• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04 20:24
In verschillende topics lees je vanalles over Task Killers.

Mijn vraag: Gebruik jij wel of geen Task Killer en waarom?

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50
Geen. Waarom wel? :)

Heb er geen behoefte aan. enige nut dat ik kan bedenken is vastgelopen programma's beëindigen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:51
Hier ook geen.
Bespaart me te ontdekken dat mijn wekker niet is afgegaan, omdat ik geen vinkje heb gezet etc.
Vastgelopen programma's worden netjes door Android zelf gekilled, dus daarvoor heb je het eigenlijk ook niet nodig.

@H: misschien een polletje toevoegen?

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:47
Geen. Wel gedaan.
- Voor het beëindigen van vastgelopen programma's gebruik ik liever service overzicht van android.
- Ben gestopt met het gebruik omdat ik diverse artikelen heb gelezen over 'waarom niet' en geen goede tegenargumenten heb gezien.

Sommige tasks moet je wel een beetje in de gaten houden, maar dat ligt dus meestal aan die applicaties. Ik merk bijvoorbeeld dat Fring merkbaar stroom vreet op de achtergrond. Gelukkig kun je die afsluiten via het menu.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Klont_44
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:44
Ik twijfel nog heel erg. Vooral omdat ik links en rechts hoor/lees dat je geen task killer moet gebruiken.

Maar toen ik laatst een dag probeerde zonder task killer merkte ik hoe super traag mijn telefoon ging, en heb er toen weer dankbaar gebruik van gemaakt.

• Freekazoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-11-2018

Freekazoid

PSN: FreekVR

Ik heb het ook een tijdje gebruikt maar merk niet zoveel verschil met/zonder.

Anoniem: 145867

Ik gebruikte hem eerst ook regelmatig maar het heeft volgens mij geen nut. De batterij gaat er volgens mijn gevoel er niet langer op door.
En idd zoals Maverick zegt.. soms om programma's die vastgelopen zijn af te sluiten is het wel handig. Heb dit trouwens maar 1x meegemaakt bij een drumprogramma waar de samples het niet meer deden.

Ik vraag me af wat google er van zegt.

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 17:53
Geen taskkiller!

Hierom: http://developer.android....fundamentals.html#actlife
Android regelt het zelf. Het is geen windows. Als de programmeurs goed opgelet hebben gaan taken op de achtergrond in pause modus. Er valt dus weinig te managen. Vrij geheugen is verspilt geheugen. Veel vrij geheugen betekent alleen dat het weer vol geladen moet worden op het moment dat je iets start. Als je een programma wilt afsluiten gebruik gewoon de back knop om uit het programma te gaan.

Ok, ik gebruik Autokiller, die verandert wat instellingen in de android native taskmanager. Je hebt wel root nodig of een custom rom, maar het is volgens mij de enige correcte manier van tasks en memory management.

[Voor 17% gewijzigd door RunaR op 18-04-2010 14:26]

ISS Detector en meer voor Android

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
HTC Hero (met custom rom) en wel een taskkiller. En het is een van mijn meest-gebruikte progjes.

Op een gegeven moment is er gewoon een merkbare slowdown in de applicaties en in het scrollen. Taskkiller en *baf* alles loopt weer soepel.

Ik kan me voorstellen dat met de nieuwste snapdragons en meer geheugen het minder een issue is, maar met de underpowered hardware van de Hero is het toch wel noodzakelijk voor mij.

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:00
Keypunchie schreef op zondag 18 april 2010 @ 14:16:
HTC Hero (met custom rom) en wel een taskkiller. En het is een van mijn meest-gebruikte progjes.

Op een gegeven moment is er gewoon een merkbare slowdown in de applicaties en in het scrollen. Taskkiller en *baf* alles loopt weer soepel.

Ik kan me voorstellen dat met de nieuwste snapdragons en meer geheugen het minder een issue is, maar met de underpowered hardware van de Hero is het toch wel noodzakelijk voor mij.
mischien moet je is seePU installeeren en kijken hoe vaak je RAM nou daadwerkelijk vol stat;)

ik draai nml m'n G1 zonder taskiller, m'n ram is altijd > 50% vrij... (ok ik gebruik wel een swap partitie, 96mb) en de enige reden dat m'n telefoon soms stotterd is omdat de cpu load 100% is..

android since G1.

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-06 00:02
Hier staat op mijn Magic Voda wel Advanced Task Manager, maar die heb ik niet ingestld op automatisch afsluiten. Alleen als ik een slecht geschreven app heb gebruikt (bijvoorbeeld NU.nl) sluit ik hem af met ATM. Ik heb denk ik een week de automaat gebruikt, en ik heb nog nooit zoveel gedonder gehad als toen.
Nu is het een backup. En daarbij kan je ook meteen programma's uninstallen zonder het bekende "Why?".
Zelfs met mijn gelimiteerde geheugen; zonder gaat prima.

• waterstof
Vandaag al een dagje de task killer niet gebruikt.

Merk er inderdaad weinig van behalve dat er aan het begin van de dag zo'n 280 mb aan vrij geheugen was en nu nog zo'n 60 mb. Maar absoluut geen slowdowns.

Zal dit nog even blijven proberen en kijken hoe het verder gaat.

Heb een Desire, btw.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:03

djunicron

*click-swoosh-thud*

Task killers zijn leuk en waren op de Hero 2.73.4xxxxxxx roms van HTC wel een beetje nodig. Die zaten namelijk als je niets deed op 60mb vrij en die gingen pas rond de 20mb dingen killen als ze ook echt background draaide.

Veel gemodificeerde roms lieten wat minder ruimte vrij. M'n huidige ASOP 2.1 Rom met Dalvik JIT VM ingebouwd heeft ook nog maar 32mb vrij als ik dingen niet kill. Maar eigenlijk werkt dat nog wel ok.

Mijn grootste probleem met android & taskkillers is dat er eigenlijk niets te killen valt. Market & Gtalk storage en de launcher zijn gelinkt aan de sync settings, welke ook weer aan de com.android hangen. Deze kan je niets aan doen anders doet je klok het dus niet, je push of je imap/exchange het niet en als je iets doet dat dit nodig heeft, start alles toch weer op.

Browser sloot ik op 1.5 en 1.6 nog wel, huidge builds zijn goed genoeg om redelijk om te gaan met de ruimte.
HTC's twitter app is wel een ramp: Peep neemt zo nu en dan gewoon een MB of 16 in gebruik, voor niets eigenlijk. Die gebruik ik dus gewoon niet meer. Dingen als m'n SlideIT keyboard wil ik ook niet sluiten en de music player in ASOP 2.1's is vaak maar 400kb, dus ik zou niet weten wat ik zou moeten sluiten. Ik heb het opgegeven alle "empty state" (of anders: soon to be destroyed) dingen zelf sluiten heeft geen nut: Android doet dat wel zelf voor je.

En verder is er gewoon niets te autokillen... Dat is ook het eerste wat ik meestal uit andermans roms sloop... Het lijkt sneller te werken, maar ondertussen worden continue samenhangende belangrijke apps erdoor onderbroken. En ja, als je sync uit hebt staan gaat je batterij langer mee. Maar dan zet ik liever sync gewoon uit voor alles met een widget als dat het altijd maar geautokilled wordt.

• waterstof
Inmiddels 2 dagen niet gekilled, mijn Desire loopt nog als een zonnetje. Inmiddels wel nog 'slechts' 48 mb vrij.

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:22
Mensen die hem gebruiken ondervinden enkel en alleen maar het placebo effect. Ik gebruik intussen enkele weken geen task killer en alles loopt nog steeds even vlot. Het is puur psychologisch dat jullie het sneller aanvoelen

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04 14:41
ben ik het niet mee eens. net wat Keypunchie zegt, op een gegeven moment wordt het toestel traag, dan knal je er even alles uit wat je niet gebruikt en hij is weer snel, daar is niks psychologisch aan

wat misschien wel kan zijn, is dat het per toestel en/of android versie verschilt

jij hebt een Desire met 576 ram en android 2.1
mijn magic heeft 'maar' 288mb en android 1.6

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

• waterstof
Dag 3, alles draait nog steeds soepel...

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:30
Is het niet zo dat het killen van applicaties die je niet meer nodig hebt een positieve invloed heeft op je accu?
Dus gewoon je app na gebruik killen met een taskiller, voordat je je telefoon op stand-by zet en je accu loopt minder snel leeg.

Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?

[Voor 15% gewijzigd door chevchelios op 20-04-2010 23:22]

Anoniem: 8504

Hier kan je precies vinden waarom je géén taskkiller hoeft (en niet moet) gebruiken:

http://developer.android.com/guide/topics/fundamentals.html

Android heeft een wel doordacht process life cylcle management systeem, waarbij goed geschreven applicaties precies gebruiken wát- en actief zijn áls ze nodig zijn.

Ik zel hierbij expliciet goed geschreven programma. Hoewel applicaties er van nature uiterlijk bij android beter uitzien als bijvoorbeeld de echte crappy windows mobile programma's, kan een foute programmeur toch redelijk schade aanrichten.

Als je dus een probleem hebt met een trage telefoon na verloop van tijd, zal dit zeer hoogstwaarschijnlijk aan een loslopende applicatie te wijten zijn. Je moet dan geen taskkiller instaleren, maar op zoek gaan naar deze applicatie en hem vervangen door een goed functionerende.

Hoewel taskkillers tegenwoordig steeds beter omgaan met het systeem, is android er domweg niet voor gebouwd om processen zomaar af te schieten. Android zelf doet dat veel eleganter en veiliger, waarbij je systeem consistent blijft en je niet zomaar vreemde zaken gaat krijgen (alarms die niet meer werken, force close van Sense e.d.).

Qua geheugen moet je afstappen van de Windows gedachte dat meer vrij geheugen beter is. Linux/Unix en dus ook android in dit geval gebruikt het geheugen ook voor zaken zoals caching en buffering. Er zit een gulden middenweg in, maar domweg meer geheugen vrijmaken heeft ook geen enkele zin..

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 21-04-2010 10:43]

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:47
Ik heb Fring vervangen voor ebuddy als messenger omdat Fring gruwelijk veel stroom gebruikte als hij actief was. Fring was wel af te sluiten. Ebuddy is dat volgens mij niet maar ik merk ook dat ik 's nachts 10% gebruik met ebuddy (en dat zonder internetconnectie..) terwijl dat zonder ebuddy 2% was.

Dat soort niet-slimme apps hebben dus duidelijk wel baat bij een task killer.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Makkelijk schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:44:
Ik heb Fring vervangen voor ebuddy als messenger omdat Fring gruwelijk veel stroom gebruikte als hij actief was. Fring was wel af te sluiten. Ebuddy is dat volgens mij niet maar ik merk ook dat ik 's nachts 10% gebruik met ebuddy (en dat zonder internetconnectie..) terwijl dat zonder ebuddy 2% was.

Dat soort niet-slimme apps hebben dus duidelijk wel baat bij een task killer.
Heb je de ontwikkelaar ook aangeschreven dat dit het geval is, of blijf je gewoon deze kernel taak op je nemen :+

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-05 12:52
ik merk op mijn galaxy spica met 2.1 dat taskkiller toch echt wel een vereiste is. De spica heeft namelijk maar zo'n 128mb RAM. Als je even verschillende programma's hebt gedraaid zit je zo op nog maar 25mb. En dan is de telefoon dus merkbaar slomer: het scrollen op je bureaublad gaat met veel lag en alles reageert minder snel. Na de tasks gekilled te hebben is hij weer razendsnel.

I-Heine-I schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:34:
ik merk op mijn galaxy spica met 2.1 dat taskkiller toch echt wel een vereiste is. De spica heeft namelijk maar zo'n 128mb RAM. Als je even verschillende programma's hebt gedraaid zit je zo op nog maar 25mb. En dan is de telefoon dus merkbaar slomer: het scrollen op je bureaublad gaat met veel lag en alles reageert minder snel. Na de tasks gekilled te hebben is hij weer razendsnel.
Maar de spica is toch rooted? Waarom gebruik je daar niet minfree manager om je geheugen beheer (via de android mechanismes) te optimaliseren voor de hoeveelheid geheugen?

http://forum.xda-develope...?t=645539&highlight=spica

Op deze manier laat je de kernel gewoon het werk doen en blijft je OS consistent.

Overigens ben je met een custom rom wel afhankelijk van de kwaliteit van de betreffende ROM. Ik vind het allang knap dat ze 2.1 redelijkerwijs aan de praat krijgen in 128MB, laat staan een niet speciaal voor dit toestel ontwikkelde rom. Ik kan me dan inderdaad voorstellen dat Android er zelf ook moeite mee krijgt ;)

@Hieronder, dan doe je echt iets niet goed, ik heb ook een hero 1.5 enkele maanden zonder reboot gebruikt zonder taskkiller (wel met minfree manager) en hij bleef gewoon razendsnel (Mr.Bang). Welke processen kill je dan steeds waardoor hij sneller wordt?

[Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 21-04-2010 10:58]

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Op mijn Hero 1.5 heeft het absoluut wel zin om iedere anderhalve dag even taskkiller te runnen om hem weer vlot te maken.

• JarlSX
wat ik zo vreemd vind, is dat er soms apps open staan, die ik helemaal niet gebruikt heb

zo had ik vanmorgen ineens TuneWiki in het lijstje van draaiende apps staan, die heb ik al weken niet gebruikt
vanmorgen even alles gekilled en ben nu in de gaten aan het houden welke apps er spontaan in de lijst van geopende apps verschijnen

zie nu net dat Maps ineens open staat, ook niet gebruikt

wat is overigens het verschil tussen android zelf de tasks laten killen of door een taskkiller, sturen ze niet allebei dezelfde SIGTERM naar het proces?

Anoniem: 81768

Ik heb vanaf dag 1 sinds ik mijn motorola milestone had een task killer gebruikt. Sinds enkele weken gebruik ik geen taskkiller en ik moet zeggen dat ik geen verschil in performance zie. Dus voor mij geen taskkiller.

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:30
Anoniem: 81768 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:09:
Ik heb vanaf dag 1 sinds ik mijn motorola milestone had een task killer gebruikt. Sinds enkele weken gebruik ik geen taskkiller en ik moet zeggen dat ik geen verschil in performance zie. Dus voor mij geen taskkiller.
Hoe zit het met het verschil in accuduur? Moet je 'm nu eerder opladen of niet?

JarlSX schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:20:
wat ik zo vreemd vind, is dat er soms apps open staan, die ik helemaal niet gebruikt heb

zo had ik vanmorgen ineens TuneWiki in het lijstje van draaiende apps staan, die heb ik al weken niet gebruikt
vanmorgen even alles gekilled en ben nu in de gaten aan het houden welke apps er spontaan in de lijst van geopende apps verschijnen

zie nu net dat Maps ineens open staat, ook niet gebruikt

wat is overigens het verschil tussen android zelf de tasks laten killen of door een taskkiller, sturen ze niet allebei dezelfde SIGTERM naar het proces?
Jah.. Da's een goede (qua openstaande apps). Dit is mij ook opgevallen en ik heb werkelijk geen flauw idee waarom dit het geval is!

Qua SIGTERM, als je een proces killed via de Proces manager kill je eigenlijk de virtual machine om de applicatie heen. Ik vraag me af hoe de applicatie zelf omgaat met dit signaal.. Ik kan alleen vinden dat android native (NDK) processen hiermee om kunnen gaan. Voor zover ik weet, niet de apps die draaien in de VM.

De interne taskkiller gebruikt android mechanismes zoals de Least Recently Used, LRU en prioriteiten lijsten OOM killer (Services en voorgrond processen e.d. niet zomaar killen) waardoor je systeem veel stabieler blijft. Een alarm proces bijvoorbeeld is erg belangrijk en zal door de interne taskkiller gespaard blijven (totdat memory écht critical wordt, maar dat is een uitzondering als het goed is).

• waterstof
chevchelios schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:21:
Is het niet zo dat het killen van applicaties die je niet meer nodig hebt een positieve invloed heeft op je accu?
Dus gewoon je app na gebruik killen met een taskiller, voordat je je telefoon op stand-by zet en je accu loopt minder snel leeg.

Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?
Ik ben dus nu sinds afgelopen zondag gestopt met killen. Mijn Desire heb ik 3 dagen gebruikt voordat deze weer aan de lader moest. Ik heb gebeld, gesmst, geinternet en een redelijke hoeveelheid foto's gemaakt. Kortom mijn Desire is goed gebruikt.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 12:32

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Op me dext wel een taskkiller, maar dat is puur omdat een aantal apps die ik gebruik geen optie hebben 'niet' in de achtergrond te blijven draaien en data op te halen.
Dus gewoon een autokiller waar deze apps aangevinkt staan, scheelt wel een paar uurtjes batterij.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Sinds gisteren heb ik er ook één op mijn Hero staan (Advanced Task Manager Free).

Daarvoor eigenlijk niet nodig gehad, maar gisteren wat zitten prutsen (spelletjes, internetten, navigeren) en daarna had ie het er toch ff moeilijk mee, langzaam scrollen ed, programma's die af en toe haperden.

Daarna atmf geïnstalleerd wat apps eruit gemikt die ik toch niet gebruikte op dat moment (navigatie oa) en daarna de tm ook weer afgesloten en hij liep weer als een zonnetje.

Een herstart was ws ook voldoende geweest, maar ik ben eigenlijk nieuwsgierig hoe lang ik dat uit kan stellen voordat het echt een keertje móet. Uptime is nu pas 39:32 uur, en de awake time is 17:25 uur (44% ja ik gebruik hem redelijk veel :p), dus schiet nog niet echt op, maar ben benieuwd hoe lang de Hero het vol kan houden.

[Voor 0% gewijzigd door Flagg op 23-04-2010 09:59. Reden: typo's]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 69767
  • Niet online
Hier een duidelijke uitleg hoe Android met applicaties/processen omgaat. Android killt zelf dingen, dus een taskkiller is niet nodig. Niet iedere App die je ziet in Taskkiller is ook werkelijk actief, maar kan zich gewoon in een save-state bevinden. Daardoor denk je misschien dat ie actief draait, maar dat is dus niet zo.

http://android-developers...itasking-android-way.html

[Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 01-05-2010 09:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 13:49
Wat in theorie natuurlijk allemaal heel mooi is, maar op memory-crippled Android devices zoals een 32B Magic is de telefoon gewoon smoother en meer responsive na het killen van wat zinloze taken die zich op de achtergrond hebben genesteld.

Of die nu aktief zijn of in een save state staan is irrelevant, na het killen ervan is de telefoon gewoon weer even "wakker". Na verloop van tijd wordt 'ie dan weer wat langzamer uiteraard, en dus klik je weer even op een widget. Zal heus wel een grote portie placebo bij zitten maar als je weinig geheugen hebt is het (of lijkt het) soms nodig.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JarlSX
en dat is zelfs zo op de 32a

denk dat de eindconclusie is, dat iedereen het voor zichzelf moet uitmaken
gewoon proberen zonder killer, lukt dat, houden zo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-06 16:29
Naar mijn idee werkt dit ook alleen met android 2.0 of hoger

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 13:49
Langras schreef op zondag 02 mei 2010 @ 01:28:
Naar mijn idee werkt dit ook alleen met android 2.0 of hoger
Ja, want het geheugenbeheer is sinds Android 2.x drastisch achteruit gegaan hè? :S

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-05 19:19

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Ik heb wel een taskkiller op me Nokia 5800, 1 maal per dag draai ik die en soms meer.
Merk wel een verschil kwa batarijduur, sommige progamma`s blijven doordraaien ook al sluit je ze.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 354749

Ik geloof dat je wel een taskkiller nodig hebt, aangezien de meeste applicaties gewoon onder android niet helemaal goed afsluiten. Dan heb ik het ook applicaties die een knop hebben om het af te sluiten en deze sluit dan niet goed af. Hij blijft gewoon geheugen gebruiken en af en toe was CPU power en dit gaat ten kosten van je accu. Ik heb het dan over applicaties van derden.

Wat mij verder ook is opgevallen is dat de meeste Taskkillers nog niet zo ver zijn en zien soms sommige programma's niet, terwijl deze nog wel in de achtergrond draaien. Met een process manager heb ik het wel kunnen zien en met een taskkiller niet :( . Het gaat misschien om 20% van de applicaties.
Dus ik hoop dat er binnenkort taskkillers komen die wel alle applicaties die nog op achtergrond draaien wel zien.

Dit is gewoon een minpunt van multitasking! Het systeem gaat er van uit dat je de applicatie nog verder zult gaan gebruiken na een switch en kan het natuurlijk niet afsluiten. Verder moet er in iedere applicatie een "close" of "exit" knop komen die het mogelijk maakt om de applicatie daadwerkelijk te kunnen afsluiten (misschien dat dit in de toekomst nog komt). (sommige applicaties hebben dit al, maar het werkt dan gewoon niet :( ).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 69767
  • Niet online
Anoniem: 354749 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 09:15:
Ik geloof dat je wel een taskkiller nodig hebt, aangezien de meeste applicaties gewoon onder android niet helemaal goed afsluiten. Dan heb ik het ook applicaties die een knop hebben om het af te sluiten en deze sluit dan niet goed af. Hij blijft gewoon geheugen gebruiken
Dit hoort ook. Dat is normaal. In Windows wordt het geheugen van een applicatie ook pas vrij gegeven als het echt nodig is. Zodat mocht je de app kort na gebruik weer opstarten, niet alles opnieuw ingeladen hoeft te worden. Lees bovenstaande link nog maar eens. Te veel geheugen vrij is juist niet goed meer tegenwoordig. Geheugen is er om gebruikt te worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 354749

Wat is hiermee probeer te zeggen is dat applicaties die nog openstaan ook gewoon af en toe was CPU power gebruiken. Ik kijk niet naar het geheugen wat ze gebruiken, maar naar de CPU power. Ik heb dit namelijk getest. En wat blijkt, dat sommige applicaties die niet zijn afgesloten ook af en toe wat CPU gebruiken. En dit is niet gezond voor je batterij duur.

Niet alle applicaties, maar sommige. Verschilt denkt ik per ontwikkelaar oid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:44
ik gebruik op m'n Desire geen task killer.
Alleen geen task killer i.c.m. de hyves app is waardeloos.
De home pagina kan je wel herladen, maar zodra je bijv. nieuwe krabbels wilt lezen kan dat niet omdat je die pagina niet kan herladen.
Dus moet ik eerst helemaal het menu van toepassingen in, even hyves gedwongen stoppen en dan opnieuw starten :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:01
Anoniem: 354749 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 09:34:
Wat is hiermee probeer te zeggen is dat applicaties die nog openstaan ook gewoon af en toe was CPU power gebruiken. Ik kijk niet naar het geheugen wat ze gebruiken, maar naar de CPU power. Ik heb dit namelijk getest. En wat blijkt, dat sommige applicaties die niet zijn afgesloten ook af en toe wat CPU gebruiken. En dit is niet gezond voor je batterij duur.

Niet alle applicaties, maar sommige. Verschilt denkt ik per ontwikkelaar oid.
Goed ontwikkelde android applicaties zullen hier geen last van mogen hebben, maar de minder goed ontwikkelde wel.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 20:35
Ik heb wel een taskkiller, in Bartender. Waarom? Enkele spelletjes en applicaties lopen op mijn Galaxy geregeld vast en omdat ik daar nog geen goede alternatieven voor heb kunnen vinden blijf ik ze maar gebruiken. Redstarpoker bijv. heb ik regelmatig moeten killen omdat ie niks anders meer deed als laden. Uit de pauzestand halen werkt niet omdat ie dan gewoon met hetzelfde laadscherm opend (logisch)

Why waste time say lot word when few word do trick?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 145867

Toen ik in het begin mijn hero gekocht had hoorde je dat iedereen een task killer had. Maar heb al 2 maand geen task killer gebruikt. En ook niet mijn hero opnieuw op moeten starten. Heb het wel 1x voor een programma moeten gebruiken die vast is gelopen. Even gekilled. Maar als je verder met je hero gaat is hij een tijd later vanzelf gekilled door android zelf? :?

Mijn ervaring.. hij gaat er niet langzamer op lopen als je geen task killer gebruikt. Wel happert hij heel even soms. Misschien dat hij op dat moment dan even geheugen vrij maakt of iets dergelijks.
En mijn task killer gebruik ik nu gewoon als een soort ctrl+alt+delete :+
(zou wat zijn als mijn task killer vastloopt.. haha :D )
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee