Acties:
  • 0 Henk 'm!
Convert to Android

Je hebt een nieuwe Android device, waarschijnlijk in PDA-vorm, helemaal leuk, superapparaatje..
Met zulke grote schermen ideaal om films op te kijken natuurlijk, maar Android speelt helaas niet alles.

Dat wordt simpelweg converteren, converteren naar .mp4 is momenteel het handigste / snelste..
Maar met welk programma moet je dit doen, want er zijn er honderden, zo niet duizenden te vinden.

Aangezien het .mp4 formaat ook iPod / iPhone compatible is zijn daar tig converters voor te vinden.
Met de juiste instellingen kun je ook films converteren voor op je Android device. Aangezien veel Android devices een 'lage' resolutie hebben (480x320 pixels) zullen veel van deze programma's gewoon volstaan.

Er komen steeds meer Android devices met 'hoge' resoluties, zoals de Milestone en de Liquid.

Mensen hebben verschillende eisen qua resolutie, instellingen, geluidsstreams enzovoort...
Dus mensen hebben / gebruiken ook allemaal verschillende programma'tjes, die ik hier wil gaan bespreken!

Zelf heb ik een Motorola Milestone, een apparaat met een resolutie van maar liefst 854x480 pixels.
Zodoende wil ik natuurlijk geen filmpjes kijken op QVGA (320x240) of VGA (640x480) resolutie :w

Enkele programmaatjes die ik gebruikt / getest heb zijn:Wat ikzef zoek is dus een progsel wat aan deze eisen voldoet:
- Kan naar hoge resoluties converteren, minimaal 720x... pixels
- Kan veel formaten omzetten: .avi / .mpeg / matroska
- Kan losse .srt ondertiteling gelijk inbakken in de .mp4
- Kan bij DVD's (lees .VOB) ook de ondertiteling kiezen en inbakken
- Kan de film in delen converteren (bijvoorbeeld van 500MB / stuk)

Maar nog geen enkel programma wat ik heb getest voldoet aan al deze eisen...

Ik ga dit ook nog is even doornemen: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs, ook handig!

Ik weet dat de Samsung Galaxy Spica I5700 standaard DivX ondersteuning bevat, dus dat hoeft niet vermeld te gaan worden. Ook is er momenteel slechts 1 programmaatje wat DivX kan afspelen op je Android device, namelijk YxFlash, maar dat werkt imho ook nog niet helemaal ideaal / vlekkeloos.

Dus heb jij tips, ken jij progjes, heb jij goede instellingen voor je Android device? Meld het hier even!
Meld er dan natuurlijk ook gelijk even bij, welke device je hebt, handig ivm de 'lage' en 'hoge' resolutie!

-TS is made by CLB-

Ga terug naar de inhoudsopgave

[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 04-03-2010 18:00 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 00:23
Lekkere fancy kleurtjes, maar waarom?

Nogmaals, Badaboom zuigt ballen. Als je de kwaliteit van badaboom wil, en nog sneller, ga dan voor een avisynth script met blur(1.5).blur(1.5).blur(1.5) en x264 --preset ultrafast.

Kan je even de instellingen geven die je in handbrake hebt gebruikt? (en waarom wil je per 500MB splitten?)

[ Voor 6% gewijzigd door dj_tjerk op 23-12-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom niet ;)

Bitrate 12500kbit / Resolutie schaalt uiteraard mee met het bronbestand, minimaal 720 pixels in de breedte
Audio maakt niet zo uit, 128kbit of hoger is gewoon goed. En waarom in meerdere files kunnen splitten...
Omdat ik geen Matroska-files om wil zetten in 720x480 pixels en met een eindbestand van 10GB blijf zitten =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:36

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ah, exact het topic wat ik nodig heb. Ik zit aankomende maandag 5 uur in de trein en wil dan op m'n Pulse wat series zetten. Reso 480x320 is dus voldoende. Welk progje werkt het best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf wat proberen is natuurlijk wel de insteek van dit topic =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 00:23
CLB schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:35:
Waarom niet ;)

Bitrate 12500kbit / Resolutie schaalt uiteraard mee met het bronbestand, minimaal 720 pixels in de breedte
Audio maakt niet zo uit, 128kbit of hoger is gewoon goed. En waarom in meerdere files kunnen splitten...
Omdat ik geen Matroska-files om wil zetten in 720x480 pixels en met een eindbestand van 10GB blijf zitten =)
"Uiteraard"? Bits per pixel is een waardeloze manier om constante kwaliteit te krijgen over meerdere video's. Zeker als je x264 gebruikt moet je niet zo de bitrate gaan instellen. (Doe sowieso nooit een single pass bitrate encode).

Als je constante kwaliteit wil, gebruik dan crf (ratefactor/RF) voor x264. Begin bij 20 en pas hem aan naar je behoeften (hoger = minder kwaliteit, lager = meer kwaliteit). Je hebt zo geen controle over de filesize, maar bij een ingewikkeldere video zal het bestand groter uitvallen dan bij een simpele video.

Ik heb geen idee wat de motorola droid aankan, dus misschien kan je proberen om eens een encode te maken met cabac en 8x8dct aan, en kijken of hij dat nog steeds afspeelt. Dan kan je telefoon namelijk high-profile :) Als je het op safe wil spelen met handbrake is een baseline profile encode als:
code:
1
<Query> -f mp4 -X 854 -Y 480 --keep-display-aspect -e x264 -q 20 -a 1 -E faac -6 dpl2 -R 48 -B 160 -D 0.0 -x 8x8dct=0:bframes=0:cabac=0:cqm=flat:weightp=0:level=31 -v 1</Query>
wel een goede. Maar we willen natuurlijk weten wat de limieten zijn van je telefoon, en niet met het simpelste wegkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik een keer een avi wil converteren die 550 pixels breed is, ga ik 'm niet scalen naar 720 pixels breed...

Voor de rest begrijp ik werkelijk niks van je input.. is pour moi echt n00btaal O-)

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-06 19:00

Balachmar

The truth is out there

Voor de mensen die ubuntu gebruiken, of de genoemde open source software voor windows gebruiken:
https://help.ubuntu.com/community/AndroidVideoEncoding

Hier worden verschillende methoden beschreven met verschillende software:
Avidemux
WinFF
Handbrake
ffmpeg
mencoder

Persoonlijk heb ik de ffmepg methode gebruikt. En die werkt goed. Ik denk alleen dat ik de volgende keer de audiokwaliteit misschien anders instel. Voordeel van ffmpeg is dat het een commandline applicatie is, dus ik kon het vrij eenvoudig over al mijn 24 seizoenen heen gooien. Je moet de output resolutie natuurlijk wel ff aanpassen voor je eigen resolutie. De waarden die daar staan zijn voor de G1 en consorten.
(Voor Ubuntu 9.10 gebruikers, als je x264 en AAC wilt gebruiken, bedenk dan dat de AAC library in Ubuntu is vervangen door een dummy. (Licentie problemen in de AAC library) Oplossing is het handmatig compilen van ffmpeg en de benodigde libraries (is niet moeilijk!) beschrijving hier: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=786095 )

[ Voor 12% gewijzigd door Balachmar op 24-12-2009 09:43 ]

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats dit topic even naar een specifieker, dus beter subforum :)

CSA > ABM

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Anoniem: 330021

Ik gebruik voor het omzetten Any Video Converter free, kan in principe alle formaten aan en doet zijn werk naar behoren. Om even jouw lijstje er bij te pakken:

- Kan naar hoge resoluties converteren, minimaal 720x... pixels

Ja, hij heeft meerdere resoluties waar je uit kan kiezen, en volgens mij kan je ze ook zelf instellen

- Kan veel formaten omzetten: .avi / .mpeg / matroska

Alles wat ik getest heb, (.flv/.avi/.mkv/.mpg) deed hij zonder problemen.

- Kan losse .srt ondertiteling gelijk inbakken in de .mp4

Niet dat ik weet, heb het in ieder geval nooit geprobeerd.

- Kan de film in delen converteren (bijvoorbeeld van 500MB / stuk)

Je kan wel de tijd kiezen van het bestand dat je wilt converteren, bijvoorbeeld van 00:00 tot 10:00.
Net even Any Video Converter Free geprobeerd en het resultaat is goed te noemen.. qua beeld dan..
Ik mis m'n geluid.. Op de computer speelt de .mp4 file wel.. Even kijken waar het probleem zit... =)

Zal het even updaten over hoe of wat! EDIT: Zo out of sync als wat... begrijp er niks van...

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 24-12-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Heb je Doubletwist nou al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Prima post, maar kun je voortaan je startpost in normale kleuren maken? Ik kan dit bijna niet lezen op m'n tv, en ik zal vast niet de enige zijn :)
@Hieronder
Om nou mijn TV meteen af te doen als slecht... Ik heb een prima TV. Het is alleen dat je er verder af zit. Als webdesigner leer je: of donkere tekst op lichte achtergrond, of lichte tekst op donkere achtergrond. Niet zwarte tekst op donkergrijze achtergrond. Kleine moeite toch? DM gebruik ik eigenlijk nooit, sorry als dat de gewoonte is.

[ Voor 54% gewijzigd door Flying Bobman op 25-12-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt aan je tv dan met z'n slechte contrastwaarden.. Tevens kan dit natuurlijk gewoon via DM worden gemeld!
En DoubleTwist nog niet geprobeerd, was me weer ontschoten! Misschien straks even checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 16:05
Balachmar schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:40:
Voor de mensen die ubuntu gebruiken, of de genoemde open source software voor windows gebruiken:
https://help.ubuntu.com/community/AndroidVideoEncoding
Bedankt! Net wat ik nodig had! Was al aan het spelen geweest met ffmpeg + mencoder maar de resultaten waren nog niet geheel naar tevredenheid. hiermee moet het iig lukken om video fatsoenlijk op de Milestone af te spelen ;)

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:04
Ik heb wat hulp nodig met het converteren van avi films met Handbrake.
Ik gebruik de apple universial settings;

resolutie 624*352
Anamorpic: none
Geen video filters
Video codec: H.264
Target size: 40 MB

Ik sla de file op als m4v file. Als ik hem vervolgens af wil spelen in Media Gallery krijg ik stotterend geluid en geen beeld. Met moeite krijg ik de media gallery afgesloten maar daarna loopt mijn Milestone retetraag. Iemand een oplossing danwel betere instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
naar .mp4 converteren =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:45
Met behulp van Meridian (een media player app voor Android) kun je losse srt bestanden automatisch laten lezen zodat je de ondertiteling niet hoeft in te bakken. Ik zal binnenkort even nakijken welke instellingen ik gebruik met SUPER, ik weet alleen dat het altijd lang duurt om een HD bestand om te zetten :p

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
Een mp4 container wordt automatisch m4v genoemd. Het is dat, of mkv container.
Inmiddels heb ik een video werkend van 32mb (20 minuten) en deze loopt redelijk soepel, maar de kwaliteit is om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thy... schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 22:17:
Een mp4 container wordt automatisch m4v genoemd. Het is dat, of mkv container.
Aan die automatische tenaamstelling en instellingen hoe je je toch niet te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
m4v files werken ook.
Alles werkt weer perfect nadat ik Regendetector en Photoshop heb geuninstalled. Morgen maar eens bekijken welke van de 2 m'n milestone zo vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Wel een AnyVideoConverter geprobeerd?

Te vinden op http://www.any-video-converter.com/

Daar kan je vanalles mee aanpassen en is gratis, hoge resoluties geen probleem, je kan eigen profielen maken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 19:34
Een beetje vreemd dat Handbrake min of meer wordt afgeraden in de startpost, dit is een prima programma voor het converteren van filmpjes naar je android! Gebruik gewoon een van de Iphone presets en pas waar nodig e.e.a. aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staat netjes uitgelegd waarom ik het niet goed vind, lijkt me duidelijk...

@ Megamind: Inmiddels ook al enkele keren geprobeerd, maar ik blijf de lipsync niet goed vinden..
We gaan gewoon verder met programma'tjes en instellingen testen.. Deel ze hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:50

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

CLB, hou je wel rekening met de frame rate (video) en samplefrequentie (audio) van het bronbestand? Mijn ervaring is dat wanneer je daarin gaat rommelen, er eigenlijk altijd out-of-sync issues optreden. Zorg dus dat je doelbestand de zelfde frame rate heeft en dezelfde samplefrequentie.

Ikzelf gebruik meestal SUPER of MediaCoder, alleen door onduidelijke errormessages (en geen zin om veel te kloten) gebruik ik nu even Xvid4PSP met de IPhone-preset die op zich goed werkt, maar wel vrij langzaam is (en minder mogelijkheden tot instellen).

Overigens, alle tips in het Video coderen voor je PMD gelden ook voor het converteren naar je Android device. Imho zijn twee topics dan ook een beetje veel van het goede.

[ Voor 21% gewijzigd door Mad Marty op 02-01-2010 15:51 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 19:34
CLB schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 15:17:
Staat netjes uitgelegd waarom ik het niet goed vind, lijkt me duidelijk...
Dat klopt, maar als je er zo'n 'officiële' startpost van maakt lijkt het mij persoonlijk wat handiger voor iedereen als je het wat meer op feiten en minder op meningen baseert. Ik waardeer de startpost wel echt hoor, ik weet zeker dat veel mensen er wat aan hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsjaa feiten zijn met zulke progsels erg moeilijk...
Ik doe moeilijk als er maar 1 woordje out of sync is, anderen vinden alles best..
Sommigen zien niet dat er frames worden geskipped, jij weer wel en jij ergert je daaraan.

Tevens is het niet m'n intentie om de TS telkens te updaten, maar kan men hier als
Tweakers gezamenlijk verschillende converters noemen, delen, samples posten en dergelijke..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Handbrake doet het voor mij prima, hoor. Inderdaad gewoon de iPhone/iPod Touch -preset gebruiken, eventueel nog de subtitles kiezen en gaan! De output kwaliteit voldoet prima voor mij (en is gewoon full-rate, hoor. Geen skips, zoals je in de OP gezet hebt).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt waarschijnlijk aan je toestel en de bijbehorende resolutie..
Ik ga geen 480x320 filmpjes kijken op een scherm met 2,5x zoveel pixels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:46

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

CLB schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:51:
Ligt waarschijnlijk aan je toestel en de bijbehorende resolutie.. Ik ga geen 480x320 filmpjes kijken op een scherm met 2,5x zoveel pixels!
Als je het verschil niet ziet waarom zou je het wel dan doen ;) Neemt alleen maar meer ruimte in en is nergens voor nodig imho.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:53:
Als je het verschil niet ziet waarom zou je het wel dan doen ;)
Neemt alleen maar meer ruimte in en is nergens voor nodig imho.
Je kijkt toch ook geen simpele divx'tjes op je Full HD televisie :)
AnyVideoConverter gebruik ik nu paar daagjes, werkt ansich best fijn..

Alleen jammer dat hij .vob bestanden niet om kan zetten met selectable subtitles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

CLB schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:36:
[...]

Je kijkt toch ook geen simpele divx'tjes op je Full HD televisie :)
AnyVideoConverter gebruik ik nu paar daagjes, werkt ansich best fijn..

Alleen jammer dat hij .vob bestanden niet om kan zetten met selectable subtitles...
Mwah verschil in resolutie is wel belachelijk groot bij divx en Full HD :/ ;)

Daarentegen 720P op een FullHD scherm zie je het verschil al veel minder. Dus wat dat betreft ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Achja meningen blijven daar altijd over verschillen natuurlijk =)

Ik ben niet van plan om 480x320 filmpjes te kijken op 'n 854x480 scherm! =)

TS is aangepast, meningen over verschillende softwareprogsels zijn eruit gehaad, iedereen blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

CLB schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 01:48:
Achja meningen blijven daar altijd over verschillen natuurlijk =)

Ik ben niet van plan om 480x320 filmpjes te kijken op 'n 854x480 scherm! =)

TS is aangepast, meningen over verschillende softwareprogsels zijn eruit gehaad, iedereen blij!
Heb je dan SUPER al geprobeerd? Deze converteert ook films, maar je kan eindeloos instellingen afstellen naar je eigen smaak. Nadeel is dat het wat tweaking verreist. Maar vermoedelijk kan je uiteindelijk wel je optimale resolutie krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 16:05
Bash script om om te zetten voor de milestone. Vereist ffmpeg met h264 encoder (zie eerdere post). Aan te roepen als './script mijnfilm.avi outputbestand hd' als de film hogere resolutie heeft dan je toestel, anders './script mijnfilm.avi outputbestand'. Als je de resoluties aanpast kan je deze ook voor andere android devices gebruiken. Audiokwaliteit ben ik nog niet helemaal happy mee, als iemand kan testen of er ook vervorming optreed bij slissende geluiden in een andere distro (ik gebruik ubuntu server x64 9.10) zou ik zeer dankbaar zijn.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
#!/bin/bash

echo "In:  $1"
echo "Out: $2"

rm "$2.mp4"

if [ "$3" = "hd" ]; then
# HD stuff
# scale down

echo "HD:  Yes"
        nice ffmpeg -i "$1" -vcodec libx264 -b 512k \
                -s 854x480 \
                -flags +loop+mv4 -cmp 256 -partitions +parti4x4+parti8x8+partp4x4+partp8x8+partb8x8 \
                -subq 7 -trellis 1 -refs 5 -bf 0 -flags2 +mixed_refs -coder 0 -me_range 16 -g 250 -keyint_min 25 -sc_threshold 40 \
                -i_qfactor 0.71 -qmin 10 -qmax 51 -qdiff 4 \
                -acodec aac -ab 256k \
                "$2.mp4"

else
# SD quality stuff
# Dont scale

nice ffmpeg -i "$1" -vcodec libx264 -b 512k \
                -flags +loop+mv4 -cmp 256 -partitions +parti4x4+parti8x8+partp4x4+partp8x8+partb8x8 \
                -subq 7 -trellis 1 -refs 5 -bf 0 -flags2 +mixed_refs -coder 0 -me_range 16 -g 250 -keyint_min 25 -sc_threshold 40 \
                -i_qfactor 0.71 -qmin 10 -qmax 51 -qdiff 4 \
                -acodec aac -ab 256k \
                "$2.mp4"
fi

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Hmmm, ik krijg met AnyVideoConverter toch een audio delay die in de originele video's niet zit.

[ Voor 31% gewijzigd door Apie! op 08-01-2010 10:48 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruik nu al een tijdje dat AnyVideoConverter en bevalt toch wel goed allemaal..
Resoluties zijn in te stellen, groter, kleiner, converteert goed weinig audio-hickups.
Kan veel bestanden aan, omzetten, converteren, ook bepaalde stukjes van films en dergelijke..

Voor DVD --> MP4 gebruik een IMTOO Video Converter (die ik ooit gekocht had voor m'n iPod Video)
werkt ook erg goed.. Heb ook nog een normale IMTOO Video Converter (niet voor DVD's) maar nog niet getest.
EDIT: Snel een filmpje omgezet met AnyVideoConverter en met IMTOO Video Converter.
Bronbestand was een .mpg bestand met resolutie 720x576 van 1,02GB, in beide progels omgezet.
AnyVideoConverter gaf netjes een bestand van 176MB bij een resolutie van 600x480
IMTOO Video Converter gaf netjes een bestand van 126MB bij een resolutie van 600x480

Kwaliteitsverschil zie ik eigenlijk nog niet, dus plusje voor IMTOO, straks is een paar speelfilms checken =)
IMTOO kan alleen geen subs inbakken, maar daar gebruik dan wel AnyVideoConverter voor :9

[ Voor 37% gewijzigd door CLB op 24-01-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* CLB is helemaal happpy *O*

AnyVideoConverter is vandaag geupdatet, veel meer profielen, waaronder een Android Nexus One profile :)
AnyDVDConverter heb ik vandaag ook binnengehaald, werkt net zo goed als AnyVideoConverter inclusief profiles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:50:
* CLB is helemaal happpy *O*

AnyVideoConverter is vandaag geupdatet, veel meer profielen, waaronder een Android Nexus One profile :)
AnyDVDConverter heb ik vandaag ook binnengehaald, werkt net zo goed als AnyVideoConverter inclusief profiles!
Kun je meer details geven over dat profiel? Welke container gebruikt ie en welke codecs? En welke resolutie?
Ik draai namelijk Linux dus zal een alternatief moeten zoeken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is weinig te zien:
Video codec: x264 (ook te kiezen voor mpeg4 / xvid)
Resolutie: 800x480 (ook te kiezen voor 480x270 / 480x320 / 640x480)
Video bitrate: 1200 (met nog tig opties)
Video framerate: 25 (met nog tig opties)

Audio codec: aac
Audio bitrate: 128 (met nog tig opties)
Sample rate: 44100 (met nog tig opties)
Audio channel: 2 (of 1)
Disable audio: no (of yes)
A/V sync: basic (of default)

Je kan ook gewoon weer 'Customized MP4 Movie' kiezen, waar je oa ook zelf de resolutie kan instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Die AnyVideoConverter heb ik jaren geleden wel eens geprobeerd, maar was er niet zo weg van. Langzaam, veel sync errors, weinig instelmogelijkheden. Ik zal 'm weer eens downloaden en testen, kijken of het me net zo enthousiast maakt als CLB :P

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:28

13art

Moderator Mobile
Kijk, altijd handig dit soort topics. Heb zelf al zoveel verschillende progs gebruikt voor verschillende devices, de één werkt weer beter dan de andere. Maar handig dat er nu progjes zijn die ook een Droid/Milestone profiel hebben :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 14:17

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik gebruik voor mijn werk altijd MediaCoder. Ben nu een film aan het converteren en zal het resultaat hier posten als 'ie klaar is (of later pas als ik niet tevreden ben met deze settings.)

Overigens wel irritant dat XviDjes moeten worden geupscaled voor de Milestone.. Verre van ideaal ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je mag hier geen films / stukken films posten heh, copyright en dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Eh, ik bedoel meer dat ik zal melden of ik er tevreden mee ben en welke settings ik heb gebruikt :P
Hij is overigens nog steeds bezig en het zit er naar uit dat het bestand 2,5GB zal gaan worden..
Het origineel is ~700MB. Lekker dat upscalen 8)7

EDIT: Sodeju, heb mijn allereerste keiharde crash meegemaakt op mijn nog nooit gecrashte systeem :X
Ik had ook niet moeten gaan werken met Reason tijdens het converteren denk ik..

Maar goed, 2,5GB dus en het duurde ook veel te lang uiteindelijk. Geen efficiënte optie dus met MediaCoder.
Daarna gewoon Handbrake geprobeerd met deze settings.

Alleen bij stap II:
Set the desired Width and Height (the Milestone supports a maximum of 848x480 pixels -- since our source file is 720x480, we are setting width and height to the same)
Bedoelen ze hier nou mee dat je standaard 848x480 moet invullen, of dat je het op de resolutie van de source file moet laten staan (tenzij deze 848x480 overschrijdt.)

[ Voor 64% gewijzigd door Ken. op 08-02-2010 09:58 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hier is volgens mij een programma dat speciaal voor de DROID/Milestone is.
Heb het nog niet uitgeprobeerd, maar ben het nu aan het downloaden.
Is trouwens freeware :)
Toch niet voor de DROID ondanks de naam maar voor andere android apparaten. :(

edit:
Waarom eigenlijk een aparte video speler installeren op de Milestone als de standaard speler het ook gewoon prima doet???
Trouwens ook leuk, via www.keepvid.com, kan je rechtstreeks youtube films downloaden ook in MP4 formaat welke rechtstreeks afgespeeld kan worden op de Milestone :)

Edit:
In de herkansing. Probeer eens DVD Catalyst 3.85. Bevat veel verschillende profielen voor de DROID/Milestone. Werkt ook redelijk vlot. En is nu in de aanbieding voor $10,00 :)

[ Voor 68% gewijzigd door 13art op 11-02-2010 16:31 ]

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Waarom zou je dat doen als Handbrake gratis is?
Omdat die weer wat opties mist die ik graag wil zien.. subs / srt / splitten
(zeg maar wat hoor, heb 'm allang van m'n PC afgegooid, dus kan het niet meer checken)

• 13art

13art

Moderator Mobile
Geen idee op DVD Catalyst er subs bij kan doen, maar gezien het dvd's kan rippen zal het haast wel :)
Even gekeken en ja hoor je kan ook subtitles toevoegen :)

[ Voor 22% gewijzigd door 13art op 11-02-2010 17:15 ]

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Kan bij Handbrake ook :)
Nog niet precies uitgevonden hoe dat dan zou moeten, maar ik zie de optie wel staan in ieder geval.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ja ieder zijn voorkeur natuurlijk.
Vind het gewoon ideaal dat voor veel verschillende apparaten er profielen zijn, en per apparaat dan weer meerdere profielen. Een kind kan de was doen zeg maar :)

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Och waarom ook niet. Ik ga 'm ook maar eens proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Laat maar weten wat je er van vond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Nou, hier doet 'ie helaas vrij weinig.
Milestone profiel geselecteerd, video geïmporteerd, subs erbij, klik op 'go'..
En dan zegt 'ie gelijk na de crop detection van 5 punten dat de conversion complete is :X
Uiteraard is in de betreffende dir geen enkele output file te bespeuren.

Wat gaat er precies fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Geen idee, ik had alleen even een mkv sample geprobeerd en dat ging zonder problemen.....
Zal het binnenkort eens uitgebreider proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224762

Ik gebruik best vaak ffmpeg (in ubuntu) om even wat filmpjes om te zetten voor de Hero. Met de ingebouwde presets van ffmpeg is de boel nog enigzins compact te houden:
code:
1
ffmpeg -i  input.mkv -acodec copy -vcodec libx264 -s 480x270 -vpre hq -vpre baseline -crf 22 -threads 0 ouput.mp4

Hiermee wordt dus het h264 baseline profiel gebruikt. Ik heb ook het main profiel geprobeerd, maar dan speelt de Hero (met standaard software) alleen geluid af :z Wat het geluid betreft kun je vaak het beste de geluidsstream uit de bron gewoon kopiëren. Als je het geluid wel opnieuw wilt encoden, maken de instellingen imo niet veel uit, tis maar net wat je eisen zijn. Een hogere bitrate of sample frequentie oid dan de bron heeft heb je in elk geval niets aan :)

Het lijkt mij dus het beste om h264 baseline te nemen en de audio te kopiëren als dit tot de mogelijkheden behoort. De resolutie van het filmpje op je telefoon hoeft niet hoger te zijn dan die van de oorspronkelijke video. Van te voren upscalen heeft namelijk geen zin, dat zou je tel prima zelf moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
ik heb dit nooit meer gedaan omdat de batterylife op een g1 ca 2 uur video is en dan volledig leeg :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Welke converter kan een losse .srt er in "bakken"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
kavish schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 22:40:
Handbrake kan dat. Nooit getest, echter. Nooit nodig gehad. Dus, laat het even weten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
kavish schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 22:40:
Toch handig he als je even een paar berichten boven je eigen bericht leest.....
DjWannaB2002 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:10:
Geen idee op DVD Catalyst er subs bij kan doen, maar gezien het dvd's kan rippen zal het haast wel :)
Even gekeken en ja hoor je kan ook subtitles toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122754

Mijn script om videos te genereren voor de HTC Desire via mencoder:
http://sourceforge.net/pr...rtm-svn-31027.7z/download

mencoder %1 -o "%~n1-800x480.mp4" -of lavf -lavfopts format=mp4 -vf dsize=800:480:0,scale=0:0,expand=800:480:-1::::,harddup -sws 9 -ovc x264 -x264encopts crf=24:force_cfr:bframes=0:nocabac:no8x8dct:global_header -oac faac -faacopts br=128:mpeg=4:object=2:raw -af volnorm=1 -channels 2 -srate 44100 -delay 0.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nog een super handig progje welke veel toestellenondersteund, zelfs al de Desire: XMedia Recode. Zelf nog niet geprobeerd, maar belooft veel goeds! En nog 100% gratis ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Ik kwam zonet nog achter iets leuks: Als er een hash (#) in de filename staat, kan Android (in ieder geval 1.5 op mij Hero) bestanden niet afspelen :|

Al twee dagen bezig een stukje film te converteren, 20 verschillende settings geprobeerd, 3 verschillende programma's... Kom ik er bij toeval achter omdat ik een typo had gemaakt 8)7

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:25
Waarom zijn er eigenlijk geen DivX/XviD-spelers voor Android? Waarom is dat zo moeilijk ;( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er wel, staat in de TS bijvoorbeeld.. YxPlayer of een ander: Wuzhenhua Player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Die zijn dramatisch. Het beeld is erg lelijk en veel framedrops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes that's for sure, maar ze zijn er wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Laatst online: 26-06 09:08
l3art schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:53:
Nog een super handig progje welke veel toestellenondersteund, zelfs al de Desire: XMedia Recode. Zelf nog niet geprobeerd, maar belooft veel goeds! En nog 100% gratis ook.
iemand al bekend met de Xmedia Recode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nou ja bekend is een groot woord. Maar het ziet er wel netjes uit. Alles is vrij simpel. Je kan zelf uit een dvd kiezen welke ondertitels je erin wil hebben. Er worden ontzettend veel profielen ondersteund....
Ben nu aan het testen met een DVD (dikke 40 minuten duurt ongeveer 15 minuten) weet dus nog niet of je eigen srt kan toevoegen bij bijvoorbeeld het omzetten van een mkv oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij zijn die profielen niets meer dan een preloaded resolutie and that's it..
Gebruik hier IMTOO converters waar ik het met de hand moet instellen.. maar voor de rest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
CLB schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 00:11:
Yes that's for sure, maar ze zijn er wel :9
Het noemen niet waard dus. Mijn PDA van 6 jaar oud kon zonder problemen alle AVI-bestanden afspelen die ik er op zette, waarom is dit met Android zo'n probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsjaa ik wist niet dat je ze al kon.. omdat je zo stellig vroeg of die er waren... Waarom? Geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
CLB schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:35:
Volgens mij zijn die profielen niets meer dan een preloaded resolutie and that's it..
Gebruik hier IMTOO converters waar ik het met de hand moet instellen.. maar voor de rest..
Grotendeels wel ja, maar goed is wel zo makkelijk als je voor meerdere devices iets moet omzetten.
Maar de eerste test was niet zo heel succesvol moet ik zeggen. Had een bestand gekozen van een dvd en die om laten zetten naar een versie voor de HTC bravo (per ongeluk de verkeerde gekozen) maar daarvan was het geluid erg slecht. Zaten allemaal bliepjes etc doorheen.... Maar kan misschien ook aan VLC liggen....
Probeer het nu nog een keer maar dan voor de Desire.

edit:
Nou voor de Desire lijkt het prima te gaan.
Mis alleen de ondertiteling nog. Die heeft hij niet meegepakt :?

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 27-05-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-06 13:00
Ik heb hier de (naar mijn idee) beste manier om een film te converteren(met ondertiteling) voor Android. Het is zeer makkelijk.

Het beste programma voor het converteren zelf is naar mijn idee Handbrake. Het beste aan dit programma vind ik dat het perfect geprogrammeerd is, bij een quadcore gebruikt hij alle cores 100%, en van alle programma's die ik heb geprobeerd is Handbrake de enige die dat doet. Op deze manier is hij lekker snel klaar. De ondertiteling is niet met dit programma in te stellen.

Ik gebruik voor mijn desire mp4 met een bitrate van 1500. De rest van de instellingen wijst vanzelf.

Het afspelen, en het laden van de ondertiteling gebeurt met mVideoplayer. Dit werkt zeer goed, ziet er mooi uit, en heeft SRT support! je kunt je ondertiteling er zo inladen!

Alle genoemde programma's zijn gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:34

Creesch

bla bla!

Even een kleine kick, hoewel er ondertussen spelers bestaan die meer formaten aankunnen blijf ik toch aanlopen tegen lage framerates e.d.

Nu heb ik aan de hand van dit topic en wat google werk voor de desire instellingen gevonden voor handbrake die ideaal lijken te werken :)
Misschien dat iemand anders er ook nog wat aan heeft:
http://www.frankie.bz/blo.../convert-video-nexus-one/

bijkomend voordeel is dat de meeste 720p videos die ik opnieuw codeer ook nog een stuk kleiner worden, terwijl de kwaliteit blijft behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-04-2024
Divx/xvid files kunnen met Rock player worden afgespeeld! Het werkt perfect, geen haperingen oid. Hij schijnt ook .mkv file te kunnen afspelen. Volgens mij zit hij nog in de beta en staat hij niet in de market, maar met wat googlen is vast wel ergens een werkende apk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:34

Creesch

bla bla!

mja divx en xvid converteer ik dan ook niet, alleen lopen veel mkv bestanden met rockplayer nog steeds niet soepel. Ook zit er soms nog de bug in dat je de film op pauze zet en het geluid blijft doorlopen, nog niet helemaal ideaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Heb net ook even Rock Player erop gezet en moet zeggen, dit werkt erg goed zeg!!

MKV was wel raar, had een Naruto aflevering erop gezet. En toen ik hem ging afspelen was het ineens een bestand die maar 5min lang was en een engels iets was... (Naruto is 24min en Japans)... had overigens ook geen beeld..

[ Voor 60% gewijzigd door Brummetje op 31-07-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Ik heb AVS Video converter 6 nu al een tijdje (kwam het tegen op FTD) en het werkt echt perfect, speciale optie voor Android, de resolutie is dan nog zelf in te stellen (staat normaal gesproken te laag voor 800*480). Het gebruikt alle cores van je CPU, gaat dus lekker snel. Optie om subs in te bakken, pakt heel veel formaten. Filmpjes spelen vloeiend af op m'n Nexus. Dit programma wilde ik toch even delen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik krijg er alleen geen hoogte van of het nou gratis is of niet:
http://www.avs4you.com/AVS-Audio-Converter.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Het is helaas niet gratis van die site te downloaden. Via andere wegen wel, het is sowieso het proberen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-12-2019
Wie kan mij de resolutie vertellen voor het pgrogramma AVS Video converterer zodat ik full screen film heb op mn Xperia X10?

Mvg,
Wezzal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm als je nou heel even zou nadenken, zou je erachter komen dat de resolutie van je X10 854x480 pixels is (als je tenminste geen mini / mini pro hebt) en wat je dan in moet stellen in AVS Video Converter... hmmm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-06 11:23

MaDLiVe

.-Observer-.

wezzal schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 14:28:
Wie kan mij de resolutie vertellen voor het pgrogramma AVS Video converterer zodat ik full screen film heb op mn Xperia X10?

Mvg,
Wezzal
icm rockplayer en je X10 zou je toch niet meer hoeven converteren?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-12-2019
CLB schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 14:38:
Hmm als je nou heel even zou nadenken, zou je erachter komen dat de resolutie van je X10 854x480 pixels is (als je tenminste geen mini / mini pro hebt) en wat je dan in moet stellen in AVS Video Converter... hmmm :)
Daswisknie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
wezzal schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 14:28:

Mvg,
Wezzal
GoT is geen helpdesk. We verwachten dat je eerst het een en ander zelf probeert, en dan pas hier aanklopt. Dit soort posts zijn niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361800

Ik heb nu zelf een HTC desire HD en wil graag hievoor films converteren.
Ik hoef geen nederlandse ondertitling.
Het moet eigelijk een makkelijk programma zijn dat films can conveteren naar mijn HTC desire HD.
Iemand suggesties? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-06 09:03

SeatRider

Hips don't lie

@hierboven:
RoD schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 00:26:
GoT is geen helpdesk. We verwachten dat je eerst het een en ander zelf probeert, en dan pas hier aanklopt. Dit soort posts zijn niet de bedoeling.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb een archos 70 250gb en heb al verschillende programmas geprobeerd om films te converteren voor deze tablet maar ik moet de film in delen kunnen splitsen en ik kan maar geen programma vinden dat dit kan.
Hij kan 720p afspelen en ik heb meerdere 720p films op mijn computer staan alleen die zijn allemaal groter dan 4gb en doordat de archos hardeschijf Fat32 is lukt dit niet.
Ik zoek dus een convertor of een los programma waarmee ik dit film bestand in 2e kan delen. _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door remoendoo op 01-01-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
[google=split movie files]

Misschien flauw, maar kom op. Dat had je zelf ook kunnen doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Brummetje schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:45:
Heb net ook even Rock Player erop gezet en moet zeggen, dit werkt erg goed zeg!!
[/quote]
Ik moet zeggen dat Rock Player wel werkt, maar de framerate bij mij soms onacceptabel laag is. Dan is converteren de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremere
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-06 10:30
Ik gebruik sinds kort de gratis tool Freemake Video Converter (www.freemake.com). Wordt actief ontwikkeld en doet z'n werk erg snel.

Subtitles uit DVD films oppikken werkt nog niet helemaal lekker, maar een.srt inbakken werkt prima.

Ondersteunt veel input (zelfs youtube filmpjes) en output formaten. Tevens kun je presets aanmaken (of de bestaande aanpassen) naar eigen smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1040593

*knip*. Spam.

[ Voor 92% gewijzigd door rens-br op 12-02-2018 13:18 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.