lijkt mij wel ok. Al is die chmod niet echt per se omdat je geen su access hebt geloof ik.
chmod is niet iets voor alleen root hoorpina schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:21:
lijkt mij wel ok. Al is die chmod niet echt per se omdat je geen su access hebt geloof ik.
chmod is voor de rechten van een bestand te wijzigenpina schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:21:
Tevens rootmethode aangepast (extra kopieeren verwijdert en FAILED melding opgenomen)...
Mooi!Qli-max schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:27:
Tevens rootmethode aangepast (extra kopieeren verwijdert en FAILED melding opgenomen)...
Nog even terug komen op onderstaande posts:
gday schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:30:
Goed, nu de USB-fix er is en er een RUU is van de huidige ROM-versie voor Vodafone Desires denk ik dat ik m'n Desire ook ga rooten.
Qli-max schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:49:
Ow beter, waar heb je die gevonden dan?
Ik doelde op jou opmerking over de ROM Upgrade Utility van VF. Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Je kunt namelijk alleen een vodafone ROM upgraden met deze RUU (het is geen volledige ROM). Kortom, als je root en flasht, dan kun je wel terug naar unrooted stock ROM, maar niet naar de VF ROM zolang deze niet wordt vrijgegeven, of ontgaat mij hier iets soms?gday schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:35:
Zie een paar posts terug in dit topic ... en anders http://android.modaco.com...-rickrolled-b0rked-fixed/
Vinden jullie dat dit ook nog in de OP moet?albino71 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:49:
Antwoord op mijn eerdere vraag of je update.zip kunt aanpassen met je eigen apk's (toevoegen of weghalen).
Ja, dat kan gewoon. Zie hier.
[ Voor 14% gewijzigd door Qli-max op 31-05-2010 15:45 ]
Zoek in de market de app Morelocale2 op, daarmee kun je diverse dingen in het Nederlands krijgen, zoals de nieuws en weer widget.albino71 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:42:
@janvanduschoten: Dan wordt het helemaal eenvoudig dus.
Ik moet zeggen dat ik een aantal keer aan het flashen ben en dat gaat als een speer.
Ben tijdens het typen van deze woorden froyo DeFrost 0.4 er op aan het zetten.
Gewoon benieuwd.
ohw...alweer klaar.
edit: djeez wat een bootscreen! mooiiii
edit2: OK, geen nl taal in DeFrost 0.4 dus.
Ik ben nog op zoek naar een Nederlandse woordenlijst voor de autocorrectie e.d. van het toetsenbord. (en ik zoek in de afdeling gratis
Ik zou er zelf wel 1 regeltje aan besteden met de link erin, voor de doe-het-zelfersVinden jullie dat dit ook nog in de OP moet?
[ Voor 9% gewijzigd door janvanduschoten op 31-05-2010 15:54 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Tnx, die ga ik dan wel weer proberen als ik Froyo er weer op heb. Zit alweer op een Pays Sparta. Dat flashen is kinderspel als je het eenmaal weetjanvanduschoten schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:52:
Zoek in de market de app Morelocale2 op, daarmee kun je diverse dingen in het Nederlands krijgen, zoals de nieuws en weer widget.
Ik ben nog op zoek naar een Nederlandse woordenlijst voor de autocorrectie e.d. van het toetsenbord. (en ik zoek in de afdeling gratis)
Tja, het kan geen kwaad er een klein stukje van te noemen met een linkje er bij.Qli-max schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:37:
Vinden jullie dat dit ook nog in de OP moet?
edit: ik zie net dat mijn bovenbuurman precies hetzelfde vindt.
[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 31-05-2010 16:07 ]
Hm ja, daar zeg je iets heel logisch inderdaad ... de RUU die ik langs zag komen is inderdaad een upgrade.Qli-max schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:37:
Nog even terug komen op onderstaande posts:
[...]
[...]
[...]
Ik doelde op jou opmerking over de ROM Upgrade Utility van VF. Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Je kunt namelijk alleen een vodafone ROM upgraden met deze RUU (het is geen volledige ROM). Kortom, als je root en flasht, dan kun je wel terug naar unrooted stock ROM, maar niet naar de VF ROM zolang deze niet wordt vrijgegeven, of ontgaat mij hier iets soms?
ingen vill veta var du köpt din tröja
benocharm, de mensen die een Hero hebben kennen hem zeker wel van de Legend port en de vele ROM's die hij maakt, heeft nu ook een Desire. Ook hij doet veelbelovende uitspraken op Twitter.
Pfff, het begint zo onderhand steeds sneller te gaan met de ontwikkelingen. Je kunt niet eens 3 weken wegjanvanduschoten schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:32:
benocharm, de mensen die een Hero hebben kennen hem zeker wel van de Legend port en de vele ROM's die hij maakt, heeft nu ook een Desire. Ook hij doet veelbelovende uitspraken op Twitter.
Goed ik ben even klaar met de OP
Ik heb Froyo uitgebreid (bedankt voor je tips Jan), ik heb Brick aangepast: nu inclusief SD (bedankt voor je hulp omtrent USB pina), verder de link naar apk aanpassingen toegevoegd (onder custom 2.1 roms) en nog wat zaakjes.
Volgens mij is de OP nu wel redelijk compleet en wil iedereen vragen eerst de OP te lezen voordat je vragen stelt
Als er nog op- of aanmerkingen zijn, graag via DM (zie onder mijn pictogram of onderaan in OP). Ik ga even rusten
Volgens mij is de OP nu wel redelijk compleet en wil iedereen vragen eerst de OP te lezen voordat je vragen stelt
Als er nog op- of aanmerkingen zijn, graag via DM (zie onder mijn pictogram of onderaan in OP). Ik ga even rusten
Voor een nl toetsenbord op froyo kan je deze downloaden...
HTC_IME v25 froyo
Deze hier is voor eclair 2.1
HTC_IME v25 eclair
Je kan kiezen tussen qwerty en telefoon toetsenblok, ik kies altijd telefoontoetsenbord , en hij heeft een volwaardige woordenboek, je kan kiezen tussen abc en T9...
kortom , een schitterend toetsenbord.
HTC_IME v25 froyo
Deze hier is voor eclair 2.1
HTC_IME v25 eclair
Je kan kiezen tussen qwerty en telefoon toetsenblok, ik kies altijd telefoontoetsenbord , en hij heeft een volwaardige woordenboek, je kan kiezen tussen abc en T9...
kortom , een schitterend toetsenbord.
Mag ik vragen wat de radio update is en doet?
Ik lust geen rotte appels...
+Qli-max schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:09:
@founz: lees de OP, hier staat het (al voordat je de vraag stelde), maargoed dat is dus (nog) niet mogelijk...zoals Luqq hieronder al zegt, misschien is ie ergens uitgelekt op het web, alleen voor zover ik weet zijn de 'branded' ROM's niet op het web te vinden (zoek voor mezelf al een tijdje die van VF).
Dank jullie voor de informatie. Dat ene zinnetje valt niet zo op tussen de restLuqq schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:10:
Ik denk dat je meer kans hebt om gewoon ergens een stock orange rom te zoeken, die zijn er wel volgens mij
Misschien nog even wachten tot het wel mogelijk is (als 't niet te lang wachten is
Die switches zijn niet van Orange, maar van htc. Zitten op ieder toestel met sense.founz schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:43:
[...]
+
[...]
Dank jullie voor de informatie. Dat ene zinnetje valt niet zo op tussen de rest. Helaas heb ik tijdens mijn zoektocht nog geen branded Orange rom kunnen vinden. Dit is jammer, aangezien de homescreen met weatherwidget en de toggles van Orange de moeite waard zijn om naar te kijken, KLIK. Iig stukken mooier dan de standaard icoontjes
. Ik neem dus aan dat deze icoontje ook niet op de één of andere manier kan hergebruiken in een custom/stock unbranded rom.
Misschien nog even wachten tot het wel mogelijk is (als 't niet te lang wachten is)
PSN: DutchTrickle PVoutput
Euhm...founz schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:43:
Helaas heb ik tijdens mijn zoektocht nog geen branded Orange rom kunnen vinden. Dit is jammer, aangezien de homescreen met weatherwidget en de toggles van Orange de moeite waard zijn om naar te kijken, KLIK. Iig stukken mooier dan de standaard icoontjes. Ik neem dus aan dat deze icoontje ook niet op de één of andere manier kan hergebruiken in een custom/stock unbranded rom.
Misschien nog even wachten tot het wel mogelijk is (als 't niet te lang wachten is)
1.) Ik zie T-Mobile in je screenshots staan i.p.v. Orange.
2.) Ik zie niets meer dan de HTC Sense UI en die zit in elke Desire Stock Rom.
Als je wilt rooten en custom roms wil proberen? Ook die zijn er met HTC Sense.
Die zorgt oa voor ontvangst van je telefoon en hoe deze met de energie omgaat.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dat mag, maar is eigenlijk niet nodig. Op pagina 1 van deze thread staat de openings post, waarin dit (en nog veel meer) wordt uitgelegd. Als je die doorleest, ben je een stuk wijzer
Oke, dus beter ontvangst en zuiniger met je batterijl3art schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:50:
[...]
Die zorgt oa voor ontvangst van je telefoon en hoe deze met de energie omgaat.
Dat had ik gelezen indd, maar aan de hand daarvan was het me nog niet duidelijk.janvanduschoten schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:46:
[...]
Dat mag, maar is eigenlijk niet nodig. Op pagina 1 van deze thread staat de openings post, waarin dit (en nog veel meer) wordt uitgelegd. Als je die doorleest, ben je een stuk wijzer
Daarom vraag ik het hier
Edit: Hoe kom je er achter welke versie radio je hebt?
Edit 2: Al gevonden! (settings > telephone info > Software information > and look at the second part of baseband version)
[ Voor 10% gewijzigd door KaleBatzZ op 01-06-2010 00:16 ]
Dat is vreemd. Iemand met een "standaard" htc had toch andere toggles (welke standaard op de telefoon zaten).Maverick schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:24:
[...]
Die switches zijn niet van Orange, maar van htc. Zitten op ieder toestel met sense.
@ 1. Dat je T-Mobile ziet, wil niet zeggen dat het geen Orange branded toestel isalbino71 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:25:
[...]
Euhm...
1.) Ik zie T-Mobile in je screenshots staan i.p.v. Orange.
2.) Ik zie niets meer dan de HTC Sense UI en die zit in elke Desire Stock Rom.
Als je wilt rooten en custom roms wil proberen? Ook die zijn er met HTC Sense.
@ 2. Gezien Maverick hetzelfde vermeldde, heb ik geen reden meer om niet te rooten.
Een ander verschil tussen de standaard rom en de Orange rom (in mijn ogen), was dat de Orange rom het menu donkerder weergeeft (beide stonden op automatisch contrast, in dezelfde ruimte). Kleinigheidje blijf je houden...
Oke, komt ie dan 
ik heb een mooie stappenplan op XDA gevonden om je radio te kunnen updaten. Ik weet dat het ook op pagina 1 staat, maar dat is niet zo uitgebreid uitgeschreven als op XDA.
Wederom bedankt
ik heb een mooie stappenplan op XDA gevonden om je radio te kunnen updaten. Ik weet dat het ook op pagina 1 staat, maar dat is niet zo uitgebreid uitgeschreven als op XDA.
Nou had ahmgsk laatst een nieuwe recovery gemaakt, moet ik dan bij stap 6 ahmgsk's recovery-windows.bat gebruiken? Of toch gewoon de r5 van Paul?How to flash the radios:
Make sure you have the usb driver installed from the android sdk
1. Turn your desire off
2. Hold the back button and turn your desire on
3. When you are at the white screen, make sure BOOTLOADER is selected and press the power button
4. Wait a few seconds then press volume down to select RECOVERY and press the power button again
5. When you are at the screen with the red triangle and the phone, plug in the usb cable
6. Run the recovery-windows.bat script from modaco r5 root pack
7. When the recovery menu appears select 'Flash zip from sdcard'
8. Select the radio zip file and press the trackerball to confirm
9. Press the trackerball over 'Reboot system now'
10. When the radio image has finished being written unplug the usb cable
11. The phone will reboot a couple of times and then return to a normal state with your new radio
Wederom bedankt
Je kan gewoon die van ahmgsk gebruiken.
Dank u! Morgen weer een dag, nu is hetl3art schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 01:05:
Je kan gewoon die van ahmgsk gebruiken.

Kom niet aan mijn schatje heterrorvogel schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 00:47:
Oke, komt ie dan
[ Voor 39% gewijzigd door Qli-max op 01-06-2010 01:33 ]
Oh begrijp me niet verkeerd! Ik aanbid jou OPQli-max schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 01:33:
[...]
Kom niet aan mijn schatje heAlle stappen staan hier. De eerste 6 stappen van je XDA methode heb je vaker nodig, dus staan in het begin vermeld, de rest staat onder radio update
Kind kan de was doen
Maar ik ben zo n00b, dat ik graag alle stappen uitgeschreven wil hebben. Dan weet ik tenminste zeker dat ik niets verkeerd kan doen
Btw, ik neem aan dat je de nieuwste versie van de radio update link in je OP hebt gedaan? Welke versie is dat?
Ik wil net een net een Nadroid backup maken van mijn 2.1 rom met apps2sd, dus ik kies voor de optie Nand + ext backup. Na een 45 seconden krijg ik de melding " Error: Run 'nandroid-mobile.sh' via adb! " Kan ik nu alleen maar een backup via adb maken?
Weet iemand wat de optie "Backup Google propieratary system files" in het backup&restore scherm doet?(behalve het voor de hand liggende antwoord
) Waarom en wanneer backup je dat?
Weet iemand wat de optie "Backup Google propieratary system files" in het backup&restore scherm doet?(behalve het voor de hand liggende antwoord
Wellicht voor wanneer je een CyanogenMod wilt installeren die die dingen niet heeft zodat je ze eerst kunt backuppen en daarna over je CyanogenMod heen kunt installeren?janvanduschoten schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:56:
Ik wil net een net een Nadroid backup maken van mijn 2.1 rom met apps2sd, dus ik kies voor de optie Nand + ext backup. Na een 45 seconden krijg ik de melding " Error: Run 'nandroid-mobile.sh' via adb! " Kan ik nu alleen maar een backup via adb maken?
Weet iemand wat de optie "Backup Google propieratary system files" in het backup&restore scherm doet?(behalve het voor de hand liggende antwoord) Waarom en wanneer backup je dat?
zijn er hier nog meer mensen die nu Froyo draaien en geen last meer hebben van een roze gloed?
Verwijderd
Ext backup wordt in deze recovery niet ondersteund. Hij maakt enkel een nandroid backup. Kijk maar eens op je sdcard. Daar zal die staan.janvanduschoten schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:56:
Als het een volledig werkende recovery zou zijn zoals bij de nexus....dan zie je in de link een uitlegWeet iemand wat de optie "Backup Google propieratary system files" in het backup&restore scherm doet?(behalve het voor de hand liggende antwoord) Waarom en wanneer backup je dat?
http://forum.xda-develope...php?p=5283488&postcount=1
Klopt, ik zie dat er net 2 nandroid backups bij zijn gekomen. Kan ik met XP ook een kopie maken van ext3, of heb je daar linux voor nodig? Uiteraard kan ik de ext3 partitie nu niet zien bij "Deze computer", en van Google word ik ook al niet wijzer (althans, niet met XP)Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:17:
[...]
Ext backup wordt in deze recovery niet ondersteund. Hij maakt enkel een nandroid backup. Kijk maar eens op je sdcard. Daar zal die staan.
Verwijderd
Daar is linux voor nodig. Je zou linux onder win kunnen draaien. Heb ik zelf ook gedaan. Best handig.janvanduschoten schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:25:
[...]
Klopt, ik zie dat er net 2 nandroid backups bij zijn gekomen. Kan ik met XP ook een kopie maken van ext3, of heb je daar linux voor nodig? Uiteraard kan ik de ext3 partitie nu niet zien bij "Deze computer", en van Google word ik ook al niet wijzer (althans, niet met XP)
Verwijderd
draai nu de test rom va evilD, (froyo) mijn god wat is die snel. je merkt het echt in alles. Als de camera gefixed is is dit echt de ultieme rom imo
Ik draai Pays-ROM (RockSolid). Een goeie Eclair.
Had gisteren Froyo er even op. Touch is toch wat minder vindt ik. Daarnaast lees ik veel over battery drain.
Hoe zijn de ervaringen met Froyo users hier tot zover?
@Advys: Is camera niet te fixen? Staat wel het een en ander op xda over volgens mij.
Had gisteren Froyo er even op. Touch is toch wat minder vindt ik. Daarnaast lees ik veel over battery drain.
@Advys: Is camera niet te fixen? Staat wel het een en ander op xda over volgens mij.
Ikzelf vind FroYo prettig werken, als er maar een aantal HTC onderdelen aan worden toegevoegd zoals de dailer, Nederlands woordenboek met tekstvoorspelling en het toetsenbord(misschien is het toetsenbord nog wat wennen, dat kan ook).albino71 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:29:
Ik draai Pays-ROM (RockSolid). Een goeie Eclair.
Wat mij opviel is dat de camera niet goed werkt. Ook de fix werkt niet bij mij, dan krijg ik een fc en daarna is de camera niet meer te gebruiken, dus telefoon herstarten. Apps die met de camera werken, kun je dus niet gebruiken. Dag 2 dat ik FroYo erop had staan werd het batterijverbruik ineens hoger, de grootste verbruiker blijkt het display te zijn (70%).
Zodra ik een goede backup van mijn 2.1 heb incl. ext3, ga ik weer Froyo flashen. Ik ben benieuwd of hij zich weer helemaal automatisch instelt zoals ik hem de laatste keer had ingesteld, dit alles na het formatteren en herpartitioneren van de SD kaart en het wipen van alle opties in het wipe menu. Ik denk zelf dat FroYo zichzelf weer kan instellen, nu de praktijktest nog
Hoe maken jullie een goede backup van ext3? is daar een handleiding voor? Ik heb XP en 7(dual boot), geen Linux bak.
[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 01-06-2010 13:51 ]
Verwijderd
Verwijderd in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's"janvanduschoten schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:49:
[...]
[..]
Hoe maken jullie een goede backup van ext3? is daar een handleiding voor? Ik heb XP en 7(dual boot), geen Linux bak.
Ah, bedankt voor deze uitgebreide handleiding
Is de standaard dialer zo ruk dan? Hoor juist mensen die de standaard dialer prefereren boven die van htc.janvanduschoten schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:49:
[...]
Ikzelf vind FroYo prettig werken, als er maar een aantal HTC onderdelen aan worden toegevoegd zoals de dailer, Nederlands woordenboek met tekstvoorspelling en het toetsenbord(misschien is het toetsenbord nog wat wennen, dat kan ook).
Wat mij opviel is dat de camera niet goed werkt. Ook de fix werkt niet bij mij, dan krijg ik een fc en daarna is de camera niet meer te gebruiken, dus telefoon herstarten. Apps die met de camera werken, kun je dus niet gebruiken. Dag 2 dat ik FroYo erop had staan werd het batterijverbruik ineens hoger, de grootste verbruiker blijkt het display te zijn (70%).
Zodra ik een goede backup van mijn 2.1 heb incl. ext3, ga ik weer Froyo flashen. Ik ben benieuwd of hij zich weer helemaal automatisch instelt zoals ik hem de laatste keer had ingesteld, dit alles na het formatteren en herpartitioneren van de SD kaart en het wipen van alle opties in het wipe menu. Ik denk zelf dat FroYo zichzelf weer kan instellen, nu de praktijktest nog
Standaard dialer doet niet aan contact-suggestion..dus als je 't9' een nummer invult, laat hij geen contacten zien. je kan wel door je contacten browsen en die bellen, though.-TheNose- schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:47:
[...]
Is de standaard dialer zo ruk dan? Hoor juist mensen die de standaard dialer prefereren boven die van htc.
Ach, ruk, misschien is het ook ff wennen, ik gebruik vaak de T9 optie om contacten te vinden. Tegenwoordig ook Gesture Search, maar de standaard dailer, daar ben ik aan gewend (eerst Hero, nu Desire)-TheNose- schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:47:
[...]
Is de standaard dialer zo ruk dan? Hoor juist mensen die de standaard dialer prefereren boven die van htc.
Is er iemand bij wie de contacts app van HTC Sense nog gewoon 'Contacten' heet ipv 'HTC Contacten'? Zo ja, in elke rom is dat? In MCRr3.1 is ie namelijk hernoemd (waarschijnlijk omdat je in de kitchen ook de stock contacts app mee kunt laten bakken). Ik heb vandaag de apk zitten unpacken, de resources aangepast en opnieuw gepacked en gesigned maar daarna verscheen de Contacts-app niet meer. 
Het is een miniem detail ... maar ja, perfectionist ben je niet voor niets.
[ Voor 9% gewijzigd door gday op 01-06-2010 15:49 ]
In mijn stock rooted rom heet hij nog gewoon Contacten.gday schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:49:
Is er iemand bij wie de contacts app van HTC Sense nog gewoon 'Contacten' heet ipv 'HTC Contacten'? Zo ja, in elke rom is dat? In MCRr3.1 is ie namelijk hernoemd (waarschijnlijk omdat je in de kitchen ook de stock contacts app mee kunt laten bakken). Ik heb vandaag de apk zitten unpacken, de resources aangepast en opnieuw gepacked en gesigned maar daarna verscheen de Contacts-app niet meer.
Heb je ook nog een draadje open op XDA ? Anders zou je die in de gaten kunnen houden.
Jep, dat is mijn topic inderdaad. Ik bedacht me echter dat het misschien makkelijker is als ik gewoon een HtcContacts.apk van iemand anders krijg.janvanduschoten schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:04:
[...]
In mijn stock rooted rom heet hij nog gewoon Contacten.
Heb je ook nog een draadje open op XDA ? Anders zou je die in de gaten kunnen houden.
In de stock rooted rom (de rom die geinstalleerd wordt bij het rooten) zit een ge-odexte HtcContacts.apk waar ik niets mee kan (voor zover ik weet).
Edit: ik probeer gewoon de .apk en .odex naar m'n Desire te pushen ... kijken wat er gebeurt.
Edit2: Hmpf, nee ... als ik die gewoon push werkt het ook niet.
Edit3: Is er iemand anders met een eerdere versie van de MoDaCo-ROM bij wie de contacten-app nog gewoon 'Contacten' heet?
[ Voor 17% gewijzigd door gday op 01-06-2010 17:06 ]
Verwijderd
Ik heb mijn Desire al een tijd geleden geroot dus als het goed is kan ik dan de eerste stappen overslaan.. mijn vraag is alleen moet mijn desire moet usb verbonden zijn aan een computer tijdens het opnieuw flashen van een rom?
Waarom zou dat moeten?Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:50:
Ik heb mijn Desire al een tijd geleden geroot dus als het goed is kan ik dan de eerste stappen overslaan.. mijn vraag is alleen moet mijn desire moet usb verbonden zijn aan een computer tijdens het opnieuw flashen van een rom?
Bij mij moet dat hoor. Als ik m'n recovery menu zit en ik trek de USB eruit dan hangt die recovery
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Raar, bij mijn Hero hoeft dit niet. Zal wel verschillend zijn danDennusB schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:53:
[...]
Bij mij moet dat hoor. Als ik m'n recovery menu zit en ik trek de USB eruit dan hangt die recovery
Bij je Hero hoef je ook doormiddel van Linux of CMD geen files naar je telefoon te pushenkavish schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:55:
[...]
Raar, bij mijn Hero hoeft dit niet. Zal wel verschillend zijn dan
Bij de Desire(Daar gaat dit topic over) moet dat (nog) wel
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
idd, bij de hero zit de recovery menu al ingebouwd, bij de desire nog niet.
Trouwens: ik ben op zoek naar een custom rom die nagenoeg hetzelfde is als een stock android, zoals de N1 dus. Ik wil eens zien hoe een stock Android, zoals de N1, aanvoelt en of ik HTC Sense niet te veel zal missen.
Bestaat er eigenlijk al een rechtstreekse port van de N1-rom voor de Desire? Zou in principe toch moeten bestaan, gezien ze identiek zijn...? Vind het trouwens wel vreemd dat je de N1-rom niet gewoon rechtstreeks op de Desire kan flashen.
Trouwens: ik ben op zoek naar een custom rom die nagenoeg hetzelfde is als een stock android, zoals de N1 dus. Ik wil eens zien hoe een stock Android, zoals de N1, aanvoelt en of ik HTC Sense niet te veel zal missen.
Bestaat er eigenlijk al een rechtstreekse port van de N1-rom voor de Desire? Zou in principe toch moeten bestaan, gezien ze identiek zijn...? Vind het trouwens wel vreemd dat je de N1-rom niet gewoon rechtstreeks op de Desire kan flashen.
[ Voor 75% gewijzigd door pina op 01-06-2010 21:06 ]
Je kan altijd nog een andere launcher installeren om dat voor elkaar te krijgen, ik raad launcherpro of ADWlauncher aan. Vandaag ook mijn desire geroot! En meteen maar ff adfree bij modaco genomen voor de rom kitchen en zo gaat een rom er op met ADW als launcher en geen sense er in. Is kijken hoe dat gaat.
Ik las ergens op modaco dat je de files die nodig heb voor het repairen van een bricked device ook vanaf je desire gehaalt kunnen worden zolang die nog niet gebricked is. Aangezien dat nog steeds kan gebeuren is het misschien handing om dit in de topic start te vermelden? Ik zal zowel ff opzoeken hoe het moest!
EDIT:
cat /dev/mtd/mtd0 en dit zou je dan op je telefoon moeten intikken in een terminal app. Ik zal het wel ff proberen zodra de nieuwe rom er op staat.
Ik las ergens op modaco dat je de files die nodig heb voor het repairen van een bricked device ook vanaf je desire gehaalt kunnen worden zolang die nog niet gebricked is. Aangezien dat nog steeds kan gebeuren is het misschien handing om dit in de topic start te vermelden? Ik zal zowel ff opzoeken hoe het moest!
EDIT:
cat /dev/mtd/mtd0 en dit zou je dan op je telefoon moeten intikken in een terminal app. Ik zal het wel ff proberen zodra de nieuwe rom er op staat.
[ Voor 11% gewijzigd door GrandDestroyer op 01-06-2010 21:22 ]
Verwijderd
Heb net opnieuw mijn Desire geroot en als ik hem nu met usb op de computer aansluit dan zegt hij niet meer dat er een SD kaart is aangesloten, hij laad wel op. Heb ik nu een USB brick?
jepVerwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:54:
Heb net opnieuw mijn Desire geroot en als ik hem nu met usb op de computer aansluit dan zegt hij niet meer dat er een SD kaart is aangesloten, hij laad wel op. Heb ik nu een USB brick?
als je computer je desire niet meer herkent, is hij gebricked.
Verwijderd
/edit
Die twee images staan bij mij inmiddels in de data map maar nog steeds geen USB helaas.
Waar kan ik mijn rom versie vinden?
Die twee images staan bij mij inmiddels in de data map maar nog steeds geen USB helaas.
Waar kan ik mijn rom versie vinden?
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 23:23 ]
Hoe wilde je 'm rooten? En was je ook met A2SD bezig?Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:54:
Verwijderd
Heb hem geroot met de r4 methode van androidworld.nl en was idd bezig met a2sd en dat is ook goed gegaan volgens mijgday schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:42:
[...]
Hoe wilde je 'm rooten? En was je ook met A2SD bezig?
Uiteindelijk Froyo er toch maar opgezet. Bevalt zeker, loopt vrij soepel. Enige minpunt waar ik tegen aanloop is dat zowel in handcent als de messaging app van android zelf, hij smsjes van iemand zonder +31 er voor wel goed zet maar ik heb blijkbaar ook smsjes van die gene met +31 ervoor en dat ziet die als apart nummer. Nou zou dit kunnen komen door dat de language settings niet goed zijn maar ja er is geen Nederlands
En juicedefender werkt gewoon niet maar dat zal wel aan de app liggen. Verder loopt het erg soepel! Heb vandaag echt veels te veel roms geflashed
Ben je al begonnen met de unbrick-procedure die in de OP staat?Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:48:
[...]
Heb hem geroot met de r4 methode van androidworld.nl en was idd bezig met a2sd en dat is ook goed gegaan volgens mij
Verwijderd
ja die heb ik ook voltooidgday schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 01:33:
[...]
Ben je al begonnen met de unbrick-procedure die in de OP staat?
Verwijderd
Dat heeft helaas ook niet geholpen.
Even voor de duidelijkheid wat mijn probleem is op dit moment
Ik had al een telefoon met root toen heb ik gister de r4 methode gebruikt om een andere rom erop te zetten (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=689558) sindsdien kan ik mijn desire niet meer met mijn mac/windows laptop verbinden. Hij begint wel met opladen en doet dat ook goed maar ik kan niet de sd kaart bijvoorbeeld benaderen.
Ik had al een telefoon met root toen heb ik gister de r4 methode gebruikt om een andere rom erop te zetten (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=689558) sindsdien kan ik mijn desire niet meer met mijn mac/windows laptop verbinden. Hij begint wel met opladen en doet dat ook goed maar ik kan niet de sd kaart bijvoorbeeld benaderen.
IS je SD kaart niet gewoon corrupt? Daar wil de Desire ook nog wel eens een handje van hebben om dat te doen.Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 07:25:
Dat heeft helaas ook niet geholpen.
Hm, je was dus niet bezig met opnieuw rooten maar met opnieuw flashen? Of ben je echt aan de gang gegaan met beide stappen van de r4-methode?
En kun je de Desire gewoon bereiken met adb?
En kun je de Desire gewoon bereiken met adb?
[ Voor 14% gewijzigd door gday op 02-06-2010 10:14 ]
Volgens mij lopen er ook een paar dingen door elkaar. Je hebt het over het opnieuw rooten van een toestel dat al geroot is. Dat hoeft/kan niet, want rooten doe je maar 1 keer. Als je toestel is geroot, dan kun je via een custom recovery ROMs flashen.
Je hebt het ook over het flashen van een nieuwe ROM. Wanneer is het probleem ontstaan? Nadat je de ROM erop hebt gezet? Welke recovery heb je gebruikt, die van Modaco of van ahmgsk_mod ?(ik gebruik alleen maar die van ahmgsk_mod, volgens mij is die veiliger/beter)
Je hebt het ook over het flashen van een nieuwe ROM. Wanneer is het probleem ontstaan? Nadat je de ROM erop hebt gezet? Welke recovery heb je gebruikt, die van Modaco of van ahmgsk_mod ?(ik gebruik alleen maar die van ahmgsk_mod, volgens mij is die veiliger/beter)
lijkt me trouwens wel logisch dat mensen die froyo hebben op een desire, alles sneller lijkt te lopen. Stock android, zonder sense, gaat altijd sneller. Het is die sense die sommige zaken niet soepel laten lopen, zoals het scrollen. Niet echt een hardwareprobleem, maar eerder slecht geprogrammeerd van de htc sense
Verwijderd
Nou ik ga zo duidelijk mogelijk uitleggen wat ik precies gedaan heb
Tijd geleden heb ik mijn Desire geroot met met behulp van dit artikel:
http://www.androidworld.n...htc-desire-te-rooten.html
Dat is allemaal gelukt, de desire werkte prima en ik kon gewoon root applicaties gebruiken (wifi tether, super user etc).
Alleen toen zag was ik al een tijdje op zoek naar een andere Rom en toen zondag er een unbrick guide uitkwam dacht ik eens wat andere roms te proberen.
Dus ik kwam uit op "http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=689558" dus ik heb de zip gedownload en met dezelfde guide als de eerste keer de rom erop gezet.
Dat ging allemaal prima, heb de partitie voor A2SD gemaakt en alles installeerde prima. De rom draait goed, snel en alles werkt. Alleen toen ik hem op mijn computer wilde aansluiten gebeurde er helemaal niets, dus mijn toestel was gebrickt.
Heb toen in deze thread de guide gebruikt om mijn toestel te unbricken.. alles ging daar ook goed, ik kreeg geen foutmeldingen en alle bestanden stonden in de juiste /data map.
Maar nog steeds geen USB.
En dat lukt gewoon, krijg alle info van mijn desire te zien.
Nog even over mijn probleem (want als ik info lees over de brick heb ik van sommige dingen geen last)
- Als ik mijn Desire op mijn windows laptop aansluit dan herkent Windows dat er een usb apparaat aangesloten is, en er komt dan in verkenner een externe schijf maar als ik die aanklik dan krijg ik een melding dat er niets is aangesloten.
- In het brick topic op XDA staat dat je de brick kunt herkennen doordat de desire later begint met opladen, maar daar heb ik geen last van.
Tijd geleden heb ik mijn Desire geroot met met behulp van dit artikel:
http://www.androidworld.n...htc-desire-te-rooten.html
Dat is allemaal gelukt, de desire werkte prima en ik kon gewoon root applicaties gebruiken (wifi tether, super user etc).
Alleen toen zag was ik al een tijdje op zoek naar een andere Rom en toen zondag er een unbrick guide uitkwam dacht ik eens wat andere roms te proberen.
Dus ik kwam uit op "http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=689558" dus ik heb de zip gedownload en met dezelfde guide als de eerste keer de rom erop gezet.
Dat ging allemaal prima, heb de partitie voor A2SD gemaakt en alles installeerde prima. De rom draait goed, snel en alles werkt. Alleen toen ik hem op mijn computer wilde aansluiten gebeurde er helemaal niets, dus mijn toestel was gebrickt.
Heb toen in deze thread de guide gebruikt om mijn toestel te unbricken.. alles ging daar ook goed, ik kreeg geen foutmeldingen en alle bestanden stonden in de juiste /data map.
Maar nog steeds geen USB.
Ik weet niet helemaal zeker wat dat is, maar als het goed is heb ik ADB gebruikt om dit te doen:En kun je de Desire gewoon bereiken met adb?
code:
1
2
| fastboot oem enableqxdm 0 fastboot oem boot |
En dat lukt gewoon, krijg alle info van mijn desire te zien.
Dan ben ik daar mee in de mist gegaan denk ik.Volgens mij lopen er ook een paar dingen door elkaar. Je hebt het over het opnieuw rooten van een toestel dat al geroot is. Dat hoeft/kan niet, want rooten doe je maar 1 keer. Als je toestel is geroot, dan kun je via een custom recovery ROMs flashen.
Nog even over mijn probleem (want als ik info lees over de brick heb ik van sommige dingen geen last)
- Als ik mijn Desire op mijn windows laptop aansluit dan herkent Windows dat er een usb apparaat aangesloten is, en er komt dan in verkenner een externe schijf maar als ik die aanklik dan krijg ik een melding dat er niets is aangesloten.
- In het brick topic op XDA staat dat je de brick kunt herkennen doordat de desire later begint met opladen, maar daar heb ik geen last van.
Als je 'adb devices' doet als je Desire opgestart is (niet in recovery) en aangesloten op je pc, wordt ie dan getoond of zie je een lege lijst van devices?
Verwijderd
Ik krijg dan "List of devices attached" maar verder staat er nietsgday schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:31:
Als je 'adb devices' doet als je Desire opgestart is (niet in recovery) en aangesloten op je pc, wordt ie dan getoond of zie je een lege lijst van devices?
Dan lijkt het me dus inderdaad geen SD-probleem maar een USB-probleem. Toevallig ook een andere kabel geprobeerd? En had je trouwens USB-debugging ingeschakeld voordat je 'adb devices' probeerde?
Ik ken die Pays-ROM verder niet maar als je uiteindelijk je Desire wel te zien krijgt via adb maar nog steeds je SD-kaart niet ziet op je PC, kun je dan even controleren of /system/app/PCSCII.apk aanwezig is in die ROM?
Ik ken die Pays-ROM verder niet maar als je uiteindelijk je Desire wel te zien krijgt via adb maar nog steeds je SD-kaart niet ziet op je PC, kun je dan even controleren of /system/app/PCSCII.apk aanwezig is in die ROM?
Verwijderd
Nou dat had ik nog niet gedaan en nu staat er wel een device "ht03tpl07839"gday schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:49:
Dan lijkt het me dus inderdaad geen SD-probleem maar een USB-probleem. Toevallig ook een andere kabel geprobeerd? En had je trouwens USB-debugging ingeschakeld voordat je 'adb devices' probeerde?
en die "PCSCII.apk" heb ik inderdaad in /system/app/ staan.
Met een andere kabel heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
Ok, dus USB werkt in dat geval wél dus je hebt iig geen USB-brick (lijkt me), en als PCSCII.apk geinstalleerd is zou PC-synchronisatie het ook moeten doen. Maar je krijgt dus, op het moment dat je een USB-kabel erin steekt, niet de vraag of je wilt laden/syncen/etc? En er komt dus ook geen notificatie-icoontje bij in je notificatie-balk?
[ Voor 20% gewijzigd door gday op 02-06-2010 12:08 ]
Verwijderd
Hmm ok wel blij om te horen dat USB wel werkt.gday schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:06:
Ok, dus USB werkt in dat geval wél dus je hebt iig geen USB-brick (lijkt me), en als PCSCII.apk geinstalleerd is zou PC-synchronisatie het ook moeten doen. Maar je krijgt dus, op het moment dat je een USB-kabel erin steekt, niet de vraag of je wilt laden/syncen/etc? En er komt dus ook geen notificatie-icoontje bij in je notificatie-balk?
Als ik mijn USB kabel erin steek dan krijg ik wel de melding op de desire/computer dat er iets aangesloten is maar ik krijg niet die usb popup op mijn telefoon. Als ik hem op usb debugging zet dan krijg ik wel een tandwiel in de status balk maar verder niets.
Heb dat ook paar keer gehad. Bij recovery.windows vind mij mij device niet. Als ik boot werkt wel de stroom toevoer maar geen disk. Ik heb toen gewoon in ander USB slot gedaan en toen werkt hij weer herkent
Ik heb het idee dat er dan gewoon iets gaar is aan die ROM. Ik zat gisteren zelf ook te klooien met PC-synchronisatie (specifiek met PCSCII.apk) ... ik had 'm per ongeluk verwijderd (d'oh) waarna ik hetzelfde had als jij. Toen ik 'm daarna weer handmatig gekopieerd had naar /system/app/ werkte het nog steeds niet. Daarna heb ik m'n ROM (van MoDaCo) maar opnieuw geflashed.Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:10:
[...]
Hmm ok wel blij om te horen dat USB wel werkt.
Als ik mijn USB kabel erin steek dan krijg ik wel de melding op de desire/computer dat er iets aangesloten is maar ik krijg niet die usb popup op mijn telefoon. Als ik hem op usb debugging zet dan krijg ik wel een tandwiel in de status balk maar verder niets.
Maar pin me er niet op vast hoor ...
Verwijderd
HA! Het is opgelost maar het is wel heel stom hoor..
Ik dacht ik ga eens in de thread over die rom op USB zoeken en daar zag ik iemand staan met precies mijn probleem, deze jongen had een widget gedownload genaamd "USB switcher" waar het mee opgelost zou moeten zijn.
Dus ik heb die widget gedownload en binnen 3 seconden herkende mijn computer mijn Desire weer!
Ik ben een gelukkig mens
Iedereen hier bedankt voor alle hulp

Ik dacht ik ga eens in de thread over die rom op USB zoeken en daar zag ik iemand staan met precies mijn probleem, deze jongen had een widget gedownload genaamd "USB switcher" waar het mee opgelost zou moeten zijn.
Dus ik heb die widget gedownload en binnen 3 seconden herkende mijn computer mijn Desire weer!
Ik ben een gelukkig mens
Iedereen hier bedankt voor alle hulp
Huh? Herkent je PC de Desire volledig? Dus, je kunt ook tetheren enzo?
Verwijderd
Tethering werkte niet en htc sync ook niet maar ik denk persoonlijk dat dat een driver probleem is. Ben al lang blij dat ik weer bij mijn sd kaart kangday schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:23:
Huh? Herkent je PC de Desire volledig? Dus, je kunt ook tetheren enzo?
Je wordt wel een beetje zenuwachtig van dit soort problemen he? In ieder geval mooi dat je weer bij je SD kunt idd.Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:30:
[...]
Tethering werkte niet en htc sync ook niet maar ik denk persoonlijk dat dat een driver probleem is. Ben al lang blij dat ik weer bij mijn sd kaart kan
Nou ik ben ook eens begonnen met proberen te rooten.... Tot nu toe nog geen succes. Gekozen rootmethode: r5 van Modaco. Eigenlijk gaat er niks goed
Step1-windows.bat gaat aan de slag, allerlei info verschijnt in mn cmd-scherm en op mn desire verschijnt een zwarte scherm met grote witte letters HTC en daarin een groene balk die laadt tot ie vol is. In mn cdm scherm verschijnen dan de volgende meldingen achter elkaar:
- FAILED <remote: 90 hboot pre-update! please flush image again immidiately>
- sending 'zip' <137446 KB>... FAILED <command write failed <No such file or directory>
Vervolgens wordt de bootloader herladen en voordat ik naar recovery kan gaan op mn desire zie ik dan een halve seconde drie lijnen tekst verschijnen, waarin ik een paar keer FAILED zie staan, maar wat er precies staat kan ik niet lezen omdat dat te snel weer weg is. Nu kan ik naar recovery, dan kom ik in het scherm met die rode driehoek, maar vanaf hier doet ie niks, step2 werkt niet en zit er niks anders op dan de batterij eruit te halen.
Overigens, dit alles vanaf een pc met Windows 7 32 bits. HBoot versie op Desire is 0.75. Het lijkt erop alsof er helemaal geen bestanden geflashed worden. Ik heb HTC Sync al een paar keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dit helpt niet. Verder staat de Android SDK wel geïnstalleerd, maar dit moet toch niet uitmaken lijkt me.
Kortom, iemand goede ideeën om dit op te lossen?
Step1-windows.bat gaat aan de slag, allerlei info verschijnt in mn cmd-scherm en op mn desire verschijnt een zwarte scherm met grote witte letters HTC en daarin een groene balk die laadt tot ie vol is. In mn cdm scherm verschijnen dan de volgende meldingen achter elkaar:
- sending 'zip' <137446 KB>... FAILED <command write failed <No such file or directory>
Vervolgens wordt de bootloader herladen en voordat ik naar recovery kan gaan op mn desire zie ik dan een halve seconde drie lijnen tekst verschijnen, waarin ik een paar keer FAILED zie staan, maar wat er precies staat kan ik niet lezen omdat dat te snel weer weg is. Nu kan ik naar recovery, dan kom ik in het scherm met die rode driehoek, maar vanaf hier doet ie niks, step2 werkt niet en zit er niks anders op dan de batterij eruit te halen.
Overigens, dit alles vanaf een pc met Windows 7 32 bits. HBoot versie op Desire is 0.75. Het lijkt erop alsof er helemaal geen bestanden geflashed worden. Ik heb HTC Sync al een paar keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dit helpt niet. Verder staat de Android SDK wel geïnstalleerd, maar dit moet toch niet uitmaken lijkt me.
Daar had ik ook last van... Ik heb gekozen voor een andere root methode die Bart in dit forum ook heeft gevolgd en het werkte bij mij in 1 x!wph schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:07:
Nou ik ben ook eens begonnen met proberen te rooten.... Tot nu toe nog geen succes. Gekozen rootmethode: r5 van Modaco. Eigenlijk gaat er niks goed![]()
Dit zou het moeten zijnStage 3 : The Rooting
19) Download the following files and save them on a USB Drive (FAT formatted)
testruu.exe – DOWNLOAD
pushfiles_windows.zip – DOWNLOAD - MIRROR
rootedupdate.zip – DOWNLOAD
20) Copy/move the rootedupdate.zip file into the root of your SDCard and place it back in the device.
21) Turn OFF your Desire and turn it back ON while holding the back button. You will see FASTBOOT on the screen in a red box.
22) Now, connect the device to your Windows PC and runu textru.exe.
23) Once the update is completed you will come to a configuration wizard. Turn Off your device.
24) You should have a turned off device. Now, unplug the device from your computer.
25) Unplug the device from your computer and turn your device ON while holding down the volume down button (You will come to a similar looking screen but this time it will say, HBOOT instead of FASTBOOT)
26) Use the volume buttons to move up and down and power button to select the RECOVERY option. (Once you select the Recovery Option, you will see a red triangle on the screen) Reconnect the phone.
27) Unzip pushfiles_windows.zip to your PC and run 'recovery-windows.bat'.
28) Once you run it you will notice, the screen of your device change to a green text on black background recovery image menu.
29) In the recovery image, Select Wipe Data/Factory Reset using the optical trackball
30) Now, from the same menu, select Flash ZIP from SDCard and choose the rooted update. Confirm with the optical trackball. (This process will take a while. So, just sit and relax.)
31) Once the flash process is done, reboot you device.
Edit: Loop je ergens tegenaan, lees dan vanaf pagina 22 mijn vragen en de antwoorden daarop. Misschien help het!
Ik heb dit probleem ook gehad. Met testRUU heb ik dit opgelost gekregen. Zal de post even zoeken.
Iemand was me voor. Maar dit werkte bij mij inderdaad ook. Ben nu geroot en wel
Iemand was me voor. Maar dit werkte bij mij inderdaad ook. Ben nu geroot en wel
[ Voor 31% gewijzigd door Kastermaster op 02-06-2010 14:59 . Reden: Niet meer relevant ]
@Terrorvogel wat ik niet kon vinden is voor welke hboot-versie dit is, of maakt dat niet uit? Zelf heb ik 0.75
-edit- ben inmiddels gestart, testruu oftewel HTC Android Phone Rom Update Utility, is bezig met allerlei dingen.
-edit 2- rootedupdate.zip wordt nu geflashed
-edit 3- alles voor elkaar. En dat binnen een half uurtje. Gister uuuuuren zitten modderen met drivers, methodes etc. Heel erg bedankt!
-edit- ben inmiddels gestart, testruu oftewel HTC Android Phone Rom Update Utility, is bezig met allerlei dingen.
-edit 3- alles voor elkaar. En dat binnen een half uurtje. Gister uuuuuren zitten modderen met drivers, methodes etc. Heel erg bedankt!
[ Voor 63% gewijzigd door wph op 02-06-2010 15:47 ]
0.75 heb ik ook, dus moet geen probleem zijn!wph schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:05:
@Terrorvogel wat ik niet kon vinden is voor welke hboot-versie dit is, of maakt dat niet uit? Zelf heb ik 0.75
Ik zou persoonlijk de recovery van ahmgsk op XDA gebruiken, volgens mij zijn daar weinig (geen dacht ik) usb bricks mee geweest.terrorvogel schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:41:
[...]
0.75 heb ik ook, dus moet geen probleem zijn!
Ja die heb ik ook staan, denk dat ik die maar gebruik voor volgende keren dat ik in de recovery moet zijn. Heb net ook de radio-update uitgevoerd, ging prima. Wel kreeg ik net nadat ik mn telefoon had geroot een melding dat er een grote update was, systeemupgrade 1.21.405.2 (27,07 mb) (heb verder geen branded toestel ofzo) Neem aan dat ik deze gewoon kan downloaden zonder dat ik mn root weer verlies?
[ Voor 5% gewijzigd door wph op 02-06-2010 15:56 ]
Ach dat usb bricken is nu vrij makkelijk te repareren, dus daar zou ik me niet al te druk meer om maken.janvanduschoten schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:50:
[...]
Ik zou persoonlijk de recovery van ahmgsk op XDA gebruiken, volgens mij zijn daar weinig (geen dacht ik) usb bricks mee geweest.
Ik heb trouwens mijn desire geroot met de r4 methode, basically hetzelfde als de r5 methode. Ik heb dit alleen gedaan vanuit linux met een ubuntu live cd'tje. Dan heb je geen gepruts met die drivers / htc sync. Ging in 1x goed. Flashen van roms doe ik overigens wel gewoon in windows, dat geeft geen problemen tot dus ver.
Bootloader 0.80 is nog steeds te rooten, dus moet geen probleem zijn. Als je al geroot bent kun je net zo goed een custom rom met root toegang installeren. Die zijn al een tijdje in de 1.21 versie beschikbaar.wph schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:47:
Heb deze OTA voorlopig maar even niet geïnstalleerd. Las dat dan de Bootloader wordt geupdate naar versie 0.80 en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat hiervan de consequenties zijn...
Ik ben ff benieuwd, ben je je root kwijt als je deze update installeerd? Ik heb bij software versie nu (standaard rooted ROM) staan 2.1 update1.
Ja dat heb ik nu ook staan, met als Build-nummer 1.15.405.4 CL155070 release-keys.janvanduschoten schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:41:
Ik ben ff benieuwd, ben je je root kwijt als je deze update installeerd? Ik heb bij software versie nu (standaard rooted ROM) staan 2.1 update1.
Wat ik wel vreemd vind is dat er nu een OTA wordt aangegeven direct nadat ik het toetsel geroot heb, terwijl ik eerst toch ook op Build-nummer 1.15 zat... Ik heb echter nog geen zin om deze update te gaan proberen, straks moet ik opnieuw gaan rooten en dan zit ik weer met een andere bootloader-versie en misschien weer een andere rootmethode
Vaag ik kreeg de update melding op mijn non rooted pas nadat ik handmatig gechecked had (automagisch checken staat aan)...
Wel geroot, en moest het ook handmatig doen. Nu nog even wachten totdat iemand met root de update installeerd, ik heb geen zin om de 1e te zijn...-TheNose- schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:31:
Vaag ik kreeg de update melding op mijn non rooted pas nadat ik handmatig gechecked had (automagisch checken staat aan)...
Iemand al meer over de geruchten van 2.2 update van HTC op 23 juni?
Ik denk dat hij uitgesteld gaat worden.
l3art schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 20:49:
Ik denk het ookl3art schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 20:49:
Graag gedaan, maar ik heb het ook weer te danken aan de mede tweakers van dit forumwph schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:05:
[ Voor 94% gewijzigd door KaleBatzZ op 02-06-2010 21:21 ]
Ik checkte ook regelmatig handmatig of er updates waren, maar nooit iets te vinden. Daarom vond ik het zo vreemd dat ik direct na t opstarten nadat ik root had die OTA update kreeg...-TheNose- schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:31:
Kon het toch niet laten om die update te installeren. Info volgt....
-edit: nou dat duurde niet lang, telefoon gaat update laten, groen balkje komt ongeveer halverwege en dan komt er ineens een groot rood vraagteken te staan
Vervolgens herstart en nog de oude software.
-edit: nou dat duurde niet lang, telefoon gaat update laten, groen balkje komt ongeveer halverwege en dan komt er ineens een groot rood vraagteken te staan

[ Voor 62% gewijzigd door wph op 02-06-2010 23:10 ]
Verwijderd
Mijn rooted met apps2sd Desire, de update opgehaald en laten installen. Hij download m keurig. Zo n 26MB. Scherm met backup verschijnt en daarna gaat ie installen. Vervolgens reboot ie, en update m niet naar de nieuwe versie. De update OTA werkt dus niet op een rooted Desire.janvanduschoten schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:10:
[...]
Wel geroot, en moest het ook handmatig doen. Nu nog even wachten totdat iemand met root de update installeerd, ik heb geen zin om de 1e te zijn...
Dit topic is gesloten.