[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.578 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53
I-Michiel schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 16:11:
mooie ontwikkelingen allemaal: rooten, custom roms, en kernel is nu ook beschikbaar.
de custom roms zullen dus als paddenstoelen uit de grond gaan schieten.
Maar waar ik geen zin in heb is elke keer mn desire opnieuw intestellen.
Is er een manier om een export te maken van je instellingen en gebruikersdata (sms, foto's, contacten)
en deze weer te importeren met een nieuwe rom.
Want elke keer je telefoon helemaal eigen maken kost zoveel tijd.
Backup van al je apps: Titanium Backup (root nodig)
Voor SMS gebruik SMS Backup&Restore
Foto's e.d. blijven gewoon op je SD kaart staan, maar ik maak in principe altijd ff een backupje van mijn hele SD kaart, just in case ;)
Alle contacten, email en agenda krijg je gewoon door na installatie te syncen met Gmail.

Nadat ik een backup van Titanium heb teruggezet, reboot ik mijn telefoon eerst een keer.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 16:30:
[...]

[..]
Nadat ik een backup van Titanium heb teruggezet, reboot ik mijn telefoon eerst een keer.
Lukt alleen als je custom-rom dezelfde build heeft. Een titanium backup gemaakt op een 115*** build geeft problemen als je die terug gaat zetten op i.e de 121****** die Modaco gebruikt. Helaas ondervonden.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
Update: factory instellingen hielp niet voor het htc sync probleem, maar ben nu maar gewoon gaan rooten, ben na 24 uur helemaal klaar met htc sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Hmm denk alleen niet dat het normaal dat je tijdens step 1 in je opdrachtprompt bij enkele stappen het volgende ziet: failed (command write failed (too many links)), er staat wel step 1 complete etc..., probeer het opnieuw door alles opnieuw op te starten.
Edit 1: okey comp en tel opnieuw opstarten hielp, hij is druk bezig :)
Edit 2: step1 gecomplete, alleen als ik naar ‘bootloader’ ga en vervolgens ‘Recovery’ selecteer start de telefoon gewoon op, volgens mij is dat niet de bedoeling....
Edit 3: Nogmaals uitgevoerd, startte nu niet vanzelf op maar kwam nu in zwart scherm met een de rode driehoek, step 2 werkte niet, ik denk omdat hij de usb niet herkende, dus heb ik de usb uit mijn computer getrokken en weer terug in de computer gestopt en terwijl het scherm nog steeds zwart was met een rode driehoek step 2 wel kunnen uitvoeren, kom nu net in het groene Android system recovery scherm op de telefoon...volgende stap :)
Edit 4: Hij is nu Rootedupdate.zip aan het flashen, vooralsnog geen problemen :9~
Edit 5: Flash complete, reboot system now, telefoon opgestart, simkaart unlocked, programma's bekijken en wat staat er tussen: superuser permissions _/-\o_

Voor iedereen die twijfelt: het rooten via r4 (only windows) is niet moeilijk, alleen moet je rustig blijven als je tel opeens begint op te starten of als je een andere foutmelding krijgt, beste is dan wachten tot hij klaar is en opnieuw proberen, of even opnieuw usb verbinding maken (maar niet tijdens het kopieeren van bestanden)

Zo dat was stap 1, eerst eten, daarna A2SD. Kan dit nu wel of niet windows only? En kun je op je tel je sd formatteren naar ext3? Zie door de bomen het bos even niet meer? 8)7

[ Voor 123% gewijzigd door Qli-max op 15-05-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qli-max schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 17:10:
[...]
[...]
Zo dat was stap 1, eerst eten, daarna A2SD. Kan dit nu wel of niet windows only? En kun je op je tel je sd formatteren naar ext3? Zie door de bomen het bos even niet meer? 8)7
In ieder geval heb je root.. ;)

Nu moet inderdaad je sd-kaart gepartioneerd worden.

Dat kan je doen vanaf je telefoon.

Met de r4 methode kan ik je weinig vertellen. Wat je kan doen, is de pushfiles windows downloaden uit een eerdere post en de apps2sd-fresh.zip. Die heb je beide nodig.

Pak die pushfiles-windows uit ergens in de root van je pc op de C-schijf.
Start je telefoon op in de Hboot-modus en navigeer met de Vol-down naar 'recovery'. Dan zie je als het goed is dat scherm met die driehoek weer. Hang nu je telefoon aan de pc en wacht even tot de drivers zijn geinstalleerd. Navigeer nu naar de dir met die windows-pushfiles en voer windows-recovery.bat uit als admin. dan kom je in het groene recovery-scherm em kan je aan de gang met partioneren en apps2sd erop zetten. Laat de dos-box openstaan tot je helemaal klaar bent.

copy/paste uit eerdere post:

Afbeeldingslocatie: http://www.androidworld.nl/wp-content/uploads/AW-Recovery.png

Wipen
Sd-kaart formateren
Ext2 upgraden naar ext3
USB-toggle
apps2sd-fresh zip naar je sd-kaart kopieëren
USB-toggle verlaten
flashen

Alles op eigen risico uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
thnx, sorry had topic al tijdje niet meer gevolgd en dacht dat jij alles old fashion via linux had gedaan, maar ben gelijk aan de slag gegaan en heb de bovenstaande methode gevolgd. Als het goed is helemaal gelukt, ga het nu even allemaal testen, in ieder geval geen bootloop :) Edit: lijkt allemaal te werken, gscript gedownload, scriptje van modaco in mapje geplaatst en in gscript geladen en volgens mij geen bijzonderheden. Bedankt _/-\o_

Nog wel een vraagje: wat zeg jij over radio updaten aangezien ik een vodafone branded phone heb/had?

[ Voor 254% gewijzigd door Qli-max op 15-05-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qli-max schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 19:43:
thnx, sorry had topic al tijdje niet meer gevolgd en dacht dat jij alles old fashion via linux had gedaan, maar ben gelijk aan de slag gegaan en heb de bovenstaande methode gevolgd. Als het goed is helemaal gelukt, ga het nu even allemaal testen, in ieder geval geen bootloop :) Edit: lijkt allemaal te werken, gscript gedownload, scriptje van modaco in mapje geplaatst en in gscript geladen en volgens mij geen bijzonderheden. Bedankt _/-\o_

Nog wel een vraagje: wat zeg jij over radio updaten aangezien ik een vodafone branded phone heb/had?
Heb het al op verschillende manieren gedaan..linux, half-linux, half-windows 64 bak, 32-bak..alleen die r1 t/m 4 niet. Radio-rom update zou je kunnen doen, maar vooralsnog merk ik zelf geen verschil na die update..[ zit ook bij vodafone]

Veel plezier met je rooted en met apps2sd voorziene Desire... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Tja zit er een beetje mee dat ik dan weer alles kan instellen en ben vooralsnog niet ontevreden over de radio, dus wacht er nog even mee denk ik, maar bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qli-max schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:47:
Tja zit er een beetje mee dat ik dan weer alles kan instellen en ben vooralsnog niet ontevreden over de radio, dus wacht er nog even mee denk ik, maar bedankt voor je hulp.
Met de radio-rom update hoef je niets meer in te stellen. Staat daar geheel los van. Zou op dit moment inderdaad even wachten. Links en rechts, ligt het Vodafone-netwerk er weer eens uit, en dan zal je altijd zien dat jij denkt dat het niet goed gegaan is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Ik ben deze vraag nog niet tegen gekomen maar is er al een methode zonder pc, mac of linux bak zoals op m'n G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:30:
[...]

Met de radio-rom update hoef je niets meer in te stellen. Staat daar geheel los van. Zou op dit moment inderdaad even wachten. Links en rechts, ligt het Vodafone-netwerk er weer eens uit, en dan zal je altijd zien dat jij denkt dat het niet goed gegaan is... ;)
Wat ik bedoelde is dat je neem ik aan weer moet wipen etc. en dan kom je dus weer bij eerste keer opstarten terecht in het '1st time opstart scherm' waarin je account kunt opgeven etc. of werkt de radio update anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Michie23 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:39:
Ik ben deze vraag nog niet tegen gekomen maar is er al een methode zonder pc, mac of linux bak zoals op m'n G1
Nope

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Qli-max schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:50:
[...]

Wat ik bedoelde is dat je neem ik aan weer moet wipen etc. en dan kom je dus weer bij eerste keer opstarten terecht in het '1st time opstart scherm' waarin je account kunt opgeven etc. of werkt de radio update anders?
Nee hoor, je kunt de radio update gewoon flashen, zonder iets te wipen. Dit staat helemaal los van de ROM, dus je hoeft ook geen opstartscherm oid te doorlopen. Gewoon flashen & klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Ok thnx, moest dit namelijk wel tijdens (of dus eigenlijk na) het installeren van A2SD (= ook geen ROM), maar even voor de zekerheid: de windows pushfiles zorgen er dus niet voor dat je weer opnieuw alles kunt gaan instellen...als dat zo is dan doe ik het morgen even als ik weer beetje wakker ben :P

[ Voor 76% gewijzigd door Qli-max op 16-05-2010 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, je kan meteen vanuit de recovery naar 'flash zip from sdcard'. Alle instellingen blijven behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Mooi, dan ga ik het even flashen. Heb jij toevallig ervaring met Adfree op je desire en met ADW Launcher (werkt dat ook zonder cyanogen ROM?). Verder nog mooie dingen geflasht?

offtopic:
Edit: Oja nog vraagje, in software forum postte je deze plaatsjes. Iemand vroeg hoe je aan die widgets kwam, enige antwoord dat ik kon vinden was mini info, maar dat is ook een leuke maar zeker niet zo ge*l als op je plaatje, dus mijn vraag, welke widgets zijn dit?

Edit: Zie hieronder: je hebt gelijk heppieboedah, heb de vraagjes daar maar even neer geplempd :P
Edit: Heb de widgets gevonden heppieboedah, zie mijn post in software topic

[ Voor 57% gewijzigd door Qli-max op 16-05-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qli-max schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:38:
Mooi, dan ga ik het even flashen. Heb jij toevallig ervaring met Adfree op je desire en met ADW Launcher (werkt dat ook zonder cyanogen ROM?). Verder nog mooie dingen geflasht?

offtopic:
Edit: Oja nog vraagje, in software forum postte je deze plaatsjes. Iemand vroeg hoe je aan die widgets kwam, enige antwoord dat ik kon vinden was mini info, maar dat is ook een leuke maar zeker niet zo ge*l als op je plaatje, dus mijn vraag, welke widgets zijn dit?
Hoort een beetje thuis in het software topic. Die screens waren van het net gejat, weet niet welke app dat is.

Wil je een ander bootscreen i.p.v. het Htc-brilliant o.i.d. dan kan je het nexus-bootscreen flashen. Kan je goed mee scoren.. ;)

Verwijderd in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's"

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/nexus-bios-boot-previe1rwt.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 15:43
nix

[ Voor 99% gewijzigd door Victor.S op 16-05-2010 13:32 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:56:
[...]

Hoort een beetje thuis in het software topic. Die screens waren van het net gejat, weet niet welke app dat is.

Wil je een ander bootscreen i.p.v. het Htc-brilliant o.i.d. dan kan je het nexus-bootscreen flashen. Kan je goed mee scoren.. ;)

Verwijderd in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's"

[afbeelding]
Haha, die had ik er ook meteen opgezet nadat ik geroot had. Ik naar beneden aan mijn ouders laten zien. Maar eerst staat er gewoon nog HTC voor een wit scherm. Maar toen de 'bios' kwam gaf dat toch wel een HUH?!' moment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Weet niet of het het vermelden waard is maar heb zowel de radio update als de bootscherm update op mijn win7 x64 bak met behulp van de windows pushfiles suc6vol uitgevoerd (de link in de post van heppieboedah leidt naar een guide met behulp van ubuntu, maar had daar geen zin in en dacht pushen = pushen, goed gedacht blijkbaar :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mogwai82
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-08 18:15
Ik wil ook mijn UNbranded HTC gaan rooten met het oog op 1. wifi tethering en 2. apps op de sd kaart opslaan.
Ik heb netjes de OP en alle voorgaande posts doorgelezen.

Ik heb de volgende vragen/opmerkingen:
Is op het moment van schrijven de methode uit de OP nog steeds de "beste"?
Of is deze misschien beter?
Is het niet handig ook in de OP de nuance te maken mbt de goldcard?
Schijnt alleen nodig te zijn bij branded toestellen.
Zal even een DM sturen naar Obiter.
Ik begrijp dat alle instellingen in de telefoon helemaal weg zijn?
Ook het SD-kaartje is na de vereiste handelingen helemaal leeg ivm partitioneren ed?
Ik heb op mijn laptop (xp mce sp3) HTC Sync geïnstalleerd omdat ik dacht dat dat nodig was om te kunnen Rooten.
Nu lees ik dat dat niet handig was ivm met drivers oid?
Deïnstalleren helpt hier zeker niet tegen?
Op mijn desktop (xp pro sp3) heb ik geen HTC Sync geïnstalleerd. Kan ik nu beter die gebruiken?

[ Voor 66% gewijzigd door Mogwai82 op 16-05-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
Mogwai82 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:27:
Ik wil ook mijn UNbranded HTC gaan rooten met het oog op 1. wifi tethering en 2. apps op de sd kaart opslaan.
Ik heb netjes de OP en alle voorgaande posts doorgelezen.

Ik heb de volgende vragen/opmerkingen:
Is op het moment van schrijven de methode uit de OP nog steeds de "beste"?
Of is deze misschien beter?
Is het niet handig ook in de OP de nuance te maken mbt de goldcard?
Schijnt alleen nodig te zijn bij branded toestellen.
Zal even een DM sturen naar Obiter.
Ik begrijp dat alle instellingen in de telefoon helemaal weg zijn?
Ook het SD-kaartje is na de vereiste handelingen helemaal leeg ivm partitioneren ed?
Ik heb op mijn laptop (xp mce sp3) HTC Sync geïnstalleerd omdat ik dacht dat dat nodig was om te kunnen Rooten.
Nu lees ik dat dat niet handig was ivm met drivers oid?
Deïnstalleren helpt hier zeker niet tegen?
Op mijn desktop (xp pro sp3) heb ik geen HTC Sync geïnstalleerd. Kan ik nu beter die gebruiken?
dunno of de NLse link de vertaling is van volgende thread:
http://android.modaco.com...0-and-os-to-1-21-support/

Ik heb het volgens die methode gedaan en in een kwartier was hij perfect geroot. Viel mij zelfs op hoe kinderlijn eenvoudig het wel was. Goldcard heb je (gelukkig) niet nodig bij unbranded toestellen, scheelt ook een heel pak werk. En natuiurlijk ben je alles kwijt na het rootproces. Niet van je SD-kaartje als ik me niet vergis. En HTC sync is in principe niet nodig denk ik. Ik heb het via mijn mac gedaan en de telefoon gewoon als disk-drive gemount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mogwai82
@pina
Doet jouw market het wel gewoon helemaal goed?
(of vergis ik mij en werden deze market-problemen bij een andere rooting-methode veroorzaakt)
En heb jij ook app2sd?
Lijkt me namelijk wel zo handig om direct na het rooten voortaan alle apps te gaan wegschrijven naar de SD kaart.

Weet jij toevallig of je apps het blijven doen als je alles vanaf de SD kaart naar een grotere SD kaart verhuist?

Heb het volgende even geknipt van http://android.modaco.com...0-and-os-to-1-21-support/

Entering recovery in future

Included with the root script is a script for entering recovery in the future. To use...

* Turn on the device with the volume button held down
* Navigate to the 'RECOVERY' option on the menu, using the volume buttons to move and the power button to select.
* In your terminal window, enter either 'recovery-windows.bat', './recovery-mac.sh' or './recovery-linux.sh' as appropriate.
* It is recommended that you do NOT use the 'USB mount' functionality in the recovery image!

Weet iemand wat er met die laatste zin bedoelt wordt?

[ Voor 22% gewijzigd door Mogwai82 op 17-05-2010 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
euh ja, market werkt gewoon goed en kan betalende apps kopen. En je moet natuurlijk jouw reeds geinstalleerde apps verwijderen om die apps op sd kaart overt te zetten. En het is niet aan te raden om in de recovery de desire te mounten als disk drive want je computer kan daardoor plots crashen. Is al enkele keren gebeurd, de 1e keer ging het wel. Dus maw: het is heel onstabiel.
Mogwai82 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 00:44:
@pina
Doet jouw market het wel gewoon helemaal goed?
(of vergis ik mij en werden deze market-problemen bij een andere rooting-methode veroorzaakt)
En heb jij ook app2sd?
Lijkt me namelijk wel zo handig om direct na het rooten voortaan alle apps te gaan wegschrijven naar de SD kaart.

Weet jij toevallig of je apps het blijven doen als je alles vanaf de SD kaart naar een grotere SD kaart verhuist?

Heb het volgende even geknipt van http://android.modaco.com...0-and-os-to-1-21-support/

Entering recovery in future

Included with the root script is a script for entering recovery in the future. To use...

* Turn on the device with the volume button held down
* Navigate to the 'RECOVERY' option on the menu, using the volume buttons to move and the power button to select.
* In your terminal window, enter either 'recovery-windows.bat', './recovery-mac.sh' or './recovery-linux.sh' as appropriate.
* It is recommended that you do NOT use the 'USB mount' functionality in the recovery image!

Weet iemand wat er met die laatste zin bedoelt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Ik heb mij hier al suf zitten zoeken, maar heb vorige week in 1 vd topics gevraagd of ik de kale android kan uittesten, en iemand stuurde een youtube-filmpje met een link naar launcher2.apk. Maar ik vind hem maar niet meer terug, iemand die mij kan helpen? Ik heb het niet meer op mijn computer staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 07:45
pina schreef op maandag 17 mei 2010 @ 08:16:
Ik heb mij hier al suf zitten zoeken, maar heb vorige week in 1 vd topics gevraagd of ik de kale android kan uittesten, en iemand stuurde een youtube-filmpje met een link naar launcher2.apk. Maar ik vind hem maar niet meer terug, iemand die mij kan helpen? Ik heb het niet meer op mijn computer staan :(
In Google direct te vinden als je even zoekt op de naam launcher2.apk.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=631894

Vraag hoort alleen niet hier thuis. Dit gaat over rooten.

Algemeen Topic Desire.
HTC Desire - Deel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mochten er rooters zijn, die problemen met de drivers blijven houden/hebben. Probeer dan de drivers te uppen met de ADB-drivers voor HTC

Drivers handmatig installen via apparaatbeheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:27:
Mochten er rooters zijn, die problemen met de drivers blijven houden/hebben. Probeer dan de drivers te uppen met de ADB-drivers voor HTC

Drivers handmatig installen via apparaatbeheer
Misschien wel een handige link voor de faq in de startpost? Schijnt nog wel regelmatig voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obviously
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-07 11:58
Heb net geprobeerd men Desire te rooten.
En zoals bij velen lukt bij mij ook step1 niet.
Dit is het resultaat dat ik kreeg in men cmd promt:
Afbeeldingslocatie: http://img696.imageshack.us/img696/122/cmdx.jpg

Men Desire zelf bleef steken op het zwart HTC scherm steken. Toen ik de usb kabel uittrok, krijg ik een menu te zien met enkel de optie RUU. Wat ik ook deed, niets had effect (volume knoppen, back, power butten indrukken, ...).

Dan heb ik uiteindelijk maar de batterij er uit gehaald en gewoon geboot.

Ik gebruik een 64 bit windows7.

Iemand enig idee wat ik fout doe/anders moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obviously schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:05:
[...]

Heb geen ervaring met de r4 methode, maar zo te zien is step1 wel succesvol geweest. Volgens mij, moet je nu weer in de Hboot-modus en navigeren naar 'recovery', wachten tot je het scherm met de driehoek ziet, dan je usb-kabel aansluiten, ff wachten tot de drivers weer geladen zijn, en dan verder gaan met step2. E.e.a heb ik in andere fora gelezen bij luitjes die hetzelfde probleem hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
[afbeelding]

Men Desire zelf bleef steken op het zwart HTC scherm steken. Toen ik de usb kabel uittrok, krijg ik een menu te zien met enkel de optie RUU. Wat ik ook deed, niets had effect (volume knoppen, back, power butten indrukken, ...).

Dan heb ik uiteindelijk maar de batterij er uit gehaald en gewoon geboot.

Je kan het even proberen op een 32-bit bak. Ik heb ook even een craptop gepakt met win7 32-bit, ipv mijn eigen 64-bit deskop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
als je de modaco-gids hebt gelezen, zou je moeten gelezen hebben dat een 64-bits windows 7 problemen kan geven bij het rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obviously
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:13:
[...]

Heb geen ervaring met de r4 methode, maar zo te zien is step1 wel succesvol geweest. Volgens mij, moet je nu weer in de Hboot-modus en navigeren naar 'recovery', wachten tot je het scherm met de driehoek ziet, dan je usb-kabel aansluiten, ff wachten tot de drivers weer geladen zijn, en dan verder gaan met step2. E.e.a heb ik in andere fora gelezen bij luitjes die hetzelfde probleem hadden.
arg,
heb ik mijn Desire maar geboot in fastboot terug, naar hboot gegaan, gekozen voor recovery, ik zag het scherm met de driehoek, usb terug ingestoken, W7 maakte een geluidje dat het toestel werd herkent, ging verder met step2 (step2-windows.bat) maar kreeg ook zoals velen: device not found ....
pina schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:20:
als je de modaco-gids hebt gelezen, zou je moeten gelezen hebben dat een 64-bits windows 7 problemen kan geven bij het rooten.
Ja dat weet ik ook wel, maar je zegt het zelf kan. Daarom is het niet zo. En omdat ik niet onmiddellijk een 32 bit bak in de omgeving heb ging ik het er toch op wagen om het op mijn laptop te doen (64).

[ Voor 21% gewijzigd door Obviously op 17-05-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obviously schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:23:
[...]

arg,
heb ik mijn Desire maar geboot in fastboot terug, naar hboot gegaan, gekozen voor recovery, ik zag het scherm met de driehoek, usb terug ingestoken, W7 maakte een geluidje dat het toestel werd herkent, ging verder met step2 (step2-windows.bat) maar kreeg ook zoals velen: device not found ....

[...]
Staat ie wel goed in je apparaat-beheer? Wat je zou kunnen doen is, de pushfiles-zip zoals die in een eerdere post staan op je pc zetten en uitpakken in een dir op de c-drive. Dan weer via de Hboot [toestel uit, volumewdown ingedrukt houden en toestel met ingedrukte volumedown starten] naar de recovery navigeren, wachten op het driehoekje, usb-inpluggen, wachten tot de drivers gereed zijn, controleren in apparaatbeheer. Dan naar de pushfiles dir en daar de recovery-windows.bat uitvoeren als admin. Lukt het dan wel, dan zou in principe door kunnen gaan met de rootupdate.zip! Hoe dat staat eerder in dit topic beschreven. Het belangrijste is dat je in recovery kan komen.

Anders de orthodoxe manier zoals ik die al eerder omschreef toepassen. Of een 32-bits bak nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obviously
Oké, ff een update

Ik heb dus het volgende gedaan:

HTC sync verwijdert
HTC sync v2.0.33 gedownload + geinstalleerd
reboot van laptop
usb settings van desire ingesteld als: nooit vragen en standaard disk drive

met desire naar recovery gegaan, gewacht op het driehoekje, usb ingestoken en wonder boven wonder vond men pc het usb apparaat wel.

Dus ik: step2-windows.bat

resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/4773/cmd2.jpg

iemand hier raad voor?

+ ik krijg geen recovery image menu, men desire blijft gewoon steken op het scherm met het driehoekje.

[ Voor 10% gewijzigd door Obviously op 17-05-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Heb gewoon nog even geduld, deze week zal er waarschijnlijk een veel eenvoudiger root methode komen volgens Paul O'Brian...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
[afbeelding]
Obviously schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:39:
Oké, ff een update
resultaat:
[afbeelding]
iemand hier raad voor?
+ ik krijg geen recovery image menu, men desire blijft gewoon steken op het scherm met het driehoekje.
Herkenbaar, dat eerste plaatje. In tegenstelling tot wat onderaan staat en andere zeiden is Step 1 niet voltooid, waarschijnlijk doordat je driver problemen had. Wat je moet doen is weer htc sync en de drivers uninstallen en vervolgens de adb drivers voor htc installeren (zie post heppieboedah). Start voor de zekerheid je computer opnieuw op. Start vervolgens opnieuw step 1. Er mogen geen Failed foutmeldingen komen (ook al staat er iets met suc6vol aan het eind). Ga vervolgens verder met step 2.
Overigens kan het misschien nog niet lukken omdat je win7 x64 hebt, maar je kunt het gewoon proberen.

Edit: check anders voordat je begint even voor de zekerheid of je drivers goed zijn door bijvoorbeeld SDK\tools\ddms te draaien (daar moet je desire in verschijnen als je drivers goed zijn).

[ Voor 10% gewijzigd door Qli-max op 17-05-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obviously schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:39:
Oké, ff een update

met desire naar recovery gegaan, gewacht op het driehoekje, usb ingestoken en wonder boven wonder vond men pc het usb apparaat wel.

iemand hier raad voor?

Usb debugging aanvinken. Onbekende bronnen aanvinken.

Heb je trouwens al geprobeerd wat ik in de post boven jou aangaf? De pushfiles uitpakken en op je c-drive zetten en vervolgens..het hele verhaal in de post waarin ik reageerde? Je toestel gaat er echt niet van kapot en het is een mooie manier om te controleren of je wel in het recovery-scherm kan komen en/of het met je drivers echt goed zit.
-TheNose- schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:07:
Heb gewoon nog even geduld, deze week zal er waarschijnlijk een veel eenvoudiger root methode komen volgens Paul O'Brian...
Nog éénvoudiger... >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
Heeft iemand anders last van een hele lage schrijfsnelheid naar het sd kaartje, heb een Sandisk class 4 kaartje en in de reader die er bij zat, haalde ik met mijn muziek (heel veel mp3's) makkelijk 5 MB/s, maar als het kaartje in de Desire zit dan gaat hij maximaal 2 MB/s... Zou dit kunnen liggen aan A2SD? Of aan de Desire?
Heb gegoogled maar kan niets vinden behalve dat een Sd kaart sneller kapot zou gaan door A2SD, maar dat is het sowieso niet.
Iemand anders even een testje doen?

-edit-
Naar meer googlen op andere termen :P heb ik dit gevonden: http://android.modaco.com...8414/usb-transfer-speeds/

Is dus een 'probleem' bij iedereen met A2SD..
Maar nog steeds : Iemand anders nog een testje doen?

[ Voor 20% gewijzigd door Victor.S op 17-05-2010 21:07 . Reden: meer googlen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erriccartman schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:54:
[...]

Heb gegoogled maar kan niets vinden behalve dat een Sd kaart sneller kapot zou gaan door A2SD, maar dat is het sowieso niet.
Kaartje kan wel kapot gaan als je m gebruikt met een swap-partitie in combinatie met swapper. Er zal regelmatig schrijf-lees activiteit zijn en daar kan je sdkaart sneller door slijten...zegt men... ;)
Naar meer googlen op andere termen :P heb ik dit gevonden: http://android.modaco.com...8414/usb-transfer-speeds/

Is dus een 'probleem' bij iedereen met A2SD..
Maar nog steeds : Iemand anders nog een testje doen?
Met mijn class4 kaart kom ik op 3.7MB lezen en 3.1MB schrijven. Dat lijken mij waardes die met een class4 wel kloppen.

Probleem bij 'iedereen' met Apps2sd lijkt mij schromelijk overdreven. Twee reacties waarvan 1 er nog een niet officiele rom draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:04:
[...]

Kaartje kan wel kapot gaan als je m gebruikt met een swap-partitie in combinatie met swapper. Er zal regelmatig schrijf-lees activiteit zijn en daar kan je sdkaart sneller door slijten...zegt men... ;)

[...]

Met mijn class4 kaart kom ik op 3.7MB lezen en 3.1MB schrijven. Dat lijken mij waardes die met een class4 wel kloppen.

Maar als ik mijn MicroSD in de cardreader doe, die erbij zat, dan haal ik met grote bestanden 10 MB/s op het zelfde class 4 kaartje. Stop ik deze in mijn Desire dan haal ik met grote bestanden max 4 MB/s, dus A2SD zal er wel mee te maken hebben.

Probleem bij 'iedereen' met Apps2sd lijkt mij schromelijk overdreven. Twee reacties waarvan 1 er nog een niet officiele rom draait.
Maar op de desire haal ik maximaal 4 MB/s met een film overzetten van PC naar Desire. Terwijl ik het zelfde kaartje uit mijn Desire haal en dan in het card-readertje stop. Haal ik met een film overzetten min 10 MB/s. Dit is met een sandisk ultra class 4, dus ik denk dat A2SD wel degelijk een impact heeft op de transfer speeds.

[ Voor 16% gewijzigd door Victor.S op 17-05-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erriccartman schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:38:
[...]

Maar op de desire haal ik maximaal 4 MB/s met een film overzetten van PC naar Desire. Terwijl ik het zelfde kaartje uit mijn Desire haal en dan in het card-readertje stop. Haal ik met een film overzetten min 10 MB/s. Dit is met een sandisk ultra class 4, dus ik denk dat A2SD wel degelijk een impact heeft op de transfer speeds.
Misschien dat de usb-micro een bandwidth limiet of beperking heeft? Apps2sd heeft echt geen invloed op snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
transfersnelheid met een kabel is altijd al trager geweest dan wanneer een kaartje rechtstreeks in een kaartlezer gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mogwai82
@pina (en de rest)

Ik bedoelde eigenlijk het volgende.
Als je app2sd gebruikt worden programma's opgeslagen op de SD.
Is het dan nog mogelijk om een keer te upgraden qua SD kaartje?
(even met de pc alles overgooien)
Of wordt dat met die partities toch een lastig verhaal. Windows pakt die ext3 natuurlijk niet, dus die kan je dan niet kopiëren.

[ Voor 12% gewijzigd door Mogwai82 op 18-05-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Al je progs/apps staan op die ext3 geinstalleerd dus het is wel een probleem als je je sd rechtstreeks wilt kopiëren naar een andere sd kaart en ext3 niet kunt lezen/schrijven op je computer. In principe moet een kloon van je sd kaart wel voldoen (zelf overigens nooit getest, althans niet met mijn ext3/fat32 sd kaart).
In recovery window heb je nog backup optie, maar daar heb ik nooit mee gewerkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mogwai82
Ik zag het ja, ben nu deze aan het lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mogwai82 op 18-05-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:23

sphere

Debian abuser

Kan iemand hier testen of je na het rooten van je phone ook met ad-hoc netwerken over wifi kan lullen?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Mogwai82 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:31:
Ik zag het ja, ben nu deze aan het lezen.
Ja begrijp alleen niet helemaal waarom, want dit kan dus ook gewoon (wat makkelijker) via recovery > partition sdcard: tijdens het partitioneren kun je zelf bepalen hoe groot elke partitie is en van welk type. Of je wilt het zo doen om meer te leren over omgaan met ADB, als dat zo is moet je deze thread ook even lezen.

Dus als je gewoon je sd kaartje in je tel stopt en je gaat via power+vol down naar recovery, dan krijg je het zwarte scherm met rode driehoek op je tel, verbind dan je tel met de comp en run de windows pushfiles, dan kom je in het groene recovery menu en kies je partition sdcard, vervolgens kun je invoeren hoe groot alles moet zijn en kun je ext2 updaten naar ext3.

Wat ik dus niet weet is of je via recovery > backup/restore je ene (reeds gepartitioneerde) sd eerst kan backuppen en een nieuwe sd kan partitioneren en vervolgens alles restoren. Weet iemand of dit zo simpel via de recovery op de telefoon kan of uberhaubt met behulp van een computer?

[ Voor 15% gewijzigd door Qli-max op 18-05-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mogwai82
Ik lees het zodat ik straks in staat ben gewoon handmatig de fat32 naar fat32 te kopiëren en de ext3 naar ext3.

Maar misschien kan iemand uitleggen wat de backup optie op de telefoon precies inhoud?
Schrijft die een backup (image) van je ext3 partitie naar je PC?

[ Voor 41% gewijzigd door Mogwai82 op 18-05-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Waar staat dat dan? Of ben ik kippig. Het lijkt me sterk dat je direct van ext3 of fat32 naar ext3 of fat32 kunt kopieeren aangezien er maar één sd kaart in je tel past, dus hij zal een backup naar je computer moeten schrijven, maar ik weet dus ook niet hoe die backup precies werkt....
Edit: volgens mijn zoektochtje op het web schrijft hij naar de sd kaart, maar wat precies weet ik nog niet...
Edit: heb de vraag maar even in een modaco thread gesteld (wil het namelijk ook graag weten omdat ik over wil stappen naar een class 6 sd kaartje zonder alles opnieuw te moeten installeren).
Laatste edit :9 :nog een nachtje slapen en dan......FroYo :9~

[ Voor 49% gewijzigd door Qli-max op 18-05-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obviously
Qli-max schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:55:
Wat bedoel je hiermee? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Aankondiging van Froyo :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:20
Dat tie zin heeft in Frozen Yoghurt ;)

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obviously
DennusB schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:44:
[...]

offtopic: ahzo, aankondiging dus geen release :p pfew dacht al ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Dit wil ik jullie wel niet onthouden, mss is het wel de moeite waard om het te vermelden in de OT, aangezien dit wel veel werd gevraagd: er is dus een methode om de unlock-button op de Desire te wijzigen en/of aan te vullen, zodat je niet enkel op de lastig geplaatste power-knop moet drukken om je lockscreen tevoorschijn te laten komen!

Je hebt wel een geroote desire nodig omdat je in een systeem-bestand moet geraken, namelijk:

"/system/usr/keylayout/bravo-keypad.kl"

die moet je dan via de recovery console ophalen (pull), dan edit je die file, en push je die terug naar je Desire :)
Het enige dat je moet aanpassen is 'WAKE_DROPPED' achter de gewenste button te plaatsen:

key 102 HOME
key 139 MENU
key 158 BACK
key 217 SEARCH

key 107 ENDCALL WAKE_DROPPED
key 116 POWER WAKE_DROPPED

key 115 VOLUME_UP WAKE
key 114 VOLUME_DOWN WAKE

in principe kan je door het editen van de andere bestanden in die folder, ook je qwerty toetsenbord veranderen naar pakweg een azerty :)

[ Voor 7% gewijzigd door pina op 18-05-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qli-max schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:55:
Waar staat dat dan? Of ben ik kippig. Het lijkt me sterk dat je direct van ext3 of fat32 naar ext3 of fat32 kunt kopieeren aangezien er maar één sd kaart in je tel past, dus hij zal een backup naar je computer moeten schrijven, maar ik weet dus ook niet hoe die backup precies werkt....
Edit: volgens mijn zoektochtje op het web schrijft hij naar de sd kaart, maar wat precies weet ik nog niet...
Edit: heb de vraag maar even in een modaco thread gesteld (wil het namelijk ook graag weten omdat ik over wil stappen naar een class 6 sd kaartje zonder alles opnieuw te moeten installeren).
Een backup is dat wat het woord zegt. Android back-up maakt een backup van je systeem op je telefoon en plaatst dat op je sdkaart. Nandroid+ext3 zou je systeem en je ext3 moeten backuppen. Ext3 werkt echter nog niet in deze recovery bij nandroid-backup. Een nieuw kaartje kan je plaatsen door een backup op je pc te maken van het fat32 gedeelte inclusief de gemaakte nandroid-backup, en je ext3-gedeelte van je oude kaartje. Ext3 is echter niet zichtbaar onder win, dus zou je een linux-bak moeten nemen. Het nieuwe kaartje zou je kunnen formatteren/partioneren via de recovery, dan het fat32 gedeelte terugzetten en dan je ext3 inhoud. Makkelijker is gewoon alles opnieuw te installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Thnx! Had ook al als antwoord op modaco dat copy/paste het makkelijkst was (met een compleet stappenplan, misschien was mijn vraag echt tè noob 8)7 )

[ Voor 77% gewijzigd door Qli-max op 19-05-2010 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
zucht, 2 weken geleden mijn Desire zonder enig probleem geflasht. Gisteravond wilde ik er een nieuwe rom op plaatsen, deed een volledige wipe en stond klaar om te flashen, tot ik plots geen connectie meer had met het toestel:

'no device found'

normaal moet ik dan het commando dan herhalen om in de recovery te geraken, maar niks lukte, altijd dezelfde error. Het toestel vond zelfs mijn sim kaart en sd kaartje niet meer in het toestel. Via de fastboot heb ik dat probleem kunnen herstellen maar als ik hem nu aan de computer hang, geeft hij geen meldingen meer en hij wilt niet meer mounten als disk drive...

Als ik op modaco lees, zijn er hier en daar nog mensen met dat probleem en ben ik het slachtoffer van een kapotte desire...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosbie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-07 11:39
Pas op idd,

Dit bericht klopt ja, met de Legend zijn er ook al diverse mensen met dit probleem, waaronder ik zelf.

De Desire is nog een groter probleem.

Kort samengevat :

Het is mogelijk dat na een boel succesvolle roots/flashes opeens je sd kaart niet meer gelezen kan worden en usb niet werkt. Behalve dan in fastboot modus.

Je SD Kaart is makkelijk te verhelpen. In fastboot tik je :

fastboot oem enableqxdm 0
fastboot reboot

En je SD Kaart is weer te lezen. Echter USB is een ander probleem en hier is nog geen oplossing voor.

Hoe dit komt weet nog niemand precies. Het lijkt op dit moment compleet willekeurig en gebeurt vaak na een paar keer flashen van diverse roms. Er gaat iets niet goed en je config gedeelte, wat nooit meegeflashed wordt bij nieuwe roms krijgt een paar settings waarbij de sd kaart en usb gedisabled worden (disable_sdcard=1 en disable_uart3=1). De disable_sdcard kan snel op 0 weer gezet worden, maar de disable_uart3 lukt nog niemand. Je kan zien of je hier last van hebt door in fastboot, fastboot oem boot te tikken. Je Desire wordt dan opgestart en je kan in de console de settings output lezen van de diverse settings.

Lees dit topic maar goed door :

http://android.modaco.com...tivity-etc-and-root-a2sd/

[ Voor 23% gewijzigd door mosbie op 19-05-2010 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
weet je dan of het een hardwarematige fout is, of een softwarematige? Als het een softwarematige fout is, zou het in principe kunnen verholpen worden, maar als het puur hardwarematige defecten zijn, vrees ik er wel voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosbie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-07 11:39
Waarschijnlijk software. Het zit alleen in het configuratie gedeelte (Mijn android kennis is niet super, dus precies weet ik het niet) wat nooit meegeflashed wordt bij een nieuwe rom. Dus wat je er ook op gooit die settings veranderen niet.

Helaas kan je met de hboot versie op de legend of de desire vrij weinig daar deze security enabled heeft. Als je een beetje zoekt op internet zie je dat hero gebruikers er ook weleens last van hebben. Deze kunnen dan vaak met een andere hboot versie bijvoorbeeld een fastboot oem eraseconfig doen en het is opgelost. Als je met een editor in de binary van hboot kijkt zie je dit commando ook terug alleen werkt deze niet op de, in mijn geval, legend.

Het lijkt dus op wachten totdat HTC met een nieuwe release komt waarbij ze dit kunnen verhelpen.

[ Voor 9% gewijzigd door mosbie op 19-05-2010 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mosbie schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:26:
Waarschijnlijk software. Het zit alleen in het configuratie gedeelte (Mijn android kennis is niet super, dus precies weet ik het niet) wat nooit meegeflashed wordt bij een nieuwe rom. Dus wat je er ook op gooit die settings veranderen niet.

Helaas kan je met de hboot versie op de legend of de desire vrij weinig daar deze security enabled heeft. Als je een beetje zoekt op internet zie je dat hero gebruikers er ook weleens last van hebben. Deze kunnen dan vaak met een andere hboot versie bijvoorbeeld een fastboot oem eraseconfig doen en het is opgelost. Als je met een editor in de binary van hboot kijkt zie je dit commando ook terug alleen werkt deze niet op de, in mijn geval, legend.

Het lijkt dus op wachten totdat HTC met een nieuwe release komt waarbij ze dit kunnen verhelpen.
Zou deze het zijn..? Inclusief de mogelijkheid apps op de sd te zetten zonder truken... ;)

Zal m er straks eens opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:44:
[...]

Zou deze het zijn..? Inclusief de mogelijkheid apps op de sd te zetten zonder truken... ;)

Zal m er straks eens opzetten.
Ik zou ermee oppassen.. Straks issie ineens niet meer te rooten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRvDijk schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:53:
[...]

Ik zou ermee oppassen.. Straks issie ineens niet meer te rooten 8)7
Het is de 1.21**** build die Modaco gebruikt voor zijn roms..Niets byzonders. Ga weer terug naar mijn oude situatie..kijken of het lukt tenminste.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:56:
[...]

Het is de 1.21**** build die Modaco gebruikt voor zijn roms..Niets byzonders. Ga weer terug naar mijn oude situatie..kijken of het lukt tenminste.. 8)
je hboot is niet 0.8? hoorde net op irc dat die rom dat update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
nja, het is idd hboot 0.80, maar die kan je in principe wel rooten. Nu werkt alleszins mijn telefoon, sd wordt herkand, sim kaart ook. Het enige dat ik niet meer kan, is via usb de bestanden overzetten naar de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRvDijk schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:00:
[...]

je hboot is niet 0.8? hoorde net op irc dat die rom dat update?
Had de Hboot 0.80! Inmiddels de testRUU weer geflashed en de rootupdate. Hboot gaf na de testRUU aan 0.75!

Wel grappig... ;) Straks nog even apps2sd-fresh en dan me backup weer terugzetten. Dan kan ik gaan dutten. Is maar niets zo na de nachtdienst.

:N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
@ Pina Hoe heb je die dan geflasht? Je USB werktte toch niet meer?

[ Voor 5% gewijzigd door Qli-max op 19-05-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Qli-max schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:14:
dat P99-bestandje op de SD-kaart zetten, wordt herkend als officiele ROM en dus geflashed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Qli-max schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:14:
ik heb het via de fastboot gedaan. In de fastboot herkent hij de telefoon wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Ook mijn USB op de Desire word niet meer gevonden :(
Heeft iemand duidelijke uitleg beschikbaar hoe ik dit mogelijk kan oplossen.
Ik kom er via mijn vriend google niet uit helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Dan0r schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:39:
Ook mijn USB op de Desire word niet meer gevonden :(
Heeft iemand duidelijke uitleg beschikbaar hoe ik dit mogelijk kan oplossen.
Ik kom er via mijn vriend google niet uit helaas.
Niet toevallig het proces adb.exe aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 18:02
Is er al ergens een rom uit met de nederlandse taal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
hgeert schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:25:
Is er al ergens een rom uit met de nederlandse taal ?
nvm, dit is de Desire :P

[ Voor 6% gewijzigd door GrooV op 21-05-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 05:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:44:
[...]

Waarom horen we niets over Froyo? Dat was gisteren toch openbaar gemaakt op 1 of andere bijeenkomst? Zie niks op FP en andere nieuwssites.

Edit: schijnbaar een bijeenkomst van 2 dagen en pas morgensorrie vandaag wordt er over 2.2 gepraat. Nou ik ben benieuwd :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoinkyNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 22:11
Ik krijg hem niet geroot, step2-windows.bat is gewoon een grote ramp. Eerst kon hij mijn device niet detecten, oplossing was uiteindelijk Desire in recovery mode, HTC Sync verwijderen, rebooten, HTC Sync installeren, rebooten en de kabel er in, vervolgens step2-windows.bat starten om dit te krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/sl17rc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
-TheNose- schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:07:
Hmmm het is helaas erg stil gebleven rondom het makkelijker rooten van de Desire, of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53
SpoinkyNL schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:08:
Ik krijg hem niet geroot, step2-windows.bat is gewoon een grote ramp. Eerst kon hij mijn device niet detecten, oplossing was uiteindelijk Desire in recovery mode, HTC Sync verwijderen, rebooten, HTC Sync installeren, rebooten en de kabel er in, vervolgens step2-windows.bat starten om dit te krijgen:

[afbeelding]
Probeer het eens op deze manier (neem aan dat je niet een branded toestel hebt?):
Stage 3 : The Rooting

19) Download the following files and save them on a USB Drive (FAT formatted)

testruu.exe – DOWNLOAD
pushfiles_windows.zip – DOWNLOAD - MIRROR
rootedupdate.zip – DOWNLOAD

20) Copy/move the rootedupdate.zip file into the root of your SDCard and place it back in the device.

21) Turn OFF your Desire and turn it back ON while holding the back button. You will see FASTBOOT on the screen in a red box.

22) Now, connect the device to your Windows PC and run textruu.exe.

23) Once the update is completed you will come to a configuration wizard. Turn Off your device.

24) You should have a turned off device. Now, unplug the device from your computer.

25) Unplug the device from your computer and turn your device ON while holding down the volume down button (You will come to a similar looking screen but this time it will say, HBOOT instead of FASTBOOT)

26) Use the volume buttons to move up and down and power button to select the RECOVERY option. (Once you select the Recovery Option, you will see a red triangle on the screen) Reconnect the phone.

27) Unzip pushfiles_windows.zip to your PC and run 'recovery-windows.bat'.

28) Once you run it you will notice, the screen of your device change to a green text on black background recovery image menu.

29) In the recovery image, Select Wipe Data/Factory Reset using the optical trackball

30) Now, from the same menu, select Flash ZIP from SDCard and choose the rooted update. Confirm with the optical trackball. (This process will take a while. So, just sit and relax.)

31) Once the flash process is done, reboot you device.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
-TheNose- schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 07:32:
[...]

Hmmm het is helaas erg stil gebleven rondom het makkelijker rooten van de Desire, of heb ik iets gemist?
Je hebt niets gemist, ik had ook op meer nieuws gehoopt :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@spoinky: Die foutmelding heb ik ook gehad, gewoon nog een paar keer step2.bat uitvoeren, bij mij deed ie t na 3x ofzo opeens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Maverick schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:27:
[...]

Je hebt niets gemist, ik had ook op meer nieuws gehoopt :P
Die Paul twittert alleen maar over nieuwe devices maar niets meer over de Desire :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
mosbie schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:02:
Er gaat iets niet goed en je config gedeelte, wat nooit meegeflashed wordt bij nieuwe roms krijgt een paar settings waarbij de sd kaart en usb gedisabled worden (disable_sdcard=1 en disable_uart3=1).
Je kan zien of je hier last van hebt door in fastboot, fastboot oem boot te tikken. Je Desire wordt dan opgestart en je kan in de console de settings output lezen van de diverse settings.
Ik dacht, laat ik dat toch maar een keer gaan testen en gelukkig krijg ik board_bravo.disable_uart3=0 en board_bravo.disable_sdcard=0 dus ik zit als het goed is safe, maar begrijp ik nou dat het in de toekomst bij het flashen naar willekeur kan voorkomen dat de settings op 1 worden gezet? En @Pina, nadat je opnieuw geflasht had via P99, dan doet (als ik het goed begrijp) toch nog steeds de usb het niet meer volledig, maar heb je alleen geen last meer van bootloop etc.? Alvast thnx voor de info, hopelijk kun je mijn angst om opnieuw te flashen weghalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Kijk eens aan, Froyo is al beschikbaar voor de Nexus One!

Kijk maar eens hier en hier
Ik zat net te denken, dat het rooten van de Desire voor mij alleen maar nuttig is geweest voor apps2sd en een ander bootscreen (had ik denk ik ook wel zonder gekund) en een andere batterij icoon (idem bootscreen). Maar nu al FroYo op de Nexus One? Dan kan het toch echt niet lang duren voordat ik het ook heb draaien op de Desire.
Nu ik weet dat het uit is, word ik weer ongeduldig en moet ik weer XDA nauwlettend in de gaten gaan houden :)

Edit:
Update: We're not sure how this is being rolled out, as hardly anyone is seeing updates, but via Droidnytt we found a number of reports on Twitter that people are indeed seeing the update.
Bron: http://www.engadget.com/

[ Voor 24% gewijzigd door janvanduschoten op 22-05-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Ja weet het, was lekker eerder (zie 16:07 > android nieuws topic en 16:10 > desire topic :P ;) ). Paul O'brien verwacht volgende week een leak en week erna update.zip :) (voor linkje zie mijn posts)

Edit: volgende week verwacht Paul al desire update
Edit: Hij heeft hem voor de N1 ook maar gelijk even superuser gemaakt: held! _/-\o_
Edit: Cyanogen heeft dat ook even geregeld...andere held! _/-\o_

[ Voor 70% gewijzigd door Qli-max op 22-05-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
Hier nu r3 van MCR eropstaan, en de uc-ov kernel. Draait nu undervolted op 1267mhz on-demand, draait erg soepel :) Ook leuke batterij icoontje staat er nu op.

Iemand anders trouwens opgevallen dat je nu voicedialing kan doen? Je moet 'call $name' zeggen, en dan de contactnaam een beetje engels-achtig uitspreken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mogwai82
http://nimbu.amorvi.com/2010/05/how-to-root-your-htc-desire/

Deze wil ik gaan volgen, maar is mijn Desire daarna Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
nee, je flasht de WWE rom waar Nederlands in zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 10:35
all 3 maal geprobeerd,
1x op een Windows 7 x64
2x Ubuntu live cd

bij Windows 7 werkte het niet, kon de telefoon niet vinden en dus niet verder gegaan, drivers wilde hij ook niet installeren.
Toen maar een Ubuntu live cd gedownload, waarbij step1 gewoon goed bleek te gaan, vervolgens bij step2 ging hij van alles doen, uiteindelijk "Pushing Update file to SD-Card" Vervolgens verdween de terminal en bleef de telefoon hangen bij het schermpje met rood 3hoekje.
5minuten gewacht, maar kwam niet in de recovery en ik kon dus niet verder gaan.

Batterij eruit gehaald en normaal opgestart, duurde erg lang en kreeg toen een melding dat hij een backup wilde terug zetten. Wat hij wel goed heeft gedaan, maar natuurlijk nog steeds niet geroot.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

ik heb btw in ubuntu 2 verschillende tutorials gebruikt,
van Modaco
en de naar mijn weten enkel vertaalde versie
van Androidworld.nl

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Drivers wilde hij niet installeren?
Hoe bedoel je? Hier installeerde hij wel gewoon op Win 7 X64. Heb zowel ADB geïnstalleerd als de laatste HTC drivers (staat nog wel ergens een post van me, waarin je die kan vinden dacht ik).
USB Debugging aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
Ik heb inderdaad die drivers gebruikt, in eerste instantie deed hij het wel voor step 1, maar zodra je naar de Recovery gaat dan verliest hij de verbinding met usb en vind hem dan ook niet meer in apparaat beheer.
USB Debugging, effe op zoeken wat dat dan precies is. staat aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Shikaka op 24-05-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 18:02
Ik heb hetzelfde voor gehad met win 7 64.
Ik ben bij de buren gegaan waar ze een xp laptop hebben, en het was direct gelukt.
Het is wel degelijk omdat je win 7 64bit hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
dat weet ik, daarom heb ik het dus ook met Ubuntu geprobeerd en die doet step2 wel. Alleen als het klaar is komt de Desire niet in het Recovery menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touch_HARM
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/jt3s0m.jpgAfbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/160rhjl.jpg

Ben er vrijwel zeker van dat mijn toestel geroot is en ik denk dat a2as ook werkt maar is het dan ook mogelijk om de programma's die dan nu op de sd kaart staan, in een map te zien met bv. ASTRO???
Even erbij vertellen dat dit, na een HTC Touch , Touch HD en Touch pro2, mijn eerste ervaringen zijn met een Android toestel... Wil nooit meer anders!

Oh ja, nu ik toch aan het vragen ben, met Handcent kan ik wel een rode enveloppe op de taakbalk krijgen maar de LED blijft groen?!! Is er een simpele oplossing? en nu niet roepen: wacht op 2.2... :P

Fijne Pentecost avond!

HTC DESIRE > IT'S AN AMAZING MACHINE !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki3s
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 13:35
Hey iedereen,

Met froyo al op de nexus denk ik er ook serieus aan om binnenkort te gaan rooten. Ga waarschijnlijk wel nog even wachten want blijkbaar is het nu geen goed moment (veel bricks zo te horen).

Nu heb ik (o.a. op Modaco) gelezen dat de root die er nu is, niet volledig zou zijn (iets met geen r/w access op /system). Dit is men eerst android/custom rom- ervaring, dus zou iemand me kunnen uitleggen wat dit juist voor effect heeft op het rooten en op rom development? Zal men ooit "volledig" kunnen rooten, denken jullie?

Dank bij voorbaat voor je antwoord,

Een tevreden Desire-eigenaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Cooki3s schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:52:
Hey iedereen,

Met froyo al op de nexus denk ik er ook serieus aan om binnenkort te gaan rooten. Ga waarschijnlijk wel nog even wachten want blijkbaar is het nu geen goed moment (veel bricks zo te horen).

Nu heb ik (o.a. op Modaco) gelezen dat de root die er nu is, niet volledig zou zijn (iets met geen r/w access op /system). Dit is men eerst android/custom rom- ervaring, dus zou iemand me kunnen uitleggen wat dit juist voor effect heeft op het rooten en op rom development? Zal men ooit "volledig" kunnen rooten, denken jullie?

Dank bij voorbaat voor je antwoord,

Een tevreden Desire-eigenaar :p
Er is op dit moment nog geen write access, waardoor er nog geen custom recovery op de Desire kan worden gezet. De recovery is een soort van menu dat kan verschijnen door een bepaalde toetsencombinatie, voordat je telefoon opstart. In dat menu kun je bijvoorbeeld kiezen om een backup van je huidige ROM te maken, een nieuwe te flashen, je geheugen te wissen (whipen), enz.

De enige manier om in de custom recovery te komen is door de telefoon aan de pc te hangen en om in de standaard recovery bepaalde bestanden naar je telefoon te pushen. Totdat er dus wordt uitgevonden hoe die bestanden in de "bios" van de telefoon kunnen worden gezet, moet het flashendus op deze omslachtige manier.

Ik zeg altijd, dat als er iemand een beveiliging kan maken, dan zijn er 10 die hem kunnen breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Touch_HARM schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:26:
[afbeelding][afbeelding]
Oh ja, nu ik toch aan het vragen ben, met Handcent kan ik wel een rode enveloppe op de taakbalk krijgen maar de LED blijft groen?!! Is er een simpele oplossing? en nu niet roepen: wacht op 2.2... :P

Fijne Pentecost avond!
Kan je ook niet op andere kleur krijgen. In ieder geval niet met deze versie van handscent. Ik vraag me sowieso af of het ledje meer kleuren aankan dan rood, oranje en groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
hgeert schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:14:
Ik heb hetzelfde voor gehad met win 7 64.
Ik ben bij de buren gegaan waar ze een xp laptop hebben, en het was direct gelukt.
Het is wel degelijk omdat je win 7 64bit hebt...
Blijf het bizar vinden waarom het anderen. zoals mijzelf, dan wel gewoon lukt op een W7 X64 bak....
Misschien dat het afhankelijk is van de root methode... Of het uitvoeren als admin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:30
l3art schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 00:49:
[...]

Blijf het bizar vinden waarom het anderen. zoals mijzelf, dan wel gewoon lukt op een W7 X64 bak....
Misschien dat het afhankelijk is van de root methode... Of het uitvoeren als admin...
Weet bijna wel zeker dat het de admin account is die problemen veroorzaakt, zelfde probleem gehad.
de bat file heeft alleen voor de eerste regel admin rechten lijkt het.
Toen bij instellingen voor gebruikersaccountbeheer wijzigen de schuif in de onderste stand geplaatst, herstart na bevestigen en dan via een admin command prompt ging het allemaal wel goed op mijn windows 64 laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 15:22
Qli-max schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:18:
Ja weet het, was lekker eerder (zie 16:07 > android nieuws topic en 16:10 > desire topic :P ;) ). Paul O'brien verwacht volgende week een leak en week erna update.zip :) (voor linkje zie mijn posts)

Edit: volgende week verwacht Paul al desire update
Dat is wel heel goed nieuws, ben benieuwd of hij dat waar kan maken. Van de andere kant, voordat er een stabiele 2.2 voor de Desire is zijn we zeker meer dan een week verder lijkt me...
Pagina: 1 ... 5 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.