[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.583 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:55
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:10:
[...]

Mijn rooted met apps2sd Desire, de update opgehaald en laten installen. Hij download m keurig. Zo n 26MB. Scherm met backup verschijnt en daarna gaat ie installen. Vervolgens reboot ie, en update m niet naar de nieuwe versie. De update OTA werkt dus niet op een rooted Desire.
Jij hebt ook nog de geroote stock ROM net als ik dacht ik toch?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:10:
[...]

Mijn rooted met apps2sd Desire, de update opgehaald en laten installen. Hij download m keurig. Zo n 26MB. Scherm met backup verschijnt en daarna gaat ie installen. Vervolgens reboot ie, en update m niet naar de nieuwe versie. De update OTA werkt dus niet op een rooted Desire.
Zou het mogelijk zijn om die zip als los bestand ergens te krijgen en via recovery te flashen?

-- heb em inmiddels gevonden op XDA. Deze maar eens flashen.

[ Voor 6% gewijzigd door wph op 02-06-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:18:
[...]

Jij hebt ook nog de geroote stock ROM net als ik dacht ik toch?
wph schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:19:
[...]

Zou het mogelijk zijn om die zip als los bestand ergens te krijgen en via recovery te flashen?

Inderdaad de 1.15 nog wat. De 1.21 zou je kunnen flashen zoals ie beschikbaar was op XDA via de RUU. Dan ben je echter wel je root kwijt en moet je m weer rooten en apps2sd zoals op Modaco omschreven. De vraag is of het zinvol is om nu naar 1.21 te gaan?! Beter lijkt mij te wachten op froyo?!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
wph schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:19:
[...]

Als je de ota update wilt installen moet je eerst unrooten. Zie http://android.modaco.com...o-unroot-your-htc-desire/ voor unroot roms + uitleg.

Maar waarom zou je in godsnaam? Vrijwel alle custom android 2.1 roms (met root access dus) die je kunt downloaden zijn al gebaseerd op een 1.21 rom. Zie bijvoorbeeld deze: http://android.modaco.com...sire-with-online-kitchen/
r3
Now using CyanogenMod apns-conf.xml
ROM is now unified with Nexus One release for faster updates to newer builds
Complete ground-up rework
Based on 1.21.xxx.x Desire ROM with elements of EPF21B
Deze 1.21 rom die nu als OTA wordt aangeboden zweeft namelijk al een tijdje rond op het internet.

[ Voor 4% gewijzigd door riotrick op 02-06-2010 23:35 ]

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Waarom ik dat zou willen, nou omdat ik nieuwsgierig was of mn root behouden bleef :P Maar van wat ik later las, heb ik zonder dat ik dat wist exact hetgene gedaan om em te unrooten :+
Ach ja, heb ik morgen weer wat te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hmm, het lijkt erop dat mensen met een debranded toestel hun wifi verliezen of tegen simlock achtige beveiliging aanlopen. Ik heb een T-mobile branded HTC desire, en ik wil graag die nieuwe update, zijn er hier mensen met een Nederlands HTC desire via Tmobile die de ungeroote stock desire erop hebben gezet? En wat zijn hun ervaringen met de update die net uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik heb vanmorgen nog even snel de ROM PaysJupiterdroidMusicBox geflashed, en dit ziet er wel uit als een aanrader. Heeft de ronde batterij indicator met percentage, het originele lockscreen, de Froyo muziekspeler en nog wat gewijzigde icoontjes. In de post van XDA staan ook screenshots, dan kun je zie hoe hij gaat worden.

Edit: ik zie net dat er ook 2 dailers in zitten, de originele van 2.1, en de nieuwe van Froyo. Als je wilt bellen vraagt hij welke je wilt gebruiken. Je kunt dat uiteraard ook aanvinken of je die standaard wil blijven gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door janvanduschoten op 03-06-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

janvanduschoten schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 08:39:
Ik heb vanmorgen nog even snel de ROM PaysJupiterdroidMusicBox geflashed, en dit ziet er wel uit als een aanrader. Heeft de ronde batterij indicator met percentage, het originele lockscreen, de Froyo muziekspeler en nog wat gewijzigde icoontjes. In de post van XDA staan ook screenshots, dan kun je zie hoe hij gaat worden.
Die ziet er idd best netjes uit. Is ie stabiel? Tis immers toch nog een BraveSoul-versie. Heb zelf gister MCR3.1 geflashed en daarna nog apart die ronde batterij-indicator. Vind MCR niet echt spannend, vrijwel t zelfde al de stock ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:35
Gisteravond wilde ik een nandroid restore doen. Ik deed een volledige wipe en bij het rebooten bostste ik op een bootloop. Dan een nieuwe MCR gebakken, opnieuw gewiped en opnieuw een bootloop. Pas toen ik de SD kaart volledig herpartitioneerde en dan nogmaals een volledige wipe deed, bootte de phone weer. Iemand een idee hoe dat kan gekomen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
pina schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:12:
Gisteravond wilde ik een nandroid restore doen. Ik deed een volledige wipe en bij het rebooten bostste ik op een bootloop. Dan een nieuwe MCR gebakken, opnieuw gewiped en opnieuw een bootloop. Pas toen ik de SD kaart volledig herpartitioneerde en dan nogmaals een volledige wipe deed, bootte de phone weer. Iemand een idee hoe dat kan gekomen zijn?
Als je de recovery van ahmgsk_mod hebt gebruikt voor het wipen, dan had het goed moeten gaan. De andere van Modaco, wiped ext 3 niet (goed), dus dan heb je het idee dat je alles hebt gewiped, maar dat is dan niet zo. Gebruik die van ahmgsk_mod, die is beter. Helaas kun je nog geen backup (maken via recovery) van je ext partitie.
wph schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:10:
[...]

Die ziet er idd best netjes uit. Is ie stabiel? Tis immers toch nog een BraveSoul-versie. Heb zelf gister MCR3.1 geflashed en daarna nog apart die ronde batterij-indicator. Vind MCR niet echt spannend, vrijwel t zelfde al de stock ROM.
Ik heb hem net een uurtje of 3 erop staan, dus qua stabiliteit durf ik nog niets te zeggen, tot nu toe draait alles goed. Ik vind deze persoonlijk wel de moeite waard, omdat hij wat FroYo extra's erin heeft zitten, en hij ziet er goed uit. Ook het lockscreen is wat handiger dan degene die Sense gebruikt.

[ Voor 29% gewijzigd door janvanduschoten op 03-06-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
ouch, dat wist ik niet. Formatteren en partitioneren werkt dan wel volledig goed? Heb je een link naar die recovery methode? Ik vind ze niet terug op xda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
pina schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:02:
ouch, dat wist ik niet. Formatteren en partitioneren werkt dan wel volledig goed? Heb je een link naar die recovery methode? Ik vind ze niet terug op xda
Als je hem opnieuw formatteert en partitioneerd, dan is je ext3 uiteraard ook leeg. Het linkje naar de recovery (de pushfiles) vind je op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
thnx, zijn er eigenlijk wezenlijke verschillen met die van modaco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
pina schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:23:
thnx, zijn er eigenlijk wezenlijke verschillen met die van modaco?
Ik ken die van Modaco niet, maar in deze zitten een aantal Android 2.2 elementen zoals de dailer, contacts en de muziekspeler. Hij werkt tot nu toe goed, geen enkel probleem. Linpack sore is gemiddeld iets boven de 8MFLOPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 16:20
Ik heb nu mijn Vodafone branded Desire hier liggen, maar is er ook een mogelijkheid om via je Mac zo'n GoldCard aan te maken? Ik zie alleen tuts voor Win, of kan ik die gewoon gebruiken?

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 14:06
Beste tweakers,

Zoals jullie waarschijnlijk allemaal al weten is er een nieuwe versie software, namelijk 1.21.405.2. Mijn desire is rooted dus kan deze niet installeren, want dan is mijn root weg. Natuurlijk wil ik deze versie ook op mijn telefoon krijgen.

Hoe kan ik dat het beste doen? Ik las op XDA dat hier de ROM's te downen zijn. Maar ik heb 0.75 bootloader en heb gelezen dat deze versie 0.80 is... Dus dan moet je hem toch zowiezo weer rooten?!

Ik ben de kluts kwijt... 8)7 :+ }:O

En werkt de tutorial die Bart hier al eens heeft gepost ook voor bootloader 0.80? Want dan zou ik hem eerst unrooted maken, updaten en weer rooten...

Misschien denk ik wel te moeilijk, maar dat heb je als je er nog niet zo bekend mee bent!

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43
arjen9551 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:26:
Ik heb nu mijn Vodafone branded Desire hier liggen, maar is er ook een mogelijkheid om via je Mac zo'n GoldCard aan te maken? Ik zie alleen tuts voor Win, of kan ik die gewoon gebruiken?
Als je een HeX editor hebt op je mac die de fysieke disk aan kan passen dan zou het voor mijn gevoel moeten lukken. Volg dan deze tutorial http://android.modaco.com/content/general-discussion/305672/creating-a-goldcard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
janvanduschoten schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:57:
[...]

Ik ken die van Modaco niet, maar in deze zitten een aantal Android 2.2 elementen zoals de dailer, contacts en de muziekspeler. Hij werkt tot nu toe goed, geen enkel probleem. Linpack sore is gemiddeld iets boven de 8MFLOPS.
ah, dat is wat er altijd in mijn MCR rom zit. Maar in principe hebben die apps toch niks te maken met de recovery zelf, maar eerder met de roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
pina schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:38:
[...]

ah, dat is wat er altijd in mijn MCR rom zit. Maar in principe hebben die apps toch niks te maken met de recovery zelf, maar eerder met de roms?
Excuses, ik dacht dat je het over de Modaco ROM had, maar je bedoeld de recovery.
De recovery is naar mijn idee stabieler dan die van Modaco (die maakte bij mij nog wel eens een schijnbeweging, dan ging de telefoon naar recovery, oh nee, toch niet, dat soort werk). Ook blijft de telefoon in Recovery als je de USB kabel uit de telefoon trekt, en hij wiped ook ext3, dat doet doe van Modaco niet (het lijkt erop dat hij het wel doet, maar ook dat is een schijnbeweging, er gebeurt niets. Resultaat is een bootloop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obviously
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-07 11:58
terrorvogel schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:26:
Beste tweakers,

Zoals jullie waarschijnlijk allemaal al weten is er een nieuwe versie software, namelijk 1.21.405.2. Mijn desire is rooted dus kan deze niet installeren, want dan is mijn root weg. Natuurlijk wil ik deze versie ook op mijn telefoon krijgen.

Hoe kan ik dat het beste doen? Ik las op XDA dat hier de ROM's te downen zijn. Maar ik heb 0.75 bootloader en heb gelezen dat deze versie 0.80 is... Dus dan moet je hem toch zowiezo weer rooten?!

Ik ben de kluts kwijt... 8)7 :+ }:O

En werkt de tutorial die Bart hier al eens heeft gepost ook voor bootloader 0.80? Want dan zou ik hem eerst unrooted maken, updaten en weer rooten...

Misschien denk ik wel te moeilijk, maar dat heb je als je er nog niet zo bekend mee bent!
Tja, dat is eigenlijk een keuze die je zelf moet maken. Als ik het goed begrepen heb, is het voor rooted desire's niet echt nodig om deze update te installeren. De custom roms zijn meestal toch gebaseerd op de 1.21 versie.

Maar als je (correct me if i'm wrong) toch de update wilt op je rooted desire vrees ik dat je indd zal moeten unrooten, installeren en terug rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Obviously schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:00:
[...]

Tja, dat is eigenlijk een keuze die je zelf moet maken. Als ik het goed begrepen heb, is het voor rooted desire's niet echt nodig om deze update te installeren. De custom roms zijn meestal toch gebaseerd op de 1.21 versie.

Maar als je (correct me if i'm wrong) toch de update wilt op je rooted desire vrees ik dat je indd zal moeten unrooten, installeren en terug rooten.
Niet om het een of ander, maar als je hem hebt geroot, dan zet je er toch een 1.21 ROM op als je dat graag wilt? Als je hem straks weer gaat rooten, dan zet je er toch ook weer een custom ROM op? Voor het rooten zelf ga je dus weer een oudere ROM terugzetten, zie OP.
Door de handleiding te volgen zul je:

* de desire flashen met de generieke 1.15.405.4 ROM inclusief "Superuser access".

[ Voor 13% gewijzigd door janvanduschoten op 03-06-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
oke, bijna duidelijk :P

Is er dan een gewone 1.21 versie die ik kan gebruiken en dat mijn toestel geroot blijft?
Ik heb XDA gelezen, maar ik word er niet veel wijzer van...

[ Voor 16% gewijzigd door KaleBatzZ op 03-06-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
terrorvogel schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:45:
oke, bijna duidelijk :P

Is er dan een gewone 1.21 versie die ik kan gebruiken en dat mijn toestel geroot blijft?
Ik heb XDA gelezen, maar ik word er niet veel wijzer van...
http://android.modaco.com...sire-with-online-kitchen/
Features
-Based on the 1.21.xxx.x ROM series
-Pre-rooted with su and Superuser Permissions 2.0.3 by ChainsDD

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

arjen9551 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:26:
Ik maakte de goldcard steeds onder Linux, alleen ging dat om een of andere reden niet goed ... ben er nog altijd niet achter waarom. Ik had gelukkig nog een kleine XP-installatie op een vergeten partitie en daarmee kon ik wel goed een goldcard aanmaken. :) Ik ga er vanuit dat je met elke hex-editor een goldcard zou kunnen aanmaken. (Onder Linux deed ik het zonder hex-editor trouwens, maar met dd.)
janvanduschoten schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:56:
[...]

Excuses, ik dacht dat je het over de Modaco ROM had, maar je bedoeld de recovery.
De recovery is naar mijn idee stabieler dan die van Modaco (die maakte bij mij nog wel eens een schijnbeweging, dan ging de telefoon naar recovery, oh nee, toch niet, dat soort werk). Ook blijft de telefoon in Recovery als je de USB kabel uit de telefoon trekt, en hij wiped ook ext3, dat doet doe van Modaco niet (het lijkt erop dat hij het wel doet, maar ook dat is een schijnbeweging, er gebeurt niets. Resultaat is een bootloop)
Ik vertrouw die recovery van amhgsk niet helemaal. Ik heb gelezen dat sommigen 'm met die recovery hebben gebrickt, zoals http://forum.xda-develope...p?p=6655658&postcount=127 en http://forum.xda-develope...p?p=6679383&postcount=132

[ Voor 39% gewijzigd door gday op 03-06-2010 17:40 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
gday schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:34:
[...]

Ik maakte de goldcard steeds onder Linux, alleen ging dat om een of andere reden niet goed ... ben er nog altijd niet achter waarom. Ik had gelukkig nog een kleine XP-installatie op een vergeten partitie en daarmee kon ik wel goed een goldcard aanmaken. :) Ik ga er vanuit dat je met elke hex-editor een goldcard zou kunnen aanmaken. (Onder Linux deed ik het zonder hex-editor trouwens, maar met dd.)
jah naja.. ik heb verder helemaal geen verstand van hex-editors enzo, maar heb normaal geen windows installatie bij de hand, dus vandaar mijn vraag. Miss dat ik maar even iemand anders zn pc gebruik hiervoor.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

arjen9551 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:38:
[...]

jah naja.. ik heb verder helemaal geen verstand van hex-editors enzo, maar heb normaal geen windows installatie bij de hand, dus vandaar mijn vraag. Miss dat ik maar even iemand anders zn pc gebruik hiervoor.
Wat denk je van http://ridiculousfish.com/hexfiend/ ? :) 1st result op Google ...

[ Voor 3% gewijzigd door gday op 03-06-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
gday schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:34:
[...]

[...]

Ik vertrouw die recovery van amhgsk niet helemaal. Ik heb gelezen dat sommigen 'm met die recovery hebben gebrickt, zoals http://forum.xda-develope...p?p=6655658&postcount=127 en http://forum.xda-develope...p?p=6679383&postcount=132
en velen hebben hem gebrickt onder de recovery van Modaco...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

pina schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 19:09:
[...]

en velen hebben hem gebrickt onder de recovery van Modaco...
Maar dat kwam toch voornamelijk doordat er wat fout ging met A2SD? Niet al meteen als ze de recovery starten zoals bij die van amhgsk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
gday schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:57:
[...]

Maar dat kwam toch voornamelijk doordat er wat fout ging met A2SD? Niet al meteen als ze de recovery starten zoals bij die van amhgsk? :?
Nee, op XDA staat ook een post van iemand ( the professor ) die zijn usb brink opliep tijdens zijn nandroid backup, niets met apps2sd, hij was zich aan het voorbereiden om te flashen. Het ligt dan aan de recovery lijkt mij. Ik lees over de andere recovery erg weinig bricks. Ik hoop wel dat hij nog wordt aangepast dat hij ook nog ext3 kan backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
gday schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:57:
[...]

toch wel, mijn Desire was net daardoor gebricked. Wilde plots niet meer in recovery gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
Zonet met succes mijn Desire kunnen rooten. Nu net A2SD erop gezet. Alles volgens de methodes uit de TS.
Na het installeren van A2SD herstart ik mijn telefoon zodat ie weer 'normaal' opstart.

Echter krijg ik nu een wit scherm met in 't midden HTC in het groen. Verder komt ie niet!
Is mijn phone nu gebricked? En wat moet ik nu doen?! Wellicht zijn er mensen met ervaring..

[ Voor 5% gewijzigd door Pingelmonster op 04-06-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
Haha thanks, ik zal vanavond eens gaan stoeien.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Pingelmonster schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:58:
Zonet met succes mijn Desire kunnen rooten. Nu net A2SD erop gezet. Alles volgens de methodes uit de TS.
Na het installeren van A2SD herstart ik mijn telefoon zodat ie weer 'normaal' opstart.

Echter krijg ik nu een wit scherm met in 't midden HTC in het groen. Verder komt ie niet!
Is mijn phone nu gebricked? En wat moet ik nu doen?! Wellicht zijn er mensen met ervaring..
Heb je je sd kaart gepartitioneerd en van ext 2 ext3 gemaakt? Ik denk niet dat hij gebricked is, er is alleen iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
janvanduschoten schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:14:
[...]

Heb je je sd kaart gepartitioneerd en van ext 2 ext3 gemaakt? Ik denk niet dat hij gebricked is, er is alleen iets niet goed.
Jep exact zoals het beschreven staat. Eerst formatteren, dan partitioneren en vervolgens die ext2->ext3 upgrade. Kan ik die procedure niet gewoon herhalen, dus A2SD opnieuw erop zetten? Of A2SD eraf halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Heb je deze apps2sd versie geflashed? http://www.4shared.com/file/hL3ahIXD/a2sd-fresh-signed.html

Ik zou anders nog een keer alles wipen, de ROM opnieuw flashen, de telefoon rebooten tot aan het instelscherm (na je pincode), telefoon weer uit en opnieuw naar de recovery gaan, apps2sd flashen, weer rebooten en dan moet het werken. Ik zou nadat je iets hebt geflashed (een nieuwe ROM, kernel, radio,bootscreen, enz.) altijd de telefoon weer rebooten, om fouten/bootloops of vastlopers te voorkomen. Als je wat meer ROM's gaat uitproberen, (op bijvoorbeeld XDA , lees dan altijd goed of je een bepaalde volgorden van flashen aan moet houden(bijvoorbeeld eerst de ROM, rebooten, daarna een andere kernel, weer rebooten, etc.)

Je kunt ook direct een ROM flashen waar al apps2sd in zit, maar dat moet je uiteraard zelf weten.

[ Voor 31% gewijzigd door janvanduschoten op 04-06-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
Heb mijn Desire op jouw tip net een 'gewiped' en de ROM opnieuw geflashed. Daarna startte de telefoon weer gewoon op in Android.
Vervolgens een reboot gedaan en in het recovery-scherm opgestart. Vervolgens nogmaals A2SD op de SD-kaart gezet en opnieuw geprobeerd. Wederom blijft ie hangen op het witte scherm met HTC in 't midden.

Ik ben in ieder geval blij dat de telefoon het nu wel weer gewoon doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Pingelmonster schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:12:
[...]

Heb mijn Desire op jouw tip net een 'gewiped' en de ROM opnieuw geflashed. Daarna startte de telefoon weer gewoon op in Android.
Vervolgens een reboot gedaan en in het recovery-scherm opgestart. Vervolgens nogmaals A2SD op de SD-kaart gezet en opnieuw geprobeerd. Wederom blijft ie hangen op het witte scherm met HTC in 't midden.

Ik ben in ieder geval blij dat de telefoon het nu wel weer gewoon doet.
Met welke recovery heb je geflashed? Die van Modaco of ahmgsk_mod? Je kunt het beste die van ahmgsk_mod gebruiken, die wiped je ext3 partitie, die van Modaco niet. Als je je ext3 niet goed hebt gewiped, dan krijg je ook een bootloop/vastloper. Een linkje naar de recovery van ahmgsk_mod staat een stukje terug in het forum, hij staat op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
janvanduschoten schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:30:
[...]

Met welke recovery heb je geflashed?
Ik heb steeds geflashed met de methode die in deze TS staat beschreven. Volgens mij is dat de r5-methode.
Zodra ik er A2SD opzet loopt 'ie steeds vast bij het opstarten, dat moetk dus niet hebben.

Vervolgens heb ik met recovery-windows.bat 'gewiped' en heb ik m met step1-windows.bat weer opnieuw geflashed.. anyweey, hij doet het nu weer zonder problemen tut nu toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik kom er niet uit met het rooten, ik blijf met de rode driehoek zitten.

