Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Nee ik heb een htc legend en wil hem rooten. Heb je daar geen goldcard voor nodig?janvanduschoten schreef op maandag 10 mei 2010 @ 08:58:
[...]
Je hebt alleen een goldcard nodig als je een branded Desire hebt. Heb je die?
DaveD
Bij de Desire niet, ik neem aan dat als je een non branded Legend heb ook niet, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.DaveD1109 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:33:
[...]
Nee ik heb een htc legend en wil hem rooten. Heb je daar geen goldcard voor nodig?
Na runnen van het script krijg ik de volgende meldingen
tderr: du: can't open '/data/app': Permission denied
stderr bij/data/app-private en bij /data/dalvik-cache (permission denied)
/data/app is a symlink OK
/data/app-private is a symlink OK
/data/dalvik-cache is a symlink OK
Apps2sd is working with dalvik-cache!
Verwijderd
Heb je bij het script toen daarom gevraagd 'needs su' en ook bij superuser permission aangevinkt 'always allow' ?krotwijk schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:13:
mijn desire geroot (bedankt voor de geweldige uitleg), dat ging prima, maar apps2sd heb ik mijn twijfels over.
Je kunt controleren met de app Quick System Info of je apps2sd werkt.krotwijk schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:13:
mijn desire geroot (bedankt voor de geweldige uitleg), dat ging prima, maar apps2sd heb ik mijn twijfels over.
Verwijderd
Jouw memory is trouwens behoorlijk aan de lage kant?! Heb je al een keer cachecleaner gedraaid? Of heb je alle applicaties tegelijk draaien..janvanduschoten schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:45:
[...]
Je kunt controleren met de app Quick System Info of je apps2sd werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 11:04 ]

Welk progje is dit eigenlijk???? Zit volgens mij in de kitchen rom van Modaco, maar wat is de officiele naam er van?? (ok kan ook in het apps topic voor android, maar goed hij kwam hier net aan de orde
[ Voor 62% gewijzigd door 13art op 10-05-2010 11:35 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Screenshot was net genomen na het installeren en instellen van alle apps, dus er stond wel het een en ander openVerwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:02:
[...]
Jouw memory is trouwens behoorlijk aan de lage kant?! Heb je al een keer cachecleaner gedraaid? Of heb je alle applicaties tegelijk draaien..![]()
[afbeelding]
Chachecleaner toch maar geïnstalleerd, is een handige app. Nogmaals dank voor het stappenplan. Waarschijnlijk handig om ook op pagina 1 van deze thread te zetten.
Quick System Info
[ Voor 24% gewijzigd door janvanduschoten op 10-05-2010 11:42 ]
Dat was het dus, had eigenlijk begrepen dat dat dus niet moest.Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:22:
[...]
Heb je bij het script toen daarom gevraagd 'needs su' en ook bij superuser permission aangevinkt 'always allow' ?
Maar het probleem is wel dat ik mijn apps zowel op telefoon geheugen zie als op de sd kaart, dus maakt bij installatie een kopie aanquick system info geeft dus aan:
AS2D storage 144 mb gebruikt, 313 vrij
Internal storage 72 mb gebruit, 76,5 vrij
Met SUFBS zie ik in de map /system/sd/app netjes alles apps, maar ook dus in /data/app
verwijder ik hem in /data/app, dan verdwijnt de applicatie van de telefoon
Verwijderd
Die moet je ook gewoon lekker staan .... het zijn symlinks. Dat je telefoongeheugen nog wat laag is, komt omdat apps eigenwijs zijn en enige data/cache toch op je telefoongeheugen neerzetten. Gebruik eens dat cachecleaner waar ik het hierboven over had en controleer dan nog eens. Als gscript aangeeft dat het werkt mag je daar ook vanuit gaan dat het werkt..krotwijk schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:24:
[...]
Dat was het dus, had eigenlijk begrepen dat dat dus niet moest.
Maar het probleem is wel dat ik mijn apps zowel op telefoon geheugen zie als op de sd kaart, dus maakt bij installatie een kopie aanquick system info geeft dus aan:
AS2D storage 144 mb gebruikt, 313 vrij
Internal storage 72 mb gebruit, 76,5 vrij
Met SUFBS zie ik in de map /system/sd/app netjes alles apps, maar ook dus in /data/app
verwijder ik hem in /data/app, dan verdwijnt de applicatie van de telefoon
Verder zit er SUFBS ook nog een terminal. Kan je het ook ckecken met:
su
ls -l /data
Zie deze link op XDA
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 12:53 ]
Ik heb dus de 14 pages door gelopen. nu wil ik graag door de storm worden geloods.
ik heb een UNbranded Desire en ik wil em graag rooten, om Openvpn te kunnen draaien.
Is er een main-site wat mij stapsgewijs uitleg bied. (ik kan nu uitmaken of ik nu wel of geen goldcard nodig heb)
In ieder geval wil ik jullie allen bedanken voor de leerzame posts. (btw unix-n00b)
groet,
Rdy
Welkom op GoT, "hallo's" en "groeten" zijn niet nodig, en overdadig "enteren" al helemaal nietruderuud schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:50:
Hallo,
Ik heb dus de 14 pages door gelopen. nu wil ik graag door de storm worden geloods. ik heb een UNbranded Desire en ik wil em graag rooten, om Openvpn te kunnen draaien. Is er een main-site wat mij stapsgewijs uitleg bied. (ik kan nu uitmaken of ik nu wel of geen goldcard nodig heb). In ieder geval wil ik jullie allen bedanken voor de leerzame posts. (btw unix-n00b)
groet,
Rdy
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
eerst cachecleaner geprobeert, die leegde 300kb geheugen na een reboot.Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:36:
[...]
Die moet je ook gewoon lekker staan .... het zijn symlinks. Dat je telefoongeheugen nog wat laag is, komt omdat apps eigenwijs zijn en enige data/cache toch op je telefoongeheugen neerzetten. Gebruik eens dat cachecleaner waar ik het hierboven over had en controleer dan nog eens. Als gscript aangeeft dat het werkt mag je daar ook vanuit gaan dat het werkt..
Verder zit er SUFBS ook nog een terminal. Kan je het ook ckecken met:
su
ls -l /data
Zie deze link op XDA
nog steeds maar 77mb internal vrij.
de terminal geeft dit aan daarna:
dalvik-cache, app, en app-private -> /system/sd/.....
dus de applicaties worden wel op de goede plek gedumpt inderdaad
Verwijderd
Vreemd. Zou je via Quick System Info willen kijken wat die aangeeft bij : A2SD Storage? Of als je linux bij de hand hebt kijken wat er op je ext3 partitie staatkrotwijk schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:02:
[...]
eerst cachecleaner geprobeert, die leegde 300kb geheugen na een reboot.
nog steeds maar 77mb internal vrij.
de terminal geeft dit aan daarna:
dalvik-cache, app, en app-private -> /system/sd/.....
dus de applicaties worden wel op de goede plek gedumpt inderdaad
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 13:32 ]
A2SD geeft aan: 457mb, free 309 mbVerwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:30:
[...]
Vreemd. Zou je via Quick System Info willen kijken wat die aangeeft bij : A2SD Storage? Of als je linux bij de hand hebt kijken wat er op je ext3 partitie staat
internal storage 148 mb, free 77,2 mb
Helaas geen linux bij de hand hier op netbook op de camping.
in /data/app staan ook gewoon dezelfde groene droids als in de system/sd/app en beide even groot, dus niet het idee dat het om een link gaat
Verwijderd
Staan er bij mij ook in. Blijkbaar is er iets niet goed gegaan met je aps2sd. Welke root-methode en aps2sd heb je gebruikt? Je gebruikte interne geheugen is echt te hoog na een frisse root en met een goed werkende aps2sd.krotwijk schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:51:
[...]
A2SD geeft aan: 457mb, free 309 mb
internal storage 148 mb, free 77,2 mb
Helaas geen linux bij de hand hier op netbook op de camping.
in /data/app staan ook gewoon dezelfde groene droids als in de system/sd/app en beide even groot, dus niet het idee dat het om een link gaat
Heb je de rootupdate.zip uitgevoerd, daarna laten booten tot aan het instellingen scherm, daarna uitgezet en weer naar de recovery, en dan pas aps2sd erop gezet? Je sd-kaart wel geformatteerd en gepartioneerd?
Misschien wat overbodige vragen...maar iets is m.i. niet zoals het moet
Ik heb helemaal jouw methode gevolgd.Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:14:
[...]
Staan er bij mij ook in. Blijkbaar is er iets niet goed gegaan met je aps2sd. Welke root-methode en aps2sd heb je gebruikt? Je gebruikte interne geheugen is echt te hoog na een frisse root en met een goed werkende aps2sd.
Heb je de rootupdate.zip uitgevoerd, daarna laten booten tot aan het instellingen scherm, daarna uitgezet en weer naar de recovery, en dan pas aps2sd erop gezet? Je sd-kaart wel geformatteerd en gepartioneerd?
Misschien wat overbodige vragen...maar iets is m.i. niet zoals het moet
Ga het gewoon voor een vierde keer nog eens proberen.
Verwijderd
Oeps.....krotwijk schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:18:
[...]
Ik heb helemaal jouw methode gevolgd.
Ga het gewoon voor een vierde keer nog eens proberen.

Maar zou m dan eerst naar de stock flashen. Begin je echt opnieuw!
Stappen hoef ik je denk ik niet meer uit te leggen na de stock.
En formateer en partioneer je sd vanuit de recovery
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 14:29 ]
nog 1 cruciale vraag dan, ik laat hem opstarten totdat de telefoon om de simcode vraagt, dat is toch wel ver genoeg?Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:28:
[...]
Oeps.....![]()
Maar zou m dan eerst naar de stock flashen. Begin je echt opnieuw!
Stappen hoef ik je denk ik niet meer uit te leggen na de stock.
En formateer en partioneer je sd vanuit de recovery
Inmiddels alles er nieuw op gezet vanaf scratch en zelfde probleem. zie sd kaart evenveel kleiner worden per 5 geinstalleerde apps als het interne geheugen. Alle voorgaande testen gedaan en alles staat goed ingesteld zeggen de apps
[ Voor 21% gewijzigd door krotwijk op 10-05-2010 15:35 ]
Verwijderd
Vanuit de stock tot het unlockscreen, unlocken, uitzetten en dan fastboot, testRUU. Op laten starten tot het unlockscreen, unlocken, uitzetten. Hboot, recovery pushen en vanuit de recovery, wipe/factory-reset [zou het kunnen dat je dat niet gedaan hebt?], sd-kaart formateren en partioneren, ext2 upgraden naar ext3. USB-toggle, de rootupdate.zip en de aps2sd-fresh.zip naar je sdcard kopieëren. USB-toggle verlaten tot je in het hoofdscherm van de recovery weer bent. Daarna de rootupdate.zip toepassen en op laten starten tot aan het unlockscreen, unlocken, uitzetten en weer via de Hboot naar de recovery en dan de apps2sd-fresh installen. Dat is snel weergegeven zoals het zou moeten lukken. Laat de dos-box tijdens de recovery openstaan, hij sluit vanzelf.krotwijk schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:33:
[...]
nog 1 cruciale vraag dan, ik laat hem opstarten totdat de telefoon om de simcode vraagt, dat is toch wel ver genoeg?
Inmiddels alles er nieuw op gezet vanaf scratch en zelfde probleem. zie sd kaart evenveel kleiner worden per 5 geinstalleerde apps als het interne geheugen. Alle voorgaande testen gedaan en alles staat goed ingesteld zeggen de apps
Sim hoef niet persé in je toestel aanwezig te zijn.
Mocht het nu weer niet lukken, dan wil ik wel zoals eerder bij een ander dat wel begeleiden via msn. DM me dan maar.
Tja..zie deze post...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 16:23 ]
Verwijderd
Als je HTC-sync al geïnstalleerd hebt op je win7 64X, dan wordt het sowieso lastig, omdat de HTC-drivers de baas willen blijven spelen. Is een lang verhaal. Zou dan een andere bak opzoeken zonder HTC-sync erop. Of onder linux gaan rooten.
Thanks... ik heb nog een netbook met server2003 32-bit erop. kijken of dat gaat lukken.Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:10:
[...]
Als je HTC-sync al geïnstalleerd hebt op je win7 64X, dan wordt het sowieso lastig, omdat de HTC-drivers de baas willen blijven spelen. Is een lang verhaal. Zou dan een andere bak opzoeken zonder HTC-sync erop. Of onder linux gaan rooten.
edit:
Net even de Apps2SD fresh erop geknalt en de Radio update (Y)
Volgens Gscript werkt het allemaal, dus ik ben tevreden.
[ Voor 54% gewijzigd door Darklink op 10-05-2010 19:18 ]
Kupo?
ik hou het bij de standaard ROM... de anderen zijn imo nog niet ver/goed genoeg ontwikkeldjanvanduschoten schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:26:
Welke custom ROM gebruiken jullie en waarom juist die? Zit nu nog in de "standaard" geroote versie, heb er verder nog geen geprobeerd.
Kupo?
Ik neem aan via je netbook met server2003 32-bit of had je geen problemen met htc sync op je Win7 X64?ruderuud schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:37:
yeeey, Ge-ROOT...
dankzij: http://www.androidworld.n...htc-desire-te-rooten.html
Misschien een hele domme vraag maar kan het nergens vinden. Als je een stock rom geroot hebt, kan je dan ook bijv sense uninstallen? Ik snap dat die in de ROM zit, maar ik kan me voorstellen dat die dan alleen teruggezet wordt als je daarna een wipe doet. Of snap ik er nu gewoon geen klote van? (nogmaals ben nog android noob
[ Voor 47% gewijzigd door -TheNose- op 11-05-2010 17:34 ]
Is de ext backup alleen maar te maken met ADB ( heb ik nog nooit mee gewerkt, zucht) ?
Ik zou de mijne ook graag rooten, nu ik heb een windows 7 64 bit, is het dan aangeraden om een 32 bit te gebruiken of kan ik het ook proberen met mijn 64 bit?Qli-max schreef op maandag 10 mei 2010 @ 23:48:
[...]
Ik neem aan via je netbook met server2003 32-bit of had je geen problemen met htc sync op je Win7 X64?
Ik heb zelf 32 bit, maar met 64 bit moet het ook gewoon lukken, als je je maar gewoon aan het stappenplan houd ( bijvoorbeeld van Heppieboeda). Succes met rooten!Obviously schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:58:
[...]
Ik zou de mijne ook graag rooten, nu ik heb een windows 7 64 bit, is het dan aangeraden om een 32 bit te gebruiken of kan ik het ook proberen met mijn 64 bit?
Verwijderd
In de stock, geroot of niet geroot, zal sense er altijd zijn, en die kan je niet verwijderen. Bij de customs zijn ze er door de 'cooks' al uitgesloopt, [als ze dat al hebben gedaan..] of kan je er één samenstellen zonder sense.. Zie de Modaco-site.-TheNose- schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 07:17:
En R2 van de custom Rom kitchen is online @ modaco! http://android.modaco.com...sire-with-online-kitchen/
Misschien een hele domme vraag maar kan het nergens vinden. Als je een stock rom geroot hebt, kan je dan ook bijv sense uninstallen? Ik snap dat die in de ROM zit, maar ik kan me voorstellen dat die dan alleen teruggezet wordt als je daarna een wipe doet. Of snap ik er nu gewoon geen klote van? (nogmaals ben nog android noob)
Deze recovery laat het maken van een ext backup niet toe. Zit er gewoon niet ingebakken. Als je de ext3 wil backuppen, dan zou je dat onder linux moeten doen. Waarom wil je trouwens een back-up maken van je ext3?janvanduschoten schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:47:
Ik wil net een Nandroid backup+ext maken, krijg ik na een minuutje de melding " Error: Run 'nandroid-mobile.sh' via adb! " Een normale Nadroid backup gaat wel, alleen + ext niet. Heeft dit te maken met apps2sd?
Is de ext backup alleen maar te maken met ADB ( heb ik nog nooit mee gewerkt, zucht) ?
Win7 64bits kan, als je dat verdomde HTC-sync maar niet hebt geïnstalleerd..Obviously schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:58:
[...]
Ik zou de mijne ook graag rooten, nu ik heb een windows 7 64 bit, is het dan aangeraden om een 32 bit te gebruiken of kan ik het ook proberen met mijn 64 bit?
Gewenning, deed ik bij mijn hero ook altijd. Wilde net even kijken wat Modaco ROM was, maar kwam ondanks een full wipe toch in een bootloop terecht. Ben weer in mijn geroote stock ROM.Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:20:
[...]
Deze recovery laat het maken van een ext backup niet toe. Zit er gewoon niet ingebakken. Als je de ext3 wil backuppen, dan zou je dat onder linux moeten doen. Waarom wil je trouwens een back-up maken van je ext3?
Welke ROM heb jij nu ?
Verwijderd
Gewoon de standaard WWE die je krijgt als je de rootupdate.zip installeerd. Is niets mis mee. Wacht wel tot Modaco een goede stabiele custom heeft.janvanduschoten schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:45:
[...]
