[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.579 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Cavalera125 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 06:59:
[...]

Dat is wel heel goed nieuws, ben benieuwd of hij dat waar kan maken. Van de andere kant, voordat er een stabiele 2.2 voor de Desire is zijn we zeker meer dan een week verder lijkt me...
Misschien is een betere Root methode eerst wel belangrijker, met write access op de system mappen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53
-TheNose- schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 07:29:
[...]

Misschien is een betere Root methode eerst wel belangrijker, met write access op de system mappen etc...
Dat vind ik ook. Ik heb de indruk dat Paul op dit moment zijn focus heeft op het maken van ROM's (= extra donaties) ipv het maken van een goede/veilige root methode icm een Amon Ra recovery op de Desire. Zodra die er is, denk ik ook dat het USB bricken voorbij is. Ik heb wel zin in FroYo, maar ik heb er geen defecte USB voor over, en dat blijft toch wel het risico.

Met mijn Hero flashte ik toch wel behoorlijk wat ROM's, maar met de Desire vind ik het toch nog teveel risico ( en te weinig voordelen, er is niet echt een ROM die ik het flashen waard vind)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 10:35
snap er werkelijk niets meer van, vandaag weer een beetje lopen kutten in Linux. Weer ging hij step2 gewoon doen en dan uiteindelijk naar de SD kaart copieren. Vervolgens sluit de terminal af en gaat de telefoon dus niet verder naar het Recovery menu maar blijft staan met het rode 3hoekje.

Oke fijn nog steeds niet gelukt dus. Start ik me telefoon maar weer opnieuw op, opnieuw alles terug zetten met My Backup (trail).
Word er ineens aangegeven dat ik Root acces heb.

Vervolgens controleer ik dit:
When you go to Settings, About Phone, Software Information, Build Number, does it say test-keys or release-keys?
en bij mij staat er test-keys.

Geen idee wat ik nu nog kan/moet doen/proberen.

edit:
ik kan dus niets van het root gebeuren doen, superuser staat ook niet tussen de apps

[ Voor 5% gewijzigd door Shikaka op 25-05-2010 23:00 ]

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik heb net even op mijn Hero de FroYo port geflashed, en dat ziet er leuk uit! Uiteraard werkt er nog niet veel van, maar als er een goed werkende Nexus port komt voor de Desire, dan stap ik zeker over. Ik denk ook niet dat ik sense erg ga missen, 2.2 ziet er leuk uit, en lijkt me ook prettig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
Cavalera125 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 06:59:
[...]
Dat is wel heel goed nieuws, ben benieuwd of hij dat waar kan maken. Van de andere kant, voordat er een stabiele 2.2 voor de Desire is zijn we zeker meer dan een week verder lijkt me...
Ja dat leek me toen ook, maar denk dat het nog langer gaat duren voordat je op een desire een stabiele build kan flashen, aangezien nu 'officieel' bekend is geworden dat de gelekte froyo build een test build is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shikaka schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:26:
snap er werkelijk niets meer van, vandaag weer een beetje lopen kutten in Linux. Weer ging hij step2 gewoon doen en dan uiteindelijk naar de SD kaart copieren. Vervolgens sluit de terminal af en gaat de telefoon dus niet verder naar het Recovery menu maar blijft staan met het rode 3hoekje.

Oke fijn nog steeds niet gelukt dus. Start ik me telefoon maar weer opnieuw op, opnieuw alles terug zetten met My Backup (trail).
Word er ineens aangegeven dat ik Root acces heb.

Vervolgens controleer ik dit:
[...]

en bij mij staat er test-keys.

Geen idee wat ik nu nog kan/moet doen/proberen.

edit:
ik kan dus niets van het root gebeuren doen, superuser staat ook niet tussen de apps
Ik denk dat het echt een rechten probleem is. probeer eens in de terminal sudo (hier opdracht) te doen?
Met sudo ervoor in de terminal moet het echt wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
janvanduschoten schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:56:
[...]

Dat vind ik ook. Ik heb de indruk dat Paul op dit moment zijn focus heeft op het maken van ROM's (= extra donaties) ipv het maken van een goede/veilige root methode icm een Amon Ra recovery op de Desire. Zodra die er is, denk ik ook dat het USB bricken voorbij is. Ik heb wel zin in FroYo, maar ik heb er geen defecte USB voor over, en dat blijft toch wel het risico.

Met mijn Hero flashte ik toch wel behoorlijk wat ROM's, maar met de Desire vind ik het toch nog teveel risico ( en te weinig voordelen, er is niet echt een ROM die ik het flashen waard vind)
Die indruk heb ik dus ook. Ik hoor Paul overal over praten, maar nauwelijks meer over de Desire. :(
Ook NPRussel roept al weken dat hij roms voor de desire gaat maken, maar vervolgens komt er niks. :(

Als Paul een goede veilige root methode voor elkaar krijgt wil ik daar ook zeker voor doneren hoor, geen probleem. :)

Edit: http://android.modaco.com...0-and-os-to-1-21-support/ R5 methode is dus online, maar nog steeds geen volledige root. :(

Edit2: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=684473 het bricked Desire topic op XDA.

Edit3: Zullen vast aleens gepost zijn, maar wilde ze toch even delen. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door -TheNose- op 26-05-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
http://twitter.com/benocharm/status/14720410309 behnam gaat binnekort met de desire aan de slag :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Goed nieuws! Ik wil graag een vanilla froyo rom draaien. Draai nu sinds kort weer even Sense, maar heb het idee dat door sense mijn accu minder lang mee gaat (terwijl ik geen andere widgets heb draaien dan met helixlauncher).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 14:06
Ik zit al een tijdje met mezelf in een tweestrijd... Zal ik me desire gaan rooten of zal ik het niet doen..
Dit is mijn eerste android toestel en dit zal dan ook mijn eerste root gaan worden. Maar voordat ik hieraan begin heb ik toch een paar vraagjes en ik hoop dat jullie zo vriendelijk zijn om deze te kunnen beantwoorden :)

1. Als ik hem nu root, kan ik hem dan gelijk updaten naar FroYo van HTC. Of moet ik dan eerst weer naar de originele stock van HTC en vanuit daar updaten?

2. Ik heb gelezen op xda-developers dat er (semi) gebrickte desires zijn door het flashen van custom roms. Is het nodig een custom rom te flashen wanneer je je toestel hebt geroot? Of kan je gewoon verder met de rom die er al opstaat?

3. Wat moet je doen als je toestel gebricked is?

Alvast bedankt namens deze n00b :+

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:53
1) die update is er nog niet voor de Desire dus meteen zal niet lukken moet je nog even geduld voor hebben, komt er ongetwijfeld wel aan.

2) Het gaat hierbij niet zozeer om custom roms, maar om het rooten. Dus custom of niet doet er niet zoveel toe.

3) Als die gebricked is kan je er niks meer mee en zal je hem dus moeten opsturen voor reparatie.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Als je gewoon apps2sd niet installeert (dus geen apparte partitie aanmaken daarvoor) is er helemaal geen risico op bricken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Maverick schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:13:
Als je gewoon apps2sd niet installeert (dus geen apparte partitie aanmaken daarvoor) is er helemaal geen risico op bricken.
Klopt niet, ik lees net op XDA dat iemand (The Professor) zijn USB heeft gebricked tijdens een Nandroid backup, hij was nog niet eens aan het flashen.
Of note for this run:

I used nohup in the recovery script, but I used it successfully before as well.
When I got into recovery, it dropped back to the red triangle; had to re-run the bat file. Again, this has happened before as well.
When I went to create a nandroid backup (nand only), it failed with the "run nandroid-mobile.sh from adb" message.
I haven't bootlooped in a long time.
I hadn't flashed yet; I was backing up in preparation. This fairly clearly points to the recovery method.

Powered off the phone and restarted it into recovery and got the dreaded Qualcomm CDMA device driver pings.
--------------------------------

I flashed many a time before this with no issues. Win 7 x64 desktop using the stock cable on front-facing USB ports. I hadn't flashed a ROM, but I'm running a modified version of eViL's build. Doesn't matter, it seems pretty clear it's a problem with recovery, not the ROM you're using or flashing in that instance.
Bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=684473&page=9

Het probleem zit hem in de recovery, die blijkbaar inconsequent is, en bijvoorbeeld 30 x hetzelfde doet, en de 31e keer je usb bricked.

Ik stop even helemaal met flashen (alhoewel, FroYo :9 )

Edit: Kijk daar gaan we al..
ahmgsk
Senior Member

Starting work on desire Port Of froyo now!!

hope i solve camera and audio issues

[ Voor 9% gewijzigd door janvanduschoten op 26-05-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cristallx
  • Laatst online: 23-04-2022
Volg het hier op twitter

:9

http://twitter.com/ahmgsk_mod

[ Voor 34% gewijzigd door Cristallx op 26-05-2010 13:45 ]

Blijft ze eindelijk slapen , slaapt ze ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Ok, duidelijke zaak :) Bedankt voor het antwoorden! Jullie zijn m'n helden _/-\o_

Vraag 1 is nog niet helemaal duidelijk, ik zal hem herformuleren:
Als je toestel geroot is en HTC komt met FroYo, kan je die op dat moment er gelijk overheen zetten of moet je dan eerst terug naar de originele stock van HTC (unrooted dus) en kan je dan pas naar de FroYo van HTC?

Btw ik neem aan als je hem hebt geroot dat je dan de apps zoals tweeter, Peep, FriendStream, Footprints enz enz kan weghalen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
terrorvogel schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:02:
Ok, duidelijke zaak :) Bedankt voor het antwoorden! Jullie zijn m'n helden _/-\o_

Vraag 1 is nog niet helemaal duidelijk, ik zal hem herformuleren:
Als je toestel geroot is en HTC komt met FroYo, kan je die op dat moment er gelijk overheen zetten of moet je dan eerst terug naar de originele stock van HTC (unrooted dus) en kan je dan pas naar de FroYo van HTC?

Btw ik neem aan als je hem hebt geroot dat je dan de apps zoals tweeter, Peep, FriendStream, Footprints enz enz kan weghalen :?
Je zou de originele froyo er meteen op kunnen zetten. Alleen ben je dan root weer kwijt. Daarom wacht je beter (dat duurt meestal niet meer dan enkele uren) op de eerste rooted update.zip en dan kun je froyo direct updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Hahaha dat is dan inderdaad een beter plan :) Die paar uren maken dan ook niet meer uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met het maken vande goldcard.
ik kom niet verder bij het comment scherm..
Tik in het dosvenster wat verschijnt ‘cd c:\sdk\tools’ en bevestig met Enter.
dat kent ie niet...
hoe nu verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:26:
dat kent ie niet...
hoe nu verder...
Welke goldcard methode?
Welk commentscherm?

Wees eens wat duidelijiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GoT is geen helpdesk waarbij we je aan het handje houden. Vertel eens wat je zelf al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
Nu kan ik helaas maar erg beperkt het internet op, maar ik meen me te herinneren dat er in de versie van Androidworld nogal wat delen van de tutorial incompleet zijn. Bovendien volg je niet dezelfde mapstructuur dacht ik. Lang verhaal kort:

Volg een andere "How-to".
De methode van theUnlockr.com (zoek even op google want de naam lijkt er iig op) wees mij in de goede richting. Daar staat ook een video.

[ Voor 3% gewijzigd door Dan0r op 26-05-2010 14:44 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb er niet bijster veel verstand van en ik probeer de handleiding te volgen maar ik loop er dus in vast
stap 5 tik in dan geeft hij dus aan het comment niet te kennen en ik heb geen flauw idee wat ik zou kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:26:
dat kent ie niet...
hoe nu verder...
Je hebt de volgende stap uitgevoerd?
  • Pak het gedownloade ‘SDK’ bestand uit (liefst naar C:\) en hernoem de map naar SDK.
Kan het zijn dat er een probleem is met hoofdletters vs kleine letters?

probeer anders de stap zo uit te voeren
  • Tik in het dosvenster wat verschijnt ‘cd c:\SDK\tools’ en bevestig met Enter.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:46:
nou ik heb er niet bijster veel verstand van en ik probeer de handleiding te volgen maar ik loop er dus in vast
stap 5 tik in dan geeft hij dus aan het comment niet te kennen en ik heb geen flauw idee wat ik zou kunnen proberen.
Met plaatjes...wel engels...

http://theunlockr.com/2010/03/10/how-to-create-a-goldcard/

Als je trouwens een non-branded/retail desire hebt, dan is het maken van een Golcard niet nodig!

[quote]RoD schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:38:
GoT is geen helpdesk waarbij we je aan het handje houden. Vertel eens wat je zelf al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen.
[/quote]

Volgens mij is hij al druk bezig wat te proberen en komt er niet echt uit. The place to be, lijkt mij dan dit forum en dit topic

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
ahmgsk_mod is succesvol bezig met een nieuwe/gewijzigde recovery.

Ik ben blij dat er iemand die er verstand van heeft zich nu met de Desire bezig houd, met name de wispelturige recovery. Als die goed gaat werken, dan zal het USB bricken ook wel minder worden/stoppen. Een nieuwe custom ROM is leuk, maar als niemand hem durft te flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
janvanduschoten schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:14:
ahmgsk_mod is succesvol bezig met een nieuwe/gewijzigde recovery.

Ik ben blij dat er iemand die er verstand van heeft zich nu met de Desire bezig houd, met name de wispelturige recovery. Als die goed gaat werken, dan zal het USB bricken ook wel minder worden/stoppen. Een nieuwe custom ROM is leuk, maar als niemand hem durft te flashen...
Nou dan wacht ik nog even met rooten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
ahmgsk_mod krijgt idd erg mooie dingen voor elkaar op android devices, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

Moet zeggen dat ik toch ook nog even wacht voor ik mezelf ga wagen aan het rooten. Sowieso heb ik nog geen problemen met ruimtegebrek en vind ik de aangeboden roms nog niet echt super. Zat direct bij t uitkomen van de root te twijfelen of ik t zou doen, maar net zo lang getwijfeld tot ik over de usb problemen las. Nu heb ik besloten dat ik het minimaal uitstel tot er én een goede methode is én 2.2 beschikbaar is. Als ik het zo lees, worden er goede vorderingen gemaakt op beide fronten en verwacht ik toch wel dat ik 2.2 heb draaien voordat HTC zelf zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
rickiii schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:47:
[...]
Je hebt de volgende stap uitgevoerd?
  • Pak het gedownloade ‘SDK’ bestand uit (liefst naar C:\) en hernoem de map naar SDK.
Kan het zijn dat er een probleem is met hoofdletters vs kleine letters?
probeer anders de stap zo uit te voeren
  • Tik in het dosvenster wat verschijnt ‘cd c:\SDK\tools’ en bevestig met Enter.
In cmd in dit geval geen verschil tussen hoofdletters en kleine letters.

@ brieanova, volg deze bovenstaande stappen. Met dit cd-commando opent hij alleen in cmd de map 'tools', dus als dit niet lukt bestaat de map niet of is de link naar de map verkeerd. (Je kunt de map dus ook gewoon anders noemen en ergens anders plaatsen, het is alleen maar een link...). Dit is eenvoudig uit te zoeken door even in verkenner het pad naar de map tools te bekijken.
In de map zelf staan dus wat toepassingen, batchbestanden etc. Eén van de toepassingen is 'adb' (waarbinnen weer één van de functies 'shell' is). Het volgende commando is dus "adb shell". Als je op enter drukt zoekt de toepassing naar je device.
Als je device dus niet wordt gevonden, dan zijn waarschijnlijk de drivers niet goed (oplossing: uninstall htcsync en installeer opnieuw of in geval van windows 7 zijn hier de goede drivers te vinden).
Vervolgens geef je het commando "cat /sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid" (let op de spatie tussen cat en /sys/..... en natuurlijk geen aanhalingstekens).
Etc

Waarom zo'n uitgebreide uitleg: heb veel forums gelezen over goldcard en rooten (zelf ook problemen gehad) en dit waren zaken waar de meeste mensen tegen aan liepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Kleine update van ahmgsk_mod:
i m working on kernel now
en
Recovery will be up as soon as i check it with windows
Ik ben benieuwd wat hij heeft gemaakt! Ik hoop een betere, stabiele recovery, dan kunnen we weer veilig gaan flashen :9

Bron: http://twitter.com/ahmgsk_mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
janvanduschoten schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:24:
Kleine update van ahmgsk_mod:
[i m working on kernel now]
en
[Recovery will be up as soon as i check it with windows]

Ik ben benieuwd wat hij heeft gemaakt! Ik hoop een betere, stabiele recovery, dan kunnen we weer veilig gaan flashen :9

Ik zit waarschijnlijk net zoals jij met smart te wachten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Twitpick van de recovery!
desire original recovery
aldus ahmgsk_mod.

Volgens mij komt er schot in de zaak! :)

[ Voor 13% gewijzigd door janvanduschoten op 27-05-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
We zullen zien. Zag dat bericht ook al op mn twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
janvanduschoten schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:44:
Twitpick van de recovery!

[...]
aldus ahmgsk_mod.

Volgens mij komt er schot in de zaak! :)
euhm, is toch al lang gekend... Moet je gewoon VOL UP + POWER indrukken wanneer je naar de recovery wilt gaan zonder te verbinden met de computer. Je kan daar roms flashen maar enkel de officieel ondertekende van HTC. Dus spijtig genoeg is er geen vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Nou hij zat eerst op een andere recovery vast als je het even doorleest. Dus blijkbaar heeft hij toch iets van een andere manier gevonden om weer terug te komen bij de originele recovery...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
l3art schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:07:
Nou hij zat eerst op een andere recovery vast als je het even doorleest. Dus blijkbaar heeft hij toch iets van een andere manier gevonden om weer terug te komen bij de originele recovery...
de 'andere' recovery is de recovery met groene tekst, die je kan bekomen via adb. De originele is die van de screenshot maar daar zijn we niks mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hmmm meen je dat? Mij zijn de kleuren van de Nexus logo nog nooit opgevallen bij de Recovery...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
ahmgsk_mod schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:48 op twitter:
okay recovery is working perfect with Windows as well
Lijkt erop dat ze een nieuwe recovery methode hebben :)

edit:

Laat maar Jan was eerder ;) zie post hieronder

[ Voor 31% gewijzigd door KaleBatzZ op 27-05-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
recovery is getting uploaded
Ik kan niet wachten...
De Android telefoons zijn wel erg verslavend, met de hele scene er omheen. Er is altijd wel iets nieuws gemaakt, een nieuwe ROM te flashen, tweaks om toe te passen. Ben erg blij met HTC/Android :)

Edit:"@Terrorvogel, ik houd het ook erg in de gaten vandaag, ik verwacht eigenlijk iets moois :9

