Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MexxT
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22-01 19:35
maar is ff de nieuwste braadnewz dr op zetten :p 1.7c ofzo?

de vorige beviel iig wel goed 8)

Audi S3

• madmaus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23-02 20:55
Toch vind ik het raar dat ik de hoeveelheid apps die ik in Leedroid 2.3d heb niet kan installeren onder Oxygen Gingerbread.
Het lijkt wel of de Oxygen rom iets minder goed met de a2sd+ partitie omgaat als de Leedroid rom.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17:07
OP aangepast, GingerVillain heeft nu ook een werkende camcorder :)

You've mistaken me for someone who really cares.

• mbroeders
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 03-10-2017
quote:
madmaus schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:10:
Toch vind ik het raar dat ik de hoeveelheid apps die ik in Leedroid 2.3d heb niet kan installeren onder Oxygen Gingerbread.
Het lijkt wel of de Oxygen rom iets minder goed met de a2sd+ partitie omgaat als de Leedroid rom.
Dat heeft wellicht te maken met het feit dat bij Oxygen de dalvik-cache op intern geheugen wordt geplaatst, niet direct met de manier waarop Oxygen de a2sd+ partitie gebruikt. Daardoor zal de ruimte op het intern geheugen automatisch sterker verminderen dan met een dalvik-cache op extern geheugen of de /cache partitie...

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

• Pinin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 24-02 21:42
2 vragen.

* Waarop baseer je je keuze voor een bep. rom (ik voel wel wat voor GingerVillian, maar lees veel berichten over Oxygen)
* Zover ik het weet kan je toch ook een nederlands woordenboek installeren bij deze 2.3 roms

There is no such thing as too much coriander.

• Stefangrp
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12:27
Ik zit er sterk over te denken om te gaan rooten en zo het probleem van beperkt geheugen te omzeilen. Qua roms twijfel ik nog tussen
- Standaard froyo met A2SD+,
- Sense HD rom
- Android 2.3
Verder heb ik geen behoefte aan aanpassingen, behalve misschien overbodige apps (zoals aandelen, twitter, etc) verwijderen

Het rooten zelf ga ik (mede dankzij de heldere OP) wel uitkomen denk ik.
Ik heb een paar vragen waar ik niet uit kom, dankzij de vele bomen in het bos ;)
- Hoe kan ik het beste backuppen? (moet dat uberhaupt wel?). Contacten etc staan in Gmail, smsjes hoeven niet bewaard dus dat is geen probleem. Het gaat me met name om instellingen van Android zelf en van de apps. Hoe backup ik dit het beste? Of kan dit uberhaupt niet omdat er straks een andere android op staat en apps op andere locatie (SD) staan?
- En ik heb nu nog het standaard SD-kaartje erin zitten. Is het aan te raden er een snellere in te doen, of is de standaard kaart eigenlijk wel snel genoeg?
- Zou ik nog een backup moeten maken van de oude SD? Ik heb geen cardreader o.i.d. dus daar moet ik moeite voor doen. (ik neem aan dat je eventuele backups terug moet zetten voordat je 'm in je Desire doet en aanzet enz)

• mbroeders
quote:
Pinin schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:24:
2 vragen.

* Waarop baseer je je keuze voor een bep. rom (ik voel wel wat voor GingerVillian, maar lees veel berichten over Oxygen)
* Zover ik het weet kan je toch ook een nederlands woordenboek installeren bij deze 2.3 roms
Eerst bekijk je wat je zoekt en vervolgens probeer je het. Kijk wat voor jou het beste voelt. Oxygen is populair, maar voor mij voelt Gingervillain véél beter. De toon in die thread op xda is ook veel vriendelijker en behulpzamer, dus voor mij is dat de keuze. Maar probeer ze eens en kijk wat jij het beste vindt...
Een NLs woordenboek zit standaard in Gingervillain (dacht ook in oxygen, maar weet dat niet zeker). Tevens doet de camcorder het nu ook in de laatste versie (oxygen niet helemaal zeker).

• emzed
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13:29
quote:
mbroeders schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:34:
[...]

Eerst bekijk je wat je zoekt en vervolgens probeer je het. Kijk wat voor jou het beste voelt. Oxygen is populair, maar voor mij voelt Gingervillain véél beter. De toon in die thread op xda is ook veel vriendelijker en behulpzamer, dus voor mij is dat de keuze. Maar probeer ze eens en kijk wat jij het beste vindt...
Een NLs woordenboek zit standaard in Gingervillain (dacht ook in oxygen, maar weet dat niet zeker). Tevens doet de camcorder het nu ook in de laatste versie (oxygen niet helemaal zeker).
Zojuist vers van de pers Oxygen 2.0 geinstalleerd en ik kan bevestigen dat camcorder het niet doet. Voor de rest zou ik ook GingerVillain aanraden. Ze lijken op elkaar, alleen is het OTA updaten door Richard Trip wat beter voorzien. Installeer wel even Launcher Pro als homescreen.

• Decennia
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17-02 21:53

Decennia

VECTORHEAD

Mijn HTC Hub werkt nog steeds niet, iemand een tip ? Ik wil graag alle extra thema's

Gegroet!

• JKratos
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 24-02 16:47
quote:
emzed schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:47:
[...]

Zojuist vers van de pers Oxygen 2.0 geinstalleerd en ik kan bevestigen dat camcorder het niet doet. Voor de rest zou ik ook GingerVillain aanraden. Ze lijken op elkaar, alleen is het OTA updaten door Richard Trip wat beter voorzien. Installeer wel even Launcher Pro als homescreen.
Oxygen 2.0 RC6 bedoel je dan toch, neem ik aan?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

• kraonkel
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 24-02 07:49
Stefangrp

In recovery kan je een volledige backup maken voor 't geval er iets mis gaat.
Maar met backup pro of titanium kun je van te voren al een backup maken.
Je backupt dan niet je instellingen maar de apps en hun data en evt je foto's. Je apps omdat je anders al die leuke en nuttige programma's opnieuw moet zoeken in de market. Je zet daarna met restore al die programma's weer terug in je telefoon. En een kopie maken van je complete sd kaart kan je toch doen door je telefoon dmv usb kabel met je pc verbinden en dan diskdrive te kiezen, kan je mooi een kopietje maken.
Kaartje is snel genoeg. Ik heb kaartje 16GB klasse 2, wel geen vergelijking met anderen gedaan, maar deze is voor mij snel genoeg.
Dus noteer de ww en gebruikersnamen die je hebt gebruikt en de eventuele wep/wpacode die je hebt voor je wifi.

kraonkel wijzigde deze reactie 09-01-2011 23:09 (11%)

Clevonotebook, MacBook pro, oneplus 5, 7+ iPhone

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

EDIT: DUBBELPOST

Decennia wijzigde deze reactie 10-01-2011 09:06 (96%)

Gegroet!

• -TheNose-
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19-01 16:23
Er is overigens wel een hoop kritiek op AdamG de laatste tijd zeg! Het blijft hem toch achtervolgen dat hij niet altijd credit geeft daar waar nodig. Zeggen dat het geen CM rom is, maar vervolgens een bult code gebruiken van die rom (ok hij bedankt CM wel in zijn openingspost), dat voelt gewoon mank.

Nu heeft XDA zijn topic ook nogeens gesloten om die reden (geen sources vermeld). Zie zijn gebitch erover op twitter. :P

Hattrick! SC Oud-Beijerland (1359602), XBL: TheN0ze

• janvanduschoten
Leuke easter egg is er in Android 2.3/gingerbread gevonden. Druk op [menu], over de telefoon en druk snel meerdere malen op [Android versie] :)

Bron: http://www.androidcentral.com/gingerbread-easter-egg-discovered

• mbroeders
quote:
-TheNose- schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:42:
Er is overigens wel een hoop kritiek op AdamG de laatste tijd zeg! Het blijft hem toch achtervolgen dat hij niet altijd credit geeft daar waar nodig. Zeggen dat het geen CM rom is, maar vervolgens een bult code gebruiken van die rom (ok hij bedankt CM wel in zijn openingspost), dat voelt gewoon mank.

Nu heeft XDA zijn topic ook nogeens gesloten om die reden (geen sources vermeld). Zie zijn gebitch erover op twitter. :P
Het lijkt weer te zijn bekoeld. Is er trouwens iemand die me kan uitleggen waarom dit wel bij Oxygen zou gebeuren, maar niet bij MIUI of UltimateDroid? Beide roms zijn toch niet open-source? Waarom zouden die dan wel aangeboden kunnen worden op XDA, maar Oxygen niet? (ik raad trouwens wel GingerVillain aan ;) )

• madmaus
quote:
mbroeders schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:01:
[...]

Dat heeft wellicht te maken met het feit dat bij Oxygen de dalvik-cache op intern geheugen wordt geplaatst, niet direct met de manier waarop Oxygen de a2sd+ partitie gebruikt. Daardoor zal de ruimte op het intern geheugen automatisch sterker verminderen dan met een dalvik-cache op extern geheugen of de /cache partitie...
Dit is het inderdaad, ik had het ook al gevonden op XDA ja.
Voor de mensen die dit ook ondervinden:

link naar XDA

Ik ben inmiddels weer terug naar Leedroid Froyo 2.3d.
Maar ik denk dat ik binnenkort wel overga naar een gingerbread rom.
Het oogt echt een stuk sneller in elk geval.

Gingervillain had ik ook nog even geprobeerd, maar daar werkt SetCPU niet bij mij. En Adfree werkt ook niet, maar dit is op te lossen door in Villainsettings de hostblocker te downloaden.
Verder mis ik de % in de batterij status ( ik had supercircle battery mod geprobeerd maar dat start hij niet meer op)

madmaus wijzigde deze reactie 10-01-2011 11:55 (26%)

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• dkawa
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:51
quote:
Stefangrp schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:27:
Ik zit er sterk over te denken om te gaan rooten en zo het probleem van beperkt geheugen te omzeilen. Qua roms twijfel ik nog tussen
- Standaard froyo met A2SD+,
- Sense HD rom
- Android 2.3
Verder heb ik geen behoefte aan aanpassingen, behalve misschien overbodige apps (zoals aandelen, twitter, etc) verwijderen

Het rooten zelf ga ik (mede dankzij de heldere OP) wel uitkomen denk ik.
Ik heb een paar vragen waar ik niet uit kom, dankzij de vele bomen in het bos ;)
- Hoe kan ik het beste backuppen? (moet dat uberhaupt wel?). Contacten etc staan in Gmail, smsjes hoeven niet bewaard dus dat is geen probleem. Het gaat me met name om instellingen van Android zelf en van de apps. Hoe backup ik dit het beste? Of kan dit uberhaupt niet omdat er straks een andere android op staat en apps op andere locatie (SD) staan?
- En ik heb nu nog het standaard SD-kaartje erin zitten. Is het aan te raden er een snellere in te doen, of is de standaard kaart eigenlijk wel snel genoeg?
- Zou ik nog een backup moeten maken van de oude SD? Ik heb geen cardreader o.i.d. dus daar moet ik moeite voor doen. (ik neem aan dat je eventuele backups terug moet zetten voordat je 'm in je Desire doet en aanzet enz)
Ik heb de volgende ROM:

http://www.android-hilfe....sd-_root-pb99img-zip.html (versie 2 met a2sd+ en root+deodexed)

Werkt perfect!

Backup gebruik ik Titanium backup, werkt ook super! Zelf heb ik een A-data 16Gb card, class 4 volgens mij.. is snel zat.

Backup van mijn SD kaartje doe ik met regelmaat.

succes ermee!

• madmaus
Super circle battery mod type Z voor Gingervillain Gingerbread:

http://circle.glx.nl/down...DLTAxLTEwLTEyLTMyLTEuemlw

• kraonkel
quote:
Thnx. Prima deze circle battery mod.Nu is GingerVillain compleet. Sinds gisteren ook overgestapt op GingerVillain 0.6.
Gewoon een goede Rom. Zit lekker in elkaar.En geen aandelen Facebook of Javabox ! Jammer van Sense maar ik heb ADWLauncher EX + enkele themes aangeschaft, vind ik een waardige vervanger waar je lekker alles kunt aanpassen en een beetje 'eigen' look geven. Ook met het acculeven gaat GingerVillain zuinig om. Na 10 uur nog 70 %, alleen paar keer spelletje gedaan. Heb ongeveer 150 apps en 132 MB over.
Blijf er even bij.

kraonkel wijzigde deze reactie 10-01-2011 19:22 (8%)

• RedFeather
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 26-01 16:58
De manier van rooten..

Werkt dit ook op andere toestellen van HTC?
Zoals; HTC Desire Z, Desire HD, Hero, Legend, en Wildfire?

Of alleen voor de desire? En zo ja, waar kan ik andere tuts vinden erover? :)

RedFeather wijzigde deze reactie 11-01-2011 09:53 (84%)

• mbroeders
quote:
RedFeather schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:36:
De manier van rooten..

Doe ik er één voor, kun je de rest zelf proberen, ok? ;) voorbeeld

Kort gezegd, je kunt ze rooten, maar de manieren verschillen. En zoals je ziet is Google een goede plek om te zoeken. En natuurlijk verwijs ik je door naar XDA developers Succes!

• madmaus
Ik had Gingervillain geflasht maar ik zie nu dat ik mijn navigatie Navigon niet meer kan openen, hij crasht meteen.
Dit was voor mij reden om hem weer te verwijderen. Erg jammer want hij was verder wel mooi.
Ik ben nu weer terug naar Leedroid, die draait verder heel stabiel. Maar hij is een stuk groter door sense.

Zijn er mensen die Gingervillain gebruiken icm Navigon?

• SpaceK33z
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23-02 18:30
quote:
RedFeather schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:36:
De manier van rooten..

Voor elke telefoon verschilt dit enorm. Op sommige telefoons is dit heel erg makkelijk (met 1 klik heb je root), met sommige gewoon makkelijk (zoals bij de HTC Desire) en bij sommige telefoons is het weer moeilijk. Google is je beste vriend ;).

• mbroeders
quote:
madmaus schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:28:
Ik had Gingervillain geflasht maar ik zie nu dat ik mijn navigatie Navigon niet meer kan openen, hij crasht meteen.
Dit was voor mij reden om hem weer te verwijderen. Erg jammer want hij was verder wel mooi.
Ik ben nu weer terug naar Leedroid, die draait verder heel stabiel. Maar hij is een stuk groter door sense.

Nee, dat werkt niet, zie deze post van Richard. Navigon moet zelf nog compatible met gingerbread gemaakt worden. (ps. zoekfunctie op xda is erg handig ;) )

• jelmervos
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
quote:
madmaus schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:28:

Misschien is Navigon nog niet klaar voor Android 2.3. Ik lees dat meer mensen crashes hebben met Navigon op Android 2.3.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• janvanduschoten
Hetzelfde geld voor Miren Browser, alles werkt goed, behalve crashed hij als je iets wilt downloaden, daar zijn ze nu mee bezig.

Voor degene die gestures uit willen zetten in Miren,
quote:
In settings->advanced->web page, you will find related config to turn it off.
Verder een super fijne browser, ook netjes in het Nederlands vertaald (bedankt Kees ;) )

• jelmervos
  • Niet online
Ik heb twee vragen over Ginger Villain die ik niet zo snel kan vinden:
1. In de standaard browser wordt de tekst aangepast als je inzoomt, geldt dit ook voor de browser in Ginger Villain of is dit puur iets van Sense?
2. Bij het standaard telefoonboek kun je personen koppelen aan een Facebook/Twitter account? Is dit ook mogelijk in Ginger Villain? Zo niet, eventueel via een app?

• madmaus
quote:
mbroeders schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:55:
[...]

Nee, dat werkt niet, zie deze post van Richard. Navigon moet zelf nog compatible met gingerbread gemaakt worden. (ps. zoekfunctie op xda is erg handig ;) )
Thx, beetje beschamend dat ik dat zelf niet had kunnen zoeken. Toch bedankt voor je reactie.
quote:
jelmervos schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:08:
Ik heb twee vragen over Ginger Villain die ik niet zo snel kan vinden:
1. In de standaard browser wordt de tekst aangepast als je inzoomt, geldt dit ook voor de browser in Ginger Villain of is dit puur iets van Sense?
2. Bij het standaard telefoonboek kun je personen koppelen aan een Facebook/Twitter account? Is dit ook mogelijk in Ginger Villain? Zo niet, eventueel via een app?
Van wat ik ervaren heb:
1) de tekst wordt automagisch aangepast aan je scherm, net zoals sense dat doen.
2) hier heb ik nog geen ervaring mee.

• mbroeders
quote:
madmaus schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:16:
[...]
Thx, beetje beschamend dat ik dat zelf niet had kunnen zoeken. Toch bedankt voor je reactie.

[...]

2) hier heb ik nog geen ervaring mee.
Geen probleem, niet beschamend in ieder geval :)

Wat betreft koppelen, je kunt je facebookcontacten in gingervillain (en twitter volgens mij ook) synchroniseren met bestaande contacten. In Facebook naar instellingen en dan synchroniseren.

• jelmervos
  • Niet online
quote:
mbroeders schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:07:
[...]

Wat betreft koppelen, je kunt je facebookcontacten in gingervillain (en twitter volgens mij ook) synchroniseren met bestaande contacten. In Facebook naar instellingen en dan synchroniseren.
Klinkt goed, het gaat mij met name om de profiel foto die dan zichtbaar is als iemand belt.

jelmervos wijzigde deze reactie 11-01-2011 12:17 (6%)

• kraonkel
offtopic
Even een waarschuwing:
Kijk uit met Weather widget. Deze geïnstalleerd en wilde andere skin downloaden, even niet goed nagedacht, nog wat grieperig, toen ik het bericht kreeg of ik AcutiemobiNL2.3.7.apk wilde downloaden. Toen heb ik wat vlug doorgeklikt. Even later kreeg ik bericht dat ik allerlei Cuties, Jokes en Fun en Pics zou krijgen voor 12E/week. Toen werd ik snel wakker. Je kon er vanaf door stop FUN enz te sms'sen naar 3669. Kreeg toen wel bericht dat ik er vanaf ben. Ben benieuwd wat dit 'grapje' mij tot nu toe gaat kosten. Dus kijk uit voor 3669 ik weet wel niet of Weather widget er werkelijk iets mee te maken heeft. Zal nog even contact opnemen met Vodafone, voor wat het waard is.
Edit : Via Vodafone website alle betaalde sms-diensten uit Nederland laten stopzetten door sms naar 1555 te sturen, Filter aan 7838.
Ontopic: Nog steeds blij met Gingervillain 0.6, uitgeprobeerd camcorder doet het inderdaad.

kraonkel wijzigde deze reactie 11-01-2011 16:04 (14%)

• XLerate
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 26-09-2011
Ik heb een probleem waar ik niet uit kom. Ik draai nu sinds kort tot groot plezier Leedroid op mijn Desire. Een vriend van me wil dit ook graag en ik zou dat dan wel even voor hem gaan regelen.

Rooten met Unrevoked ging prima. Maar toen ik in de recovery kwam om de ROM te flashen kreeg ik deze foutmelding:

ClockworkMod Recovery v2.5.0.7
E:Can't find MISC:
E:Can't mount CACHE:recovery/command
E:Can't mount CACHE:recovery/log

Na een korte google zoektoch kwam ik dit topic tegen: http://www.androidworld.n...roid-maken-lukt-niet.html

Gedaan wat daar verteld wordt maar dat hielp helaas ook niet. Kreeg een error bij het opnieuw rooten. Na nog wat googlewerk kwam ik erachter dat het misschien eraan kan liggen dat de telefoon te nieuw (?) is?

Info uit fastboot:
BRAVO PVT4 SHIP S-ON
HBOOT-0.93.0001

Even vergelijken met mijn eigen telefoon, en daar staat BRAVO PVT3. Zelfde HBOOT versie. Ik weet echter niet of dit iets van betekenis is.

Iemand die hier iets mee kan?

edit: Ik wou de telefoon dan eerst maar laten zoals hij normaal is zoals hij uit de doos komt. Maar aangezien hij nu ook de officiele HTC updates niet wil installeren geeft aan dat hij dus toch niet meer helemaal stock is denk ik. Bij het installeren van een update reboot hij naar het recovery menu. Dus ik voel me nu ook een beetje bezwaard om hem met zo'n telefoon te laten zitten.

XLerate wijzigde deze reactie 12-01-2011 00:17 (14%)

• mesm90
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 19-02 15:48
wat je het beste kan doen is hem eens unrooten
en dan nogmaals te rooten

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16:14
Op de stock HTC-rom kon ik dolphin browser bookmarks als snelkoppeling op mijn homescreen zetten. Nu draai ik MIUI. Die lijkt dat niet te kunnen.
Heeft iemand dat wel voor elkaar gekregen?

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
quote:
djiedjee schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:04:
Op de stock HTC-rom kon ik dolphin browser bookmarks als snelkoppeling op mijn homescreen zetten. Nu draai ik MIUI. Die lijkt dat niet te kunnen.
Heeft iemand dat wel voor elkaar gekregen?
Wat heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen?

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 16:26
quote:
janvanduschoten schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:03:
Hetzelfde geld voor Miren Browser, alles werkt goed, behalve crashed hij als je iets wilt downloaden, daar zijn ze nu mee bezig.

Voor degene die gestures uit willen zetten in Miren,
[...]

Verder een super fijne browser, ook netjes in het Nederlands vertaald (bedankt Kees ;) )
Ik merkte in Miui dat er meer niet lekker werkte met Miren. Bepaalde sites met Flash gingen niet goed en soms kom ik niet goed in- of uitzoomen. Dingen die met de standaardbrowser iig gewoon goed werkte. Voor mezelf zit ik niet zo te wachten op tabbed browsing op mijn Desire, dus ik kan goed uit de voeten met de standaard browser. Ik zal er wel apart in zijn, maar ik gebruik de browser op dat ding alleen maar om even snel iets op te zoeken, links uit twitter enzo. Ik ga niet uitgebreid zitten browsen, daarvoor is het scherm nog altijd een pietsie te klein (en mijn ogen te slecht/vingers te dik).

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

• djiedjee
Uiteraard heb ik de hele telefoon doorgespit en uitgebreid gezocht op internet. Niets gevonden.
Omdat ik verwacht dat ik niet de enige ben die shortcuts naar bookmarks wel handig zou vinden....
quote:
RoD schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:05:
[...]

Wat heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen?

• janvanduschoten
Met de Miren browser: als je op de desbetreffende pagina staat, op het sterretje links bovenin tappen, popup menu kiezen voor "Maak een snelkoppeling op het..." en op [ok] drukken & u is klaar :)

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:04
quote:
kraonkel schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:21:
offtopic
Even een waarschuwing:
Kijk uit met Weather widget. Deze geïnstalleerd en wilde andere skin downloaden, even niet goed nagedacht, nog wat grieperig, toen ik het bericht kreeg of ik AcutiemobiNL2.3.7.apk wilde downloaden. Toen heb ik wat vlug doorgeklikt. Even later kreeg ik bericht dat ik allerlei Cuties, Jokes en Fun en Pics zou krijgen voor 12E/week. Toen werd ik snel wakker. Je kon er vanaf door stop FUN enz te sms'sen naar 3669. Kreeg toen wel bericht dat ik er vanaf ben. Ben benieuwd wat dit 'grapje' mij tot nu toe gaat kosten. Dus kijk uit voor 3669 ik weet wel niet of Weather widget er werkelijk iets mee te maken heeft. Zal nog even contact opnemen met Vodafone, voor wat het waard is.
Edit : Via Vodafone website alle betaalde sms-diensten uit Nederland laten stopzetten door sms naar 1555 te sturen, Filter aan 7838.
Ontopic: Nog steeds blij met Gingervillain 0.6, uitgeprobeerd camcorder doet het inderdaad.
Zijn er nog dingen die niet lekker werken in Gingervillain? Of is hij zo goed als bugvrij?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• djiedjee
Miren browser had ik nog niet. Ik ga even kijken. Bedankt!
quote:
janvanduschoten schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:41:
Met de Miren browser: als je op de desbetreffende pagina staat, op het sterretje links bovenin tappen, popup menu kiezen voor "Maak een snelkoppeling op het..." en op [ok] drukken & u is klaar :)

• jelmervos
  • Niet online
quote:
Maverick schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:45:
[...]

Zijn er nog dingen die niet lekker werken in Gingervillain? Of is hij zo goed als bugvrij?
Wat ik nog mis in Ginger Villain is een FM radio.

• Maverick
quote:
jelmervos schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:02:
[...]

Wat ik nog mis in Ginger Villain is een FM radio.
Zie niet wat je daarmee moet. genoeg programma's om radio te streamen. Een stuk beter ontvangst dan FM. En je hoeft niet perse je koptelefoon te gebruiken.

Maar bugs als in dingen die nog niet lekker werken? Is hij een beetje snel?

• janvanduschoten
Ik heb zelf geen klachten over Ginger Villain, hij werkt bij mij helemaal naar tevredenheid. Ik weet niet of anderen nog problemen hebben, maar ik vind hem prettig werken. Wat ik nog wel mis zijn de CyanogenMOD instellingen, dan zou ik de verlichting van de knoppen e.d. uit kunnen zetten, trackball to wake, etc. maar dat zijn voor mij geen hoofdzaken.

• Visitor.q
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 05-02 19:37
Nou, ik heb blijkbaar behoorlijk zitten prutsen, maar goed mijn Desire werkt nu weer met GingerVillain 0.6.
Eerst geroot enzo met Unrevoked, ging niet gelijk goed (failed), want er was te weinig opslagruimte op het intern geheugen, tenminste dat denk ik want nadat ik wat apps verwijderde deed hij het wel. Toen de SD kaart gepartitioneerd via linux, blijkbaar moet de FAT32 partitie /dev/sda1 zijn, want toen ik hem als 2e partitie had gemaakt (sda2) wilde de recovery dinges hem niet mounten.

Toen een backup gemaakt ('nandroid') zoals je dat met die clockworkmod kunt doen, maar daarna bleef de telefoon hangen in een rebootloop. Beetje googlen bleek dat ik factory reset etc moest doen. Ik dacht prima, toch een backup, maar dat loste niet veel op; ik kon blijkbaar mijn originele installatie niet meer booten. Toen extern maar even die .zip van gingervillain erop gezet en dat werkte gelukkig na een full wipe, maar nu moet ik al mijn apps opnieuw kopen. wtf? Ik dacht dat dat wel goed geregeld was via imei of google account??? Iemand een idee?

• Maverick
Je hoeft niets opnieuw te kopen. Je kunt ze gewoon kosteloos weer downloaden.

• Visitor.q
Ja ik zie inderdaad nu allemaal 'purchased' dingen in de market staan, maar ik begon met zoeken naar need for speed shift, en die staat daar niet tussen, die kost 3 euro 77...

edit: ah, blijkbaar zijn er anderen met hetzelfde probleem. EA heeft blijkbaar NFS opnieuw in de market gezet en blijkbaar niet gekoppeld. Ik mail ze wel.

Visitor.q wijzigde deze reactie 12-01-2011 16:06 (31%)

• xburchartz
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 11-02 17:32
Even een vraagje over revoked omdat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb lang geleden m'n desire geroot en heb het nu zo dat als ik naar recovery boot, ik eerst 'apply update.zip' moet doen om in clockwork recovery te komen. Ik zie in de OP dat er allerlei zaken worden besproken met Amon_Ra. Dit wil ik ook wel, maar dan denk ik dat ik eerst naar revoked moet?

Hoe doe ik dat in mijn geval?

• janvanduschoten
In de OP staat in het "hoe krijg ik root " gedeelte een link naar de thread van Amon_Ra op XDA. In de op van die thread staat hoe je hem moet flashen. Check altijd wel de md5sum voordat je hem gaat flashen.

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 24-02 12:08
quote:
janvanduschoten schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:31:
Ik heb zelf geen klachten over Ginger Villain, hij werkt bij mij helemaal naar tevredenheid. Ik weet niet of anderen nog problemen hebben, maar ik vind hem prettig werken. Wat ik nog wel mis zijn de CyanogenMOD instellingen, dan zou ik de verlichting van de knoppen e.d. uit kunnen zetten, trackball to wake, etc. maar dat zijn voor mij geen hoofdzaken.
Ja, deze mis ook. Daarnaast heb ik het idee dat het indrukken van de aan/uit knop niet zo snel reageerd (dat ik als het ware even moet wachten tot het scherm aanspringt), en dat nadat je na't opstarten het scherm hebt uitgezet het beeldscherm opeens een stuk minder word verlicht.

• Visitor.q
Zo ben een beetje aan het ontwennen van Sense met dat GingerVillain. Werkt best goed, al mis ik wat dingen als die htc klok App, die toch best sjiek is. Anyway, vraagje, hoe kan ik het shutter sound van de camera uitzetten?

• janvanduschoten
quote:
Visitor.q schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 07:29:
Zo ben een beetje aan het ontwennen van Sense met dat GingerVillain. Werkt best goed, al mis ik wat dingen als die htc klok App, die toch best sjiek is. Anyway, vraagje, hoe kan ik het shutter sound van de camera uitzetten?
Kijk voor de klok eens naar Fancy Widget, die lijkt er veel op. Voor de meeste HTC widgets is wel weer een goede/beter alternatief te vinden.
quote:
Cyleo schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:57:
[...]
Ja, deze mis ook. Daarnaast heb ik het idee dat het indrukken van de aan/uit knop niet zo snel reageerd (dat ik als het ware even moet wachten tot het scherm aanspringt), en dat nadat je na't opstarten het scherm hebt uitgezet het beeldscherm opeens een stuk minder word verlicht.
Ginger Villain 0.7 is net uit, CyanogenMOD settings zijn toegevoegd en de FM radio :) De lag bij het unlocken heb ik soms ook, de brightness heb ik standaard op 35% staan, dus daar geen problemen mee.
quote:
Changelog:

Version 0.7:
* Added CMParts (CyanogenMod Settings)
* Added FM (CyanogenMod Team)
* Added DSPmanager (CyanogenMod Team)

• mbroeders
quote:
Cyleo schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:57:
[...]

Die lag is bekend. Richard Trip gaf zelf aan dat het mogelijk aan de screen-off animatie ligt. Je kunt deze uitschakelen met behulp van Spare Parts, maar je verliest dan wel een mooie feature. Ook zijn er personen die denken dat het aan de setCPU gouvernor ligt, dus deze kun je ook nog proberen te veranderen. Maar het is niet echt een enorm probleem toch?! Die verlichting dat heb ik ook vaker gelezen, geen flauw idee waardoor dat komt...

• Ewivis
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 15:51
hmm, wat ik mis in de gingerbread roms is dat als je op het telefoontje klikt om te bellen je niet een naam in kan vullen(ala T9 style) om namen op te zoeken. Hij doet dan direct nummers. Ik wil allebei zeg maar, dat hij zoekt naar een naam en dat hij nummers invoert net als bij HTC sense roms.

AMD Ryzen 5 3600@stock / 32GB@3600mhz / Gigabyte 5700 XT Gaming OC 8GB

• Maverick
quote:
Ewivis schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:01:
hmm, wat ik mis in de gingerbread roms is dat als je op het telefoontje klikt om te bellen je niet een naam in kan vullen(ala T9 style) om namen op te zoeken. Hij doet dan direct nummers. Ik wil allebei zeg maar, dat hij zoekt naar een naam en dat hij nummers invoert net als bij HTC sense roms.
Is idd nog steeds een gemis. Dialer One kan dit wel, maar vind ik dan weer niet zo fijn.

• hjw-001
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 12-12-2019
quote:
Maverick schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:19:
[...]

Is idd nog steeds een gemis. Dialer One kan dit wel, maar vind ik dan weer niet zo fijn.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=784778
Fast Dialer

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Echt niemand die weet hoe ik met RCMixHD in de HTC Hub kom ? Hij geeft aan dat hij de catalogus neit kan downloaden ?

En heb afentoe wat vastlopers met RCMixHD, is dit normaal ?

Gegroet!

• kraonkel
quote:
Decennia schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:14:
Echt niemand die weet hoe ik met RCMixHD in de HTC Hub kom ? Hij geeft aan dat hij de catalogus neit kan downloaden ?

Nee. Ik heb ook RCMixHD (en welke Rom niet?)gedraaid en kreeg ook geen toegang tot HTC Hub. Bij andere HDRoms had ik dat probleem niet. Moet zeggen zo spectaculair vind ik HTC Hub toch niet om daar wakker van te liggen. Heb geen vastlopers gehad. Ben nu tevreden gebruiker van VillainRom 0.7. Maar ja, voor zolang het duurt. Er liggen ook zoveel Roms op de loer.

kraonkel wijzigde deze reactie 13-01-2011 21:42 (4%)

• Ewivis
quote:
Decennia schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:14:

Heb hem ook draaien, vind hem wel iets trager dan de standaard 2.2 froyo's etc. Maar het browsen gaat zo lekker vlot en vloeiend :) de HTC hub heb ik nooit geprobeerd, mis het ook niet! :+

• marcel-o
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 06-11-2019

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

quote:
Maverick schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:45:
[...]

Ik heb er n u 0.7 op staan
heb wel wat bugs.
De (eindelijk) instelbare powerwidget kan niet schakelen tussen 2g en 3g.(blijft lichtgroen, als in half grijs/groen)
andere widgets ook niet trouwens.
vanmorgen ging mn wekker ook niet goed, hij trilde niet.
Ik gebruik de wekker alleen met tril zodat mn vriendin niet onnodig vroeg wakker wordt. Nou werd ik onnodig te laat wakker :')
Of dat nou te maken heeft dat ie aan t laden was, weet ik niet. Nog ff testen dus.
De LEDs doen heet ook niet. tijdens t laden niks(geen oranje, geen groen na 90%), geen notificatie na bellen/sms.
Maargoed t is 'n BeTa die verder prima werkt. :)

kan alleen nog geen performence testen met Quadrant omdat 3d nog niet werkt.

Accu is overigens 2 dagen d:)b en dan gebruik ik m geregeld.

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

quote:
Ewivis schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:35:
[...]

Heb hem ook draaien, vind hem wel iets trager dan de standaard 2.2 froyo's etc. Maar het browsen gaat zo lekker vlot en vloeiend :) de HTC hub heb ik nooit geprobeerd, mis het ook niet! :+
Ah dan klopt het. I kdraai RCMiXHD met Dolphin Mini en werkt verassend snel idd. Ik heb er aardig wat apps op staan die in het geheugen dan blijven hangen, dus het zou daar wel door komen. Vinden Gingerbread neit zoveel vernieuwing brengen, maar gooi die er miss eens op !

En i kzie net dat je HTC Hub theme's gewoon als .apk kan downen, ik treur niet meer =P

Gegroet!

• Ewivis
quote:
marcel-o schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:35:
[...]

Ik heb er n u 0.7 op staan
heb wel wat bugs.
De (eindelijk) instelbare powerwidget kan niet schakelen tussen 2g en 3g.(blijft lichtgroen, als in half grijs/groen)
andere widgets ook niet trouwens.
vanmorgen ging mn wekker ook niet goed, hij trilde niet.
Ik gebruik de wekker alleen met tril zodat mn vriendin niet onnodig vroeg wakker wordt. Nou werd ik onnodig te laat wakker :')
Of dat nou te maken heeft dat ie aan t laden was, weet ik niet. Nog ff testen dus.
De LEDs doen heet ook niet. tijdens t laden niks(geen oranje, geen groen na 90%), geen notificatie na bellen/sms.
Maargoed t is 'n BeTa die verder prima werkt. :)

kan alleen nog geen performence testen met Quadrant omdat 3d nog niet werkt.

Accu is overigens 2 dagen d:)b en dan gebruik ik m geregeld.
Tcoh nog maar eens 0,7 proberen dan met andere dailerapp

• Stefangrp
  • Laatst online: 12:27
Er was hier laatst toch iemand die zn Desire geroot had, daarna moederbord-problemen kreeg en m (uiteraard unrooted) voor garantie heeft opgestuurd?
Is die al terug en heeft HTC gemerkt dat ie geroot was? Wel handig om te weten in het kader van garantieperikelen.. :)

Ik twijfel ook om te rooten vanwege beperkt geheugen..

• Ewivis
quote:
Ewivis schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:09:
[...]

Tcoh nog maar eens 0,7 proberen dan met andere dailerapp
Nou ik vind het helemaal niks. Ik mis toch duidelijk de Sense apps. Ook ging het browsen een stuk trager dan op de HD rom. Dit komt vooral omdat je Gif animaties niet kan uitzetten. Dat kan in de HD rom wel. De telefoon-uitzet-animatie is wel vet :)

• Visitor.q
quote:
janvanduschoten schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 08:16:
Kijk voor de klok eens naar Fancy Widget, die lijkt er veel op. Voor de meeste HTC widgets is wel weer een goede/beter alternatief te vinden.
Ik gebruikte hiervoor ook al LauncherPro, dus ik moest al wennen aan andere widgets, maar die apps die je verder bij Sense krijgt zijn eigenlijk best goed (nu ik ze vergelijk met de wat spartaans aandoende apps die de taak in Gingerbread vervullen). Vooral de contacts ('people') app is stukken mooier in Sense, en het klokje (bureauklok, timer, stopwatch en alarm in 1) is goed en functioneel. En de dialer idd, maar in feite gaat het wel wennen, dat moest ik ook toen ik Launcherpro wilde gebruiken.

Wat wel erg cool is dat het scherm geel oplicht als een scrollend menu ergens 'botst', die flash als je hem op standby zet alsof het een oude televisie is, dat je via het pull-down menu wifi, bluetooth etc aan/uit kunt switchen.

Ik heb blijkbaar alleen nog (weer) een 'oude' market, het lijkt op de market die ik een maand of 2 geleden op froyo had. Is dat normaal?

edit: gelijk nog een vraag, de meeste apps komen inderdaad op de apps2sd ruimte maar ik ben intussen toch gekrompen van 140 naar 80 mb intern geheugen (SD-ext3 geheugen wordt hier niet meegeteld), waar zit hem dat in, is dat Email data enzo?

Visitor.q wijzigde deze reactie 13-01-2011 23:44 (9%)

• janvanduschoten
De oude market is normaal. Je kunt de nieuwe eventueel ook als losse .apk installeren, te vinden op XDA. Wat betreft je interne geheugen: ik zelf heb de widget van Mini Info (onmisbaar! ) en als je daar op je interne geheugen tapt, zie je precies welke app er geheugen inneemt en ook hoeveel.

• Visitor.q
quote:
janvanduschoten schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 00:18:
De oude market is normaal. Je kunt de nieuwe eventueel ook als losse .apk installeren, te vinden op XDA. Wat betreft je interne geheugen: ik zelf heb de widget van Mini Info (onmisbaar! ) en als je daar op je interne geheugen tapt, zie je precies welke app er geheugen inneemt en ook hoeveel.
Ha, gevonden! Dank!

• lekzzz
  • Laatst online: 21-02 23:32
Ik ben nog niet zo lang bezig met rooten en heb sinds enkele dagen de Oxygen v2.0-RC6 rom op m'n Desire staan. Ben op zich tevreden alleen kan ik nog geen apkmanager voor de mac vind, wat ik erg jammer vind.

Tevens vroeg ik me af of er nu echte 'musthave' apps zijn die er voor Gingerbread op moeten/ zou willen?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ OnePlus Two 64GB / OnePlus3 64GB / Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB

• janvanduschoten
quote:
lekzzz schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 08:51:
Ik ben nog niet zo lang bezig met rooten en heb sinds enkele dagen de Oxygen v2.0-RC6 rom op m'n Desire staan. Ben op zich tevreden alleen kan ik nog geen apkmanager voor de mac vind, wat ik erg jammer vind.

Tevens vroeg ik me af of er nu echte 'musthave' apps zijn die er voor Gingerbread op moeten/ zou willen?
Welkom hier :)

Wat wil je met een .apk manager doen?
Voor apps moet je in de market en app thread zijn, die vind je hier.

• djiedjee
Ik was na het rooten ook lekker veel apps gaan installeren en heb nu ook nog maar 25 MB internal storage over. Ik kan zien dat er ongeveer 150MB A2SD-storage in gebruik is, dus dat werkt op zich wel.

Hoe A2SD exact werkt weet ik niet, maar elke app die ik installeer lijkt gedeeltelijk op de A2SD-partitie en gedeeltelijk in het intern geheugen te komen.
Hoeveel internal storage precies door een app gebruikt wordt kan je volgens mij niet zien via Mini Info. Die toont de standaard applicatiebeheer schermen. Daar wordt de totale grootte van een app getoond. Welk gedeelte daarvan intern, en welk gedeelte op A2SD geplaatst wordt, weet je volgens mij niet...
quote:
janvanduschoten schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 00:18:

• lekzzz
quote:
janvanduschoten schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 10:46:
[...]

Welkom hier :)

Wat wil je met een .apk manager doen?
Voor apps moet je in de market en app thread zijn, die vind je hier.
Bedankt voor de link :) Ik zag dat je met een apk manager meer in het uiterlijk kan gaan veranderen zonder complete thema's eraan te hoeven koppelen, als ik me niet vergis>

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ OnePlus Two 64GB / OnePlus3 64GB / Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB

• janvanduschoten
Voor het aanpassen van het uiterlijk van je ROM kun je inderdaad kiezen voor een theme, deze zijn soms erg uitgebreid, maar passen soms ook alleen maar de top bar aan, met wat andere iconen. Je kunt in het Themes and apps gedeelte op XDA al diverse kant en klare themes vinden. Misschien in de volgende link wat meet voor je, Ultimate Online Theme Kitchen (New Version 2b) --Make your own theme !!, daar kun je zelf kiezen wat je wel en niet wilt.

• kraonkel
Hoewel in 't begin enthousiast over Villain 0.7, zijn er nogal wat problemen(bugs?)waar ik tegenaan liep.
Recovery gaf error aan: Cache vol.(In XDA gezocht: geeft aan om Recovery opnieuw te plaatsen maar daar zag ik een beetje tegenop.Was tamelijk 'oud' van juni 2010.) Kon ook verschillende apps (daardoor?)niet meer op sd kaartje plaatsen.
En ook wat marcel-o berichtte benauwde mij een beetje.
Dus ben ik eens overgestapt naar Supervillain: een HD Rom. En zie geen Recovery error meer.
Titanium backup geeft nu ook aan:
Internal: 154MB (131MB free)
SD card: 14.7GB(9.34GBfree)
SD card(a2sd): 1.15GB(884MB free) Er zijn 260 apps geïnstalleerd.
Bij Villain 0.7 kreeg ik dat a2cd gebeuren niet te zien.
Aangezien ik in ADW launch alles gebackupt had (ADW settings en desktop configuratie)
en met Mybackup een gehele backup had gemaakt, was ik in een half uur weer klaar.
Ook HTC Hub doet het ook. Zonder sense en zonder allerlei 'overbodige' apps blijft er nog 155MB over om te installeren. 3D doet het ook, benchmark met Quadrant gaf 1537 aan. Villain 0.7: 1567 zonder 3d.
Alleen vond ik de manier om wifi, bluetooth en gps te activeren eleganter in 0.7, door bovenste bar naar beneden te slepen.En circle battery mag van mij ook 'gekookt' worden voor SuperVillain.
Zal zelf eens wat proberen te koken in de online kitchen. Is het gelukt horen jullie het. Mislukt het dan moet ik waarschijnlijk SuperVillain opnieuw installeren en wachten op meer ervaren mensen.

kraonkel wijzigde deze reactie 14-01-2011 14:22 (13%)

• madmaus
quote:
kraonkel schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:26:
Dus ben ik eens overgestapt naar Supervillain: een HD Rom. En zie geen Recovery error meer.
Titanium backup geeft nu ook aan:
Internal: 154MB (131MB free)
SD card: 14.7GB(9.34GBfree)
SD card(a2sd): 1.15GB(884MB free) Er zijn 260 apps geïnstalleerd.
Wow bijna alles in zijn geheel op de ext3 partitie?
Je hebt maar 23 MB intern geheugen in gebruik? Dat is echt weinig.

Als je naar mijne kijkt:

Internal: 154 MB (53,8 MB free)
SD card: 15.5 GB(2,23 GBfree)
SD card(a2sd): 479 MB(130 MB free)

In verhouding verdwijnt er dus veel meer op mijn interne geheugen.
Leedroid 2.3D (Froyo)

• kraonkel
Het is voor de helft gelukt. Ik heb circle battery, maar nog geen cijfers erin. Zal me er een beetje beter in verdiepen. Heb nu maar een beetje op de gok iets geprobeerd. En madmaus ik heb nog eens gekeken, het klopt.
In mini info zie ik de volgende getallen:

intern geheugen 125MB vrij dus het zal wel ongeveer kloppen.Hoeveel apps heb je er op staan?

kraonkel wijzigde deze reactie 14-01-2011 18:32 (6%)

• lekzzz
Theme kitchen is inderdaad een mooie uitvinding, ik ga er eens even rustig voor zitten.

• reinsaddict
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 03-05-2019
Hoe zijn jullie ervaringen met de RCmixHD rom (versie 0.15)?
Heb net geroot en wil een HD rom gaan draaien. Hoe draait dat op de desire? (Gezien het feit dat de DHD een snellere processor heeft)

En lukt het jullie om in HTC Hub te komen?

reinsaddict wijzigde deze reactie 14-01-2011 19:15 (10%)

• kraonkel
quote:
kraonkel schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:59:
Het is voor de helft gelukt. Ik heb circle battery, maar nog geen cijfers erin.
Het is gelukt. cirkeltje met % batterij.
UOT-CG-01-14-19-17-1.zip te vinden op de Theme kitchen pickup pagina samen met nog meer cooked circle batt. Ik ben schijnbaar niet de enige die wat gebrouwen heeft.

jouke_buissink
Heb net geroot en wil een HD rom gaan draaien. Hoe draait dat op de desire? (Gezien het feit dat de DHD een snellere processor heeft)

Op de vorige pagina was er ook iemand die dezelfde vraag stelde. Ik heb 'm zelf erop gehad en kon niet HTC Hubben. Heb je die patch RTL... ook geflasht? Hoe kom je erbij dat de HD een snellere processor heeft? Want dat is niet zo! Beide 1 GHz. HD heeft meer intern geheugen.

kraonkel wijzigde deze reactie 14-01-2011 19:43 (40%)

• TORB
  • Laatst online: 08-03-2011
Hoi,

Ik probeer mijn Desire te rooten met Unrevoked.
Ik heb alle voorstappen doorlopen (drivers, Amon Ra, etc.). Wanneer ik unrevoked start krijg ik wel meldingen "pushing root access", etc., maar loop steeds vast bij de melding "installing unrevoked3 service..." .

Iemand een idee??

• tweakG5
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:44
quote:
TORB schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:30:
Hoi,

Ik heb alle voorstappen doorlopen (drivers, Amon Ra, etc.). Wanneer ik unrevoked start krijg ik wel meldingen "pushing root access", etc., maar loop steeds vast bij de melding "installing unrevoked3 service..." .

Iemand een idee??
Probeer even je telefoon op mass storage te zetten alvorens je hem aansluit,

• emzed
GingerVillain 0.8 is beschikbaar via de OTA update van Villain setup van de telefoon zelf. Heerlijk is dat, een nieuwe rom downloaden en flashen zonder van de bank af te komen.

De 'new market' is optioneel te downloaden, maar persoonlijk vind ik het geen verbetering omdat je overzichtsscherm een stuk kleiner is dan bij de oude.

• Ewivis
quote:
jouke_buissink schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:15:

Ik draai nu een HD rom. Draait erg goed. Snelle browser! Alleen met de rcmixhd rom had ik was performance problemen.

• tweakG5
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:44
ok

tweakG5 wijzigde deze reactie 15-01-2011 12:19 (159%)

• reinsaddict
Zo zit nu een aantal uurtjes later op de nieuwe RCmixHd rom. v15

HTC Hub werkt voor mij.

Full wipe gedaan.
Ext 1,5 gig.

Damn wat draait dat smooth. _/-\o_

• xburchartz
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 11-02 17:32
quote:
Ewivis schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:02:
[...]

Ik draai nu een HD rom. Draait erg goed. Snelle browser! Alleen met de rcmixhd rom had ik was performance problemen.
Welke HD rom draait bij jou dan erg goed?

Ik draai nu ook RCMixHD v0.15 met ext3 1,5GB op een class 6 SD-kaart, maar ik vind hem af en toe wel laggy.

• TORB
  • Laatst online: 08-03-2011
Hoi,

Iemand een idee??
quote:
tweakG5 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:32:
[...]

Probeer even je telefoon op mass storage te zetten alvorens je hem aansluit,
Thanx. Heb ik geprobeerd, maar hij blijft nog steeds hangen. Snap er niets van...

• janvanduschoten
Even een paar dingen die je kunt proberen:

Probeer eens een andere USB poort, iig rechtstreeks in de computer en geen hub.

De-installeer alle software die met je telefoon wil communiceren zoals HTC Sync (alleen HTC Sync, niet de drivers! ) en Doubletwist.

De-installeer de drivers eens, pc herstarten en opnieuw installeren.

Ben benieuwd of het lukt :)

• reinsaddict
quote:
xburchartz schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 01:22:
[...]

Ik draai nu ook RCMixHD v0.15 met ext3 1,5GB op een class 6 SD-kaart, maar ik vind hem af en toe wel laggy.
Vreemd. Heb je soms backups teruggezet via Titaniumbackup?

Ik draai de kale rom, heb alleen contacten en smsjes teruggezet en het draait heerlijk!
Niet 1 hickup gehad.

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
quote:
TORB schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:30:
Hoi,

Iemand een idee??
bij mij werkt het ook niet, ik krijg de melding in unrevoked: "communications with the phone unexpectedly interrupted, try again"
ik gebruik het originele HTC snoertje die zonder hub oid. meteen op een USB poort van het moederbord van m'n pc zit.

gsm staat op 'HTC sync' modus want in elke andere modus ziet unrevoked de desire niet eens.

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 24-02 12:08
quote:
emzed schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:49:
GingerVillain 0.8 is beschikbaar via de OTA update van Villain setup van de telefoon zelf. Heerlijk is dat, een nieuwe rom downloaden en flashen zonder van de bank af te komen.

De 'new market' is optioneel te downloaden, maar persoonlijk vind ik het geen verbetering omdat je overzichtsscherm een stuk kleiner is dan bij de oude.
Op de een of andere manier ging de update bij mij niet vlekkeloos, ik bleef hangen op het Why So Serious (alphRev scherm). In recovery alles gewiped, opnieuw geflashed en nu werkt die weer. Wel weer alles installeren :P

• reinsaddict
@ shametee

Gebruik je de nieuwe 3.32 versie van unrevoked?
USB debugging staat aan?

reinsaddict wijzigde deze reactie 15-01-2011 12:52 (8%)

• Shanquish
  • Niet online
quote:
jouke_buissink schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 12:52:
@ shametee

Gebruik je de nieuwe 3.32 versie van unrevoked?
USB debugging staat aan?
yup, beide.

ik ga 't zo eens proberen op m'n laptop, ondanks dat m'n desktop nooit problemen heeft gegeven bij USB verbindingen wil ik 't toch compleet uitsluiten...
EDIT: dat maakt geen enkel verschil. :(

EDIT2: Yes, gelukt! ik heb het een paar keer achter elkaar geprobeerd en 'ineens' schoot ie door.
nu maar eens wat ROMS gaan uitproberen :)

Shanquish wijzigde deze reactie 15-01-2011 13:31 (45%)

• emzed
quote:
Cyleo schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 12:50:
[...]

Op de een of andere manier ging de update bij mij niet vlekkeloos, ik bleef hangen op het Why So Serious (alphRev scherm). In recovery alles gewiped, opnieuw geflashed en nu werkt die weer. Wel weer alles installeren :P
Nee klopt, dat doe ik ook altijd sinds ik mijn telefoon S-off heb. Ik download de rom via OTA, zet de telefoon uit en ga handmatig recovery in om in \defrostsetup de zip file te installeren.

• sn33ky
  • Laatst online: 24-02 18:40
Ik heb een probleem bij het rooten van de desire. Als alles gedaan is start hij opnieuw naar het pincode scherm (Niet het gedeelte waar de drivers geinstaleerd moeten worden.) en verliest de USB verbinding. Waardoor hij de update niet afrond

Iemand een idee hoe ik dit oplos?

• reinsaddict
@ shametee
nice! Veel plezier. Kijk ook even naar de RCmixHd rom. heb hem gisteren geflashed en tot nu toe erg tevreden. Alle functie van de DHD zitten erin.
Ook htc HUB werkt.

• Ewivis
quote:
xburchartz schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 01:22:
[...]

Ik draai nu de DHD Port 1.7c

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=861690

Deze werkt tot nu toe het snelst van de HD roms.

• Shanquish
  • Niet online
quote:
jouke_buissink schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:39:
@ shametee
nice! Veel plezier. Kijk ook even naar de RCmixHd rom. heb hem gisteren geflashed en tot nu toe erg tevreden. Alle functie van de DHD zitten erin.
Ook htc HUB werkt.
tnx voor de tip :)

• hello_moto
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 31-05-2019
Heb volgens mij een probleempje met het rooten. Ik heb de unrevoked-app gebruikt om de RA te pushen. Vervolgens start hij opnieuw op en kom ik in het menu met de kleurtjes en de android-poppetjes ;) . Als ik daar op de recovery druk, krijg ik een zwart scherm met een afbeelding van een desire en een rood teken. Vervolgens doet hij niets meer.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos?

• janvanduschoten
Druk eens volume down & power in (in die volgorde).

• lekzzz
Is het ook mogelijk twee roms te gelijk erop te zetten, kan je dan switchen?

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
quote:
lekzzz schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:48:
Is het ook mogelijk twee roms te gelijk erop te zetten, kan je dan switchen?
Probeer aub eerst Google en/of de zoekfunctie voor je hier een vraag neerdumpt. Dit is niet de bedoeling.
Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True