[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.587 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:08
ah, juist :X thanks ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Hmmm froyo roms zijn het nog net niet he voor de Desire. Geen videorecording (en brakke camera app van de Nexus one, maar dat heb ik al vaker geroepen), trackpad werkt niet altijd even goed. Proximity sensor werkt niet goed, brightness sensor werkt slecht...allemaal kleine dingetjes, maar toch. :)

Het wachten is op Cyanogen en de HTC froyo rom voor goede/geupdate drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:08
Heb net ff opendesire geflashed. De snelheidswinst is wel enorm zeg. Een spel als raging thunder dat eerst echt niet helemaal vloeiend liep, loopt met froyo echt botersoepel.
Die kleine dingetjes zijn inderdaad wel ontzettend irritant. Ik hoop ook op Cyanogen :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

janvanduschoten schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:26:
Als je nu een nieuwe FroYo rom installeert, en weer naar de market gaat, restored hij al je apps weer :)

Ik heb nu al een paar keer een melding gezien als "42 apps hersteld" of iets wat er op lijkt.
Voor degenen die geen FroYo draaien....appbrain werkt ook prima :)

[ Voor 21% gewijzigd door albino71 op 29-06-2010 22:27 . Reden: wat ingekort ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Met normaal dagelijks gebruik is het goed te doen imo. Bovendien worden de ROMs snel van updates voorzien waardoor een volledig werkende Froyo-ROM er toch wel vrij snel zal zijn. Ik hoop wel dat ik niet steeds hoef te wipen en daardoor dus alle apps en homescreen-indeling weer kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik blijf momenteel ook gewoon de nieuwste updates flashen van de modaco roms. Tot Cyanogen klaar is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie er met een FroYo ROM draait en wat je bevindingen zijn?

Ik heb er zelf wel "aan geroken", maar ik mis nederlands teveel eigenlijk en vind de voordelen van FroYo t.o.v. Eclair (nog) niet opwegen tegen de nadelen.

Onze landgenoot Richard Trip doet wel goeie dingen volgens mij.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

wontcachme

You catch me? No you wont

Morgen wil ik ook eens gaan prutsen met Rooten en Froyo erop zetten dus wil ik even iets zeker weten voordat ik begin: Als ik de Desire root, vervolgens Froyo erop zet en na een week gaat bv GPS kapot, dan kan ik alles herstellen en de root verwijderen door een originele HTC rom te flashen?

[ Voor 6% gewijzigd door wontcachme op 29-06-2010 23:26 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

wontcachme schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:25:
Morgen wil ik ook eens gaan prutsen met Rooten en Froyo erop zetten dus wil ik even iets zeker weten voordat ik begin: Als ik de Desire root, vervolgens Froyo erop zet en na een week gaat bv GPS kapot, dan kan ik alles herstellen en de root verwijderen door een originele HTC rom te flashen?
Yep...

Je kunt gewoon helemaal terug, zelfs wanneer je bootloader is ge-update van 0.75 naar 0.80.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:47
In mijn ogen zijn Froyo roms voor mij allemaal net niet. Komt ook dat ik gecharmeerd ben van Sense. Miscchien dat rom van Cyanogen mij doet besluiiten om over te stappen maar vooralsnog blijf ik op 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

albino71 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:32:
[...]

Yep...

Je kunt gewoon helemaal terug, zelfs wanneer je bootloader is ge-update van 0.75 naar 0.80.
De bootloader is al 0.80 bij mij ;). Heb al twee roms klaar staan om te proberen. Gebaseerd op 1.21 en een van Froyo gemaakt door Modaco (zelf samengesteld via zijn geweldige rom server)

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

hopiconjo schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:34:
In mijn ogen zijn Froyo roms voor mij allemaal net niet. Komt ook dat ik gecharmeerd ben van Sense. Miscchien dat rom van Cyanogen mij doet besluiiten om over te stappen maar vooralsnog blijf ik op 2.1
Maar met launcher pro (o.a. veel meer zelf in te stellen), weather widgets )lijkt erg op weather van sense en een stock lockscreen, dat veel beter is dan het sense lockscreen, mis ik sense echt niet. Neemt niet weg dat sense prima in elkaar zit.
wontcachme schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:37:
De bootloader is al 0.80 bij mij ;). Heb al twee roms klaar staan om te proberen. Gebaseerd op 1.21 en een van Froyo gemaakt door Modaco (zelf samengesteld via zijn geweldige rom server)
Mocht je helemaal terug willen naar hoe hij uit de doos kwam.
bootloader downgraden, stock 1.15.405.3 Europe ROM er op en klaar.
Altijd leuk om eens te doen, maar dat vind ik en ik hou van hobbies :+

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind die stock-lockscreen eigenlijk helemaal niets. Die van HTC vond ik beter. Helaas nog geen goed alternatief gevonden. Had toch wel wat meer custom lockscreens verwacht. Moet toch inmiddels goed mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDalton
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-08 07:58
ik heb mijn desire geroot met handleiding, maar nu doet HTC sync het niet meer. heeft iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:47
albino71 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:49:
[...]

Mocht je helemaal terug willen naar hoe hij uit de doos kwam.
bootloader downgraden, stock 1.15.405.3 Europe ROM er op en klaar.
Altijd leuk om eens te doen, maar dat vind ik en ik hou van hobbies :+
Ik had standaard al bootloader 0.80, de firmware was idd 1.15 maar de firmware update heeft hem omhoog geschopt naar 1.21.

Ik kreeg gisteren trouwens een mailtje van google :o
Hello!

Your new Nexus One phone has many cool and useful features. Learn more by clicking on the links to watch brief YouTube videos directly on your phone
En ik heb een desire dus :+

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:25
RoD schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:40:
[...]

Uiteraard :)

Edit: Ik heb het overigens geprobeerd met de OpenDesire 1.2 ROM. Bestand gedownload, rename naar update.zip en toen geprobeerd te flashen. Er gebeurt niets. Een ROM downloaden in de app zelf en vervolgens installeren werkt wel.
de ROM die je download hoef je niet te renamen naar update.zip. De update.zip die je moet selecteren tijdens de recovery is om Clockworkrecovery te starten, deze update.zip moet dus wel altijd zo heten.

Wanneer je dan in de clockworkrecovery zit, kan je gewoon select zip from SD card (oid) selecteren, dan kom je op de root van je SD kaart en kan je de gedownloade "rom_name.zip" selecteren.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:43
Klein vraagje,

De speaker van mijn telefoon doet het niet meer, dus moet ik dat laten repareren. Dus het liefst wil ik de standaard rom er weer op. Is dat gewoon zo simpel als stock rom downloaden en erop zetten net zoals alle andere roms ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

albino71 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:45:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie er met een FroYo ROM draait en wat je bevindingen zijn?

Ik heb er zelf wel "aan geroken", maar ik mis nederlands teveel eigenlijk en vind de voordelen van FroYo t.o.v. Eclair (nog) niet opwegen tegen de nadelen.

Onze landgenoot Richard Trip doet wel goeie dingen volgens mij.
Je mist Nederlands teveel? Dat zit toch gewoon meegebakken? Gister heb ik SetRom 2.0 geprobeerd, die was gewoon in het Nederlands. Snelheid was prima en met LauncherPro + Fancy Widgets is het een redelijk alternatief voor HTC Sense. Wat ik alleen nog steeds mis is een full screen nieuws+twitter widget zoals Sense wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:55
6pack15 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:33:
Klein vraagje,

De speaker van mijn telefoon doet het niet meer, dus moet ik dat laten repareren. Dus het liefst wil ik de standaard rom er weer op. Is dat gewoon zo simpel als stock rom downloaden en erop zetten net zoals alle andere roms ?
Ja, als het goed is, dan moet je een niet geroote stock rom flashen, en dan heb je weer de standaard Desire.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
wph schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:35:
[...]

Je mist Nederlands teveel? Dat zit toch gewoon meegebakken? Gister heb ik SetRom 2.0 geprobeerd, die was gewoon in het Nederlands. Snelheid was prima en met LauncherPro + Fancy Widgets is het een redelijk alternatief voor HTC Sense. Wat ik alleen nog steeds mis is een full screen nieuws+twitter widget zoals Sense wel heeft.
Ik draai de MCR Froyo rom (r20) deze heeft geen nederlandstalig ingebakken, maar ik mis dat niet erg. Draait verder lekker soepel.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

arjen9551 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 08:17:
[...]

de ROM die je download hoef je niet te renamen naar update.zip. De update.zip die je moet selecteren tijdens de recovery is om Clockworkrecovery te starten, deze update.zip moet dus wel altijd zo heten.

Wanneer je dan in de clockworkrecovery zit, kan je gewoon select zip from SD card (oid) selecteren, dan kom je op de root van je SD kaart en kan je de gedownloade "rom_name.zip" selecteren.
Ja ik kwam er ook achter dat renamen niet nodig is. Overigens hoeft update.zip van de recovery er niet meer op te staan zodra je die eenmaal geflasht hebt. Uiteraard ben je em na een wipe dan wel kwijt. Maar hoe dan ook zou hij de ROM moeten installeren als ik de ROM rename naar update.zip. Dat deed ie dus niet. Even later deed ie het wel. Maar nu ik OpenDesire 1.3 probeer te installeren werkt het weer niet. Heel vaag. Nog maar een aantal keer proberen, want dat hielp de vorige keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
RoD schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:54:
[...]

Ja ik kwam er ook achter dat renamen niet nodig is. Overigens hoeft update.zip van de recovery er niet meer op te staan zodra je die eenmaal geflasht hebt. Uiteraard ben je em na een wipe dan wel kwijt. Maar hoe dan ook zou hij de ROM moeten installeren als ik de ROM rename naar update.zip. Dat deed ie dus niet. Even later deed ie het wel. Maar nu ik OpenDesire 1.3 probeer te installeren werkt het weer niet. Heel vaag. Nog maar een aantal keer proberen, want dat hielp de vorige keer.
Bij mij gaat het allemaal vrijwel automatisch. Als ik een ROM selecteer om te downloaden, geeft hij zelf aan nadat de download binnen is of ik een backup wil maken van mijn huidige systeem, en of ik het geheugen wil wipen. Ik geef aan wat ik wil doen, en alles gaat verder automatisch, back-up & flashen. Ik heb nog nooit gehad dat het niet werkte met Rom manager.

Edit: volgende keer ff mijn editje lezen he, over het renamen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 30-06-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die edit had ik gemist :) Overigens heb ik OpenDesire 1.2 gister wél geflasht met renamen. Het zou toch ook niet uit moeten maken hoe de file heet verder? Het flashen van OpenDesire 1.3 is overigens nu gelukt. De video-recorder werkt nu, dat is wel fijn. Verder merk ik met normaal gebruik eigenlijk geen bugs meer, en missende features zie ik ook niet.

Wel bevalt de camera-app mij niet echt. Bij het nemen van een foto wordt een behoorlijk deel opgevuld door het optiemenu, terwijl HTC een uitklapmenu had. Daarnaast is een foto die geschoten worden ook niet fullscreen te bekijken op de telefoon. Beetje gek, want de foto wordt wel op 5MP genomen. Misschien dat de beeldverhouding anders is, ofzo.

Edit: alleen Facebook-synchronisatie is nog stuk, en de LED werkt niet.

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 30-06-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

Zo, mijn toestel geroot en al 2 roms geprobeerd. Eentje gemaakt (1.21) met de kitchen van Modaco en die rom werkt gewoon goed. De andere ook met de kitchen, maar dan voor Froyo. Alleen had ik daar problemen met bv geen contacten manager en bel functie ontbrak.

Welke Froyo rom vinden jullie tot nu toe het fijnst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Iemand hier al zijn eigen kernel weten te compileren? Ben daar wel benieuwd naar nu Paul O'Brien opzettelijk de optical trackpad heeft uit laten staan als auto-rotate uit staat. Met een kernel patch kun je dat wel weer aanzetten, maar hoe te compilen enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
RoD schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:13:
Die edit had ik gemist :) Overigens heb ik OpenDesire 1.2 gister wél geflasht met renamen. Het zou toch ook niet uit moeten maken hoe de file heet verder? Het flashen van OpenDesire 1.3 is overigens nu gelukt. De video-recorder werkt nu, dat is wel fijn. Verder merk ik met normaal gebruik eigenlijk geen bugs meer, en missende features zie ik ook niet.

Wel bevalt de camera-app mij niet echt. Bij het nemen van een foto wordt een behoorlijk deel opgevuld door het optiemenu, terwijl HTC een uitklapmenu had. Daarnaast is een foto die geschoten worden ook niet fullscreen te bekijken op de telefoon. Beetje gek, want de foto wordt wel op 5MP genomen. Misschien dat de beeldverhouding anders is, ofzo.

Edit: alleen Facebook-synchronisatie is nog stuk, en de LED werkt niet.
Die camera wordt nog wel gefixt hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

-TheNose- schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:28:
[...]

Die camera wordt nog wel gefixt hoop ik.
Is het niet gewoon de standaard Froyo-camera-app dan?

De LED bij OpenDesire is inmiddels gefixed. Ik ga em zo even flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:48:
[...]

Is het niet gewoon de standaard Froyo-camera-app dan?

De LED bij OpenDesire is inmiddels gefixed. Ik ga em zo even flashen :)
Ik had de Froyo rom van MoDaCo er op staan en naast dat die ontzettend fijn werkt mis ik toch de Nederlandse taal. Ik kan niet echt ontdekken of de Nederlandse taal in die OpenDesire rom zit of is de Nederlandse taal nu gewoon nog niet gereleased?

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

BastiaanN schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:52:
Ik had de Froyo rom van MoDaCo er op staan en naast dat die ontzettend fijn werkt mis ik toch de Nederlandse taal. Ik kan niet echt ontdekken of de Nederlandse taal in die OpenDesire rom zit of is de Nederlandse taal nu gewoon nog niet gereleased?
Wat ik begrijp van XDA is dat in de OpenDesire ROM (FroYo) wel Nederlands zit...

@janvanduschoten: Jij flashed er ook op los volgens mij... :) Mis jij niet elke keer je settings, sms, historie van je navi enzo?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04
Moet zeggen dat ik nu bijna verleid wordt om de OpenDesire erop te gaan zetten, maar ik wacht nog heel even af wat de resultaten en ervaringen van de mensen hier gaan zijn over deze rom.

Zie in ieder geval de bug terug komen dat facebooksync het nog niet doet. Maar verder lijkt op het eerste gezicht de meesten op xda er wel tevreden over...

Misschien dat iemand hier nog iets kan zeggen over accuverbruik, facebooksync, enz bij de OpenDesire ROM.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

BastiaanN schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:52:
[...]

Wil je echt een Nederlandstalig besturingssysteem? OpenDesire is voor het grootste gedeelte wel Nederlands. Sommige kleine dingetjes zijn nog niet vertaald. De Market bijvoorbeeld. Een Nederlandstalig woordenboek is niet aanwezig, maar je kan bijvoorbeeld het HTC-toetsenbord weer installeren, waar de Nederlandse taal in zit. Er zweeft ergens een mod rond op XDA.

Overigens hoor ik berichten dat apps niet automatisch teruggezet worden na een wipe. Sommige Froyo-ROMs zetten wel de apps terug (Modaco, naar het schijnt), maar ik hoorde een OpenDesire-gebruiker zeggen dat zijn apps niet teruggezet werden toen hij van 1.2 naar 1.3a ging met een wipe. Heeft iemand enig idee hoe dit zit? Is het echt een Froyo-feature, of kan het per ROM verschillen of de apps teruggezet worden?

Edit: Facebook-sync is bij mij kapot. Batterijduur zal ik eens testen. Ik heb net ongeveer in een uur tijd 18% van de batterij verbruikt. Dat hield in: ongeveer 20 minuten het scherm aan en met allerlei dingen prutsen (apps, downloads, etc), en de rest van de tijd ben ik gaan hardlopen waarbij muziek afgespeeld werd en mijn route getrackt werd. Is natuurlijk te weinig om echt iets mee te kunnen, maar misschien geeft het een indicatie. Ik ga het nu in ieder geval verder testen.

[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 30-06-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

wph schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:35:
Ik lees je reply nu pas...

Idd...FroYo schijnt nu ook in het nederlands te zijn.
Was tot voor kort niet zo.
Ik twitter niet en nieuws lees ik gewoon via m'n browser.
Ben er zeker van dat ik sense niet ga missen. :)
FroYo lonkt!!!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
misschien een stomme vraag, maar ik heb zojuist de R6 root methode toegepast en wil graag de fake-flash methode installeren.
Er wordt echter verwezen naar de update.zin, alleen de download heet recovery-clockwork-bravo.zip
Hierin zit geen update.zip
Moet ik dit bestand hernoemen?

* ApOE gaat ook Froyo installeren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
ApOE schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:10:
misschien een stomme vraag, maar ik heb zojuist de R6 root methode toegepast en wil graag de fake-flash methode installeren.
Er wordt echter verwezen naar de update.zin, alleen de download heet recovery-clockwork-bravo.zip
Hierin zit geen update.zip
Moet ik dit bestand hernoemen?

* ApOE gaat ook Froyo installeren :*)
Gewoon hernoemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

Heb inmiddels ook Froyo erop staan en die blijft er voorlopig ook nog op. Mis slechts een paar dingen: Mooie on/off buttons voor GPS enz.... (was laatst een app voor met iets van 20 dingen, maar kan hem niet vinden), een klok met weer die lijkt op de HTC versie (apart ook goed) en een goede muziek speler (eentje die ook werkt wanneer vergrendeld) (de HTC versie vond ik mooi).

Iemand ideeën?

[ Voor 3% gewijzigd door wontcachme op 30-06-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Oke duidelijk, maar dan zit ik met het volgende.
Fake-flash gebruik je om Rom updates vanaf SD kaart te installeren toch?
Fake flash laad je door update.zip toe te passen waarna je in recovery komt.
Echter de Rom die je wil flashen moet ook update.zip heten, dus dan heb ik die 2 keer op mn SD kaart staan.

Hoe gaat dit werken? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
ApOE schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:28:
[...]

Oke duidelijk, maar dan zit ik met het volgende.
Fake-flash gebruik je om Rom updates vanaf SD kaart te installeren toch?
Fake flash laad je door update.zip toe te passen waarna je in recovery komt.
Echter de Rom die je wil flashen moet ook update.zip heten, dus dan heb ik die 2 keer op mn SD kaart staan.

Hoe gaat dit werken? :9
Nee hoor, de rom mag elke naam hebben die je maar wilt zolang de extentie maar zip is. Je kan straks gewoon een willekeurige zip kiezen nadatwanneer je in clockworks recovery zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Bedankt!
Kon dit nergens terug vinden dus maakte me al zorgen.
Ik ga eens even Froyo erop knallen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
ApOE schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:34:
Bedankt!
Kon dit nergens terug vinden dus maakte me al zorgen.
Ik ga eens even Froyo erop knallen :D
arjen9551 in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's" ;)
De volgende keer beter zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
8)7 Stom van me..

Zojuist geprobeerd opendesire 1.3a te installatie.

nandroid backup gedaan.
rom gekozen en succesvol geïnstalleerd
hierna voor reboot system now gekozen

Nu start mn telefoon niet meer op, en blijft op het witte HTC scherm hangen... :/

ff kijken hoe we dit gaan fixen

**edit**

accu eruit gerukt, opnieuw opgestart, en froyo werkt...

Vreemd maar goed, ff spelen :)

[ Voor 14% gewijzigd door ApOE op 30-06-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:25
ApOE schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:48:
8)7 Stom van me..

Zojuist geprobeerd opendesire 1.3a te installatie.

nandroid backup gedaan.
rom gekozen en succesvol geïnstalleerd
hierna voor reboot system now gekozen

Nu start mn telefoon niet meer op, en blijft op het witte HTC scherm hangen... :/

ff kijken hoe we dit gaan fixen
raar. heb namelijk net ook opendesire 1.3a geinstalleerd en werkte perfect ;) heb overigens wel vanuit Rom Manager Wipe data / cache aangevinkt.

nvm

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Nu werkt hij dus, alleen kan ik niet bellen.
Als ik op de telefoon druk dan zegt hij dat de toepassing niet is geïnstalleerd.

Sjees wat voel ik me een n00b zeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ApOE schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:58:
Nu werkt hij dus, alleen kan ik niet bellen.
Als ik op de telefoon druk dan zegt hij dat de toepassing niet is geïnstalleerd.

Sjees wat voel ik me een n00b zeg :+
Heb je een wipe gedaan voordat je installeerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 14:06
Zo ik heb zojuist me eerste ROM geflasht met ROM Manager (Open Desire 1.3b).
Dat ging vrij gemakkelijk en draait nog als een zonnetje ook! :)

Nu heb ik 2 vraagjes:
1. Kan ik weer een zwarte "top bar" krijgen en zo ja hoe moet dat. Ik las hier iets, maar snap er weinig van :?
2.Nu ik FroYo heb, hoe moet ik mijn SD kaart partitioneren? Ik wil namelijk een paar apps op mijn SD kwijt ;)

Alvast (weer) bedankt voor de hulp!

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
terrorvogel schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 03:46:

Nu heb ik 2 vraagjes:
1. Kan ik weer een zwarte "top bar" krijgen en zo ja hoe moet dat. Ik las hier iets, maar snap er weinig van :?
2.Nu ik FroYo heb, hoe moet ik mijn SD kaart partitioneren? Ik wil namelijk een paar apps op mijn SD kwijt ;)

OpenDesire is toch niet te downloaden via ROM Manager? Ik gok dat je hem zelf hebt gedownload en alleen geflasht via ROM Manager?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
terrorvogel schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 03:46:

Nu heb ik 2 vraagjes:

2: Je kunt met de app ROM manager je sd kaart partitioneren. Heb ik deze week ook gedaan, ook FroYo. Eerst kopie gemaakt van de SD kaart (op PC), telefoon weer aan, rom manager gebruiken, optie "Partition SD card", laten partitioneren (ik heb de standaard waardes aangehouden die hij zelf aangeeft), telefoon rebooten, en je kunt dan eventueel zien bij de app Quick System Info en/of in de widget van de app mini Info of het is gelukt. Werkte bij mij direct goed, maar maak wel ff een nandroid backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De batterij is bij mij vannacht van 80% gedrained tot iets van 10% met OpenDesire 1.3b :X Meer mensen ervaring met de batterijduur? Op XDA nog geen verhalen gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

RoD schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 08:59:
De batterij is bij mij vannacht van 80% gedrained tot iets van 10% met OpenDesire 1.3b :X Meer mensen ervaring met de batterijduur? Op XDA nog geen verhalen gehoord.
Zo erg was het bij mij niet. Maar van vol naar 80% vind ik ook behoorlijk. Had wifi en sync aan.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
RoD schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 08:59:
Had jij met een andere ROM ook al niet problemen met de accu die zo snel leeg liep???
Misschien toch een programma oid dat op de achtergrond draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
DennusB schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 08:42:
[...]
OpenDesire is toch niet te downloaden via ROM Manager? Ik gok dat je hem zelf hebt gedownload en alleen geflasht via ROM Manager?
Dat heb jij helemaal goed :) Zelf gedownload en toen geflasht met Rom Manager.
janvanduschoten schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 08:47:
[...]
2: Je kunt met de app ROM manager je sd kaart partitioneren. Heb ik deze week ook gedaan, ook FroYo. Eerst kopie gemaakt van de SD kaart (op PC), telefoon weer aan, rom manager gebruiken, optie "Partition SD card", laten partitioneren (ik heb de standaard waardes aangehouden die hij zelf aangeeft), telefoon rebooten, en je kunt dan eventueel zien bij de app Quick System Info en/of in de widget van de app mini Info of het is gelukt. Werkte bij mij direct goed, maar maak wel ff een nandroid backup.
Jan bedankt weer voor je duidelijke uitleg! Ga het zodra ik thuis ben uitproberen.

Iemand nog een suggestie voor de zwarte notification bar in Froyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

terrorvogel schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:04:
Jan bedankt weer voor je duidelijke uitleg! Ga het zodra ik thuis ben uitproberen.

Iemand nog een suggestie voor de zwarte notification bar in Froyo?
Deze werkte voor mij: http://forum.xda-develope...p?p=7008094&postcount=556

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

l3art schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 09:32:
[...]

Had jij met een andere ROM ook al niet problemen met de accu die zo snel leeg liep???
Misschien toch een programma oid dat op de achtergrond draait?
Nope, heb dit nog nooit eerder gehad. Maar eens even kijken of het weer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Nog niemand hier die browser van FroYo minder vindt werken dan die in 2.1 roms? De automatische text wrap als je inzoomt op een pagina werkt niet meer, nu moet je eerst zoomen en dan dubbel klikken. Zelf vind ik dit erg irritant en ik zou graag zien dat dit in FroYo weer terug kwam. Is dit een specifieke HTC functie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

wph schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:35:
Nog niemand hier die browser van FroYo minder vindt werken dan die in 2.1 roms? De automatische text wrap als je inzoomt op een pagina werkt niet meer, nu moet je eerst zoomen en dan dubbel klikken. Zelf vind ik dit erg irritant en ik zou graag zien dat dit in FroYo weer terug kwam. Is dit een specifieke HTC functie ofzo?
Dolphin Browser HD al geprobeerd? Werkt perfect!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Jan ik heb mijn SD gepartitioneerd, maar kan nog steeds niets naar mijn SD verplaatsen... Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

albino71 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:56:
[...]

Dolphin Browser HD al geprobeerd? Werkt perfect!
Huh idd daarin werkt het ook. In mn ongeduldigheid had ik Dolphin HD alleen getest had op de pagina waar hij standaard op staat ingesteld en toen werkte het niet. Na een halve minuut er weer afgegooid en verder niet meer naar gekeken. Nu even op wat andere pagina's getest en het werkt idd prima :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hebben hier mensen Froyo apps2sd al eens getest? Met de "officiële" methode zijn er nauwelijks apps die naar de SD-kaart verplaatst kunnen worden, zo lijkt het. Je zou toch zeggen dat ontwikkelaars inmiddels wel de tijd hebben gehad om hier voor te zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

wph schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:18:
[...]

Huh idd daarin werkt het ook. In mn ongeduldigheid had ik Dolphin HD alleen getest had op de pagina waar hij standaard op staat ingesteld en toen werkte het niet. Na een halve minuut er weer afgegooid en verder niet meer naar gekeken. Nu even op wat andere pagina's getest en het werkt idd prima :X
Het is een dol fijne browser :+

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
RoD schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:26:
Hebben hier mensen Froyo apps2sd al eens getest? Met de "officiële" methode zijn er nauwelijks apps die naar de SD-kaart verplaatst kunnen worden, zo lijkt het. Je zou toch zeggen dat ontwikkelaars inmiddels wel de tijd hebben gehad om hier voor te zorgen.
Dus dat zou een reden kunnen zijn dat ik mijn apps niet kan verplaatsen naar mijn SD :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als je het met de officiële manier probeert, ja, dat hangt van de ontwikkelaar af of dat mogelijk is. Valt me dus erg tegen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Ja daar ben ik het volledig me eens! Voor de rest werkt Open Desire 1.3b erg goed. Haalde gemiddeld 40 MFLOPS.
Helaas werkt de LED niet naar behoren.. Met Handcent SMS geen blauw lampje :( Werkt wel met opladen, dan is hij groen en oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Iemand hier die SetRom draait? Ik krijg HTC keyboard niet werkend... Eerst gewoon in SpareParts aangezet, maar dat werkte niet, later HTC_IME (jonaslv27 versie) geflashed, maar werkt ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoezo werkt niet? Wat gebeurt er precies? Heb je het wel aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

RoD schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:35:
Hoezo werkt niet? Wat gebeurt er precies? Heb je het wel aangezet?
Ik krijg het niet te zien als optie om te selecteren wanneer ik een input field indruk. Alleen Android keyboard verschijnt...

edit: na 3x rebooten en opnieuw installeren komt de optie eindelijk tevoorschijn :S

[ Voor 12% gewijzigd door wph op 01-07-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
met defrost kan ik alles op mijn sd installeren via de froyo manier. je verplicht ze op je sd te staan gaat prima. niks partitioneren. heerlijk.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
wph schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:51:
[...]

Ik krijg het niet te zien als optie om te selecteren wanneer ik een input field indruk. Alleen Android keyboard verschijnt...

edit: na 3x rebooten en opnieuw installeren komt de optie eindelijk tevoorschijn :S
Mmm op Open Desire had ik nergens last van. Zal misschien wel aan SetRom liggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
terrorvogel schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:12:
Jan ik heb mijn SD gepartitioneerd, maar kan nog steeds niets naar mijn SD verplaatsen... Enig idee?
Je hoeft ook zelf niets te verplaatsen, dat doet je telefoon zelf. Als je de app Quick System Info installeert en opstart, dan zie je direct op het 1e tabblad "A2SD storage". In mijn geval staat daar nu Total: 457 MB, Free : 300MB. Dat is dus nadat ik mijn SD kaart heb gepartitioneerd en telefoon gereboot, verder niets aan gedaan.
wph schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:29:
Iemand hier die SetRom draait? Ik krijg HTC keyboard niet werkend... Eerst gewoon in SpareParts aangezet, maar dat werkte niet, later HTC_IME (jonaslv27 versie) geflashed, maar werkt ook niet...
Ik heb het ook een keer geprobeerd met Spare Parts om het aan te zetten (gewoon, omdat het kan ;) )en kreeg daarna nooit meer mijn toetsenbord terug. Ik heb toen mijn ROM nog een keer zonder wipen geflashed, en toen had ik hem weer terug. Ik heb niet zo veel vertrouwen in Spare Parts icm het toetsenbord. Toetsenbord verwijderen gaat trouwens wel feilloos :)

[ Voor 37% gewijzigd door janvanduschoten op 01-07-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
janvanduschoten schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:12:
[...]
Je hoeft ook zelf niets te verplaatsen, dat doet je telefoon zelf. Als je de app Quick System Info installeert en opstart, dan zie je direct op het 1e tabblad "A2SD storage". In mijn geval staat daar nu Total: 457 MB, Free : 300MB. Dat is dus nadat ik mijn SD kaart heb gepartitioneerd en telefoon gereboot, verder niets aan gedaan.
Wow das nice! Gewoon automatisch :) Wederom bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tym
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Tym

Ik heb vandaag mn Desire geflashed met de custom rom van modaco (r3, gemaakt met de online kitchen). Dit is allemaal prima verlopen, alleen heb ik nu continu een synchronisatie icoontje bovenin staan. Ik heb het vinkje bij 'achtergrondgegevens' uitgezet, maar zelfs dan blijft het sync icoontje verschijnen.
Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn? Op deze manier is mijn batterij namelijk wel erg snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Tym schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:57:
Ik heb vandaag mn Desire geflashed met de custom rom van modaco (r3, gemaakt met de online kitchen). Dit is allemaal prima verlopen, alleen heb ik nu continu een synchronisatie icoontje bovenin staan. Ik heb het vinkje bij 'achtergrondgegevens' uitgezet, maar zelfs dan blijft het sync icoontje verschijnen.
Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn? Op deze manier is mijn batterij namelijk wel erg snel leeg.
Wel flashen, maar niet sync uit kunnen zetten....daredevil! :)

menu, instellingen, accounts & synchronisatie
of
menu, +, widgets, energiebeheer toevoegen aan één van je bureaubladen

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tym
  • Niet online

Tym

albino71 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 14:10:
[...]

Wel flashen, maar niet sync uit kunnen zetten....daredevil! :)

menu, instellingen, accounts & synchronisatie
of
menu, +, widgets, energiebeheer toevoegen aan één van je bureaubladen
Hehe, zover was ik nog wel gekomen ;)
Het probleem is dat het uitzetten van de sync in instellingen niet werkt. Zelfs als ik achtergrondgegevens uitzet blijft hij continu syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Tym schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 14:18:
[...]
Hehe, zover was ik nog wel gekomen ;)
Het probleem is dat het uitzetten van de sync in instellingen niet werkt. Zelfs als ik achtergrondgegevens uitzet blijft hij continu syncen.
Heb je al een reboot gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tym
  • Niet online

Tym

terrorvogel schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 14:21:
[...]

Heb je al een reboot gedaan?
Meerdere keren, zonder succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Tym schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 14:23:
[...]
Mmm mischien is het een issue van de Rom, nog een keer opnieuw flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Tym schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 14:23:
[...]

Je zou een keer je account kunnen verwijderen van je telefoon, want hij blijft toch ergens hangen op een contact of agendapunt (ik vermoed contactpersoon). Ik zou dus even verwijderen, rebooten, en opnieuw weer account aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tym
  • Niet online

Tym

Na opnieuw flashen bleef het probleem bestaan. Daarna heb ik stap voor stap mijn accounts toegevoegd waarna bleek dat hij bij het synchroniseren van de contactpersonen van facebook blijft hangen. Nadat ik mijn facebook account eruit gehaald heb is t probleem er niet meer.
Dus vanaf nu moet ik maar zonder facebook door het leven ;)
Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Waarom heeft Jan toch altijd gelijk |:( ;) O-) _/-\o_

Mooi dat het is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

RoD schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:26:
Ik vind het goed dat apps niet zomaar naar de SD-kaart kunnen worden verplaatst. Er zijn apps die dan verneukt raken zoals widgets ...

Services werken dan ook niet goed. Ik bepaal dus als developers liever zelf of ik wil dat gebruikers m'n apps op de SD-kaart kunnen zetten, voordat ze het gewoon doen en m'n app stukgaat en ik allemaal bugreports krijg waar ik niks aan kan doen. :)

Veel developers (ik ook) hebben tot nu toe weinig zin gehad om een nieuwe update op de Market te zetten, en eerlijk gezegd zie ik het nut vaak ook niet bij apps die <200kB zijn.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee maar bijvoorbeeld Google zou toch wel de moeite kunnen nemen om zijn Earth-app (die behoorlijk groot is) op de SD-kaart te kunnen laten zetten. Ik kan me voorstellen dat niet alle ontwikkelaars er zin in hebben om specifiek een update te maken hiervoor, maar ik had toch wel verwacht dat er op zijn minst een aantal waren die dat mogelijk hadden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik via adb shell apps kan verwijderen?
Ik heb al op XDA gekeken maar dat mag allemaal niet baten... Word er een beetje gestuiterd van :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zow...dagje OpenDesire 1.3a geprobeerd, is leuk, maar niet meer dan dat.

Batterij gaat best heel snel, maar dat kan ook vertekend beeld zijn door een wipe van de stats.

Weinig gebeld vandaag, dus ik kan niets zinnigs zeggen over white noise en echo.
Ik lees daar wel veel verhalen over en als dat uit de wereld is en de batterij houdt het een beetje uit, dan ga ik weer FroYo proberen....denk ik. ;)

Ben nu weer terug op 2.1, Amer Bravox 4.1, dat is wat mij betreft de beste tot nu toe.

Zijn er hier die zelf ROMs bakken of modificeren trouwens?
Ik heb 't wel geprobeerd, maar tot nu toe zijn alle roms mislukt. 8)7

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

albino71 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:24:
Zow...dagje OpenDesire 1.3a geprobeerd, is leuk, maar niet meer dan dat.

Batterij gaat best heel snel, maar dat kan ook vertekend beeld zijn door een wipe van de stats.

Weinig gebeld vandaag, dus ik kan niets zinnigs zeggen over white noise en echo.
Ik lees daar wel veel verhalen over en als dat uit de wereld is en de batterij houdt het een beetje uit, dan ga ik weer FroYo proberen....denk ik. ;)

Ben nu weer terug op 2.1, Amer Bravox 4.1, dat is wat mij betreft de beste tot nu toe.

