[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.594 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 20:04
even een vraagje, ik heb al best lang zitten zoeken naar het antwoord op XDA en Google uiteraard, maar ik kom er niet achter. Ik heb die nieuwste Cyanogenmod op mijn HTC Desire geflashed, succesvol. Ik kan de taal wel op nederlands zetten maar die autocompletion van de tekst bij het tikken van een SMS'je of wat dan ook werkt hierbij niet. Weet 1 van jullie een antwoord hierop?
bvd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
dthiers schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:07:
even een vraagje, ik heb al best lang zitten zoeken naar het antwoord op XDA en Google uiteraard, maar ik kom er niet achter. Ik heb die nieuwste Cyanogenmod op mijn HTC Desire geflashed, succesvol. Ik kan de taal wel op nederlands zetten maar die autocompletion van de tekst bij het tikken van een SMS'je of wat dan ook werkt hierbij niet. Weet 1 van jullie een antwoord hierop?
bvd!!
Misschien niet helemaal het antwoord dat je zoekt, maar misschien kun je dit toetsebord installeren, HTC_ime. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416 Dit is een mod van het Sense toetsenbord en werkt super, in mijn optiek beter dan het standaard keyboard. In ieder geval betere woordvoorspelling en dat is wat je zoekt toch :)

Heb je trouwens al gebeld? Is bij jou het inkomende volume ook zo enorm luid? Ik ben weer terug op DeFrost omdat ik weggetoeterd werd bij elk telefoontje...

-edit- kies de High resolution (froyo) versie...

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
@mbroeders

ik krijg 'm wel geinstalleerd maar alsnog niet geopend. hij blijft dat oude toetsenboordje laten zien en heb nog steeds geen auto complete :( hoe kan ik die oude dan weg krijgen?

-edit- ik heb geloof ik al wel gebeld en heb daar nog geen moeite mee. ik probeer het zo even voor de zekerheid nog!

[ Voor 23% gewijzigd door dier op 10-12-2010 16:02 . Reden: iets vergeten :O ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
dthiers, heb je hem wel geactiveerd? Dus naar settings->taal en toetsenbord en dan zorgen dat HTC_ime aangevinkt staat. Vervolgens in een tekstvak, bijvoorbeeld bij sms, lang drukken en dan HTC_ime selecteren. Dan zou die het moeten doen.
Wat betreft volume, dat is volgens mij vooral bij inkomende gesprekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
@mbroeders
ja ik heb alles gedaan zoals moet, maar als ik dus aanvink, en daarna links onder die knop inhou en daarna op invoermethode.. klik dan gebeurt er niks..

nog een vraagje. heeft die DeFrost van zichzelf al NL auto complete en alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
dthiers schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:27:
@mbroeders
ja ik heb alles gedaan zoals moet, maar als ik dus aanvink, en daarna links onder die knop inhou en daarna op invoermethode.. klik dan gebeurt er niks..

nog een vraagje. heeft die DeFrost van zichzelf al NL auto complete en alles?
Hmm, wat bedoel je met de knop linksonder? Toch even voor de duidelijkheid, dat we elkaar goed begrijpen. Je ziet HTC_ime bij de toetsenborden staan en er staat een vinkje bij? En wanneer je lang drukt op het veld waar je een sms typt dan verschijnt er niets?

DeFrost heeft HTC_ime standaard in de rom zitten, maar wat jij nu hebt gedaan, namelijk clicker.apk en htc_ime.apk installeren is in principe hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
@mbroeders

ja er staat een vinkje bij, heb allebei geinstalleerd. op XDA zeggen ze dat je dan de '?123' toets in moet houden en dan verschijnt er een pop-up met daarin de keuze: 'instellingen voor Android toetsenbord' en 'invoermethode' . Ik zou volgens XDA op 'invoermethode' moeten klikken. maar mijn toetsenbord blijft ook hetzelfde oude toetsenbord, doe ik nu dan iets fout?

ik denk dat ik dan DeFrost sowieso maar even ga proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
dthiers schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:34:
@mbroeders

ja er staat een vinkje bij, heb allebei geinstalleerd. op XDA zeggen ze dat je dan de '?123' toets in moet houden en dan verschijnt er een pop-up met daarin de keuze: 'instellingen voor Android toetsenbord' en 'invoermethode' . Ik zou volgens XDA op 'invoermethode' moeten klikken. maar mijn toetsenbord blijft ook hetzelfde oude toetsenbord, doe ik nu dan iets fout?

ik denk dat ik dan DeFrost sowieso maar even ga proberen!
Ja, je hebt het toetsenbord namelijk niet geheel geactiveerd. Nogmaals, niet op de 123 toets drukken, maar in het tekstveld lang drukken. Alsof je een widget toe voegt. Dan verschijnt er een venster waar je invoermethode kan kiezen. Daar moet je ook nog even HTC_ime aanvinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
@mbroeders

ah, ik kwam er echt net achter, toen wilde deze page even F5'en en toen had je had al gezegd! niceee.
Ik ga nu even testen of het goed werkt met autocomplete en ik ga ook mezelf even laten bellen door iemand om te testen of dat het lawaai inderdaad enorm is. I'll keep you updated, en bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

DikkieDick schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:20:
[...]

Nou, hij heeft een tijd aan de USB gehangen om weer vol te laden. Kom ik net boven, staat het apparaat als een gek te trillen. Geeft geen sjoege. Batterij eruit. Op de knoppen drukken levert ook niks op. Gaat nu aan de lading weer. In ieder geval brandt het oplaadlampje. Vreemd.
Dacht ik na de restore van de ROM (overigens zonder dat ik ook maar een andere ROM had geflasht) dat het weer goed was, is ie nu toch volledig van slag. I'm not amused. Morgenochtend maar eens kijken of er weer leven in zit. Wordt er nu toch minder vrolijk van.

Minuutje of 10 later: na zo'n 5 minuten aan de lading, toch weer eens de powerknop ingedrukt en hij bootte weer (en ook door). Na nog een minuutje of 5 wachten (wel al de pincode enzo ingevoerd) wilde ik iets doen en het beeld werd gelijk weer zwart. Stabiliteit is nu toch wel helemaal weg heb ik het idee.

Update: misschien valt het wel mee. Heeft de hele nacht aan de lading gehangen (via USB van de pc, niet via een usbhubje, waar ik op werk problemen mee heb, dan laadt ie nl ook niet op, terwijl rechtstreeks inprikken op de laptop dat wel doet), start hem nu weer op, mekkert dat ie bijna leeg is (minder dan 6%). Dan maar eens aan netstroom.
Via usb hun krijgt hij nog minder stroom dan rechtstreeks via laptop en daar krijgt hij al nauwelijks genoeg. Via je officiele lader gaat het het snelst.
Als ik Zedonia2 speel kan hij hem ook niet vol krijgen aan de laptop. Aan netstroom wel.

BTW: dthiers en mbroeders, anders misschien even mail/DM/msn adres uitwisselen ipv een hele pagina elkaar te quoten?

[ Voor 3% gewijzigd door kaasaanfiets op 10-12-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
koekoek2003nl

nou, mail lijkt me overbodig aangezien het probleem toch al opgelost is en 1 pagina op de 145 toch niet echt bijzonder veel is :P maar bedankt voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:05
Ik heb nu RCMixHD als custom rom draaien. Draait goed tot nu toe. Maar ik ben ook wel benieuwd naar de Cyanogen rom. Ik heb inmiddels alles goed ingesteld op de huidige rom maar wil die Cyanogen wel even proberen. Hoe kan ik dit het beste doen zodat ik (als het me niet bevalt) weer makkelijk terug kan naar RCMixHD zonder alles weer opnieuw te installeren en in te stellen? Ik ben namelijk helemaal weer opnieuw begonnen en heb nu een schone goed werkende ingestelde rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

volledige rom backuppen met rom-manager...

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
ik heb nu miui rom draaien (v0.12.3)
en ik kan alles uit de market installeren, behalve google apps lijkt het.

Apps als youtube en gmail kan ik niet geupdate krijgen,
moet ik hier nog een bepaalde handeling voor verrichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
dthiers schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:42:
@mbroeders

ah, ik kwam er echt net achter, toen wilde deze page even F5'en en toen had je had al gezegd! niceee.
Ik ga nu even testen of het goed werkt met autocomplete en ik ga ook mezelf even laten bellen door iemand om te testen of dat het lawaai inderdaad enorm is. I'll keep you updated, en bedankt voor je hulp!
Mooi dat het gelukt is! Benieuwd naar je bevindingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 14:30

emzed

*

Iemand al de Gingerbread rom op XDA geprobeerd?

[ Voor 13% gewijzigd door emzed op 11-12-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:52
Ik heb in april de periode gekend waarbij het rooten en de toegang tot de recovery moeilijker was.Dat was een tethered recovery, waarbij je de desire aan de computer moest hangen, met de kans op een brick, wat ook effectief gebeurde. Bij de hero zat er een permanente recovery ingebouwd bij het rooten, maar een maand na de release van de Desire was dit niet mogelijk.

Ik zie momenteel de bomen niet meer door het bos en vraag mij af of er nu een permanente recovery op de desire kan geplaatst worden? Hoe ik het nu doe, is via een update.zip die op je sd-kaart, de fake-flash methode. Is dat nog steeds de laatste en beste manier?

ps. roms installeren doe ik wel via ROM Manager, maar daarmee geraak ik niet enkel in recovery (voor ADB e.d.)

[ Voor 8% gewijzigd door pina op 12-12-2010 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14
pina schreef op zondag 12 december 2010 @ 02:12:
Ik heb in april de periode gekend waarbij het rooten en de toegang tot de recovery moeilijker was.Dat was een tethered recovery, waarbij je de desire aan de computer moest hangen, met de kans op een brick, wat ook effectief gebeurde. Bij de hero zat er een permanente recovery ingebouwd bij het rooten, maar een maand na de release van de Desire was dit niet mogelijk.

Ik zie momenteel de bomen niet meer door het bos en vraag mij af of er nu een permanente recovery op de desire kan geplaatst worden? Hoe ik het nu doe, is via een update.zip die op je sd-kaart, de fake-flash methode. Is dat nog steeds de laatste en beste manier?

ps. roms installeren doe ik wel via ROM Manager, maar daarmee geraak ik niet enkel in recovery (voor ADB e.d.)
Gewoon rooten met Unrevoked, dan heb je een permanente recovery en het is allemaal best simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Hebben jullie dit al gezien? Het zou je telefoon behoorlijk moeten versnellen door bepaalde dingen op je sd kaart te plaatsen. Nu is mijn SD nogal traag, dus ik wou't nog niet proberen met mijn class 2, maar aangezien er een class 6 of 8 in de pijplijn zit voor mij ben ik wel benieuwd. Een iets behapbaarder stuk is hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

mesm90 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 12:55:
ik heb nu miui rom draaien (v0.12.3)
en ik kan alles uit de market installeren, behalve google apps lijkt het.

Apps als youtube en gmail kan ik niet geupdate krijgen,
moet ik hier nog een bepaalde handeling voor verrichten?
verwijderen met root explorer/ titanium backup.... phone rebooten en installeren vanuit market dan...

of zoals ik...

adb shell
rm /system/app/YouTube.apk
rm /system/app/Gmail.apk
exit
adb install YouTube.apk
adb install Gmail.apk

(of direct adb install -r YouTube.apk)

hier heb je nieuwe apks
http://www.mediafire.com/?9y6jx8ab8yc6axx

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over kapotte wifi..
Mijn wifi doet het niet meer , ook niet na herinstallatie van een rom..
Ik had een usb-brick en een sd-brick, beiden opgelost, maar nu dus geen wifi meer :(

Mijn desire is geroot, s-off met alpharev sense mtd tabel en draait op defrost.
Radio 48.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
azz_kikr schreef op zondag 12 december 2010 @ 11:01:
[...]

verwijderen met root explorer/ titanium backup.... phone rebooten en installeren vanuit market dan...

of zoals ik...

adb shell
rm /system/app/Gmail.apk
exit
adb install YouTube.apk
adb install Gmail.apk

hier heb je nieuwe apks
bedankt hiervoor :)
en zo'n shell kan ik zeker gewoon uit de market halen of is die ook ergens anders te vinden?

nogmaals bedankt voor de apk's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brummetje schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:16:
Nadat ik gister uren bezig ben geweest toen mijn toestel bricked was... heb ik eindelijk de USB oplossing gevonden... Wat hier in de topic start staat is incompleet... nadat je de bestanden hebt gekopieerd moet je de volgende regel nog uitvoeren:

"/data/flash_image misc /data/mtd0.img"

Doe je dit niet dan werkt het gewoon niet. Heb dit ook al aan de topic starter gestuurd maar deze is nog niet online geweest :)
Hierdoor is mijn desire dus wifi-bricked :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

emzed schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:49:
Iemand al de Gingerbread rom op XDA geprobeerd?
Dat zijn nog geen werkbare roms. De source is er nog niet, dus de roms die er zijn, zijn meer experimenten met wat meuk uit de SDK enzo. De helft werkt niet. Dit doe je alleen als je heel erg graag wilt kunnen zeggen dat je GB al hebt, want echt werken kun je er niet mee. Het is volgens mij niet eens interessant voor rom developers omdat het gewoon nog niet op 'the real thing' gebasseerd is.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXaLy
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06-2022
Sindskort heb ik mijn Desire geroot met Unrevoked.
Daarna de nieuwe radio (smalband)software: 32.49.00.32U_5.11.05.27
Met de nieuwe radio software zag ik gelijk betere prestatie met mijn accu. Hij kon echt langer mee.
Vervolgens had ik een custom LeeDrOiD 2.2f erop gezet met A2SD+ functie.
Met de A2SD+ worden programma's op ext3 partitie gedouwd van je SD kaart, waardoor je interne geheugen nooit vol raakt bij wijze van spreken en het gaat gewoon snel. Maar hierdoor gaat mn batterij wel iets sneller leeg weer volgens mij.

En voor de mensen die LeeDrOiD 2.2f gebruiken.. binnen deze 2 weken komt er 2.2g uit dat gebasseerd is op de nieuwe officiele ROM: 2.29.405.2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
eXaLy schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:19:

En voor de mensen die LeeDrOiD 2.2f gebruiken.. binnen deze 2 weken komt er 2.2g uit dat gebasseerd is op de nieuwe officiele ROM: 2.29.405.2. :)
Hij zou vandaag zelfs komen, maar tot nu toe heb ik hem nog niet gezien.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
Zal, zoals gewoonlijk, wel begin/in de loop van de nacht komen. (Nederlandse tijd.) Als je morgen je PC aanknald staat die waarschijnlijk wel online.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXaLy
madmaus schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:29:
[...]

Hij zou vandaag zelfs komen, maar tot nu toe heb ik hem nog niet gezien.
Hij zegt sinds eergisteren elke dag dat het bijna af is. Dus ik zeg maar gerust binnen 2 weken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52
Sinds vanmiddag draai ik de desireHD rom van newSense DHD baadnwz v1.0 bevalt tot nu toe wel goed, nog geen rare dingen meegemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXaLy
Lizard schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:50:
Sinds vanmiddag draai ik de desireHD rom van newSense DHD baadnwz v1.0 bevalt tot nu toe wel goed, nog geen rare dingen meegemaakt. :)
Hoe zit het met accu gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52
eXaLy schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:45:
[...]

Hoe zit het met accu gebruik?
Lijkt ook normaal van wat ik na een halve dag kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik draai nog steeds de pays rom! Maar kan een hoop apps niet installeren, hoe kan dit?
Zo kan ik de nieuwe gmail, market en spr zoeken apps niet installeren, dan geeft hij een foutmelding dat het installeren is mislukt!

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:07
Dat heeft te maken met waar die programma's geïnstalleerd zijn op je toestel. Bepaalde locaties zijn afgeschermd en daardoor niet overschrijfbaar. Dat heeft dus te maken met hoe de ROM is opgebouwd. Met de Leedroid rom geen last van gehad.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
azz_kikr schreef op zondag 12 december 2010 @ 11:01:
[...]

of zoals ik...

adb shell
rm /system/app/Gmail.apk
exit
adb install YouTube.apk
adb install Gmail.apk

hier heb je nieuwe apks
Het lijkt erop dat ik hetzelfde probleem heb? Ik kan dus niet de market updaten, niet de GMAIL app updaten etc etc. Echter krijg ik het niet voor mekaar ze "goed" te verwijderen? Via titanium back up verwijderen lukt opzich wel, maar dan krijg ik nog steeds de foutmelding. Ook kan je via titanium backup dmv force remove app (via recovery) de app verwijderen, echter blijft hij dan in mijn recovery hangen met een driehoek+uitroepteken. Oftewel, dit werkt ook niet?

Maar mag ik vragen wat er precies met dat ADB shell bedoeld wordt? Dit snap ik namelijk nog steeds niet??

@ bart; Zoiets dach ik al inderdaad. Maar hoe deze dan toch kunnen verwijderen?

PS: Binnenkort maar eens overstappen op de (nieuwe) Leedroid rom..

[ Voor 6% gewijzigd door Johantjuuh op 13-12-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Iemand al ervaringen met Data2SD of Data2EXT?

Ik heb zelfs met A2SD+ nog last van meldingen dat het interne geheugen volzit, dus ben sterk geneigd om het eens te proberen; ik lees echter ook verhalen dat de performance van je telefoon sterk achteruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:52
SpaceK33z schreef op zondag 12 december 2010 @ 02:40:
[...]

Gewoon rooten met Unrevoked, dan heb je een permanente recovery en het is allemaal best simpel.
kan ik dan mijn desire opnieuw rooten met Unrevoked terwijl hij eigenlijk al geroot is? Om die permanenty recovery op te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Johantjuuh schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:31:
[...]
@ bart; Zoiets dach ik al inderdaad. Maar hoe deze dan toch kunnen verwijderen?
Volgens mij kan je ze verwijderen door ze uit de map apps te halen. Deze map kan je weer vinden in system. Maar daarvoor moet je je toestel wel eerst 's-offen'
Mijn voorstel zou zijn al je apps te backuppen met TB en dan Leedroid te installeren (als je de espresso mod mooi vindt, kan ik je adviseren om deze er daarna overheen te zetten).

Maar goed aangezien dat er een nieuw Leedroid aan zit te komen, misschien verstandiger om even te wachten tot deze uit is en die dan erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
l3art schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:46:
[...]

Volgens mij kan je ze verwijderen door ze uit de map apps te halen. Deze map kan je weer vinden in system. Maar daarvoor moet je je toestel wel eerst 's-offen'
Mijn voorstel zou zijn al je apps te backuppen met TB en dan Leedroid te installeren (als je de espresso mod mooi vindt, kan ik je adviseren om deze er daarna overheen te zetten).

Maar goed aangezien dat er een nieuw Leedroid aan zit te komen, misschien verstandiger om even te wachten tot deze uit is en die dan erop te zetten.
dat ga ik ook maar eens proberen,
hoewel ik nu 2 dagen miui draai kan ik er niet echt aan wennen, al die apps op je schermen, en niet in een lijst gelukkig heeft het wel mappen maar ik denk dat ikw el voor de leedroid ga zodra die uit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Ik heb nu de clockworkmod als recovery ingesteld maar ik wil graag over naar amon ra.
Rom Manager heeft deze optie, maar hij is grijs. Ik kan hem niet selecteren.
Weet iemand hoe dit aan te passen is?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
madmaus schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:28:
Ik heb nu de clockworkmod als recovery ingesteld maar ik wil graag over naar amon ra.
Rom Manager heeft deze optie, maar hij is grijs. Ik kan hem niet selecteren.
Weet iemand hoe dit aan te passen is?
Geen flauw idee, maar Unrevoked kan dit ook makkelijk. Selecteer vóór dat je je telefoon aan de kabel legt een 'custom recovery' en pak dan het Amon Ra image bestand. Je kan de Amon Ra image van Google Code af plukken, let er wel even op dat als je een Super LCD hebt dat je dan de allernieuwste pakt, anders ben je genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
SpaceK33z schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:28:
[...]

Geen flauw idee, maar Unrevoked kan dit ook makkelijk. Selecteer vóór dat je je telefoon aan de kabel legt een 'custom recovery' en pak dan het Amon Ra image bestand. Je kan de Amon Ra image van Google Code af plukken, let er wel even op dat als je een Super LCD hebt dat je dan de allernieuwste pakt, anders ben je genaaid.
Dank, dan ga ik het zo proberen. Ik heb een amoled dus dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
l3art schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:46:
[...]

S-OFF heb ik inderdaad ook (nog) niet. Maar dan gaan we inderdaad binnenkort Leedroid erop knallen :)

Wat worden de grote (verwachte) veranderingen in de nieuwe versie? En wanneer is de verwachte datum dat hij komt?

Ik zal eens wat info gaan inlezen op het XDA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaus schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:42:
[...]

Dank, dan ga ik het zo proberen. Ik heb een amoled dus dat is geen probleem.
net gedaan, moest wel unrevoked 3.14 gebruiken, met 3.20 werkte het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Laatst online: 13-09 19:12
Johantjuuh schreef op maandag 13 december 2010 @ 17:24:
[...]

S-OFF heb ik inderdaad ook (nog) niet. Maar dan gaan we inderdaad binnenkort Leedroid erop knallen :)

Wat worden de grote (verwachte) veranderingen in de nieuwe versie? En wanneer is de verwachte datum dat hij komt?

Ik zal eens wat info gaan inlezen op het XDA :)
LeeDroid bevalt mij ook uitermate goed. Batterij gaat zeker 3 dagen mee, en superstabiel.

Heb ook Pays Hd 1.0 geprobeerd, maar zo instabiel als de pest......

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Sandrioni schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:18:
[...]

LeeDroid bevalt mij ook uitermate goed. Batterij gaat zeker 3 dagen mee, en superstabiel.

Heb ook Pays Hd 1.0 geprobeerd, maar zo instabiel als de pest......
Hier geen last van met Pays Hd 1.0.
werkt perfect en nu ook de nieuwe Market erop gezet en alles werkt lekker vlot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 17:43:
[...]

net gedaan, moest wel unrevoked 3.14 gebruiken, met 3.20 werkte het niet
Ook ik heb de Amon_Ra recovery erop gezet :) Met de nieuwe (3.22) werkte het inderdaad niet maar met 3.14 uiteindelijk wel gelukt!

Dus meteen maar eventjes mijn SDkaart gepartioneerd naar 1024mb ext3! Nu alles weer terug gezet en alles werkt weer super! Echter geeft hij bij quick system info nu wel aan: A2SD: 0,89 total en 690MB vrij.
Terwijl ik heb ingevoerd 1024 ext3.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Soort gelijk heb ik ook: 512 EXT3 gemaakt, Quick System Info: 457MB total.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Oke mooi!

Dan zal dat gewoon kloppen. Dan heb ik nu dus 1GB aan ext3 geheugen :)

Ben zojuist de Pays HD-rom erop aan het knallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
even nog een vraagje over miui...

als ik de app die standaard in miui zit om apps te backuppen gebruik, een nieuwere rom flash en weer de backup terugzet moet alles weer in oude staat zijn toch?

of is er een manier om de miui rom te updaten op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
  • Laatst online: 07-09 17:57
Ik heb vandaag mijn Desire geroot met Unrevoked. Ging allemaal prima. Nu wil ik ReflexTSenseHD v1.4 "installeren". ik installeer de goede radio (32.44..) en dan de ReflexTSenseHD. Installatie gaat prima, vervolgens reboot ik.. maar dan blijft hij bij een animatie van een gekleurde X... :S verder wilt hij niet komen, ik heb alles ook al een keer gewiped, en cache verwijderd. Maar niks wil helpen. Iemand een idee hoe dit komt of wat ik fout doe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Laatst online: 11-09 11:09
Hoelang heb je gewacht? Kan bij sommige roms meer dan 10 minuten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:30
Een HDrom duurt vaak best wel lang, de 1e boot. Zolang de boot animatie blijft lopen en niet steeds opnieuw begint of vastloopt moet je gewoon even wachten. Als je hebt goed hebt gewiped moet het lukken.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
mesm90 schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:13:

als ik de app die standaard in miui zit om apps te backuppen gebruik, een nieuwere rom flash en weer de backup terugzet moet alles weer in oude staat zijn toch?

Als het goed is heb je je apps dan weer terug ja. Ik heb die backup app nooit gebruikt want ik gebruik daarvoor MyBackup Pro en dat bevalt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
mesm90 schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:13:

Als je echt alleen maar MIUI wilt updaten, hoef je alleen maar dalvik-cache en cache te wipen en de zip te installen. Dan raak je zelfs geen instellingen kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
Ik heb 40 minuten zitten wachten.. Lijkt me toch iets te veel...
Maar ik heb het probleem al opgelost. Heb alleen factory wipe gedaan, en toen gereboot. Nu doet hij het. :)
Morgen nog even wat andere ROMS proberen. Raden jullie nog bepaalde roms aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
SpaceK33z schreef op maandag 13 december 2010 @ 23:23:
[...]

Als je echt alleen maar MIUI wilt updaten, hoef je alleen maar dalvik-cache en cache te wipen en de zip te installen. Dan raak je zelfs geen instellingen kwijt!
harstikke bedankt, dan ga ik dat eens proberen :)
scheelt weer een hoop slepen van applicatie's verwacht ik zo
nu reist natuurlijk de vraag of dit alleen bij miui is of bij elke rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
Mabili schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:30:
[...]

Hier geen last van met Pays Hd 1.0.
werkt perfect en nu ook de nieuwe Market erop gezet en alles werkt lekker vlot :)
Hmm, vaag. Bij mij leek ie steeds nadat ik hem een tijdje niet had gebruikt, in een soort sluimerstand te komen waar ie niet uit kwam. Enige remedie was: batterij eruit trekken en opnieuw booten.

Bovendien viel batterij-gebruik me tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Nice!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Laatst online: 11-09 11:09
Heb .AuraxTSense v8.1.4 erop gezet nu. Ziet er prima uit, alleen heb ik geen internet..?!

Heb de radio geinstalleerd die daar wordt aangeraden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=796255

Radio-32.44.00.32U_5.09.05.30_2 dus.

Heb Vodafone, en heb de APN settings gezet zoals ze hier staan: http://www.androidworld.n...orial:APN+lijst+Nederland

Maar het werkt niet?! Iemand een idee? Hij kan niet connecten

EDIT:
Mmh, precies als ik een custom rom installeer heeft Vodafone storingen, zodat het niet eens aan mij ligt blijkbaar... :p

[ Voor 12% gewijzigd door diabolofan op 14-12-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Craztas schreef op maandag 13 december 2010 @ 23:30:
Ik heb 40 minuten zitten wachten.. Lijkt me toch iets te veel...
Maar ik heb het probleem al opgelost. Heb alleen factory wipe gedaan, en toen gereboot. Nu doet hij het. :)
Morgen nog even wat andere ROMS proberen. Raden jullie nog bepaalde roms aan??
Ik gebruik zelf de Oxygen rom.. Deze is licht en snel.. Totale rom is 51Mb :)
Dus als je snelle standaard rom wilt zonder sense is dit echt een aanrader.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 14:30

emzed

*

diabolofan schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:23:
Heb .AuraxTSense v8.1.4 erop gezet nu. Ziet er prima uit, alleen heb ik geen internet..?!

Heb de radio geinstalleerd die daar wordt aangeraden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=796255

Radio-32.44.00.32U_5.09.05.30_2 dus.

Heb Vodafone, en heb de APN settings gezet zoals ze hier staan: http://www.androidworld.n...orial:APN+lijst+Nederland

Maar het werkt niet?! Iemand een idee? Hij kan niet connecten

EDIT:
Mmh, precies als ik een custom rom installeer heeft Vodafone storingen, zodat het niet eens aan mij ligt blijkbaar... :p
Ik had hetzelfde met Aurax 8.1.4. Nu heb ik radio 32.49.00.32U_5.11.05.27 en internet werkt wel. De ontvangst en wifi roaming aggressiveness lijkt ook beter. Wel heb ik tot nu toe (sinds het weekend) 2x een probleem met de browser gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-08 18:55
Ik heb op dit moment een Desire die geroot is.
Met titanium back up heb ik alle programma's op sd kaart gezet.

Weet iemand of het zin heeft om een een ext3 partitie partitie aan te maken.

Ik weet dat als je je apps op een ext3 zet dit ook niet oneindig kan, uiteindelijk is je intern geheugen voor applicaties toch vol.

Ik heb hier nog niets over kunnen vinden.
Mischien dat iemand hier meer ervaring mee heeft, en eventueel de voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
jan rademaar schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 19:37:
Ik heb op dit moment een Desire die geroot is.
Met titanium back up heb ik alle programma's op sd kaart gezet.

Ik weet dat als je je apps op een ext3 zet dit ook niet oneindig kan, uiteindelijk is je intern geheugen voor applicaties toch vol.

Ik heb hier nog niets over kunnen vinden.
Mischien dat iemand hier meer ervaring mee heeft, en eventueel de voor en nadelen.
Dan heb je niet goed gezocht. Voor minstens 80% van alle ROMs is een ext3 partitie verplicht, anders kun je 'm gewoon niet installeren.
Het voordeel is natuurlijk dat je apps en bij sommige ROMs delen van je systeem op je sd-kaart kan zetten. Het nadeel is dan weer dat als je een slome SD-kaart hebt (klasse 2 bijv.) het erg sloom werkt of gewoon niet werkbaar is.

Nu komt natuurlijk de vraag hoe je dit dan aanmaakt :P. Dit kan op vier manieren.
- Als je Amon Ra hebt kun je via de recovery partitioneren.
- Met ROM Manager kun je ook een partitie maken. Swap moet op 0 staan, anders is je SD-kaart zo dood.
- Als je Linux hebt kun je met o.a gParted een partitie aanmaken
- Via Windows kan het ook, maar ik neem aan dat je dat wel zelf kunt opzoeken.

Als je een SenseHD ROM wilt uitproberen is een ext3 partitie van 1024mb aangeraden. Ikzelf heb 720mb en die heeft nog nooit vol gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

SpaceK33z schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:10:
[...]
Het nadeel is dan weer dat als je een slome SD-kaart hebt (klasse 2 bijv.) het erg sloom werkt of gewoon niet werkbaar is.
Ik heb de standaard meegeleverd Samsung 4GB Micro SD HC Class 2 in mijn Desire. Ik heb nu een ROM met A2SD+ en merk eigenlijk geen verschil met de orginele ROM qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
SpaceK33z schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:10:
[...]

Nu komt natuurlijk de vraag hoe je dit dan aanmaakt :P. Dit kan op vier manieren.
- Als je Amon Ra hebt kun je via de recovery partitioneren.
- Met ROM Manager kun je ook een partitie maken. Swap moet op 0 staan, anders is je SD-kaart zo dood.
- Als je Linux hebt kun je met o.a gParted een partitie aanmaken
- Via Windows kan het ook, maar ik neem aan dat je dat wel zelf kunt opzoeken.
Waar kan je checken of je Swap op 0 staat? (en zo niet, hoe kan je dat veranderen?)

(Snap er zelf niet echt veel van, excuses als dit een domme vraag is, ik heb zelf al lopen googelen maar dat levert niks op...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
jelmervos schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:30:
[...]

Ik heb de standaard meegeleverd Samsung 4GB Micro SD HC Class 2 in mijn Desire. Ik heb nu een ROM met A2SD+ en merk eigenlijk geen verschil met de orginele ROM qua snelheid.
Oke, ik heb het zelf alleen maar heel vaak gelezen dat het met Class 2 wat slechter gaat. Ik heb zelf namelijk een 8gb class 4...
Bij RCmixHD (de Sense HD rom) schijnt 'ie wel erg sloom te gaan, aangezien er wat systeem apps op de SD-kaart geplaatst worden.
Craztas schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:30:
[...]

Waar kan je checken of je Swap op 0 staat? (en zo niet, hoe kan je dat veranderen?)

(Snap er zelf niet echt veel van, excuses als dit een domme vraag is, ik heb zelf al lopen googelen maar dat levert niks op...)
Hij staat alleen maar 'aan' als je via ROM Manager een partitie hebt aangemaakt en dan bij de eerste optie niet op 0 hebt geklikt.
Als je Windows hebt, kun je dit checken door een partitiebeheer programma te downloaden.

[ Voor 33% gewijzigd door SpaceK33z op 14-12-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
@Spacek33z thx!

[ Voor 86% gewijzigd door Craztas op 14-12-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
jan rademaar schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 19:37:
Ik heb op dit moment een Desire die geroot is. Met titanium back up heb ik alle programma's op sd kaart gezet.
Als je alleen maar geroot hebt vanwege Titanium, maar verder gewoon de stock rom wil gebruiken, dan is het niet nodig lijkt me.

Maar als je eenmaal root hebt is de stap naar een custom rom maar een hele kleine en zeer verleidelijk. :) In dat geval is een ext3 partitie erg handig omdat je dan je apps niet opnieuw hoeft te installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door grun93 op 14-12-2010 20:56 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
grun93 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:55:
[...]
Maar als je eenmaal root hebt is de stap naar een custom rom maar een hele kleine en zeer verleidelijk. :) In dat geval is een ext3 partitie erg handig omdat je dan je apps niet opnieuw hoeft te installeren.
Klopt, ik wil je er wel even op wijzen dat als je ClockworkMod gebruikt, die alsnog je sd-ext (dus je ext3 partitie) formatteert. Amon Ra doet dit niet, tenzij je erom vraagt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Ik wil even reageren op het feit dat een class 2 sdkaart niet zou werken (of sloom) met ext3 partitie.
Ik heb een 16 gb class 2 kaart. En ik heb nog nooit problemen ondervonden. Alles werkt perfect.
Ik draai Leedroid 2.3a met een 512 ext3 partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
SpaceK33z schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:37:
[...]

Klopt, ik wil je er wel even op wijzen dat als je ClockworkMod gebruikt, die alsnog je sd-ext (dus je ext3 partitie) formatteert. Amon Ra doet dit niet, tenzij je erom vraagt ;).
ofterwijl, backuppen voordat je begint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXaLy
Lizard schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:50:
Nadat LeeDrOiD 2.3 raar deed na het erop zetten (toen 2.3a nog niet uit was).
Had ik maar direct de newSense DHD baadnwz v1.0 erop gezet.
Ik moet zeggen dat het een lekker draaiende ROM is.
Echt soepel. Deze Desire HD rom voelt wat vollediger aan dan de Desire rom.
Iets uitgebreider. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Laatst online: 29-08 20:08
madmaus schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:46:
Ik wil even reageren op het feit dat een class 2 sdkaart niet zou werken (of sloom) met ext3 partitie.
Ik heb een 16 gb class 2 kaart. En ik heb nog nooit problemen ondervonden. Alles werkt perfect.
Ik draai Leedroid 2.3a met een 512 ext3 partitie.
Sommige roms installeren veel system apps op je sd card. Dan ben ik toch van mening dat het invloed KAN hebben. Mijn broertje draaide android op zijn hd2 op een class 2 sd card. Hij had alleen maar problemen, FC's etc. Toen mijn class 4 erin en hij draaide vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eXaLy schreef op woensdag 15 december 2010 @ 01:47:
[...]

Nadat LeeDrOiD 2.3 raar deed na het erop zetten (toen 2.3a nog niet uit was).
Had ik maar direct de newSense DHD baadnwz v1.0 erop gezet.
Ik moet zeggen dat het een lekker draaiende ROM is.
Echt soepel. Deze Desire HD rom voelt wat vollediger aan dan de Desire rom.
Iets uitgebreider. :P
die gebruik ik nu ook ja, echt een super ROM!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Wat maakt het voor jou zo super dan Viper?
Waar ik zelf 'bang' voor ben is de accuduur. Nu met Leedroid 2.2 zit ik net op 95% van mn accu. Sinds hij vanaf 07:45uur is losgekoppeld van de lader (veelal standby gestaan met lezen van enkel mailtje en versturen van Whatsapp berichtje).
Lopt de rom soepeler? Wat maakt die rom zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
Ik probeer al een tijdje mijn sd kaartje te voorzien van ext3 en rest te partioneren als fat 32. Dit doe ik met Gparted, dit gaat vlekkeloos. Alleen Windows vind het maar niks. Hij zegt dat 't kaartje niet is geformateerd/of met een hem onbekende partitie. EASEUS 6.5.2 ziet 't kaartje wel als ext3 1 Gb en rest als fat 32.
Zodoende kan ik er geen Custom Rom erop zetten. Want als ik naar Windows luister en nog eens formateer kan de Desire (Clockworkmod)er niks mee.(Door een eerder opgedane ervaring ben ik héél erg voorzichtig!)

[ Voor 6% gewijzigd door kraonkel op 15-12-2010 14:49 ]

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 09:30
kraonkel schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:48:
Ik probeer al een tijdje mijn sd kaartje te voorzien van ext3 en rest te partioneren als fat 32. Dit doe ik met Gparted, dit gaat vlekkeloos. Alleen Windows vind het maar niks. Hij zegt dat 't kaartje niet is geformateerd/of met een hem onbekende partitie. EASEUS 6.5.2 ziet 't kaartje wel als ext3 1 Gb en rest als fat 32.
Zodoende kan ik er geen Custom Rom erop zetten. Want als ik naar Windows luister en nog eens formateer kan de Desire (Clockworkmod)er niks mee.(Door een eerder opgedane ervaring ben ik héél erg voorzichtig!)
Ik zou persoonlijk de custom recovery van Amon_Ra op de Desire flashen met Unrevoked (of Fastboot) en met die recovery kun je eenvoudig een ext3 partitie op je sd kaart maken, appeltje&eitje.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
kraonkel schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:48:
Opgelost. Ik heb het kaartje maar eens in mijn Desire gedaan en aangesloten op PC als diskdrive en Windows kon kaartje gewoon lezen. Custom Rom erop gezet en laten flashen
(newSense DHD baadnwz v1.0) Deze draait inderdaad lekker soepel,en ziet er gelikt uit.
Jan weer bedankt voor het meedenken, maar ben wat huiverig om Amon Ra erop te zetten.
Komt wel als ik wat meer zelfvertrouwen heb.

[ Voor 11% gewijzigd door kraonkel op 15-12-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik zie nog niet echt in waarom ik 2.3 en (2.3a) moet gaan installeren, moet ik dan weer alle tools opnieuw installeren of kan ik het gewoon als een update oid installeren?

Change Log:

V2.3a DOWNLOAD HERE This patch must be applied over 2.3
•Fixed AdFree hosts
•Fixed Gallery3D Force Close
•Fixed SU xbin - bin symlink

V2.3 << This is not Gingerbread!
* = Thanks to snq-
•Now using UpdateR scripts
•Re-Based on HTC RUU 2.29.405.2
•Updated Kernel 2.6.32.15-leedroid_2.3 *
•90% Charge issue fixed*
•Increased Camera chip freq < Credits to Cyanogen
•New Busybox_v1.16.2-leedroid *
•New Bash 4.1.7 *
•Fixed AutoBrightness < credits to robocik
•Optimised framework (png's)
•Amended CPU Voltages (Improved Battery performance)
•All previous mods included
•Added Gingerbread IME
•Updated Android Market V2.2.6
•Updated Google maps V4.7.0
•Updated Gmail V2.3.2
•Updated Voice Search V2.1.0
•Updated Facebook V1.4.1
•Updated Pre-installed "Market apps"
•Updated Gallery 3D Higher res

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
Als je nu bijv LeeDroid 2.2F hebt draaien kan je deze er idd als update overheen gooien.

Heb je een wat oudere LeeDroid (of een totaal andere ROM) draaien dan zou ik de boel (sms, contacten, apps...) backuppen, een full wipe doen en LeeDroid 2.3a flashen.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Nu heb ik signed_dhd_rom_port_by_baadnewz_v1.0 draaien. 1ste indruk:prima.
2x zoveel geheugen over van 59 Mb naar 121 Mb.
Alles op een sd card klasse 2 16 Gb. Merk niet dat er iets langzamer is geworden, had eerst 8 Gb klasse 4.
En eerlijk van mij hoeft het niet sneller of back to basic geef mij maar een luxere versie en dat is
signed_dhd_rom_port_by_baadnewz_v1.0 wel. Is mijn 2e Custom Rom eerste was een 'gewone' froyo 2.2.
En wat de accu betreft ik laad m'n Desire toch elke nacht op.

[ Voor 7% gewijzigd door kraonkel op 15-12-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

JKratos schreef op woensdag 15 december 2010 @ 18:35:
Als je nu bijv LeeDroid 2.2F hebt draaien kan je deze er idd als update overheen gooien.

Heb je een wat oudere LeeDroid (of een totaal andere ROM) draaien dan zou ik de boel (sms, contacten, apps...) backuppen, een full wipe doen en LeeDroid 2.3a flashen.
2.2F idd.
Hoe draai je die backup dan? ook gewoon netzo als je een rom installeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 17:05
Ik heb net een neiuwe htc desire gehad en wil hierop een custom rom draaien het rooten is al gelukt en ik weet hoe alles moet aangezien de ervaring met mijn htc hero.

Maar welke rom kan ik het beste nemen als ik uit ben op snelheid en stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
tweakG5 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:53:
Ik heb net een neiuwe htc desire gehad en wil hierop een custom rom draaien het rooten is al gelukt en ik weet hoe alles moet aangezien de ervaring met mijn htc hero.

Maar welke rom kan ik het beste nemen als ik uit ben op snelheid en stabiliteit.
Er zijn heel veel verschillende types ROMs, het ligt er maar net aan wat je wilt. DeFroST is bijvoorbeeld erg snel en draait ook de stock Android. Dit heeft voor- en nadelen. MIUI heeft weer een hele fijne interface en is toch snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
ik draai nu LeeDroid 2.3a, draait best netjes allemaal :)

Vraag me alleen af wat ht volgende is:
- CifsManager?
- Java-box (staat altijd aan!?)

En hoe kan ik nou bijvoorbeeld de aandelen app verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
SpaceK33z schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:00:
[...]

Er zijn heel veel verschillende types ROMs, het ligt er maar net aan wat je wilt. DeFroST is bijvoorbeeld erg snel en draait ook de stock Android. Dit heeft voor- en nadelen. MIUI heeft weer een hele fijne interface en is toch snel.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=690477
ik neem aan dat dit de laatste versie is van DeFroST

kleine vraag erbij,
als ik de benodigde radio flash en ik wil evt terug naar miui moet ik daar dan weer een radio bij flashen of zit dit standaard in die rom?

[ Voor 14% gewijzigd door mesm90 op 15-12-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:51
mesm90 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:38:
[...]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=690477
ik neem aan dat dit de laatste versie is van DeFroST

kleine vraag erbij,
als ik de benodigde radio flash en ik wil evt terug naar miui moet ik daar dan weer een radio bij flashen of zit dit standaard in die rom?
Als ik het goed heb heeft de radio niets met de ROM te maken. Het zit zeg maar op een ander spoor. Je kan diverse ROM's flashen, maar de radio blijft dezelfde.

Iemand: corrigeer me als het niet klopt. :)

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
xtreme_lunatic schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:04:
[...]

Als ik het goed heb heeft de radio niets met de ROM te maken. Het zit zeg maar op een ander spoor. Je kan diverse ROM's flashen, maar de radio blijft dezelfde.

omdat ik bij sommige roms een aanbevolen radio zie vandaar dat ik het vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
[...]

Zeker weet ik het niet, maar dat gevoel heb ik wel na een aantal keren reflash ervaring ;) Bovendien moet je je radio altijd los van je rom flashen.

• madmaus
koekoek2003nl schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:50:
[...]

2.2F idd.
Hoe draai je die backup dan? ook gewoon netzo als je een rom installeerd?
Ik ben van 2.2F naar 2.3a gegaan op de volgende manier:

Voor de zekerheid een backup gemaakt met MybackupPRO.
Daarna naar de recovery (clockworkmod) en een backup gemaakt van mijn hele ROM.

Daarna flash je 2.3 gewoon over 2.2F, even helemaal laten opstarten (kan even duren)
Dan ga je terug naar recovery en flash je de update (2.3a). En ben je inprincipe klaar na op nieuw opstarten.

Als je de Circle battery mod had draaien moet je die nog even (opnieuw) installeren.

Ik was niets kwijt alles deed het perfect. Maar maak voor de zekerheid een backup. Kleine moeite en scheelt heel wat ellende als het fout gaat.

• jippen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08-2024
iemand al ervaring met de rom ReflexTSenseHD v1.4.1
Draai nu RCMixHD v0.14 zeer stabiel (en batterij houd het goed uit met deze)
Omdat er met de ReflexTSenseHD v1.4.1 meer mogelijkheden zijn wil ik die eens proberen.
Ik heb nogal moeite gehad om RCMixHD er op te krijgen, en dit wil ik nu wat vermijden....

Daarom deze vraag :-)

Verwijderd

l3art schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:46:
Wat maakt het voor jou zo super dan Viper?
Waar ik zelf 'bang' voor ben is de accuduur. Nu met Leedroid 2.2 zit ik net op 95% van mn accu. Sinds hij vanaf 07:45uur is losgekoppeld van de lader (veelal standby gestaan met lezen van enkel mailtje en versturen van Whatsapp berichtje).
Lopt de rom soepeler? Wat maakt die rom zo goed?
- accuduur is goed... bij normaal gebruik 2 dagen bij mij
- heel snel
- "alle" HD extra's
- HTC hub werkt goed
- geen vastlopers

• SpaceK33z
jippen schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:44:
iemand al ervaring met de rom ReflexTSenseHD v1.4.1
Draai nu RCMixHD v0.14 zeer stabiel (en batterij houd het goed uit met deze)
Omdat er met de ReflexTSenseHD v1.4.1 meer mogelijkheden zijn wil ik die eens proberen.
Ik heb nogal moeite gehad om RCMixHD er op te krijgen, en dit wil ik nu wat vermijden....

Daarom deze vraag :-)
Maak een Nandroid backup, doe een full wipe en install de ROM. Als hij niet bevalt kan je meteen weer terug gaan zonder iets te verliezen ;).

• Plato112
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

[...]

Ik las bij LeeDrOiD toch echt dat je als je een 2.2 ROM gaat gebruiken je een andere radio nodig hebt.
Maar als je eenmaal een 2.2 radio hebt kun je rustig alle 2.2 ROMS gebruiken volgens mij.

Speed limits are like herpes.

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
ik heb nu newSense DHD baadnwz v1.2 op mn desire staan maar ik vraag me nogsteeds 1 ding af..

Er zit in:
A2SD (and yes YOU MUST HAVE an EXT Partiton after the FAT32 one
- Will not stress your SDCARD due placebo DATA2EXT, I cook my rom for real life performance not for high quadrant scores

Requirements:
- rooted phone with working custom recovery (ClockWorkMod / AmonRa)
- ext2/3/4 partition AFTER the fat32 one. Minim 256 mB Recommended 512 to 1 GB . I recommend you use ext4 and I strongly advise against ext2. But should work on any ext filesystem.
- patience with the chef (me) im still new, but I'll do my best.

die reutemeteut.

Wat ik nu gedaan heb, Rom manager gedownload op de andere rom die er op stond, toen de sdkaart gepartitioneerd. ext 512mb gegeven, swapfile 0mb en rest zoals het is.
en toen deze rom geinstalleerd.

Heb ik het nu goed gedaan? :?
en wat is het voordeel, en hoe werkt het? en hoe kan ik het controleren of het werkt ? :+

alvast dank voor de opheldering :)

Audi S3

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Controleer je A2SD via Quick System Info.

[ Voor 50% gewijzigd door jelmervos op 16-12-2010 21:50 ]

• Johantjuuh
ik draai nu LeeDroid 2.3a, draait best lekker allemaal :)

Vraag me alleen af wat het volgende is:
- CifsManager?
- Java-box (staat altijd aan!?)

En hoe kan ik nou bijvoorbeeld de aandelen app verwijderen???

• eXaLy
MexxT schreef op donderdag 16 december 2010 @ 20:47:
ik heb nu newSense DHD baadnwz v1.2 op mn desire staan maar ik vraag me nogsteeds 1 ding af..

Er zit in:
A2SD (and yes YOU MUST HAVE an EXT Partiton after the FAT32 one
- Will not stress your SDCARD due placebo DATA2EXT, I cook my rom for real life performance not for high quadrant scores

Requirements:
- rooted phone with working custom recovery (ClockWorkMod / AmonRa)
- ext2/3/4 partition AFTER the fat32 one. Minim 256 mB Recommended 512 to 1 GB . I recommend you use ext4 and I strongly advise against ext2. But should work on any ext filesystem.
- patience with the chef (me) im still new, but I'll do my best.

die reutemeteut.

Wat ik nu gedaan heb, Rom manager gedownload op de andere rom die er op stond, toen de sdkaart gepartitioneerd. ext 512mb gegeven, swapfile 0mb en rest zoals het is.
en toen deze rom geinstalleerd.

Heb ik het nu goed gedaan? :?
en wat is het voordeel, en hoe werkt het? en hoe kan ik het controleren of het werkt ? :+

alvast dank voor de opheldering :)
Ik heb nu ook die v1.2 erop gezet. Ja. Geweldige rom inderdaad.
En zo heb ik het ook gedaan via ROM Manager 512MB en swap 0MB.
Al heb je ROM geïnstalleerd is alles perfect.

Probeer maar nu apps erop te zetten zoals je altijd het doet. (Niet op SD verplaatsen)
En kijk naar sd- en telefoongeheugen.
Beschikbare interne geheugen raakt dus zowat niet vol. Het blijft op (bij mij) 93MB beschikbare ruimte hangen. Want alle apps worden nu opgeslagen op die 512MB partitie, het is meer dan genoeg. (Ten minste bij mij wel).

Om te zien hoeveel ruimte je nog hebt kun je een programma als bijvoorbeeld "Quick System Info" downloaden. Dan zie je hoeveel A2SD ruimte je nog over hebt.

En ik kan zeggen dat die HD Rom port by baadnwz v1.2 wel lekker werkt!
Voelt wat afgemaakter dan de normale Desire rom.

Over accu gebruik kan ik zeggen dat als het op Standby staat + 3G uitstaat (dus wordt niet gesyncd) dat er 1% per uur eraf gaat. Ik heb het nog niet echt getest met 3G en Sync aan, want toen was toevallig mijn 3G (APN) instellingen kwijt geraakt na het restoren van backups. Waarschijnlijk dan wat sneller. Haha.

[ Voor 7% gewijzigd door eXaLy op 16-12-2010 22:51 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.