[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.588 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
brrrt schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:45:
Na jarenlang met WiMo te hebben gekloot, wil ik toch een goed werkend toestel. Nu heb ik sinds kort de HTC Desire, en is al snel mijn standaard ROM met weinig opslaggeheugen mij gaan ergeren.
Nu denk ik aan een root voor het APP2SD+, maar ik zit nog met een aantal vragen die heel tegenstrijdig in dit topic overkomen.
Allereerst werd er gepraat over een soort "gedoog-policy" bij Android toestellen, dat je met een root en custom rom nog garantie kan bewaren, is dit nog steeds zo? Ik lees namelijk nu dat je de root weer ongedaan moet maken en de oorspronkelijke software erop moet zetten. Hoe zit dit? Ik ben namelijk bang (nu ik zo vaak over de boardswap lees) dat ik straks alles moeilijk ongedaan moet maken..

Ik lees in de OP ook veel over bricken van je toestel. Is dit sneller dan bij WiMo, of gebeurd dit (als je normaal de stappen doet/voorzichtig bent) niet snel? En natuurlijk "hoe makkelijk is het in vergelijking met WiMo om je toestel te flashen?"

Sorry voor de ongelofelijke noob vragen, maar omdat mijn toestel zo nieuw is, ben ik even voorzichtiger met flashen e.d.
Ja, je kan het beste teruggaan naar stock voor garantie. Dit heeft meer met de houding van htc te maken dan met android. Dit gaat net zo makkelijk als met winmo.

Bricken gebeurt niet snel, gewoon unrevoked gebruiken om te rooten en het komt allemaal goed :) Flashen is even makkelijk als met winmo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jouke_buissink schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:11:
[...]

Die is op 2.29.405.2 basis en niet op de door hem gevraagde 2.29.405.5 basis ;)
Klopt, had ik overheen gelezen. Maar de 5 is echt verschrikkelijk anders dan de 2.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=869048

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:03:
[...]

Klopt, had ik overheen gelezen. Maar de 5 is echt verschrikkelijk anders dan de 2.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=869048
Hij is alleen veeel stabieler. 2.29.405.2 reboot heel makkelijk na het sluiten van een app. Dat is bij 2.29.405.5 opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Thombias schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:30:
[...]

Hij is alleen veeel stabieler. 2.29.405.2 reboot heel makkelijk na het sluiten van een app. Dat is bij 2.29.405.5 opgelost.
En die extra stabiliteit wil ik ook, maar wil niet mijn A2SD ondersteuning verliezen.
Maar goed, ik begrijp de boodschap en blijf zoeken.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

GrandPuba schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:19:
Wat ik niet exact terug vind in o.a. het oxygen topic is het volgende.

Moet je ( als je S-OFF bent ) perse de N1 of Data++ table flashen om oxygen 2.0RC1 te kunnen draaien?
Want als je het so leest de cleanest en smallest rom, zou je toch niet verwachten dat je dat perse moet doen.

Het enige voordeel van die andere boottabellen is meer ruimte, maarja met a2sd zou dat ook geen probleem moeten zijn behalve dat het niet uit je NAND draait maar je sd kaart welke soms battery drain kan zijn, en bij niet class zes kaartjes rdelijk traag.... die x aantal mb's meer bij het flashen van andere boottabel heeft dat dan echt nut t.o.v. a2sd?
Vind het nogal linke soep als het mis gaat namelijk, dat is het mij niet waard!
Je vergeet 1 ding hierbij; die NAND data partitie en cache partitie zijn ook je werkgeheugen, indien je werkgeheugen vol zit!

Ik had met de 2.2.1 oxygens met de Desire stock table 32.5 linpacks gemiddeld, nexus 1 score (1390) in quadrant. Met de N1Table, haal ik inmiddels 35 linpacks en 1500 quandrant. En daarbij dus meer ruimte voor apk's die anders voor Sense welke er toch niet in komt bij mij wordt gereserveerd.

Nu met 2.3 lijkt dit voordeel helemaal aanwezig: een non-S-off Desire haalt hier permanent 32-34 linpacks en lagt zo nu en dan. De N1Table haalt 38-40 linpacks en loopt super soepel.
Data++ zou dit verbeteren, maar het radio issue maakt het te link naar mijn mening.

Data2SD op een zeer snelle microSD zou helemaal prettig zijn, maar deze kreeg ik niet al te lang stabiel: na één dag meestal permanent FC's of helemaal geen boot meer.

Zo heel link is S-off niet naar mijn mening, indien je bekend bent met linux en de sdk. Vanaf windows zit je met drivers te emmeren, zou ik niet snel overwegen, ondanks dat ik 90% van de tijd op Win 7 x64 bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

jelmervos schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:58:
Ik ben weer op zoek naar een ROM op basis van 2.29.405.5 met alleen A2SD (of hoe heet het tegenwoordig) ondersteuning zodat ik alle applicaties op mij EXT3 partitie kan zetten.
Ik wil verder geen aanpassingen aan de ROM, vind de stock ROM prima werken namelijk.
Check dan dit topic even, daar staan alle ROM's in. Zoek een leuke uit op basis van Sense en/of een stock ROM met de door jou vereiste aanpassingen.

Ik moet zelf zeggen dat MIUI mij enorm bevalt. Ik ben eigenlijk blij dat ik van Sense af ben. Veel teveel rommel die je niet gebruikt en het slurpt alleen maar geheugen. Ik mis de Sense functionaliteit geen moment, want voor alles is er een vervanger. Het grootste verschil in werken is de app drawer, die er niet is in MIUI. Je hebt dus elke geïnstalleerde app op een scherm staan (je kunt er oneindig veel toevoegen) net als op een iPhone. Je kunt een folder maken voor meuk die je niet gebruikt zodat je niet 10 schermen hebt, of de zaak netjes ordenen. Dat is trouwens heel gemakkelijk. Die mannen van MIUI hebben heel goed nagedacht over alles.

Het fijnste vind ik de notification bar waarin je - als je 'm omlaag trekt - wifi/bt/sync e.d. aan en uit kunt zetten. Ook reboot en shutdown zit erin. Standaard zit er ook een ingebouwde batterijbespaarfunctie in die de CPU terugklokt in standby en ook wifi uitzet. Werkt allemaal als een speer en volledig transparant voor de gebruiker. En dan heb ik het niet eens gehad over de ingebouwde FTP server in de nieuwe filemanager en de traffic monitor waarmee je oa kunt zien wat welke app verbruikt (al dan niet stiekem).

Ik heb er zelf de VorkKernel op gekiept; die heeft nog meer brandstofbesparende opties zonder dat je meteen SetCPU hoeft te gebruiken.

Al met al wat mij betreft een grote aanrader. HTC zou er eens naar moeten kijken...kunnen ze nog wat van leren ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:26:
[...]
{..]

Al met al wat mij betreft een grote aanrader. HTC zou er eens naar moeten kijken...kunnen ze nog wat van leren ;)
MIUI kan misschien zelf eens kijken hoe telefoons te onwikkelen.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
[...]

Ik heb er zelf de VorkKernel op gekiept; die heeft nog meer brandstofbesparende opties zonder dat je meteen SetCPU hoeft te gebruiken.
ik zou hier ook wel eens wat meer over willen weten, waar kan ik deze vinden?
vooral die batterijbesparende functie zou ik wel erg handig vinden

[ Voor 9% gewijzigd door mesm90 op 21-12-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:27
SpaceK33z schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:00:
Ik wilde even kwijt dat ik zaterdag een nieuwe website heb gelanceerd over MIUI. Deze is zonder twijfel voor de MIUI gebruikers onder ons erg handig:
http://miui-blog.com/
Er staan ook andere dingen in uitgelegd voor non-MIUI gebruikers, zoals hoe je een systeem applicatie verwijdert, makkelijk update als je favoriete ROM een update heeft gekregen of als je Amon_Ra wilt gebruiken i.p.v ClockworkMod.
Leuke site! Staat in mijn favorieten. :)
Ik draai op dit moment ook MIUI, de versie van: http://www.miui-au.com/. Het is echt een hele prettige ROM met mooie features.

Op dit moment ben ik eigenlijk ook aan het wachten op de RC2 versie van de Gingerbread Oxygen-ROM. Wil dat ook graag proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door xtreme_lunatic op 21-12-2010 19:59 ]

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

[...]

Check dan dit topic even, daar staan alle ROM's in. Zoek een leuke uit op basis van Sense en/of een stock ROM met de door jou vereiste aanpassingen.
Bedankt, ik heb deze gevonden. Binnenkort maar es proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14
xtreme_lunatic schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:57:
[...]

Leuke site! Staat in mijn favorieten. :)
Ik draai op dit moment ook MIUI, de versie van: http://www.miui-au.com/. Het is echt een hele prettige ROM met mooie features.

Op dit moment ben ik eigenlijk ook aan het wachten op de RC2 versie van de Gingerbread Oxygen-ROM. Wil dat ook graag proberen.
Waarom perse RC2 dan? RC1 is toch ook goed genoeg? Ik had Gingerbread ook even geflasht, maar ik was binnen 5 minuten weer terug naar MIUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:27
Omdat naar mijn idee dan voornamelijk de kinderziektes eruit zijn. Daarnaast las ik op twitter dat ook Nederlands, met hopelijk Nederlands-woordenboek, wordt toegevoegd.

Edit:
Nederlands woordenboek wordt toegevoegd, zie: http://twitter.com/adamg_xda. Wist even niet meer waar ik het gelezen had. 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door xtreme_lunatic op 21-12-2010 21:55 ]

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

xtreme_lunatic schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:57:
[...]
Leuk om er naar te kijken, maar ik heb het niet zo op de bleeding edge. Er zijn rom-bakkers die lijken er alleen maar op uit om de eerste met dit of dat te zijn, en tiefen het op het forum zodra ze het klaar hebben. Binnen 24 uur hoor je de een na de ander met allerlei problemen. En echt veel heb je er niet aan, toch? Kijken naar iets dat GB zou kunnen zijn...maar het ziet er nauwelijks anders uit. Zoals ik al zei: leuk om naar te kijken en om te kunnen zeggen dat je het al hebt, maar persoonlijk blijf ik er nog wel een paar maandjes van af.

Ik heb afgelopen weekend al geleerd met de race van inmiddels 3 man die MIUI aan het vertalen zijn dat het wel eens mis kan gaan. Ik begrijp die lui niet. TEST dat eerst iets voordat je het op het forum zet. Is het echt zo moeilijk om 1 dag langer te moeten wachten? Wat dat betreft blijf ik bij die MIUI-au dude, die lijkt zijn zaakjes beter voor elkaar te hebben. Ik wil mijn Desire wel graag blijven gebruiken; aan een half werkend apparaat heb ik niet veel. Daar zijn die dingen ook veel te duur voor.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
en die versie's van miui-dev?
die lijken bij mij wel behoorlijk te draaien nu, elke week een update wel vaak met minor improvements maar er wordt naar mijn mening wel goed naar gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mesm90 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 23:29:
en die versie's van miui-dev?
die lijken bij mij wel behoorlijk te draaien nu, elke week een update wel vaak met minor improvements maar er wordt naar mijn mening wel goed naar gekeken :)
Alleen het fiasco met de vertalingen afgelopen weekend. Ik flash er een en ik kreeg een scherm vol FC's met starten. De helft was in het Chinees, wat achteraf opgelost kon worden met het verzetten van de locale. Maar toch...het riekt een beetje naar slordigheid. Ze willen gewoon te graag de eerste zijn met hun vertaling.

Die MIUI-au meneer (Smith geloof ik) lijkt liever wat langer te willen wachten. Eevek ook eigenlijk als ik het me goed herinner. Elke week weer aan die vertaling gaan werken is best veel werk, dus hij wilde op wezenlijke wijzigingen wachten. Maar dan komen ze ineens weer met zo'n mooie filemanager, dus is ie toch weer aan de slag gegaan.

Ik wacht voortaan wel een dag of twee om te zien wat de reacties zijn. Laat de early birds maar de 'lol' hebben. Het is wel leuk om steeds een betere rom te hebben, maar ik wil mijn toestel nog wel kunnen blijven gebruiken zonder steeds met restoren bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
janvanduschoten schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:48:
Ik heb nu Ginger Villain 0.2 beta erop staan, en deze bevalt mij al erg goed. Ik had niet verwacht dat hij al helemaal zo goed zou werken en heb nog geen gekke dingen gemerkt, op de 2 bekende bugs na. (Known Bugs:
Video Recording doesn't work, Network Location.).

Wat mij wel opvalt is dat als ik een andere rom probeer en mijn ext partitie niet wipe, Agry Birds toch altijd weg is. Hij moet altijd opnieuw worden gedownload, ook al wipe in ext3 niet.
Network location is gefixed in Ginger Villain 0.3! Je moet alleen wel een full-wipe doen helaas... Vreemd trouwens van Angry Birds btw.

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 10:55
mbroeders schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:26:
[...]

Network location is gefixed in Ginger Villain 0.3! Je moet alleen wel een full-wipe doen helaas... Vreemd trouwens van Angry Birds btw.
Ah, bedankt, ga ik zo eens even flashen (als ik ff tijd heb tussendoor ;) ) Zal je wel weer op je "thanks meter" klikken op XDA :)

Angry Birds is ook te herstellen met Titanium (qua sterren) alleen de app is weg. Is geen ramp maar het viel me op.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
janvanduschoten schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:48:
[...]

Ah, bedankt, ga ik zo eens even flashen (als ik ff tijd heb tussendoor ;) ) Zal je wel weer op je "thanks meter" klikken op XDA :)

Angry Birds is ook te herstellen met Titanium (qua sterren) alleen de app is weg. Is geen ramp maar het viel me op.
Haha, dank je :)

Even een tip voor de mensen die Ginger Villain willen proberen. Verwijder eerst even Google earth.apk en Google Tag.apk uit de zip file. Google earth geeft FCs, dus het is beter die vanuit de market te installeren. En wat betreft Google Tag (NFC), de Desire heeft niet zo'n chip, dus je hebt er weinig aan...

-edit- Ook vanuit de market geeft Google earth FCs :(

[ Voor 3% gewijzigd door mbroeders op 22-12-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Er komen ook weer leuke MIUI updates aan. De interface krijgt een opfrisbeurt: klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 17:05
Ik heb net miui geïnstalleerd en dat werkt heel erg soepel maar hoe kan het dat miui wel gebruik maakt van 60fps en de normale roms tussen de 17-22fps? Die 60fps laat het er heel gestroomlijnd uitzien dus is er geen mogelijkheid voor de normale roms om ook 60fps te kunnen weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Ik ga MIUI ook maar even proberen. Ik draai nu een HD rom. Iemand nog handige weetjes over MIUI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

jelmervos schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:23:
[...]

Bedankt, ik heb deze gevonden. Binnenkort maar es proberen.
Geinstalleerd en werkt perfect. Heb ook gelijk de laatste radio geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

waar slaat MIUI op? (ik vind het zo'n irritante afkorting om elke keer te lezen) dus ben benieuwd waar het voor staat.

• mbroeders
koekoek2003nl schreef op woensdag 22 december 2010 @ 18:18:
waar slaat MIUI op? (ik vind het zo'n irritante afkorting om elke keer te lezen) dus ben benieuwd waar het voor staat.
Goede vraag. Volgens mij staat het voor zoiets als My User Interface, maar het kan ook staan voor Me You I volgens de FAQ op de australische site. De eerste lijkt me het meest logisch...

• janvanduschoten
Mooie versie van de nieuwe market, voor wie de nieuwe market nog niet heeft, .zip flashen als een rom.

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TRMk4oCg71I/AAAAAAAABHY/VhgO0-A3jsI/s512/snap20101223_113049.png

Te vinden op XDA

Voorbeeld hierboven is Black Market 3, werkt op Gingerbread (Ginger Villain 0.4)

• tweakG5
Ik heb net even al mijn muziek op mijn desire gezet met miui alleen wil die maar een paar nummers afspelen van de 2000 het is allemaal mp3 hoe kan dit?

