Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• SpaceK33z
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23-02 18:30
quote:
shameete schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 12:49:
[...]

bij mij werkt het ook niet, ik krijg de melding in unrevoked: "communications with the phone unexpectedly interrupted, try again"
ik gebruik het originele HTC snoertje die zonder hub oid. meteen op een USB poort van het moederbord van m'n pc zit.

gsm staat op 'HTC sync' modus want in elke andere modus ziet unrevoked de desire niet eens.
Heb je wel de USB Debugging modus aangezet?

• pathfinder2k
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13:13

pathfinder2k

is hier...

De telefoon brand nu toch wel in mijn zak om er Gingerbread op te gooien nu de camcorder ook gewoon werkt. Ik heb 'm wel helemaal geüpdatet, geeft dat nog problemen met rooten via de nieuwe manier? Is elke gebruiker van VillainRom er positief over of zijn er ook nog nadelen? Mijn vorige telefoon (een Magic 32B) ging er met root enorm op vooruit ik hoop dat dat bij Desires hetzelfde is.

[Voor 4% gewijzigd door pathfinder2k op 15-01-2011 19:34. Reden: reden: camcorder]

• lekzzz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14:09
quote:
RoD schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:48:
[...]

Probeer aub eerst Google en/of de zoekfunctie voor je hier een vraag neerdumpt. Dit is niet de bedoeling.
Sorry ik heb google geprobeerd en kon het antwoord niet vinden, gezocht op 2 custom rom 1 device. En nog vele variaties. Waar je allemaal verwijzingen naar krijgt is android 2.1 etc. Nogmaals is het niet mijn bedoeling om zomaar vragen neer te kwakken, uiteraard wil ik zelf graag van alles eerst uitzoeken.

Graag een linkje waar ik het dan wel kan vinden :9

[Voor 4% gewijzigd door lekzzz op 15-01-2011 19:39]

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ OnePlus Two 64GB / OnePlus3 64GB / Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12:08
quote:
emzed schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:13:
[...]

Nee klopt, dat doe ik ook altijd sinds ik mijn telefoon S-off heb. Ik download de rom via OTA, zet de telefoon uit en ga handmatig recovery in om in \defrostsetup de zip file te installeren.
Heb jij Apps2SD werkend gekregen? In 0.8 is deze overgegaan op een ander type, maar hij lijkt bij mij nu niet meer lekker te werken (100 mb op telefoon geinstalleerd)

• rob2809
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16-08-2012
Ik heb mijn desire vandaag vlekkeloos geflashed naar oxygen 2.3.2 rc6. Zeer tevreden hierover maar heb toch nog 2 vraagjes:

-Voert deze rom standaard de app2sd functionaliteit uit of is het de bedoeling dat je apps2sd nog installeert ?
-Ik heb de tutorial in dit topic gevolgd en een partitie aangemaakt etc. Ik veronderstel dat de rom op deze partitie is geinstalleerd. Wil dit dan zeggen dat de partitie met originele rom intact blijft en ik altijd terug kan switchen of bekijk ik het fout ?

• sn33ky
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 07-04 12:06
Kan iemand mij helpen om mijn desire te rooten want lukt me niet.

Ik heb al veel dingen geprobeerd wat geadviseerd werd uit zoekresultaten op dit forum en XDA dev. maar stuit steeds tegen hetzelfde probleem. Ben zelfs zover gegaan dat ik op een bepaalde PC een clean installatie van windows XP heb gedaan.

Ik zal uitgebreid mijn stappen uitleggen.

1. Ik Installeer windows XP

2. Ik installeer HTC Sync. Test of dit werkt waardoor er allemaal drivers worden geinstaleerd. En verwijder daarna HTC Sync

3. Ik installeer op mijn windows PC de custom USB driver.
Alleen zie ik nergens in het menu HBOOT USB. Alleen FASTBOOT, RECOVERY, CLEAR STORAGE en SIMLOCK en bovenaan staat HBOOT USB PLUG. als ik dus 4 maal naar beneden duw dan staat FASTBOOT geselecteerd. bij deze optie heb ik deze driver geïnstalleerd.
Als ik dit gedaan heb staat er ook echt bij apparaatbeheer: Android Phone > Anbdroid bootloader interface

4. Ik ontkoppel de desire van USB, Ik start unrevoked en laad de custom Armon_RA. IK koppel de desire op USB en zet de telefoon op HTC Sync modus met USB debugging aan. (op een andere modus herkend unrevolked de telefoon niet)
Daarna begint unrevoked vanalles te doen: gaat in het bootmenu, laat de telefoon herstarten, en wil dan net beginnen met "Loading Root" Maar dan geeft hij meteen de foutmelding "Communications with phone unexpectedly interrupted. Try again"
Dus net nadat de telefoon een herstart heeft ondergaan.

Ik heb dit op Windows 7 64 bit, Windows 7 32 bit en Windows XP 32bit geprobeerd maar allemaal hetzelfde probleem.

Waar ga ik de fout in?

Is wel een gloednieuw toestel en is misschien een batch die een nieuwe beveiliging hebben ofzo?

Ik weet het gewoon echt niet meer en voel me radeloos... Het moet lukken!

• kraonkel
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 02-04 00:13
quote:
rob2809 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 21:52:
Ik heb mijn desire vandaag vlekkeloos geflashed naar oxygen 2.3.2 rc6. Zeer tevreden hierover maar heb toch nog 2 vraagjes:

-Voert deze rom standaard de app2sd functionaliteit uit of is het de bedoeling dat je apps2sd nog installeert ?
-Ik heb de tutorial in dit topic gevolgd en een partitie aangemaakt etc. Ik veronderstel dat de rom op deze partitie is geinstalleerd. Wil dit dan zeggen dat de partitie met originele rom intact blijft en ik altijd terug kan switchen of bekijk ik het fout ?
Ik denk het toch wel dat je het fout bekijkt. De Rom wordt in het toestelgeheugen geplaatst. Het ext(3) komt bij dat gedeelte van het toestel werkgeheugen dat voor apps en data gereserveerd is.

Clevonotebook, MacBook pro, oneplus 5, 7+ iPhone

• kraonkel
snn33ky

Make sure you downloaded Unrevoked3 for your OS.
If you're on Windows, make sure you "uninstall HTC Sync or any other program that might talk to the phone over USB (doubletwist, etc). They will cause problems" (Unrevoked.com).
Plug your phone into your computer with USB.
Drag down from the notification bar on your phone and select "Charge Only" and "Remember this"
Make sure your phone has USB Debugging turned on by going to Menu>>Settings>>Applications>>Development and checking USB debugging.
Run the Reflash application that you downloaded.
Unrevoked will run its processes. Follow the few instructions it gives and thats it!

Ik heb geen zin om 't te vertalen, hier moet je toch uitkomen? is van XDA developers.Anders er staan ergens ook wel stappen wat je moet doen 10 pagina's terug ofzo. Raak niet in paniek.

[Voor 6% gewijzigd door kraonkel op 15-01-2011 22:29]

• joshuakemper60
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23-03 13:34
Misschien kan iemand hier mij helpen....
Ik heb RA-desire-v.2.0.0 geinstalleerd + de stock sense rom.
Ik krijg de melding dat er een software update beschikbaar is, wanneer ik deze download en vervolgens installeer krijg ik de foutmelding: E: No signature (325 files) E: verification failed, installation aborted.
Het verification proces kan uitgezet worden (other->toggle signature verify) maar dan doet de update het alsnog niet.

Doe ik iets (heel simpels wellicht) verkeerd?

• kraonkel
quote:
joshuakemper60 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:28:
Ik krijg de melding dat er een software update beschikbaar is, wanneer ik deze download en vervolgens installeer krijg ik de foutmelding: E: No signature (325 files) E: verification failed, installation aborted.
Het verification proces kan uitgezet worden (other->toggle signature verify) maar dan doet de update het alsnog niet.

Je moet net zo handelen als bij de eerste keer alleen hoef je cache niet te wipen. Is het wel de goede rom hij geeft aan verification failed misschien iets te maken met md5sum?

• pathfinder2k
  • Laatst online: 13:13

pathfinder2k

is hier...

quote:
joshuakemper60 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:28:

nee, omdat je een custom recovery draait accepteert de officiële htc update het allemaal niet.

• sn33ky
quote:
kraonkel schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:26:
snn33ky

Make sure you downloaded Unrevoked3 for your OS.
If you're on Windows, make sure you "uninstall HTC Sync or any other program that might talk to the phone over USB (doubletwist, etc). They will cause problems" (Unrevoked.com).
Plug your phone into your computer with USB.
Drag down from the notification bar on your phone and select "Charge Only" and "Remember this"
Make sure your phone has USB Debugging turned on by going to Menu>>Settings>>Applications>>Development and checking USB debugging.
Run the Reflash application that you downloaded.
Unrevoked will run its processes. Follow the few instructions it gives and thats it!

Ik heb geen zin om 't te vertalen, hier moet je toch uitkomen? is van XDA developers.Anders er staan ergens ook wel stappen wat je moet doen 10 pagina's terug ofzo. Raak niet in paniek.

Dat heeft het hem waarschijnlijk gedaan! want hij doet al meer en geeft een andere foutmelding.
"Error: Failed to get root. Is your firmware to new?"

Ik heb software versie: 2.29.405.5

Wat nu te doen?

• sn33ky
quote:
sn33ky schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:47:
[...]

Dat heeft het hem waarschijnlijk gedaan! want hij doet al meer en geeft een andere foutmelding.
"Error: Failed to get root. Is your firmware to new?"

Ik heb software versie: 2.29.405.5

Wat nu te doen?
Ook opgelost....

door een bepaalde stap in starterspost niet te doen lukt het dan toch

*optioneel, wel aangeraden* Zorg dat je Desire nog NIET aan de kabel zit. Ik leg je nu uit hoe je Amon_Ra kan installeren. Dit is niet verplicht, maar het maakt je straks veel makkelijker om applicaties op je SD-kaart te installeren. Controleer voor het flashen ALTIJD de MD5sum om er zeker van te zijn dat het bestand niet corrupt is. Download de laatste Amon_Ra recovery hier.,MD5Sum: 4d6d17dcddc632579dcf88af6fbde0e1 De versie met CyanogenMOD afbeelding en kleur vind je hier, MD5Sum: 835b2f180869b00116d1e5b9a430ed4d (alleen achtergrond en kleur zijn anders), de originele thread van Amon_Ra op XDA vindt je hier.

Dit mag dus verwijderd worden van de starterspost.

Heel erg bedankt Kraonkel!

[Voor 1% gewijzigd door sn33ky op 15-01-2011 22:58. Reden: bedankje vergeten.]

• kraonkel
quote:

Heel erg bedankt Kraonkel!
Dáár doe ik het voor, succes. Was ook eens in zo'n situatie.

[Voor 11% gewijzigd door kraonkel op 16-01-2011 00:37]

• rob2809
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16-08-2012
quote:
kraonkel schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:19:
[...]

Ik denk het toch wel dat je het fout bekijkt. De Rom wordt in het toestelgeheugen geplaatst. Het ext(3) komt bij dat gedeelte van het toestelgeheugen dat voor apps en data gereserveerd is.
Dus de custom rom en apps worden op het telefoongeheugen(512mb) opgeslagen en op de partitie die ik heb aangemaakt op mijn SD kaart ? Die partitie is eigelijk een uitbreiding van het bestaande 512mb telefoongeheugen dan en gedraagt zich in feite niet meer als "sd kaart geheugen" ?

• kraonkel
quote:
rob2809 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 00:38:
[...]

Dus de custom rom en apps worden op het telefoongeheugen(512mb) opgeslagen en op de partitie die ik heb aangemaakt op mijn SD kaart ? Die partitie is eigelijk een uitbreiding van het bestaande 512mb telefoongeheugen dan en gedraagt zich in feite niet meer als "sd kaart geheugen" ?
Zo heb ik het begrepen.
Battery % gemaakt in Kitchen voor Villain 0.8: UOT-MW-01-16-01-03-1.zip. Geen circeltje dit keer.

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
quote:
kraonkel schreef op zondag 16 januari 2011 @ 01:19:
[...]

Zo heb ik het begrepen.
Battery % gemaakt in Kitchen voor Villain 0.8: UOT-MW-01-16-01-03-1.zip. Geen circeltje dit keer.
ik zit nu ook volop in die kitchen met allerlei icoontjes te rommelen, zitten best leuke dingen tussen.

en dan te bedenken dat ik tot een jaar geleden vollop in het HARDSPLen zat van diverse WinMo toestellen.
en sinds ik een android toestel bezit, heb ik niet meer omgekeken naar die oude rommel :P

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:31
quote:
Cyleo schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:14:
[...]

Heb jij Apps2SD werkend gekregen? In 0.8 is deze overgegaan op een ander type, maar hij lijkt bij mij nu niet meer lekker te werken (100 mb op telefoon geinstalleerd)
Je kunt bij deze versie nog handmatig je dalvic cache op de sd kaart zetten.

Download uit de market Terminal Emulator, start het op en typ :

su (accepteer superuser)
a2sd cachesd.

Na de laatste code zal de telefoon herstarten en je hebt weer ruimte.

You've mistaken me for someone who really cares.

• SpaceK33z
quote:
sn33ky schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:57:
[...]
Dat het jou niet lukt is niet meteen de reden dat ik het ga verwijderen van de starterspost! In veel gevallen lukt dit gewoon en met Amon_Ra is het veel makkelijker een partitie aan te maken.

[Voor 3% gewijzigd door SpaceK33z op 16-01-2011 10:42]

• TORB
  • Laatst online: 08-03-2011
quote:
janvanduschoten schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 09:55:
Even een paar dingen die je kunt proberen:

Probeer eens een andere USB poort, iig rechtstreeks in de computer en geen hub.

De-installeer alle software die met je telefoon wil communiceren zoals HTC Sync (alleen HTC Sync, niet de drivers! ) en Doubletwist.

De-installeer de drivers eens, pc herstarten en opnieuw installeren.

Ben benieuwd of het lukt :)
Thanx!
Het lag niet aan bovenstaande, maar aan mijn SD. Heb het nu met een oude geformatteerde SD geprobeerd en ik heb root! Nu maar verder experimenteren met de customs...

• sn33ky
quote:
SpaceK33z schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:42:
[...]

Dat het jou niet lukt is niet meteen de reden dat ik het ga verwijderen van de starterspost! In veel gevallen lukt dit gewoon en met Amon_Ra is het veel makkelijker een partitie aan te maken.
Ondertussen is Amon_RA 2.0.1 uit en daar gaat het wel mee. Armon_RA 2.0.0 die in de starterstopic gebruikt word is oud.

• lekzzz
quote:
sn33ky schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:52:
[...]

Ondertussen is Amon_RA 2.0.1 uit en daar gaat het wel mee. Armon_RA 2.0.0 die in de starterstopic gebruikt word is oud.
Ik heb het wel afgelopen week gedaan volgens het starterstopic en geen problemen gehad.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ OnePlus Two 64GB / OnePlus3 64GB / Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14:35
Weet iemand hoe dat flashen van een recovery via fastboot gaat???
Heb net de adb drivers geinstalleerd, maar veel verder dan dat kom ik niet. Heb gewoon S-Off en daarmee moet het kunnen, maar hoe is me nu nog onduidelijk....

Te koop: een AKG Y50BT Koptelefoon

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
l3art schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:12:
Weet iemand hoe dat flashen van een recovery via fastboot gaat???
Heb net de adb drivers geinstalleerd, maar veel verder dan dat kom ik niet. Heb gewoon S-Off en daarmee moet het kunnen, maar hoe is me nu nog onduidelijk....
Bedoel je het flashen van een recovery partitie (dwz niet een total phone transfer)?

Ik heb dat niet op de Desire gedaan (heb Unrevoked en AlphaRev gebruikt), maar wel op mijn ZTE Blade onder Windows XP. Daar is het heel simpel:
- telefoon in bootloader mode opstarten
- DOS scherm openen in de directory waar fastboot-windows.exe staat
- opdracht geven:
fastboot-windows flash recovery <imagenaam>.img
- na succesvolle flash
fastboot-windows reboot

Echter, of het op de Desire ook zo gaat? Voor eigen risico :)

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• 13art
Maar dat doet hij niet..... Dan krijg ik de melding:
error cannot load fastboot flash 'recovery-RA-desire-v2.0.0.img' (die ik trouwens op de root van mn sd kaart heb staan)

Hij vindt mn toestel wel want bij fastboot devices staat wel gewoon een nummer dus hij ziet mn tel wel als het goed is.

[Voor 26% gewijzigd door 13art op 16-01-2011 16:21]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
l3art schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:21:
Maar dat doet hij niet..... Dan krijg ik de melding:
error cannot load fastboot flash 'recovery-RA-desire-v2.0.0.img' (die ik trouwens op de root van mn sd kaart heb staan)

Hij vindt mn toestel wel want bij fastboot devices staat wel gewoon een nummer dus hij ziet mn tel wel als het goed is.
Ik mis in je command prompt opdracht:
- heet het fastboot.exe of fastboot-windows.exe? Er zijn namelijk verschillende versies van fastboot (voor Win, Mac en Linux)
- verder mis ik na flash de doelpartitie, namelijk:
fastboot flash recovery <recovery naam>.img

Ook de aanhalingstekens gebruik ik niet. Probeer de syntax dus exact over te nemen?

• janvanduschoten
Wat je zoekt is denk ik het programma Fastboot Commander. Daarmee kun je recovery 's mee flashen. Probeer anders eens Android Flasher daar zou het ook mee moeten kunnen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=794638

• reinsaddict
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 03-05-2019
Ik zit momenteel op amon_ra 2.0.0 maar wil naar de nieuwe 2.0.1 toe.
Hoe kan ik dit bewerkstelligen?
Heb zowel hier als op xda gezocht maar kan het niet vinden.

Heb geprobeerd om via unrevoked de nieuwe image te laden, maar die geeft dan na een tijdje aan dat ik al root heb. En dat klopt natuurlijk ook..

• 13art
quote:
janvanduschoten schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:40:
Wat je zoekt is denk ik het programma Fastboot Commander. Daarmee kun je recovery 's mee flashen. Probeer anders eens Android Flasher daar zou het ook mee moeten kunnen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=794638
Super! Kende dat programma wel, maar had een oudere versie, waarbij je alleen nog het splash scherm etc kon verwisselen, maar nu dus ook de recovery :)

• SpaceK33z
Ik ga binnenkort custom MIUI roms maken. De 2 andere developers die ze nu maken gaan er waarschijnlijk een tijdje mee stoppen. Vrijdag komt de volgende weer uit, die staat dan waarschijnlijk de maandag daarop online.

Eerst nog even uitvogelen hoe ik een andere kernel er in kan zetten, ik heb nu namelijk geen Wi-Fi. Mijn eerste test versie is al gelukt, op Wi-Fi na dus.

Enige suggesties voor apps die er standaard in moeten? Twitter bijvoorbeeld. Quick Boot komt er zeker in.

Als het vrijdag lukt, ga ik er mee door en dan word ik misschien nog wel ooit een bekende custom ROM developer :).

• lekzzz
quote:
SpaceK33z schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:00:
Ik ga binnenkort custom MIUI roms maken. De 2 andere developers die ze nu maken gaan er waarschijnlijk een tijdje mee stoppen. Vrijdag komt de volgende weer uit, die staat dan waarschijnlijk de maandag daarop online.

Eerst nog even uitvogelen hoe ik een andere kernel er in kan zetten, ik heb nu namelijk geen Wi-Fi. Mijn eerste test versie is al gelukt, op Wi-Fi na dus.

Enige suggesties voor apps die er standaard in moeten? Twitter bijvoorbeeld. Quick Boot komt er zeker in.

Als het vrijdag lukt, ga ik er mee door en dan word ik misschien nog wel ooit een bekende custom ROM developer :).
Een goede twitter/facebook app dan als het kan :)

• kraonkel
Ik ben overgestapt naar Avaritia_HD_v0.5_alpha.(Averitia=hebzucht??) Want met VillainRoms bleef ik die drie geheugens zien:
Villain 0.7
Internal: 154MB (131MB free)
SD card: 14.7GB(9.34GBfree)
SD card(a2sd): 1.15GB(884MB free)Niks mis mee maar:
Met Villain 0.8 bleef van het internalgeheugen nog "maar"54 MB over. Ook kon ik verschillende apps niet naar sd te kunnen schrijven wegens onvoldoende geheugen. Ik kon de telefoon er niet van overtuigen dat er genoeg plaats was.
Nu met AvatiaHDRom:

Internal: 2.10GB (1.78 GB free)
SD card: 13.7GB(5.79GB free) ik heb ext3 cache uitgebreid naar 2 GB Dus in deze rom ziet de telefoon het ext3 cache als internal geheugen en komen dus de apps wat ruimer te staan. Nu zal de snelheid van de sd kaart class 2 misschien wat duidelijk voelbaar zijn. Aan Quandrant Standard voor benchmark heb je schijnbaar niets, want door een fout meet deze alleen het internalgeheugen en niet de SD kaart. Bron XDA developers:

-FAKE quadrant scores if you use "life-on-the-edge". This does not show the real performance but is kind of an "abuse" of the write cache when written to sd.

[Voor 10% gewijzigd door kraonkel op 17-01-2011 00:35]

• Shanquish
  • Niet online
quote:
jouke_buissink schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:39:
@ shametee
nice! Veel plezier. Kijk ook even naar de RCmixHd rom. heb hem gisteren geflashed en tot nu toe erg tevreden. Alle functie van de DHD zitten erin.
Ook htc HUB werkt.
Die draai ik inmiddels, en tot volle tevredenheid moet ik zeggen.
Werkt heel smooth, blijft heel af en toe wel even hangen, maar niet hinderlijk.
Ook htchub werkt goed.

• Streepje
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 07-04 09:24

Streepje

noem me maar Streepje

Ik ben nog vrij noob met custom roms enzo maar ik zit met het volgende ik heb gister mijn desire met succes geroot en daarna de GingerVillain0.6 erop gezet maar nu blijft hij de hele tijd hangen op het scherm met dat logo en de text free your android. Heb hem de hele nacht door laten gaan en had dus vanmorgen de batterij leeg.

Kan ik nu bijvoorbeeld de SD kaart eruit halen en er een andere rom opzetten en dan vervolgens die flashen?

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• janvanduschoten
quote:
IlIlIlIlIl schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:00:
Ik ben nog vrij noob met custom roms enzo maar ik zit met het volgende ik heb gister mijn desire met succes geroot en daarna de GingerVillain0.6 erop gezet maar nu blijft hij de hele tijd hangen op het scherm met dat logo en de text free your android. Heb hem de hele nacht door laten gaan en had dus vanmorgen de batterij leeg.

Kan ik nu bijvoorbeeld de SD kaart eruit halen en er een andere rom opzetten en dan vervolgens die flashen?
Welkom hier :)

Je bent zeer waarschijnlijk vergeten je toestel te wipen ( = het wissen van alle gegevens op het interne geheugen) waardoor hij in het boot scherm blijft hangen.

Je kunt het beste naar je custom recovery gaan door toestel aan te zetten met volume down en power knop (ook in die volgorde!) ingedrukt te houden. Dan kom je in een scherm met android mannetjes op skateboards. wacht daar een seconde of 5 (je krijgt tussendoor nog een melding , iets met "SD checking" erin) daarna kies je met de volume knoppen voor [Recovery] en bevestig met de power knop.
Het kan zijn dat je nu al direct in je recovery terecht komt ( die van Amon_Ra) of je krijgt een groot uitroepteken op je toestel. Druk dan nogmaals op volume down& power. In je custom recovery ga je naar het [wipe] gedeelte en wipe je alle opties. Nu kun je naar het [Flash zip from sd card] gaan en daar je ROM nogmaals flashen.

Normaal gesproken duurt de 1e keer opstarten het langst, maar na een minuut of 5 (of zelfs 10 bij de HD rom's) moet je concluderen dat er iets niet goed is.

Je kunt inderdaad je sd kaart eruit halen en daar een ROM op zetten. Je kun in je recovery ook kiezen om via USB je sd card te mounten, en deze gewoon op je pc te kunnen benaderen.

[Voor 5% gewijzigd door janvanduschoten op 17-01-2011 09:29]

• sn33ky
quote:
lekzzz schreef op zondag 16 januari 2011 @ 15:47:
[...]

Ik heb het wel afgelopen week gedaan volgens het starterstopic en geen problemen gehad.
Dat kan. maar als je de nieuwste update op je Desire hebt staan dan lukt het niet met Armon_RA 2.0.0 en wel met Armon_RA 2.0.1

• reinsaddict
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 03-05-2019
quote:
sn33ky schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:26:
[...]

Dat kan. maar als je de nieuwste update op je Desire hebt staan dan lukt het niet met Armon_RA 2.0.0 en wel met Armon_RA 2.0.1
Toch lukte het bij mij wel met de nieuwste update en Ra 2.0.0 : :)

• Streepje
  • Laatst online: 07-04 09:24

Streepje

noem me maar Streepje

quote:
janvanduschoten schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:26:
[...]

Welkom hier :)

Je bent zeer waarschijnlijk vergeten je toestel te wipen ( = het wissen van alle gegevens op het interne geheugen) waardoor hij in het boot scherm blijft hangen.

Je kunt het beste naar je custom recovery gaan door toestel aan te zetten met volume down en power knop (ook in die volgorde!) ingedrukt te houden. Dan kom je in een scherm met android mannetjes op skateboards. wacht daar een seconde of 5 (je krijgt tussendoor nog een melding , iets met "SD checking" erin) daarna kies je met de volume knoppen voor [Recovery] en bevestig met de power knop.
Het kan zijn dat je nu al direct in je recovery terecht komt ( die van Amon_Ra) of je krijgt een groot uitroepteken op je toestel. Druk dan nogmaals op volume down& power. In je custom recovery ga je naar het [wipe] gedeelte en wipe je alle opties. Nu kun je naar het [Flash zip from sd card] gaan en daar je ROM nogmaals flashen.

Normaal gesproken duurt de 1e keer opstarten het langst, maar na een minuut of 5 (of zelfs 10 bij de HD rom's) moet je concluderen dat er iets niet goed is.

Je kunt inderdaad je sd kaart eruit halen en daar een ROM op zetten. Je kun in je recovery ook kiezen om via USB je sd card te mounten, en deze gewoon op je pc te kunnen benaderen.
Ah kijk Danku voor de tip nu werkt hij perfect :)

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• udodance
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 28-10-2017
quote:
[...]

Ook hier geen problemen met de laatste update van de Desire en Armon_RA 2.0. gehad bij het rooten

• Ewivis
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14:27
Ik heb nu de Miui Rom 1.1.14 rc geinstalleerd. Wat een prachtrom is dat. Maar wat slurpt hij veel juice van mijn accu. Nu 2,5 uur eruit, eigenlijk nog niks ermee gedaan,1 min geinternet, 2 smsjes. Beetje gerommeld. 89%.

Normaliter zou ik nu nog 95% hebben oid. Ik zal eens kijken of hij het heel de dag volhoudt, anders maar weer andere rom erop die het wel langer volhoudt.

AMD Ryzen 5 3600@stock / 32GB@3600mhz / Gigabyte 5700 XT Gaming OC 8GB

• 13art
Mijn ervaring is dat met het installeren van een nieuwe rom de eerste dagen de batterij minder lang mee gaat.
Vergeet ook niet om je batt stats te wipen als je accu vol is....

• kraonkel
quote:
Je kan ook je telefoon aan de pc hangen, met usb kabel, en kiezen voor diskdrive,

• Ewivis
quote:
l3art schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:42:
Mijn ervaring is dat met het installeren van een nieuwe rom de eerste dagen de batterij minder lang mee gaat.
Ik wacht het nog wel even af dan :) het is namelijk voor de rest een hele snelle mooie rom :)

• FloRadix
  • Laatst online: 05-04 11:57
quote:
Ewivis schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:12:
Ik heb nu de Miui Rom 1.1.14 rc geinstalleerd. Wat een prachtrom is dat. Maar wat slurpt hij veel juice van mijn accu. Nu 2,5 uur eruit, eigenlijk nog niks ermee gedaan,1 min geinternet, 2 smsjes. Beetje gerommeld. 89%.

Normaliter zou ik nu nog 95% hebben oid. Ik zal eens kijken of hij het heel de dag volhoudt, anders maar weer andere rom erop die het wel langer volhoudt.
probeer ook een andere kernel, coutts of vork zijn zeer goede batterij savers ;-)

• madmaus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 02-04 17:15
quote:
l3art schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:42:
En na een nieuwe ROM even de batterij calibreren.

Opladen tot groene ledje.
Uitzetten en opladen tot groene ledje.
aanzetten en nadat hij helemaal opgestart is uitzetten en opladen tot groene ledje.
Daarna kan je eventueel de battery stats wipen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• janvanduschoten
quote:
[...]

Over welke recovery heb jij het? Amon_RA 2.0.0 is de laatste versie.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=839621

• Ewivis
quote:
FloRadix schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:05:
[...]

probeer ook een andere kernel, coutts of vork zijn zeer goede batterij savers ;-)
Hmm, heb nog nooit een andere kernel geinstalleerd. Is niet moeilijk zo te lezen. Echter heb je Sense en AOSP kernels. Iemand een idee wat het verschil precies is? Ik heb nu eigenlijk een Non-sense rom, dus moet ik een AOSP hebben?

• SpaceK33z
Amon_Ra komt binnenkort weer met een nieuwe versie trouwens. Met het vernieuwde logo op de achtergrond (komt door mij :P). De nieuwe versie heeft veel meer wipe opties en een optie om met een klik alles te wipen.

Ik ben trouwens al best ver met het maken van mijn eigen ROM. Enige probleem is nou nog Wi-Fi, voor de rest doet alles het. Maandag komt de eerste officiele versie uit. Daarna heb ik proefwerkweek dus kan ik alles gaan verbeteren om de ultieme MIUI ROM te maken. Mijn ROM komt trouwens met een betere kernel en dus betere batterijduur dan vele andere ROMs!

Als iemand nog speciale wensen heeft voor een ROM, vraag 't en misschien maak ik 't wel.

[Voor 52% gewijzigd door SpaceK33z op 17-01-2011 12:47]

• janvanduschoten
quote:
SpaceK33z schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:43:
Amon_Ra komt binnenkort weer met een nieuwe versie trouwens. Met het vernieuwde logo op de achtergrond (komt door mij :P). De nieuwe versie heeft veel meer wipe opties en een optie om met een klik alles te wipen.

Ik ben trouwens al best ver met het maken van mijn eigen ROM. Enige probleem is nou nog Wi-Fi, voor de rest doet alles het. Maandag komt de eerste officiele versie uit. Daarna heb ik proefwerkweek dus kan ik alles gaan verbeteren om de ultieme MIUI ROM te maken. Mijn ROM komt trouwens met een betere kernel en dus betere batterijduur dan vele andere ROMs!

Als iemand nog speciale wensen heeft voor een ROM, vraag 't en misschien maak ik 't wel.
Ik zag op Twitter al de opties, zijn er wel veel. Ben benieuwd naar je logo, die kon ik dan weer niet zien ;) (of die witte HTC?).

MIUI en ik liggen elkaar niet zo, ik kon er niet aan wennen. Als je er een maakt, ga ik hem toch weer proberen als de WiFi werkt.

Amon_RA 2.0.1 is een licht gewijzigde 2.0.0 versie, maar niet officieel uitgebracht, anders had hij ook wel in de startpost van Amon_RA op XDA gestaan. Aangezien wij de OP van deze thread goed willen bijhouden, vermelden we daar alleen maar officiële versies van de recovery.

• kraonkel
Hier is een gebruiksaanwijzing op XDA developers. Allerlei begrippen worden belicht en uitgelegd.
Hoe te rooten, wat betekenen de afkortingen enz.enz.
Voor velen misschien oude koek maar voor de nieuwkomers en nieuwsgierigen onder ons.
http://forum.xda-develope...php?p=8729582#post8729582

En zoals de schrijver op dat forum al schreef : Rooten is niet eenvoudig ondanks wat anderen beweren. Anders was er niet zoveel aandacht aan besteed en waren er niet zoveel 'guides' geschreven.

[Voor 25% gewijzigd door kraonkel op 17-01-2011 22:28]

• zAo
  • Nu online

zAo

GPLv2 Fanboy

quote:
shameete schreef op maandag 17 januari 2011 @ 00:38:
[...]
Die draai ik inmiddels, en tot volle tevredenheid moet ik zeggen.
Werkt heel smooth, blijft heel af en toe wel even hangen, maar niet hinderlijk.
Ook htchub werkt goed.
Hoe is de batterijduur i.v.m. MIUI bijvoorbeeld?

• Visitor.q
  • Laatst online: 07-04 00:04
Iemand hier die een bepaalde stock ROM kan aanraden, of hier opmerkingen over heeft? Ik zit te denken om toch terug te gaan naar een Sense-based ROM, zo origineel mogelijk maar alleen Apps2SD en evt die batterij indicator in zo'n rondje.

• jelmervos
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
quote:
Visitor.q schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:31:
Iemand hier die een bepaalde stock ROM kan aanraden, of hier opmerkingen over heeft? Ik zit te denken om toch terug te gaan naar een Sense-based ROM, zo origineel mogelijk maar alleen Apps2SD en evt die batterij indicator in zo'n rondje.
Waarom weer terug naar een ROM met Sense?
Ik zit juist te denken om een Gingerbread ROM te proberen (Oxygen of Ginger Villain).

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• janvanduschoten
quote:
Visitor.q schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:31:
Kijk eens in de OP (pagina 1 van deze thread), daar staat een link naar een standaard custom ROM met extra te flashen opties.

• Visitor.q
GingerVillain 0.7 heb ik nu draaien en die vind ik best ok, maar ik vind de contacts app en dialer van HTC wel veel beter. En ik vertrouw andere apps niet met mijn adresboek omdat je dan niet weet wat ermee gebeurt. Ook vond ik het wel cool dat mijn foto's in Sense de verhoudingen van mijn beeldscherm hadden, in GV.7 is dat iets meer richting vierkant.

@janvanduschoten Ja die had ik dus gezien, ik vond er zo nog 4 op XDA. Misschien switch ik wel niet, want het is ook weer geen enorm drama, maar ik wilde wel even peilen naar ervaringen met een rooted-stock...

[Voor 25% gewijzigd door Visitor.q op 17-01-2011 17:10]

• jsiegmund
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:21
Ik heb een dom foutje gemaakt geloof ik. Heb de handleiding gevolg in de startpost. Die zegt dat je eerst een back-up moet maken met Titanium Back-up. Dat heb ik gedaan. Vervolgens heb ik de stap uitgevoerd om de SD-kaart te formatteren met een ext2 partitie. Maar help je daarmee de zojuist gemaakte back-up niet om zeep? De SD kaart is nu leeg, dus al mn foto's en apps die daarop stonden zijn nu verdwenen. Best logisch, dat geef ik meteen toe, maar wellicht dat dit in de openingspost wel even iets beter vermeld zou kunnen worden? Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Ik heb overigens ook een nandroid back-up gemaakt, staat / stond die ook op de SD en ben ik die nu dus kwijt?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
iCe01 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:50:
Ik heb een dom foutje gemaakt geloof ik. Heb de handleiding gevolg in de startpost. Die zegt dat je eerst een back-up moet maken met Titanium Back-up. Dat heb ik gedaan. Vervolgens heb ik de stap uitgevoerd om de SD-kaart te formatteren met een ext2 partitie. Maar help je daarmee de zojuist gemaakte back-up niet om zeep? De SD kaart is nu leeg, dus al mn foto's en apps die daarop stonden zijn nu verdwenen. Best logisch, dat geef ik meteen toe, maar wellicht dat dit in de openingspost wel even iets beter vermeld zou kunnen worden? Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Ik heb overigens ook een nandroid back-up gemaakt, staat / stond die ook op de SD en ben ik die nu dus kwijt?
Sorry, maar dat is een beetje "stop de kat niet in de magnetron" waarschuwingsaanpak. Het is toch logisch dat je een backup ergens anders opslaat, niet op een tijdelijk medium welke nog geformatteerd gaat worden? En ja, de Nandroid-backup staat ook op de SD-kaart.

Je kan kijken of een recovery-programma nog wat terugvind, maar ik vermoed van niet. Natuurlijk kan men een waarschuwing toevoegen aan de OP, maar iemand die gaat rooten moet toch ook nadenken over backups.

Zie het als een vervelende maar wijze les :) .

• jsiegmund
Klopt ook, maar ik zat gewoon zonder verder na te denken de stappen te volgen. En pas toen ik al de format gestart had dacht ik bij mezelf "uhhhh, is dit niet dom?" maar toen was het al te laat. Maakt verder ook niet uit, ik had alles wat ik echt nodig heb toch al op de PC staan.

Maar andere vraag dan: wat is de tussenliggende stap? Aansluiten op de PC en de gehele kaart inhoud naar de PC kopieren? Of bestaat daar ook een back-up optie voor?

Overigens, als je mensen met één zin kunt behoeden voor een foutje waardoor ze al hun gegevens kwijt zijn, waarom dan niet? Eigenlijk vind ik het sowieso raar dat de handleiding niet begint met het maken van een complete back-up van alle gegevens, kan nooit kwaad lijkt me.

[Voor 23% gewijzigd door jsiegmund op 17-01-2011 18:57]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
iCe01 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:55:
Klopt ook, maar ik zat gewoon zonder verder na te denken de stappen te volgen. En pas toen ik al de format gestart had dacht ik bij mezelf "uhhhh, is dit niet dom?" maar toen was het al te laat. Maakt verder ook niet uit, ik had alles wat ik echt nodig heb toch al op de PC staan.

Maar andere vraag dan: wat is de tussenliggende stap? Aansluiten op de PC en de gehele kaart inhoud naar de PC kopieren? Of bestaat daar ook een back-up optie voor?
Cardreader, backup op PC of externe harde schijf zetten. Of telefoon aansluiten, mounten en kopieren.
quote:
Overigens, als je mensen met één zin kunt behoeden voor een foutje waardoor ze al hun gegevens kwijt zijn, waarom dan niet? Eigenlijk vind ik het sowieso raar dat de handleiding niet begint met het maken van een complete back-up van alle gegevens, kan nooit kwaad lijkt me.
Op zich wel, maar hoe ver moet je daarin gaan? Je kunt een handleiding niet elke fout voorkomen, zeker niet eentje die (niet vervelend bedoeld) toch wel erg naief overkomt. Maar dat is een persoonlijke mening :)

[Voor 27% gewijzigd door gambieter op 17-01-2011 18:59]

• jsiegmund
quote:
gambieter schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:57:
Op zich wel, maar hoe ver moet je daarin gaan? Je kunt een handleiding niet elke fout voorkomen, zeker niet eentje die (niet vervelend bedoeld) toch wel erg naief overkomt. Maar dat is een persoonlijke mening :)
Tja... kwestie van klantvriendelijkheid? Als ik deze handleiding had gevolgd: http://www.androidworld.n...esire-te-installeren.html, dan was het me niet gebeurd :)

• jelmervos
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
quote:
gambieter schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:57:
[...]

Inderdaad, en je moet ook kijken naar de doelgroep, dat zijn hier toch Tweakers. Je mag dan toch wel verwachten dat die snappen dat een format alle gegevens weg zijn.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• SpaceK33z
Sorry mensen. Dit was mijn fout; ik heb de handleiding gemaakt... Ik kijk wel of ik het er een keer bij zet maar dit vind ik wel echt basis kennis. Als je iets formatteert is het logisch dat je alles kwijt raakt. Ik wist trouwens niet dat dit gebeurde, ik heb het zelf met Linux de ext4 partitie gemaakt.

Even een update voor de mensen die het interessant vinden: Ik heb zojuist mijn eerste ROM helemaal werkend gekregen, Wi-Fi werkt nu ook. Volgende week maandag komt mijn eerste ROM uit. Hij werkt op dit moment zelfs perfect!

Even een vraagje. Wat vinden jullie ervan: Adblock standaard installeren op de ROM of niet?

[Voor 34% gewijzigd door SpaceK33z op 17-01-2011 20:47]

• Ubomb
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 09-07-2013
quote:
zAo schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:16:
[...]

Bij mij uitstekend. Was eerst nog wel eens probleem bij MIUI, maar met de .14 radio en versie 1.1.7 waar ik nu op zit werkt t prima.

Ik heb Smurphys versie, op miui-au.com.

Ik doe ook nederlandse vertaling van MIUI voor deze versie. Eerste versie uitgebracht (1.1.7 R2).. en komt ook in 1.1.14 R2 die binnen paar dagen uitkomt. Nog niet perfect maar blijf m verbeteren.

• SpaceK33z
quote:
Ubomb schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:08:
[...]

Ik doe ook nederlandse vertaling van MIUI voor deze versie. Eerste versie uitgebracht (1.1.7 R2).. en komt ook in 1.1.14 R2 die binnen paar dagen uitkomt. Nog niet perfect maar blijf m verbeteren.
Leuk! Zal ik hiervoor ook een kant-en-klare ROM maken? Lijkt me wel leuk, als extra versie.

• tweakG5
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14:00
Ik ben ondertussen een beetje bezig met het overclocken van mijn telefoon maar hij wil niet sneller dan 1190Mhz lopen. Misschien dat het te maken heeft met het voltage is er een kernel die het voltage verhoogd?

• Ubomb
quote:
SpaceK33z schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:18:
[...]

Leuk! Zal ik hiervoor ook een kant-en-klare ROM maken? Lijkt me wel leuk, als extra versie.
Ik tune net in op dit topic op deze pagina 171 dus heb geen idee wat je precies bedoel ? :+

Kant en klare rom maken?

• jsiegmund
Zo. Ik heb GingerVillain er nu opstaan en ingericht, werkt perfect op 1 dingetje na. Voor de ROM installatie had ik de nieuwe market erop staan. Na installatie van de ROM was het de oude weer. Ik heb toen mijn apps teruggezet met titanium back-up, daar zat blijkbaar ook de nieuwe market tussen. Als ik nu iets probeer te downloaden krijg ik de mededeling 'the process android.process.media had stopped unexpectedly'.

Ik heb vervolgens de update er weer afgehaald, maar dat lijkt niets te baten. Ik heb het idee dat het restoren van de back-up versie iets kapot heeft gemaakt, maar weet even niet hoe ik dat nu weer moet fixen. Iemand een idee?

• Kapitein Prozac
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 26-12-2019
quote:
SpaceK33z schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:45:
Even een vraagje. Wat vinden jullie ervan: Adblock standaard installeren op de ROM of niet?
Je bedoelt de hosts file standaard al verplaatst en gesymlinked? Gaarne, da's wel zo prettig.

Mac Mini Core i5 2.5 Ghz 16 GB 250 GB SSD OS 10.11.x | HP Pavilion 32 | PC; hier | Samsung Galaxy S9

• TORB
Heb ook GingerVillain erop staan. Werkt prima allemaal, alleen mijn screen rotation doet het niet. Heb het gewoon ingesteld, maar bij geen enkele toepassing doet ie het. Best irritant dus. Iemand anders hier ervaring mee en / of een oplossing voor?

• kraonkel
quote:
iCe01 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:18:
Zo. Ik heb GingerVillain er nu opstaan en ingericht, werkt perfect op 1 dingetje na. Voor de ROM installatie had ik de nieuwe market erop staan. Na installatie van de ROM was het de oude weer. Ik heb toen mijn apps teruggezet met titanium back-up, daar zat blijkbaar ook de nieuwe market tussen. Als ik nu iets probeer te downloaden krijg ik de mededeling 'the process android.process.media had stopped unexpectedly'.

Ik heb vervolgens de update er weer afgehaald, maar dat lijkt niets te baten. Ik heb het idee dat het restoren van de back-up versie iets kapot heeft gemaakt, maar weet even niet hoe ik dat nu weer moet fixen. Iemand een idee?
Reboot en clear de market cache. Niet direct van mij maar ik maakte een kopie van jouw zin :
the process android.process.media had stopped unexpectedly'. en zette deze op Google, dan komen er vaak een heleboel oplossingen . Ook met andere problemen

[Voor 13% gewijzigd door kraonkel op 17-01-2011 22:46]

• Visitor.q
quote:

Je kunt via een app, VillainSetup, de nieuwe market installeren. Dat gaat nogal brute force (lees: als je op install duwt knalt hij de telefoon ineens uit waarna hij de boel gaat installeren), maar het werkt prima. Als je de nieuwe market op een andere manier installeert kan het zijn dat die na een update alsnog verdwijnt, dat heb ik nog niet gehad met VillainSetup...

Ik heb met GV0.7 trouwens dat de helderheid van het scherm (amoled) niet altijd automatisch wordt aangepast aan de omgeving. Of dit komt door wat widgets die dat aansturen weet ik niet, maar irritant is het wel als je GPS navigatie gewoon op volle lichtsterkte staat 's nachts...

• janvanduschoten
quote:

Jup, je kunt (dat zou ik tenminste doen) bij de app van GingerVillain (Villain Setup) op het linker tabblad tappen en daar kiezen voor [New Market], deze downloaden en installeren.

Optie 2 &3 zijn je moet óf een nandroid backup terugzetten of je ROM opnieuw fashen. Gebruik Titanium backup ook niet meer voor het restoren van apps die uit een andere ROM komen of van een oudere versie. Ik gebruik het alleen voor het backuppen en restoren van de data van Angry Birds en de News and Weaher Widget.

MAAK ALTIJD EEN NANDROID BACKUP, DAT SCHEELT VAAK VEEL TIJD.

edit: sneller gaan typen, ik word traag... ;)

• jsiegmund
quote:
TORB schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:37:
Heb ook GingerVillain erop staan. Werkt prima allemaal, alleen mijn screen rotation doet het niet. Heb het gewoon ingesteld, maar bij geen enkele toepassing doet ie het. Best irritant dus. Iemand anders hier ervaring mee en / of een oplossing voor?
Gewoon in de standaard gallery bijvoorbeeld? Heb t even gechecked, maar dat werkt hier prima.

Market probleem lijkt opgelost te zijn door alle caches leeg te gooien. Geen idee wat dat uitmaakt, maar downloaden lijkt nu weer goed te gaan.

• jsiegmund
quote:
janvanduschoten schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:43:
[...]
Jup, je kunt (dat zou ik tenminste doen) bij de app van GingerVillain (Villain Setup) op het linker tabblad tappen en daar kiezen voor [New Market], deze downloaden en installeren.
Check, gevonden. Thanks!

• mesm90
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 06-04 16:43
quote:
Ubomb schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:08:
[...]

Bij mij uitstekend. Was eerst nog wel eens probleem bij MIUI, maar met de .14 radio en versie 1.1.7 waar ik nu op zit werkt t prima.

Ik heb Smurphys versie, op miui-au.com.

kan je bij een nieuwe miui-au deze ook gewoon over de vorige installeren zonder dat je gegevens kwijtraakt?
op de site staat namelijk dit:
"MIUI_Au will do a FULL WIPE when you flash it."

edit1
schijnbaar niet, je moet eerst backuppen zoals hier te lezen is:
http://www.miui-au.com/installation/updating/

rest me nog 1 vraag, staan na titaniums backup alle apps wel weer op dezelfde plek?

om deze reden gebruik ik nog steeds miui-dev,
zitten er nog duidelijk verschillen tussen of niet?

daarbij wipe ik nooit mijn dalvik cache, schijnt toch niet nodig te zijn voor miui-dev :)

[Voor 10% gewijzigd door mesm90 op 17-01-2011 22:58]

• janvanduschoten
@kees, als je nog een tester voor je ROM zoekt, dan kun je mij wel een linkje sturen, dan test ik hem een paar dagen.

• TORB
quote:
iCe01 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:44:
[...]

Gewoon in de standaard gallery bijvoorbeeld? Heb t even gechecked, maar dat werkt hier prima.

Market probleem lijkt opgelost te zijn door alle caches leeg te gooien. Geen idee wat dat uitmaakt, maar downloaden lijkt nu weer goed te gaan.
Yep. Ook in whattsap of standaard sms-app niet. Vooral daar is het onhandig ivm typen...

• Ubomb
quote:
mesm90 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:53:
[...]

kan je bij een nieuwe miui-au deze ook gewoon over de vorige installeren zonder dat je gegevens kwijtraakt?
op de site staat namelijk dit:
"MIUI_Au will do a FULL WIPE when you flash it."

edit1
schijnbaar niet, je moet eerst backuppen zoals hier te lezen is:
http://www.miui-au.com/installation/updating/

rest me nog 1 vraag, staan na titaniums backup alle apps wel weer op dezelfde plek?

om deze reden gebruik ik nog steeds miui-dev,
zitten er nog duidelijk verschillen tussen of niet?

daarbij wipe ik nooit mijn dalvik cache, schijnt toch niet nodig te zijn voor miui-dev :)
Dat is de laatste versie, hebben ze een automatische FULL Wipe ingebouwd ofzo.. Plus met de laatste versie van 1.1.14 door murphy zijn nog wat A2SD issues is te lezen. Ik adviseer je gwn 1.1.7 te flashen.. die heeft geen automatische fullwipe in zich en kan je gwn installeren door Wipe Cache partition & Dalvik cache..

Zie: http://www.miui-au.com/miui_au-1-1-7-r2-release/

Stabiel, goede batterij, en mijn NL versie zit daarin (Nog niet perfect, pas 1e versie).. in die 1.1.14 is et ook alleen engels.

Miui dev, geen idee, die versie nooit gebruikt, int begin van Xda markhuk versie ofzo, maar er zat nog steeds chinees in en toen probeerde ik deze, perfect in het engels en sindsdien daar gebleven en nu dus als NL vertaler..

Verder, verwacht wel dat 1.1.14 R2 binnenkort komt.. Zodat we dan naar die versie kunnen met NL. Daarom wacht ik nog even, vanwege de problemen met 1.1.14 bij miui-au + geen NL + dit werkt nog prima :).

[Voor 7% gewijzigd door Ubomb op 17-01-2011 23:16]

• Ewivis
quote:
Ubomb schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:13:
[...]

Dat is de laatste versie, hebben ze een automatische FULL Wipe ingebouwd ofzo.. Plus met de laatste versie van 1.1.14 door murphy zijn nog wat A2SD issues is te lezen. Ik adviseer je gwn 1.1.7 te flashen.. die heeft geen automatische fullwipe in zich en kan je gwn installeren door Wipe Cache partition & Dalvik cache..

Zie: http://www.miui-au.com/miui_au-1-1-7-r2-release/

Stabiel, goede batterij, en mijn NL versie zit daarin (Nog niet perfect, pas 1e versie).. in die 1.1.14 is et ook alleen engels.

Miui dev, geen idee, die versie nooit gebruikt, int begin van Xda markhuk versie ofzo, maar er zat nog steeds chinees in en toen probeerde ik deze, perfect in het engels en sindsdien daar gebleven en nu dus als NL vertaler..

Verder, verwacht wel dat 1.1.14 R2 binnenkort komt.. Zodat we dan naar die versie kunnen met NL. Daarom wacht ik nog even, vanwege de problemen met 1.1.14 bij miui-au + geen NL + dit werkt nog prima :).
Goed bezig! Welke kernel kan ik het beste gebruiken bij deze rom? Ik heb hem er ook op staan en hij werkt echt al heel goed, maar vroeg me af welke kernel het snelst/stabielst was.

• Ubomb
quote:
Ewivis schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:19:
[...]

Goed bezig! Welke kernel kan ik het beste gebruiken bij deze rom? Ik heb hem er ook op staan en hij werkt echt al heel goed, maar vroeg me af welke kernel het snelst/stabielst was.
http://www.miui-au.com/miui_au-1-1-7-released/

Daar staan nog wat andere Kernels die werken met MIUI.
Standaard zit er nu vorkkernel in en die bevalt mij prima. Goede batterij, snelheid etc. Nooit behoefte gehadn og om andere te flashen maar je kan natuurlijk er even mee spelen.

Ik heb nu gwn standaard: Radio 32.48.00.32U_5.11.05.14 en Kernel: 2.6.35.8-vorkKernel
En zoals k zei zit nog op 1.1.7

• Ewivis
quote:
Ubomb schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:27:
[...]

http://www.miui-au.com/miui_au-1-1-7-released/

Daar staan nog wat andere Kernels die werken met MIUI.
Standaard zit er nu vorkkernel in en die bevalt mij prima. Goede batterij, snelheid etc. Nooit behoefte gehadn og om andere te flashen maar je kan natuurlijk er even mee spelen.

Ik heb nu gwn standaard: Radio 32.48.00.32U_5.11.05.14 en Kernel: 2.6.35.8-vorkKernel
En zoals k zei zit nog op 1.1.7
ah die kernel heb ik op dit moment ook! heb alleen een andere radio 32.44.00.32U_5.09.05.30_2. Misschien de nieuwste eens installeren.

edit: ik kan alleen mijn phone niet als usb mass storage laten fungeren als ik hem aansluit aan mijn pc. Heb jij dat ook bij 1.1.7?

[Voor 9% gewijzigd door Ewivis op 17-01-2011 23:39]

• Ubomb
Hiervoor zat er altijd die 30_2 Radio op inderdaad... en toen was mijn batterij echt drama altijd.. toen ik over ben gegaan op .14 scheelde dat al heel wat (En natuurlijk moet je dan ook RIL van .14 flashen).

Er is inderdaad ook een nieuwe radio laatst uitgekomen, nog niet geprobeerd :)

Edit: Mass storage optie werkt bij mij prima. Opent gwn als verwisselbare schijf bi Deze computer.
Weet dus niet wat er dan mis is bij jou? (Ik activeer het gwn via: Snoer aansluiten laptop en tel > dat pulldown ding naar benede doen en dan charge only klikke > MASS Storage)

[Voor 32% gewijzigd door Ubomb op 17-01-2011 23:42]

• Ewivis
quote:
Ubomb schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:39:
Hiervoor zat er altijd die 30_2 Radio op inderdaad... en toen was mijn batterij echt drama altijd.. toen ik over ben gegaan op .14 scheelde dat al heel wat (En natuurlijk moet je dan ook RIL van .14 flashen).

Er is inderdaad ook een nieuwe radio laatst uitgekomen, nog niet geprobeerd :)

Edit: Mass storage optie werkt bij mij prima. Opent gwn als verwisselbare schijf bi Deze computer.
Weet dus niet wat er dan mis is bij jou? (Ik activeer het gwn via: Snoer aansluiten laptop en tel > dat pulldown ding naar benede doen en dan charge only klikke > MASS Storage)
ja dat doe ik dus ook, maar ik zie mijn fancy widget weggaan, weer terugkomen, maar ik zie geen pop up met schijf gedetecteerd. Als ik andere radio doe, kan het daaraan liggen?

edit: via clockworkmod recovery werkt hij wel nog prima, alleen in de rom dus niet

[Voor 4% gewijzigd door Ewivis op 17-01-2011 23:51]

• Ubomb
quote:
Ewivis schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:50:
[...]

ja dat doe ik dus ook, maar ik zie mijn fancy widget weggaan, weer terugkomen, maar ik zie geen pop up met schijf gedetecteerd. Als ik andere radio doe, kan het daaraan liggen?

edit: via clockworkmod recovery werkt hij wel nog prima, alleen in de rom dus niet
Zojuist gwn gekeken. Je heb idd gelyk fancy widget weg, terug, en dan duurt het wel nog zon 10 seconde voordat ie op mass storage gaat maar t werkt.

Radio vraag ik me af of het mee te maken heb, heb je voordat je deze rom geflasht heb nog full wipe gedaan of niet?

Lees anders ff http://www.miui-au.com/faq/radios-radios-radios/ en http://www.miui-au.com/faq/glossary/

Zie bij radio niet echt wat staan over usb opslag. Als ik naar t plaatje kijk hoe het er van binnen uitzie (Zie glossary link).. Lijkt het eerder aan Kernel te liggen (Flash memory driver).

Maar wel apart, als je dezelfde kernel + 1.1.7 als mij heb (R2)...

Eerlijk gezegd ben ik ook niet vrij technisch verder... als k iets wil weten zit ik op t support forum van miui op Whirlpool. Daar zitten wel goede mensen, moet je t daar anders ffies vragen: http://forums.whirlpool.n...fm?t=1620279&p=-1&#bottom

[Voor 11% gewijzigd door Ubomb op 17-01-2011 23:59]

• Ewivis
quote:
Ubomb schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:58:
[...]

Zojuist gwn gekeken. Je heb idd gelyk fancy widget weg, terug, en dan duurt het wel nog zon 10 seconde voordat ie op mass storage gaat maar t werkt.

Radio vraag ik me af of het mee te maken heb, heb je voordat je deze rom geflasht heb nog full wipe gedaan of niet?

Lees anders ff http://www.miui-au.com/faq/radios-radios-radios/ en http://www.miui-au.com/faq/glossary/

Zie bij radio niet echt wat staan over usb opslag. Als ik naar t plaatje kijk hoe het er van binnen uitzie (Zie glossary link).. Lijkt het eerder aan Kernel te liggen (Flash memory driver).

Maar wel apart, als je dezelfde kernel + 1.1.7 als mij heb (R2)...

Eerlijk gezegd ben ik ook niet vrij technisch verder... als k iets wil weten zit ik op t support forum van miui op Whirlpool. Daar zitten wel goede mensen, moet je t daar anders ffies vragen: http://forums.whirlpool.n...fm?t=1620279&p=-1&#bottom
Het is inmiddels gelukt. Blijkbaar zag hij het dus echt als een USB stick nu en had hij geen driveletter gekregen oid. Computer-->beheren-->schijven. Daar een schijfletter gegeven en het werkt weer. Fijn toch weer iets uit de wereld. En daarnaast maar direct geupgrade naar de nieuwe radio. 32.49.00.32U_5.11.05.27. Zal morgen testen of de kwaliteit van accu/signaal e.d. beetje goed zijn.

• janvanduschoten
Dit topic is overvol, we gaan door in

[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2

• TORB
quote:
TORB schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:37:
Is opgelost! In recovery-mode "rotation settings" gewiped. Draait nu als een zonnetje!

• Shanquish
  • Niet online
quote:
zAo schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:16:
[...]

Geen idee, ik ken MIUI niet.
In vergelijking met de stock rom is het redelijk gelijk op.
Nu syncte ik met de stock rom wel erg veel, wat de batterij geen goed deed, en moest ie na amper een dag alweer op de lader.
Nu doet ie er 2 dagen mee, maar dat deed de stock rom ook net toen ik de desire kocht.

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 09:26

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Cogitationis poenam nemo patitur

Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True