Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Roze kleuren en paars/roze gloed op de HTC Desire

Omdat er in het ervaringentopic voor de Desire nogal wat posts over zijn kan dit fenomeen nu in een apart topic bediscussieerd worden.
Wat zijn de problemen?
Er zijn in feite twee problemen:
-Roze kleuren
-Paarse gloed

Beide zorgen ervoor dat de schermkleuren kunnen afwijken van wat je gewend bent, maar ze hebben twee verschillende oorzaken.
Hoe zit het met de roze kleuren?
Bepaalde grijswaarden kunnen op de HTC Desire als (licht) roze weergegeven worden. Dit komt omdat de Desire beschikt over een PenTile-matrixscherm. Wat dit precies inhoudt kun je hier lezen. Het komt er op neer dat het toestel enkele niet-websafekleuren weergeeft als licht roze. Vaak valt dit niet op: het is het meest zichtbaar bij lage brightness, maar als je het niet weet zou je kunnen denken dat het zo hoort. Omdat het fenomeen inherent is aan de gebruikte schermtechniek is het geen probleem en kun je geen garantie claimen.
Hoe zit het met de paars/roze gloed?
Dit is wél een probleem, waardoor je voor garantie in aanmerking komt. In dit geval zit er over het hele scherm een paarse gloed. Dit hoort uiteraard niet zo en slechts een klein deel van de Desires heeft hier last van. JeepXJ89 heeft in het Desire-topic een plaatje gepost wat het probleem illustreert:

Dit topic

Dit topic is bedoeld om je ervaringen met beide fenomen te bespreken. Heb jij last van de paars/roze gloed? Storen de roze kleuren je? Of vind je het amoled juist warme kleuren hebben? Deel je mening hier :)

Poll: Heeft jouw scherm een paarse gloed?
Ja
Nee

Poll: Storen de roze kleuren jou?
Ja
Nee
Het was mij nog niet opgevallen

Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wat bedoel je met paarse gloed? Er zijn gebruikers waarbij het scherm roze is op lage brightness en er zijn gebruikers waar het scherm een felle paarse gloed heeft. Als je dat bedoeld dan lijkt het me handig om er nog een poll bij te maken voor de roze gloed :) Anders denk ik dat er wat gebruikers zijn die de paarse gloed gaan verwarren met de roze.

[Voor 15% gewijzigd door BastiaanN op 07-05-2010 13:34]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 313753

De roze tinten in het grijs storen me niet. Als ik de brightness omlaag haal wordt het scherm wel steeds paarser. Op laagste brightness kan gerust gezegd worden dat mijn scherm grijspaars is, zoals op de foto in de OP. Ik ga nu naar de MediaMarkt om mijn scherm te vergelijken met een display model. Eens zien of het aan mij ligt of toch echt aan mijn Desire.

Als dat laatste het geval is, dan ga ik in combinatie met een dode pixel recht boven het midden van het scherm toch maar eens aan garantie denken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
BastiaanN schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:33:
Wat bedoel je met paarse gloed? Er zijn gebruikers waarbij het scherm roze is op lage brightness en er zijn gebruikers waar het scherm een felle paarse gloed heeft. Als je dat bedoeld dan lijkt het me handig om er nog een poll bij te maken voor de roze gloed :) Anders denk ik dat er wat gebruikers zijn die de paarse gloed gaan verwarren met de roze.
Heb er maar even paars/roze van gemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:51

Nakebod

Nope.

Als de brightness op 0 staat heb ik wel "last" van dit verschijnsel (Ietswat paars), alleen niet zo heel erg als op de foto van JeepXJ89.
Nu werk ik eigenlijk nooit met de brightness zo laag, meestal via de powerwidget op stand 1 (35%?) en af en toe op stand 2 (100%).
Dus bij normaal gebruik heb ik er geen last van.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03 17:25

Deem

Ontcijfer mij!

Anoniem: 313753 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:40:
De roze tinten in het grijs storen me niet. Als ik de brightness omlaag haal wordt het scherm wel steeds paarser. Op laagste brightness kan gerust gezegd worden dat mijn scherm grijspaars is, zoals op de foto in de OP. Ik ga nu naar de MediaMarkt om mijn scherm te vergelijken met een display model. Eens zien of het aan mij ligt of toch echt aan mijn Desire.

Als dat laatste het geval is, dan ga ik in combinatie met een dode pixel recht boven het midden van het scherm toch maar eens aan garantie denken.
Ik zou sowieso met die dooie pixel het op de garantie gaan gooien.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-03 15:20
Bij de laagste stand zit mijn scherm er ook ietwat paarsig/rozig uit , maar niet zo erg als op de foto rechts.
Ik heb er bij normaal gebruik echter totaal geen last van, instelling voor helderheid staat op automatisch.
Zichtbaar dus ja, storend nee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 14:59
Anoniem: 313753 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:40:

Check ook meteen of er verschil in helderheid is :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ray187
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:35
Wanneer zou je stand 0 gebruiken? Als ik hem op stand 0 zet dan zie ik bar weinig als ik buiten ben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 354780

Even een update: na het bekijken van de foto's die ik heb doorgestuurd heeft men mijn dossier "geëscaleerd". Ik zou midden volgende week nieuws krijgen daarover...

Zucht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik heb hier nergens last van gelukkig :)
Ray187 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:16:
Wanneer zou je stand 0 gebruiken? Als ik hem op stand 0 zet dan zie ik bar weinig als ik buiten ben.
Nou als het donker is dan is de laagste stand meer dan fel genoeg om alles goed te kunnen zien en het bespaart redelijk wat op een volle batterij.

[Voor 81% gewijzigd door ScrooLoose op 07-05-2010 17:28]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:20
Als ik contrast helemaal laag zet zie je wel heel klein beetje roze gloed. Maar niet zo als je op de foto ziet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Strider schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:16:
[...]

Check ook meteen of er verschil in helderheid is :)
Geen winkel in Breda die de Desire werkend heeft liggen, zelfs de MM niet. Helaas dus geen vergelijking.
Naja, ik ga wel proberen om het op die dode pixel te gooien. Mocht er nog iets met betrekking tot die paarse gloed uit komen dan laat ik het hier wel weten.

Het ligt er trouwens wel heel erg aan hoe je de foto neemt. Ik zag in het 'normale' Desire topic een 'lila Desire' langskomen. Die foto kan ik inderdaad ook maken. Als de foto recht op het display genomen wordt lijkt alles paarser. Dit is even de vergelijking:

Links vrijwel recht op het display, rechts schuin van voren. De waarheid ligt meer bij de rechterfoto...

[Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 313753 op 07-05-2010 18:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BD1
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-12-2021
TS,
Dit komt omdat de Desire beschikt over een PenTile-matrixscherm. Wat dit precies inhoudt kun je hier lezen.
Waar is 'hier'? Volgens mij moet er van 'hier' een hyperlink worden gemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Fixed :$

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeepXJ89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-03-2020
Goed topic! Ik had HTC net verwezen naar 'uitleg' in het andere Desire topic hier op GoT.

Toch maar een extra mailtje er achteraan gooien voor dit probleemtopic.

PS3 80gb met 320gb, PSN tag: Papegaaienflats

Acties:
  • 0Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-03 21:59
Wanneer kom je nu in aanmerking voor garantie? Ik heb dus op brightness 0 ook een paars scherm, maar op een hogere helderheid zie je er niet zoveel van!

Ik heb wel last van een slecht sluitend klepje.

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 118189

hier ook de paarse gloed als ik de helderheid helemaal omlaag zet, zodra ik hem maar ook iets omhoog zet is het dan ook weg dus echt last heb ik er niet van maar blijf het wel even volgen :P
i-dj schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:11:

Ik heb wel last van een slecht sluitend klepje.
van achteren gekeken linksbovenin??? Daar zit iig bij mij wat speling

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-03 10:24

Ibex

^^ met stom.

Ik had het ook maar heb het toestel kunnen ruilen binnen de "ruilgarantie" van de winkel. Blijkbaar is het nog altijd geen officieel "defect" en kunnen sommige winkels alsnog moeilijk doen.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ibex schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:03:
Ik had het ook maar heb het toestel kunnen ruilen binnen de "ruilgarantie" van de winkel. Blijkbaar is het nog altijd geen officieel "defect" en kunnen sommige winkels alsnog moeilijk doen.
Dus jij hebt nu een toestel dat geen enkele paarse gloed meer vertoont, ook niet bij lagere helderheid?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-03 20:11
hier ook roos/paarse gloed bij lage brightness :/ Maar het stoort niet echt want in gebruik is het nooit zo, enkel als hij het scherm dimt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ik heb er zelf ook eens naar gekeken, en verrek, ik heb ook een paarse gloed bij de laagste brightness. Gekke is dat wanneer de brightness één tikje hoger staat, de kleur meteen veranderd naar heel donker grijs. Wat mij betreft dan dus ook geen probleem, want de laagste brightness is sowieso veelste donker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-02 12:08

Icyzer

Goudvis

Ik heb ook wel last van.die paarse gloed. Heeft iemand al iets kunnen regelen bij vodafone, via de telefoon besteld? want ik wil niet men desire 2 weken kwijt zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

RoD schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:03:
Ik heb er zelf ook eens naar gekeken, en verrek, ik heb ook een paarse gloed bij de laagste brightness. Gekke is dat wanneer de brightness één tikje hoger staat, de kleur meteen veranderd naar heel donker grijs. Wat mij betreft dan dus ook geen probleem, want de laagste brightness is sowieso veelste donker.
Dit heb ik ook. Alleen op de allerlaagste brightness heb ik last van een paarse gloed, het kleinst mogelijke tikje hoger en de paarse gloed is weg. Zelf vind ik dit ook geen probleem dus ga er denk ik ook niets mee doen.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-03 18:14

shameblaster

BB4E^Cons

Heb hem vandaag binnen gekregen, en ik heb inderdaad ook op de laagste stand een ''paarse'' gloed, tot 10% ongeveer is dit waarneembaar, daarboven is het verdwenen.
Ik ga er dan ook niets mee doen.

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Anoniem: 354780 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:54:
[...]

Dus jij hebt nu een toestel dat geen enkele paarse gloed meer vertoont, ook niet bij lagere helderheid?
Bij de allerlaagste helderheid kan je nog ietwat paars ontdekken, maar dat is echt bijna nihiel. Zeker in vergelijking met mijn originele die tot 20% een paarse kleur had.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pina
eindelijk de desire zo goed als volledig ingesteld en mijn bevindingen:

- ik heb op de laagste brightness ook die paars/roze gloed, maar dat heb je niet als je er gewoon mee werkt, want dan is de brightness hoog genoeg. Op de laagste stand gaat die enkel maar wanneer het scherm dimt na x-seconden inactiviteit
*knip* offtopicgedeelte verwijderd: dat hoort in het ervaringentopic.

[Voor 76% gewijzigd door RoD op 08-05-2010 00:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pina
Je kan het beste die gloed zien wanneer je op de HTC-website gaat... als ik daar dan het beeld vanop mijn laptop naast zet, is het verschil wel zeer groot. Op de desire zie je toch heel duidelijk die roze schijn. Het stoort mij eigenlijk wel een beetje. Ik heb zelfs als de brightness eens op het maximum gezet, het betert niet.

Stel nu dat ik daar morgen naar de winkel ga, en ze bereid zijn mij een andere te geven, dan heb je nog altijd geen garantie dat die wel goed zou zijn... Je zou kunnen zeggen om het in de winkel eerst uit te proberen, maar de toestellen zijn helemaal verpakt, de dozen zijn dichtgeplakt. Je kan ze moeilijk allemaal eens opendoen en testen hé, dat laat sporen na...is niet leuk voor de volgende koper...

Acties:
  • 0Henk 'm!

pina schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 02:12:
Je kan het beste die gloed zien wanneer je op de HTC-website gaat... als ik daar dan het beeld vanop mijn laptop naast zet, is het verschil wel zeer groot. Op de desire zie je toch heel duidelijk die roze schijn. Het stoort mij eigenlijk wel een beetje. Ik heb zelfs als de brightness eens op het maximum gezet, het betert niet.

Stel nu dat ik daar morgen naar de winkel ga, en ze bereid zijn mij een andere te geven, dan heb je nog altijd geen garantie dat die wel goed zou zijn... Je zou kunnen zeggen om het in de winkel eerst uit te proberen, maar de toestellen zijn helemaal verpakt, de dozen zijn dichtgeplakt. Je kan ze moeilijk allemaal eens opendoen en testen hé, dat laat sporen na...is niet leuk voor de volgende koper...
De roze gloed waar jij het over hebt zou op alle toestellen te zien zijn en eigen zijn aan het AMOLED-scherm.

De donkerdere, paarse gloed zou een defect zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mattie-w
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-12-2019
Als jullie naar deze site gaan via de telefoon.. en je gaat scrollen, word hij dan ook rozer bij jullie.. of als je vinger op scherm drukt? En worden afbeeldingen dan ook blokkerig?

[Voor 13% gewijzigd door mattie-w op 09-05-2010 15:57]

mw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-03 21:59
Anoniem: 118189 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:25:van achteren gekeken linksbovenin??? Daar zit iig bij mij wat speling
Klopt..... Ligt dus aan het ontwerp??? Verder reuze tevreden. Ga dan ook niks doen aan de roze gloed.

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

mattie-w schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:26:
Als jullie naar deze site gaan via de telefoon.. en je gaat scrollen, word hij dan ook rozer bij jullie.. of als je vinger op scherm drukt? En worden afbeeldingen dan ook blokkerig?
Jup, heb ik ook. Ik denk niet dat dit een defect is hoor. Ik vermoed dat hij tojdens het scrollen op een rendermode/scalemode gaat die sneller werkt, zodat het scrollen en zoomen toch nog vpot werkt. Op het moment dat het scrollen of zoomen gedaan is, kan hij de pagina en images weer met een betere kwaliteit renderen.

Hier ben ik weer om jullie op de hoogte te houden.

De hele schermhistorie is serieus uit haar voegen aan het treden. Gisteren kreeg ik telefoon van HTC Benelux met de melding dat ze mijn telefoon willen 'onderzoeken' in het hoofdkantoor in Engeland, en dat dan pas ging beslist worden wat met mijn toestel zou gebeuren. Daar kon ik echt niet mee akkoord gaan... Ik wil geen proefkonijn zijn en wil eerst zekerheid dat ik een nieuw toestel krijg. Ik wil me niet de hele tijd bezighouden met het opvolgen van die zaak en voel me er niet zo goed bij dat een toestel van 470 euro zomaar even naar Engeland wordt gestuurd voor 'onderzoek'. Ik zei dus tegen die kerel dat ik daar niet mee akkoord ging en dat die managers maar een andere oplossing moesten voorstellen. Hij vond 't spijtig dat ik nu voorlopig met een "toestel dat een duidelijk defect vertoont" moet blijven rondlopen.

Toen ik voorstelde om mijn toestel als DOA te behandelen (aangezien ik HTC heel kort na de aankoop op de hoogte bracht van het probleem) zei hij dat DOA's via de winkel geregeld worden en via hun inkoopdienst.Daar kon hij dus niets aan veranderen. De persoon wilde wel even bellen met Coolblue om misschien zelf een regeling te treffen. Dat zou dus vandaag moeten gebeuren.. ik houd jullie opnieuw op de hoogte.

*zucht*!

*update* HTC gaat nu toch mijn toestel ruilen, maar hoe of via wie of wat gingen ze nog laten weten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Vandaag heb ik dan toch mijn toestel naast een in de MediaMarkt kunnen houden. Op elke brightness setting was die in de MM wel mooier. Het verschil is echter zeer klein.
Over het algemeen is mijn toestel in al het grijs en zwart paarser dan die in de MM. Echter valt er zonder vergelijking niet veel verkeerds te zien.

Toch ergens jammer dat voor zo'n duur toestel deze fout er wel in zit. Mocht mijn dode pixel niet worden opgelost (is in behandeling|), dan kan ik het nog eens proberen hier op te gooien.

xnke1 nog een update toevallig?

Acties:
  • 0Henk 'm!

De kerel waarmee ik contact heb bij HTC moet mij nog altijd terugbellen. Als hij vandaag niet belt, bel ik zelf eens.

Ik heb trouwens nog steeds de indruk dat de gloed erger wordt, vreemd genoeg.

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-03 19:08
Ook ik heb een beetje een roze gloed op sommige websites.
Heb hem vergeleken met een collega en zijn beeld is precies hetzelfde als het mijne.
Ik laat het maar zo, verder is het gewoon een prachtig scherm.

weer een update: morgen komt Dynalogic een 'swap' doen, ik krijg dus een volledig nieuwe.

Wat voor domme manier van werken heeft Dynalogic trouwens, een computerstem belde mij op om een afspraak te maken. "u spreekt met dynalogic, (blablabla) gelieve even te wachten", waarop ze dat zinnetje 45 minuten lang herhaalde voor iemand aan de lijn kwam. Ze kunnen natuurlijk ook gewoon bellen als iemand vrij is om direct te antwoorden? 8)7

[Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 354780 op 20-05-2010 09:18]

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-03 22:09
Toch is het onzin over die Pen-tile, omdat de legend exact hetzelfde probleem heeft. Het is misschien niet zo heel duidelijk (wellicht omdat dit een heel ander scherm is). Op de foto komt het amper naar voren, maar geloof me, het is zo.

Ik heb eerder het gevoel dat het een softwareprobleem is.

De hier getoonde telefoons hebben ook beide de

2.6.29-xxxxxxxx
htc-kernel@and18-2 #1

Acties:
  • 0Henk 'm!

Hij is er! De roze tint is nog steeds lichtjes aanwezig bij de laagste helderheid, niet meer zichtbaar van zodra ik ze ietsje verhoog.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-03 19:43
Wel vreemd trouwens dat volgens die poll de helft van de mensen last heeft van een paarse gloed. Heb het idee dat dit toch wel een heel eind van de waarheid ligt. Ik zie het nut van zulke polls eigenlijk niet, het schrikt mensen af terwijl het een probleem is waar de grote meerderheid niet mee te maken zal krijgen of geen last van heeft. Hoe die poll aan zulke resultaten komt heeft waarschijnlijk twee oorzaken, mensen die er last van hebben komen in dit topic stemmen en mensen die de telefoon niet hebben stemmen toch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
wph schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:04:
Wel vreemd trouwens dat volgens die poll de helft van de mensen last heeft van een paarse gloed. Heb het idee dat dit toch wel een heel eind van de waarheid ligt. Ik zie het nut van zulke polls eigenlijk niet, het schrikt mensen af terwijl het een probleem is waar de grote meerderheid niet mee te maken zal krijgen of geen last van heeft. Hoe die poll aan zulke resultaten komt heeft waarschijnlijk twee oorzaken, mensen die er last van hebben komen in dit topic stemmen en mensen die de telefoon niet hebben stemmen toch.
Klopt, maar de poll pretendeert dan ook niet een accurate afspiegeling te zijn van de problemen die de Desire heeft. Tis gewoon aardig voor erbij :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RielN
Anoniem: 354780 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:39:
Hij is er! De roze tint is nog steeds lichtjes aanwezig bij de laagste helderheid, niet meer zichtbaar van zodra ik ze ietsje verhoog.
Dus de htc.com pagina is GRIJS?

Acties:
  • 0Henk 'm!

RielN schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:53:
[...]

Dus de htc.com pagina is GRIJS?
Nee, we moeten volgens mij wel degelijk twee "problemen" blijven onderscheiden: één probleem dat effectief eigen is aan de telefoon (of het scherm) waarbij bepaalde grijze kleuren een roze tint hebben: dit zie ik dus nog steeds.

Het tweede probleem, hetgeen ik had, is op deze foto te zien: een eerder paarse gloed die naar voor komt bij minder sterke helderheid. Het toestel dat ik nu heb vertoont nog steeds paarse tinten op de allerlaagste helderheid, maar dit is absoluut een verschil met mijn ingeruilde toestel. Het oude toestel vertoonde die tinten niet alleen bij de laagste stand, maar ook op de automatische stand waren ze vaak merkbaar en storend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2022
Ik heb het ook. Paars bij laagste stand. Maar een tikkeltje donkerder zetten is niet genoeg. De balk moet wel hoger dan 1/3 staan om grijs te lijken. En in de hoogste stand is bijv. GoT roze-achtig ipv grijs. Ik ga binnenkort ook maar even met het demo model vergelijken en kijken hoe de leverancier er tegenaan kijkt.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb nu ook sinds een dag de desire. Heeft ook last van roze gloed. Ga denk morgen langs phonehouse kijken wat ze zeggen en mss gebruik maken van 14 dagen omruilgebeuren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jordyj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-05-2017
Fakir schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:25:
Ik heb het ook. Paars bij laagste stand. Maar een tikkeltje donkerder zetten is niet genoeg. De balk moet wel hoger dan 1/3 staan om grijs te lijken. En in de hoogste stand is bijv. GoT roze-achtig ipv grijs. Ik ga binnenkort ook maar even met het demo model vergelijken en kijken hoe de leverancier er tegenaan kijkt.
Kun je misschien naar onderstaande foto's kijken? Ik zou graag willen weten of mijn toestel hetzelfde probleem heeft.
Op de laagste stand heeft het scherm een erge roze/paarse gloed, 1 standje hoger wordt het wel minder maar alsnog zit het er. Had jij hetzelfde als ik?

http://img256.imageshack....ayer.php?id=s7300587f.jpg

[Voor 15% gewijzigd door Jordyj op 08-06-2010 21:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-03 13:04
Hierbij mijn verhaal omtrent iets waar ik sinds mijn aanschaf mij al aan stoor; mijn roze HTC Desire...

Op 7 april 2010 heb ik mijn HTC Desire aangeschaft. Op 9 april 2010 heb ik gemeld bij PDAshop dat mijn Desire niet functioneerde naar behoren. Concreter; alle grijswaarden worden op mijn toestel roze weergegeven.

Na mijn vakantie en klagen bij PDAshop ben ik uiteindelijk op 6 mei 2010 maar bij HTC aan gaan kloppen. Bij HTC heb ik een call aangemaakt met een foto welke de twee versies (roze/niet roze) vergelijkt. De reactie.
Geachte,

Dank u wel voor deze foto alvast.Ik heb het ondertussen al geescaleerd met deze foto.Extra foto's zijn uiteraard nog steeds welkom.Wanneer ik iets verneem van deze escalatie zal ik meteen terug contact opnemen met u.

Mag ik ondertussen verzoeken ons uw adres door te mailen, zodat we dat alvast bij het dossier kunnen voegen, mocht de escalatie immers het door u verzochte resultaat hebben, dan zullen we dit immers nodig hebben voor de koeriersdienst.

Met Vriendelijke Groet,

Tomas V.

HTC
Vervolgens heb ik hierop gereageerd waarbij ik mijn adresgegevens heb achtergelaten. 1 week later kreeg ik de volgende reply.
Geachte,

Dank u wel voor deze informatie en uw geduld in deze zaak.

Wat ik u wil voorstellen is dat we het toestel inboeken voor reparatie.Zodat we kunnen achterhalen waar precies het probleem bij ligt.Men zal waarschijnlijk het scherm en eventueel het moederbord van het toestel gaan vervangen.

Mocht dit voor u geschikt zijn, zouden we het toestel graag woensdag laten ophalen.Is dit mogelijk en kan dat op het door u opgegeven adres in ****straat? Wanneer zou dit voor u uitkomen(van 8-11,11-14,14-17,17-21u)?

Het toestel zal dan door de hoofdtechnieker bekeken worden en met spoed behandelt, zodat we u zo snel mogelijk kunnen verder helpen.

Mocht dit voor u geschikt zijn voor woensdag, gelieve ons dit even via reply op deze mail te laten weten.Indien we niets van u vernemen contacteer ik u ook nog wel even telefonisch morgen.

met Vriendelijke Groet,

Tomas V.

HTC
Twee dagen na het ontvangen bericht heb ik dit vervolgens gestuurd.
Geachte lezer,

Mijn excuses voor de late reactie. Aangezien mijn HTC Desire mijn enige toestel is, ben ik enkel bereid mijn toestel af te staan als ik een andere Desire daarvoor terug krijg. Aankomend weekend ben ik in staat foto's te maken van een Desire uit een latere shipping. Enkele voortgang in onderzoek?

Met vriendelijke groet,

Herman Pierrot
Na deze reply heb ik van HTC niets meer vernomen. De laatste reply van HTC heb ik op 17 mei 2010 ontvangen. Hierna heb ik, na meermaals aandringen, tot op heden nog steeds niets van hun vernomen...

Wat nu? Als de retailer én de producent niet wil luisteren. Wat moet je dan nog?

• Jordyj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-05-2017
Novah schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:35:
Hierbij mijn verhaal omtrent iets waar ik sinds mijn aanschaf mij al aan stoor; mijn roze HTC Desire...

Op 7 april 2010 heb ik mijn HTC Desire aangeschaft. Op 9 april 2010 heb ik gemeld bij PDAshop dat mijn Desire niet functioneerde naar behoren. Concreter; alle grijswaarden worden op mijn toestel roze weergegeven.

Na mijn vakantie en klagen bij PDAshop ben ik uiteindelijk op 6 mei 2010 maar bij HTC aan gaan kloppen. Bij HTC heb ik een call aangemaakt met een foto welke de twee versies (roze/niet roze) vergelijkt. De reactie.

[...]
Vervolgens heb ik hierop gereageerd waarbij ik mijn adresgegevens heb achtergelaten. 1 week later kreeg ik de volgende reply.
[...]
[...]
Na deze reply heb ik van HTC niets meer vernomen. De laatste reply van HTC heb ik op 17 mei 2010 ontvangen. Hierna heb ik, na meermaals aandringen, tot op heden nog steeds niets van hun vernomen...

Wat nu? Als de retailer én de producent niet wil luisteren. Wat moet je dan nog?
misschien even naar ze bellen?

• RielN
Je moet sowieso bij de pdashopzijn, bellen, langsgaan.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

[...]
[...]
[...]

Uhmm, het toestel op laten halen en laten repareren. Het toestel is inmiddels 2 maanden oud. Lijkt me een zeer nette oplossing van HTC.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-02 21:06
[...]
Dank u wel voor deze foto alvast.Ik heb het ondertussen al geescaleerd met deze foto
Is dat Nederlands?

[Voor 55% gewijzigd door Wombat13 op 11-06-2010 21:05]

• RielN
Google Translate.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee