[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.581 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 14:06
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:54:
[...]
We lezen het nog wel voor drieën, want dat zit mijn dienst erop... ;)

Onder wipe heb je nog een submenu. Daar staat die wipe/factory-reset
Als ik dan nog leef :P
Maar bedankt voor de snelle reactie!

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53
terrorvogel schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:56:
[...]

Als ik dan nog leef :P
Maar bedankt voor de snelle reactie!
Vanmiddag kun je Android 2.2 flashen, de je bent precies op tijd met rooten!
i will release it today!

with or without things, so that when i m studing if anyone wants to work on it they can

and people will report n no. of probs which i will work on when i m back
from exams.

thx good to hear u all wanna donate me its not me alone

richardtrip, paul, AdamG and more -> dont get angry if i missed u

But last 2 hrs of work then upload would start 99%

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
janvanduschoten schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:05:
[...]
Vanmiddag kun je Android 2.2 flashen, de je bent precies op tijd met rooten!
[...]
Jaja! Volgens mij heb ik hem rooted :) Ik zie Superuser Permissions staan. Zodra ik hier op klik gebeurd er niets dan behalve een zwart scherm... Klopt dat?

Ook wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor de geduldige, zorgzame hulp die ik hier heb gekregen! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Edit, zodra ik tijd over heb zal ik de tutorial die ik heb gevolgd herschrijven voor de n00bs onder ons. Scheelt ook weer een hoop vragen :P

[ Voor 12% gewijzigd door KaleBatzZ op 28-05-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terrorvogel schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:14:
[...]

Jaja! Volgens mij heb ik hem rooted :) Ik zie Superuser Permissions staan. Zodra ik hier op klik gebeurd er niets dan behalve een zwart scherm... Klopt dat?
Dat klopt. Als je een app gebruikt die root nodig heeft zal SU oppuppen en vragen of je toestemming wil geven. Probeer maar eens een app uit de market die root-acces nodig heeft.

Viel wel mee hé dat rooten... ;)

Als je dan nog zou willen, zou je apps2sd kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
ik ben ook aan het rooten geslagen, omdat ik wifi tether wilde gebruiken. root is prima gelukt, maar heb nu wel het idee dat mijn batterijnrazend snel leeg gaat meer mensen met dit probleem?
kheb geen usb brick, want alles werkt nog prima.

ik heb mijn radio nog niet geflasht iemand eentje die aan te raden is?

[ Voor 13% gewijzigd door Michel242186 op 28-05-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:48
Is dat die nieuwe recovery waarbij de 'foutjes' van paul eruit zijn gehaald?

Wellicht noobisch, maar hoe heb je die erop geknald?
janvanduschoten schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:50:
[...]

Ik heb sinds de nieuwe recovery geen nieuwe meldingen meer gelezen over bricked USB, dus tot nu toe lijkt het veilig(er). Ik heb net zelf even tussen de bedrijven door de nieuwe recovery geprobeerd (even een Nandroid backup gemaakt, voor het geval dat FroYo klaar is, dan kan ik direct gaan wipen&flashen), en dat ging probleemloos.

@Qli-max, geen probleem hoor, het is wel een kras op mijn kinderzieltje, maar daar groei ik vast wel weer overheen ;) Het is volledig te wijten aan overenthousiastme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:47
froyo rom is er op XDA ben er nog niet welke recovery methode moet gebruiken; de tradiotenele of deze:

put SD in a usb adapter
get all ur stuff off it with linux (apps)
format it to FAT
put the .zip on it
get the ashgsk_mod recovery
use recovery-xxx.sh as u do befor
flash the rom
get the apps to sd fix for all apps to SD

reeds gevonden en staat nu op mijn desire. ziet er goed uit _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door hopiconjo op 28-05-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
mbb26 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:01:
Is dat die nieuwe recovery waarbij de 'foutjes' van paul eruit zijn gehaald?

Wellicht noobisch, maar hoe heb je die erop geknald?
[...]
Allereerst moet je het bestand downloaden, dat doe je HIER.
Je krijgt dan een .zip bestandje, en dat pak je uit. Zet je telefoon uit, en zet hem weer aan door de power knop& volume-down knop in te drukken. Je komt dan in het Hboot scherm terecht. Dan wacht je een aantal seconden (je telefoon meld dan nog iets over je sd kaart dacht ik in een seconde of 2) Kies dan met je volumeknoppen voor "Recovery" en wacht op het scherm met het rode driehoekje.

Ik stop dan de USB kabel onderin de Desire, en ga op de PC naar het uitgepakte mapje waar de Recovery in staat. Heb je een XP PC, dan kun je dubbelklikken op het bestand "recovery-windows", en op je telefoon verschijnt het nieuwe recoveryscherm waarmee je kunt wipen, flashen, etc. Heb je een Vista of 7 PC, dan moet je hetzelfde doen, maar dan als Administrator.

Tijdens de recovery, het flashen, backup e.d. doe ik verder niets met mijn PC. Of het echt scheelt weet ik niet, maar voor mijn gevoel is dat beter.

[ Voor 6% gewijzigd door janvanduschoten op 28-05-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mogwai82
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-08 18:15
@jan
Is dit een nieuwe manier van rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:22:
[...]
Viel wel mee hé dat rooten... ;)

Als je dan nog zou willen, zou je apps2sd kunnen doen.
Opzich viel het rooten zelf wel mee :) Als je je maar aan het stappenplan houdt, dan kom alles goed.

Apps2SD daar wacht ik nog wel even mee... Hoop vandaag FroYo erop te zetten. Daar zit Apps2SD toch al in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Mogwai82 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:29:
@jan
Is dit een nieuwe manier van rooten?
Nee, rooten is hetzelfde, dit hierboven is puur de manier om een nieuwe ROM te flashen e.d. Dit kun je alleen doen als je je toestel al geroot hebt. Ik begrijp dat je nog niet hebt geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand al ervaring met die 2.2 Defrost ROM ? :) Ben wel benieuwd! :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:08:
Iemand al ervaring met die 2.2 Defrost ROM ? :) Ben wel benieuwd! :P
waag mij niet aan roms die maar voor de helft werken.
tis een grote vooruitgang dat ze deze roms kunnen maken maar hoop missende functionaliteit zoals bluetooth en camera houd mij nog tegen. dat zijn vaak de dingen die niet werken in custom bakkingen. op htc magic zelfde probleem met die hero rom ports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Staat het juiste stappenplan om te rooten inmiddels in de startpost? Er zijn al zoveel guides langsgekomen inmiddels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
emand al ervaring met die 2.2 Defrost ROM ? :) Ben wel benieuwd! :P
Heb hem erop en werkt prima; had hem wel sneller verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
hopiconjo schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:21:
[...]

Heb hem erop en werkt prima; had hem wel sneller verwacht
Thanks. Via welke manier heb jij heb geflasht? Er zijn nu 100 manieren geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
Voor degene die dit topic hebben gevolgd, maar even de kluts kwijt zijn, voor de duidelijkheid:
Het gaat dus om de DeFrost 0.1 Desire Froyo ROM, gemaakt door Richardtrip en niet om een ROM van ahmgsk_mod, over wie het een hele tijd ging in dit topic. Beide zijn dus bezig met het bouwen van een stabiele Froyo ROM voor de desire.
De ROM van Richardtrip is hier te downloaden, maar let op: "to give you a semi-working Froyo for Desire". Blauwtand en camera werken niet. Verder veel berichten dat de interface traag is in vergelijking met 2.1 ROM's terwijl de benchmarks wel beter zijn. Ook berichten dat WIFI Hotspot (tethering) niet werkt.
Verder belangrijk om te weten: je moet je complete SD kaart formatteren tot fat32. Vervolgens moet je wipen en kun je de ROM flashen waarna je met de app 2 sd fix voor froyo je apps naar de sd kunt verhuizen.

De (of èèn :P) manier om de DeFrost (versie 0.1 en 0.2) Froyo ROM te flashen op een geroote desire:
  • Backup if you wish (apps backuppen heeft geen zin, omdat je het niet kunt restoren op je nieuwe froyo toestel)
  • Formatteer Sd kaart (dus ook de ext. paritities) tot fat32 (via usb kaartlezer is aan te raden)
  • Kopieer de ROM zipfiles 0.1 en 0.2 naar je sdkaart
  • Start je telefoon op met volume down en navigeer naar recovery
  • Als de rode driehoek verschijnt, plug usb in comp
  • Open de ashgsk_mod recovery (dus in geval van windows 'recovery_windows.bat', zoals jan al zei: download hier)
  • Het recovery menu verschijnt
  • Kies voor wipe > wipe data / factory reset (weet niet zeker of andere wipe optie genoeg is, dit werkt zowiezo, toestel blijft rooted omdat de ROM pre-rooted is)
  • Kies voor flash from sd en selecteer de ROM zipfile versie 0.1 en flash het kreng ;)
  • Wederom opstarten phone met vol. down en navigeer naar recovery
  • Als de rode driehoek verschijnt, plug usb in comp
  • Open de ashgsk_mod recovery (dus in geval van windows 'recovery_windows.bat')
  • Kies voor flash from sd en selecteer de ROM zipfile versie 0.2 en flash het kreng :P
  • Fix de apps 2 sd: (kon het even niet vinden, maar op XDA waren ze vriendelijk)
    • adb shell pm setInstallLocation 0 (0 = auto)
    • adb shell pm setInstallLocation 1 (1 = internal)
    • adb shell pm setInstallLocation 2 (2 = external) (kies deze zodat apps altijd op sd worden geinstalled, dit overruled settings van developers apps (veel developers hebben apps nog niet geupdate naar apps2sd))
    (dit laatste doe je dus met SDK op C schijf als volgt: open cmd, "cd c:\SDK\tools" enter, "adb shell" enter, "pm setInstallLocation ...")

[ Voor 55% gewijzigd door Qli-max op 28-05-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Vanwaar nog dat geneuzel met app2sd? Froyo kan dit toch zelf nu? Ik wacht nog wel even tot er een betere Froyo langskomt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-TheNose- schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:04:
Vanwaar nog dat geneuzel met app2sd? Froyo kan dit toch zelf nu? Ik wacht nog wel even tot er een betere Froyo langskomt... :)
tja zo denk ik ook. wacht wel op officiele htc froyo. voor nu doet hij het toch prima.
en volgens alle berichten zou htc na 23 juni al met froyo komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mogwai82
  • Laatst online: 11-08 18:15
[mbr]GoT is geen helpdesk, geef aan wat je zelf al gevonden hebt en waarom je er niet uitkomt.[/]

Doelde vooral op het Apps2SD gedeelte van Froyo.
Het lijkt mij namelijk dat als je voorheen al je apps gewoon in het telefoongeheugen hebt geïnstalleerd, dit niet via een enkele update wordt gewijzigd, daar is meer voor nodig.

[ Voor 143% gewijzigd door Mogwai82 op 28-05-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Zoals al eerder gezegd zou ik niet al te veel op 23 juni rekenen.
Ten eerste is de Froyo ROM die via de OTA de dag na google I/O naar enkele N1 bezitters is gestuurd (en waarop nu alle custom Froyo Roms zijn gebaseerd) zoals ik al eerder meldde een testversie en is de final nog steeds niet via een OTA aan iedere N1 bezitter beschikbaar gesteld.
Ten tweede is 23 juni geen officieel statement van HTC, maar een antwoord van de HTC helpdesk op de vraag wanneer er een update komt voor de desire (zie bron van het 23 juni nieuws)

@mogwai82: Moderator RoD heeft wel gelijk, maar toch hier je antwoord omdat de term 'pre-rooted' misschien tot verwarring kan leiden: om deze froyo rom te kunnen flashen moet je wel rootacces hebben (deze froyo rom is wel pre-rooted, maar dit houdt in dat je de rootacces na flashen behoudt en dus niet apart een rootupdate hoeft uit te voeren)

Edit: bericht van Richard: (copy/paste O-) )
"First update coming soon so we get a fully working APPS to SD (kernel change). Please wait a moment."

@ Janvanduschoten: heb je froyo er al op staan?

[ Voor 33% gewijzigd door Qli-max op 28-05-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qli-max schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:47:
Ten eerste is de Froyo ROM die via de OTA de dag na google I/O naar enkele N1 bezitters is gestuurd (en waarop nu alle custom Froyo Roms zijn gebaseerd) zoals ik al eerder meldde een testversie en is de final nog steeds niet via een OTA aan iedere N1 bezitter beschikbaar gesteld.
Ten tweede is 23 juni geen officieel statement van HTC, maar een antwoord van de HTC helpdesk op de vraag wanneer er een update komt voor de desire (zie bron van het 23 juni nieuws)

@mogwai82: Moderator RoD heeft wel gelijk, maar toch hier je antwoord omdat de term 'pre-rooted' misschien tot verwarring kan leiden: om de froyo rom te kunnen flashen moet je wel rootacces hebben (de froyo rom is wel pre-rooted, maar dit houdt in dat je de rootacces na flashen behoudt en dus niet apart een rootupdate hoeft uit te voeren)

Edit: bericht van Richard: (copy/paste O-) )
"First update coming soon so we get a fully working APPS to SD (kernel change). Please wait a moment."
een ding is zeker er komt een update. wanneer maakt mij dan ook niet uit:) hij werkt nu ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
-TheNose- schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:04:
Gedeeltelijk heb je gelijk, maar elke ontwikkelaars moeten toestemming geven om de apps op de SD-kaart te kunnen verplaatsen.
Qli-max schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:47:

[..]
De update is alleen naar development-phones gestuurd (denk aan, medewerkers van google, reviewers en devs). Deze hebben de update via sociale netwerken verspreid en iedereen kon aan deze update komen. Google heeft gelijk de update van de website gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Heb de DeFroST 0.1 Desire Froyo erop staan, maar is naar mijn idee niet helemaal vloeiend, althans zeker niet beter dan dat ik 2.1. vond. Ik ga hem nog een keertje rebooten, dat wil nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeFroST Update 0.2 is uit.

Version history:

Version 0.2 (update, first install 0.1):

* Key-layouts added
* APPS 2 SD (the google apps2sd) fully working

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wat het waard is, ook even mijn twee centen.

Uiteraard is het voor echte tweakers verschrikkelijk opwindend om als één van de eersten met een froyo op hun toestel rond te lopen.

Mijn bedenkingen zijn, dat het op een gelekte versie is gebaseerd en derhalve mij nog wat onbetrouwbaar lijkt.

Roms die met spoed door bakkers in de keuken worden klaargeramt om maar als eerste met hun fantastische rom te komen. De helft schijnt niet te werken, bleutooth, camera bugje bugje hier, bugje daar, snelheid valt tegen, etc.

Al met al voor mij een reden om er vooralsnog niet aan te beginnen. Tegen de tijd dat alle devs hun zaken echt op orde hebben kwa gepruts, zal ik mij er eens aan gaan wagen. Tegen die tijd is froyo misschien echt beschikbaar voor de desire en kunnen de koks hun keuken vermoedelijk gaan sluiten.... :*)

Vooralsnog is er niets mis met een prima werkende 2.1 en HTC-sense die rooted en met apps2sd in ieder geval aan mijn verwachtingen in gemak en gebruiik voldoet.

Verder niets mis met het door sommigen getoonde enthousiasme...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
DeFroST Update 0.2 is uit.
Version 0.2 (update, first install 0.1):
* APPS 2 SD (the google apps2sd) fully working
Ja nice! Maar let op: nog steeds "adb shell pm setInstallLocation 2" om alle apps op sd te installeren (dit komt omdat niet alle apps developers dit geimplementeerd hebben), alleen werkt het nu dus wel goed :) (om te citeren "this forces the ProgramManager to install to SD")

[ Voor 34% gewijzigd door Qli-max op 28-05-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Weet iemand of het mogelijk is bijvoorbeeld een netwerkschijf in je thuisnetwerk te benaderen via WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Buffalo schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:41:
Weet iemand of het mogelijk is bijvoorbeeld een netwerkschijf in je thuisnetwerk te benaderen via WiFi?
Jazeker. Als je de laatste ASTRO installeert, kan je gewoon een netwerkshare benaderen. Heb 't zelf ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Buffalo schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:41:
Deze kan het ook... http://www.androlib.com/a...ongs-android-pop-znE.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Wat heeft dit met rooten of custom roms te maken dan?
Btw, bovenstaande post met flash stappen ge-ëdit voor update 2.

[ Voor 63% gewijzigd door Qli-max op 28-05-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Qli-max schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:54:
Wat heeft dit met rooten of custom roms te maken dan?
Btw, bovenstaande post met flash stappen ge-ëdit voor update 2.
Excuses, ik had dit inderdaad in het normale topic over de Desire moeten plaatsen. Zat even op mijn Desire te serven, en had helemaal over het hoofd gezien dat ik in het Rooten & Custom ROM's topic zat.

@Crew One: In ASTRO zag ik inderaad zoiets wat er op leek. Maar als ik op dat WiFi incoontje druk in ASTRO ga ik gewoon naar mijn WiFi instellingen.
Moet ik misschien eerst ene share maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
[b][message=34080900,noline]Tegen de tijd dat alle devs hun zaken echt op orde hebben kwa gepruts, zal ik mij er eens aan gaan wagen. Tegen die tijd is froyo misschien echt beschikbaar voor de desire en kunnen de koks hun keuken vermoedelijk gaan sluiten.... :*)
Nou dat klinkt wel heel negatief allemaal. Ze zeggen er ook eerlijk bij dat het nog niet helemaal werkt. En ze hebben nou eenmaal ook niet onbeperkt de tijd. Maar er zijn gewoon legio mensen die het wel al willen hebben en niet graag wachten omdat een developer vanwege een examen pas weer 4 juni er mee aan de slag kan.

Prima dat ze hem er op zetten, zeker voor de mensen die het leuk vinden om het uit te proberen. Zelf laat ik het ook nog even links liggen, omdat ik bluetooth gewoon gebruik. Maar zeker wel hulde dat ze al zo ver gekomen zijn!

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
l3art schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:44:
[...]

Nou dat klinkt wel heel negatief allemaal. Ze zeggen er ook eerlijk bij dat het nog niet helemaal werkt. En ze hebben nou eenmaal ook niet onbeperkt de tijd. Maar er zijn gewoon legio mensen die het wel al willen hebben en niet graag wachten omdat een developer vanwege een examen pas weer 4 juni er mee aan de slag kan.

Prima dat ze hem er op zetten, zeker voor de mensen die het leuk vinden om het uit te proberen. Zelf laat ik het ook nog even links liggen, omdat ik bluetooth gewoon gebruik. Maar zeker wel hulde dat ze al zo ver gekomen zijn!
In elkaar prutsen is wel erg negatief idd. Die devs doen echt briljante dingen voor de android community. Ik wil zelf graag een vanilla Froyo draaien dus ik zit juist te wachten op de eerste leaks (echter wacht ik even tot na mijn vakantie aangezien ik daar wel een stabiele telefoon wil hebben. :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:44:
[...]

-TheNose- schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:19:
[...]

In elkaar prutsen is wel erg negatief idd. Die devs doen echt briljante dingen voor de android community. Ik wil zelf graag een vanilla Froyo draaien dus ik zit juist te wachten op de eerste leaks (echter wacht ik even tot na mijn vakantie aangezien ik daar wel een stabiele telefoon wil hebben. :P).
De grijns is u blijkbaar ontgaan. Ik doe m nog een keer :*)

Uiteraard doen ze hun stinkende best om een halbfakken kale beta-versie van froyo mogelijk te maken voor de Desire. Het is best spannend als je de eerste kan zijn/bent. De vraag is en blijft of het ook maar enige toegevoegde waarde heeft. M.i. niet en heeft het niets meer te maken met het toestel beter of vriendelijker te maken. Nogmaals het waren slechts mijn twee centen.. :P

Filmpjes....Desire met Froyo [gejat van Modaco]

http://www.youtube.com/watch?v=EjmlsvDO57E
http://www.youtube.com/watch?v=rQfWRGOLbp8
http://www.youtube.com/watch?v=Yr_UpI2AjRI

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Nu met ondertiteling graag ;) Verder vind ik het er allemaal nice uitzien. En die boot animation wil ik ook :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:44:
maken. Nogmaals het waren slechts mijn twee centen.. :P
Tja voor twee cent kan je natuurlijk ook niet veel verwachten ;)

En inderdaad gaat het er om wie er als eerste met Froyo komt. Maar ja is ook een beetje vraag/aanbod verhaal. Denk dat het legio mensen gaat om, dat ze 2.2 kunnen draaien ipv een sneller systeem. Maar goed daar helpen de benchmark cijfers ook niet aan mee natuurlijk. Die zijn flink hoog met Froyo, maar de eerste gebruikers geven al aan dat ze het sneller hadden verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik ga nu ook even de ROM proberen van ahmgsk_mod, even kijken of die soepeler werkt. :9

Edit: Ik heb de Defrost ROM eraf gehaald en alle opties gewiped. Hierna de ROM van ahmgsk_mod erop gezet en het installatiescherm doorlopen. Froyo heeft hierna keurig een melding gegeven dat al mij apps die ik in de market heb gedownload zijn gerestored, als mij settings staan er keurig weer in (Wifi instellingen e.d.) en zelfs mijn wallpaper is direct aanwezig. Dit maakt het wel erg prettig om ROM's te flashen, Froyo back-upt blijkbaar al veel waar ik eerst Titanium backup voor gebruikte.
Qua linpack score doet hij het ook iets beter dan de Defrost ROM bij mij, ik krijg nu gemiddeld 40MFLOPS (mijn "ouwe" Hero kwam niet ver boven de 3MFLOPS...)

Edit 2: Voor mijn gevoel is de ROM van ahmgsk_mod wel lekker vloeiend, maar morgen ga ik hem even helemaal inrichten en nog eens kijken of hij soepel blijft.

[ Voor 88% gewijzigd door janvanduschoten op 28-05-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
ROM van ahmgsk_mod hier te vinden en Jan, ik heb je een DM gestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
janvanduschoten schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:47:
Ik ga nu ook even de ROM proberen van ahmgsk_mod, even kijken of die soepeler werkt. :9

Edit: Ik heb de Defrost ROM eraf gehaald en alle opties gewiped. Hierna de ROM van ahmgsk_mod erop gezet en het installatiescherm doorlopen. Froyo heeft hierna keurig een melding gegeven dat al mij apps die ik in de market heb gedownload zijn gerestored, als mij settings staan er keurig weer in (Wifi instellingen e.d.) en zelfs mijn wallpaper is direct aanwezig. Dit maakt het wel erg prettig om ROM's te flashen, Froyo back-upt blijkbaar al veel waar ik eerst Titanium backup voor gebruikte.
Qua linpack score doet hij het ook iets beter dan de Defrost ROM bij mij, ik krijg nu gemiddeld 40MFLOPS (mijn "ouwe" Hero kwam niet ver boven de 3MFLOPS...)

Edit 2: Voor mijn gevoel is de ROM van ahmgsk_mod wel lekker vloeiend, maar morgen ga ik hem even helemaal inrichten en nog eens kijken of hij soepel blijft.
Werkt alles in die ROM ? Inclusief camera & bluetooth? Dat zou geniaal zijn :)
Al gevonden dat dat dus nog niet lekker werkt. Zonde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Eerste indrukken van AhmgskMod FROYO Rom v1 [No Camera, No Bluetooth], is dat hij soepeler loopt dan de Defrost die ik eerder draaide. Na een uurtje of wat irriteerde ik me teveel een de lag die ik had (of dacht te hebben) tijdens het navigeren tussen de homescreens. Het is ook wel ff wennen dat je maar 5 homescreens hebt, ipv 7. Wat mis ik nog meer;
Geen FM radio, camera werkt niet (goed), bluetooth werkt niet, geen helicopter view (uiteraard alles wat met sense te maken heeft, nou ja, missen...), de Nederlandse instelling (heb nu Morlocale2 voor de taalinstelling). Ik ga hem vandaag eens normaal gebruiken, eens kijken of het lekkerder werkt.

EDIT: Camera werkt nu normaal, door een kleine aanpassing in de instellingen.
for all those camera hungry people

:->

go to camera app -> insetting press setting
set focus mode to infinity
and get camera working

report if it works for u all
Bij mij werkt het :)

[ Voor 23% gewijzigd door janvanduschoten op 29-05-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
janvanduschoten schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 08:29:
Eerste indrukken van AhmgskMod FROYO Rom v1 [No Camera, No Bluetooth], is dat hij soepeler loopt dan de Defrost die ik eerder draaide. Na een uurtje of wat irriteerde ik me teveel een de lag die ik had (of dacht te hebben) tijdens het navigeren tussen de homescreens. Het is ook wel ff wennen dat je maar 5 homescreens hebt, ipv 7. Wat mis ik nog meer;
Geen FM radio, camera werkt niet (goed), bluetooth werkt niet, geen helicopter view (uiteraard alles wat met sense te maken heeft, nou ja, missen...), de Nederlandse instelling (heb nu Morlocale2 voor de taalinstelling). Ik ga hem vandaag eens normaal gebruiken, eens kijken of het lekkerder werkt.

EDIT: Camera werkt nu normaal, door een kleine aanpassing in de instellingen.

[...]

Bij mij werkt het :)
Werkt deze ROM nou echt soepel? Ik bedoel, ben je er blijer mee dan dat je 2.1 had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terrorvogel schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 14:26:
[...]

Werkt deze ROM nou echt soepel? Ik bedoel, ben je er blijer mee dan dat je 2.1 had?
Is niet echt een Rom, maar kale android 2.2 zonder poespas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
heb ze alle twee erop gehaald. Ben echter terug gegaan naar Rom van Payne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
hopiconjo schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:52:
heb ze alle twee erop gehaald. Ben echter terug gegaan naar Rom van Payne
Payne? Welke ROM heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
terrorvogel schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 14:26:
[...]

Ben er nog niet helemaal over uit, omdat ik 2.1 met Sense ook prettig vind werken. Qua Linpack score is hij wel sneller.
Afbeeldingslocatie: http://i425.photobucket.com/albums/pp335/wortel_wortel/snap20100512_105302.jpgAfbeeldingslocatie: http://i425.photobucket.com/albums/pp335/wortel_wortel/snap20100529_152149.jpg

Links: Desire 2.1 met Sense, rechts Desire met Android 2.2 kaal. Beide gemaakt met hetzelfde toestel, ongeveer zelfde aantal apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
je mag nog toveren met benchmarks en cijfers zoveel je wilt, als je er in de praktijk niks van merkt in bepaalde apps en games, ben je er niks mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
aanmerkelijk verschil maar voel je het verschil daadwerkelijk ook tussen 2.1 en 2.2?. Moet zeggen dat sommige 2.1 roms aanzienlijk sneller aanvoelen dan de 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
hopiconjo schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:02:
aanmerkelijk verschil maar voel je het verschil daadwerkelijk ook tussen 2.1 en 2.2?. Moet zeggen dat sommige 2.1 roms aanzienlijk sneller aanvoelen dan de 2.2
Eigenlijk is het natuurlijk pas eerlijk te vergelijken als HTC met een update komt. Of wanneer de custom roms zodanig geoptimaliseerd zijn dat je het een "echte" rom mag noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
hopiconjo schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:02:
Ik kan niet echt zeggen dat 2.2 veel sneller is, maar het is wel leuk om nog een tijdje te testen. Hij is voor mijn gevoel zeker niet trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
uit pure miserie en frustratie van mijn bricked desire, heb ik terug mijn Hero bovengehaald. Gisterochtend rond 10u van de lader gehaald, en rond 13u was er nog maar 70% over van de batterij. Hoe triestig toch.

De hero dan rond 13u in gebruik genomen, 3G en wifi altijd aan, vannacht ook gewoon aan gelaten en nu zit de batterij nog aan 70%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Hmm, ik vraag mij af of iemand hier antwoord op heeft...

Heb net Froyo er even af gehaald, sd kaart weer gepartitioneerd, en een nandroid backup terug gezet. Nu zijn uiteraard all mijn apps weg want geen ext3 gebackupped, en wel 2.1 met apps2sd . Het vervelende is dat ook mijn market er niet meer is, dus hoe krijg ik mijn apps weer :) Ik blijf er verder wel vrolijk onder hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Ben eergisteren terug gegaan van DeFrost 0.1 naar generieke ROM met apps2sd. Ik had wel alles gebackupt (ook ext3), en alles terug gekopieerd. Ik heb gewoon de market. Heb jij helemaal geen market meer op je tel?

[ Voor 188% gewijzigd door Qli-max op 30-05-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Qli-max schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:54:
Ben eergisteren terug gegaan van DeFrost 0.1 naar generieke ROM met apps2sd. Ik had wel alles gebackupt (ook ext3), en alles terug gekopieerd. Ik heb gewoon de market. Heb jij helemaal geen market meer op je tel?
Nee, hij geeft ook aan dat die app niet aanwezig is. Overal gezocht, niet gevonden. Ben weer terug naar froyo.

HEB JE EEN DESIRE MET EEN USB BRICK, DAN IS ER NU EEN OPLOSSING VOOR, ZIE HIERONDER.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=691639

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-06 21:48
Hier een stap voor stap guide hoe je je USB kan 'unbricken': http://android.modaco.com...-rickrolled-b0rked-fixed/

Ik heb er zelf ook zitten wachten op een fix, ik durfde er niets meer op te flashen nadat ik las hoeveel mensen hun USB functionaliteit kwijtraakten, maar dat is nu gelukkig voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
Heb hier meteen even een eigen backup gemaakt van mijn misc partitie, en nu net froyo geflasht :) Hij boot nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Luqq schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:29:
Heb hier meteen even een eigen backup gemaakt van mijn misc partitie, en nu net froyo geflasht :) Hij boot nu!
Welke ben je aan het flashen? Ben benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
janvanduschoten schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:36:
[...]

Welke ben je aan het flashen? Ben benieuwd naar je ervaringen.
Heb de versie van ahgmksmod geflasht. Eerste ervaring is leuk, maar nog niet heel snel. Voelt allemaal nog een beetje laggy aan, zelfs zonder live wallpapers.

Ga nu even defrost 0.3 proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Luqq schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:48:
[...]

Heb de versie van ahgmksmod geflasht. Eerste ervaring is leuk, maar nog niet heel snel. Voelt allemaal nog een beetje laggy aan, zelfs zonder live wallpapers.

Ga nu even defrost 0.3 proberen
Ik reboot mijn toestel na het flashen en instellen een keer of 2, dat scheelt vaak ook in de snelheid. Grappig, ik vond de Defrost (0.2) juist een beetje laggy, ahgmksmod juist niet. Ben benieuwd wat je van Defrost vindt. Ben trouwens ook op zoek naar het Nederlandse woordenboek voor het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
De fix heeft bij mij intussen gewerkt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
janvanduschoten schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:13:
[...]

Ik reboot mijn toestel na het flashen en instellen een keer of 2, dat scheelt vaak ook in de snelheid. Grappig, ik vond de Defrost (0.2) juist een beetje laggy, ahgmksmod juist niet. Ben benieuwd wat je van Defrost vindt. Ben trouwens ook op zoek naar het Nederlandse woordenboek voor het toetsenbord.
Defrost 0.3 is BLOED-snel bij mij, echt niet normaal :) Alle scherm animaties op het niveau van iphone, misschien nog wel soepeler. Ben helemaal verliefd op froyo O+ Het is alleen helaas nog niet bruikbaar, omdat de batterij supersnel draint. :'( Dus kom maar op HTC met jullie update!

Over ahgmksmod, ik haalde daar ~0.5 mflop in de linpack..in defrost gewoon 40+ :)

[ Voor 5% gewijzigd door Luqq op 30-05-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• founz
  • Laatst online: 09-09 22:06
Afgelopen week een HTC Desire Black binnen gehad. Ziet er erg mooi uit :) , alleen jammer dat het een Orange UK versie is, dus met allerlei apps van Orange en opstartlogo etc. Om hiervan af te komen, wil ik de telefoon gaan rooten en een originele desire rom erop zetten met app2sd. Echter wil ik eerst een volledige back-up maken van de originele rom ivm garantie. Op diverse fora heb ik gelezen dat een back-up via nandroid gemaakt kan worden. Je telefoon dient dan al gerooted te zijn. Ik begrijp uit diverse handleidingen dat als je je telefoon roote de originele rom wordt vervangen. Een back-up van de originele rom is dan dus niet meer mogelijk. Iemand een idee om toch een back-up te maken, voordat je originele rom overschreven wordt?

[ Voor 21% gewijzigd door founz op 30-05-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Ik heb vandaag de OP een restyle gegeven met lots of meer info waaronder: (nu ook noob proof ;) )
- Nieuwste root methode in NL met plaatjes
- A2SD
- Radio update
- Custom ROM's met verdeling 2.1 en 2.2
- FAQ aangepast en uitgebreid
- Dode links weggehaald
- Etc.

Willen jullie kijken of iets mist, verkeerd is, spelfouten, etc.

Verder is één vraag in de FAQ nog onbeantwoord: "Volgens mij is mijn USB en SD card gebrickt, wat nu?".
Er zijn inmiddels oplossingen. Kan iemand met ervaring (bijvoorbeeld pina :P ) mij even een tekstbestandje in OP-style sturen zodat ik die ik er in één keer in kan voegen want ben er zelf even helemaal klaar mee :9

@founz: lees de OP, hier staat het (al voordat je de vraag stelde :P), maargoed dat is dus (nog) niet mogelijk...zoals Luqq hieronder al zegt, misschien is ie ergens uitgelekt op het web, alleen voor zover ik weet zijn de 'branded' ROM's niet op het web te vinden (zoek voor mezelf al een tijdje die van VF).

[ Voor 34% gewijzigd door Qli-max op 31-05-2010 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Ik denk dat je meer kans hebt om gewoon ergens een stock orange rom te zoeken, die zijn er wel volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:18
DeFrost 0.4 is al uit met blauwtand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Custom 2.1 (Eclair) ROM's
Baal je van die standaard HTC Aandelen app? Dan neem je hem niet mee in je build! In de online kitchen van Modaco kun je je eigen ROM volledig naar wens opbouwen! Wel kost het je tenminste een ad-free abo voor de site, à 10 GBP, en Sense zit er niet in.
Op Modaco kun je gewoon een rom bouwen met sense hoor

Kijk bv op deze Link

[ Voor 19% gewijzigd door TWFpa2Vs op 31-05-2010 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Qli-max schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:09:
Ik heb vandaag de OP een restyle gegeven met lots of meer info waaronder: (nu ook noob proof ;) )
- Nieuwste root methode in NL met plaatjes
- A2SD
- Radio update
- Custom ROM's met verdeling 2.1 en 2.2
- FAQ aangepast en uitgebreid
- Dode links weggehaald
- Etc.

Willen jullie kijken of iets mist, verkeerd is, spelfouten, etc.

Verder is één vraag in de FAQ nog onbeantwoord: "Volgens mij is mijn USB en SD card gebrickt, wat nu?".
Er zijn inmiddels oplossingen. Kan iemand met ervaring (bijvoorbeeld pina :P ) mij even een tekstbestandje in OP-style sturen zodat ik die ik er in één keer in kan voegen want ben er zelf even helemaal klaar mee :9

@founz: lees de OP, hier staat het (al voordat je de vraag stelde :P), maargoed dat is dus (nog) niet mogelijk...
ik kan je wel even doorsturen hoe je het hem kan 'unbricken', maar in 'op-style' kan ik niet, want weet niet hoe dat moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
TWFpa2Vs schreef op maandag 31 mei 2010 @ 06:59:
[...]
Op Modaco kun je gewoon een rom bouwen met sense hoor
Kijk bv op deze Link
Had dat stukje gecopy/paste uit vorige versie OP. Kwam er ook achter dat de link naar de kitchen niet meer up 2 date was. Heb het stukje aangepast zodat zowel de info als de link klopt. Bedankt.
pina schreef op maandag 31 mei 2010 @ 08:29:
[...]
ik kan je wel even doorsturen hoe je het hem kan 'unbricken', maar in 'op-style' kan ik niet, want weet niet hoe dat moet ;)
Is ook goed (liefst voor USB en SD), graag via een DM'tje in mijn postvak ;)
Ik bedoelde btw met OP style even een [list=1.] [*.] [*.] [*.] [/list.] (zonder de punten) maken als het een stappenplan is etc., maar clean NL tekst is ook goed. Alvast dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Goed, nu de USB-fix er is en er een RUU is van de huidige ROM-versie voor Vodafone Desires denk ik dat ik m'n Desire ook ga rooten. :)

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
Heb mijn desire gisteren geroot, na de berichten dat un-bricken mogelijk was :)

Achteraf gezien langer mee bezig geweest dan verwacht, alhoewel ik een simlockvrije telefoon heb, had ik toch een goldcard nodig. Mijn desire komt van Vodafone, zit daar dan een soort branding op waardoor ik toch de goldcard nodig was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
gday schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:30:
Goed, nu de USB-fix er is en er een RUU is van de huidige ROM-versie voor Vodafone Desires denk ik dat ik m'n Desire ook ga rooten. :)
Ow beter, waar heb je die gevonden dan?
Zie overigens de OP voor de nieuwste en goede/eenvoudige modaco rootmethode :)
mbb26 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:43:
Mijn desire komt van Vodafone, zit daar dan een soort branding op waardoor ik toch de goldcard nodig was?
Jep, je 'had' een branded ROM :) Het viel misschien niet op aangezien er geen bootscreen van VF op zat, maar je kon het zien aan het buildnummer, in je device info (via system app) en aan een vodafone scene die er op geïnstalleerd was.

[ Voor 5% gewijzigd door Qli-max op 31-05-2010 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Qli-max schreef op maandag 31 mei 2010 @ 08:41:
[...]

Had dat stukje gecopy/paste uit vorige versie OP. Kwam er ook achter dat de link naar de kitchen niet meer up 2 date was. Heb het stukje aangepast zodat zowel de info als de link klopt. Bedankt.

[...]

Is ook goed (liefst voor USB en SD), graag via een DM'tje in mijn postvak ;)
Ik bedoelde btw met OP style even een [list=1.] [*.] [*.] [*.] [/list.] (zonder de punten) maken als het een stappenplan is etc., maar clean NL tekst is ook goed. Alvast dank :)
Ik heb de guide aangemaakt, is er trouwens een soort van spoiler-tag op dit forum?
En ik vind de link maar niet om je een DM te sturen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Hmpf, ik krijg maar geen werkende goldcard gemaakt ... al mijn micro-SD'tjes geprobeerd. :(

(Edit: toen ik 'm in windows maakte ipv linux werkte de goldcard prima)
Qli-max schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:49:
[...]

Ow beter, waar heb je die gevonden dan?
Zie overigens de OP voor de nieuwste en goede/eenvoudige modaco rootmethode :)
Zie een paar posts terug in dit topic ... en anders http://android.modaco.com...-rickrolled-b0rked-fixed/ :)

[ Voor 75% gewijzigd door gday op 31-05-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Na alle goede berichten durfde ik het ook eindelijk aan om mijn kostbare Desire (de mooiste ABM van dit moment trouwens!) aan een root actie bloot te stellen.

Eerst op Win7 X64, zonder succes. Nog even de diverse work arounds geprobeerd, maar dat bleek geen zinvolle actie. :F

Toen geprobeerd op Ubuntu 9.10 32bit. Dat lukte dus eerst ook niet!

FAILED (remote: 90 hboot pre-update! please flush image again immediately) :-(

Na enkele keren proberen dacht ik dat ik toch met step2 verder moest gaan. Zo gezegd zo gedaan.
Dat lukte dus ook niet! :?
Toch maar weer step1, maar nu zelf de commands los van elkaar uitvoeren in de terminal.

Blijkt dus dat in hetzelfde script de aktie wordt herhaald als work around voor deze foutmelding.
@TS: Mag wat mijn betreft best in de OP worden gezet!

Om een kort verhaal lang te maken....step2 wilde nog steeds niet. Rode gevaren driehoek bleef in beeld. 8)7
Step2 dus ook maar handmatig uitvoeren.
Dit gaf wat meer inzicht en wat bleek...hij probeert in step2 toch weer de rootedupdate.zip naar de gemounte sdcard te sturen.
@TS: Volgens mij is de kopieeraktie die in de OP wordt beschreven niet zinvol?

Toch was dat niet het probleem. Step2 ging niet verder omdat er blijkbaar geen goede mount van de SDCARD mogelijk was. De oplossing was simpel....ander SD kaartje er in en die deed het wel! 7(8)7
Toen was het in no time klaar.

De klok was alweer ruim middernacht voorbij en dus tijd om een dutje te doen. :Z

Nu in alle rust maar eens rond kijken en afwachten wat er aan custom roms langskomt of eventueel zelf iets bakken t.z.t.

Bedankjes aan iedereen die meedoet aan dit topic! Dit geeft de n00bs voldoende info om te bepalen OF je wil gaan rooten/flashen en wanneer het juiste instap moment is. Dus nogmaals....tnx!

[ Voor 0% gewijzigd door albino71 op 31-05-2010 10:48 . Reden: typo ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Toch hoop ik nog steeds dat als ik over 3 weken terug ben van vakantie het hele gebeuren nog wat eenvoudiger gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

3 weken? Dat is een eeuwigheid in Android tijd :*)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Even voor de zekerheid ... na stap 1 moet de goldcard er weer uit, maar dan MOET de Desire uit neem ik aan? Ik kan m'n goldcard namelijk niet verwijderen zonder de Desire uit te doen ... en ik in geen enkele handleiding staan dat je de Desire uit moet doen. Vind het toch akelig om 'm tijdens dit proces uit te doen.

Edit: ja, dat is dus de bedoeling. :) Phew ... het handmatig kopieren van de rootedupdate.zip zoals het in de OP staat lijkt me overigens overbodig?

Edit2: ok, deze wereld is een geroote Desire rijker ;) Bedankt voor de heldere OP! Wel een sidenote dat het niet helemaal duidelijk is dat je écht je Desire uit moet doen en dat het kopieren volgens mij overbodig is omdat dat later toch gebeurt tijdens stap 2.

Edit3: en hop, MCR3.1 erop gegooid

[ Voor 42% gewijzigd door gday op 31-05-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Vraagje aan de deskundigen...

Kun je gewoon apk's uit de verschillende update zips verwijderen (of toevoegen) om je eigen custom rom te maken of denk ik nu te simpel?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

albino71 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:34:
Vraagje aan de deskundigen...

Kun je gewoon apk's uit de verschillende update zips verwijderen (of toevoegen) om je eigen custom rom te maken of denk ik nu te simpel?
Ik denk het wel maar dan moet je de update-zip wel weer opnieuw signen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Gday, je hebt gelijk, zal op aanpassen vanmiddag. Nu helaas even werk :-P
Vanaf Desire op de fiets verzonden (wat werkt die touch toch g*il ;-) )

[ Voor 9% gewijzigd door Qli-max op 31-05-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

albino71 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:43:
Na alle goede berichten durfde ik het ook eindelijk aan om mijn kostbare Desire (de mooiste ABM van dit moment trouwens!) aan een root actie bloot te stellen.

Eerst op Win7 X64, zonder succes. Nog even de diverse work arounds geprobeerd, maar dat bleek geen zinvolle actie. :F

Toen geprobeerd op Ubuntu 9.10 32bit. Dat lukte dus eerst ook niet!

FAILED (remote: 90 hboot pre-update! please flush image again immediately) :-(

Na enkele keren proberen dacht ik dat ik toch met step2 verder moest gaan. Zo gezegd zo gedaan.
Dat lukte dus ook niet! :?
Toch maar weer step1, maar nu zelf de commands los van elkaar uitvoeren in de terminal.

Blijkt dus dat in hetzelfde script de aktie wordt herhaald als work around voor deze foutmelding.

Om een kort verhaal lang te maken....step2 wilde nog steeds niet. Rode gevaren driehoek bleef in beeld. 8)7
Step2 dus ook maar handmatig uitvoeren.
Dit gaf wat meer inzicht en wat bleek...hij probeert in step2 toch weer de rootedupdate.zip naar de gemounte sdcard te sturen.

Toch was dat niet het probleem. Step2 ging niet verder omdat er blijkbaar geen goede mount van de SDCARD mogelijk was. De oplossing was simpel....ander SD kaartje er in en die deed het wel! 7(8)7
Toen was het in no time klaar.

De klok was alweer ruim middernacht voorbij en dus tijd om een dutje te doen. :Z

Nu in alle rust maar eens rond kijken en afwachten wat er aan custom roms langskomt of eventueel zelf iets bakken t.z.t.

Bedankjes aan iedereen die meedoet aan dit topic! Dit geeft de n00bs voldoende info om te bepalen OF je wil gaan rooten/flashen en wanneer het juiste instap moment is. Dus nogmaals....tnx!
Ik kreeg ook deze foutmelding:
FAILED (remote: 90 hboot pre-update! please flush image again immediately)

tijdens stap 1 ... maar vervolgens ging stap 1 bij mij nog door (volgens mij doet ie alles 2 keer namelijk) en in het 2e gedeelte van stap 1 kreeg ik die foutmelding niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
heb ik ook hoor bij step1, moet je niks van aantrekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
voor in de OT, een NL-guid voor het unbricken:

1) Rooten

Zorg ervoor dat je Desire geroot is: dit kan je doen door gewoon "step1" uit te voeren van het rootingproces via de ADB-tool. Normaal gezien bekend bij mensen bij wie de Desire is geroot, omdat je die stap moet doorlopen voor je de Desire kan usb-bricken.

2) Het eigenlijk unbricken dan:

a) CID van je toestel te weten komen:
  • Open een dos-prompt venster (start -> uitvoeren -> cmd) // Voor mac-gebruikers: open Terminal
  • Hang de Desire aan de computer
  • Zet je Desire aan terwijl je de 'back'-button inhoudt. Nu zie je een wit scherm met wat tekst op, dat is de 'Fastboot'.
  • In je dos-prompt (of Terminal) navigeer je naar de folder waar je de ADB-tool hebt uitgepakt.
  • Daar type je: fastboot oem boot (Je desire zal dan ook rebooten, dat is niet erg) // Voor mac-gebruikers: ./fastboot oem boot
  • Dan krijg je een hele lijst met codes. Zoek naar een gelijkaardige regel: #INFOCID is HTC__E11
  • In dit voorbeeld is de CID van de Desire HTC_E11
b) Download het bestand: mtd0.img op de volgende locatie:

http://www.shadowchild.nl/mtd0.img
http://www.androidfiledepot.com/DesireFix/mtd0.img (mirror)

Als je CID hetzelfde is als ons voorbeeld, dan mag je deze stap overslaan en kan je direct naar stap c) gaan :) Als je CID verschillend is, moet je de mtd0.img editen met een hex-editor. Je open die img in je hex-editor. Aangezien de file komt van een toestel waarvan de CID HTC_E11 is, moet je die waarde even opzoeken en vervangen door jouw CID. Dan bewaar je de boel en sluit je de Hex-editor af.

c) Download het bestand flash_image van de volgende locatie:

http://www.shadowchild.nl/flash_image
http://www.androidfiledepot.com/DesireFix/flash_image (mirror)

d) mtd0.img en flash_image kopiëren naar de SD-kaart:

Haal de SD-kaart uit de Desire en kopieer met een kaartlezer beide bestanden (mtd0.img en flash_image) naar de root van de SD-kaart.

e) Commando's invoeren in je Desire:

Vanop je Desire moet je dan een Terminal Emulator downloaden, die zoek je maar even op de Market. Eens je die hebt geopend, voer je de volgende commando's uit:

su (om als superuser access te hebben tot je Desire)
cat /sdcard/flash_image > /data/flash_image
cat /sdcard/mtd0.img > /data/mtd0.img

Als je geen access zou hebben of er verschijnt een foutmelding, type dan 'chmod u+x /data/flash_image' of 'chmod 755 /data/flash_image'. Voer vervolgens bovenstaande commando's opnieuw in. Herhaal bovenstaande commando's indien je nog steeds een foutmelding zou krijgen.

f) Rebooten

Reboot je Desire en normaal gezien zou je usb hersteld moeten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Ik heb ook een korte beschrijving gegeven om hem te rooten via de r5-moethode, maar kwam tot de vaststelling dat de meesten hier met een branded toestel zitten. In België zijn het allemaal unbranded toestellen. Bij een branded toestel moet je nog een bijkomende tussenstap uitvoeren: goldcard maken, een vrij lange procedue naar wat ik mij herinner met mijn Hero (rootte toen met goldcard terwijl dat eigenlijk niet nodig was).

Als die er toch bij moet, laat maar effe weten. De platte tekst met de tags heb ik hier nog wel staan, als je die moet hebben, laat ook maar weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Antwoord op mijn eerdere vraag of je update.zip kunt aanpassen met je eigen apk's (toevoegen of weghalen).

Ja, dat kan gewoon.

Zie hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=682972

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb26
gday schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:07:
Even voor de zekerheid ... na stap 1 moet de goldcard er weer uit, maar dan MOET de Desire uit neem ik aan? Ik kan m'n goldcard namelijk niet verwijderen zonder de Desire uit te doen ... en ik in geen enkele handleiding staan dat je de Desire uit moet doen. Vind het toch akelig om 'm tijdens dit proces uit te doen.

Edit: ja, dat is dus de bedoeling. :) Phew ... het handmatig kopieren van de rootedupdate.zip zoals het in de OP staat lijkt me overigens overbodig?

Edit2: ok, deze wereld is een geroote Desire rijker ;) Bedankt voor de heldere OP! Wel een sidenote dat het niet helemaal duidelijk is dat je écht je Desire uit moet doen en dat het kopieren volgens mij overbodig is omdat dat later toch gebeurt tijdens stap 2.

Edit3: en hop, MCR3.1 erop gegooid
Ik heb mijn goldcard er niet uitgehaald, omdat ik simpelweg niet over 2 sd cards beschikte. Het werkte verder prima, ook met goldcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Goldcard eruithalen had volgens mij te maken met mensen die dan vaker brickten, maar aangezien dat nu niet meer uitmaakt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
pina schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:48:
Als die er toch bij moet, laat maar effe weten. De platte tekst met de tags heb ik hier nog wel staan, als je die moet hebben, laat ook maar weten :)
1. Bedankt voor het brick verhaal, nu op werk, vanmiddag in OP.
2. Bovenstaande is denk niet nodig, aangezien de OP nu up 2 date is inclusief link naar duidelijke goldcard methode, of mensen moeten behoefte hebben aan NL uitleg?
3. In de OP staat een link naar een DM gericht aan mij, klopt die link niet? Wil je dan even onder mijn pictogram op DM sturen klikken en de juiste link kopieren en even aan mij sturen...thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obviously
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-07 11:58
DeFroST 0.4 ziet er ge*l uit!!

Een member op xda beweerd 10% van battery verloren te zijn over 8u!!

Version 0.4:

* Bluetooth working
* All apps from market
* removed unnecessary services (ramdisk)

Het wordt toch eens tijd dat ik ook terug een poging onderneem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
albino71 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:43:
gday schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:39:
[...]
Ik kreeg ook deze foutmelding:
FAILED (remote: 90 hboot pre-update! please flush image again immediately)
tijdens stap 1 ... maar vervolgens ging stap 1 bij mij nog door (volgens mij doet ie alles 2 keer namelijk) en in het 2e gedeelte van stap 1 kreeg ik die foutmelding niet.
Zal even bekijken en wellicht opnemen in OP vanmiddag
mbb26 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:52:
[...]
Ik heb mijn goldcard er niet uitgehaald, omdat ik simpelweg niet over 2 sd cards beschikte. Het werkte verder prima, ook met goldcard.
Luqq schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:56:
Goldcard eruithalen had volgens mij te maken met mensen die dan vaker brickten, maar aangezien dat nu niet meer uitmaakt.. :)
Klopt, zal het vanmiddag verduidelijken in OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Qli-max schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:02:
[...]

1. Bedankt voor het brick verhaal, nu op werk, vanmiddag in OP.
2. Bovenstaande is denk niet nodig, aangezien de OP nu up 2 date is inclusief link naar duidelijke goldcard methode, of mensen moeten behoefte hebben aan NL uitleg?
3. In de OP staat een link naar een DM gericht aan mij, klopt die link niet? Wil je dan even onder mijn pictogram op DM sturen klikken en de juiste link kopieren en even aan mij sturen...thnx
DM verstuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online
Wat vinden jullie nu een prettige custom rom?
Zit zelf te denken om de Pays-Desire-Sparta_v1.1 te installeren.
Schijnt een snelle rom te zijn waar eigenlijk alles wel in lijkt te zitten wat ik nodig heb.
En anders de Sense versie ervan.

Maar misschien dat iemand anders nog met een andere rom goede ervaringen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Ik draai nu MCR r3 met richardtrips ucov v13 kernel, is wel oké. Ik wacht op een stabiele 2.2, en die ga ik dan fulltime gebruiken. Dat is toch het leukste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
albino71 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:49:
Antwoord op mijn eerdere vraag of je update.zip kunt aanpassen met je eigen apk's (toevoegen of weghalen).

Ja, dat kan gewoon.

Zie hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=682972
Beter! :)
En ja 3 weken is een eeuwigheid, zeker als je ziet hoeveel top mensen er aan de Desire werken. Ik ga dan ook met een gerust hart op vakantie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

-TheNose- schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:49:
[...]

Beter! :)
En ja 3 weken is een eeuwigheid, zeker als je ziet hoeveel top mensen er aan de Desire werken. Ik ga dan ook met een gerust hart op vakantie. :)
:) Weet je zeker dat je niet je laptop, je sd kaartje(s), je micro usb, je laptop (vol met tools en roms) mee neemt op vakantie?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
albino71 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:11:
[...]
:) Weet je zeker dat je niet je laptop, je sd kaartje(s), je micro usb, je laptop (vol met tools en roms) mee neemt op vakantie?
Is misschien niet eens nodig, bij XDA / Modaco is er al een toestel dat waarschijnlijk rw acces heeft. Er zijn diverse slimme koppen mee bezig om uit te vinden of er een custom recovery op kan en hoe dat ook op andere toestellen kan worden toegepast.

Over 3 weken moet dat wel zijn gelukt denk ik (ik hoop zelf eigenlijk op vanmiddag :P )

Bron: Draadje op XDA

[ Voor 7% gewijzigd door janvanduschoten op 31-05-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

janvanduschoten schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:46:
[...]

Is misschien niet eens nodig, bij XDA / Modaco is er al een toestel dat waarschijnlijk rw acces heeft. Er zijn diverse slimme koppen mee bezig om uit te vinden of er een custom recovery op kan en hoe dat ook op andere toestellen kan worden toegepast.

Over 3 weken moet dat wel zijn gelukt denk ik (ik hoop zelf eigenlijk op vanmiddag :P )

Bron: Draadje op XDA
Dat betekent dat je vanaf je sd kaartje kunt flashen?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
albino71 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:58:
[...]

Dat betekent dat je vanaf je sd kaartje kunt flashen?
Als ze full root kunnen krijgen dan krijg je door je telefoon aan te zetten met een toetsencombinatie direct je custom recovery te zien, en kun je alles flashen zonder PC erbij (als de te flashen ROM op je SD kaart staat natuurlijk ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door janvanduschoten op 31-05-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@janvanduschoten: Dan wordt het helemaal eenvoudig dus.

Ik moet zeggen dat ik een aantal keer aan het flashen ben en dat gaat als een speer.
Ben tijdens het typen van deze woorden froyo DeFrost 0.4 er op aan het zetten.
Gewoon benieuwd.

ohw...alweer klaar.

edit: djeez wat een bootscreen! mooiiii

edit2: OK, geen nl taal in DeFrost 0.4 dus.

[ Voor 16% gewijzigd door albino71 op 31-05-2010 14:51 . Reden: ik wilde editten :) ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Eigenlijk werk maar kon het niet helpen :P In de OP staat nu ook de 'unbrick' methode (wel iets aangepast, @pina graag even voor de zekerheid checken aub) :)
Pagina: 1 ... 7 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.