Gewenning, deed ik bij mijn hero ook altijd. Wilde net even kijken wat Modaco ROM was, maar kwam ondanks een full wipe toch in een bootloop terecht. Ben weer in mijn geroote stock ROM.
Welke ROM heb jij nu ?
Waarschijnlijk zit je in een bootloop vanwege de build die hij gebruikt. 121.**** i.p.v 115.****
Als je de modaco erop zet moet je denk ik een full-wipe doen. Factory,dalvik-cache en je ext3 wipen/herstellen. Dat is allemaal maar een vermoeden, en is verder nergens op gebaseerd..
Wel heb ik een vraagje...
Hoe zit het met de veiligheid van een geroot toestel? Moet je zelf een root login aanmaken oid? Sorry als ik overkom als linux n00b....dat is nl ook zo
[ Voor 1% gewijzigd door albino71 op 11-05-2010 21:05 . Reden: Heppieboeddah tot goeroe verheven ]
Vandaag eindelijk gelukt om de apps goed op sd kaart te krijgen.
Dit gebeurde nadat ik een andere sd kaart (8gb ipv de standaard) in de telefoon heb gedaan
Verwijderd
De veilgheid wordt bepaald door de manier waarop je met rootacces zelf omgaat en wat devs stiekum willen doen op je toestel als zij apps maken die rootacces nodig hebben. Je zou wat bestanden kunnen wissen en dan is het gevolg dat je toestel niet echt prettig meer werkt...albino71 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:04:
Wel heb ik een vraagje...
Hoe zit het met de veiligheid van een geroot toestel? Moet je zelf een root login aanmaken oid?
Dat heb ik al eerder gelezen dat nadat men sd-kaartjes had vervangen het plots wel lukte?! Erg vaag allemaal. maar mooi dat het nu naar behoren werkt.krotwijk schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:40:
Vandaag eindelijk gelukt om de apps goed op sd kaart te krijgen.
Dit gebeurde nadat ik een andere sd kaart (8gb ipv de standaard) in de telefoon heb gedaan
De instructies zijn sinds 28-04 na de eerste publicatie op de site van Modaco al een paar keer veranderd/aangepast en verder doorontwikkeld. De r4 zoals ie er nu is werkt in principe prima onder linux en win-systemen. De problemen die er zijn hebben vaak te maken maken met, Apps2sd, HTC-sync, en drivers Win7/Vista 64 bits. En naar nu blijkt ook vaker met sd-kaartjes zoals ik al aangaf.pina schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:48:
Zijn er nu eigenlijk 2 manieren om te rooten? De instructies in de openingspost verschillen van die van op Modaco zelf....?
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 21:56 ]
Verwijderd
Heb nu 512MB ext3 en het restant fat32 (ong. 3Gb), wil naar 2GB ext3 en de rest fat32 (ong. 14Gb).
Of kan ik dan beter gewoon alles weer opnieuw installeren? Is ook niet zo veel werk.....
Even een ander vraagje, kan je een geroote Desire zonder problemen koud booten?
Of ben je dan ook al je programmaas die je op je Desire hebt geinstalleerd kwijt?
En, weet iemand of Ultimatejuice het doet op een geroote Desire?
Ik heb uiteindelijk de modaco-instructies gebruikt, waren dat de laatste? Via die instructies was het echt poepsimpel. Herinner mij nog dat het bij de Hero een heel stuk moeilijker was!Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:49:
[...]
De instructies zijn sinds 28-04 na de eerste publicatie op de site van Modaco al een paar keer veranderd/aangepast en verder doorontwikkeld. De r4 zoals ie er nu is werkt in principe prima onder linux en win-systemen. De problemen die er zijn hebben vaak te maken maken met, Apps2sd, HTC-sync, en drivers Win7/Vista 64 bits. En naar nu blijkt ook vaker met sd-kaartjes zoals ik al aangaf.
Heb hem probleemloos geroot en de nieuwste radio opgezet. Ben benieuwd
Weet iemand nu nog alweer hoe het zit met het partitioneren van het kaartje? Je kan het gewoon via de recovery image doen, en dan 'Partition' maar je hebt dan die omzetting van ext2 naar ext3 e.d.
Mijn sd kaartje is al gepartitioneerd vd hero, maar wil hem herdoen, want die partitie was maar klein, ik wil die vergroten, vandaar...
Verwijderd
Terzijde, maar een 2GB ext3 is behoorlijke overkill.Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:52:
Wil een nieuwe SDHC kaart in mijn geroote Desire zetten. Kan ik dan van de standaard SDHC kaart een backup maken, van zowel de ext3 als de fat32 partitie en die terug zetten op mijn nieuwe (grotere SDHC) kaartje?
Heb nu 512MB ext3 en het restant fat32 (ong. 3Gb), wil naar 2GB ext3 en de rest fat32 (ong. 14Gb).
Of kan ik dan beter gewoon alles weer opnieuw installeren? Is ook niet zo veel werk.....
Even een ander vraagje, kan je een geroote Desire zonder problemen koud booten?
Of ben je dan ook al je programmaas die je op je Desire hebt geinstalleerd kwijt?
En, weet iemand of Ultimatejuice het doet op een geroote Desire?
Wat bedoel je met 'koud' booten?
Als je je sd wil vervangen, zou ik bestanden die je er op hebt staan backuppen op je pc o.i.d. Als je al een rits contacten hebt, kan je die ook backuppen via het menu in contacten.
Verder zou ik gewoon alle apps opnieuw installeren. De stappen die ik zou doen vanuit de recovery:
Wipe/factory-restore
Formateren/partioneren van je sd-kaart. ext2, rest fat32 [swap is echt zinloos]
Ext2 upgraden naar ext3
USB-MS toggle
apps2sd fresh kopieëren naar je sd-kaart
USB-MS toggle verlaten tot aan het hoofdscherm van de recovery.
