[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.589 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:18
hopiconjo schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 00:39:
Ik heb via ebay nieuw minisd 8 Gb class6 aangeschaft. Nu wil ik uiteraard mijn originele 4 Gb kaart overzetten met mijn ext3 partitie. Wat ik op google hierover vind dat ik dit met een linux live cd kan doen. Ik vroeg me alleen ag of dit misschien ook onder Windows ondanks deze alleen de fat32 leest.
Ik zou een nandroid backup maken inclusief ext3, verdere gegevens van je SD overzetten op je nieuwe gepartitioneerde kaartje, en daarna je nandroid backup restoren. Volgens mij heb je dan exact hetzelfde systeem, met een nieuw kaartje.

Succes, ik hoor wel of het is gelukt :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Draai nu de opendesire rom, moet zeggen dat ik wel het verschil merk tussen een port en een build from source. Opendesire is net wat "snappier" dan defrost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 14:06
-TheNose- schreef op zondag 04 juli 2010 @ 09:38:
Draai nu de opendesire rom, moet zeggen dat ik wel het verschil merk tussen een port en een build from source. Opendesire is net wat "snappier" dan defrost.
Ik ben gelijk begonnen met Opendesire en moet zeggen dat het me echt zeer goed bevalt! Kan dus ook niet zeggen of ik Opendesire beter/sneller dan Defrost vind.

Alleen nu het gekke sinds Opendesire 1.5 doet app2sd het niet meer.. terwijl het met 1.3b en 1.4a dat wel deed. Heb niets veranderd dus zal wel een bug zijn van versie 1.5. Heb wel gelezen dat je het weer kan maken, maar dan zou de Clockwork recovery het niet meer doen... Ik wacht gewoon netjes op 1.5a en hoop dat het dan weer is gefixt :) Tenzij hier iemand een goed idee heeft anders rest mij niets dan 1.3b er weer op te zetten aangezien die naar mijn idee net weer iets zuiniger met de batterij is dan 1.4a.

Verder kan je met 1.5 een OC doen. Zag in Juice Defender dat ie opeens op 1267 Mhz stond. Gelijk weer even terug gezet op 998Mhz. Wat hij is al snel genoeg zo en bespaard weer batterij :) Ook wil ik even zeggen dat met 1.5, in het algemeen, de batterij een stukje zuiniger is :)

Heb ook nog geen FC gehad, en heb twitter, facebook, CarHome eruit gesloopt. Gebruik die apps toch niet :)

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Hmm, ik heb dus MCR Froyo r17 draaien, maar iets aan de market is vreemd: ik kan de NRC Handelsblad app niet vinden, zelfs niet via de QR code. Kan verder wel Nederlandse dingen zoals de Treintijden app vinden.

Suggesties?

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heeft iemand met OpenDesire de telefoon al eens overgeklokt laten draaien? Vraag me af hoeveel performancewinst er is, en hoeveel batterijduur er dan overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
RoD schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:52:
Heeft iemand met OpenDesire de telefoon al eens overgeklokt laten draaien? Vraag me af hoeveel performancewinst er is, en hoeveel batterijduur er dan overblijft.
Ik heb hem een uurtje OC gedraaid, heel veel scheelt het niet, maar alle beetjes helpen. ;)
Verder vond ik de batterij in 1 uur sneller leeglopen. En dat kwam niet door een app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik gebruik dat app2sd toch niet, van mij mogen ze gewoon de basis Froyo versie daarvan gebruiken. Apps eruit gesloopt heb ik niet, even via Leo parts geprobeerd, maar dan staan ze er na reboot weer vrolijk. Volgende update de zip even bekijken van de rom welke apps erin staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
-TheNose- schreef op zondag 04 juli 2010 @ 14:22:
Ik gebruik dat app2sd toch niet, van mij mogen ze gewoon de basis Froyo versie daarvan gebruiken. Apps eruit gesloopt heb ik niet, even via Leo parts geprobeerd, maar dan staan ze er na reboot weer vrolijk. Volgende update de zip even bekijken van de rom welke apps erin staan. ;)
Ja dat is bij mij nu ook de standaard routine geworden ;)

Heb jij ook Open Desire draaien? In dat geval moet je uitkijken naar de volgende update:
AdamG:
Hi guys, just to let you know, I'm working on 1.6 today, I have been following the thread and I have taken note of all the features you seem to want and your concerns about rapidly changing features, I'm working on a total rehaul with new patches to extend battery life by atleast 50%

If anybody wants anything adding please let me know here, no duplicates though please, if somebody has posted something already then I will have read it obviously and I will try and sort the request out.
Dus ik ben iig er benieuwd! ShadowFrost heeft ook weer een nieuwe update, kan iemand mij vertellen of deze Rom lekker werkt? Ben te lui om het zelf uit te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Net weer Pays Sparta 1.2 er op gezet na weer een nacht en een dag OpenDesire 1.5.
Accu gaat echt te snel.
De benchmarks zijn trouwens geweldig, zeker overclocked (linpack 43 en Quadrant bijna 1600!).
Als ik puur kijk naar dagelijks gebruik, dan werkt die sparta perfect en zelfs beter op gebied van reactie touchscreen en 3d scroll in Launcher pro.
Browsen kan ik ook niet echt verschillen ontdekken. Speedtest is beter onder Sparta (download 3x sneller oid).

Die 1.6 waar terrorvogel aan refereert is wel weer interessant....ik wil tenslotte gewoon FroYo ;)

De ShadowFrost zal toch niet veel verschillen van OpenDesire verwacht ik? Check je system info maar eens als je op OpenDesire draait, daar staat gewoon ShadowFrost.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij wordt in OpenDesire dezelfde kernel als in ShadowFrost gebruikt? Meen ik ergens gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04
Zelf nu Amer_Bravox V5 er op staan. Toch maar weer terug naar het vertrouwde Sense.
Werkt prima.
Met launcher pro in de vorige versie toch regelmatig dat toetsen niet altijd even snel meer reageren, oid. Nu werkt het weer naar behoren. En een redelijk mooi uiterlijk.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Ik leef hier wel veel over het batterij verbruik van verschillende roms. Maar als je gaat flashen van de stock naar een custom rom, moet ik dat verwachten dat het verbruik achteruit gaat, het zelfde blijft of verbeterd?

edit:
Wat is trouwens de manier om te rooten, want ik lees alleen over manieren die het niet mogelijk maken een custom rom te flashen... En een manier waarbij een goldcard nodig is.
Terwijl in dit topic volgens mij ook andere manieren voorbij komen waarbij je custom roms kan rooten volgens mij zonder goldcard. Maar in de laatste 5 pagina's nog niks kunnen vinden.

[ Voor 45% gewijzigd door Icyzer op 05-07-2010 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 09:04
Goldcard is alleen nodig bij een branded toestel.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

l3art schreef op maandag 05 juli 2010 @ 07:21:
Goldcard is alleen nodig bij een branded toestel.
Oh oke, dat geld dus nog steeds zo. Dus met mijn bij vodafone bestelde Desire heb ik een goldcard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Icyzer schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:17:
[...]

Oh oke, dat geld dus nog steeds zo. Dus met mijn bij vodafone bestelde Desire heb ik een goldcard nodig.
Als hij branded is wel, dan heb je geloof ik ook een vodafone bootscreen en een ander firmware nummer. Rooten is wel de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Laatst online: 17:03
Open Desire gebruikt idd de kernel van shadow frost.
AdamG geeft het ook zelf aan:

Features

* latest froyo build 2.2_r1.1
* FRF91 google apps
* shadowfrost ocuv kernel 2.6.32.9 (linpack 46+)
* rooted image with su + superuser.apk
* legacy a2sd script
* cyanogen apn list
* busybox v1.16.0
* dns/resolv.conf
* deodexed and zipaligned

-edit-

Ik wil net Open desire 1,5 flashen met rom manager maar als hij opstart komt er zwart beeld met een Telefoon en een ?vraagteken?
Weet iemand wat er mis gaat?

[ Voor 17% gewijzigd door z0bin op 05-07-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
z0bin schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:12:
Open Desire gebruikt idd de kernel van shadow frost.
AdamG geeft het ook zelf aan:

Features

* latest froyo build 2.2_r1.1
* FRF91 google apps
* shadowfrost ocuv kernel 2.6.32.9 (linpack 46+)
* rooted image with su + superuser.apk
* legacy a2sd script
* cyanogen apn list
* busybox v1.16.0
* dns/resolv.conf
* deodexed and zipaligned

-edit-

Ik wil net Open desire 1,5 flashen met rom manager maar als hij opstart komt er zwart beeld met een Telefoon en een ?vraagteken?
Weet iemand wat er mis gaat?
Heb je een rood driehoek? Zo ja lees hieronder;

Denk dat je custom recovery (clockwork recovery) beschadigd is... Geen probleem!! Zodra je de telefoon met rood driehoek in beeld hebt, druk dan "volume up" + "powerknop" in. Dan komt er een blauw menu tevoorschijn. In dit menu kan je "apply update.zip" kiezen. Nu zal clockwork recovery opnieuw worden geflasht en daarna kan je dus weer Open Desire rom erop zetten. Vergeet niet een nandroid backup te maken ;)

Ps: 1.6 wordt vanavond nog gereleased, dus zou daar op wachten als ik jou was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
terrorvogel schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:45:
[...]
Ps: 1.6 wordt vanavond nog gereleased, dus zou daar op wachten als ik jou was :)
Weet jij ook al wat er nieuw is in 1.6 ? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
DennusB schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:09:
[...]
Weet jij ook al wat er nieuw is in 1.6 ? :)
Maker van Open Desire
AdamG:
Hi guys, just to let you know, I'm working on 1.6 today, I have been following the thread and I have taken note of all the features you seem to want and your concerns about rapidly changing features, I'm working on a total rehaul with new patches to extend battery life by atleast 50%
verder nog een paar bugs, zal het straks wel posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat mij opvalt aan OpenDesire is dat mensen wisselend last hebben van bugs. Bij mij werkt bijvoorbeeld Facebook-sync niet, maar andere mensen hebben daar weer geen last van. Weer anderen hebben last van white noise en echo's, terwijl ik daar met geen enkele OpenDesire-ROM last van heb. Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
OpenDesire v1.6-PRERELEASE

New features:
EXT4
OpenDesire kernel (Linpack 40+ with Class 2 SD | NO OC OR UV)
Blackbar mod
Goggles fixed
Cache2SD & Apps2SD fully working

New features coming in final:
Surfaceflinger mod

Fixed features in final:
Video recording
Youtube

[ Voor 12% gewijzigd door KaleBatzZ op 05-07-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:36
janvanduschoten schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:10:
[...]

Als hij branded is wel, dan heb je geloof ik ook een vodafone bootscreen en een ander firmware nummer. Rooten is wel de moeite waard :)
je hebt geen Vodafone bootscreen (iig ik niet), maar een Vodafone 'scene'. Je hebt idd wel een andere firmware of software versie. Verder scheelt het eigenlijk helemaal niks.

Neemt overigens niet weg dat rooten niet de moeite is ;) draai nu OpenDesire 1.5, enige wat ik wel mis is die dialer van HTC

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:03
Kan iemand mij uitleggen hoe het nu met apps2sd zit in deze rom? Ik dacht dat dit standaard functionaliteit in Froyo was, maar blijkbaar zit het hier als losse functionaliteit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:33

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Kan iemand het onderstaande bevestigen ? Ik krijg vandaag een HTC Desire en wil die wel rooten. Na dik 8 jaar Windows Mobile, werd het wat tijd voor wat anders.

In de OP lees ik dit:
Deze handleiding is voor Desires met bootloader versies 0.80 of lager en ROM build versies 1.21.xxx.x of lager.

Door de handleiding te volgen zul je:
•de desire flashen met de generieke 1.15.405.4 ROM inclusief "Superuser access".
Als het goed is wordt mijn Desire met een 1.21 ROM afgeleverd, dus door hem te rooten doe ik eigenlijk een downgrade van de ROM versie ? Klopt dat ? Zo ja, wat gebeurd er daarna ? Krijg je een melding dat er een nieuwe ROM versie beschikbaar is, die je dan met behoud van root access kunt installeren, of moet je bij die 1.15 ROM blijven om root access te houden ?

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nadat je geroot hebt kun je custom roms installeren, die op hun beurt ook doorgaans root-toegang ingebouwd hebben. Het proces om een ROM te flashen staat trouwens ook in de topicstart uitgelegd. Maar je kan ook gewoon ROM Manager downloaden nadat je geroot hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

@RoD: Dat begrijp ik, ik heb met WinMo genoeg custom roms geprobeerd, echter wil ik nadat ik mn Desire geroot heb, gewoon weer de laatste stock rom gaan draaien. Mijn vraag dus, klopt het dus dat je een downgrade van je rom moet doen (van 1.21 naar 1.15) om root access te krijgen en vervolgens weer stock rom erop te zetten met behoud van root access ? Of komt je root access te vervallen op het moment dat je weer de laatste stock rom erop zet ? Ik wil voorlopig nog geen custom rom gaan draaien, ter meer omdat deze eigenlijk nooit af zijn en er altijd wel bugs in blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
in de versie van HTC zelf zitten ook nog genoeg bugs hoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
MRELynx, zoek even op "r6-desire-root-alt.zip". Ik heb hem van het xda forum vandaan gehaald. Dat is de nieuwste 1.21 versie met root toegang. Heb helaas niet zo snel een linkje voor je bij de hand, maar ik denk dat je met google of zoekfunctie op xda een eind komt...

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

mbroeders schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:42:
MRELynx, zoek even op "r6-desire-root-alt.zip". Ik heb hem van het xda forum vandaan gehaald. Dat is de nieuwste 1.21 versie met root toegang. Heb helaas niet zo snel een linkje voor je bij de hand, maar ik denk dat je met google of zoekfunctie op xda een eind komt...
Ha thanx man...Gevonden....

HTC Desire rooting guide!- If you have a bootloader version 0.75.xxxx or below AND a current ROM of 1.15.xxx.x or below - DOWNLOAD (http://www.mediafire.com/download.php?lwmnz2yifec) (MediaFire) / MIRROR (http://coblitz.codeen.org.../bravo/r6-desire-root.zip) (ROMraid / CoBlitz) - MD5: 28dd5acc4104bb49bd4b292cc8e8437c

- ONLY if the above download is not suitable - if you have a bootloader version 0.80.xxxx or below AND a current ROM of 1.21.xxx.x or below - DOWNLOAD (http://www.mediafire.com/download.php?zxyyyxotzzg) (MediaFire) / MIRROR (http://coblitz.codeen.org...vo/r6-desire-root-alt.zip) (ROMraid / CoBlitz) - MD5: eb2ed5bca1334cacd70e4720f5b29960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik wil vandaag gaan starten met het rooten en custom rom draaien op mijn Desire. Ik heb al een goldcard aangemaakt. Alleen snap ik hier het nut niet van, weet ook niet of ik dit wel goed heb gedaan Als ik er een custom rom op zet, zijn al mijn gegevens weg? Welke rom is aan te bevelen, ik snap eigenlijk weinig meer van! Wil gewoon een wat andere skin geven aan me telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:47
Nog even geduld en er is Sense op Froyo. Schijnt de officiele test van HTC te zijn met Froyo die gelekt is

http://www.youtube.com/watch?v=PEF-U_eBrEQ

[ Voor 21% gewijzigd door hopiconjo op 07-07-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ralph0603 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:26:
Ik wil vandaag gaan starten met het rooten en custom rom draaien op mijn Desire. Ik heb al een goldcard aangemaakt. Alleen snap ik hier het nut niet van, weet ook niet of ik dit wel goed heb gedaan Als ik er een custom rom op zet, zijn al mijn gegevens weg? Welke rom is aan te bevelen, ik snap eigenlijk weinig meer van! Wil gewoon een wat andere skin geven aan me telefoon.
Hoe dat zit met een goldcard weet ik niet, ik heb zelf geen branded Desire, maar wat betreft ROM-keuze.. dat is echt puur persoonlijk. Je moet kijken naar de features die de ROM-bakkers bieden. Overigens lijken veel ROMs op elkaar, en hebben ook velen dezelfde bugs.

Je kan natuurlijk gewoon een paar van de meest populaire ROMs proberen.

Edit: heeft iemand al eens de backup-features van Froyo geprobeerd? Het schijnt dat apps en bijbehorende app-data automatisch teruggezet kan worden, maar ik heb hier verder maar weinig concreets over gevonden. Google vermeldt het zelf ook wel, maar zegt niet wat je er precies mee kan doen. Heeft iemand dit, bijvoorbeeld na een wipe, al eens geprobeerd? Heb niet zoveel zin om het zelf te testen met een wipe, moet ik alles weer instellen :)
hopiconjo schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:54:
Nog even geduld en er is Sense op Froyo. Schijnt de officiele test van HTC te zijn met Froyo die gelekt is

http://www.youtube.com/watch?v=PEF-U_eBrEQ
Ja, zie nieuws: Custom rom maakt 720p-opnames op HTC Desire mogelijk :) De verwachting is dat udK op XDA de ROM vandaag of morgen uitbrengt.

[ Voor 37% gewijzigd door RoD op 07-07-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
RoD schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 17:12:

Edit: heeft iemand al eens de backup-features van Froyo geprobeerd? Het schijnt dat apps en bijbehorende app-data automatisch teruggezet kan worden, maar ik heb hier verder maar weinig concreets over gevonden. Google vermeldt het zelf ook wel, maar zegt niet wat je er precies mee kan doen. Heeft iemand dit, bijvoorbeeld na een wipe, al eens geprobeerd? Heb niet zoveel zin om het zelf te testen met een wipe, moet ik alles weer instellen :)
Ik kan je wel vertellen dat apps m'n apps automatisch terug zijn gezet na het flashen van een nieuwe rom (OpenDesire).
Of de app data is terug gezet kan ik weer niet vertellen omdat ik voor het flashen & wipen alleen m'n Nos teletekst & Nu.nl heb gebruikt.
Ik ben namelijk lekker wat roms aan het proberen dus ik stel eigenlijk niks in. OpenDesire v1.5 bevalt me nu prima. ;)
terrorvogel schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:45:
Heb je een rood driehoek? Zo ja lees hieronder;

Denk dat je custom recovery (clockwork recovery) beschadigd is... Geen probleem!! Zodra je de telefoon met rood driehoek in beeld hebt, druk dan "volume up" + "powerknop" in. Dan komt er een blauw menu tevoorschijn. In dit menu kan je "apply update.zip" kiezen. Nu zal clockwork recovery opnieuw worden geflasht en daarna kan je dus weer Open Desire rom erop zetten. Vergeet niet een nandroid backup te maken ;)

Beetje laat met reageren maar ik heb gisteren dus gwn m'n foon opnieuw geroot & update.zip geinstalleerd.
Draai nu OpenDesire v1.5 zal straks even v1.6 erop knallen :P
Toch nog bedankt ;)

[ Voor 31% gewijzigd door z0bin op 07-07-2010 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
-zie hier boven- :X

[ Voor 96% gewijzigd door z0bin op 07-07-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dik twee maanden geleden heb ik mijn unbranded Desire in gebruik genomen.
De tweede dag al heb ik 'm succesvol kunnen rooten. Uiteraard ook meteen geprobeerd om a2sd er op te zetten..maar dat faalde iedere keer opnieuw. Iedere keer bleef de telefoon hangen op het witte HTC-scherm. De animatie bleef uit.

Nu vandaag maar ns een nieuwe poging gewaagd. Wederom succesvol kunnen rooten met de TinyCore linux LiveCD. Vervolgens heb ik diverse handleidingen gevolgd om a2sd er op te zetten. Wederom hetzelfde probleem als twee maanden terug; het witte HTC-scherm, geen animatie ofzo. Ook niet na 20 minuten.

Ik heb geen idee meer wat ik fout doe. Ik maak geen gebruik van een Goldcard.
Dit is wat ik doe:
1 Na het rooten de r1-a2sd-dalvik-fresh-signed.zip op de SD-kaart gezet.
2 Vervolgens via RECOVERY (aangeroepen vanaf laptop, recovery-windows/linux.bat/sh) de .zip geflashed.
3 SD-kaart partitioneren (0MB swap, 512MB ext2, FAT32)
4 ext2 upgraden naar ext3
5 Reboot

Ook heb ik al geprobeerd om tussen stap 2 en 3 de SD-kaart te vervangen voor 'n andere. Ook geen resultaat.

Ziet iemand wat ik over het hoofd zie? Of is mijn Desire gewoon ongeschikt hiervoor ofzo.
Ik hoef geen custom rom; gewoon stock met a2sd is voor mij al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Pingelmonster schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:06:
Dik twee maanden geleden heb ik mijn unbranded Desire in gebruik genomen.
De tweede dag al heb ik 'm succesvol kunnen rooten. Uiteraard ook meteen geprobeerd om a2sd er op te zetten..maar dat faalde iedere keer opnieuw. Iedere keer bleef de telefoon hangen op het witte HTC-scherm. De animatie bleef uit.

Nu vandaag maar ns een nieuwe poging gewaagd. Wederom succesvol kunnen rooten met de TinyCore linux LiveCD. Vervolgens heb ik diverse handleidingen gevolgd om a2sd er op te zetten. Wederom hetzelfde probleem als twee maanden terug; het witte HTC-scherm, geen animatie ofzo. Ook niet na 20 minuten.

Ik heb geen idee meer wat ik fout doe. Ik maak geen gebruik van een Goldcard.
Dit is wat ik doe:
1 Na het rooten de r1-a2sd-dalvik-fresh-signed.zip op de SD-kaart gezet.
2 Vervolgens via RECOVERY (aangeroepen vanaf laptop, recovery-windows/linux.bat/sh) de .zip geflashed.
3 SD-kaart partitioneren (0MB swap, 512MB ext2, FAT32)
4 ext2 upgraden naar ext3
5 Reboot

Ook heb ik al geprobeerd om tussen stap 2 en 3 de SD-kaart te vervangen voor 'n andere. Ook geen resultaat.

Ziet iemand wat ik over het hoofd zie? Of is mijn Desire gewoon ongeschikt hiervoor ofzo.
Ik hoef geen custom rom; gewoon stock met a2sd is voor mij al genoeg.
Boot dat ding wel gewoon naar een gemodde firmware? Flash je wel eerst een mod naar je telefoon? Dit alles voordat je met die a2sd onzin begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Probeer eens te partitioneren vanuit de app ROM Manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:31:
Probeer eens te partitioneren vanuit de app ROM Manager.
Oke ik heb het volgende gedaan:
1. Telefoon opnieuw rooten, daarna opstarten met mijn 8GB SD
2. Uit de Market de ROM Manager gehaald en gekozen voor de optie "Partition SD". (deze app word overigens met root-rechten geinstalleerd, dus rooten is gelukt).

Telefoon start dan opnieuw op en begint de SD te formatteren..duurt +/- 1 min. Daarna start hij weer op in Android.

3. Telefoon uitgeschakeld.
4. SD vervangen voor 4GB model waar de r1-a2sd-dalvik-fresh-signed.zip op staat
5. Telefoon opgestart in RECOVERY (recovery-windows.bat).
6. Kiezen voor "Flash zip from SD" --> r1-a2sd-dalvik-fresh-signed.zip geflashed
7. Power Off
8. SD kaart vervangen voor de andere (gepartitioneerd met ROM M.)
9. Opstarten

Dus niks gewiped ofzo!
Ik zie wederom een wit scherm voor me met de groene HTC-tekst erop... even een kwartiertje rust nu

[ Voor 4% gewijzigd door Pingelmonster op 07-07-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Welke ROM heb je op dit moment draaien? flash anders eens een gewenste ROM die al standaard apps2sd ondersteund, en als je die succesvol hebt geflashed en deze ook goed opstart , dan zou je met rommanager je SD kaart kunnen partitioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
Mocht dus niks baten. Bijna 20 minuten later is het scherm nog steeds wit...
Ik ga de root weer opnieuw draaien zodat ik morgen iig een bruikbaar toestel heb.

Ik begrijp er niets van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pingelmonster schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:39:
Mocht dus niks baten. Bijna 20 minuten later is het scherm nog steeds wit...
Ik ga de root weer opnieuw draaien zodat ik morgen iig een bruikbaar toestel heb.

Ik begrijp er niets van!
Flash je nu eerst apps2sd en ga je dan partioneren? Heb ik dat goed begrepen?

Eerst partioneren en dan apps2sd flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Daar is ie dan, de beta-versie van Froyo voor de Desire, te installeren als custom ROM: klik. Ben benieuwd naar ervaringen. Het Flash-proces is wat anders en lijkt wat meer risicovol, dus ik wacht het even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 09:35
RoD schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 00:00:
Daar is ie dan, de beta-versie van Froyo voor de Desire, te installeren als custom ROM: klik. Ben benieuwd naar ervaringen. Het Flash-proces is wat anders en lijkt wat meer risicovol, dus ik wacht het even af :)
je vergeet nog te vermelden dat het een custom is van een geleakte htc-rom van froyo, dus inclusief sense :)
ik ben op dit moment alles nog aan het backuppen. Daarna ga ik hem flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
pina schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 00:30:
[...]

je vergeet nog te vermelden dat het een custom is van een geleakte htc-rom van froyo, dus inclusief sense :)
Deze Rom is oorspronkelijk voor de EVO.. Schijnt het wel te doen, maar zal waarschijnlijk ook vol met bugs zitten. (pin me er niet op vast, want dit heb ik ook maar gelezen op forums en zelf heb ik het niet getest!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Nu net effe geïnstalleerd en het loopt wel vlot. 720p recording werkt, kwaliteit is wel goed, maar framerate is nog vrij laag, zou wel rond 10-15fps draaien op dit moment. Voor de rest niet echt veel verschil precies. Scrollen binnen de stock contacts app gaat heel vloeiend. De bug in de app drawer, waarbij het einde van de lijst onderaan beetje schokt bij het scrollen, is er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

pina schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 00:30:
[...]

Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vannacht tijdens het werk ook even aan het testen geweest met de Froyo_HTC-sense. Met rommanager verloopt het flashen prima. Eerst een full-wipe, dan de radio geflashed en meteen erna de rom. Binnen 10 minuten stond ie erop.

Snelle conclusie.

Werkt naar behoren.

720P. FMradio met rds. Sommige door mij gekochte aangeschafte apps niet in de market. Linpackscore 36-39. Na rom-install zo n 75MB over intern. Zelf geïnstalleerde apps makkelijk naar de sd-kaart te verplaatsen [kan ze alleen niet op de sdkaart vinden?! Iemand?!] Wifi-hotspot werkt prima. Alleen 3G en Hsdpa voorzover in kon constateren.[ misschien de radio?!]

Komende nacht ga ik nog even verder met testen en prutsen. Ben nu weer even terug naar de config zoals ik m had.

Vooralsnog niets mis met deze build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:12
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 04:35:
Vannacht tijdens het werk ook even aan het testen geweest met de Froyo_HTC-sense. Met rommanager verloopt het flashen prima. Eerst een full-wipe, dan de radio geflashed en meteen erna de rom. Binnen 10 minuten stond ie erop.

Snelle conclusie.

Werkt naar behoren.

720P. FMradio met rds. Sommige door mij gekochte aangeschafte apps niet in de market. Linpackscore 36-39. Na rom-install zo n 75MB over intern. Zelf geïnstalleerde apps makkelijk naar de sd-kaart te verplaatsen [kan ze alleen niet op de sdkaart vinden?! Iemand?!] Wifi-hotspot werkt prima. Alleen 3G en Hsdpa voorzover in kon constateren.[ misschien de radio?!]

Komende nacht ga ik nog even verder met testen en prutsen. Ben nu weer even terug naar de config zoals ik m had.

Vooralsnog niets mis met deze build.
Goed om te horen. Can't wait!

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 15:51

Kwastie

Awesomeness

Misschien een stomme vraag maar: Wat is precies een "radio" update? en waarom zou je hem willen updaten? (en is het verplicht? want ik lees dat het gevaarlijk kan zijn..)

Ik kon dit niet vinden, misschien een idee om dit ook in de TS te zetten

[ Voor 21% gewijzigd door Kwastie op 08-07-2010 09:05 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
@ Heppieboeddah: heb je eerst de radio geflashed en daarna ROM? Volgens de handleiding moest namelijk eerst de ROM dan pas de Radio. AP2SD werkt onder Spareparts heb ik gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik flash roms en radios gewoon in willekeurige volgorde elke keer.
Bij mijn weten hebben de custom roms geen radio en dus zou dat niet uit mogen maken.

Toch?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Zou best kunnen werken maar omdat bij ROM deze instructie stond dacht ik dat dit ook de volgorde was

Step 1 - Rom Installation

* a. Enter recovery (press volume down then - keeping it pressed - press power button) and make all the WIPES available, with the procedure you like the most.
* b. After WIPES have been done, use Fakeflash to install ROM file on your SD card.
After installation procedure is over, reboot your phone (first reboot will take some time to complete, do nothing meanwhile).
After first boot, complete first time phone configuration skipping all unnecessary steps (like network, accounts and the like - you will have time setup everything later on).
* Shut down the phone.

Step 2 - Radio Installation

* Switch on the phone entering recovery (again, volume down + power)
* Use fakeflash to make all wipes available, and when you are done, install file on sd card: RadioUpdate.zip. The install will be blazingly fast (less than 3 seconds).
* Using back button, go to main menu and reboot your phone.
At this point, slowly and gently lean your phone on a flat surface (an altar would be an excellent choice) and start praying (it always helps....), while imagining our grinning faces......
Your device will execute several operations, and reboot more than once.
Do NEVER TOUCH it - NEVER.
If you find yourself alone, riding in the green fields with the sun on your face, and you phone boots into Sense, do not be troubled. For you are in Elysium, and you're already done with the installation!
On the other side, if you find yourself alone, and also twelve sexyually aroused virgins appear around you, do not be trubled. For you didn't follow the procedure and your phone is already dead....
At this point, you can follow the normal setup procedure as you wish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Kwastie schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:05:
Misschien een stomme vraag maar: Wat is precies een "radio" update? en waarom zou je hem willen updaten? (en is het verplicht? want ik lees dat het gevaarlijk kan zijn..)

Ik kon dit niet vinden, misschien een idee om dit ook in de TS te zetten
Radio heeft dus NIETS te maken met de FM radio waar de Desire over beschikt.
Radio heeft betrekking op het gsm/gprs/hspda deel van je telefoon en is (meestal) niet verplicht om te updaten.
Updaten kan betekenen dat je betere ontvangst hebt, maar ik lees her en der ook over meer batterij verbruik bij sommige radio's.
Gevaarlijk heb ik nog niet gelezen, maar ach..flashen e.d. is nooit geheel zonder risico :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

hopiconjo schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 10:42:
For you didn't follow the procedure and your phone is already dead....
Hmmz...misschien bij deze wel dan...

[ Voor 81% gewijzigd door albino71 op 08-07-2010 10:58 . Reden: wat ingekort ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Gisteren ook maar begonnen met het rooten van de Desire en tot slot rom manager erop gezet, Alleen vraag ik me af of het nu beter is om gelijk al OpenDesire 1.6 erop te zetten aangezien dat een prerelease is of is het beter om 1.5 erop te zetten?

Tot slot,
Ik lees ook veel over partioneren nu heb ik dat gedaan met Rom manager alleen is dat nodig als je gebruik maakt van OpenDesire of is Fat32 al voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen de [Froyo] DJ DROID v1.0-R1 BETA - with HTC Sense - HD 720p - base 2.04 ROM geplaatst... en ik moet zeggen dat ik er zéér over te spreken ben. Wat een snelheidsverschil zeg tov 2.1, en alles werkt (tot nu toe) als een tierelier. Wat ik een geweldige toepassing vind is de "Car Panel". Ideaal en zó makkelijk bereikbaar. Heeft Footprints, Navigatie, Voice search, View Map, Search en Make a call als 6 start iconen. Hedenmorgen de Navigatie gebruikt en was 100% perfect. TOP! Ook de Wi-Fi Hotspot werk als een trein.

Volgens de guide zou er een (extra) app bij zitten die al je apps naar de sdcard zou zetten.. die heb ik helaas niet kunnen vinden. (nu is daar uiteraard wel een vervanger voor, maar ik was even benieuwd).

Ben ook benieuwd naar jullie bevindingen... (ik ben uitermate tevreden!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb gehoord dat het installatieproces zoals die hierboven staat eigenlijk gewoon overbodig is, en dat mensen beide roms (radio + gewone rom) gewoon via ROM Manager hebben geïnstalleerd. Heeft iemand dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cristallx
  • Laatst online: 23-04-2022
Ik heb deze rom er ook op sinds gisteren, wat mij ook vooral opvalt is dat de geluidskwaliteit van de speaker bij het afspelen van muziek stukken beter is.
Nog mensen die dit kunnen bevestigen ?

Verder prachtige rom, nog geen problemen gezien. Top !!!
@ Devil-D
Volgens de guide zou er een (extra) app bij zitten die al je apps naar de sdcard zou zetten.. die heb ik helaas niet kunnen vinden. (nu is daar uiteraard wel een vervanger voor, maar ik was even benieuwd).
Kijk eens goed tussen alle applicatie's, staat een icoontje tussen "setinstalllocation".

Mvg.
Cristallx

Blijft ze eindelijk slapen , slaapt ze ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:38:
Vanmorgen de [Froyo] DJ DROID v1.0-R1 BETA - with HTC Sense - HD 720p - base 2.04 ROM geplaatst... en ik moet zeggen dat ik er zéér over te spreken ben. Wat een snelheidsverschil zeg tov 2.1, en alles werkt (tot nu toe) als een tierelier. Wat ik een geweldige toepassing vind is de "Car Panel". Ideaal en zó makkelijk bereikbaar. Heeft Footprints, Navigatie, Voice search, View Map, Search en Make a call als 6 start iconen. Hedenmorgen de Navigatie gebruikt en was 100% perfect. TOP! Ook de Wi-Fi Hotspot werk als een trein.

Beschikt die ROM over Nederlands als taal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
rodie83 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:42:
[...]

Beschikt die ROM over Nederlands als taal?
Jup :) Ik draai hem ook in Nederlands :D Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik lees over onverklaarbare reboots (ook tijdens bellen enzo)...dat kan ik minder goed gebruiken moet ik zeggen.
Iemand al last van gehad?

NL taal zit inmiddels in meer FroYo roms, o.a. OpenDesire.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cristallx
  • Laatst online: 23-04-2022
Hier nog geen enkele reboot gehad .....

Mvg.
Cristallx

Blijft ze eindelijk slapen , slaapt ze ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
albino71 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:55:
Ik lees over onverklaarbare reboots (ook tijdens bellen enzo)...dat kan ik minder goed gebruiken moet ik zeggen.
Iemand al last van gehad?

NL taal zit inmiddels in meer FroYo roms, o.a. OpenDesire.
ROM draait hier perfect, fucking snel en nog geen enkele reboot gehad :) Ik verwacht dus niet echt dat je problemen gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Stel ik wil deze rom ook uitproberen en doe ook dan de radio leaked update kan ik dan mocht ik toch een andere rom willen uitproberen ook de radio rom zonder problemen downgraden naar een lagere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hmmm.klinkt overtuigend en interessant :)
Mabili schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:07:
Stel ik wil deze rom ook uitproberen en doe ook dan de radio leaked update kan ik dan mocht ik toch een andere rom willen uitproberen ook de radio rom zonder problemen downgraden naar een lagere versie?
Yep...

[ Voor 6% gewijzigd door albino71 op 08-07-2010 14:12 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:47:
[...]

Jup :) Ik draai hem ook in Nederlands :D Ideaal!
Geldt dit ook voor de Market en GMail applicatie? Die waren de laatste keer dat ik checkte bij OpenDesire 1.5 nog Engels.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
BastiaanN schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:13:
[...]

Geldt dit ook voor de Market en GMail applicatie? Die waren de laatste keer dat ik checkte bij OpenDesire 1.5 nog Engels.
Market en Gmail zijn nog wel in het Engels helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hopiconjo schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 10:07:
@ Heppieboeddah: heb je eerst de radio geflashed en daarna ROM? Volgens de handleiding moest namelijk eerst de ROM dan pas de Radio. AP2SD werkt onder Spareparts heb ik gelezen
Inderdaad, ik heb eerst de radio geflashed en toen de rom. Met rommanager is het zo gebeurd. Heb nu wel weer de oude radio teruggeflashed omdat de geadviseerde radio bij mij niet genoeg 'balkjes' gaf en er regelmatig geen verbinding was. Het flashen van de radio is dus niet echt noodzakelijk. Is dus wel noodzakelijk, kom erachter dat anders de camcorder niet werkt. Spontane reboot. Apps2sd zit geïntegreerd in de rom.

Vannacht maar weer even verder prutsen met die rom en wat meer testen.
RoD schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:41:
Ik heb gehoord dat het installatieproces zoals die hierboven staat eigenlijk gewoon overbodig is, en dat mensen beide roms (radio + gewone rom) gewoon via ROM Manager hebben geïnstalleerd. Heeft iemand dat al geprobeerd?
Ja, ik.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Uhm, ligt het aan mij of staat er een foutje in de ts?
In het command prompt/terminal typ je afhankelijk van je OS 'step2-windows.bat', './step2-mac.sh' or './step2-linux.sh'. Stap 2 wordt nu uitgevoerd.
In de hele .zip is geen step2 bestand te vinden... Wat moet ik dan doen? fastboot-windows.bat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:51
Step2 is vanaf r6 of r7 niet meer nodig als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Slurpgeit schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:39:
Step2 is vanaf r6 of r7 niet meer nodig als ik het goed heb.
Oke, maar wat moet ik dan wel doen? Want ik kan dus niet in het recovery menu komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:52:
[...]

Flash je nu eerst apps2sd en ga je dan partioneren? Heb ik dat goed begrepen?

Eerst partioneren en dan apps2sd flashen
Nee hoor:
1. Rooten
2. 8GB-kaart partitioneren met de ROM Manager
3. 'Spare-SD' met r1-a2sd-dalvik-fresh-signed.zip erop in de telefoon
4. Opstarten in Recovery
5. Flash zip from SD
6. Power off
7. Geheugenkaart vervangen voor de gepartitioneerde 8GB-kaart
8. Opstarten

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Yes het rooten is gelukt. Om in het recoveryschermpje te komen zonder step2 volume-up ingedrukt houden en dan powerknop.
Nu A2SD
Pingelmonster schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:47:
[...]

Nee hoor:
1. Rooten
2. 8GB-kaart partitioneren met de ROM Manager
3. 'Spare-SD' met r1-a2sd-dalvik-fresh-signed.zip erop in de telefoon
4. Opstarten in Recovery
5. Flash zip from SD
6. Power off
7. Geheugenkaart vervangen voor de gepartitioneerde 8GB-kaart
8. Opstarten

Zie ik iets over het hoofd?
2 het partitioneren, volgens de ts moet dat via recovery en dan de partitioning optie, maar die staat er niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Froyo van DJ Droid deed het goed maar ik dacht laat ik eens mijn sd card geheel omzetten naar Fat32..
Begon vanaf punt 9 (TS) en gaat het met r6 riskfreeroot van Paul mis. Was bezig mijn SD kaart aan te passen en over te gaan naar alleen fat32 en deed een poging vanaf punt 9 (TS) en ik kan wel in de recovery scherm komen maar zie dan geen sd card opties staan of de Green recovery scherm).
(Start de Desire met de terug knop en power knop - Bootloader - Recovery, Vervolgens de rode driehoek met uitroepteken op het scherm te zien. > Volume up en de power knop dan kom ik in de recovery menu)

Maak ik nou gebruik van Rom manager dan kan ik volgens mij niet EXT op 0 zetten. Dus maar een poging gewaagd met 'step1-windows.bat' Dat had ik met mijn domme kop dus beter niet kunnen doen 8)7 want nu kan ik weer opnieuw beginnen aangezien r6 riskfreeroot er weer op staat |:( Maar goed was is nou de beste manier om vanaf r6 toch je sd card te kunnen partitioneren en of aan te passen zodat de EXT en SWAP worden opgeheven? en hoe kom ik op de juiste manier in de recovery mode die ook in de TS vermeld staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 12:04
Ik heb met de native 2.2 A2SD van DJ DROID altijd te weinig ruimte in mijn telefoongeheugen :? Dacht dat dit juist over was, maar niets blijkt minder waar. Geef mij maar de good old A2SD+, want daarbij werkt het wel gewoon. Zit het verschil hem in de user-cache, die in A2SD+ gewoon op je ext3 komt of iets?

[ Voor 27% gewijzigd door Kastermaster op 08-07-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kastermaster schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:27:
Ik heb met de native 2.2 A2SD van DJ DROID altijd te weinig ruimte in mijn telefoongeheugen :? Dacht dat dit juist over was, maar niets blijkt minder waar. Geef mij maar de good old A2SD+, want daarbij werkt het wel gewoon. Zit het verschil hem in de user-cache, die in A2SD+ gewoon op je ext3 komt of iets?
Werkt idd niet echt lekker. Als je apps naar de sd verplaatst wordt er op de sd een dir aangemaakt .android_secure. Daar staan de apps in. Maar het lijkt erop dat veel data gewoon nog op het telefoongeheugen blijft staan. Op enig moment zijn sommige widgets ook niet meer beschikbaar na een reboot. Ik neem aan dat vele apps door de devs nog niet echt geschikt gemaakt zijn voor froyo.

Ik hoop ook op een FroyoSense met root en de oldschool apps2sd.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Moet je voor Apps2SD eerst een custom ROM geinstalleerd hebben? Want ik heb mijn desire wel geroot maar ik kan geen guide vinden die geen opties noemt die niet in mijn recovery menu zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Probleem met partities gelukkig kunnen oplossen door de stappen van AM Desire Recovery v1.1 te volgen.
Nu wel de bekende groen kleurige recovery menu zo leer je steeds meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
Oke, ik heb nu DeFroST 2.0 (08-07-2010 | FRF91 | Camcorder 800x480| ECHO FIXED| A2SD+) er op gezet.
Dit werkt wel. Ik heb via Spare Parts aangezet dat App2sd default op External installeert maar ik vraag me af of het werkt... kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 00:07
Pingelmonster schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:55:
Oke, ik heb nu DeFroST 2.0 (08-07-2010 | FRF91 | Camcorder 800x480| ECHO FIXED| A2SD+) er op gezet.
Dit werkt wel. Ik heb via Spare Parts aangezet dat App2sd default op External installeert maar ik vraag me af of het werkt... kan iemand dat bevestigen?
Ik kan bevestingen dat dit iniedergeval op 1.8 werkt. Maar app2sd froyo is niet zoals je gewend bent, hij zet niet de complete app op de sd kaart maar bepaalde delen. Zo gaat Flash bijv. van 10 mb naar 7mb op je sd kaartje en earth gaat bijv van 20 naar 16mb.

Opzich vind ik het wel fijn werken, maar bij erg grote apps moet ik nog zien of het niet te weinig op de SD kaart zet, ik heb het nog niet getest met games dus daar kan ik niks over zeggen.Trouwens als je op external als default heb gezet, als er al apps opstonden moet je deze eerst nog moven naar je sd card.

Verder heb ik het probleem dat de icoontjes bij je apps op homescreen de eerste keer er nog niet staan aangezien de sd card laat gemount word, ik los dit op door ADW 1e keer bij boot te FC zodat ie alles laad.

Dus er is nog ruimte voor verbetering ;)

[ Voor 18% gewijzigd door GrandDestroyer op 08-07-2010 20:07 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20

Draai deze rom nu ook na jou enthousiasme....maar mis de nederlands spellingscontrole wel een beetje tijdens het typen van een sms...... is deze ook handmatig toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 00:07
De taal instelling veranderen in het keyboard en anders de modded HTC keyboard van xda plukken, deze heeft zeker NL spellingscontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

http://cookandroid.com/
Een website waarop je je eigen ROM samen kunt stellen. Erg gaaf :) Maakt het allemaal wel wat makkelijker. Helaas nog in beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb sinds de nieuwe radio die bij DJDroid zat last dat mijn accelerometer niet meer werkt :| Zelfs niet na een wipe of herflash :| Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Want dit is erg irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
RoD schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 02:03:
http://cookandroid.com/
Een website waarop je je eigen ROM samen kunt stellen. Erg gaaf :) Maakt het allemaal wel wat makkelijker. Helaas nog in beta.
Hey die site werd volgens mij aangekondigd op XDA pas geleden.

Ik ben trouwens even terug naar defrost, omdat opendesire even wat trager is in de ontwikkeling. Onze landgenoot "riichardtrip" heeft er echt wat moois van gemaakt al! Werkt erg lekker moet ik zeggen, nog geen quircks tegengekomen.
Ik zie alleen zijn blackbarmod niet meer, is hij daarmee gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:52
Beste medetweakers,

Ik heb een vraagje. Het is mij onduidelijk of je persé een goldcard moet maken van je SD-kaart? Ik heb een Desire van Hi.

Sorry als het al eerder in dit topic is gevraagd maar ik kom er even niet uit (wegens tegenstrijdige berichten)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina

heb hem ook geïnstalleerd en draait wel vrij stabiel, maar vond niet echt een reden om die erop te houden en mijn 2.1 Modaco eraf te gooien. En sneller, ik weet niet hoor, het scrollen in de app drawer geeft nog altijd diezelfde bug (framedrops op het einde vd lijst) en het scrollen in de lijst sms'en in de standaard app gaat nog altijd niet vloeiend. De test van linpack wezen wel op 38 megaflops, wat natuurlijk sterk is. Maar wat ben je met die snelheidswinst als je er zelf niks van merkt...?

Voorlopig zie ik nog geen reden om die 2.2 te gebruiken. Als 720p recording aan 30fps draait, zie ik wel een reden om het te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Volkan1984 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:40:
Beste medetweakers,

Ik heb een vraagje. Het is mij onduidelijk of je persé een goldcard moet maken van je SD-kaart? Ik heb een Desire van Hi.

Sorry als het al eerder in dit topic is gevraagd maar ik kom er even niet uit (wegens tegenstrijdige berichten)..
Je moet een goldcard gebruiken als je telefoon branded is. Als je je telefoon bij je Hi abbonement hebt gehaald zal dat waarschijnlijk wel zo zijn, maar om zeker te zijn moet je het zelf even controleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:52
@ lcyzer, dank je voor je snelle antwoord. Ik ga er nog eens naar kijken. Ik wil mijn Desire wel rooten maar ben bang dat het verkeerd gaat. Heb ook mijn BB al moeten opsturen doordat er iets fout ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijpie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:55
Zo, weer een sd card partitie probleem.

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat het partitioneren van m'n sd card niet helemaal gelukt is.

Het flashen van de Pay rom gaat zonder problemen, maar als ik de Modaco 2.1 rom er op wil zetten krijg ik foutmeldingen.

Dus even de live cd van Gparted wezen branden (gebruik de fake-flash recovery) en opgestart. Ik zie dus nu wel dat m'n Fat32 partitie van ca. 3.7 gig is verminderd naar 3.2 gig maar in Gparted zie ik maar 1 unallocated partitie van 3.2 GB. Er is dus een partitie van ca. 500 MB op de sd card aanwezig maar onzichtbaar.

Is het zowiezo wel mogelijk om de sd card over USB te partitioneren of heb ik een cardreader nodig? En hoe krijg ik gparted weer de volledige 4GB beschikbaar of zichtbaar?

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die DJDroid draaien, er is een update beschikbaar waarbij de apps nu oldschool weer op de ext2/3 terechtkomen! Je interne geheugen is dan weer zo.n 125MB.

Linkje

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=721447

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ik draai nu de FroyoSenseV1, en heb nergens problemen mee, geheugen loopt op 160-190 vrij, en alles draait soepel, behalve voice search, en meer widgets downloaden...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:04
Icyzer schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:26:
[...]

Je moet een goldcard gebruiken als je telefoon branded is. Als je je telefoon bij je Hi abbonement hebt gehaald zal dat waarschijnlijk wel zo zijn, maar om zeker te zijn moet je het zelf even controleren...
Hoe controleer je eigenlijk of je telefoon branded is? Ik heb een toestel van iemand overgenomen namelijk. Deze is via een Bel Company/Phonehouse aangeschaft bij een nieuw abonnement.
FW versie 1.21.405.2 draait erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AgoNitE schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:52:
[...]

FW versie 1.21.405.2 draait erop.
Dat is een non-branded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:03
RoD schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:41:
Ik heb dit ook gedaan. Eerst geroot via de bekende methode, vervolgens Rom Manager uit de market geinstalleerd. De juiste rom gedownload van xda en op sd kaart geplaats. ClockWorkMod recovery geinstalleerd vanuit de Rom Manager en klaar is kees.

Vooraf had ik echt verwacht dat het een tijdrovend klusje zou worden, maar het stelt echt heel weinig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Paul van Modaco heeft ook zijn nieuwe ROM net uit. Ga deze morgen erop zetten. Heeft iemand hem al draaien en zo ja wat zijn daar de ervaringen mee?

http://android.modaco.com...o-frf85-frf91-with-sense/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Paul heeft dus zijn rom ook gebaseerd op de Froyo-leak. Ik zie daarbij niet staan dat je een nieuwe radio-versie moet installeren. Heeft hij die ingebakken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
als ik kijk naar zijn online kitchen staat helemaal rechts onderin de keuze voor nieuwe radio. Snap niet waarom je hierbij keuze hebt en zo a zo hoe kom je aan die rom als geen premium member bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als je de nieuwe radio niet installeert heb je geen 720P-videorecording volgens mij. Ik zit zelf nog een beetje te twijfelen of ik een Sense-ROM moet installeren. Ben inmiddels ook wel gehecht geraakt aan Launcher Pro, en dan heeft het niet veel zin om naar een Sense-ROM te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
RoD schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 01:24:
Als je de nieuwe radio niet installeert heb je geen 720P-videorecording volgens mij. Ik zit zelf nog een beetje te twijfelen of ik een Sense-ROM moet installeren. Ben inmiddels ook wel gehecht geraakt aan Launcher Pro, en dan heeft het niet veel zin om naar een Sense-ROM te flashen.
Welke rom gebruik jij op dit moment als ik dat vragen mag?

Ben nu zelf sinds gisteren de Sense 2.2 Froyo rom aan het uitproberen en op zich werkt het wel aardig maar ook hier gaat de accu wel best snel leeg. Het klopt trouwens inderdaad dat je een radio update moet doen zodat je gebruik kunt maken van 720P maar verwacht er niet teveel van aangezien het niet super scherp is.
Daarbij heeft de camera ook een bug zo moet je de wite balance niet op auto laten staan anders heb je in combinatie met de flitser een groene waas over je foto.
Pagina: 1 ... 13 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.