![]() Je hebt een nieuwe Android device, waarschijnlijk in PDA-vorm, helemaal leuk, superapparaatje.. Met zulke grote schermen ideaal om films op te kijken natuurlijk, maar Android speelt helaas niet alles. Dat wordt simpelweg converteren, converteren naar .mp4 is momenteel het handigste / snelste.. Maar met welk programma moet je dit doen, want er zijn er honderden, zo niet duizenden te vinden. Aangezien het .mp4 formaat ook iPod / iPhone compatible is zijn daar tig converters voor te vinden. Met de juiste instellingen kun je ook films converteren voor op je Android device. Aangezien veel Android devices een 'lage' resolutie hebben (480x320 pixels) zullen veel van deze programma's gewoon volstaan. Er komen steeds meer Android devices met 'hoge' resoluties, zoals de Milestone en de Liquid. Mensen hebben verschillende eisen qua resolutie, instellingen, geluidsstreams enzovoort... Dus mensen hebben / gebruiken ook allemaal verschillende programma'tjes, die ik hier wil gaan bespreken! Zelf heb ik een Motorola Milestone, een apparaat met een resolutie van maar liefst 854x480 pixels. Zodoende wil ik natuurlijk geen filmpjes kijken op QVGA (320x240) of VGA (640x480) resolutie ![]() Enkele programmaatjes die ik gebruikt / getest heb zijn:Wat ikzef zoek is dus een progsel wat aan deze eisen voldoet: - Kan naar hoge resoluties converteren, minimaal 720x... pixels - Kan veel formaten omzetten: .avi / .mpeg / matroska - Kan losse .srt ondertiteling gelijk inbakken in de .mp4 - Kan bij DVD's (lees .VOB) ook de ondertiteling kiezen en inbakken - Kan de film in delen converteren (bijvoorbeeld van 500MB / stuk) Maar nog geen enkel programma wat ik heb getest voldoet aan al deze eisen... Ik ga dit ook nog is even doornemen: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs, ook handig! Ik weet dat de Samsung Galaxy Spica I5700 standaard DivX ondersteuning bevat, dus dat hoeft niet vermeld te gaan worden. Ook is er momenteel slechts 1 programmaatje wat DivX kan afspelen op je Android device, namelijk YxFlash, maar dat werkt imho ook nog niet helemaal ideaal / vlekkeloos. Dus heb jij tips, ken jij progjes, heb jij goede instellingen voor je Android device? Meld het hier even! Meld er dan natuurlijk ook gelijk even bij, welke device je hebt, handig ivm de 'lage' en 'hoge' resolutie! -TS is made by CLB- Ga terug naar de inhoudsopgave |
[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 04-03-2010 18:00 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit