• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-05 12:51

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Weet je wat grappig is?
Taskkiller tools moet je niet gebruiken omdat Android de afgesloten delen weer opnieuw inladen, zodat er jo-jo effect ontstaat.
Maar ongeveer helft van batterij monitor tools hebben ook nog ingebouwde taskkiller om batterij langer te kunnen maken, de zogenaamde battery saver tools. Ze killen min of meer automatisch tasks. Mag dat wel?

Maken zulke battery saver tools hun woord waar of is gewoon grote leugen? En dat door hun bemoeienis ook uiteindelijk geeel meer stroom gaan verbruiken? Je mag het zeggen.

Waarom zijn de taskkillers zo slecht: zie de quote hieronder.
phobosdeimos schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:01:
Laten we het nogmaals herhalen: appkillers zijn slecht. Ze verminderen de performantie en hebben een negatief effect op je batterijlevensduur.
Stop met het gebruiken van task killers
Start de discussie maar. Dit is voor alle Android gebruikers, om elkaars ervaringen te delen hoe men veilig batterij werktijd zoveel mogelijk te strekken.

Niet battery saver-taskkiller kan ook verkeerd doen, het is ook hoe ze geprogrammeerd zijn. Teveel code of controles zorgen ook voor meer cpu werk, en dus ook meer verbruik.

Je mag om deze reden dus goede battery tools aangeven die inderdaad stroombesparend werken of zelf besparend werken (lees: weinig cpu last) want Android market zit vol met battery tools, je wordt beetje gek van. Sommigen gebruiken zelfs dezelfde namen. Battery Indicator is goed tool, maar er zijn paar tools met dezelfde naam.
Zoals ik al zei om 20:10:

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Aanrader: Watchdog
App die andere apps die op de achtergrond lopen in de gaten houdt en je waarschuwt als deze teveel CPU gebruiken en dus interessant zijn om toch te killen
Zie ook: http://www.androidworld.n...ger-met-android-gedachte/

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:47
Ik zou meteen die watchdog killen...
weer een actief programma op de achtergrond
Het is natuurlijk mooi om veel coole progjes te hebben draaien, flitsende actieve achtergronden, mooie widgets die met magie je op de hoogte houden van de activiteiten van je vrienden op hyves, facebook, etc. Of je aandelen, weer, files etc. Maar die moeten allemaal iets doen terwijl je telefoon op standby staat. Zo ook met batt savers, die draaien ook processen.

Wil je lang met je batt doen, haal zo veel mogelijk (actieve) widgets weg, geen actieve achtergrond en draai weinig processen.
Een killer gebruik ik zelden, alleen als ik het gevoel heb dat iets blijft hangen (telefoon wordt warm in standby of traag)

@hier onder
kun je wel lekker zuchten, maar dan kun je dat wel blijven doen op tweakers, aangezien het wel vaker voorkomt dat mensen het niet met elkaar eens zijn

[Voor 89% gewijzigd door rinkel op 16-11-2010 20:38]

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

rinkel schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:24:
Ik zou meteen die watchdog killen...
weer een actief programma op de achtergrond
*zucht*. Een extra programma op de achtergrond maakt geen biet uit voor Android, zolang deze correct geprogrammeerd is en dus geen CPU opslokt. Geheugen gebruiken doet Watchdog sowieso al vrijwel niet, CPU op de achtergrond ook niet (poling intervallen kun je instellen, realtime cpu poling gebruikt veel cpu)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:52
ik denk dat je een combo moet nemen van zo min mogelijk programma's en tasker ! dus geen gps aan bij niet gebruiken van maps enzo... dan voorkom je een hoop ellende !

Geen wifi aan als je niet thuis bent, ben je in een mac donalds of een ander free wifi punt dan pas de wifi aan doen etc... Dan bespaar je geheugen en energie !

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-05 12:51

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
CLB schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:20:
Zoals ik al zei om 20:10:
(andere topic over Taskkillers)
Ah, nog een topic. Deze heeft meer aandacht op battery tools die pogingen doen om tijd te rekken (ze kunnen dingen aan en uit zetten of bieden de mogelijkheid aan) en processen killen waar nodig is.
Is automatische taskkiller in battery saver tool veiliger of toch maar niet doen?

Ik heb nu wel genoeg aan de percentage icoon en de overzicht van verbruikers zit me wel goed.

Voor overzicht cpu verbruik gebruik ik OSMonitor voor, die laat details wat zien.
En Advanced System met grafieken om gedrag te bekijken.

Ik weet dat er ook tools zijn die cpu processen kan loggen en zo overzicht van cpu verbruikers kan laten zien. Zo weet je wat er allemaal draait en dus boosdoeners kan opsporen.

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04:38
Ik gebruik system panel om het eea bij te houden, maar ik kill eigenlijk nooit iets. Me verbruik is idle (met auto-sync (gmail) en dus ook mobiel internetverkeer aan, maar het scherm uit) 1% per uur en dat vind ik heel acceptabel.

Ik heb trouwens een Desire met DeFrost 6.0e erop. Onder de stock sense rom vond ik het idle verbruik echt veel te hoog, dus vandaar op zoek gegaan naar een zuiniger alternatief.

Het motto is dus wat mij betreft: Een zuinige rom is het halve werk.

[Voor 8% gewijzigd door StarC op 16-11-2010 22:00. Reden: motto toegevoegd]

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-05 12:34
Gandalf68 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:04:
ik denk dat je een combo moet nemen van zo min mogelijk programma's en tasker ! dus geen gps aan bij niet gebruiken van maps enzo... dan voorkom je een hoop ellende !

Geen wifi aan als je niet thuis bent, ben je in een mac donalds of een ander free wifi punt dan pas de wifi aan doen etc... Dan bespaar je geheugen en energie !
GPS staat sowieso niet aan als er geen app is die GPS nodig heeft.
Bij WiFi kan het wel zo zijn dat deze regelmatig even op zoek gaat of er een verbinding in de buurt is, volgens mij zijn er apps voor die locatie based kijkt of je een wifi verbinding kan maken en dan op zoek gaat, ipv constant op zoek te zijn.

Bij mij staat het altijd allemaal aan, zolang ik overdag redt met een batterij lading is dat prima. 's avonds de telefoon in de oplader werkt voor mij, waarom zou ik dat maar eens in de twee dagen (moeten) willen doen?

site

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 09:20

koekiemonster

want a cookie

Op mijn Galaxy Spica had ik Advanced Task Manager staan met auto-kill aan.
Dit resulteerde in een batterijduur van nog geen halve dag ten opzichte van voorheen een gehele dag.
Het duurde echter enige tijd voordat ik doorhad waarom mijn batterij praktisch leegliep in enkele uren.
Sindsdien kan je mij alles wijsmaken, maar die taskkillers zijn no-way goed voor je smartphone.

Ik geloof er niet meer in. Onze gedachte van lopende processen die gekilled moeten worden die gaan hier niet op, zeker niet gezien de task managers zelf ook bijzonder veel van de batterij eisen.

[webhero.nl]

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:39
koekiemonster heeft het bij het rechte eind. Bij Android is het niet zo dat background processen CPU verbruiken. En als je processen gaat killen, moeten die straks opnieuw opgestart en gecached worden, en dat kost je hopen aan prestatie.
Plus inderdaad moet je task killer software zelf nog eens draaien, en die is WEL constant actief.
Resultaat: je batterij is plots sneller leeg dan voordien.

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:08
StarC schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:58:
Het motto is dus wat mij betreft: Een zuinige rom is het halve werk.
Precies, meer effect dan wat dan ook heeft het installeren van een zuinige, nieuwe kernel (undervolted) en gebruik van betere CPU throttling met Set CPU op On demand en klokfrequenties overeenkomstig met de kernel. Ook het systeem ROM en de radio ROM kunnen helpen het batterijgebruik te beperken.

Met mijn custom setup (Nexus One, Cyanogen 6.0) heb ik met 3G aan, autosync (Gmail, calender e.d.) aan, Buienalarm 15min interval en Beautiful Weather 2 uur interval aan een stand-by verbruik van zo'n 0,6-0,7% per uur (afhankelijk van of ik onderweg ben of niet). Zet ik thuis Wifi aan dan daalt dat verder tot onder de 0,5% per uur.

• Anoniem: 162481
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
davidov2008 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:30:
[...]

Precies, meer effect dan wat dan ook heeft het installeren van een zuinige, nieuwe kernel (undervolted) en gebruik van betere CPU throttling met Set CPU op On demand en klokfrequenties overeenkomstig met de kernel. Ook het systeem ROM en de radio ROM kunnen helpen het batterijgebruik te beperken.

Met mijn custom setup (Nexus One, Cyanogen 6.0) heb ik met 3G aan, autosync (Gmail, calender e.d.) aan, Buienalarm 15min interval en Beautiful Weather 2 uur interval aan een stand-by verbruik van zo'n 0,6-0,7% per uur (afhankelijk van of ik onderweg ben of niet). Zet ik thuis Wifi aan dan daalt dat verder tot onder de 0,5% per uur.
+1 (al is 1 een beetje karig)

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-03 11:13
Het doet mij een beetje denken aan het Windows 9x-tijdperk. Toen stikte het ook van de software om je RAM-geheugen "op te schonen" en zelfs om het te defragmenteren :') (het zal nog steeds wel bestaan). Uiteindelijk deed dat ook meer kwaad dan goed. Nu stond Windows 9x natuurlijk niet bekend om zijn stabiliteit, maar moderne besturingssystemen beschikken over prima geheugenmanagement en werken het beste als je ze gewoon hun werk laat doen. Ik neem aan dat dat voor Android ook geldt.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 21:45
Ik heb ook wat geprobeerd en al die taskkiller/energysafe troep is er af. :) Nooit meer problemen met het toestel.
Ik heb nu (bewust) twitter een weerwidget, een nieuwsding, you tube widget. een heel fraaie live wallpaper > dat kost gewoon energie, en dat weet ik/je
En als ik mijn toestel kaal maak en 3g uitzet doe ik ruim 3x zo lang met mijn acculading.

dus je hebt zelf je energiegebruik in de hand

There is no such thing as too much coriander.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:36
ik zie heel vaak dat de app Xbmc remote draait, terwijl ik deze soms wel een week niet gebruik. sowieso als ik de telefoon aanzet maar ook later. task killer killt deze automatisch. veel apps staan op de ignore list omdat deze nu eenmaal horen te draaien op de achtergrond.
maar voor een app als xbmc remote vind ik de task killer dus wel nuttig..

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-04 18:48

LightYears

wilt geen iPod

Een task killer gebuik ik sinds de hero niet meer, kan je beter met een tool ala automemory manager de android kill table aanpassen, is geen apart programma voor nodig (pro's editen die waardes zelf).
Wat ik wel gebruik zijn setcpu (underclock de cpu als je scherm uit staat) en powersaver die a.d.h. van events (niet met polling dus) schakelt tussen 0g,2g of 3g. Waarom zou je alles syncen terwijl je toch aan het slapen ben? Stel het programma zo in dat die juist synct ~ 30 minuten of 0 minuten voor je wakker wordt en je telefoon is geheel up2date als jij daar ook weer klaar voor bent :)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

LightYears schreef op maandag 22 november 2010 @ 00:46:
powersaver die a.d.h. van events (niet met polling dus) schakelt tussen 0g,2g of 3g. Waarom zou je alles syncen terwijl je toch aan het slapen ben? Stel het programma zo in dat die juist synct ~ 30 minuten of 0 minuten voor je wakker wordt en je telefoon is geheel up2date als jij daar ook weer klaar voor bent :)
is dat juicedefender? want powersaver vind ik niet in market :(

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een hele tijd ATK gebruikt op mijn Hero, omdat Android (2.1 stock) het nodig vond, als veel apps in het geheugen zitten, de Gmail-app automatisch af te sluiten. Als ik dan met ATK alle andere apps had gekilled, ging Gmail 'langer mee'. Met een Desire of ander toestel met meer geheugen dan de Hero lijkt het me niet nodig.

Verder vind ik het handig om een programma af te sluiten als het gecrasht is, de NU.nl-app wil dat nog wel eens nodig hebben.

Maar voor het regelmatig killen van programma's om de batterij langer mee te laten gaan, gebruik ik het niet meer.

• TigerXtrm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-06 15:39
Ik vind mijn batterij in principe lang genoeg mee gaan dus ik gebruik het ook niet. Ik vertrouw Android wel om het geheugen zelf te beheren en mijn wifi/gps staan standaard uit tot ik ze een keer nodig heb en dat is niet echt veel. Bij data intense dingen zoals HD video kijken op Youtube zet ik de wifi aan en als ik een keer op Google Maps bezig ben gaat de GPS nog wel eens aan. Maar als die beide uit staan dan gaat mijn batt soms wel net 3 dagen mee en dat vind ik meer dan voldoende.

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:56
Het enige waar ik mijn taskkiller voor gebruik is programma's makkelijk herstarten voor het geval er eentje vastloopt. Verder staat hij altijd uit.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:18

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
azz_kikr schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:28:
is dat juicedefender? want powersaver vind ik niet in market :(
JuiceDefender werkt aardig maar je bereikt hetzelfde als je slim met je verbinding en synchronisaties omgaat. Het enige wat hij doet is voorkomen dat je te vaak een dataverbinding hebt.

Is er een manier om services te verbieden? Zo heb ik bijvoorbeeld 'Soccer Livescores' welke een achtergrondservice wil draaien zodat hij regelmatig kan updaten. Ik wil echter helemaal niet dat hij update maar gewoon alleen handmatig scores opvragen, die optie staat echter niet in de instellingen dus de service blijft draaien en elke keer verbinding maken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• SavageX
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06-2018
Ik gebruik zelf Advanced Task Killer + Easy Battery Saver.

De advanced taskkiller werkt in mijn ervaring erg goed, er zijn inderdaad een Paar services die graag willen draaien, maar daar kom je na 1 keer refreshen snel achter, en dan ignore je die gewoon, soms lopen loze programma,s nog stiekem op de achtergrond, die de standaard taakbeheer niet eens ziet, en dan autokilt hij de open tasks, dat je niet op standby per ongeluk nog een game hebt draaien op de achtergrond etc. :)

Ikzelf wil dat liever niet, heb graag wat controle en het scheelt mij ook nog eens 80-90mb RAM!! ;)

Easy battery saver gebruik ik om bepaalde functies automatisch te saven as ik ze niet gebruik, zoals wifi als t scherm uit is etc.
Nacht beheer, soort van slaap modus.

Na install van BroodROM RC2 en deze tools is mijn foon batterijleven 400% beter, in mijn ervaring echt waar 3 dagen bij gewoon gebruik, misschien zelfs 4 :)

Ben altijd aan het testen met allerlei apps, maar deze 2 waren uiteindelijk wel fijn :)

Edit: Antutu cpu beheer tool vergeten, met smartass v2 setting voor mhz beheer.

[Voor 3% gewijzigd door SavageX op 16-01-2012 20:00]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee