HTC Desire - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 23 Laatste
Acties:
  • 219.999 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolition_man
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:20
De laatste paar dagen heb ik nu dat er een melding dat er een back up niet gedaan kon worden en dan blijkt mijn sd kaart gewoon niet meer benaderbaar. Door een herstart is het probleem opgelost maar dat is wel irritant. Ook kan je de sd kaart unmounten maar ik kan hem dan niet meer ergens mounten of mis ik iets? Ik heb nu geen 2de sd kaart om echt te achterhalen waar het probleem zit of heeft iemand nog tips hoe ik dit probleem kan achterhalen of oplossen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:17:
Heb je toevallig ook een linkje naar die dingen bij DX? Ik kan ook wel wat extra kabelopties gebruiken.

Een tijdje geleden heb ik deze solar charger gekocht bij DX, maar de plugs passen natuurlijk op geen van mijn apparaten (zou mini-USB bij zitten, maar die zit niet in de verpakking). Weet iemand hoe de uitgangen op die plugjes heten, zodat ik er evt. een micro-USB plug op kan zetten?
De micro-USB kabel (er staan er meer) en het verloopje van mini-USB naar micro-USB.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:20:
[...]

De micro-USB kabel (er staan er meer) en het verloopje van mini-USB naar micro-USB.
Die verloop zocht ik, dank je.

Volgens mij heb ik mijn andere vraag net per ongeluk beantwoord door een Nokia-naar-microUSB verloopje te vinden, 1 van de plugs bij mijn solarding past zomaar in een ouwe Nokia dus dat moet dan lukken. Hoera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
demolition_man schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:18:
De laatste paar dagen heb ik nu dat er een melding dat er een back up niet gedaan kon worden en dan blijkt mijn sd kaart gewoon niet meer benaderbaar. Door een herstart is het probleem opgelost maar dat is wel irritant. Ook kan je de sd kaart unmounten maar ik kan hem dan niet meer ergens mounten of mis ik iets? Ik heb nu geen 2de sd kaart om echt te achterhalen waar het probleem zit of heeft iemand nog tips hoe ik dit probleem kan achterhalen of oplossen? Alvast bedankt.
Ik heb ook een paar keer het probleem gehad.
HTC gemaild... die gaven me deze raad:
[...]treedt dit probleem ook op met een andere sd kaart? Hebben andere apparaten problemen met uw huidige sd kaart? Het kan wellicht helpen om even een backup van de hele sd kaart te maken en deze dan te formateren. Test u dan de sd kaart eerst zonder de backup terug te zetten. [...]
Ik heb ondertussen een 8GB kaartje erin en heb het probleem voorlopig niet meer gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Voor iedereen die nog op zoek is naar goedkope micro usb-kabels; http://cgi.ebay.com/Micro...ories&hash=item19ba626356

$1,35 per kabel, geen verzendkosten.

Heb er 4 besteld en ze werken perfect voor zowel opladen als dataverbinding.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 13-09 13:15
Famoso schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:05:
Voor iedereen die nog op zoek is naar goedkope micro usb-kabels; http://cgi.ebay.com/Micro...ories&hash=item19ba626356

$1,35 per kabel, geen verzendkosten.

Heb er 4 besteld en ze werken perfect voor zowel opladen als dataverbinding.
Dat is nog goedkoper: zelf deze in bestelling staan:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.23193

Originele Nokia micro-usb kabel voor $2,67 zonder verzendkosten, moet de kwaliteit nog even afwachten, maar als het echt een Nokia kabel is dan zal dat wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-02-2023

ffb

Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 17:31:
Zijn hier nog mensen die hun Desire bij PDAshop hebben gekocht en hem willen ruilen ivm het probleem met de roze gloed? Zo ja, hoe reageert men bij PDAShop?
Ja heb ik gedaan, was geen enkel probleem, na twee dagen ben ik teruggegaan (had op internet besteld, maar gewoon met de telefoon naar Rotterdam gereden in het weekend) en ze ruilden hem zonder problemen in. Heb zelfs nog even goed verschillende exemplaren van de desire bestudeerd op rozigheid. Uiteindelijk met een goede telefoon zonder roze (behalve bij htc site een beetje zichtbaar e.d.) terug naar huis gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe kan je van die mooie screenshots maken? Ik kom alleen maar tools tegen die een rooted device nodig hebben :(

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb die ook, maar hou er rekening mee dat je die eigenlijk alleen kan gebruiken om te laden, syncen is er niet bij want intern zit alleen de 2 voedingskabeltjes doorgelust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 09:35
heb hier uiteindelijk ook nog een extra usb microkabel kunnen vinden. Ben nu nog op zoek naar een aanpasbare kabel, zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://base0.googlehosted.com/base_media?q=http://digitalcontent.cnetchannel.com/95/03/95030661-9360-49f6-a625-02258fde2dc1.jpg&size=20&dhm=58b0c5ca&hl=en

dat is alleszines zéééér handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:41:
[...]

Hoe kan je van die mooie screenshots maken? Ik kom alleen maar tools tegen die een rooted device nodig hebben :(
De ingewikkelde manier. Via ADB

De makkelijke manier via root en Shootme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
pina schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:41:
heb hier uiteindelijk ook nog een extra usb microkabel kunnen vinden. Ben nu nog op zoek naar een aanpasbare kabel, zoals deze:

[afbeelding]

dat is alleszines zéééér handig :)
even mijzelf quoten, heb net via ebay 2 kabels besteld:

http://cgi.ebay.com/HTC-D...es_RL&hash=item35a9069053

Afbeeldingslocatie: http://www.fommy.co.uk/images/w-mark/82268.jpg

Deze zou zeker data kunnen versturen, wat bij mijn vorige niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Die kabeltjes hebben ze bij dealextreme voor grofweg 1/6e van die prijs (bijna 9 dollar en dan nog eens 9 dollar verzenden op ebay...) :P

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26313

3 dollar inclusief verzenden is natuurlijk een dikke no-brainer voor een oprolbaar micro-usb kabeltje :P Ik verdenk die ebay pipo er nog van om zelf z'n kabeltjes ook bij dealextreme in te kopen. Werkt overigens met zowel laden als data, heb er hier een paar liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sick Nick op 08-05-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolition_man
  • Laatst online: 18:20
bertalizer schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:30:
[...]

Ik heb ook een paar keer het probleem gehad.
HTC gemaild... die gaven me deze raad:

[...]

Ik heb ondertussen een 8GB kaartje erin en heb het probleem voorlopig niet meer gehad...
oke bedankt. ik zal wel een keertje rond kijken wat er te koop is. Ik wil minimaal dan een 8GB class 4 kaartje. Liever eigenlijk 16GB maar volgens mij is de prijs verschil daar wat te groot voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Mijn telefoon geeft bij instellingen->info over telefoon->accu ->accugebruik
''Mobiel standby (25%)'' accu gebruiktdoor radio.

Ik heb nog nooit op de fm radio gedrukt op het toestel, dus hoe kan dat?
Vandaag bijna preces 12uur aangehad, met af en toe wifi / internet / vele applicaties. Hij was nu op 10%.
Raar van de ''radio'' :? 8)7

Edit,

via google op een site uitgekomen, waar stond aangegeven dat het niet om radio gaat, maar om het accu verbruik indien de foon in standby staat.

[ Voor 19% gewijzigd door shameblaster op 08-05-2010 20:35 ]

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amperd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-05 22:47
demolition_man schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:18:
Ik heb hier ook last van, en zoals al in een eerder deel van dit topic vermeld stond zijn wij niet de enigen (ook op het XDA forum wordt het probleem genoemd). Het lijkt wel een enigszins structureel probleem te zijn, helaas nog zonder concrete oplossing. Het punt is dat ik helemaal geen zin heb om een nieuw/extra SD kaartje te kopen, en dan maar te hopen dat het zich niet meer voordoet. Hopelijk wordt hier iets op gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
shameblaster schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:28:

Vandaag bijna preces 12uur aangehad, met af en toe wifi / internet / vele applicaties. Hij was nu op 10%.

Edit,

via google op een site uitgekomen, waar stond aangegeven dat het niet om radio gaat, maar om het accu verbruik indien de foon in standby staat.
zoals je zelf ook al gevonden hebt, radio slaat in dit geval op de "radio" die je GSM/UMTS verbinding regelt.
Vandaar dat een radio ROM update ook niets met de FM radio te maken heeft, maar wel met je verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
shameblaster schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:28:

Edit,

Kijk eens naar welk proces actief is, grote kans dat dat /system/bin/btld is.
Ik heb hetzelfde probleem, alleen dan wel met gebruik van de FM-radio. Zie TD-er in "HTC Desire - Deel 4"
Dat btld proces wordt echter ook meer zaken gebruikt dan alleen de RDS decoding. (bluetooth bijvoorbeeld)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb sinds een dag nu problemen met email notificaties, ik krijg er geen een :/
hij trilt niet geeft geen geluid niets in de notificatiebalk alleen in het email icoontje op het homescreen

tel al opnieuw opgestart, ander geluid geprobeerd, notificaties uit en weer aangezet, zedge verwijderd....
helemaal niets helpt..

iemand een oplossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

TD-er schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:43:
[...]

Kijk eens naar welk proces actief is, grote kans dat dat /system/bin/btld is.
Ik heb hetzelfde probleem, alleen dan wel met gebruik van de FM-radio. Zie TD-er in "HTC Desire - Deel 4"
Dat btld proces wordt echter ook meer zaken gebruikt dan alleen de RDS decoding. (bluetooth bijvoorbeeld)
Waar kan je zien welk proces actief is?
Als mijn telefoon op standby staat, haalt die enkel de email op om de 10minuten. bluetooth etc staat uit.

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Desire liefhebbers opgelet: ik heb mijn desire nu ong 2 weken zonder problemen en zeer tevreden over het toestel.Mijn echtgenote heeft hem deze week ook aangeschaft bij BC en is er ook tevreden over.Tot dat ze haar toestel met dat van mij ging vergelijken .Wat blijkt:bij het toestel van haar zit het glas niet goed tegen het frame aan ,aan beide lange zijde kun je meer dan een vingernagel er tussen duwen en zo het eventuele vuil er tussen uit halen.Bij mijn toestel is dit niet het geval ,dat sluit mooi aan aan het frame. Wij zijn hiermee terug gegaan naar BC in Brunssum ,verkoper vergelijkt de 2 toestellen,en toestel werd meteen omgeruild voor een ander.

En dan heb ik zelf ook nog een vraag: kun je de zoek geschiedenis van market wissen en zo ja hoe?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
shameblaster schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 21:11:
[...]

Waar kan je zien welk proces actief is?
Ik gebruik OS monitor hiervoor
Kun je gewoon via de Market installeren, of deze QR gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=135x135&chl=market://search?q=pname:com.eolwral.osmonitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het maar niet voor elkaar om via bluetooth foto's naar mijn pc te sturen. Ik heb zo'n bluetooth sticky en ik kan connecten tussen pc en telefoon. Maar wanneer ik een foto op zoek en wil versturen naar de pc gebeurt er vrij weinig. Iemand die weet hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 22:12:
[ netjes van de winkel]

En dan heb ik zelf ook nog een vraag: kun je de zoek geschiedenis van market wissen en zo ja hoe?
Dat kan, navigeer met een file-explorer naar; data/data/com.android,vending/databases en verwijder ==>suggestion.db. Na een reboot van de telefoon zijn je zoekopdrachten verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:59
Wat blijkt:bij het toestel van haar zit het glas niet goed tegen het frame aan ,aan beide lange zijde kun je meer dan een vingernagel er tussen duwen en zo het eventuele vuil er tussen uit halen.Bij mijn toestel is dit niet het geval ,dat sluit mooi aan aan het frame.
Dat is inderdaad niet helemaal netjes afgewerkt. Ik kan er bij lange na niet met een nagel tussen maar er zit wel veel te veel ruimte tussen voor stof en viezigheid (m'n trackpad zit ook niet helemaal netjes in het midden. Links dubbele ruimte en rechts geen ruimte).
Ach afwerking is niet helemaal top, had beter gemoeten alhoewel je voor een superieure behuizing natuurlijk de Legend had moeten nemen. Maar ik ga voor specs :D
Ben altijd benieuwd waarom mensen dat willen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gersompie schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:33:
[...]

[..]

[...]

Ben altijd benieuwd waarom mensen dat willen O-)
0900-6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:35
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:51:
[...]

0900-6666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666.. 8)
Nee dat is 0906 :P Niet 0900 want dat zijn service nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
Je kan zeg maar niet echt een programma afsluiten toch? Zoals internet bijvoorbeeld. Ik druk altijd op het Home knopje. Ga ik later weer internetten dan zit ik direct weer op m'n laatst bezochte pagina. Werkt wel supersnel.
Schakelt het systeem dat proces zelf uit totdat het weer opgeroepen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

je zet een programma in slaap stand en als je die weer nodig hebt ontwaakt die

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

LightYears schreef op zondag 09 mei 2010 @ 01:46:
je zet een programma in slaap stand en als je die weer nodig hebt ontwaakt die
behalve als je geloofd in het zelf managen van je geheugen (alsof je dat beter weet)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
LightYears schreef op zondag 09 mei 2010 @ 01:47:
[...]

behalve als je geloofd in het zelf managen van je geheugen (alsof je dat beter weet)
Ok zoiets dacht ik al. Ben allang blij dat het niet trager wordt. Beste foon die ik heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:46
Vlooi schreef op zondag 09 mei 2010 @ 01:23:
Je kan zeg maar niet echt een programma afsluiten toch? Zoals internet bijvoorbeeld. Ik druk altijd op het Home knopje. Ga ik later weer internetten dan zit ik direct weer op m'n laatst bezochte pagina. Werkt wel supersnel.
Schakelt het systeem dat proces zelf uit totdat het weer opgeroepen wordt?
Internet kan je inderdaad niet afsluiten, maar veel programmas sluiten wel af als je op de back knop drukt. Als je op home drukt laat ie vaak het programma volledig open en ga je terug naar je homescreen. Echter zal ook dan Android vanzelf vroeg of laat het programma afsluiten waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Hmm ik was zojuist heel blij dat ik zag dat je de SNES/N64 emulators ook met een Wiimote kan spelen op je Android telefoon, om er daarna achter te komen dat het op de meeste HTC's niet werkt (waaronder de Desire) vanwege een halfbakken bluetooth implementatie van HTC.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wat ik niet nodig heb of overbodig vind verwijder ik of probeer het te verwijderen.Neemt toch allemaal maar ruimte in beslag.ik heb nu nog ong. 65mb over op het tel.geheugen.Ook de mail en sms verwijder ik meteen maar dan blijkt die wel nog op de sd kaart te staan.Daar heb ik ruimte zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Post inhoudelijk of post niet.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 09-05-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
*knip*
Het is toch jammer, een gemiste kans, alleen omdat HTC zijn bluetooth implementatie al een aantal toestellen lang verkloot. De standaard linux bluetooth stack is goed, maar HTC heeft daar wat dingen uitgesloopt, om onverklaarbare redenen.

Op de nexus one hebben ze het er wel in laten zitten, dus het lijkt een Sense probleem.

Zelfs de iPad kan het wel :+ en die kan verder helemaal niks 8)

[ Voor 24% gewijzigd door RoD op 09-05-2010 11:35 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Laatst online: 13-09 08:49

verbraakje

🚦

internet op android valt wel uit te zetten daar voor moet je gewoon even een 1 achter het apn zetten die je later weer weg kan halen (vergeet dat niet met de aankomende zomer ivm met hoge data rekeningen)

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Post inhoudelijk of post niet.

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 09-05-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 09 mei 2010 @ 10:27:
[mbr]*knip*[/]
Het is toch jammer, een gemiste kans, alleen omdat HTC zijn bluetooth implementatie al een aantal toestellen lang verkloot.
vind je verkloot niet wat overdreven? alleen omdat een wiimote het niet zou doen?
ik vind de BT juist erg goed, het ondersteund alle gangbare profielen.
een wiimote is wel het laatste wat in me opkomt icm. een telefoon.
en omdat zo'n remote niet wordt ondersteund is niet meteen de BT ondersteuning 'verkloot'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-yawn
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik heb al heel wat achtjes gemaakt en dat doet het compass het weer even, maar als ik de app afsluit en weer opent ligt het noorden weer helemaal ergens anders. Iemand anders ook last van?

Naast achtjes heb ik het ook geprobeerd door de telefoon om zijn x en y-as te draaien, werkt ook heel even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:16

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik heb een klein krasje op mijn scherm, is dit weg te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
reemprive schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:09:
Ik heb een klein krasje op mijn scherm, is dit weg te krijgen?
GoT is geen helpdesk, wat heb je zelf al geprobeerd en wat vertelt Google je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb
  • Laatst online: 24-02-2023

ffb

shameete schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:51:
[...]

vind je verkloot niet wat overdreven? alleen omdat een wiimote het niet zou doen?
ik vind de BT juist erg goed, het ondersteund alle gangbare profielen.
een wiimote is wel het laatste wat in me opkomt icm. een telefoon.
en omdat zo'n remote niet wordt ondersteund is niet meteen de BT ondersteuning 'verkloot'
Dit moet echt wel lukken hoor, gewoon xda in de gaten houden of zelf gaan pielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:07

mace

Sapere Aude

Nouja, nu de Desire geroot is komt er vast wel een custom rom met een goede bluetooth stack én sense. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel ik open startpagina.nl op internet,op deze pagina open ik uitzending gemist,dan krijg ik een 2e venster op startpagina waar ik wel uitzending gemist kan lezen maar verder kan ik deze pagina niet vergroten of een filmpie bekijken.is hier wat aan te toen? kun je wel b.v. uitzending gemist bekijken op de desire? Of zijn er andere optie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het maar niet voor elkaar om via bluetooth foto's naar mijn pc te sturen. Ik heb zo'n bluetooth sticky en ik kan connecten tussen pc en telefoon. Maar wanneer ik een foto op zoek en wil versturen naar de pc gebeurt er vrij weinig. Hij verstuurt het spul maar geeft vervolgens aan dat alle bestanden mislukt zijn. Iemand die weet hoe dit kan?

Verder heb ik wel eens dat mijn 3G verbinding opeens uitvalt, uit het niets. Dan moet ik weer netwerk zoeken om verbinding te krijgen. Best irritant..

Dan nog is. Ik sms met t9. Als ik bijvoorbeeld het woord "is" wil hebben maakt hij er zelf "gr" van en dat is de eerste keuze. Hoe krijg ik het voor elkaar dat het woord "is" eerste keuze word?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:45:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om via bluetooth foto's naar mijn pc te sturen. Ik heb zo'n bluetooth sticky en ik kan connecten tussen pc en telefoon. Maar wanneer ik een foto op zoek en wil versturen naar de pc gebeurt er vrij weinig. Hij verstuurt het spul maar geeft vervolgens aan dat alle bestanden mislukt zijn. Iemand die weet hoe dit kan?

Verder heb ik wel eens dat mijn 3G verbinding opeens uitvalt, uit het niets. Dan moet ik weer netwerk zoeken om verbinding te krijgen. Best irritant..

Dan nog is. Ik sms met t9. Als ik bijvoorbeeld het woord "is" wil hebben maakt hij er zelf "gr" van en dat is de eerste keuze. Hoe krijg ik het voor elkaar dat het woord "is" eerste keuze word?
Voor probleem 1: Probeer eens de app Bluetooth file transfer. Ondanks dat werkt het 'normale Bluetooth' hier wel gewoon met mijn Macbook Pro (net getest voor je).

Voor probleem 2: Voeg 'is' eens toe aan je eigen woordenlijst.

Voor 3G probleem: Welke provider heb je? Waar gebeurt het? Hoe vaak?

[ Voor 3% gewijzigd door N1ckk op 09-05-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nickalicious schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:59:
[...]

Voor probleem 1: Probeer eens de app Bluetooth file transfer. Ondanks dat werkt het 'normale Bluetooth' hier wel gewoon met mijn Macbook Pro (net getest voor je).

Voor 3G probleem: Welke provider heb je? Waar gebeurt het? Hoe vaak?
Wat staat er als subtext wanneer jij geconnect ben met je pc in je telefoon onder het apparaat waarmee jij verbonden bent? Bij mij: "Gekoppeld. Verbinding verbroken." Dat klinkt mij nogal vreemd in de oren. :P Wanneer ik vervolgens via het icon in de systemtray kies voor bestand ontvangen, kan ik niet mijn telefoon door browsen.. De pc geeft aan in de wizard: "Wachten op een verbinden van een andere computer of ander apparaat.." Terwijl ik juist net via dezelfde wizard contact hebt gezocht tussen pc en telefoon.

En dat van 3G, dat gebeurt op willekeurige momenten. Soms 2x per dag, soms niet, soms vaker. Heel vreemd.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Laatst online: 00:16

codex

Geen OpenAI agent :)

RoD schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:10:
[...]

GoT is geen helpdesk, wat heb je zelf al geprobeerd en wat vertelt Google je?
Ik probeer zelf liever niets omdat ik al eens een scherm heb verknald. Ga wel even zoeken, maar gezien de vele vragen dacht ik deze ook wel tussendoor te kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:32:
Stel ik open startpagina.nl op internet,op deze pagina open ik uitzending gemist,dan krijg ik een 2e venster op startpagina waar ik wel uitzending gemist kan lezen maar verder kan ik deze pagina niet vergroten of een filmpie bekijken.is hier wat aan te toen? kun je wel b.v. uitzending gemist bekijken op de desire? Of zijn er andere optie's.
RTL Gemist.nl werkt prima, Uitzending Gemistnog niet geprobeerd, volgens mij was die nog niet mobiel geschikt.

btw: 1 minuut googlen resulteerde in http://m.uitzendinggemist.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Zijn er nog mensen waarbij de led niet oplicht bij het ontvangen van een sms of telefoontje? Nochtans staan alle opties aangevinkt bij de settings....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn telefoon om kunnen ruilen omdat de andere een defect had.. nu valt me op dat bij scrollen/ of op het scherm drukken bij internet, de fotos heel blokkerig weergegeven worden.. is dit normaal? kan me het niet herinneren bij die vorige telefoon namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over dat bluetooth probleem. Ik kan dus wel de apparaten met elkaar koppelen, (desire en pc) maar er komt geen verbinding tot stand oid. Ik vind dit nogal vreemd. Ik kan er ook niets over vinden via google..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:25:
Over dat bluetooth probleem. Ik kan dus wel de apparaten met elkaar koppelen, (desire en pc) maar er komt geen verbinding tot stand oid. Ik vind dit nogal vreemd. Ik kan er ook niets over vinden via google..
mij lukt het ook niet om bestanden te versturen naar mijn laptop (apple). Het is mij wel gelukt om vanuit de laptop in mijn desire te browsen. Daarvoor moet je de ftp functie van de desire inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja hier word ik dus niet goed van. Ik kom nu al enkele probleempjes tegen met mijn desire. Ook opeens die roze waas in tevoorschijn gekomen. Ik heb hem pas 3 weken. Wat moet ik hier nou mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:39:
Nouja hier word ik dus niet goed van. Ik kom nu al enkele probleempjes tegen met mijn desire. Ook opeens die roze waas in tevoorschijn gekomen. Ik heb hem pas 3 weken. Wat moet ik hier nou mee?
HTC bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

marcel-o schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:35:
[...]

RTL Gemist.nl werkt prima, Uitzending Gemistnog niet geprobeerd, volgens mij was die nog niet mobiel geschikt.

Damn wat een buggy app :P
Fullscreen werkt ook niet hier. Bij jou wel?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zijn er hier meer mensen met problemen net de camera? Ik heb net wat video's opgenomen, maar die zijn echt volledig verneukt :/ beelden gaan door elkaar heen lopen, het wordt paars, blauw en lijkt dus helemaal nergens meer naar. Heb in dit topic nog niemand zien klagen over dergelijke problemen, en ook elders nog niet zoiets tegengekomen. Heb ik nou weer de pech dat ik met een brak model zit?

Overigens heb ik hetzelfde met het maken van foto's, maar de gemaakte foto ziet er dan wel goed uit. Ondanks dat het dan op het beeld verneukt uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:19:
Zijn er hier meer mensen met problemen net de camera? Ik heb net wat video's opgenomen, maar die zijn echt volledig verneukt :/ beelden gaan door elkaar heen lopen, het wordt paars, blauw en lijkt dus helemaal nergens meer naar. Heb in dit topic nog niemand zien klagen over dergelijke problemen, en ook elders nog niet zoiets tegengekomen. Heb ik nou weer de pech dat ik met een brak model zit?

Overigens heb ik hetzelfde met het maken van foto's, maar de gemaakte foto ziet er dan wel goed uit. Ondanks dat het dan op het beeld verneukt uitziet.
Je hebt niet de pech met een brak model.. Ik heb net een defect model vervangen door een nieuw toestel.. nu heb ik ook met de nieuwe weer problemen.. het lijkt er dus op dat HTC een lading brakke toestellen op de markt heeft gebracht.. hele slechte zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
RoD schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:19:

Wellicht even je SD opnieuw formatteren?

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Maar is het nu echt zo dat de nieuwe batch geen roze scherm meer hebben? En is het een geldige reden voor HTC om dat ding te vervangen dan?

Ik krijg namelijk het gevoel dat het scherm van mijn Desire steeds "rozer" begint te worden?

[ Voor 25% gewijzigd door Imperium op 09-05-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Imperium schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:25:
Maar is het nu echt zo dat de nieuwe batch geen roze scherm meer hebben? En is het een geldige reden voor HTC om dat ding te vervangen dan?

Ik krijg namelijk het gevoel dat het scherm van mijn Desire steeds "rozer" begint te worden?
Dat komt ook omdat je er nu meer op gaat letten

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
FabianNL schreef op zondag 09 mei 2010 @ 08:03:
[...]

Internet kan je inderdaad niet afsluiten, maar veel programmas sluiten wel af als je op de back knop drukt. Als je op home drukt laat ie vaak het programma volledig open en ga je terug naar je homescreen. Echter zal ook dan Android vanzelf vroeg of laat het programma afsluiten waarschijnlijk.
Dat viel me dus op bij Cavedroid. Ik kan wel op back drukken maar het programma blijft open staan. Ook naar langere tijd. Het beinvloed de batterij iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
in een van de delen van de desire stond een opmerking zodat je ervoor kon zorgen dat de afbeeldingen van je contactpersonen een hogere resolutie hadden/kregen.

Echter kan ik de post niet vinden en op xda ben ik er ook nog niet tegenaan gelopen,
heeft iemand een idee hoe dit kan/of waar ik info kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05-2022
pina schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:33:
[...]

mij lukt het ook niet om bestanden te versturen naar mijn laptop (apple). Het is mij wel gelukt om vanuit de laptop in mijn desire te browsen. Daarvoor moet je de ftp functie van de desire inschakelen.
Ik had ook eerst problemen dat het niet leek te werken in Mac OS X, maar ik moest nog enkele dingen goed zetten bij de Sharing Preferences in de Bluetooth Preferences van OS X, dus misschien ligt het probleem bij jou ook daar ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel-o schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:35:
[...]

Daar staat toch geen Desire bij??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las ergens dat de camera van de Desire ook 720p zou ondersteunen en dat dat later eventueel ook dmv een update mogelijk was, weet iemand of er al een 3rd party programma is die in 720p video kan opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Imperium schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:25:

wontcachme schreef op zondag 09 mei 2010 @ 17:21:
[...]

Dat komt ook omdat je er nu meer op gaat letten
Nou, ik heb ook het idee dat mijn scherm steeds meer roze begint te worden. En ik vraag me af of ik er echt steeds meer op ben gaan letten.... Juist aan het begin lette ik er heel erg goed op, omdat er zoveel commentaar op was. Echter had ik toen niet het idee dat het aanwezig was. Ondertussen heb ik wel duidelijk het gevoel dat er een roze 'gloed' over het scherm hangt, ook al staat de helderheid redelijk hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

BastiaanN schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:23:
[...]

Wellicht even je SD opnieuw formatteren?
Kan ik proberen, maar waarom denk je dat dat er iets mee te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
RoD schreef op zondag 09 mei 2010 @ 18:08:
[...]

Kan ik proberen, maar waarom denk je dat dat er iets mee te maken heeft?
De meegeleverde SD is een class2, wat op zich genoeg zou moeten zijn om video te streamen.
Echter wanneer de SD kaart het niet bij kan houden, kun je vreemde artefacts krijgen in de video-opnamen.
In principe zou een format de boel niet echt sneller moeten maken, maar je weet maar nooit met deze (IMHO heel slechte) keus voor FAT32.
Ik zou hopen dat de Desire ooit nog een beter geschikt filesysteem zou ondersteunen voor flashgeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Daar zou het niet aan moeten liggen. Het is namelijk niet zo dat het per se bij opnemen fout gaat. Wanneer ik niets opneem, maar alleen het camerabeeld toon op mijn telefoon krijg ik ook de artefacts. Overigens lukt het soms ook om de video wel zonder rare kleuren en flikkerende beelden op te nemen. Het toestel begon er overigens een paar dagen geleden mee. Het zou aan een app kunnen liggen die ik geïnstalleerd heb, maar ik zou niet weten hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 15:43
RoD schreef op zondag 09 mei 2010 @ 18:24:
Daar zou het niet aan moeten liggen. Het is namelijk niet zo dat het per se bij opnemen fout gaat. Wanneer ik niets opneem, maar alleen het camerabeeld toon op mijn telefoon krijg ik ook de artefacts. Overigens lukt het soms ook om de video wel zonder rare kleuren en flikkerende beelden op te nemen. Het toestel begon er overigens een paar dagen geleden mee. Het zou aan een app kunnen liggen die ik geïnstalleerd heb, maar ik zou niet weten hoe.
Ik heb er ook last van gehad, ik maakte een foto, vervolgens op het 'nieuwe foto knopje' gedrukt, daarna was ook het hele beeld verneukt met roze strepen er doorheen en er was een roze vlak wat rechts van het beeld hoort te zitten wat helemaal links zat :? . Heb er nu geen last meer van gehad.

P.S Wanneer ik dat had, en ik dan met mijn vinger over de lens bewoog, veranderde alles met kleurvlakken van blauw/rood/roze/groen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
RoD schreef op zondag 09 mei 2010 @ 18:24:
Ah, ik dacht dat je alleen de opgeslagen foto/video bedoelde. Dan zal het wel niet veel uithalen nee.
Je bedoeld dus waarschijnlijk dit: http://youtube.com/watch?v=G7CIpVUwxL8 / http://youtube.com/watch?v=9yOoAnwAlck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

erriccartman schreef op zondag 09 mei 2010 @ 18:32:
[...]

Ik heb er ook last van gehad, ik maakte een foto, vervolgens op het 'nieuwe foto knopje' gedrukt, daarna was ook het hele beeld verneukt met roze strepen er doorheen en er was een roze vlak wat rechts van het beeld hoort te zitten wat helemaal links zat :? . Heb er nu geen last meer van gehad.

P.S Wanneer ik dat had, en ik dan met mijn vinger over de lens bewoog, veranderde alles met kleurvlakken van blauw/rood/roze/groen...
BastiaanN schreef op zondag 09 mei 2010 @ 18:39:
[...]

Ah, ik dacht dat je alleen de opgeslagen foto/video bedoelde. Dan zal het wel niet veel uithalen nee.
Je bedoeld dus waarschijnlijk dit: http://youtube.com/watch?v=G7CIpVUwxL8
Dat is exact het probleem. Goed, ik zie dus dat ik niet de enige ben. Hopelijk wordt dit dan gefixed met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
RoD schreef op zondag 09 mei 2010 @ 18:41:
[...]

Dat is exact het probleem. Goed, ik zie dus dat ik niet de enige ben. Hopelijk wordt dit dan gefixed met een update.
Er loopt ook nog een draadje over @ XDA.

------------

Ik kwam vandaag nog achter een lelijke bug bij die backup feature van het toestel. Wanneer je het toestel reset naar de fabrieksinstellingen wordt er direct bij het opstarten gevraagd of je de backup wilt terugzetten. Wanneer je dan kiest voor "Nee" wordt er direct -nog voordat je in de installwizard kiest of je automatische backup wilt aanzetten- je backup al overschreven met een nieuwe. Waardoor je dus je backup kwijt bent :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij
  • Nu online

wij

Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:21:
[...]

Je hebt niet de pech met een brak model.. Ik heb net een defect model vervangen door een nieuw toestel.. nu heb ik ook met de nieuwe weer problemen.. het lijkt er dus op dat HTC een lading brakke toestellen op de markt heeft gebracht.. hele slechte zaak!
Ik heb dat probleem ook een paar keer gehad, de camera gaf dan echt een heel raar beeld, met paarse kleuren. verdeeld in vlakken etc. Maar dat is nou vanzelf weer weggegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:17:
Ik heb mn telefoon om kunnen ruilen omdat de andere een defect had.. nu valt me op dat bij scrollen/ of op het scherm drukken bij internet, de fotos heel blokkerig weergegeven worden.. is dit normaal? kan me het niet herinneren bij die vorige telefoon namelijk..
Heel blokkerig vind ik overdreven, maar als je het scherm idd aanraakt of gaat scrollen zie je het plaatje inderdaad wel veranderen en zie je een duidelijk raster/blokjes ontstaan in het plaatje. Echter vind ik het alles behalve storend, zeker omdat het maar minimaal is en meestal lees je toch de pagina's als ze stil staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:02

sphere

Debian abuser

Is het misschien een idee om wat known issues in de topic start op te nemen? Bijv. het probleem met service sms'jes (ING TAN code etc). Ik snap dat het niet Desire specifiek is, maar het lijkt me wel handig.

Dus bijv:

Known issues:

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
sphere schreef op zondag 09 mei 2010 @ 19:40:
Is het misschien een idee om wat known issues in de topic start op te nemen? Bijv. het probleem met service sms'jes (ING TAN code etc). Ik snap dat het niet Desire specifiek is, maar het lijkt me wel handig.

Dus bijv:

Known issues:
Op XDA staat ook nog een hele lijst.
Flaws & annoyances with the HTC Desire (with workarounds!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmicie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-04-2023
wij schreef op zondag 09 mei 2010 @ 18:59:
[...]

Ik heb dat probleem ook een paar keer gehad, de camera gaf dan echt een heel raar beeld, met paarse kleuren. verdeeld in vlakken etc. Maar dat is nou vanzelf weer weggegaan.
Idem hier, ik had eergisteren al heel dit forum overhoop liggen zoeken en lezen en ben blij dat ik niet de enigste ben, ik ga een van deze dagen eens naar pdashop om te zien wat ze te zeggen hebben.
---
Ook de roze gloed heb ik een beetje en dit topic heeft mij een beetje paranoia gemaakt hierover. Nu valt het zo hard op, als ik goed lees zijn er desire's zonder roze gloed ook op laagste brightness ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik zit hier met het volgende probleem en kon er nog niet echt een goeie oplossing voor vinden. Het heeft te maken met de SMTP server van een email account (niet een gmail adres).

Het gaat om een email account van @Home. Deze heeft als SMTP mail.home.nl. Dit heb ik ook zo ingesteld bij het email account. Dit werkt prima hier thuis via Wifi (via de @Home verbinding)

Nou heb ik sinds afgelopen weekend ook internet via het Telfort telefoon abonnement. Deze heeft als SMTP adres smtp.telfortmail.nl. Die werkt dus niet via Wifi, maar alleen als de telefoon via HDSPA of 3G verbinding heeft via het Telfort abonnement.

Nou heb ik al ergens gelezen dat je gebruik kunt maken van de smtp server van gmail om te verzenden dus dat geprobeerd. Werkt prima als ik verbinding heb via @Home, maar Telfort accepteert alleen maar de SMTP server van zichzelf. De telfort SMTP server instellen als ik verbinding heb via @Home werkt echter weer niet. Ik vermoed dat er een inlog met gebruiker en wachtwoord nodig zou kunnen zijn, maar ja die heb ik uiteraard niet, want dat zou dan iets moeten zijn wat via de simkaart van Telfort geregeld is.

In mijn e-mail account op de Desire kan ik maar 1 SMTP adres invullen. Op dit moment heb ik maar die van Telfort hier ingevuld en als ik thuis via Wifi een mail wil verzenden, dan schakel ik Wifi maar even tijdelijk uit zodat ik via 3G werk.

Maar hier zou toch een betere oplossing voor moeten zijn? Iemand tips of ideeen? Want ik weet nu even geen oplossing meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil even wat ervaring delen mbt de batterylife.

In de eerste dagen haalde ik met de accu net 1 dag; hoogstwaarschijnlijk kwam dat doordat alles nog nieuw is en je de hele tijd dat ding uit je broekzak haalt om te spelen en te showen aan collega's.

Nadat het nieuwe er af was haalde ik 1,5 dag, bij normaal gebruik; telefoneren, mailen, game, maps, surfen.
Nu heb ik dat afgelopen 4 dagen telkens met 1 lading van 100% twee volle dagen het kunnen uithouden. Ik was aangenaam verrast omdat ik er niks geks voor heb hoeven doen. Ik heb geen speciale apps geïnstalleerd om dingen te killen of te tweaken. Ik zal eens bijhouden hoe dit zich ontwikkeld, voor zo'n dunne accu heeft hij toch behoorlijk wat juice. (Of de phone is stukken zuiniger dan wat ik gewend was.. :P )

Ik merk ook dat de GPS op de Desire veel sneller verbinding heeft dan op mijn oude TouchPro. (Jammer dat TomTom nog geen Andriod app heeft..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
Wat heb je gedaan bij het ontvangen? eerst aan de lader? zo ja, hoe lang? of eerst helemaal leeg en dan volledig opladen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 15:38
Mijn Desire heeft het nu 3 dagen volgehouden bij gemiddeld verbruik. Voor mijn gevoel groeit de batterijcapaciteit ook, of het moet komen omdat ik er nu minder mee speel :P Bij ontvangst had ik 'm helemaal volgeladen.

Anyway, ik heb een probleem met de mailapp (niet Gmail). Ik heb een mail met bijlage ontvangen. Hierbij heb ik geklikt op 'Get remaining 85k' en de bijlage geopend. Nu kom ik echter niet meer terug naar de tekst: hoe kom ik weg van het scherm 'view attachments (1)' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:59
zmicie schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:06:
Ook de roze gloed heb ik een beetje en dit topic heeft mij een beetje paranoia gemaakt hierover. Nu valt het zo hard op, als ik goed lees zijn er desire's zonder roze gloed ook op laagste brightness ? 8)7
Daar was ik ook heel bang voor (zie mn poll op pag 1 van 2e deel van dit topic). Mijn scherm is echter gewoon goed. Je hebt wel de standaard roze kleur die nou eenmaal bij dit type amoled hoort maar daar heb je alleen 'last' van bij bepaalde grijstinten. Dit is echt niet zo knalroze dat het stoort. Geloof me, ik was echt ontzettend kritisch op het scherm maar ik heb echt nergens last van. Scherm is niet perfect maar de mijne komt iig niet van de slechte batch.

Edit: nog een toevoeging: Bij mij is het kleine beetje roze in grijstinten trouwens niet helderheidsafhankelijk ;) Op de allerlaagste helderheid wordt het scherm wel bruinig maar als je helderheid op auto heb staan zal hij nooit zo donker worden

[ Voor 13% gewijzigd door Gersomvg op 09-05-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik had hier al ergens gelezen dat iemand hetzelfde probleem had maar ik kan het niet meer terug vinden. Ik heb handcent sms geinstalleerd maar als ik nu een nieuwe sms ontvang krijg ik 2 notifications. 1 van handcent en 1 van de originele sms applicatie. Hoe kan ik dit aanpassen dat ik alleen een melding van handcent krijg?

Ook gebruik ik de standaard applicatie die mijn hotmail ophaalt, maar deze mails die binnenkomen heb ik meestal al gezien op mijn laptop. dus hoef ik ze niet meer op mijn mobiel te lezen maar ze staan wel allemaal als nieuwe mails op mijn scherm. Is het mogelijk om alle mails tegelijk te selecteren en te markeren als gelezen? Dit is namelijk voor zover ik weet niet mogelijk met de standaard applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik kreeg van de gsm boer de tip mee om de eerste 4 keren eerst telefoon te gebruiken totdat batterij bijna op is.
Daarna opladen, zodra het vol is, gelijk van adapter halen.

Na de eerste 4 keren, kan je gewoon de hele nacht je telefoon laten opladen.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
koekoek2003nl schreef op zondag 09 mei 2010 @ 23:37:
Ik had hier al ergens gelezen dat iemand hetzelfde probleem had maar ik kan het niet meer terug vinden. Ik heb handcent sms geinstalleerd maar als ik nu een nieuwe sms ontvang krijg ik 2 notifications. 1 van handcent en 1 van de originele sms applicatie. Hoe kan ik dit aanpassen dat ik alleen een melding van handcent krijg?

Ook gebruik ik de standaard applicatie die mijn hotmail ophaalt, maar deze mails die binnenkomen heb ik meestal al gezien op mijn laptop. dus hoef ik ze niet meer op mijn mobiel te lezen maar ze staan wel allemaal als nieuwe mails op mijn scherm. Is het mogelijk om alle mails tegelijk te selecteren en te markeren als gelezen? Dit is namelijk voor zover ik weet niet mogelijk met de standaard applicatie.
nee, hotmail gebruikt het verouderde POP3-protocol en synct dus niet met de server.

[ Voor 83% gewijzigd door pina op 09-05-2010 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

pina schreef op zondag 09 mei 2010 @ 23:44:
[...]

nee, hotmail gebruikt het verouderde POP3-protocol en synct dus niet met de server.
Dat weet ik wel, dat was ook niet mijn vraag, ik vroeg me af of er een app was waar ik alle mails tegelijk kan selecteren en ze op "gelezen" kan zetten. (misschien is dit meer een vraag voor in het software topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier veelvuldig over de 'Mobiele netwerken' optie in de instellingen onder 'Draadloos en netwerken'. Bij mij is deze optie grijs en kan ik hem niet selecteren en dus tevens de APN settings etc. niet zien of veranderen. Waar ligt dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

koekoek2003nl schreef op zondag 09 mei 2010 @ 23:37:
Al eerder langsgekomen idd :)
In de stock SMS app even onder instellingen meldingen uitzetten, dan krijg je alleen nog die van handcent

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
Moet me Desire terug sturen naar PDAshop. Als ik een geprek heb dan is het elke keer zo dat de andere kant mij 5 tot 10 sec. niet kan verstaan. En daarna weer wel. Wel vervelend dan kan ik straks weer alles instellen en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:07

13art

Moderator Mobile
Gisteren een beetje aan het klooien geweest met een wallpaper. Eindelijk deze zo gekregen dat een rij icoontjes (voor mij de belangrijkste in een groene lijn komen te staan.
Best grappig eigenlijk (met dank aan een poster op XDA die de background gepost heeft, moest hem zelf alleen voor mij passend maken :) )

Afbeeldingslocatie: http://xs.to/image-BFED_4BE7BB3F.jpg

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:52
Binnenkort komt mijn Desire ook binnen (levertijd 10 tot 15 dagen :( ). Ik hoop toch dat het ding geen roze/ paarse gloed op het scherm heeft.... Als ik de berichten zo lees vrees ik er wel een beetje voor! Ik heb hem bij Hi besteld, weet iemand of de door KPN/ Hi geleverde toestellen ook zo problematisch zijn? Ik weet niet of het iets uitmaakt maar het is maar een vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssander
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06-2023
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het herkennen van de SD kaart? Ik heb de laatste paar pagina's van deze topic even geskimd maar kon niets hierover vinden.

Vorige week stopte de Desire spontaan met het herkennen van de SD kaart. De telefoon lag gewoon stil op m'n bureau en plots kreeg ik het bericht dat er geen SD kaart aanwezig was. Sindsdien heb ik meerdere (geformatteerde) SD kaarten geprobeerd (die wel in andere hardware werkte) en de telefoon terug op fabrieksinstellingen gezet. Helaas wordt er nog steeds geen SD kaart gevonden.

Ben ook naar een telefoonwinkel geweest waar ze ook concludeerde dat de telefoon defect is. Ik ga de telefoon vanmiddag dan ook terugsturen voor reparatie.

Ik heb ook nog wat op Google gezocht maar kon eigenlijk niemand vinden met precies hetzelfde probleem. Ben ik nou de enige of is er hier iemand die hetzelfde heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nickalicious schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:59:

Ik heb helaas hetzelfde probleem, hij maakt er altijd "gr" van in plaats van "is". Bij mijn Touch Diamond kon ik dit verhelpen door maar vaak genoeg voor is te kiezen, dan kwam die vanzelf vooraan te staan. Helaas is dat bij de Desire niet zo, ook het handmatig toevoegen werkt niet. Iemand een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10-2022
J0YR1D3R schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:30:
[...]

Ik heb helaas hetzelfde probleem, hij maakt er altijd "gr" van in plaats van "is". Bij mijn Touch Diamond kon ik dit verhelpen door maar vaak genoeg voor is te kiezen, dan kwam die vanzelf vooraan te staan. Helaas is dat bij de Desire niet zo, ook het handmatig toevoegen werkt niet. Iemand een andere optie?
dit is een bekend probleem dat de desire problemen heeft met het 'leren' van je schrijfstijl, is ook een topic over op xda. heb dit probleem namelijk ook, en is enorm irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:30:
[...]

Maak je toevallig gebruik van compacte qwerty? Daar wordt je schrijfstijl namelijk niet "geleerd'. Bij normale qwerty werkt dat wel, tenminste bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:59
Volkan1984 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 10:02:
Binnenkort komt mijn Desire ook binnen (levertijd 10 tot 15 dagen :( ). Ik hoop toch dat het ding geen roze/ paarse gloed op het scherm heeft.... Als ik de berichten zo lees vrees ik er wel een beetje voor! Ik heb hem bij Hi besteld, weet iemand of de door KPN/ Hi geleverde toestellen ook zo problematisch zijn? Ik weet niet of het iets uitmaakt maar het is maar een vraag :)
Ik heb een van de eerste die door Hi zijn geleverd, en geen enkel probleem met een paarse gloed oid, ben zeer tevreden :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:11
Is die lamp linksonder een flash widget?

Ik heb overigens nog een ontdekking gedaan! Ik had af en toe last van een wegvallende internetverbinding. Zelfs vliegmodus inschakelen werkte niet om hem terug te krijgen en moest hem dan perse rebooten. Echter als ik via de systempanel app mijn systemapps kill herstart er vanalles waaronder de internetverbinding..

Zeker doordat het afsluiten van de telefoon nog al eens wat tijd in beslag wil nemen is dit een snel en goed alternatief om de verbinding te herstellen!
Pagina: 1 ... 5 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je hier een vraag stelt:

1. De handleiding lezen.
2. Googlen.
3. Aangeven wat je zelf al gevonden hebt.

Helpdesk-vragen worden verwijderd.