Aangezien er meer Desire telefoons in NL zijn dan Nexus One telefoons, maar deze verder praktisch hetzelfde is qua hardware, doe ik hier nog een poging om te kijken of er meer mensen last van hebben.
Ik heb al geconstateerd dat het bij de drie andere Desire's die ik ken, het probleem ook optreedt:
Wanneer er tekst in portret modus wordt weergegeven, is er rondom de regel van de tekst een verdonkering te zien. Het gaat om het volgende effect:

Klik op plaatje om het origineel weer te geven, gemaakt met ShootMe. Deze afbeelding is expres op de laagste helderheid van het scherm weergegeven. Vooral dan is het effect goed zichtbaar.
Behalve de moiré die ik zelf geïntroduceerd heb door het schalen en roteren van de foto, is er duidelijk te zien dat er 'lijnen' zijn die niet in de afbeelding thuishoren. Wanneer ik het scherm in landschap zet, dan is met hetzelfde plaatje in dezelfde richting (dan dus van onder naar boven ipv links naar rechts) donkerdere lijnen te zien.
Het verschillen van kleuren (m.n. grijs) komt door de
PenTile structuur die het scherm heeft. Kijk ook maar eens
hier voor wat meer voorbeelden over waarom dat verkeerd gerenderd kan worden. Dit kan met software nog wel worden opgevangen, en ik hoop ook dat dat nog gebeurd!