[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.586 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik heb afgelopen weekend mijn telefoon ook even geroot. Aangezien ik er flauw van werd dat ik steeds apps moest wissen wanneer ik iets nieuws wilde installeren omdat het geheugen vol zat.

Ik heb Unrevoked3 gebruikt en er een MoDaCo Custom Rom r24 op gezet en Super Circle Battery erop geflasht.
Nu kan ik echter sinds gisteren niets meer uit de market downloaden, er komt in beeld te staan dat hij de app gaat downloaden en dat pijltje verschijnt in m'n notificatie balk. Echter is dit pijltje na 2 tellen weer verdwenen en is er uiteindelijk niets gedownload.

Ik heb al op verschillende fora gekeken en de volgende oplossingen geprobeerd.

- Google talk starten
- Market cache legen
- Market data legen
- Market cache + data legen + telefoon 15 min uitzetten
- Market update verwijderd
- Gmail wachtwoord gewijzigd

Dit heeft allemaal niet geholpen en ik sta op het punt om m'n telefoon opnieuw te flashen. Ik hoop echter
dat er hier mensen zijn met andere suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Market problemen zijn vaak door de Market zelf, dus de achterliggende servers. Zie het eens een dag aan, en als het dan nog niet werkt is het waarschijnlijk geen serverprobleem en kun je altijd nog proberen een andere Market te flashen in plaats van een hele nieuwe rom.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
kraonkel schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:24:
Ik heb nu al een stuk of wat custom roms geprobeerd,

AuraxTSense_8.2_Official_OTA_2.2_FRF91_A2SD+
dhd_rom_port_by_baadnwz_v1.3
GingerVillain0.4
LeeDrOiD_V2.3b_A2SD
MIUI_Au.0.12.24.R1_signed
Pays-Desire-SenseHD_v1.1Z
RCMixHD_v014_OF
update-oxygen-2.0-RC2-signed
update-oxygen-2.0-RC3-signed

ben nu bij RCMixHD_v014_OF hier is accugebruik "vriendelijker" dan bij dhd_rom_port_by_baadnwz_v1.3

Maar wat me opvalt dat bij de 'kale' roms vaak het aantal streepjes van Wifi en telefoon bereik minder zijn.
Bij baadnwz volle uitslag, bij RCmixhd 3 streepjes maar bij de Miui en de andere kale roms vaak maar 1 of 2 streepjes. Het is bij de laatste roms die ik er opzette opgevallen en ben ik er bewust op gaan letten. Bij vorige roms viel het me wel op, maar dacht er verder niet bij na. Iemand anders ook opgevallen?
Bij sommige roms moet een specieke Radio/Ril gebruiken, de kernel heeft ook invloed op de wifi sterkte... te veel variable om daar rekening te houden, soms is het best 1 ROM te gebruiken voor een lange periode en enkel de radio/kernel te wisselen voor de beste radio/wifi sterkte te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idrive
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07 19:41
Galactus schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:47:
Ik heb afgelopen weekend mijn telefoon ook even geroot. Aangezien ik er flauw van werd dat ik steeds apps moest wissen wanneer ik iets nieuws wilde installeren omdat het geheugen vol zat.

Ik heb Unrevoked3 gebruikt en er een MoDaCo Custom Rom r24 op gezet en Super Circle Battery erop geflasht.
Nu kan ik echter sinds gisteren niets meer uit de market downloaden, er komt in beeld te staan dat hij de app gaat downloaden en dat pijltje verschijnt in m'n notificatie balk. Echter is dit pijltje na 2 tellen weer verdwenen en is er uiteindelijk niets gedownload.

Ik heb al op verschillende fora gekeken en de volgende oplossingen geprobeerd.

- Google talk starten
- Market cache legen
- Market data legen
- Market cache + data legen + telefoon 15 min uitzetten
- Market update verwijderd
- Gmail wachtwoord gewijzigd

Dit heeft allemaal niet geholpen en ik sta op het punt om m'n telefoon opnieuw te flashen. Ik hoop echter
dat er hier mensen zijn met andere suggesties.
dit heb ik ook wel eens maar dan alleen over wifi als ik de wifi uitzet en dan over 3g doe heb ik geen problemen meer.
het is iets om te proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stale
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 13:40
De FM radio in de gingerbread rom van oxygen is vrij crap... is er een mogelijkheid die van standaard froyo terug te zetten/flashen?

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactus
  • Laatst online: 19-09-2024
dit heb ik ook wel eens maar dan alleen over wifi als ik de wifi uitzet en dan over 3g doe heb ik geen problemen meer.
het is iets om te proberen..
Heb ik ook al geprobeerd, dit mocht helaas ook niet baten. Ik zie het wel een paar dagen aan, voor de rest heb ik
nergens problemen mee. Anders had ik direct wel opnieuw geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 11:07
Oke, heel erg vaag. Ik ben al een tijdje op zoek naar informatie op Google, maar ik vind maar niks..
Ik wil mijn Desire rooten. Ik zit nu in HBOOT modus, maar ik zie nergens de android 1.0 driver staat.
Het enigste wat ik zie staan is een Mass Storage Controller driver met een gele uitroepteken ernaast.
Iemand een idee wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
Ewivis schreef op maandag 27 december 2010 @ 22:15:
[...]

Ik had app2sd nog niet geinstalleerd (geen ext2) maar dat is inmiddels gelukt. Merk wel dat het opstarten stuk langer duurt dan normaal( sense e.d.) alles werkt iets trager.

Eigenlijk zou ik terug willen naar 2.1 omdat dan het browsen het snelst gaat.
Ik heb nu nog RCMIXHD, omdat Z sense mislukte. Maar alles staat bij mij op een 16 Gb sd kaartje class 2. Ik heb niet de indruk dat er ook maar iets langzamer gaat. (ik maak alleen vergelijking met sense 2.2 (HD)roms.)
Heb wel ext3 met 1 Gb. Gedaan met esaeus.
Ik wacht met Z sense even op 0.6 stable. Ik heb er zo'n 101 applicaties op staan en 125 Mb vrij, misschien is ie wél een tikkie langzamer maar dat ben ik ook.

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapeno
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:54
PakoeDIEP schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:54:
Oke, heel erg vaag. Ik ben al een tijdje op zoek naar informatie op Google, maar ik vind maar niks..
Ik wil mijn Desire rooten. Ik zit nu in HBOOT modus, maar ik zie nergens de android 1.0 driver staat.
Het enigste wat ik zie staan is een Mass Storage Controller driver met een gele uitroepteken ernaast.
Iemand een idee wat te doen?
volg dit filmpje dan moet het wel lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 15:12

codex

Geen OpenAI agent :)

Cyleo schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:48:
[...]

Ik had hem na wat klooien kunnen importeren in DeFrost maar krijg je nu constante force closes (bij het opstarten om de 3 seconden tot ik een ander keyboard installeer). Dus als iemand een werkende oplossing is, ik ben één en al oor.
Ik heb Cyanogen mod erop gezet en via recovery van ROM manager het multilanguage Gingerbread keyboard geïnstalleerd. Alles functioneert naar behoren, inclusief de talen. Bedoel je dat?

Nu heb ik een chronisch ruimtetekort op mijn Desire, nu ben ik benieuwd of ik zomaar willekeurige apps naar de SD kan verplaatsen(geforceerd uiteraard). Moet ik dit gewoon testen of is er een bepaalde vuistregel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Lapeno schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:09:
[...]

volg dit filmpje dan moet het wel lukken
Die had ik ook gevonden, maar bij mij Device Manager staat geen Android 1.0 driver. Alleen een Mass Storage Controller driver en daar heb ik blijkbaar niks aan :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PakoeDIEP schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:35:
Die had ik ook gevonden, maar bij mij Device Manager staat geen Android 1.0 driver. Alleen een Mass Storage Controller driver en daar heb ik blijkbaar niks aan :s.
Je zult toch echt meer informatie moeten geven over wat je precies doet. HTCsync installatie beginnen, afbreken na installatie drivers. Daarna via de Unrevoked pagina de Android_USBdriver downloaden, samen met Unrevoked, en de instructies volgen.

http://unrevoked.com/rootwiki/doku.php/public/unrevoked3
http://unrevoked.com/root...dows_hboot_driver_install

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
kraonkel schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:01:
[...]

Ik heb nu nog RCMIXHD, omdat Z sense mislukte. Maar alles staat bij mij op een 16 Gb sd kaartje class 2. Ik heb niet de indruk dat er ook maar iets langzamer gaat. (ik maak alleen vergelijking met sense 2.2 (HD)roms.)
Heb wel ext3 met 1 Gb. Gedaan met esaeus.
Ik wacht met Z sense even op 0.6 stable. Ik heb er zo'n 101 applicaties erop staan en 125 Mb vrij, misschien is ie een tikkie langzamer maar dat ben ik ook.
Ja heb nu ook de RCMIXHD eropstaan. Deze werkt goed. De Z was erg traag namelijk. Met opstarten vooral. En dat kantelen van sense vind ik nou niet heel boeiend :-)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
gambieter schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:42:
[...]

Je zult toch echt meer informatie moeten geven over wat je precies doet. HTCsync installatie beginnen, afbreken na installatie drivers. Daarna via de Unrevoked pagina de Android_USBdriver downloaden, samen met Unrevoked, en de instructies volgen.

http://unrevoked.com/rootwiki/doku.php/public/unrevoked3
http://unrevoked.com/root...dows_hboot_driver_install
Ik heb HTC Sync 3 geinstalleerd, alle drivers kloppen zover ik weet.
Ik herstart dan mijn Desire in HBOOT USB MODE om de Android 1.0 driver te updaten, maar dat is niet mogelijk omdat er tussen mijn Device Manager lijst geen Android 1.0 tussen staat maar alleen een Mass Controller Storage driver (zie foto).

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2j4xd38.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een oplossing gevonden voor mijn ruimteprobleem:

- Oxygen ROM installeren (Gingerbread)
- S-OFF
- Oxygen HBOOT flashen; leverde 180 MB extra ruimte op! Dat komt omdat Oxygen veel minder ruimte nodig heeft voor het systeem, en al die ruimte dus naar de data partitie kan waar ja apps terecht komen.

Ik heb nog wel een vraag: ik heb nog nooit de radio veranderd. zou dat handig zijn om te doen? Ik heb op zich geen telefoonontvangstproblemen, maar ik merk wel dat WiFi ontvangst matig is (misschien was dat al zo) en dat ik de laatste tijd GPS problemen heb (wellicht ongerelateerd).

Ik ben er alleen bang voor dat een nieuwe radio een verslechtering is en ik dan niet meer terug kan naar hoe het eerst was. Zijn er nog andere voordelen aan een nieuwere radioversie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04
PakoeDIEP schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:01:
[...]

Ik heb HTC Sync 3 geinstalleerd, alle drivers kloppen zover ik weet.
Ik herstart dan mijn Desire in HBOOT USB MODE om de Android 1.0 driver te updaten, maar dat is niet mogelijk omdat er tussen mijn Device Manager lijst geen Android 1.0 tussen staat maar alleen een Mass Controller Storage driver (zie foto).

[afbeelding]
Installeer ook eens de ADB drivers, dit zou ook nog wel eens kunnen helpen :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:00:
Ik heb een oplossing gevonden voor mijn ruimteprobleem:

- Oxygen ROM installeren (Gingerbread)
- S-OFF
- Oxygen HBOOT flashen; leverde 180 MB extra ruimte op! Dat komt omdat Oxygen veel minder ruimte nodig heeft voor het systeem, en al die ruimte dus naar de data partitie kan waar ja apps terecht komen.

Ik heb nog wel een vraag: ik heb nog nooit de radio veranderd. zou dat handig zijn om te doen? Ik heb op zich geen telefoonontvangstproblemen, maar ik merk wel dat WiFi ontvangst matig is (misschien was dat al zo) en dat ik de laatste tijd GPS problemen heb (wellicht ongerelateerd).

Ik ben er alleen bang voor dat een nieuwe radio een verslechtering is en ik dan niet meer terug kan naar hoe het eerst was. Zijn er nog andere voordelen aan een nieuwere radioversie?
Dat kan handig zijn voor bijvoorbeeld problemen te verhelpen, snellere GPS fix, beter ontvangst en minder stroomverbruik. Ik zou dan eerst even kijken welke radio versie je nu hebt (staat bij de info over de telefoon) en of je die los kan vinden bij de Desire radio's op XDA of het internet; dan kan je altijd weer je originele radio terug flashen. Ook moet je even kijken welke radio versie ondersteund wordt door de ROM voor het geval je een andere bijpassende RIL (Radio Interface Layer) nodig hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein Prozac op 28-12-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
l3art schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:02:
[...]

Installeer ook eens de ADB drivers, dit zou ook nog wel eens kunnen helpen :)
Heb ik gedaan ja, geen verschil :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Laatst online: 29-08 20:08
PakoeDIEP schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:14:
[...]

Heb ik gedaan ja, geen verschil :(.
Je hebt volgens mij ook niet goed gelezen. Je moet wel alleen opladen selecteren en niet voor massa opslag

En installeer HTC sync eerst, dan gelijk daarna uninstallen, dan de aangepaste drivers installeren.

[ Voor 15% gewijzigd door Lennyz op 28-12-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Lennyz schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:01:
[...]

Je hebt volgens mij ook niet goed gelezen. Je moet wel alleen opladen selecteren en niet voor massa opslag

En installeer HTC sync eerst, dan gelijk daarna uninstallen, dan de aangepaste drivers installeren.
Nee, daar was ik me wel bewust van... Daarom vind ik het zo raar dat er Mass Storage staat ipv van Android 1.0 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Ik heb er nu Gingervillain op staan.
Werkt wel netjes. :)

Alleen werkt Quadrant niet meer en met Switch Pro kan ik geen radio gerelateerde schakelingen doen.
dus 3g/2g, data on/off en gps aan/uit
is daar een andere app/widget voor om snel te kunnen doen.
In Defrost bijvoorbeeld zat er in de balk bovenaan een megahandig knoppenbalkje.
die mis ik nou dus wel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 10:55
marcel-o schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:19:

Alleen werkt Quadrant niet meer en met Switch Pro kan ik geen radio gerelateerde schakelingen doen.
In Defrost bijvoorbeeld zat er in de balk bovenaan een megahandig knoppenbalkje.
Zijn bekende probleempjes. Probeer ipv switchpro de originele energie widget, is minder uitgebreid, maar werkt wel. In Oxygen zit een custom energie widget, die kun je zelf samenstellen. De switches in de top bar zijn ook nog niet beschikbaar, maar zullen later komen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:34

oNo

marcel-o schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:19:Alleen werkt Quadrant niet meer en met Switch Pro kan ik geen radio gerelateerde schakelingen doen.
Extended controls.
Deze is wat uitgebreider dan switchpro. En wat ik er mooi aan vind is dat je met meer opties hebt mbt de UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:13
marcel-o schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:19:

Dazzle!

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

thx d:)b 3 opties om te proberen :)
-edit-
extended controls krijg k niet aan de praat. kan m niet vinden als widget.
Dazzle schakelt ook niet.

achja. komt vanzelf wat voor dat werkt .

[ Voor 88% gewijzigd door marcel-o op 29-12-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Version 0.5:
* Added Torch (CyanogenMod team)
* configurable PowerWidget (CyanogenMod team)
* Added hsdpa icon
* Maps update to 5.0
* Added more dictionaries to keyboard: de,da,en,es,fr,it,nb,nl,sv
* most packages updated to CM repo (still aosp with minor fixes)
Kijk, nu ook de betere Powerwidget en NL woordenboek :) Ik ga weer terug naar Ginger Villain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:30

emzed

*

Oh mooi, NL taal toegevoegd aan 0.5. Ik wilde net weer eens MIUI gaan proberen, toch maar eerst weer Gingervillain upgraden.

Edit: 0.5 draait en de taal doet het. Ook is de nieuwe music app als mod te installeren. Dat heb ik nog niet gedaan overigens. De energiewidget is nu configureerbaar.

[ Voor 40% gewijzigd door emzed op 29-12-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
emzed schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:36:
Oh mooi, NL taal toegevoegd aan 0.5. Ik wilde net weer eens MIUI gaan proberen, toch maar eerst weer Gingervillain upgraden.

Edit: 0.5 draait en de taal doet het. Ook is de nieuwe music app als mod te installeren. Dat heb ik nog niet gedaan overigens. De energiewidget is nu configureerbaar.
komt er ook nog een versie met sense erin gebakken? :+ ik ben sensegeil ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ewivis schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:40:
[...]

komt er ook nog een versie met sense erin gebakken? :+ ik ben sensegeil ;-)
Kijk eens aan, weten we dat ook weer :)

Zodra HTC een versie maakt, dan pas is er een Sense versie. Je zou eens kunnen overwegen een "kale" versie zonder Sense te proberen en met bijvoorbeeld LauncherPro als launcher (ipv de Sense launcher). Sense is leuk, maar Launcherpro vind ik beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

HA :D vetjes.
gelijk mn probleem opgelost :P
-edit-
werkt prima.

nu weer een battery-circlemod maken. beetje jammer dat dat steeds opnieuw moet.

[ Voor 54% gewijzigd door marcel-o op 29-12-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
janvanduschoten schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:44:
[...]

Kijk eens aan, weten we dat ook weer :)

Zodra HTC een versie maakt, dan pas is er een Sense versie. Je zou eens kunnen overwegen een "kale" versie zonder Sense te proberen en met bijvoorbeeld LauncherPro als launcher (ipv de Sense launcher). Sense is leuk, maar Launcherpro vind ik beter :)
Sense is meer dan alleen een launcher.
Ik gebruik ook Launcherpro, maar ik zou toch niet zonder sense kunnen.
De dailer van sense is uber, de browser (past tekst automatisch aan) en nog meer kleine dingetjes waarvoor ik toch best veel waarde aan sense hecht.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed

emzed

*

madmaus schreef op woensdag 29 december 2010 @ 18:03:
[...]

De dailer van sense is uber, de browser (past tekst automatisch aan) en nog meer kleine dingetjes waarvoor ik toch best veel waarde aan sense hecht.
Oh wat grappig. Ik vind juist de HTC dialer ruk en was blij dat Leedroid de standaard Android aanbood in de Sense rom. Sense heeft wel een paar coole widgets zoals de weeranimatie klok en de foto slider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
emzed schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:02:
[...]

Oh wat grappig. Ik vind juist de HTC dialer ruk en was blij dat Leedroid de standaard Android aanbood in de Sense rom. Sense heeft wel een paar coole widgets zoals de weeranimatie klok en de foto slider.
Ik vind de standaard htc dialer/sms functie ook bagger, vandaar dat ik mijn desire had geroot. De miui heeft naar mijn idee de beste dialer en sms functie. Ik zit nu op oxygen 2.3 en ben daar uiterst tevreden mee. Vooral omdat deze stabieler is dan miui welke nog wel eens vast loopt. Verder hecht ik niet zoveel waarde aan een weer widget. Ik kijk gewoon naar buiten of op buienrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
madmaus schreef op woensdag 29 december 2010 @ 18:03:
[...]

Also dialer gebruik ik dialer one, werkt mi goed / beter dan de HTC dialer. Probeer ook eens Miren browser, werkt fijner dan de HTC browser. Sense is gewoon een launcher met een paar leuke apps en widgets.

• janvanduschoten
Heeft er iemand het Gingerbread toetsenbord met Nederlandse ondersteuning aan de gang gekregen? Bij mij is er nog steeds geen dictionairy aanwezig in de laatste Ginger Villain.

• oNo

oNo

Na een tijdje met ROMs zonder Sense merkte ik dat dat Sense het smart gedeelte van de smartphone is. Allemaal kleine extra dingetjes.

Wat ik van Sense goed vind is de dialer, de contacts, de browser en messaging. De sense mail app werkt zeer prettig met meerdere accounts (exchange, pop en gmail) De launcher vind ik niks, het gebruikt ruimte terwijl je er weinig gebruik van maakt (al is dat persoonlijk)

De Sense widgets gebruik ik niet, dat heb ik in het begin wel gedaan. Maar na een tijdje zie je wat er nog meer aan widgets te vinden is. Als widgets had ik Android Agenda, Palmary Weather, Buienalarm en Pure Messenger (twitter/facebook), deze zijn launcher onafhankelijk. Nu ik Laucher Pro Plus gebruik heb ik de agenda en messenger widget vervangen voor die van Launcher Pro Plus.

Afbeeldingslocatie: http://85.17.149.10/Android/desire_snap_201030_small.png

De ROM is MoDaCo r9 met een aantal tweaks. Ben er zeer blij mee en de accuduur is geweldig (gisterochtend om 8 uur van de lader gehaald en nu nog 57%)

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:35
janvanduschoten schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:14:
[...]

Also dialer gebruik ik dialer one, werkt mi goed / beter dan de HTC dialer. Probeer ook eens Miren browser, werkt fijner dan de HTC browser. Sense is gewoon een launcher met een paar leuke apps en widgets.
ik zou de facebook-integratie van sense niet kunnen missen. Heb gehoord dat stock android enkel de profielfoto's van facebook synct met je adressenboek, terwijl sense ook nog profieldetails mee importeert, zoals email, adres e.d.

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:00:
Volgens mij kan je bij Oxygen het best de radio gebruiken die AdamG aanraadt, aangezien er in de ROM dingen meegeleverd worden die moeten interfacen met de radio.

Rustacean

Verwijderd

ik heb een probleempje,

wanneer ik een rom wil flashen (op mijn desire) krijg ik een error,

heb t volgende gedaan

ik heb SWAP-size = 0mb
ext2-size = 512mb
fat32-size = remainder

ik heb ext2 --> ext3 gedaan
heb deze rom: http://www.multiupload.com/C06W6CIL9U
maar als ik heb wel flashen krijg ik can't open /sdcard................enz...
(bad)

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
pina schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:09:
[...]

ik zou de facebook-integratie van sense niet kunnen missen. Heb gehoord dat stock android enkel de profielfoto's van facebook synct met je adressenboek, terwijl sense ook nog profieldetails mee importeert, zoals email, adres e.d.
ik krijg dit bij miui nou juist totaal niet voor elkaar, om de foto's uit facebook te integreren helaas,
ik had gedacht dat zoiets zonder sense ook wel ging, maar blijkbaar pakt de facebook app dit niet goed op.

of is er nog een andere manier om aan die sense app te komen onder miui?

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

mesm90 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:38:
[...]
Nope, die apps zijn op het sense framework gebouwd en kunnen dus niet zonder sense.

Ik vond het zelf meer een last dan een lust. Al die meuk die ik niet gebruik, maar toch wordt geladen en maar ruimte inneemt vind ik maar niks. Er zou een optie moeten komen dat je die ellende uit kunt zetten, zodat het ook niet in het geheugen komt. Ik snap ook niet wat de toegevoegde waarde is van een app die in niet gebruik maar toch in mijn geheugen zit en actief is op een of andere manier. Een doorsnee gebruiker weet het niet eens, dus het is een slechte vorm van reclame. Of doen ze het zodat die apps lekker snel starten?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14
janvanduschoten schreef op donderdag 30 december 2010 @ 08:12:
Heeft er iemand het Gingerbread toetsenbord met Nederlandse ondersteuning aan de gang gekregen? Bij mij is er nog steeds geen dictionairy aanwezig in de laatste Ginger Villain.
Bij mij werkt 'ie gewoon in de Oxygen rom. Er komt trouwens vandaag een grote update voor Oxygen!!
janvanduschoten schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:14:
[...]

De vertaling van Miren Browser heb ik gemaakt trouwens, dus als iemand nog feedback heeft stuur me even een DM.

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 12:32
Net MIUI_au geïnstalleerd, man, wat een prachtige ROM is dat. Stock Android is enorm kaal, Sense brengt daar een hoop verandering in, maar qua uiterlijk kan echt niets tippen aan MIUI!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 15:42
Ik gebruik nu al een tijdje de Cyanogenmod en ben wel tevreden. Maar ik begin meer en meer te beseffen dat ik toch wel de integratie van sense mis. Ik was enorm tevreden van sense + launcherpro. Zo kon ik alles aanpassen naar mijn wensen, maar toch nog gebruiken maken van de calendar, smart dialer, call screen, etc... Het zijn echt de details die ik een beetje mis. Daar tegenover staat dan weer dat Cyanogenmod echt wel alles uit je desire haalt en veel instellingen bevat die de stock niet heeft.

Nu goed, mijn vraag is dan ook of iemand tips heeft om voor een goede sense rom die toch ook heel wat andere tweaks heeft gekregen? Ik zou eventueel gingerbread ook wel eens willen proberen, maar daar bestaat nog geen sense versie van. (ergens wel begrijpelijk als je ziet hoe ver dit geïntegreerd zit)

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Svennetjee schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:54:
Net MIUI_au geïnstalleerd, man, wat een prachtige ROM is dat. Stock Android is enorm kaal, Sense brengt daar een hoop verandering in, maar qua uiterlijk kan echt niets tippen aan MIUI!
Hier een Desire bezitter van het eerste uur. Na veel irritatie aan de standaard installatie (ruimte gebruik, interface e.d.) ben ik vandaag me maar eens gaan verdiepen in de custom ROM scene. Al eerder hield ik het wel een beetje in de gaten. Maar om tot een concreet plan te komen ben ik vandaag allerlei zaken uit gaan spitten.

MIUI is mijn ROM, dat zag ik meteen. De ontwikkelingen gaan gigantisch hard. Er staan eenvoudige video's online om MIUI in no-time op je toestel te knallen. Daarnaast veel research en filmpjes bekeken op YouTube. Toch kan ik nog geen antwoord vinden op een aantal vragen. Voornamelijk aan de MIUI gebruikers...

Heeft MIUI een rotatie animatie (iPhone alike)? In verschillende reviews van de MOD is hier niets over te lezen/filmpjes over te vinden. De rotatie animatie vind ik superfijn aan de iPhone. Het geeft het idee dat de telefoon met je meebeweegt.

Ik lees veel over de Facebook integratie. Kan de MIUI-ROM samenwerken en mijn contacts koppelen aan Facebook-vrienden. Zoals Sense dat doet? Hun status-updates zijn niet erg van belang voor mij. Het gaat me meer om het foto'tje. Vind het zelf erg fijn bij een beller, zonder 300 foto's toe te gaan lopen voegen op mn telefoon.

De voornaamste reden van de switch naar een custom ROM is de APP2SD feature. Als ik het goed begrijp heb ik zometeen 4 partities op mijn (16GB) SD kaart. Een hele mikmak aan wartaal (dat is nog steeds erg onoverzichtelijk). Begrijp ik het goed dat er ROM-geheugen 'ge-emuleerd' wordt op mijn SD kaart. Ter grootte van bijv 4GB? Zoja, dan is de snelheid van de kaart natuurlijk van belang. En tevens, ziet de telefoon dan dit als 'ROM-geheugen'? Als dat het geval is, lijkt me het me ook weer mogelijk veel APPS vanaf het 'geemuleerde' geheugen weer met de standaard 2.2 App2SD feature te verplaatsen. Zo is er wel een enorme versplintering...

Het is erg lastig als om er fris in te duiken. Gelukkig zijn er YouTube tutorials die je veel laten zien. Maar niet alles...

[ Voor 10% gewijzigd door Novah op 30-12-2010 16:15 ]

• Kapitein Prozac
Nope, MIUI heeft geen rotatie animatie.
Ja, koppelen is mogelijk maar lijkt me wat omslachtig naar wat ik zo gelezen heb. Ik doe niet aan Facebook dus ik weet er zo even het fijne niet van.
Je hebt er dan 2 (zonder swap); een EXT2/3/4 partitie en een FAT32 partitie. De EXT partitie is over het algemeen 512-1024 MB groot. Meer hoeft ook niet want tegen die tijd dat de EXT volloopt is het interne telefoongeheugen (zo'n 140 MB) ook vol aangezien er door de apps nog steeds wat op het interne geheugen wordt gezet (naast caches, instellingen, etc.). De Froyo Apps2SD manier kan dan ook nog steeds maar heeft niet meer zoveel nut bij gebruik van een EXT partitie.

• emzed

emzed

*

Ik ben ook maar (weer) aan de MIUI gegaan. Na eerder matige ervaringen, toen er nog veel Chinees in stond, ben ik nu positiever. Het heeft bij lange na niet het snappy gevoel van Gingervillain 0.5, maar het combineert wel een simpele iPhone achtige gui met heerlijke Android vrijheid.

• emzed

emzed

*

Novah schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:11:
[...]
Heeft MIUI een rotatie animatie (iPhone alike)? In verschillende reviews van de MOD is hier niets over te lezen/filmpjes over te vinden. De rotatie animatie vind ik superfijn aan de iPhone. Het geeft het idee dat de telefoon met je meebeweegt.
Ik heb ooit wel een foto app gehad die de foto's op die manier draaide. Ik weet helaas niet meer hoe die heette. Zelf vond ik het eerlijk gezegd een beetje een irritante feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
De openingspost is trouwens weer ge-updated! Er staat nu een stap-tot-stap handleiding bij hoe je begint met het rooten tot en met het installeren van een custom ROM + een lijst met de nieuwste custom ROMs, dus je hoeft niet meer urenlang op xda-developers te zoeken naar een goede ROM!

Als ik een stap ben vergeten, zeg het dan a.u.b.!

[ Voor 8% gewijzigd door SpaceK33z op 31-12-2010 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SpaceK33z schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 00:23:
De openingspost is trouwens weer ge-updated! Er staat nu een stap-tot-stap handleiding bij hoe je begint met het rooten tot en met het installeren van een custom ROM + een lijst met de nieuwste custom ROMs, dus je hoeft niet meer urenlang op xda-developers te zoeken naar een goede ROM!

Dank voor het overzicht :) .

Aangaande vergeten stappen: bij mij werkte Unrevoked (Windows) pas toen ik eerst de HTCSync installatie startte, de drivers installeerde maar daarna de installatie afbrak voor het Sync programma zelf werd geinstalleerd. Daarna de HBOOT drivers installeren, en Unrevoked laten werken. Daarna moest ik nog wel Busybox (her?)installeren voordat Titanium Backup werkte.

Misschien ook een opmerking toevoegen voor S-OFF, omdat dat toch ook nodig is als je echt verder wilt met de oorspronkelijke ROM?

Kees, is er een reden om de MoDaCo ROMs er niet bij te zetten? Paul O'Brien is op MoDaCo met r10 bezig, weet niet precies wat er speciaal aan is, maar het is een alpha :) .

[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 31-12-2010 00:32 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90

of je de link van de defrost-rom even wilt aanpassen, ik kom namelijk terecht bij een pays rom als ik op de link klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

xda-developers afzoeken valt ook wel mee. Je zal vrij snel het topic Desire Index - Everything Desire is here! tegenkomen.

MoDaCo mis ik ook in de lijst. Ik lees hier toch wel de nodige posts waar men behoefte heeft aan een cleane custom ROM met het beste van Sense (dus niet alles wat HTC er op zet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-snel
  • Laatst online: 08-03 13:24
mesm90 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:38:
[...]

ik krijg dit bij miui nou juist totaal niet voor elkaar, om de foto's uit facebook te integreren helaas,
ik had gedacht dat zoiets zonder sense ook wel ging, maar blijkbaar pakt de facebook app dit niet goed op.

Probeer anders de app syncmypix eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
mesm90 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 00:56:
[...]
of je de link van de defrost-rom even wilt aanpassen, ik kom namelijk terecht bij een pays rom als ik op de link klik
Is aangepast, hij linkt nu naar de Defrost ROM, bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Waar ik me de laatste tijd toch wel zorgen om begin te maken is dit:

nieuws: Geavanceerde trojan voor Android gevonden

Trojans en virussen voor mobiels. Nu wissel ik regelmatig van roms en je kan eigenlijk niet weten wat je nu op je telefoon zet. Nu maak ik me daar bij XDA niet heel erg zorgen over, omdat de community daar zichzelf ook controleert, maar bijvoorbeeld met MIUI, waar de source niet openbaar is, begin ik me langzamerhand een klein beetje zorgen te maken.

Ben ik de enige die dit heeft of delen jullie mijn zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-02 14:58

P13

Draai zelf Leedroid, maar stoei nu al een aantal dagen met het volgende: ik probeer sinds de update-melding over versie 2.29.405.5 al een paar dagen te UNrooten (ik weet het: dat is vloeken in de kerk hier, maar zo is het nu eenmaal), maar dat wil maar niet lukken. De wijze die mij is geadviseerd is om eenvoudigweg de RUU te draaien, maar dat lukt niet! Wat is het geval: heb eerst HTC Sync (keurig de nieuwste versie) geïnstalleerd, en daarmee kan ik via de sync-modus goed contact maken. Als ik echter dan daarna de RUU ga draaien (heb de telefoon dan nog steeds in de sync-modus) dan wordt direct de verbinding met HTC sync verbroken, en krijg ik in het RUU-programma de melding over een fout (170): usb-verbindingsfout. Wat gaat hier mis? Iemand een idee? Heb al via allerlei varianten geprobeerd de RUU te draaien: mét en zonder HTC-sync op de achtergrond meedraaiend, in de diskdrive-modus, zelfs in het recovery-menu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

P13 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:43:
Draai zelf Leedroid, maar stoei nu al een aantal dagen met het volgende: ik probeer sinds de update-melding over versie 2.29.405.5 al een paar dagen te UNrooten (ik weet het: dat is vloeken in de kerk hier, maar zo is het nu eenmaal), maar dat wil maar niet lukken. De wijze die mij is geadviseerd is om eenvoudigweg de RUU te draaien, maar dat lukt niet! Wat is het geval: heb eerst HTC Sync (keurig de nieuwste versie) geïnstalleerd, en daarmee kan ik via de sync-modus goed contact maken. Als ik echter dan daarna de RUU ga draaien (heb de telefoon dan nog steeds in de sync-modus) dan wordt direct de verbinding met HTC sync verbroken, en krijg ik in het RUU-programma de melding over een fout (170): usb-verbindingsfout. Wat gaat hier mis? Iemand een idee? Heb al via allerlei varianten geprobeerd de RUU te draaien: mét en zonder HTC-sync op de achtergrond meedraaiend, in de diskdrive-modus, zelfs in het recovery-menu..
jelmervos schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:34:
...
Voor mensen die problemen met het flashen van de RUU (error 170 en 171): zorg er voor dat Windows de "My HTC" driver gebruikt.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P13

P13

Hallo Jelmer, dank je voor de tip! Zal nu even gaan puzzelen hoe ik die aanwijzing in concrete daden kan omzetten (hoe ik moet zorgen dat Windows de My-HTC driver gaat gebruiken.. hoe kan ik dat bewerkstelligen??), maar het lijkt in ieder geval een duidelijk aanzet richting oplossing van dit probleem..

Om het concreet te houden: is dat dezelfde driver die ik moest installeren op mijn computer, toen ik mijn telefoon wilde rooten (met Unrevooked)? Die driver staat daar nog steeds, maar ik las nu juist dat ik ook HTC Sync moest installeren vanwege de driver..

Volgens de aanwijzingen die ik kreeg moest ik eerst HTC Sync installeren, de telefoon in de Syns-modus verbinden en dan de RUU gaan draaien.. Begrijp ik nu juist van jou, dat ik beter HTC Sync verwijder en dan gewoon via de diskdrive-modus verbinding moet maken om vervolgens de RUU te draaien??

Eh.. voor de duidelijkheid: ik kan dus wél separaat verbinding maken met HTC-sync, mijn telefoon wordt dan herkend en lees de info uit mijn telefoon, echter als ik vervolgens het RUU-programma open, valt die verbinding direct weg..

[ Voor 11% gewijzigd door P13 op 31-12-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Je hoeft niks te deinstalleren, gewoon via Apparaatbeheer van Windows een andere driver kiezen. In dit geval de "My HTC" driver.
Ik weet niet 100% zeker of dit een oplossing is voor jouw probleem, maar destijds wel voor mij. Het is het proberen waard.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P13

P13

ok, dank je, ik ga het proberen..!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Eindelijk... na veel lezen, wikken & wegen; MIUI ROM staat erop.

Wat een prachtig uitgewerkte Android ROM. Op mijn HTC Desire draait hij prachtig. 80% van de tijd net zo snel/snappy als de stock ROM. Soms merk je dat de eye-candy nog wat geoptimaliseerd moet worden. Maar vooralsnog, wat een verademing. Heerlijk (vooral) om 1024mb aan geheugen voor je apps tot je beschikking te hebben. Ik hikte constant tegen de 15mb/20mb aan. Nooit meer die irritante notificaties!

De nieuwe screenshots van de upcomming MIUI zijn echt nog verbluffender!
http://www.miui.com/data/...01158t1fn11t1atbt9v93.jpg

Enige tegenslagen... na het installeren van de ROM wilde de telefoon niet meer doorstarten. Na het HTC logo kwam wel het MIUI-laadscherm. Meer die bleef hangen (15min+) in zijn loopanimatie. Toch even opnieuw de ROM geinstalleerd en hoppah. Binnen 2 minuten zat ik na de installatie in de setup wizzard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij gaat het draaien van de RUU ook niet helemaal zoals gepland.

Ik heb deze van XDA geplukt: RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.5_Radio_32.49.00.32U_5.11.05.27_release_159811_signed

Maar tijdens het draaien van deze RUU krijg ik de melding dat het de verkeerde is en ik een andere moet zoeken.

Dus nu zoek ik naar de juiste. Weet iemand welke? Hij zal wel in deze lijst staan neem ik aan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809328

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 15:49

Nakebod

Nope.

Ligt er maar net aan welke versie je had voor je ging flashen.
Als jij een nieuwere hboot hebt kan je niet een oudere RUU terugflashen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Laatst online: 07:42
Waarom zou je unrooten als je een rooted 2.29.405.5 rom kan flashen.

Zie:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=773997

of

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=833310

Bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb meerdere ROMs geprobeerd en eigenlijk beviel hij me stock het beste. Verder doe ik helemaal niets met mijn telefoon waarvoor hij geroot zou moeten zijn. Dan heb ik heb liever gewoon de stock ROM draaien dan een custom.

Ik heb mijn Desire twee weken geleden gekocht, mocht dat een indicatie zijn voor welke softwareversie ik had voordat ik ging flashen. Iemand suggesties welke RUU ik moet hebben? Ik ging er vanuit dat als ik de nieuwste pak ik sowieso wel goed zit?

Edit: Ik krijg dit: Error 131. Customer ID error. Telefoon is/was echter niet branded.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

De camera doet het nog steeds niet in Oxygen (Gingerbread) RC5. Pas als de camera goed gaat werken, ga ik van OpenDesire (4.0.36) naar Oxygen over. OpenDesire lijkt abandoned, alhoewel er ooit nog één final update is toegezegd.

Toch altijd wat gedoe met het opnieuw installeren van dingen en al die - vergeten - wachtwoorden van alle e-mail/social media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 10:46:
Heb meerdere ROMs geprobeerd en eigenlijk beviel hij me stock het beste. Verder doe ik helemaal niets met mijn telefoon waarvoor hij geroot zou moeten zijn. Dan heb ik heb liever gewoon de stock ROM draaien dan een custom.

Ik heb mijn Desire twee weken geleden gekocht, mocht dat een indicatie zijn voor welke softwareversie ik had voordat ik ging flashen. Iemand suggesties welke RUU ik moet hebben? Ik ging er vanuit dat als ik de nieuwste pak ik sowieso wel goed zit?

Edit: Ik krijg dit: Error 131. Customer ID error. Telefoon is/was echter niet branded.
RUU versie 2.29.405.5
En een goldcard is ook altijd handig (ivm. die error)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je stock goed vind, dan zet je toch gewoon MoDaCo r9 erop? Is eigenlijk net als stock (volledig Sense etc), maar heeft de voordelen van root (Adfree, Titanium, app2sd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 14:42:
[...]

Leeftijd: het antwoord op de ultieme vraag over het Leven, het Universum, en Alles, volgens Douglas Adams' boek The Hitchhiker's Guide to the Galaxy.
42 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 15:42

Ik zat met hetzelfde probleem. Ik ben uiteindelijk voor leedroid gegaan. Die heeft de look en feel van de stock sense met root programma's en hier en daar toch wat tweaks. Ik merk vooral dat mijn battery life veel langer is. Om de een of andere reden had ik bij cyanogenmod slechts 4 (!) uur batterij. Dus dit is een verademing.

Het moet wel gezegd worden. Met een htc (en zeker de desire) heb je toch al héél veel functionaliteit. Ik begrijp best dat veel mensen van mening zijn dat het (nog) niet nodig is deze smartphone te gaan uitrusten met een custom rom. Als htc besluit de desire niet verder te updaten gaat de echte waarde van die roms pas duidelijk worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Mijn telefoon is nu gebricked. Ik had net geüpdatet naar Oxygen RC5 en een uur later bleef het scherm gewoon op zwart, terwijl de hardware knoppen (home, terug enz.) wel aan staan. De batterij eruit halen hielp niks, sd-kaart eruit ook niet.

Ik heb 'm nu volgens mij ge-unroot (kan het dus niet checken, maar hoorde het HTC geluidje :P) en ik ga 'm opsturen naar coolblue. Helaas kan ik nu dus niks doen aan de openingspost, dus jullie zullen nog wel even geduld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04
Dat is niet gebricked hoor... klinkt meer als een kapot scherm.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 17:24

Grudgie

PSN: Grudgie7

SpaceK33z schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:10:
Mijn telefoon is nu gebricked. Ik had net geüpdatet naar Oxygen RC5 en een uur later bleef het scherm gewoon op zwart, terwijl de hardware knoppen (home, terug enz.) wel aan staan. De batterij eruit halen hielp niks, sd-kaart eruit ook niet.

Ik heb 'm nu volgens mij ge-unroot (kan het dus niet checken, maar hoorde het HTC geluidje :P) en ik ga 'm opsturen naar coolblue. Helaas kan ik nu dus niks doen aan de openingspost, dus jullie zullen nog wel even geduld moeten hebben.
Ik had vanmiddag ook geupdate naar RC5, via de update prog. van Oxygen zelf. Maar ik had niet dat scherm op zwart bleef en de update is gewoon goed verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
oNo schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:03:

De ROM is MoDaCo r9 met een aantal tweaks. Ben er zeer blij mee en de accuduur is geweldig (gisterochtend om 8 uur van de lader gehaald en nu nog 57%)
Ik heb er nooit aan gedacht om een ROM op mn Desire te zetten omdat voor mn gevoel alles perfect werkt, maar dit zet me toch wel aan het denken.

Waarom lukt het zo'n ROM wel om zuinig met de accu om te gaan in tegenstelling tot de stock android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Bijvoorbeeld omdat er allemaal onnodig spul van de ROM is gehaald, maar het belangrijkste is eigenlijk SetCPU, daarmee kan je instellen dat je bijvoorbeeld ipv altijd de 1GHz-kracht gebruikt, je maar 528MHz gebruikt als de batterijstatus onder de 30 procent is, 256MHz als het scherm uit is, etc.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
Kan iemand die ook Oxygen 2.0 (RC5) heeft draaien zeggen waar de optie om de G-sensor te ijken, zit. Kan hem niet (meer) vinden namelijk... 8)7 :P

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
JKratos schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 21:34:
Kan iemand die ook Oxygen 2.0 (RC5) heeft draaien zeggen waar de optie om de G-sensor te ijken, zit. Kan hem niet (meer) vinden namelijk... 8)7 :P
hmm dat heb ik bij miui miss dat het daar ongeveer hetzelfde is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Laatst online: 11-09 11:09
Is Settings -> Display -> G-Sensor calibration niet aanwezig bij jullie? Ik roep nu iig hoe het zit bij de AurexTSense ROM. Waarschijnlijk dus niet bij jullie omdat dat geen Sense-Roms zijn, maar iig zit het normaal gesproken daar.

[ Voor 46% gewijzigd door diabolofan op 01-01-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb vanavond baadnwz Desire HD Sense ROM v1.4 geinstalleerd. Dit is een mix van de Desire HD en Desire Z Sense versies, die precies past in de 250 MB system partitie. Geen partitioneren nodig dus, maar als nadeel dat er geen RAM meer is voor een extra Sense background.

Het gebruikt A2SD (800 MB EXT3 partitie), en loopt soepel, ondanks dat ik even een langzame SD-kaart gebruik. Het geeft toegang tot htcsense.com, en na installatie van wat spul heb ik nog ruim 120 Mb RAM over.

Wat mij betreft kan deze in de startpost worden toegevoegd. Misschien daar ook onderscheid maken tussen "gewone" Sense en de nieuwe HD/Z Sense ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
MacorgaZ schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:34:
Bijvoorbeeld omdat er allemaal onnodig spul van de ROM is gehaald, maar het belangrijkste is eigenlijk SetCPU, daarmee kan je instellen dat je bijvoorbeeld ipv altijd de 1GHz-kracht gebruikt, je maar 528MHz gebruikt als de batterijstatus onder de 30 procent is, 256MHz als het scherm uit is, etc.
De smartass governor van Leedroid _/-\o_ Ik heb geen idee wat die precies doet, volgens mij zoiets als ondemand maar het zorgt er wel voor dat ik soms 2 dagen met mijn telefoon kan doen en bij standby 1 procent per uur er af gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Nog even een toevoeging op de OP, bij het rooten met unrevoked dient wel eerst HTC Sync op je pc geïnstalleerd te zijn. Dit omdat je anders de drivers niet op je pc hebt staan. Hij moet wel verwijderd worden alvorens je Unrevoked draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Zo, er is best wat te winnen qua batterij als je de juiste combinaties vind met kernel en SetCPU settings als ik de topics op XDA zo lees. Ik snap er alleen nog bar weinig van waar de SetCPU's instellingen en afkortingen als BVS, SVS, BFS etc. voor staan. Iemand die hij mij enigzins in kan inwijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
thecompany schreef op zondag 02 januari 2011 @ 11:39:
[...]

De smartass governor van Leedroid _/-\o_ Ik heb geen idee wat die precies doet, volgens mij zoiets als ondemand maar het zorgt er wel voor dat ik soms 2 dagen met mijn telefoon kan doen en bij standby 1 procent per uur er af gaat
Dan heb je vast AurexTSense ROM nog niet geprobeerd?
Bij deze rom gaat de accu duur nog langer mee en dan heb je nog geen eens SetCPU nodig aangezien de profiles al ingebakken zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Laatst online: 12-09 17:05
Ik ben nu al een hele tijd aan het rotzooien met a2sd maar het wil nog steeds niet lukken iedereen zegt dat het heel makkelijk is in MIUI maar nog steeds krijg ik het niet werkend.

Ik heb met ROMManager de ext3 partitie van mijn sdkaart 512Mb gemaakt en daarna MIUI geïnstalleerd alleen zegt deze dan dat er maar 120Mb is dus dat klopt niet wat doe ik dan fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Uit de Desire MIUI topicstart op XDA;
I have some problems installing apps on a2sd
from a terminal app
su (for rooting)
a2sd check ( check it for a2sd working and ready for activation)
a2sd zipalign
a2sd cachepart (for have Alpharev N1 table or custom mtd table users)
or
a2sd cachesd (for have ext part. users, not have AlphaRev N1 table or mtd custom table users )
--reboot--( auto works )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed

emzed

*

SpaceK33z schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:10:

Spacek33z, balen man. ;( Sterkte de komende tijd zonder Desire...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Kapitein Prozac schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:28:
Uit de Desire MIUI topicstart op XDA;

[...]
Ja dat heb ik gedaan maar nog steeds werkt het niet ik heb wel een ext3 partitie maar het werkt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Wat zeggen a2sd check en de app Quick System Info dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Quick system info:

SD card storage: total 15.13 free 12.89
A2SD total: 22.31 free:3.98
Internal storage Total:148 free:15.33
System storage total:250 free: 134

Terminal:
Ext partition found, but not setup to run Apps2SD
Check with your rom developer if the boot image
is programmed to run Apps2SD

Your partition may be using an EXT4 partition
but your rom may not support EXT4. Repartition
your SD card to use EXT2 or EXT3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Ik ga me ook eens in verdiepen in de rom scene na meer dan een half jaar gebruik van mjin Desire.
Heb hiervoor veel meer toestellen gehad waar ik een custom rom op heb gezet, zelfs 1 keer gelijk maar een custom rom ipv stock met mijn MDA Vario.

Sinds de Desire is mijn behoefte voor een custom rom nog nooit zo laag geweest, maar dat geheugen gebruik irriteert me enorm.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tweakG5 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:51:
Your partition may be using an EXT4 partition
but your rom may not support EXT4. Repartition
your SD card to use EXT2 or EXT3.
Dat suggereert dat de EXT-partitie niet in orde is. Gebruik Minitool Partition Wizard en maak twee primaire partities op je SD-kaart, de eerste FAT32, de tweede EXT3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
He, de optie 'opnieuw opstarten' is weg bij mij (LeeDroid 2.3c)

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Johantjuuh schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:42:
He, de optie 'opnieuw opstarten' is weg bij mij (LeeDroid 2.3c)
Apart, bij mij niet.
Ik draai ook 2.3c

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
gambieter schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:31:
[...]

Dat suggereert dat de EXT-partitie niet in orde is. Gebruik Minitool Partition Wizard en maak twee primaire partities op je SD-kaart, de eerste FAT32, de tweede EXT3.
Ik heb ext 2 gebruikt, is ext 3 sneller oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
gambieter schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:31:
[...]

Nou heb het net geprobeerd maar het werkt ook niet nog steeds dezelfde meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Laatst online: 12-09 20:21
Zijn er eigenlijk mensen die hun eigen ROM maken? Ben wel eens benieuwd hoe je met zoiets moet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Laatst online: 08-09 10:22
Joshua schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:46:
Zijn er eigenlijk mensen die hun eigen ROM maken? Ben wel eens benieuwd hoe je met zoiets moet beginnen.
Er zijn dacht ik wel wat beschrijvingen om de AOSP rom van source te compilen, van daaruit kan je verder bouwen. Mijn neef heeft het even gedaan, maar kwam uiteindelijk tot de conclusie dat zijn rom niets toevoegde aan het geweld van oa CM, dus weer mee gestopt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 09:35
Heb het rooten een tijdje niet meer gevolgd, maar schijnt dat er custom roms bestaan waarmee je 720p-movie recording @ 30fps mogelijk zou zijn? Maar dan wel zonder sense. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
pina schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:34:
Heb het rooten een tijdje niet meer gevolgd, maar schijnt dat er custom roms bestaan waarmee je 720p-movie recording @ 30fps mogelijk zou zijn? Maar dan wel zonder sense. Klopt dat?
Nee, het is wel mogelijk met een sense rom alleen niet met een sense HD rom. Daar werkt 720p recording simpelweg niet op.

Je moet als je de camera hack wilt een kernel flashen die dat ondersteunt. Coutst99 heeft als ik me niet vergis dat geïmplementeerd in zijn kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Wat wijzigingen aangebracht in het "root gedeelte" van de OP. Linkje naar Amon_Ra gemaakt en HTC Sync gedeelte toegevoegd. Is de wijze van rooten nu compleet of mist er iemand nog iets? Mijn collega SpaceK33z heeft hem gemaakt, ik net iets aangepast.

@ SpaceK33z, jammer dat je toestel stuk is... :'( Kun je wel de root procedure proberen als je hem weer heel terugkrijgt :)

Pagina: 1 ... 40 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.