Rebooten tot aan het instellingenscherm [geen instellingen doen]
Weer naar de recovery
apps2sd flashen en rebooten en dan ben je klaar. [apps2sd moet je weer opnieuw doen omdat in die rootupdate.zip geen apps2sd is geïmplementeerd]
Zo zou ik het doen. Maar misschien dat er nog andere opties zijn.
Iemand die de modaco rom al eens heeft getest? En wat zijn de bevindingen ervan?
Waar kan ik trouwens apps vinden die specifiek met root werken? Als iemand ergens een lijstje heeft...
Zoekt en lees en gij zult vinden (wat A2SD betreft).pina schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:57:
waar kan ik app2sd vinden? Ik vind maar geen downloadlink op xda of op modaco zelf... Anders moet ik al de modaco rom installeren, maar wil voorlopig liever op stock rom draaien met a2sd.
Iemand die de modaco rom al eens heeft getest? En wat zijn de bevindingen ervan?
Waar kan ik trouwens apps vinden die specifiek met root werken? Als iemand ergens een lijstje heeft...
Zoals ik zelf ook al eerder poste had ik bij de modaco rom maar weinig vrij geheugen over. 80mb. Dus ook voor mij de stock rom. Die is prima en de extra's zet ik er zelf wel op als ik ze wil.Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:07:
De bestanden die je nodig hebt, zijn nu aan het uploaden op 4shared. Ook de drivers voor Win7;
Het zijn er 5,
testRUU
Rootupdate.zip
apps2sd-fresh
pushfiles-windows.zip
radio.zip
HTC-Drivers voor Win7 64 en 32 bits, indien nodig onder punt 4 van de link.
En zoek in de market eens op "root" dan kom je vast wat programma's tegen denk ik (niet zelf uitgeprobeerd).
[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 12-05-2010 00:47 ]
Verwijderd
Koud booten = koude start, dus helemaal weer terug zetten naar de af-fabriek-instellingen... warme start versus koude start.Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:31:
[...]
Terzijde, maar een 2GB ext3 is behoorlijke overkill.
Wat bedoel je met 'koud' booten?
ik vraag me dus af of een complete herstart (cold start) ook het rooten weer ongedaan maakt.
Verwijderd
FAILED (remote: 90 hboot pre-update! please flush image again immediately)
sending 'zip' (137446 KB)... FAILED (status read failed (Too many links))
Rebooting to bootloader...
rebooting into bootloader... FAILED (command write failed (No such file or direc
tory))
dit is via http://www.androidworld.n...htc-desire-te-rooten.html metode
[ Voor 5% gewijzigd door arjen9551 op 12-05-2010 15:05 ]
n.a.
Je hebt gewoon een stock versie, geen branded toestel?Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:05:
Ik krijg iedere keer bij stap 1 failed te zien, in de .bat. de boodschap is:
FAILED (remote: 90 hboot pre-update! please flush image again immediately)
sending 'zip' (137446 KB)... FAILED (status read failed (Too many links))
Rebooting to bootloader...
rebooting into bootloader... FAILED (command write failed (No such file or direc
tory))
dit is via http://www.androidworld.n...htc-desire-te-rooten.html metode
Probeer het dan eens zo:
Vond ik een stuk eenvoudiger. En als je toestel niet branded is heb je ook geen GoldCard nodig.Stage 3 : The Rooting
19) Download the following files and save them on a USB Drive (FAT formatted)
testRUU
pushfiles-windows.zip
Rootupdate.zip
20) Copy/move the rootedupdate.zip file into the root of your (Gold)Card and place it back in the device.
21) Turn OFF your Desire and turn it back ON while holding the back button. You will see FASTBOOT on the screen in a red box.
22) Now, connect the device to your Windows PC and run textruu.exe.
23) Once the update is completed you will come to a configuration wizard. Turn Off your device.
24) You should have a turned off device. Now, unplug the device from your computer.
25) Unplug the device from your computer and turn your device ON while holding down the volume down button (You will come to a similar looking screen but this time it will say, HBOOT instead of FASTBOOT)
26) Use the volume buttons to move up and down and power button to select the RECOVERY option. (Once you select the Recovery Option, you will see a red triangle on the screen)
27) Unzip pushfiles_windows.zip to your PC and run 'recovery-windows.bat'.
28) Once you run it you will notice, the screen of your device change to a green text on black background recovery image menu.
29) In the recovery image, Select Wipe Data/Factory Reset using the optical trackball
30) Now, from the same menu, select Flash ZIP from SDCard and choose the rooted update. Confirm with the optical trackball. (This process will take a while. So, just sit and relax.)
31) Once the flash process is done, reboot you device.
Once again, I have merely copied/pasted and tweaked a little, information from a variety of sites. I hope they don't mind...
Credits:
MoDaCo.com
sparklehedgehog on XDA Devs
TheUnlockr
Machackpc.com
En die TestRUU was voor mij ook niet nodig, maar om het zekere voor het onzekere te nemen kan je het wel doen.
[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 12-05-2010 11:46 ]
windows7 64-bits gaf USB problemen dat ie het toestel in Fast/Hboot niet kon detecteren.( ook niet met workstation dus) Advies is gewoon een 32-bits systeem te bebruiken of een nx bak.-TheNose- schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 07:17:
En R2 van de custom Rom kitchen is online @ modaco! http://android.modaco.com...sire-with-online-kitchen/
Misschien een hele domme vraag maar kan het nergens vinden. Als je een stock rom geroot hebt, kan je dan ook bijv sense uninstallen? Ik snap dat die in de ROM zit, maar ik kan me voorstellen dat die dan alleen teruggezet wordt als je daarna een wipe doet. Of snap ik er nu gewoon geen klote van? (nogmaals ben nog android noob)
Luqq schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:08:
Mike, Natuurlijk wil ik dat doen
Ten eerste zou ik deze versie van apps2sd installeren:
http://paulw.hardmilk.com...e-dalvik-fresh-signed.zip
Deze symlinkt ook je dalvik-cache, en hou je nog meer ruimte vrij op je telefoongeheugen. Verder ben je goed onderweg. Zet deze zip op de root van je goldcard, en zet je telefoon in recoverymodus. Je verbindt dan je telefoon met linux, en downloadt deze files:
http://www26.zippyshare.com/v/42625676/file.html
Pak deze ergens uit, en ga naar deze map. Voer dan sudo sh ./recovery-linux.sh uit. Je krijgt nu een recoveryscherm te zien op je telefoon. Klik flash update zip from sd card, en selecteer r1-a2sd-desire-dalvik-fresh-signed.zip, en flash. Mocht je een andere sd-kaart willen gebruiken, doe je telefoon dan uit en stop deze er nu in. Daarna weer naar de recovery gaan via linux. Ga naar het hoofdscherm van de recovery, en klik op partition sd card. Je krijgt dan een scherm te zien die je sd kaart kan formatteren. Standaard instellingen (32MB swap, 512MB ext2, rest FAT32) waren bij mij prima.
Succes!
welke A2SD zou ik dan het beste nemen? Het zijn 2 verschillende als ik mij niet vergis...Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:07:
[...]
De bestanden die je nodig hebt, zijn nu aan het uploaden op 4shared. Ook de drivers voor Win7;
Het zijn er 5,
testRUU
Rootupdate.zip
apps2sd-fresh
pushfiles-windows.zip
radio.zip
HTC-Drivers voor Win7 64 en 32 bits, indien nodig onder punt 4 van de link.
Zal ze als het klaar is even linken. Links zijn up.
Misschien is het handig om helemaal fris te beginnen en je foon naar stock te flashen?!
[...]
Dat laatste klopt. ..![]()
Vooralsnog heb ik dan misschien mazzl met mijn win7 bak...
Verwijderd
Bij terugzetten naar fabrieksinstellingen.[de wipe/factory-restore in de recovery] of te wel de cold-start zoals jij het noemt, dan zal inderdaad de apps2sd weg zijn. In de rom die je er nu op hebt staan[de rootupdate.zip] zit apps2sd niet geïmplementeerd. De apps2sd zou je dus weer opnieuw moeten installen.Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:44:
[...]
Koud booten = koude start, dus helemaal weer terug zetten naar de af-fabriek-instellingen... warme start versus koude start.
ik vraag me dus af of een complete herstart (cold start) ook het rooten weer ongedaan maakt.
Die apps2sd uit luqq zijn post, is dezelfde als die uit mijn post. Ik heb m alleen even gerenamed.pina schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:14:
[...]
[...]
welke A2SD zou ik dan het beste nemen? Het zijn 2 verschillende als ik mij niet vergis...
Verwijderd
Maar de Desire is nog steeds geroot dan?Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:48:
Bij terugzetten naar fabrieksinstellingen.[de wipe/factory-restore in de recovery] of te wel de cold-start zoals jij het noemt, dan zal inderdaad de apps2sd weg zijn. In de rom die je er nu op hebt staan[de rootupdate.zip] zit apps2sd niet geïmplementeerd. De apps2sd zou je dus weer opnieuw moeten installen.
Deze werkt dus wel gewoon? Deze lijkt mij nog het meest simpel, maar het lijkt wel of er 30000 verschillende stappen zijn. Daarbij als ik termen als Swipen, Root, Goldcard, FAT rond zie vliegen, vraag ik me af of mij dit wel gaat lukken...ruderuud schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:37:
yeeey, Ge-ROOT...
dankzij: http://www.androidworld.n...htc-desire-te-rooten.html
Misschien dat HeppieBoedah mij zou willen assisteren?
Verwijderd
Inderdaad, want je zet eigenlijk gewoon de rootupdate.zip terug. Dat is namelijk nog de rom die op je toestel zit.
Probeer die r4 gewoon eens. Op een windows 32bits bak doet die het prima naar ik heb begrepen. Dan heb je in ieder geval al root.BPP schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:15:
[...]
Deze werkt dus wel gewoon? Deze lijkt mij nog het meest simpel, maar het lijkt wel of er 30000 verschillende stappen zijn. Daarbij als ik termen als Swipen, Root, Goldcard, FAT rond zie vliegen, vraag ik me af of mij dit wel gaat lukken...
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 13:23 ]
Je bedoelt deze ?Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:16:
[...]
Inderdaad, want je zet eigenlijk gewoon de rootupdate.zip terug. Dat is namelijk nog de rom die op je toestel zit.
[...]
Probeer die r4 gewoon eens. Op een windows 32bits bak doet die het prima naar ik heb begrepen. Dan heb je in ieder geval al root.
http://android.modaco.com...0-and-os-to-1-21-support/

Hij staat op XDA De kans is aanwezig dat er geen percentage in de cirkel staat, alleen maar de cirkel.
Edit: heb even de link naar de afbeelding gewijzigd, niet xda members konden hem niet zien, nu wel.
[ Voor 31% gewijzigd door janvanduschoten op 12-05-2010 18:23 ]
edit: net navigon geinstalleerd, en ervoor had ik 125MB vrij, nu nog maar 111MB
[ Voor 44% gewijzigd door pina op 12-05-2010 21:53 ]
ok mijn excuses, ik heb het via Gscript gevonden. Het ZOU werken volgens Gscript, maar toch is er interne geheugen verminderd met 10MB na installatie van navigonl3art schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:43:
Pina, als je nou eerst eens even dit topic doorneemt, want dit is al meerdere keren langs gekomen. Er is een script dat je kan gebruiken en daarmee kan je zien of A2SD goed werkt. En ja je moet programma's eerst verwijderen en dan weer installeren, verhuisd niet automatisch.

Het is gelukt, gewoon flashen over de standaard rooted rom.janvanduschoten schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 16:47:
Heeft er al iemand de ronde batterij indicator geflashed? Ik wil het vanavond gaan proberen, maar ben benieuwd of het al iemand is gelukt (en met welke ROM)
[afbeelding]
Hij staat op XDA De kans is aanwezig dat er geen percentage in de cirkel staat, alleen maar de cirkel.
Edit: heb even de link naar de afbeelding gewijzigd, niet xda members konden hem niet zien, nu wel.

Verwijderd
Al eerder aangegeven dat applicaties weldegelijk op je ext3 worden gezet. Echter er zijn apps die data gewoon in het telefoongeheugen kwijt moeten/willen. Navigatie software o.a.pina schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:14:
[...]
ok mijn excuses, ik heb het via Gscript gevonden. Het ZOU werken volgens Gscript, maar toch is er interne geheugen verminderd met 10MB na installatie van navigon
[knip]
Bij je script van gscript moet je als je m importeert trouwens aanvinken 'needssu'. En als je superuser-permission pop-up komt moet je 'always allow' aanvinken.
Verder blijft er wat cache en data op je telefoon staan. Die kan je af&toe opruimen door cachecleaner te gebruiken. Doe dat eens, en check je vrije geheugen nog eens.
Hier ook...wel grappig...janvanduschoten schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:21:
[...]
Het is gelukt, gewoon flashen over de standaard rooted rom.
[..]
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 23:04 ]
Verwijderd
Als je nu echt even wil zien of en hoeveel je ext3-partitie terugloopt als je apps installeerd, zodat je zeker weet dat het met apps2sd goed zit. Dan installeer je even Quick-system-info en kijk je naar A2SD-storage.pina schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 00:48:
Ik heb nogmaals een volledige wipe gedaan, nogmaals mijn sd-kaartje gepartitioneerd en de stock rom er opnieuw op geflashed. Daarna heb ik A2SD+ geïnstalleerd, daarna pas al mijn apps en nu merk ik het veel duidelijker dat het degelijk werkt. Als ik nu via Gscript het naziet, zie ik geen foutmeldingen meer itt daarnet, enkele posts hierboven.

Niet alles kan op de SD sommige systeem bestanden kunnen (nog) niet. Maar navigatie neemt normaal nog meer ruimte in hoor, dus is nog netjespina schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:14:
[...]
ok mijn excuses, ik heb het via Gscript gevonden. Het ZOU werken volgens Gscript, maar toch is er interne geheugen verminderd met 10MB na installatie van navigon
[afbeelding]
Is er ook nog zicht of het root process nog gaat veranderen? Aangezien we nu nog geen write access hebben op de Root partitie?
Reuze handige tool, kan ook zeer uitgebreide log naar je laten mailen.Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:11:
[...]
Als je nu echt even wil zien of en hoeveel je ext3-partitie terugloopt als je apps installeerd, zodat je zeker weet dat het met apps2sd goed zit. Dan installeer je even Quick-system-info en kijk je naar A2SD-storage.
[afbeelding]
Op XDA komen er 2 nieuwe ROMs aan van Pympster. 1 Hybride, dus de keuze tussen Sense en standaard Android, en 1 Titanium, zonder Sense. Ziet er leuk uit, ik ga de Hybrid eens proberen zodra hij online komt.-TheNose- schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 07:30:
Zijn er hier al mensen die met succes een "vanilla rom/Nexus rom" hebben draaien? Daar ben ik persoonlijk veel meer in geinteresseerd dan in dat app2sd.
Is er ook nog zicht of het root process nog gaat veranderen? Aangezien we nu nog geen write access hebben op de Root partitie?
Bron: XDA1. Hybrid - With sense & Launcher, You decide the default when clicking home (See screenshots below)
2. Titanium - No Sense (stock android launcher) Slightly more memory
[ Voor 9% gewijzigd door pina op 14-05-2010 12:10 ]
Het kiezen van de launcher zit ook al in de rom van modacojanvanduschoten schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:51:
[...]
Op XDA komen er 2 nieuwe ROMs aan van Pympster. 1 Hybride, dus de keuze tussen Sense en standaard Android, en 1 Titanium, zonder Sense. Ziet er leuk uit, ik ga de Hybrid eens proberen zodra hij online komt.
[...]
Bron: XDA
PSN: DutchTrickle PVoutput
Kom maar op met de custom roms, de schrijf rechten, etc
Heeft de kernel daar invloed op? Volgens mij moet je de rom zien als het os en zit de beveliging tegen schrijfrechten in de "BIOS" van de telefoon. Of is dat een foute aanname van mij?l3art schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 15:53:
Dat is goed nieuws!!!
Kom maar op met de custom roms, de schrijf rechten, etc
PSN: DutchTrickle PVoutput
Met de custom kernel kan je een desire wel redelijk gelijk trekken aan de nexus 1 dus zodra android 2.2 uit is is deze snel op de desire te installeren (zonder sense dan natuurlijk).
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Draai op win7 x64. Weet dat er problemen zijn met de drivers en heb deze workaround geprobeerd, maar dit hielp niet.
Vervolgens verder gezocht en deze post tegen gekomen (dus via fastboot usb geprobeerd op te lossen), werkt ook niet....
Daarna laptop van vriendin erbij gepakt (vista x86), htc sync geinstalleerd en ook dan krijg ik nog steeds telkens de melding op de telefoon dat HTC sync niet gevonden kan worden op de computer.....
