[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.595 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 08:35
ook mijn Desire geroot en heb nu leedroid 2.2F erop staan wat een heerlijk snelle rom met al het goede van HTC Zelf.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 22:36
SpaceK33z schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 19:56:
[...]
4. Download ROM Manager. Maak hiermee een EXT partitie. Als je Linux hebt kan je dit ook met gParted doen. Indien je RCmixHD draait is een EXT partitie van 1024mb aanbevolen, bij andere ROMs ongeveer 512mb (ik zelf heb 720mb).
De eerste keer dat ik dit lees? Is dit echt gewoon omdat die rom zoveel groter is? Ik heb namelijk altijd OpenDesire gedraait en daardoor staat die EXT nog op 512 mb. Kan dit ook verklaren dat de rom wat 'langzaam' aanvoelt. Ik vond OpenDesire met Launcher Pro een stuk vloeiender, bijvoorbeeld met het scrollen tussen je homescreens.
Daarnaast, kan ik die EXT vergroten zonder data op mn SD kaart te verliezen?

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14
arjen9551 schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:15:
[...]

De eerste keer dat ik dit lees? Is dit echt gewoon omdat die rom zoveel groter is? Ik heb namelijk altijd OpenDesire gedraait en daardoor staat die EXT nog op 512 mb. Kan dit ook verklaren dat de rom wat 'langzaam' aanvoelt. Ik vond OpenDesire met Launcher Pro een stuk vloeiender, bijvoorbeeld met het scrollen tussen je homescreens.
Daarnaast, kan ik die EXT vergroten zonder data op mn SD kaart te verliezen?
Ja, de RCmixHD rom is een stuk groter dan andere ROMs. Dat zie je al als je 'm gaat downloaden, die is gewoon 250mb groot (terwijl MIUI bijv. rond de 80mb is).
Ik denk wel dat 'ie hierdoor ook trager is, het is namelijk gemaakt voor de Desire HD en die is ook wat sneller.

Je kan je EXT vergroten zonder gegevens te verliezen als je Linux of een andere partitiebeheerder gebruikt. Volgens mij formatteert ROM Manager alles sowieso al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
Ook geprobeerd te rooten. Bij unrevoked ging er wat mis (te vlug recovery, denk ik)Kon daarom niet meer naar originele rom, maar bleef zitten met Clockwork.
Geprobeerd met Gparted de sd te benaderen en ext3 enzo te partitioneren.
Ging faliekant mis moet nu op de laptop opnieuw Win 7 installeren.
Ik zag 7,96 GiB in Gparted aan voor m'n sd kaart(hij zag helemaal de sd kaart niet realiseer ik me te laat)
Had daarna heel veel moeite om win 7 te laten installeren, moest meerdere malen opstarten en eindelijk startte de installatie dvd met win7 op. Ben zelf benieuwd naar het waarom. Maar dat komt later wel.

Zit dus nu met een 'brakke' Desire en installeren win 7 gaat dus ook niet vlekkeloos.
Werken met m'n netbook gaat wel, maar met 63 jaar gaan de ogen toch achteruit.

Weet iemand hoe ik nu de sd kaart kan indelen of woont er iemand in de buurt van Venlo die in zijn geroote Desire mijn kaartje kan partioneren?
Alle hulp is welkom.

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Hmmm ik heb een probleem met het installeren van een nieuwe custom recovery van AmonRa om een EXT partitie groter als 512MB te kunnen aanmaken.

Ik heb Unrevolved Geinstalleerd. Alles gaat in principe goed. Ik laad de customer recovery in Unrevolved. Vervolgens wordt mijn telefoon geboot en de AmonRa custom recovery geladen.

Het probleem is echter dat de telefoon dan opnieuw opstart, maar blijft hangen op het witte HTC scherm. Ik moet dan de batterij eruit halen. Als ik dit heb gedaan boot hij wel weer netjes, maar dan verschijnt de melding ''Unable to root. Please try again'' bij Unrevolved (iets in die trant)

Als ik vervolgens in recoverymodes ga, dan zie ik dat de oude recovery er nog op staat (Clockworkmod) en dus niet is vervangen door de AmonRa custom recovery mod

Iemand enig idee wat ik fout doe?

[ Voor 3% gewijzigd door Possible op 05-12-2010 15:23 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Possible schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:19:
Hmmm ik heb een probleem met het installeren van een nieuwe custom recovery van AmonRa om een EXT partitie groter als 512MB te kunnen aanmaken.

Ik heb Unrevolved Geinstalleerd. Alles gaat in principe goed. Ik laad de customer recovery in Unrevolved. Vervolgens wordt mijn telefoon geboot en de AmonRa custom recovery geladen.

Het probleem is echter dat de telefoon dan opnieuw opstart, maar blijft hangen op het witte HTC scherm. Ik moet dan de batterij eruit halen. Als ik dit heb gedaan boot hij wel weer netjes, maar dan verschijnt de melding ''Unable to root. Please try again'' bij Unrevolved (iets in die trant)

Als ik vervolgens in recoverymodes ga, dan zie ik dat de oude recovery er nog op staat (Clockworkmod) en dus niet is vervangen door de AmonRa custom recovery mod

Hoe lang heb je hem laten hangen op het HTC scherm? Kan vrij lang duren, als hij er na 30 minuten nog steeds op staat, dan kan je pas zeggen dat het niet gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z

Heb je toevallig een Super LCD scherm? Dan moet je een speciale versie voor SLCD zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Lennyz schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:06:
[...]

Hoe lang heb je hem laten hangen op het HTC scherm? Kan vrij lang duren, als hij er na 30 minuten nog steeds op staat, dan kan je pas zeggen dat het niet gelukt is.
Ik heb hem ongeveer 10 minuten laten hangen. Maar als ik het op XDA alemaal lees, dan is het zo gepiept..

@SpaceK33z

Nee ik heb een amoled scherm

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Ik ben op zoek naar de originele Nederlandse HTC 2.2 rom. Wil hier toch naar terug nu de telefoon naar mijn zusje gaat. Kan deze nergens terugvinden op xda ofzo. Iemand een linkje? Met Nederlandse taal enzo

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Flipm0de schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:00:
Ik ben op zoek naar de originele Nederlandse HTC 2.2 rom. Wil hier toch naar terug nu de telefoon naar mijn zusje gaat. Kan deze nergens terugvinden op xda ofzo. Iemand een linkje? Met Nederlandse taal enzo
Hier moet er wel 1 tussen staan ;)

http://shipped-roms.com/i...egory=android&model=Bravo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 18:18

KabalA!

[ No-Life ]

Hier ben ik gisteren ook mee bezig geweest. Ik had hem al geroot, maar met clockwork en wilde naar amon ra.
Had precies het probleem als je hierboven zegt. Heb toen een originele rom geinstalled (dus ook met stnd hboot en recovery menu) en daarna de unrevoked helemaal opnieuw gedaan.
Toen deed ie het in 1x en was het in min of 5 geregeld :)

Zeg uiteraard niet dat het altijd zo werkt, maar bij mij werkte het wel gisteren ;)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
toch vraag ik het nog een keer, er is iets wat niet helemaal goed is bij mijn batterij!?
Ik draai nu de kernel van richardtrip en de SenseHDrom van RCMIX.

Echter mijn batterij gaat als een tierelier leeg! Heb heb vanmiddag opgeladen, hij is nu nog maar 5uur in gebruik en de batterij staat alweer op 19 procent! Bij mijn gebruik staat er 75% voor "weergave". Wat is dit precies? Mijn helderheid staat op automatisch en heb ook zeker niet hele tijd mijn scherm aan gehad!?

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraonkel schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:17:
Ook geprobeerd te rooten. Bij unrevoked ging er wat mis (te vlug recovery, denk ik)Kon daarom niet meer naar originele rom, maar bleef zitten met Clockwork.
Geprobeerd met Gparted de sd te benaderen en ext3 enzo te partitioneren.
Ging faliekant mis moet nu op de laptop opnieuw Win 7 installeren.
Ik zag 7,96 GiB in Gparted aan voor m'n sd kaart(hij zag helemaal de sd kaart niet realiseer ik me te laat)
Had daarna heel veel moeite om win 7 te laten installeren, moest meerdere malen opstarten en eindelijk startte de installatie dvd met win7 op. Ben zelf benieuwd naar het waarom. Maar dat komt later wel.

Zit dus nu met een 'brakke' Desire en installeren win 7 gaat dus ook niet velkkeloos.
Werken met m'n netbook gaat wel, maar met 63 jaar gaan de ogen toch achteruit.

Weet iemand hoe ik nu de sd kaart kan indelen of woont er iemand in de buurt van Venlo die in zijn geroote Desire mijn kaartje kan partioneren?
Alle hulp is welkom.
Kan je telefoon nog wel normaal opstarten, of start ie helemaal niet meer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Nee, hij start niet meer normaal op. Ik kom telkens in dat fastboot menu en daarna in dat clockworkmod.

Dus eerst dat wit scherm met die drie androidjes op skateboards en daarna het donkere scherm met diverse mogelijkheden. Ik probeer dan om de custom rom (van de HD) op te starten ik kom een eindje maar dan vind hij geen ext3 en dev mappen. Daarom denk ik dat het te snel door starten naar recovery, zonder met de rommanager de sd kaart op te delen enzo, dat daar de fout ligt.
Daarom probeerde ikmet Gparted dat weer recht te trekken, met de bekende gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Morgen gingerbread? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraonkel schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:43:
[...]

.. en daarna het donkere scherm met diverse mogelijkheden. [...]
Dat scherm, is dat de recovery zoals ongeveer te zien is in deze afbeelding?

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_Ei3_OdIvxGQ/TAJ7gxZMMoI/AAAAAAAAA30/Ek0U94MC3o4/device2.jpg

Als dat zo is schieten we al een eind op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
Zou zo maar kunnen!! :D Maar goed, eerst zien, dan geloven natuurlijk.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:51:
[...]

Dat scherm, is dat de recovery zoals ongeveer te zien is in deze afbeelding?

[afbeelding]

Als dat zo is schieten we al een eind op....
Ongeveer maar ik heb

ClockworkMod Recovery v2.5.0.7

-reboot system now
- apply sdcard:update.zip
- wipe data/factory reset
- wipe cache partition
- install zip from sdcard
- backup and restore
- mounts and storage
- advanced
bij advanced dan dingen als wipe dalvik cache, wipe battery stats enz.

dus als je wil helpen graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraonkel schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:44:
[...]

Ongeveer maar ik heb

ClockworkMod Recovery v2.5.0.7

-reboot system now
- apply sdcard:update.zip
- wipe data/factory reset
- wipe cache partition
- install zip from sdcard
- backup and restore
- mounts and storage
- advanced
bij advanced dan dingen als wipe dalvik cache, wipe battery stats enz.

dus als je wil helpen graag!
Ben niet echt bekend met de clockwork-recovery. Maar bij mounts en storage, kan je daar je sdcard benaderen? Of vanuit een ander menu? Er zou een partion menu in moeten zitten Daar kan je je sdkaart mee formateren.

Maar misschien dat iemand met een clockwork recovery je echt even op weg kan helpen. Anders ga ik wel even verder met je. Het feit dat je gewoon in de recovery kan komen zou het probleem op een simpele manier moeten kunnen oplossen.

Als je namelijk je sdcard kan formateren. Zou je na het formateren en partioneren de sdcard uit je telefoon kunnen halen en dan de rom, welke in zip-formaat is op je sdkaart moeten zetten. Weer opstarten in de recovery en dan die rom flashen. Dat doe je dan met 'install zip from sdcard' Zou wel even een rom nemen die dicht tegen HTC-sense aanzit en niet meteen die SenseHD.

Je zou deze kunnen nemen, is betrouwbaar en werkt vooralsnog prima.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=773997

Download de: Download ROM with init.d Support!

En Download: Apps2sd+ uit deze link http://forum.xda-develope...p?p=8227068&postcount=688

Flash de rom en dan de apps2sd zip vanuit de recovery.

Als dat allemaal lukt, zal je weer een werkende telefoon hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Iemand al Oxygen 1.0 geprobeerd? Ziet er wel interessant uit.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zweer echt bij CyanogenMod op mijn HTC Desire.
Zeer actieve community, en heeft veel verbeteringen t.o.v. de originele HTC ROM.

Ik heb er tot nu toe nog nooit problemen mee gehad, en werkt ook nog eens heel smooth.

Zojuist is versie 6.1.0-stable uitgekomen, en ook gewoon een probleemloze upgrade gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 01:13:
[...]

Ben niet echt bekend met de clockwork-recovery. Maar bij mounts en storage, kan je daar je sdcard benaderen? Of vanuit een ander menu? Er zou een partion menu in moeten zitten Daar kan je je sdkaart mee formateren.

Maar misschien dat iemand met een clockwork recovery je echt even op weg kan helpen. Anders ga ik wel even verder met je. Het feit dat je gewoon in de recovery kan komen zou het probleem op een simpele manier moeten kunnen oplossen.

Als je namelijk je sdcard kan formateren. Zou je na het formateren en partioneren de sdcard uit je telefoon kunnen halen en dan de rom, welke in zip-formaat is op je sdkaart moeten zetten. Weer opstarten in de recovery en dan die rom flashen. Dat doe je dan met 'install zip from sdcard' Zou wel even een rom nemen die dicht tegen HTC-sense aanzit en niet meteen die SenseHD.

Je zou deze kunnen nemen, is betrouwbaar en werkt vooralsnog prima.

Download de: Download ROM with init.d Support!

En Download: Apps2sd+ uit deze link http://forum.xda-develope...p?p=8227068&postcount=688

Flash de rom en dan de apps2sd zip vanuit de recovery.

Als dat allemaal lukt, zal je weer een werkende telefoon hebben.
Ik zou dan de rom zonder apps2sd flashen. Eerst gewoon terug naar een werkende telefoon. Dan amon-ra recovery installareren.

Dit doe je door in unrevoked een andere recovery te selecteren. En dan je SD naar ext3 omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Niet voor ons natuurlijk... ;)
Evengoed zal dat de Gingerbread release van Google zijn, en dan moet je zeker nog een maandje wachten tot HTC haar plasje heeft gedaan. Tenzij de mannen van de custom ROM's een 'kale' Google release in handen krijgen en verwerken in hun ROM's.

Ik ben benieuwd.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Heppieboeddah bedankt voor je support hielp me door een moeilijke tijd ;)
Probleem met Desire nog niet opgelost, maar ik heb Ubuntu 10.10 op netbook gezet. Usb storage device gemount. Ubuntu herkent in ieder geval de sd kaart, maar kan er niet formateren. Misschien iets voor Ubuntu forum, of, als iemand hiet 't weet mag hij 't zeggen. Controleer dit forum om het half uur. We komen er wel uit.

Rom flashen met windows mobile lukte me ook.
Ben in ieder geval weer op mijn 'normale' laptop bezig. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraonkel schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:52:
[...]

Probleem met Desire nog niet opgelost, maar ik heb Ubuntu 10.10 op netbook gezet. Usb storage device gemount. Ubuntu herkent in ieder geval de sd kaart, maar kan er niet formateren. Misschien iets voor Ubuntu forum, of, als iemand hiet 't weet mag hij 't zeggen. Controleer dit forum om het half uur. We komen er wel uit.

[..]

Ben in ieder geval weer op mijn 'normale' laptop bezig. :D
Je raakt me even kwijt. Je kon in de recovery komen?!

Kan je niet vanuit de recovery je sdkaart formateren? En welke foutmelding krijg je eventueel?
Kan je m ook niet op een pc formateren. Fat32?
Of wordt je sdcard helemaal niet herkend?

Ik zou dat formatten onder Ubuntu gewoon even vergeten. Eerst zorgen dat je sdkaart gewoon benaderbaar is onder windows.

Schaf desnoods even een andere sdkaart aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Als je nu je toestel uitzet, en dan weer aan met de power&volume down knop ingedrukt, dan kom je in het witte scherm met de Android mannetjes op een skateboard. Kies in dit menu voor recovery ( selecteren met volume knoppen en bevestigen met power toets). Dan kom je in een zwart scherm met uitroepteken, druk hier op volume down en power, zo kom je in je custom recovery. In dit menu kun je je SD kaart normaal gesproken partitioneren.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:47
Schrijfbeveiliging van SD staat wel uit?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:24:
Schrijfbeveiliging van SD staat wel uit?
janvanduschoten schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:04:
Als je nu je toestel uitzet, en dan weer aan met de power&volume down knop ingedrukt, dan kom je in het witte scherm met de Android mannetjes op een skateboard. Kies in dit menu voor recovery ( selecteren met volume knoppen en bevestigen met power toets). Dan kom je in een zwart scherm met uitroepteken, druk hier op volume down en power, zo kom je in je custom recovery. In dit menu kun je je SD kaart normaal gesproken partitioneren.
Lees het hele verhaal van die man even. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
En Android 2.3 is uit!
Met deze verbeteringen (van Androidplanet.nl):
Gingerbread komt met enkele grote vernieuwingen, zoals internetbellen en contactloos betalen (NFC). Daarnaast is het toetsenbord van Android verbeterd en gaat kopiëren en plakken beter.
De source code is nog niet vrijgegeven, dus het is nog even wachten totdat 'ie naar onze Desire's geport kan worden :(.

Meer info (ook over de Nexus S) vind je hier.

[ Voor 11% gewijzigd door SpaceK33z op 06-12-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Ik zit in recovery mode maar dan van clockworkmod recovery
en daar kan ik zoals jan vandusschoten voorstelt niet naar een andere recovery mode.

Bij mijn mannetjes op skateboads heb ik:

fastboot
recovery
clear storage
simlock(waar ik helemaal vanaf wil blijven)
clear storage eens geprobeerd krijg ik weer een wit scherm met Groen HTC en dat blijft zo.
ik heb ook de kaart fat32 geformateerd en nog een keer in recovery mode geformateerd
Daarna nog maar eens rom op kaartje gezet en geprobeerd install van de zip
Nou kom ik een heel eind maar dan is
E:can't mount /dev/block/mmcblk0p2
file excists
E:can't mount SDEXT:
failure at line 11
copy dir package:data SDEXT
installation aborted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraonkel schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:38:
Ik zit in recovery mode maar dan van clockworkmod recovery
en daar kan ik zoals jan vandusschoten voorstelt niet naar een andere recovery mode.

Bij mijn mannetjes op skateboads heb ik:

[...]

E:can't mount /dev/block/mmcblk0p2
file excists
E:can't mount SDEXT:
failure at line 11
copy dir package:data SDEXT
installation aborted.
Dat betekent dat je op je sdkaart geen ext-partitie hebt. Je zult dus in de recovery een optie moeten zien te vinden die je sdkaar partioneert. En wel in een ext en een fat32. Moet er bij clockwork wel bij zitten?

Probeer anders die rom te flashen die ik in een eerdere post plaatste. Die heeft in principe geen ext nodig. Als je die flashed en het lukt, dan heb je in ieder geval een werkend toestel. Vandaar uit kan je dan weer verder.

Vergeet dat apps2sd+ gewoon even. Eerst je telefoon weer aan de praat krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Ok vriend! heppieboedah _/-\o_ heb je raad opgevolgd en de rom, de je me aangeraden hebt, erop gezet
(downloaden duurde wat lang)en ik zie mijn Desire weer geboren worden (snik dankje en ook jullie).
Mocht ik je eens tegenkomen biertje gegarandeerd. En janvandusschoten en de rest natuurlijk ook, bedankt voor het meedenken :*) .
fijne feestdagen. O-)

[ Voor 8% gewijzigd door kraonkel op 06-12-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraonkel schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:19:
Ok vriend heppieboedah _/-\o_ heb je raad gevolgd en de rom de je me aangeradenhebt erop gezet
(downloaden duurde wat lang)en ik zie weer mijn Desire geboren worden (snik dankje en ook jullie).
Mocht ik je eens tegenkomen biertje gegarandeerd. En jan en de rest natuurlijk ook :*) .
fijne feestdagen. O-)
Ok..je hebt m dus weer aan de praat. Had net even de clockwork-recovery geflashed om te kijken welke opties er nu zijn. Ik kom tegen onder 'mounts and storage' ==> format sdcard . Dat is waarmee je de sdcard partioneert en formateert.

Maar goed, wees voorzichtig met wat je doet en hoe je het doet. Lees je even goed in voor je weer begint met partioneren/formateren/flashen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpaceK33z schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:45:
[...]

Meer info (ook over de Nexus S) vind je hier.
Dat wordt mijn next little presciouse, my little presciouse...Gollum, Gollum... :)

Afbeeldingslocatie: http://www.wayodd.com/funny-pictures2/funny-pictures-rapping-gollum-0D3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
ik hoor nu allemaal verhalen over DATA2EXT (ipv A2SD+).

Ik gebruik nu de PAYS rom incl A2SD+ met 512 mb (ext3) gedaan met rom manager. Maar nou vraag ik me af hoe kan ik dit makkelijk meer maken (niet met rommanager, daarbij is de max 512mb!?)

En wat is precies het verschil met data2ext en hoe krijg ik dit? (heb namelijk gezien/gelezen dat je er een enorme snelheidsboost door krijgt in bijvoorbeeld quadrant goed te merken!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Johantjuuh schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:07:
Ik gebruik nu de PAYS rom incl A2SD+ met 512 mb (ext3) gedaan met rom manager. Maar nou vraag ik me af hoe kan ik dit makkelijk meer maken (niet met rommanager, daarbij is de max 512mb!?)
Je zou bijvoorbeeld in plaats van de clockworkmod recovery over kunnen stappen naar amon_RA recovery. Die kun je op dezelfde manier flashen als de clockworkmod, dus via unrEVOked.

Of anders kan het ook makkelijk via een linux live cd met een partition programma, bijvoorbeeld die van gparted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
grun93 schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:16:
[...]

Je zou bijvoorbeeld in plaats van de clockworkmod recovery over kunnen stappen naar amon_RA recovery. Die kun je op dezelfde manier flashen als de clockworkmod, dus via unrEVOked.

Of anders kan het ook makkelijk via een linux live cd met een partition programma, bijvoorbeeld die van gparted.
Dan ga ik daar misschien op overstappen inderdaad. Kan ik deze gewoon flashen zonder gegevens te verliezen? En wat zijn de overige voor/nadelen van deze recovery tov clockworkmod?

En bij gebruik van die recovery, kan ik zomaar mijn SDcard partioneren (naar andere ext of meer geheugen) zonder dat ik data verlies??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
[bOk..je hebt m dus weer aan de praat. Had net even de clockwork-recovery geflashed om te kijken welke opties er nu zijn. Ik kom tegen onder 'mounts and storage' ==> format sdcard . Dat is waarmee je de sdcard partioneert en formateert.
Natuurlijk zal ik voorzichtig zijn. Even nog over mount and storage : Daar kan je alleen de sd kaart formateren NIET partitioneren voordat er dadelijk weer iemand het probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Johantjuuh schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:42:
[...]
En bij gebruik van die recovery, kan ik zomaar mijn SDcard partioneren (naar andere ext of meer geheugen) zonder dat ik data verlies??
Ik heb (na een tip hier in dit topic) het volgende programma gebruikt om mijn 8Gb kaart van een extra partitie te voorzien: EASEUS Partition Master 6.5.2 Home Edition. Is gratisch, dus goedkoop.
Ik heb de enige partitie (fat32) die er was met 1Gb verkleind en op de vrij gekomen ruimte een EXT3 partitie gemaakt. Ik heb de kaart wel in een cardreader aan de pc gehangen. Ik vertrouw dat niet zo als ie in de foon zit. Tick van me.
Geen centje pijn. Uiteraard wel eerst een backup gemaakt, maar niet nodig gehad. Ik heb MIUI 3.12 en A2SD+ werkte ineens volledig automagisch als een speer.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:11:

Lees het hele verhaal van die man even. :'(
Sorry, ik werd even niet gehinderd door enige kennis van zaken :)
(gaat volgende keer inlezen doen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Johantjuuh schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:42:
Dan ga ik daar misschien op overstappen inderdaad. Kan ik deze gewoon flashen zonder gegevens te verliezen? En wat zijn de overige voor/nadelen van deze recovery tov clockworkmod?

Wat de voor- en nadelen zijn weet ik even niet uit m'n hoofd, ik heb vanaf het begin al amon_RA gebruikt. Houd er wel rekening mee dat er aparte versies zijn voor amoled en slcd schermen.

Als je die recovery gebruikt voor partitionering wordt aansluitend ook die partitie geformateerd, dus ben je alles kwijt. Met gparted kun je wel reeds aangemaakte partities groter/kleiner maken zonder dataverlies. Net zoiets als Partition Magic en dergelijke onder Windows. Maar omdat Windows geen ext3 kent moet je onder linux werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

grun93 schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:26:
[...]
Maar omdat Windows geen ext3 kent moet je onder linux werken.
Met dat progsel wat ik noemde kan dat dus wel. Er zijn meer Windows programma's die zonder problemen linux partities kunnen maken en lezen, en vice versa. Het is maar software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Ik dacht dat het binnen 14 dagen wel zou lukken, maar binnen 24 uur is wel erg snel!

GingerNinja is er...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=863884

Zal waarschijnlijk vanalles nog aan mankeren, maar het begin is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
mphilipp schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 01:11:
Met dat progsel wat ik noemde kan dat dus wel.
I stand corrected, ik kende dat programma niet. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 14:06
janvanduschoten schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 08:49:
Ik dacht dat het binnen 14 dagen wel zou lukken, maar binnen 24 uur is wel erg snel!

GingerNinja is er...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=863884

Zal waarschijnlijk vanalles nog aan mankeren, maar het begin is er.
Had het indd vanochtend al gezien! Zal hem zo eens installeren... Wordt vervolgd!

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
terrorvogel schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:54:
[...]

Had het indd vanochtend al gezien! Zal hem zo eens installeren... Wordt vervolgd!
Ik kan hem niet installeren (verdorie!), ik verwacht wat belangrijke telefoontjes vandaag... Moet nog even wachten tot vanavond, maar houd ons op de hoogte terrorvogel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Oke heb GingerNinja v0.1.1 erop gehad.

Eerste indrukjes:
Grafisch vind ik het er een stuk beter uitzien allemaal (blijft natuurlijk een smaak kwestie)

Snelheid was echt om te :'( ...(tussen de homescreens scrollen) Wordt ook aangegeven in GingerNinja forum, maar had wel iets minder erger verwacht... Daarom is het gebruiken van deze ROM ook echt niet fijn! (is ook de reden dat het er nu al weer af is) Misschien dat v0.1 beter is, maar ik wacht gewoon op een volgende versie. Misschien dat ik daar vrolijk van word!

ps: Bellen en sms heb ik niet eens geprobeerd, vanwege de massive lag... Misschien dat iemand anders dat wil doen? Jan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

terrorvogel schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:42:
Oke heb GingerNinja v0.1.1 erop gehad.

Eerste indrukjes:
Grafisch vind ik het er een stuk beter uitzien allemaal (blijft natuurlijk een smaak kwestie)

Snelheid was echt om te :'( ...(tussen de homescreens scrollen) Wordt ook aangegeven in GingerNinja forum, maar had wel iets minder erger verwacht... Daarom is het gebruiken van deze ROM ook echt niet fijn! (is ook de reden dat het er nu al weer af is) Misschien dat v0.1 beter is, maar ik wacht gewoon op een volgende versie. Misschien dat ik daar vrolijk van word!

ps: Bellen en sms heb ik niet eens geprobeerd, vanwege de massive lag... Misschien dat iemand anders dat wil doen? Jan? ;)
Het was inderdaad niet werkbaar, verschrikkelijk traag. Gelukkig was de interface nu standaard zwart en waren de icoontjes wat opgepoetst. Ook het toetsenbord is verbeterd, maar dat kan iedereen al testen door het los te downloaden op XDA. Onderhuids schijnt er van alles verbeterd te zijn, maar dat zullen we pas kunnen testen als er een beter werkbare versie (of natuurlijk de source code) verschijnt. Ik heb er zelf een uurtje mee gespeeld, maar omdat je er zo weinig mee kan (geen bluetooth, wifi, sound, etc) vlug weer mn oude rom terug geflashed. (op het moment al bijna een week UltimateDroid)

Op het gebied van de User Interface en standaard apps was er nog weinig veranderd. Zo vind ik het nog steeds vreemd dat je in een dialer op een hypermoderne telefoon niet de eerste paar letters van een naam kan intoetsen, dat kan zelfs de samsung telefoon van mn broertje, en die telefoon kostte 30 euro nieuw. De standaard dialer app is gewoon te brak. Naar mijn idee hadden ze best wat dingen uit Sense kunnen lenen, ook zitten er in de CM based roms ook al best wat dingen die ik zou missen in een kale ASOP rom. Persoonlijk had ik wel wat meer verwacht van Gingerbread, nu maar hopen dat ze flink uitpakken met Honeycomb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Hoe zit het eigenlijk als je even een rom wilt "testen"?
Krijg je dan als je je nandroid-backup terug zet alles weer zoals het was? Of moet je dan weer al je apps installeren en je homescreens instellen?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
madmaus schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:30:
Krijg je dan als je je nandroid-backup terug zet alles weer zoals het was? Of moet je dan weer al je apps installeren en je homescreens instellen?
Als je je Nandroid backup terugzet, is alles exact zoals het was, dus incl. apps, sms, homescreen setting, alles.
Maak dus altijd een nandroid backup voor het flashen, je weet maar nooit of je hem nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Precies terug zoals het was. Daarom moet je ook altijd backuppen voordat je gaat flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Als je een Nandroid backup maakt, komt alles terug zoals het was. Echter met al die Data2SD scripts die op t moment rondzwerven op XDA is het wel even opletten. Persoonlijk heb ik er daarvan nog geen getest omdat ik het persoonlijk nogal vreemd vind dat je rom opeens 1000 punten meer scoort in Quadrant door Data naar je SD te verplaatsen, terwijl deze langzamer is dan je interne geheugen. Het is namelijk zo dat sommige recoveries niet alle directories van je EXT partitie backuppen, waardoor je opeens je Data partitie kwijt kan zijn die normaliter gewoon op je interne geheugen stond wanneer je een backup terug zet.

Zelf maak ik in Amon_ra altijd een Nandroid backup zonder EXT, vervolgens wipe ik data, cache en dalvik-cache en flash ik een nieuwe rom. Ik wipe EXT dus niet en als een rom geen Darktremor Apps2SD gebruikt, flash ik deze zelf. Echter pas wel op, als je bv op aanraden van Cyanogen opeens Firerat Apps2SD gaat gebruiken gaat het ook mis op deze manier.

Kortom, ik heb nogal een ingewikkeld antwoord gegeven op een simpele vraag. In het simpelste geval komt alles netjes terug, maar je moet wel weten waar je zelf mee bezig ben en de goede opties kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Regel 1: ALTIJD EEN NANDROID-BACKUP MAKEN!!!! Deze zet indd alles terug zoals jij hem had gebackupped.

edit: WPH is wat uitgebreider dan ik ben. Ik maak altijd een Nandroid van alles...

[ Voor 9% gewijzigd door KaleBatzZ op 07-12-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Das mooi, dan ga ik binnenkort ook weer even verder kijken. Ik heb nu Leedroid 2.2f (Sense _/-\o_ ) erop staan. Maar ik wil die Gingerbread ROM wel even testen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

terrorvogel schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:50:
[...]

Regel 1: ALTIJD EEN NANDROID-BACKUP MAKEN!!!! Deze zet indd alles terug zoals jij hem had gebackupped.

edit: WPH is wat uitgebreider dan ik ben. Ik maak altijd een Nandroid van alles...
Zelf maak ik bij ingrijpende dingen ook wel eens een volledige nandroid, voor het geval het echt mis gaat. Echter doe ik dan ook altijd een nandroid zonder ext. Het voordeel hiervan vind ik dat als ik een rom een paar dagen test maar hij toch niet zo bevalt, gewoon mijn nandroid terug kan zetten zonder dat ik de tussentijdse wijzigingen in mn apps kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
wph schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:59:
[...]

Zelf maak ik bij ingrijpende dingen ook wel eens een volledige nandroid, voor het geval het echt mis gaat. Echter doe ik dan ook altijd een nandroid zonder ext. Het voordeel hiervan vind ik dat als ik een rom een paar dagen test maar hij toch niet zo bevalt, gewoon mijn nandroid terug kan zetten zonder dat ik de tussentijdse wijzigingen in mn apps kwijt ben.
Hey daar zit wat in! Zo had ik er nog nooit over nagedacht.... |:( :z :F :+ }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:05
Kan ik mijn originele 2.10.405.2 rom (unbranded) eerst OTA updaten naar 2.29.405.2 en vervolgens rooten met unrevoked? Wil toch wel graag root access maar eigenlijk wel de originele NL rom behouden (voorlopig). Sense vind ik prettig werken. Alleen kom ik geheugen te kort en wil ik een proggie installen die root access nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
sretlow schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:21:
Kan ik mijn originele 2.10.405.2 rom (unbranded) eerst OTA updaten naar 2.29.405.2 en vervolgens rooten met unrevoked? Wil toch wel graag root access maar eigenlijk wel de originele NL rom behouden (voorlopig). Sense vind ik prettig werken. Alleen kom ik geheugen te kort en wil ik een proggie installen die root access nodig heeft.
Als je een custom ROM erop zet is het niet perse zo dat daar geen Sense op staat hoor. Volgens mij moet je sowieso een custom ROM erop zetten, anders is na je eerst volgende boot je root weer weg. Er zijn echter genoeg custom ROMs te vinden die ongeveer hetzelfde zijn als de standaard.

Probeer eens LeeDroid of RCmixHD (is met de nieuwste Sense die ook op de Desire HD staat). Als je beide niet wilt moet je even zoeken in dit topic, er is namelijk een keer een ROM voorbij gekomen die heel erg op de standaard leek.
terrorvogel schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:06:
[...]

Hey daar zit wat in! Zo had ik er nog nooit over nagedacht.... |:( :z :F :+ }:O
En gelijk heeft 'ie. Ik heb het zelf ook een keer gehad; ik flashte iets kleins (volgens mij een mod voor de batterij) en toen kreeg ik een bootloop. Was ik even blij dat ik een backup had gemaakt :). Gewoon altijd doen dus, hoe groot/klein hetgene wat je wilt flashen ook is.

[ Voor 20% gewijzigd door SpaceK33z op 07-12-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik had geprobeerd mijn desire te unrootten maar dit wil nog niet echt vlotten. Ik heb hboot v0,93 op mijn telefoon. Ik had de originele rom gedownload (versie 1.15 & versie 1.21), maar bij beide versies krijg ik halverwege het flash proces een bootloaderversie fout te zien. Ik kan hier eigenlijk vrij weinig over vinden, weet iemand wat de oorzaak is?

Het is overigens ook geen branded toestel dus ik heb ook geen gold card gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door Avvd op 07-12-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
verkeerd gelezen :)

[ Voor 96% gewijzigd door Lennyz op 07-12-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 18:18

KabalA!

[ No-Life ]

Blueone schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:29:
Ik had geprobeerd mijn desire te unrootten maar dit wil nog niet echt vlotten. Ik heb hboot v0,93 op mijn telefoon. Ik had de originele rom gedownload (versie 1.15 & versie 1.21), maar bij beide versies krijg ik halverwege het flash proces een bootloaderversie fout te zien. Ik kan hier eigenlijk vrij weinig over vinden, weet iemand wat de oorzaak is?

Het is overigens ook geen branded toestel dus ik heb ook geen gold card gebruikt.
Deze downloaden, bestand draaien met je tel aan de usb en dan is ie met hboot 0.93 en stnd rom en radio :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

SpaceK33z schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:31:
En gelijk heeft 'ie. Ik heb het zelf ook een keer gehad; ik flashte iets kleins (volgens mij een mod voor de batterij) en toen kreeg ik een bootloop. Was ik even blij dat ik een backup had gemaakt :). Gewoon altijd doen dus, hoe groot/klein hetgene wat je wilt flashen ook is.
Je mist het punt geloof ik een beetje ;-) Het ging erom dat als je een volledige nandroid doet van rom A en je overstapt naar rom B, deze bv een week draait en terug wilt naar rom A, dat je op dat moment de complete nandroid terug moet zetten en dus ook je EXT partitie een week terug gaat. Dit komt omdat je je EXT partitie dus moet wipen, terwijl je misschien wel een aantal apps erbij gezet hebt of verwijderd. Met een nandroid zonder EXT backup kan je dus EXT laten staan en alleen de vorige rom terug zetten.

Wat jij trouwens beschrijft, een bootloop door een battery mod is ook zonder Nandroid op te lossen. Op het moment dat je iets verpest aan je framework krijg je een bootloop. Framework staat in system en met het opnieuw flashen van je *rom.zip* in recovery komt het originele framework terug en is alles weer opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door wph op 07-12-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
KabalA! schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:22:
[...]

Deze downloaden, bestand draaien met je tel aan de usb en dan is ie met hboot 0.93 en stnd rom en radio :)
De download in de link werkt niet goed (kapt halverwege) maar de bestandsnaam in google doet wonderen :). Hij is nu aan het updaten en het lijkt goed te gaan.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Maar als ik nu een nandroid backup maak van mn pays rom (met 512mb ext3). Kan ik even bv een data2ext rom proberen? (die zosnel zijn). En daarna dus evt mijn volledige backup terug zetten?

Ps: Dit doe ik dus altijd al, maar het gaat even over die data2ext rom..

[ Voor 16% gewijzigd door Johantjuuh op 08-12-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Maakt het nu nog uit of je telefoon gesimlocked is en branded via tmobile? Wil daar wel vanaf en de nieuwste sense hebben icm die hibernate mode. Maar las dat dit soms nog tegen problemen aan liep. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

DRaakje schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:44:
Maakt het nu nog uit of je telefoon gesimlocked is en branded via tmobile? Wil daar wel vanaf en de nieuwste sense hebben icm die hibernate mode. Maar las dat dit soms nog tegen problemen aan liep. Heeft iemand hier ervaring mee?
Zoek eens op Goldcard.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Johantjuuh schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:42:
Maar als ik nu een nandroid backup maak van mn pays rom (met 512mb ext3). Kan ik even bv een data2ext rom proberen? (die zosnel zijn). En daarna dus evt mijn volledige backup terug zetten?

Ps: Dit doe ik dus altijd al, maar het gaat even over die data2ext rom..
Ja dat kan je gewoon proberen. Alle data die je nu hebt wordt gewoon gebackupped en kan dus ook teruggezet worden. Mocht de rom bevallen en je blijft hem gebruiken, dan moet je wel even opletten als je in de toekomst nog eens wil switchen. Het ligt dan aan de recovery die je gebruikt, ik weet niet hoe het zit bij de clockwork recovery, maar bij amon_ra moet je opletten dat je versie 2.0.1 gebruikt, deze staat ergens in het topic hierover op XDA. De normale versie maakt namelijk geen backup van het Data2SD gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
JopB schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 22:21:
[...]

Hij is ingesteld op 1024MB maar dan komt er uiteindelijk 999MB uit
Hoe kan ik dit het beste aanpassen?
Ik gebruik EASEUS Partition Master 6.5.2 Home Edition
Hoe heb je dit precies gedaan? Heb het nu geinstalleerd. Heb 7,13GB in totaal.
Maar hoe kan ik fat32+ext3 kiezen dan? En wat moet ik voor cluster size nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Johantjuuh schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:24:
[...]
Hoe heb je dit precies gedaan? Heb het nu geinstalleerd. Heb 7,13GB in totaal.
Maar hoe kan ik fat32+ext3 kiezen dan? En wat moet ik voor cluster size nemen?
Wat heb je voor een gek kaartje trouwens? 7Gb? Ken ik niet. Is het geen 8Gb kaart?

Goed, ervan uitgaande dat je een 8Gb kaartje hebt, doe je dit:
Het is geen kwestie van fat32+ext3, maar je moet 2 partities aanmaken: eentje van het type fat32, 7 Gb groot. Daarna maar je een partitie van het type ext3 voor de resterende ruimte (om en nabij de 1Gb). Of het nou 1024Mb is of 998Mb is helemaal niet belangrijk.

Vergeet niet op apply te drukken, want hij maakt die partities niet direct aan.

Als er al data op je kaartje staat, kun je ook de bestaande partitie inkrimpen (zolang ie niet helemaal vol staat natuurlijk, anders zou er data verloren gaan). Op die manier raak je niets kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
mphilipp schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:45:
[...]

Wat heb je voor een gek kaartje trouwens? 7Gb? Ken ik niet. Is het geen 8Gb kaart?

Goed, ervan uitgaande dat je een 8Gb kaartje hebt, doe je dit:
Het is geen kwestie van fat32+ext3, maar je moet 2 partities aanmaken: eentje van het type fat32, 7 Gb groot. Daarna maar je een partitie van het type ext3 voor de resterende ruimte (om en nabij de 1Gb). Of het nou 1024Mb is of 998Mb is helemaal niet belangrijk.

Vergeet niet op apply te drukken, want hij maakt die partities niet direct aan.

Als er al data op je kaartje staat, kun je ook de bestaande partitie inkrimpen (zolang ie niet helemaal vol staat natuurlijk, anders zou er data verloren gaan). Op die manier raak je niets kwijt.
Klopt, is uiteraard gewoon een 8GB kaartje. Maar volgens EASEUS maar 7,12GB in totaal.
Echter staat er inderdaad al DATA op, dus zou ik hem graag willen inkrimpen. Echter heb ik ook al via rommanager een EXE3 partitie aangemaakt maar deze vind ik hier nergenst terug?
Ik vind overigens ook nergens het maken van een partitie??

edit: create partition ed zijn grijs gekleurd, waar ik niet op kan klikken.

[ Voor 3% gewijzigd door Johantjuuh op 08-12-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Kan ik de laatste Amon_Ra recovery gewoon flashen met bijvoorbeeld rommanager als je S-off hebt? Als ik de thread op XDA lees lijkt het wel zo, maar ik weet dit liever zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Johantjuuh schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:10:
[...]
Klopt, is uiteraard gewoon een 8GB kaartje. Maar volgens EASEUS maar 7,12GB in totaal.
Echter staat er inderdaad al DATA op, dus zou ik hem graag willen inkrimpen. Echter heb ik ook al via rommanager een EXE3 partitie aangemaakt maar deze vind ik hier nergenst terug?
Ik vind overigens ook nergens het maken van een partitie??
edit: create partition ed zijn grijs gekleurd, waar ik niet op kan klikken.
Eerst de partitie aanklikken, dan worden de opties actief. Tenminste...bij mij. Waarom ie die EXT3 niet ziet weet ik niet.

Maarehhh...no offense, maar wil je echt doorgaan met dat gedoe? Het klinkt nl niet echt alsof je veel sjoege hebt van partitioneren enzo. Ik zou dat nooit aanraden aan iemand die niet op zijn minst fundamentele kennis heeft van dit soort dingen. Als er straks iets mis gaat, zit je met een probleem en moet je het hier maar duidelijk zien te maken wat er aan de hand is. Een goed recept om je dure foon te bricken als je het mij vraagt.

Heb je niet een handig neefje/maatje die je kan bijstaan?

[ Voor 27% gewijzigd door mphilipp op 09-12-2010 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Leedroid komt waarschijnlijk morgen of overmorgen met een update naar 2.2g. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
janvanduschoten schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:41:
Kan ik de laatste Amon_Ra recovery gewoon flashen met bijvoorbeeld rommanager als je S-off hebt? Als ik de thread op XDA lees lijkt het wel zo, maar ik weet dit liever zeker.
Zover ik weet niet, maar je kan hem wel flashen met fastboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wat is er nou precies anders/beter aan Amon_Ra t.o.v. Clockwork?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
jelmervos schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:50:
Wat is er nou precies anders/beter aan Amon_Ra t.o.v. Clockwork?
Op zich kan een beetje googelen geen kwaad hoor ;)

Er zit in ieder geval weinig verschil tussen, beiden zijn erg goed. De settings zijn duidelijk en uitgebreid in beide recoveries. Misschien dat je met Amon Ra iets makkelijker kan partitioneren. Verder werd wel eens gemeld dat Clockwork de telefoon niet geheel deed wipen, maar daar heb ik nooit problemen mee gehad. Ach, welke je ook kiest, het werkt gewoon goed. Ik was overtuigd Clockwork gebruiker, maar heb nu Amon Ra en vind deze ook perfect werken. Misschien dat Amon Ra net ietsje gebruikersvriendelijker is (je hoeft minder te doen om een keus te bevestigen), maar daarentegen kun je Clockwork weer makkelijker bedienen (mbv volumetoetsen, Amon Ra kan enkel via trackpad)...

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Ik kan het zo ff niet vinden, maar wilde een backup maken (met Rom Manager) van de originele ROM vóórdat ik iets aan ROMS ga aanpassen, maar nu staat ie al een half uur in een scherm met een 3hoek met uitroepteken erin en het Androidpoppetje. Hoe lang moet zo'n backup duren?

En ik heb Clockworkmod Recovery geflasht.

Minuutje of 20 later: maar eens op de powerknop gedrukt: toen kwam er wat meer (bootscherm) info op het scherm met 1 foutmelding:

failed to seek in /cache/update.zip (Invalid argument)

En toen maar eens backup en restore gekozen en kon dus toen backuppen. ;-)

Tja, dacht dus dat ie dat gelijk ging doen als je Backup Rom klikt. Ook weer eens een leermoment.

[ Voor 46% gewijzigd door DikkieDick op 09-12-2010 15:47 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
DikkieDick schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:25:
Ik kan het zo ff niet vinden, maar wilde een backup maken (met Rom Manager) van de originele ROM vóórdat ik iets aan ROMS ga aanpassen, maar nu staat ie al een half uur in een scherm met een 3hoek met uitroepteken erin en het Androidpoppetje. Hoe lang moet zo'n backup duren?

Hij zit te wachten tot je de volume down & power knop tegelijk indruk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
DikkieDick schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:25:

Heb je je toestel al geroot?
Anders moet je gewoon een backup maken via de recovery (toestel uitzetten en dan de aanknop ingedrukt houden en volume down knop). Ik heb het nog nooit via Rom Manager gedaan. Het kan wel even duren, maar meer dan 30 minuten? Dat is wel heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Uiteindelijk duurde de backup iets van 5 minuten. Staat nu weer te booten. Inderdaad was de tip van janvandusschoten een goede, alhoewel ie het bij mij al deed en ik niet beide toetsen tegelijk indrukte. Nu maar eens ext3-partitie aanmaken, dus eerst de contents van de sd-kaart veilig stellen.

Maar ja, moet ie wel booten en nadat ik vanuit het bootscherm op Reboot heb gedrukt, krijg ik een wit scherm met groene htc-letters, die blijven staan, waarna het scherm na een seconde of 30 weer even zwart wordt om tot hetzelfde te komen, batterij eruitgehaald en nog opstartpoging gedaan. Zelfde resultaat. Hoe kan dat nou? Je maakt alleen maar een backup. En nu loop ik lichtelijk vast.

Doe ik Recovery, begint ie weer te backuppen, maar dat gaat dus niet passen meer op de kaart. :-(

Dat verliep wel goed, vermoedelijk overschreef ie een vorige backup, maar hij blijft nu maar booten en booten.
Het is een geroot toestel.

Wat gaat er nu mis? Vind het vreemd dat na een backup maken hij het niet eens meer doet. Ben nog niks aan het flashen enzo.

[ Voor 60% gewijzigd door DikkieDick op 09-12-2010 16:11 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Lennyz schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:39:
[...]

Zover ik weet niet, maar je kan hem wel flashen met fastboot.
Ik had even niet in de gaten wat fastboot was, maar het is nu gelukt, laatste versie van Amon-Ra recovery geflashed, werkt naar mijn idee beter met het optische trackpad. Ook gelijk mijn ext3 partitie 1 gb gemaakt, kan ik de HDrom van Pays eens goed gaan proberen. Betwijfel of hij fijner is dan DeFrost , maar ga hem toch proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
mphilipp schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:46:
[...]

Eerst de partitie aanklikken, dan worden de opties actief. Tenminste...bij mij. Waarom ie die EXT3 niet ziet weet ik niet.

Maarehhh...no offense, maar wil je echt doorgaan met dat gedoe? Het klinkt nl niet echt alsof je veel sjoege hebt van partitioneren enzo. Ik zou dat nooit aanraden aan iemand die niet op zijn minst fundamentele kennis heeft van dit soort dingen. Als er straks iets mis gaat, zit je met een probleem en moet je het hier maar duidelijk zien te maken wat er aan de hand is. Een goed recept om je dure foon te bricken als je het mij vraagt.

Heb je niet een handig neefje/maatje die je kan bijstaan?
Ja ik weet hier wel wat van af hoor :) dont worry. Maar heb uiteraard al de "partitie" aangeklikt, maar hij blijft niks weergeven. Mijn harde schijf bijvoorbeeld kan ik wel gewoon partitioneren etc.

Ik zoek het nog eventjes uit en anders maar de Amon_Ra recovery erop flashen met unrEVOked :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Wow, mijn problemen vanmiddag met die oneindige bootloop zijn weer opgelost. Worden we evenwel niet vrolijk van. Ik dacht: ik ga maar eens een restore-poging wagen. En toen ik nog verder zat te googelen stuitte ik op deze thread: http://androidforums.com/...r-rom-manager-backup.html waarin hetzelfde probleem wordt beschreven, met ook dezelfde voorgeschiedenis.
Nou ja, in ieder geval een backup en weer een gestarte telefoon. Sjoef...

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Dit deel over custom ROMs is nu wel erg lang geworden... Zullen we niet eens met een nieuw deel beginnen? Ik wil graag meehelpen hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Vraagje:

Hoe weet ik of mijn desire S-OFF heeft?

EDIT: Zie het al, opgestart in Hboot zegt van boven: S-ON. Toch vreemd, want bij flashen en rooten met unrEVOked heb ik aangevinkt: enable Security OFF.

[ Voor 60% gewijzigd door Johantjuuh op 09-12-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:47
janvanduschoten schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:53:
[...]

Ik had even niet in de gaten wat fastboot was, maar het is nu gelukt, laatste versie van Amon-Ra recovery geflashed, werkt naar mijn idee beter met het optische trackpad. Ook gelijk mijn ext3 partitie 1 gb gemaakt, kan ik de HDrom van Pays eens goed gaan proberen. Betwijfel of hij fijner is dan DeFrost , maar ga hem toch proberen.
Het is en blijft een Sense rom, dus als je weg bent van Defrost, dan zal deze niet opeens beter bevallen lijkt me.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

DikkieDick schreef op donderdag 09 december 2010 @ 18:46:
Wow, mijn problemen vanmiddag met die oneindige bootloop zijn weer opgelost. Worden we evenwel niet vrolijk van. Ik dacht: ik ga maar eens een restore-poging wagen. En toen ik nog verder zat te googelen stuitte ik op deze thread: http://androidforums.com/...r-rom-manager-backup.html waarin hetzelfde probleem wordt beschreven, met ook dezelfde voorgeschiedenis.
Nou ja, in ieder geval een backup en weer een gestarte telefoon. Sjoef...
Ik had die problemen ook die werden veroorzaakt door het terugzetten van een titanium backup. Toen ik daarna geen backups meer had teruggezet was er niks aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Johantjuuh schreef op donderdag 09 december 2010 @ 19:19:
Vraagje:

EDIT: Zie het al, opgestart in Hboot zegt van boven: S-ON. Toch vreemd, want bij flashen en rooten met unrEVOked heb ik aangevinkt: enable Security OFF.
Ik weet ook niet precies wat ze hiermee bedoelen, maar als je de instructies op deze link volgt lukt het je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 00:03
Misschien een domme vraag, maar moet je voor je clockwork gebruikt nou eerst rooten? Heb wel een legend ipv een desire maar in het legend topic gaat het niet echt over custom roms etc maar ik neem aan dat wat dit aangaat er bij alle telefoons dezelfde voorwaarden zijn.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
koekoek2003nl schreef op donderdag 09 december 2010 @ 19:45:
[...]

Ik had die problemen ook die werden veroorzaakt door het terugzetten van een titanium backup. Toen ik daarna geen backups meer had teruggezet was er niks aan de hand...
Nou, hij heeft een tijd aan de USB gehangen om weer vol te laden. Kom ik net boven, staat het apparaat als een gek te trillen. Geeft geen sjoege. Batterij eruit. Op de knoppen drukken levert ook niks op. Gaat nu aan de lading weer. In ieder geval brandt het oplaadlampje. Vreemd.
Dacht ik na de restore van de ROM (overigens zonder dat ik ook maar een andere ROM had geflasht) dat het weer goed was, is ie nu toch volledig van slag. I'm not amused. Morgenochtend maar eens kijken of er weer leven in zit. Wordt er nu toch minder vrolijk van.

Minuutje of 10 later: na zo'n 5 minuten aan de lading, toch weer eens de powerknop ingedrukt en hij bootte weer (en ook door). Na nog een minuutje of 5 wachten (wel al de pincode enzo ingevoerd) wilde ik iets doen en het beeld werd gelijk weer zwart. Stabiliteit is nu toch wel helemaal weg heb ik het idee.

Update: misschien valt het wel mee. Heeft de hele nacht aan de lading gehangen (via USB van de pc, niet via een usbhubje, waar ik op werk problemen mee heb, dan laadt ie nl ook niet op, terwijl rechtstreeks inprikken op de laptop dat wel doet), start hem nu weer op, mekkert dat ie bijna leeg is (minder dan 6%). Dan maar eens aan netstroom.

[ Voor 27% gewijzigd door DikkieDick op 10-12-2010 06:27 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
t_o_c schreef op donderdag 09 december 2010 @ 21:30:
Misschien een domme vraag, maar moet je voor je clockwork gebruikt nou eerst rooten? Heb wel een legend ipv een desire maar in het legend topic gaat het niet echt over custom roms etc maar ik neem aan dat wat dit aangaat er bij alle telefoons dezelfde voorwaarden zijn.
Ja, je moet eerst rooten hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
DikkieDick schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:20:
[...]
Update: misschien valt het wel mee. Heeft de hele nacht aan de lading gehangen (via USB van de pc, niet via een usbhubje, waar ik op werk problemen mee heb, dan laadt ie nl ook niet op, terwijl rechtstreeks inprikken op de laptop dat wel doet), start hem nu weer op, mekkert dat ie bijna leeg is (minder dan 6%). Dan maar eens aan netstroom.
Beetje stroom doet vaak wonderen, de mijne vind het iig erg prettig. :)

Aan het normale stopcontact laad hij ook beter/sneller op, ipv aan de USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Johantjuuh schreef op donderdag 09 december 2010 @ 19:19:
Vraagje:

met unrevoked kan je niet s-offen (nieuw werkwoord >:) ) Daarvoor gebruik je alpharev www.alpharev.nl

Nieuw topic is wel een idee, dan kan je gelijk het gedeelte in de OP worden geupdate. Er staat nog steeds een oude versie om te rooten en geen unrevoked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ik heb de laatste tijd behoorlijk last van battery drain, heb al verschillende ROMS geprobeerd icm verschillende radio's maar heb het nog niet weten op te lossen. Nu denk ik dat het aan een app ligt, of dat mijn batterij niet meer helemaal lekker is/niet goed gecalibreerd. Ik ga in ieder geval een zo'n kale mogelijke DeFrost draaien zonder apps die ik toch niet/nauwelijks gebruik. Ik heb alsnog het idee dat de boosdoender de TVgids app is, maar ik ga het onderzoeken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online
Cyleo schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:22:
Ik heb de laatste tijd behoorlijk last van battery drain, heb al verschillende ROMS geprobeerd icm verschillende radio's maar heb het nog niet weten op te lossen. Nu denk ik dat het aan een app ligt, of dat mijn batterij niet meer helemaal lekker is/niet goed gecalibreerd. Ik ga in ieder geval een zo'n kale mogelijke DeFrost draaien zonder apps die ik toch niet/nauwelijks gebruik. Ik heb alsnog het idee dat de boosdoender de TVgids app is, maar ik ga het onderzoeken :9
Ik zou die tvgids app eens weglaten, en Defrost gaan draaien met de geadviseerde radio. Probeer het eens een paar dagen, dan normaliseert het batterijverbruik zich vaak in positieve zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
janvanduschoten schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:33:
[...]

Ik zou die tvgids app eens weglaten, en Defrost gaan draaien met de geadviseerde radio. Probeer het eens een paar dagen, dan normaliseert het batterijverbruik zich vaak in positieve zin.
Mee eens dat het batterijverbruik vaak verbeterd na een paar dagen, maar vrijwel zeker dat TVgids niet de boosdoener is. Heb er zelf in ieder geval nooit problemen mee gehad. Anyway, ik heb vanmorgen ook al een comment achtergelaten over de battery drain. Er zijn de laatste tijd echt veel mensen die er last van hebben en de oplossingen staan her en der verspreid. Weinig overzicht in ieder geval en de vraag is of ze uberhaupt goed werken. Dit zijn in ieder geval de meest genoemde:

1) change wifi sleep policy (settings->draadloos->wifi settings-> menu -> advanced -> wifi sleep policy)
2) geen notificaties van de market over updates: market->downloads->menu->notifications
3) verandering in build.prop: verhoog het interval van 'wifi.supplicant_scan_interval=15' naar 100 of 120. Dit schijnt echt goed te helpen.

En zoals Janvanduschoten zegt, gebruik de aangeraden radio (of 30_2, vind ik persoonlijk de beste). Als alles niet werkt, dan kun je altijd nog een full-wipe overwegen. Daarna schone installatie en kijken of de battery drain nog steeds aanwezig is. Zo niet, dan voorzichtig apps installeren en kijken waar het probleem ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
mbroeders schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:23:
[...]

1) change wifi sleep policy (settings->draadloos->wifi settings-> menu -> advanced -> wifi sleep policy)
3) verandering in build.prop: verhoog het interval van 'wifi.supplicant_scan_interval=15' naar 100 of 120. Dit schijnt echt goed te helpen.
** Wat is dan de beste optie bij de wifi sleep policy? 15 min, never when plugged in, never?

** En waar vind ik build.prop precies?

[ Voor 198% gewijzigd door Johantjuuh op 10-12-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Johantjuuh schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:58:
[...]

** Wat is dan de beste optie bij de wifi sleep policy? 15 min, never when plugged in, never?

** En waar vind ik build.prop precies?
Mij lijkt bij wifi de optie dat wifi slaapt wanneer scherm uitgeschakeld is het beste. En build.prop vind je in /system. Die kun je editen via root explorer als je S-off bent. Ben je niet S-off dan via adb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Wat volgens mij ook een rol kan spelen in batterij gebruik en waar je bijna nooit iemand over hoort is je SD kaart.

Als je een ext3 partitie gebruikt, dan gebruik je je SD kaart. In de tijd dat ik nog android via SD op mijn HD2 gebruikte, was een zuinige SD kaart essentieel. Sommige kaarten gebruikten in standby 20ma, terwijl andere kaarten 3ma gebruikten.

Nu steeds meer roms ext3 partities gebruiken en er steeds meer apps op je SD kaart staan, zal dit ongetwijfeld invloed hebben op de batterij. Althans dat lijkt mij het logische gevolg.
Pagina: 1 ... 36 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.