Ook staan ze bijna allemaal onder unknown artist.

• janvanduschoten
tweakG5 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:50:
Ik heb net even al mijn muziek op mijn desire gezet met miui alleen wil die maar een paar nummers afspelen van de 2000 het is allemaal mp3 hoe kan dit?

Ook staan ze bijna allemaal onder unknown artist.
Andere muziek app proberen? Iets van Mortplayer of zo.

• tweakG5
Net een paar andere spelers geprobeerd maar nog steeds kan ik maar een paar nummers afspelen heel vreemd ik haal alle nummers uit mijn itunes folder en staan dus op deze manier:

Artist
-Album
--Song 01
--Song 02

enz

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:08
tweakG5 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:37:
Net een paar andere spelers geprobeerd maar nog steeds kan ik maar een paar nummers afspelen heel vreemd ik haal alle nummers uit mijn itunes folder en staan dus op deze manier:

Artist
-Album
--Song 01
--Song 02

enz
Ik had laatst hetzelfde en ben sindsdien tot grote tevredenheid overgestapt naar PowerAmp.

• mesm90
grun93 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:12:
[...]

Ik had laatst hetzelfde en ben sindsdien tot grote tevredenheid overgestapt naar PowerAmp.
ik zat met hetzelfde nu ook inderdaad poweramp :)

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
mphilipp schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:03:
Er komen ook weer leuke MIUI updates aan. De interface krijgt een opfrisbeurt: klik.
Ziet er veelbelovend uit, maar ik wacht nog even, ben nog altijd weer binnen 2 dagen terug op DeFrost. Op de één of andere manier bevroor MIUI bij mij nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik krijg het gingerbread toetsenbord in de Villian ROM niet goed aan de praat. Als ik hem instel op Nederlands, dan blijft hij het Engelse woordenboek en correctie gebruiken. Heeft iemand dit al wel goed aan de praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Hier werkte het toetsenbord direct prima eigenlijk, maar ik draai Oxygen...

Hebben nog meer Gingerbreadgebruikers het -sterke- idee dat de batterij echt significant veel langer meegaat? Ik zit eigenlijk al maanden op de 20~30% aan het einde van de dag, sinds ik Gingerbread draai heb ik 50~60%...

[ Voor 69% gewijzigd door Obiter dictum op 24-12-2010 09:39 ]

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik moet hem bij de Villain rom ook apart flashen, geen ingebakken of aparte .apk.

Batterij is bij mij ook goed, hij lijkt idd zuiniger dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Obiter dictum schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:37:
Hebben nog meer Gingerbreadgebruikers het -sterke- idee dat de batterij echt significant veel langer meegaat? Ik zit eigenlijk al maanden op de 20~30% aan het einde van de dag, sinds ik Gingerbread draai heb ik 50~60%...
Klinkt goed! Ik ben zeer benieuwd of andere dit ook hebben. Langer mee kunnen met de accu is altijd prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Ik gebruik nu sinds 2 dagen MIUI en ik moet zeggen dat ik het erg lekker vind werken. Ik durf bijna te zeggen dat ik het prettiger vind dan Sense...Bijna hè want daarvoor gebruik ik het nog te kort. Het voelt logischer aan en voor mijn gevoel ziet het er ook scherper uit.

Ik heb alleen het idee dat mijn batterij iets korter meegaat, maar dat kan ik pas echt zeggen als ik het langer heb gebruikt. Ik gebruik nu MIUI-au. Gebruikt iemand MIUI roms van andere makers die de moeite waard zijn om uit te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:43
Obiter dictum schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:37:
Hier werkte het toetsenbord direct prima eigenlijk, maar ik draai Oxygen...

Heb hier hetzelfde gevoel. Hou toch flink stuk over aan het einde vd dag. En ik heb nu zelfs helderheid weer op 100% staan (hiervoor op 30-40 ong). Maar het is nu wel vakantie, dus doe iets minder met mijn telefoon dan normale schooldagen, en dan sta ik toch ong 6 uurtjes eerder op dan momenteel haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
Lennyz schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:55:
Ik gebruik nu sinds 2 dagen MIUI en ik moet zeggen dat ik het erg lekker vind werken. Ik durf bijna te zeggen dat ik het prettiger vind dan Sense...Bijna hè want daarvoor gebruik ik het nog te kort. Het voelt logischer aan en voor mijn gevoel ziet het er ook scherper uit.

Ik heb alleen het idee dat mijn batterij iets korter meegaat, maar dat kan ik pas echt zeggen als ik het langer heb gebruikt. Ik gebruik nu MIUI-au. Gebruikt iemand MIUI roms van andere makers die de moeite waard zijn om uit te proberen?
ik gebruik miui van miui-dev,
en ik heb dan weer het tegenovergestelde met mijn batterij ik heb juist het idee dat deze langer meegaat, zo kan ik makkelijk 2 dagen redden ermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:30

Ankh

|true

Miui heb ik sinds een enkele dagen erop draaien en moet zeggen dat ik erg tevreden er over ben.
Ik mis de sense interface totaal niet en eigenlijk is de rom precies zoals ik hem wil.

Enkel zit er er die update en miui network in. Deze krijg ik beide niet aan de gang, ik kan nergens op hun website vinden of ze "down" zijn. Kan het wezen dat Vodafone dit blokt ofzo? Ik lijk de enige te zijn met deze problemen...

Vandaag komt als het goed is de nieuwe versie uit, ze hebben een aantal moeten skippen wegens problemen..

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
6pack15 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:01:
[...]

Heb hier hetzelfde gevoel. Hou toch flink stuk over aan het einde vd dag. En ik heb nu zelfs helderheid weer op 100% staan (hiervoor op 30-40 ong). Maar het is nu wel vakantie, dus doe iets minder met mijn telefoon dan normale schooldagen, en dan sta ik toch ong 6 uurtjes eerder op dan momenteel haha
Zou heel goed kunnen: Nexus S schijnt een goede battery life te hebben (voor n smartphone that is) en Gingerbread is een van de redenen: http://www.brighthub.com/...droid/articles/98760.aspx

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Ankh schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:39:
Miui heb ik sinds een enkele dagen erop draaien en moet zeggen dat ik erg tevreden er over ben.
Ik mis de sense interface totaal niet en eigenlijk is de rom precies zoals ik hem wil.

Enkel zit er er die update en miui network in. Deze krijg ik beide niet aan de gang, ik kan nergens op hun website vinden of ze "down" zijn. Kan het wezen dat Vodafone dit blokt ofzo? Ik lijk de enige te zijn met deze problemen...

Vandaag komt als het goed is de nieuwe versie uit, ze hebben een aantal moeten skippen wegens problemen..
Update "werkt" ook niet bij mij. Dat wil zeggen dat de app het wel doet, maar hij niets laat zien. Ik denk dat je pas iets ziet als er een update is en niet ziet als je de nieuwste versie gebruikt. Netwerk werkt wel maar het is een Chinese markt :P
mesm90 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:38:
[...]

ik gebruik miui van miui-dev,
en ik heb dan weer het tegenovergestelde met mijn batterij ik heb juist het idee dat deze langer meegaat, zo kan ik makkelijk 2 dagen redden ermee...
Die ga ik dan ook maar eens testen.

[ Voor 15% gewijzigd door Lennyz op 25-12-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000

emzed

*

janvanduschoten schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:01:
Ik krijg het gingerbread toetsenbord in de Villian ROM niet goed aan de praat. Als ik hem instel op Nederlands, dan blijft hij het Engelse woordenboek en correctie gebruiken. Heeft iemand dit al wel goed aan de praat?
Dit probleem heb ik ook. Als je een oplossing vind, lees ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
emzed schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 14:25:
[...]

Dit probleem heb ik ook. Als je een oplossing vind, lees ik het graag.
Bij de Villain ROM zitten de juiste dictionaries nog niet in het keyboard gebakken. Bij de RC2 van Oxygen (ook Gingerbread) zitten deze er al wel in. Het is dus denk ik gewoon wachten tot GingerVillain deze er ook in zal plaatsen, of overstappen op Oxygen (zoveel verschillen ze niet).

Of je moet eventjes kijken of je ergens een apk kan bemachtigen met de dictionaries er in (ik die van mij wel ergens uploaden die in Oxygen zit, maar kan je niet garanderen dat deze ook op GingerVillain werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
Wat vindt iedereen zo geweldig aan die MIUI roms? Ik heb er een paar geprobeerd (rodriquez, j-style oa) maar ik vind de launcher vreselijk werken, ldoe mij maar gewoon launcher pro (ik kan niet zonder een app drawer). Nu kan ik die uiteraard installeren maar ik betwijfel dus of MIUI dan nog wel een meerwaarde heeft boven bijv Leedroid (fantastische battery, gister 92 procent over na een dag, vrijwel niet gebruikt uiteraard, 1 telefoontje ofzo).
Wat ik trouwens wel superhandig vind is de controls die in de notification drawer zijn verwerkt (data, wifi, gps etc).
Dus hebben jullie nog andere pluspunten behalve de launcher en de notification drawer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
thecompany schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 20:24:
Wat vindt iedereen zo geweldig aan die MIUI roms? Ik heb er een paar geprobeerd (rodriquez, j-style oa) maar ik vind de launcher vreselijk werken, ldoe mij maar gewoon launcher pro (ik kan niet zonder een app drawer). Nu kan ik die uiteraard installeren maar ik betwijfel dus of MIUI dan nog wel een meerwaarde heeft boven bijv Leedroid (fantastische battery, gister 92 procent over na een dag, vrijwel niet gebruikt uiteraard, 1 telefoontje ofzo).
Wat ik trouwens wel superhandig vind is de controls die in de notification drawer zijn verwerkt (data, wifi, gps etc).
Dus hebben jullie nog andere pluspunten behalve de launcher en de notification drawer?
Ik draai hem nu zelf niet meer, omdat ik zelf eventjes Gingerbread wil proberen, maar hier mijn redenen waarom ik het toch een maand lang met plezier heb gebruikt:
* De settings app. Alles is (imo) wat overzichtelijker, en makkelijker te vinden.
* Theme-ability. Ik bedoel, zonder gedoe themes installeren. Geen flashen of wat dan ook.
* De lockscreen. Wil je direct SMSen? Slide het sms icoon omhoog en je zit gelijk in je sms app!
* De music app. De standaard android muziekspeler is nou niet echt top, over die van HTC maar helemaal niet te beginnen..
* De batterij instellingen. Is je batterij bijna leeg? Hij kan er voor zorgen dat je in iedergeval nog telefonisch bereikbaar bent, maar alle overige nonsense voor je uitzetten.

Kan er zo niet meer verzinnen, maar laat ik het zo zeggen, het is meer dan alleen de launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Laatst online: 26-07-2021
Die on/off buttons in de notificationbar van de miui rom is echt wel iets wat ik mis! Hopelijk komt er ooit nog een keer een flash die ook bij andere roms mogelijk maakt. Verder vind ik de launcher juist een pluspunt van miui boven alle andere roms. Er is geen menu, alles wat je hebt geinstalleerd zie je op je schermen en het is zo makkelijk te verwijderen! Daarnaast is sms launcher mooier, de muziek speler beter, de contactenlijst werkt lekker! Daarnaast kan je makkelijk je hele thema aanpassen incl. lockscreen wat me niet zo makkelijk lukt met 2.3.

(Ik had echter ook een aantal problemen met miui, zo vond ik dat het te vaak voor kwam dat hij vast liep zonder dat ik het soms doorhad. Hierdoor was ik soms uren niet bereikbaar. Dat is op zicht niet zo heel erg als je op werk zit, maar als je met iemand hebt afgesproken kan het behoorlijk irriteren of als je snel een foto wilt maken)

Ik heb nu net als (waarschijnlijk) zovelen 2.3 draaien en het viel me ook op dat de batterij een stuk minder snel leeg is! Ik gebruik m'n telefoon best veel om te bellen/whatsappen/browsen noem maar op, maar tot nu toe is m'n telefoon nog niet een keer uitgevallen, de afgelopen week. Meestal laad ik em pas op als de batterij bijna op is en dat kon bij mijn vorige roms wel eens te laat zijn geweest. Ik vind het dus wel erg belangrijk dat wanneer ik nog zeg maar 10% batterij over heb, dat ik daarmee nog gewoon kan bellen totdat ik thuis ben. Ik denk dus of heb ergens gelezen dat ze dit flink hebben verbeterd in 2.3!

[ Voor 12% gewijzigd door on99 op 25-12-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 08:35
Ik heb nu de nieuwste auraxTsense rom, wie heeft er nogmeer een enorme drop in performance vergeleken met de vorige versie?

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Naast de genoemde MIUI voordelen vind ik de grotere icoontjes erg prettig aangezien ik niet de scherpste ogen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

thecompany schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 20:24:
Wat vindt iedereen zo geweldig aan die MIUI roms?
If you have to ask... ;)
Smaken verschillen nu eenmaal. Als je het niks vindt, houdt het op. En je kunt als je wilt natuurlijk nog steeds een andere launcher gebruiken. Ik kiep alle appjes in een folder en gebruik daarbij AppOrganizer zodat ik dynamische folders heb en de favourite folder op het homescreen.
Ik vind MIUI een genot. Ik heb overigens gekozen voor de MIUI-au want naar mijn idee zit die meneer het dichtste bij het vuur en zorgt hij dat hij iets aflevert dat werkt en probeert niet alleen maar de eerste te zijn.

Zijn laatste release bevat overigens de Defrost Kernel. Die zet de cpu lekker langzaam als het scherm uit is om batterijen te sparen.

Ik zag overigens een paar vragen hierboven staan over de MIUI network en update toestanden. Die moet je dus niet gebruiken. Ik geloof ook niet dat het kan werken met een vertaalde rom, maar mocht het lukken, pak dan je Chinese woordenboek maar... Die appjes moet je meteen in een folder mikken en er nooit meer naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Magnetic_Man schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 15:22:
[...]

Bij de Villain ROM zitten de juiste dictionaries nog niet in het keyboard gebakken. Bij de RC2 van Oxygen (ook Gingerbread) zitten deze er al wel in. Het is dus denk ik gewoon wachten tot GingerVillain deze er ook in zal plaatsen, of overstappen op Oxygen (zoveel verschillen ze niet).

Of je moet eventjes kijken of je ergens een apk kan bemachtigen met de dictionaries er in (ik die van mij wel ergens uploaden die in Oxygen zit, maar kan je niet garanderen dat deze ook op GingerVillain werkt).
Ook in Oxygen zit bij mij geen Nederlands woordenboek... Laat even weten waar je hem dan hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Laatst online: 12-09 16:59
Volgens mij heb ik de TS e.d. aardig goed doorgelezen maar ik kom er nog niet helemaal uit. Ik wil mijn Desire stock rooten, puur voor A2SD. Het liefst dus geen custom roms en als dat niet anders kan een custom sense rom (maar welke dan?). Ik loop echter al vast bij het rooten omdat mijn telefoon aan geen van de criteria voldoet die zijn gesteld aan het downloaden van die bestanden. Ik heb namelijk de nieuwste rom versie van HTC (2.29.405.5 ofzo?). Moet ik eerst weer downgraden ofzo? Zou iemand mij met enkele korte zinnnen uit de brand kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben met Quick System Info aan het checken hoe groot mijn ext is, maar ik weet niet helemaal waar ik nou naar moet kijken. Ik wil dit weten omdat ik MIUI wil installeren. Dat heb ik er in het verleden al op gehad, maar toen bleef er te weinig ruimte over voor mijn apps. Ik zat me af te vragen of het zou kunnen helpen om een grotere ext partitie aan te maken

Er staat bij "A2SD storage" dat die in totaal 228MB bedraagt. Is dit dan mijn ext partitie of is het de A2SD van google? Ik vind het namelijk zo'n rare grootte voor een ext partitie, kan me niet voorstellen dat ik dat zo ingesteld heb destijds. Of zit ik helemaal verkeerd te kijken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gersompie schreef op zondag 26 december 2010 @ 14:13:
Volgens mij heb ik de TS e.d. aardig goed doorgelezen maar ik kom er nog niet helemaal uit. Ik wil mijn Desire stock rooten, puur voor A2SD. Het liefst dus geen custom roms en als dat niet anders kan een custom sense rom (maar welke dan?). Ik loop echter al vast bij het rooten omdat mijn telefoon aan geen van de criteria voldoet die zijn gesteld aan het downloaden van die bestanden. Ik heb namelijk de nieuwste rom versie van HTC (2.29.405.5 ofzo?). Moet ik eerst weer downgraden ofzo? Zou iemand mij met enkele korte zinnnen uit de brand kunnen helpen?
Omdat ik hier om hulp vraag zal ik zelf op mijn beurt ook even wat uitleg bieden: rooten kan je het beste doen met unrevoked, dat is veel eenvoudiger. Vervolgens kan je een custom ROM installeren, hier vind je een overzichtje waar ook standaard roms met A2SD tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Laatst online: 12-09 16:59
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:46:
[...]

Omdat ik hier om hulp vraag zal ik zelf op mijn beurt ook even wat uitleg bieden: rooten kan je het beste doen met unrevoked, dat is veel eenvoudiger. Vervolgens kan je een custom ROM installeren, hier vind je een overzichtje waar ook standaard roms met A2SD tussen staan.
Wow, handig programma. Volgens mij is het helemaal gelukt. Hoe kan ik met de ClockworkMod recovery de stock apps van sense verwijderen (die recovery is automatisch door revoked geinstalleerd)? Heb het menu helemaal doorzocht, maar zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gersompie schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:43:
[...]

Wow, handig programma. Volgens mij is het helemaal gelukt. Hoe kan ik met de ClockworkMod recovery de stock apps van sense verwijderen (die recovery is automatisch door revoked geinstalleerd)? Heb het menu helemaal doorzocht, maar zonder succes.
Dat kan zo niet volgens mij, die moet je van tevoren uit de ROM slopen of je moet een ROM installeren waar het niet in zit. Je kan ze ook nog met rootexplorer verwijderen geloof ik, maar daar heb je S-OFF voor nodig en je moet oppassen welke je verwijdert. Ik weet iig niet precies hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:40:
Ik ben met Quick System Info aan het checken hoe groot mijn ext is, maar ik weet niet helemaal waar ik nou naar moet kijken. Ik wil dit weten omdat ik MIUI wil installeren. Dat heb ik er in het verleden al op gehad, maar toen bleef er te weinig ruimte over voor mijn apps. Ik zat me af te vragen of het zou kunnen helpen om een grotere ext partitie aan te maken

Er staat bij "A2SD storage" dat die in totaal 228MB bedraagt. Is dit dan mijn ext partitie of is het de A2SD van google? Ik vind het namelijk zo'n rare grootte voor een ext partitie, kan me niet voorstellen dat ik dat zo ingesteld heb destijds. Of zit ik helemaal verkeerd te kijken?
Download 'EASEUS Partition Master 6.5.2 Home Edition' om de partities op je sd kaartje te bekijken en evt. aan te passen. Niemand kan je van afstand zeggen of die 228Mb klopt, want jij hebt het kaartje. Het lijkt mij ook niet kloppen, maar ik weet niet wat jij oorspronkelijk hebt aangemaakt.

Met Easeus kun je iig kijken hoe het zit en de boel op de juiste manier aanmaken. Wat ik heb gedaan is het volgende:

* 1 partitie FAT32 aangemaakt (primary) en daarbij 1Gb vrijgelaten achter de FAT32
* 1 EXT2 partitie van 1024Mb (ongeveer kiezen met de slider, het getal intypen geeft soms rare restpartities) en ook hier aangeven dat het een primary partitie is.

Dat laatste klinkt raar maar als je 'm logical maakt, ziet MIUI 'm niet. Het werkt nu als een speer. Ik had eerst een Class 4 SD van Sandisk die op zich al snel zat was; tenminste...ik had de indruk dat het snel genoeg was. Maar nu heb ik een Class 6 van Transcend en dat verschil is dramatisch. Alles gaat ineens merkbaar een stuk sneller. In tests blijkt ook dat de Transcend net zo snel is als de Class 6 kaartjes van Sandisk, voor minder geld. Tel uit je winst. Sandisk en Transcend zijn gewoon de snelsten. Niet alles Class 6 kaartjes zijn zo snel, want die Class geeft een minimum transfer speed aan die ze allemaal wel halen. Alleen die 2 gaan daar flink boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:47:
[...]

Download 'EASEUS Partition Master 6.5.2 Home Edition' om de partities op je sd kaartje te bekijken en evt. aan te passen. Niemand kan je van afstand zeggen of die 228Mb klopt, want jij hebt het kaartje. Het lijkt mij ook niet kloppen, maar ik weet niet wat jij oorspronkelijk hebt aangemaakt.

Met Easeus kun je iig kijken hoe het zit en de boel op de juiste manier aanmaken. Wat ik heb gedaan is het volgende:

* 1 partitie FAT32 aangemaakt (primary) en daarbij 1Gb vrijgelaten achter de FAT32
* 1 EXT2 partitie van 1024Mb (ongeveer kiezen met de slider, het getal intypen geeft soms rare restpartities) en ook hier aangeven dat het een primary partitie is.

Dat laatste klinkt raar maar als je 'm logical maakt, ziet MIUI 'm niet. Het werkt nu als een speer. Ik had eerst een Class 4 SD van Sandisk die op zich al snel zat was; tenminste...ik had de indruk dat het snel genoeg was. Maar nu heb ik een Class 6 van Transcend en dat verschil is dramatisch. Alles gaat ineens merkbaar een stuk sneller. In tests blijkt ook dat de Transcend net zo snel is als de Class 6 kaartjes van Sandisk, voor minder geld. Tel uit je winst. Sandisk en Transcend zijn gewoon de snelsten. Niet alles Class 6 kaartjes zijn zo snel, want die Class geeft een minimum transfer speed aan die ze allemaal wel halen. Alleen die 2 gaan daar flink boven.
Hee, bedankt voor het uitgebreide antwoord! Het blijkt allemaal dus wat ingewikkelder te zijn dan een partitie maken met ROMmanager en gaan, maar gelukkig heb je het duidelijk uitgelegd.

Ik heb echter een Mac, dus dat programma kan ik niet draaien. Ik zal even gaan kijken of ik een soortgelijke applicatie kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Gersompie schreef op zondag 26 december 2010 @ 14:13:
TS moet inderdaad een keer aangepast worden, rooten kun je nu het beste met unrevooked doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 17:02:
[...]
Hee, bedankt voor het uitgebreide antwoord! Het blijkt allemaal dus wat ingewikkelder te zijn dan een partitie maken met ROMmanager en gaan, maar gelukkig heb je het duidelijk uitgelegd.

Ik heb echter een Mac, dus dat programma kan ik niet draaien. Ik zal even gaan kijken of ik een soortgelijke applicatie kan vinden.
Met ROM Manager blijft het simpelst; gewoon een EXT van 512 MB en een swap van 0 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 17:02:
[...]
Ikzelf heb ook een mac, maar ik kan me niet voorstellen dat je geen Windows computer ergens in de buurt hebt staan. Anders moet je even naar Amon_Ra downloaden en die via Unrevoked installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Kapitein Prozac schreef op zondag 26 december 2010 @ 17:39:
[...]
Met ROM Manager blijft het simpelst; gewoon een EXT van 512 MB en een swap van 0 MB
Alleen deed ie het bij mij niet. Dus voor mij was die tool weer beter, en ik kon ook een grotere EXT partitie aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
---------------

Voor iedereen met oxygen gingerbread rom RC3 is verschenen:

Changelog:

Added headset icon
Added more resolutions to Camera
Fixed auto brightness (added an extra 2 steps of light recognition)
Fixed google backup transport (restoration of apps)
Implemented menu wake/unlock (trackpad wake/unlock coming in future)
Improved graphics (orange glow no longer looks like a 90s gif)
Updated kernel (latest vorkKernel)
Updated Zeam Launcher

Graag gedaan

--------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ga dit topic ook maar eens volgen, dat beperkte geheugen ben ik nu wel zat!
Dus tenzij Gingerbread hier een oplossing voor biedt, denk ik maar rooten zodra Gingerbread volledig functioneel op de Desire te rooten / draaien is. Pak ik er mooi een met de nieuwe Sense :*)
(hopelijk is tegen die tijd de OP ook volledig bijgewerkt, O-) wel zo makkelijk voor newbies zoals ik hehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
even een vraagje over het apps2sd+

ik heb de miui rom van miui-dev
ook apps2sd is ingeschakeld (in de settings te zien) waarbij het volgende staat:
total space :0,98gb (gepartitioneerd als 1024mb)
available space: 662MB
Volgens mij lijkt het dus voor +/- 300 MB ingebruik.

echter het volgende,
ik heb een app geinstalleerd (van gameloft) en geeft mijn desire ineens de melding dat het geheugen opraakt,
nu heb ik de app weer verwijderd en eens bij quick settings gekeken.
deze vermeld bovenin:
Phone free (24%) 36.24MB

mijn vraag is nu dus,
werkt mijn apps2sd nu wel goed, of moet ik nog enkele handelingen verichten voordat het goed werkt?

met vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Jawel, maar ik denk dat de Dalvik cache nog op het interne geheugen staat. Gebruik de volgende commando's in de app Terminal Emulator om het te checken en indien nodig te verplaatsen naar de SD kaart;

su
a2sd check
a2sd cachesd (om de Dalvik cache te verplaatsen)

[ Voor 10% gewijzigd door Kapitein Prozac op 26-12-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
ik krijg het volgende te zien dan

partition -• mounted as EXT2 (al heb ik hem geformatteeerd als EXT3, ik neem aan dat iedereen dit zo ziet

bij dalvik cache staat dit
- [ ] linked to sd card
- [ ] dalvik to sd flag file found
- [ * ] dalvik runs from SD card

1. ik neem aan dat de dalvik cache dan al gewoon verplaatst is

bij swap staat het volgende
- [ ] partition not present
- [ * ] swap does not start

dit hoort zo goed te staan

bij ZipAlign zie ik wel iets wat anders kan zijn daar staat het volgende:

zipalign
- [ * ] not running at boot.
to activate it, type a2sd zipalign

zou ik dit moeten veranderen?

ten slotte nog dalvik heap (MB)
Dalvik Heap(MB)
- [ * ] 32M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Zipalign moet je ook nog activeren; het zorgt voor verminderd geheugengebruik. De Dalvik cache staat goed dus ik zie zo niet waarom je interne geheugen zo snel op raakt. Misschien heb je allemaal apps die het liefst veel op het interne geheugen zetten? Je zou bij alle apps de caches na kunnen lopen, misschien dat daar veel is gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ga me hier ook maar eens melden, beter laat dan nooit. Ik heb mijn sLCD (Hboot 0.93) Desire met Unrevoked 3.22 geroot, en S-OFF gedaan met AlphaRev 1.5.

Een van de dingen die me is opgevallen in het HTC Desire gebeuren is het gebrek aan "organisatie" van de websites, tips etc. Zelfs de aanwijzingen voor Unrevoked verschilden per site. Maar goed, een beetje tweaker komt daar wel uit :p .

Nu heb ik geprobeerd een beetje een overzicht te krijgen van de verschillende ROMs en hun voor- en nadelen, soort van review-gebeuren. Maar dat blijkt geen makkelijke opgave te zijn. De site van SpaceK33z is een goed begin, maar is er nog meer wat in de barrage van websites verborgen zit? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Ik heb al meerdere roms geprobeerd, maar eigenlijk kom ik altijd weer terug bij de officiele HTC rom. Mede voor de Sense. Daarnaast merk is dat het browsen echt traag gaat bij de desire als ik het vergelijk met de iphone4 en de samsung galaxy s. Bij welke rom heb je wel sense, maar ook snel browsen? (mbt zoomen en scrollen)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hmmm...die laatste MIUI-au heeft een alternatieve kernel (Defrost) en die werkt op zich aardig, alleen zit er geen IPV6 support in. Who cares zou je zeggen? Google Goggle cares...die doet 't dan niet. Dus maar weer naar de VorkKernel 2/12, die doet het prima. Ik kon ook niet echt iets merken van de (extra) energiebesparende functionaliteit van Defrost. Volgens mij ging het zelfs ietsje sneller (batterij leeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ewivis schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:32:
Ik heb al meerdere roms geprobeerd, maar eigenlijk kom ik altijd weer terug bij de officiele HTC rom. Mede voor de Sense.
Wat specifiek van Sense mis je dan steeds?
Hier is een overzicht van alles wat er voor de Desire is, waaronder een aantal Sense ROM's.

Ik mis Sense geen moment met MIUI. Misschien omdat ze bij MIUI écht iets nieuws bedacht hebben en veel functionaliteit hebben toegevoegd. Het enige dat je bij MIUI zou kunnen missen is de app drawer, maar ik zie niet echt waarom dat zo erg zou zijn. Als je veel apps hebt, is zo'n drawer eerder onoverzichtelijk dan een aantal folders en/of aparte schermen voor de verschillende categorieën.

Uiteraard is het ook een kwestie van smaak en hoe je met het apparaat omgaat. Dingen die ik niet mis (of zelfs niet ken) uit Sense kan een ander weer heel vaak gebruiken. Ik speel bv nooit muziek af op mijn Desire en spelletjes speel ik ook nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04
Ewivis schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:32:
Ik heb al meerdere roms geprobeerd, maar eigenlijk kom ik altijd weer terug bij de officiele HTC rom. Mede voor de Sense. Daarnaast merk is dat het browsen echt traag gaat bij de desire als ik het vergelijk met de iphone4 en de samsung galaxy s. Bij welke rom heb je wel sense, maar ook snel browsen? (mbt zoomen en scrollen)
Probeer eens de Leedroid rom zou ik zeggen.
Leedroid 2.3b icm met de Carbon Ara V2 skin is pretty eyecandy al zeg ik het zelf.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mphilipp schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:46:
Hier is een overzicht van alles wat er voor de Desire is, waaronder een aantal Sense ROM's.
Dank :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stale
  • Laatst online: 11-09 13:40
Ik heb zojuist voor het eerst mijn desire van een custom ROM voorzien, Oxygen v2.0-RC3 (Gingerbread RC) om precies te zijn.

Wat mij opviel was dat het installatieproces maar enkele seconden duurden, kan dat kloppen?
geroot met unrevoked, recovery, backup gemaakt, data wipe, partition wipe, install from zip en klaar. Dat laatste deel duurde dus super kort?

Verder bevalt deze ROM wel!

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
[...]

Ik mis Sense geen moment met MIUI. Misschien omdat ze bij MIUI écht iets nieuws bedacht hebben en veel functionaliteit hebben toegevoegd. Het enige dat je bij MIUI zou kunnen missen is de app drawer, maar ik zie niet echt waarom dat zo erg zou zijn. Als je veel apps hebt, is zo'n drawer eerder onoverzichtelijk dan een aantal folders en/of aparte schermen voor de verschillende categorieën.

Uiteraard is het ook een kwestie van smaak en hoe je met het apparaat omgaat. Dingen die ik niet mis (of zelfs niet ken) uit Sense kan een ander weer heel vaak gebruiken. Ik speel bv nooit muziek af op mijn Desire en spelletjes speel ik ook nauwelijks.
Ja die lijst ken ik :-) Daar heb ik er al meerdere van gebruikt, maar niet echt 1 kunnen vinden die mij goedstemde eigenlijk. Ga die Leedroid eens proberen dan. Dat MIUI is opzich wel nice ja, heb ik er ook al opgehad, maar mijn browser liep steeds vast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
stale schreef op maandag 27 december 2010 @ 11:39:
Ik heb zojuist voor het eerst mijn desire van een custom ROM voorzien, Oxygen v2.0-RC3 (Gingerbread RC) om precies te zijn.

Wat mij opviel was dat het installatieproces maar enkele seconden duurden, kan dat kloppen?
geroot met unrevoked, recovery, backup gemaakt, data wipe, partition wipe, install from zip en klaar. Dat laatste deel duurde dus super kort?
Dat komt omdat deze rom een stuk kleiner is dan roms met sense.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
[...]

Juist die appdrawer heb ik er gemist omdat ik zoveel apps had. Ik bleef aan het scrollen, en al die mapjes organiseren is een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indopride7
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-08-2022
Ik heb een groot probleem.. gister reageerde mijn telefoon niet zo goed dus deed ik een reboot.
Nu als ik mijn desire aan zet kom ik altijd in de bootloader terecht, en werken alle toetsen niet. Dus ik kan helemaal niks doen. De toetsen zijn in ieder geval niet kapot want als ik volume down in druk samen met de power knop, kom ik nog wel in de recovery bootloader, maar dan ken ik weer nergens op drukken.
Iemand enig idee wat ik eraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Cyleo schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:01:
[...]
Juist die appdrawer heb ik er gemist omdat ik zoveel apps had. Ik bleef aan het scrollen, en al die mapjes organiseren is een ramp.
Vreemd. Het is een klusje van 10-15 minuten. Ik zou juist zeggen dat het eeuwige gescroll door die appdrawer een drama is. Zo zie je maar...

Ik gebruik trouwens al tijden AppOrganizer. Dan het je zeg maar dynamische folders. Werkt erg handig. Je kunt de verschillende mappen die je dan maakt als widgets op je desktop zetten. Apps kunnen in meerdere 'folders' zitten en als je ze als favourite aanmerkt, kun je een favourite foldertje op je homescreen zetten. Zelfs toen ik nog Sense had, gebruikte ik die appdrawer al niet meer vanwege AppOrganizer.

Daar komt bij dat ik vreselijk dement ben en soms de naam van een app niet meer precies weet. Via een folder kan je 'm dan veel makkelijker terugvinden. Je moet er alleen even voor gaan zitten, maar daarna is het een kwestie van bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
mphilipp schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:23:
[...]

Vreemd. Het is een klusje van 10-15 minuten. Ik zou juist zeggen dat het eeuwige gescroll door die appdrawer een drama is. Zo zie je maar...

Ik gebruik trouwens al tijden AppOrganizer. Dan het je zeg maar dynamische folders. Werkt erg handig. Je kunt de verschillende mappen die je dan maakt als widgets op je desktop zetten. Apps kunnen in meerdere 'folders' zitten en als je ze als favourite aanmerkt, kun je een favourite foldertje op je homescreen zetten. Zelfs toen ik nog Sense had, gebruikte ik die appdrawer al niet meer vanwege AppOrganizer.

Daar komt bij dat ik vreselijk dement ben en soms de naam van een app niet meer precies weet. Via een folder kan je 'm dan veel makkelijker terugvinden. Je moet er alleen even voor gaan zitten, maar daarna is het een kwestie van bijhouden.
juist dat zocht ik nog zo'n programma (pas sinds gisteren dat wel)
maar toch bedankt ik ga AppOrganizer eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
Nog even voor de geintreseerden (waarschijnlijk weet iedereen het ondertussen al, maar goed) in de Oxygen ROM (Gingerbread ROM dus) is een OTA Updater aanwezig dus je hoeft niet steeds opnieuw te flashen. Scheelt weer tijd en moeite.

RC3 werkt overigens erg goed! Zeer tevreden, werkt snel en is betrouwbaar. Zeker de moeite waard om eens een blik op te werpen.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
JKratos schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:39:
Nog even voor de geintreseerden (waarschijnlijk weet iedereen het ondertussen al, maar goed) in de Oxygen ROM (Gingerbread ROM dus) is een OTA Updater aanwezig dus je hoeft niet steeds opnieuw te flashen. Scheelt weer tijd en moeite.

RC3 werkt overigens erg goed! Zeer tevreden, werkt snel en is betrouwbaar. Zeker de moeite waard om eens een blik op te werpen.
Ook al een Nederlandse dictionairy gevonden voor het woordenboek? Alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd resulteert in fc's. Ook werk Miren browser er goed, behalve als ik er wat mee wil downloaden, dan krijg ik een FC en moet ik hem verwijderen en opnieuw installeren.

Buiten dat ben ik zeer tevreden over Oxygen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
Als je bedoelt of de woord-suggesties die het toetsenbord geeft tijdens typen in het Nederlands zijn.. dan is het antwoord ja. Kan gewoon in het Nederlands typen etc. Volgens mij heb ik hier niets speciaals voor gedaan maar dat weet ik niet 100% zeker..

Zag net wel dat ik een ''gingerbread toetsenbord'' en een ''android toetsenbord'' heb, wat het verschil is en of die andere (heb hem nu op eerstgenoemde staan) ook in het Nederlands is, weet ik niet. Zal straks ff kijken.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Laatst online: 12-09 15:12

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik wil vandaag voor het eerst mijn Desire rooten en een nieuwe ROM erop zetten. Ik heb dus unrevoked3 gedownload, maar ik krijg alleen de melding "waiting for device" en vervolgens niets.

Ik draai windows 7 32 bit, heb USB debugging aan staan, mijn connectietype staat op diskdrive en er gebeurd helemaal niets. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen. Ik heb al gezocht maar wordt niet echt wijzer van de antwoorden die Google vind.

edit:
Nu ik in mijn telefoon kijk zie ik ook dat er een paar apps verdwenen zijn?!

[ Voor 8% gewijzigd door codex op 27-12-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

reemprive schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:27:
Ik wil vandaag voor het eerst mijn Desire rooten en een nieuwe ROM erop zetten. Ik heb dus unrevoked3 gedownload, maar ik krijg alleen de melding "waiting for device" en vervolgens niets.
Juiste drivers geïnstalleerd: http://www.unrevoked.com/...dows_hboot_driver_install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:33
Heb een tijdje RCmixHD gedraaid, vond hem nog iets te buggy (v12) kon na een tijdje dingen niet/slecht deïnstalleren en ik kon niks meer uit de market vissen. Heb toen mijn MIUI Jstyle geinstalleerd maar dat vind ik nou ook niet echt heel erg geweldig. Veel te iphone achtig. Iemand een leuke suggestie?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Ja dat heb ik gedaan. Ik ben echt een leek hiermee, ik neem aan dat ik gewoon mijn telefoon moet opstarten en alleen usb debugging en diskdrive moet hebben ingeschakeld. Ik vind het zo raar dat Unrevoked niets doet...

Er staat overigens 2.2 op, ik kwam via Google ook wat mensen tegen met problemen met Unrevoked en Froyo. Het zijn alleen oude topics dus ik weet niet of het voor deze versie van Unrevoked ook op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stale
  • Laatst online: 11-09 13:40
JKratos schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:12:
Als je bedoelt of de woord-suggesties die het toetsenbord geeft tijdens typen in het Nederlands zijn.. dan is het antwoord ja. Kan gewoon in het Nederlands typen etc. Volgens mij heb ik hier niets speciaals voor gedaan maar dat weet ik niet 100% zeker..

Zag net wel dat ik een ''gingerbread toetsenbord'' en een ''android toetsenbord'' heb, wat het verschil is en of die andere (heb hem nu op eerstgenoemde staan) ook in het Nederlands is, weet ik niet. Zal straks ff kijken.
Ik heb alleen het android toetsenbord, hoe kom jij aan de gingerbread versie? werkt de multitouch daar ook van?
reemprive schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:36:
[...]

Ja dat heb ik gedaan. Ik ben echt een leek hiermee, ik neem aan dat ik gewoon mijn telefoon moet opstarten en alleen usb debugging en diskdrive moet hebben ingeschakeld. Ik vind het zo raar dat Unrevoked niets doet...

Er staat overigens 2.2 op, ik kwam via Google ook wat mensen tegen met problemen met Unrevoked en Froyo. Het zijn alleen oude topics dus ik weet niet of het voor deze versie van Unrevoked ook op gaat.
je moet dan even htc sync installeren, tenminste de drivers ervan. die zijn cruciaal om je desire te herkennen. Vervolgens wel htc sync verwijderen, het gaat puur om de drivers.