Apparaatbeheer op mijn win7 x64 geeft trouwens geen problemen. Staat gewoon het apparaat Android Phone tussen (zonder vraagtekens en dergelijke) en bij de eigenschappen staan onder andere de apparaatfuncties HTC Android Phone USB Device (type schijfstations, stuurprog versie 6.1.7600.16385) en My HTC (type Android USB Devices stuurprog versie 1.0.7.0 (als het goed is vista versie)) waarvan de apparaatstatus in alle gevallen 'dit apparaat werkt correct' is. (Met deze instellingen krijg ik na paar minuten van HTC sync: kan geen sessie van apparaatbeheer maken)
Ik word

P.S. Zat te nog twijfelen of dit niet in het softwaretopic thuishoort, maar hopelijk geen probleem?
Edit: Net op win xp wel gelukt, maar die comp is ook niet van mij en wil natuurlijk gewoon op eigen comp kunnen werken....
[ Voor 9% gewijzigd door Qli-max op 15-05-2010 11:24 ]
Verwijderd
APN: live.vodafone.comvodafone-logo
Name: Vodafone Internet
APN: live.vodafone.com
Proxy: 192.168.251.150
Port: 8799
Username: vodafone
Password: vodafone
Server: <Not set>
MMSC: mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: <Not set>
MMS port: <Not set>
MCC: 204
MNC: 04
APN type: default
Wifi werkt prima.
Heb al fabriekinstellingen geprobeerd, rebooten van phone, opnieuw plaatsen van SIM kaart, andere instellingen voor APN, niets lijkt te werken. Op fora ben ik niet de enige met dit probleem, alleen kan ik nergens een oplossing vinden. Is terugbrengen naar de winkel een optie?
Mogelijk hiermee te maken?Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 22:11:
Zojuist mijn HTC Desire opgehaald, Vodafone sim-kaart er in, aanzetten...geen 3G / Mobiel Netwerk mogelijk.
Datadiensten Vodafone alweer down!
Maar zou mooi zijn, dus ben benieuwd.
[ Voor 10% gewijzigd door Qli-max op 15-05-2010 11:34 ]
Verwijderd
Verwijderd in "Android Software & Discussie - Deel 5"Qli-max schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 11:23:
Heb dit toch ook maar even in het android software topic gevraagd.
Die icm met de laatste ADB moet het allemaal wel lukken geloof ik
Hier wel althans.
[ Voor 40% gewijzigd door 13art op 15-05-2010 13:40 ]
Verwijderd
Zijn gewoon de Vista64bits drivers....
Check de versies maar die in de HTC-driver staan als je dat zipje uitpakt....

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2010 14:09 ]
Idd, zelfde drivers, maar laten we het maar in het software topic verder afhandelen danVerwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 14:08:
[...]
Zijn gewoon de Vista64bits drivers....
Check de versies maar die in de HTC-driver staan als je dat zipje uitpakt....![]()
[afbeelding]
Edit: laten we het vooral hier in dit topic afhandelen
Mijn stappenplan:
1) Ik reset factory instellingen (ga toch rooten), deinstalleer htc sync, schoon register op, installeer htc sync en kijk of ik kan syncen (zo niet, dan maar even jammer, dan deinstalleer ik de bende, start ik de tel in fastbootmodus zodat de juiste drivers wel op de comp staan om te kunnen rooten/flashen)
2) Ik maak mijn goldcard (vraag me nu wel het volgende af heppieboedah, jij zegt dat je kaartje in een kaartlezer moet zitten tijdens het maken van een goldcard, terwijl in alle fora staat: formatteer je kaart, stop hem in je device en boot je device, hang hem aan je comp etc., dus wat is nu DE manier)
3) Ik root hem en flash eerst maar een keer even de generieke ROM etc.
[ Voor 44% gewijzigd door Qli-max op 15-05-2010 15:53 ]
Verwijderd
Allereerst, dat kan ook. Maar dan moet ie wel als diskdrive aan je pc hangen en niet via sync! Weet je zeker dat je een goldcard nodig hebt?Qli-max schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 14:32:
[...]
Idd, zelfde drivers, maar laten we het maar in het software topic verder afhandelen dan
Edit: laten we het vooral hier in dit topic afhandelen![]()
Mijn stappenplan:
2) Ik maak mijn goldcard (vraag me nu wel het volgende af heppieboedah, jij zegt dat je kaartje in een kaartlezer moet zitten tijdens het maken van een goldcard, terwijl in alle fora staat: formatteer je kaart, stop hem in je device en boot je device, hang hem aan je comp etc., dus wat is nu DE manier)
Jep: Vodafone branded desireVerwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 15:58:
[...]
Allereerst, dat kan ook. Maar dan moet ie wel als diskdrive aan je pc hangen en niet via sync! Weet je zeker dat je een goldcard nodig hebt?
[ Voor 34% gewijzigd door Qli-max op 15-05-2010 16:11 ]
Verwijderd
Merk je snel genoeg of ie werkt of niet....Qli-max schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 16:02:
[...]
JepVodafone branded
Goldcard toch maar even eerst gemaakt, had al rond gezocht maar heppieboedah, weet jij iet(een progje) ofzo, waarmee je de goldcard kunt testen?
de custom roms zullen dus als paddenstoelen uit de grond gaan schieten.
Maar waar ik geen zin in heb is elke keer mn desire opnieuw intestellen.
Is er een manier om een export te maken van je instellingen en gebruikersdata (sms, foto's, contacten)
en deze weer te importeren met een nieuwe rom.
Want elke keer je telefoon helemaal eigen maken kost zoveel tijd.
Ja was bericht al weer aan het editten, maar zag dat je al gereageerd had. Slaat natuurlijk nergens op, die ontzettende noob vraag van me. Bij stap 1 krijg je gewoon een Unknown Custom ID als je kaartje niet goed is. Sorry, ben weer veel te ethousiastVerwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 16:10:
[...]
Merk je snel genoeg of ie werkt of niet....Maar uh, geen flauw idee hoe en of je dat kan testen
Verwijderd
Ok, succes. Start je telefoon op in fastbootmodus, zal je drivers installen en vandaar uit kan je verder.
Dit topic is gesloten.