[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.592 views

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 11:09
Heb momenteel AuraxTSense draaien:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=796255

Werkt echt heerlijk. Launcherpro erop. Dus verder wel een Sense-Interface die ik toch geweldig blijf vinden en niet zonder kan, maar dan dus met LauncherPro Plus homescreeninterface.

Batterijduur is gewoon zoals normaal met een stock Desire Rom.

Draai verder AmonRa met een ext3 partitie van 1GB. Werkt allemaal als een trein..

Trouwen nog wat leuks: Had een afbeelding uit de zipfile van de rom aangepast, en deze weer gesigned met auto-sign.rar (hier te vinden: http://www.mediafire.com/?n30emuuknme) en toen weer gedraaid, en alle instellingen waren gewoon nog behouden! Echt ideaal, alleen die afbeelding die ik dus had aangepast was veranderd, en hoefde dus niks opnieuw in te stellen wat ik wel had verwacht... :)

Heb geen cache of gewiped ofzoiets, maar gewoon alleen een nieuwe rom eroverheen geinstalleerd. En blijkbaar pakt hij dat goed.. :) Ideaal dus!

• Woesjah
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 17:38
Johantjuuh schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:56:
ik draai nu LeeDroid 2.3a, draait best lekker allemaal :)

Vraag me alleen af wat het volgende is:
- CifsManager?
- Java-box (staat altijd aan!?)

En hoe kan ik nou bijvoorbeeld de aandelen app verwijderen???
Cifsmanager = Kun je CIFS mounten, bijvoorbeeld een gesharde Windows folder. Deze kun je daar invoeren en dan denkt de telefoon dat het lokaal is. Dus kun je gewoon films / muziek streamen vanaf die share naar je telefoon. (Zo gebruik ik het in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

Heeft iemand hier clockworkmod 2.5.1.8 op zijn toestel?
Ik wil deze ook flashen, maar ik wil die versie van UDk op XDA niet flashen, want daar zit zijn signatures in terwijl hij niet de maker is.
Weet iemand een ander "clean" download source?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:57
alvv schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 00:14:
Ik wil deze ook flashen, maar ik wil die versie van UDk op XDA niet flashen, want daar zit zijn signatures in terwijl hij niet de maker is.
En dan nog de verhalen van USB Bricks (na nandroid backup) van mensen die zijn versie hebben gebruikt. Ik blijf nog wel even bij 2.5.0.7 hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Johantjuuh schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:56:
ik draai nu LeeDroid 2.3a, draait best lekker allemaal :)

Vraag me alleen af wat het volgende is:
- CifsManager?
- Java-box (staat altijd aan!?)

En hoe kan ik nou bijvoorbeeld de aandelen app verwijderen???
Apps verwijderen doe ik altijd vooraf met behulp van WinRAR. Als je S-Off hebt kan je de apps verwijderen middels Root Explorer terwijl je de ROM in gebruik hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
alvv schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 00:14:
gewone unrvevoked mod niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Kapitein Prozac schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:36:
[...]

Apps verwijderen doe ik altijd vooraf met behulp van WinRAR. Als je S-Off hebt kan je de apps verwijderen middels Root Explorer terwijl je de ROM in gebruik hebt.
Dat heb ik nu gedaan. Heb leedroid 2.3b uitgepakt, de .apk bestanden eruit gehaald en weer gezipt! Echter wil ik deze rom nu flashen geeft hij een vertification + signature foutmelding aan. Wat nu?

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:07
Verification uit zetten?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Hoe doe ik dit? Tijdens het zippen?

hij geeft ook een signature foutmelding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:59
Johantjuuh schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:16:
Hoe doe ik dit? Tijdens het zippen?

hij geeft ook een signature foutmelding..
Jup in de recovery zet je dat uit, welke gebruik je?

Edit: ik heb zelf Amon_ra, de laatste versie V2.0.0 en daar in je het in de recovery->Others>Toggle Signature Verify

[ Voor 19% gewijzigd door janvanduschoten op 17-12-2010 16:22 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
janvanduschoten schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:20:
[...]

Jup in de recovery zet je dat uit, welke gebruik je?

Edit: ik heb zelf Amon_ra, de laatste versie V2.0.0 en daar in je het in de recovery->Others>Toggle Signature Verify
Ik ook Amon_Ra. En heb het inderdaad net (1 minuut geleden) toevallig gevonden. Wil ik de rom flashen, krijg ik de volgende foutmelding: E:Can't find update script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Johantjuuh schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:26:
[...]
Ik ook Amon_Ra. En heb het inderdaad net (1 minuut geleden) toevallig gevonden. Wil ik de rom flashen, krijg ik de volgende foutmelding: E:Can't find update script.
Dan heb je iets niet goed gedaan, ik zou alleen ff niet weten wat. Heb je ook Rootexplorer, daar kun je het op je telefoon verwijderen na het flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Laatst online: 29-08 20:08
Je kan hem ook zelf weer signen. Dan is het probleem ook opgelost.

http://www.robmcghee.com/...droid-update-zip-package/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Ik pak de ROM's nooit uit maar doe het verwijderen direct vanuit het WinRAR venster. Dat in combo met de verificatie uitzetten in de recovery werkt tot nu toe prima. Zo doe ik het ook met icoontjes vervangen, apps toevoegen, etc, alles direct in het WinRAR venster.

[ Voor 27% gewijzigd door Kapitein Prozac op 17-12-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
het is gelukt! Nogmaals de .zip file aangepast, opnieuw erop gezet, signature beveiling uitgezet en het flashen ging goed! :)

& nu dus zonder Stocks, Javo-box en CifsManager!

2.3b draait als een zonnetje hierzo! *O*

edit:
Kapitein Prozac schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:52:
Ik pak de ROM's nooit uit maar doe het verwijderen direct vanuit het WinRAR venster. Dat in combo met de verificatie uitzetten werkt tot nu toe prima.
Dat is dus ook precies hetgene wat ik nu heb gedaan! :D

[ Voor 43% gewijzigd door Johantjuuh op 17-12-2010 16:55 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Laatst online: 03-06 19:14
Ik heb hier al meerdere malen de vraag voorbij zien komen hoe je een (systeem)applicatie kan verwijderen van je telefoon. Nu ga ik eens een duidelijk antwoord geven, zodat iedereen het snapt.

Je kan het op 2 manieren doen, in de adb van je Android-SDK op je computer, of via je telefoon.
- Als je niet weet wat 'adb' is, doe het dan maar via je telefoon ;)+. Als je adb gebruikt, doe dan eerst 'adb shell'.
- Voor je telefoon moet je eerst nog een applicatie downloaden. Voer hiervoor in de Android Market 'terminal emulator' in.

Type het volgende in de terminal app op je telefoon of in adb.
su
mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblk3 /system
rm /system/app/applicatie.apk

Het is natuurlijk vaak onmogelijk om de exacte naam te weten. Om dit te achterhalen doe je het volgende:
cd /system/app
ls

Aangezien dit nogal een lange lijst is, kan je ook snel een deel van de naam van een applicatie achterhalen. Dat doe je zo:
cd /system/app
ls | grep deelvandenaamvaneenapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
SpaceK33z schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 17:36:
Ik heb hier al meerdere malen de vraag voorbij zien komen hoe je een (systeem)applicatie kan verwijderen van je telefoon. Nu ga ik eens een duidelijk antwoord geven, zodat iedereen het snapt.

Je kan het op 2 manieren doen, in de adb van je Android-SDK op je computer, of via je telefoon.
- Als je niet weet wat 'adb' is, doe het dan maar via je telefoon ;)+. Als je adb gebruikt, doe dan eerst 'adb shell'.
- Voor je telefoon moet je eerst nog een applicatie downloaden. Voer hiervoor in de Android Market 'terminal emulator' in.

Type het volgende in de terminal app op je telefoon of in adb.
su
mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblk3 /system
rm /system/app/applicatie.apk

Het is natuurlijk vaak onmogelijk om de exacte naam te weten. Om dit te achterhalen doe je het volgende:
cd /system/app
ls

Aangezien dit nogal een lange lijst is, kan je ook snel een deel van de naam van een applicatie achterhalen. Dat doe je zo:
cd /system/app
ls | grep deelvandenaamvaneenapp
Een andere mogelijkheid is om met root explorer de apk's simpelweg te verwijderen als je s-off hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 14:30

emzed

*

SpaceK33z schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 17:36:

....
* emzed gaat dit even opslaan in catch.com account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2022
Heren ben ook in het bezit van een Desire en na vandaag een probleem met me geheugen kaart te hebben gehad ben ik het zat en wil ook genieten van alle vrijheid die root te bieden heeft.
Nu heb ik echter de revoked3 methode geprobeerd maar die blijft hangen bij "waiting for device" heb wel netjes de usb drivers geïnstalleerd etc. Nu kwam ik er achter dat ik HBOOT 0.93.0001 heb en hun hebben het steeds over 0.8 of lager... iemand een idee hoe ik het nu wel kan doen? alvast bedankt.

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 18:18

KabalA!

[ No-Life ]

Bobswa schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 22:19:
Heren ben ook in het bezit van een Desire en na vandaag een probleem met me geheugen kaart te hebben gehad ben ik het zat en wil ook genieten van alle vrijheid die root te bieden heeft.
Nu heb ik echter de revoked3 methode geprobeerd maar die blijft hangen bij "waiting for device" heb wel netjes de usb drivers geïnstalleerd etc. Nu kwam ik er achter dat ik HBOOT 0.93.0001 heb en hun hebben het steeds over 0.8 of lager... iemand een idee hoe ik het nu wel kan doen? alvast bedankt.
Ik ga er even vanuit dat je het in windows doet.
Zoek even in dit topic op 'slax' als het goed is vind je een beschrijving om het met een linux live cd te doen. Niks downgraden van je hboot, gewoon met 0.93.
(even uit mn hoofd, www.unrevoked.com --> select device --> bestand downloaden --> uitpakken --> bestand openen --> de rest wijst zichzelf, nogmaals is ff snel uit mn hoofd dus weet het niet zeker)
Ik heb het zelf zo ook gedaan en werkt perfect! :)

Edit: Dat is als je met de live cd geboot bent uiteraard ;)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Ik ben op zoek naar een nederlandse ROM voor mijn Desire. Is DeFrost wat?
Hij hoeft niet Sense-based te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXaLy
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06-2022
kavish schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 23:00:
Misschien eens hier goed bekijken?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809328

En die HD ROM port by baadnwz blijft maar gaan. v1.3 is al weer uit.
Die gast blijft maar elke kleine update uitbrengen. Van mij mag hij wel langer testen en kleine bugs bij zich houden. Verder wel een toffe rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
KabalA! schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 22:52:
[...]

Ik ga er even vanuit dat je het in windows doet.
Zoek even in dit topic op 'slax' als het goed is vind je een beschrijving om het met een linux live cd te doen. Niks downgraden van je hboot, gewoon met 0.93.
(even uit mn hoofd, www.unrevoked.com --> select device --> bestand downloaden --> uitpakken --> bestand openen --> de rest wijst zichzelf, nogmaals is ff snel uit mn hoofd dus weet het niet zeker)
Ik heb het zelf zo ook gedaan en werkt perfect! :)

Edit: Dat is als je met de live cd geboot bent uiteraard ;)
Held, het is gelukt. Nu morgen ff een nieuwe SD kaart kopen want mijn huidige ( 8GB) kan ik op geen enkele manier meer formatteren of wat dan ook, of is het ook mogelijk met nandroid?

Edit: ik kan het trouwens nergens zo snel vinden maar is er nu ook S-OFF toegepast?
Oke ik hou het voor gezien, formatteren zou moeten kunnen via nandroid maar dan geeft die aan "Error: Run "fs repair "via adb!" 8)7 nu vindt ik mega vaak de term adb in allerlei forums maar nergens wat het is of hoe je het toepast. iemand met een recent linkje?

[ Voor 16% gewijzigd door Bobswa op 18-12-2010 00:31 ]

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52
Dat zie je tijdens het opstarten achter het versie nummer van je HBOOT staan.
En nee, je desire is standaard niet S-OFF.
Met AlphaRev zet je de security uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 14:30

emzed

*

kavish schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 23:00:
DeFrost is zeker wel wat. Goede ondersteuning van Nederlandse taal, de ontwikkelaar is immers ook een Hollander. Ik heb deze rom een flinke tijd gehad. Prettig is, dat je OTA kunt updaten via het DeFrost menu en in dat menu kun je ook allerlei extra zips installeren.

Zelf ben ik sinds vanavond weer even overgestapt op een Sense rom: Leedroid 2.3B. Sommige Sense widgets zijn nu eenmaal mooi, zoals de 'stapel' foto's, de weer animatie, friend stream. Een van dé features van standaard Android was voor mij de dialer. Leedroid biedt deze dialer als extra zip aan en het werkt tot nu toe perfect. Over het algemeen heeft Sense niet die Oostblok look van standaard Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Cyleo schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 21:15:
[...]

Een andere mogelijkheid is om met root explorer de apk's simpelweg te verwijderen als je s-off hebt.
Dat klopt. Maar niet iedereen heeft een credit card. Ik ben zelf 15 jaar en kan daar dus niet aan komen. En om nou alleen hiervoor root explorer te kopen vind ik ook onzin. En, dit terzijde, met de terminal werken vind ik cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het ziet er naar uit dat we binnenkort de eerste fatsoenlijke Gingerbread-ROM mogen verwachten voor de Desire: Klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
SpaceK33z schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 01:17:
Dat klopt. Maar niet iedereen heeft een credit card. Ik ben zelf 15 jaar en kan daar dus niet aan komen. En om nou alleen hiervoor root explorer te kopen vind ik ook onzin. En, dit terzijde, met de terminal werken vind ik cool.
Ter info: er zijn tegenwoordig prepaid creditcards te koop. Ik snap dat je het niet wilt, of niet cool vind, maar je leeftijd is geen enkel beletsel meer want je hoeft geen aanvraag in te dienen en er is ook geen controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
GoT is geen helpdesk.

[ Voor 83% gewijzigd door RoD op 18-12-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
ik had gelezen dat sommigen met LeeDroid, 2 a 3 dagen met hun batterij konden doen.

Ik heb enkele dagen LeeDroid 2.3a, en sinds gisteravond 2,3b (+ battery stats wiped). vannochtend helemaal volgeladen van de lader afgehaald en nu zit hij alweer op 50%! Zonder veel te hebben geinternet?

Gewoon paar smsjes, korte tijd internet, paar whatsappberichtjes thats it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit zegt natuurlijk helemaal niets totdat je ons vertelt hoe je batterijstats eruit zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
sinds vanochtend vroeg ( 7uur):

Mobiel standby (35%)
Telefoon inactief (36%)
Android systeem (13%)
Wifi (12%)
Weergave(4%)

Oftewel, helemaal niks bijzonders lijkt mij? En ook bij actieve services staan normale dingen:
Whatsapp, mail, agenda (google), en swype...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Johantjuuh schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 15:09:
Ik heb enkele dagen LeeDroid 2.3a, en sinds gisteravond 2,3b (+ battery stats wiped). vannochtend helemaal volgeladen van de lader afgehaald en nu zit hij alweer op 50%! Zonder veel te hebben geinternet?

Gewoon paar smsjes, korte tijd internet, paar whatsappberichtjes thats it!
Heb je niet iets aan staan dat elke 5 minuten gaat syncen oid? Ik heb ook meer dan eens na een update van een bepaald programma gehad dat ze ineens heel veel dataverkeer deden. Dat was dan na een paar dagen gefixed gelukkig.
Mail en twitter te vaak laten updaten om maar eens wat te noemen zijn prime suspects.

Heb je voor (of na) de update je cache en de Dalvik cache gecleared? Dat wil wel eens helpen tegen programma's die ineens gek gaan doen, en dus wellicht nu de hele dag staan te syncen.

[ Voor 11% gewijzigd door mphilipp op 18-12-2010 15:53 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
ik heb nog een vraagje :*)

Nou lees ik vanalles over nandroid backup, dus ik zoeken wat het was, en kan niks concreets vinden..
Wel hoe je het moet doen, (heb ik nu ook gedaan) maar niet waar het goed voor is ? :P

Wat ik nu heb gedaan:

- Reboot in recovery
- Backup en restore
- backup

en nu maakt die een backup.

Mijn vraag: Wat heb ik aan die backup?
zijn dat alle settings op de rom en apps die die backupt?

dus stel ik flash een andere rom, en die bevalt niet, dan kan ik deze backup terug zetten en dan heb ik alles weer zoals het was?

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
helemaal goed...
Maar moet je niet ext wipen anders werkt niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Johantjuuh schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 15:37:
sinds vanochtend vroeg ( 7uur):

Mobiel standby (35%)
Telefoon inactief (36%)
Android systeem (13%)
Wifi (12%)
Weergave(4%)

Oftewel, helemaal niks bijzonders lijkt mij? En ook bij actieve services staan normale dingen:
Whatsapp, mail, agenda (google), en swype...
En kijk eens bij netwerkgebruik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
l3art schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 16:42:
helemaal goed...
Maar moet je niet ext wipen anders werkt niet alles.
oke, en hoe wipe je je ext dan? :p
zodat ik het niet perongeluk doe?

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
l3art schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 16:42:
[...]

En kijk eens bij netwerkgebruik....
Dat is inderdaad een goeie. Hier stond zojuist (half uur geleden), enkel:android systeem.
(een bijna hele volle blauwe + beetje rode balk).

Maar heel toevallig net half uur geleden dus mn telefoon even "gereset". En nu dus na een half uur:
Android systeem (bijna half), telefoon (kwart/half), 0 (kwart/half)

Hij synchroniseerd bij mij:
Gmail, weer, mail en whatsapp...

[ Voor 7% gewijzigd door Johantjuuh op 18-12-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
MexxT schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 16:50:
[...]

oke, en hoe wipe je je ext dan? :p
zodat ik het niet perongeluk doe?
Als je de standaard Clockworkmod recovery hebt en je doet factory reset, dan wipet ie ook je ext partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
korte vraag: bij een formattering van een nieuwe SD kaart, heeft die dan al standaard een ext3 partitie?
Zo nee, kan dit via RamonRA recovery? hoeveel is aangeraden 1GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Dat '0' is wel wat hoog. Laat me raden... Je bent bezig geweest met setCPU
Verwijder eens setCPU en wipe dan je Dalvikcache. Je verbruik zal nu een stuk lager zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Bobswa schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 20:52:
korte vraag: bij een formattering van een nieuwe SD kaart, heeft die dan al standaard een ext3 partitie?
Zo nee, kan dit via RamonRA recovery? hoeveel is aangeraden 1GB?
Bij het formatteren maak je nog geen ext partitie aan, die kun je idd met de Amon_Ra recovery maken. Kies dan voor swap=0, ext =512 of 1 gig ( normaal is 512 ruim voldoende, maar als je ook HD rond wilt proberen kies dan voor 1gig ) en de rest fat32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
janvanduschoten schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:11:
[...]
Bij het formatteren maak je nog geen ext partitie aan, die kun je idd met de Amon_Ra recovery maken. Kies dan voor swap=0, ext =512 of 1 gig ( normaal is 512 ruim voldoende, maar als je ook HD rond wilt proberen kies dan voor 1gig ) en de rest fat32.
Ik dank je zeer _/-\o_ , heb inmiddels een custom rom draaien (leedroid 2.3b, gwn 1 om te proberen) en alles werkt voor zo ver ik weet.
Hoe kom je er trouwens achter of app2SD werkt?, het zou er in moeten zitten maar kan nergens een app vinden of iets in die trant.
Lizard schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 00:35:
Dat zie je tijdens het opstarten achter het versie nummer van je HBOOT staan.
En nee, je desire is standaard niet S-OFF.
Met AlphaRev zet je de security uit.
Overschrijft dit mijn Clokwork recovery of is dit weer iets anders :?
b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Bobswa schreef op zondag 19 december 2010 @ 00:13:
[...]
Hoe kom je er trouwens achter of app2SD werkt?, het zou er in moeten zitten maar kan nergens een app vinden of iets in die trant.
Dat is echt overal heel erg vaak langs gekomen, even zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52
Bobswa schreef op zondag 19 december 2010 @ 00:13:

[...]

Overschrijft dit mijn Clokwork recovery of is dit weer iets anders :?
b.v.d.
Dit is wat anders, AlphaRev vervangt je HBOOT door een gepatchte versie waardoor je bv. /system ook schrijfbaar is. normaal is dat readonly. Je krijgt dus nog meer rechten op je telefoon. Maar je kan het ook sneller stuk maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik heb een vraagje, hopelijk kunnen jullie me helpen. Enige tijd geleden heb ik mijn HTC Desire (Vodafone branding), geroot met unrevoked. Het doel was eigenlijk om van een branded Desire een unbranded Desire te maken, zonder dat ik steeds een goldcard hoefde te gebruiken (ik heb geen interesse in een custom ROM, omdat ik geen afhankelijkheid wil van een maker). Pas nadat ik geroot had, bleek dat dat niet mogelijk is (of dat ik nog niet erachter ben gekomen hoe dat mogelijk is). Ik heb heel veel gezocht via xda, androidforums, etc etc. Nu gebruikte ik ook battle.net authenticator en die vroeg gelijk allerlei superuser-rechten. Blijkbaar een geintje van Blizzard die je daarna aangeeft dat het gevaarlijk is om een modified OS te draaien.
Anyhoe, aangezien mijn Desire dus niet om te zetten is naar een standaard HTC Desire ROM zonder goldcard (en omdat ik het liefst niet voor elke upgrade weer een goldcard er in wil prakken ;) ), wil ik eigenlijk weer unrooten. Verrassing, dat is dus ook niet mogelijk. Ik heb in het wild geen Vodafone (RUU)-ROMs kunnen vinden die een nieuwe bootloader heeft. Hierdoor stokt elke RUU in het update-proces.

Dus ik kan eigenlijk niet vooruit of achteruit. Ik kan niet naar een unbranded HTC Desire ROM en niet terug naar een unrooted Vodafone ROM. Ik heb tussentijds al een OTA gehad (naar 2.33.161.2), maar deze verwijderde blijkbaar niet de rooted-status. Het probleem is dat deze OTAs nu niet meer zo gedraaid kunnen worden, ik moet de download renamen naar update.zip en dan via de volume down+power-knop optie (ik denk via cloackwork) draaien. Hoe kan ik uit deze situatie komen?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
l3art schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 22:00:
Dat '0' is wel wat hoog. Laat me raden... Je bent bezig geweest met setCPU
Verwijder eens setCPU en wipe dan je Dalvikcache. Je verbruik zal nu een stuk lager zijn :-)
Hmm, daar ben ik vroeger idd mee bezig geweest maar dat staat er nu al enkele weken niet meer op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Armada schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:03:
Ik heb een vraagje, hopelijk kunnen jullie me helpen. Enige tijd geleden heb ik mijn HTC Desire (Vodafone branding), geroot met unrevoked. Het doel was eigenlijk om van een branded Desire een unbranded Desire te maken, zonder dat ik steeds een goldcard hoefde te gebruiken (ik heb geen interesse in een custom ROM, omdat ik geen afhankelijkheid wil van een maker). Pas nadat ik geroot had, bleek dat dat niet mogelijk is (of dat ik nog niet erachter ben gekomen hoe dat mogelijk is). Ik heb heel veel gezocht via xda, androidforums, etc etc. Nu gebruikte ik ook battle.net authenticator en die vroeg gelijk allerlei superuser-rechten. Blijkbaar een geintje van Blizzard die je daarna aangeeft dat het gevaarlijk is om een modified OS te draaien.
Anyhoe, aangezien mijn Desire dus niet om te zetten is naar een standaard HTC Desire ROM zonder goldcard (en omdat ik het liefst niet voor elke upgrade weer een goldcard er in wil prakken ;) ), wil ik eigenlijk weer unrooten. Verrassing, dat is dus ook niet mogelijk. Ik heb in het wild geen Vodafone (RUU)-ROMs kunnen vinden die een nieuwe bootloader heeft. Hierdoor stokt elke RUU in het update-proces.

Dus ik kan eigenlijk niet vooruit of achteruit. Ik kan niet naar een unbranded HTC Desire ROM en niet terug naar een unrooted Vodafone ROM. Ik heb tussentijds al een OTA gehad (naar 2.33.161.2), maar deze verwijderde blijkbaar niet de rooted-status. Het probleem is dat deze OTAs nu niet meer zo gedraaid kunnen worden, ik moet de download renamen naar update.zip en dan via de volume down+power-knop optie (ik denk via cloackwork) draaien. Hoe kan ik uit deze situatie komen?
Er zijn toch genoeg custom ROMs die echt precies op de standaard lijken? Ik snap dat je niet afhankelijk wilt zijn van een ROM auteur, maar je bent toch ook 'afhankelijk' van HTC met het uitbrengen van updates? Iemand die een ROM kan maken heeft echt wel genoeg verstand, aangezien dit verrekte moeilijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Er zijn ook genoeg ROMS op XDA die gewoon die originele roms zijn, maar dan met root functie....
Snap het probleem eigenlijk ook niet zo heel erg goed. Ook zijn er vast wel sites waar de originele versies te vinden zijn. Ten minste dat was voor de motorola milestone wel zo...

Officiele HTC roms (verlies je wel je root door)

[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 19-12-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

l3art schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:48:
Er zijn ook genoeg ROMS op XDA die gewoon die originele roms zijn, maar dan met root functie....
Snap het probleem eigenlijk ook niet zo heel erg goed. Ook zijn er vast wel sites waar de originele versies te vinden zijn. Ten minste dat was voor de motorola milestone wel zo...

Officiele HTC roms (verlies je wel je root door)
Ik weet niet hoe ik het beter kan uitleggen dan:
Om de rooted status eraf te krijgen heb ik een officiele RUU nodig van vodafone. Als je op shipped-roms.com kijkt, dan zie je dat in de bravo directory vodafone geen nieuwere versie heeft. Dus als je een vodafone RUU probeert te installeren, dan weigert hij dienst doordat de bootloader van een lagere versie is dan 0.93.
De standaard ROM zonder provider modificatie is wel up to date, maar omdat mijn desire een vodafone branded is, draait de telefoon ze niet zonder goldcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ahhh ok ik snap het. Het probleem zit hem in de bootloader.
Maar waarom wil je niet een officiele HTC versie? Waarom percee Vodafone...?
Volgens mij moet een downgrade van de bootloader wel kunnen trouwens. Dat is toen uitgevonden in de tijd dat er nog een lagere bootloader nodig was om te kunnen rooten. Dus het is er wel. Misschien dat je daar dan mee geholpen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

l3art schreef op zondag 19 december 2010 @ 18:26:
Ahhh ok ik snap het. Het probleem zit hem in de bootloader.
Maar waarom wil je niet een officiele HTC versie? Waarom percee Vodafone...?
Volgens mij moet een downgrade van de bootloader wel kunnen trouwens. Dat is toen uitgevonden in de tijd dat er nog een lagere bootloader nodig was om te kunnen rooten. Dus het is er wel. Misschien dat je daar dan mee geholpen bent.
Een officiele HTC versie zou prima zijn, maar dan moet ik verplicht een goldcard gebruiken. Elke keer switchen van sd-kaart is niet handig. Tenzij ik dit op een of andere manier kan vermijden, dan houd ik me natuurlijk aanbevolen.
Ik heb al eens een downgrade van de bootloader uitgevoerd, maar dat was van 0.92 (of lager) naar 0.8x toen froyo net uitkwam. Een downgrade zou bij 0.93 een stuk moelijker zijn, ik heb nog geen makkelijk te volgen guide gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Nee als je eenmaal de officiele HTC er op hebt staan hoef je geen goldcard meer te gebruiken. Je toestel is dan niet anders dan andere HTC Desire toestellen. Goldcard was echt alleen nodig bij het rooten van branded toestel. En zelfs dat was volgens mij niet eens meer nodig met unrevoked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

l3art schreef op zondag 19 december 2010 @ 18:51:
Nee als je eenmaal de officiele HTC er op hebt staan hoef je geen goldcard meer te gebruiken. Je toestel is dan niet anders dan andere HTC Desire toestellen. Goldcard was echt alleen nodig bij het rooten van branded toestel. En zelfs dat was volgens mij niet eens meer nodig met unrevoked.
In het verleden heb ik voor mijn vodafone branded telefoon een goldcard nodig gehad om de officiele update te draaien. En die had je dan bij elke update weer in het toestel nodig. Ik heb na het rooten een officiele rom geprobeerd, omdat ik dacht dat dat geen probleem was, maar dat eindigde met een client -id error. Daar ging dus mijn hoop om van de branding af te komen zonder goldcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermercado
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04-2021
mag weg

[ Voor 98% gewijzigd door supermercado op 19-12-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

AdamG heeft een Gingerbread-ROM uitgebracht voor de Desire, die volgens de eerste ervaringen wel aardig werkt: Klik.

Ga em zelf nog niet proberen, ik wacht eerst nog even een aantal releases af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
l3art schreef op zondag 19 december 2010 @ 18:51:
Als er een update via HTC komt heb je alsnog de goldcard nodig. Kwam ik ook te laat acher nadat ik mijn T-mobile branded desire die ik unbranded had gemaakt ging updaten naar de voorlaatste update, weg WIFI functionaliteit. kom ik weer de rom gaan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
RoD schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:16:
AdamG heeft een Gingerbread-ROM uitgebracht voor de Desire, die volgens de eerste ervaringen wel aardig werkt: Klik.

Ga em zelf nog niet proberen, ik wacht eerst nog even een aantal releases af :)
Heb hem net 5sec geleden geflashed. Nu alles ff instellen en daarna testen gebruiken enzo.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
JKratos schreef op zondag 19 december 2010 @ 22:28:
[...]
Heb hem net 5sec geleden geflashed. Nu alles ff instellen en daarna testen gebruiken enzo.
Zit er een ingebouwde updatefunctie à la OpenDesire in, of wordt elke romupdate weer opnieuw flashen?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
Zal zo/straks ff kijken. Ben vergeten men smsjes etc te backuppen 8)7 dus moet nu LeeDroid weer flashen, alles backuppen en daarna weer terug naar die nieuwe Gingerbread rom. (handig bezig weer :P)

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Laat maar even weten inderdaad als je wilt; als er updatemogelijkheid ingebakken zit dan zet ik hem er direct op! Heb weinig zin om bij elke nieuwe update opnieuw te gaan flashen, inclusief de -zoals je al aangeeft- vereiste backups...

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
1shot1kill schreef op zondag 19 december 2010 @ 22:22:
[...]

Als er een update via HTC komt heb je alsnog de goldcard nodig. Kwam ik ook te laat acher nadat ik mijn T-mobile branded desire die ik unbranded had gemaakt ging updaten naar de voorlaatste update, weg WIFI functionaliteit. kom ik weer de rom gaan flashen.
Klopt, echter, je kan prima je normale sd kaart als goldcard formateren en gewoon gebruiken verder, dan hoef je dus niet iedere keer je sd kaart te wisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

Nakebod

Nope.

Draai nu ook Gingerbread met Oxygen v2.0, test 3. Net geflashed, dus niet erg veel ervaring nog, maar hij voelt aardig snel aan, voor zo een vroege versie :)
Ik denk dat deze ROM nog geen OTA updates krijgt, anders was dat denk ik wel vermeld in het topic.
Als ik bij Software updates kijk zie ik niets, alleen een wit scherm. En dat witte scherm zie je vaker door een bug ergens.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Hoeft ook niet OTA; bij OD werd bijvoorbeeld gewoon op verzoek een server gepolled waarna er updates van de rom verschenen, welke je kon installeren zonder alles te moeten flashen; geen noodzaak voor app/sms/data backups dus, en dat is eigenlijk wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-02 14:58

P13

Hallo, heb even hulp nodig vrees ik.. Heb vanavond mijn Desire geroot, vervolgens met Rom Manager geprobeerd om Cyanogen er op te flashen.. Leek goed te gaan, maar nu blijft íe al een minuut of 10 "hangen" in een soort van opstartscherm van Cyanogen.. Wat nu te doen??? Bruikbare tips zijn erg welkom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

P13 schreef op zondag 19 december 2010 @ 23:41:
Hallo, heb even hulp nodig vrees ik.. Heb vanavond mijn Desire geroot, vervolgens met Rom Manager geprobeerd om Cyanogen er op te flashen.. Leek goed te gaan, maar nu blijft íe al een minuut of 10 "hangen" in een soort van opstartscherm van Cyanogen.. Wat nu te doen??? Bruikbare tips zijn erg welkom..
Begin eerst eens met zelf het een en ander te proberen. GoT is geen helpdesk die je aan het handje houdt als er iets niet wil. Beetje eigen initiatief aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P13

P13

Waaraan ik toevoeg: ook uitzetten via de aan/uitknop lukt niet nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P13

P13

Ding dong..: het zondagavond en laat, daar heb ik begrip voor, maar zou een goed advies wel degelijk op prijs stellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P13

P13

ok, omdat het goede advies uitbleef..: zelf (met samengeknepen billen) met Clockwork Recovery aan de slag gegaan en uiteindelijk mijn oude rom er weer op kunnen krijgen.

de flash van Cyanogen leverde problemen op vanwege een ontoereikend geheugen.. eerst dit maar even oplossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mooi dat dat in ieder geval gelukt is, maar voortaan aub:

1. Niet drie keer op rij posten
2. Niet je eigen vraag binnen 24 uur kicken
3. Eerst zelf het een en ander proberen, zoals beschreven staat in Het algemeen beleid.

En nu weer ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Weet iemand het verschil tussen de RUU 2.29.405.2 en de 2.29.405.5 ?
Ik heb gegoogled en gekeken naar door de rom erop te zetten maar zie eigenlijk geen verschillen.
Het is in iedergeval niet de nieuwe market want die zet die er pas na de flash op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoofie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 21:59
Obiter dictum schreef op zondag 19 december 2010 @ 23:20:
Hoeft ook niet OTA; bij OD werd bijvoorbeeld gewoon op verzoek een server gepolled waarna er updates van de rom verschenen, welke je kon installeren zonder alles te moeten flashen; geen noodzaak voor app/sms/data backups dus, en dat is eigenlijk wat ik zoek.
Yep, ook Oxygen heeft een update-functie.
Test4 is ook uit, heb ik net ook even naar gekeken en ziet er goed uit, de bug van de witte schermen is weg...
Ik wacht nog even op de release van 2.0 en dan ga ik over.

@Liander:Ja, ik snap dat jullie een probleem hebben, en nee, dat geeft jullie niet het recht ons op een ongeoorloofde manier geld af proberen te troggelen... Dank voor het crediteren van de onterechte factuur, nu de rest van Nederland nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Gisteravond tijdens het roken ook maar even Test3 geflashed, maar vanwege het ontbreken van BusyBox (en dus Titanium Backup) maar weer even mn Nandroidje teruggezet... Over het algemeen zag het er zeker goed uit, en het is een heerlijk schone rom met +- 120 mb intern vrij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Hmm, vaagjes. Ik wilde vanmorgen Oxygen v2.0 Test4 flashen, zonder wipe. Lukte niet, bleef hangen op het HTC bootscreen. Dan maar een wipe en nog een keer flashen voor de zekerheid, weer hangen. Nog een keer een wipe en Test3 geflasht, weer hangen :| Nandbackup van mijn DHD ROM terug en hij werkt weer :+ Dan maar even geen Gingerbread.

Eerste ervaring met Gingerbread was verder wel goed, zeker voor zo een vroege eerste release. Ja hij bleef af en toe wat hangen, en de witte schermen tussendoor. (Die met Test4 zijn opgelost)
Ik kreeg alleen Titanium Backup niet werkend, die kon geen root krijgen, terwijl SU wel erop stond. Hebben meer mensen last van, schijnt te werken door de FroYo versie van SU te installeren. Alleen toen was Test4 er al, en zoals te hierboven te lezen ging dat niet helemaal volgens de planning :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Ben dit weekend overgegaan van een oude OpenDesire naar Oxygen 1.0.4, dat is al een hele verbetering. Alleen jammer dat er geen News & Weather widget bij zit, die heb ik bij Cyanogen moeten downloaden. Kijk natuurlijk ook uit naar Oxygen 2, maar wacht even tot er een non-RC release is.

Overigens heb ik ook geprobeerd zo'n AlphaRev HBOOT erop te knallen, maar dat lukte niet. Iets over "verify failed". Weet iemand hoe dat zou kunnen komen? Ik wilde de N1Table erop zetten.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

gah, ik heb een irritant probleempje (alle feitelijk weet ik niet of het probleem is of iets algemeen)

als ik naar iemand bel, dan krijg ik zo die tuut....tuut....tuut....

alleen bij mij is die tuut.. TUUT...tuut..TUUT...

waarbij die TUUT extreem luid is altijd. (oren doen er altijd pijn van)

andere tuut is normaal en spreek volume ook, iemand een idee of is dat bij iedereen zo???

//ok, is mss domme uitleg, maar ik kon het niet beter uitleegen :p

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
djc schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:49:
Ben dit weekend overgegaan van een oude OpenDesire naar Oxygen 1.0.4, dat is al een hele verbetering. Alleen jammer dat er geen News & Weather widget bij zit, die heb ik bij Cyanogen moeten downloaden. Kijk natuurlijk ook uit naar Oxygen 2, maar wacht even tot er een non-RC release is.

Overigens heb ik ook geprobeerd zo'n AlphaRev HBOOT erop te knallen, maar dat lukte niet. Iets over "verify failed". Weet iemand hoe dat zou kunnen komen? Ik wilde de N1Table erop zetten.
Wat betreft de Hboot, ik neem aan dat je dus al S-OFF bent? Zo ja, dan image downloaden, command terminal openen. Rebooten in bootloader. Telefoon aansluiten, dan eerst: " fastboot devices" om te kijken of telefoon goed aangesloten zit. Vervolgens: " fastboot flash hboot bravo_alphaspl-n1table.img ". Dat zou moeten werken.

Wat betreft de GB roms. Ik wilde overschakelen naar AdamG's oxygen GB, maar aangezien die vent alleen maar kan zeiken op anderen heb ik daar weinig zin in. Nu dus net GingerVillain erop gezet (van RichardTrip) en die werkt echt heel smooth en stabiel. Een aanrader, mochten meer mensen deze willen proberen: Gingervillain

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Klopt, AdamG heeft af en toe wel wat vaagheden, maar zijn ROM's zijn wel altijd van goede kwaliteit, daar is weinig op aan te merken.
En het gaat hard, gister Oxygen V2.0 Test3, vanmorgen Test4, en nu alweer RC1, nu ook met ingebouwde busybox, superuser en A2SD.

Ginger Villain klinkt redelijk hetzelfde qua functionaliteit, misschien ook wel eens het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 17:05
Welke recente kernel met wireless N voor de desire met Gingerbread kan ik het beste gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:31
tweakG5 schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:44:
Welke recente kernel met wireless N voor de desire met Gingerbread kan ik het beste gebruiken?
De Desire heeft geen n, alleen b/g, dus waarom moet die vraag hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
StarC schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:51:
[...]

De Desire heeft geen n, alleen b/g, dus waarom moet die vraag hier?
Er zijn modules die wireless N mogelijk maken, dus lijkt me een redelijke vraag. Heeft de Vorkkernel geen N? Anders kun je wanneer je de Ginger Villain rom gebruikt de module vanuit de Villainsetup flashen (zelfde idee als bij DeFrost).

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De desire heeft wel degelijk n, alleen dient er wel een custom kernel geïnstalleerd te worden. Ik weet dat er voor Defrost dergelijke kernels bestaan, de rest zou je moeten opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Even een waarschuwing voor de gene die de GingerBread ROM van AdamG willen gebruiken. De link die hier eerder is gegeven is al verouderd! De link naar de nieuwste Gingerbread ROM van hem staat in zijn Oxygen topic op xda-developers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoofie
mbroeders schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:24:
[...]

Wat betreft de Hboot, ik neem aan dat je dus al S-OFF bent? Zo ja, dan image downloaden, command terminal openen. Rebooten in bootloader. Telefoon aansluiten, dan eerst: " fastboot devices" om te kijken of telefoon goed aangesloten zit. Vervolgens: " fastboot flash hboot bravo_alphaspl-n1table.img ". Dat zou moeten werken.

Wat betreft de GB roms. Ik wilde overschakelen naar AdamG's oxygen GB, maar aangezien die vent alleen maar kan zeiken op anderen heb ik daar weinig zin in. Nu dus net GingerVillain erop gezet (van RichardTrip) en die werkt echt heel smooth en stabiel. Een aanrader, mochten meer mensen deze willen proberen: Gingervillain
Vergeet niet om even de MD5 te controleren, een corrupte hboot en je bricked je mooie telefoon...

@Liander:Ja, ik snap dat jullie een probleem hebben, en nee, dat geeft jullie niet het recht ons op een ongeoorloofde manier geld af proberen te troggelen... Dank voor het crediteren van de onterechte factuur, nu de rest van Nederland nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Wat ik niet exact terug vind in o.a. het oxygen topic is het volgende.

Moet je ( als je S-OFF bent ) perse de N1 of Data++ table flashen om oxygen 2.0RC1 te kunnen draaien?
Want als je het so leest de cleanest en smallest rom, zou je toch niet verwachten dat je dat perse moet doen.

Het enige voordeel van die andere boottabellen is meer ruimte, maarja met a2sd zou dat ook geen probleem moeten zijn behalve dat het niet uit je NAND draait maar je sd kaart welke soms battery drain kan zijn, en bij niet class zes kaartjes rdelijk traag.... die x aantal mb's meer bij het flashen van andere boottabel heeft dat dan echt nut t.o.v. a2sd?
Vind het nogal linke soep als het mis gaat namelijk, dat is het mij niet waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoofie
Ik heb het afgelopen week wel gedaan, maar daarvoor draaide ik gewoon Oxygen op de standaard-tabel zonder problemen.
Er stond afgelopen week ook al een berichtje van Adam dat hij bezig was met een speciale Oxygen-tabel, dus als je van plan bent een andere tabel te flashen kun je beter even wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Wat is de werkelijk toegevoegde waarde van die tabel?

De data ++ heeft bijvoorbeeld al het probleem dat je niet zomaar meer radio's kunt updaten via custom recovery ivm de groote van de cache ( zo uit mijn hoofd ), je kunt deze wel weer flashen via een img file via je sd card...
Kortom wat is het werkelijke nut?
Mijn desire is al een paar maanden S-OFF, en echt veel voordeel heb ik er nog niet van kunnen ontdekken behalve via root explorer verwijderen van apk's en de mogelijkheid de splash te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Weet iemand trouwens of het mogelijk is om die spuuglelijke alpharev bootscreen met Why So Serieus kan worden verwijdert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Ik wilde even kwijt dat ik zaterdag een nieuwe website heb gelanceerd over MIUI. Deze is zonder twijfel voor de MIUI gebruikers onder ons erg handig:
http://miui-blog.com/
Er staan ook andere dingen in uitgelegd voor non-MIUI gebruikers, zoals hoe je een systeem applicatie verwijdert, makkelijk update als je favoriete ROM een update heeft gekregen of als je Amon_Ra wilt gebruiken i.p.v ClockworkMod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoofie
Cyleo schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:44:
Weet iemand trouwens of het mogelijk is om die spuuglelijke alpharev bootscreen met Why So Serieus kan worden verwijdert?
Voor het antwoord op die vraag zou je kunnen overwegen om de faq op alpharev.nl te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

mbroeders schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:24:

Nee, geloof niet dat ik al S-OFF ben. Ik kreeg de indruk dat je dat wordt door zo'n AlphaRev HBOOT te flashen? Maar dat klopt duidelijk niet.

Overigens vind ik het met AdamG's zeiken wel meevallen. En hij is wel een van de weinige die goeie AOSP-ROMs maakt, volgens mij. Bij anderen (zoals RichardTrip) krijg je veel meer Cyanogenmod-shit erbij.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik ben weer op zoek naar een ROM op basis van 2.29.405.5 met alleen A2SD (of hoe heet het tegenwoordig) ondersteuning zodat ik alle applicaties op mij EXT3 partitie kan zetten.
Ik wil verder geen aanpassingen aan de ROM, vind de stock ROM prima werken namelijk.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoofie
ik zou eens rondkijken op XDA, en dan kom je bij zoiets uit denk ik.

[ Voor 33% gewijzigd door Stoofie op 21-12-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Stoofie schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:32:
ik zou eens rondkijken op XDA, en dan kom je bij zoiets uit denk ik.
Helaas:
What you get:
ROM based on 2.29.405 WWE RUU posted here
Busybox (1.17.3)
Bash
Init.d support
NOT deodexed
AP2SD+ via EXT partition (Supports EXT2 and 3)
Read ahead value changed to 128, improves reading speed from the SDCard
Undervolt driver with -100mV on all freq's (Hex edited to support the Kernel from the RUU)
Perflock disabled (Hex edited to support the Kernel from the RUU)
Updated applications
- REM GSD
Iets te veel van het goede. Ik hoef geen aanpassingen in voltages of andere dingen. A2SD en eventueel Root access is wat mij betreft genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik heb nu Ginger Villain 0.2 beta erop staan, en deze bevalt mij al erg goed. Ik had niet verwacht dat hij al helemaal zo goed zou werken en heb nog geen gekke dingen gemerkt, op de 2 bekende bugs na. (Known Bugs:
Video Recording doesn't work, Network Location.).

Wat mij wel opvalt is dat als ik een andere rom probeer en mijn ext partitie niet wipe, Agry Birds toch altijd weg is. Hij moet altijd opnieuw worden gedownload, ook al wipe in ext3 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoofie
Ok, deze dan, stock waarbij A2SD een optie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:39:
[...]

Helaas:

[...]

Iets te veel van het goede. Ik hoef geen aanpassingen in voltages of andere dingen. A2SD en eventueel Root access is wat mij betreft genoeg.
Is zoeken nu zo moeilijk? Zie post van Stoofie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Stoofie schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:48:
Ok, deze dan, stock waarbij A2SD een optie is...
Bedankt! Zal er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:51:
[...]

Is zoeken nu zo moeilijk? Zie post van Stoofie hierboven.
Die is op 2.29.405.2 basis en niet op de door hem gevraagde 2.29.405.5 basis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Na jarenlang met WiMo te hebben gekloot, wil ik toch een goed werkend toestel. Nu heb ik sinds kort de HTC Desire (nieuw, met SLCD), en is al snel mijn standaard ROM met weinig opslaggeheugen mij gaan ergeren.
Nu denk ik aan een root voor het APP2SD+, maar ik zit nog met een aantal vragen die heel tegenstrijdig in dit topic overkomen.
Allereerst werd er gepraat over een soort "gedoog-policy" bij Android toestellen, dat je met een root en custom rom nog garantie kan bewaren, is dit nog steeds zo? Ik lees namelijk nu dat je de root weer ongedaan moet maken en de oorspronkelijke software erop moet zetten. Hoe zit dit? Ik ben namelijk bang (nu ik zo vaak over de boardswap lees icm de Desire) dat ik straks alles moeilijk ongedaan moet maken..

Ik lees in de OP ook veel over bricken van je toestel. Is dit sneller dan bij WiMo, of gebeurd dit (als je normaal de stappen doet/voorzichtig bent) niet snel? Als ik het ook goed begrijp is dat je bij een standaard unbranded HTC, je geen goldcard hoeft aan te maken? En natuurlijk de vraag "hoe makkelijk is het in vergelijking met WiMo om je toestel te flashen?"

Sorry voor de ongelofelijke noob vragen, maar omdat mijn toestel zo nieuw is, ben ik even voorzichtiger met flashen e.d. En dan lijkt dat er ineens 100 extra stappen zijn bij Android, iets wat eerst makkelijk leek, is nu ineens met root, app2sd, rom, radio, goldcard, ext. partities etc. Het lijkt veel minder overzichtelijk dan bij WiMo...

[ Voor 14% gewijzigd door brrrt op 21-12-2010 12:51 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.