Toon posts:

HTC Desire - Deel 4 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 23 Laatste
Acties:
  • 216.216 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
HTC Desire - Deel 4

Inhoudsopgave

Voorwoord

Dit is een HTC Desire topic en geen helpdesk. Alles wat te maken heeft m.b.t berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd.

Voordat je hier een vraag stelt: Heb je de handleiding gelezen, op Google gezocht of heb je zelf al het antwoord gevonden. Helpdesk-vragen worden verwijderd.

Introductie

HTC heeft op een persbijeenkomst tijdens Mobile World Congress de HTC Desire aangekondigd, eerder bekend als de HTC Bravo. Het toestel heeft een 1 GHz Snapdragon-processor, een 3,7 inch AMOLED-scherm en draait op Android 2.1 met HTC Sense en multitouch.

De HTC Desire is bedoeld voor intensieve gebruikers: dat blijkt uit de keuze van de processor (1GHz Snapdragon) en het relatief grote scherm (3,7 inch AMOLED). Ook opvallend: de optische trackball onder het scherm. De HTC Legend, ook vandaag aangekondigd, moet het met iets mindere specs doen: slechts een 3,1 inch scherm en een 600 MHz processor. Veeleisende gebruikers zullen daarom eerder naar de HTC Desire uitkijken, de verwachte release datum voor de Desire is 9 April 2010.

Officiele HTC Pagina

Nieuws

Gebruikersinterface

Met de nieuwe versie van HTC Sense blijft HTC zich focussen op het verbeteren van interactie met de meest belangrijke contacten van de gebruiker. Dit onder meer met de nieuwe HTC Friend Stream-applicatie en -widget. Hiermee worden alle updates en nieuwsfeeds via sociale netwerken als Facebook, Twitter en Flickr in één 'stream' verzameld. Naast Friend Stream, kunnen contacten worden ingedeeld in specifieke groepen. Daarnaast is er een nieuwsapplicatie en widget aan HTC Sense toegevoegd en is er via een icoon snel toegang tot de zeven verschillende homescreens. Ook ondersteunt Sense nu multitouch-input.

Friend Stream widget
Previously on HTC Sense, you could view all of your contact's social networking streams from their contact card. Now there's a widget called Friend Stream that sits on your homesreen and streams every tweet, post, comment and new posting from every contact's Facebook, Twitter and Flickr. It's pretty similar to Motorola's MOTOBLUR, but we think it's clearer and therefore better.

Calendar widget
Another new widget that HTC has added with the new version of Sense, due to debut on the Legend and Desire, is an improved Calendar widget. Instead of just viewing your calendar by month, you can now see a calendar stream, so any new events that are coming up are displayed in a list view rather than a calendar per se.

Email
Exchange email has never worked as effectively on Android devices as it has on the iPhone, BlackBerry and Windows Mobile devices. Now, it's been improved with extra tabs to display handy options including unread mail and calendar requests. You can also search Exchange mail, whether it's been downloaded from the server or not.

Helicopter View

Helicopter View is probably the most exciting aspect of the new version of HTC Sense. Just by pinching the screen, you can enter into Helicopter View that displays a mini version of each homescreen. Sketched on each mini homescreen are the widgets (albeit 1-pixel icons). It's pretty much like a slimmed down version of Expose on Mac, but is pretty handy when you can't be bothered with sweeping across seven screens to find the widget you want.

People widget
Although the People widget was previously available on HTC Sense, the new improved version opens the widget up to groups. If you do have your phonebook divided into groups, rather than just contacts, you can add these to the People tab too, so it's not just limited to your favourite contacts anymore.

Apparently, older Android devices wil be upgradable to this new version of HTC Sense (including the Magic and Hero), although some features won't be available, and HTC hasn't advised us of the release date. This will presumably be up to the operator if you have a network-specific device.

Prijzen

De HTC Desire zal verkrijgbaar zijn vanaf ongeveer 9 April 2010 voor een adviesprijs van 499,- euro. Voor de laagste prijs voor zowel de Bruine als de Zilveren versie kan je hieronder vinden.

Bruin

Zilver

Specificaties

ProcessorQualcomm Snapdragon QSD8250 1GHz
BesturingssysteemAndroid 2.1 (Eclair) met HTC Sense
Scherm3,7 inch AMOLED aanraakgevoelig (capacitive) 480 x 800 WVGA
Geheugen512 MB ROM, 576 MB RAM
GeheugenuitbreidingMicroSD t/m 32GB
Gewicht135 gram met batterij
Afmetingen119 x 60 x 11,9 mm
NetwerkGSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900 MHz, HSPA 900/2100 MHz (tot 2 Mbps upload en 7,2 Mbps download)
TrackballOptische trackball
GPS:interne GPS-antenne
Sensorennabijheidssensor, lichtsensor, G-sensor en digitaal kompas
Camera5-megapixel met led-flash
VerbindingenUMTS/HSDPA, BT2.1+EDR, Wi-Fi, GPS
BluetoothBluetooth 2.1 met FTP/OPP voor bestandsverkeer, A2DP voor draadloos stereo muziekluisteren en PBAP voor adresboektoegang vanaf je carkit
Audio 3,5 mm stereo audio-aansluiting
Aansluiting Micro USB (USB 2.0)
Camera5 megapixels met video (800 x 480px), gezichtsdetectie, geotagging, autofocus en flitser
Muziekformaten afspelen .aac, .amr, .ogg, .m4a, .mid, .mp3, .wav, .wma
Videoformaten afspelen .3gp, .3g2, .mp4, .wmv
Batterij1400mA
Batterijduur340 uur standby, 6 uur spraak
HTC WidgetsBookmarks, Calendar, Clock, Footprints, Friend Stream, Mail, Messages, Music, News, People, Photo Album, Photo Frame, Search, Settings, Stocks, Twitter, Weather and Downloadable widgets
Social NetworkingFacebook™ integration, Friend Stream, Photo sharing (on Facebook, Flickr, and Twitter), Video sharing on YouTube™, HTC Peep for twittering.
TetheringInternet delen via USB
Bijzondere toepassingen
Automatically lowers the ringer volume as soon as the phone is picked up
Mutes the ringer when the phone is flipped face down
Backs up certain data and settings to the microSD card automatically, such as SMS/MMS messages, bookmarks, Wi-Fi passwords, and more

Foto's

Videos

HTC Desire - First Look

HTC Presentation at the 2010 Mobile World Congress

HTC Desire Quick hands-on

HTC Desire Hands-on demo video

HTC Desire Unboxing

Reviews

[...]

De verschillen met de Google Nexus One, die in Nederland vooralsnog alleen via grijze import te krijgen is, zijn klein: de layout is iets anders, de Nexus heeft een mechanische trackball tegenover de optische trackpad van de Desire en uiteraard heeft de HTC de Sense-interface. De Nexus One heeft wel een tweede microfoon voor noise cancellation, en dat is een handige feature die op de Desire ontbreekt.

Met de Desire zet HTC een smartphone op de markt die zowel uiterlijk als in termen van prestaties hoge ogen gooit. Het is zonder enige twijfel de fijnste Android-smartphone die tot nu toe op de redactie heeft gebivakkeerd. Het mooie scherm en de snelle software maken dat dit voor veel tweakers momenteel de beste smartphone zal zijn die in de winkel ligt.

Pluspunten:
+ Mooi, groot scherm
+ Krachtige processor
+ Handige, snelle Sense-interface

Minpunten:
- Camera steekt iets uit
- Minder stevig dan Legend
Tweakers
So, circling back to our earlier questions, for the extra cost of the Desire over the Legend you get a larger and sharper screen, faster processor, live wallpapers and video capture at a slightly higher resolution. On the other hand the Legend’s button positions may provide better single-handed operation, and some may even prefer its silver metallic look and feel to go with certain Apple products (sorry, it’s unavoidable), so you’d best get your hands on the two devices before handing over the cash. As for the Nexus One, despite the fancy dual-mic noise cancellation, unibody frame, touch-sensitive buttons and a trackball that glows, the only real advantage we see in it is its slightly better camera (and this might only apply to certain batches since HTC might be sourcing from multiple sensor suppliers). We prefer the Desire with its more natural call voice (with its single mic), buttons that respond better, durable optical trackpad (which may not be everyone’s cup of tea), and an excellent social networking aggregation service.
Engadget
Pluspunten
Flash Lite browsing is better than no Flash browsing
HTC Sense makes for a better social experience
Extremely fast
Animated wallpapers are a welcome novelty

Minpunten
Battery life could be better
Flash Lite can still be clunky at times
Gizmodo
However, one of the more surprising factors was the absence of docking cradle support as on the Nexus One. The Google-branded device has battery charging contacts along its bottom edge, which can be used with the optional docking station; the Desire lacks those contacts. Where we find we usually drop the Nexus One into its cradle periodically through the day, giving it a brief top-up as we go, we were less likely to plug in the microUSB cable to the Desire. It’s a similar behavioural change to what we observed with the Palm Pre and its Touchstone inductive charger: the easier it is to dock, the more likely you are to feed your phone at periods through the day.
Slashgear

Tweaker.net User Reviews

Veel mensen maken op Tweakers.net gebruik voor het maken van reviews. Deze zullen de aankomende tijd worden bijgevoegd in deze startpost.

HTC Desire review door thijs5812
Sinds afgelopen woensdag heb ik een HTC Desire. Al een maand geleden had ik hem besteld bij smartphonestunts, en vanaf dat moment had ik me voorgenomen om een review te gaan schrijven als ik hem had, dus bij deze.

Qua smartphones was ik een aardige noob, ik heb wel een jaar met een ipod touch rondgelopen, maar heb me er niet echt in verdiept. Als gevolg daarvan had ik ook het heilige geloof dat Apple the one and only was, en was ik eigenlijk ook van plan om een iPhone te gaan kopen. Na me er een beetje in te verdiepen, ben ik tot de conclusie gekomen dat Android eigenlijk meer iets voor mij is. O.a. omdat het zoveel vrijer is, en omdat android (een soort van) flash ondersteunt. En omdat je met android niet de massa volgt XD.
Dat ik de HTC Desire heb gekozen is dan natuurlijk logisch, want dat is met de Milestone en de Nexus One de telefoon met de beste specs.

[...]
HTC Desire review door BastiaanN
Ik mag me sinds tweeënhalve week de trotse eigenaar van een HTC Desire noemen. Wat een geweldig toestel! Ik wil middels deze review de ervaringen met het toestel van afgelopen weken met jullie delen. Gezien ik inmiddels elk hoekje van de telefoon al heb uitgetest denk ik dat ik wel genoeg ondergrond heb om een review te plaatsen.

[...]
HTC Desire review door jpkroeke
Wat een heerlijke telefoon!

Na uitgebreid vergelijken toch deze gekozen ipv een iPhone vanwege de prijs en de specs. Op papier zou het een echte iPhone-killer moeten zijn.

Ik heb hem sinds 2 april en ben tot op heden nog niet teleurgesteld. Hij is in praktijk sneller dan de iPhone met het laden van apps (scheelt niet veel maar toch...) en zeer gebruiksvriendelijk.

[...]
HTC Desire review door zonoskar
Na 3 jaar met een iPhone te hebben rond gelopen vond ik het tijd om eens bij de buren te gaan kijken. De Android telefoons werden steeds sneller en gelikter en het open karakter van de software trok me wel aan. Als Apple adept kun je natuurlijk niet een windows phone gaan kopen, dus Android moest het dan maar worden. Toen de Desire aangekondigd werd was het duidelijk. Deze zou het worden. Ik heb nog even getwijfeld of de HTC Legend niet een betere keuze geweest zou zijn, maar het gebrek aan Adobe Flash en de lagere resolutie en het ontbreken van de ingebouwde GPU hebben me doen besluiten de desire te kopen. Aangezien ik op smartfoon gebied alleen met de iPhone bekend ben, zal ik de Desire veelvuldig vergelijken met dat toestel. Ik heb de eerste generatie iPhone (begonnen met software versie 1.1.2) en ook een iPhone 3GS, nu met 3.1.2 erop. De Desire heeft software versie 2.1-update1 (kernel 2.6.29) zoals volgens mij elke Desire die nu op de markt is.

[...]
HTC Desire review door Leekah
[...]

Ik ben erg tevreden over deze aanschaf. Het toestel is ontzettend snel, heeft een prachtig scherm en maakt gebruik van een verbeterd maar nog steeds vertrouwd Android. Ik heb even kort een issue met de Market gehad dat erg vervelend was maar dat heeft zich vanzelf opgelost. Ook zit er een klein bugje in het SMS-icoontje maar dit is niet storend. Goed bereik, veel applicaties.
Kortom, het is een zeer goede koop waarbij je echt waar krijgt voor je geld.
Heb jij net een nieuwe review geplaatst en wil je ook dat je review hier komt? Stuur deze doormiddel van een DM naar mij toe en ik voeg dit toe aan de startpost.

FAQ

Sinds mensen veel problemen hebben met de Desire. Daarbij heb ik jullie hulp nodig. Heb je problemen met de Desire gevonden en eventueel een oplossing. Stuur deze doormiddel van een DM naar mij toe en ik voeg deze in de startpost toe.

V Mijn Desire geeft (vooral) bij grijswaarden een roze/paarse gloed, wat moet ik doen?
A Dit zijn twee losstaande 'problemen'.
1 Heeft jou Desire een roze gloed bij bepaalde grijswaarden: oorzaak is het PentileMatrix scherm. De intensiteit van het roze verschilt per telefoon. Een oplossing kan zijn een ander toestel te nemen maar het is geen garantie op verbetering.
2 Heeft jou Desire een paarse gloed bij lage brightness: iedere Desire heeft dit een heel klein beetje bij brightness van 0% maar er zijn een aantal waarbij dit buiten proportie is. In het laatste geval beschouwt HTC het toestel als Dead On Arrival. Met andere woorden; Omruilen is de oplossing.
Heb je vragen over dit specifiek geval? Dan kan je in deze topic je vragen stellen.

V MMS op de HTC Desire met Vodafone werkt niet. Hoe zit dat?
A De APN handmatig instellen gaat niet. De oplossing is als volgt:
- Installeer de gratis app "APN Backup & Restore" van Ritesh Sahu vanuit de Android Market.
- Download XML-bestand. Voor Vodafone Business download deze XML-Bestand.
- Zet het xml-bestandje (eventueel onder een map die je "ApnBackupRestore" noemt.) op je micro-sd kaart
- Verwijder nu eerst ALLE APN's via het instellingenmenu!!!
- Open de app en klik op restore. Hij zou nu de Vodafone.XML settings moeten zien en deze restoren.
- Hierna zou je één APN moeten hebben met de naam Vodafone NL. Open deze niet en wijzig niets. Je zou nu moeten kunnen MMS'en en internetten.

V Bepaalde mappen met foto's krijg in de 'galary' te zien en dat wil ik niet. Hoe los ik dat op?
A Maak eerst een bestand met de name .nomedia aan in de betreffende map, daarna kun je de map vullen met bestanden.
HOW TO : Exclude images from Gallery
Let op: Als je dit .nomedia bestand naderhand toevoegd worden alle bestanden in die map verwijderd.
Zie ook: Klik

V Heb je een taskkiller nodig voor de Desire?
A Android is ontworpen om geheugen vrij te maken wanneer er geen geheugen meer over is. Programma's worden als het ware op 'pauze' gezet als je ze sluit en ze verbruiken dan bijna geen geheugen meer. Zodra je telefoon ergens anders geheugen voor nodig heeft, sluit hij deze programma's af.
Toch zijn er mensen die het prettiger vinden om een taskkiller te gebruiken. Dit vergt alleen weer (iets) extra geheugen en kost ook meer energie (baterijverbruik neemt toe tijdens het afsluiten).

V Ik heb geen data-verbinding? Wat nu??
A Dit is de enigste oplossingen die wel werken, maar nogal rigoureus en omslachtig zijn:
- Schakel vliegtuigmodus in en daarna weer uit
- Herstel de standaard instellingen van je mobiele netwerk
- Start de telefoon opnieuw op (kan erg lang duren)

V SD-Kaart wordt niet herkent. Wat nu?
A 1 Na verluid is het probleem verholpen als je telefoon uit zet en de batterij een paar seconden uit je telefoon haalt en daarna doe je de batterij weer in het toestel en zet je het toestel aan.
2 Het kan wellicht helpen om even een backup van de hele sd kaart te maken en deze dan te formateren. Test u dan de sd kaart eerst zonder de backup terug te zetten.

VHoe importeer je contacten vanaf je oude telefoon naar de HTC Desire?
A Selecteer op van je oude telefoon alle contacten die je wilt overzetten (als je 'select all' doet, zorg dat er geen groepen bij staan)
- Verzend als visitekaartjes naar de Desire via Bluetooth.
- Een keertje accepteren en je ontvangt ze allemaal, als bestanden op je SD-kaart.
- Open er 1 (vanuit de ontvangstbevestiging popup) en kies voor 'alle vcf's importeren'
- Nu staan al je contacten als 'Phone contacts' erin, en dus nog niet in je Google account.
- Kies voor 'Export all' op je Desire en dan kun je kiezen wat je wilt exporteren en waarheen.
-. Kies dan voor alle 'Phone' contacts en sla op, op bijv je SD-kaart (onthoud de locatie).
- Verzend de geëxporteerde file per email naar je zelf.
- Verwijder al je Phone-contacts
- Open de file op een PC waarop je in Gmail kunt
- Importeer de VCF-file naar je Gmail Contacts
- Sync vervolgens in je Desire de contacts met je Google account.
- Nu staan al je contacten in via je Google account in je Desire.

Links

Voor de officiële accessoires van HTC kan je deze hier kopen?
HTC Accessory Store

Maak je eigen Docking station!?
Allans diy HTC Desire dock is a work of art Alleen in het engels!

Problemen met je Desire?
Flaws & annoyances with the HTC Desire Alleen in het engels!

Wat weten we over Froyo voor de Desire?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=686994

Weet je handige links, wat te maken heeft met de HTC Desire? Stuur deze doormiddel van een DM naar mij toe en ik voeg deze in de startpost toe.

Verwante topics

• Discussie over abonnementen: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33480473"][ABO] HTC Desire levertijden- en abonnemententopic[/url]
  • [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1406714"][HTC Desire] Rooten & Custom ROM's[/url]
  • Problemen betreft de Desire: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408011//"]Roze kleuren en paars/roze gloed op de HTC Desire[/url]
  • [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1404167"]Accessoires voor de HTC Desire[/url]

Documents

• [url="http://www.htc.com/europe/userguide.aspx?p_id=312"]HTC Desire Handleiding[/url]
  • [url="http://www.htc.com/europe/help_howtos.aspx?p_id=312"]HTC Support - Help & How-tos[/url]

Firmware over the Air

• [url="http://www.htc.com/europe/support.aspx"]HTC Support - FOTA 'Firmware over the Air' Update[/url] [b]Nieuwste Versie: [/b]1.15.405.4
Verdere opmerkingen
Heb je vragen of opmerkingen betrekking tot deze start post, dan kan je mij een DM sturen.

Topic changelog:
  • 16-02-2010: Eerste aankondiging Desire
  • 18-02-2010: Video's en Foto's toegevoegd
  • 10-03-2010: Nieuwe foto's Desire Zilver toegevoegd
  • 27-03-2010: Andere foto's toegevoegd
  • 28-03-2010: Layout gewijzigd
  • 04-04-2010: Reviews toegevoegd en kleine wijziging
  • 07-04-2010: Deel 2 gestart
  • 16-04-2010: Deel 3 gestart
  • 04-05-2010: Deel 4 gestart + FAQ toegevoegd

[Voor 142% gewijzigd door Tenshu op 25-05-2010 15:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tenshu
  • Niet online
De HTC Desire is er geliefd hier op GoT ;)

Iedereen heeft wel is wat problemen met de Desire, daarom wil ik dit in een FAQ neerzetten om alle belangrijkste problemen op een rijtje te zetten en eventueel de oplossing erbij te zetten. Thanks.

[Voor 89% gewijzigd door Tenshu op 04-05-2010 17:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:06

TheVMaster

Moderator WOS
Nog even mijn antwoord op de vraag die nog net in deel 3 gesteld werd :+
Phrantic schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:10:
Ik heb een vraag over de telefoon app/menu...

Al mijn contacten worden hier netjes weergegeven, maar allemaal met het nummer A 11. Als ik de contacten bekijk, staat gewoon hun mobiel nummer als primair ingesteld. Als gevolg kan ik contactpersonen niet direct bellen vanuit dit scherm, omdat hij dan naar 11 belt. Iemand enig idee waardoor dit komt en hoe ik dit moet fixen?
Eh..geen idee wat je precies bedoelt :+ Maar je kunt een ander nummer instellen als primair door het ingedrukt te houden...en dan op Instellen als primair nummer te tikken/klikken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dit lijkt me toch echt wel handig als dit op de een of andere manier in de startpost word meegenomen.

Tripl3 D in "HTC Desire - Deel 3"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tenshu
  • Niet online
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:34:
Dit lijkt me toch echt wel handig als dit op de een of andere manier in de startpost word meegenomen.

Tripl3 D in "HTC Desire - Deel 3"
Thanks, ik zal dit meenemen in de startpost. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-05 12:33
En zou je onder links of changelog de links naar de oudere topics kunnen plaatsen? Dan kunnen mensen die makkelijker doorzoeken en krijg je (hopelijk) niet telkens dezelfde vragen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36
Moet toch wel even melden dat ik ontzettend blij ben met mijn desire. Heb heel lang getwijfeld of het de upgrade vanaf een hero waard was, maar echt alles werkt gewoon 10x lekkerfr. Surfen is nu echt een genot. :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tenshu
  • Niet online
shadownetwork schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:43:
En zou je onder links of changelog de links naar de oudere topics kunnen plaatsen? Dan kunnen mensen die makkelijker doorzoeken en krijg je (hopelijk) niet telkens dezelfde vragen :)
Is niet nodig, want bij de topic-titel kan je de lijst bekijken (groene rondje) met alle topics van de HTC Desire bekijken en je kan terug naar het vorige topic (groene driehoekje). Dat lijkt mij veel gemakkelijker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
The Legend schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:27:
Iemand al ervaring met de active/passive Brodit houder voor de Desire?
Ik heb 'm al een paar dagen, past perfect. Je hebt ook niet het gevoel dat je je telefoon aan het slopen bent doordat je hem er hard in moet duwen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 352527

Het gaat idd wel hard zeg, een erg geliefde telefoon onder tweakers. De faq is een goede toevoeging hoewel de informatie over het roze scherm probleem niet helemaal volledig is. Er zijn namelijk twee verschillende specifieke problemen. Ten eerste het probleem dat sommige grijs tinten roze worden weergegeven dankzij het pentile amoled scherm en ten tweede dat sommige schermen op lage brightness elke kleur met een roze tint weergeeft. Dit onderscheidt wordt in de faq niet goed gemaakt.

/edit

Weet iemand trouwens of een app -ondanks een factory reset- toch nog niet helemaal kan zijn? Ik heb een factory reset gedaan om zeker te zijn dat juice defender volledig weg was aangezien hij in mijn ervaring 2 keer zoveel stroom vreet op standby als zonder juice defender. Na de factory reset heb ik alleen nog steeds af en toe dat me data verbinding weg is als ik mijn telefoon van standby haal.

[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 352527 op 04-05-2010 18:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 142676

Mijn Desire herkent m'n nieuwe SDHC-kaart van 8 gig niet :( Net nog werd hij wel herkend, kon ik hem formateren, maar meer ook niet. Als ik m'n usb-kabel erinstak kon ik er dan niets mee aanvangen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:27
Phusebox schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:03:
[...]

Hmm tja is dus eigenlijk geen oplossing; je contacten worden OF niet meer gesynched, of je moet ze handmatig zelf allemaal opnieuw aanmaken. Bagger.
Persoonlijk wordt ik een beetje moe van dit soort reacties. We weten nu wel dat je een hekel hebt aan de Desire, zet hem maar gauw op Marktplaats en ga terug naar je Nokia 3210. Dit soort reacties voegen toch helemaal niks toe. Dat het niet handig is was al bekend, meer gal erover spuien heeft echt geen zin.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:58
TheVMaster schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:22:
Nog even mijn antwoord op de vraag die nog net in deel 3 gesteld werd :+

[...]

Eh..geen idee wat je precies bedoelt :+ Maar je kunt een ander nummer instellen als primair door het ingedrukt te houden...en dan op Instellen als primair nummer te tikken/klikken.
Ik heb dit probleem ook een keer gehad. Bij mij had toen een reboot geholpen. Ik heb toen niets gedaan met nummers als primair instellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 357339

Anoniem: 142676 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 18:36:
Mijn Desire herkent m'n nieuwe SDHC-kaart van 8 gig niet :( Net nog werd hij wel herkend, kon ik hem formateren, maar meer ook niet. Als ik m'n usb-kabel erinstak kon ik er dan niets mee aanvangen. Iemand een idee?
Dit probleempje heb ik ook gehad maar dan met een 4 gig kaartje en zelfs met een simkaart :? .Toestel opnieuw opstarten werkte niet want hij herkende dit nog steeds niet. Ik heb toen de batterij eruit gehaald en toen werkte alles weer vlekkeloos. Geen idee waarom dit zo was, ik had er zelfs geen apps op geïnstalleerd aangezien ik hem pas net had.

Nu na 4 dagen dit gekke probleem niet meer gehad :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ben enorm tevreden met dit toestel. Wat me blijft verbazen zijn de verschillende verhalen over de batterijduur. Sommige mensen halen amper 10 uur op een lading, anderen ongeveer 24 uur en weer andere mensen beweren met gemak 2 dagen te halen.

Zou er sprake zijn van verschillende batches, glitches in software of gewoon een ander gebruikspatroon?

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tenshu
  • Niet online
Anoniem: 357339 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 18:52:
[...]
Dit probleempje heb ik ook gehad maar dan met een 4 gig kaartje en zelfs met een simkaart :? .Toestel opnieuw opstarten werkte niet want hij herkende dit nog steeds niet. Ik heb toen de batterij eruit gehaald en toen werkte alles weer vlekkeloos. Geen idee waarom dit zo was, ik had er zelfs geen apps op geïnstalleerd aangezien ik hem pas net had.

Nu na 4 dagen dit gekke probleem niet meer gehad :)
Inderdaad een gek probleem en vooral omdat het opgelost doordat de batterij eruit wordt gehaald. Wat gebeurde er wanneer je de SD-kaart formatteerde?

Ik zal dit probleem opnemen in de SP.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:27
Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de batterij en dan vooral het standby verbruik. Als je hem continu gebruikt dan is het inderdaad zo gebeurd, ik vind het belangrijker dat ie niet helemaal leegloopt als ik er niks mee doe. Ik moet zeggen dat ik overdag wel eens mijn dataverbinding uit heb staan, omdat ik dan in de buurt ben van een computer (en ik dus mail, Gtalk etc. gewoon op de PC ontvang), maar dan verbruikt ie ook over 7/8 uur genomen maar enkele procenten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02 10:40
De OP wordt steeds mooier _/-\o_ Misschien om toe te voegen aan de FAQ: Mijn batterij loopt erg snel leeg, wat kan ik hier aan doen (en dan even paar linkjes naar bijv. spareparts (of de code) om het probleem te onderzoeken, naar bijv. juicedefender/ultimate juice om batterij te besparen, naar posts/discussies over task killers en uitleggen dat data/wifi verbinding aanzetten batterij kost en gps alleen als je het gebruikt in een app).

Edit: weet dat veel er geen problemen mee hebben, maar veel ook wel en dan hoeft het niet meer gevraagd te worden (= vervuilen :z)

Edit: oja dit moest via een DM, sorry voor mijn vervuiling :+

[Voor 31% gewijzigd door Qli-max op 04-05-2010 19:33. Reden: Kleine toelichting]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05-2022

Wekkel

De downloadkoning

Over batterijverbruik, het verwijderen van allerlei widgets heeft mij al veel winst opgeleverd. Ik kom makkelijk een dag door, al moet ik daarbij zeggen dat ik overdag weinig met de telefoon doe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Iets wat mij opvalt is het dataverbruik van de Desire. Ik zit elke dag rond de 30MB, terwijl ik maar weinig doe met de telefoon. Ik heb alles onderzocht wat maar data kan verbruiken, maar kan het nog steeds niet plaatsen. Natuurlijk wordt er het een en ander gesynct en zijn er appjes die op de achtergrond data slurpen, maar dat deed ik op mijn Galaxy ook, en daar kwam ik nog niet eens aan een tiende van de data die ik nu verbruik. Tevens heb ik getracht te kijken wat zo'n app zo ongeveer gebruikt, en daar kan het, voor zover ik dat kan zien, ook niet aan liggen.

Hoe zit dat bij jullie? Ook veel onverklaard dataverbruik? Ik gebruik overigens Netcounter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:31

wontcachme

You catch me? No you wont

RoD schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 19:52:
Iets wat mij opvalt is het dataverbruik van de Desire. Ik zit elke dag rond de 30MB, terwijl ik maar weinig doe met de telefoon. Ik heb alles onderzocht wat maar data kan verbruiken, maar kan het nog steeds niet plaatsen. Natuurlijk wordt er het een en ander gesynct en zijn er appjes die op de achtergrond data slurpen, maar dat deed ik op mijn Galaxy ook, en daar kwam ik nog niet eens aan een tiende van de data die ik nu verbruik. Tevens heb ik getracht te kijken wat zo'n app zo ongeveer gebruikt, en daar kan het, voor zover ik dat kan zien, ook niet aan liggen.

Hoe zit dat bij jullie? Ook veel onverklaard dataverbruik? Ik gebruik overigens Netcounter.
Ik heb idd ook een hoog verbruik. Normaal is dat geen probleem, maar Hi met zijn 250mb limiet is dat niet fijn. Er bestaat jamme rgenoeg geen app die kan zien per losse applicatie het verbruik. Wat al wel een deel oploste was Google sync uitzetten.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maarteh90
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 23:52
Hallo.. :)

Heb deze (inmiddels 4) topic's de afgelope weken goed in de gaten gehouden..

Heb vandaag mijn Desire gekregen:) tot nog toe geen problemen..
Nu nog bij hi, in september mag mijn vodafone simkaart erin..

krijg om de 5 min een mail binnen, dus werkt perfect. Tot nog toe geen problemen.
Heb het toestel net helemaal laten leeglopen (batterij) en ligt nu aan de oplader.

Er brand een oranje lampje, en ik heb begrepen dat deze groen wordt wanneer de telefoon volledig is opgeladen. Hoelang doet de telefoon hier over? dus vn 0% naar 100% ?

Heb trouwens totaal geen last van een rose beeld? of ik zie t gewoon niet:P

Als ik problemen krijg, zijn jullie de eerste die t weten.!

mvg, een tot nog toe tevrede desire gebruiker!! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Zohw...eerder vanmiddag heb ik al gemeld dat ik m'n Desire heb laten vallen. Ik wilde jullie toch even deelgenoot maken van m'n Desire met het kapotte raampje...

R.I.P. Desire....hij is 3 weken oud geworden :+

[Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 04-05-2010 20:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:13

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

TheVMaster schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:24:
Zohw...eerder vanmiddag heb ik al gemeld dat ik m'n Desire heb laten vallen. Ik wilde jullie toch even deelgenoot maken van m'n Desire met het kapotte raampje...

[afbeelding]

[afbeelding]

In het HTC Hero topic is er ook iemand die het scherm heeft vervangen, inclusief filmpje en handleiding. Vooral het gedeelte dat je in de voorverwarmde oven moet leggen is interessant ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
janvanduschoten schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:33:
[...]

In het HTC Hero topic is er ook iemand die het scherm heeft vervangen, inclusief filmpje en handleiding. Vooral het gedeelte dat je in de voorverwarmde oven moet leggen is interessant ;)
Hmm....ohw ok.....verzekering vergoed het gelukkig :+ Inboedelverzekering met erg goede dekking that is...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

TheVMaster schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:38:
[...]

Hmm....ohw ok.....verzekering vergoed het gelukkig :+ Inboedelverzekering met erg goede dekking that is...
Maar dan houd je toch ook een Desire over met een kapot scherm? Of haal je de accu & SD kaart eruit en weg ermee? ( In dat geval.... ;) )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 12:51

Tripl3 D

Brother in Arms

Tenshu schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:38:
[...]

Thanks, ik zal dit meenemen in de startpost. :)
Graag gedaan! ;)

Eén ding de link onder de vraag 'V Bepaalde mappen met foto's krijg in de 'galary' te zien en dat wil ik niet. Hoe los ik dat op?' is niet goed meer.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
janvanduschoten schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:43:
[...]

Maar dan houd je toch ook een Desire over met een kapot scherm? Of haal je de accu & SD kaart eruit en weg ermee? ( In dat geval.... ;) )
Eh...hij wordt gerepareerd....kost rond de 70-100 euri begreep ik van Dynafix vanmiddag. Verzekering gaat die kosten betalen.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Maarteh90 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:16:

Er brand een oranje lampje, en ik heb begrepen dat deze groen wordt wanneer de telefoon volledig is opgeladen. Hoelang doet de telefoon hier over? dus vn 0% naar 100% ?
22% tot 100% duurde bij mij vanmorgen zo'n 3.5 tot 4 uur, volgens JuicePlotter. Om de accu goed te conditioneren is het handig om hem eerst een paar keer helemaal te ontladen (bij normaal gebruik) en daarna volledig op te laden. Als ik niet teveel er mee speel dan kan ik nu zo'n 2 dagen doen met een volle lading. Nadeel is dat het nogal een erg leuk speleding is waar je niet snel van af zult kunnen blijven :)

Ik ben trouwens nog op zoek naar een tool waarmee ik screenshots kan maken van het scherm. Eventueel met een PC aangesloten. De enige apps die ik kan vinden in de Android Market zijn voor rooted devices en daar wil ik op dit moment liever nog niet aan beginnen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeepXJ89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-03-2020
JeepXJ89 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 19:14:
Bij de BC werd ik vriendelijk geholpen en we hebben het showmodel er even naast gelegd.In de 'scope' 0-40% helderheid is het verschil duidelijk zichtbaar. Mijn toestel zoals het rechter toestel op de bovenstaande foto terwijl het showmodel van BC was zoals het linker toestel.

De BC verkoper schrok van het verschil omdat het mijn toestel gewoon paars was bij lage helderheid.
Morgen kon ik een nieuwe ophalen. (we testen natuurlijk in de winkel even op dit probleem)
Zoals beloofd mocht ik vandaag mijn nieuwe Desire ophalen. Ik heb nu eentje die uitsluitend bij 0% nog een hele licht paarse gloed heeft. Dit is voor mij acceptabel omdat de telefoon bij helderheid op 'automatisch' nooit in die scope terecht komt. Bij mijn vorige toestel kreeg ik in een donkere ruimte een paarse gloed over mijn scherm. De automatische helderheid zat in dat geval waarschijnlijk tussen de 5 en de 40%. (Kun je niet aflezen :P .)

Dat HTC zulke toestellen de wereld in stuurt is voor mij een schok. Dit is een probleem wat je tijdens de kwaliteitscontrole zou moeten kunnen onderscheppen. ;( Ik had HTC hoog zitten.. :/

Ik ben nu behoorlijk happy qua hardware, ik ga nu eens kijken hoe mijn Desire in te richten qua screens en apps. Een opbouw zoals TouchFlow 3d zou ik wel graag willen, dat ben ik namelijk gewend van mijn TouchPro O+

PS3 80gb met 320gb, PSN tag: Papegaaienflats

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 19:52:
Iets wat mij opvalt is het dataverbruik van de Desire. Ik zit elke dag rond de 30MB, terwijl ik maar weinig doe met de telefoon.
...
Hier hetzelfde, met mijn HTC TouchPro2 had ik ongeveer 2 megabyte per dag (alleen mail en wat twitter), nu zeker 30 megabyte per dag. Ik gebruik ook Netcounter, en wacht even mijn telefoonrekening af om te controleren of het wellicht een probleem met Netcounter is.

Telt Netcounter bij jou WiFi verkeer? bij mij werkt dat niet...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maarteh90
Ik ga morgen trouwens naar belgie,

moet ik iets instellen zodat mijn mail niet automatisch synchoniseert? want dat gaat natuurlijk bakken vol geld kosten..??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-05 09:36
Maarteh90 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:23:
Ik ga morgen trouwens naar belgie,

moet ik iets instellen zodat mijn mail niet automatisch synchoniseert? want dat gaat natuurlijk bakken vol geld kosten..??
Hey toevallig, ik ga morgen naar frankrijk. :+

Mijn advies, installeer het programma/widget 'APNdroid' deze ver*PIEP*t je APN instellingen zodat je geen data verbinding meer heb en zodra je hem weer uitzet zet hij de instellingen weer netjes terug. Ideaal dus.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maarteh90
heb m sinds vanmiddag,

is dat wel veilig dn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Cyw00d schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:27:
[...]

Hey toevallig, ik ga morgen naar frankrijk. :+

Mijn advies, installeer het programma/widget 'APNdroid' deze ver*PIEP*t je APN instellingen zodat je geen data verbinding meer heb en zodra je hem weer uitzet zet hij de instellingen weer netjes terug. Ideaal dus.
Of je zet gewoon geen vinkje bij de optie ook tijdens het roamen data te gebruiken. Werkt prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maarteh90
haha, dan kies ik daarvoor..

vind ik dit gewoon bij instellingen? mijn telefoon staat nu uit (aan de oplader) en w8 tot ie groen brand..
dus kan straks pas kijken..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyw00d
  • Laatst online: 30-05 09:36
Fly-guy schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:33:
[...]

Of je zet gewoon geen vinkje bij de optie ook tijdens het roamen data te gebruiken. Werkt prima.
Bij mij blijft de data verbinding dan actief. Ook de browser blijft dan werken etc. Vandaar dat ik voor APNdroid heb gekozen.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:06

13art

Moderator Mobile
TheVMaster schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:24:

[afbeelding]

[afbeelding]

Zowwww barstje!!!

[Voor 93% gewijzigd door 13art op 04-05-2010 21:42]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Stom, mijn toestel geeft ook van die rare roze kleuren, mag ik gewoon terug naar de winkel, en deze ruilen voor een nieuwe? en met welk argument deden jullie dat dan? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:14

Phydomir

Dennis

LeLo schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:22:
[...]

Hier hetzelfde, met mijn HTC TouchPro2 had ik ongeveer 2 megabyte per dag (alleen mail en wat twitter), nu zeker 30 megabyte per dag. Ik gebruik ook Netcounter, en wacht even mijn telefoonrekening af om te controleren of het wellicht een probleem met Netcounter is.

Ik installeer net Netcounter omdat ik ook wel benieuwd was en hij begint met 50Mb verbruik. Weet niet waar hij die wijsheid vandaan haalt. Net even m'n T-Mobile rekening bekeken maar daarbij zitten alleen de eerste twee dagen dat ik hem had bij. 1,5Mb per dag.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maarteh90
@ Cyw00d:

In nederland of buitenland?
lijkt me logisch dat als je t zelf start, het gewoon werkt? maar ik wil niet dat mijn desire morgen in belgie via het telefoonnetwerk gaat updaten/emails ophalen..

sms mag wel binnenkomen hoor, dat boeit met niet, maar als k maar niet "internet"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 22:27
JeepXJ89 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:10:
Zoals beloofd mocht ik vandaag mijn nieuwe Desire ophalen. Ik heb nu eentje die uitsluitend bij 0% nog een hele licht paarse gloed heeft. Dit is voor mij acceptabel omdat de telefoon bij helderheid op 'automatisch' nooit in die scope terecht komt. Bij mijn vorige toestel kreeg ik in een donkere ruimte een paarse gloed over mijn scherm. De automatische helderheid zat in dat geval waarschijnlijk tussen de 5 en de 40%. (Kun je niet aflezen :P .)

Dat HTC zulke toestellen de wereld in stuurt is voor mij een schok. Dit is een probleem wat je tijdens de kwaliteitscontrole zou moeten kunnen onderscheppen. ;( Ik had HTC hoog zitten.. :/

Ik ben nu behoorlijk happy qua hardware, ik ga nu eens kijken hoe mijn Desire in te richten qua screens en apps. Een opbouw zoals TouchFlow 3d zou ik wel graag willen, dat ben ik namelijk gewend van mijn TouchPro O+
Jij mocht je foon ruilen van de winkel, of op naam van HTC zelf? Bij de PDAshop doen ze namelijk gigantisch moeilijk over het probleem. Mijn klacht heb ik 2 dagen na aanschaf per telefoon ingediend. Ruilen is daar volgensmij geen optie, ken de winkel niet verder. Mijn indruk van PDAshop is tot op heden dat ze net zo lang ontkennen tot ik het opgeef.

Vandaag nog niets van HTC ontvangen omtrent mijn klacht. Geen idee hoe we dit moeten gaan aanpakken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:51
Kogel is door de kerk, mag verlengen bij KPN, helaas heeft KPN in tegenstelling tot andere providers alleen ongunstige aanbiedingen met de Desire voor me klaarliggen.
Ik moet bij verlengen MEER betalen dan bij een nieuw abonnement.
Dus dat wordt denk ik overstappen...

Heeft iemand nog tips voor een abonnement dat in totaal (niet alleen in de actieweken, dus volledige contractduur) onder de 30€ zit, met daarin onbeperkt internet en wat belminuten en smsjes. (dus geen alleen bellen en internet).

Ik weet dat er hier eerst een abonnementen topic voor was maar deze lijkt spoorloos verdwenen te zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:31

wontcachme

You catch me? No you wont

boratnl schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:09:
Kogel is door de kerk, mag verlengen bij KPN, helaas heeft KPN in tegenstelling tot andere providers alleen ongunstige aanbiedingen met de Desire voor me klaarliggen.
Ik moet bij verlengen MEER betalen dan bij een nieuw abonnement.
Dus dat wordt denk ik overstappen...

Heeft iemand nog tips voor een abonnement dat in totaal (niet alleen in de actieweken, dus volledige contractduur) onder de 30€ zit, met daarin onbeperkt internet en wat belminuten en smsjes. (dus geen alleen bellen en internet).

Ik weet dat er hier eerst een abonnementen topic voor was maar deze lijkt spoorloos verdwenen te zijn?
HTC Desire levertijden- en abonnemententopic gewoon in de TS

[Voor 3% gewijzigd door wontcachme op 04-05-2010 22:20]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

Geüpgegraded

als je roaming uitzet en je hebt geen apn's voor andere netwerken dan die van jezelf dan kun je gewoon niet op internet.
Was een paar weken terug ook in het buitenland en internet werkte bij mij compleet niet, ook geen rekening van gehad, dus zou goed moeten zijn.

Je kunt anders ook handmatig doen wat apndroid doet: je apn aanpassen :)

dus ipv dat er bijvoorbeeld staat live.vodafone.com maak je daarvan lol.live.vodafone.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boratnl
Thanks, ik probeerde het te vinden vanaf de product-pagina in pricewatch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mogwai82
  • Laatst online: 29-06-2022
Beste mensen,

Welk programma heeft volgens jullie de voorkeur?
Skype, Fring of Nimbuzz.

Het plan is uiteraard belminuutjes te besparen.
Zo te zien staat T-Mobile voip gewoon toe:
http://www.iphoneclub.nl/...et-3g-netwerk-gewoon-toe/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maarteh90
XMassacre schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:16:
als je roaming uitzet en je hebt geen apn's voor andere netwerken dan die van jezelf dan kun je gewoon niet op internet.
Was een paar weken terug ook in het buitenland en internet werkte bij mij compleet niet, ook geen rekening van gehad, dus zou goed moeten zijn.

Je kunt anders ook handmatig doen wat apndroid doet: je apn aanpassen :)

dus ipv dat er bijvoorbeeld staat live.vodafone.com maak je daarvan lol.live.vodafone.com
Dus gwoon bij instellingen gegevensroaming uitzetten( staat standaart al uit trouwens)
en dan zou t moeten werken? wat bedoel je met andere apn's?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qli-max
Maarteh90 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:39:
[...]
Dus gwoon bij instellingen gegevensroaming uitzetten( staat standaart al uit trouwens)
en dan zou t moeten werken? wat bedoel je met andere apn's?
Menu > Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten
Daar staan je APN's (Acces Point Names). Als je automatische instellingen van je provider gebruikt staat er als het goed is één APN (bijvoorbeeld Vodafone Live!). Als je daar op klikt, krijg je een lijst met gegevens van deze APN. Een van de gegevens is de APN zelf, als je deze veranderd (zoals bijvoorbeeld office.vodafone.nl naar lala.la.la) kan de telefoon geen data verbinding maken want hij herkent het acces point niet meer (dit is zoals eerder gezegd wat APNdroid ook doet, alleen hoef je dan niet zelf te veranderen / terug te zetten). Als je meerdere APN's hebt ingesteld (of per ongeluk automatisch zijn ingesteld), dan moet je ervoor zorgen dat geen enkele meer kan werken in het buitenland (op dezelfde manier uitschakelen).

[Voor 8% gewijzigd door Qli-max op 04-05-2010 22:56. Reden: typos etc]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ffb
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-02 16:19
Uh... is het nog meer mensen opgevallen dat vanaf vandaag embedded flash werkt in de htc desire browser?? Als ik Fox.com via een vpn kijk dan krijg ik gewoon de embedded flash speler in mijn browser. En dat terwijl Skyfire nog maar een paar dagen geleden is uitgebracht!! Ook Hulu embedded flash werkt! Ben ik nou gek of is Flash 10.1 stilletjes dmv een update mijn telefoon ingeslopen??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 22:27
Vandaag ook filmpjes zitten kijken via dumpers.nl via mn Desire... voorheen moest ik dan op het filmpje klikken en opende een flashplayer. Nu speelde ie gewoon direct in de pagina af. Nam het maar voor lief, maar zit nu ook te denken aan een dergelijke update ofzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
LeLo schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:22:
[...]

Ik gebruik geen wifi, gaat puur om 3G :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:56

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Novah schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 23:33:
Vandaag ook filmpjes zitten kijken via dumpers.nl via mn Desire... voorheen moest ik dan op het filmpje klikken en opende een flashplayer. Nu speelde ie gewoon direct in de pagina af. Nam het maar voor lief, maar zit nu ook te denken aan een dergelijke update ofzo.
Alleen werkt vimeo.com dus nog steeds niet. Dus als het een update geweest is, was het een kleintje.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ffb schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 23:30:
Uh... is het nog meer mensen opgevallen dat vanaf vandaag embedded flash werkt in de htc desire browser?? Als ik Fox.com via een vpn kijk dan krijg ik gewoon de embedded flash speler in mijn browser. En dat terwijl Skyfire nog maar een paar dagen geleden is uitgebracht!! Ook Hulu embedded flash werkt! Ben ik nou gek of is Flash 10.1 stilletjes dmv een update mijn telefoon ingeslopen??
Novah schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 23:33:
Eeuhmm, dat was een van de sterke punten van de Desire toen hij uitkwam; ingebouwde Flash-support. Heeft dus niks met een update oid te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:55
Huh gewoon met de standaard browser?! Of skyfire?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcel-o
  • Laatst online: 13-05 17:53

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

RTL Gemist werkt ook direct en da's best netjes. Op nokia's begint die optie te mekkeren over Silverlight.

even iets anders. Ik heb al meerdere keren een foutmelding als ik location via de gsm masten wil aanzetten.
De vraag komt dan of google anonieme info mag gebruiken voor deze optie, en welke keuze ik dan ook neem"ja of nee"crasht HTC sense, en dit lost alleen op met een reboot.
Meerderen die dit hebben meegemaakt?

[Voor 0% gewijzigd door marcel-o op 05-05-2010 00:41. Reden: typtyphus]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:16
zonoskar schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 23:46:
[...]

Alleen werkt vimeo.com dus nog steeds niet. Dus als het een update geweest is, was het een kleintje.
als ik zoek op updates zijn er nog steeds geen te vinden anders?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 32GB@3200mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maarteh90
Qli-max schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:50:
[...]

Menu > Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten
Daar staan je APN's (Acces Point Names). Als je automatische instellingen van je provider gebruikt staat er als het goed is één APN (bijvoorbeeld Vodafone Live!). Als je daar op klikt, krijg je een lijst met gegevens van deze APN. Een van de gegevens is de APN zelf, als je deze veranderd (zoals bijvoorbeeld office.vodafone.nl naar lala.la.la) kan de telefoon geen data verbinding maken want hij herkent het acces point niet meer (dit is zoals eerder gezegd wat APNdroid ook doet, alleen hoef je dan niet zelf te veranderen / terug te zetten). Als je meerdere APN's hebt ingesteld (of per ongeluk automatisch zijn ingesteld), dan moet je ervoor zorgen dat geen enkele meer kan werken in het buitenland (op dezelfde manier uitschakelen).
heb APNdroid maar geinstalleerd, en op uit gezet, alleen het vinkje bij keep mms enabled staat nog aan. is dit voldoende? of moet ik ook een vinkje zetten bij de overige 2 opties? ( notifications en Disable all APN's)

nog een vraagje, als ik de uitknop even ingedrukt hou, staat er onderin het menutje de optie: Mobiel Netwerk.
Moet ik deze uitzetten als ik morgen naar belgie ga? of aanlaten? wat is hier eigenlijk het effect van?

k ben lastig ik weet het:P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:55
SMulTiE schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 23:50:
[...]

[...]

Eeuhmm, dat was een van de sterke punten van de Desire toen hij uitkwam; ingebouwde Flash-support. Heeft dus niks met een update oid te maken.
echt? De nexus one kan geen dumpert kijken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qli-max
Maarteh90 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 00:28:
[...]
heb APNdroid maar geinstalleerd, en op uit gezet, alleen het vinkje bij keep mms enabled staat nog aan. is dit voldoende? of moet ik ook een vinkje zetten bij de overige 2 opties? ( notifications en Disable all APN's)
nog een vraagje, als ik de uitknop even ingedrukt hou, staat er onderin het menutje de optie: Mobiel Netwerk.
Moet ik deze uitzetten als ik morgen naar belgie ga? of aanlaten? wat is hier eigenlijk het effect van?
k ben lastig ik weet het:P ...... O-) :P
Je kunt voor de zekerheid disable all APN's aanvinken (er staat dan ook: vink aan als het uitschakelen van data niet werkt)....notifications aanvinken is niet nodig.
Dat mobiel netwerk 'internetverbinding staat aan' staat straks automatisch op uit omdat je je data verbinding uitschakelt met APNdroid (mobiel netwerk 'internetverbinding staat ....' is trouwens gewoon een snelkoppeling naar Menu > Instellingen > Draadloos en netwerken > Gegevensverbinding)
Als je er nu niet uit komt word ik heel boos :9

[Voor 41% gewijzigd door Qli-max op 05-05-2010 00:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
zonoskar schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 23:46:
[...]

Vimeo werkt niet?! :+ Hier werkt hij perfectos....

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 218636

marcel-o schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 00:12:
RTL Gemist werkt ook direct en da's best netjes. Op nokia's begint die optie te mekkeren over Silverlight.
Ik kijg in plaats van een video toch een wit vlak met de melding dat waarschijnlijk niet de juiste software is geïnstalleerd (geen Silverlight dus).
Vervolgens staat er een link naar een M$ Silverlight downloadpagina maar daar kan het voor mijn toestel niks betekenen... :S
.
Hoe krijg jij het dan werkend?

P.s: Ik wil nou wel eens die DIVX-update krijgen voor mijn desire... Ook offline hi-res filmpjes bekijken :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:22
Hoe kun je eigenlijk instellen dag je 3g 's nachts uitgaat? ik heb al locale gekocht maar daar gaat het niet mee en kan er ook geen locale plugin voor vinden....

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Voor alle dingen die ik uit wil zetten gebruik ik de app quick settings. Dit werkt alleen niet automatisch op tijd maar moet je handmatig klikken.

http://www.androlib.com/a...com-bwx-bequick-zmDq.aspx

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
Phydomir schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 08:15:
Voor alle dingen die ik uit wil zetten gebruik ik de app quick settings. Dit werkt alleen niet automatisch op tijd maar moet je handmatig klikken.

http://www.androlib.com/a...com-bwx-bequick-zmDq.aspx
Ok thanks, maar is het dan niet zo dat de 3g verbinding na verloop van tijd weer aangaat door allerlei apps die verbinding maken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36
Phusebox schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 08:20:
[...]

Ok thanks, maar is het dan niet zo dat de 3g verbinding na verloop van tijd weer aangaat door allerlei apps die verbinding maken?
Nee, een app kan dit niet forceren.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
Maverick schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 08:27:
[...]

Nee, een app kan dit niet forceren.
Weer wat geleerd.

Volgens mij vreet Locale overigens wel enorm stroom ofzo, eerste dag haalde ik 21 uur op een charge, nu nog maar 15. Enige wat veranderd is is dat ik Locale heb geinstalleerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 354780

Smartphoneshop heeft een defectendossier geopend voor mijn Desire ivm de roze gloed... ik ben eens nieuwsgierig wat ze ermee gaan doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Phusebox schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 08:20:
[...]

Quick Settings werkt volgens mij hetzelfde als APNDroid. Hij past de naam van de APN aan waardoor je sowieso geen internet verbinding kunt maken ook al zou een app dat willen forceren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:59
Ben inmiddels als een week of 3 aan het stoeien met de Desire, en ik moet zeggen dat hij tot nu toe erg goed bevalt. Wel loop ik tegen een issue aan.

Zoals ik topic deel 3 eerder heb gemeld, heb ik regelmatig te maken met een 100% CPU load 's nachts om 4.00. Dit houd ongeveer een half uur aan. Resultaat hiervan is een een batterij die volledig leegloopt, en vervolgens is mijn SDcard niet meer te benaderen.

Vannacht was het weer zover, vanmorgen toen ik wakker werd had ik nog 2% juice over. Snel aan de oplader gehangen en gekeken waar dit issue nu precies vandaan kwam, aangezien de vorige keren mijn battery volledig discharged was. Blijkbaar is er een proces mmcqd wat de CPU load veroorzaakt. mmcqd heef iig een relatie met het mounten/schrijven naar de SDcard.

Ik heb wel al een aantal keer de melding gehad dat er geen backup gemaakt kon worden van mijn settings naar de SDcard. Vervolgens is mijn SDcard ook niet te benaderen, na een reboot is dit verholpen. Wat ik al geprobeerd heb is het formatten van mijn SDcard.

De volgende opties lijken me mogelijk?

- Nachtelijke backup van settings naar SDcard veroorzaakt om de één of andere reden problemen. Iemand die het backup schedule (4.00 's nachts) kan bevestigen?
- Een andere 3th party app
- Kapotte SDcard controller

Misschien anders binnenkort toch maar eens een hard-reset uitvoeren, heb in 3 weken tijd al zoveel lopen rotzooien met de Desire :+

[Voor 4% gewijzigd door Dix0r op 05-05-2010 09:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 69767
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 07:34:
Hoe kun je eigenlijk instellen dag je 3g 's nachts uitgaat? ik heb al locale gekocht maar daar gaat het niet mee en kan er ook geen locale plugin voor vinden....
http://www.androlib.com/a...lfray-timeriffic-jqq.aspx ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 17:56

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

TheVMaster schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 00:59:
Vimeo werkt niet?! :+ Hier werkt hij perfectos....
Dat is vreemd. Bij mij doet alles het, behalve het tonen van het filmpje. Dat wordt gewoon ingeladen als ik op play klik, maar het beeld blijft zwart. In de HTML5 stand krijg ik een melding dat de video niet afgespeeld kan worden als ik op play druk. Welke van de 2 modi werkt bij jou wel dan?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
-nevermind-

[Voor 91% gewijzigd door Phusebox op 05-05-2010 10:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Gisteren met bijna lege cache binnen 3 seconden uit. Ik ga steeds meer geloven dat het cache geheugen de veroorzaker van het lange afsluiten is. Afsluiten liep bij mij op tot enkele minuten totdat ik de cache leegde.

Misschien wat voor anderen met lange afsluittijden om dit uit te proberen? Heb sowieso mijn cache naar 1,94MB bijgesteld (exact 2MB kreeg ik niet voor elkaar met die schuifbalk). Voorheen was dit standaard 8MB.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-10-2022
Waar leeg je de cache? Of doe je dit per applicatie?

Bier = beter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thamm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-04 21:57
Vreemd, internet delen doet het hier niet.. Uit verschillende berichten maak ik op dat het "plug 'n play" is; wanneer ik hier echter gedeeld internet selecteer en de Desire via usb verbind met m'n (windows 7) pc, hoor ik alleen het geluidje dat er iets aan is gesloten, verder gebeurt er niets en kan ik 'm ook nergens terugvinden. Is het dan toch nog nodig om drivers te downloaden oid..?

Edit: dom, zie nu pas dat je htc sync nodig hebt, eens kijken of het dan wel werkt

8)7

okay, nu lukt het :)

[Voor 12% gewijzigd door thamm op 05-05-2010 11:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
Ook fijn: manage applications crasht elke keer, kom er dus met geen mogelijkheid in... begint goed na 2 dagen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:14

Sick Nick

Drop the top!

Via de market apps erop gezet? Misschien dat er eentje niet lief mee wil werken, die kan je via de market ook verwijderen. Of een keertje uit/aan zetten zodat ie weer met een vers leeg geheugen staat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Phusebox schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:40:
Ook fijn: manage applications crasht elke keer, kom er dus met geen mogelijkheid in... begint goed na 2 dagen...
Veel "problemen " van de Desire komen volgens mij door niet goed werkende apps. Ik zou het persoonlijk eerst eens in die hoek gaan zoeken als na het rebooten van je telefoon het probleem nog steeds bestaat.

Fijne dag nog verder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
Sick Nick schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:43:
Via de market apps erop gezet? Misschien dat er eentje niet lief mee wil werken, die kan je via de market ook verwijderen. Of een keertje uit/aan zetten zodat ie weer met een vers leeg geheugen staat.
Al een paar keer uit/aan gezet. Alle apps komen van de market. Heb al een hoop eraf gegooid maar wil niet alles weggooien om zo weer opnieuw te moeten beginnen met instellen etc.
janvanduschoten schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:49:
[...]

Veel "problemen " van de Desire komen volgens mij door niet goed werkende apps. Ik zou het persoonlijk eerst eens in die hoek gaan zoeken als na het rebooten van je telefoon het probleem nog steeds bestaat.

Fijne dag nog verder.
Ja en dus? Is daarmee het probleem opgelost?
Op WinMo heb ik veel meegemaakt, maar nog nooit dat ik niet in settings of iets kon komen door een of andere gare app. Dat is gewoon slecht van Android als die dat toestaat.

Overigens heb ik het probleem gevonden en was het een plugin van locale, maar dan nog vind ik het slecht dat een OS crasht door een plugin van een app...

[Voor 43% gewijzigd door Phusebox op 05-05-2010 12:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 287730

Mijn telefoon is zaterdag gearriveerd, een half uur voor ik op de trein stapte richting Londen, dus ik heb hem nog maar even thuis gelaten en gisteravond pas aan gezet.
Nu krijg ik alleen internet (Telfort) niet aan de gang...?
Was voor-ingesteld, ik heb naar het 1300-nr. gesmst en op de klantenservicewebsite gekeken, en alles lijkt goed te staan. Kan er ook iets bij Telfort zelf (vandaag dicht) zijn, of zie ik iets over het hoofd?
Heeft er iemand een lijstje met hoe het hoort te staan?
Bvd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-05 12:19

Tjado

Dé man

Kort vraagje, hij gaat bij mij bij het typen van een sms bericht niet meer in landscape..dit zou toch wel moeten kunnen? Heb ook het idee dat hij dat de afgelopen paar dagen wel heeft gedaan..

EDIT: Blijkbaar perongeluk het vinkje bij 'Orientation' weggehaald 8)7

[Voor 16% gewijzigd door Tjado op 05-05-2010 12:05]

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-05 23:34
Phusebox schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:50:
[...]

Op WinMo heb ik veel meegemaakt, maar nog nooit dat ik niet in settings of iets kon komen door een of andere gare app. Dat is gewoon slecht van Android als die dat toestaat.
Het kán daarmee opgelost zijn. Maar als jij vind dat het een fout van Android is dat als jij gare apps installeert (als het daar door zou komen) je telefoon het niet meer doet, dan flikker je hem toch lekker weg... :X

Ik bedoel maar te zeggen dat hier mensen mogelijkheden opperen, en als hij dan zegt "het kan door gare apps komen", dan moet jij voor jezelf nagaan of je de laatste tijd apps hebt geinstalleerd waardoor het wel eens zou kunnen komen dat je die manage application app niet meer normaal kunt starten.
Tjado schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:03:
Kort vraagje, hij gaat bij mij bij het typen van een sms bericht niet meer in landscape..dit zou toch wel moeten kunnen? Heb ook het idee dat hij dat de afgelopen paar dagen wel heeft gedaan..
-- Oplossing heef hij zelf al gevonden.. ;)

[Voor 5% gewijzigd door diabolofan op 05-05-2010 12:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56
[...]

Al een paar keer uit/aan gezet. Alle apps komen van de market. Heb al een hoop eraf gegooid maar wil niet alles weggooien om zo weer opnieuw te moeten beginnen met instellen etc.

[...]

Overigens heb ik het probleem gevonden en was het een plugin van locale, maar dan nog vind ik het slecht dat een OS crasht door een plugin van een app...
Waarom verkoop je die telefoon niet gewoon? Het is toch maar een pruts telefoon in je ogen :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:59
Phusebox schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:40:
Ik had dit probleem met de illegaal gedownloade versie van Locale.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 23:44
(...)

Ik begin je ondertussen ook redelijk irritant te vinden met je 'gezeik' om helemaal niks of om je eigen fouten... Maar, ergens heeft hij hier wel gewoon gelijk moet ik zeggen. Het is wel gek om te zien dat apps zoveel rechten hebben, dat ze blijkbaar zelfs delen van het standaard OS kunnen laten crashen.

Verder is het natuurlijk nog steeds je eigen fout, moet ook logisch nadenken wat je wel en niet installeert ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

maar dan nog vind ik het slecht dat een OS crasht door een plugin van een app...
Nog nooit met windows gewerkt. Dat crasht eigenlijk alleen maar door apps (software).

ps: De toon waarop je veel posts plaatst zullen trouwens bij veel mensen niet echt aanzetten tot meedenken en hulp bieden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krijn1985
  • Laatst online: 25-05 09:10
Dix0r schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 09:05:
*problemen met batterij die snel leeg loopt 's nachts door iets met de sdcard

De volgende opties lijken me mogelijk?

- Nachtelijke backup van settings naar SDcard veroorzaakt om de één of andere reden problemen. Iemand die het backup schedule (4.00 's nachts) kan bevestigen?
- Een andere 3th party app
- Kapotte SDcard controller

Misschien anders binnenkort toch maar eens een hard-reset uitvoeren, heb in 3 weken tijd al zoveel lopen rotzooien met de Desire :+
Je zou ook nog even kunnen proberen met een andere SDcard, misschien is je sdcard een beetje gaar??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-05 07:44
Ik krijg htcsync niet meer aan de praat op mijn laptop. Windows xp sp3.

De melding die hij geeft is " the application has failed to start because the application configuration is incorrect"

Daarnaast viel het mij op dat de desire het programma soms niet vind. Ik sync op 3 pc's ( 1x thuis voor de contacten en 2x werk voor agenda?

Realme x2 Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redshark
  • Laatst online: 18:22
Dix0r schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 09:05:

Geen idee hoelat het gebeurde maar vanmorgen werd ik wakker en had ook de melding dat een backup naar SD-card niet gelukt is. Geen idee wat er gebackupped zou worden (iemand wel?) heb er volgens mij niets voor ingesteld. Blijkbaar iets wat vannacht gelopen heeft... Ik had m'n Desire wel in de lader zitten dus over de batterij kan ik niks zeggen. Misschien heb je er iets aan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
Strider schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:10:
[...]

Waarom verkoop je die telefoon niet gewoon? Het is toch maar een pruts telefoon in je ogen :)
Mensen voelen zich hier blijkbaar persoonlijk aangevallen omdat ik hun dierbare gadget niet zo uber 1337 geweldig vind als zijzelf.

Ik ben een kritische consument en ik verwacht een product dat af is. Wat overigens niet wil zeggen, en dat heb ik ook nooit beweerd, dat ik het een prutstelefoon vind. Die overhaaste conclusie trekken jullie zelf.
Dix0r schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:12:
[...]

Ik had dit probleem met de illegaal gedownloade versie van Locale.
Ja alleen heb ik Locale dus netjes gekocht, net als al mijn andere apps.
Phydomir schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:13:
[...]

Nog nooit met windows gewerkt. Dat crasht eigenlijk alleen maar door apps (software).

ps: De toon waarop je veel posts plaatst zullen trouwens bij veel mensen niet echt aanzetten tot meedenken en hulp bieden.
Ik zei net dat ik hiervoor 2 jaar een Windows mobile telefoon heb gehad, die nooit mij delen van het OS niet meer liet gebruiken door een app die ik had geinstalleerd.

Windows crashte bij mij overigens nooit door apps, hoogstens door crappy drivers.
FabianNL schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:13:
[...]

Ik begin je ondertussen ook redelijk irritant te vinden met je 'gezeik' om helemaal niks of om je eigen fouten... Maar, ergens heeft hij hier wel gewoon gelijk moet ik zeggen. Het is wel gek om te zien dat apps zoveel rechten hebben, dat ze blijkbaar zelfs delen van het standaard OS kunnen laten crashen.

Verder is het natuurlijk nog steeds je eigen fout, moet ook logisch nadenken wat je wel en niet installeert ;)
Tuurlijk het is mijn eigen fout dat ik een plugin installeer, met een 4.5 sterren feedback, van een ontzettend veel gebruikte app. Tuurlijk dat had ik aan kunnen zien komen dat het OS dan crasht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

CultFreak schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:00:
Waar leeg je de cache? Of doe je dit per applicatie?
In je beginscherm:

Menu>Instellingen>Toepassingen>Toepassingen beheren

Selecteer daarna de toepassing (ik heb internet en youtube beiden gedaan) en kies voor cache wissen.
Gegevens wissen kan ook, maar wat dat inhoudt bij zo'n toepassing weet ik niet, dus kijk uit!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 24-05 23:20
Ik heb het volgende probleem met mijn Desire
Bij het gebruik van de FM-radio (met de headset dus, anders heb je geen antenne) is de CPU 100% bezig.
Het is niet te zien met System Panel welk proces dat is, maar wel dat de CPU op 1000 MHz draait en 100% van de tijd bezig is.
Dit is trouwens niet altijd, maar eigenlijk altijd wanneer je de headset er weer in prikt en de radio app weer start. (in meer dan de helft van de gevallen)
Oftewel in mijn situatie 's middags na de pauze.
Dan ben je wel 10 minuten bezig met uitpluggen, inpluggen, radio-app killen, rebooten, etc om het weer werkende te krijgen zonder die 100% CPU-load. De accu is dan in no-time leeg als je dat niet zou doen en de foon is merkbaar trager.

Met OSmonitor heb ik kunnen achterhalen dat het gaat om het proces /system/bin/btld
In de log van dat proces staat dan dat er problemen zijn met de RDS-decoding.

Het betreffende proces killen kan niet en de enige manier om het weer 'tot rust' te krijgen is door de headset eruit te halen. wanneer je eerst de radio-app killed dan kun je het op die manier ook niet meer tot een lage CPU-load krijgen en _moet_ je rebooten. Door de hoge CPU-load kan de shutdown wel een minuut of 2 duren.

Al-met-al dus best wel irritant en het lijkt erop dat de FM-radio app zelf vervangen niet de optie is, tenzij de RDS-decodering niet geactiveerd wordt.
Als het probleem zich echt in de RDS-decodering voordoet dan zou dat waarschijnlijk alleen met een firmware update gefixt kunnen worden.

Weet er iemand een alternatieve FM-radio app?
In de market kan ik alleen maar online radio-stations vinden en de app die op androlib staat speciaal voor de nexus kan ik met de desire niet installeren via de market.

Kortom een nogal gebrekkig aanbod van FM-radio programma's.

Iemand anders ook dergelijke problemen?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05 15:44
Wie maakt er een poultje over wanneer Phusebox de Desire verkoopt (of ritueel aan gort slaat)? :+
Phusebox, welke applicaties heb je nu allemaal geïnstalleerd? Het punt is dat er ook applicaties zijn met side-effects of die gewoon niet goed werken. Maar zeker voor de alledaagse features kun je vast wel een concurrerende app vinden. Lees gewoon goed welke applicatie een goede beoordeling krijgt (liefst op normale review sites) en probeer die. :) Het is niet zoals met de appstore van Apple dat alles eerst door een strikte keuring heenmoet, die keuring moet jij nu min of meer zelf doen.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 24-05 23:20
Phusebox schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:28:
[...]

Mensen voelen zich hier blijkbaar persoonlijk aangevallen omdat ik hun dierbare gadget niet zo uber 1337 geweldig vind als zijzelf.

Ik ben een kritische consument en ik verwacht een product dat af is. Wat overigens niet wil zeggen, en dat heb ik ook nooit beweerd, dat ik het een prutstelefoon vind. Die overhaaste conclusie trekken jullie zelf.

[...]

Ik zei net dat ik hiervoor 2 jaar een Windows mobile telefoon heb gehad, die nooit mij delen van het OS niet meer liet gebruiken door een app die ik had geinstalleerd.

Windows crashte bij mij overigens nooit door apps, hoogstens door crappy drivers.

[...]
Hmm jouw naam (en user-icon) herinner ik me nog wel uit het HTC Touch Diamond topic.
Je kunt mij niet wijsmaken dat na al jouw gemopper toen, dat je Windows Mobile van de Diamond nooit crashte. Dan ben je namelijk geen frequent gebruiker van die foon geweest. Die Windows Mobile was op sommige vlakken echt zo instabiel als een dronken vent op rolschaatsen. Wisselen van de browser naar SMS- of mail-applicatie op het moment dat de SMS nog niet goed binnen was en je keek naar een zwart/wit gespikkeld scherm en kon weer rebooten.
Nee je dacht toch niet dat je zomaar kon gaan bellen... eerst kijken of er updates waren (check for updates stond uit)... oh wilde je nog wat doen? Laten we eens denken, oh ja homescreen weergeven ipv het net opgezochte nummer. En laten we eens in de zoveel tijd alle contacts er dubbel inzetten na een sync met outlook.

Wat dat betreft is de Desire een oneindige verbetering tov. Windows Mobile.
Tuurlijk zijn er onhebbelijkheden, zoals Bluetooth discovery door oudere toestellen wat niet werkt (andersom wel) en mijn probleem met de CPU-load door/als gevolg van de FM-radio en dat apps soms niet goed afgesloten worden en dat apps kennelijk invloed kunnen hebben op de werking van het OS.

Het gaat helemaal niet om of je kritisch bent, danwel laaiend enthousiast bent. Het gaat erom _hoe_ je je uit.
Wanneer je om de post in een topic als deze (en dan vooral toen met de Touch Diamond) aangeeft dat je 'm binnen 2 dagen van release al terug gaat brengen en hoe arrogant de fabrikant wel niet is dat 'ie zo'n wanproduct op de markt heeft weten te zetten, dan krijg je al snel geprikkelde reacties van anderen terug.
Nu ik lees dat je daarwerkelijk (net als ik trouwens) je Touch Diamond netjes 2 jaar hebt gebruikt, kan je wat mij betreft opmerkingen als "ik breng 'm terug" ook wel achterwege laten.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boratnl
Het gaat er hier niet om of je de Desire wel of niet goed vindt. Maar het enige wat je doet is steen en been klagen.
Als je je problemen eens anders verwoordt en alles op een andere manier hier op het forum brengt, dan krijg je misschien een stuk meer hulp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
boratnl schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:52:
[...]

Het gaat er hier niet om of je de Desire wel of niet goed vindt. Maar het enige wat je doet is steen en been klagen.
Als je je problemen eens anders verwoordt en alles op een andere manier hier op het forum brengt, dan krijg je misschien een stuk meer hulp.
Tja blijkbaar voelen mensen zich toch persoonlijk aangesproken als ik een waarde-oordeel uit over een product dat zij ook bezitten. Van mij mag je alles wat ik heb afkraken, zolang ik er zelf maar tevreden over ben.

Moet ik dan smeken of iemand een oplossing heeft, want blijkbaar wil iedereen toch maar meteen mij de grond inboren als ik wat probeer te zeggen, of ik dat nu op een fatsoenlijke manier doe of niet.
TD-er schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:50:
[...]
Nu ik lees dat je daarwerkelijk (net als ik trouwens) je Touch Diamond netjes 2 jaar hebt gebruikt, kan je wat mij betreft opmerkingen als "ik breng 'm terug" ook wel achterwege laten.
Ik heb de Diamond na 8 maanden verkocht, dat was lang genoeg. Daarna heb ik een TP2 gehad, waar ook een hoop niet goed aan is/was.

Het euvel van WinMo is dat het gewoon ontzettend traag is, maar het doet wat het moet doen. Op de Diamond heb ik na de updates van HTC zeker geen van de door jou genoemde problemen gehad. Ook dat was verder een allesbehalve perfecte telefoon, maar wat Android af en toe presteerd deed WinMo absoluut niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 23:44
Phusebox schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:28:
(...)

[...]

Tuurlijk het is mijn eigen fout dat ik een plugin installeer, met een 4.5 sterren feedback, van een ontzettend veel gebruikte app. Tuurlijk dat had ik aan kunnen zien komen dat het OS dan crasht.
Het was niet voor niks met een knipoog geschreven, maar toch blij om te lezen dat je het wel volledig met mij eens bent! :D

Verder eens met TD-er en boratnl...

/en nu stop ik ermee, zinloos gelul over en weer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 13:43
zonoskar schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 09:20:
[...]

Dat is vreemd. Bij mij doet alles het, behalve het tonen van het filmpje. Dat wordt gewoon ingeladen als ik op play klik, maar het beeld blijft zwart. In de HTML5 stand krijg ik een melding dat de video niet afgespeeld kan worden als ik op play druk. Welke van de 2 modi werkt bij jou wel dan?
Doet het perfect hier, maar eh, html5 stand ? Ik heb niets gewijzigd, filmpjes doen het out of the box.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-05 11:09
He,, ik kom er net achter dat je ook 2x achter elkaar op de zoekknop kan klikken waarna je een snelzoekvenster krijgt. Is zeker nieuw in 2.1? Kon m'n Hero iig nog niet :)

offtopic:
Phusebox is gewoon ingehuurd door apple ofzo. De climax komt wanneer hij zogenaamd overstapt naar een iPhone die in zijn ogen helemaal perfect is.
Het kan gewoon bijna niet dat je zo negatief doet over zo'n toptelefoon.
Pagina: 1 2 3 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je hier een vraag stelt:

1. De handleiding lezen.
2. Googlen.
3. Aangeven wat je zelf al gevonden hebt.

Helpdesk-vragen worden verwijderd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee