eindelijk de desire zo goed als volledig ingesteld en mijn bevindingen:
- ik heb op de laagste brightness ook die paars/roze gloed, maar dat heb je niet als je er gewoon mee werkt, want dan is de brightness hoog genoeg. Op de laagste stand gaat die enkel maar wanneer het scherm dimt na x-seconden inactiviteit
- het scherm is echt héél knap. Ik heb daarnet nog eens mijn Hero effe moeten gebruiken en de Hero is in vergelijking echt een speelgoedgsm. Dat scherm ben ik al niet meer gewoon... zo knap is het scherm van de desire. Zelfs met de 2.1 rom op de Hero is de resolutie en detail van de iconen al een pak hoger, maar met de desire ernaast, vervaagt dat volledig
- het materiaal is ook een heel stuk beter dan de Hero. De Hero voelt zeer plastiekerig aan in vergelijking met de Desire.
- het typen is een heel stuk gemakkelijker op de desire dan op de hero, door het grotere scherm en dito toetsen. Ook niks van lag bij het typen, evenmin met vibratie aan. Op de hero kwam er daardoor altijd lag en kon je nooit snel typen
- Snelheid is TOP. Heel ontspannend om zo te kunnen navigeren, wat eigenlijk meer dan normaal is, maar door de Hero hoop je er alleen maar op
- Video en camera is ook een heel stuk beter dan de Hero Maar nog niet uitvoerig uitgetest.
- Vind de gras live wallpaper wel cool, die verandert van kleur naargelang de dag. 's Nachts in het echte leven, zorgt voor een nachtelijk scenario in die wallpaper
- Een nadeel voor mij is, dat je bovenaan op de powerknop moet drukken om hem uit standby te halen. Bij de hero kreeg je bij een druk op eender welke knop het lockscreen te zien. Handig als je snel wil weten hoe laat het is... maar nu is het wel zeer onhandig om het enkel op die powerknop te plaatsen... Tenzij iemand er een workaround voor zou weten?