[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.585 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:17
Ik heb zojuist m'n Desire geroot met de : r6-desire-root van modaco.
Ik heb er ook zojuist achteraan DeFroSt 1.0 rom op geflasht
Nu is mijn Desire in het engels. Niet heel erg, vind het wel lekker anders dan anderen zo :9 maar is er ook een mogelijkheid om deze rom in het NL in te stellen?

ik zal de komende dagen nog wel wat andere roms uitproberen maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Hmm, ik heb nu net van mijn SD-kaartje een gold card gemaakt, dat ging goed (al weet ik niet hoe je kan controleren of het gelukt is?). Nu wil ik gaan rooten, maar volgens mij moet je dan flashen, toch? En dat betekent dat al mijn data weg is? Is er dan een manier om mijn data eerst te backuppen?

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Thx voor deze samenvatting man! :)
albino71 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:33:
[...]

Welkom terug en jammer dat je daar zat! Gelukkig dat alles goed is.
Wel nog iets aan je vakantie gehad?

OT: Ik weet niet precies wat je nog hebt mee gepikt qua root/flash/rom gebeuren, maar hier even kort wat highlights.

Root: Op 14 Juni is er een r6 (riskfreeroot) methode van Paul (MoDaCo) gelanceerd.
http://android.modaco.com...0-and-os-to-1-21-support/

Recovery: Het is mogelijk om recovery in te gaan en de benodigde files te pushen om te kunnen flashen...zonder PC!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=698403

Roms: Tja...FroYo update na update van RichardTrip op XDA. Begint er nu wel goed uit te zien, al is het nog niet perfect.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=690477

FroYo voor je Desire kun je inmiddels ook zelf bakken bij MoDaCo.
http://android.modaco.com...line-kitchen-frf50-froyo/

Dit waren wat mij betreft de highlights.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Buh, het wil niet echt lukken. Heb deze methode gebruikt, en volgens mij is mijn versie wel gedowngrade naar een 1.15 nog wat, maar ik heb niet het idee dat ik nu root heb. Na het runnen van step1-mac.sh had ik ook die foutmelding over E: Can't open /cache/recovery/command, weet niet of het daarmee samenhangt?

Edit: heb inderdaad bevestigd dat ik geen root krijg.

Nog verder lopen kutten: met r5 kom ik wel in de alternatieve (groene) recovery, maar als ik dan de rootedupdate.zip flash heb ik nog steeds geen root. En als ik opnieuw opstart krijg ik ook weer de standaard-recovery. :(

[ Voor 39% gewijzigd door djc op 19-06-2010 00:02 ]

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een werkend swype toetsenbord?
Ik kan steeds wel installeren, en zie de opties ook wel, maar zie gewoon steeds hetzelfde toetsenbord (htc versie toetsenbord in mijn rom)
Daar zit het 'em in zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit soort verzoeken horen niet op GoT.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 19-06-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoT is geen helpdesk, maar een discussieforum. Eventueel commentaar zien we liever per DM of mail. Niet in dit topic.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 19-06-2010 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 19:26

IEF

Why so serious?

djc schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 22:54:
Buh, het wil niet echt lukken. Heb deze methode gebruikt, en volgens mij is mijn versie wel gedowngrade naar een 1.15 nog wat, maar ik heb niet het idee dat ik nu root heb. Na het runnen van step1-mac.sh had ik ook die foutmelding over E: Can't open /cache/recovery/command, weet niet of het daarmee samenhangt?

Edit: heb inderdaad bevestigd dat ik geen root krijg.

Nog verder lopen kutten: met r5 kom ik wel in de alternatieve (groene) recovery, maar als ik dan de rootedupdate.zip flash heb ik nog steeds geen root. En als ik opnieuw opstart krijg ik ook weer de standaard-recovery. :(
Je moet ook niet de rootedupdate flashen.

-step1 flashed een testruu, waardoor je een custom recovery kan gebruiken.
-in de stock recovery 'fakeflash' je update.zip , daarmee kom je in die 'groene' recovery, da's custom recovery.
-vanuit hier kun je elke rom flashen die je wil, maar niet rootedupdate.zip! dat is van stap 1.

Download bijvoorbeeld MCR 3.1, zet deze op je sdkaart (filename maakt niet uit, je kunt een zip selecteren),
en flash deze vanuit custom recovery. Klaar, rooted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Je hebt volledig gelijk. Ik zat naar http://theunlockr.com/2010/06/07/how-to-root-the-htc-desire/ te kijken, maar daar staat het verkeerd. Heb er nu de r17 Froyo ROM van Modaco opstaan, draait tot nu toe lekker!

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam onderstaand bericht vannacht tegen bij XDA... Android 2.2 is coming soon!

Dear Jonathan, Thank you for contacting us in regards to your flash player issue. Within the next 2 weeks HTC wil release the Android 2.2 OS over the air. The will enable the lastest version of Adobe Flash Player on your device and will resolve any exisiting issues. I trust that this resolves your query, please do not hesitate to contact us again if required. Thank you for contacting HTC. Best regards, xxxxxxxxxxxxx HTC Technical Support

To send a reply to this message or let me know I have successfully answered your question log in to our ContactUs site using your email address and your ticket number xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 06:07:
Ik kwam onderstaand bericht vannacht tegen bij XDA... Android 2.2 is coming soon!

Dear Jonathan, Thank you for contacting us in regards to your flash player issue. Within the next 2 weeks HTC wil release the Android 2.2 OS over the air. The will enable the lastest version of Adobe Flash Player on your device and will resolve any exisiting issues. I trust that this resolves your query, please do not hesitate to contact us again if required. Thank you for contacting HTC. Best regards, xxxxxxxxxxxxx HTC Technical Support

To send a reply to this message or let me know I have successfully answered your question log in to our ContactUs site using your email address and your ticket number xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Dit bericht is ook te zien in een screenshot van de ticket pagina's ... maar toch twijfel ik aan de authenticiteit of correctheid. :)

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Laatst online: 08-09 19:30
Ik kom er nog steeds niet uit.

Ik heb m'n desire volgens de r6-methode geroot (was origineel een Vodafone desire, 0.80 bootloader, 1.21 rom). Nu draait er de 1.15 stock rom op met superuser permission. Wanneer ik naar HBOOT-scherm ga kan ik daar kiezen voor bootloader. Dan kom ik in het volgende menu, maar hangt hij even en zie ik daarna kort even een melding over het niet kunnen laden van image's.
SD Checking.....
Loading (passdiag.zip)
No Image!
Loading (passdiag.ndh)
No Image or wrong image!
Loading (passimg.nbh)
No Image!
Loading (passimg.nbh)
No image or wrong image!
Vervolgens kan ik wel kiezen voor recovery en krijg ik het rode uitroepteken. Volume up + power brengt me dan naar het blauwe menu (keuze's: reboot system now, apply sdcard: update.zip, wipe data/factory reset, wipe cache partition) en staat in het geel: E:Can't open /cache/recovery/command. Ik heb begrepen dat ik normaal in een groen menu hoor te komen om een nieuwe rom te kunnen flashen?

Weet iemand wat ik fout doe?

[ Voor 3% gewijzigd door Tano op 19-06-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:55
Tano schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 12:07:

Ik heb m'n desire volgens de r6-methode geroot (was origineel een Vodafone desire, 0.80 bootloader, 1.21 rom). Nu draait er de 1.15 stock rom op met superuser permission. Wanneer ik naar HBOOT-scherm ga kan ik daar kiezen voor bootloader. Dan kom ik in het volgende menu, maar hangt hij even en zie ik daarna kort even een melding over het niet kunnen laden van image's.

[...]

Vervolgens kan ik wel kiezen voor recovery en krijg ik het rode uitroepteken. Volume up + power brengt me dan naar het blauwe menu (keuze's: reboot system now, apply sdcard: update.zip, wipe data/factory reset, wipe cache partition) en staat in het geel: E:Can't open /cache/recovery/command. Ik heb begrepen dat ik normaal in een groen menu hoor te komen om een nieuwe rom te kunnen flashen?

Ik denk dat je nu moet kiezen voor apply SD card : update.zip . Dan gebruikt hij de update.zip die je (neem ik aan ) in de root van je SD kaart hebt gezet. Hij laad dan de update.zip, en je komt in de groene recovery.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Als ik jou was zou ik de r5 methode proberen (zoals beschreven in de topicstart). Bij mij werkte dat wel, terwijl ik met r6 hetzelfde kreeg als wat jij nu hebt.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Check anders deze link eens....
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=705467

is voor Devil-D ook handig

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Tano schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:29:
[...]

Wat is eigenlijk het verschil tussen die twee ROMs?

Het algemene probleem wat ik heb is dat ik na het gebruik van de r6 methode om te rooten (da's geslaagd) geen ROM's krijg geinstalleerd. Zodra ik naar recovery ga krijg ik E:Can't open /cache/recovery/command. Kent iemand dit?
Het (grote) verschil tussen de ROM's is dat de ene een geroote versie is, en de andere een originele. Flash je nr 2, dan is je toestel niet meer geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04
wph schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:36:
[...]

Qua batterij vind ik die AmerMod V3 echt goed. Twee dagen op 1 lading is geen probleem meer. Denk bij rustig gebruik dat ik 3 dagen ook wel moet kunnen halen. SetCPU staat op max 1113 mhz.
Dan moet je er alleen niets mee doen, want nu even kort op internet en bellen en dat soort dingetjes zit hij nu al op 55% sinds hij vanochtend van 07:00 van de lader is.
Trouwens nog geen vastlopers/reboots met navigaren. Wel bij de eerste keer mn tel instellen dat hij bleef hangen en opnieuw ging opstarten.

Spontante reboots bij Amor V3 kan ook te maken hebben als je komt van een Bravesoul OC.... Ik heb om wat meer uitleg gevraagd en hoe dit dat te voorkomen... Misschien eerst een andere versie flashen en dan pas de Amor V3?

[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 20-06-2010 03:13 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zo nu ook maar geroot. Vergat in eerste instantie de .bat als admin uit te voeren verder ging het vlekkeloos. :P
Nu met fake flash defrost 1.0 normal geflasht, even wennen aan een vanilla android, maar eerste indruk is goed. Alleen de camera werkt niet maar dat is bekend, voor everyday use is hij denk ik prima te doen. Valt wel op dat HTC veel troep mee installeerd zeg, mijn launcher lijkt wel leeg nu. :P

Ik ga verder spelen. Maandag komt de nieuwste FroYo in de kitchen van Modaco, toch eens kijken of ik mijn eigen ROM ga bakken dan.

EDIT: Klopt het dat je met deze FROYO roms alleen 3G verbinding kunt hebben en geen HSDPA?

[ Voor 7% gewijzigd door -TheNose- op 19-06-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

-TheNose- schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 22:18:
EDIT: Klopt het dat je met deze FROYO roms alleen 3G verbinding kunt hebben en geen HSDPA?
Hmm, waar heb je dat gelezen?

Zag ook al dat mijn MCR r17 voor Desire geen FM Radio app bevat, beetje jammer.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

in froyo zit geen "h" icoontje, maar je hebt wel hsdpa hoor :)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Hoor toch een hoop mensen over trager mobiel internet iemand een bron voor het ontbreken van het H icoontje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Laatst online: 08-09 19:30
janvanduschoten schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 13:06:
[...]

Ik denk dat je nu moet kiezen voor apply SD card : update.zip . Dan gebruikt hij de update.zip die je (neem ik aan ) in de root van je SD kaart hebt gezet. Hij laad dan de update.zip, en je komt in de groene recovery.
De update.zip die op m'n SD-card stond was corrupt. Nu werkt het (hoewel ik die foutmelding wel nog krijg, gaat het flashen prima).

Thanks voor de suggesties allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Wat is de standaard camera app brak en simpel zeg vergeleken met die van HTC. :P
Verder vind ik de vanilla app calendar wel een stuk strakker dan die lelijke zooi van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 19:26

IEF

Why so serious?

djc schreef op zondag 20 juni 2010 @ 11:39:
[...]
Hmm, waar heb je dat gelezen?

Zag ook al dat mijn MCR r17 voor Desire geen FM Radio app bevat, beetje jammer.
Video recording en FM Radio zijn de twee grote ontbrekende dingen in de Froyo-port vanaf de Nexus one.

Dit heeft te maken met de kernel die er gebruikt wordt. Dit is een port van de Nexus One, maar om video recording te laten werken is er een nieuwere driver nodig, en een radio update (die alleen HTC kan uitvoeren).

Verder is het nog niemand gelukt om de FM Radio applicatie te porten naar Froyo.

Maw: dat wordt wachten op de HTC release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik ga weer even terug naar stock HTC iig en wacht wel op details officiele HTC 2.2
Is Modaco Online kitchen number goed te doen voor 2.1?

Edit: Zo te zien wel, net mijn eerste custom rom gebakken en geflasht. :)

[ Voor 22% gewijzigd door -TheNose- op 20-06-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

IEF schreef op zondag 20 juni 2010 @ 18:14:
Verder is het nog niemand gelukt om de FM Radio applicatie te porten naar Froyo.

Maw: dat wordt wachten op de HTC release.
Hmm, hoop dat die dan snel komt.

Vind geloof ik de meeste dingen van stock toch prettiger dan van HTC. Messaging en phone app van HTC vind ik bijvoorbeeld best wel brak. Die weer-widget is wel spiffy, maar de stock-versie in 2.1/2.2 is ook best tof. Verder vind ik de HTC launcher niet zo mooi, maar de IME is wel weer wat beter dan stock.

Moet misschien maar eens uitzoeken of ik zelf een rom kan klussen.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Hou de Froyo kitchen van Modaco dan maar in de gaten. Als Froyo officieel uit is en de source is vrijgegeven, dan zijn we al een heel eind op weg. Morgen de frf72 froyo kitchen online waarschijnlijk!
Ik heb mijn custom 2.1 rom nu draaien naar tevredenheid. Ik wacht nog even op een meer volwassen Froyo voor de Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
VET, het is iemand gelukt om meerdere kleuren te krijgen met de LED... Meteen ff proberen!
Linkje

edit:
Voorlopig kan je er alleen maar een kleurtje mee aan en uit zetten en dus niet in andere programma's geruiken.
Toch vaag dat HTC hier geen gebruik van maakt of dit van nature mogelijk heeft gemaakt.

[ Voor 38% gewijzigd door 13art op 21-06-2010 06:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:08
Ik draai(de) een Cyanogen maar had steeds problemen met het wegvallen van T-Mobile. Hebben meerdere mensen dit? En zoja wat heb je er aan gedaan. Ik draai nu een alternatief van Cyanogen en die werkt prima opzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:35
kan iemand me helpen: ik zit hier met een desire zonder internetverbinding, noch data, noch wifi. Maar ik zou er een app moeten op installeren: astro file manager, zodat ik er apps op kan installeren.

Alleen weet ik niet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen, aangezien ik zonder een file manager, geen apk's ga kunnen installeren...

Via adb heb ik het volgende reeds geprobeerd: ./adb-mac install -l astro.apk

Maar dan krijg ik de foutmelding:

./adb-mac install -l astro.apk
1565 KB/s (2146047 bytes in 1.339s)
pm: not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
pina schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:06:
kan iemand me helpen: ik zit hier met een desire zonder internetverbinding, noch data, noch wifi. Maar ik zou er een app moeten op installeren: astro file manager, zodat ik er apps op kan installeren.

Alleen weet ik niet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen, aangezien ik zonder een file manager, geen apk's ga kunnen installeren...

Via adb heb ik het volgende reeds geprobeerd: ./adb-mac install -l astro.apk

Maar dan krijg ik de foutmelding:

./adb-mac install -l astro.apk
1565 KB/s (2146047 bytes in 1.339s)
pm: not found
Met HTC sync kun je ook .apk's kunt installeren.
HTC Sync™ lets you synchronize Outlook and Windows Address Book (Outlook Express), contacts and calendar events on your PC with your phone. It also lets you install third-party Android applications on the phone, and the Mobile Network sharing function as well.
Bron: http://www.htc.com/europe/SupportViewNews.aspx?dl_id=933&news_id=627

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
htc sync is nu geen optie omdat ik geen pc heb, maar een mac...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Euhm...sd kaartje eruit, astro apk op je sd zetten, sd terug in je phone...mbv een file explorer apk uitvoeren.
Of ben ik nu te simpel?? :)

[ Voor 0% gewijzigd door albino71 op 21-06-2010 11:56 . Reden: typo ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
albino71 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:56:
[...]

Euhm...sd kaartje eruit, astro apk op je sd zetten, sd terug in je phone...mbv een file explorer apk uitvoeren.
Of ben ik nu te simpel?? :)
idd, en hoe denk je dan de file explorer te installeren als je niet eens een apk kan installeren? 8)7
(tenzij er standaard al een file explorer zou hebben ingezeten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pina schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:14:
[...]

idd, en hoe denk je dan de file explorer te installeren als je niet eens een apk kan installeren? 8)7
De foutmelding geeft aan 'packet manager not found. Zoek het daar eens in?!

En heb je installeren van onbekende bronnen aangevinkt op je telefoon?

In het adb-command moet volgens mij ook het volledige pad naar de apk worden ingegeven.

Nog een linkje gevonden..misschien heb je er wat aan.

http://www.androidkit.com...file-on-android-g1-device

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2010 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:35:
[...]

De foutmelding geeft aan 'packet manager not found. Zoek het daar eens in?!

En heb je installeren van onbekende bronnen aangevinkt op je telefoon?

In het adb-command moet volgens mij ook het volledige pad naar de apk worden ingegeven.

Nog een linkje gevonden..misschien heb je er wat aan.

http://www.androidkit.com...file-on-android-g1-device
wel, ik heb het nu gewoon geprobeerd wanneer het toestel in gebruik is. Als ik mijn toestel aansluit, werkt ./adb install naam.apk, maar als ik mijn collega's desire aansluit, geeft hij 'device not found' aan. Nochtans staat usb-debugging aan, ook installatie from unknown sources...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

pina schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:14:
[...]

my bad... :F
Dat krijg je als je vanaf dag 0 op custom roms en dus zo'n beetje altijd ez file explorer er op hebt.
Dan lijkt dat bijna standaard :)

Ook helemaal geen toegang tot de market dus (wellicht met jouw sim??).

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik denk dat je zonder dataverbinding geen opties meer hebt. Ik zou zeggen, wip even langs bij de Mc Donalds, en ga even via Wifi naar de market. Ik zie verder geen opties om in jou huidige situatie een .apk te installeren, buiten wat hierboven wordt gezegd, met een andere sim (alhoewel ik niet weet of dat gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
sim kaart verwisselen is idd wel nog geen slechte optie. Maar toch is het vreemd dat ik die error krijg als ik zijn toestel probeer aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

pina schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:53:
sim kaart verwisselen is idd wel nog geen slechte optie. Maar toch is het vreemd dat ik die error krijg als ik zijn toestel probeer aan te sluiten.
Soms is simpel prettig :P

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zijn er hier al veel mensen die FroYo draaien? Nemen jullie weleens foto's met je telefoon? De N1 camera applicatie is echt ruk zeg, kwaliteit van de foto's is ook sterk minder dan met de stock Desire rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
-TheNose- schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:33:
Zijn er hier al veel mensen die FroYo draaien? Nemen jullie weleens foto's met je telefoon? De N1 camera applicatie is echt ruk zeg, kwaliteit van de foto's is ook sterk minder dan met de stock Desire rom.
Idem hier, het lijkt wel of hij bij mij niet goed scherp stelt. Ben nu weer terug naar 2.1, bij mij verbruikt froyo wat teveel batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
janvanduschoten schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 11:02:
[...]

Idem hier, het lijkt wel of hij bij mij niet goed scherp stelt. Ben nu weer terug naar 2.1, bij mij verbruikt froyo wat teveel batterij.
Het blijft eerst nog wachten op de final he en dan op een goede camera applicatie en een goed 3G/HSDPA stack iets aangezien ik met FroYo maar 500Kbps haalde en met stock 2.1 2.5Mbps (Vodafone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

-TheNose- schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:33:
Ik kan niet zeggen dat ik de foto's van mijn DeFroST-installatie brak vind. Ik kan me ook herinneren dat de stock foto-app (zoals die van de N1) over het algemeen beter uit tests komt dan die van HTC (zoals die van de Incredible) omdat je bij de HTC-app vaak een blauwe waas over je foto's hebt als je white balance op auto hebt.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
gday schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:44:
[...]

Ik kan niet zeggen dat ik de foto's van mijn DeFroST-installatie brak vind. Ik kan me ook herinneren dat de stock foto-app (zoals die van de N1) over het algemeen beter uit tests komt dan die van HTC (zoals die van de Incredible) omdat je bij de HTC-app vaak een blauwe waas over je foto's hebt als je white balance op auto hebt.
Het focussen gaat alvast een stuk rotter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Hmm, ik heb nu de Modaco Custom Rom r17 met Froyo, en daarin doet de camera het volgens mij wel prima? Qua batterijgebruik is het tot nu toe ook geen probleem, kom makkelijk een dag door (met syncen van mail, calendar, contacts, twitter en facebook, wifi en gps aan).

Alleen heeft de stock camera app kennelijk geen optie om het geluid uit te zetten? Dat is wel weer brak.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Hmg, ik zit nu op r18 mcr, maar batterij lijkt juist wat minder te zijn... nu 5% per uur, maar volgens *#*#4636#*#* staat WiFi 99% aanstaat. Eens even wat testen met een andere radio en/of kernel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
DRvDijk schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 21:02:
Hmg, ik zit nu op r18 mcr, maar batterij lijkt juist wat minder te zijn... nu 5% per uur, maar volgens *#*#4636#*#* staat WiFi 99% aanstaat. Eens even wat testen met een andere radio en/of kernel...
Volgens mij zit er een foutje in de custom FroYo's. Ik heb nu ook R18, en mij display staat op 73%. ik denk dat er niet goed wordt geregistreerd wat er energie kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
janvanduschoten schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:23:
[...]

Volgens mij zit er een foutje in de custom FroYo's. Ik heb nu ook R18, en mij display staat op 73%. ik denk dat er niet goed wordt geregistreerd wat er energie kost
1 van de problemen van de froyo Ports is juist het hoge energiegebruik van het scherm, niet de verkeerde registratie van het energiegebruik.
Het brakke van de n1 camera app is vooral de weinige instellingen en de lelijke styling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
FroYo source is gereleased!!!oneone :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Er was dus blijkbaar wel iets met FroYo op de 23e :)
Ik ben wel bang dat De Desire update nog wel even weg is..

Iemand trouwens ervaring met deze custom rom??

Amer_Bravox_V4.1 KERNEL 2.6.29 UV OC r-14 on 1113-1267 Mhz

Lees er goede dingen over!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:47
Amer Bravox is de beste ROM vind ik op dit moment. Batterijduur is fenominaal en stabiel. Ik draai hem overclocked op 1100 en gaat toch 1,5 dag mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 00:07
Cyanogen gaat ook voor de desire roms developpen :D CM6 here we come!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

hopiconjo schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:51:
Amer Bravox is de beste ROM vind ik op dit moment. Batterijduur is fenominaal en stabiel. Ik draai hem overclocked op 1100 en gaat toch 1,5 dag mee
Toch aantrekkelijk....

Ik ben sinds een paar dagen terug op de stock unrooted 1.15.405.3 met radio 4.05.00.11 en hboot downgraded van 0.80 naar 0.75.

Daar is ie in april standaard mee geleverd :)
Saai, maar de batterij gaat wel weer veeeel langer mee.
Ik trouwens zo links en rechts iets over batterij verslindende nieuwere radio's...

Ik ga denk ik eens de Amer Bravox doen, klok op 998 en met oude radio...
Goede performance, ziet er goed uit en prima batterij duur....dat zoek ik ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Draai ook Amox 4.1
Goed te doen, nu een beetje aan het experimenteren met LauncherPro. Kom een heel eind, maar mis toch nog wel wat dingen. Zo kan ik die 7 dagen weersvoorspelling widget niet meer vinden...
Verder lekkere snelle rom, waarbij ik ook niet overklock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

l3art schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:32:
Draai ook Amox 4.1
Goed te doen, nu een beetje aan het experimenteren met LauncherPro. Kom een heel eind, maar mis toch nog wel wat dingen. Zo kan ik die 7 dagen weersvoorspelling widget niet meer vinden...
Verder lekkere snelle rom, waarbij ik ook niet overklock.
Dat is toch HtcClockWidget? Die staat wel in system/app.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
GrandDestroyer schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:54:
Cyanogen gaat ook voor de desire roms developpen :D CM6 here we come!
Behnam Fakhimi bouwt deze CM6 froo rom van source voor de Desire bezitters. Volgens twitter is er vannacht al en testbuild van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
albino71 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:43:
[...]

Dat is toch HtcClockWidget? Die staat wel in system/app.
Zou goed kunnen maar is dus niet te gebruiken met Launcher Pro helaas :(

edit:
Bleek dus iets anders te zijn :) WeatherForecast heet het :)

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 24-06-2010 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:08
-TheNose- schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:57:
[...]

Behnam Fakhimi bouwt deze CM6 froo rom van source voor de Desire bezitters. Volgens twitter is er vannacht al en testbuild van.
ivm netwerk problemen in CM voor Desire pas dit wknd een echte build

PS ook leuk: http://unrevoked.com/recovery/

[ Voor 6% gewijzigd door Michie23 op 24-06-2010 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hmm...android is toch een voor een beetje tweaker? Zo is er niets meer aan ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:46
De How to om te rooten moet ook even aangepast worden, met R6 is stap 2 overbodig namelijk, vandaag gedaan...

* Make your microSD card into a goldcard by following these instructions (it's a good idea to back up the contents of your card first!).
* Unzip the file you downloaded to a directory, then open a command prompt / terminal window at that directory.
* Copy the 'update.zip' file to your microSD. Do NOT rename it.
* Turn off your HTC Desire, then turn it back on with the 'back' button held down. You'll see 'FASTBOOT' written on the screen in a red box. Connect the phone to the computer.
* In the terminal window, enter either 'step1-windows.bat', './step1-mac.sh' or './step1-linux.sh' as appropriate.
* Navigate to the 'BOOTLOADER' and then 'RECOVERY' option on the menu, using the volume buttons to move and the power button to select.
* When a black screen appears with a red triangle, press and hold 'Volume Up' then tap 'Power'.
* Your device should now be at the 'recovery' screen. Select the 'wipe data/factory reset' option, then select the option to 'Apply sdcard:update.zip'. This will take a little while, so go make a nice cup of tea. When the flash has finished, reboot, and you are DONE! smile.gif

http://android.modaco.com...0-and-os-to-1-21-support/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Laatst online: 12-09 21:27
albino71 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 00:52:
[...]

Hmm...android is toch een voor een beetje tweaker? Zo is er niets meer aan ;)
Heeft weinig met tweaken te maken, het is veel handiger om een rom op je sd te zetten, naar recovery booten en installeren maar, ipv de phone aansluiten op laptop en via de recovery.bat maar hopen dat je usb drivers werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
thecompany schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 07:40:
[...]

Heeft weinig met tweaken te maken, het is veel handiger om een rom op je sd te zetten, naar recovery booten en installeren maar, ipv de phone aansluiten op laptop en via de recovery.bat maar hopen dat je usb drivers werken
Ik gebruik tegenwoordig zelf de app "Rom Manager" om Nandroid back-ups te maken, ROM's te flashen, etc. Werkt tot nu toe erg goed, zeker een aanrader. Ik geef hier toch wel de voorkeur aan, totdat er echte write acces is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

janvanduschoten schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 09:07:
[...]

Ik gebruik tegenwoordig zelf de app "Rom Manager" om Nandroid back-ups te maken, ROM's te flashen, etc. Werkt tot nu toe erg goed, zeker een aanrader. Ik geef hier toch wel de voorkeur aan, totdat er echte write acces is.
Inderdaad, die gebruik ik ook en doet eigenlijk alles wat ik nodig heb. Dat unrevoked gebeuren zie ik het nut niet echt van in.

Verder zit ik nog steeds op AmerBravox 4.1 @ 1113 Mhz. Batterijduur is echt een stuk beter dan stock roms, al moet ik zeggen dat ik eigenlijk niet eens weet welke radio er nu op staat. Stabiliteit is over het algemeen ook prima, al heb ik een enkele keer dat ie vastloopt, voornamelijk icm Twitdroid.

Sinds een paar dagen gebruik ik LauncherPro, wat prima werkt en er goed uitziet, maar ik mis toch wel een full screen widget voor RSS feeds, die stock HTC was prima, maar ik heb in de market geen goed alternatief kunnen vinden.

Nog een vraagje van mijn kant, een paar weken terug heb ik Beautiful Widgets ergens als apk (niet van de market dus O-) ) gedownload en geïnstalleerd, alleen ik vind het niks dus ik gebruik het niet. Probleem is echter dat ik het niet verwijderd krijg... via adb heb ik al de apk van mn telefoon verwijderd ergens uit system/app maar hij is nog steeds niet weg, terwijl ik bv op dezelfde manier ADW Launcher wel kon verwijderen. Met Root Manager gezocht of ik nog iets kon vinden dat is blijven staan, maar ik kom niks tegen... Iemand een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Beautifull widgets zit nu gebakken in de Bravox4.1 rom dus die kan je inderdaad niet zomaar verwijderen. Je kan de APK verwijderen uit de system map, maar dat moet je dan eigenlijk direct doen nadat je de rom geflashed hebt en dus voordat je je toestel daarna reboot. Anders is hij al geïnstalleerd en kan je het dus niet verwijderen.

Zelf draai ik gewoon op de stockspeed. Want heb gemerkt dat in de zon en met de navigatie aan de Desire dan al snel boven de 50C komt en dan de safety profiel wordt geactiveerd binnen SetCPU, en dat komt je toestel en de stabiliteit ervan niet ten goede kan ik uit eigen ervaring zeggen. Dus ik draai nu op stock speed en merk qua snelheid nauwelijks verschil terwijl mn toestel nu wel stabieler is. Dat is ten minste mijn ervaring. Verder vind ik Launcher Pro ook erg sjeik!

Afbeeldingslocatie: http://i732.photobucket.com/albums/ww321/Bart1981/snap20100624_120241.png
Afbeeldingslocatie: http://i732.photobucket.com/albums/ww321/Bart1981/snap20100624_093007.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

l3art schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 18:27:
Beautifull widgets zit nu gebakken in de Bravox4.1 rom
Ow vandaar :o Ik heb het eigenlijk altijd geïnstalleerd gehad, maar ik was het beu en nu staat het dus standaard erin. Nou ja jammer dan, echt last heb ik er ook niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Ik heb sinds gister een vreemd probleem, ik wilde een nieuwe rom flashen vanaf mijn SD kaart en in de recovery kreeg ik een foutmelding dat mijn SD kaart niet gemount kon worden. Toen ik daarna maar het toetsel rebootte om te kijken of ik wel de sd kaart op android zelf kon gebruiken werd deze ook niet meer gezien. Nu dacht ik dat mijn sd kaartje kapot zou zijn dus een goede erin gedaan hetzelfde probleem mijn HTC Desire leest geen sd kaartjes meer. Is er een optie voor mij om de orginele rom terug te flashen zonder SD kaart ? Zodat die voor garantie terug kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Lees dit topic even door en op xda over bricked sd kaartjes. Is al paar keer langs gekomen. Ook methodes om het weer werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
l3art schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:37:
Lees dit topic even door en op xda over bricked sd kaartjes. Is al paar keer langs gekomen. Ook methodes om het weer werkend te krijgen.
Thanks ik dacht dat dit een USB probleem was en dat ik de pineut was met mijn SD probleem. Maar na jouw info heb ik het gefixed :) thanks voor je reactie SD kaart uitlezen lukt weer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 21:33
Ik heb nu ook een Froyo rom geflashed, alleen bij mij is ie engels en kan ik geen nederlands selecteren. Is dat net als bij WinMo per rom verschillend, of kan ik iets van language packs downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Slurpgeit schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:51:
Ik heb nu ook een Froyo rom geflashed, alleen bij mij is ie engels en kan ik geen nederlands selecteren. Is dat net als bij WinMo per rom verschillend, of kan ik iets van language packs downloaden?
Je kunt morelocale (in de market) installeren, en daarmee je instellingen op Nederlands zetten.

Waarschijnlijk zit er ook het originele HTC toetsenbord in verwerkt, en die kun je dan in het Nederlands zetten, dan heb je ook het Nederlandse woordenboek erin (voor woord aanvulling). Het toetsenbord activeer je door te drukken op [menu]->Language & keyboard-> vinkje zetten bij HTC_IME mod->HTC_IME mod settings-> Toetsenbordtaal instellen op Dutch.

Ga hierna naar bijvoorbeeld je SMS app, en tap een keer op het gedeelte waar je een SMS zou kunnen gaan typen. Als er een cursor verschijnt, leg dan je vinger op die plaats, en houd hem daar tot er een pop up scher verschijnt met daarin [Input method]. tap er een keer op en kies dan voor HTC_IME mod, en je hebt dan het HTC toetsenbord met Nederlandse ondersteuning. Meer Nederlands dan dit zul je FroYo niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Amor V5 is nu ook uit. Maar of het nu zo'n vooruitgang is vraag ik me af. ik blijf wel even lekker bij V4.1 hangen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
l3art schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:41:
Amor V5 is nu ook uit. Maar of het nu zo'n vooruitgang is vraag ik me af. ik blijf wel even lekker bij V4.1 hangen nu.
Ik zie geen verbetering waardoor ik hem zou willen gaan gebruiken. Ik vond de icoontjes wel wat druk overkomen, bij de energie widget. Volgens mij was deze (Amor Rom 4.1) wel een redelijk zuinige rom dacht ik.

Ik merk ook dat je Roms wel wat langer moet hebben draaien voordat je iets over je batterij verbruik kunt zeggen, na een paar dagen lijkt het of je Desire zich zuiniger gaat gedragen, maar dat zal wel aan het gedeelte liggen dat je vol / leeg status van je batterij meet, die moet weer even weten wat vol en wat leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ik blijf ook gewoon bij 4.1
Zie geen toegevoegde waarde voor 5. Eerder nadelen. Enige wat ik aan 4.1 zou veranderen is rdw launcher eruit. Verder voldoet hij prima en is hij ook lekker zuinig inderdaad. Mooie layout, gekleurde icoontjes, etc.

Dat een accu wat minder lijkt mee te gaan komt misschien wel door het wissen van de battery stats... Zou niet weten waarvoor dit anders zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Zie idd weinig toegevoegde waarde op 4.1 en ben wel happy hoe mijn Desire er nu uiziet

http://img266.imageshack.us/i/snap20100627230808.png/
http://img228.imageshack.us/i/snap20100627230910.png/

[ Voor 45% gewijzigd door hopiconjo op 27-06-2010 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:02
Ik heb zaterdag DeFroST 1.5c op mijn foon gezet, ben zeer onder de indruk van de prestatiewinst (navigon die 3-4x zo snel opstart) en natuurlijk dat het allemaal redelijk customizable is.

Echter, ik heb een programma Spare Parts waarmee ik een zwarte bovenbalk zou kunnen krijgen en een zwik toetsenborden kan installeren, maar dit werkt allemaal niet. Ook al moet ik rebooten, de bovenbalk blijft grijs en de toetsenborden worden niet toegevoegd dus ik zit vast aan het android toetsenbord. Ook de MoreLocale 2 krijgt mijn Android niet naar nederlands, maar misschien dat dat ook niet kan met dit programma.

Ik zou in ieder geval al blij zijn als ik de andere toetsenborden kan gebruiken en de bovenbalk zwart kan hebben :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Voordat ik een Desire koop en daarmee een aanname doe; werkt het Wifi tetheren (default in OS) met de verschillende Froyo ROMs? Ik loop met het plan om een Desire te kopen, maar heb daarbij Wifi tethering nodig voor m'n tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
zAo schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:33:
Voordat ik een Desire koop en daarmee een aanname doe; werkt het Wifi tetheren (default in OS) met de verschillende Froyo ROMs? Ik loop met het plan om een Desire te kopen, maar heb daarbij Wifi tethering nodig voor m'n tablet.
Sowieso zijn er diverse apps waarmee het kan (root access nodig) en in 2.2 kan het volgens mij standaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Beerkeeper schreef op maandag 28 juni 2010 @ 07:37:
Ik heb zaterdag DeFroST 1.5c op mijn foon gezet, ben zeer onder de indruk van de prestatiewinst (navigon die 3-4x zo snel opstart) en natuurlijk dat het allemaal redelijk customizable is.

Echter, ik heb een programma Spare Parts waarmee ik een zwarte bovenbalk zou kunnen krijgen en een zwik toetsenborden kan installeren, maar dit werkt allemaal niet. Ook al moet ik rebooten, de bovenbalk blijft grijs en de toetsenborden worden niet toegevoegd dus ik zit vast aan het android toetsenbord. Ook de MoreLocale 2 krijgt mijn Android niet naar nederlands, maar misschien dat dat ook niet kan met dit programma.

Ik zou in ieder geval al blij zijn als ik de andere toetsenborden kan gebruiken en de bovenbalk zwart kan hebben :)
Werkt dit niet?
janvanduschoten schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:35:
[...]

Je kunt morelocale (in de market) installeren, en daarmee je instellingen op Nederlands zetten.

Waarschijnlijk zit er ook het originele HTC toetsenbord in verwerkt, en die kun je dan in het Nederlands zetten, dan heb je ook het Nederlandse woordenboek erin (voor woord aanvulling). Het toetsenbord activeer je door te drukken op [menu]->Language & keyboard-> vinkje zetten bij HTC_IME mod->HTC_IME mod settings-> Toetsenbordtaal instellen op Dutch.

Ga hierna naar bijvoorbeeld je SMS app, en tap een keer op het gedeelte waar je een SMS zou kunnen gaan typen. Als er een cursor verschijnt, leg dan je vinger op die plaats, en houd hem daar tot er een pop up scher verschijnt met daarin [Input method]. tap er een keer op en kies dan voor HTC_IME mod, en je hebt dan het HTC toetsenbord met Nederlandse ondersteuning. Meer Nederlands dan dit zul je FroYo niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Beerkeeper schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:47:
[...]

Sowieso zijn er diverse apps waarmee het kan (root access nodig) en in 2.2 kan het volgens mij standaard :)
Thanks, maar ik wil juist die uit het OS zelf; ik heb een beetje genoeg van jailbreaken en met non-official apps te werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Ik mis heel de HTC keyboard in de instellingen. Spare Parts zegt dat hij is geinstalleerd (ook swype tobo en full keyboard), maar deze komen er gewoon niet bij :/ Ook nog geprobeerd te reinstallen, geen nut ;(

Zelfde probleem dus dat mijn notification bar niet zwart word als ik deze aanvink en heb gereboot. Ook met bovenstaande rebooten heeft geen zin.

[ Voor 4% gewijzigd door Beerkeeper op 28-06-2010 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Beerkeeper schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:57:
[...]

Ik mis heel de HTC keyboard in de instellingen. Spare Parts zegt dat hij is geinstalleerd (ook swype tobo en full keyboard), maar deze komen er gewoon niet bij :/ Ook nog geprobeerd te reinstallen, geen nut ;(

Zelfde probleem dus dat mijn notification bar niet zwart word als ik deze aanvink en heb gereboot. Ook met bovenstaande rebooten heeft geen zin.
Dus als je op de hardbutton [menu] drukt, en kiest voor settings/instellingen-> Language & keyboard staat daar geen HTC_IME mod die je kunt aanvinken?

edit] Hmmm, ben na het testen van spare parts nu ook mijn toetsenbord kwijt ;( Ik flash mijn rom (Shadowfrost 1.1) nog een keertje, dan hoop ik hem weer terug te zien ;)

Google anders even op "HTC_IME" dan krijg je voldoende links om het toetsenbord als .apk te installeren.

edit2] Hij is weer terug ;)

Shadowfrost heeft trouwens een gemod HTC toetsenbord, net wat mooier dan de originele (vind ik dan )

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TChmQUGgt6I/AAAAAAAAAbs/lDIlyBlKzTY/s512/snap20100628_110351.pngAfbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TChmgnSIRSI/AAAAAAAAAb8/NFkkaPS6KxI/s512/snap20100628_110339.png

[ Voor 34% gewijzigd door janvanduschoten op 28-06-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDalton
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-08 07:58
ik heb een t-mobile htc desire kan je ook de standaard htc rom erop zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
DonDalton schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:34:
ik heb een t-mobile htc desire kan je ook de standaard htc rom erop zetten ?
Ja, als je je toestel root, kun je elke ROM erop zetten die je wilt, ook de standaard ROM. In de opening.van deze thread staat hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Uiteindelijk toch ook maar mijn telefoon proberen te rooten, nu er een "risk free"-methode is. Helaas werkt het voor mij dus niet :| Ik krijg een error. Heb even rondgezocht, en het is exact hetzelfde probleem als hier staat beschreven. Heeft iemand hier een oplossing voor? Het is me nog steeds niet gelukt.

Edit: voor de duidelijkheid, ik gebruik de r6-methode en ik krijg deze melding op de telefoon nadat ik de update.zip wil installeren.

Edit2: omdat het gewoon echt niet lukt heb ik uit wanhoop maar een andere pc geprobeerd.. eentje met Windows 7 en 64 bit (waarmee het wel eens fout zou kunnen gaan, zo schijnt). Nu gebeurt er al een hoop meer. Het lijkt erop dat de laptop waar ik bovenstaande melding op kreeg (Win XP, 32 bit) gewoon niet wil werken met de rootmethode.

[ Voor 38% gewijzigd door RoD op 29-06-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
RoD schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:56:
Uiteindelijk toch ook maar mijn telefoon proberen te rooten, nu er een "risk free"-methode is. Helaas werkt het voor mij dus niet :| Ik krijg een error. Heb even rondgezocht, en het is exact hetzelfde probleem als hier staat beschreven. Heeft iemand hier een oplossing voor? Het is me nog steeds niet gelukt.

Edit: voor de duidelijkheid, ik gebruik de r6-methode en ik krijg deze melding op de telefoon nadat ik de update.zip wil installeren.

Edit2: omdat het gewoon echt niet lukt heb ik uit wanhoop maar een andere pc geprobeerd.. eentje met Windows 7 en 64 bit (waarmee het wel eens fout zou kunnen gaan, zo schijnt). Nu gebeurt er al een hoop meer. Het lijkt erop dat de laptop waar ik bovenstaande melding op kreeg (Win XP, 32 bit) gewoon niet wil werken met de rootmethode.
Ik denk dat het je wel gaat lukken :)

Als je hem hebt geroot, dan kan ik je de app Rom manager wel aanbevelen, by far de eenvoudigste manier om ROM's te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is nu inderdaad gelukt. Erg apart. Met Windows 7 64bit geen centje pijn, terwijl het met Windows XP 32 bit simpelweg niet wil.

Ik ga nu eerst eens even een recovery installeren. ROM-manager had ik inderdaad ook gezien. Die ga ik zeker proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

janvanduschoten schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:49:
Ik denk dat het je wel gaat lukken :)

Als je hem hebt geroot, dan kan ik je de app Rom manager wel aanbevelen, by far de eenvoudigste manier om ROM's te flashen.
Hmm, ik heb ook rom manager, maar ben nog een beetje huiverig om weer te flashen, qua data.

Is Titanium een beetje een waterdichte methode om al mijn data en instellingen goed te kopieren?

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 14:06
Ook ik ben nog een beetje huiverig voor het flashen...
Snap ook niet hoe Rom Manager werkt. Heb al gezocht naar een tutorial, maar kan deze nergens vinden!
Heeft iemand zin/tijd om een tutorial te maken zodat ik (en waarschijnlijk nog vele anderen) een nieuwe ROM kan flashen?

Alvast bedank!

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het zou opzich niet zo moeilijk moeten zijn. Je kan een ROM downloaden vanuit de app, of zelf een ROM installeren vanaf de SD-kaart. Bij mij werkt het echter nog niet. Ik zeg tegen de app om een ROM te installeren, maar vervolgens gebeurt er niets als de telefoon in de recovery boot en de update moet gaan installeren. Ook handmatig nog eens update.zip proberen te installeren werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zo net de r20 van modaco geflasht. Draait als een zonnetje, alleen de camera app is nog brak. Kon nu wel 3 sec filmen en daarna resette de telefoon zichzelf :P. Staan er geen leuke camera apps in de market? :)
Froyo vanilla is in ieder geval nice. Geen sense meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
RoD schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:11:
Het zou opzich niet zo moeilijk moeten zijn. Je kan een ROM downloaden vanuit de app, of zelf een ROM installeren vanaf de SD-kaart. Bij mij werkt het echter nog niet. Ik zeg tegen de app om een ROM te installeren, maar vervolgens gebeurt er niets als de telefoon in de recovery boot en de update moet gaan installeren. Ook handmatig nog eens update.zip proberen te installeren werkt niet.
Heb je de bovenste optie van ROM manager ook al eens geupdate? ik heb daar nu staan versie Clockworkmod. 2. 0 . 1. 4
Heb je ook een bestand update. zip in de root van je SD kaart staan (en niet in de map downloads)

[ Voor 7% gewijzigd door janvanduschoten op 29-06-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

janvanduschoten schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:30:
[...]

Heb je de bovenste optie van ROM manager ook al eens geupdate? ik heb daar nu staan versie Clockworkmod. 2. 0 . 1. 4
Heb je ook een bestand update. zip in de root van je SD kaart staan (en niet in de map downloads)
Uiteraard :)

Edit: Ik heb het overigens geprobeerd met de OpenDesire 1.2 ROM. Bestand gedownload, rename naar update.zip en toen geprobeerd te flashen. Er gebeurt niets. Een ROM downloaden in de app zelf en vervolgens installeren werkt wel.

[ Voor 30% gewijzigd door RoD op 29-06-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Kun je wel flashen zonder pc, dus met de Clockworkmod op de SD kaart? (dus vanuit de HTC recovery de update. zip flashen om in de custom recovery te komen)

Edit: je moet de ROM die je wilt flashen niet renamen, gewoon selecteren vanuit ROM manager!

[ Voor 14% gewijzigd door janvanduschoten op 29-06-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, ik kan wel flashen, zie mijn edit.

Ik heb het overigens nog eens geprobeerd (dat was de vijfde keer ofzo), en nu werkt het spontaan wel. Precies dezelfde procedure en update.zip. Ik heb het idee dat die ROM manager app niet zo stabiel is. Zag ook al staan dat een aantal mensen moeite hebben om in de recovery te komen. De oplossing is dan om de recovery vanuit ROM Manager een aantal keer opnieuw te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:22
even wat basic vraagjes, ik heb mijn kennis de laatste tijd wat laten versloffen.

- Ik heb mijn Desire op dag 1 geroot. Dus met pauls methode met de linux live cd. Hoe krijg ik nu de nieuwste recovery erop. En welke kan ik het beste nemen, er is clockwork en fakeflash geloof ik. Wat is precies het verschil?

- Als ik een froyo rom op mijn desire zet, zonder a2sd+ (dus applicaties op de sd zetten via het froyo systeem, niet met een extra ext2/3 partitie) en ik doe een wipe. Als ik daarna een nieuwe rom installeer, staan mijn apps dan nog steeds zoals ze horen?

- Iemand ervaring met opendesire? ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=712615 )

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Maverick schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:02:
even wat basic vraagjes, ik heb mijn kennis de laatste tijd wat laten versloffen.

- Ik heb mijn Desire op dag 1 geroot. Dus met pauls methode met de linux live cd. Hoe krijg ik nu de nieuwste recovery erop. En welke kan ik het beste nemen, er is clockwork en fakeflash geloof ik. Wat is precies het verschil?
Clockwork kun je installeren met de app ROM Manager. Het is het makkelijkst om die even uit de Market te downloaden en vervolgens (met een druk op de knop) de recovery te installeren.
- Als ik een froyo rom op mijn desire zet, zonder a2sd+ (dus applicaties op de sd zetten via het froyo systeem, niet met een extra ext2/3 partitie) en ik doe een wipe. Als ik daarna een nieuwe rom installeer, staan mijn apps dan nog steeds zoals ze horen?
Geen idee wat er dan gebeurt, maar ga er niet vanuit dat je veel apps naar de SD-kaart kan verplaatsen. Ik heb een hoop apps geïnstalleerd staan, maar er zijn maar enkelen die naar de SD-kaart verplaatst kunnen worden.
- Iemand ervaring met opendesire? ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=712615 )
Ja, die heb ik net geïnstalleerd. Werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Maverick schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:02:

Nee, als je gewoon 1 partitie hebt op je SD, en je wiped je telefoon, dan ben je je geïnstalleerde apps kwijt. Maar nu komt het leuke van FroYo. Als je nu een nieuwe FroYo rom installeert, en weer naar de market gaat, restored hij al je apps weer :)

Ik heb nu al een paar keer een melding gezien als "42 apps hersteld" of iets wat er op lijkt. Hij linkt de apps uit de market aan je gmail account denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:22
RoD schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:12:
[...]

Clockwork kun je installeren met de app ROM Manager. Het is het makkelijkst om die even uit de Market te downloaden en vervolgens (met een druk op de knop) de recovery te installeren.
Hm, we gana vooruit in de wereld, meteen maar eens doen dan.
[...]

Geen idee wat er dan gebeurt, maar ga er niet vanuit dat je veel apps naar de SD-kaart kan verplaatsen. Ik heb een hoop apps geïnstalleerd staan, maar er zijn maar enkelen die naar de SD-kaart verplaatst kunnen worden.
Mwa, het worden er wel steeds meer hoor. Moet zeggen dat het wel echt nodig begint te worden, na een jaar android heb je toch wel een aantal apps die je echt niet kunt missen, heb nu iedere keer als ik iets installeer de waarschuwing van me schijfruimte te pakken.
[...]

Ja, die heb ik net geïnstalleerd. Werkt erg goed.
Zijn er nog known issues? In het topic zie ik alleen video recording staan, maar daar komt als het goed is later op de dag een update voor. Ik kan me haast niet voorstellen dat kleine dingen als de proximity sensor, en bijvoorbeeld het dimmen van het geluid als je hem op zijn scherm legt ook allemaal werkt met zo'n generieke Android build.

oke, probleem
Rom manager geinstalleerd, Ik flash naar clockworkmod 2.0.1.4. Hij geeft aan dat het is gelukt. Ik reboot naar hboot. Maar als ik dan vervolgens recovery start dan krijg ik een driehoek met ene rood uitroepteken. Wat te doen? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Maverick op 29-06-2010 20:35 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Probeer eens volume knop omhoog en powerknop
Pagina: 1 ... 11 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.