Dit zie ik in de terminal:

error: device not found

Now wipe and apply rootedupdate.zip from the recovery image menu.

c:\r5-desire-root>step2-windows.bat
Desire Root Step 2

Pushing required files to device...

* server not running *
* daemon not running. starting it now on port 5037 *
* daemon started successfully *

Pushing update file to device sdcard - this may take a few minutes...

c:\r5-desire-root>

Ik heb het toestel al gereset naar fabrieksinstellingen, de SD kaart geformateerd, allerlei manieren geprobeerd maar ik blijf bij stap 2 hangen.

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
Dino_V schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 19:57:
Ik kom er niet uit met het rooten, ik blijf met de rode driehoek zitten.

Dit zie ik in de terminal:

c:\r5-desire-root>step2-windows.bat
Desire Root Step 2

* server not running *

c:\r5-desire-root>

Ik heb het toestel al gereset naar fabrieksinstellingen, de SD kaart geformateerd, allerlei manieren geprobeerd maar ik blijf bij stap 2 hangen.

Weet iemand wat ik verkeerd doe?
Dit had ik vanochtend ook. Wat mij geholpen heeft is handmatig de juiste ADB-drivers downloaden en installeren. Ik ben ook meteen geswitched van mijn 64bit-bak naar mijn 32bit-laptopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09-2024
Pingelmonster schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 20:00:
[...]

Dit had ik vanochtend ook. Wat mij geholpen heeft is handmatig de juiste ADB-drivers downloaden en installeren. Ik ben ook meteen geswitched van mijn 64bit-bak naar mijn 32bit-laptopje
Ik heb het gefixt, vraag me niet hoe..... :o

Ik denk doordat ik HTC Sync opnieuw geinstalleerd had en de telefoon wel in bootloader werd gemount waardoor ik hem uit de recoverymode kreeg.. Het rode driekhoekje kwam die nooit uit, tot gister!

Draai nu DeFrost 0.6 en die is relaxt! Batterij gaat 100 x langer mee, zelfs met alles op push/sync elk uur.

En froyo is snellllllllll, haha! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo na een tijdje durfde ik het ook aan om te beginnen met rooten, na een paar sd kaarten heb ik eindelijk een gold card kunnen maken. Daarna stap 1 uitgevoerd gevolgd door stap 2(eerst gold card verwijdert) maar tijdens stap 2 kreeg ik de de melding error:device not found. is dit een probleem of hoort dit zo. ik ben namelijk wel gewoon nu in android en kan gewoon bellen ect.

[code]
C:\Users\Joël\Desktop\android sdk\r5-desire-root>step2-windows.bat
Desire Root Step 2

push: files/etc/mtab -> /etc/mtab
push: files/etc/fstab -> /etc/fstab
push: files/sbin/wipe -> /sbin/wipe
push: files/sbin/unyaffs -> /sbin/unyaffs
push: files/sbin/ums_toggle -> /sbin/ums_toggle
push: files/sbin/um -> /sbin/um
push: files/sbin/tune2fs -> /sbin/tune2fs
push: files/sbin/toolbox -> /sbin/toolbox
push: files/sbin/sdparted -> /sbin/sdparted
push: files/sbin/recovery -> /sbin/recovery
push: files/sbin/reboot -> /sbin/reboot
push: files/sbin/parted -> /sbin/parted
push: files/sbin/nandroid-mobile.sh -> /sbin/nandroid-mobile.sh

C:\Users\Joël\Desktop\android sdk\r5-desire-root>
[/code]

Ik heb het nog een keer gedaan nu nog rootupdate er op zetten en dan ben ik klaar

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
Werkt dat Firmware Over The Air eigenlijk nog nadat je 'm gerooted hebt? Ik heb nl nu v 1.21.405.1 draaien nadat ik 'm gerooted heb.

En hoe zou ik dat evt weer werkend kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 15:43
Pingelmonster schreef op zondag 06 juni 2010 @ 22:41:
Werkt dat Firmware Over The Air eigenlijk nog nadat je 'm gerooted hebt? Ik heb nl nu v 1.21.405.1 draaien nadat ik 'm gerooted heb.

Je kan niet meer de FOTA krijgen, behalve als je hem unroot, dat kan met deze methode. Maar als je een MCRr3 draait dan is hij al gebaseerd op 1.21xxxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Pingelmonster schreef op zondag 06 juni 2010 @ 22:41:

Nee, dat werkt gelukkig niet meer. Je kunt nu een geroote ROM met die update flashen, staat op XDA . En als je straks nog eens een keertje Android 2.2 wilt proberen, dan flash je die toch? Root acces is een voordeel, geen nadeel. Je kunt nu doen wat je wilt met je telefoon, HTC bepaald niet meer welke versie je draait.

Edit] wat hierboven staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Handige mod op XDA, om je telefoon uit de slaapstand te halen door middel van andere hardware buttons dan (of samen met) de power knop bovenop.

Eenvoudige .zip, dus eenvoudig te flashen.Er staat ook een .zip bij om de originele settings weer terug te zetten, mocht het niet bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obviously
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-07 11:58
Het feit dat je weinig tijd hebt is geen excuus om niet eerst zelf op zoek te gaan.

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 07-06-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
janvanduschoten schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:01:
Handige mod op XDA, om je telefoon uit de slaapstand te halen door middel van andere hardware buttons dan (of samen met) de power knop bovenop.

Eenvoudige .zip, dus eenvoudig te flashen.Er staat ook een .zip bij om de originele settings weer terug te zetten, mocht het niet bevallen.
onnozelaars, die mod werd al een hele tijd geleden gepost:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=683902

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
pina schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:51:
[...]

onnozelaars, die mod werd al een hele tijd geleden gepost:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=683902
Klopt, daarom staat er ook geen "BREAKING NEWS! " bij ;)

Ik zag hem voorbij komen en dacht even een linkje te geven. Maar helemaal nieuw is het niet, wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Vraagje....hopende dat iemand dat nog weet of nog kan achterhalen.

Welke ROM zat er standaard op de unbranded NL Desire en is deze via XDA of MoDaCo te krijgen?

Ik zie bijv. de 1.15 WWE en ook de Europe versies, maar welke zat er standaard op?

Ik wil gewoon eens terug naar de stock om te kijken of dat goed gaat. Je weet nooit of dat ooit nog eens nodig mocht zijn. Daarna checken of de OTA doorkomt enzo.

Dat rooten en flashen is inmiddels gelukt, dus ik heb goede hoop dat dat de volgende x wel weer gaat lukken.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defrost 0.7 is released, en wifi tether werkt nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Vandaag ook maar eens een nieuwe rom flashen. Vanaf MCR 3.1 naar Amer-Bravox-V2. MCR vond ik niet zo veel bijzonders aan. Ook minder stabiel dan standaard rom die weken draaide zonder reboot en dat haalde ik nu toch niet. FroYo ga ik nog niet proberen, is me nog allemaal iets te experimenteel en ik ben stiekum toch wel een fan van HTC Sense. Voor de full-screen widget van Friendstream ben ik namelijk nog geen goed alternatief voor tegengekomen in andere (gratis) twitter-apps.

edit: rom inmiddels geflashed, ziet er erg netjes uit, grafisch ook allemaal wat dingen veranderd, in mijn ogen positief. Verder voelt ie ook heel erg snel aan, veel sneller dan zowel standaard 1.15, 1.21 en MCR 3.1

edit2: niet helemaal eerlijke vergelijking met eerdere roms kom ik net achter, dacht dat ie standaard niet op een overclock stond, maar blijkbaar gaat ie on demand naar 1267 mhz en dat scheelt nogal.

[ Voor 30% gewijzigd door wph op 08-06-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

albino71 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:21:
Vraagje....hopende dat iemand dat nog weet of nog kan achterhalen.

Welke ROM zat er standaard op de unbranded NL Desire en is deze via XDA of MoDaCo te krijgen?

Ik zie bijv. de 1.15 WWE en ook de Europe versies, maar welke zat er standaard op?

Ik wil gewoon eens terug naar de stock om te kijken of dat goed gaat. Je weet nooit of dat ooit nog eens nodig mocht zijn. Daarna checken of de OTA doorkomt enzo.

Dat rooten en flashen is inmiddels gelukt, dus ik heb goede hoop dat dat de volgende x wel weer gaat lukken.
Ik weet niet exact welke versie er standaard op zit, ligt er ook aan uit welke batch je telefoon afkomstig is, maar terug naar stock moet geen enkel probleem zijn. De OTA komt dan ook vrijwel direct door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Heb net een 1.15.405.1 europe er terug op gezet.
Inderdaad krijg je daarna meteen 1.15.405.4.
En daarna geeft hij een melding dat 1.21.405.2 er is.

Die ga ik nu doen....

Edit: Nu staat er netjes de stock 1.21.405.2 op. Geen probleem dus.

Edit2: Nu maar eens bekijken welke rom we er nu weer op gaan zetten.

[ Voor 29% gewijzigd door albino71 op 08-06-2010 20:25 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04
Ga de Amer_Bravox_V2.zip ook maar eens uitproberen. Ziet er veelbelovend uit.
Alleen jammer dat (volgens de screenshots) je niet een getal ziet in de batterij-icoon.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

l3art schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:46:
Ga de Amer_Bravox_V2.zip ook maar eens uitproberen. Ziet er veelbelovend uit.
Alleen jammer dat (volgens de screenshots) je niet een getal ziet in de batterij-icoon.
Die zie je wel ;)

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/ndspd5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Hoe bereiden jullie je voor op het flashen? Ikzelf maak een backup van mijn sms, en met titanium backup een backup van mijn apps. Ext3 kan ik niet backuppen met de recovery, dus die wipe ik alleen maar, uiteraard ook een nandroid backup.

Gebruiken jullie dezelfde methode, of kan het nog handiger?

Edit: is het ook mogelijk om alles te wipen behalve ext3, een ROM te flashen, en gelijk een werkend apps2sd te hebben? Dus na installatie van de ROM heb je gelijk apps in je programma lijst staan.

[ Voor 24% gewijzigd door janvanduschoten op 08-06-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

janvanduschoten schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:02:
Hoe bereiden jullie je voor op het flashen? Ikzelf maak een backup van mijn sms, en met titanium backup een backup van mijn apps. Ext3 kan ik niet backuppen met de recovery, dus die wipe ik alleen maar, uiteraard ook een nandroid backup.

Gebruiken jullie dezelfde methode, of kan het nog handiger?
Ik maak een backup van mn sms en een nandroid-backup. Draai geen apps2sd dus met ext partities heb ik geen zaken. Ik heb een gratis versie van Titanium Backup, maar dan moet ik van elke app een aparte backup maken? Dat schiet ook niet echt op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 15:43
wph schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:09:
[...]

Ik maak een backup van mn sms en een nandroid-backup. Draai geen apps2sd dus met ext partities heb ik geen zaken. Ik heb een gratis versie van Titanium Backup, maar dan moet ik van elke app een aparte backup maken? Dat schiet ook niet echt op...
Er is een knopje met batch ofzo, en dan kan je kiezen: Backup all apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hmmm ik hecht niet zoveel waarde aan smsjes. Dus ik wipe gewoon alles.
Wel net per ongeluk mn hele SD kaart gewiped. Maar goed kan eigen alles er wel weer terug op zetten.

edit:
Misschien een stomme vraag, maar hoe kan ik de oude wireless tether verwijderen?
Zie het niet bij instellingen, toepassingen staan...

@wph:
Hoe is bij jou het bereik? Heb het idee dat het bereik bij mij slechter is met deze rom.... Maar kan het mis hebben natuurlijk.

[ Voor 46% gewijzigd door 13art op 08-06-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
l3art schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:38:
Hoe is bij jou het bereik? Heb het idee dat het bereik bij mij slechter is met deze rom.... Maar kan het mis hebben natuurlijk.
Heb net ook Amer_bravox_v2 all inclusive geflashed, en ziet er goed uit, ook lekker snel. Het bereik lijkt hetzelfde, maar heb nog niet gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:04
erriccartman schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:28:
[...]

Er is een knopje met batch ofzo, en dan kan je kiezen: Backup all apps.
In de gratis versie worden hiermee niet de market links restored.
Je zou een app als AppBrain kunnen proberen (App op Deisire installeren, syncen met profiel op website).

Na een flash zou je AppBrain weer moeten installeren, niet meteen syncen (omdat je nog geen apps hebt geïnstalleerd). Na installeren op de site naar 'MyApps' gaan en voor elke app op install klikken.

Hierna in AppBrain wel syncen (WiFi aangeraden). Hierna kun je met 1 druk op de knop al je apps in 1x installeren. Dit gaat wel via de market, dus elke app akkoorderen. Je moet wel iets doen, maar veel minder dan elke app los in de market opzoeken..

http://www.appbrain.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik lees over echo tijdens het bellen met een FroYo rom?

@janvanduschoten: Waarom zou je een back-up van je ext3 partitie willen maken?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
albino71 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:38:
Ik lees over echo tijdens het bellen met een FroYo rom?

@janvanduschoten: Waarom zou je een back-up van je ext3 partitie willen maken?
Als je een back-up van je installatie en ext3 kunt maken (normaal gesproken doe je dat in je recovery, nandroid +ext3, maar dat werkt nog niet in de huidige recovery) dan heb je een exacte kopie van je ROM inclusief apps. Dit is alleen interessant als je apps2sd gebruikt, want die worden dan op je ext3 partitie weggeschreven.

Wil je dan een andere ROM proberen, dan maak je een back-up van je ROM en ext3, bevalt de nieuwe ROM niet, dan zet je binnen een paar minuten je oude ROM weer compleet terug.

[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 08-06-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

l3art schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:38:

@wph:
Ik kan niet zeggen dat ik slechter bereik heb, maar hier in de regio heb ik eigenlijk altijd prima bereik. Radio rom is ook dezelfde als die ik al had, dus verwacht eigenlijk niet veel verschil en heb ook nog niks gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hmmm ik snap dat set CPU nog niet helemaal want ik kom niet hoger dan 998... Ff wat rondneuzen op google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

AgoNitE schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:38:
[...]

In de gratis versie worden hiermee niet de market links restored.
Je zou een app als AppBrain kunnen proberen (App op Deisire installeren, syncen met profiel op website).

Na een flash zou je AppBrain weer moeten installeren, niet meteen syncen (omdat je nog geen apps hebt geïnstalleerd). Na installeren op de site naar 'MyApps' gaan en voor elke app op install klikken.

Hierna in AppBrain wel syncen (WiFi aangeraden). Hierna kun je met 1 druk op de knop al je apps in 1x installeren. Dit gaat wel via de market, dus elke app akkoorderen. Je moet wel iets doen, maar veel minder dan elke app los in de market opzoeken..

http://www.appbrain.com/
Appbrain heb ik idd ook, al verpestte ik het de vorige keer door te vroeg op sync te drukken :+ Wat ik toen heb gedaan is naar Market>Downloads en dan staan alle apps die je geïnstalleerd had staan netjes in een lijstje maar die moet je natuurlijk weer wel downloaden en installeren, maar dat kost hoogstens tien minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

l3art schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:05:
Hmmm ik snap dat set CPU nog niet helemaal want ik kom niet hoger dan 998... Ff wat rondneuzen op google...
Ja ik snapte dat ook niet, die schuifjes gaan niet verder dan 998 maar rechtsboven staat wel max 1267 en af en toe zie ik mn telefoon naar 1267 schieten. Gelukkig kreeg ik dat nu ook voor elkaar en dan ook nog direct een screenshot er van maken >:)
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2po87jo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ik kom nu tot ergens in de 1113, stond nog een txt bestandje op mn SD kaartje. Denk dat ik hem daar ook op houd. Wil het niet te hoog inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

l3art schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:21:
Ik kom nu tot ergens in de 1113, stond nog een txt bestandje op mn SD kaartje. Denk dat ik hem daar ook op houd. Wil het niet te hoog inzetten.
Ja ik zag het ook staan. Ik had alleen bij devices de Nexus One geselecteerd en dan gaat ie blijkbaar naar 1267. Nu voor de veiligheid (en de batterij) ook dat txt bestandje ingeladen, dus max 1113.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Bij de Nexus one ging hij bij niet verder dan 998... Maar goed nu tevreden. Je merkt toch wel duidelijk verschil in snelheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Even een vraagje, de vorige keer had ik de rom geflashed zonder partities aan te maken, heb apps2sd in principe niet nodig. Nu heb ik swap partitie van 128mb en ext2 partitie van 512 mb aangemaakt en later ext2 veranderd in ext3. Daarna alles gewiped en opnieuw de rom geflashed. Nu zou apps2sd en dalvik etc het toch moeten doen? Ik zie het alleen nergens staan... :+

Edit: ik zie wel een map /system/sd staan en ook mn vrije geheugen op mn telefoon is toegenomen, dus dat ie cache op mn sd plaatst zal wel het geval zijn. Ik kan alleen zo vlug nergens die adb commando's vinden voor apps naar je sd...

[ Voor 24% gewijzigd door wph op 09-06-2010 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hoe bedoel je dat je die niet kan vinden. Alles werkt vanzelf. Bij installatie van een programma zal die ook gewoon naar de SD kaart installeren. Kortom daar heb je geen adb commando's voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben voor de Nexus One nu 720P video mogelijk gemaakt, hoop dat wij ook snel aan de beurt zijn.

offtopic:
(l3art: gefeliciteerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

l3art schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 07:25:
Hoe bedoel je dat je die niet kan vinden. Alles werkt vanzelf. Bij installatie van een programma zal die ook gewoon naar de SD kaart installeren. Kortom daar heb je geen adb commando's voor nodig.
Ja het is misschien een lompe vraag, maar hoe en waar kan ik zien dat het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
appeltje eitje, geroot en dat binnen een half uurtje. een keer vergeten te wipen maar daarna werkte alles smooth.

thanks.

ik heb de stappen rooten, radio updaten en costum rom in een gedaan en dat werkte prima. wel even wipen dus. na de radio wel even opnieuw opstarten want die installeert zich later.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
wph schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:15:
[...]

Ja het is misschien een lompe vraag, maar hoe en waar kan ik zien dat het werkt?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=677073

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
En je merkt het snel genoeg. Installeer maar een paar dingen. Aan de hand van hoe snel je geheugen terug loopt weet je of het werkt of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Hartelijk dank! Ik had mn hele telefoon al nagezocht of ik ergens iets tegen kwam, maar nergens iets te vinden. Via ConnectBot zag ik dat het toch allemaal goed was gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
evil de-sire v2.01 barebone is wel erg mooi. geen sense meer yeah.

ben benieuwd naar de batt. duur. iemand al ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Met de app Quick System Info kun je direct zien of apps2sd werkt. Is gratis en erg handig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
720p HD recording enabled op de N1 ;)
iemand al uitgetest? Hopelijk aan 30fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:47
Flashen zonder pc verademing; thanx voor XDA _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
pff gedoe niet op je sd kunnen komen via de pc. hopen dat het nu wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
raydekok schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:53:
niet dus..

krijg bij deze line "bad mode"
chmod u+x /data/flash_image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Misschien een rare vraag, maar is het ook mogelijk om een custom rom waar A2SD standaard inzit, de A2SD niet te gebruiken? (ik heb A2SD niet nodig :) )

En zo ja, hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raydekok schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:53:
Welke rom draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:49

verbraakje

🚦

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=698403

Flashen zonder recovery via usb!

is dit ook de manier om root te krijgen?

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

verbraakje schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:25:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=698403

Flashen zonder recovery via usb!

is dit ook de manier om root te krijgen?
Nee, in het topic wordt vermeld dat je al root moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:49

verbraakje

🚦

jammer was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn. bovendien was het kon ik zo ook flashen op mijn g1 wat natuurlijk een super easy manier is

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
evil-de-sire v2.01 barbone zou het daar aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raydekok schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:22:
[...]

evil-de-sire v2.01 barbone zou het daar aan liggen?
Nou bij sommige builds komt idd een USB brick voor maar ik heb dus gehad dat mijn USB wel herkent was maar ik kon de SD Kaart niet benaderen via windows, heb toen usb toggle widget gedownload en daarmee usb aangezet en toen werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:59:
[...]

Nou bij sommige builds komt idd een USB brick voor maar ik heb dus gehad dat mijn USB wel herkent was maar ik kon de SD Kaart niet benaderen via windows, heb toen usb toggle widget gedownload en daarmee usb aangezet en toen werkte het wel.
yeah baby het werkt. en ik maar denken dat ie gebricked was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
@wph, hoe is jou batterij verbruik nu? Bij mij is die na het flashen omhoog geschoten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
l3art schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 22:56:
@wph, hoe is jou batterij verbruik nu? Bij mij is die na het flashen omhoog geschoten :(
Amer ROM? Die heb ik nu, maar verbruikt nogal wat energie. Ga nog ff een andere rom flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Die Amer ja. Ben ik dus niet de enige die vindt dat het energie verbruik hoog ligt. Welke ga je nu proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik had gisterenavond nog even een andere ROM geprobeerd, de Bravesoul, maar die heeft weer het normale lockscreen, en nu ben ik vanmorgen weer terug naar PaysJupiterdroidMusicBox, Bravesoul 1.9(stock music player & stock lockscreen). Dat vind ik tot nu toe de mooiste, met het android lockscreen (van links naar rechts) en prettigste met een normaal batterijverbruik.

Pagina: 1 ... 9 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.