In verschillende topics lees je vanalles over Task Killers.
Mijn vraag: Gebruik jij wel of geen Task Killer en waarom?
Mijn vraag: Gebruik jij wel of geen Task Killer en waarom?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Anoniem: 145867
[Voor 17% gewijzigd door RunaR op 18-04-2010 14:26]
mischien moet je is seePU installeeren en kijken hoe vaak je RAM nou daadwerkelijk vol stat;)Keypunchie schreef op zondag 18 april 2010 @ 14:16:
HTC Hero (met custom rom) en wel een taskkiller. En het is een van mijn meest-gebruikte progjes.
Op een gegeven moment is er gewoon een merkbare slowdown in de applicaties en in het scrollen. Taskkiller en *baf* alles loopt weer soepel.
Ik kan me voorstellen dat met de nieuwste snapdragons en meer geheugen het minder een issue is, maar met de underpowered hardware van de Hero is het toch wel noodzakelijk voor mij.
android since G1.
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
[Voor 15% gewijzigd door chevchelios op 20-04-2010 23:22]
Anoniem: 8504
[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 21-04-2010 10:43]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Heb je de ontwikkelaar ook aangeschreven dat dit het geval is, of blijf je gewoon deze kernel taak op je nemenMakkelijk schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:44:
Ik heb Fring vervangen voor ebuddy als messenger omdat Fring gruwelijk veel stroom gebruikte als hij actief was. Fring was wel af te sluiten. Ebuddy is dat volgens mij niet maar ik merk ook dat ik 's nachts 10% gebruik met ebuddy (en dat zonder internetconnectie..) terwijl dat zonder ebuddy 2% was.
Dat soort niet-slimme apps hebben dus duidelijk wel baat bij een task killer.
Maar de spica is toch rooted? Waarom gebruik je daar niet minfree manager om je geheugen beheer (via de android mechanismes) te optimaliseren voor de hoeveelheid geheugen?I-Heine-I schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:34:
ik merk op mijn galaxy spica met 2.1 dat taskkiller toch echt wel een vereiste is. De spica heeft namelijk maar zo'n 128mb RAM. Als je even verschillende programma's hebt gedraaid zit je zo op nog maar 25mb. En dan is de telefoon dus merkbaar slomer: het scrollen op je bureaublad gaat met veel lag en alles reageert minder snel. Na de tasks gekilled te hebben is hij weer razendsnel.
[Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 21-04-2010 10:58]
Anoniem: 81768
Hoe zit het met het verschil in accuduur? Moet je 'm nu eerder opladen of niet?Anoniem: 81768 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:09:
Ik heb vanaf dag 1 sinds ik mijn motorola milestone had een task killer gebruikt. Sinds enkele weken gebruik ik geen taskkiller en ik moet zeggen dat ik geen verschil in performance zie. Dus voor mij geen taskkiller.
Jah.. Da's een goede (qua openstaande apps). Dit is mij ook opgevallen en ik heb werkelijk geen flauw idee waarom dit het geval is!JarlSX schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:20:
wat ik zo vreemd vind, is dat er soms apps open staan, die ik helemaal niet gebruikt heb
zo had ik vanmorgen ineens TuneWiki in het lijstje van draaiende apps staan, die heb ik al weken niet gebruikt
vanmorgen even alles gekilled en ben nu in de gaten aan het houden welke apps er spontaan in de lijst van geopende apps verschijnen
zie nu net dat Maps ineens open staat, ook niet gebruikt
wat is overigens het verschil tussen android zelf de tasks laten killen of door een taskkiller, sturen ze niet allebei dezelfde SIGTERM naar het proces?
Ik ben dus nu sinds afgelopen zondag gestopt met killen. Mijn Desire heb ik 3 dagen gebruikt voordat deze weer aan de lader moest. Ik heb gebeld, gesmst, geinternet en een redelijke hoeveelheid foto's gemaakt. Kortom mijn Desire is goed gebruikt.chevchelios schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:21:
Is het niet zo dat het killen van applicaties die je niet meer nodig hebt een positieve invloed heeft op je accu?
Dus gewoon je app na gebruik killen met een taskiller, voordat je je telefoon op stand-by zet en je accu loopt minder snel leeg.
Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?
[Voor 0% gewijzigd door Flagg op 23-04-2010 09:59. Reden: typo's]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
[Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 01-05-2010 09:51]
Nickname does not reflect reality
Ja, want het geheugenbeheer is sinds Android 2.x drastisch achteruit gegaan hè?Langras schreef op zondag 02 mei 2010 @ 01:28:
Naar mijn idee werkt dit ook alleen met android 2.0 of hoger
Nickname does not reflect reality
↓ volgende bericht hieronder ↓
Anoniem: 354749
Dit hoort ook. Dat is normaal. In Windows wordt het geheugen van een applicatie ook pas vrij gegeven als het echt nodig is. Zodat mocht je de app kort na gebruik weer opstarten, niet alles opnieuw ingeladen hoeft te worden. Lees bovenstaande link nog maar eens. Te veel geheugen vrij is juist niet goed meer tegenwoordig. Geheugen is er om gebruikt te worden.Anoniem: 354749 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 09:15:
Ik geloof dat je wel een taskkiller nodig hebt, aangezien de meeste applicaties gewoon onder android niet helemaal goed afsluiten. Dan heb ik het ook applicaties die een knop hebben om het af te sluiten en deze sluit dan niet goed af. Hij blijft gewoon geheugen gebruiken
Anoniem: 354749
Goed ontwikkelde android applicaties zullen hier geen last van mogen hebben, maar de minder goed ontwikkelde wel.Anoniem: 354749 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 09:34:
Wat is hiermee probeer te zeggen is dat applicaties die nog openstaan ook gewoon af en toe was CPU power gebruiken. Ik kijk niet naar het geheugen wat ze gebruiken, maar naar de CPU power. Ik heb dit namelijk getest. En wat blijkt, dat sommige applicaties die niet zijn afgesloten ook af en toe wat CPU gebruiken. En dit is niet gezond voor je batterij duur.
Niet alle applicaties, maar sommige. Verschilt denkt ik per ontwikkelaar oid.
BlaBlaBla
Why waste time say lot word when few word do trick?
Anoniem: 145867
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details