn Desire gaan rooten, omdat ik WiFi Tether toch wel handig vind, en dan ook gelijk maar ff OpenVPN erop knallen. Alleen ik loop bij stap 6 al vast, waar moet ik "rootedupdate" in zetten, want op mijn SD kaart is geen map "root" ofzo.
alvast bedankt :+
In de Root van je SD is wat anders dan iets in een map root zetten. ;)
Root van je SD is dus gewoon los erop gooien en niet in een mapje zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marijni12
Haha, ik moest gelijk al weer te moeilijk denken, maar toch bedankt!

edit: Het lijkt erop dat alles files die op de eerste pagina staan die je nodig hebt om te rooten, niet meer werken. d.w.z, de links werken niet meer.

[Voor 53% gewijzigd door marijni12 op 07-05-2010 10:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
quote:
marijni12 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:07:
Haha, ik moest gelijk al weer te moeilijk denken, maar toch bedankt!

edit: Het lijkt erop dat alles files die op de eerste pagina staan die je nodig hebt om te rooten, niet meer werken. d.w.z, de links werken niet meer.
Probeer deze guide maar: http://android.modaco.com...0-and-os-to-1-21-support/

Die heb ik zelf ook gebruikt. Wel een tipje om Windows 7 te vermijden waar mogelijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marijni12
quote:
BastiaanN schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:18:
[...]

Die heb ik zelf ook gebruikt. Wel een tipje om Windows 7 te vermijden waar mogelijk.
K, een oud laptopje met windows xp will do. Thx!

edit: Okee, probleem. Ik heb stap 1 en stap 2 uitgevoerd, ben nu daar waar je moet wipen en dan die zip flashen. Hier komt het probleem: Ik ben vergeten die rootedupdate.zip erop te zetten. Is die er nou net automatisch bijgekomen bij stap 1 of 2, en kan ik nu wipen en die zip flashen? Of moet ik eerst weer alles terug zetten, dan die rootedupdate.zip op sd zetten en opnieuw beginnen?

[Voor 31% gewijzigd door marijni12 op 07-05-2010 10:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
quote:
marijni12 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:22:
[...]

K, een oud laptopje met windows xp will do. Thx!

edit: Okee, probleem. Ik heb stap 1 en stap 2 uitgevoerd, ben nu daar waar je moet wipen en dan die zip flashen. Hier komt het probleem: Ik ben vergeten die rootedupdate.zip erop te zetten. Is die er nou net automatisch bijgekomen bij stap 1 of 2, en kan ik nu wipen en die zip flashen? Of moet ik eerst weer alles terug zetten, dan die rootedupdate.zip op sd zetten en opnieuw beginnen?
Die is er automatisch opgezet bij stap 2.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marijni12
Ok, en nu wipe data/factory reset. Bedankt! En zometeen ben ik blij met m'n ge'roote HTC :+
zonder jullie......

EDIT: GELUKT!!!!!

[Voor 18% gewijzigd door marijni12 op 07-05-2010 11:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• prologic
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 02-04 17:38
quote:
BastiaanN schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:18:
[...]

Waarom windows 7 vermijden? als je hem gewoon als administrator draait is er niks aan de hand. Ik heb inmiddels al succesvol +/- 10 keer van rom gewisseld in windows 7.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
quote:
prologic schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:21:
[...]

Waarom windows 7 vermijden? als je hem gewoon als administrator draait is er niks aan de hand. Ik heb inmiddels al succesvol +/- 10 keer van rom gewisseld in windows 7.
Gaf Paul zelf aan omdat verschillende gebruikers problemen rapporteren met Windows 7. Bij mij werkte het ook niet en ik heb dat UAC gebeuren in Win7 uit staan. Ik kreeg een of andere vage foutmelding bij stap 1 van het rootprocess.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• prologic
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 02-04 17:38
Oke, nou ik ga het in iedergeval even in de gaten houden. Gebruikte je de windows root methode of de versie dat je ook linux nodig hebt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
quote:
prologic schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:27:
Oke, nou ik ga het in iedergeval even in de gaten houden. Gebruikte je de windows root methode of de versie dat je ook linux nodig hebt?
r4, multiplatform :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -TheNose-
Hebben er hier al mensen een ROM zonder Sense/rosie gebakken? Ik wil eigenlijk een kale nexus one rom om het zo maar te zeggen (maar ik hou meer van de Desire hardware :P).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
quote:
-TheNose- schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:43:
Hebben er hier al mensen een ROM zonder Sense/rosie gebakken? Ik wil eigenlijk een kale nexus one rom om het zo maar te zeggen (maar ik hou meer van de Desire hardware :P).
Ik zou nu even wachten met de kitchen, die is op het moment stuk. Schijnt dat je na de eerste reboot niks meer op kan starten :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -TheNose-
quote:
BastiaanN schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:44:
[...]

Ik zou nu even wachten met de kitchen, die is op het moment stuk. Schijnt dat je na de eerste reboot niks meer op kan starten :P
Ik zit nu dat hele kitchen topic te lezen, las op twitter ook dat zijn nieuwe kitchenserver nu draait voor de Desire en legend. :) Maar een kale android "nexus one style" ROM moet ik er dus mee kunnen knutselen? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
quote:
-TheNose- schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:53:
[...]

Ik zit nu dat hele kitchen topic te lezen, las op twitter ook dat zijn nieuwe kitchenserver nu draait voor de Desire en legend. :) Maar een kale android "nexus one style" ROM moet ik er dus mee kunnen knutselen? :)
Yup :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -TheNose-
quote:
NPRussel gaat volgende week met een N1 port beginnen voor de desire antwoorde hij me op twitter. :P

Edit: idd veel problemen nog met de online kitchen, ik wacht het nog wel even af. ;)

[Voor 16% gewijzigd door -TheNose- op 07-05-2010 15:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2013
Ik lees bij de r4 root guide:
quote:
Note: This process will wipe your device and there is currently no option to backup your device ROM before you start.
Als je jouw eigen ROM niet kan backuppen, hoe kan je dan toch terug naar stock rom?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Dan moet je daarna de stock rom eroverheen flashen :)
Zie ook: Howto: Unroot your HTC Desire to stock.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
quote:
BastiaanN schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:43:
Opgenomen in de OP :). Nog verdere suggesties om op te nemen? DM ze even :)

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2013
quote:
BastiaanN schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:43:
Kwam ook nog dit tegen: Stock HTC Desire Rom's, Includes both generic and branded Roms (use at own risk of course)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KakDela
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17-11-2017
Ook ik wil mijn Desire gaan rooten, maar ben daar toch wel wat huiverig voor. Is er hier iemand, liefst in de buurt van Almere, die me daar mee zou kunnen/willen helpen?
Het gaat mij voornamelijk om de mogelijkheid om apps op de SD kaart te kunnen installeren, A2SD dus. Wie oh wie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pina
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:33
enkel rooten van het toestel is toch mogelijk, zonder het installeren van een custom rom, klopt dat? Ik wil hem sowieso rooten, maar lees nog problemen met A2SD en de modaco die niet 100% stabiel is etc... maar anderzijds wil ik wel rooten voor wireless tether.

dus rooten en enkel app installeren voor wireless tether werkt in princope ook zeker? Maakt het uiteindelijk iets uit of ik hem nu root of binnen pakweg een maand? Daarmee bedoel ik voor nieuwe versies of zo van dat recovery menu, of dat hij dan 'beter geroot' zou zijn (als dat enigszins zou bestaan)

[Voor 23% gewijzigd door pina op 07-05-2010 23:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:54
Booten is echt behoorlijk simpel. Zeker via de 'windows manier' daar kan eigenlijk gewoon niets aan fout gaan als je het doet volgens de beschrijving (zijn maar 5 stapjes ofzo).

A2SD hoef je niet percee te installeren. Je moet root hebben om het te installeren maar hoeft dus niet. Zonder A2SD werken programma's als wirelss tether ook prima.

Denk dat het niet veel verschil maakt of je het nu doet of over een maand. De Desire is dusdanig beveiligd dat het gewoon niet meer zo eenvoudig is als bij andere toestellen. Dus ik zou het gewoon nu doen....

Te koop: een AKG Y50BT Koptelefoon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• viper29
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 04-10-2011
ik heb gister ook mijn Desire geroot via de windows methode, en dat ging echt perfect. Eerst die cyogen (hoe je dat ook schrijft) rom geprobeerd, en daarna de "Pays-ROM Desire with Sense v1.4 (RockSolid)" gedaan. En die wekt heel goed.

Welke gebruiken jullie het liefst?
- Cyanogens 5.0.6 Rom
- MoDaCo Custom ROM for HTC Desire
- Pays-ROM Desire with Sense v1.4 (RockSolid)

http://www.martijn-nobel.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
viper29 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:34:
ik heb gister ook mijn Desire geroot via de windows methode, en dat ging echt perfect. Eerst die cyogen (hoe je dat ook schrijft) rom geprobeerd, en daarna de "Pays-ROM Desire with Sense v1.4 (RockSolid)" gedaan. En die wekt heel goed.

Welke gebruiken jullie het liefst?
- Cyanogens 5.0.6 Rom
- MoDaCo Custom ROM for HTC Desire
- Pays-ROM Desire with Sense v1.4 (RockSolid)
Gewoon de standaard-rom met root en de bij mij prima werkende apps2sd. Nu na zo n 60 apps waaronder Google-Earth, Navigatie en twee verschillende Google Maps [de officiele en de Brut] 118MB over van de 147MB op het telefoongeheugen.

Met de custom-roms zijn over het algemeen nog genoeg problemen. Ik wacht liever op een custom, tot er één is die degelijk en betrouwbaar is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 02-04 10:09
Ik heb zo'n beetje het hele topic doorgelezen en sta nu op het punt om mijn Desire te rooten en gewoon de stockrom te gebruiken (wil allemaal standaard apps van telefoon af). Toch heb ik een vraag. Er wordt gezegd om een backup te maken. Een backup waarvan? Van bijvoorbeeld smsjes, contacten e.d.? Of moet ik van "iets" een backup maken om uiteindelijk (ooit als het nodig is) te kunnen un-rooten?

Sorry voor de naab vraag. Ik wil gewoon niet iets onomkeerbaar maken met mijn Desire. :F

Overigens ben ik van plan om het via een LiveCD van Linux te doen, ookal heb ik 0 ervaring daarmee :+ . Op dit moment draai ik zelf W7-64bit, waarop rooten niet altijd even goed schijnt te gaan.

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
xtreme_lunatic schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:42:
Ik heb zo'n beetje het hele topic doorgelezen en sta nu op het punt om mijn Desire te rooten en gewoon de stockrom te gebruiken (wil allemaal standaard apps van telefoon af). Toch heb ik een vraag. Er wordt gezegd om een backup te maken. Een backup waarvan? Van bijvoorbeeld smsjes, contacten e.d.? Of moet ik van "iets" een backup maken om uiteindelijk (ooit als het nodig is) te kunnen un-rooten?

Sorry voor de naab vraag. Ik wil gewoon niet iets onomkeerbaar maken met mijn Desire. :F

Overigens ben ik van plan om het via een LiveCD van Linux te doen, ookal heb ik 0 ervaring daarmee :+ . Op dit moment draai ik zelf W7-64bit, waarop rooten niet altijd even goed schijnt te gaan.
Backup maken van je sd-kaart bedoelen ze. Bijvoorbeeld je muziek, je sms-database etc.

De stock-rom, is gewoon de rom die er op een retail meegeleverd wordt de 115********. Inclusief alle apps en de sense.

Rooten onder win7 64 bits gaat gewoon goed hoor. Heb het ook onder win7 64bits gedaan. Wel admin-rechten nodig, en de drivers voor de Desire moeten wel goed geïnstalleerd zijn. Dat laatste doet men vaak niet goed en daarom gaat het onder win7 64bits vaak fout. Je kan het snel testen door je Desire even in de fastboot modus te zetten en dan je toestel aan je pc te hangen. Als het goed is worden er dan drivers geinstalleerd. Controleer dat in je apparaatbeheer en kijk of je daar een android/myhtc device ziet staan. Is dat het geval, dan is het goed. Is dat niet zo, dan moet je de drivers handmatig-updaten. Het installeren van HTC-sync is dan helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
KakDela schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:08:
[..]
Het gaat mij voornamelijk om de mogelijkheid om apps op de SD kaart te kunnen installeren, A2SD dus. Wie oh wie?
Als je een retail/nonbranded hebt, zou ik je wel willen helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KakDela
quote:
Heppieboeddah schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:06:
[...]

Als je een retail/nonbranded hebt, zou ik je wel willen helpen.
Voor zover ik weet heb ik een retail/nonbranded, een Telfort, en voorzover ik weet is die niet ge-simlocked en zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xtreme_lunatic
quote:
Heppieboeddah schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:01:
[...]

Backup maken van je sd-kaart bedoelen ze. Bijvoorbeeld je muziek, je sms-database etc.

De stock-rom, is gewoon de rom die er op een retail meegeleverd wordt de 115********. Inclusief alle apps en de sense.

Rooten onder win7 64 bits gaat gewoon goed hoor. Heb het ook onder win7 64bits gedaan. Wel admin-rechten nodig, en de drivers voor de Desire moeten wel goed geïnstalleerd zijn. Dat laatste doet men vaak niet goed en daarom gaat het onder win7 64bits vaak fout. Je kan het snel testen door je Desire even in de fastboot modus te zetten en dan je toestel aan je pc te hangen. Als het goed is worden er dan drivers geinstalleerd. Controleer dat in je apparaatbeheer en kijk of je daar een android/myhtc device ziet staan. Is dat het geval, dan is het goed. Is dat niet zo, dan moet je de drivers handmatig-updaten. Het installeren van HTC-sync is dan helemaal niet nodig.
Bedankt voor je snelle bericht. Drivers zijn op deze manier geinstalleerd. Ben root bestanden aan het downloaden. Ik laat nog weten of het gelukt is. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
KakDela schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:12:
[...]

Voor zover ik weet heb ik een retail/nonbranded, een Telfort, en voorzover ik weet is die niet ge-simlocked en zo.
Roept u maar...of stuur even een DM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KakDela
quote:
Heppieboeddah schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:16:
[...]

Roept u maar...of stuur even een DM
Hoe stuur ik een DM? Ben niet zo bekend verder met dit gebeuren :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -ThaFreak-
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 27-11-2015
quote:
KakDela schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:12:
[...]

telfort verstuurd bij abbo altijd unbranden/non-simlock toestellen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• viper29
weet iemand waar ik de stock rom kan vinden? Mijn telefoon is al geroot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jacklam
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:46
Ben vandaag ook begonnen met het rooten van mijn Desire. Loop nu alleen bij de laatste stap tegen een flink probleem aan.

Alles gaat ogenschijnlijk goed, maar bij het installeren van de rootedupdate.zip is ie nu al een uur bezig met de stap "Copying files". Zie voor de rest ook helemaal geen aktiviteit meer.

Ik weet dat er bij deze stap staat dat het enige tijd kan duren, maar ben een beetje bang dat dit al te lang duurt, en dat de update is vastgelopen.

Enig idee of het inderdaad zo lang kan duren, en of ik het update proces kan onderbreken en eventueel opnieuw kan doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xtreme_lunatic
Vreemd er gaat iets niet goed.
Ben dus bezig met het stappen plan van Paul. Bij step2-windows gaat het mis. Op het moment dat ik namelijk op recovery via bootloader klik, krijgt valt de usb verbinding weg (1 x heeft de pc gevraagd om opnieuw drivers te installeren, maar die vond 'ie nu opeens niet meer). Daarna kan ik ook met de Desire niets meer. Uiteindelijk batterij eruit gehaald. Weer opnieuw geprobeerd, met zelfde resultaat.

Enig idee wat ik verkeerd doe? Ik heb geen idee of de recovery nu uitgevoerd is. Het gaat iig niet meer zoals het stappenplan... :?

Edit:
Overigens herkent de Desire nu wel de USB. Er staat USB plug. De pc laat verder geen diskdrive zien of iets. Na recovery te drukken krijg ik een Desire op het scherm van mijn Desire met een driehoekje en een uitroepteken erin. Als ik dan op step2-windows typ krijg ik het volgende in cmd te staan:
Plaatje op imageshack (popups!)

Uploaded with ImageShack.us

[Voor 31% gewijzigd door xtreme_lunatic op 08-05-2010 14:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
viper29 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:42:
weet iemand waar ik de stock rom kan vinden? Mijn telefoon is al geroot.
Als jij mij verteld hoe ik het DM-iccontje bij mijn naam kan krijgen.. >:)

de vierde van boven......

http://android.modaco.com...58/stock-htc-desire-roms/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:55

leuk_he

1. Controleer de kabel!

quote:
Heppieboeddah schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:50:
[...]
op t.net : http://gathering.tweakers.net/forum/preferences (onder privacy)

[Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 08-05-2010 14:56]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jacklam
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:46
quote:
jacklam schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:48:
Ben vandaag ook begonnen met het rooten van mijn Desire. Loop nu alleen bij de laatste stap tegen een flink probleem aan.

Alles gaat ogenschijnlijk goed, maar bij het installeren van de rootedupdate.zip is ie nu al een uur bezig met de stap "Copying files". Zie voor de rest ook helemaal geen aktiviteit meer.
Laat maar, ik ben een prutser 8)7

Ik had het op de een of andere manier voor elkaar gekregen om het venster met daarin de pushfiles en de nog aktieve recovery-windows.bat te sluiten...

[Voor 0% gewijzigd door jacklam op 08-05-2010 15:20. Reden: typo]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
xtreme_lunatic schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:49:
Ben dus bezig met het stappen plan van Paul. Bij step2-windows gaat het mis. Op het moment dat ik namelijk op recovery via bootloader klik, krijgt valt de usb verbinding weg (1 x heeft de pc gevraagd om opnieuw drivers te installeren, maar die vond 'ie nu opeens niet meer). Daarna kan ik ook met de Desire niets meer. Uiteindelijk batterij eruit gehaald. Weer opnieuw geprobeerd, met zelfde resultaat.

Enig idee wat ik verkeerd doe? Ik heb geen idee of de recovery nu uitgevoerd is. Het gaat iig niet meer zoals het stappenplan... :?
Die steps via de Paul-methode lopen ook niet echt goed bij menigéén...zucht.
makkelijker is de onderstaande methode:

Start je telefoon in de fastboot-modus
Voer de testRUU uit vanuit de fastboot.
Laat je telefoon opstarten tot aan de instellingen en zet de telefoon weer uit.

Plaats je geformatteerde sd-kaart in je telefoon

Start je telefoon op in de Hboot modus.
Hang je telefoon aan de pc
Navigeer op je telefoon naar de recovery en bevestig

Dan moet je de pushfiles-windows.zip uitpakken op je pc
In de dir staat dan de recovery-windows.bat.
Voer die uit als admin.
Dan worden er files naar je telefoon gepushed en zie je het recoveryscherm

http://www.androidworld.nl/wp-content/uploads/AW-Recovery.png

Ga in bovenstaande recovery naar wipe en doe een factory-reset.
Terug in het hoofdscherm kies je voor partition sd-card.
kies voor swap=0, Ext 512 of wat jij wilt 512 is genoeg en de rest wordt een fat32 partitie.
Update nu je ext partitie van ext2 naar ext3

Ga terug naar het hoofdscherm en kies voor USB-toggle. Je sd-kaart is nu benaderbaar via de verkenner. Kopieëer de rootupdate.zip via de verkenner naar je sd-kaart.
Ga terug naar het hoofdscherm van de recovery en kies daar voor flash zip from sd-card, en bevestig.

Als dat gebeurd is, zal je in het hoofdscherm terugkomen en kan je je toestel rebooten vanuit het recovery-scherm.

Dan heb je root , maar geen apps2sd. Dat kan je later nog doen, en dat gaat eigenlijk op de zelfde manier via het recovery-scherm.

Noot, alle bestanden die je nodig hebt moet je wel los hebben. Kan ze eventueel wel op mijn 4shared account zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• viper29
quote:
Heppieboeddah schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:50:
[...]

de vierde van boven......

http://android.modaco.com...58/stock-htc-desire-roms/
hahaha.. tnx ;) Dat dm icoontje zou ik niet weten.... maar volgens mij heb je het antwoord al.

Dus als ik deze rom erop zet is ie dan nog steeds geroot? of niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
viper29 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:30:
[...]

hahaha.. tnx ;) Dat dm icoontje zou ik niet weten.... maar volgens mij heb je het antwoord al.

Dus als ik deze rom erop zet is ie dan nog steeds geroot? of niet?
Neen, dan ben je je root kwijt. Maar ik snap nu even niet meer wat je nu precies wilt?!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• viper29
quote:
Heppieboeddah schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:34:
[...]

Neen, dan ben je je root kwijt. Maar ik snap nu even niet meer wat je nu precies wilt?!
ik heb er nu een custom rom opzitten, maar ik wil graag de stock rom terug met app2sd (aparte install).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
viper29 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:35:
[...]

ik heb er nu een custom rom opzitten, maar ik wil graag de stock rom terug met app2sd (aparte install).
De rootupdate.zip weer flashen. en daarna de apps2sd?! Wel eerst wipes doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• viper29
quote:
Heppieboeddah schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:39:
[...]

De rootupdate.zip weer flashen. en daarna de apps2sd?! Wel eerst wipes doen.
ow cool... dat kan ook? ik dacht dat je eerst terug moest joh :)
en welke app2sd kan ik dan het beste gebruiken? (dit is mijn laatste vraag hoor ;) )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
viper29 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:40:
[...]

ow cool... dat kan ook? ik dacht dat je eerst terug moest joh :)
en welke app2sd kan ik dan het beste gebruiken? (dit is mijn laatste vraag hoor ;) )
De enige echte aps2sd fresh.zip. Ben m nu aan het uploaden naar mijn 4shared. Hij staat hier ook ietwat eerder in dit topic. Door luqq gepost. Tip, als je eerst de rootupdate.zip hebt gedaan, laat dan je toestel weer opstarten tot aan het instellingen scherm, zet je toestel uit. Weer in de Hboot-modus, en ga dan weer naar de recovery en flash dan pas de apps2sd. Vergeet niet een wipe te doen van je ext3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
quote:
xtreme_lunatic schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:49:

Edit:
Overigens herkent de Desire nu wel de USB. Er staat USB plug. De pc laat verder geen diskdrive zien of iets. Na recovery te drukken krijg ik een Desire op het scherm van mijn Desire met een driehoekje en een uitroepteken erin. Als ik dan op step2-windows typ krijg ik het volgende in cmd te staan:
[afbeelding]

Uploaded with ImageShack.us
Download een live cdtje van ubuntu, dan gaat het allemaal prima. Of in XP werkt het ook wel. In Windows7 gaat het inderdaad niet goed.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
BastiaanN schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:53:
[...]

. In Windows7 gaat het inderdaad niet goed.
In windows7 64 bits gaat het uitmuntend. Met twee vingers in de neus. Kom op zeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
quote:
Heppieboeddah schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:58:
[...]

In windows7 64 bits gaat het uitmuntend. Met twee vingers in de neus. Kom op zeg.
r4 niet ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
Ligt dat dan aan r4? Of aan windows. .... ;)

Nogmaals de r1 zoals vrijgegeven door Paul op 28-04, en die niet meer te vinden is, werkt nog het beste. Daarna begon het gezeur pas... :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xtreme_lunatic
quote:
Heppieboeddah schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:21:
[...]
KNIP

Noot, alle bestanden die je nodig hebt moet je wel los hebben. Kan ze eventueel wel op mijn 4shared account zetten.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik wil het nu op deze manier doen. Zou je de bestanden met mij willen delen? Zoals eerder gemeld, werken de bestanden uit TS niet meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
quote:
Heppieboeddah schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:02:
[...]

Ligt dat dan aan r4? Of aan windows. .... ;)

Nogmaals de r1 zoals vrijgegeven door Paul op 28-04, en die niet meer te vinden is, werkt nog het beste. Daarna begon het gezeur pas... :P
Ik maak ook helemaal geen verwijten richting Windows? Het feit is en blijft dat de r4 versie van zijn guide problemen oplevert in combinatie met Windows 7. In bijvoorbeeld Ubuntu of Windows XP werkt deze guide prima.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
xtreme_lunatic schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:02:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik wil het nu op deze manier doen. Zou je de bestanden met mij willen delen? Zoals eerder gemeld, werken de bestanden uit TS niet meer.
De bestanden die je nodig hebt, zijn nu aan het uploaden op 4shared. Ook de drivers voor Win7;

Het zijn er 5,

testRUU
Rootupdate.zip
apps2sd-fresh
pushfiles-windows.zip
radio.zip

HTC-Drivers voor Win7 64 en 32 bits, indien nodig onder punt 4 van de link.

Zal ze als het klaar is even linken. Links zijn up.

Misschien is het handig om helemaal fris te beginnen en je foon naar stock te flashen?!
quote:
BastiaanN schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:05:
[...]

Ik maak ook helemaal geen verwijten richting Windows? Het feit is en blijft dat de r4 versie van zijn guide problemen oplevert in combinatie met Windows 7. In bijvoorbeeld Ubuntu of Windows XP werkt deze guide prima.
Dat laatste klopt. .. ;)
Vooralsnog heb ik dan misschien mazzl met mijn win7 bak... :9

[Voor 52% gewijzigd door 210667 op 09-05-2010 12:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xtreme_lunatic
quote:
Heppieboeddah schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:07:
[...]

De bestanden die je nodig hebt, zijn nu aan het uploaden op 4shared. Ook de drivers voor Win7;

Het zijn er 5,

testRUU
Rootupdate.zip
apps2sd-fresh
pushfiles-windows.zip
radio.zip

Zal ze als het klaar is even linken.

Misschien is het handig om helemaal fris te beginnen en je foon naar stock te flashen?!
Zal ik eerst voor de zekerheid doen, als denk ik dat de phone nog op stock draait. Apps2sd durf ik eerlijk gezegd nog niet te installeren, omdat ik wat problemen daarover heb gelezen. Heb jij problemen met apps2sd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• viper29
quote:
Heppieboeddah schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:51:
[...]

De enige echte aps2sd fresh.zip. Ben m nu aan het uploaden naar mijn 4shared. Hij staat hier ook ietwat eerder in dit topic. Door luqq gepost. Tip, als je eerst de rootupdate.zip hebt gedaan, laat dan je toestel weer opstarten tot aan het instellingen scherm, zet je toestel uit. Weer in de Hboot-modus, en ga dan weer naar de recovery en flash dan pas de apps2sd. Vergeet niet een wipe te doen van je ext3
hmmmm.. ik heb net die rootupdate gedaan, maar nu start elke keer het logo opnieuw van htc......

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
xtreme_lunatic schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:11:
[...]

Zal ik eerst voor de zekerheid doen, als denk ik dat de phone nog op stock draait. Apps2sd durf ik eerlijk gezegd nog niet te installeren, omdat ik wat problemen daarover heb gelezen. Heb jij problemen met apps2sd?
Neen geen problemen met apps2sd, werkt juist prima zoals ik al eerder aangaf.

http://i39.tinypic.com/mljpu1.pnghttp://i44.tinypic.com/34o59wm.png

[Voor 12% gewijzigd door 210667 op 08-05-2010 17:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
viper29 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:14:
[...]

hmmmm.. ik heb net die rootupdate gedaan, maar nu start elke keer het logo opnieuw van htc......
Bootloop! Eerst terugflashen naar de stockrom via de fastboot en de stockRUU draaien, en dan de procedure weer opnieuw starten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• viper29
quote:
Heppieboeddah schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:18:
[...]

Bootloop! Eerst terugflashen naar de stockrom via de fastboot en de stockRUU draaien, en dan de procedure weer opnieuw starten.
ok.. ga ik doen.... is het nou nodig om ext2 naar ext3 te converteren voor app2sd? of niet?
en ik moet em dan ook zeker opnieuw rooten?

[Voor 6% gewijzigd door viper29 op 08-05-2010 16:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
viper29 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:21:
[...]

ok.. ga ik doen.... is het nou nodig om ext2 naar ext3 te converteren voor app2sd? of niet?
en ik moet em dan ook zeker opnieuw rooten?
Zou je hele sd-kaart in de recovery weer formatten. swap=0, ext 512 en de rest wordt dan fat32. En je ext2 uppen naar ext3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• viper29
quote:
Heppieboeddah schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:28:
[...]

Zou je hele sd-kaart in de recovery weer formatten. swap=0, ext 512 en de rest wordt dan fat32. En je ext2 uppen naar ext3
ok, dus niet opnieuw rooten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
Blijkbaar zit je nu in een bootloop. Als je de stock flashed, ben je je root kwijt. Wil je dan weer root en apps2sd, dan zal je de root-procedure weer helemaal opnieuw moeten uitvoeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• viper29
ok, dan ga ik het weer proberen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
viper29 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:35:
ok, dan ga ik het weer proberen :)
Ok.

Dus testRUU uitvoeren. Oplaten starten tot aan het instellingen-scherm
USB-kabel eruit.
Opstarten in Hboot
Kiezen voor recovery
USB-kabel in je pc
recovery-windows.bat uitvoeren als admin. De files worden dan gepushed.
Wipen
Sd-kaart formateren
USB-toggle
rootupdate zip naar je sd-kaart kopieëren
USB-toggle verlaten
flashen
en je hebt je root weer.

Als je m niet instelt en weer via de Hboot naar je recovery gaat kan je de apss2sd-fresh flashen en eventueel de radio updaten.

Met een beetje geluk heb je dan eindelijk een prima werkende desire met apps2sd..zie de screenshots in een eerder post... ;)

Bovenstaande is de Heppieboeddah-oldschool manier, voor een nonbranded/retail Desire onder win7 64 bits.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• viper29
quote:
Heppieboeddah schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:45:
[...]

Ok.

Dus testRUU uitvoeren. Oplaten starten tot aan het instellingen-scherm
USB-kabel eruit.
Opstarten in Hboot
Kiezen voor recovery
USB-kabel in je pc
recovery-windows.bat uitvoeren als admin. De files worden dan gepushed.
Wipen
Sd-kaart formateren
USB-toggle
rootupdate zip naar je sd-kaart kopieëren
flashen
en je hebt je root weer.

Als je m niet instelt en weer via de Hboot naar je recovery gaat kan je de apss2sd-fresh flashen en eventueel de radio updaten.

Met een beetje geluk heb je dan eindelijk een prima werkende desire met apps2sd..zie de screenshots in een eerder post... ;)

Bovenstaande is de Heppieboeddah-oldschool manier, voor een nonbranded/retail Desire onder win7 64 bits.
volgens mij is het gelukt, maar ik zie geen optie in de instellingen voor app2sd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xtreme_lunatic
@Heppieboeddah:
Bedankt voor de files en bedankt voor de uitleg! _/-\o_ A2SD heb ik nog niet erin verwerkt (durfde toch nog niet). :+

Het is dus gelukt! Voor andere die het ook volgens de Heppieboeddah-manier willen rooten. Nadat je heb testruu hebt gedaan start de phone opnieuw. Bij mij bleef het beeldscherm hangen op "HTC quietly brilliant". Omdat ik het lang vond duren heb ik de USB stekker eruit gehaald. Toen ging de phone verder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
viper29 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:30:
[...]

volgens mij is het gelukt, maar ik zie geen optie in de instellingen voor app2sd?
Instellingen zie je ook niet. Bij de eerste opstart worden de apps meteen op je ext3 gezet. Je kan wel het Gscript even ophalen en installeren en daarmee controleren of het ook echt werkt. Zie mijn afbeelding in een eerdere post. Hoe je dat precies moet doen staat in deze post op Modaco.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
xtreme_lunatic schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:36:
@Heppieboeddah:
Bedankt voor de files en bedankt voor de uitleg! _/-\o_ A2SD heb ik nog niet erin verwerkt (durfde toch nog niet). :+

Het is dus gelukt! Voor andere die het ook volgens de Heppieboeddah-manier willen rooten. Nadat je heb testruu hebt gedaan start de phone opnieuw. Bij mij bleef het beeldscherm hangen op "HTC quietly brilliant". Omdat ik het lang vond duren heb ik de USB stekker eruit gehaald. Toen ging de phone verder.
Mooi zo, maar ik zou toch met die aps2sd aan de gang gaan. Je bent er bijna..:-)

Die aps2sd op je sd-kaart zetten en via de Hboot naar je recovery en dan de aps2sd.zip kiezen. Weet zeker dat het met die aps2sd helemaal goed gaat komen. Neem aan dat je een ext3 partitie hebt? Wipe die dan eerst even. Voor de zekerheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• viper29
quote:
Heppieboeddah schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:39:
[...]

Instellingen zie je ook niet. Bij de eerste opstart worden de apps meteen op je ext3 gezet. Je kan wel het Gscript even ophalen en installeren en daarmee controleren of het ook echt werkt. Zie mijn afbeelding in een eerdere post. Hoe je dat precies moet doen staat in deze post op Modaco.
het werkt!!! ik heb et ff gecheckt met dat script. Je bent mijn held!!!! :+ tnx man!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
viper29 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:48:
[...]

het werkt!!! ik heb et ff gecheckt met dat script.
old-school hè... ;)

Nog een tip trouwens. Op enig moment zal je zien dat je telefoongeheugen toch nog enigzins achteruit gaat lopen. Dit komt omdat er toch nog data/cache wordt opgeslagen in de data/data/* . Dat is nu éénmaal een gegeven omdat applicaties dat soms gewoon doen. Er is een app om die data ook te wissen. CacheCleaner... en ja, het werkt alleen als je root hebt.. 8) Je kan het als je het geïnstalleerd hebt vinden bij de widgets, niet bij je programma's

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xtreme_lunatic
quote:
Heppieboeddah schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:42:
[...]

Mooi zo, maar ik zou toch met die aps2sd aan de gang gaan. Je bent er bijna..:-)

Die aps2sd op je sd-kaart zetten en via de Hboot naar je recovery en dan de aps2sd.zip kiezen. Weet zeker dat het met die aps2sd helemaal goed gaat komen. Neem aan dat je een ext3 partitie hebt? Wipe die dan eerst even. Voor de zekerheid.
Nu heb je me over gehaald! Heb het geprobeerd, weet alleen niet of het werkt. Heb GScript geinstalleerd, maar ik krijg niet zo'n overzicht als jou. Ben dus als volgt te werk gegaan:
1. Recovery mode opgestart via Hboot.
2. Wipe / wipe sdcard
3. USB toggle en a2sd-zip file gekopieerd.
4. Zip file geflashed.
5. Reboot.

Lijkt mij toch te kloppen? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
xtreme_lunatic schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:23:
[...]

Nu heb je me over gehaald! Heb het geprobeerd, weet alleen niet of het werkt. Heb GScript geinstalleerd, maar ik krijg niet zo'n overzicht als jou. Ben dus als volgt te werk gegaan:
1. Recovery mode opgestart via Hboot.
2. Wipe / wipe sdcard
3. USB toggle en a2sd-zip file gekopieerd.
4. Zip file geflashed.
5. Reboot.

Lijkt mij toch te kloppen? :)
Vanuit de recovery

2:
Heb je je kaart al eerder geformateerd/gepartioneerd? Formatteer/partioneer via de optie partion sdcard, hem als swap=0, ext=512 en de rest wordt dan fat32
upgrade de ext2 naar ext3. Ga naar het hoofdscherm en ga dan verder met 3.

Dat moet het doen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xtreme_lunatic
quote:
Heppieboeddah schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:35:
[...]

Vanuit de recovery

2:
Heb je je kaart al eerder geformateerd/gepartioneerd? Formatteer/partioneer via de optie partion sdcard, hem als swap=0, ext=512 en de rest wordt dan fat32
upgrade de ext2 naar ext3. Ga naar het hoofdscherm en ga dan verder met 3.

Dat moet het doen
Vreemd op een of andere manier lukt het niet. Ik zal straks of morgen eens kijken waar het verkeerd gaat. Hij zegt operation aborted en een foutmelding die te maken heeft met dalvik.

In ieder geval bedankt tot nu toe (en voor de root)! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
xtreme_lunatic schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:49:
[...]

Vreemd op een of andere manier lukt het niet. Ik zal straks of morgen eens kijken waar het verkeerd gaat. Hij zegt operation aborted en een foutmelding die te maken heeft met dalvik.

In ieder geval bedankt tot nu toe (en voor de root)! :)
Ach je kan altijd weer helemaal schoon en fris beginnen door de stockRUU te flashen. Alle stappen luisteren nauw. Vooral het gedeelte daar waar je met aps2sd aan de gang gaat. De sd-kaart moet goed geformatteerd en gepartioneerd worden.

Mocht je nu problemen houden met de aps2sd?! Probeer dan na het rootproces eens de aps2sd-upgrade.zip

[Voor 13% gewijzigd door 210667 op 08-05-2010 19:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 13art
Welke custom rom gebruiken jullie op dit moment en wat zijn de ervaringen?
Wil binnenkort toch overstappen naar een custom rom en dan ook meteen maar A2SD installeren want begin het nu een beetje te begrijpen geloof ik :P Moet ook wel met de uitleg hier op GoT en hier

Degene die ik ben tegen gekomen zijn:
De Modaco custom rom
eViL De-SiRe A2SD Full v1.0 & Barebone D2C v.1.1
Pays-ROM Desire with Sense v1.4 (RockSolid)
AhmgskMod Nex-Desire Rom [Cy5.0.6 Rom]
Hellstra Skitzandroid Telstra-Cyanogen Mod

Misschien idee om in de OT links te plaatsen naar de verschillende custom roms???

Mijn voorkeur zou uit gaan naar de MODACO rom, maar ja voor die kitchen heb je dan weer een premium account nodig... Edit dus toch maar gedaan. Volgende week op mn gemakje maar proberen te installeren. Tenzij andere roms te voorkeur hebben natuurlijk.

[Voor 77% gewijzigd door 13art op 08-05-2010 21:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• viper29
quote:
l3art schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:58:
Welke custom rom gebruiken jullie op dit moment en wat zijn de ervaringen?
Wil binnenkort toch overstappen naar een custom rom en dan ook meteen maar A2SD installeren want begin het nu een beetje te begrijpen geloof ik :P Moet ook wel met de uitleg hier op GoT en hier

Degene die ik ben tegen gekomen zijn:
De Modaco custom rom
eViL De-SiRe A2SD Full v1.0 & Barebone D2C v.1.1
Pays-ROM Desire with Sense v1.4 (RockSolid)
AhmgskMod Nex-Desire Rom [Cy5.0.6 Rom]
Hellstra Skitzandroid Telstra-Cyanogen Mod

Misschien idee om in de OT links te plaatsen naar de verschillende custom roms???

Mijn voorkeur zou uit gaan naar de MODACO rom, maar ja voor die kitchen heb je dan weer een premium account nodig... Edit dus toch maar gedaan. Volgende week op mn gemakje maar proberen te installeren. Tenzij andere roms te voorkeur hebben natuurlijk.
ik heb de Pays-ROM Desire with Sense v1.4, en de Cyanogens 5.0.6 Rom geprobeerd. Maar ik zit nu op de stock rom met app2sd.

Cyanogens 5.0.6 Rom is volgens mij de nexus one rom voor de Desire. Maar die vond ik niet prettig werken. Er zaten een aantal foutjes in, oa dat de camera maar tot 3mp gaat ipv 5mp.

Pays-ROM Desire with Sense v1.4 is hetzelfde als de stock rom maar met een aantal kleine aanpassingen. incl app2sd. Alleen had ik na de install nog maar 70 mb vrij en dat nam af. Dat schijnt te kloppen volgens het forum, maar ik was er toch niet blij mee.

Dus toen maar terug naar de stock rom met app2sd. En dat werkt perfect. (bedankt Heppieboeddah!!)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02:48
Modaco self baked custom met wat Eclair trekjes :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KakDela
Heb ook mijn Desire geroot, met live-ondersteuning van HeppieBoeddah. Met zijn ondersteuning ook A2SD geinstalleerd en, het werkt geweldig. Kan eindelijk weer wat installeren nu op mijn Desire, geweldig gewoon! Ik kan het iedereen aanraden, en als jij je gewoon aan de stappen houdt, kan het niet misgaan!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -TheNose-
Werkt die custom kitchen van Modaco inmiddels een beetje?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• founz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:37
Aangezien de zwarte versie alleen leverbaar is in de UK bij Orange, zou ik graag willen weten of door middel van een custom rom de telefoon in NL goed (lees: zonder beperkingen) te gebruiken is. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• viper29
quote:
KakDela schreef op zondag 09 mei 2010 @ 09:18:
Heb ook mijn Desire geroot, met live-ondersteuning van HeppieBoeddah. Met zijn ondersteuning ook A2SD geinstalleerd en, het werkt geweldig. Kan eindelijk weer wat installeren nu op mijn Desire, geweldig gewoon! Ik kan het iedereen aanraden, en als jij je gewoon aan de stappen houdt, kan het niet misgaan!
precies! gewoon doen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 01:56
Ik zit nu toch zeer te twijfelen om m'n Desire te gaan rooten. Nog even een paar vragen. Ik lees steeds over fastboot en Hboot, zijn dit 2 verschillende bootprocedures? Hoeveel tijd neemt het rooten ongeveer in? Bij mijn Hero was het een fluitje van een cent, bij de Desire ziet het er wat complexer uit.
Werkt quick system info ook op de Desire om te controleren of apps2sd werkt? Zou iemand dat kunnen controleren ?

[Voor 15% gewijzigd door janvanduschoten op 09-05-2010 14:32]

You've mistaken me for someone who really cares.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xtreme_lunatic
quote:
janvanduschoten schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:00:
Ik zit nu toch zeer te twijfelen om m'n Desire te gaan rooten. Nog even een paar vragen. Ik lees steeds over fastboot en Hboot, zijn dit 2 verschillende bootprocedures? Hoeveel tijd neemt het rooten ongeveer in? Bij mijn Hero was het een fluitje van een cent, bij de Desire ziet het er wat complexer uit.
Werkt quick system info ook op de Desire om te controleren of apps2sd werkt? Zou iemand dat kunnen controleren ?
Geen idee wat het precies inhoud (ben geen pro op dit gebied). Maar volgens mij ga je tijdens Fastboot je rom flashen. Bij Hboot moet je via recovery mode push-files naar je telefoon pushen (als je dat zo noemt). Vervolgens kom je in een menu waar je je sd-kaart kan partitioneren (e.d.) en zip files naar je phone kunt flashen (sorry voor naab uitleg). Maar er gaat in totaal niet zoveel tijd overheen. Ik heb via de beschrijving van Heppieboeddah er een half uur over gedaan denk ik. Maar ik heb alle stappen heel rustig uitgevoerd, zodat er niets mis gaat. Als je doet wat Heppieboeddah schrijft zal het echt goedkomen! ;)
Door de back-knop in te houden als je de Desire aanzet kom je in Fastboot.
Door volume-down in te houden als je de Desire aanzet kom je in Hboot.

Trouwens, nadat ik mijn Desire had geroot kon ik bepaalde programma's niet meer zien in market. Iemand van jullie hier ook last van? Een paar zijn naar een halve dag terug gekomen (zoals Quick Settings). Andere ontbreken nog steeds. Het gaat hier om gratis programma's. Iemand een idee hoe dat komt of hoe dat op te lossen is? :?

[Voor 4% gewijzigd door xtreme_lunatic op 09-05-2010 15:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
quote:
xtreme_lunatic schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:03:
[...]

Geen idee wat het precies inhoud (ben geen pro op dit gebied). Maar volgens mij ga je tijdens Fastboot je rom flashen. Bij Hboot moet je via recovery mode push-files naar je telefoon pushen (als je dat zo noemt). Vervolgens kom je in een menu waar je je sd-kaart kan partitioneren (e.d.) en zip files naar je phone kunt flashen (sorry voor naab uitleg). Maar er gaat in totaal niet zoveel tijd overheen. Ik heb via de beschrijving van Heppieboeddah er een half uur over gedaan denk ik. Maar ik heb alle stappen heel rustig uitgevoerd, zodat er niets mis gaat. Als je doet wat Heppieboeddah schrijft zal het echt goedkomen! ;)
Door de back-knop in te houden als je de Desire aanzet kom je in Fastboot.
Door volume-down in te houden als je de Desire aanzet kom je in Hboot.

Trouwens, nadat ik mijn Desire had geroot kon ik bepaalde programma's niet meer zien in market. Iemand van jullie hier ook last van? Een paar zijn naar een halve dag terug gekomen (zoals Quick Settings). Andere ontbreken nog steeds. Het gaat hier om gratis programma's. Iemand een idee hoe dat komt of hoe dat op te lossen is? :?
Bedankt voor je reactie, ga hopelijk vanavond eens ff proberen, ben nu de files van Heppie aan het downloaden. Heb je ook een Linux CD gebruikt, of alleen de windows methode? Ik las op XDA dat er meer met het app probleem zaten, en na een dag was het geloof ik weer verholpen(dacht ik). Heb je ook Market Enabler geprobeerd? Misschien kun je dan wel alles vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xtreme_lunatic
quote:
janvanduschoten schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:08:
[...]

Bedankt voor je reactie, ga hopelijk vanavond eens ff proberen, ben nu de files van Heppie aan het downloaden. Heb je ook een Linux CD gebruikt, of alleen de windows methode? Ik las op XDA dat er meer met het app probleem zaten, en na een dag was het geloof ik weer verholpen(dacht ik). Heb je ook Market Enabler geprobeerd? Misschien kun je dan wel alles vinden.
Ik heb de Windows-Heppieboeddah methode met succes geprobeerd. Een paar posts hierboven legt hij het stap voor stap uit. Via zijn manier lukt het wel, in tegen stelling tot de manier die Paul beschrijft. Het lijkt inderdaad dat er steeds meer programma's bijkomen. Volgens mij kan ik via appbrain wel alle apps zien, alleen lijkt market ze dan niet te vinden.
Voor Market enabler zal ik eens kijken, ik dacht dat die alleen voor betaalde apps was. Iig bedankt. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
xtreme_lunatic schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:14:
[...]

. Het lijkt inderdaad dat er steeds meer programma's bijkomen. Volgens mij kan ik via appbrain wel alle apps zien, alleen lijkt market ze dan niet te vinden.
..
Kan zijn dat je bepaalde apps niet meteen weer ziet. Soms komt dat omdat devs hun apps even offline halen voor onderhoud. Met QuickSettings was dat gisteren b.v. Inmiddels staat ie er weer met een up naar ik meen versie 1.9.1. Normaliter zullen al je apps weer na zo n 24 uur weer zichtbaar zijn. Hoe dat komt? Ik weet het niet. Zal wel market gerelateerd zijn.. ;)

Maketenabler is wel interessant omdat je dan een andere provider [i.e. US-providers ] kan faken. Je kan dan apps die niet voor de nederlandse market verkrijgbaar zijn installen.

Werkt je aps2sd nu wel goed?
quote:
janvanduschoten schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:00:
Het proces is iets afwijkend van de Hero, maar uiteindelijk na het uitvoeren van de testRUU en het updaten met de rootupdate.zip heb je een rooted Desire. Apps2sd moet je dan daarna nog installen. Het verschil zit m eigenlijk daar in, dat bij de Hero de recovery permanent op je toestel aanwezig was en je niet elke keer via dat windows-recovery.bat [ waar je nu mee moet werken] je recovery moet pushen.

Voor het controleren of je apps2sd echt goed werkt, zou je dat Gscript kunnen uitvoeren. Dat geeft aan of het wel of niet goed werkt.

Even terzijde,

Heb gisteren een aardige theorie ontwikkeld welke zou verklaren waarom het rooten op sommige win-bakken met win7 en 64bits niet geheel soepel gaat. Wil ik hier wel een keer neerzetten als daar behoefte aan mocht zijn.. Heeft iets te maken met HTC-sync en drivers....:P

[Voor 44% gewijzigd door 210667 op 09-05-2010 16:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pina
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:33
Ik heb ervoor mijn Hero geroot, en dus een gold card aangemaakt met mijn sd kaartje. De aangemaakte partities die ik met de hero heb aangemaakt, staan er nog op. Nu gebruik ik dat sd-kaartje voor mijn Desire, betekent dat dan ook dat ik die gold card niet meer moet aanmaken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
quote:
pina schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:04:
Ik heb ervoor mijn Hero geroot, en dus een gold card aangemaakt met mijn sd kaartje. De aangemaakte partities die ik met de hero heb aangemaakt, staan er nog op. Nu gebruik ik dat sd-kaartje voor mijn Desire, betekent dat dan ook dat ik die gold card niet meer moet aanmaken?
Als je al een Goldcard nodig hebt, zal denk ik de Goldcard die je hebt gemaakt met/voor je Hero niet op de Desire werken. Er wordt bij het maken van de Goldcard volgens mij gekeken naar het toestel. De Goldcard is dus uniek en niet generiek?! Zeker weet ik het niet, maar het lijkt mij aannemelijk.

Maar als je een nonbranded/retail desire hebt, dan zou het ook zonder Goldcard moeten gaan.

Mocht je wel een Goldcard nodig hebben, dan maak je een Goldcard voor de Desire op je pc via een adapter. Als dat klaar is, kopieer je de rootupdate.zip naar die sd-kaart. Doet m in je telefoon en start vervolgens op in fastboot-modus, hang je je telefoon aan je pc, en daarna kan je met de test.RUU aan de gang en alle stappen daarna zoals eerder omschreven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 13art
As we speak bezig een custom rom van Modaco kitchen erop aan het zetten. Tot nu toe gaat alles smooth met alle uitleg die er bij te vinden is.
Heb ook de SD kaart al gepartitioneerd, dus ik hoop eigenlijk dat A2SD er ook meteen nu bij wordt geïnstalleerd. Bij de Kitchen heb ik wel aangegeven dat ik die er bij wil hebben. Dsu benieuwd of dat nu inderdaad in 1 moeite door gaat.

edit:
er staat nu al een paar minuten "writing radio image" iemand enig idee hoe lang dit normaal gesproken duurt?

edit2:
gewoon de batterij er maar uit gehaald op een gegeven moment en dat ging goed. Maar bleek nog maar 40mb over te hebben dus maar weer terug naar de stock rom met root.
Kan ik beter eerst de radio update doen en dan A2SD installeren of andersom?

edit3:
Gewoon maar door gegaan. Eerst meteen maar die radio.zip gedaan, maar goed nu blijft hij weer op "writing radio image" staan.... Ik kijk het even aan maar als hij daar op blijft staan dan is het gewoon de batterij eruit, en daarna maar a2sd installeren.

edit4:
Als ik a2sd-fresh-signed heb geïnstalleerd moet ik dat dan nog ergens aanzetten/activeren? Las namelijk ergens dat je dit kon doen bij instellingen -> toepassingen, maar dat zie ik er bij mij niet tussen staan....

edit5:
Nou het lijkt allemaal te werken. Heb nu nog 104mb over terwijl ik alles geïnstalleerd heb wat ik eerst ook had geïnstalleerd en toen had ik nog maar 20mb over.
Top! Eigenlijk is het gewoon mega simpel als je het een keertje gedaan hebt :)

[Voor 65% gewijzigd door 13art op 09-05-2010 18:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:55

Blerp

Geüpgegraded

heb ondertussen ook verschillende roms gehad (stock+root, modaco custom from kitchen, modaco stock from kitchen) en a2sd werkt prima alsook de dalvik-cache :)

dingen die ik ben tegengekomen:
modaco custom from kitchen: a2sd werkt, maar hebt maar 80mb over en krijg dalvik niet naar sd
modaco stock from kitchen: a2sd werkt, maar hebt maar 80mb over en krijg dalvik niet naar sd
stock+root: a2sd werkt prima, net als de dalvik-cache naar sd (gecheckt met gscript)

bij alle roms is alleen de market ontiegelijk traag! zodra je op install drukt duurt het soms bijna 2 (!!!) minuten totdat je de lijst met permissions bent.
Tevens blijven apps die je installeerd op "installing..." staan in je downloads in de market, ze gaan pas weg na een reboot terwijl de apps wel geinstalleerd zijn...

ga nu ff een nieuwe modaco custom from kitchen flashen met de a2sd van xda, dat zou wel moeten werken :) eindelijk geen htc peep en teeter enzo meer :)

If it ain’t broke, fix it till it is

To meh, or not to meh, that's... meh

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
quote:
XMassacre schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:11:
heb ondertussen ook verschillende roms gehad (stock+root, modaco custom from kitchen, modaco stock from kitchen) en a2sd werkt prima alsook de dalvik-cache :)

dingen die ik ben tegengekomen:
modaco custom from kitchen: a2sd werkt, maar hebt maar 80mb over en krijg dalvik niet naar sd
modaco stock from kitchen: a2sd werkt, maar hebt maar 80mb over en krijg dalvik niet naar sd
stock+root: a2sd werkt prima, net als de dalvik-cache naar sd (gecheckt met gscript)

bij alle roms is alleen de market ontiegelijk traag! zodra je op install drukt duurt het soms bijna 2 (!!!) minuten totdat je de lijst met permissions bent.
Tevens blijven apps die je installeerd op "installing..." staan in je downloads in de market, ze gaan pas weg na een reboot terwijl de apps wel geinstalleerd zijn...

ga nu ff een nieuwe modaco custom from kitchen flashen met de a2sd van xda, dat zou wel moeten werken :) eindelijk geen htc peep en teeter enzo meer :)
Ik gebruik een kitchen-rom van modaco zonder a2sd. Vervolgens vanaf XDA een losse a2sd geinstalleerd.

De market is bij mij gewoon vlot met de customrom hoor!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
Ben nu aan het rooten, blijft toch spannend....

Edit: blijf hangen in het recovery scherm, kan niet kiezen voor "wipe" , alleen reboot.. Ik heb nu gereboot, telefoon start weer op en unlockt de sim, ik zet de telefoon weer uit. Ik ga nog een keer naar de Hboot en kies voor [Recovery] en stop bij het uitroepteken logo de usb in de telefoon en pc. Helaas gebeurt er niets..

Edit 2: gaat toch goedkomen denk ik, ben bezig met flashen van rootupdate.zip :)

Edit 3: Alles is gelukt! Het duurde even voordat ik in de gaten had dat ik niet na het rooten in een custom recoveryscherm terecht kwam. Je moet dus steeds de pushfiles aan het werk zetten om in het recoveryscherm te komen. Ik was van mijn Hero gewend dat je automatisch in dat scherm terecht kwam. Als ik het juist heb, kun je alleen maar ROMs flashen als je er een PC bij hebt, en niet alleen met de telefoon zelf. APPS2SD werkt ook goed, is ook eenvoudig uit te lezen met de app Quick System Info.

http://i425.photobucket.com/albums/pp335/wortel_wortel/snap20100510_084617.png

Met grote dank aan Heppieboeddah, zonder jouw beschrijvingen had ik het nog niet geprobeerd _/-\o_

[Voor 148% gewijzigd door janvanduschoten op 10-05-2010 08:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22:01
iemand een duidelijke nederlandse beschrijving om een goldcard te maken?

DaveD

Pagina: 1 2 3 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True