HTC Desire - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 23 Laatste
Acties:
  • 219.457 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainsalad
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 19:56
Hallo,

Ik heb een etui aan mijn broekriem voor de htc desire. Elke keer als ik een telefoontje krijg hang ik op omdat ik de telefoon even uit het etui-tje moet wippen. Hoe kan ik dit euvel het beste oplossen?

Groet, Brainsalad.

Ps. Het is echt een vette telefoon, ik trek mijn laptop nu amper open haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Phusebox schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:59:
[...]

Tja blijkbaar voelen mensen zich toch persoonlijk aangesproken als ik een waarde-oordeel uit over een product dat zij ook bezitten. Van mij mag je alles wat ik heb afkraken, zolang ik er zelf maar tevreden over ben.

Moet ik dan smeken of iemand een oplossing heeft, want blijkbaar wil iedereen toch maar meteen mij de grond inboren als ik wat probeer te zeggen, of ik dat nu op een fatsoenlijke manier doe of niet.

[...]

Ik heb de Diamond na 8 maanden verkocht, dat was lang genoeg. Daarna heb ik een TP2 gehad, waar ook een hoop niet goed aan is/was.

Het euvel van WinMo is dat het gewoon ontzettend traag is, maar het doet wat het moet doen. Op de Diamond heb ik na de updates van HTC zeker geen van de door jou genoemde problemen gehad. Ook dat was verder een allesbehalve perfecte telefoon, maar wat Android af en toe presteerd deed WinMo absoluut niet.
Nu zijn wij de badguys? Waar het om gaat Phusebox, is dat vóórdat je het toestel kocht al aan het ranten was over hoe kut dit en dat was. Nu je hem hebt, ga je erin verder.
Toen ik de Desire bestelde, wist ik dat het geen af product is; als ik dat had gewild was ik voor een Iphone gegaan, simpel zat; het werkt, een app store om jaloers op te worden en schitterend op elkaar afgestemde hard- en software. Met andere woorden; een af product.
Android is dit niet, en HTC heeft een aantal steken laten vallen bij de Desire. De luidspreker kon beter, ook als je gewoon met iemand belt. Het is jammer dat het scherm rozig is bij lage helderheden en ik had graag een gevuldere market gezien.
Maar ik heb wél een abbonement kunnen kiezen die ik wou bij een provider die ik wou. De interface is 98% bijzonder snel, en voor de komende twee jaar zal dit weinig veranderen. Google is erg goed bezig met het volwassen maken van het momenteel adolescente Android, waarbij binnenkort als de geruchten kloppen ook het externe geheugen aangesproken kan worden voor apps. Maar zelfs als dit niet gebeurt, dit wist ik of had ik makkelijk kunnen weten. En dát is een beetje waar het bij veel mensen knaagt bij jouw reacties; je wíst of had kunnen weten dat Android in bepaalde opzichten IphoneOS wordt voorbijgestreefd. Ook wist je of had je kunnen weten dat lang nog niet alles perfect is, zélfs de meest voor de hand liggende dingen als de low-res contactfoto's. Suck it up, gebruik de zoekfunctie hier op GoT, gebruik Google of vraag hier oprecht en zonder teveel gerant om hulp. Het is namelijk niet dat ik niet tegen kritiek kan over de Desire, het is de manier waarop het veelal gebeurt.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Dix0r schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 09:05:

De volgende opties lijken me mogelijk?

- Nachtelijke backup van settings naar SDcard veroorzaakt om de één of andere reden problemen. Iemand die het backup schedule (4.00 's nachts) kan bevestigen?
- Een andere 3th party app
- Kapotte SDcard controller
Redshark schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:19:
[...]

Geen idee hoelat het gebeurde maar vanmorgen werd ik wakker en had ook de melding dat een backup naar SD-card niet gelukt is. Geen idee wat er gebackupped zou worden (iemand wel?) heb er volgens mij niets voor ingesteld. Blijkbaar iets wat vannacht gelopen heeft... Ik had m'n Desire wel in de lader zitten dus over de batterij kan ik niks zeggen. Misschien heb je er iets aan :)
Blz 205 van de handleiding. Er wordt automatisch een backup gemaakt van diverse dingen. Het is mogelijk dat die backup schijftoegang vraagt naar de sd-kaart. Als die toegang niet lukt, dan zal hij het blijven proberen en energie verbruiken. Zet automatische backup een uit en kijk wat ie dat doet.

instellingen/privacy/backup

[ Voor 18% gewijzigd door 210667 op 05-05-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Phusebox schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:28:
[...]

overtollige ballast gewist
[...]

Tuurlijk het is mijn eigen fout dat ik een plugin installeer, met een 4.5 sterren feedback,
De triple A rating hypotheken zeiden ook niets over de kwaliteit ervan.

[ Voor 5% gewijzigd door 210667 op 05-05-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05-2022
Ik heb net even een foto geupload naar twitpic via peep op de desire, maar de kwaliteit is gelijk niet al te denderend: http://twitpic.com/1l7u03. Het ziet eruit alsof de jpg enorm gecomprimeerd is geweeest. In de instellingen staat nochtans alles op hoogste kwaliteit. Ligt dat aan peep, twitpic, mijn fotografische kunsten of is de desire zijn camera toch maar zo-zo (de foto's bij reviews leken toch beter)? En kan ik er iets aan doen?

noot: de foto is wel door een raam heen getrokken, met de flits op, wat allicht ook niet zo ideaal is.

[ Voor 10% gewijzigd door QplQyer op 05-05-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-05 22:13
wat bezielt je toch om in klaarlichte dag, voor een raam met flits een foto te trekken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:44
Goed ik ga verder niet meer in op het welles-nietes verhaal. Android heeft zijn tekortkomingen; feit. HTC heeft wat dingen niet goed gedaan; ook een feit. Geen enkel product is perfect, en ik ben redelijk tevreden met het toestel, alleen door mijn negatieve ervaringen hier te posten hoop(te) ik dat er iemand is die een oplossing heeft.

Vandaag viel me overigens nog op dat sinds ik de Desire heb ik meestal maar 1 a 2 streepjes ontvangst heb op het KPN netwerk. Voorheen was dit 3-4 streepjes op de Touch Pro 2. Nu weet ik niet of het anders gemeten wordt, maar ik merkte wel tijdens een gesprek net dat het heel erg haperde en regelmatig wegviel.

Gelukkig stap ik over een dikke maand over op Vodafone en hoop ik dat het daarmee weg is, anders wordt het een gevalletje RMA. Overigens ga ik het huidig toestel dat ik heb toch al morgen omruilen voor een waarbij het rood/paars niet zo enorm aanwezig is bij 0-20% brightness. Misschien is de radio dan ook beter.

Waar ik zeker over te spreken ben is dat de telefoon gewoon erg snappy blijft, ook terwijl er nog wat dingen op de achtergrond lopen, dat is zeker een vooruitgang. Dat plus het synchroniseren werkt voor mij beter dan met een WinMo telefoon.

En als ik een oplossing heb gevonden voor alle problemen ga ik het voor het eerst misschien wel een jaar uithouden met een toestel.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 00:03
Phusebox schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:25:
[...]
Vandaag viel me overigens nog op dat sinds ik de Desire heb ik meestal maar 1 a 2 streepjes ontvangst heb op het KPN netwerk. Voorheen was dit 3-4 streepjes op de Touch Pro 2. Nu weet ik niet of het anders gemeten wordt, maar ik merkte wel tijdens een gesprek net dat het heel erg haperde en regelmatig wegviel.
[...]
Hmm apart. Bij mij is de ontvangst met de Desire een heel stuk beter dan de Touch Diamond, op dezelfde locatie, zelfde abonnement. Nu is de Touch pro 2 wel een generatie nieuwer toestel dan de Diamond, maar het viel je juist op dat de Desire enorm verbeterd is qua radio.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Niet online
Zoals ik al eens eerder heb gepost, heb ik soms last van een krakend geluid tijdens het bellen... Dit begint dan al zodra ik een nummer heb gekozen. Soms heb ik er ook helemaal geen last van.

Ben ik de enige die hier wel eens last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171707

Ik herken die slechte ontvangst wel hoor (had ik dat niet al eens gepost?). Vaak zelfs helemaal geen bereik, wat me met de G1 zelden of nooit overkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321453

Ik heb hier met vodafone juist beter bereik dan met mijn G-1.
Misschien toeval maar buiten parkeergarages om heb ik nog geen last gehad met bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ik heb ook bijna altijd volle ontvangst (4 streepjes) met mijn Desire i.c.m. Telfort (KPN).
Verder erg leuk toestel :D, écht een verademing tov Windows Mobile\HTC Touch Cruise.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05-2022
pina schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:21:
wat bezielt je toch om in klaarlichte dag, voor een raam met flits een foto te trekken? 8)7
De flits gebeurde automatisch, dus daar had ik niet op gelet. O+
Straks nog eens proberen zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
zijn er hier mensen die nu een desire hebben en ervoor een hero? Ik heb nu een hero met een snelle custom rom. Maar is de overstap naar een desire de moeite waard? Want zover ik weet is het louter de snelheid waarin het verschil ligt (en natuurlijk 2.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:16
210667 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:04:
[...]

[...]

Blz 205 van de handleiding. Er wordt automatisch een backup gemaakt van diverse dingen. Het is mogelijk dat die backup schijftoegang vraagt naar de sd-kaart. Als die toegang niet lukt, dan zal hij het blijven proberen en energie verbruiken. Zet automatische backup een uit en kijk wat ie dat doet.

instellingen/privacy/backup
Klopt idd :)

Had hem inmiddels al handmatig uitgeschakeld. Tevens krijg je niet mogelijk om de 'backup' nog te bewaren, wanneer je de optie uitzet verwijderd hij ook meteen je backups 8)7

Mocht dit het probleem niet oplossen eens proberen met een ander SD kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Anoniem: 171707 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:41:
Ik herken die slechte ontvangst wel hoor (had ik dat niet al eens gepost?). Vaak zelfs helemaal geen bereik, wat me met de G1 zelden of nooit overkwam.
Bij mij is mijn ontvangst juist beter als met mijn G1 voorheen, ook vaker een 3G verbinding i.p.v. 2G.

Ik sta overigens echt versteld van dit toestel, vooral van de snelheid hiervan. Ik ben de G1 gewend met android en dan was het applicaties installeren even wachten en dan was je applicatie geinstalleerd maar met deze telefoon is het gewoon super snel. Zelf geld voor browsen en voornamelijk het scrollen tijdens het browsen heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testpanel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-04 20:11
Hmm.. afgelopen maandag kreeg ik een melding dat de automatische back-up niet gelukt was.
Sindsdien kon de Desire m`n SD kaartjes niet meer vinden.
Toestel restarten hielp niet..
Ding uit m`n toestel gehaald en er opnieuw ingeplaatst leverde ook geen resultaat op.
Daarna geprobeerd aan m`n computer te hangen, maar kreeg genees de keuze om hem als diskdrive te gebruiken.
Uiteindelijk het kaartje maar in een USB/SD adapter geprikt en de kaart geformateerd, met resultaat! :)
Toch vreemd.. Lijkt wel of hij door de back-up corrupt was geworden o.i.d.
Iemand die dit ook eens heeft meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358227

Ik had 1 maand geleden de Sony Xperia X10 en was met deze telefoon niet tevreden heb nu 1 week de desire zilver en ben er zeer tevreden over, hij heeft stuk mooier beeld en hij typt beter bij de xperia x10 kreeg ik vaak foutmeldingen dat heb bij de desire nog geen 1x gehad. dat het beeld paars word bij lage helderheid boeit me verder niet omdat ik me helderheid altijd vol open heb staan. kwa ontvangst heb ik binnen 1-2 streepjes en buiten 3-4 streepjes dat heb ik met vodafone en kpn verder vind ik de menus van htc veel mooier dan die van sony xperia x10 en werkt ook veel sneller dan de x10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 29-04 00:03
Testpanel schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 15:46:
[...]
Daarna geprobeerd aan m`n computer te hangen, maar kreeg genees de keuze om hem als diskdrive te gebruiken.
Uiteindelijk het kaartje maar in een USB/SD adapter geprikt en de kaart geformateerd, met resultaat! :)
Toch vreemd.. Lijkt wel of hij door de back-up corrupt was geworden o.i.d.
Tsja het is en blijft een FAT(32) filesysteem en dat staat nu niet echt bekend om zijn geweldige fouttolerantie.
Ik had liever gezien dat er een optie zou zijn om die SD-kaart anders te formatteren, met bijvoorbeeld Ext3/4 of XFS of liever nog een filesysteem wat bedoeld is voor flash-media.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

Phusebox schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:25:
Goed ik ga verder niet meer in op het welles-nietes verhaal. Android heeft zijn tekortkomingen; feit. HTC heeft wat dingen niet goed gedaan; ook een feit. Geen enkel product is perfect, en ik ben redelijk tevreden met het toestel, alleen door mijn negatieve ervaringen hier te posten hoop(te) ik dat er iemand is die een oplossing heeft.

Gelukkig stap ik over een dikke maand over op Vodafone en hoop ik dat het daarmee weg is, anders wordt het een gevalletje RMA. Overigens ga ik het huidig toestel dat ik heb toch al morgen omruilen voor een waarbij het rood/paars niet zo enorm aanwezig is bij 0-20% brightness. Misschien is de radio dan ook beter.

Waar ik zeker over te spreken ben is dat de telefoon gewoon erg snappy blijft, ook terwijl er nog wat dingen op de achtergrond lopen, dat is zeker een vooruitgang. Dat plus het synchroniseren werkt voor mij beter dan met een WinMo telefoon.

En als ik een oplossing heb gevonden voor alle problemen ga ik het voor het eerst misschien wel een jaar uithouden met een toestel.
Man! Wat ben jij een gigantische zeikerd!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:37
Heb hem nu 3 weken; nog steeds zeer tevreden. Enkel 2 minpuntjes:
1) leesbaarheid in zonlicht mocht beter
2) batterijduur mocht veel beter: heb hem nu 2 dagen en 4 uur sinds losgekoppeld, en batterij zit op 13% terwijl ik er niet zo gek veel mee heb gedaan. Verdeling: 44% mobiel standby, 40% telefoon inactief, 9% android system, 3% weergave, 2% spraakoproepen en 2% Air Control.
Hopelijk verbetert de batterij nog wat met de tijd :)

Verder loop ik nog niet echt op tegen de andere vermeldde problemen: geen roze waas die mij stoort, geen wegvallende verbindingen, geen vastlopend toestel, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Kwakkel schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 16:44:
2) batterijduur mocht veel beter: heb hem nu 2 dagen en 4 uur sinds losgekoppeld, en batterij zit op 13% terwijl ik er niet zo gek veel mee heb gedaan. Verdeling: 44% mobiel standby, 40% telefoon inactief, 9% android system, 3% weergave, 2% spraakoproepen en 2% Air Control.
Hopelijk verbetert de batterij nog wat met de tijd :)

Verder loop ik nog niet echt op tegen de andere vermeldde problemen: geen roze waas die mij stoort, geen wegvallende verbindingen, geen vastlopend toestel, ...
Ik weet niet wat voor telefoon je hiervoor had, maar dat je telefoon het überhaupt zo lang volhoudt is voor een telefoon als deze best bijzonder te noemen :)

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-05 13:12
pina schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:58:
zijn er hier mensen die nu een desire hebben en ervoor een hero? Ik heb nu een hero met een snelle custom rom. Maar is de overstap naar een desire de moeite waard? Want zover ik weet is het louter de snelheid waarin het verschil ligt (en natuurlijk 2.1)
Me :)

-sneller, heeel veel sneller
-bluetooth bestanden verzenden en ontvangen
-flash 10 (echt bijna alles werkt nu. op de hero werkte heel weinig)
-vernieuwd sense inclusief nieuwe widgets
-groot scherm
-optisch trackpad
-flitser
-openGL (heb al wat games geprobeerd; werkt goed)
-en echt nog tientallen andere kleinigheidjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:16
Testpanel schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 15:46:
Lees mijn eerdere posts eens in deze thread ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvang84
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-10-2024
Bij het uploaden van foto's (met geotagging) vanaf mn desire loop ik tegen wat problemen aan. Bij picasa wordt de onderkant grijs weergegeven bij breedbeeldfoto's (5:3), maar werkt geotagging wel. Bij uploaden naar Flickr worden breedbeeldfoto's wel goed weergegeven, maar werkt geotagging weer niet.
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Kwakkel schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 16:44:
Vanwaar? Ik vind hem juist uitzonderlijk goed leesbaar, al heb ik soms het idee dat de auto brightness het niet helemaal snapt. Als ik hem handmatig op volledige helderheid druk is het scherm meer dan leesbaar in de zon :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354780

Zijn hier nog mensen die hun Desire bij PDAshop hebben gekocht en hem willen ruilen ivm het probleem met de roze gloed? Zo ja, hoe reageert men bij PDAShop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32963

BastiaanN schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 17:27:
[...]

Vanwaar? Ik vind hem juist uitzonderlijk goed leesbaar, al heb ik soms het idee dat de auto brightness het niet helemaal snapt. Als ik hem handmatig op volledige helderheid druk is het scherm meer dan leesbaar in de zon :)
Nee, mijn ervaring is dat zelf op volle brightness het scherm praktisch onleesbaar is in de zon. Vorige week moest ik buiten echt op zoek naar een donkere hoek om het scherm te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
[...]

offtopic:
Dat ik jouw hier nog tegen kom haha ;)

Ik word knettergek van die auto brightness die reageert echt niet prettig dus heb deze ook uit gezet. Het scherm is echt de beste die ik tot nog toe heb gehad. Als ik mijn Nokia N900 in de zon houd of de Desire dan merk ik echt dat de Desire beter leesbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:37
Famoso schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 16:56:
[...]

Ik weet niet wat voor telefoon je hiervoor had, maar dat je telefoon het überhaupt zo lang volhoudt is voor een telefoon als deze best bijzonder te noemen :)
Had hiervoor de Nokia 6120 classic. Daar deed ik toch langer mee ook al gebruikte ik m meer. Toegegeven, scherm was veel kleiner e.d.
[...]

In dit geval: zon op zo ongeveer zijn hoogste punt, min of meer recht voor me. Helderheid op 100% geeft dan een net wel/net niet aanvaardbaar beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

fulgore schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 13:02:
Doet het perfect hier, maar eh, html5 stand ? Ik heb niets gewijzigd, filmpjes doen het out of the box.
Ik heb ook niets gewijzigd en bij mij doen ze het niet. Ik heb er al heel wat geprobeerd, maar telkens een zwart scherm, maar hij laadt de fimpjes wel in. Ben toch wel benieuwd hoe dat kan. De HTML5 stand kun je activeren door rechts in de marge de link "Switch to HTML5 player" te klikken (werkt alleen op ondersteunde browsers, waaronder de HTC default browser).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:30

Deem

Ontcijfer mij!

lexi1986 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 18:08:
[...]

offtopic:
Dat ik jouw hier nog tegen kom haha ;)

Ik word knettergek van die auto brightness die reageert echt niet prettig dus heb deze ook uit gezet. Het scherm is echt de beste die ik tot nog toe heb gehad. Als ik mijn Nokia N900 in de zon houd of de Desire dan merk ik echt dat de Desire beter leesbaar is :)
Hoe hoog heb je hem staan ? en tot hoeverre heeft dit effect op het accuverbruik?

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Maarteh90 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:23:
Ik ga morgen trouwens naar belgie,

moet ik iets instellen zodat mijn mail niet automatisch synchoniseert? want dat gaat natuurlijk bakken vol geld kosten..??
ik ben vandaag ook naar belgie geweest (heel de dag wezen shoppen in Antwerpen en Wijnegem)
maar er komt boven bij de GSM signaalsterkte balkjes een R te staan van roaming, en daarmee heb je dan ook geen dataverbinding meer.
overigens is het niet zo dat de telefoon dan meteen zeurt over 'niet kunnen connecten'
wss is het OS zo slim om rustig af te wachten tot ie weer op vaderlandse bodem is, en tot die tijd alle meldingen te onderdrukken, ook van third party software....

maar goed, inmiddels ben je er denk ik ook wel achter ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Shanquish op 05-05-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Deem schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 18:59:
[...]

Hoe hoog heb je hem staan ? en tot hoeverre heeft dit effect op het accuverbruik?
Ik heb hem buiten overdag altijd op 100% staan, het zal de batterij duur niet goed doen denk ik. Maar ik ben mijn N900 gewend en die is ook binnen 24 uur leeg net zoals de Desire. Alleen vind ik dat geen probleem :) maar het zal ongetwijfeld sneller gaan als die op 100% draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Ik zie een soort paarse gloed als brightness op 0 staat maar het is minimaal vind ik, absoluut niet storend genoeg.

Edit: O ja, vraagje. Ik had een Nokia N82 met een vodafone prepaid nummer. Nu een Desire met Hi abbo. Ik krijg zomaar smsjes op de Desire van een nokiasmsnummer met tips en truukjes voor een nokia toestel. Ik begrijp er niets van hoe Nokia aan mijn nummer van de Desire komt en hoe kom ik van die smsjes af?

De vodafoneprepay is even in de Desire geweest en weer teruggegaan maar dan nog, nokia kan toch niet op basis van mijn IMEInummer de bijhorende telnr opzoeken en spammen met die smsjes?

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 05-05-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Anoniem: 237909 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 20:14:
Ik zie een soort paarse gloed als brightness op 0 staat maar het is minimaal vind ik, absoluut niet storend genoeg.

Edit: O ja, vraagje. Ik had een Nokia N82 met een vodafone prepaid nummer. Nu een Desire met Hi abbo. Ik krijg zomaar smsjes op de Desire van een nokiasmsnummer met tips en truukjes voor een nokia toestel. Ik begrijp er niets van hoe Nokia aan mijn nummer van de Desire komt en hoe kom ik van die smsjes af?

De vodafoneprepay is even in de Desire geweest en weer teruggegaan maar dan nog, nokia kan toch niet op basis van mijn IMEInummer de bijhorende telnr opzoeken en spammen met die smsjes?
Die nokia smsjes krijg je als je die sim in een nokia toestel hebt gehad en hiervoor gekozen hebt om die smsjes te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swishy
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-04-2023
Btje schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:19:
Ik krijg htcsync niet meer aan de praat op mijn laptop. Windows xp sp3.

De melding die hij geeft is " the application has failed to start because the application configuration is incorrect"

Daarnaast viel het mij op dat de desire het programma soms niet vind. Ik sync op 3 pc's ( 1x thuis voor de contacten en 2x werk voor agenda?
Ik weet niet of je er al naar gekeken had, maar bij mij was het probleem (bij het niet vinden van htcsync) dat m'n firewall HTCVBTServerModule blokkeerde. Na deze toegang verleend te hebben tot internet loopt 'ie weer als een zonnetje!

Ben ondertussen zo'n 2 weken aan het spelen en ben weg van het ding. Accu houd het dan ook amper een halve dag vol...Al aardig wat bewonderende blikken gehad voor het scherm en de mogelijkheden...
Het valt me wel op dat de telefoon langzamerhand een beetje trager begint te worden. Heb ook al met 'vastlopers' te maken gehad waarbij de browser onverwachts afsloot. Bij opnieuw openen werd dan de voorgaande sessie getoond... eens kijken of dat met het legen van het cache verholpen kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Nu kom ik net terug van Bevrijdingsfestival en eerder deze week al koninginnedag, en op beide feesten is mn oude Nokia weer even in de plaats gekomen van de Desire; toch voor mij nog wat te nieuw om mee te gaan naar zo'n drukke massa mensen waar het bier altijd royaal vloeit en ikzelf ook nog wel eens een slokje teveel neem.... dusssss nou vroeg ik me af, wat doen jullie?

Poll: Als ik naar een "risicovol" evenement ga, ...
Gaat mijn Desire natuurlijk mee!
Blijft mijn Desire lekker thuis!
Oude mobiel mee, Desire thuis!
Ik kom eigenlijk nooit buiten...
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=356121&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 247292 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 16:03:
[...]

Man! Wat ben jij een gigantische zeikerd!!!
Ehm ja ook aangenaam... blijkbaar mag IK niet zeggen dat de ontvangst minder is maar alle andere na mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swishy
  • Laatst online: 23-04-2023
Goede poll :D Begin deze week nog wel meegenomen naar de nach (koninginnenacht voor de niet ingewijden ;) ) onder het mom: als je het niet gebruikt wat heb je er dan aan, maar merkte dat ik er toch niet helemaal relaxt onder was (er hoeft maar een glas bier over je broek te gaan, gebeurt vaak zat) Dus volgende keer weer ernstig twijfelen of de oude mobiel niet meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Phusebox schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 21:03:
[...]

Ehm ja ook aangenaam... blijkbaar mag IK niet zeggen dat de ontvangst minder is maar alle andere na mij wel.
Mjah, die reactie verbaasde mij ook een beetje, met name omdat de reactie die gequote was van jou toch eerder "kritisch" dan "zeikerig" was, en het laatste stukje zelfs ronduit positief :+

Maargoed, als je ontvangst wil weten dan moet je sowieso niet afgaan op de indicator op je scherm, één streepje is bij model X 25% bereik en bij model Y 10% bereik... beter (maar lastiger en subjectiever) is dan gesprekskwaliteit te vergelijken, en daar je conclusies uit trekken... Bij mij thuis merk ik wat dat betreft in elk geval geen verschil met mn oude Nokia, wat opzich niet gek is omdat ik in een grote stad zit met toch zat bereik... Overigens staat me bij dat T.net het bereik had getest in hun review, eens opzoeken...

Over het bereik
De Desire presteert wisselend ten opzichte van de Legend en Hero. Het bereik van 3g is op sommige punten zwak, voornamelijk omdat de Desire niet kan kiezen met welke mast hij zich wil verbinden. Op andere momenten is het bereik van de Desire een stuk sterker.

Wat vooral opviel is dat de Desire in tegenstelling tot de Xperia X10 niet snel een verbinding verloor: waar de Xperia X10 en de Hero op een bepaald punt geen verbinding meer konden maken, hield de Desire nog een gprs-verbinding met een sterkte van 63dBm overeind. De maximale geregistreerde signaalsterkte bedroeg 112dBm. De antenne zit overigens aan de linkerkant van het toestel, ongeveer ter hoogte van de volumeknoppen.

[ Voor 30% gewijzigd door Obiter dictum op 05-05-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

sorry, verkeerd topic!

[ Voor 94% gewijzigd door Yukkie op 05-05-2010 22:06 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:21
ik heb mijn contacten vanuit outlook in de desire gezet nu staat het auto syncen van contacten aan en ik heb het zelfs geforceerd echter zie ik de contacten niet online in mijn google adresboek verschijnen.

Wat zie ik over het hoofd?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5907

Ook ik heb even een paar vraagjes.
Over mijn Favorites. Als ik x favorites op mijn Favorite pagina heb staan, worden die alfabetisch gesorteerd, en ik kan er bijvoorbeeld niet 1 verplaatsen naar de 1ste plaats. Ik bedoel, ik kan daar - voorzover ik het nu kan zien - niet een eigen volgorde in aanbrengen, wat ik dus wel wil. Ik wil de persoon die ik het meest bel op de 1ste plaats hebben, en de personen die ik minder vaak bel op plekken neer zetten waar ik ze kwijt wil. Met WinMo kon dat standaard wel, hoe krijg ik dat met de Favorites van Android ook voor elkaar?
Wat ik ook irritant vind, als ik bij een contact een aantal tel.nrs. invoer, thuis/zakelijk/mobiel, dan als ik bijvoorbeeld een smsje wil versturen krijg ik dus de mogelijkheid om een smsje te sturen naar het mobiele nummer, het zakelijke nummer en het thuis nummer, waarvan alleen het mobiele nummer maar een smsje kan ontvangen. Ik wil dus die nummers waar ik geen smsje naar toe kan sturen, ook niet zien in de lijst met telefoonnummers waar je een smsje naar toe kan sturen. Kan dat, en zo ja, hoe krijg ik dat voor elkaar?

Ik gebruik dus voor beide toepassingen de standaard Android/HTC toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:00
Ik heb al mijn contacten gesynced met HTC sync, vanuit mijn laptop, en de gegevens uit Outlook gehaald.
Nu gebruik ik op de Desire ook mijn exchange account, hoe zorg ik ervoor dat mijn contacten ook naar Exchange gesynced worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-05 14:23
Anoniem: 354780 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 17:31:
Zijn hier nog mensen die hun Desire bij PDAshop hebben gekocht en hem willen ruilen ivm het probleem met de roze gloed? Zo ja, hoe reageert men bij PDAShop?
Zelf heb ik ergens rond 12 april contact met ze gehad. Naar mijn idee hadden ze sch**t aan mijn probleem. De twee verschillende mensen van het telefoonteam vonden me maar een aansteller volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:30

Deem

Ontcijfer mij!

Novah schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:19:
[...]
Zelf heb ik ergens rond 12 april contact met ze gehad. Naar mijn idee hadden ze sch**t aan mijn probleem. De twee verschillende mensen van het telefoonteam vonden me maar een aansteller volgens mij.
Je kunt het ook rechtstreeks met HTC zelf afhandelen, en dat kan ik aanraden! Gaat sneller, je hoeft niet alles op te sturen! alleen de telefoon zonder accu word door een koerier van HTC opgehaald. Aan de telefoon werd mijn klacht serieus benadert.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lexi1986 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 20:35:
[...]

Die nokia smsjes krijg je als je die sim in een nokia toestel hebt gehad en hiervoor gekozen hebt om die smsjes te ontvangen.
Ik kan me idd herinneren dat de simkaartje van de Desire heel eventjes in de Nokia N82 is geweest. Hoe kom ik er weer van af?

Via google lees ik 1 en ander, zoals "Mynokia stop" terug smsen, hopenlijk is dit afdoende...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 06-05-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
zijn er hier nog mensen die nu een desire hebben en ervoor een hero? Ik heb nu een hero met een snelle custom rom. Maar is de overstap naar een desire de moeite waard? Want zover ik weet is het louter de snelheid waarin het verschil ligt (en natuurlijk 2.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:20
pina schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 00:15:
zijn er hier nog mensen die nu een desire hebben en ervoor een hero? Ik heb nu een hero met een snelle custom rom. Maar is de overstap naar een desire de moeite waard? Want zover ik weet is het louter de snelheid waarin het verschil ligt (en natuurlijk 2.1)
Het scherm en de resolutie schijnen ook iets anders te zijn, heb ik mij laten vertellen. Plus nog wat kleine dingen. Verder zijn ze eigenlijk gewoon identiek hè? Dus geen reden dit twee maal per dag te vragen denk ik zo.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
pina schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:58:
Gersompie schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 17:06:
[...]
Me :)
-sneller, heeel veel sneller
-bluetooth bestanden verzenden en ontvangen
-flash 10 (echt bijna alles werkt nu. op de hero werkte heel weinig)
-vernieuwd sense inclusief nieuwe widgets
-groot scherm
-optisch trackpad
-flitser
-openGL (heb al wat games geprobeerd; werkt goed)
-en echt nog tientallen andere kleinigheidjes
Pina, waarom doe jij dit? Je krijgt toch antwoord :X Niet vervuilen aub, gebeurd al genoeg met zeiken over zeiken en dat men niet mag of moet zeiken etc. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Qli-max op 06-05-2010 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
daarbij komt denk ik dat desire gewoon beter reageert. Maat van em heeft de Tmobile Pulse en die heeft dezelfde processor als de hero en dat werkt net iets minder lekker met surfen enzo.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Vraagje: ik vind het maximum volume van de Desire via headphones te zacht. Nu kan ik natuurlijk wel soundmanager installeren maar dat lost weinig op denk ik zo aangezien dat alleen de verschillende volumes ten onzichte van elkaar regelt. Verder kan ik al mijn mp3tjes met MP3gain wel op 99 dB zetten maar dat vervormt het geluid ook vaak zo...

Ben eigenlijk benieuwd naar de reden van het zachte geluid. Is het versterkertje niet krachtig genoeg? Zit er een softwarebeperking in qua aantal dB's? In het laatste geval zou er nl. wat op verzonnen kunnen worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 17:44

alvv

Deem schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:29:
[...]

Je kunt het ook rechtstreeks met HTC zelf afhandelen, en dat kan ik aanraden! Gaat sneller, je hoeft niet alles op te sturen! alleen de telefoon zonder accu word door een koerier van HTC opgehaald. Aan de telefoon werd mijn klacht serieus benadert.
Als je alleen de telefoon opstuurt zonder accesoires dan wordt de telefoon niet als DOA aangemeld en je krijgt geen nieuwe phone maar een refurbished exemplaar geloof ik. Hoe zit het bij jou dan, heb je een nieuwe gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
musicfreak schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 08:24:
Vraagje: ik vind het maximum volume van de Desire via headphones te zacht. Nu kan ik natuurlijk wel soundmanager installeren maar dat lost weinig op denk ik zo aangezien dat alleen de verschillende volumes ten onzichte van elkaar regelt. Verder kan ik al mijn mp3tjes met MP3gain wel op 99 dB zetten maar dat vervormt het geluid ook vaak zo...

Ben eigenlijk benieuwd naar de reden van het zachte geluid. Is het versterkertje niet krachtig genoeg? Zit er een softwarebeperking in qua aantal dB's? In het laatste geval zou er nl. wat op verzonnen kunnen worden!
Te zacht? Dan heb je waarschijnlijk al gehoorbeschadiging ofzo, want ik vind het op 60% meer dan hard genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Qli-max schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 01:09:
[...]

[...]

[...]

Pina, waarom doe jij dit? Je krijgt toch antwoord :X Niet vervuilen aub, gebeurd al genoeg met zeiken over zeiken en dat men niet mag of moet zeiken etc. 8)7
lees mijn post eens beter? Ik vraag of er NOG mensen zijn, buiten die 1 reactie. Ik vraag dus naar nog andere reactie. Maak er toch geen drama van, drama queen! Alleszins bedankt voor de mensen die hebben geantwoord, na zoveel 2.1 custom roms uit te proberen, constateer ik toch dat ze allemaal niet zo snel zijn als de 1.5 en zal hoogstwss updaten naar de desire.

[ Voor 17% gewijzigd door pina op 06-05-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:33

mace

Sapere Aude

Is er een manier om de RSS widget automatisch te laten syncen als er verbinding is?
Ik keek net op mijn RSS widget en de laatste sync was 1 mei, terwijl ik hem de afgelopen paar dagen toch elke dag wel minstens een uur aan het wireless heb gehangen.

Mijn data-abbo gaat de 21e pas in dus ik doe elke dag even mijn telefoon aan de wifi connecten, dan zet ik met de power widget wifi en sync aan, email komt wel binnen (met de gmail app) maar RSS update dus niet, ondanks dat ik hem op een half uur heb staan en toch minstens een uur de wifi aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354241

hoe kan ik custom alarm sounds toevoegen? Ik heb al mp3 en wav's in de "alarms" folder gezet op de root van de sd kaart, en in de "media/audio/alarms" folder op de sd kaart. Maar ik krijg ze niet te zien in de lijst. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354780

Novah schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:19:
[...]
Ze hebben me voorgesteld om mijn toestel te laten herstellen. Ik heb ze gezegd dat ik daarmee niet akkoord kan gaan. Voor 469 euro wil ik geen hersteld toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb bij de eerste start van de telefoon mijn email ingesteld (gmail). Als ik een nieuwe mail krijg komt er wel gewoon een melding, maar ik kan de ingestelde mailaccount niet toevoegen aan de HTC email widget. Daar staat alleen Exchange en IMAP/POP3. Als ik dat ga invullen lijkt het me dat er dan 2 accounts ingesteld zijn?

Weet iemand hier een oplossing voor?

Ik heb al wel een paar verschillende Gmail unread icoontjes gevonden op internet en in de market, maar dat is dus alleen een icoontje die niet de berichtkoppen laat zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Laatst online: 16-04 13:38
Phusebox schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:33:
[...]

Te zacht? Dan heb je waarschijnlijk al gehoorbeschadiging ofzo, want ik vind het op 60% meer dan hard genoeg.
Ik dacht precies hetzelfde :) Op max volume krijg ik echt een gehoorbeschadiging :p

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
pina schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:54:
[...]
lees mijn post eens beter? Ik vraag of er NOG mensen zijn, buiten die 1 reactie. Ik vraag dus naar nog andere reactie. Maak er toch geen drama van, drama queen! Alleszins bedankt voor de mensen die hebben geantwoord, na zoveel 2.1 custom roms uit te proberen, constateer ik toch dat ze allemaal niet zo snel zijn als de 1.5 en zal hoogstwss updaten naar de desire.
Ow help laten wij niet ook al beginnen, sorry ik had inderdaad dat woordje nog niet gelezen en daarmee veranderd de complete post.... Werd gewoon beetje moe om hele pagina's door te spitten met allemaal kont opmerkingen (dat zeiken verwees overigens naar die discussies die gevoerd worden met phusebox). Laatste opmerking hierover van deze drama queen, voor de rest moeten de mod's vervuiling maar tegen gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

pvang84 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 17:22:
Bij het uploaden van foto's (met geotagging) vanaf mn desire loop ik tegen wat problemen aan. Bij picasa wordt de onderkant grijs weergegeven bij breedbeeldfoto's (5:3), maar werkt geotagging wel. Bij uploaden naar Flickr worden breedbeeldfoto's wel goed weergegeven, maar werkt geotagging weer niet.
Hebben meer mensen hier last van?
In elk geval van het picasa probleem:mmedia in "HTC Desire - Deel 3"
Op flickr zie ik in m'n EXIF info wel de geotagging data staan, is dat bij jou niet zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 354241 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:16:
hoe kan ik custom alarm sounds toevoegen? Ik heb al mp3 en wav's in de "alarms" folder gezet op de root van de sd kaart, en in de "media/audio/alarms" folder op de sd kaart. Maar ik krijg ze niet te zien in de lijst. Iemand een idee?
Ik heb ze in "/media/alarms" staan en dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Kan het vanaf nu iets minder flamerig? Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:54
pina schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:54:
[...]

Ik ben ook overgestapt van de Hero naar de Desire, en zeer te spreken over de snelheid van de Desire. Uiteraard werkt alles lekker vlot, en blijft het ook lekker vlot werken. Wat mij vooral opvalt is dat de standaard browser vele malen sneller pagina's laad tov de Hero.

Het enige dat ik (nog) mis is een eenvoudige manier om te rooten, om zo weer lekker andere ROMs te kunnen flashen. Kwestie van geduld, ben er van overtuigd dat die er komt. De Desire vind ik zeker een aanrader!

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quickfoxz
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:41
Heb helaas gisteren een dode pixel ontdekt. Pixel lijkt op een witte achtergrond een beetje blauwig te zijn, op rood is de pixel zwart.
Heb met meerdere tooltjes (Jscreenfix en pixelfixer) geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.

Toestel is een maand oud.

Zouden jullie hiermee terug naar de winkel gaan? Iemand misschien ervaring met de pixel policy bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phusebox schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:48:
[...]

Ik heb ze in "/media/alarms" staan en dat werkt.
raar... bij mij werkt het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 354241 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:13:
[...]

Hmm, ik heb wel ook een .nomedia bestand in die map gemaakt vantevoren. Maar dat zou niet uit mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:19

TheVMaster

Moderator WOS
quickfoxz schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:09:
Heb helaas gisteren een dode pixel ontdekt. Pixel lijkt op een witte achtergrond een beetje blauwig te zijn, op rood is de pixel zwart.
Heb met meerdere tooltjes (Jscreenfix en pixelfixer) geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.

Toestel is een maand oud.

Zouden jullie hiermee terug naar de winkel gaan? Iemand misschien ervaring met de pixel policy bij T-Mobile.
Volgens mij kun je het beste even contact opnemen met HTC aangezien het een HTC toestel is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:39

Tripl3 D

Brother in Arms

Ik vind het trouwens jammer dat als ik de telefoon op speaker zet, dat je dan niet hoort dat hij overgaat als je iemand belt. :(

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:25
Anoniem: 354241 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:13:
[...]

Ik heb hem in media/audio/alarms staan. Ding wat ik wel even moest doen is zorgen dat de sd kaart opnieuw gemount werd (gewoon even aan een PC koppelen als diskdrive en dan weer ontkoppelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Laatst online: 09-07-2017
Weet iemand of er een mms/rtps player bestaat voor dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Erik1 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:29:
Ik heb bij de eerste start van de telefoon mijn email ingesteld (gmail). Als ik een nieuwe mail krijg komt er wel gewoon een melding, maar ik kan de ingestelde mailaccount niet toevoegen aan de HTC email widget. Daar staat alleen Exchange en IMAP/POP3. Als ik dat ga invullen lijkt het me dat er dan 2 accounts ingesteld zijn?

Weet iemand hier een oplossing voor?

Ik heb al wel een paar verschillende Gmail unread icoontjes gevonden op internet en in de market, maar dat is dus alleen een icoontje die niet de berichtkoppen laat zien...
Hier alletwee ingesteld en geen problemen met dubbele accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:33:
[...]

Hier alletwee ingesteld en geen problemen met dubbele accounts.
Ik heb ze ook allebei maar heb daar wel problemen mee. Althans had, ik kreeg alles dubbel. Nu heb ik de gmail applicatie zo ingesteld dat die geen notifications meer geeft. Liever had ik dat ik de gmail app kon verwijderen, of op zijn minst mijn account verwijderen, maar dat gaat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Qli-max schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:38:
[...]

Ow help laten wij niet ook al beginnen, sorry ik had inderdaad dat woordje nog niet gelezen en daarmee veranderd de complete post.... Werd gewoon beetje moe om hele pagina's door te spitten met allemaal kont opmerkingen (dat zeiken verwees overigens naar die discussies die gevoerd worden met phusebox). Laatste opmerking hierover van deze drama queen, voor de rest moeten de mod's vervuiling maar tegen gaan....
geen probleem hoor, misschien ook wat mijn fout omdat ik de rest vd post wel het gepaste. Nu ja, ook mijn excuses voor het verwijt naar jou toe. :+

Waar ik me een beetje aan begint te storen bij mijn Hero is, nu dat mijn sms lijst lang is, dat het scrollen in de lijst van berichten niet meer vloeiend gaat. Als ik dan een nieuw bericht wil maken, duurt het ook iets langer dan normaal. De lijst van contacten is ook een beetje laggy geworden tijdens het scrollen wegens de vele profielfoto's van facebook.

Is dat bij de desire ook nog zo? Vrees gewoon dat het eerder een softwareprobleem dan een hardware probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

Phydomir

Dennis

Ik heb zelf geen Hero maar wel een tijdje zitten spelen met de Hero van mijn broer. Grote verschil is de snelheid. Alles gaat zo veel soepeler op de Desire. Als je dat eenmaal gewent bent wil je niet anders meer.

Hebben trouwens meer mensen last van het niet synchroon lopen van beeld en geluid bij flash filmpjes. Bijvoorbeeld in de Youtube app loopt het geluid duidelijk achter op het beeld.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Phusebox schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:36:
[...]

Ik heb ze ook allebei maar heb daar wel problemen mee. Althans had, ik kreeg alles dubbel. Nu heb ik de gmail applicatie zo ingesteld dat die geen notifications meer geeft. Liever had ik dat ik de gmail app kon verwijderen, of op zijn minst mijn account verwijderen, maar dat gaat dus niet.
Je kreeg misschien dubbele meldingen en ja je kreeg misschien de mail in 2 programma's. Maar zodra je de mail hebt gelezen word ie ook als gelezen gezien in de andere app. Wat is dan het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-05 00:31
Wekkel schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 19:45:
Over batterijverbruik, het verwijderen van allerlei widgets heeft mij al veel winst opgeleverd. Ik kom makkelijk een dag door, al moet ik daarbij zeggen dat ik overdag weinig met de telefoon doe.
Bedoel je dan de widgets zoals friends van facebook en de rss feeds? Moet je die dan gewoon van de startscherm verwijderen of geheel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stubby schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:29:
[...]

Ik heb hem in media/audio/alarms staan. Ding wat ik wel even moest doen is zorgen dat de sd kaart opnieuw gemount werd (gewoon even aan een PC koppelen als diskdrive en dan weer ontkoppelen)
heb ik ook al gedaan... maar nog vertikt ie het....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:20:
[...]

Je kreeg misschien dubbele meldingen en ja je kreeg misschien de mail in 2 programma's. Maar zodra je de mail hebt gelezen word ie ook als gelezen gezien in de andere app. Wat is dan het probleem?
Dat er 2 programma's mail ophalen en dus stroom/data verbruiken terwijl ik maar behoefte heb aan 1, en dat ik dubbele meldingen krijg.

Oplossing voor de meldingen is simpel; notifications uitzetten, maar ik wil gewoon mijn account verwijderen uit gmail maar dat gaat niet. Anders maar een leeg temp account daar ingooien ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
riotrick schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:35:
[...]

Ik dacht precies hetzelfde :) Op max volume krijg ik echt een gehoorbeschadiging :p
:) Ik sluit niet uit dat mijn gehoor in de loop der jaren wat minder geworden is maar ik denk dat mijn volumeproblemen met de Desire ook komen doordat ik al mijn mp3tjes met MP3Gain op 92 dB heb gezet. En anagezien de meeste nieuwe nummers op minstens 98 dB zijn afgemixt heb je dan het volume-probleem minder. Blijft staan dat mijn iPod harder kan.

Wat ook blijft staan is mijn vraag 8) : Kan het volume verhoogd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Phusebox schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:47:
[...]

Oplossing voor de meldingen is simpel; notifications uitzetten, maar ik wil gewoon mijn account verwijderen uit gmail maar dat gaat niet. Anders maar een leeg temp account daar ingooien ofzo.
Als je niet echt een gmail account gebruikt voor je persoonlijke mail, dan is dat inderdaad een prima oplossing. Hou m dan wel erg stiekum, anders ontvang je daar nog allerlei spam op.. ;)
musicfreak schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:56:
[...]

[...]
Wat ook blijft staan is mijn vraag 8) : Kan het volume verhoogd worden?
Een soort audio-boost-hack zoals in Winmo men de audiopara manipuleerde is er nog niet. Misschien dat de rom-bakkers dat later wel gaan aanpakken.

[ Voor 26% gewijzigd door 210667 op 06-05-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb niet mee gekregen (geen antwoord) welke inboedelverzekering VMaster dan heeft. Welke verzekering ziet een mobiel telefoontje nou als inboedel en ook nog eens zelf laten vallen vergoeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 237909 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:12:
Ik heb niet mee gekregen (geen antwoord) welke inboedelverzekering VMaster dan heeft. Welke verzekering ziet een mobiel telefoontje nou als inboedel en ook nog eens zelf laten vallen vergoeden?
Hangt een beetje van de verzekeraar en de clausules af. Vaak moet je een aanvullende verzekering ervoor afsluiten die ook audio/video-apparatuur etc dekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-05 00:31
Kan je ergens meer meldingsgeluiden downloaden voor als je bijvoorbeeld een mail of smsje hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 14:54
kenkreutzer schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:10:
Kan je ergens meer meldingsgeluiden downloaden voor als je bijvoorbeeld een mail of smsje hebt gekregen?
Jup, "Zedge", gewoon in de market. "Ook voor al uw wallpapers"

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draquilla
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-11-2024
Phydomir schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:08:
...

Hebben trouwens meer mensen last van het niet synchroon lopen van beeld en geluid bij flash filmpjes. Bijvoorbeeld in de Youtube app loopt het geluid duidelijk achter op het beeld.
Ja heb ik ook al ondervonden. Vroeg dit ook al in het vorige deel:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33810329

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Heeft iemand al een 32GB kaartje geprobeerd in dit toestel? volgens de specs moet het kunnen, maar wil het voor de zekerheid toch even weten ;) (16GB is voor mij niet meer genoeg, ghehe)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Laatst online: 05-03 14:53
Hallo Android gebruikers :)

Ik heb momenteel een ipwn, maar mag over 1 maand mijn abbo verlengen, en ga hierbij waarschijnlijk voor een desire. Maaaarr.... ik heb nog 1 vraagje, waarover ik nergens fatsoenlijke informatie vindt.

Vraag: Hoe zit het met multi tasking?
Voorbeeld: Kan ik MSN aan laten staan, en tegelijk browsen? Kan ik muziek luisteren en tegelijkertijd browsen en msn'en?

Ik hoor dat je gewoon kan multi-tasken, maar nergens staat beschreven hoe goed/slecht dat gaat.
Niet dat het heel belangrijk is dat ik alles tegelijk kan doen. Ben toch ipwn gewend waarbij je maar 1 ding tegelijk kan doen. Maar zou wel leuk zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rummikub87
  • Laatst online: 06-10-2010
@ Hoppol kan allemaal wat je zegt. :)

Voor de mensen die al een desire hebben t volgende. Iemand net als ik problemen met de headphone jack? Deze remote doet het slecht en stuurt 'valse' signalen door. Bij de N1 is dit probleem ok al bekend. Any Desire users die hetzelfde als ik ervaren? (vooral bij niet HTC earphones...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:25
Huppol schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:03:
Hallo Android gebruikers :)

Ik heb momenteel een ipwn, maar mag over 1 maand mijn abbo verlengen, en ga hierbij waarschijnlijk voor een desire. Maaaarr.... ik heb nog 1 vraagje, waarover ik nergens fatsoenlijke informatie vindt.

Vraag: Hoe zit het met multi tasking?
Voorbeeld: Kan ik MSN aan laten staan, en tegelijk browsen? Kan ik muziek luisteren en tegelijkertijd browsen en msn'en?

Ik hoor dat je gewoon kan multi-tasken, maar nergens staat beschreven hoe goed/slecht dat gaat.
Niet dat het heel belangrijk is dat ik alles tegelijk kan doen. Ben toch ipwn gewend waarbij je maar 1 ding tegelijk kan doen. Maar zou wel leuk zijn :P
Dit gaat perfect. Bij mijn Hero merkte ik nog weleens dat als ik muziek luisterde de browser wat minder snel was. Maar op de Desire heb ik echt het idee dat ik 6 dingen tegelijk kan doen en je er nog niets van merkt.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Maverick schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:08:
[...]

Dit gaat perfect. Bij mijn Hero merkte ik nog weleens dat als ik muziek luisterde de browser wat minder snel was. Maar op de Desire heb ik echt het idee dat ik 6 dingen tegelijk kan doen en je er nog niets van merkt.
Helemaal mee eens, behalve 1 punt. Ik kan van alles tegelijk doen (muziek luisteren, browsen, google maps en wat nog meer, maar als ik een app van de market download, dan wordt het zooitje me toch traag. Tot de app binnen is en alles gaat weer als een naaimachientje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 13:42

fulgore

goud

Waarschijnlijk al voorbij gekomen maar ik heb een bug waar blijkbaar geen simpele oplossing voor is.

Mijn vodafone smsjes en bank etc smsjes zijn opeens gelinked aan een willekeurig facebook account, meerdere mensen last van ? Kan het niet unlinken ...

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jDuke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05 13:52
Phusebox schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:36:
[...]

Als je naar Instellingen gaat en dan naar Toepassingen. Daar kun je bij Google Apps de gegevens verwijderen. Daar wordt je account weggehaald uit Android....

Beetje Google-en had je al gauw antwoord :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adsa
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-05 19:51
2 dagen geleden mijn Desire gekregen. Me very happy dus.

Ik hoef jullie niet te vertellen hoe fijn ik hem vind. Ik heb al tig apps geïnstalleerd (stuk of 20). Ik zit met een aantal vragen.

In hoeverre heeft aantal apps invloed op de prestaties en stabiliteit van het toestel. Ik heb al keer op 5-6 in 2 dagen tijd meegemaakt dat ie ineens stopte en vanzelf opnieuw ging opstarten.

Mijn 2e vraag is: Hoe zet ik een favoriet b.v. tweakers.net op mijn bureaublad. Ik wil file info snelkoppeling om mijn bureaublad hebben. Lijkt me erg handig gezien ik er elke dag in sta. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Fly-guy schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:34:
[...]

Helemaal mee eens, behalve 1 punt. Ik kan van alles tegelijk doen (muziek luisteren, browsen, google maps en wat nog meer, maar als ik een app van de market download, dan wordt het zooitje me toch traag. Tot de app binnen is en alles gaat weer als een naaimachientje...
Ik sluit me bij de comments aan. Multitasken gaat in de meeste gevallen goed, maar bij het downloaden en installeren van apps wat minder.

Ik gebruik Meebo en ik zie in de statusbalk dat ik aangemeld ben als ik zit te browsen. Ik krijg dan ook een melding wanneer ik een nieuw bericht ontvang. Veel interactiever en gebruiksvriendelijker dan ik gewend was van Symbian.

Om overigens nog even terug te komen op mijn probleempje aan het eind van het vorige deel: dit heeft zich na wat reboots inderdaad verholpen. Alle telefoonnummers staan weer waar ze horen. :)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Laatst online: 16-04 13:38
adsa schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:44:
Mijn 2e vraag is: Hoe zet ik een favoriet b.v. tweakers.net op mijn bureaublad. Ik wil file info snelkoppeling om mijn bureaublad hebben. Lijkt me erg handig gezien ik er elke dag in sta. :-(
Vrij simpel.

Eerst een bookmark maken in je browser. Dan op je homescreen klikken op het plusje, kies voor snelkoppeling->bladwijzer->kies je bookmark en voila.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
jDuke schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:44:
[...]

Als je naar Instellingen gaat en dan naar Toepassingen. Daar kun je bij Google Apps de gegevens verwijderen. Daar wordt je account weggehaald uit Android....

Beetje Google-en had je al gauw antwoord :9
Ja maar dan ben je al je google account gegevens kwijt, ik wil alleen gmail niet gebruiken. Wel calendar, contacts etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jDuke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05 13:52
Phusebox schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:55:
[...]

Ja maar dan ben je al je google account gegevens kwijt, ik wil alleen gmail niet gebruiken. Wel calendar, contacts etc.
Ga dan bij Instellingen naar Accounts en Syncrhonisatie, kies Google accounts en zet Gmail uit als automatisch sync... (Wederom Google-en doet wonderen) |:(

[ Voor 4% gewijzigd door jDuke op 06-05-2010 15:59 ]

Pagina: 1 2 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je hier een vraag stelt:

1. De handleiding lezen.
2. Googlen.
3. Aangeven wat je zelf al gevonden hebt.

Helpdesk-vragen worden verwijderd.