[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.580 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
Joshua schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:46:
Zijn er eigenlijk mensen die hun eigen ROM maken? Ben wel eens benieuwd hoe je met zoiets moet beginnen.
Er zijn verschillende manieren. Je kunt een rom helemaal compilen vanaf source, hiervoor kun je even de CyanogenWiki checken. Een simpelere methode is om gewoon de zip file van een rom te openen en programma's te verwijderen en toe te voegen. Ook kun je dan de framework-res extracten en zelf editen, ook hier geldt weer: zoek even op google, er bestaan verscheidene tutorials over hoe je dit het beste kunt doen. Een mooie tussenweg is met behulp van DSIXDA's kitchen. Hiermee kun je op een mooie manier bestaande roms editen. Kijk deze thread maar eens door. Ik denk dat dat een goede start is om een rom te gaan maken...

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ik wordt langzamerhand een beetje simpel van de stock ROM na de laatste FOTA tbv mijn Desire HD dat ik neig naar een Custom Rom. De Android Revolution Rom 2.0.2. leek mij wel wat.

Nu lees ik her en der dat wanneer de laatste FOTA op je toestel aanwezig is je de Desire HD niet meer kan rooten dus ook niet de custom roms kan installeren. Is dit zo? Kom er niet echt uit.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53
Je zou het eens moeten vragen in het forum van de Desire HD,dit is voor de normale Desire :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
janvanduschoten schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:41:
Je zou het eens moeten vragen in het forum van de Desire HD,dit is voor de normale Desire :)
Lol, nieuwjaars issue... :-)

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 17:05
Ik heb een Fat32 partitie en een EXT3 partitie op mijn sd kaart gemaakt maar nog steeds krijg ik met MIUI a2sd niet aan de praat.

Dit zegt ie na a2sd check:

:
Ext partition found, but not setup to run Apps2SD
Check with your rom developer if the boot image
is programmed to run Apps2SD

Your partition may be using an EXT4 partition
but your rom may not support EXT4. Repartition
your SD card to use EXT2 or EXT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Laatst online: 29-08 20:08
tweakG5 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:58:
Ik heb een Fat32 partitie en een EXT3 partitie op mijn sd kaart gemaakt maar nog steeds krijg ik met MIUI a2sd niet aan de praat.

Dit zegt ie na a2sd check:

:
Ext partition found, but not setup to run Apps2SD
is programmed to run Apps2SD

Your partition may be using an EXT4 partition
but your rom may not support EXT4. Repartition
your SD card to use EXT2 or EXT
Probeer eens een andere versie van miui. Probeer MIUI-AU als je een complete rom wilt met veel apps maar voor mijn gevoel hoge batterie drain of Pays MiUI met minder apps maar minder drain. Met deze 2 hoef je apps2sd niet te activeren

[ Voor 6% gewijzigd door Lennyz op 03-01-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
Lennyz schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:40:
[...]

Nee, het is wel mogelijk met een sense rom alleen niet met een sense HD rom. Daar werkt 720p recording simpelweg niet op.

Je moet als je de camera hack wilt een kernel flashen die dat ondersteunt. Coutst99 heeft als ik me niet vergis dat geïmplementeerd in zijn kernel.
dus jij zegt net het omgekeerde dus ;) Weet je welke rom dan de camrcorder heeft van 720p @ 30 fps? Of bedoel je dat je enkel een kernel moet flashen om dat te bekomen?

edit: ik veronderstel dus dat je het over deze thread hebt? http://forum.xda-develope...&highlight=kernel&page=96

[ Voor 11% gewijzigd door pina op 03-01-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 07:51

emzed

*

@janvanduschoten Bij het rooten kan het handig zijn dit te doen met een Linux live CD. Dit scheelt een hoop gehannes met drivers in Windows. Bij mij werkte het met SLAX linux meteen. Kun je deze in de OP toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Lennyz schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:02:
[...]

Probeer eens een andere versie van miui. Probeer MIUI-AU als je een complete rom wilt met veel apps maar voor mijn gevoel hoge batterie drain of Pays MiUI met minder apps maar minder drain. Met deze 2 hoef je apps2sd niet te activeren
Ik heb nu Pays MIUI erop gezet maar nog steeds geen resultaat. Hij blijft 148Mb aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
tweakG5 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:30:
[...]

Ik heb nu Pays MIUI erop gezet maar nog steeds geen resultaat. Hij blijft 148Mb aangeven.
Download de app quick system info eens en kijk eens wat er staat bij A2SD. Daar kun je zien hoe groot de ext3 partitie is en hoeveel er in gebruik is. Als hij er niet is dan geeft hij dat uiteraard ook aan. Partitioneer dan nogmaals je sd kaart met de recovery van Amon_Ra,dan moet het lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Laatst online: 20:21
Thanks voor de tips. Ik ga eens stoeien met een kitchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
janvanduschoten schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:06:
[...]

Download de app quick system info eens en kijk eens wat er staat bij A2SD. Daar kun je zien hoe groot de ext3 partitie is en hoeveel er in gebruik is. Als hij er niet is dan geeft hij dat uiteraard ook aan. Partitioneer dan nogmaals je sd kaart met de recovery van Amon_Ra,dan moet het lukken.
Als ik die wil installeren krijg ik error writing recovery: No space left on device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
Ik had een custom firmware er opgezet, maar nu is er wat vreemds gebeurt mijn headphone aansluiting werkt maar half. De oordopjes heb ik getest en die doen het goed op mijn laptop, ook als ik er aan draai.
Het geluid klinkt digitaal en er ontbreken stukken tekst tijdens liedjes. Je hebt net het gevoel dat mp3 compleet ontleed is in muziek en stem en de stem er niet is :s. Ook speelt hij muziek constant het zelfde stukje. Meer mensen zo iets ervaren?

Nu heb ik al met muziek en winamp geprobeerd; daarnaast tune-in radio doet het ook niet goed met de headphone er op :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
tweakG5 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:33:
[...]

Als ik die wil installeren krijg ik error writing recovery: No space left on device
Hmm, er is idd iets niet helemaal goed. Ik zou persoonlijk even helemaal schoon beginnen, dus je sd kaart opnieuw formatteren met de recovery Amon_Ra(swap=0, ext=minimaal 512, rest FAT32), maak eerst wel een backup van de dingen die je wilt bewaren van je SD kaart. SMS met sms backup&restore. Daarna je complete telefoon wipen, alle opties dus. Hierna een custom rom downloaden en op je sd kaart zetten en deze flashen.

Als het goed is moet nu alles werken zoals het hoort. Het is ff 1x een paar minuten werk, maar dan werkt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
janvanduschoten schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:09:
[...]

Hmm, er is idd iets niet helemaal goed. Ik zou persoonlijk even helemaal schoon beginnen, dus je sd kaart opnieuw formatteren met de recovery Amon_Ra(swap=0, ext=minimaal 512, rest FAT32), maak eerst wel een backup van de dingen die je wilt bewaren van je SD kaart. SMS met sms backup&restore. Daarna je complete telefoon wipen, alle opties dus. Hierna een custom rom downloaden en op je sd kaart zetten en deze flashen.

Als het goed is moet nu alles werken zoals het hoort. Het is ff 1x een paar minuten werk, maar dan werkt het wel goed.
Dat is wat ik de hele tijd doe. Ik heb met minitool 2 partities gemaakt 1 van 15.2Gb en 1 van 700Mb de eerste is fat de 2de is ext3. Ik doe elke keer een cache en data wipe en installeer dan de rom maar hij blijft het niet doen.

En ook blijf ik maar die foutmelding krijgen dat het vol is ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door tweakG5 op 03-01-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tweakG5 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:33:
Ik heb met minitool 2 partities gemaakt 1 van 15.2Gb en 1 van 700Mb de eerste is fat de 2de is ext3. Ik doe elke keer een cache en data wipe en installeer dan de rom maar hij blijft het niet doen.

Is de eerste FAT of FAT32? Zijn ze beide primaire partities?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
tweakG5 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:33:
[...]

Dat is wat ik de hele tijd doe. Ik heb met minitool 2 partities gemaakt 1 van 15.2Gb en 1 van 700Mb de eerste is fat de 2de is ext3. Ik doe elke keer een cache en data wipe en installeer dan de rom maar hij blijft het niet doen.

Heb je daarna in amon ra ook ext2>>ext3 gedaan?
pina schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:09:
[...]

dus jij zegt net het omgekeerde dus ;) Weet je welke rom dan de camrcorder heeft van 720p @ 30 fps? Of bedoel je dat je enkel een kernel moet flashen om dat te bekomen?

edit: ik veronderstel dus dat je het over deze thread hebt? http://forum.xda-develope...&highlight=kernel&page=96
Ja die thread bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14
emzed schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:04:
@janvanduschoten Bij het rooten kan het handig zijn dit te doen met een Linux live CD. Dit scheelt een hoop gehannes met drivers in Windows. Bij mij werkte het met SLAX linux meteen. Kun je deze in de OP toevoegen?
Dat is inderdaad een goed idee. Ik zat nog even te twijfelen of ik het partitioneren met Linux moest toevoegen of niet, maar heb het uiteindelijk niet gedaan om eventueel nieuwe rooters niet in de war te brengen.
Ik heb het partitioneren zelf met Ubuntu gedaan, dat ging echt prachtig simpel.

Mijn toestel wordt morgen opgestuurd voor reparatie naar HTC, waarschijnlijk heeft het rooten er niks mee te maken. Het wordt nog wel even spannend of zo gaan ontdekken dat ik er mee gekloot heb (custom ROMs, S-off enz.). Ik denk zeker dat dit interessant is voor de HTC Desire root community, want als ze erachter komen betekend het dus dat unrooten niks uit maakt.

[ Voor 23% gewijzigd door SpaceK33z op 03-01-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Never mind :)

[ Voor 98% gewijzigd door Lennyz op 03-01-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
gambieter schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:00:
[...]

Is de eerste FAT of FAT32? Zijn ze beide primaire partities?
Het is fat32 en ja ze zijn allebei primair.
Lennyz schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:29:
[...]

Heb je daarna in amon ra ook ext2>>ext3 gedaan?
Nee want ik krijg amon ra niet erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Termi schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:38:
Ik had een custom firmware er opgezet, maar nu is er wat vreemds gebeurt mijn headphone aansluiting werkt maar half. De oordopjes heb ik getest en die doen het goed op mijn laptop, ook als ik er aan draai.
Het geluid klinkt digitaal en er ontbreken stukken tekst tijdens liedjes. Je hebt net het gevoel dat mp3 compleet ontleed is in muziek en stem en de stem er niet is :s. Ook speelt hij muziek constant het zelfde stukje. Meer mensen zo iets ervaren?

Nu heb ik al met muziek en winamp geprobeerd; daarnaast tune-in radio doet het ook niet goed met de headphone er op :(.
je mist de massa(0-punt) van de aansluiting, ff kijken of er geen stof in zit.
Anders originele RUU terugzetten, opnieuw proberen(lijkt me sterk dat t dan weer werkt), anders opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Ik heb nu nog een probleem met miui ik kan maar een deel van mijn muziek afspelen ligt niet aan de sd kaart of aan het formaat want allemaal zijn het mp3's met 256Kb bitrate maar een deel doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
tweakG5 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:30:
[...]

Nee want ik krijg amon ra niet erop gezet.
Je kunt hem flashen met unrevoked (zie OP) en als je s-off hebt ook met Fastboot Commander.

[ Voor 13% gewijzigd door janvanduschoten op 04-01-2011 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Ok het is nog steeds niet gelukt om a2sd werkend te krijgen maar daarvoor zal ik hem waarschijnlijk eerst opnieuw moeten flashen maar bij MIUI werken ook een deel van mijn mp3's niet hoe kan dit ze zijn allemaal exact hetzelfde formaat (mp3 256kbps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
De OP is aangepast met het S-off gedeelte. Op en/of aanmerkingen graag via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
tweakG5 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 08:54:
Ok het is nog steeds niet gelukt om a2sd werkend te krijgen maar daarvoor zal ik hem waarschijnlijk eerst opnieuw moeten flashen maar bij MIUI werken ook een deel van mijn mp3's niet hoe kan dit ze zijn allemaal exact hetzelfde formaat (mp3 256kbps).
Welke MIUI gebruik je? Misschien even handig om te vermelden. De MIUI die ik als laatst had gebruikt had nl. twee verschillende players, MIUI Music en de stock android Music. Als ze ze beide niet afspelen kan het aan je mp3's liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Cyleo schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:03:
[...]

Welke MIUI gebruik je? Misschien even handig om te vermelden. De MIUI die ik als laatst had gebruikt had nl. twee verschillende players, MIUI Music en de stock android Music. Als ze ze beide niet afspelen kan het aan je mp3's liggen.
Nou ik had het al eerder met MIUI ik heb er nu 3 geprobeerd MIUI stock, MIUI-au en pays MIUI en allemaal werken ze niet ook werken andere players niet. De mp3's zijn wel gewoon goed want met froyo en gingerbread de niet miui roms werken ze wel allemaal.

Maar ik zal er even een aantal uploaden die het niet deden zodat jullie even kunnen kijken of het bij jullie ook het geval is.

http://www.mediafire.com/?659m6ce6mr826t1
http://www.mediafire.com/?93pvh86ipp5c90z

Allebei de files zijn precies hetzelfde geconvert.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakG5 op 04-01-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
Ik heb er baadnwz.v1.4b opgezet, niet slecht deze Rom. Maar nu kom ik niet meer in fastboot/recovery.
Anderen ook problemen hiermee?

Opgelost moest accu eruit pakken.

[ Voor 12% gewijzigd door kraonkel op 04-01-2011 19:54 ]

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 15:12

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik heb nu sinds ik mijn telefoon heb geroot in de eerste instantie Cyanogenmod erop gezet. Met oud en nieuw kreeg ik ineens de melding "sms geheugen vol". Er stond maar 1 sms in, ik heb toen mijn backup van Sense terug gezet. Daar stonden een paar threads in, die heb ik gewist. Vervolgens Oxygen erop gezet, ging even goed. Maar nu krijg ik weer die melding. Kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed

emzed

*

kraonkel schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:48:
Ik heb er baadnwz.v1.4b opgezet, niet slecht deze Rom. Maar nu kom ik niet meer in fastboot/recovery.
Anderen ook problemen hiermee?

Opgelost moest accu eruit pakken.
Om compleet te zijn; Je kunt ofwel via ROM manager in recovery komen, of door het toestel echt uit te zetten en weer aan met volume naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
emzed schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:30:
[...]

Om compleet te zijn; Je kunt ofwel via ROM manager in recovery komen, of door het toestel echt uit te zetten en weer aan met volume naar beneden.
Dat bedoelde ik dus: met volumeknop beneden drukken en tegelijkertijd aan/uitknop indrukken, maar dan gebeurde er niets. Liet ik de volumeknop na 2 minuten teleurgesteld weer los dan ging toestel gewoon na korte boot weer aan. En dat telkens weer. Daarom dacht ik laat ik accu eens verwijderen en toen ging het dus wel.
En met Rom manager natuurlijk ook. maar ik was gewend om met die 2 knoppen 'het' te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door kraonkel op 04-01-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
tweakG5 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:06:
[...]

Nou ik had het al eerder met MIUI ik heb er nu 3 geprobeerd MIUI stock, MIUI-au en pays MIUI en allemaal werken ze niet ook werken andere players niet. De mp3's zijn wel gewoon goed want met froyo en gingerbread de niet miui roms werken ze wel allemaal.

Maar ik zal er even een aantal uploaden die het niet deden zodat jullie even kunnen kijken of het bij jullie ook het geval is.

http://www.mediafire.com/?659m6ce6mr826t1
http://www.mediafire.com/?93pvh86ipp5c90z

Allebei de files zijn precies hetzelfde geconvert.
Ok, ik heb de eerste gedownload, en hij werkt hier gewoon (MIUI-au). Heb je wel je dalvick cache en data wipe, factory reset etc. gedaan? Heb gemerkt dat dat bij MIUI heel erg nodig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Cyleo schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:51:
[...]

Ok, ik heb de eerste gedownload, en hij werkt hier gewoon (MIUI-au). Heb je wel je dalvick cache en data wipe, factory reset etc. gedaan? Heb gemerkt dat dat bij MIUI heel erg nodig is :P
Ja ik heb alles gewiped en gereset dus daaraan kan het niet liggen het vreemde is dat ik een paar weken terug ook miui heb geprobeerd en toen werkte het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
factory reset bij miui?
ik clear bij een nieuwe rom alleen de cache en de dalvik cache, werkt goed genoeg,
alleen de eerste keer opstarten duurt wel 5 minuten dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
tweakG5 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 07:51:
[...]

Ja ik heb alles gewiped en gereset dus daaraan kan het niet liggen het vreemde is dat ik een paar weken terug ook miui heb geprobeerd en toen werkte het ook niet.
Probeer eens een andere sd kaart. Het kan zijn dat je problemen daar mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
tweakG5 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 07:51:
[...]

Heb je ook dingen teruggezet met titanium backup? Heb daar ook wel eens problemen door gehad, anders zou ik eens kijken naar je SD kaart inderdaad, misschien even formateren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

mesm90 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:19:
factory reset bij miui?
ik clear bij een nieuwe rom alleen de cache en de dalvik cache, werkt goed genoeg,
alleen de eerste keer opstarten duurt wel 5 minuten dat wel...
Bij een upgrade is dat ook niet zo hard nodig, maar als je van een hele andere rom komt is het wel verstandig. Je kunt het eerst proberen zonder, maar toch... Ik heb bv Miui-au bij mijn neefje op zijn Desire gezet en eerst een volledige wipe gedaan en toen zag ik dat hij veel meer geheugen overhield dan ik. En er waren ook een paar hele kleine dingetjes die niet lekker liepen (chinese text bij 1 icon bv). Een full wipe gedaan en het werkte ineens vlekkeloos, én veel meer geheugen over.

Soms bevelen ze het zelf ook aan, als er veel veranderd is in het framework bv.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:53
Binnenkort toch maar weer eens kijken naar een andere rom.
Heb nu Leedroid 2.3c draaien, maar nog niet 100% tevreden.
Regelmatig vastlopers dat mn Desire dan zichzelf opnieuw gaat opstarten. Herinneringen zijn niet standaard op 'geen' in te stellen.... bluetooth schakeld niet altijd in, moet dit dan nog een keer herhalen voordat hij echt inschakeld.

Maar met name de vastlopers gevolgd door een reboot irriteren me...

Dus als iemand nog een voorstel heeft voor een rom waarbij dit allemaal niet is en die gewoon in het Nederlands is (dit ivm met Navigon die anders niet in het Nederlands is) dan hoor ik het graag. Ow ja Sense moet er ook nog in zitten :P

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 05-01-2011 15:14 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
l3art schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:13:
Binnenkort toch maar weer eens kijken naar een andere rom.
Heb nu Leedroid 2.3c draaien, maar nog niet 100% tevreden.
Regelmatig vastlopers dat mn Desire dan zichzelf opnieuw gaat opstarten. Herinneringen zijn niet standaard op 'geen' in te stellen.... bluetooth schakeld niet altijd in, moet dit dan nog een keer herhalen voordat hij echt inschakeld.

Maar met name de vastlopers gevolgd door een reboot irriteren me...

Dus als iemand nog een voorstel heeft voor een rom waarbij dit allemaal niet is en die gewoon in het Nederlands is (dit ivm met Navigon die anders niet in het Nederlands is) dan hoor ik het graag. Ow ja Sense moet er ook nog in zitten :P
Leedroid nog een keertje flashen maar dan met een Full Wipe?
De ervaring die jij hebt deel ik absoluut niet, en is volgens mij ook niet goed.
Ik heb eigelijk nooit vastlopers.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik zou ook geen backup van titanium terugzetten als je dat gebruikt. Ik gebruik Titanium alleen voor Angry Birds (alleen data restore) en Miren Browser (ook data) omdat ik geen zin heb om steeds alles opnieuw in te stellen. Verder gebruik ik geen Titanium, omdat er anders nog wel eens een app wil gaan tegensputteren of een complete ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
Hier nog een (sinds kort ex-) leedroid gebruiker en ik herken de genoemde vastlopers en reboots ook totaal niet. Stabielste ROM ooit gebruikt. Bluetooth gebruik ik niet veel dus kan ik moeilijk zeggen maar die paar dat ik het gebruikte ging en werkte alles prima.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Cyleo schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:00:
[...]

Heb je ook dingen teruggezet met titanium backup? Heb daar ook wel eens problemen door gehad, anders zou ik eens kijken naar je SD kaart inderdaad, misschien even formateren etc.
Titanium backups heb ik niet en zet ik dus ook niet terug. Ook heb ik al een andere sd kaart geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Ik draai sinds een week MIUI-au (0.12.24 R2 Multilanguage)

* Er is enige discussie over de geslotenheid van de ontwikkelaars. Het project is gesloten zoals ik had begrepen. Er is geen broncode beschikbaar. Tot hoever moet ik me hierover zorgen maken of doen jullie dat?

* MIUI draait ansich lekker... prachtige ROM, die enkel alleen maar beter kan worden (nieuwe designs zijn prachtig. Maar de update-functie werkt dus niet. Heb het éen en ander afgezocht maar de 'update'-app die vind geen nieuwe releases. Dit terwijl ze op MIUI-au.com wel worden weergegeven.

Nu ben ik niet van plan alweer een update te draaien. Bij de eerstvolgende update komt dit wel weer. Toch vind ik het vreemd dat deze feature niets vind. Of heeft dit enkel te maken bij een 'major' update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Novah schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:16:

* Er is enige discussie over de geslotenheid van de ontwikkelaars. Het project is gesloten zoals ik had begrepen. Er is geen broncode beschikbaar. Tot hoever moet ik me hierover zorgen maken of doen jullie dat?

* MIUI draait ansich lekker... prachtige ROM, die enkel alleen maar beter kan worden (nieuwe designs zijn prachtig. Maar de update-functie werkt dus niet. Heb het éen en ander afgezocht maar de 'update'-app die vind geen nieuwe releases. Dit terwijl ze op MIUI-au.com wel worden weergegeven.

Nu ben ik niet van plan alweer een update te draaien. Bij de eerstvolgende update komt dit wel weer. Toch vind ik het vreemd dat deze feature niets vind. Of heeft dit enkel te maken bij een 'major' update?
Sense is ook gesloten, maak je je daar ook druk om? Weet alleen niet of de ontwikkelaars zelf problemen kunnen krijgen omdat ze een open project (aosp) gesloten maken. Ik heb hier te weinig kennis voor om dat te beoordelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hmmm ik doe eigenlijk altijd een full wipe voordat ik wat installeer...
Ik gebruik wel titanium backup maar alleen om programma's zonder data terug te zetten en dan alleen geïnstalleerde programma's geen systeemprogramma's, op wat kleine dingen na... Maar goed misschien weer een keer alles terug zetten zonder uberhaupt titanium backup te gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 05-01-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 21:02
Weet iemand welke Gingerbread roms gebaseerd zijn op de door Google vrijgegeven kernel. (en dus niet de develop versie van de gingerbread kernel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
-TheNose- schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:28:
[...]

Sense is ook gesloten, maak je je daar ook druk om? Weet alleen niet of de ontwikkelaars zelf problemen kunnen krijgen omdat ze een open project (aosp) gesloten maken. Ik heb hier te weinig kennis voor om dat te beoordelen. :)
+1

Toch is Sense van HTC. MIUI is van een paar gekke Chinezen... Misschien is het ook een non-issiue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:55
Ik wil mijn desire gaan rooten met Unrevoked op Linux. Ik heb de thread en wat handleidingen doorgenomen, maar er zijn een paar dingen niet helemaal duidelijk:
1. In de OP staan mogelijkheden voor windows, maar er staat dat je beter een Mac kunt gebruiken omdat dat makkelijker is. Ik heb het idee dat dat ook op gaat voor Linux, klopt dat?
2. Ik wil graag rooten om a2sd te gebruiken, en verder mijn telefoon te houden zoals die is. Mij is niet duidelijk of ik dat na het rooten gewoon kan installeren en dat het dan ok is?
3. Dat amon-ra wordt zover ik het begrijp alleen gebruikt om de SD kaart te partitioneren? Dat kan ik met linux ook wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Novah schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:16:

De update app is bedoeld voor de updates van de Chinezen en niet voor de updates van Cenkaan, Eevek, S-Murphy's MIUI-au, MIUI-Dev, etc. Wij hebben hier dus niet zoveel aan die update app (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed

emzed

*

Visitor.q schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:24:
Ik wil mijn desire gaan rooten met Unrevoked op Linux. Ik heb de thread en wat handleidingen doorgenomen, maar er zijn een paar dingen niet helemaal duidelijk:
1. In de OP staan mogelijkheden voor windows, maar er staat dat je beter een Mac kunt gebruiken omdat dat makkelijker is. Ik heb het idee dat dat ook op gaat voor Linux, klopt dat?
2. Ik wil graag rooten om a2sd te gebruiken, en verder mijn telefoon te houden zoals die is. Mij is niet duidelijk of ik dat na het rooten gewoon kan installeren en dat het dan ok is?
3. Dat amon-ra wordt zover ik het begrijp alleen gebruikt om de SD kaart te partitioneren? Dat kan ik met linux ook wel doen.
1. Een linux live CD kan ook. Het voordeel is dat je truc met drivers uit hoeft te halen. Bij mij werkte dit perfect
2. Geen idee, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik als geroote en S-Off gebruiker pas apps ga verplaatsen naar SD als er geen plek meer is. Lompe apps zoals Google Earth zet ik er meteen naar toe en widgets nooit omdat ze het anders niet meer doen.
3. Volgens mij is het voordeel dat Amon Ra ook partities kan aanmaken groter dan 512 Mb. Ik zou je wel aanraden om maar meteen voor 1 gig EXT3 te gaan. Als je dan ooit in de toekomst custom roms gaat installeren, heb je meteen voldoende voor bijv een HD rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Ik wil dus ook mijn Desire gaan rooten, vooral voor Apps2SD. Is Apps2SD eigenlijk te gebruiken zonder een custom ROM, zodat ik wel de officiele updates van HTC krijg en normale HTC Sense heb , maar dan met ROOT & A2SD ?

Ook, Als ik een partitie maak, hoeveel zal ik dan nemen. Ik download aardig wat apps en heb graag aardig wat spellen erop staan + Ik ga overstappen op de Desire HD ROM. 1GB of 2GB doen ?

[ Voor 30% gewijzigd door Decennia op 05-01-2011 21:31 ]

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
:P Ik zou persoonlijk het toestel rooten, enige de standaard ROM uit de OP installeren, deze is uit te breiden met apps2sd (zie ergens onder in die thread). Als je toestel is geroot, kan het zijn dat je geen officiële updates meer ontvangt, ze wel ontvangt maar niet kunt installeren en mocht het wel lukken dan ben je je root kwijt. Je kunt dan beter een nieuwere versie van XDA halen en deze flashen.

Over de custom recovery van Amon_Ra: je kunt er niet alleen partities mee maken,ook nandroid backups mee maken (erg belangrijk! Altijd doen voor het flashen) ,nieuwe ROM 's mee flashen en afzonderlijke gedeeltes van het geheugen mee wipen.

Als je je sd kaart opnieuw gaat partitioneren dan zou ik kiezen voor 1gb. Dat is ruim voldoende en je kunt dan ook HD ROM 's proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door janvanduschoten op 06-01-2011 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFeather
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-03 23:35
Ik heb mijn toestel geroot, daarna de GingerVillian erop gezet, maar het laden duurt erg lang. (1 ½ uur)
Daarna een andere geprobeerd. Deze is ookal nu ookal even aan het laden.

Iemand die mij kan helpen hiermee?
Of helpen de echte HTC Sense rom kan terug krijgen?

Gelukkig had ik wel een backup gemaakt van alle bestanden die erop stonden als een contacten & smsjes, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
RedFeather schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:06:
Ik heb mijn toestel geroot, daarna de GingerVillian erop gezet, maar het laden duurt erg lang. (1 ½ uur)
Daarna een andere geprobeerd. Deze is ookal nu ookal even aan het laden.

Iemand die mij kan helpen hiermee?

Gelukkig had ik wel een backup gemaakt van alle bestanden die erop stonden als een contacten & smsjes, etc.
Even full wipen en dan weer opnieuw proberen. Anders gewoon je nandroid terugzetten (wel eerst wipen uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Hoe heb je GingerVillian "erop gezet" ?

Ik denk dat je in een bootloop terecht bent gekomen, dus de boot procedure blijft zich herhalen. Het probleem zal zich denk ik ook zitten in het niet goed wipen van het geheugen. De 1e keer opstarten van een nieuwe ROM mag niet langer duren dan 10 minuten, daarna kun je wel de conclusie trekken dat er iets niet goed is. Laat even weten wat je waar mee hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

RedFeather schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:06:
Terug naar de stock ROM kan met een RUU: http://shipped-roms.com/i...egory=android&model=Bravo

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFeather
janvanduschoten schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:27:
Hoe heb je GingerVillian "erop gezet" ?

Ik denk dat je in een bootloop terecht bent gekomen, dus de boot procedure blijft zich herhalen. Het probleem zal zich denk ik ook zitten in het niet goed wipen van het geheugen. De 1e keer opstarten van een nieuwe ROM mag niet langer duren dan 10 minuten, daarna kun je wel de conclusie trekken dat er iets niet goed is. Laat even weten wat je waar mee hebt gedaan.
Ik heb de telefoon geroot zoals wat in deze tutorial stond. Daarna heb ik alles wat verder in deze tutorial stond gevolgd. Stap voor stap. Dus ik weet niet precies wat er dan mis is gegaan.

En is dat mogelijk? Een bootloop? :P

@jelmervos

Thanks ik ga even kijken ;)
Welke moet ik hebben voor Froyo zonder updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

RedFeather schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:12:
[...]
Thanks ik ga even kijken ;)
Welke moet ik hebben voor Froyo zonder updates?
Deze: RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.5_Radio_32.49.00.32U_5.11.05.27_release_159811_signed.exe

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat meer over gelezen over rooten en ROMS. Ik snap het redelijk denk ik. Dus je telefoon rooten is zeg maar je telefoon "nunlocken" zodat je bij élke optie kan komen? (Dus ook standaard htc apps verwijderen) En een ROM is als ik het goed begrijp een soort besturingssysteem om weer met je telefoon te kunnen werken nadat je 'm geroot hebt?

Nu zag ik dus ook dat er meerdere ROMS zijn. Hoe weet je welke je nou het beste kan kiezen?

PS: Ik heb net mijn telefoon naar fabrieksinstellingen gezet, dus dit lijkt me een juiste timing. Wat ik namelijk graag wil is alle software (bijv. apps) die er standaard op staat er af kunnen halen.

EDIT: Als ik het goed begrijp is Stock Sense in principe helemaal standaard zoals de desire is, maar kun je dan wel echt álles aanpassen? Als dit zo is, lijkt me dit een goede ROM voor mij :)

EDIT2: Dit klopt dus wat ik zei. :) Maar welke versie moet ik nu downloaden aangezien android op 2.3 zit. Welke versie van de rooted versie hoort bij android 2.3?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Ik heb nu weer gingerbread oxygen rc6 erop staan en a2sd lijkt een beetje werkend xD ik heb nu bijna 20Mb a2sd terwijl ik een partitie van 1GB heb aangemaakt met amon_ra hoe kan dit het is wel een ext2 partitie maar hij lijkt er wel mee om te kunnen gaan gezien de features van de rom.

Hoe is het eventueel mogelijk om hem naar een ext3 te formatteren want via de bootrecovery lukt dat niet dan zegt ie dat ik dat in adb moet doen met fs ext3 maar dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
tweakG5 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:17:
Ik heb nu weer gingerbread oxygen rc6 erop staan en a2sd lijkt een beetje werkend xD ik heb nu bijna 20Mb a2sd terwijl ik een partitie van 1GB heb aangemaakt met amon_ra hoe kan dit het is wel een ext2 partitie maar hij lijkt er wel mee om te kunnen gaan gezien de features van de rom.

Hoe is het eventueel mogelijk om hem naar een ext3 te formatteren want via de bootrecovery lukt dat niet dan zegt ie dat ik dat in adb moet doen met fs ext3 maar dat werkt niet.
Ik snap niet helemaal waar je het over hebt. Maar ik heb begrepen dat je met Amon_ra ook ext3 kan formateren .
En anders met een linux live cd, ik heb mijn sd kaartje met gparted geformateerd.
Even over een post van jou op de vorige bladzijde:

Het zou pas vreemd zijn als die het toen wel werkte.

[ Voor 5% gewijzigd door kraonkel op 06-01-2011 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:22:
Ik heb wat meer over gelezen over rooten en ROMS. Ik snap het redelijk denk ik. Dus je telefoon rooten is zeg maar je telefoon "nunlocken" zodat je bij élke optie kan komen? (Dus ook standaard htc apps verwijderen) En een ROM is als ik het goed begrijp een soort besturingssysteem om weer met je telefoon te kunnen werken nadat je 'm geroot hebt?

Nu zag ik dus ook dat er meerdere ROMS zijn. Hoe weet je welke je nou het beste kan kiezen?

PS: Ik heb net mijn telefoon naar fabrieksinstellingen gezet, dus dit lijkt me een juiste timing. Wat ik namelijk graag wil is alle software (bijv. apps) die er standaard op staat er af kunnen halen.

EDIT: Als ik het goed begrijp is Stock Sense in principe helemaal standaard zoals de desire is, maar kun je dan wel echt álles aanpassen? Als dit zo is, lijkt me dit een goede ROM voor mij :)

EDIT2: Dit klopt dus wat ik zei. :) Maar welke versie moet ik nu downloaden aangezien android op 2.3 zit. Welke versie van de rooted versie hoort bij android 2.3?
Een rom is een aangepaste versie van je software op je telefoon. Met rooten kan je niet alles aanpassen vanuit je telefoon zelf. Daar heb je 'S-off voor nodig. Android 2.3 heeft nog geen sense dus die zoek jij niet ;)

wat je kan doen is een sense rom uitkiezen, de .zip openen en dan apps verwijderen voordat je hem gaat flashen.

Als je dit allemaal nog niet helemaal snapt, zou ik er nog niet aan beginnen totdat je je op xda meer hebt ingelezen. Dit voorkomt veel ellende achteraf. Dit is geen kritiek maar een tip :)

[ Voor 15% gewijzigd door Lennyz op 06-01-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Uhm ... Ik ben dus bezig met het Rooten van mijn telefoon, maar het lukt niet.
Ik krijg steeds de fout ; Internal error: installing package failed tijdens de Amon_Ra recovery.
Ik heb ooit via cmd ervoor gezorgt dat ik apps op de SD kaart kon zetten, komt het hierdoor ? Ik heb ook bijna geen geheugen meer op me telefoon ( max 4/5 MB =S ), licht het heiraan ?

& Ik kan wel hem terug zetten op fabrieksinstellingen, maar dan ben ik alles kwijt ...

Moet ik eerst Clockwork doen en daarna nog een keer Amon Ra proberen ? Ik wil het liefst AR, makkelijker A2SD ...

EDIT : Toch maar een factory reset gedaan. Een verse start met niet al die troep. Hopelijk nu nooit meer last van te laag geheugen. En heerlijk snel =)

[ Voor 47% gewijzigd door Decennia op 07-01-2011 00:11 ]

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Decennia schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:13:
Uhm ... Ik ben dus bezig met het Rooten van mijn telefoon, maar het lukt niet.
Ik krijg steeds de fout ; Internal error: installing package failed tijdens de Amon_Ra recovery.
Ik heb ooit via cmd ervoor gezorgt dat ik apps op de SD kaart kon zetten, komt het hierdoor ? Ik heb ook bijna geen geheugen meer op me telefoon ( max 4/5 MB =S ), licht het heiraan ?

& Ik kan wel hem terug zetten op fabrieksinstellingen, maar dan ben ik alles kwijt ...

Moet ik eerst Clockwork doen en daarna nog een keer Amon Ra proberen ? Ik wil het liefst AR, makkelijker A2SD ...

EDIT : Toch maar een factory reset gedaan. Een verse start met niet al die troep. Hopelijk nu nooit meer last van te laag geheugen. En heerlijk snel =)
Als je die error weer krijgt, moet je weer unrevoked uitvoeren. Dat lees ik althans op XDA. De 2e keer lukte het wel. En anders probeer je het een 3e keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Controleer ook even de MD5SUM van de recovery die je hebt gedownload. In de OP staat (sinds net :) ) de md5sum en een linkje naar de originele thread op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Ik ad het wel 10x geprobeert, maar er gebeurde niks. daarna Factory Reset gedaan, staat er nu keurig werkend op met A2SD. Top ! :D

* Decennia is happy

BTW, hoe kan ik met de desire HD ROM de extra widgets, thema's en achtergronden krijgen

[ Voor 21% gewijzigd door Decennia op 07-01-2011 13:20 ]

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFeather
Ik heb hem gewiped nog een keer. En deze keer lukte het wel..
Thanks ;)

Overigens, Oxygen heeft het zo dat je je menu doorzichtig kan maken.
Is dit ook aan te passen bij Gingervillain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
RedFeather schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:16:
Overigens, Oxygen heeft het zo dat je je menu doorzichtig kan maken.
Is dit ook aan te passen bij Gingervillain?
Nope. RichardTrip heeft aangegeven zo basic mogelijk te houden, dus verwacht het ook maar niet. Waarschijnlijk komt dit straks wel in DeFrost gingerbread...

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
verdomme 2 dagen geleden een nieuwe miui geflasht is er nu al weer een nieuwe uit,
wat een luxeprobleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14
Visitor.q schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:24:
1. Sorry, ik heb Linux vergeten. Op Linux is het inderdaad ook heel makkelijk. Ik wil echter de handleiding zo simpel en kort mogelijk houden, dus daarom... Ik zal wel een verwijzing toevoegen.
2. Nee, zoals al in de handleiding is gezegd, moet je perse een custom ROM installeren. Custom ROMs hebben bijna altijd a2sd standaard geïnstalleerd en hebben nog wat extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

OMG, Ik kan op mijn RCMixHD ROM niet in HTCSense komen. Op de htcsense site werkt alles naar behoren, maar als ik een skin wil downloaden of achtergrond zegt de telefoon dat hij niet kan connecten, Dit gebeurt ook bij de HTC Hub !

Ook kan ik geen applicaties installeren via de nieuwste HTC Sync =S

[ Voor 13% gewijzigd door Decennia op 07-01-2011 21:16 ]

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 20:41
Zie onder mijn huidige setup, heerlijke rom die Oxygen RC6 i.c.m AlphaRev S-Off N1 Table

Device: HTC Desire (SLCD)
HBoot: 0.93 AlphaRev S-Off, N1 Table
ROM:Oxygen v2.0-RC6
Kernel: Oxygen 975mV HAVS
Radio: 32.54.00.32U_5.14.05.17
Recovery: AmonRa v2.0.0
SD Card: 8GB Transcend Class 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Decennia schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:34:
OMG, Ik kan op mijn RCMixHD ROM niet in HTCSense komen. Op de htcsense site werkt alles naar behoren, maar als ik een skin wil downloaden of achtergrond zegt de telefoon dat hij niet kan connecten, Dit gebeurt ook bij de HTC Hub !

Ook kan ik geen applicaties installeren via de nieuwste HTC Sync =S
Zal vast aan HTC zelf liggen. Die draaien nogal brakke servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Lennyz schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:33:
[...]

Pffooee gelukkig dan ahaha.

Ow, het installeren van .apk's lukt gewoon wel blijkbaar !

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Ik heb miui er weer op staan omdat ik toch de a2sd wil werkend krijgen. Ik heb nu een 1GB partitie ext3 met gparted gemaakt. Maar nog steed is hij niet helemaal werkend alsik a2sd check doe krijg ik:"Ext partition found but not mounted ...enz". Hoe kan het dat hij niet gemount is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
tweakG5 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 23:24:
Ik heb miui er weer op staan omdat ik toch de a2sd wil werkend krijgen. Ik heb nu een 1GB partitie ext3 met gparted gemaakt. Maar nog steed is hij niet helemaal werkend alsik a2sd check doe krijg ik:"Ext partition found but not mounted ...enz". Hoe kan het dat hij niet gemount is?
Doe je dat mounten niet in recovery? Zelf heb ik dat probleem niet gehad.Zal eens Googlen, lijkt me interessant.

Ext partition found, but not mounted.
Your rom may not be setup to run Apps2SD.
is programmed to run Apps2SD.

Dit is wat ik erover gevonden heb, geen oplossing maar misschien een zetje in de richting.
Probeer eens een rom waarvan je zeker weet dat het apps2sd ondersteunt. Zelf heb ik Leedroid 2.3c. Met nog 120 MB vrij. Een nieuwe Rom erop zetten is nu heel eenvoudig toch? Ik zet roms die ik interessant vind gewoon op m'n sd kaartje. En maar uitproberen, in het begin was ik wat huiverig, maar alles went. Succes.

En wat advies: zet wat je weten wil eens op google. Er zijn altijd mensen die met hetzelfde probleem worstelen. Het geeft je nieuwe invalshoeken zelfs als er geen pasklare oplossing gevonden wordt.

[ Voor 45% gewijzigd door kraonkel op 08-01-2011 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
tweakG5 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 23:24:
Probeer het nu eens via amon ra. Als het op 1 of andere manier niet lukt om hem te flashen moet je even terug naar stock. Of als je 'S-off bent via fastboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Lennyz schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 11:09:
[...]

Probeer het nu eens via amon ra. Als het op 1 of andere manier niet lukt om hem te flashen moet je even terug naar stock. Of als je 'S-off bent via fastboot.
Het is me gelukt om amon_ra te installeren met unrevoked. Ik zal de sd kaart nog wel een keer partitioneren met amon_ra.

En moet ik dan ook miui opnieuw installeren of herkend ie meteen de a2sd partitie?

http://www.miui-au.com/miui_au-0-12-31-r2-release/ dat is de rom die ik nu gebruik.

[ Voor 17% gewijzigd door tweakG5 op 08-01-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Nou net opnieuw gepartitioneerd maar nog steeds hetzelfde verhaaltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
heb je je dalvik cache als eens gealigned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Hoe doe je dat? Is dat gewoon a2sd zipalign? Zo ja dan krijg ik Setting file system ready property to 1

[ Voor 76% gewijzigd door tweakG5 op 08-01-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
tweakG5 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:40:
[...]

Het is me gelukt om amon_ra te installeren met unrevoked. Ik zal de sd kaart nog wel een keer partitioneren met amon_ra.

En moet ik dan ook miui opnieuw installeren of herkend ie meteen de a2sd partitie?

http://www.miui-au.com/miui_au-0-12-31-r2-release/ dat is de rom die ik nu gebruik.
Volgens mij wil die rom niet eens flashen als je geen apps2sd hebt. Dus als de rom draait dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Lennyz schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 14:53:
[...]

Volgens mij wil die rom niet eens flashen als je geen apps2sd hebt. Dus als de rom draait dan werkt het.
Maar hoe kan het dan dat ik zo weinig geheugen overheb? Ik heb denk ik 15 apps geinstalleerd hooguit en ik heb nog maar 40 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
su (for rooting)
a2sd check ( check it for a2sd working and ready for activation)
a2sd zipalign
a2sd cachepart (for have Alpharev N1 table or custom mtd table users)
or
a2sd cachesd (for have ext part. users, not have AlphaRev N1 table or mtd custom table users )
--reboot--( auto works )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Na a2sd cachepart ging ie wat doen daarna typte ik a2sd cachesd en daarna rebootte hij meteen maar nu zit hij dus vast op het htc logo wat kan ik het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
tweakG5 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:37:
Na a2sd cachepart ging ie wat doen daarna typte ik a2sd cachesd en daarna rebootte hij meteen maar nu zit hij dus vast op het htc logo wat kan ik het beste doen?
Accu eruit accu erin opnieuw volume down en op aan/uit knop. Naar Recovery en probeer eerst eens een andere Rom. Zodat je weet dat het niet aan jou(Desire) ligt.
Ik heb met je te doen, zoveel problemen. Succes. Je staat niet alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik heb een probleem....

altijd LeeDroid gedraaid, nu 2.3c, en daarover heen een ander thema via uotKitchen (dus battery percentage + andere bootanimation!) Zojuist geupdate naar 2.3d, zonder wipe echter blijf ik nog steeds maar het HTC scherm zien! Nog een keer gedaan (batterij eruit gehaald), en precies hetzelfde probleem!

Wat nu? Lift het aan dat andere thema? (omdat hij voor het flashen ook een vertificatie melding gaf)

[ Voor 22% gewijzigd door Johantjuuh op 08-01-2011 19:55 ]

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Johantjuuh schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:45:
Ik heb een probleem....

altijd LeeDroid gedraaid, nu 2.3c, en daarover heen een ander thema via uotKitchen (dus battery percentage + andere bootanimation!) Zojuist geupdate naar 2.3d, zonder wipe echter blijf ik nog steeds maar het HTC scherm zien! Nog een keer gedaan (batterij eruit gehaald), en precies hetzelfde probleem!

Wat nu? Lift het aan dat andere thema? (omdat hij voor het flashen ook een vertificatie melding gaf)
Ik heb nu ook LeedrOid 2.3d draaien. Zonder themaverandering. Wel volledig gewiped (had ff andere rom draaien). Heb wel de laatste radioversie erop gezet. Geen problemen, alleen als ik kabel aansluit om op te laden vraagt ie of ik zeker weet dat ik de sd kaart wil formateren.Maar daar let ik dan maar niet op. Gaf leedroid al aan in 2.3c samen met wat andere vertaal?foutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
oke, ik heb hem ondertussen ook weer werkend! Heb maar even een back-up van enkele dagen geleden teruggezet en vervolgens de rom opnieuw gedownload :)

Werkt allemaal weer prima. Wil alleen met van die rommel van aandelen, java box enzo af..

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hmmm heb die problemen allemaal niet met 2.3b.
Als ik het zo lees blijf ik die ook maar even draaien voorlopig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Lennyz schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:33:
[...]

Hij doet het nogsteeds niet hoor :S

Iemand die dat weet ? Hoe ik HTC HUB werkend krijg ?

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ik heb zojuist even oxygen 8 gingerbread geprobeerd.
Maar het rare is als ik mijn apps terug zet dan begint hij halverwege al te zeuren dat het geheugen vol is.
Als ik dan ga kijken met quick system info dan is er maar 100mb van de ext3 partitie in gebruik, terwijl dit in Leedroid zeker 300 is.

Oxygen ondersteund toch ook ext 3 partitie's?
Of moet ik eerst nog iets extra's doen.

Ik ben nu weer terug naar Leedroid.

[ Voor 5% gewijzigd door madmaus op 08-01-2011 23:29 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
kraonkel schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:28:
[...]

Accu eruit accu erin opnieuw volume down en op aan/uit knop. Naar Recovery en probeer eerst eens een andere Rom. Zodat je weet dat het niet aan jou(Desire) ligt.
Ik heb met je te doen, zoveel problemen. Succes. Je staat niet alleen.
Ik ga wel even een andere rom proberen, het muziek probleem is inmiddels opgelost door alle muziek ik 1 map te gooien en niet uit folders te halen.

Alleen het a2sd gedeelte lijkt nog niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Hallo, ik heb wel ervaring met verschillende custom-roms, maar ik heb nog nooit A2SD+ gebruikt.

Nu ben ik over naar Oxygen 2.0 RC6 en wil ik graag A2SD+. Ik heb mijn sdkaart al gepartitioneerd, wat moet ik verder doen? Volgens de xda pagina van Oxygen staat er: "Legacy a2sd working", ik heb legacy apps2d gevonden, maar ik kan niet duidelijk vinden wat dat is. Internet is heel tegenstrijdig hierover allemaal. Als ik in Terminal a2sd check doe, zegt hij a2sd not found.

Wie kan me helpen met een goede handleiding, desnoods een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Laatst online: 23:53
Alexander6501 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 02:52:
Hallo, ik heb wel ervaring met verschillende custom-roms, maar ik heb nog nooit A2SD+ gebruikt.

Nu ben ik over naar Oxygen 2.0 RC6 en wil ik graag A2SD+. Ik heb mijn sdkaart al gepartitioneerd, wat moet ik verder doen? Volgens de xda pagina van Oxygen staat er: "Legacy a2sd working", ik heb legacy apps2d gevonden, maar ik kan niet duidelijk vinden wat dat is. Internet is heel tegenstrijdig hierover allemaal. Als ik in Terminal a2sd check doe, zegt hij a2sd not found.

Wie kan me helpen met een goede handleiding, desnoods een linkje?
Je hoeft niets te doen. Apps2sd werkt in Oxygen automatisch. Dit kan je controleren door quick system info (te downloaden via de market) te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
In Leedroid 2.3d, zit daar dan wel de nederlandse taal goed ingevoegd in het gingerbread toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
RedNas74 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 08:56:
[...]

Je hoeft niets te doen. Apps2sd werkt in Oxygen automatisch. Dit kan je controleren door quick system info (te downloaden via de market) te gebruiken.
Toch loopt mijn interne geheugen terug zie ik, nu nog 60 mb vrijwel terwijl ik begon met 99 mb. Quick system info laat wel een a2sd storage zien, is het dan goed? Bedankt voor je hulp in ieder geval!

Ik heb de partitie overigens pas aangemaakt na het flashen, maakt dit ook uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
ik geloof het wel, ikzelf heb nog 33mb terwijl ik eerst starte met veel meer,
hoe dit komt weet ik niet maar elke app schijnt wel geheugen in te nemen,

als je uninstaller download van de market kan je zien wekle extreem veel geheugen innemen hier staat dan een icoontje naast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
Okee bedankt, ik zal het wel even aankijken, als mijn geheugen weer eens vol is horen jullie het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Dat je geheugen evengoed terugloopt is normaal. Dit komt omdat de data van de apps nog wel op je telefoongeheugen komen. Wil je dit ook niet hebben dan moet je een data2sd rom nemen. Alleen die zijn volgens mij nog niet erg stabiel Of misschien is het mogelijk om het zelf te doen, maar daar weet ik te weinig vanaf.
Pagina: 1 ... 41 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.