Ah zo...ik begreep je verkeerd. Is natuurlijk niet goed dat je de telefoon niet uit de screenlock kunt slepen...!Anoniem: 354801 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:08:
[...]
Ik begrijp dat dit standaard is, echter ik mag er van uit gaan dat hij het scherm dan ook inderdaad unlocked. Ik kan slepen wat ik wil maar hij reageert dan gewoon nergens op. Ik zal inderdaad de volgende keer proberen met de menu-toets. Bedankt voor de tip in ieder geval.
Dan moet je nog even geduld hebben.Volgens de berichten wordt het in mei 2010 geïntroduceerd.Bzrk80 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:00:
[...]
Mja, dat kan allemaal wel maar dat vroeg ik niet. Ik wil het graag origineel/legaal houden.

Nav Launcher is trouwens gewoon legaal, staat ook in de originele Market van Google, en gebruikt Maps. Hij is alleen niet in het Nederlands.
[Voor 10% gewijzigd door janvanduschoten op 02-06-2010 14:20]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Een vraag voor diegenen die Gmail geconfigureerd hebben als Exchange Activesync en/of imap.
Ik merk de laatste week dat Exchange sync zo moeizaam gaat...duurt lang en heeft soms meerdere pogingen nodig. Nu heb ik pop3 config eens geprobeerd en dat werkt toch *veel* sneller! Alleen...probleem daarbij is dat binnengehaalde emails niet op de Gmail server bewaard blijven, zodat ik ze later thuis nog eens met Outlook kan binnenhalen (vereiste). Dat gebeurd bij gebruik van Exchange Activesync namelijk wel. Ik heb alle settings (archive, delete, enz...) binnen m'n Gmail account via de web server al uitgeprobeerd...geen resultaat.
Nu vraag ik mij af of Exchange Activesync hetzelfde is als imap? En misschien dat iemand een imap config gebruikt op z'n Desire...waar wel de berichten op de server bewaard blijven?
Alvast dank voor het meedenken....
Edit : waarom ook niet meteen even uitproberen...
Ik merk de laatste week dat Exchange sync zo moeizaam gaat...duurt lang en heeft soms meerdere pogingen nodig. Nu heb ik pop3 config eens geprobeerd en dat werkt toch *veel* sneller! Alleen...probleem daarbij is dat binnengehaalde emails niet op de Gmail server bewaard blijven, zodat ik ze later thuis nog eens met Outlook kan binnenhalen (vereiste). Dat gebeurd bij gebruik van Exchange Activesync namelijk wel. Ik heb alle settings (archive, delete, enz...) binnen m'n Gmail account via de web server al uitgeprobeerd...geen resultaat.
Nu vraag ik mij af of Exchange Activesync hetzelfde is als imap? En misschien dat iemand een imap config gebruikt op z'n Desire...waar wel de berichten op de server bewaard blijven?
Alvast dank voor het meedenken....
Edit : waarom ook niet meteen even uitproberen...

[Voor 5% gewijzigd door dafmay op 02-06-2010 14:38]
Hmm ben dr uit, ik had even alle standaard settings terug gezet in handcent.janvanduschoten schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:13:
[...]
Het je ook de app "Soundmanager"? Anders moet je die even (gratis) uit de market halen, en als je in het programma zit, op de [menu] knop drukken en kiezen voor "Viberate settings" Waarschijnlijk kun je hem daar aanzetten.
Dus niet klooien met lang trillen en snel knipperen van led.
Schijnbaar is de app nog niet helemaal compatible met desire.
Wel jammer, had graag een wat langere tril functie. die custom piep en snelle tril voel ik het amper in broek zak.
Hopen dat handcent dat in toekomst nog veranderd, wil niet met 4 apps zitten om iets voor mekaar te krijgen.
liever gehad dmv een en dezelfde app

Nog beetje gewend aan vorig toestel die voelde ik meteen.
Ach ja aldoende leert men

Vraagje, hebben jullie er ook last van dat met de standaard app de foto's wat wazig zijn? Het moment dat de foto gemaakt wordt ziet het er wel scherp uit op het scherm, maar nadat de foto opgeslagen is is ie toch wazig. Je moet daardoor je telefoon echt goed stil houden om het scherp te krijgen.
Met andere camera apps lijkt het wel beter te gaan!
Met andere camera apps lijkt het wel beter te gaan!
\Phusebox schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:23:
[...]
Klopt niet helemaal wat je zegt; ik heb hetzelfde probleem, en je krijgt een melding/herinnering. Dan moet je je telefoon unlocken; daarna is de melding verdwenen, ook geen icoontje meer. Hij wordt wel gesnoozed. Vervolgens blijft hij je herinneren maar je krijgt nergens meer een icoontje of melding om het te stoppen.
Volgens mij ontstaat het probleem doordat de foon bij een melding unlocked, en als ie in je broekzak zit ongewenst de snooze knop wordt ingedrukt. Als je hem dan uit je zak haalt zie je geen melding meer, maar staat ie al in snooze. De vraag is dus of je de snooze kunt "afbeken" of dat er iets is waarmee je voorkomt dat ie snoozed terwijl ie gelocked is. Tot nu toe heb ik nog niks gevonden.
EDIT: Waarschijnlijk kan "Calendar Snooze" dit oplossen! Strax even testen..
[Voor 4% gewijzigd door RiesB71 op 02-06-2010 15:55]
Was bang dat als ik 'm zou formatteren de gegevens helemaal niet meer terug te halen zouden zijn. Heb inmiddels de stoute schoenen maar aangetrokken. Helaas zonder bevredigend resultaat. De Desire geeft wel de optie om de kaart te formatteren alleen gebeurt er vervolgens niets. Heb dit ook nog geprobeerd via instellingen menu, maar lijkt er op dat de kaart niet geformatteerd kan worden. In m'n cardreader doet hij ook nog niets...Chckdsk! schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 04:03:
[...]
Je kan de kaart toch formatteren en dan een recovery tool gebruiken? Moet volgens mij gewoon werken. Test die optie anders eerst met een andere SD kaart.
iemand enig idee hoe ik deze kaart weer zou kunnen bereiken en eventueel wat foto's terug zou kunnen halen?
Ik krijg net een melding over een systeemupdate! Kan helaas nog nergens info vinden over wat voor een update het is, nu aan het downloaden. Versie: OTA_BRAVO_HTC_WWE_1.21.405.2_1.15.405.4_release ben benieuwd.
Heb ik iets gemist? ik krijg net een melding over een systeemupdate op mijn Desire, zou dit de Froyo update zijn?
*netwerk is traag, weet bet pas over een half uurtje oid *
*netwerk is traag, weet bet pas over een half uurtje oid *
Heb je een branded toestel, of een normale retail?Cavalera125 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:52:
Ik krijg net een melding over een systeemupdate! Kan helaas nog nergens info vinden over wat voor een update het is, nu aan het downloaden. Versie: OTA_BRAVO_HTC_WWE_1.21.405.2_1.15.405.4_release ben benieuwd.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Net ff gecheckt, ik heb mijn desire namelijk sinds vorige week, en kan hem hier naar updaten.mregeling2005 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:44:
Daarnaast draait er een nieuwere versie software op die van mij dan die van me broertje nl :
32.36.00.28u_4.06.00.02.2
1.21.405.2
Zag het eigenlijk alleen aan het verschil aan het quickoffice icoontje.
edit : zie nu ook Google Earth in de market staan.
sinds kort dan of niet ?
Ff Wifi lenen van het werk.

Volgens mij zijn het gewoon software updates en geen firmware updates.
Omdat het updateje vrij groot is in mb's en ik nog nooit een systeemupdate heb gezien op mijn desire iig.Mute schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:54:
Waarom verwacht iedereen bij elk updateje dat het Android 2.2 is?
Ik heb hem ook. Ik gebruik een niet Branded Desire..janvanduschoten schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:54:
[...]
Heb je een branded toestel, of een normale retail?
27MB noem ik niet groot genoeg voor een compleet besturingssysteem. Is dus gewoon een bugfix lijkt meRedshark schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:58:
[...]
Omdat het updateje vrij groot is in mb's en ik nog nooit een systeemupdate heb gezien op mijn desire iig.
[Voor 42% gewijzigd door wontcachme op 02-06-2010 15:59]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik heb al vanaf het begin de desire. Ik vind de weer applicatie die in je clock zit een leuk gezicht. maar ik heb hem altijd op amsterdam staan (den helder pakt die noiet) nu zag ik bij een kennis dat je hem ook op huidige locatie kan zetten. Maar die keuze heb ik niet in de weer applicatie. Enig iee hoe ik die weer terug kan zetten, ben bang dat ik hem heb verwijderd ofzo)
Ps in de instelling staan gebruik mijn locatie wel aan.
Widget van je homescreen verwijderen en dan de widget weer toevoegen. Als het goed is krijg je dan de opties te zien.Swennienl schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:00:
Ik heb al vanaf het begin de desire. Ik vind de weer applicatie die in je clock zit een leuk gezicht. maar ik heb hem altijd op amsterdam staan (den helder pakt die noiet) nu zag ik bij een kennis dat je hem ook op huidige locatie kan zetten. Maar die keuze heb ik niet in de weer applicatie. Enig iee hoe ik die weer terug kan zetten, ben bang dat ik hem heb verwijderd ofzo)
Ik download hem nu gewoon via telefoon, gaat best goed... In 5 minuten al over de helft....
Geen froyo, bugfix oid. Versie is nu 1.21.405.2 en bij Android staat versie 2.1 update 1.
Ik dacht dat hij redelijk groot was maar het netwerk is gewoon traag blijkt :-+
Ik dacht dat hij redelijk groot was maar het netwerk is gewoon traag blijkt :-+
Erg jammer dat er niks op de site van HTC vermeldt staat over deze update. Volgens mij is er niemand die ook maar een idee heeft wat er nu geupdate is
Bij mij is het in ieder geval succesvol verlopen, maar merk er nog niks van. 2.2 is het in ieder geval niet, zou ook teveel van het goede zijn...

edit:
Ik heb trouwens ook een unbranded toestel.
Ik heb trouwens ook een unbranded toestel.
[Voor 9% gewijzigd door Cavalera125 op 02-06-2010 16:18. Reden: Unbranded toevoeging]
Voordat het een opsommings topic gaat worden, ik heb hem ook op mijn unbranded toestel. 27 MB systeemupdate en gaat wifi lekker snel, 1 minuut 67%.
Zijn er bij HTC ergens patchnotes te lezen?
Zijn er bij HTC ergens patchnotes te lezen?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Anoniem: 292740
Ook hier binnen 1 min binnen, maar dan via Vodafone netwerk.. zoveeel beter dan t-mobile!
Ik ben de update ook aan het binnen trekken, ik ben benieuwd of er wat aan verandering te merken is zometeen 

Hij is geinstalleerd, moet zeggen dat het allemaal wel sneller lijkt te werken.. bijvoorbeeld als je naar instellingen gaat > toepassingen > toepassingen beheren duurde altijd een halve minuut... en nu laat ie de hele lijst meteen zien. verder nog niet veel nieuws kunnen ontdekken, behalve quickoffice nieuwe versie misschien
Mooi, dat was de enige keer dat ie wat traag was bij mij. Nu gaat het naar perfectie toeAnoniem: 292740 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:29:
Hij is geinstalleerd, moet zeggen dat het allemaal wel sneller lijkt te werken.. bijvoorbeeld als je naar instellingen gaat > toepassingen > toepassingen beheren duurde altijd een halve minuut... en nu laat ie de hele lijst meteen zien. verder nog niet veel nieuws kunnen ontdekken, behalve quickoffice nieuwe versie misschien

De 1.21.405.2 rom is al een tijdje beschikbaar hij was alleen nog niet als OTA gepushed. De meeste android 2.1 custom roms zijn ook op de 1.21 versie gebaseerd. Ik draai deze al een tijdje in een gerootte/gemodde variant:
http://android.modaco.com...sire-with-online-kitchen/
http://android.modaco.com...sire-with-online-kitchen/
r3
Now using CyanogenMod apns-conf.xml
ROM is now unified with Nexus One release for faster updates to newer builds
Complete ground-up rework
Based on 1.21.xxx.x Desire ROM with elements of EPF21B
[Voor 45% gewijzigd door riotrick op 02-06-2010 16:43]
De wijzigingen die ik tot nu toe zie:
Plus:
Plus:
- Sneller openen van het startmenu
- HTC Contacten ipv contacten en contacten zoeken
- HTC Muziek widget laat sneller de nummers zien na een koude start en het scrollen door de nummers gaat sneller
- Aantal berichten per chat zichtbaar achter de naam van de contactpersoon in de HTC berichten app
- Volgorde van applicaties voor de achtergrond nu op alfabet (Foto's, HTC achtergronden, Live achtergronden)
- Helaas nog niet mogelijk om afspraken te maken zonder standaard herinnering...
- Aantal berichten per chat zichtbaar achter de naam van de contactpersoon in de HTC berichten app

[Voor 7% gewijzigd door J0YR1D3R op 02-06-2010 16:50]
Youtube applicatie is ook vernieuwd, nu een button voor HQ kwaliteit en ook CaptionsJ0YR1D3R schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:48:
De wijzigingen die ik tot nu toe zie:
Plus:Min
- Sneller openen van het startmenu
- HTC Contacten ipv contacten en contacten zoeken
- HTC Muziek widget laat sneller de nummers zien na een koude start en het scrollen door de nummers gaat sneller
- Volgorde van applicaties voor de achtergrond nu op alfabet (Foto's, HTC achtergronden, Live achtergronden)
Verder staat de update zelf op het toestel volgens mij, flink wat ruimte kwijt
- Helaas nog niet mogelijk om afspraken te maken zonder standaard herinnering...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voordat je hier een vraag stelt:
1. De handleiding lezen.
2. Googlen.
3. Aangeven wat je zelf al gevonden hebt.
Helpdesk-vragen worden verwijderd.
Voordat je hier een vraag stelt:
1. De handleiding lezen.
2. Googlen.
3. Aangeven wat je zelf al gevonden hebt.
Helpdesk-vragen worden verwijderd.