[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.584 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:35
weet iemand of je verplicht admin-access moet hebben om te rooten? Omdat ik een collega zijn desire wil rooten, maar op het werk hebben we geen admin-access

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:47
Heb op dit moment deze tot volle tevredenheid [Rom-Mod] AhmgskMod Nex-Desire Rom [v1.5] [Cy5.0.6 Rom]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

l3art schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 22:56:
@wph, hoe is jou batterij verbruik nu? Bij mij is die na het flashen omhoog geschoten :(
Nou om eerlijk te zijn heb ik daar nog niet echt een idee van... Telefoon ligt de laatste dagen zo vaak aan de USB-poort dat ik het verbruik nog niet echt in de gaten heb. Wel zat ik net een tijdje te internetten en toen leek het wel redelijk hard te gaan. Op zich ook wel logisch, omdat de kernel onder load bijna direct doorschiet naar 1267 mhz omdat de frequenties tussen 8xx en 1267 niet werken. Misschien als je een andere (non-OC)-kernel flashed dat het verbruik een stuk beter is?

Wat ik wel apart vond, vannacht telefoon aan de lader gehangen, 8 uur ofzo geladen en vanochtend er vanaf en toen stond ie op 100% terwijl ie normaal rond de 93% zit.

[ Voor 5% gewijzigd door wph op 10-06-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:55
wph schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:31:
[...]

Nou om eerlijk te zijn heb ik daar nog niet echt een idee van... Telefoon ligt de laatste dagen zo vaak aan de USB-poort dat ik het verbruik nog niet echt in de gaten heb. Wel zat ik net een tijdje te internetten en toen leek het wel redelijk hard te gaan. Op zich ook wel logisch, omdat de kernel onder load bijna direct doorschiet naar 1267 mhz omdat de frequenties tussen 8xx en 1267 niet werken. Misschien als je een andere (non-OC)-kernel flashed dat het verbruik een stuk beter is?

Wat ik wel apart vond, vannacht telefoon aan de lader gehangen, 8 uur ofzo geladen en vanochtend er vanaf en toen stond ie op 100% terwijl ie normaal rond de 93% zit.
Tijdens het internetten met wifi ging het bij mij ook snel, circa zeker 2% per 5 minuten, dat trok hij toch wel. Ik vermoed ook dat het aan de frequentie ligt, hij is wel lekker vlot, maar neemt ook veel stroom als ik alleen maar internet.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04
Dat is dan wel weer een nadeel van dat overklokken....
Wat je ook doet hij trekt meteen de volledige processor snelheid.... En anders blijft hij op 883 als je hem lager wil zetten. Beetje jammer, nog niet perfect dus.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Ja idd, heb voorlopig SetCPU maar even op max 883mhz gezet. Bijna weekend, roms flashen doe ik dan toch niet en mn telefoon zit voornamelijk ongebruikt in mn broekzak. Die background services moeten het dan maar even doen zonder maximale snelheid. Overigens wel redelijk apart om te zien dat ie echt voor het minste geringste naar max. frequentie schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Zelf nu ook geen tijd om iets anders er op te zetten, dat wordt dan na het weekend weer, of misschien vanavond nog eentje snel erop zetten. Kijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
pina schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:10:
weet iemand of je verplicht admin-access moet hebben om te rooten? Omdat ik een collega zijn desire wil rooten, maar op het werk hebben we geen admin-access
iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@pina: Vista/Win7 x64, dan moet je de command prompt als admin starten, de rest weet ik niet zeker (volgens mij niet!)

Aaah..mijn met de MoDaCo kitchen gemaakte custom ROM is binnen!

ff proberen :)

edit: flash is bezig

edit2: flashed! :*)

[ Voor 10% gewijzigd door albino71 op 10-06-2010 23:05 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Net toch nog even een andere geflashed :+ de AhmgskMod Nex-Desire Rom 1.5 geprobeerd... Lijkt veel op standaard Nexus rom, heeft er 3 minuten opgestaan. Dat vind ik dus helemaal niks. Vind de HTC dialer 10x handiger, die kiest tenminste direct letters, hele uiterlijk is 10x mooier. Verder werden mn berichten en contacten niet automatisch gerestored, wat bij Sense-achtige roms wel altijd zo is. Misschien over een tijdje nog eens proberen icm LauncherPro of iets dergelijks, maar standaard vind ik het niks.

Overigens nog wel een vraagje: hoe maken jullie via Nandroid een backup van je ext-partitie? Bij mij geeft ie een foutmelding. Normale Nandroid is geen probleem, maar ja dan moet ik wel weer Titanium draaien om mn apps te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@wph: Sense is zo slecht nog niet :) Ik wil zelf het lockscreen weg hebben. Probeer anders eens de PaysJupiterDroid versie (XDA).

Ik wil een behoorlijk kale ROM. Geen facebook/twitter/googlemaps/friends zooi enz.. Die dan zonder sense lockscreen.

Edit: Backup van ext met nandroid gaat niet lukken.

[ Voor 9% gewijzigd door albino71 op 10-06-2010 23:44 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 15:43
Zelf vandaag froyo erop gehad, defrost 0,7d is er bij mij ook al af, snelheidsverschil was niet groot te noemen met 2.1 MCR en de sense widgets kan ik gewoon niet missen :P. Vooral dan de mail en bookmarks widget. Verder is sense een stuk mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erriccartman schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 01:10:
Zelf vandaag froyo erop gehad, defrost 0,7d is er bij mij ook al af, snelheidsverschil was niet groot te noemen met 2.1 MCR en de sense widgets kan ik gewoon niet missen :P. Vooral dan de mail en bookmarks widget. Verder is sense een stuk mooier :)
Moest je nog iets speciaals doen om van 2.2 naar 2.1 te gaan? of gewoon een factory reset en dan weer flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 06:55:
[...]

Moest je nog iets speciaals doen om van 2.2 naar 2.1 te gaan? of gewoon een factory reset en dan weer flashen?
Als je switcht tussen 2.1 en 2.2 altijd een full wipe doen i.v.m. verschillende kernels.
Dus recovery in, nandroid backup maken, alle wipe acties, flash, reboot.
Of je backups maakt van smsjes, apps, etc. dat moet je zelf weten. Ik bewaar niks :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Als ik via Pauls recovery in de recovery wil gaan, vraagt hij altijd eerst een passwoord voor ik kan verdergaan. Maar aangezien ik geen admin access heb op deze computer kan ik niet verdergaan. Maar als ik de alternatieve recovery van ahmgsk wil gebruiken, vraagt hij geen passwoord en kan ik onmiddellijk naar de recoverymenu gaan.

Dan alles gewiped, sd kaartje gepartitioneerd en een custom MCR3.1 op gegooid. Alles ok, maar bij het herstarten krijg ik een constante bootloop...

Iemand een idee? Met de recovery van Paul was er een probleem met het wipen, waardoor de kaart eigenlijk niet goed werd gewiped, en je daardoor bootloops kreeg. Maar dat kan nu niet aangezien ik de alternatieve recovery gebruik...

Met de fake-flash krijg ik ook een bootloop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
pina schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:39:
Als ik via Pauls recovery in de recovery wil gaan, vraagt hij altijd eerst een passwoord voor ik kan verdergaan. Maar aangezien ik geen admin access heb op deze computer kan ik niet verdergaan. Maar als ik de alternatieve recovery van ahmgsk wil gebruiken, vraagt hij geen passwoord en kan ik onmiddellijk naar de recoverymenu gaan.

Dan alles gewiped, sd kaartje gepartitioneerd en een custom MCR3.1 op gegooid. Alles ok, maar bij het herstarten krijg ik een constante bootloop...

Iemand een idee? Met de recovery van Paul was er een probleem met het wipen, waardoor de kaart eigenlijk niet goed werd gewiped, en je daardoor bootloops kreeg. Maar dat kan nu niet aangezien ik de alternatieve recovery gebruik...

Met de fake-flash krijg ik ook een bootloop...
Bij mij is een bootloop meestal het gevolg van een niet gewipte ext3. Ik zou eens proberen om je sd kaart helemaal leeg te maken, partitioneren, alleen de ROM erop zetten& flashen, en dan rebooten. Het moet of aan de SD kaart liggen, of aan de geflashte ROM denk ik. Heb je alleen de ROM geflashed, of ook nog iets anders erna, zoals een bootscreen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Heb zelf de Amor V2 er af gegooid en de Pays-ROM Desire Sense v2.0 Bravesoul er op gezet.
Moet zeggen dat het uiterlijk van Amor mooier is, maar had het idee dat internet verbinding het niet altijd even goed deed. Ook waag ik me nog maar even niet aan setCPU zolang er nog een bug inzit en je eigenlijk alleen maar ook 1267 of 883Mhz kan draaien. Met 1267 gaat mn accu net iets te snel leeg als je iets doet met de Desire.

Mooiste zou zijn een combi van de twee roms.... Ben er nog niet uit wat ik nou precies zal doen. Misschien Amor V3 nog maar eens een kans geven. Maar dan moet ik eerst weten of setCPU verwijderd kan worden zodat je gewoon op 998Mhz kan draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Heb je PaysJupiterdroidMusicBox al eens geprobeerd? Dat blijft nu mijn dagelijkse ROM, een mooier uiterlijk, en ook wat leuke dingen (muziekspeler, contacten) van FroYo. Hij is ook redelijk zuinig, hij is bij mij nu 8 uur van de lader af, en met weinig gebruik (paar belletjes, 2 foto's) zit hij nu op 81 %.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ben nu eerst Amor V3 aan het proberen.
Via "rm /system/app/setcpu_1.54.apk" in adb shell setcpu verwijderd. Denk dat ik nu heel tevreden ga zijn :)

Maar kan je bij die MusicBox rom nog wel gewoon de HTC widgets als calender etc gebruiken?

[ Voor 24% gewijzigd door 13art op 11-06-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
janvanduschoten schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:45:
[...]

Bij mij is een bootloop meestal het gevolg van een niet gewipte ext3. Ik zou eens proberen om je sd kaart helemaal leeg te maken, partitioneren, alleen de ROM erop zetten& flashen, en dan rebooten. Het moet of aan de SD kaart liggen, of aan de geflashte ROM denk ik. Heb je alleen de ROM geflashed, of ook nog iets anders erna, zoals een bootscreen oid?
nja, eerst startte de telefoon volledig op, dan bij het unlocken van het scherm, bootte hij plots. Daarna op een andere computer (op het werk, zonder admin rights) recovery en flash gedaan (incl sd partioneren), en hij kwam in een bootloop terecht, zonder de telefoon volledig te kunnen hebben opgestart). De 1e keer startte de telefoon wel volledig op maar had ik wel geen wipe of zo gedaan. Maar dacht niet dat dat hoefde als je hem net had geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
l3art schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:17:
Ben nu eerst Amor V3 aan het proberen.
Via "rm /system/app/setcpu_1.54.apk" in adb shell setcpu verwijderd. Denk dat ik nu heel tevreden ga zijn :)

Maar kan je bij die MusicBox rom nog wel gewoon de HTC widgets als calender etc gebruiken?
Ja, het is de Pays 1.9 BraveSoul ROM, met als extra's de musicplayer, originele lockscreen (van links naar rechts) en de contacten en dailer van 2.1 en 2.2 (ikzelf heb gekozen voor de dailer van 2.1, en de contacten van 2.2). Ik geloof dat Pays inmiddels ook een aantal elementen vanuit deze versie heeft overgenomen naar zijn eigen Rom.
pina schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:26:
[...]
nja, eerst startte de telefoon volledig op, dan bij het unlocken van het scherm, bootte hij plots. Daarna op een andere computer (op het werk, zonder admin rights) recovery en flash gedaan (incl sd partioneren), en hij kwam in een bootloop terecht, zonder de telefoon volledig te kunnen hebben opgestart). De 1e keer startte de telefoon wel volledig op maar had ik wel geen wipe of zo gedaan. Maar dacht niet dat dat hoefde als je hem net had geroot.
Ik heb het ook een keer gehad, schiet me nu te binnen, toen ik een ROM had geflashed. Toen ik de ROM opnieuw had gedownload en alles gewiped en daarna geflashed, ging het wel goed. Het kan dus ook aan de ROM liggen.

[ Voor 36% gewijzigd door janvanduschoten op 11-06-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

ROM Manager + ClockworkMod Recovery = überrelaxed! *O*

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
gday schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 01:46:
ROM Manager + ClockworkMod Recovery = überrelaxed! *O*
Misschien even de linken plaatsen. Kunnen wij ook eens kijken of wij ook überrelaxed kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Nu een dagje de Amor V3 in gebruik en dan zonder setCPU en moet zeggen dat ik best impressed ben. Energie verbruik is weer ouderwets goed zonder dat het overgeklokt is. Rom ziet er verder gewoon netjes uit. Enige min puntje wat ik ben tegen gekomen is dat de achtergrond van de icoontjes bij bijv buienradar ook veranderd zijn, maar acht past het weer goed in het thema ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Hier een directe link naar de ROM Manager.apk .

Ik heb hem nog niet geprobeerd, misschien dit weekend als ik tijd heb.
Bron: http://www.koushikdutta.com/

Edit: hij staat ook gewoon in de market, zoals mijn onderbuurman vermeld :)

[ Voor 28% gewijzigd door janvanduschoten op 12-06-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

MikeOO schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 08:24:
[...]

Misschien even de linken plaatsen. Kunnen wij ook eens kijken of wij ook überrelaxed kunnen worden :)
Eh, download ROM Manager gewoon uit de Market? :) Binnen ROM Manager kun je dan de ClockworkRecovery Mod downloaden, en andere custom ROMs.

Ik zou ROM Manager wel gewoon uit de Market halen en niet installeren via de link uit bovenstaande post want de ontwikkelaar is vrij actief dus dan krijg je ook geregeld updates binnen. Dat is zeker fijn in de wetenschap dat hij eigenlijk pas sinds kort support voor de Desire heeft toegevoegd, en er misschien nog wat kleine bugs zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door gday op 12-06-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Ik heb gisteren iemand zijn Desire geroot, maar ik stuitte op een "unable to connect wi-fi"-probleem. Ik heb dat ook ooit gehad en heb het kunnen oplossen door een custom kernel te installeren. Maar na de installatie op dit toestel, wilt het toestel niet meer booten.

Het ligt niet echt aan de rom, want het is dezelfde rom als op mijn toestel, alles is identiek, behalve de kernel:

mijn toestel
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2209818/kernel2.jpg

zijn toestel
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2209818/kernel.jpg

Wat mij trouwens ook is opgevallen gisteren: het rooten ging wel, maar na het flashen van een rom, wilde de boel maar niet opstarten, constant bootloops en autoresets. Daarna was de usb gebricked en na het herstellen ervan, werkte het flashen wel altijd. Zeer vreemd. Behalve de wifi nu dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
pina schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:05:
Ik heb gisteren iemand zijn Desire geroot, maar ik stuitte op een "unable to connect wi-fi"-probleem. Ik heb dat ook ooit gehad en heb het kunnen oplossen door een custom kernel te installeren. Maar na de installatie op dit toestel, wilt het toestel niet meer booten.

Het ligt niet echt aan de rom, want het is dezelfde rom als op mijn toestel, alles is identiek, behalve de kernel:

mijn toestel
[afbeelding]

zijn toestel
[afbeelding]

Wat mij trouwens ook is opgevallen gisteren: het rooten ging wel, maar na het flashen van een rom, wilde de boel maar niet opstarten, constant bootloops en autoresets. Daarna was de usb gebricked en na het herstellen ervan, werkte het flashen wel altijd. Zeer vreemd. Behalve de wifi nu dus.
Wat ik zelf zou proberen:

Het zou aan je radio kunnen liggen, die zou je eerst eens kunnen flashen. Je kunt op XDA wel een juiste recente radio image downloaden en die flashen, want die gaat over als je connectiviteit zoals wifi, GPS, 3g enz.

anders zou ik:

ROM opnieuw downloaden en alles wipen (met de recovery van ahmgsk_mod) of zelfs de SD kaart helemaal leegmaken, formatteren, partitioneren (indien gewenst) en dan de nieuwe ROM erop en dan flashen.

Mocht hij het dan toch niet goed doen (na circa 10 minuten, de 1e keer booten duurt soms best lang), dan zou ik een andere ROM proberen, met een andere kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Wat is op dit moment eigenlijk de beste vanilla ROM, dus zonder Sense?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Zoals ik al eerder vermelde, dus even amor V3 geprobeerd, maar helaas dit gaat hem niet worden. Tijdens het navigeren start de telefoon regelmatig opnieuw op. Kortom niet echt handig dus. Dat wordt dus een andere rom er weer opzetten.
Eerst maar even een bekende rom erop zetten en daarna een andere proberen. Wil in ieder geval sowieso de HTC clock en HTC agenda blijven gebruiken, dus ik denk dat ik dan wel vast zit aan Sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
janvanduschoten schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:45:
[...]

Wat ik zelf zou proberen:

Het zou aan je radio kunnen liggen, die zou je eerst eens kunnen flashen. Je kunt op XDA wel een juiste recente radio image downloaden en die flashen, want die gaat over als je connectiviteit zoals wifi, GPS, 3g enz.

anders zou ik:

ROM opnieuw downloaden en alles wipen (met de recovery van ahmgsk_mod) of zelfs de SD kaart helemaal leegmaken, formatteren, partitioneren (indien gewenst) en dan de nieuwe ROM erop en dan flashen.

Mocht hij het dan toch niet goed doen (na circa 10 minuten, de 1e keer booten duurt soms best lang), dan zou ik een andere ROM proberen, met een andere kernel.
denk je dat de kernel ook wordt gewiped als je in de recovery een ful wipe doet en een nieuwe rom flasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:49
Vraagje, ik heb al wat rondgezocht, maar niks gevonden.

Ik kom helemaal tot aan de stap dat ik in recovery een wipe en factory dinges heb gedaan. Vervolgens dat ik een zip van sd card wil doen oid, en dan zou ik rootupdate moeten selecteren. Het probleem is dat hij de sdcard niet kan mounten (zegt ie).

Betekent dit dat ik een andere sd kaart moet gebruiken ? of moet ik eerst iets anders doen met de sd kaart?

(Heb niet even een andere sd kaart liggen waarmee het kan, daarom vraag ik het)

edit: nog wel een 2gb kaartje hier liggen. Kan je hem gewoon rooten met een 2gb kaartje en eventueel custom rom erop zetten. En daarna er bijv een 8gb kaartje indoen voor normaal gebruik ?

edit2: Na een laatste poging is het wel gelukt. Eerst geformatteerd op telefoon zelf. Stap van sd kaart eruithalen en formatteren overgeslagen. Hij is nu rootupdate aan het uitvoeren

[ Voor 27% gewijzigd door 6pack15 op 13-06-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
pina schreef op zondag 13 juni 2010 @ 14:09:
[...]
denk je dat de kernel ook wordt gewiped als je in de recovery een ful wipe doet en een nieuwe rom flasht?
Ja, de kernel is een onderdeel van je ROM, die je trouwens wel los kunt flashen. Als je dus een andere ROM flashed, wordt de kernel gewoon mee geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
janvanduschoten schreef op zondag 13 juni 2010 @ 19:39:
[...]

Ja, de kernel is een onderdeel van je ROM, die je trouwens wel los kunt flashen. Als je dus een andere ROM flashed, wordt de kernel gewoon mee geflashed.
dat is dan wel vreemd dat we na het flashen van MDC3.1, geen MDC custom kernel hebben gekregen, maar 1 van htc zelf:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2209818/kernel.jpg

Toen we dan achteraf de custom kernel afzonderlijk flashten, hing de boel wel vast. We wachtten toen wel tien minuten :(

[ Voor 11% gewijzigd door pina op 13-06-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Weet iemand hier hoe ik bij mijn contacten kan komen van de simkaart ? Ik zit nu in froyo, maar ik kan ze nergens vinden, of importeren oid

edit: En is het mogelijk om die standaard htc mail widget, htc clock&weather widget, htc twitterwidget toe te voegen aan froyo defrost 0.8 ?

[ Voor 34% gewijzigd door 6pack15 op 13-06-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6pack15 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:37:
Weet iemand hier hoe ik bij mijn contacten kan komen van de simkaart ? Ik zit nu in froyo, maar ik kan ze nergens vinden, of importeren oid
*.vcf bestand in de root van je SD kaartje zetten en in home menu via icoontje <telefoon> naar contacts > importeren. Dan zoekt-ie naar een vcf bestand om te importeren.
edit: En is het mogelijk om die standaard htc mail widget, htc clock&weather widget, htc twitterwidget toe te voegen aan froyo defrost 0.8 ?
Goeie vraag, zou het niet weten. Maar heb je het al eens zelf geprobeerd, bijv. door een oude app te installeren vanuit een backup van 2.1 in de recovery-modus? Met:

$ adb-<je os> install <app-file>?

Of via Titanium Backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Haha, ik moet eerlijk zijn en zeggen dat ik gister hiermee pas ben begonnen. Dus ik heb nog niet alles uitgevogeld.

Ik heb al wel geprobeerd om defrost 0.8 gewoon te veranderen door die htc mail etc widgets in de defrost rom te zetten. En dan opnieuw signen. Alleen ik heb ze volgens mij in een verkeerde lijst gezet. Dus was niet succesvol.

Als iemand dat lukt om de standaard htc sense widgets (mail,clock&weather etc) in die froyo rom te zetten, laat het me weten! ( lijkt mij dat het gewoon normale widgets zijn, en niet zoveel met sense te maken hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Is het niet gewoon heel simpel een apk bestandje installeren zoals de HtcClockWidget.apk, HtcMailWidget.apk en HtcTwitter.apk?

[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 14-06-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Interessant:
quote: Paul O'Brien op Twitter
Desire 'riskfreeroot' coming today...
Link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
l3art schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:05:
Is het niet gewoon heel simpel een apk bestandje installeren zoals de HtcClockWidget.apk, HtcMailWidget.apk en HtcTwitter.apk?
Nee volgens mij niet, heb ze net gewoon apart op een sd kaart gezet en met astro file manager opgezocht. Maar tijdens het installeren word gezegd : not installed.

Ik vind froyo wel chil (snelheid ed) alleen ik mot wel die htc widgets, anders hoefk et nie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

6pack15 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:58:
Haha, ik moet eerlijk zijn en zeggen dat ik gister hiermee pas ben begonnen. Dus ik heb nog niet alles uitgevogeld.

Ik heb al wel geprobeerd om defrost 0.8 gewoon te veranderen door die htc mail etc widgets in de defrost rom te zetten. En dan opnieuw signen. Alleen ik heb ze volgens mij in een verkeerde lijst gezet. Dus was niet succesvol.

Als iemand dat lukt om de standaard htc sense widgets (mail,clock&weather etc) in die froyo rom te zetten, laat het me weten! ( lijkt mij dat het gewoon normale widgets zijn, en niet zoveel met sense te maken hebben)
Gaat je niet lukken. Het zijn geen normale widgets. In normale widgets kun je bijvoorbeeld ook niet scrollen (zoals in de calendar widget), en de full-screen animaties van de clock/weather widget zijn ook onmogelijk als gewone widget. Deze kunnen daarom ook alleen maar gebruikt worden in de homescreen van Sense.
Wat ik ook wel interessant vond is dat ik een volledige Vodafone UK ROM ben tegengekomen, als een RUU.

http://htcpedia.com/forum/showthread.php?t=2907

[ Voor 19% gewijzigd door gday op 14-06-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
6pack15 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:58:

Voor de Flip clock widget zijn diverse opties in de market te vinden. Ik heb nu net ook op xda het HTC toetsenbord gevonden voor froyo (vind ik net wat fijner). Als je een Titanium backup maakt van je android 2.1, dan kun je met Titanium backup in Froyo [USER DICT] com.android.providers.userdictionary terugzetten, en je hebt je Nederlandse woordenboek er ook weer bij.

Ik denk dat je voor alle apps wel een alternatief in de market kunt vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door janvanduschoten op 14-06-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm... ik ben nu 2 weken bezig met mijn Desire aan t rooten... en t wil gewoonweg niet lukken. (de snapperd is niet te klein, maar het bos is ((helaas)) véél te groot!). Ik moet heel eerlijk zeggen dat er niet één tutorial simpel én duidelijk is. Het blijkt toch té moeilijk te zijn voor jullie/users om een 'stappenplan' te maken die een ieder kan volgen en ook daadwerkelijk stap voor stap kan uitvoeren en een toestel (Desire) krijgt wat, a) geroot is..., b) en een stabiele rom (Froyo) bevat.

Nergens heb ik dit kunnen vinden. Wat je wel vindt zijn 1001 manieren waar je zogenaamd je toestel mee kan rooten (wat dus nooit never is gelukt) en evenveel manieren (workarounds) om het niet-werkend te krijgen. Het is eigenlijk toch wel een beetje triest. Ik werk zelf in de automatisering maar krijg dit niet voor elkaar. En geloof me, ik heb de eerste 10 dagen niets anders gedaan dan alles te lezen (en te noteren/bewaren), om zodoende goed beslagen ten ijs te komen. Vervolgens 4 dagen niets anders aan t uitproberen geweest, maar niet 1 x gelukt. (wel zogenaamd poweruser rechten verkregen, maar bleek niet zo te zijn). Telkens weer dan maar de laatste signed rom erop geplaatst om vervolgens weer te gaan proberen. Het is echter één grote teleurstelling geworden, terwijl het zo`n fijn toestel is! Erg jammer...

Ik vrees dat er niets op zit dan te wachten (hopenlijk 2 weken) totdat HTC met een 2.2 update uitkomt voor de Desire... (Mocht iemand in de buurt van Leerdam wonen en een avondje willen knutselen, dan héél graag! PM mij dan aub.) Misschien dat ik dan 'het licht' door de android bomen mag zien... Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Woon zelf in Culemborg dat is niet ver weg....
Maar heb toch al een paar maal een guide neergezet. Is alleen niet voor branded toestellen, maar neem aan dat je die niet hebt.
Tevens staan er op Androidworld de nodige simpele uitleggen hoe je toestel te rooten.... Anders is er nog altijd modaco. Voor de verschillende toestel versies. Moet toch te doen zijn lijkt me zo.....

En anders heb ik misschien zaterdag avond tijd maar dat weet ik pas over een paar dagen...

[ Voor 30% gewijzigd door 13art op 16-06-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:54:
Hm... ik ben nu 2 weken bezig met mijn Desire aan t rooten... en t wil gewoonweg niet lukken. (de snapperd is niet te klein, maar het bos is ((helaas)) véél te groot!). Ik moet heel eerlijk zeggen dat er niet één tutorial simpel én duidelijk is. Het blijkt toch té moeilijk te zijn voor jullie/users om een 'stappenplan' te maken die een ieder kan volgen en ook daadwerkelijk stap voor stap kan uitvoeren en een toestel (Desire) krijgt wat, a) geroot is..., b) en een stabiele rom (Froyo) bevat.

Nergens heb ik dit kunnen vinden. Wat je wel vindt zijn 1001 manieren waar je zogenaamd je toestel mee kan rooten (wat dus nooit never is gelukt) en evenveel manieren (workarounds) om het niet-werkend te krijgen. Het is eigenlijk toch wel een beetje triest. Ik werk zelf in de automatisering maar krijg dit niet voor elkaar. En geloof me, ik heb de eerste 10 dagen niets anders gedaan dan alles te lezen (en te noteren/bewaren), om zodoende goed beslagen ten ijs te komen. Vervolgens 4 dagen niets anders aan t uitproberen geweest, maar niet 1 x gelukt. (wel zogenaamd poweruser rechten verkregen, maar bleek niet zo te zijn). Telkens weer dan maar de laatste signed rom erop geplaatst om vervolgens weer te gaan proberen. Het is echter één grote teleurstelling geworden, terwijl het zo`n fijn toestel is! Erg jammer...
Er zijn een heleboel simpele en duidelijke tutorials. Met alle respect, maar als je de tutorials niet simpel en duidelijk vindt weet ik niet precies wat je in 'de automatisering' doet ... :P en misschien zou je je dan ook af moeten vragen of je wel aan rooten zou moeten beginnen.

Een stabiele FroYo-ROM is er trouwens niet echt, al komt DeFroST wel dicht in de buurt.
Ik vrees dat er niets op zit dan te wachten (hopenlijk 2 weken) totdat HTC met een 2.2 update uitkomt voor de Desire... (Mocht iemand in de buurt van Leerdam wonen en een avondje willen knutselen, dan héél graag! PM mij dan aub.) Misschien dat ik dan 'het licht' door de android bomen mag zien... Zucht...
Je zou natuurlijk ook kunnen vertellen wát er misgaat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:54:
Hm... ik ben nu 2 weken bezig met mijn Desire aan t rooten... en t wil gewoonweg niet lukken. (de snapperd is niet te klein, maar het bos is ((helaas)) véél te groot!). Ik moet heel eerlijk zeggen dat er niet één tutorial simpel én duidelijk is. Het blijkt toch té moeilijk te zijn voor jullie/users om een 'stappenplan' te maken die een ieder kan volgen en ook daadwerkelijk stap voor stap kan uitvoeren en een toestel (Desire) krijgt wat, a) geroot is..., b) en een stabiele rom (Froyo) bevat........ heel veel tekst..
Ik denk dat je basis al verkeerd is. Je hebt niet meer nodig dan de tutorial op androidworld
Als je eerst zorgt dat je via de android SDK te downloaden usb fout-opsporing aan de praat krijgt. Moet rooten daarna een eitje zijn. bij de laatste link hoef je maar tot stap 5 te gaan.

[ Voor 33% gewijzigd door TWFpa2Vs op 16-06-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, dank voor de reply`s. Uiteraard heb ik (zoals al eerder gezegd/uitgelegd) al zoveel gedaan/uitgeprobeerd. @prologic: Ik heb alle 5 stappen uitgevoerd van je laatste link. Tot zover was dat nl. ook goed gegaan, echter na de reboot bleek ik alsnog toch geen 'superuser/poweruser' te zijn, vreemd toch?! En niet te snel oordelen gday... omdat 'dit' niet mag slagen tot nu toe wil niets zeggen over de capaciteit. Wat ik probeerde te zeggen was dat het eigenlijk inderdaad toch vrij simpel zou moeten zijn, met onze/mijn achtergrond bedoel ik dan. En ik volg de tuts stap voor stap, daar ligt het niet aan. Des te groter is de ergenis als het niet blijkt te lukken/kloppen. Afijn, de aansporing kan ik waarderen, want wil het toch graag voor elkaar krijgen. DANK I3art voor je aanbod, is de overweging waard indien het je schikt. Ik heb geen branded toestel. Ik grijp jullie aansporing wederom aan om het nog eens te gaan doen. Ik hou jullie nu even van de tussenliggende stappen op de hoogte! Nogmaals dank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Devil-D... als je het androidworld stappenplan volgt krijg je root acces... de laatste link heb je nodig om te kunnen rooten de juiste drivers etc maar geeft geen poweruser rechten;-)

Meest actuele rootmethode kun je hier vinden:

[ Voor 37% gewijzigd door TWFpa2Vs op 16-06-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zelfs ik snapte het.... ;)

@Devil-D: Heb je de stappen zoals in de OP gevolgd?
Wat voor OS ben je op bezig?
Juiste root methode?? (let op bootloader!!)

[ Voor 45% gewijzigd door albino71 op 16-06-2010 14:15 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albino71 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:13:
Zelfs ik snapte het.... ;)

@Devil-D: Heb je de stappen zoals in de OP gevolgd?
Wat voor OS ben je op bezig?
Juiste root methode?? (let op bootloader!!)
Yep, ik heb alle stappen gevolgd. Ik draai met Windows 7 Ultimate x64.
Het gaat al fout bij 'step1-windows.bat' want de pc geeft de melding:

sending zip (etc) FAILED (command write failed directory)

FAILED (remote: 43 main version check fail)

'step2-windows.bat' geeft foutmelding:

error: device not found (terwijl wel alle benodigde drivers zijn installed)

Ik probeer weer wat verder.

@prologic: 14/Jun r6 riskfreeroot - HTC Desire rooting guide - now with HBOOT 0.80 and OS to 1.21 support -> deze heb ik al meerdere malen gedaan en is nog niet één keer gelukt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
error: device not found (terwijl wel alle benodigde drivers zijn installed)

De juiste drivers zijn niet geïnstalleerd anders zou je deze melding niet krijgen..

Als je de android SDK installeert, en je zet in windows in de environment Variables een PATH naar je Tools directory van de android SDK. je opent daarna een command prompt en typt in adb get-serialno.. krijg je dan een echt serialnummer te zien kun je verder gaan met rooten.

[ Voor 54% gewijzigd door TWFpa2Vs op 16-06-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Doe nu eens deze stap... zonder stap 2 uit te voeren...

Fake Flash!

Preperation

* Download the fake-flash update zip from one of the links below
* Copy the update.zip to the root of your SD card (the name MUST remain as update.zip)

When you want to launch the recovery image

* Turn on your device with 'volume down' pressed and select 'Recovery'
* When the exclamation mark appears, press and hold 'volume up' then press 'power'
* Select the second option, 'Apply sdcard:update.zip
* That's it, ClockworkMod recovery should launch!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=698403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
nog niet aangedacht..

[ Voor 97% gewijzigd door TWFpa2Vs op 16-06-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Laatst online: 12-09 21:27
Edit: Toch zelf maar even wat proberen

[ Voor 94% gewijzigd door thecompany op 16-06-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

GrandPuba schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:42:
Doe nu eens deze stap... zonder stap 2 uit te voeren...

Fake Flash!

Preperation

* Download the fake-flash update zip from one of the links below
* Copy the update.zip to the root of your SD card (the name MUST remain as update.zip)

When you want to launch the recovery image

* Turn on your device with 'volume down' pressed and select 'Recovery'
* When the exclamation mark appears, press and hold 'volume up' then press 'power'
* Select the second option, 'Apply sdcard:update.zip
* That's it, ClockworkMod recovery should launch!

Je hebt root nodig om deze recovery te kunnen gebruiken.
Dit is dus om te flashen, NIET om root te verkrijgen!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:31:
[...]

Ik probeer weer wat verder.
@Devil-D: Gewoon kappen met onder win7 x64 proberen....Stop je tijd in Ubuntu downloaden en daar mee aan de slag.

[ Voor 53% gewijzigd door albino71 op 16-06-2010 15:54 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook de fake-flash (wat het al zegt, flashen??) methode heeft helaas niets opgeleverd. Met androidSDK installed en draaiende. Wat ik al zei... het lijkt (voorlopig nog) een ondoorgrondelijk probleem. Ik heb net weer een uur keer op keer andere methodes geprobeerd, zelfs met iemand anders erbij (om mijzelf ervan te overtuigen dat het niet aan mij ligt), en alle 3 verschillende methodes/tutorials stap voor stap gevolgd, zonder enig positief resultaat. Na deze teleurstelling (ondanks de even opvlammende aansporing) kap ik ermee. Dit is geen 15 dagen ellende waard. Dank voor jullie commentaar en aanreikingen, helaas heeft het niets opgeleverd. Ha... ik zou bijna een soort xda 'bounty' uitloven voor degene die het wel netjes aan de praat zou krijgen... Laat ik maar wachten op de HTC 2.2 update van volgend week (of wanneer die ook moge komen). Dan heb ik helaas alsnog de htc sense shit en zo, maar misschien is er dan wel een makkelijke work around gevonden oid. We zien het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
rooten onder win 64 zou niet aangeraden zijn, omdat het niet altijd werkt. Onder 32 bits werkt het wel probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:58:
Ook de fake-flash methode heeft helaas niets opgeleverd. Met androidSDK installed en draaiende. Wat ik al zei... het lijkt (voorlopig nog) een ondoorgrondelijk probleem. Ik heb net weer een uur keer op keer alles geprobeerd, zelfs met iemand anders erbij (om mijzelf ervan te overtuigen dat het niet aan mij ligt), en alle 3 verschillende methodes/tutorials stap voor stap gevolgd, zonder enig positief resultaat. Na deze teleurstelling (ondanks de even opvlammende aansporing) kap ik ermee. Dit is geen 15 dagen ellende waard. Dank voor jullie commentaar en aanreikingen, helaas heeft het niets opgeleverd. Ha... ik zou bijna een soort xda 'bounty' uitloven voor degene die het wel netjes aan de praat zou krijgen... Laat ik maar wachten op de HTC 2.2 update van volgend week (of wanneer die ook moge komen). Dan heb ik helaas alsnog de htc sense shit en zo, maar misschien is er dan wel een makkelijke work around gevonden oid. We zien het wel...
Lees mijn 2 berichten boven jouw laatste nog eens (sowieso handig om de posts goed te lezen!)

Sense is niet shit, maar goed doordacht, maar daar kom je wellicht nog wel achter.
2.2 voor de Desire komt echt niet binnen nu en 2 weken.

Onder linux ben je er zo, maar goed....als je het niet meer ziet zitten....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
devil-D krijg je als je in een command prompt typt adb get-serialno wel een reeks of krijg je dan unknown?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Je hebt root nodig om deze recovery te kunnen gebruiken.
Dit is dus om te flashen, NIET om root te verkrijgen!
Als je stap 1 uitvoert, en vervolgens wat ik poste en dan bijvoorbeeld defrost rom via het menu laad ben je echt wel root....

Paul geeft het zelf ook aan overigens in de riskfree root! http://android.modaco.com...0-and-os-to-1-21-support/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

GrandPuba schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:24:
[...]

Als je stap 1 uitvoert, en vervolgens wat ik poste en dan bijvoorbeeld defrost rom via het menu laad ben je echt wel root....

Paul geeft het zelf ook aan overigens in de riskfree root! http://android.modaco.com...0-and-os-to-1-21-support/
Ok dan... :X
Helaas voor Devil-D lukt stap 1 al niet

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Je kan natuurlijk proberen tot je een ons weegt, maar als de drivers het niet doen... De foutmeldingen die windows geeft kreeg ik ook bij mijn eerste poging. Daarna alle drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Staat je telefoon wel op USB-foutopsporingsmode? Zo lang je step1 niet draaiende krijgt, gaat het gewoon niet lukken, welke rootmethode je ook gaat proberen. Dus eerst zorgen dat je dat draaiende krijgt. En anders, als je toch al 15!!! dagen bezig ben, in die tijd had je toch al lang een linux livecd kunnen branden? Daar moet het helemaal geen problemen opleveren.

[ Voor 38% gewijzigd door wph op 16-06-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

albino71 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:03:
[...]
Sense is niet shit, maar goed doordacht, maar daar kom je wellicht nog wel achter.
2.2 voor de Desire komt echt niet binnen nu en 2 weken.
Idd, ik vind stock android helemaal niks. Grafisch ziet het er niet uit en gebruiksvriendelijk vind ik het ook niet echt. Natuurlijk is er veel te redden met bv LauncherPro, maar ja dan kan je net zo goed Sense gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:56:
devil-D krijg je als je in een command prompt typt adb get-serialno wel een reeks of krijg je dan unknown?
Hij geeft aan: unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Dit geeft ie aan als je gewoon in windows bent, met je telefoon NIET in recovery en met USB-foutopsporingsmode aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wph schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:55:
[...]

Dit geeft ie aan als je gewoon in windows bent, met je telefoon NIET in recovery en met USB-foutopsporingsmode aan?
...NIET in RECOVERY en MET USB foutopsporingsmode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Sorry van de hoofdletters :P Maar wilde even duidelijk krijgen wat je nu precies aan het doen was. Is er in Apparaatbeheer te zien: Android USB Devices --> My HTC ?

Het lijkt toch nog steeds erg sterk op een driver kwestie. Misschien heb je het al vaker geprobeerd, maar helpt het verwijderen en opnieuw installeren van HTC Sync niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

wph schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:20:
Sorry van de hoofdletters :P Maar wilde even duidelijk krijgen wat je nu precies aan het doen was. Is er in Apparaatbeheer te zien: Android USB Devices --> My HTC ?

Het lijkt toch nog steeds erg sterk op een driver kwestie. Misschien heb je het al vaker geprobeerd, maar helpt het verwijderen en opnieuw installeren van HTC Sync niks?
Ennuh...download ff de laatste versie van HTC Sync! --> http://www.htc.com/europe...?p_id=312&cat=3&dl_id=933

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Het ligt idd aan je ADB driver die gewoon niet goed is.. pas zodra je daar een serienummer ziet kun je verder met stap 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

TWFpa2Vs schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 20:08:
Het ligt idd aan je ADB driver die gewoon niet goed is.. pas zodra je daar een serienummer ziet kun je verder met stap 2...
Maar die ADB-drivers komen toch gewoon uit HTC Sync? Die hele tekst op http://developer.android.com/sdk/win-usb.html heb ik niet gebruikt. De driver is daar ook duidelijk anders dan degene die ik in windows heb staan. Sterker nog, als ik die drivers (android_winusb.inf) gebruikte, werden ze zelfs niet herkend als passende bij mijn telefoon. In apparaatbeheer heb ik dit staan:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2dt7rix.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:58:
Ook de fake-flash (wat het al zegt, flashen??) methode heeft helaas niets opgeleverd. Met androidSDK installed en draaiende. Wat ik al zei... het lijkt (voorlopig nog) een ondoorgrondelijk probleem. Ik heb net weer een uur keer op keer andere methodes geprobeerd, zelfs met iemand anders erbij (om mijzelf ervan te overtuigen dat het niet aan mij ligt), en alle 3 verschillende methodes/tutorials stap voor stap gevolgd, zonder enig positief resultaat. Na deze teleurstelling (ondanks de even opvlammende aansporing) kap ik ermee. Dit is geen 15 dagen ellende waard. Dank voor jullie commentaar en aanreikingen, helaas heeft het niets opgeleverd. Ha... ik zou bijna een soort xda 'bounty' uitloven voor degene die het wel netjes aan de praat zou krijgen... Laat ik maar wachten op de HTC 2.2 update van volgend week (of wanneer die ook moge komen). Dan heb ik helaas alsnog de htc sense shit en zo, maar misschien is er dan wel een makkelijke work around gevonden oid. We zien het wel...
Heb je het tot nu toe alleen in Windows geprobeerd? Ik heb altijd veel meldingen gelezen van problemen met rooten onder Windows. Ik ben zelf Linux-gebruiker en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Misschien even een Live-CD van Ubuntu proberen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
wph schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 20:14:
[...]

Maar die ADB-drivers komen toch gewoon uit HTC Sync? Die hele tekst op http://developer.android.com/sdk/win-usb.html heb ik niet gebruikt. De driver is daar ook duidelijk anders dan degene die ik in windows heb staan. Sterker nog, als ik die drivers (android_winusb.inf) gebruikte, werden ze zelfs niet herkend als passende bij mijn telefoon. In apparaatbeheer heb ik dit staan:

[afbeelding]
Ik gebruik zelf deze drivers HTC Sync heb ik nog nooit geinstalleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23
Ik heb gisteren via Modaco een Desire ge-unroot. De softwareversie staat nu op 1.15 en ik begrijp dat 1.21 de nieuwste is. Kan het zijn dat je met een generic ROM geen update aangeboden krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

tiguan schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:36:
Ik heb gisteren via Modaco een Desire ge-unroot. De softwareversie staat nu op 1.15 en ik begrijp dat 1.21 de nieuwste is. Kan het zijn dat je met een generic ROM geen update aangeboden krijgt?
Toen ik root uitvoerde, kreeg ik direct daarna een Over-The-Air update aangeboden naar 1.21. Als je handmatig een update draait, wordt er dan iets gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
wph schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:39:
[...]

Toen ik root uitvoerde, kreeg ik direct daarna een Over-The-Air update aangeboden naar 1.21. Als je handmatig een update draait, wordt er dan iets gevonden?
Bedoel je dat jij je toestel heb ge-root? Ik heb hem juist ge-unroot he. Ik weet alleen niet zeker of ik de juiste ROM heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

tiguan schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:00:
[...]

Bedoel je dat jij je toestel heb ge-root? Ik heb hem juist ge-unroot he. Ik weet alleen niet zeker of ik de juiste ROM heb gebruikt.
Ow sorry verkeerd gelezen :P Maar met een generic rom zou je idd gewoon de update moeten krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ow lees net in het Desire topic dat de firmware update niet meer beschikbaar is vanwege het feit dat er veel mensen problemen mee hadden. Dus updaten kan momenteel gewoon niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

tiguan schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:48:
Ow lees net in het Desire topic dat de firmware update niet meer beschikbaar is vanwege het feit dat er veel mensen problemen mee hadden. Dus updaten kan momenteel gewoon niet. :P
Beetje spuit 11 en mosterd na de maaltijd enzo....ik heb laatst toevallig ook ge-unroot naar versie 1.15.huppeldepup. Kreeg toen eerst een update naar de laatste 1.15 en daarna naar 1.21.
Maar goed...als het nu niet beschikbaar is dan heeft mijn hele reactie weinig zin :+

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
tiguan schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:36:
Ik snap het even niet meer. Je hebt je toestel geroot, of zelf te kunnen bepalen welke software je wilt draaien. Je un-root hem weer om . <- vanaf hier snap ik het niet meer.

Als je 1.21 wilt, dan had je toch gewoon op XDa de standaard geroote 1.21 ROM kunnen downloaden & flashen? Waarom wil je de door HTC dichtgetimmerde versie, terwijl je gewoon exact dezelfde versie, maar dan geroot kunt installeren?
Here the rooted standard rom for HTC Desire:
[ROM] Desire HTC WWE 1.21.40 NoRadio NoHBoot Rooted Signed
This is an Official HTC ROM
RUU_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4. 06.00.02_2_release_126984_signed.ex

You were so close, but now so far away....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
janvanduschoten schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:39:
[...]

Ik snap het even niet meer. Je hebt je toestel geroot, of zelf te kunnen bepalen welke software je wilt draaien. Je un-root hem weer om . <- vanaf hier snap ik het niet meer.
Laten we het er op houden dat het niet mijn toestel is en dat de eigenaar graag weer de originele HTC rom wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Wat is nou eigenlijk de beste rom als je batterij verbruik het belangrijkste vind? Ik las ergens cyanogenmod rom maar is dat nou deze: [ROM] CyanogenMOD 5.0.8-test7 for Desire (Camera at 5Mpx) [17/06/10]
Want die wordt niet door cyanogen zelf gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
ROM maakt niet heel veel uit qua batterij, radio maakt meer uit voor mijn gevoel. hoewel er in defrost 0.7+ een flinke batterydrain zit(correct me if its fixed ;) Was trouwens erg vervelend. Groot festival afgelopen zaterdag(defqon 1), was mn batterij rond 2 uur gewoon leeg :( ). Draai nu stock rooted 1.23 met stock radio, dit voelt voor mij het fijnste.

[ Voor 6% gewijzigd door Luqq op 17-06-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Luqq schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 22:32:
ROM maakt niet heel veel uit qua batterij, radio maakt meer uit voor mijn gevoel. hoewel er in defrost 0.7+ een flinke batterydrain zit(correct me if its fixed ;) Was trouwens erg vervelend. Groot festival afgelopen zaterdag(defqon 1), was mn batterij rond 2 uur gewoon leeg :( ). Draai nu stock rooted 1.23 met stock radio, dit voelt voor mij het fijnste.
Ik heb DeFroST 0.9b en heb nu eigenlijk geen last van battery drain. Ik denk dat ik bij normaal gebruik gemiddeld 2-3% per uur kwijtraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Back from France, iets eerder dan verwacht maar goed ik zat dan ook middenin het rampgebied. :'(
Vrouw en kind maken het goed, gisteren thuisgekomen. Zijn weinig schokkende dingen gebeurd zie ik op root gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels al een week of twee bijna iedere dag bezig geweest om me Desire te rooten, en oplossingen zoeken voor me probleem. Maar blijf steeds in step twee hangen. XP/Vista en Windows 7 herkennen me device dan niet meer. uiteindelijk ook nog Lunix op me PC geinstalleerd, maar daar het zelfde probleem. Wordt er gek van.

Is er iemand woonachtig in de buurt van Alphen aan den Rijn die me a.u.b. zou willen helpen met het rooten? Eventueel tegen een vergoeding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Heb gisteravond ook eens FroYo geflashed, maar ik kan niet wennen aan die standaard android schil. De standaard dailer vind ik waardeloos, bij de HTC dailer kan je in een lange lijst namen gewoon de eerste paar letters kiezen. Hier moet je òf het nummer weten (ik ken er ongeveer 0) òf je moet de contactenlijst kiezen en hierin gaan zoeken of scrollen, wat omslachtig werkt en lang duurt. Daarnaast vind ik het grafisch helemaal niks en ik mis mijn standaard widgets. Ondanks dat FroYo dan veel sneller schijnt te zijn, weegt dat helemaal niet op tegen het gebruiksgemak van de HTC layout. Owja en Nederlands is niet meegebakken in de rom, al vind ik dat dan weer niet zo'n ramp.

Is het eigenlijk mogelijk om de HTC dailer als apk in FroYo te laden? Dan zou het icm LauncherPro of iets dergelijks al een stuk opknappen.

@Luqq wat zijn de (merkbare) verbeteringen van 1.23 t.o.v. 1.21?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Tja een energie zuinige rom.....
Dat is ook de reden waarom ik er aan zit te denken om terug te gaan naar de originele rom.
Maar denk ik dat ik nog maar even bij de [ROM] Pays-ROM Desire Sense v2.0 Dalvik+A2SD blijf. Ik draai zelf de Bravesoul (maar dan zonder OC) maar de rocksolid komt nog meer bij de originele HTC ROM in de buurt omdat die geen aangepaste kernel heeft..... Dus wellicht dat ik nog naar die ga overstappen.

Zat ook nog te denken aan de [ROM] Pays-ROM Desire Sparta v1.2 Dalvik+A2SD (Vanilla taste) maar ook hier schijnt het energie verbruik vrij hoog van te liggen....

Ben er voor mezelf dus ook nog niet echt uit.... Voorlopig blijf ik nog even bij mn Bravesoul versie, zonder deze te overclocken...

[ Voor 36% gewijzigd door 13art op 18-06-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Probeer dialer one is?
wph schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:43:
[...]

Heb gisteravond ook eens FroYo geflashed, maar ik kan niet wennen aan die standaard android schil. De standaard dailer vind ik waardeloos, bij de HTC dailer kan je in een lange lijst namen gewoon de eerste paar letters kiezen. Hier moet je òf het nummer weten (ik ken er ongeveer 0) òf je moet de contactenlijst kiezen en hierin gaan zoeken of scrollen, wat omslachtig werkt en lang duurt. Daarnaast vind ik het grafisch helemaal niks en ik mis mijn standaard widgets. Ondanks dat FroYo dan veel sneller schijnt te zijn, weegt dat helemaal niet op tegen het gebruiksgemak van de HTC layout. Owja en Nederlands is niet meegebakken in de rom, al vind ik dat dan weer niet zo'n ramp.

Is het eigenlijk mogelijk om de HTC dailer als apk in FroYo te laden? Dan zou het icm LauncherPro of iets dergelijks al een stuk opknappen.

@Luqq wat zijn de (merkbare) verbeteringen van 1.23 t.o.v. 1.21?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

-TheNose- schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:55:
Back from France, iets eerder dan verwacht maar goed ik zat dan ook middenin het rampgebied. :'(
Vrouw en kind maken het goed, gisteren thuisgekomen. Zijn weinig schokkende dingen gebeurd zie ik op root gebied?
Welkom terug en jammer dat je daar zat! Gelukkig dat alles goed is.
Wel nog iets aan je vakantie gehad?

OT: Ik weet niet precies wat je nog hebt mee gepikt qua root/flash/rom gebeuren, maar hier even kort wat highlights.

Root: Op 14 Juni is er een r6 (riskfreeroot) methode van Paul (MoDaCo) gelanceerd.
http://android.modaco.com...0-and-os-to-1-21-support/

Recovery: Het is mogelijk om recovery in te gaan en de benodigde files te pushen om te kunnen flashen...zonder PC!

Roms: Tja...FroYo update na update van RichardTrip op XDA. Begint er nu wel goed uit te zien, al is het nog niet perfect.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=690477

FroYo voor je Desire kun je inmiddels ook zelf bakken bij MoDaCo.
http://android.modaco.com...line-kitchen-frf50-froyo/

Dit waren wat mij betreft de highlights.... :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

l3art schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:58:
Tja een energie zuinige rom.....
Dat is ook de reden waarom ik er aan zit te denken om terug te gaan naar de originele rom.
Maar denk ik dat ik nog maar even bij de [ROM] Pays-ROM Desire Sense v2.0 Dalvik+A2SD blijf. Ik draai zelf de Bravesoul (maar dan zonder OC) maar de rocksolid komt nog meer bij de originele HTC ROM in de buurt omdat die geen aangepaste kernel heeft..... Dus wellicht dat ik nog naar die ga overstappen.

Zat ook nog te denken aan de [ROM] Pays-ROM Desire Sparta v1.2 Dalvik+A2SD (Vanilla taste) maar ook hier schijnt het energie verbruik vrij hoog van te liggen....

Ben er voor mezelf dus ook nog niet echt uit.... Voorlopig blijf ik nog even bij mn Bravesoul versie, zonder deze te overclocken...
Qua batterij vind ik die AmerMod V3 echt goed. Twee dagen op 1 lading is geen probleem meer. Denk bij rustig gebruik dat ik 3 dagen ook wel moet kunnen halen. SetCPU staat op max 1113 mhz.

@prologic die dialer one ziet er idd best goed uit. Moet er soms nog even aan wennen dat er bij Android echt voor alles een alternatief is :+

edit: net dialer one even geinstalleerd en werkt ook nog eens prima. Ook handig is dat je niet direct iemand belt als je de naam aanklikt, maar dat je echt op dat telefoontje rechts in beeld moet drukken, het mooie daarvan is dat ik Call Confirm niet meer nodig heb. Voorlopig eens even proberen als vervanger van de standaard HTC.

Trouwens een andere vraag, ben ik de enige waarbij de market de laatste tijd erg traag is? Misschien dat het aan de rom ligt ofzo, maar downloaden van apps duurt erg lang voordat het start (als het uberhaupt al start)

[ Voor 9% gewijzigd door wph op 18-06-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
evil de-sire v2.01 barebone is ook best netjes qua batt gebruik.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
raydekok schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:49:
evil de-sire v2.01 barebone is ook best netjes qua batt gebruik.
Een smartphone heb je toch niet voor de standbytijd? dan kun je beter een nokia'tje nemen die 2 weken standby staat.. en anders gebruik een tootje zoals juicedefender of zet 3g/2g helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
TWFpa2Vs schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:30:
[...]

Een smartphone heb je toch niet voor de standbytijd? dan kun je beter een nokia'tje nemen die 2 weken standby staat.. en anders gebruik een tootje zoals juicedefender of zet 3g/2g helemaal uit.
Wat is dat nou weer voor onzin, je wilt toch het beste uit je telefoon halen, dus ook de beste batterijtijd, ik zou graag een volle dag op een lading willen halen, maar als ik mijn phone veel gebruik dan wil dat niet altijd, daarom zoek ik een rom waarin dat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
wph schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:36:
[...]

Qua batterij vind ik die AmerMod V3 echt goed. Twee dagen op 1 lading is geen probleem meer. Denk bij rustig gebruik dat ik 3 dagen ook wel moet kunnen halen. SetCPU staat op max 1113 mhz.
Die had ik al eens geprobeerd maar bij mij reboote de telefoon zich steeds als ik aan het navigeren was. Maar misschien moet ik hem nog eens proberen met de laatste veranderingen erin. Volgens mij waren er nog wat aanpassingen in de kernel oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

TWFpa2Vs schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:30:
[...]

Nou ook bij een smartphone is het handig als ie wat langer mee gaat. Ga je een keer een hele dag naar een festival ofzo dan is het wel makkelijk als je het einde van de (lange) dag haalt met je batterij. Op een normale (kantoor)dag is het niet erg als je batterij na een uurtje of 14 bijna leeg is, maar ideaal is anders. Het is geaccepteerd dat de batterijduur van een smartphone niet erg lang is, maar dat wil nog niet zeggen dat het daarom ideaal is. Als ik de mogelijkheid had om voor bv 50 euro een batterij kon kopen die 2x zo lang mee gaat, zou ik er geen seconde over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Nee dat bedoel ik ook helemaal niet.. Maar mensen willen graag en het nieuwste van het nieuwste en dan ook nog is geroot met een custom rom ;-) als accuduur zo belangrijk is moet je hem gewoon origineel laten dan gaat de accu het langste mee ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Is trouwens ook niet altijd zo hoor. Weet nog goed van mn SE X1 dat een custom rom langer met de accu deed dan het origineel.....
Kijk maar naar de update die uitgebracht was (en weer ingetrokken is) deze was alles behalve zuinig met zijn energie (volgens velen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 19:30
janvanduschoten schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:39:
[...]

Als je 1.21 wilt, dan had je toch gewoon op XDa de standaard geroote 1.21 ROM kunnen downloaden & flashen? Waarom wil je de door HTC dichtgetimmerde versie, terwijl je gewoon exact dezelfde versie, maar dan geroot kunt installeren?

[...]

[ROM] Desire HTC WWE 1.21.40 NoRadio NoHBoot Rooted Signed

[...]

RUU_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4. 06.00.02_2_release_126984_signed.ex

You were so close, but now so far away....
Wat is eigenlijk het verschil tussen die twee ROMs?

Het algemene probleem wat ik heb is dat ik na het gebruik van de r6 methode om te rooten (da's geslaagd) geen ROM's krijg geinstalleerd. Zodra ik naar recovery ga krijg ik E:Can't open /cache/recovery/command. Kent iemand dit?

[ Voor 10% gewijzigd door Tano op 18-06-2010 19:53 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.