[ Voor 73% gewijzigd door janvanduschoten op 27-05-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
janvanduschoten schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:56:
[...]
Ik kan niet wachten...
De Android telefoons zijn wel erg verslavend, met de hele scene er omheen. Er is altijd wel iets nieuws gemaakt, een nieuwe ROM te flashen, tweaks om toe te passen. Ben erg blij met HTC/Android :)
Het is mijn eerste maar zeker niet laatste Android telefoon! Sinds ik de desire in mijn bezit heb, zit ik constant allerlei forums in de gaten te houden... Indd erg verslavend :)

Edit:
Edit:"@Terrorvogel, ik houd het ook erg in de gaten vandaag, ik verwacht eigenlijk iets moois :9
Je bent niet de enige ;) Durfde het rooten nog niet aan met al die gebrickte toestellen... Nu wel! O-)

[ Voor 18% gewijzigd door KaleBatzZ op 27-05-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ben benieuwd. Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk of je met deze recovery nou ook de system etc kan overschrijven of niet...

je zou bijna denken dat hij nu klaar is met de recovery....
okay back to working on froyo -> i need to improve my speed, day is abt to finish

[ Voor 37% gewijzigd door 13art op 27-05-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
v1 one will public in few minutes
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ja wel relaxed dat hij gewoon ook antwoord geeft op vragen van anderen :) En kreeg nog snel antwoord ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
@|3art lol ben jij BartjeTijs :) En idd wel relaxt dat ie zo snel reageerd 8)

[ Voor 96% gewijzigd door KaleBatzZ op 27-05-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
That's me :)
recovery is up give it a try and let me know till that time i will work on froyo -> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=689778

[ Voor 90% gewijzigd door 13art op 27-05-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
ja ja staat erop!
recovery is up give it a try and let me know till that time i will work on froyo
XDA Link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Werkt prima zo te zien!
In ieder geval prima op mn windows 7 X64 laptop.

Kom maar op met Froyo!

[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 27-05-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
l3art schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:18:
Werkt prima zo te zien!

Kom maar op met Froyo!
Nice! Dan durf ik nu te gaan rooten...

Even een vraagje, ben natuurlijk nog steeds n00b, welk stappenplan moet ik aanhouden om te kunnen rooten met deze nieuwe recovery?

Ik was erg blij met deze nieuwe "uitvinding", maar opeens zie ik door de bomen het bos niet meer 8)7 |:( :+
Ik wil het namelijk wel in 1x goed doen :P

[ Voor 5% gewijzigd door KaleBatzZ op 27-05-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

l3art schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:18:
Werkt prima zo te zien!

Kom maar op met Froyo!
Als ik het goed begrijp heb je nu je USB niet meer nodig door alles direct vanaf je SD-card te draaien en kan je je USB daarom ook niet meer bricken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Nee dat niet.
it still depends on system -> but pauls recovery didnot wipe ext partitions
@terrorvogel:
Hetzelfde als bij de root van Paul alleen gewoon deze recovery gebruiken (windows-recovery.bat)

Dit staat op de site van AHMGSK en ook op XDA trouwens:
STEPS FOR INSTALLATION:

1. Turn Off Device
2. Hold Volume Down Button + Powerbutton -> u wil reach Hboot (White Screen)
3. Use Volume Down To Move On Recovery Then Use Power Button To Select -> Now u see Black Screen With Red Triangle.
4. Connect Your Phone To Desktop/Laptop.
5. Both In Recovery Mode Using ->

For Windows users -> To Enter Recovery

Code: Select all
Extract Above Given .zip to Desktop
For Xp user -> Run recovery-windows.bat
For Vista & Windows 7 -. Run recovery-windows.bat AS ADMINISTRATOR

For Linus Users -> To Enter Recovery

Extract Above given .zip to home
Open terminal from extracted Folder Using Right Click
Now Type:
sudo ./recovery-linux.sh
Enter Su password

6. Now Go To Partition Sdcard -> If u Want A2SD

a. If Partitioned SD Already ->

1. Partition SD
Swap -> 0
Ext2-ext -> 0
Fat32 -> Remaining
Trackball To Confirm

2. Again Partition SD
Swap -> 64/96mb
Ext2-ext -> 512mb
Fat32 -> Remaining
Trackball To Confrim

b. If No Partitioned SD Already ->

Partition SD
Swap -> 64/96mb
Ext2-ext -> 512mb
Fat32 -> Remaining
Trackball To Confrim

7. Press Volume Down To Go back to Recovery Main Menu
8. Now Navigate To Usb-Toogle And Press Trackball (Optical)
9. Paste Rom.zip in Fat32 Partition
10. Safely Unplug And Press tRackball To get Back to main Recovery Menu
11. Wipe All data / Cache / Dalvik /Ext / Battery / Rotation
12. Flash Rom

Navigate to Flash Zip from sdcard Press TrackBall
Select the Zip Using TrackBall
Confirm Flashing Using TrackBall
Wait Till Rom Flashes
InCase of Error Report
En natuurlijk altijd veilig om eerst een backup te maken voordat je gaat flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Werkt hier prima :) (@Bart, ook hier op win 7 x64, want jij bent vast Bart1981 op XDA :P )

Maar goed, helaas nog steeds geen system overwrite....
wph schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:25:
[...]
Als ik het goed begrijp heb je nu je USB niet meer nodig door alles direct vanaf je SD-card te draaien en kan je je USB daarom ook niet meer bricken?
Nope, dat is nog niet zeker, al heeft ahmgsk (die 15 tot 30 roms per dag flasht) er nog nooit last van gehad...Je telefoon moet ook nog steeds verbonden blijven met de computer.

[ Voor 135% gewijzigd door Qli-max op 27-05-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ja dat ben ik ook al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
l3art schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:31:
@terrorvogel:
Hetzelfde als bij de root van Paul alleen gewoon deze recovery gebruiken (windows-recovery.bat)
Dit staat op de site van AHMGSK en ook op XDA trouwens:
[...]

En natuurlijk altijd veilig om eerst een backup te maken voordat je gaat flashen.
Oke, ten eerste bedankt voor de snelle reactie! Als ik het goed begrijp is dit een stappenplan om een custom rom op je desire te zetten (corrigeer me als ik het fout heb). Dus dan moet je al root access hebben. Die heb ik nog niet :) Eerst die maar eens verkrijgen :X

Ps: Ik voel me echt een beetje dom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
wph schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:25:
[...]

Nee, je hebt je pc nog wel nodig.
terrorvogel schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:57:
[...]
Oke, ten eerste bedankt voor de snelle reactie! Als ik het goed begrijp is dit een stappenplan om een custom rom op je desire te zetten (corrigeer me als ik het fout heb). Dus dan moet je al root access hebben. Die heb ik nog niet :) Eerst die maar eens verkrijgen :X

Ps: Ik voel me echt een beetje dom :+
Klopt, je moet eerst je Desire rooten (root acces hebben), en dan kun je er dus custom ROMs op flashen met de nieuwe recovery (als hij probleemloos blijkt te zijn). Als je root acces hebt (soort van admin status op je telefoon) dan kun je net wat dieper in het OS komen en bijvoorbeeld ook screen shots maken, backup maken van al je apps&instellingen (met de app Titanium Backup), enz. Ikzelf heb het voornamelijk voor apps2sd en het flashen van vele ROM's ;)

Voel je niet dom, wij zijn er ook allemaal een keer voor het eerst mee begonnen, als je het rooten achter de rug hebt (dat doe je toch maar 1 keer, tenzij een volledige root nodig/mogelijk is) dan heb je het flasen zo onder de knie.

[ Voor 68% gewijzigd door janvanduschoten op 27-05-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
janvanduschoten schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:02:
Klopt, je moet eerst je Desire rooten (root acces hebben), en dan kun je er dus custom ROMs op flashen met de nieuwe recovery (als hij probleemloos blijkt te zijn). Als je root acces hebt (soort van admin status op je telefoon) dan kun je net wat dieper in het OS komen en bijvoorbeeld ook screen shots maken, backup maken van al je apps&instellingen (met de app Titanium Backup), enz. Ikzelf heb het voornamelijk voor apps2sd en het flashen van vele ROM's ;)

Voel je niet dom, wij zijn er ook allemaal een keer voor het eerst mee begonnen, als je het rooten achter de rug hebt (dat doe je toch maar 1 keer, tenzij een volledige root nodig/mogelijk is) dan heb je het flasen zo onder de knie.
:) Ik voel me al gelijk een stuk beter :)

Oke had ik het dus toch goed begrepen. Dan ga ik nu me desire root access geven. Daarna kan ik met de nieuwe recovery altijd nog een custom rom installeren ;)

Ik wil jullie bedanken voor de uitleg! Dus bij deze... BEDANKT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Sorry Janvanduschoten, moet toch heel even opmerken dat screenshots ook gemaakt kunnen worden zonder rootacces (edit: moet wel je tel aan comp verbonden zijn) :P Verder klopt het :)

[ Voor 15% gewijzigd door Qli-max op 27-05-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
terrorvogel schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:29:
[...]
Ik wil jullie bedanken voor de uitleg! Dus bij deze... BEDANKT!
No problem, laat maar weten als het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Qli-max schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:01:
Sorry Janvanduschoten, moet toch heel even opmerken dat screenshots ook gemaakt kunnen worden zonder rootacces (edit: moet wel je tel aan comp verbonden zijn) :P Verder klopt het :)
Ok, ik was niet helemaal compleet, just Shoot me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
oke het volgende: Ik ben me desire aan t rooten. Ik ben deze tutorial aan het volgen.
Stap 1 gaat helemaal goed, zodra ik bij stap 2 kom blijft er telefoon met een rode 3hoek en een uitroepteken staan. Ik heb al van alles geprobeerd HTC Sync opnieuw geïnstalleerd, USB eruit USB erin, 15 min wachten... Zodra hij op dit scherm komt vertelt Windows XP dat er nieuwe drivers geïnstalleerd moeten worden voor Android 1.0?!

Of moet ik gewoon stap2 starten met dit scherm, dat kan ik eigenlijk nergens vinden.

Edit ik heb stap 2 gewoon gedaan. Hieronder een plaatje van de foutmelding...

Afbeeldingslocatie: http://wi-design.nl/avatars/rootklein.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door KaleBatzZ op 27-05-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mogwai82
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-08 18:15
Die tutorial van PietjeP lijkt mij wel oke
http://www.androidworld.n...htc-desire-te-rooten.html

In die tut wordt weer niet aangegeven hoe je je SD kaart kan partitioneren (ten behoeve van Apps2SD)
Deze link doet zowel rooten als apps2sd:
http://nimbu.amorvi.com/2010/05/how-to-root-your-htc-desire/

1 Kan je nou met het enkele rooten je USB al bricken?
2 Welke van de 2 bovenstaande tut's is beter?
(3 wachten op veiligere methode of rooten?)

[ Voor 61% gewijzigd door Mogwai82 op 27-05-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogwai82 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:08:
Die tutorial van PietjeP lijkt mij wel oke
http://www.androidworld.n...htc-desire-te-rooten.html

Alleen wordt daar weer niet aangegeven hoe je je SD kaart kan partitioneren (ten behoeve van Apps2SD)
Iemand een linkje?
Als je in de recovery zit kan dat.

Afbeeldingslocatie: http://www.androidworld.nl/wp-content/uploads/AW-Recovery.png

@vraag 1, ja dat is sommigen overkomen.

@vraag 2, dat is de oldschool-way. Werkt wel..althans bij mij.. ;)

@vraag 3, tjah....jouw feestje..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
terrorvogel schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:49:
....
Of moet ik gewoon stap2 starten met dit scherm, dat kan ik eigenlijk nergens vinden.
Edit ik heb stap 2 gewoon gedaan. Hieronder een plaatje van de foutmelding...
[afbeelding]
Met deze tutorial ben ik niet meer verder gegaan. Kreeg het gewoonweg niet voor mekaar |:(
Zal wel aan mij liggen... :?

Nu ben ik bezig met een tutorial die |3art heeft gevolgd (staat ook ergens in dit topic, maar zal het even quoten).
Stage 3 : The Rooting

19) Download the following files and save them on a USB Drive (FAT formatted)

testruu.exe – DOWNLOAD
pushfiles_windows.zip – DOWNLOAD - MIRROR
rootedupdate.zip – DOWNLOAD

20) Copy/move the rootedupdate.zip file into the root of your SDCard and place it back in the device.

21) Turn OFF your Desire and turn it back ON while holding the back button. You will see FASTBOOT on the screen in a red box.

22) Now, connect the device to your Windows PC and runu textru.exe.

23) Once the update is completed you will come to a configuration wizard. Turn Off your device.

24) You should have a turned off device. Now, unplug the device from your computer.

25) Unplug the device from your computer and turn your device ON while holding down the volume down button (You will come to a similar looking screen but this time it will say, HBOOT instead of FASTBOOT)

26) Use the volume buttons to move up and down and power button to select the RECOVERY option. (Once you select the Recovery Option, you will see a red triangle on the screen) Reconnect the phone.

27) Unzip pushfiles_windows.zip to your PC and run 'recovery-windows.bat'.

28) Once you run it you will notice, the screen of your device change to a green text on black background recovery image menu.

29) In the recovery image, Select Wipe Data/Factory Reset using the optical trackball

30) Now, from the same menu, select Flash ZIP from SDCard and choose the rooted update. Confirm with the optical trackball. (This process will take a while. So, just sit and relax.)

31) Once the flash process is done, reboot you device.
Mijn vraag: Ik heb textru.exe gestart, op een gegeven moment zegt hij dat je de rom geüpdatet hebt, dan kan je op volgende drukken en vervolgens gaat hij allerlei dingen doen (lees balkje groeit) en dan is hij echt klaar en reboot hij vanzelf weer. Maar moet ik me desire uitdoen voordat ik het balkje zie? (stap 23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mogwai82
Heppieboeddah... doet jou market het nog goed?

He terror-bird, had jij HTC Sync geïnstalleerd op de pc waarmee je aan het rooten bent?

[ Voor 49% gewijzigd door Mogwai82 op 27-05-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Mogwai82 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:13:
Heppieboeddah... doet jou market het nog goed?

He terror-bird, had jij HTC Sync geïnstalleerd op de pc waarmee je aan het rooten bent?
Hey Mogwai! Ja ik zit op windows XP SP3 en heb indd HTC Sync geinstalleerd. Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mogwai82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Bedankt voor je hulp, maar heb alles al gedaan wat in dat forum staat.... Ik kom gewoon niet verder. Als je andere ideeën hebt hoor ik ze graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mogwai82
Kan jij op de install-exe file (van HTC Sync) klikken en dan zeggen welk versie nummer die geeft?
16.0.0.???

[ Voor 7% gewijzigd door Mogwai82 op 27-05-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Mogwai82 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:18:
Kan jij op de install-exe file (van HTC Sync) klikken en dan zeggen welk versie nummer die geeft?
16.0.0.???
16.0.0.400 geeft hij aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 16:33
heb vandaag 16Gb micro SD binnen. Meteen nieuwe versie van Pays rom erop gezet. Heb partities weer aangemaakt; booten.....niks. blijft gewoon in boot hangen lijkt het. Stop mijn originele 4 gig erin en gewoon lopen. 16gb kaart is gewoon te benaderen met linux en windows dus daar lijkt niks mee. Misschien hebben jullie een oplossing. dus met 16 gb kaart blijt mijn desire hangen in boot schermpje met android logo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mogwai82
Degene die op het SD kaartje bij mijn Desire stond heeft als versie-nummer 16.0.0.328

I know, it's a long shot but maybe, just maybe...

http://forum.xda-develope...e/index.php/t-661397.html
onderaan stonden wat download linkjes
als die het niet doen... het bestand heet: HTCSync_2.0.28.exe

@hopiconjo: welke class is jouw 16GB?

[ Voor 11% gewijzigd door Mogwai82 op 27-05-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Mogwai82 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:50:
Degene die op het SD kaartje bij mijn Desire stond heeft als versie-nummer 16.0.0.328

I know, it's a long shot but maybe, just maybe...

http://forum.xda-develope...e/index.php/t-661397.html
onderaan stonden wat download linkjes
als die het niet doen... het bestand heet: HTCSync_2.0.28.exe
Ik waardeer je hulp echt enorm! _/-\o_ En niet geschoten is altijd mis :) Ik ga het proberen, which me luck ;)
Edit: Btw, jij hebt hem ook geroot met deze versie 16.0.0.328?

[ Voor 5% gewijzigd door KaleBatzZ op 27-05-2010 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mogwai82
nee, nog niks geroot hierzo...

[ Voor 58% gewijzigd door Mogwai82 op 27-05-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Helaas het heeft niet mogen baten... Iig bedankt! Ga je nog wel rooten? Dan hoop ik dat je meer geluk hebt dan ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
terrorvogel schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 23:22:
Helaas het heeft niet mogen baten... Iig bedankt! Ga je nog wel rooten? Dan hoop ik dat je meer geluk hebt dan ik ;)
als je de usb kabel aansluit met de computer, krijg je dan nog de melding op je desire wat je met de verbinding wilt doen (enkel opladen, disk drive,...?) Zoniet, ben je helaas het slachtoffer van een usb-bricked desire, net zoals een pak mensen die hebben geroot. Voorlopig is de enige manier om je gsm terug te laten werken, hem unrooten en een stock rom op plaatsen. Neveneffecten; batterij gaat pijlsnel leeg, je kan je telefoon niet meer aan je computer hangen en bestanden doorsturen naar je gsm, herladen via de pc werkt in pieken en dalen, BT werkt niet, evenmin de FM radio...

[ Voor 11% gewijzigd door pina op 28-05-2010 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
pina schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 01:07:
[...]
als je de usb kabel aansluit met de computer, krijg je dan nog de melding op je desire wat je met de verbinding wilt doen (enkel opladen, disk drive,...?) Zoniet, ben je helaas het slachtoffer van een usb-bricked desire, net zoals een pak mensen die hebben geroot. Voorlopig is de enige manier om je gsm terug te laten werken, hem unrooten en een stock rom op plaatsen. Neveneffecten; batterij gaat pijlsnel leeg, je kan je telefoon niet meer aan je computer hangen en bestanden doorsturen naar je gsm, herladen via de pc werkt in pieken en dalen, BT werkt niet, evenmin de FM radio...
@Pina zo erg is het gelukkig niet :) Ik krijg (gelukkig) nog steeds de opties. Dus hij is niet bricked. Ik kom alleen niet verder. Lees een paar posts hierboven. Ik wil het nu op de manier van Bart doen. Maar snap stap 23 niet. Dus als iemand me daarbij wil helpen graag!

BTW ik heb een harde reset gedaan, nu nog maar 80 mb intern geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:26

IEF

Why so serious?

janvanduschoten schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:24:

Vergeet het maar. De recovery partitie is gelocked (readonly) in zowel recovery modus, booted etc.
Schrijven daarnaar gaat alleen middels fastboot, met HTC signed keys.

Er wordt hard gewerkt (present company included) om uit te vinden of die NAND lock te omzeilen valt..

Deze 'andere' recovery is niets anders dan een verbetering (bugfixes) van Paul's recovery.

Let op bij deze recovery (in elk geval het script om te starten), hier wordt 'adb shell recovery &' gedaan.

Beter is het volgende:

code:
1
adb shell sh -c "nohup recovery &"

Daarmee blijft de recovery binary actief op de telefoon, ook als de ADB connectie (usb) wordt verbroken,
en daarmee een stuk veiliger.

Overigens, heeft er iemand interesse in een undervolted en overclocked kernel?
Mijn desire draait nu 1267 mhz (ondemand), met een 100 mV undervolt (eigen custom kernel).

[ Voor 34% gewijzigd door IEF op 28-05-2010 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terrorvogel schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 01:37:
[...]

@Pina zo erg is het gelukkig niet :) Ik krijg (gelukkig) nog steeds de opties. Dus hij is niet bricked. Ik kom alleen niet verder. Lees een paar posts hierboven. Ik wil het nu op de manier van Bart doen. Maar snap stap 23 niet. Dus als iemand me daarbij wil helpen graag!

BTW ik heb een harde reset gedaan, nu nog maar 80 mb intern geheugen...
Als ik het goed heb begrepen, is je testRUU goed gegaan?! Je bent doorgestart tot aan het instelscherm. Nu zet je je toestel helemaal uit en haalt je sdcard uit je toestel en zet de rootupdate.zip op je sdcard. Plaatst je sdcard terug en start je toestel op in de Hboot-modus en navigeer met je voldown-knop naar recovery en bevestig met de powerknop in te drukken. Je zal dan weer dat driehoekje in je scherm zien. Als dat gebeurd is, hang je m aan je pc en wacht tot de drivers goed geïnstalleerd zijn. Dan kan de je windows-recovery.bat die bij de pushfiles zat uitvoeren .

Op enig moment zie je het groene recovery-scherm en vandaar uit kies eerst voor wipe/factory-reset, daarna kies je voor 'flash from sdcard' en kiest de rootupdate.zip. Als dat klaar is kan je je toestel opstarten en instellen. In je menu zie je dan 'superuser permission' , dan heb je root-acces.

Wil je dan ook nog apps2sd dan moet je die ook nog flashen. De procedure staat in dit topic al duidelijk omschreven. Zonder apss2sd zullen applicaties alsnog op het telefoongeheugen worden geplaatst en zal dat geheugen naarmate je meer apps installeerd ook verder achteruitlopen.
IEF schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 01:47:
[...]

[...]Overigens, heeft er iemand interesse in een undervolted en overclocked kernel?
Mijn desire draait nu 1267 mhz (ondemand), met een 100 mV undervolt (eigen custom kernel).
Eerst maar even wachten tot Froyo er definitief is en de bakkers daarmee wat gerommeld hebben. Dan komt er vanzelf wel weer wat aangepaste kernels. Om er nu al aan te beginnen lijkt mij met de a.s. update wat prematuur.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
IEF schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 01:47:
[...]

Vergeet het maar. De recovery partitie is gelocked (readonly) in zowel recovery modus, booted etc.
Schrijven daarnaar gaat alleen middels fastboot, met HTC signed keys.

Er wordt hard gewerkt (present company included) om uit te vinden of die NAND lock te omzeilen valt..

Deze 'andere' recovery is niets anders dan een verbetering (bugfixes) van Paul's recovery.

Let op bij deze recovery (in elk geval het script om te starten), hier wordt 'adb shell recovery &' gedaan.

Beter is het volgende:

code:
1
adb shell sh -c "nohup recovery &"

Daarmee blijft de recovery binary actief op de telefoon, ook als de ADB connectie (usb) wordt verbroken,
en daarmee een stuk veiliger.

Overigens, heeft er iemand interesse in een undervolted en overclocked kernel?
Hoe vind je accu die kernel?

Ik ga zelf na mijn vakantie eens beginnen met rooten en custom roms. Eind juni zullen we alweer een stuk verder zijn lijkt me. :)

[ Voor 6% gewijzigd door -TheNose- op 28-05-2010 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Kijk eens aan, dat is mooi wakker worden! Ahmgsk_mod heeft FroYo al draaien op zijn Desire, maar nog niet helemaal foutloos, zie Twitpic. Wel een zeer veelbelovende linpack score! Houd even in gedachte, de Desire heeft nu een score van circa 6 / 7 MFLOPS, de Desire met Android 2.2 heeft nu circa 38 MFLOPS.

Edit: Ze zijn ook bezig met een recovery die te starten is vanaf de SD kaart, dus zonder PC, Wellicht een goede optie voor mensen met een bricked USB. Hij schijnt al te werken.

Bron: [ITS WORKING] Boot from SD card

Edit2:
bluetooth is half way working -> similar to cm port
wifi -> working great
Camera -> worked only 1 time (clicked pic) then again stopped (serious memory leak issues)
Gps -> locks (i mean it works)

i think in some time it will be ready for release

proof attached below
Bron: http://forum.xda-develope...php?p=6621400#post6621400[url]XDA[/url]

Edit3: en een mooie benchmark!
Afbeeldingslocatie: http://thegadgets.net/wp-content/uploads/2010/05/HTC-Desire-Froyo-Benchmark.jpg

Bron:Breaking: Android 2.2 Froyo Has Been Successfully Ported To HTC Desire (Updated)

[ Voor 63% gewijzigd door janvanduschoten op 28-05-2010 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Haha je was me te snel af! Wat een bizarre snelheidsverbetering! Dat wordt rooten en Froyo flashen VOOR ik op vakantie ga! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Leuk als we weer recovery kunnen doen vanop de SD kaart, maar ik denk dat de zgn bricked-phones nog altijd bricked blijven, aangezien het usb-probleem niet aan de rom ligt, maar diep in de kernel waar we geen toegang tot hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Afbeeldingslocatie: http://i425.photobucket.com/albums/pp335/wortel_wortel/DSCN0821-1.jpg

Met een andere kernel verslaat hij zelfs de Nexus One met 2.2! Die man is echt een tovenaar met Android _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door janvanduschoten op 28-05-2010 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Misschien wel makkelijk als men de beste man gewoon zelf volgt op twitter, gelijk een stukje feedback voor hem dat hij goed bezig is :)
Edit: of als men zelf het xda topic in de gaten houdt :P (het wordt zo'n copy/paste hier 8)7 )

[ Voor 34% gewijzigd door Qli-max op 28-05-2010 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Qli-max schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:47:
Misschien wel makkelijk als men de beste man gewoon zelf volgt op twitter, gelijk een stukje feetback voor hem dat hij goed bezig is :)
Edit: of als men zelf het xda topic in de gaten houdt :P (het wordt zo'n copy/paste hier 8)7 )
Ja laten we hier gewoon een lijst maken van alle externe bronnen en hier niets meer posten! Goed voor GoT. :')

Niet iedereen houd alle bronnen in de gaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Sorry geef alleen de optie om hem te volgen en verder ben ik toch meer voor linkjes naar hun plaatjes etc., aangezien het hun werk is, volgens mij is daar toch wel wat voor te zeggen....? Snap dat niet iedereen twitter heeft/volgt, dus dat is al weer iets anders...maar goed, het is maar een mening, bedoel er verder niets mee :)

Edit: Verder @janvanduschoten, props voor je hor! want je houdt iedereen leuk op de hoogte van de voortgang en die is om te :9~

Edit: @TheNose hieronder: begrijp ik, doe ik ook het liefst hier (makkelijker in NL en leuker hier), zeg alleen maar persoonlijk meer te zijn voor linkjes en zeg dat hem volgen op twitter ook een statement naar hem is :) (snap btw dat misschien de copy/paste opmerking verkeerd overkwam ofzo, maar niet bedoeld om te flamen O+ )

[ Voor 40% gewijzigd door Qli-max op 28-05-2010 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Qli-max schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:56:
Sorry geef alleen de optie om hem te volgen en verder ben ik toch meer voor linkjes naar hun plaatjes etc., aangezien het hun werk is, volgens mij is daar toch wel wat voor te zeggen....? Snap dat niet iedereen twitter heeft/volgt, dus dat is al weer iets anders...maar goed, het is maar een mening, bedoel er verder niets mee :)
Ik volg zelf ook alle bronnen (twitter/XDA/Modaco), maar toch vind ik het leuk om alle ontwikkelingen elders, hier te bespreken met andere Android idioten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Idioten? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Ik niet hor O-) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
nou vooruit ;)
Overigens, inmiddels zijn ze al over de 1500 punten heen. Gaat lekker daar. Ook is er iemand die kan booten van SD, iets dat nuttig kan zijn als we recovery op het toestel willen hebben zonder tussenkomst van een pc. Mooie ontwikkelingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 10:11
Durf het rooten nu nog niet aan, mede vanwege wat slechte berichten over bricked phones.
Maar als Froyo echt zo snel is wordt de verleiding wel erg groot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
mbb26 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:27:
Durf het rooten nu nog niet aan, mede vanwege wat slechte berichten over bricked phones.
Maar als Froyo echt zo snel is wordt de verleiding wel erg groot....
Ik heb sinds de nieuwe recovery geen nieuwe meldingen meer gelezen over bricked USB, dus tot nu toe lijkt het veilig(er). Ik heb net zelf even tussen de bedrijven door de nieuwe recovery geprobeerd (even een Nandroid backup gemaakt, voor het geval dat FroYo klaar is, dan kan ik direct gaan wipen&flashen), en dat ging probleemloos.

@Qli-max, geen probleem hoor, het is wel een kras op mijn kinderzieltje, maar daar groei ik vast wel weer overheen ;) Het is volledig te wijten aan overenthousiastme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
nieuws: Ontwikkelaars maken Android 2.2 geschikt voor HTC-toestellen Mooie samenvatting van de recente ontwikkelingen op de frontpage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rooten en flashen doet ik op mijn magic. ik wacht de officiele froyo wel af voor mijn desire:)
zie dat root proces voor desire nog niet zo vriendelijk is als op magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 07:32:
[...]
Als ik het goed heb begrepen, is je testRUU goed gegaan?! Je bent doorgestart tot aan het instelscherm.
[...]
Dit is dus precies het stuk waar ik vastloop... Wanneer moet ik me tel. uitzetten? Wat bedoel je met instelscherm?
Is dat dit scherm? (sorry kon geen plaatjes van de desire vinden)
Afbeeldingslocatie: http://allaboutphones.nl/news/images/walktrough/artemis/foto/8525SW_update6.jpg

Of moet je hem uitzetten nadat het balkje vol is...
Afbeeldingslocatie: http://allaboutphones.nl/news/images/walktrough/artemis/foto/8525SW_update7.jpg

Sorry voor deze forumvervuiling, maar ik heb geen zin in een gebricked toestel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
terrorvogel schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:08:
[...]

Dit is dus precies het stuk waar ik vastloop... Wanneer moet ik me tel. uitzetten? Wat bedoel je met instelscherm?
[afbeelding]

Of moet je hem uitzetten nadat het balkje vol is...
[afbeelding]

Sorry voor deze forumvervuiling, maar ik heb geen zin in een gebricked toestel ;)
Gewoon door laten lopen.
Komt daarna bij een configuratiewizard, dan zet je hem uit.

Niet stressen :) Je bent er bijna!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terrorvogel schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:08:
[...]

Dat is als je testRUU aan het flashen bent. Gewoon doorlaten lopen. Je toestel zal zelf automatisch rebooten. Daarna kom je aan het instellingenscherm. Dan uitschakelen en naar de Hboot-procedure met de rootupdate.zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
oke, ik zat te wachten op een configuratiewizard van testruu... 8)7 :? :+ }:O
Maar is dus gewoon de wizard van de desire... STOM STOM STOM!

Jullie worden bedankt! Ik ga weer verder knutselen ;)

Edit: Select Wipe Data/ Factory Reset, die zie ik nergens staan wel Wipe. Ik neem aan dat ik dus Wipe moet hebben.. Kunnen jullie dat bevestigen?

Ps: Ik stress hem nog steeds :P

[ Voor 31% gewijzigd door KaleBatzZ op 28-05-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terrorvogel schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:46:
oke, ik zat te wachten op een configuratiewizard van testruu... 8)7 :? :+ }:O
Maar is dus gewoon de wizard van de desire... STOM STOM STOM!

Jullie worden bedankt! Ik ga weer verder knutselen ;)

Edit: Select Wipe Data/ Factory Reset, die zie ik nergens staan wel Wipe. Ik neem aan dat ik dus Wipe moet hebben.. Kunnen jullie dat bevestigen?

Ps: Ik stress hem nog steeds :P
We lezen het nog wel voor drieën, want dat zit mijn dienst erop... ;)

Onder wipe heb je nog een submenu. Daar staat die wipe/factory-reset

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 11:55 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.