[ Voor 34% gewijzigd door stale op 27-12-2010 14:39 ]

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Laatst online: 06-01 17:22
BeefHazard schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:33:
Heb een tijdje RCmixHD gedraaid, vond hem nog iets te buggy (v12) kon na een tijdje dingen niet/slecht deïnstalleren en ik kon niks meer uit de market vissen. Heb toen mijn MIUI Jstyle geinstalleerd maar dat vind ik nou ook niet echt heel erg geweldig. Veel te iphone achtig. Iemand een leuke suggestie?
Heb je de laatste RCmixHD al geprobeert, versie 14b ?
Ik heb deze nu al zo'n maand draaien en ik ben eigenlijk niet echt al problemen tegengekomen (buiten de known issues dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

stale schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:37:
[...]

Ik heb alleen het android toetsenbord, hoe kom jij aan de gingerbread versie? werkt de multitouch daar ook van?

[...]

je moet dan even htc sync installeren, tenminste de drivers ervan. die zijn cruciaal om je desire te herkennen. Vervolgens wel htc sync verwijderen, het gaat puur om de drivers.
Thanks! Dat was het inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:34

oNo

Al maanden gebruik ik naar volle tevredenheid MoDaCo ROMs.

Echter ben ik de laatste week wat aan het experimenteren en wil wat nieuws. Ik heb verscheide ROMs geprobeerd:
VillainROM met froyo sense, froyo sense HD en gingerbread.
Oxygen ROM met froyo non-sense en gingerbread.
MoDaCo ROM met froyo sense.
Bij alle ROMs installeer ik meteen Launcher Pro Plus, de kalender en friends (gecombineerde twitter/facebook) widgets zijn erg goed, en Palmary Weather (voor de widget). Meer heb ik niet nodig.

Ik ben er wel achter dat ik een simpele/cleane versie wil met goede basis apps voor mail, sms en contacten.

Oxygen met froyo zou eigenlijk mijn keuze moeten zijn. Kleine dingetjes in deze ROM maken het erg goed. Bv het default thema en de toggles in de notification pulldown. Maar de standaard Android mail app voor exchange accounts is het niet. Dat is bij iedere non-sense app steeds het geval. Wat dat betreft heeft HTC een zeer goede mail client!

Een optie voor non-sense mail is Improved E-mail wat de standaard Android mail uitbreidt. Echter werkt deze niet helemaal lekker met folders. En wat me irriteert is dat je uit een geopende mail geeneens een stuk tekst kan kopieren.
K9 mail werkt niet lekker met self signed certificates.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04
Bij Leedroid 2.3b zit ook de gingerbread keyboard, maar dan wel onder het kopje Android keyboard. Alleen klein nadeel, geen Nederlands woordenboek... Je kan wel Nederlands selecteren, maar dit haalt dus niets uit... Dus als iemand een idee heeft hoe dit toe te voegen hoor ik dat graag.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
l3art schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:54:
Bij Leedroid 2.3b zit ook de gingerbread keyboard, maar dan wel onder het kopje Android keyboard. Alleen klein nadeel, geen Nederlands woordenboek... Je kan wel Nederlands selecteren, maar dit haalt dus niets uit... Dus als iemand een idee heeft hoe dit toe te voegen hoor ik dat graag.
Ik had hem na wat klooien kunnen importeren in DeFrost maar krijg je nu constante force closes (bij het opstarten om de 3 seconden tot ik een ander keyboard installeer). Dus als iemand een werkende oplossing is, ik ben één en al oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indopride7
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-08-2022
Kicken binnen een aantal uren wordt niet op prijs gesteld. GoT is geen helpdesk.

[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 27-12-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ik wil een andere rom installeren, die van de Desire Z, maar hij geeft aan als ik een zip wil installeren

E:Can't mount /dev/block/mmcblk0p2 error... Ik heb al gezocht op Google, maar ik kom er niet echt uit om een ext2 partitie aan te maken, hij blijft de foutmelding geven.

Iemand een idee?(ik ga nog wel even kijken ondertussen in het starttopic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
Ik heb nu al een stuk of wat custom roms geprobeerd,

AuraxTSense_8.2_Official_OTA_2.2_FRF91_A2SD+
dhd_rom_port_by_baadnwz_v1.3
GingerVillain0.4
LeeDrOiD_V2.3b_A2SD
MIUI_Au.0.12.24.R1_signed
Pays-Desire-SenseHD_v1.1Z
RCMixHD_v014_OF
update-oxygen-2.0-RC2-signed
update-oxygen-2.0-RC3-signed

ben nu bij RCMixHD_v014_OF hier is accugebruik "vriendelijker" dan bij dhd_rom_port_by_baadnwz_v1.3

Maar wat me opvalt dat bij de 'kale' roms vaak het aantal streepjes van Wifi en telefoon bereik minder zijn.
Bij baadnwz volle uitslag, bij RCmixhd 3 streepjes maar bij de Miui en de andere kale roms vaak maar 1 of 2 streepjes. Het is bij de laatste roms die ik er opzette opgevallen en ben ik er bewust op gaan letten. Bij vorige roms viel het me wel op, maar dacht er verder niet bij na. Iemand anders ook opgevallen?

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
kraonkel schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:24:
Ik heb nu al een stuk of wat custom roms geprobeerd,

AuraxTSense_8.2_Official_OTA_2.2_FRF91_A2SD+
dhd_rom_port_by_baadnwz_v1.3
GingerVillain0.4
LeeDrOiD_V2.3b_A2SD
MIUI_Au.0.12.24.R1_signed
Pays-Desire-SenseHD_v1.1Z
RCMixHD_v014_OF
update-oxygen-2.0-RC2-signed
update-oxygen-2.0-RC3-signed

ben nu bij RCMixHD_v014_OF hier is accugebruik "vriendelijker" dan bij dhd_rom_port_by_baadnwz_v1.3

Maar wat me opvalt dat bij de 'kale' roms vaak het aantal streepjes van Wifi en telefoon bereik minder zijn.
Bij baadnwz volle uitslag, bij RCmixhd 3 streepjes maar bij de Miui vaak maar 1 of 2 streepjes. Het is bij de laatste roms die ik er opzette opgevallen en ben ik er bewust op gaan letten. Bij vorige roms viel het me wel op, maar dacht er verder niet bij na. Iemand anders ook opgevallen?
Het is gelukt inmiddels. Welke rom vind jij het fijnste werken? Ik vind die HD roms wel wat hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
Ewivis schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:25:
[...]

Het is gelukt inmiddels. Welke rom vind jij het fijnste werken? Ik vind die HD roms wel wat hebben :-)
Ik ben ook tevredener bij de wat dikkere roms zoals de HD's. Ga ook die van de Desire Z eens proberen. Moet ik ergens speciaal op letten?

[ Voor 11% gewijzigd door kraonkel op 27-12-2010 20:30 ]

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000

emzed

*

oNo schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:24:
..knip..

En wat me irriteert is dat je uit een geopende mail geeneens een stuk tekst kan kopieren.
K9 mail werkt niet lekker met self signed certificates.

Iemand tips?
De nieuwste Gmail app heeft select & copy functionaliteit. Of gebruik je geen gmail?

@janvandusschoten ik heb het NL-taal probleem omzeilt door Swype en Swift keyboard te installeren die wel een perfecte Nederlandstalige ondersteuning bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
kraonkel schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:28:
[...]

Ik ben ook tevredener bij de wat dikkere roms zoals de HD's. Ga ook die van de Desire Z eens proberen. Moet ik ergens speciaal op letten?
Ik had app2sd nog niet geinstalleerd (geen ext2) maar dat is inmiddels gelukt. Merk wel dat het opstarten stuk langer duurt dan normaal( sense e.d.) alles werkt iets trager.

Eigenlijk zou ik terug willen naar 2.1 omdat dan het browsen het snelst gaat.

Pagina: 1 ... 39 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.