[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.590 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mabili schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 03:23:
[...]

Welke rom gebruik jij op dit moment als ik dat vragen mag?
Ik gebruik OpenDesire 1.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Ik ben van plan mijn Desire te gaan rooten. Kan ik dat het beste doen met de manier die in de TS staat, of is er een nieuwere manier? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

kavish schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 13:37:
Ik ben van plan mijn Desire te gaan rooten. Kan ik dat het beste doen met de manier die in de TS staat, of is er een nieuwere manier? :)
In de TS staat een oude manier beschreven, maar als je het linkje volgt kom je automatisch bij de nieuwste versie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 14:02:
[...]

In de TS staat een oude manier beschreven, maar als je het linkje volgt kom je automatisch bij de nieuwste versie uit.
Uhm, welk linkje?

En een vraag die al veel vaker gesteld is: moet ik een goldcard maken om een t-mobile desire te rooten die wel gewoon simlockvrij is? :?

Zie nl. op veel verschillende fora verschillende antwoorden, bv. dat je er geen nodig hebt al sie simlockvrij is e.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:36
als je twijfelt doe je het toch gewoon? kan geen kwaad verder.

edit:
als tie branded is, heb je dus een goldcard nodig, dat heeft niks te maken met simlock vrij ja/nee. (mijn vodafone desire is ook simlock vrij, maar had wel een goldcard nodig)

[ Voor 60% gewijzigd door arjen9551 op 10-07-2010 16:29 ]

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjen9551 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 16:28:
als je twijfelt doe je het toch gewoon? kan geen kwaad verder.

edit:
als tie branded is, heb je dus een goldcard nodig, dat heeft niks te maken met simlock vrij ja/nee. (mijn vodafone desire is ook simlock vrij, maar had wel een goldcard nodig)
Ben nu een uurtje of drie bezig met rooten. Heb een goldcard gemaakt.
Maar de verschillende guides werken niet. Ik heb een T-mobile simlockvrije desire met bootloader 0.75 en firmware 1.15.xx.

Welke methode moet ik nu gebruiken? R5 of R6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 19:35:
[...]

Ben nu een uurtje of drie bezig met rooten. Heb een goldcard gemaakt.
Maar de verschillende guides werken niet. Ik heb een T-mobile simlockvrije desire met bootloader 0.75 en firmware 1.15.xx.

Welke methode moet ik nu gebruiken? R5 of R6?
deze, R6 dus... Goed de eerste post lezen, zorgen dat je de goede bestanden download uit die post, dan moet het lukken :)

[ Voor 8% gewijzigd door djjef85 op 10-07-2010 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:03
RoD schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 01:24:
Als je de nieuwe radio niet installeert heb je geen 720P-videorecording volgens mij. Ik zit zelf nog een beetje te twijfelen of ik een Sense-ROM moet installeren. Ben inmiddels ook wel gehecht geraakt aan Launcher Pro, en dan heeft het niet veel zin om naar een Sense-ROM te flashen.
Mijn ervaring is dat je de radio update sowieso nodig hebt, niet alleen voor 720P. Met DJDROID (zonder radio update) kreeg ik bij elke video resolutie een reboot. Na de radio update kon ik prima video opnemen.

Trouwens met deze rom kon ik ook geen copy protected apps uit de market downloaden (zoals bijvoorbeeld NOS Teletekst). In deze post staat wat je moet doen. De attachment moet je even flashen en dan kun je weer gewoon copy protected apps vinden in de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djjef85 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 19:53:
[...]

deze, R6 dus... Goed de eerste post lezen, zorgen dat je de goede bestanden download uit die post, dan moet het lukken :)
Oke, ga ik hem nog een keer proberen. Klopt het dat allebei de links die er boven staan van de te downloaden bestanden, van hetzelfde pakketje zijn? R6 dus..

Heb ook mn goldcard opnieuw gemaakt. Hoe kun je controleren of ie goed is?

Thanx (alvast) voor de info.

Edit: Eindelijk gelukt, echter niet met de r6-methode maar met de r5.

Andere vraag: welke FroyoROM met sense is stabiel en heeft een goede batterijduur?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:51
Heeft iemand OpenDesire 1.6 al getest? Hij is sinds vanavond final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 20:35:
[...]

Edit: Eindelijk gelukt, echter niet met de r6-methode maar met de r5.

Andere vraag: welke FroyoROM met sense is stabiel en heeft een goede batterijduur?
Mooi dat het eindelijk gelukt is, wel raar dat r6 niet werkte, maar who cares :)

FroyoROMs heb ik zelf nog geen ervaring mee. Ik lees dat veel mensen zeer tevreden zijn met OpenDesire. Ik zou echter even wachten met 1.6 aanzien sommige mensen het probleem schijnen te hebben dat hij netwerk uitgaat wanneer ze het scherm uitzetten (anderen hebben er weer geen last van, maar ik zou even wachten tot Adam er goed naar gekeken heeft). EDIT: er schijnt al een fix te zijn, zelf wacht ik liever tot een nieuwe versie waar de fix in verwerkt zit. EDIT2: in 1.6a zit de fix ingebakken

[ Voor 12% gewijzigd door djjef85 op 11-07-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djjef85 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 23:53:
[...]

Mooi dat het eindelijk gelukt is, wel raar dat r6 niet werkte, maar who cares :)

FroyoROMs heb ik zelf nog geen ervaring mee. Ik lees dat veel mensen zeer tevreden zijn met OpenDesire. Ik zou echter even wachten met 1.6 aanzien sommige mensen het probleem schijnen te hebben dat hij netwerk uitgaat wanneer ze het scherm uitzetten (anderen hebben er weer geen last van, maar ik zou even wachten tot Adam er goed naar gekeken heeft). EDIT: er schijnt al een fix te zijn, zelf wacht ik liever tot een nieuwe versie waar de fix in verwerkt zit.
Thanx. Step1 kreeg ik wederom een 'failed' in het lijstje staan. Toen heb ik m nog een keer gedaan, en toen deed ie het. Moet wel zeggen, m'n Hero was sneller geroot.
Heb er nu de meest recente stock-rom op staan, met root. Eerste ven aankijken hoe de FROYO-roms zich ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:03
Ik zag gisteravond dat OpenDesire 1.6 uit was en ik heb hem meteen geinstalleerd.
Hij draait tot nog toe lekker en ik ondervind geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 09:04
En hoe staat het met het energie verbruik bij 1.6?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:14

BPP

Een aantal weken geleden was er een berichtje van iemand op Twitter dat er een simpele methode zou komen om je Desire te rooten. Die is er niet gekomen ofwel?

Ik wil dus ook mijn Desire rooten om programmas op te slaan op mijn geheugenkaart. Maar ik wil echt puur A2SD hebben. Welke methode raden jullie mij aan?

[ Voor 33% gewijzigd door BPP op 11-07-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:01

Ibex

^^ met stom.

Zo, even mijn desire geroot met de beschrijvingen zoals in de tutorial van xda. Dit zou de R5 methode moeten zijn.

Ik moet zeggen; erg gemakkelijk. Een paar keer rebooten, ondertussen 2 batfiles uploaden en done. Dan nog even een reboot voor de fake-flash en dan lekker met rom manager opendesire erop pleuren :).

Nu bedenk ik me net dat ik de radio updaten ben vergeten. Ik zie net hier in de OP hoe ik dit moet doen, maar men adviseert mij om radio 5.x te flashen, maar deze kan ik niet vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Ibex op 12-07-2010 07:23 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Ibex schreef op maandag 12 juli 2010 @ 07:17:
Nu bedenk ik me net dat ik de radio updaten ben vergeten. Ik zie net hier in de OP hoe ik dit moet doen, maar men adviseert mij om radio 5.x te flashen, maar deze kan ik niet vinden.
Je kunt hem hier vinden:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=687464

Draai zelf nu ook OpenDesire 1.6a, eens kijken hoe mijn batterij het doet vandaag.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Ik probeer de defrost rom 2.0c te downloaden via mijn telefoon (met defrost rom 2.0b), maar elke keer krijg ik file type is not supported als ik die zip wil downloaden. De statusbar mod kan ik echter wel downloaden, ook een zip bestand. Ik snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-TheNose- schreef op maandag 12 juli 2010 @ 09:31:
Ik probeer de defrost rom 2.0c te downloaden via mijn telefoon (met defrost rom 2.0b), maar elke keer krijg ik file type is not supported als ik die zip wil downloaden. De statusbar mod kan ik echter wel downloaden, ook een zip bestand. Ik snap er niks van.
Corrupt bestand? Probeer anders via de pc naar je telefoon te kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 09:35:
[...]

Corrupt bestand? Probeer anders via de pc naar je telefoon te kopiëren.
Tsja, ik zit op mijn werk en wil die rom gewoon via mijn telefoon updaten, zoals ik al zovaak gedaan heb. Via mijn pc gaat het natuurlijk wel, maar dat wil ik dus niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gister van 1.5 naar 1.6a gegaan, en de nieuwe radio geïnstalleerd. So far so good. Ben blij dat Facebook-synchronisatie eindelijk werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Iemand hier CM6 RC1 al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet de SD card persé geformat worden? Ik zou namelijk niet weten hoe ik dit moet doen op mijn laptop aangezien ik hem daar niet in kan stoppe of iets dergelijks. Of kan ik het ding formatten terwijl het in de telefoon zit? Dat lijkt me namelijk nogal sterk.

Verder ben ik een beetje bang aangelegd met dit soort dingen en ben ik nu dus ontzettend aan het twijfelen of ik wel moet rooten. Ik wil heel graag een custom Froyo rom, maar aan de andere kant wil ik niet het risico lopen dat ik mijn telefoon op de een of andere manier beschadig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:49:
Moet de SD card persé geformat worden? Ik zou namelijk niet weten hoe ik dit moet doen op mijn laptop aangezien ik hem daar niet in kan stoppe of iets dergelijks. Of kan ik het ding formatten terwijl het in de telefoon zit? Dat lijkt me namelijk nogal sterk.

Verder ben ik een beetje bang aangelegd met dit soort dingen en ben ik nu dus ontzettend aan het twijfelen of ik wel moet rooten. Ik wil heel graag een custom Froyo rom, maar aan de andere kant wil ik niet het risico lopen dat ik mijn telefoon op de een of andere manier beschadig.
Sd-kaart kan je in de telefoon formatteren door naar SD -en telefoongeheugen te gaan bij instellingen.
Je kan m ook formatteren door je mobiel met usb op laptop aan te sluiten (mobiel instellen als mobiele opslag) en dan rechtermuisknop op Verwisselbare schijf en formatteren kiezen. (wel fat32 als je Froyo wil gaan gebruiken)
Ik heb m zaterdag geroot. Heeft wel ff geduurd voor het lukte, maar de guide aan het begin van dit topic werkt wel.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:20:
[...]

Sd-kaart kan je in de telefoon formatteren door naar SD -en telefoongeheugen te gaan bij instellingen.
Je kan m ook formatteren door je mobiel met usb op laptop aan te sluiten (mobiel instellen als mobiele opslag) en dan rechtermuisknop op Verwisselbare schijf en formatteren kiezen. (wel fat32 als je Froyo wil gaan gebruiken)
Ik heb m zaterdag geroot. Heeft wel ff geduurd voor het lukte, maar de guide aan het begin van dit topic werkt wel.

Succes.
Ah, super bedankt! Dan ga ik hem zo maar eens naar fat32 formatten. Ben van plan DeFroST te gaan gebruiken. Ziet er voor mij uit als de meest complete ROM. Nu maar hopen dat het rooten en het flashen allemaal meteen lukt. Ik ga de r6 methode van Modaco gebruiken puur omdat er daar bijstaat dat het riskfree is, hehe.

*EDIT* Noobvraag: Is het wel mogelijk om met de r6-methode een custom rom te instaleren? Als ik het namelijk zo lees kom je bij de r5-methode op een heel andere manier in recovery terecht (Namelijk een .bat openen). Bij r6 is dit door volume-up en power in te drukken? Is het dan wel mogelijk om een nieuwe radio etc. te instaleren?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja. Zodra je root-toegang hebt gewoon even de app ROM-manager installeren. Dan kun je gewoon via die app zipjes (dus ROMs) installeren. Erg simpel, erg n00bvriendelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:27:
[...]

Ah, super bedankt! Dan ga ik hem zo maar eens naar fat32 formatten. Ben van plan DeFroST te gaan gebruiken. Ziet er voor mij uit als de meest complete ROM. Nu maar hopen dat het rooten en het flashen allemaal meteen lukt. Ik ga de r6 methode van Modaco gebruiken puur omdat er daar bijstaat dat het riskfree is, hehe.

*EDIT* Noobvraag: Is het wel mogelijk om met de r6-methode een custom rom te instaleren? Als ik het namelijk zo lees kom je bij de r5-methode op een heel andere manier in recovery terecht (Namelijk een .bat openen). Bij r6 is dit door volume-up en power in te drukken? Is het dan wel mogelijk om een nieuwe radio etc. te instaleren?
Het is met allebei de methodes mogelijk custom roms te installeren. Bij mij heeft de R5-methode gewerkt. ligt ook aan de bootromversie die je hebt (ik heb 0.75). Met de app Rom manager is het mogelijk daarna roms te installeren zonder .bat-files te openen middels CMD. Van daaruit kan je ClockworkMod recovery flashen.

Gewoon uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
-TheNose- schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:38:
Iemand hier CM6 RC1 al geprobeerd?
ik denk niemand, aangezien die nog niet uit is voor de Desire (wel voor N1, Dream & Magic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Oh nee idd, verkeerd gelezen dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:08
Is wel onderweg las ik op Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik probeer hem nu te rooten. Ben nu bij step1 maar mijn cmd scherm blijft hangen op Waiting for device. Komt dat omdat ik iets fout doe of blijft dit gewoon lang staan? Het staat er nu al zo'n 5 minuten schat ik.

*edit* Gestopt, nu nog een poging maar dan vanaf mijn oude vertrouwde Linux. Ik kan echt niet met windows overweg..

*edit2* Root! Op linux ging het als de gesmeerde bliksem

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
defer

HTC Desire users, you can expect a CyanogenMod RC1 very soon.
http://twitter.com/defer/status/18369856830

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:09
Alles gedaan, maar kan niet in recovery mode komen. De 'recovery-windows.bat' is ook nergens te vinden op mijn PC, dus het is ook onmogelijk. Ik heb alleen step1-windows.bat. Kom er niet uit. Device wel succesvool reroot dus, maar kan niet uitvogelen waar ik de file recovery-windows.bat moet vandaan toveren.

[ Voor 23% gewijzigd door Jack Flushell op 12-07-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jack Flushell schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:30:
Alles gedaan, maar kan niet in recovery mode komen. De 'recovery-windows.bat' is ook nergens te vinden op mijn PC, dus het is ook onmogelijk. Ik heb alleen step1-windows.bat. Kom er niet uit. Device wel succesvool reroot dus, maar kan niet uitvogelen waar ik de file recovery-windows.bat moet vandaan toveren.
Dat had ik ook en dat komt doordat je de r6 methode hebt gebruikt. Wat je nu moet doen is in de market Rom manager downloaden dan kan je via die app clockwork mod flashen en daardoor in de recovery. Is tevens ook een makkelijke manier om roms te instaleren. Succes in ieder geval! Maar als het mij lukt dan lukt het iedereen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

OpenDesire is echt een aanrader; heerlijk stabiel en ik kan tot nu toe geen nadelen bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ibex schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:05:
OpenDesire is echt een aanrader; heerlijk stabiel en ik kan tot nu toe geen nadelen bedenken.
En batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zeker niet minder dan de standaard-ROM. Iets specifiekers kan ik er niet over zeggen, aangezien ik het nog niet helemaal goed getest heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Zijn er ondertussen ook al nederlandse FroYo roms? Of is het nog allemaal engels? Vooral navigatie in het Nederlands mis ik wel met FroYo :)

edit: En kan ik de radio ook weer naar stock flashen trouwens? Of zit die ingebakken in de officiele rom?

[ Voor 28% gewijzigd door Slurpgeit op 12-07-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
Heb hem vanmorgen ook geflashed in plaats van DJDroid. DJDroid gaf regelmatig een reboot bij mij. OpenDesire is echt erg snel. Gebruik hem samen met Launcher Pro, die werkt ook erg lekker. Ben HTC Sense al bijna vergeten, op de widgets na dan.

Verder is deze ROM ook in het Nederlands, de tekst van Google navigatie is in ieder geval in het Nederlands, kan de gesproken stem op dit moment niet uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Ook ik kan van de batterijduur niets vertellen. Ik heb m nu op een dagje leeg, maar heb bijna een hele dag zitten spelen :). De komende dagen eens afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:13
DeFrost is inmiddels bij 2.0d aangekomen. Denk dat ik morgen maar eens voorgoed naar Froyo ga migreren

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Maak op dit moment nog gebruik van DJ DROID v1.0-R1 BETA + app2sd + Odexed + pct batt deze werkt opzich stabiel maar zit ook al enige tijd na te denken om over te gaan naar Opendesire.. Alleen zou ik dan wel de klok en het weer missen die op het Sense beginscherm zit of is deze ook apart erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:53:
[...]

Dat had ik ook en dat komt doordat je de r6 methode hebt gebruikt. Wat je nu moet doen is in de market Rom manager downloaden dan kan je via die app clockwork mod flashen en daardoor in de recovery. Is tevens ook een makkelijke manier om roms te instaleren. Succes in ieder geval! Maar als het mij lukt dan lukt het iedereen!!
Het rooten volgens de OP gaat prima, maar dan gaat het mis.
De OP is verouderd. In R6 moet je NA rooten:

1) deze update.zip op je SDCARD zetten
2) Dan naar recovery mode met VOLUME DOWN + POWER en recovery mode kiezen.
3) Dan bij het rode driehoekje op VOLUME UP + POWER drukken
3) Update.zip uitvoeren
4) TADAAA... menu bedienen met optische trackball!

USB dus niet meer nodig na rooten. Het is dus een ANDERE update.zip die je gebruikt bij het rooten. Als je je SDCARD gaat partitioneren moet je erop letten dat de update.zip verloren gaat en dat hem via je PC opnieuw moet installeren. Duurde even voordat ik erachter was.

Jouw methode nog niet geprobeerd. Heb nu DeFrost 2.0d, werkt prima.

[ Voor 24% gewijzigd door Jack Flushell op 12-07-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
God, heb ik eindelijk geroot, opendesire 1.6a geinstalleerd, en alles ingesteld. Kijk ik nog een keer in dat topic, is opendesire 1.6b gereleased 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Daaorm gaan die officiele ROM-releases zo langzaam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:41:
Hmm ik probeer hem nu te rooten. Ben nu bij step1 maar mijn cmd scherm blijft hangen op Waiting for device. Komt dat omdat ik iets fout doe of blijft dit gewoon lang staan? Het staat er nu al zo'n 5 minuten schat ik.

*edit* Gestopt, nu nog een poging maar dan vanaf mijn oude vertrouwde Linux. Ik kan echt niet met windows overweg..

Heel gek, maar dit had ik ook. Op mijn laptop met Win XP wilde het niet, maar op mijn computer met Windows 7 werkte het wel. Heb het ook wel vaker voorbij zien komen. Volgens mij kun je er niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:41:

Dit probleem had ik ook met mijn xp machine / HTC sync tool voor de drivers..
Weet je hoe hij dan wel verder gaat door even de usb stekker los te halen en vervolgens er weer in en je zult zien dat de melding Waiting for device verder gaat in het installeren van de rom. Het is heel gek maar zo kreeg ik hem wel er door heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jack Flushell schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:03:
[...]

Het rooten volgens de OP gaat prima, maar dan gaat het mis.
De OP is verouderd. In R6 moet je NA rooten:

1) deze update.zip op je SDCARD zetten
2) Dan naar recovery mode met VOLUME DOWN + POWER en recovery mode kiezen.
3) Dan bij het rode driehoekje op VOLUME UP + POWER drukken
3) Update.zip uitvoeren
4) TADAAA... menu bedienen met optische trackball!

USB dus niet meer nodig na rooten. Het is dus een ANDERE update.zip die je gebruikt bij het rooten. Als je je SDCARD gaat partitioneren moet je erop letten dat de update.zip verloren gaat en dat hem via je PC opnieuw moet installeren. Duurde even voordat ik erachter was.

Jouw methode nog niet geprobeerd. Heb nu DeFrost 2.0d, werkt prima.
Volgens mij is dit in weze dezelfde manier als die ik heb gebruikt alleen doe jij het handmatig en doe ik het via een app. Moet wel zeggen dat de eerste keer dat ik een ROM wilde instaleren via de app hij het niet helemaal goed deed waardoor apps niet konden openen, etc.
RoD schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 01:18:
[...]

Heel gek, maar dit had ik ook. Op mijn laptop met Win XP wilde het niet, maar op mijn computer met Windows 7 werkte het wel. Heb het ook wel vaker voorbij zien komen. Volgens mij kun je er niets aan doen.
Probeerde het inderdaad ook met WinXP maar werkte voor geen meter. Wilde het ook eigenlijk niet met windows doen maar kreeg mijn SD kaart niet geformat naar FAT32 in Linux. Wat volgens mij achteraf niet eens nodig was, maar ach ja. Op ubuntu ging het eigenlijk meteen en heel erg snel. Ik weet ook niet waar ik bang voor ben geweest want, al helemaal met r6, er kan eigenlijk niet veel mis gaan met rooten, me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
OpenDesire is goed idd, maar AdamG loopt wel wat achter met fixes tov Defrost bijvoorbeeld. Blijkbaar heeft Richardtrip wat meer tijd of zo. Ik blijf voorlopig even bij defrost, draait ook geweldig! Enige nadeel is geen NL, maar goed dat is dan ook alles. Ik heb nog een mooie nandroid backup staan van opendesire 1.6a, just in case. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag opendesire 1.6b installeren. Nu is mijn desire (non branded) al geroot met app2sd (ext3 enzo).

Hoe moet ik nu te werk gaan? radio updaten? SD backupppen, formatteren, zip toepassen?
Ik begrijp et niet echt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Slurpgeit schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:34:
God, heb ik eindelijk geroot, opendesire 1.6a geinstalleerd, en alles ingesteld. Kijk ik nog een keer in dat topic, is opendesire 1.6b gereleased 8)7
Ik had ook gisteren 1.6a geinstalleerd, maar net ook 1.6b erop gezet. Heb nu echter geen wipe gedaan, dan is het niet zoveel moeite. ROM manager maakt het ook wel echt heel simpel, je kunt gewoon vanuit de UI de nieuwe rom downloaden en installeren, hij vraagt zelf of je eerst een backup wil maken of wil wipen.

(Overigens deed ROM Manager het eerst niet helemaal bij mij, heb toen unrevoked gebruikt om de eerste keer ClockworkMod Recovery erop te zetten, en nu loopt het als een zonnetje.)

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Ja, heb ik ook gedaan inderdaad. Alleen werkte na de update GMail niet meer. Hij bleef maar zeuren dat er geen verbinding was. Terwijl mijn Exchange mail en ook internet prima werkte, net als de webinterface van GMail zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Waarom lees je vaak dat sommige mensen niet willen wipen als ze een ROM flashen?

Wat is nu het verschil tussen een wipe + flash of alleen een flash? zoveel werk is een wipe niet namelijk.. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Imperium schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:40:
Waarom lees je vaak dat sommige mensen niet willen wipen als ze een ROM flashen?

Wat is nu het verschil tussen een wipe + flash of alleen een flash? zoveel werk is een wipe niet namelijk.. Of zie ik iets over het hoofd?
Na een wipe zal je toch weer apps moeten installeren+instellen, of een backup terugzetten en hopen dat die werkt op de nieuwe rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-03 05:46
Ik heb zojuist ook geprobeerd om de opendesire 1.6b erop te zetten, maar loop al heel erg snel vast....

Het volgende:

De stappen:
Stap 6: In het command prompt/terminal typ je afhankelijk van je OS 'step1-windows.bat'
Dit doe ik, vervolgens staat er erasing cache and rebooting in ruu mode.

Maar er gebeurt helemaal NIETS

Nu heb ik wel iets aparts te vermelden, mijn sd kaart wordt wel gezien door de pc, maar wordt niet juist geinstalleerd omdat er geen drivers oid zijn volgens windows.
Als ik hem in een cardreader stop en hem naar fat32 formatteer krijg ik ineens 4 schijven, ipv 1.
Stop ik hem dan terug in de desire, en hang ik hem aan de pc, dan kent die hem weer niet.
Zelfde verhaal als ik hem formatteer in de desire zelf.

Ik wordt er nu al flauw van, nu al gaat het niet goed, het zal ook eens meezitten:(

Please help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijpie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:55
Cavalera125 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 20:10:
[...]Trouwens met deze rom kon ik ook geen copy protected apps uit de market downloaden (zoals bijvoorbeeld NOS Teletekst). In deze post staat wat je moet doen. De attachment moet je even flashen en dan kun je weer gewoon copy protected apps vinden in de market.
Geweldig, je wordt bedankt. Ik zat met hetzelfde probleem en werd het zoeken zo'n beetje beu. Oplossing werkt perfect!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijpie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:55
gijpie schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:01:
Zo, weer een sd card partitie probleem.

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat het partitioneren van m'n sd card niet helemaal gelukt is.

Het flashen van de Pay rom gaat zonder problemen, maar als ik de Modaco 2.1 rom er op wil zetten krijg ik foutmeldingen.

Dus even de live cd van Gparted wezen branden (gebruik de fake-flash recovery) en opgestart. Ik zie dus nu wel dat m'n Fat32 partitie van ca. 3.7 gig is verminderd naar 3.2 gig maar in Gparted zie ik maar 1 unallocated partitie van 3.2 GB. Er is dus een partitie van ca. 500 MB op de sd card aanwezig maar onzichtbaar.

Is het zowiezo wel mogelijk om de sd card over USB te partitioneren of heb ik een cardreader nodig? En hoe krijg ik gparted weer de volledige 4GB beschikbaar of zichtbaar?

Tnx
Ook dit is opgelost. Niet gaan spelen met Gparted terwijl het toestel Sense draait, maar gebruiken in recovery. Hoe simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
eclipsejos schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:26:
Ik heb zojuist ook geprobeerd om de opendesire 1.6b erop te zetten, maar loop al heel erg snel vast....

Het volgende:

De stappen:
Stap 6: In het command prompt/terminal typ je afhankelijk van je OS 'step1-windows.bat'
Dit doe ik, vervolgens staat er erasing cache and rebooting in ruu mode.

Maar er gebeurt helemaal NIETS

Nu heb ik wel iets aparts te vermelden, mijn sd kaart wordt wel gezien door de pc, maar wordt niet juist geinstalleerd omdat er geen drivers oid zijn volgens windows.
Als ik hem in een cardreader stop en hem naar fat32 formatteer krijg ik ineens 4 schijven, ipv 1.
Stop ik hem dan terug in de desire, en hang ik hem aan de pc, dan kent die hem weer niet.
Zelfde verhaal als ik hem formatteer in de desire zelf.

Ik wordt er nu al flauw van, nu al gaat het niet goed, het zal ook eens meezitten:(

Please help!
Niemand?

Ik zie ook dat wanneer ik de usb kabel verbind als je in dat menuutje zit waar je in komt via de terugknop, dat als ik de usb kabel erin druk, er in het rood staat fastboot usb, maar enkele seconden later krijg ik het bericht op de pc dat er geen software gevonden is, en de kaart dus niet wordt gelezen door de pc, er in het rood niet meer fastboot usb staat, maar alleen fastboot.

PFFF,
Nu ben ik op mijn macbook aan de slag gegaan.
Hier wordt de sd kaart wel normaal gezien, blijft er fastboot usb in het rood staan, MAAR hier kan ik in de terminal wel step-1-mac.sh invullen (ja ik zit in de r6-desire-root-alt map) maar dan nog krijg ik de melding command not found.

Ik ben er echt klaar mee, ik geloof dat ik beter kan wachten op de officiele update, wanneer wordt die verwacht?

[ Voor 13% gewijzigd door josss9 op 13-07-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
eclipsejos schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:45:
[...]

Niemand?

Ik zie ook dat wanneer ik de usb kabel verbind als je in dat menuutje zit waar je in komt via de terugknop, dat als ik de usb kabel erin druk, er in het rood staat fastboot usb, maar enkele seconden later krijg ik het bericht op de pc dat er geen software gevonden is, en de kaart dus niet wordt gelezen door de pc, er in het rood niet meer fastboot usb staat, maar alleen fastboot.

PFFF,
Hier wordt de sd kaart wel normaal gezien, blijft er fastboot usb in het rood staan, MAAR hier kan ik in de terminal wel step-1-mac.sh invullen (ja ik zit in de r6-desire-root-alt map) maar dan nog krijg ik de melding command not found.

Ik ben er echt klaar mee, ik geloof dat ik beter kan wachten op de officiele update, wanneer wordt die verwacht?
Je hebt de telefoon al geroot? Want de step1 die je nu uit probeert te voeren lijkt op de procedure om je Desire te rootten..

Als ie al geroot is moet je het volgende doen:
# Turn off Desire and then turn it on while holding back button to enter bootloader(white screen)
# Once in "white screen" press power button again to enter bootloader
# Connect Desire with PC
# Press Volume Down and than Power to enter Recovery
# Now the red triangle should show up, go to folder you downloaded file and press recovery-windows.bat, recovery-mac.sh or recovery-linux.sh depending on which OS you have
# Now you are in recovery mode (green screen), press Wipe and than Wipe data/clear storage, than press optical tracker to confirm it
# After that press Volume Down to go back to main menu in recovery
# Navigate to Flash zip from sdcard using optical tracker, select .zip confirm it and wait until process finish, after that press Reboot system and unplug you Desire
# Enjoy your new ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
eclipsejos schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:45:
[...]

Niemand?

PFFF,

Command not found krijg ik ook, maar daarna gaat ie gewoon verder.
Heb je al eens gebrobeerd mom op VOLUME UP + POWER te drukken bij het rode driehoekje? In r6 kan dat en werkt het het ook.

Zorg er wel voor dat je deze update.zip op je ROM hebt staan. Werkt alleen NADAT rooten al gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
Imperium schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:32:
[...]

Je hebt de telefoon al geroot? Want de step1 die je nu uit probeert te voeren lijkt op de procedure om je Desire te rootten..

[...]
Dit werkt dus aleen in r5, in r6 gaat het heel anders, zie mijn eerdere posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet kicken binnen 24 uur.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 13-07-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
Ik heb de hele avond door dit topic gelezen, van achteren terug en vanuit het begin naar het midden. Waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden is de vraag waarin de verschillende roms van elkaar verschillen.

Ik kan niet echt (ook niet via Google) vinden waarin bv DeFrost, Cyanogenmod, OpenDesire etc van elkaar verschillen. Waarom kies je voor de ene of de andere rom? Dan moet je toch weten waarin ze zich van elkaar onderscheiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xburchartz schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:25:
Ik heb de hele avond door dit topic gelezen, van achteren terug en vanuit het begin naar het midden. Waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden is de vraag waarin de verschillende roms van elkaar verschillen.

Ik kan niet echt (ook niet via Google) vinden waarin bv DeFrost, Cyanogenmod, OpenDesire etc van elkaar verschillen. Waarom kies je voor de ene of de andere rom? Dan moet je toch weten waarin ze zich van elkaar onderscheiden?
Zijn op veel punten gelijk denk ik. Er zijn er een paar met Sense, en wat meer zonder. Sommigen zijn overclocked, anderen niet. En de meesten hebben er apps ingebouwd, sommigen hebben er apps uitgehaald. Onderstaande link denk ik dat je wat meer uit kan halen. Zij het dat dat nog meer leeswerk is. Denk dat uitproberen het meeste oplevert: weet je meteen wat op jouw Desire werkt en wat je zelf prettig vind.

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=628

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
xburchartz schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:25:

Ikzelf kijk & vergelijk altijd op XDA, met de specs en screenshots van de verschillende ROM 's .

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Men gebruikt ook veel features van elkaar. Een ontwikkelaar maakt een nieuwe feature, en de volgende implementeert dat vervolgens ook weer in zijn ROM. Er zijn een aantal goede en populaire ROMs, en ik denk dat je bij die paar weinig verschil zult zien. Op het moment is het belangrijkste verschil Sense vs. non-Sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ik weet niet of dit al bekend was hier:

http://www.mobilyz.com/ni...utm_source=YMLP&utm_term=

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, was al bekend.
RoD schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 02:03:
http://cookandroid.com/
Een website waarop je je eigen ROM samen kunt stellen. Erg gaaf :) Maakt het allemaal wel wat makkelijker. Helaas nog in beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat de stappen zijn om OpenDesire 1.6b te installeren? (radio update? ect)
Ik kom er echt niet uit.

Mijn Desire is al geroot met app2sd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 08:08
Ik probeer te begrijpen wat al die stappen precies doen en niet als een aap de instructies uit te voeren. Echter waarom moet een toestel ge-root zijn om custom roms te installeren. Als ik naar de installatie procedures kijk, dan begrijp ik dat niet. Tijdens het rooten flash je een volledige rom, als dat kan, waarom kan je dan niet gelijk de openDesire rom ofzo iets flashen ipv eerst een rooted-stock-rom?

[ Voor 16% gewijzigd door pipo1000 op 14-07-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
Imperium schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:32:
[...]

[...]
Ik ben gewoon bij het begin begonnen zoals staat beschreven in de startpost van dit topic.
Dat betekent dus dat ik nog moet rooten.
Ik doe gewoon precies wat er staat, maar het lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
Jack Flushell schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:24:
[...]

Command not found krijg ik ook, maar daarna gaat ie gewoon verder.
Heb je al eens gebrobeerd mom op VOLUME UP + POWER te drukken bij het rode driehoekje? In r6 kan dat en werkt het het ook.

Zorg er wel voor dat je deze update.zip op je ROM hebt staan. Werkt alleen NADAT rooten al gelukt is.
Geen idee welk rode driehoekje je bedoelt, de telefoon doet helemaal niets, evenals de terminal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
eclipsejos schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:43:
[...]

Ik ben gewoon bij het begin begonnen zoals staat beschreven in de startpost van dit topic.
Dat betekent dus dat ik nog moet rooten.
Ik doe gewoon precies wat er staat, maar het lukt niet.
Ik ben inmiddels een heel klein beetje verder. Gewoon omdat het kan heb ik een andere usb poort op de pc geprobeerd. En jawel, nu worden de drivers gewoon geinstalleerd en krijg ik de sd kaart te zien!
Maar, nu ga ik naar de opdrachtprompt, en doe ik step1-windows.bat en gaat hij beginnen met flashen, maar al snel staat er naast sending 'zip' FAILED (status read failed, too many links)

En that's it. Ik heb al nieuwe drivers geprobeerd zoals bij de faq stat bij stap 6 op pag 1 van dit topic, maar het blijft hetzelfde.

Iemand een idee wat nu te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
Ook een andere SD kaart mag niet helpen om geen FAILED te krijgen bij het invullen van step1-windows.bat

Nu heb ik alle opties en faq oplossingen geprobeerd (andere sd kaart, de drivers die daar als download staan installeren) Ik ben nu weer bezig met de windows pc, 32 bit, dus dat moet ook goed zijn. Ook heb ik een simlockvrije telefoon...

Wat gaat er nu dan toch verkeerd?
Is er niet iemand die in de buurt woont en mij wil helpen?
Het lijkt of ik verdoemd ben zo onderhand.....

Edit: net geprobeerd een goldcard aan te maken, maar ook dit lukt niet. Ik volg de handleiding en voer adb shell cat/sys enz in, dan zegtie deamon not running. starting it now, en dan deamon started succesfully. Vervolgens: Error: device not found.

[ Voor 33% gewijzigd door josss9 op 14-07-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte12345
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05-2024
Hallo,

ik heb sinds een paar weken mijn desire. Ik vind het een leuke telefoon en wil hem graag rooten en er een fijne goedwerkende custom rom op zetten van Froyo. ik wil er eigenlijk zo min mogelijk standaard apps in en ik wil geen rom met HTC sense. Ik heb nog nooit een android geroot en heb er dus helemaal geen ervaring mee.
ik geloof dat ik een unbranded telefoon heb van vodafone (er staat als softwarenumber namelijk 1.21.405.2 door die 405 was hij toch unbranded?).
Ik zou dus graag advies hebben over over 2 dingen:
1. Waar staat een guide die duidelijk voor mijn situatie uitlegt wat ik moet doen om hem te rooten en een nieuwe rom op mijn desire te zetten.

2. Welke rom wordt door jullie aangeraden ivm met mijn eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:04:
Kan iemand mij vertellen wat de stappen zijn om OpenDesire 1.6b te installeren? (radio update? ect)
Ik kom er echt niet uit.

Mijn Desire is al geroot met app2sd.
ROM-manager installeren, radio flashen, OD 1.6b flashen, simpel. Of je doet het in omgekeerde volgorde (dus eerst OD 1.6b, dan radio-ROM)

Maar vertel eens, waarom kom je er niet uit?
pipo1000 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:00:
Ik probeer te begrijpen wat al die stappen precies doen en niet als een aap de instructies uit te voeren. Echter waarom moet een toestel ge-root zijn om custom roms te installeren. Als ik naar de installatie procedures kijk, dan begrijp ik dat niet. Tijdens het rooten flash je een volledige rom, als dat kan, waarom kan je dan niet gelijk de openDesire rom ofzo iets flashen ipv eerst een rooted-stock-rom?
Met root-toegang omzeil je min of meer de beveiliging die is ingebouwd om zelf software op de telefoon te installeren.
Jelte12345 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:01:
Hallo,

ik heb sinds een paar weken mijn desire. Ik vind het een leuke telefoon en wil hem graag rooten en er een fijne goedwerkende custom rom op zetten van Froyo. ik wil er eigenlijk zo min mogelijk standaard apps in en ik wil geen rom met HTC sense. Ik heb nog nooit een android geroot en heb er dus helemaal geen ervaring mee.
ik geloof dat ik een unbranded telefoon heb van vodafone (er staat als softwarenumber namelijk 1.21.405.2 door die 405 was hij toch unbranded?).
Ik zou dus graag advies hebben over over 2 dingen:
1. Waar staat een guide die duidelijk voor mijn situatie uitlegt wat ik moet doen om hem te rooten en een nieuwe rom op mijn desire te zetten.

2. Welke rom wordt door jullie aangeraden ivm met mijn eisen?
Even de topicstart doorlezen en zelf het een en ander proberen. We willen je hier best helpen, maar we gaan je niet aan het handje houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte12345
RoD schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:10:
Even de topicstart doorlezen en zelf het een en ander proberen. We willen je hier best helpen, maar we gaan je niet aan het handje houden.
sorry zal ik gelijk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
@ Rod, Rom manager installeren?????

Ik volg de pagina 1 van dit topic, maar daar staat niks over rom manager.

Is er niemand die dergelijke problemen als mij heeft (gehad)? zie enkele posts terug over mijn problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte12345
Ik heb dus nog nooit eerder geroot. en ik vroeg me af hoelang het de eerste keer ongeveer duurt.
Ik ga namelijk zondag op vakantie en ik wil wel dat mijn telefoon dan werkt. Het liefst met root natuurlijk, maar als de kans er in zit dat ik hem dan niet kan gebruiken wacht ik er wel mee tot ik er echt genoeg tijd voor heb.
dus is rooten en een nieuwe rom erop zetten voor de eerste keer een dingetje van een paar uurtjes of zit de kans erin dat ik wel een paar dagen bezig ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eclipsejos schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 18:40:

Is er niemand die dergelijke problemen als mij heeft (gehad)? zie enkele posts terug over mijn problemen.
Als je telefoon geroot is en je gaat naar de market, dan kun je rom manager downloaden en installeren. Dat is een app, waarmee je als het ware vanuit android rom's e.d kunt installeren. App starten en het wijst zichzelf uit.
Probeer maar es.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

eclipsejos schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 18:40:

Je kan natuurlijk even de zoekfunctie gebruiken. We verwachten wel een beetje zelfredzaamheid hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
Rod, ik heb nu echt alles geprobeerd om mijn telefoon geroot te krijgen, maar krijg het niet voor elkaar. Zou je mijn afgelopen paar posts eens willen lezen en kijken of je mijn foutmeldingen kan verklaren?

[ Voor 23% gewijzigd door josss9 op 14-07-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb je posts even doorgelezen en ik heb het idee dat je usb-massaopslag aan hebt staan. Probeer dat anders eens uit te laten. Dus, zet je telefoon op de status "alleen opladen". Geen idee of dat helpt overigens, je foutmeldingen klinken mij niet bekend in de oren. Maar het lijkt dus mis te gaan bij de SD-kaart en pushen van files naar de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
ik heb net weer geprobeerd met mijn mac, en step is is bijna geheel gelukt! op t laatst zegt hij: could not get pipe properties. maar wel step 1 complete.

Dan volg ik de handleiding en heb ik de rode driehoek. Dan moet je echter step2 laten uitvoeren. Dat wil die niet, maar dat is ook niet zo gek, dit bestand zit niet in de r6-desire-root map???? Dus weer kan ik niet verder?

EDIT:
ik heb dit gevolgd en nu heb ik het geloof ik voor elkaar

Unzip the file you downloaded to a directory, then open a command prompt / terminal window at that directory.
Copy the 'update.zip' file to your microSD. Do NOT rename it.
Turn off your HTC Desire, then turn it back on with the 'back' button held down. You'll see 'FASTBOOT' written on the screen in a red box. Connect the phone to the computer.
In the terminal window, enter either 'step1-windows.bat', './step1-mac.sh' or './step1-linux.sh' as appropriate.
Navigate to the 'BOOTLOADER' and then 'RECOVERY' option on the menu, using the volume buttons to move and the power button to select.
When a black screen appears with a red triangle, press and hold 'Volume Up' then tap 'Power'.
Your device should now be at the 'recovery' screen. Select the 'wipe data/factory reset' option, then select the option to 'Apply sdcard:update.zip'. This will take a little while, so go make a nice cup of tea. When the flash has finished, reboot, and you are DONE!

[ Voor 57% gewijzigd door josss9 op 14-07-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dus je hebt nu root, begrijp ik? Dan kun je nu ROM Manager downloaden uit de Market en een custom ROM uitkiezen.

Iemand overigens deze ROM al eens geprobeerd? Volgens mij de eerste Froyo-ROM met Espresso-interface. Ziet er toch net even wat strakker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:10:
[...]

ROM-manager installeren, radio flashen, OD 1.6b flashen, simpel. Of je doet het in omgekeerde volgorde (dus eerst OD 1.6b, dan radio-ROM)

Maar vertel eens, waarom kom je er niet uit?
Ik kom er niet uit omdat ik geen idee heb wel radio en welke rom manager ik moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ROM Manager = ROM Manager. Zoals ik hierboven zei, die staat gewoon in de Market. Welke radio je nodig hebt hangt af van de ROM, en dat wordt doorgaans wel aangegeven in het desbetreffende topic op XDA waar je de ROM download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wacht wel op de originele ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 09:04
Hmmm merk dat ik toch regelmatig vastlopers heb met Amer_Bravox V5.
Denk dat ik maar Pays_Desire_Sparta 1.3 ga uitproberen totdat Froyo goed uitontwikkeld is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je kan natuurlijk ook gewoon een andere Froyo-ROM nemen. Met OpenDesire heb ik bijvoorbeeld nooit vastlopers of crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
Ik zat op Google te zoeken naar de combi Froyo en Apps2sd en kwam deze link tegen: http://forums.blackdroidm...79-easy-apps2sd-on-froyo/

Zo te zien hoef je dus verder geen Apps2sd te installeren als je een Froyo-ROM hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

l3art schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:51:
Hmmm merk dat ik toch regelmatig vastlopers heb met Amer_Bravox V5.
Denk dat ik maar Pays_Desire_Sparta 1.3 ga uitproberen totdat Froyo goed uitontwikkeld is.
Ik zit ook elke keer hoopvol alle FroYo treads af te struinen, maar elke keer vallen de feedbacks me toch tegen.
Als het de batterij niet is, dan is er wel echo of white noise. Als dat is opgelost valt er weer iets anders om.
Kortom, ik ben nog niet over.

De Amer 4.1 ging als een trein bij mij. Ik draai nu al een poosje Sparta 1.3 en dat gaat perfect.
Launcher Pro (3D Drawer rete snel!). Touch screen super. Goede batterij duur. Ja, prima rommetje ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

xburchartz schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:06:
Ik zat op Google te zoeken naar de combi Froyo en Apps2sd en kwam deze link tegen: http://forums.blackdroidm...79-easy-apps2sd-on-froyo/

Zo te zien hoef je dus verder geen Apps2sd te installeren als je een Froyo-ROM hebt.
Nou, men is over het algemeen niet te spreken over de manier waarop FroYo dat standaard doet/regelt.
Het lijkt er op dat de andere manier ap2sd meer opslag vrij houdt (dus meer op sd zet).

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, bij de Google-methode blijft een deel van de benodigde ruimte achter op de telefoon. Maar dit is wel een erg gemakkelijke methode om wat ruimte te besparen. Werkt hier prima. Wel waren alle widgets op mn homescreen kapot, en moest ik die opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RendyHD
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-01-2023
RoD schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:12:
Dus je hebt nu root, begrijp ik? Dan kun je nu ROM Manager downloaden uit de Market en een custom ROM uitkiezen.

Iemand overigens deze ROM al eens geprobeerd? Volgens mij de eerste Froyo-ROM met Espresso-interface. Ziet er toch net even wat strakker uit.
Zou deze us graag willen uitproberen, maar de Radio link werkt niet.
Heb hem gegoogled, en op XDA gezocht maar kan hem niet vinden.
Enig idee hoe ik aan dat pakketje kan komen?

I'm a tweetin'! - @RendyHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Blck schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 00:00:
[...]

Zou deze us graag willen uitproberen, maar de Radio link werkt niet.
Heb hem gegoogled, en op XDA gezocht maar kan hem niet vinden.
Enig idee hoe ik aan dat pakketje kan komen?
Ze staan allemaal in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RendyHD
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-01-2023
RoD schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 00:02:
[...]

Ze staan allemaal in dit topic.
Ik zocht op Radio_32.41.00.32U_5.08.00.04.. stom |:(

Anyway, merci!
Ga nu m'n eerste custom ROM erop zette =)
Had jij (RoD), hem ook al getest?

I'm a tweetin'! - @RendyHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee, ik ben eerst wel even tevreden met OpenDesire. Maar de ROM ziet er wel interessant uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
RoD schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 23:40:
Ja, bij de Google-methode blijft een deel van de benodigde ruimte achter op de telefoon. Maar dit is wel een erg gemakkelijke methode om wat ruimte te besparen. Werkt hier prima. Wel waren alle widgets op mn homescreen kapot, en moest ik die opnieuw instellen.
Ik vind de Google method echt niet bruikbaar. Als je je telefoon koppelt aan de PC als diskdrive kun je alle programma's / widgets die op SD staan ineens niet meer gebruiken en na het ontkoppelen moet je je widgets soms weer opnieuw instellen. Daarnaast moet de applicatie dit ondersteunen, anders werkt het alsnog niet.

A2SD+ werkt wat dat betreft toch echt wel fijner, snap niet dat Google deze werkwijze (of iets soortgelijks) niet gewoon heeft overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
Cavalera125 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:54:
[...]

Ik vind de Google method echt niet bruikbaar. Als je je telefoon koppelt aan de PC als diskdrive kun je alle programma's / widgets die op SD staan ineens niet meer gebruiken en na het ontkoppelen moet je je widgets soms weer opnieuw instellen. Daarnaast moet de applicatie dit ondersteunen, anders werkt het alsnog niet.

A2SD+ werkt wat dat betreft toch echt wel fijner, snap niet dat Google deze werkwijze (of iets soortgelijks) niet gewoon heeft overgenomen.
Google's vereisten voor a2sd waren iets anders. Ze wilden o.a. dat je de sd kaart kunt verwijderen uit een telefoon die aanstaat. Iets wat met de a2sd(+) versie zeker niet kan.

Verder wilden ze een soort van beveiliging voor betaalde / protected apps hebben -> die kun je niet zomaar op een andere telefoon draaien. Vandaar o.a. dat een ontwikkelaar zelf kun aangeven of je een app op de sd kaart kunt zetten.

Ook was het partitioneren van de sdkaart met een ext partitie iets wat google niet in de standaard oplossing wilde hebben.

Hierdoor is de google implementatie beduidend anders dan wat we gewend waren van a2sd(+) en zeker momenteel nog niet heel erg bruikbaar (weinig apps die het toestaan om de sd kaart te installeren). In de toekomst zal het wel wat bruikbaarder worden als meer apps het standaard ondersteunen. Maar als je veel apps installeert is de oude apps2sd(+) methode toch handiger imho. Gelukkig kun je dat met custom froyo roms ook gewoon blijven gebruiken.

Facebook :: Twitter :: PSN

Pagina: 1 ... 14 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.