Toon posts:

Android Market en applicaties - Deel 10 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 96.128 views

Android - Software & Discussie - Geschiedenis
De Android Market is 1,5 jaar geleden online gegaan en inmiddels zijn er al meer dan 100.000 applicaties / games en gadgets voor Android te downloaden... Er zijn betaalde applicaties / games te vinden in de Market, maar ook duizenden gratis applicaties / games / gadgets! Genoeg voor iedereen dus en elke dag komen er tientallen bij, de Market blijft maar groeien en groeien en dat is natuurlijk helemaal top voor ons, Android gebruikers. Niet alle applicaties / games zijn via de Market te downloaden, sommige developpers verkopen hun eigengemaakte Androidstuff via hun eigen website of zetten dit gratis op het internet. In de echte Market is momenteel alleen nog te betalen met een CreditCard, dus helaas niet voor iedereen geschikt. Betalingsmogelijkheden als PayPal komen eraan..

Verwante en andere interessante topics
Android - Software & Discussie - Android Market vanaf je mobiel
De Android Market is via je Android device zelf te raadplegen.. Druk op het icoontje van de 'Market' en je komt terecht in de Market, waar je zelf al de applicaties / games en gadgets kunt bekijken en down- loaden die jij wilt! Alles is netjes gecatagoriseerd en dus erg snel en simpel op te zoeken!

Android - Software & Discussie - Android Market vanaf je computer
Je kunt de Android Market ook bereiken vanachter een computer door naar android.com/market te surfen. Wel moet er gezegd worden dat niet alle applicaties en games hier te vinden zijn (wel op de Android devices zelf) Toch is het erg handig om zodoende al een selectie te maken van de muk die je wil!
Je kan ook applicaties en games bekijken via Cyrket en/of AndroLib, waar je ook gelijk QR codes vindt!

Android - Software & Discussie - Android Awards
Eerst hadden we: Feedback: GoT Community Android Awards, waar Only.Holoris en ik, CLB,
vroegen om feedback op ons plan om de GoT Community Android Awards te organiseren...

Daarna kwam er GoT Community Android Awards - Nominatietopic waar men
kon nomineren in maar liefst 12 verschillende categorieen wat betreffende Androidapplicaties en games.

Op zaterdag 24 april kon er daadwerkelijk gestemd gaan worden, voor maar liefst twee weken lang..
Jullie hebben je best gedaan met een kleine 7000 stemmen, toppie.. Alles is geteld so here we go!

Voor elke categorie is er een top drie samengesteld, die bestaat uit de de apps / games waarop het meeste is gestemd. Ook is er een GoT Community Android Awards top 25 Overall gemaakt, met de
25 apps / games waarop het meeste is gestemd, na de top 3's. Zodoende hebben we een goed overzicht gecreeerd van apps / games die Tweakers het meeste aantrekken en het populairst zijn.
Deze top 3's en Top 25 Overall, worden in alle volgende TS'en van de Android Software & Dicsussie topics opgenomen, zodat elke Tweaker die het nieuwe Androidlandschap betreed, gelijk een goed overzicht heeft van hoe of wat qua applicaties en / of games! Maar wat ik al zei, de stemmen zijn geteld!

InhoudsopgaveGa terug naar de inhoudsopgave
Android - Software & Discussie - Uitslag games
Aantal % vd stem-
men in deze categorie
Aantal % van het
totaal aantal stemmen
1. Robo Defense21,2%1,76%
2. Air Control16,6%1,38%
3. Abduction! World Attack16,2%1,35%

Ga terug naar de inhoudsopgave
Android - Software & Discussie - Uitslag navigatie & maps
Aantal % vd stem-
men in deze categorie
Aantal % van het
totaal aantal stemmen
1. Google Maps45,6%3,80%
2. Sygic MobileMaps 1019,9%1,66%
3. CoPilot Live11,9%0,99%
3. NAVIGON MobileNavigator 1011,9%0,99%

Android - Software & Discussie - Uitslag sportief & overigen
Aantal % vd stem-
men in deze categorie
Aantal % van het
totaal aantal stemmen
1. My Tracks36,8%3,07%
2. CardioTrainer16,3%1,36%
3. Buddy Runner11,4%0,95%

Android - Software & Discussie - Uitslag video
Aantal % vd stem-
men in deze categorie
Aantal % van het
totaal aantal stemmen
1. Uitzending Gemist46,9%3,91%
2. mVideoPlayer18,8%1,57%
3. yxflash11,4%0,95%

Android - Software & Discussie - Uitslag music
Aantal % vd stem-
men in deze categorie
Aantal % van het
totaal aantal stemmen
1. Shazam39,1%3,26%
2. 39,4%0,78%
3. TuneWiki Social Media Player7,9%0,66%

Android - Software & Discussie - Uitslag algemeen
Aantal % vd stem-
men in deze categorie
Aantal % van het
totaal aantal stemmen
1. Barcode Scanner43,3%3,61%
2. SMS Backup8,6%0,72%
3. Dolphin Browser5,9%0,49%

Android - Software & Discussie - Uitslag messaging & social
Aantal % vd stem-
men in deze categorie
Aantal % van het
totaal aantal stemmen
1. eBuddy Messenger25,6%2,13%
2. Handcent SMS25,2%2,10%
3. FaceBook for Android15,5%1,29%

Android - Software & Discussie - Uitslag tweaks
Aantal % vd stem-
men in deze categorie
Aantal % van het
totaal aantal stemmen
1. HTC_IME Keyboard13,2%1,10%
2. AutoKiller12,8%1,07%
3. Gmail Notifier11,7%0,97%

Android - Software & Discussie - Uitslag tools
Aantal % vd stem-
men in deze categorie
Aantal % van het
totaal aantal stemmen
1. ASTRO File Manager26,6%2,22%
2. EStrongs File Explorer8,1%0,67%
3. Free Advanced Task Manager7,4%0,62%
3. WiFi Analyzer7,4%0,62%

Android - Software & Discussie  - Uitslag NL applicatie
Aantal % vd stem-
men in deze categorie
Aantal % van het
totaal aantal stemmen
1. Android Treintijden Lite16,1%1,34%
2. Reality Browser 3.0 10,5%0,87%
3. Buienradar.nl v210,0%0,83%

Android - Software & Discussie - Uitslag widgets
Aantal % vd stem-
men in deze categorie
Aantal % van het
totaal aantal stemmen
1. Android Agenda Widget26,4%2,20%
2. Beautiful Widgets17,3%1,44%
3. Retro Clock Widget13,6%1,13%

Android - Software & Discussie - Uitslag custom rom builder
Aantal % vd stem-
men in deze categorie
Aantal % van het
totaal aantal stemmen
1. Cyanogen57,4%4,78%
2. MoDaCo29,0%2,42%
3. Stickman899,1%0,76%

Android - Software &  Discussie - Top 25 Overall
Aantal % van het
totaal aantal stemmen
Categorie
1. twidroid for twitter1,17%(Applicatie) Messaging & Social
2. Pure Calendar Widget (agenda)1,04%(Widget) Widgets
3. APNdroid0,95%(Widget) Widgets
4. Better Keyboard0,94%(Applicatie) Tweaks
5. Mother TED0,91%(Multimedia) Video
6. Swype beta for Android0,88%(Applicatie) Tweaks
7. Car Locator0,84%(GPS) Sportief en overigen
8. TVGiDS.tv Nederland0,82%(Applicatie) NL Applicatie
9. Seesmic for Twitter0,81%(Applicatie) Messaging & Social
10. Locale0,76%(GPS) Sportief en overigen
11. SMS Popup0,74%(Applicatie) Tweaks
12. Het Weer0,73%(Applicatie) NL Applicatie
13. NU0,72%(Applicatie) NL Applicatie
14. AdFree Android0,68%(Applicatie) Tweaks
15. DroidLive0,62%(Multimedia) Music
16. SportsTracker0,62%(GPS) Sportief en overigen
17. NOS Teletekst0,60%(Applicatie) NL Applicatie
18. Meridian Media Player Pioneer0,59%(Multimedia) Music
18. PriceWatch Scanner0,59%(Applicatie) NL Applicatie
19. MixZing Media Player0,54%(Multimedia) Music
20. CalWidget0,52%(Widget) Widgets
20. Gmote 2.00,52%(Applicatie) Tools
21. Doodle Jump0,51%(Gaming) Games
22. A Online Radio0,49%(Multimedia) Music
22. i Music0,49%(Multimedia) Music
22. wardrive0,49%(GPS) Sportief en overigen
23. Ustream Viewer0,48%(Multimedia) Video
24. ConnectBot0,47%(Applicatie) Tools
24. WaveSecure Mobile Security0,47%(Applicatie) Tools
25. Androidworld Reader NEW0,47%(Applicatie) NL Applicatie

Android - Software & Discussie - Bedankt
Wij Only.Holoris en ik, CLB, willen jullie allemaal bedanken voor jullie input in dit twee maanden durende project!! Vanaf het eerste topic, gestart in maart tot en met dit topic met de uitslagen gestart in mei... Tevens willen wij in het zonnetje zetten, onze welbekende (ABM) moderator RoD, die erg veel werk achter de schermen heeft moeten verzetten om gebruik te kunnen maken van de verkiezingssite, waarvoor nogmaals onze dank. En ook arnoudwokke geven wij een pluim voor z'n berichtjes op de frontpage van Tweakers.net, zodat deze verkiezingen nog grootser zijn geworden dan verwacht!

Bedankt allen, groet ons!
Android - Software & Discussie - Linkjes
Android - Software & Discussie - Changelog
  • 19-10-09 - Topic gestart
  • 20-10-09 - 10 games en 10 apps toegevoegd
  • 21-10-09 - 10 games en 10 apps toegevoegd
  • 22-10-09 - QR codes toegevoegd aan de TS
  • 22-10-09 - TS verdeeld in 2 posts ivm lange code
  • 11-01-10 - Deeltje 3 gestart
  • 17-03-10 - Deeltje 4 gestart
  • 26-04-10 - Deeltje 5 gestart
  • 27-05-10 - TS aangepast naar aanleiding van de GoT Community Android Awards
  • 27-05-10 - Deeltje 6 gestart
  • 04-07-10 - Deeltje 7 gestart
  • 26-08-10 - Deeltje 8 gestart
  • 13-10-10 - Deeltje 9 gestart
  • 08-12-10 - Deeltje 10 gestart
  • En natuurlijk de nodige toevoegingen die tussentijds plaatsvinden

In de vorm van het maken van headers, toevoegen van informatie / plaatjes

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

De nieuwe aanvang van de GoT Community Android Awards zal zijn in januari 2011. _/-\o_
Zodoende is het ruim na de eerste Awards en is er nog genoeg tijd qua voorbereidingen en dergelijke.

Een precies schema van hoe of wat qua feedback-, nominatie- en stemrondes en dergelijke volgt!

In januari zal er dus begonnen worden met een nieuw feedbacktopic waarin,
Tweakers hun keuze bekend kunnen maken qua categorieen waar er in gestemd mag worden.
De nominatierondes en stemrondes volgen later... wanneer precies horen jullie in januari! Cheers :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:36
Kan iemand een goede musicplayer aanbevelen? Gratis of betaald maakt niks uit.

Ik heb op de sdcard een simpele mappenstructuur: music -> artist -> albumtitel, en ik zou graag zien dat gewoon alle nummers van een album (lees: directory) afgespeeld worden. Verder hoeft ie niks te kunnen.

Op het ogenblik heb ik een player waarvan de naam niet helemaal duidelijk is, maar bij de credits staat Eliot Stocker versie 1.7.5.2, misschien zegt jullie dat wat. Die gooit alle nummers door elkaar en voegt ongevraagd ook geluiden als bijvoorbeeld de stemmen van het navigatieprogramma toe. Waarom alles door elkaar staat weet ik niet, misschien op basis van tags maar daar heb ik geen verstand van.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:58

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

grun93 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 06:59:

Ik heb op de sdcard een simpele mappenstructuur: music -> artist -> albumtitel, en ik zou graag zien dat gewoon alle nummers van een album (lees: directory) afgespeeld worden. Verder hoeft ie niks te kunnen.

Op het ogenblik heb ik een player waarvan de naam niet helemaal duidelijk is, maar bij de credits staat Eliot Stocker versie 1.7.5.2, misschien zegt jullie dat wat. Die gooit alle nummers door elkaar en voegt ongevraagd ook geluiden als bijvoorbeeld de stemmen van het navigatieprogramma toe. Waarom alles door elkaar staat weet ik niet, misschien op basis van tags maar daar heb ik geen verstand van.
Eigenlijk alle players die ik ken werken op basis van tags. Ik kan je wel aanraden om te zorgen dat deze op orde zijn, het scheelt gewoon heel veel gedoe en (zoals nu) zoeken naar een niche. En ja, dat heeft mij ook aardig wat tijd gekost in eerste instantie, maar het scheelt imho een boel frustratie.

De reden dat-ie stemmen van navigatieprogramma's e.d. toevoegt is al aardig vaak besproken, ik kan me niet voorstellen dat je daar geen oplossing voor hebt kunnen vinden.

Rail Away!

• grun93
Mad Marty schreef op woensdag 08 december 2010 @ 07:31:
Eigenlijk alle players die ik ken werken op basis van tags. Ik kan je wel aanraden om te zorgen dat deze op orde zijn, het scheelt gewoon heel veel gedoe en (zoals nu) zoeken naar een niche. En ja, dat heeft mij ook aardig wat tijd gekost in eerste instantie, maar het scheelt imho een boel frustratie.
Ik ga de tags niet editten en snap niet dat zoiets simpels als het per directory afspelen kennelijk niet mogelijk is. Het gaat om dezelfde bestanden die ook op m'n mp3speler staan en die het wel kan. Maar goed, dan sleep ik die ook wel mee.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mad Marty schreef op woensdag 08 december 2010 @ 07:31:
[...]
De reden dat-ie stemmen van navigatieprogramma's e.d. toevoegt is al aardig vaak besproken, ik kan me niet voorstellen dat je daar geen oplossing voor hebt kunnen vinden.
Was toch iets met een bestand .nomedia te plaatsen in de betreffende directories?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als reactie op de vraag van StormingSoul over een grote scrollable twitter widget: StormingSoul in "Android Market en applicaties - Deel 9"

de nieuwe versie van Touiteur heeft een mooie scrollable widget die je naar keus 2x1, 4x1, 4x2, 4x3 of 4x4 kan maken. Daarop zitten ook knoppen voor reply, retweet e.d. Als het goed is komt hij vandaag in de market, anders kan je de laatste beta hier halen. Hij heeft laatst een screenshot geplaatst, maar die kan ik ff niet weer vinden.

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-03 13:57
grun93 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 06:59:

Check Mortplayer. Is in principe gratis, heeft advertenties die je kunt uitzetten en als je je daar schuldig over voelt kun je iets betalen via de market :)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

StormingSoul schreef op woensdag 08 december 2010 @ 00:33:
Na veel zoeken niks kunnen vinden :'( alleen maar hele kleine widgets

Iemand die wel een App weet die net als (Htc stock peep) een volledige pagina scrollable list voor TWITTER gebruikt, WIDGET wel te verstaan?

HTC Twitter peep is erg handig en lekker groot om overal door heen te scrollen.. maar bakt weinig van retweeten, snel replyen, profielen bekijken enzo.
Volgens mij is scrollen in widgets iets wat niet standaard door Android wordt ondersteund. Veel launchers implementeren dit zelf, maar ook HTC Sense heeft dit zelf geïmplementeerd. Dit betekent dat er niet zomaar widgets zijn te vinden die altijd en overal scrollable zijn.
Overigens weet ik dit niet helemaal zeker, het is meer uit eigen ervaring dat ik dit denk.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• grun93
Thanks! Deze doet precies wat ik ervan verwacht.

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:26
Sinds de laatste update van Whatsapp (die met die mooie smilies) heb ik wel eens dat ik geen bericht kan typen. Ik schrijf een bericht, voel de feedback per toets, maar er komen geen tekens in het tekstvak. Als ik Whatsapp kill en het nogmaals probeer gaat het weer goed. Iemand dit ook ervaren? Gaat om een Desire HD en WhatsApp versie 2.1.9284

Stay safe

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:24

Prulleman

a.k.a Nilz

Master FX schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:09:
Sinds de laatste update van Whatsapp (die met die mooie smilies) heb ik wel eens dat ik geen bericht kan typen. Ik schrijf een bericht, voel de feedback per toets, maar er komen geen tekens in het tekstvak. Als ik Whatsapp kill en het nogmaals probeer gaat het weer goed. Iemand dit ook ervaren? Gaat om een Desire HD en WhatsApp versie 2.1.9284
nog niet gemerkt (zelfde whatsapp op HD2 met DHD "rom")

Strava

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-02 18:58
Visitor.q schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:56:
[...]

Check Mortplayer. Is in principe gratis, heeft advertenties die je kunt uitzetten en als je je daar schuldig over voelt kun je iets betalen via de market :)
In principe heb ik geen problemen met de standaart music player van de android, alleen zie ik onder albums alle talen van mijn sygic mobile erbij staan. Kan je dit ergens filteren?

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Jaa, moet je in het mapje van sygic een .nomedia file aanmaken, dan slaat de musicplayer die map over :)

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-01 15:19
Ik gebruik zelf Winamp sinds kort. Vindt het wel een fijne muziekspeler.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-03 11:50
Mit-46 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:08:
Ik gebruik zelf Winamp sinds kort. Vindt het wel een fijne muziekspeler.
Daar kan ik in meegaan.
Fijne muziekspeler inderdaad. :)

• Master FX
Master FX schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:09:
Prulleman schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:15:
[...]
nog niet gemerkt (zelfde whatsapp op HD2 met DHD "rom")
Ik heb het nu ook in Handcent SMS.... Begint lijkt het wel structureel te worden nu,......

extra vraag:
Kan het liggen aan een overactieve Taskkiller die dingen killt die moeten blijven draaien???

[Voor 7% gewijzigd door Master FX op 08-12-2010 12:25. Reden: aanvulling]

Stay safe

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Master FX schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:20:
[...]

[...]

Ik heb het nu ook in Handcent SMS.... Begint lijkt het wel structureel te worden nu,......

extra vraag:
Kan het liggen aan een overactieve Taskkiller die dingen killt die moeten blijven draaien???
Misschien wel als je een alternatief toetsenbord gebruikt (bv swype), en die wordt gekilled?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:24

Prulleman

a.k.a Nilz

wbt die task killers, dat kan goed kloppen, ik heb deze niet draaien, en volgens mij moet je geheugen beheer gewoon overlaten aan het OS.

In tegenstelling tot (oude versies van?) windows is er bij android wel goed over nagedacht en werk je het systeem alleen maar tegen met taskkillers. (veel dingen die gekilled worden, worden ook weer automatisch gestart, wat weer extra energie en tijd kost).

teveel leeg geheugen heeft geen functie... dat je iets vrij wilt houden om sneller andere apps te kunnen starten ok, maar als een groot deel van dingen die je vaak gebruikt gewoon voor je klaar staan in het geheugen.. .dan is dat volgens mij alleen maar gunstig.

ik zit nu op 28% vrij zonder dat ik er iets voor doe, wat wil zeggen dat ik genoeg ruimte heb voor nieuwe dingen, en dat heel veel bestaande dingen klaar staan, zoals e-mail apps, sms, contacten, zoekfuncties, winamp etc.

Ik wil niet beweren dat dit de waarheid is, maar er zijn genoeg discussies te vinden op internet om je eigen mening te vormen over het nut van auto task killers.

[Voor 30% gewijzigd door Prulleman op 08-12-2010 13:04]

Strava

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-02 18:58
AktiveHate schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:46:
Jaa, moet je in het mapje van sygic een .nomedia file aanmaken, dan slaat de musicplayer die map over :)
Thnx, het werkt!

Voor de mensen die er ook last van hebben, volg dit. Heel easy!
Download ES File explorer (its free)
Install and open it
Navigate to the folder you want to exclude (remember it propagates down e.g. if you place it in the root of SD then the whole of SD is excluded including all the sub-folders)
Press Menu and select "new"
Select "File"
Call it .nomedia
Rescan your memory Cards
Sorted no PC required

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Prulleman schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:58:
wbt die task killers, dat kan goed kloppen, ik heb deze niet draaien, en volgens mij moet je geheugen beheer gewoon overlaten aan het OS.

In tegenstelling tot (oude versies van?) windows is er bij android wel goed over nagedacht en werk je het systeem alleen maar tegen met taskkillers. (veel dingen die gekilled worden, worden ook weer automatisch gestart, wat weer extra energie en tijd kost).

teveel leeg geheugen heeft geen functie... dat je iets vrij wilt houden om sneller andere apps te kunnen starten ok, maar als een groot deel van dingen die je vaak gebruikt gewoon voor je klaar staan in het geheugen.. .dan is dat volgens mij alleen maar gunstig.

ik zit nu op 28% vrij zonder dat ik er iets voor doe, wat wil zeggen dat ik genoeg ruimte heb voor nieuwe dingen, en dat heel veel bestaande dingen klaar staan, zoals e-mail apps, sms, contacten, zoekfuncties, winamp etc.

Ik wil niet beweren dat dit de waarheid is, maar er zijn genoeg discussies te vinden op internet om je eigen mening te vormen over het nut van auto task killers.
Voor geheugenbeheer is het misschien onzin, maar ik gebruik gebruik de tastkkillere meerdere keren per dag om de (eenmalig) gebruikte useraps te killen zodat deze absoluut geen cpu/accu gebruik kunnen veroorzaken.

• Rubinski
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

Was net even de TS aan het doorlezen en ik denk dat het misschien eens opnieuw tijd wordt voor Android Awards.

Software is like sex, it's better when it's free

• Mad Marty

Mad Marty

Rubinski_be schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:47:
Was net even de TS aan het doorlezen en ik denk dat het misschien eens opnieuw tijd wordt voor Android Awards.
Heb je ook het eerste bericht ná de TS gelezen? :/

Rail Away!

Hahaha misschien wijst 'Rubinski_be' op Belgie.. maar voor de rest zeg ik niks ;)
Tevens is het 'Nieuwe Android Awards' niet 1,2,3 geregeld natuurlijk op een zaterdagmiddagje :+

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

/me Rubinski_be zakt door de grond van schaamte

@CLB: Ik kom inderdaad uit België

[Voor 3% gewijzigd door Rubinski op 09-12-2010 18:37]

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Visitor.q schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:56:
[...]

Top! Gewoon eenvoudige player die het gewoon doet zonder poeha

[Voor 4% gewijzigd door Thombias op 08-12-2010 14:48]

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-03 18:21
gwystyl schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:55:
Als reactie op de vraag van StormingSoul over een grote scrollable twitter widget: StormingSoul in "Android Market en applicaties - Deel 9"

de nieuwe versie van Touiteur heeft een mooie scrollable widget die je naar keus 2x1, 4x1, 4x2, 4x3 of 4x4 kan maken. Daarop zitten ook knoppen voor reply, retweet e.d. Als het goed is komt hij vandaag in de market, anders kan je de laatste beta hier halen. Hij heeft laatst een screenshot geplaatst, maar die kan ik ff niet weer vinden.
Kijk aan! Hartstikke bedankt ik zal daar eens even induiken! _/-\o_ :)
jelmervos schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:58:
[...]

Volgens mij is scrollen in widgets iets wat niet standaard door Android wordt ondersteund. Veel launchers implementeren dit zelf, maar ook HTC Sense heeft dit zelf geïmplementeerd. Dit betekent dat er niet zomaar widgets zijn te vinden die altijd en overal scrollable zijn.
Overigens weet ik dit niet helemaal zeker, het is meer uit eigen ervaring dat ik dit denk.
Vandaar dat ze zo lastig te vinden zijn. Tweetcaster had wel zoiets geloof ik, alleen dan echt supermini.. was niet overzichtelijk en lekker om mee te werken!

In ieder geval bedankt voor jullie reacties, kan ik wat mee :)

• Soullancer
!
gwystyl schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:55:

Exact wat ik bedoelde, de 4x4 widget!
Helaas geeft hij aan zodra je de widget plaats dat hij niet ''echt'' scrollable is en dat het alleen werkt met adw launcher, home ++, launcher pro etc etc
En met stock home of HTC sense het niet ondersteund word :'(

Toch raar dat peep van HTC zelf het wel kan dan en andere widgets het niet kunnen of..mogen! :'( :'(
En ik vind htc sense juist zo fijn, dus launcher pro is ook niet echt een optie denk ?

Edit zie dat he wel kan rollen met de knoppen onderin! Maar zo even proberen =)

[Voor 3% gewijzigd door Soullancer op 08-12-2010 16:07]

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:38
Thombias schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:45:
[...]

Top! Gewoon eenvoudige player die het gewoon doet zonder poeha
Als je het nog simpeler wilt dan MortPlayer: tinyPlayer (http://www.androlib.com/a...br4-tinyplayer-jBAAp.aspx)
Als je het nog mooier wilt dan MortPlayer: PowerAmp (http://www.androlib.com/a...pz-audioplayer-qwwmE.aspx)

Allebei musicplayers die perfect werken met mapstructuur!

Mazda MX-30

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 15:45
Bedankt voor de muziekspeler tips. Ik was ook nog aan het kijken naar iets anders. Overigens zal ik ook Winamp (beta) eens proberen. Zal nog wel laten weten hoe die bevalt.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

StormingSoul schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:29:

Toch raar dat peep van HTC zelf het wel kan dan en andere widgets het niet kunnen of..mogen! :'( :'(
En ik vind htc sense juist zo fijn, dus launcher pro is ook niet echt een optie denk ik?
Volgens mij is het andersom: de launcher van HTC ondersteunt geen scrollable widgets. De standaard launcher van mijn Galaxy Spica (Pantheon) doet dat ook niet. Ik gebruik LauncherPro, dus bij mij scrollt hij wel.

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-03 21:17
gwystyl schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:07:
[...]

Volgens mij is het andersom: de launcher van HTC ondersteunt geen scrollable widgets. De standaard launcher van mijn Galaxy Spica (Pantheon) doet dat ook niet. Ik gebruik LauncherPro, dus bij mij scrollt hij wel.
Volgens mij heb jij het nu over het 'resizen' van widgets, wat i.d.d. enkel LaunchePro ondersteund. Scrollen in HTC Widgets gaat prima.

• Soullancer
AmonTobin schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:16:
[...]

Volgens mij heb jij het nu over het 'resizen' van widgets, wat i.i.d. enkel LaunchePro ondersteund. Scrollen in HTC Widgets gaat prima.
Ja in htc widgets kan het ook, in andere widgets die niet van htc zijn lukt het dus omdat sense dat niet ondersteunt ofzo.
Vanavond is mijn Market automatisch geupdatet, dus nu heb ik ook die 'related' tabs en dergelijke..
Maar nu staat er bij m'n downloads opeens 'LauncherPro' terwijl ik zelf al 'LauncherPro Plus' draai...

Die 'LauncherPro' staat dus niet geinstalleerd en als ik dat probeer krijg ik een melding dat het niet lukt..
Ik kan er wel twee seconden op drukken en dan krijg ik een 'uninstall' mogelijkheid, maar ook dat lutk niet..

Iemand een idee hoe ik 'LauncherPro' uit die downloadslijst krijg, want dit is een beetje weird :X |:(

EDIT: Backup gemaakt van m'n homescreens, LauncherPro uninstalled..
Toen kon ik hem wel opnieuw downloaden gelukkig. M'n Plus code ingevoerd en voila:

[Voor 16% gewijzigd door CLB op 08-12-2010 23:01]

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

Aangezien ik in het vorige deel van het topic nog geen reactie heb gekregen stel ik mijn vraag hier nog maar eens opnieuw:
Ik ben opzoek naar een app waarmee ik vanop mijn pc berichten kan verzenden via mijn gsm. Heeft iemand ervaring met zo'n app?

Berichten...? SMSjes / MMSjes / Pingberichten / Chats / Emails?

• Master FX
Master FX schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:20:
[...]

[...]

extra vraag:
Advanced Taskkiller stond op agressive. Heb hem nu op safe gezet. En sindsdien geen troubles meer.....

Stay safe

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:16
Ik heb mijn apps met App folders ingedeeld in folders. Heel handig, maar als ik nu in HTC Sense op het pijltje druk linksonder komt daar nog altijd All Applications naar boven. Is het mogelijk dat ik daarmee de folderstructuur zie die ik in App Folders heb gemaakt of moet ik dan over gaan stappen naar een andere Launcher? Ik hou niet van lange lijsten en klik dan liever een keer vaker.
Door dit topic te volgen leer je wel veel over veelgebruikte apps en hoe om te gaan met alles. Draai nu alleen nog maar Android op mijn HD2. Nog een maand en dan ga ik aan de Desire-Z.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan moet je inderdaad een andere Launcher nemen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

CLB schreef op woensdag 08 december 2010 @ 23:13:
Berichten...? SMSjes / MMSjes / Pingberichten / Chats / Emails?
Voornamelijk SMSjes.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-03 00:54
Hmmm, vanochtend een mail gekregen dat ik nu in de officiële Swype beta mag. Vanavond maar eens kijken of dat wat is.

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:02
Lizard schreef op donderdag 09 december 2010 @ 10:27:
Hmmm, vanochtend een mail gekregen dat ik nu in de officiële Swype beta mag. Vanavond maar eens kijken of dat wat is.
Deze ondersteunt helaas alleen geen Nederlandse taal (zover ik weet), dus echt praktisch zal het niet werken.

• FabianNL
  • Laatst online: 23:02
Tsurany schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:04:
Dan moet je inderdaad een andere Launcher nemen.
Welke Launcher ondersteunt dan wel folders in je App-list? Ben ik wel benieuwd naar want vind het ook echt irritant dat de appdrawer zo onlogisch lang is.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:51
RemoteSMS (geprobeerd, werkt prima), EasySMS (geen idee), etc.Is allemaal met een paar klikjes zo te vinden.
FabianNL schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:16:
Welke Launcher ondersteunt dan wel folders in je App-list? Ben ik wel benieuwd naar want vind het ook echt irritant dat de appdrawer zo onlogisch lang is.
ADW ondersteunt niet zozeer Folders maar wel Custom App Lists. Zo kan je een Apps of Games of whatever list aanmaken en die selecteren. Ook kan je dan heel makkelijk bijv. op je homescreen een Games icoon plaatsen die dan je Games-applist opent. Werkt super.

[Voor 38% gewijzigd door Brad Pitt op 09-12-2010 11:19]

Nickname does not reflect reality

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

FabianNL schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:16:
[...]

Launcher Pro volgens mij wel. Je kan ook enorm veel apps uit de lijst verwijderen, wat ook wel vrij ideaal is naar mijn idee.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:48
Gisteren ben ik wezen zwemmen en toen ik bij de bar een koffie bestelde kwam ik erachter dat mijn telefoon nog in het kleedhokje lag :X

Direct heen gelopen maar het deurtje was dicht, gewacht tot die persoon eruit kwam en ja hoor hij had mijn telefoon in de handen. Uiteindelijk is alles goed gekomen maar wat ik me afvroeg: ik heb ooit eens gelezen dat er een app is die ervoro zorgt dat je telefoon gaat lawaai maken als je er een smsje heen stuurt met een bepaalde tekst erin. Ook wordt GPS geactiveerd zodat je via internet de telefoon zou kunnen volgen. Ik heb al zitten zoeken maar kan de naam niet meer vinden van deze app... iemand enig idee? Weetiet of hij betaald was of gratis (liefst gratis natuurlijk).

[Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 09-12-2010 17:05]

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dan moet je al een app hebben die zelf meld waar die is, want anders leg je hem met een simpele SIM kaart wissel al het zwijgen op. Plus de vraag is wat de telefoon doet als je hem naar de fabrieksinstelingen reset, waardoor die app weer weg is.

[Voor 6% gewijzigd door MegaTronics op 09-12-2010 17:20]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:59
Binnetie schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:02:
Gisteren ben ik wezen zwemmen en toen ik bij de bar een koffie bestelde kwam ik erachter dat mijn telefoon nog in het kleedhokje lag :X

Direct heen gelopen maar het deurtje was dicht, gewacht tot die persoon eruit kwam en ja hoor hij had mijn telefoon in de handen. Uiteindelijk is alles goed gekomen maar wat ik me afvroeg: ik heb ooit eens gelezen dat er een app is die ervoro zorgt dat je telefoon gaat lawaai maken als je er een smsje heen stuurt met een bepaalde tekst erin. Ook wordt GPS geactiveerd zodat je via internet de telefoon zou kunnen volgen. Ik heb al zitten zoeken maar kan de naam niet meer vinden van deze app... iemand enig idee? Weetiet of hij betaald was of gratis (liefst gratis natuurlijk).
Norton heeft wat apps:
http://us.norton.com/mobile-security

Ook McAfee heeft er een, welke goed schijnt te zijn:
https://www.wavesecure.com/

En als je dit niet genoeg vind ga je de Market in en zoek je gerelateerde apps :)

• grun93
Misschien WaveSecure?

• madmaus
  • Laatst online: 05-03 12:51
lookout kan dat ook.
Daarmee kan je zien waar je telefoon zich bevind en je kan hem op afstand (via je pc) laten "schreeuwen" (soort alarm)
En het is nog helemaal gratis ook.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Morgen heb ik een lanparty, maar daar is geen internet voor handen..
Wordt wel gewoon een netwerk aangelegd, maar dat is alleen om te gamen.

Dus ik moest net even proberen via m'n Milestone op m'n laptop te kunnen internetten.
'Vroeger' weleens gehoord van PDA-net dus dat even opgezocht en geprobeerd. :) _/-\o_

En hoppatee, binnen 3 klikken zit ik via m'n Milestone op een groot scherm lekker snel op m'n laptop te internetten! Kan ik morgennacht toch nog even chatten / m'n emails lezen en Tweakers.net regelmatig checken!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-03 16:26

Balachmar

The truth is out there

Even over scrollable widgets.
Standaard ondersteund Android geen scrolling in widgets. HTC heeft dat zelf aangebracht in hun Sense schil. En zo zijn er dus ook andere launchers, die dit gedaan hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of die allemaal op dezelfde manier werken, maar ik denk het wel.
Ikzelf heb namelijk ook een widget gemaakt, welke ik express niet scrollable heb gemaakt, zodat ik zeker weet dat hij op elke telefoon hetzelfde werkt. En totdat Android default scrollable widgets gaat ondersteunen laat ik het zo. En ik hoop dat ze dat toch nog wel eens gaan doen.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

• Pinin
  • Laatst online: 16-02 15:35

Track and Protect, niet 100% gratis, advanced opties kosten een paar euro, ik heb €4,- credit gekocht. Je kan je telefoon op afstand beheren, zelfs na simverwisseling, tevens kan je hem tracken enz.

There is no such thing as too much coriander.

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Sinds vanavond is er een update van de app Nimbuzz met jawel, HD kwaliteit bellen. Ik dacht eerst als nuchtere Hollander...ja dat zal wel ;) Uitgeprobeerd, en helemaal onder de indruk. Fantastische geluidskwaliteit :9 :9~ . Eindelijk een waardige voip app voor Android :)

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Als ik een oproep heb gemist als mijn telefoon uit staat, krijg ik een SMS van mijn Voicemail die zegt '06blabla heeft u proberen te bereiken blabla'. Nu ken ik natuurlijk niet al mijn telefoonnummers uit mijn hoofd, dus ik vroeg mij af of er een app bestaat die je telefoonboek kan doorzoeken op 06 nummer

Alvast bedankt !

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Anoniem: 362358

Ik weet niet welke telefoon je hebt, maar volgens mij heeft elke telefoon gewoon de functie dat als je in je dialer een nummer typt, hij suggesties geeft. Dus als het nummer in je contacten voorkomt geeft hij dat contact aan...

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:16
Freekers schreef op donderdag 09 december 2010 @ 21:49:
Als ik een oproep heb gemist als mijn telefoon uit staat, krijg ik een SMS van mijn Voicemail die zegt '06blabla heeft u proberen te bereiken blabla'. Nu ken ik natuurlijk niet al mijn telefoonnummers uit mijn hoofd, dus ik vroeg mij af of er een app bestaat die je telefoonboek kan doorzoeken op 06 nummer

Alvast bedankt !
Ik had precies dezelfde vraag. De Sense interface zoekt dat nummer in ieder geval niet op..

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Google heeft zojuist een nieuwe oepdeet vrijgegeven voor de GMail App met peperbroodfeatures, maar dan ook voor de gebruikers van yoghurt *O*

Begint beter en beter te worden :)

Updaten kan via de Market.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-02 05:49

Kingpinda

Citizenship is earned.

Stukfruit schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 01:33:
Google heeft zojuist een nieuwe oepdeet vrijgegeven voor de GMail App met peperbroodfeatures, maar dan ook voor de gebruikers van yoghurt *O*
Jammer dat je nog steeds niet kan pinch to zoom :/ of eigenlijk uberhaupt zoomen.

Life is like living only without the peaches

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-03 14:58

Appie

F1RST Racing

Kingpinda schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 04:23:
[...]

Jammer dat je nog steeds niet kan pinch to zoom :/ of eigenlijk uberhaupt zoomen.
Mis ik persoonlijk niet. Verder inderdaad wel weer een verbetering,

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Mad Marty

Mad Marty

CLB schreef op donderdag 09 december 2010 @ 18:26:
Morgen heb ik een lanparty, maar daar is geen internet voor handen..
Wordt wel gewoon een netwerk aangelegd, maar dat is alleen om te gamen.

Dus ik moest net even proberen via m'n Milestone op m'n laptop te kunnen internetten.
'Vroeger' weleens gehoord van PDA-net dus dat even opgezocht en geprobeerd. :) _/-\o_

En hoppatee, binnen 3 klikken zit ik via m'n Milestone op een groot scherm lekker snel op m'n laptop te internetten! Kan ik morgennacht toch nog even chatten / m'n emails lezen en Tweakers.net regelmatig checken!
Waarom gebruik je daar extra software voor, ik dacht dat alle Androids out-of-the-box konden tetheren?
Camiel schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:48:
[...]

Ik had precies dezelfde vraag. De Sense interface zoekt dat nummer in ieder geval niet op..
Welke telefoon heb je dan :? Mijn Hero/G2T doet dat gewoon en ik kan me bijna niet voorstellen dat andere telefoons dat niet doen (is toch bijna een basisfunctie van een telefoon lijkt me).

Rail Away!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ook een Galaxy 'S doet dat zoeken heel beroerd...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mad Marty schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 07:23:
[...]

Waarom gebruik je daar extra software voor, ik dacht dat alle Androids out-of-the-box konden tetheren?

[...]

Welke telefoon heb je dan :? Mijn Hero/G2T doet dat gewoon en ik kan me bijna niet voorstellen dat andere telefoons dat niet doen (is toch bijna een basisfunctie van een telefoon lijkt me).
Ik neem aan dat het wel werkt als je het nummer dat de voicemail opnoemt eerst opschrijft en daarna intypt in je dialer en op 'bellen' drukt. Bij mij herkent hij sommige namen bij nummers dan pas; andere al wel eerder.
Ik verwacht dat er geen programma is die meeluistert met je voicemailgesprek en dat nummer omzet naar een naam als die in je adresboek voorkomt. Ik krijg de indruk dat hij daarnaar op zoek was?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:45

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Motrax schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 07:37:
Ook een Galaxy 'S doet dat zoeken heel beroerd...
Probeer anders eens Dailer One , die werkt goed, zoals het hoort.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-03 11:50
Mad Marty schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 07:23:
[...]

[...]

Afaik is dat pas sinds Froyo (2.2). Als hij een oudere Android heeft kan een app als PDA-net wel degelijk uitkomst bieden.

• Mad Marty

Mad Marty

gwystyl schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:23:
[...]

Ik neem aan dat het wel werkt als je het nummer dat de voicemail opnoemt eerst opschrijft en daarna intypt in je dialer en op 'bellen' drukt. Bij mij herkent hij sommige namen bij nummers dan pas; andere al wel eerder.
Ik verwacht dat er geen programma is die meeluistert met je voicemailgesprek en dat nummer omzet naar een naam als die in je adresboek voorkomt. Ik krijg de indruk dat hij daarnaar op zoek was?
Ik begreep dat hij een SMS met het nummer kreeg, als je dat gewoon in je dialer invoert, krijg je toch de naam er bij te zien (op voorwaarde dat je het nummer + naam in je telefoonboek hebt natuurlijk ;))? Ik ging ervan uit dat zoiets standaard was :)
Joen schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:02:
[...]

Afaik is dat pas sinds Froyo (2.2). Als hij een oudere Android heeft kan een app als PDA-net wel degelijk uitkomst bieden.
Mijn Hero/G2 kan het afaik in ieder geval al vanaf dat ik 'm kreeg (Cupcake 1.5), dacht dat dat standaard Android-functionaliteit was, maar misschien is het dan Sense-functionaliteit?

Rail Away!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik heb het net even zitten testen, ik weet niet of het Android specifiek is, of aan bepaalde apps ligt (standaard Samsung Galaxy S dialer).

Als ik een contactpersoon heb met het volgende nummer: +31612345678

En ik tik het volgende in om te bellen: 061234... dan wordt de contactpersoon niet herkend.

Nog slechter is zelfs het volgende:

Ik heb een contactpersoon met het volgende nummer: 1234 567890 (daar zit een spatie bij het netnummer).

Ik tik het volgende in om te bellen: 1234... geen match. En het mooiste komt nog: je kan geen spaties invoeren bij het intikken, duh.
Als ik het volgende tik: 12345... geen match.

En dat is mooi prut met peren aangezien ik bijna al mijn nummers met +31 heb opgevoerd omdat ik ook wel eens in het buitenland werk.

Behoorlijk slechte nummerherkenning dus. Het lijkt er dus op dat er alleen een match wordt gevonden wanneer het nummer *exact* overeenkomt. En met de integratie van gmail en contactpersonen krijg je vaak menselijk leesbare telefoonnummers bij de contactpersonen. Ik heb overigens +32 (0) 123456789 niet uitgeprobeerd. Ik heb daar ook niet echt hoge verwachtingen van.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Mad Marty

Mad Marty

Motrax schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:26:
Ik heb het net even zitten testen, ik weet niet of het Android specifiek is, of aan bepaalde apps ligt (standaard Samsung Galaxy S dialer).

Als ik een contactpersoon heb met het volgende nummer: +31612345678

En ik tik het volgende in om te bellen: 061234... dan wordt de contactpersoon niet herkend.
Nee, dat heb ik ook, je moet wel het juiste nummer invoeren, dat 06... hetzelfde is als +316... weet mijn telefoon ook niet. Als ik +3161234... invoer krijg ik gewoon het nummer + bijbehorende naam te zien in de dialer (heb ook alles met landcode ivm buitenland). Je kan ook niet een deel van een nummer invoeren trouwens.
Nog slechter is zelfs het volgende:

Ik heb een contactpersoon met het volgende nummer: 1234 567890 (daar zit een spatie bij het netnummer).

Ik tik het volgende in om te bellen: 1234... geen match. En het mooiste komt nog: je kan geen spaties invoeren bij het intikken, duh.
Als ik het volgende tik: 12345... geen match.

[...]
Dit is wel raar, bij '1234' zou-ie het nummer moeten laten zien afaik. Ik heb het net even getest, maar bij doet-ie het wel, ook als ik '12345678' invoer, herkent-ie dat dit nummer bij persoon 'Test' hoort met nummer '1234 5678'

Rail Away!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Excuus, ik tikte het nummer gewoon verkeerd in. Een spatie wordt dus wel goed herkend.

Maar goed, ik vermoed dat het zoekgedrag met de landcode standaard Android is en er niet veel aan te doen is. Wel jammer, want even een nummer intikken is er dus niet bij.

☻/
/▌

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:19
Motrax en Mad Party, kunnen jullie ook even je toestel type vermelden?

Ik heb het ook even getest op mijn Desire en heb toch betere ervaringen dan jullie, maar wel iets vreemd opgemerkt:

Ik ben Belg, dus alle nummers ofwel 0032 of +32 ervoor staan. Hier heeft hij geen enkel probleem mee om een nummer zoals 0032******** terug te vinden wanneer ik 0476 in begin te typen. Ook niet als het +32 ipv 0032 is. De 0 is echter wel verplicht voor 476...

MAAR ik heb dus ook een vriending, met een Nederlands telefoonnummer, en zij wordt op dezelfde manier niet herkend!
Zowel haar persoonlijk nummer 00316********* als haar werk nummer +316******* kunnen niet gevonden worden indien ik begin met 06... of 6...

Het lijkt dus of hij beter om kan met de Belgische landcode dan de Nederlandse.

Daarnaast vindt hij bij het intypen van 0486 ook een nummer als volgt terug: +32 486/21.43.61

Nummers moeten echter wel van vooraf aan beginnen met opzoeken, zoeken op de laatste 3 cijfers bijvoorbeeld zit er niet in.

(Taal op het toestel heb ik trouwens op Engels staan. En toestel in Nederland gekocht ;) )

Telefoonnummers verwijderd. Niet zo handig om die online te plaatsen.

[Voor 6% gewijzigd door RoD op 11-12-2010 14:37]

Anoniem: 362358

Quote het dan ook niet 8)7

[Voor 96% gewijzigd door RoD op 11-12-2010 14:37]

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:48
Bedankt voor info voor het tracken van je verloren telefoon. Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met de verschillend apps? Ik ga wavesecure eens testen. Je hebt een free trial en daarna kost het 19 dollar per jaar.

Lookout ga ik ook testen en Track en Protect ook, die laatste koop je door credits?

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:19
Anoniem: 362358 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:39:
[...]

Misschien een beetje off-topic, maar als dat haar echte telefoonnummers zijn is ze er niet zo blij mee dat je ze hier zo neerzet denk ik ;)
Haha natuurlijk de nummers allemaal gewijzigd :) Toch bedankt voor de bezorgdheid voor mijn relatie met mijn vriendin :D

• grun93
Yohsoog schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:54:
Haha natuurlijk de nummers allemaal gewijzigd :)
Dus je hebt nummers lopen te verzinnen zonder te controleren of dat misschien bestaande nummers zijn? Of kan je dat niks schelen omdat je die mensen toch niet kent? |:(

• Strider
  • Laatst online: 20:51
Heeft er iemand nog een tip voor een goede gallery app?

BlaBlaBla

• AzzKickah
  • Laatst online: 21-03 14:54

AzzKickah

06-CENSORED

grun93 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:10:
[...]

Dus je hebt nummers lopen te verzinnen zonder te controleren of dat misschien bestaande nummers zijn? Of kan je dat niks schelen omdat je die mensen toch niet kent? |:(
Wat ben je voor lutser dan als je die nummers gaat zitten proberen?
Laat staan 'terroriseren'...

Snap je punt wel, maar come on.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

AzzKickah schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:35:
[...]

Wie zegt dat hij ze zelf gaat proberen? Kunnen ook bots zijn die het internet afzoeken naar nummers (net als ze doe met e-mail adressen).

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• AzzKickah
  • Laatst online: 21-03 14:54

AzzKickah

06-CENSORED

jelmervos schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:54:
[...]

Wie zegt dat hij ze zelf gaat proberen? Kunnen ook bots zijn die het internet afzoeken naar nummers (net als ze doe met e-mail adressen).
Dat bedoelde ik niet :)
Ik bedoelde dat iemand die die nummers hier ziet staan, ze gaat lopen proberen.

Maar bots had ik zo gauw niet aan gedacht inderdaad :F
Strider schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:26:
Heeft er iemand nog een tip voor een goede gallery app?
De 3D gallery van Google zelf...

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

AzzKickah schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:35:
[...]

Snap je punt wel, maar come on.
valt te zien hoe knap ze is :p

• Strider
CLB schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:58:
[...]

De 3D gallery van Google zelf...
Die er standaard op staat?

Even een tip voor de Shazam gebruikers, update shazam niet! Als je hem updaten kun je nog maar 5x taggen per maand, indien je dan meer wilt taggen moet je de betaalde versie aanschaffen. Ik heb hem dus geupdate, heeft er nog iemand de oude versie in zijn bezit? :)

BlaBlaBla

Ik weet niet of die er bij jou standaard op staat.. bij mij niet in ieder geval...

• madmaus
Strider schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:34:
[...]

Ligt eraan welk toestel je hebt :)
Anders is er eentje beschikbaar in de market.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-03 08:37
Strider schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:34:
[...]

Even een tip voor de Shazam gebruikers, update shazam niet! Als je hem updaten kun je nog maar 5x taggen per maand, indien je dan meer wilt taggen moet je de betaalde versie aanschaffen. Ik heb hem dus geupdate, heeft er nog iemand de oude versie in zijn bezit? :)
Als je de oude versie vóór een bepaalde datum al gebruikte, blijf je onbeperkt kunnen taggen, en laat Shazam een betaalde status zien (je hebt dus niet betaald). Ik heb echter nog wel de oude apk.

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:09
Nog even over de nummerherkenning: Ik heb de Desire HD (stock ROM) en bij mij gaat hij wel goed met +316 en 06 om.

• Strider
madmaus schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:36:
[...]

Ligt eraan welk toestel je hebt :)
Anders is er eentje beschikbaar in de market.
Desire

BlaBlaBla

• madmaus
Market ;)

snelst te vinden onder de naam gallery 3d

• Boyd
  • Laatst online: 19-03 22:58
FabianNL schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:15:
[...]

Deze ondersteunt helaas alleen geen Nederlandse taal (zover ik weet), dus echt praktisch zal het niet werken.
idd.. dat is wel jammer..

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 16:00
madmaus schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:57:
[...]

Market ;)

snelst te vinden onder de naam gallery 3d
Ligt het aan mij of kan ik die niet vinden op mijn DHD en in de market?

• grun93
vinnieminnie schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 18:16:
Ligt het aan mij of kan ik die niet vinden op mijn DHD en in de market?
Ik weet niet of het of jou ligt, maar hier is ie.

• madmaus
of hier:

• vinnieminnie
Ah, de app is van Rayman50, ik zocht naar een 3d gallery app van Google inc.. Dat verklaart waarom ik hem niet kon vinden, bedankt!

Edit: Best een coole app, maar ik kan geloof ik niks costumizen en de menu-knop werkt ook een beetje vreemd. Desalniettemin een suppervette layout.

[Voor 36% gewijzigd door vinnieminnie op 10-12-2010 21:31]

• Stukfruit
  • Niet online
Er komt een grote update aan voor de Market:
http://4.bp.blogspot.com/_Mm75bF7VYrE/TQLxX9U8CFI/AAAAAAAAABM/i-y0vqtUz3w/s400/market-details%2B%25281%2529.png

Bron: http://android-developers...market-client-update.html

Allemaal goede veranderingen (hoewel ik het groen nog steeds afschuwelijk vind), maar ook eentje die door veel mensen minder zal worden gevonden: de refundperiode wordt teruggebracht van 24 uur naar 15 minuten.

Op zich begrijpbaar omdat er teveel mensen waren die bv. een game installeerden, het binnen een dag achter elkaar speelden en dan snel een refund aanvroegen, maar 15 minuten is wel heel erg kort.

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

Stukfruit schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:32:
Er komt een grote update aan voor de Market:
[afbeelding]

Bron: http://android-developers...market-client-update.html

Allemaal goede veranderingen (hoewel ik het groen nog steeds afschuwelijk vind), maar ook eentje die door veel mensen minder zal worden gevonden: de refundperiode wordt teruggebracht van 24 uur naar 15 minuten.

Op zich begrijpbaar omdat er teveel mensen waren die bv. een game installeerden, het binnen een dag achter elkaar speelden en dan snel een refund aanvroegen, maar 15 minuten is wel heel erg kort.
15 minuten vind ik inderdaad wel te weinig. 3 uur zou ik bijvoorbeeld beter vinden. Dan heb je toch al een idee hoe de app in elkaar zit, maar op 15 minuten heb je nauwelijks alle opties / instellingen bekeken.

• Stukfruit
  • Niet online
Het is niet bedoeld om uit te kunnen vinden hoe de app in elkaar zit he ;) Het is vooral om te zien of het ding uberhaupt wel draait op je apparaat, of het geen onzinding is wat je niet nodig hebt (als het maar 1 functie heeft dan zie je dat echt wel binnen een kwartier), enz.

* Stukfruit denkt dat (minstens) een half uur tot een uur beter zou zijn... Genoeg tijd om te kijken, maar ook net niet genoeg om veel apps "ff snel" te misbruiken en daarna weer het geld terug te vragen.

• boaty
  • Laatst online: 22-03 06:20
De andere kant is natuurlijk wel dat als een app slecht is dat je dat best wel snel doorhebt. Dus zo bekeken valt die termijn ook wel weer mee.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• vinnieminnie
Meh, 15 minuten is natuurlijk veel te weinig. Erg matig van Google dat ze dit zo doen, zal piraterij van apps ook alleen maar versterken.

• Stukfruit
  • Niet online
Want even snel een spelletje uitspelen of app gebruiken en je geld terugvangen is geen piraterij?

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:12

Sorbo

Uw hulp in huis!

Stukfruit schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 12:06:
Want even snel een spelletje uitspelen of app gebruiken en je geld terugvangen is geen piraterij?
Nee, dat is ook niet erg netjes. Maar aan de andere kant, met 15 minuten beperk je ook de gebruikers die wel gewoon willen betalen voor een app.

Zo probeerde ik afgelopen week Pocket God te spelen op mn Legend, die het dus niet bleek te doen. Alleen moest ik tussendoor wel even iets doen, met als gevolg dat ik m een uur later refundde. En ik heb zo'n gevoel dat ik zeker niet de enige ben die zn telefoon vooral tussendoor gebruikt...

Maak er een uur van en ik ben tevreden, dan heb je nog een keer de tijd om over te stappen, de bus te pakken, een klant te helpen, you name it.
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee