HTC Desire - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste
Acties:
  • 219.997 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:01
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:47:
[...]

Wel, ik gebruik de functie dat de helderheid automatisch aanpast, en krijg in bepaalde omstandigheden dus toch een roze gloed over alles.

Ik ga volledig akkoord met het feit dat het een miniem probleem is, maar toch: ik heb het graag in orde voor die prijs.

Wat bedoel je met 'minder helder scherm' van Phusebox? Ik denk dat ik iets gemist heb (vind het niet direct).
Phusebox in "HTC Desire - Deel 4" ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Phrantic schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:36:
Ik vraag me af; ik merk helemaal niets qua vertekening van kleuren bij lagere helderheid. Ik zie wel in de Gmail app dat het grijs een ietwat roze tint heeft, maar verder heb ik nooit een roze gloed kunnen detecteren.

Heb ik gewoon geluk gehad of zijn er écht zoveel toestellen met problemen?
Zoals ciris al zegt, veel "problemen" ontstaan omdat mensen te snel maar wat vragen en niet eerst of zelf uitzoeken, of lezen. Daar tegen over staat dat android nog relatief nieuw is, en HTC sense (voor 2.1) ook wat voor bugs kan zorgen. Ook het voordeel van een open market heeft een nadeel dat het wel een buggy apps oplevert welke ook voor problemen kunnen zorgen.
Mijns inziens is dat een keuze die je moet maken en persoonlijk wil ik het niet anders.

(geheel daarbuiten staan de mensen die zeuren om het zeuren, waarbij elke andere oplossing dan de oplossing van merk A sowieso al niet voldoet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
Ja ik heb de instructies gelezen en op elke mogelijke wijze een acht gemaakt, maar het blijft vaag. Geeft ook bijna elke keer iets anders aan.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLS
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-09 08:51

MLS

Is er een mogelijkheid om de widgets op je sense home screens te blokkeren? Nu heb ik regelmatig dat ik per ongeluk items aan het verslepen ben. Soms omdat ik mijn telefoon vasthoud waarbij ongemerkt een vinger op het scherm drukt, of omdat de telefoon even 'lagt' en denkt dat ik al erg lang aan het drukken ben.

Dus een mogelijkheid om het hele drag & drop op de sense homescreens tijdelijk te blokkeren (net als bijv. de windows taakbalk dat kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MLS schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:57:
Is er een mogelijkheid om de widgets op je sense home screens te blokkeren? Nu heb ik regelmatig dat ik per ongeluk items aan het verslepen ben. Soms omdat ik mijn telefoon vasthoud waarbij ongemerkt een vinger op het scherm drukt, of omdat de telefoon even 'lagt' en denkt dat ik al erg lang aan het drukken ben.

Dus een mogelijkheid om het hele drag & drop op de sense homescreens tijdelijk te blokkeren (net als bijv. de windows taakbalk dat kan).
Volgens mij (nog) niet, ik kon het tenminste ook niet zo snel vinden.

Ik moet mezelf ook aanleren mijn vingers aan de zijkant niet te dicht op de rand te hebben, want ik heb daar ook regelmatig last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het allemaal niet meer.

Het kan natuurlijk inderdaad een 'indruk' zijn van Phusebox. HTC zal toch gewoon een nieuw toestel geven, zonder andere instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:06:
[...]

Ik weet het allemaal niet meer.

Het kan natuurlijk inderdaad een 'indruk' zijn van Phusebox. HTC zal toch gewoon een nieuw toestel geven, zonder andere instellingen?
Ik heb nog een toestel liggen en ga het straks even vergelijken of het echt donkerder is, maar ik weet het vrijwel zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Kunnen we dat op de man spelen nu eens achterwege laten?

[ Voor 88% gewijzigd door BastiaanN op 07-05-2010 12:17 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, tja, je moet blijven aandringen, anders krijg je niets gedaan door die mannen. Ze hebben mij al 15 keer gezegd dat "het probleem eigen is aan amoled" waarop ik ook telkens hetzelfde antwoord :)

[ Voor 25% gewijzigd door BastiaanN op 07-05-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:17:
[...]

Haha, tja, je moet blijven aandringen, anders krijg je niets gedaan door die mannen. Ze hebben mij al 15 keer gezegd dat "het probleem eigen is aan amoled" waarop ik ook telkens hetzelfde antwoord :)
Ik heb eergisteren gewoon gebeld met HTC en het was binnen 10 minuten geregeld. Heb mijn probleem uitgelegd dat als de helderheid laag is, bijvoorbeeld in donkere ruimtes, dat het scherm roze tinten krijgt ipv, grijs. Ik heb dit met een vriend van me vergeleken, en hij heeft dit niet op zijn Desire. Antwoord HTC: oei, dat zal niet mogen. We sturen een koerier naar je locatie om je telefoon op te komen halen. Ik hoefde alleen de telefoon zonder, accu aan de meneer te geven, en alles zou geregeld worden. Ik ben gewoon heel vriendelijk, en begripvol geholpen door de HTC medewerker aan de andere kant van de lijn. Dus ik begrijp het probleem niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:28:
Zozo, Coolblue / pdashop weigert volhardend me te helpen, omdat ik buiten de twee weken periode zit (terwijl ik ze al op de hoogte heb gebracht via telefoon enkele dagen na mijn aankoop, maar daar is natuurlijk geen bewijs van).
Ik ben nu toch wat teleurgesteld over de houding van pdashop.

HTC nogmaals gebeld: nu moet ik foto's sturen van mijn toestel zodat ze het kunnen beoordelen... Ik ga ze vanaf nu 2x per dag bellen denk ik :P

Zo ziet mijn desire eruit (op lage helderheid):
http://img683.imageshack.us/img683/4695/p1040828.jpg
Damn :| dat is geen paarse waas dat is gewoon paars\lila. Mooi naar de winkel gaan en niet bellen. Lat ze maar zien en een andere geven. je hebt wel meer dan 2 weken garantie dus ze moeten je wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:17:
[...]

Ja maar zoals ik al eerder heb gezegt, Als je nu gewoon zegt dat je vriend dezelfde telefoon heeft maar het roze probleem niet heeft. dan kan het toch niet aan het amoled scherm meer liggen? Ter bevestiging stuur je de foto uit het vorige deel. Lijk me dan dat je dat argument van 'dat hoort bij amoled' dan behoorlijk hebt ontkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deem schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:31:
[...]

Ja maar zoals ik al eerder heb gezegt, Als je nu gewoon zegt dat je vriend dezelfde telefoon heeft maar het roze probleem niet heeft. dan kan het toch niet aan het amoled scherm meer liggen? Ter bevestiging stuur je de foto uit het vorige deel. Lijk me dan dat je dat argument van 'dat hoort bij amoled' dan behoorlijk hebt ontkracht.
Heb ik gedaan hoor... Die persoon zegt altijd maar "ja maar ik heb richtlijnen...."
Stand van zaken is nu: ik heb de foto moeten mailen t.a.v. Karel (waarmee ik aan de lijn was) en hij zou het "voorleggen". Ik heb inderdaad die vergelijkende foto van de twee desires er eens bijgestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:33:
[...]

Heb ik gedaan hoor... Die persoon zegt altijd maar "ja maar ik heb richtlijnen...."
Stand van zaken is nu: ik heb de foto moeten mailen t.a.v. Karel (waarmee ik aan de lijn was) en hij zou het "voorleggen". Ik heb inderdaad die vergelijkende foto van de twee desires er eens bijgestopt.
Sterker nog, een kennis van me heeft hem bij ook bij PDAshop gekocht en heeft ook het roze probleem. Hij heeft ook met PDAshop gebeld en heeft hem inmiddels op kunnen sturen. Hij werd gewoon direct geholpen. Het RMA formulier dat hij ontving van PDAshop stond ook een omschrijving van het probleem. Onder de kop klacht staat: Roze gloed op scherm.
Het nadeel van PDAshop ten opzichte van HTC zelf is dat je bij PDAshop de verzending zelf moet regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deem schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:08:
[...]

Sterker nog, een kennis van me heeft hem bij ook bij PDAshop gekocht en heeft ook het roze probleem. Hij heeft ook met PDAshop gebeld en heeft hem inmiddels op kunnen sturen. Hij werd gewoon direct geholpen. Het RMA formulier dat hij ontving van PDAshop stond ook een omschrijving van het probleem. Onder de kop klacht staat: Roze gloed op scherm.
Het nadeel van PDAshop ten opzichte van HTC zelf is dat je bij PDAshop de verzending zelf moet regelen.
En viel dat bij je kennis onder de DOA-voorwaarden van PDAshop? Maw: binnen 2 weken na factuurdatum dossier geopend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:09:
[...]

En viel dat bij je kennis onder de DOA-voorwaarden van PDAshop? Maw: binnen 2 weken na factuurdatum dossier geopend?
Nee, dat helaas niet. Bij de betreffende persoon was deze periode net verstreken. Hij heeft hem 3 weken in bezit. Hij zou 'gerepareerd' worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Deem op 07-05-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Schermperikelen mogen vanaf nu hier: Roze kleuren en paarse gloed op de HTC Desire :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk e-mailnotificaties alleen te ontvangen als er een nieuwe e-mail binnenkomt? Mijn mail wordt elke 5 minuten gecheckt (hotmail + webmail). Ik krijg nu wanneer ik een e-mail niet direct lees elke 5 minuten opnieuw mijn notification sound te horen, wat ik als nogal storend ervaar. De telefoon gaat me toch ook niet constant herinneren dat ik een belletje heb gemist of een smsje nog niet heb gelezen?

Handleiding en een snelle Google search helpen me niet echt verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Laatst online: 12-09 21:24
volgens mij is het inderdaad nieuw ja. Het handige is dat je ook door de inhoud van je SMS en mailberichten zoekt (iig bij een exchange, gmail niet volgens mij). Een soort google desktop op je telefoon zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:06:
Heb nu ook logmein ignition erop staan en dat is al helemaal geweldig.
Waar kun je dat vinden? Ik kan nergens vinden dat het al uit is voor Android alleen dat ze er mee bezig zijn.
Alleen: Ignition for Android Beta program is available in US, CA, UK, AU, NZ only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:56:
Is het mogelijk e-mailnotificaties alleen te ontvangen als er een nieuwe e-mail binnenkomt? Mijn mail wordt elke 5 minuten gecheckt (hotmail + webmail). Ik krijg nu wanneer ik een e-mail niet direct lees elke 5 minuten opnieuw mijn notification sound te horen, wat ik als nogal storend ervaar. De telefoon gaat me toch ook niet constant herinneren dat ik een belletje heb gemist of een smsje nog niet heb gelezen?

Handleiding en een snelle Google search helpen me niet echt verder.
Heeft te maken met POP3 vs IMAP; hotmail is POP3 en de telefoon zal dus moeten "vragen" naar nieuwe mail, wat bij jou elke 5 minuten gebeurt, en het wordt niet door hotmail bij een nieuw bericht aan de telefoon "aangeboden", zoals bij SMS of IMAP email gebeurt (o.a. Gmail). Met andere woorden, totdat Hotmail (eeeeindelijk) overgaat op IMAP is dit niet mogelijk...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Laatst online: 05-08 14:29
Jaa!!!! Eindelijk heb ik er ook 1.
Eerst maar eens die batterij opladen en straks aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Wel een goed voordeel van de batterij ook al is hij na een dag leeg. Hij is wl met een 1 a 1.5 uur volledig opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Unknown Alien schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:26:
Wel een goed voordeel van de batterij ook al is hij na een dag leeg. Hij is wl met een 1 a 1.5 uur volledig opgeladen.
Van 10% naar 100% in 1/1.5uur? Bij mij duurde het woensdag net geen 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
je moet er ook 380 opzetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevallig zijn Desire Silver bij Belcompany besteld? De telefoons waren binnen en ondertussen alweer weg. Je zou denken dat je dan toch voorrang zou krijgen. |:(
Ik wacht al sinds st. Juttemes op dat graf bedrijf!

[Edit: Excuses, daar moest ik zijn idd :+ ]

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:34:
Heeft iemand toevallig zijn Desire Silver bij Belcompany besteld? De telefoons waren binnen en ondertussen alweer weg. Je zou denken dat je dan toch voorrang zou krijgen. |:(
Ik wacht al sinds st. Juttemes op dat graf bedrijf!
HTC Desire levertijden- en abonnemententopic

[ Voor 66% gewijzigd door BastiaanN op 07-05-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgeladen via usb/pc of via usb/220?

[ Voor 37% gewijzigd door BastiaanN op 07-05-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:39:
[...]

Opgeladen via usb/pc of via usb/220?
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stomme vraag begrijp ik of begrijp jij de vraag niet?

Als ik hem oplaad via de pc doet ie beduidend langer over als wanneer ik hem oplaad via de bijgeleverde stekker.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:41:

....
slowchatmodus-on/

Wat vroeg ik dan, ?
Ik reageerde slechts op deze post van phushebox.

slowchatmodus-off

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
*knip*

No way dat je telefoon van 10% of minder naar 100% gaat in 1-1,5 uur. En ik zeg niet dat mijn telefoon daarom niet goed oplaad, maar dat ik die 1-1,5 uur wel erg snel vind.

[ Voor 56% gewijzigd door BastiaanN op 07-05-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:43:
[...]

Als ik hem goed leeg heb getrokken duurt het hier ongeveer 2,5 uur. Als ik hem uitzet gaat het uiteraard wel sneller :) 1.5 uur lijkt me nogal onrealistisch.

[ Voor 5% gewijzigd door BastiaanN op 07-05-2010 15:49 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Nu graag weer ontopic, het elkaar verwijten maken voegt niks toe aan dit topic. Als je het idee hebt dat iets niet kan dan hebben we daar de topicreport-knop voor uitgevonden of kun je er voor kiezen om het te negeren.
BastiaanN schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:48:
[...]

Als ik hem goed leeg heb getrokken duurt het hier ongeveer 2,5 uur. Als ik hem uitzet gaat het uiteraard wel sneller :) 1.5 uur lijkt me nogal onrealistisch.
Ondanks dat het jou onrealistisch lijkt, neemt het niet weg, dat het wel zou kunnen of kan.

[ Voor 69% gewijzigd door BastiaanN op 07-05-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
Gebruikt iemand K-9 en heeft deze wel een adresboek als je een email wilt versturen.
Ik krijg dat maar niet werkend. Zoeken in Google levert ook niet veel op dan alleen dat je de naam in moet type en dan komt de naam vanzelf, niet dus.
Gebuik geen gmail maar net even in gmail voor de zekerheid mijn adressenboek van Outlook daarin gezet. Via gmail app zie ik netjes alles adressen als ik een naam intyp. In K-9 of de gewone mailclient krijg ik dus niets als ik dat doe.

Iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:53:
[...]

Ik constateer slechts. En jouw no-way is wel erg subjectief. Jouw no-way lijkt mij meer een gevalletje topic starten over de HTC-Desire laadt in noway op in anderhalf uur.

No offence, maar jij bent wel de grote opper-zeur in dit topic.
Dus ik zeur, omdat ik reageer op de post van iemand die beweert dat hij in 1 tot 1,5 uur zijn Desire van niks naar 100% heeft geladen? Ik nuanceer alleen. 1 Tot 1,5 uur laden is niet realistisch, in het meest ideale geval, met je telefoon uit zou je net 1,5 uur kunnen halen misschien, maar dat is theoretisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:56:
[...]

Dus ik zeur, omdat ik reageer op de post van iemand die beweert dat hij in 1 tot 1,5 uur zijn Desire van niks naar 100% heeft geladen? Ik nuanceer alleen. 1 Tot 1,5 uur laden is niet realistisch, in het meest ideale geval, met je telefoon uit zou je net 1,5 uur kunnen halen misschien, maar dat is theoretisch.
Je hebt gelijk,

/me gaat weer in de relax-modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Yo phusebox moet jij je tampon niet verversen ? 1.5 uur in de oplader en als ik hem eraf haal dan zit het batterij icoontje vol met mooi groen eco stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Phusebox schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:56:
[...]

Je hebt inderdaad gelijk. Maar who cares....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
Merk nu wel dat ineens m'n verbinding weg is gevallen. Heeft even goed gewerkt en valt zo ineens weg. Na een reboot heeft ie weer even signaal en valt dan gewoon weer weg.
Had met m'n Touch Diamond altijd vol bereik hier.
Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Mensen, laten we kappen met het collectief uitmaken van Phusebox voor zeikerd en alle mogelijke varianten, en op zijn -naar mijn mening- tegenwoordig toch terechte en aangenamer geformuleerde kritieken op dezelfde manier reageren als op die van enig ander.

Éen tot anderhalf uur is snel om welke accu dan ook op te laden voor een moderne smartphone. 2 uur wordt hier gepost, 3 uur geeft de handleiding aan.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Unknown Alien schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:07:
Yo phusebox moet jij je tampon niet verversen ? 1.5 uur in de oplader en als ik hem eraf haal dan zit het batterij icoontje vol met mooi groen eco stroom.
Technisch gezien is het met een 1A lader inderdaad mogelijk om in 1,5 uur 1400mAH te laden. Of je dat ook echt haalt is een tweede. Maar goed, het zou kunnen.

Bij mij duurde het de laatste keer dat ik op de klok heb gekeken in ieder geval 2u45m van 8% tot 100% waarbij de telefoon standby stond maar wel met wifi aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
25% en hij gaat de oplader in. Zal je net zien dan moet je weg en heb je een telefoon die niet aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reageer ontopic of reageer niet.

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 07-05-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Ok, en nu graag nokken met dat geflame. :| We blijven niet waarschuwen.

[ Voor 20% gewijzigd door RoD op 07-05-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
Hij geeft nu zelfs aan dat er geen SIM in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vlooi schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:31:
Wat geeft hij nog meer aan dan? En geen sim melding krijg je spontaan na een reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlooi schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:31:
Ik neem aan dat je met 'hij' de Desire bedoeld. Mogelijk de sim niet goed op zijn plek? Haal de chterklep er even af en je sim eruit en doe m er weer opnieuw in. En dan weer opnieuw opstarten. Als het gelukt is, doe je de achterklep er weer op. Doet ie t dan nog niet. Retour winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
Phusebox schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:35:
[...]

Wat geeft hij nog meer aan dan? En geen sim melding krijg je spontaan na een reboot?
Het is begonnen op het moment dat ik met BT iets over aan het zenden was. Vanaf dat moment was de verbinding weg. Reboot helpt niet. Kan PIN ingeven en een paar tellen later "Geen Dienst".
Nu heb ik net een paar keer de telefoon uitgezet en krijg ik nu de opmerking om een SIM kaart te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vlooi schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:37:
[...]

Het is begonnen op het moment dat ik met BT iets over aan het zenden was. Vanaf dat moment was de verbinding weg. Reboot helpt niet. Kan PIN ingeven en een paar tellen later "Geen Dienst".
Nu heb ik net een paar keer de telefoon uitgezet en krijg ik nu de opmerking om een SIM kaart te plaatsen.
Is het een nieuwe sim of al wat ouder? Er al eens uitgehaald en gekeken of er geen vuiltje of stof tussen is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
Phusebox schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:38:
[...]

Is het een nieuwe sim of al wat ouder? Er al eens uitgehaald en gekeken of er geen vuiltje of stof tussen is gekomen?
SIM is 1,5 jaar oud.
Net SIM verwijderd en opnieuw geplaatst. PIN ingetoest. Acceptatie duurt lang met als gevolg dat hij uitzichzelf reset.
Fabrieksinstellingen terug gezet en opnieuw gestart met hetzelfde resultaat.
Ga straks wel ff naar de winkel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vlooi schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:52:
[...]

SIM is 1,5 jaar oud.
Net SIM verwijderd en opnieuw geplaatst. PIN ingetoest. Acceptatie duurt lang met als gevolg dat hij uitzichzelf reset.
Fabrieksinstellingen terug gezet en opnieuw gestart met hetzelfde resultaat.
Ga straks wel ff naar de winkel terug.
Ik zou eerst even een andere sim proberen als je die hebt, misschien nog van een vorig abo of prepaid?
Als dat ook niet werkt is het idd zaak om de telefoon te ruilen/repareren, anders een nieuwe sim aanvragen bij je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
Phusebox schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:03:
[...]

Ik zou eerst even een andere sim proberen als je die hebt, misschien nog van een vorig abo of prepaid?
Als dat ook niet werkt is het idd zaak om de telefoon te ruilen/repareren, anders een nieuwe sim aanvragen bij je provider.
Heb de SIM weer in m'n Touch Diamond geplaatst en deze maakt zonder problemen verbinding.
Ook even nieuwe SIM geprobeer van m'n nieuw abo en zelfde resultaat. Geen SIM in de telefoon.

[ Voor 9% gewijzigd door Vlooi op 07-05-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Zojuist met HTC aan de lijn gehangen. Belde een 020 nummer, maar de charmante dame aan de andere kant melde dat die calls worden geforward naar Engeland, waar zij zit.

Mijn 'gayness' HTC Desire.. dat is het verhaal. De roze gloed van mijn scherm is dus zo extreem als eerder getoond op diverse foto's e.d. Indien je het niet hebt, je kan het vergelijken met het constant kijken door een roze zonnebril. Maar dan enkel op je telefoon. In het begin is het misschien niet zo irritant, maar als je die roze zonnebril al een maand op je hoofd hebt wordt het toch wel heeeel erg irritant.

Maargoed... zoals je zelf kan bedenken hebben de eerste batch toestellen dus gewoon een fabricagefout. Aangezien latere toestellen hier geen last van hebben. Maar zoals het bij grote bedrijven moet gaan, moet alles worden uitgesloten en dus word er nu 'onderzoek' naar gedaan.

€450 is voor mij een hoop geld, ik heb mijn toestel los gekocht. Voor die roze zonnebril heb ik niet gekozen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

TTZ schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:16:
Ik heb een Desire en wil een bestand versturen via mail. Lukt niet, kan m niet als bijlage mailen. Ook via web inloggen op gmail/hotmail werkt niet, dan staan er "uploads disabled". Toen dacht ik het bestand te uploaden en sharen via 4Shared.com, maar ook daar staat "uploads disabled".
Je kunt wel afbeeldingen / documenten als bijlage bij je mail meesturen, maar andere bestanden (in dit geval Skype voor Android die uit de market is verwijderd) lukt dus niet.
Iemand een oplossing?

edit: Ben niet de enige zie ik: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=2519
is dit niet wat ? :
Afbeeldingslocatie: http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=170x170&chl=http%3A%2F%2Fwww.androidzoom.com%2Fweb%2Findice%2FqrLink%3FappCode%3Dgruu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Novah schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:16:
Zojuist met HTC aan de lijn gehangen. Belde een 020 nummer, maar de charmante dame aan de andere kant melde dat die calls worden geforward naar Engeland, waar zij zit.

Mijn 'gayness' HTC Desire.. dat is het verhaal. De roze gloed van mijn scherm is dus zo extreem als eerder getoond op diverse foto's e.d. Indien je het niet hebt, je kan het vergelijken met het constant kijken door een roze zonnebril. Maar dan enkel op je telefoon. In het begin is het misschien niet zo irritant, maar als je die roze zonnebril al een maand op je hoofd hebt wordt het toch wel heeeel erg irritant.

Maargoed... zoals je zelf kan bedenken hebben de eerste batch toestellen dus gewoon een fabricagefout. Aangezien latere toestellen hier geen last van hebben. Maar zoals het bij grote bedrijven moet gaan, moet alles worden uitgesloten en dus word er nu 'onderzoek' naar gedaan.

€450 is voor mij een hoop geld, ik heb mijn toestel los gekocht. Voor die roze zonnebril heb ik niet gekozen...
Er is ondertussen een apart topic voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 11:55
Phusebox schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:43:
[...]

Bij mij ook van 0% naar 100% in ongeveer 3 uur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:41:

Als ik hem oplaad via de pc doet ie beduidend langer over als wanneer ik hem oplaad via de bijgeleverde stekker.
Kan best kloppen, via de pc laad ie op met 500 mAh en via de 220v laad ie op met 1 Ah.

Wat is eigenlijk gezonder voor de accu? Langzaam of snel opladen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 22:35
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:40:
[...]

Kan best kloppen, via de pc laad ie op met 500 mAh en via de 220v laad ie op met 1 Ah.

Langzaam :) Maar snel is prettiger...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:40:
[...]

Je moet rekenen in Wh, niet in Ah. (en Ah is Ampere per uur, je USBpoort levert een momentane stroom, dus zonder h)
De accu heeft een capaciteit van 1400mAh bij 3.7V, oftewel 5.18Wh.
Je USB-poort kan 2.5W leveren. (5V, 500mA)
Oftewel in anderhalf uur kan je USBpoort 3.75 Wh aan energie leveren.
Bij 1A aan laadstroom kun je dus 2x zoveel leveren, oftewel 7.5Wh.
Theoretisch is het dus mogelijk om de accu in anderhalf uur op te laden via de 230V adapter.
Het probleem is echter dat de laadstroom af moet nemen wanneer de accu bijna vol zit. (eigenschap van Li-Ion accu's), dus je komt in de praktijk wel uit op zo'n anderhalf uur.
Phusebox schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:56:
[...]

Ja ik heb de instructies gelezen en op elke mogelijke wijze een acht gemaakt, maar het blijft vaag. Geeft ook bijna elke keer iets anders aan.
De compas app die ik heb draaien zegt dat je de compas wel moet ijken.
Geen idee hoe (zal wel iets zijn als in het noorden leggen en iets runnen), maar het is wel nodig.
De mijn heeft zo'n 30 graden afwijking in het XY-vlak. XZ-vlak valt redelijk mee.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Novah schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:16:

Vreemd hoor. Ik had zelf als mee van de eerste een HTC Desire en nergens last van. Klopt dat de klacht bekend is, maar dit geld lang niet voor alle nieuwe toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royoda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 13:13
Dankzij dit forum heb ik sinds een maand de Desire, een prachtig toestel maar nu toch een groot probleem.

Tijdens een gesprek vanmorgen kon de beller mij steeds slechter verstaan, dwz ik klonk steeds zachter. Na terugbellen was ik helemaal niet meer hoorbaar. Als ik via spraakopname opneem, is heel zacht mijn stem hoorbaar. Als ik bel met de headset, hoor ik mijzelf wel over de headset maar de beller hoort niets. Ik heb al alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dat heeft 2 belletjes geholpen, nu ben ik weer niet hoorbaar :-(
Iemand enig idee waar ik zoeken moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
royoda schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:17:
Dankzij dit forum heb ik sinds een maand de Desire, een prachtig toestel maar nu toch een groot probleem.

Tijdens een gesprek vanmorgen kon de beller mij steeds slechter verstaan, dwz ik klonk steeds zachter. Na terugbellen was ik helemaal niet meer hoorbaar. Als ik via spraakopname opneem, is heel zacht mijn stem hoorbaar. Als ik bel met de headset, hoor ik mijzelf wel over de headset maar de beller hoort niets. Ik heb al alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dat heeft 2 belletjes geholpen, nu ben ik weer niet hoorbaar :-(
Iemand enig idee waar ik zoeken moet?
Bij het bedrijf waar je hem aangeschaft heb. Dit is een hardware fout lijkt mij.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
Vlooi schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:08:
[...]

Heb de SIM weer in m'n Touch Diamond geplaatst en deze maakt zonder problemen verbinding.
Ook even nieuwe SIM geprobeer van m'n nieuw abo en zelfde resultaat. Geen SIM in de telefoon.
Ben terug gegaan naar BC. Gelukkig deed ie het daar ook niet :P.
Probleemloos omgeruild en alles loopt nu als een trein.
Wel is het bereik nog steeds iets minder, maar dat is wachten op de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royoda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 13:13
Bij het bedrijf waar je hem aangeschaft heb. Dit is een hardware fout lijkt mij.
[/quote]

Ik was al bang voor dat antwoord :-( terug naar mn Diamond 2 8)7 , hopelijk is BC snel met een reparatie.
Aanvullende info, de microfoon werkt wel goed, ik hoor mijzelf wel over de luidspreker, misschien toch een instelling ergens? Mute staat overigens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Nu ik een avondje ermee gespeeld heb, vind ik het een erg fijn toestel.
Ik kom er echter niet uit of het mogelijk is om een apart geluid voor binnenkomende email in te stellen en een apart geluid voor SMS.
Ik vind enkel de optie Meldingsgeluid instellen (standaard meldingsgeluid) en niet afzonderlijk voor mail/sms ?

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

shameblaster schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:40:
Ik kom er echter niet uit of het mogelijk is om een apart geluid voor binnenkomende email in te stellen en een apart geluid voor SMS.
Ik vind enkel de optie Meldingsgeluid instellen (standaard meldingsgeluid) en niet afzonderlijk voor mail/sms ?
Afzonderlijk geluid instellen voor SMS. Berichten -> Menuknop -> Instellingen -> Meldinggeluid.
Afzonderlijk geluid instellen voor Gmail. Gmail -> Menuknop -> instellingen -> Beltoon selecteren.
Zelfde zal ook wel zijn voor de standaad Mail app zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Deem op 07-05-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

shameblaster schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:40:
FabianNL in "HTC Desire - Deel 3"

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Deem schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:44:
[...]

Afzonderlijk geluid instellen voor SMS. Berichten -> Menuknop -> Instellingen -> Meldinggeluid.
Afzonderlijk geluid instellen voor Gmail. Gmail -> Menuknop -> instellingen -> Beltoon selecteren.
Zelfde zal ook wel zijn voor de standaad Mail app zijn.
Ik heb het via hotmail.
Bij de standaard mail app kan je via de menu knop enkel aanzetten of je een meldings geluid wilt horen of niet.
Dit is dan hetzelfde meldingsgeluid als de sms.
Zover was ik ja, maar ik wil zeg maar voor email(hotmail) deuntje A, en voor sms deuntje B

[ Voor 19% gewijzigd door shameblaster op 07-05-2010 21:53 ]

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:49

verbraakje

🚦

nu zat ik gister een beetje te internetten

En wat denk je? Kom ik een site tegen waar je een soort van creditcard aan kan vragen met prepaid dus je stort geld daar op en daarvoor krijg je dus een creditcard waar je mee zou moeten kunnen betalen op de market dit had ik in een apart topic gezet maar helaas voor jullie is die gesloten:)
ow dit grapje koste een 10 euro per jaar als je hem alleen voor de market zou gebruiken misschien een dure 10 euro

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Had vandaag iets vreemds, er stonden geen apps open, maar t toestel was zo traag als bagger. Aan/uit zetten verhielp 't. Het begon toen ik bezig was in de market en ondertussen iets anders deed, maar het ging dus ook na sluiten van de market niet meer dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Sinds een week of 2 ook trotse eigenaar van de Desire. Ben er super tevreden over, al moest ik wel even wennen aan het feit dat de accu het bij smart phones beduidend minder lang volhoudt dan bij telefoons zoals m'n oude Nokia N73. Maar goed, nu hangen we 'm iedere avond aan het stopcontact, wat ook geen probleem is.

Mijn oog viel zopas op het volgende. op de SD card staat een folder met de naam .Mail In deze folder staan in mijn geval misschien wel 500 bestandjes die ik niet thuis kan brengen. Hoe kan het dat deze map binnen no time een grootte heeft gekregen van 700MB? Kan ik deze bestanden met een gerust hart verwijderen? Ik kan over deze map eigenlijk niks vinden op GOT, danwel internet. Weet iemand eigenlijk wat dit exact voor bestanden zijn, die in deze folder worden opgeslagen?
Ik gebruik het programma HTC Mail, voor mijn hotmail account en heb afgelopen week heel even geprobeerd of ik mijn zakelijke mail, die via exchange (active sync) loopt, ook kon binnenhalen. Dit bleek inderdaad prima mogelijk te zijn. Later heb ik deze account maar weer verwijderd, for the time being.

Dank.

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:59
verbraakje schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:15:
nu zat ik gister een beetje te internetten

En wat denk je? Kom ik een site tegen waar je een soort van creditcard aan kan vragen met prepaid dus je stort geld daar op en daarvoor krijg je dus een creditcard waar je mee zou moeten kunnen betalen op de market dit had ik in een apart topic gezet maar helaas voor jullie is die gesloten:)
ow dit grapje koste een 10 euro per jaar als je hem alleen voor de market zou gebruiken misschien een dure 10 euro
Ik neem aan dat je niet Wirecard bedoelt? Die is namelijk kosteloos. Je betaalt alleen per storting van geld op je kaart 1 euro. Dus als je 10 euro op je kaart zet komt er maar 9 op en als je er 20 op gooit komt er maar 19 op.
Maar dat heb ik er wel voor over :)

edit: zie ook http://www.mywirecard.com/nl/ShowFees.html

[ Voor 3% gewijzigd door Gersomvg op 07-05-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Ik lees in dit topic trouwens meerdere mensen die kunnen zien welke apps voor hoeveel % batterij trekken. Welk programma is dat? Want dat vind ik ook wel eens aardig om te bekijken, zeker omdat ik merk dat m'n batterij na een dag met +/- 1,5 uur internetgebruik en wat gebel en sms bij thuiskomst al in het "oranje" zit. Het lijkt me toch dat je met dit toestel wel íets langer dan dat zou mogen doen. En zo niet, dan niet, maar dan kan ik in elk geval kijken of er nog andere zaken batterij trekken terwijl ik ze toch niet gebruik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
Gersompie schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:34:
[...]

Ik neem aan dat je niet Wirecard bedoelt? Die is namelijk kosteloos. Je betaalt alleen per storting van geld op je kaart 1 euro. Dus als je 10 euro op je kaart zet komt er maar 9 op en als je er 20 op gooit komt er maar 19 op.
Maar dat heb ik er wel voor over :)

edit: zie ook http://www.mywirecard.com/nl/ShowFees.html
hmm met een paar betalingen (lees overboekingen) heb je een gewone creditcard,
aangezien dit bij de rabobank 2 euro per maand is.

doe je weinig met je creditcard (wat bij velen onder ons is) dan is wirecard de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
rodie83 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:39:
Ik lees in dit topic trouwens meerdere mensen die kunnen zien welke apps voor hoeveel % batterij trekken. Welk programma is dat? Want dat vind ik ook wel eens aardig om te bekijken, zeker omdat ik merk dat m'n batterij na een dag met +/- 1,5 uur internetgebruik en wat gebel en sms bij thuiskomst al in het "oranje" zit. Het lijkt me toch dat je met dit toestel wel íets langer dan dat zou mogen doen. En zo niet, dan niet, maar dan kan ik in elk geval kijken of er nog andere zaken batterij trekken terwijl ik ze toch niet gebruik :P
Quote self: al uitgevonden: Spare parts it is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:59
mesm90 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 23:09:
[...]

hmm met een paar betalingen (lees overboekingen) heb je een gewone creditcard,
aangezien dit bij de rabobank 2 euro per maand is.

doe je weinig met je creditcard (wat bij velen onder ons is) dan is wirecard de oplossing
1) Ik zit niet bij Rabobank (of kan je dan daar alsnog een creditcard krijgen?)
2) Ik ben minderjarig ;)
( 3) ik houdt eigenlijk wel van prepaidbasis. Heb een hekel aan kredieten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:35
eindelijk de desire zo goed als volledig ingesteld en mijn bevindingen:

- ik heb op de laagste brightness ook die paars/roze gloed, maar dat heb je niet als je er gewoon mee werkt, want dan is de brightness hoog genoeg. Op de laagste stand gaat die enkel maar wanneer het scherm dimt na x-seconden inactiviteit

- het scherm is echt héél knap. Ik heb daarnet nog eens mijn Hero effe moeten gebruiken en de Hero is in vergelijking echt een speelgoedgsm. Dat scherm ben ik al niet meer gewoon... zo knap is het scherm van de desire. Zelfs met de 2.1 rom op de Hero is de resolutie en detail van de iconen al een pak hoger, maar met de desire ernaast, vervaagt dat volledig

- het materiaal is ook een heel stuk beter dan de Hero. De Hero voelt zeer plastiekerig aan in vergelijking met de Desire.

- het typen is een heel stuk gemakkelijker op de desire dan op de hero, door het grotere scherm en dito toetsen. Ook niks van lag bij het typen, evenmin met vibratie aan. Op de hero kwam er daardoor altijd lag en kon je nooit snel typen :/

- Snelheid is TOP. Heel ontspannend om zo te kunnen navigeren, wat eigenlijk meer dan normaal is, maar door de Hero hoop je er alleen maar op

- Video en camera is ook een heel stuk beter dan de Hero Maar nog niet uitvoerig uitgetest.

- Vind de gras live wallpaper wel cool, die verandert van kleur naargelang de dag. 's Nachts in het echte leven, zorgt voor een nachtelijk scenario in die wallpaper

- Een nadeel voor mij is, dat je bovenaan op de powerknop moet drukken om hem uit standby te halen. Bij de hero kreeg je bij een druk op eender welke knop het lockscreen te zien. Handig als je snel wil weten hoe laat het is... maar nu is het wel zeer onhandig om het enkel op die powerknop te plaatsen... Tenzij iemand er een workaround voor zou weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
TD-er schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 19:33:
[...]

Je moet rekenen in Wh, niet in Ah. (en Ah is Ampere per uur, je USBpoort levert een momentane stroom, dus zonder h)
De accu heeft een capaciteit van 1400mAh bij 3.7V, oftewel 5.18Wh.
Je USB-poort kan 2.5W leveren. (5V, 500mA)
Oftewel in anderhalf uur kan je USBpoort 3.75 Wh aan energie leveren.
Bij 1A aan laadstroom kun je dus 2x zoveel leveren, oftewel 7.5Wh.
Theoretisch is het dus mogelijk om de accu in anderhalf uur op te laden via de 230V adapter.
Het probleem is echter dat de laadstroom af moet nemen wanneer de accu bijna vol zit. (eigenschap van Li-Ion accu's), dus je komt in de praktijk wel uit op zo'n anderhalf uur.
[...]
.
Ja je hebt inderdaad gelijk; sorry was alweer te lang geleden voor me.

Overigens heb ik het gisteren nog even gemonitord, maar van 14% naar 100% aan de netstroom duurde 2u30m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb afgelopen dinsdag m'n toestel een hard-reset gegeven, de reden: shameete in "Storing Vodafone?"
anyhow.. maakt niet uit.

maar sinds ik dat heb gedaan is m'n telefoon ineens veel zuiniger geworden :)
snap daar niks van, een reset an sich kan daar toch weinig mee te maken hebben?
ik heb zowat alle apps en widgets die ik gebruikte gewoon weer terug geinstalleerd, afaik zijn de settings ook allemaal weer hetzelfde aangezien ik een backup terug heb gezet vanaf de sd kaart.
het enige dat echt anders is, is dat ik 'm enkel nu nog maar sync met gmail en Calender.
ipv. lokaal via HTCsync icm. outlook.

als ik Juiceplotter er nu op na sla dan verbruikt m'n telefoon zo'n 10% in 7 uur tijd gemiddeld.
en als ikbij accu-info kijk zit ik nu op 60 uur standby tijd :)
en voor de reset kon ik er max 29 uur mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Ik vind het echt enorm kut dat de Desire een andere soort usb-aansluiting heeft dan ervoor. Ik snap het nut er niet van in, nu mag ik alweer een reeks nieuwe connectoren kopen. Gaat het bij de Desire om een MICRO-usb aansluiting en bij de Hero over een MINI usb-aansluiting, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een beetje mazzel zijn we binnenkort van dat gezeur af. De aansluiting die de Desire ook heeft is als standaard aangewezen. Die had mijn E75 ook dus dat kabeltje kan ik nu ook gebruiken in de auto zolang de E75 niet is verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:55
pina schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 10:51:
Ik vind het echt enorm kut dat de Desire een andere soort usb-aansluiting heeft dan ervoor. Ik snap het nut er niet van in, nu mag ik alweer een reeks nieuwe connectoren kopen. Gaat het bij de Desire om een MICRO-usb aansluiting en bij de Hero over een MINI usb-aansluiting, klopt dat?
Ja, micro usb wordt de nieuwe standaard. Gaat als het goed is de standaard worden van alle grote telefoon fabrikanten, zie hieronder.

http://tweakers.net/nieuws/63280/vn-maakt-micro-usb-tot-standaard-voor-telefoonladers.html

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:55
Met mijn Vodafone abonnement probeer ik live tv te kijken. Op mijn LG Arena gebruikte ik hiervoor http://mobile.vodafone.nl...dio?mnn=live_cat&mid=1089 , hetgeen goed werkt. Op mijn Desire, ook met Vodafone abonnement en werkende internet verbinding, ga ik naar dezelfde url. Ik zie nu alleen maar de broncode van de website met zender- en programmanamen, maar ik kan geen zender selecteren.
Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
janvanduschoten schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 10:57:
[...]

Ja, micro usb wordt de nieuwe standaard. Gaat als het goed is de standaard worden van alle grote telefoon fabrikanten, zie hieronder.

http://tweakers.net/nieuws/63280/vn-maakt-micro-usb-tot-standaard-voor-telefoonladers.html
ah, ik dacht net dat de aansluiting vd hero de standaard zou worden, vandaar dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
pina schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:21:
[...]

ah, ik dacht net dat de aansluiting vd hero de standaard zou worden, vandaar dus 8)7
Is ook niet zo'n gekke aanname, aangezien mini-USB veel steviger is dan micro-USB.
Daarnaast was dat inmiddels al zo'n beetje de standaard geworden, aangezien vrijwel alle hardware (GPS-muis/logger, TomTom, camera) al die aansluiting gebruikt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 08:10:
[...]

Overigens heb ik het gisteren nog even gemonitord, maar van 14% naar 100% aan de netstroom duurde 2u30m.
Zoiets duurde het bij mij ook. Van 9.50 tot ongeveer 12.15 aan de lader gezeten, zie;
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4GOLeXr8Tcl69I7fBUoOmD1M/thumb.jpg
Met de originele HTC Lader overigens.
TD-er schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:35:
[...]

Is ook niet zo'n gekke aanname, aangezien mini-USB veel steviger is dan micro-USB.
Daarnaast was dat inmiddels al zo'n beetje de standaard geworden, aangezien vrijwel alle hardware (GPS-muis/logger, TomTom, camera) al die aansluiting gebruikt.
Ik vermoed dat de keuze is gevallen op micro-USB omdat het dunner is dan mini-USB. En gezien toestellen steeds dunner worden... :)

[ Voor 36% gewijzigd door BastiaanN op 08-05-2010 12:23 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Wat moet ik doen om streams als uitzendinggemist af te spelen? Ook streams op nos werken niet of worden niet gevonden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmd01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-07-2024
Frank76NL schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:24:
Wat moet ik doen om streams als uitzendinggemist af te spelen? Ook streams op nos werken niet of worden niet gevonden. :?
RTL gemist kan je het best via de Ipad stream bekijken: http://www.rtl.nl/service/gemist/device/ipad/feed/index.xml

Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amersfoort schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 10:59:
Met mijn Vodafone abonnement probeer ik live tv te kijken. Op mijn LG Arena gebruikte ik hiervoor http://mobile.vodafone.nl...dio?mnn=live_cat&mid=1089 , hetgeen goed werkt. Op mijn Desire, ook met Vodafone abonnement en werkende internet verbinding, ga ik naar dezelfde url. Ik zie nu alleen maar de broncode van de website met zender- en programmanamen, maar ik kan geen zender selecteren.
Iemand een oplossing hiervoor?
live-Vodafone werkt niet op de Desire. Een beperking van android-toestellen of van het nog niet ondersteunen door Vodafone? Ik denk het laatste. Bij een branded-Vodafone toestel schijnt het wel te kunnen met Vodafone 360.

http://webwereld.nl/nieuw...applicatie-op-mobiel.html

http://www.vodafone.nl/pr...catie?cmpid=3674_deeplink
Phusebox schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 08:10:
[...]

No-way... :X

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank76NL schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:24:
Met de apps NosMobiel en Uitzendinggemist werkt het hier prima. Beetje klein venster, maar daar leer ik wel mee leven.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Ik dacht dat dit al langs gekomen was, en dacht dat de oplossing was de HTC weather widget/clock verwijderen en weer terug zetten, maar dat werkt dus niet....

Probleem is dat hij de weergegevens niet meer vanzelf laadt waardoor deze op een gegeven moment niet meer worden weergegeven. Maar na handmatig verversen pas weer. Iemand een oplossing hiervoor?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
hmd01 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:32:
[...]

RTL gemist kan je het best via de Ipad stream bekijken: http://www.rtl.nl/service/gemist/device/ipad/feed/index.xml

Werkt perfect!
Bedankt! Toch zou ik nog liever die van de publieke omroepen zien (betaal ik toch mijn belastinggeld voor :)) Eigenlijk had ik verwacht streams zonder meer op een smartphone te kunnen bekijken :? (is mijn eerste smartphone).

Edit: bedankt Heppieboeddah

Edit 2: onacceptabel klein, en full screen werkt niet, geeft een enkel lijntje.

Mijn vraag is helaas nog steeds: zijn streams mogelijk, en zo ja, hoe?

Dwdd.nl laat af en toe de even de Hd stream toe :?, SD niet. Ik snap er dus niets meer van. Is er soms een plug in nodig?

[ Voor 24% gewijzigd door FrankNLD op 08-05-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:15:
Ik dacht dat dit al langs gekomen was, en dacht dat de oplossing was de HTC weather widget/clock verwijderen en weer terug zetten, maar dat werkt dus niet....

Probleem is dat hij de weergegevens niet meer vanzelf laadt waardoor deze op een gegeven moment niet meer worden weergegeven. Maar na handmatig verversen pas weer. Iemand een oplossing hiervoor?
Bij de weerwidget/menu instellen op automatisch updaten? Staat bij je instellingen/accounts-synchronisatie/ achergrondgegevens en automatische synchronisatie aangevinkt? Staan daar ook de sync icoontjes bij aandelen, weer en google op groen?
Frank76NL schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:19:
[...]

[..]

Edit: bedankt Heppieboeddah
Graag gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Heb niets veranderd aan dat alles dus dat moet nog goed staan lijkt me....
Maar nog geen tijd gehad om het allemaal langs te lopen. Als ik vanavond even niets te doen heb zal ik dat doen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank76NL schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:19:
[...]

[...]
Edit 2: onacceptabel klein, en full screen werkt niet, geeft een enkel lijntje.

Mijn vraag is helaas nog steeds: zijn streams mogelijk, en zo ja, hoe?

Dwdd.nl laat af en toe de even de Hd stream toe :?, SD niet. Ik snap er dus niets meer van. Is er soms een plug in nodig?
Zijn inderdaad klein via de apps, zelfs op 'full'screen. Denk dat de streams gemaakt zijn voor silverlight en dat dat niet op android werkt en derhalve naar een andere lagere stream schakelt of door gaat geven. Dat zijn slechts mijn vermoedens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
TD-er schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:35:
[...]

idd, heb veel toestellen die op mini-usb werken, idem met kabels. Nu moet ik al die kabels vervangen, wat een zonde. Zelfs mijn externe schijf werkt met mini-usb. En binnen de micro-usb heb je nog eens 2 indelingen A en B. Wat een troep toch. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pina schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:54:
[...]

idd, heb veel toestellen die op mini-usb werken, idem met kabels. Nu moet ik al die kabels vervangen, wat een zonde. Zelfs mijn externe schijf werkt met mini-usb. En binnen de micro-usb heb je nog eens 2 indelingen A en B. Wat een troep toch. 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmpunt.nl/uploads/product7251.jpg

met dank aan de EU.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Die hebbik ook besteld bij DX, samen met een aantal van die kabels.
Ze zijn namelijk nergens te krijgen (voor fatsoenlijke prijzen) en die ene die je bij de foon krijgt is een beetje weinig.
Ik wil d'r namelijk ook een bij de computer hebben liggen, bij de lader en op m'n werk en in de auto wil ik zo'n verloopje hebben liggen, zodat ik de ingebouwde miniUSB adapter van de TomTom gewoon kan misbruiken om de foon op te laden.
Het is me ook al eens gebeurd dat de kabel er net niet ver genoeg in zat en dat de foon de volgende morgen dus echt vrijwel leeg was.

In NLse winkels heb ik ze nog nergens gezien voor minder dan 10 euro en een enkele webshop heeft ze maar dan betaal je alsnog zo'n 7 euro per kabeltje.

Dat ze vanuit de EU willen dat er 1 standaard komt is prima, maar denk dan wel even na over welke standaard... of is micro-USB mogelijk ook alvast compatible met USB3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je toevallig ook een linkje naar die dingen bij DX? Ik kan ook wel wat extra kabelopties gebruiken.

Een tijdje geleden heb ik deze solar charger gekocht bij DX, maar de plugs passen natuurlijk op geen van mijn apparaten (zou mini-USB bij zitten, maar die zit niet in de verpakking). Weet iemand hoe de uitgangen op die plugjes (zie plaatjes bij de link) heten, zodat ik er evt. een micro-USB plug op kan zetten?
Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je hier een vraag stelt:

1. De handleiding lezen.
2. Googlen.
3. Aangeven wat je zelf al gevonden hebt.

Helpdesk-vragen worden verwijderd.