Zijn er hier die zelf ROMs bakken of modificeren trouwens?
Ik heb 't wel geprobeerd, maar tot nu toe zijn alle roms mislukt. 8)7
Zelf heb ik geen last van white noise of echo. Wel is Facebook-synchronisatie bij mij stuk en heb ik het idee dat de batterij bij OpenDesire toch wel snel leegloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terrorvogel schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:23:
Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik via adb shell apps kan verwijderen?
Ik heb al op XDA gekeken maar dat mag allemaal niet baten... Word er een beetje gestuiterd van :)
Hangt ervan af wat je wilt verwijderen!? Apps die zijn ingebakken in de rom kan je niet verwijderen.

Misschien dat deze post op Modaco je verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:18:
[...]
Hangt ervan af wat je wilt verwijderen!? Apps die zijn ingebakken in de rom kan je niet verwijderen.

Misschien dat deze post op Modaco je verder kan helpen.
Ik heb Open Desire 1.3b en wil graag af van de twitter, goggles, amazon mp3 & facebook apps.
Ik zal eens kijken of ik wat kan beginnen met jou link. Bedankt tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Apps verwijderen is niet zo moeilijk. Download de ROM opnieuw, ga naar de map /system/apps (zoiets, meen ik) en verwijder daar de apk's van de apps die je niet wil. Flash vervolgens de ROM opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
En vergeet hem niet opnieuw te signen voor je gaat flashen. ;)

Ik draai nu Richardtrip's 1.6c, werkt prima. Wel geeft hij aan dat display 57% verbruikt, doh! Het wachten is nog steeds op de officiele HTC rom zodat we zeker weten goede/geoptimaliseerde drivers hebben.
Eerste testversies van CM6 trouwens dit weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
-TheNose- schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:45:
Dat hoeft niet eens als je via die fake-flash methode de rom flasht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
-TheNose- schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:45:
Oke signen is voor mij een nieuw begrip. Wat betekend het en wat doet het?
Ik gebruik Rom Manager, kan ik zonder het signen gewoon de nieuwe Rom zonder een aantal apk's flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

terrorvogel schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:51:
[...]

Oke signen is voor mij een nieuw begrip. Wat betekend het en wat doet het?
Ik gebruik Rom Manager, kan ik zonder het signen gewoon de nieuwe Rom zonder een aantal apk's flashen?
Ja :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makkelijker kunnen we het niet maken.

Doe eens een uitleg voor terrasvogel, of geef een link waar hij het kan vinden.

Uiteindelijk ben je een hulpvaardige tweaker?! Toch? Google is soms niet je vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

:? Hij vraagt iets specifieks, ik geef daar antwoord op. Wat hij wil doen, dat kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Laten we het aub gezellig houden :) :Y
Ik ben zelf al aan het zoeken wat signen betekend en hoe je dat kan doen. Ik waardeer alle hulp enorm :)

RoD bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
BastiaanN schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:46:
[...]

Dat hoeft niet eens als je via die fake-flash methode de rom flasht :)
Waarbij je met die update.zip in een custom recovery komt en dan vanaf je SD flasht? Beter! Weer wat geleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

terrorvogel schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:01:
Laten we het aub gezellig houden :) :Y
Ik ben zelf al aan het zoeken wat signen betekend en hoe je dat kan doen. Ik waardeer alle hulp enorm :)

RoD bedankt voor je antwoord!
Ja, maar signen hoeft dus niet. Het enige wat je hoeft te doen is die apk's verwijderen en voor de rest precies hetzelfde flash-principe te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
RoD schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:07:
[...]

Ja, maar signen hoeft dus niet. Het enige wat je hoeft te doen is die apk's verwijderen en voor de rest precies hetzelfde flash-principe te volgen.
Ja ik snapte dat signen niet hoeft ;) Maar ik wilde gewoon weten wat het was en hoe je dat eventueel moet doen.

Moet ik een wipe doen of kan ie er gewoon overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ok, nou dat weet ik ook niet :P Een wipe is in ieder geval niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
RoD schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:29:
Ok, nou dat weet ik ook niet :P Een wipe is in ieder geval niet nodig.
Hahahaha, ik weet het ook nog steeds niet :) En wederom bedankt!

*edit*

Het is gelukt! d:)b

*edit 2*
Hier een artikel, voor degene die wat meer willen weten over een Rom signen .

[ Voor 29% gewijzigd door KaleBatzZ op 02-07-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Als ik dat probeerde met een 2.1 rom dan werkte mijn rom niet. Waarschijnlijk teveel weggehaald zeker...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Valt me op dat ik met de Amor 4.1 rom de laatste tijd wel vaak telefoontjes mis. Telefoon ligt dan gewoon op tafel, gaat niet over, en krijg dan opeens een sms (van mn voicemail) dat ik een oproep gemist heb.
Misschien toch tzt maar een andere rom erop zetten om te kijken of er verschil in zit...

Iemand anders dit ook al eens opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:47
Ik heb via ebay nieuw minisd 8 Gb class6 aangeschaft. Nu wil ik uiteraard mijn originele 4 Gb kaart overzetten met mijn ext3 partitie. Wat ik op google hierover vind dat ik dit met een linux live cd kan doen. Ik vroeg me alleen ag of dit misschien ook onder Windows ondanks deze alleen de fat32 leest.
Pagina: 1 ... 12 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.