Vandaag voor de eerste keer een dag onderweg geweest zonder opladen. Na ongeveer 12 uur is de batterij op 20% – bijna leeg dus.
Nu heb ik een sterk vermoeden dat een groot deel van het probleem komt doordat de telefoon een constante dataverbinding open wil houden (met name voor Gmail?). Dat ik T-Mobile heb helpt daar niet bij. 'Battery use' geeft aan dat 32% naar 'Cell standby' en 28% naar 'Phone idle' is gegaan, terwijl dit na een dag thuis totaal nog geen 5% was.
Wat is de beste manier om te zorgen dat de connectie niet kostte wat het kost altijd open blijft staan? Onder 'Mobile networks' is er een optie 'Enable always-on mobile data', maar ik weet niet of die effect heeft als een applicatie vervolgens toch verbinding probeert te maken. Ik kan voor Gmail b.v. niet instellen dat ik geen pushmail wil (althans, heb de optie niet gevonden).
Ik wil synchronisatie niet helemaal uitzetten – ik wil niet moeten wachten op m'n contacten wanneer ik iemand heb toegevoegd of wachten tot m'n mail helemaal is gesynchroniseerd wanneer ik na een dag m'n mail bekijk. Het hoeft van mij echter niet live (pushed) als dat een te grote impact op m'n batterijduur heeft.
edit:
'Battery use' geeft bij mij geen aparte applicaties aan. Na een reboot vanochtend wel 'Display', maar verder lijkt alle usage onder 'Android System' geschoven. Is dat een bekend probleem?
[Voor 7% gewijzigd door praseodymium op 01-06-2010 19:59]