Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 23:13

J-P

Syntax erro....

Cobesz schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:50:
Ik heb het nog niet geprobeerd en heb er eerlijk gezegd nog niet echt behoefte aan... tot ik sense zat ben waarschijnlijk haha of uiteraard 2.3 custom roms uitkomen ;)
Precies, dat heb ik dus ook. 2.2 hebben (uiteindelijk) gewoon gekregen. Maar 2.3 verwacht ik niet, dus wil ik hem wel kunnen rooten om uiteindelijk 2.3 te kunnen draaien.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4dch1x
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-03 11:40
Hey Albert, ;)

k heb ook zo iets gedaan als jou maar ik heb ook een ander bootscreen geprobeerd
maar da doet die niet ?? enig idee ? :?

Groetjes,
B4dch1x _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Who the f&#k is General Failure and why is he reading my harddisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:50
Bogey Dope schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:58:
[...]

Precies, dat heb ik dus ook. 2.2 hebben (uiteindelijk) gewoon gekregen. Maar 2.3 verwacht ik niet, dus wil ik hem wel kunnen rooten om uiteindelijk 2.3 te kunnen draaien.
Het is denk ik een kwestie van het XDA forum in de gaten houden... Dat is wat ik ga doen ^^ en als ik wat weet dan horen jullie het hier uiteraard ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 03:24
Heb ik eindelijk mijn Legend geroot en -CyanogenMod 6.1 werkend en ja hoor, net nu komt natuurlijk de officiele update 2.2 uit :S

En nu wil ik dus weer terug naar de HTC stock rom maar ik krijg het niet voor elkaar.
Heb geprobeerd:
RUU_Legend_HTC_WWE_2.03.405.3_Radio_47.39.35.09_7.08.35.21_release_130330_signed.exe
RUU_Legend_HTC_WWE_1.31.405.5_R_Radio_47.26.35.04_7.05.35.26L_release_126592_signed.exe

LEGEIMG_Legend_HTC_WWE_1.31.405.5_R_Radio_47.26.35.04_7.05.35.26L_release_126592_signed.zip

De eerste 2 exe's geven of een usb connectie error of ik krijg een batterij error, dat die meer dan 30% opgeladen moet worden. Ook compleet willekeurig. Op die manier heb ik de vorige keer wel kunnen downgraden maar nu al wel 20x geprobeerd en het lukt niet meer...

En die zip installeer ik op mijn SD kaart en dan via recovery mode installeren, maar dan krijg ik een bad error.

Weet iemand nog hoe ik wel terug kan naar de standaard stock rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matn013
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05-2021
Om dat te doen heb je een goldcard nodig
daarna kun je de stock rom op 2 manieren installeren:
- ofwel met de RUU via de PC en HTC Sync
(http://theunlockr.com/201...to-unroot-the-htc-legend/)
- ofwe via de sdcard met daarop de stock rom die je wenst en dan via de recovery installeren

[ Voor 93% gewijzigd door matn013 op 11-12-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:23
b4dch1x schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:09:
Hey Albert, ;)

k heb ook zo iets gedaan als jou maar ik heb ook een ander bootscreen geprobeerd
maar da doet die niet ?? enig idee ? :?

Groetjes,
Hmm.. het is mijn 1x gelukt, dus ik heb een ander bootscreen. Alleen ik vind die lelijk. Ik heb daarna geprobeerd te veranderen, maar helaas is het mij niet gelukt. Ik moet dat nog even uitzoeken.. :) Nog geen tijd voor gehad, namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 03:24
matn013 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 01:07:
Om dat te doen heb je een goldcard nodig
daarna kun je de stock rom op 2 manieren installeren:
- ofwel met de RUU via de PC en HTC Sync
(http://theunlockr.com/201...to-unroot-the-htc-legend/)
- ofwe via de sdcard met daarop de stock rom die je wenst en dan via de recovery installeren
Goldcard en alles had ik ook, immers was het me ook al eerder gelukt.
Het is me nu ook wel gelukt, de pc opnieuw opgestart en weer een paar keer geprobeerd en toen deed ie het opeens. En nu weer lekker HTC Sense en HTC sync, dat mistte ik wel bij een custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
nickpma schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:13:
[...]

Goldcard en alles had ik ook, immers was het me ook al eerder gelukt.
Het is me nu ook wel gelukt, de pc opnieuw opgestart en weer een paar keer geprobeerd en toen deed ie het opeens. En nu weer lekker HTC Sense en HTC sync, dat mistte ik wel bij een custom rom.
Dat is juist hetgene wat ik er altijd zo snel mogelijk uit wou slopen hahaha, Doe mij maar Kale Android ;)

Nu moet ik niet zeuren, want de officiele froyo rom werkt best wel heel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4dch1x
Hoi Albert ;)

ik heb even gezocht wat het kon zijn
het lijkt er op dat het een formaat verschil is
wij hebben een scherm resolutie nodig van 320x480
en dat was bij sommige bootscreens niet het geval
ik heb dit nog niet getest :+
maar ik denk dat dit het probleem is

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-05 20:52

bomberboy

BOEM!

Ik heb ook even een en ander opgezocht ivm het rooten en bij deze een beetje nuttige informatie.
temproot/softroot (die weer weg is na reboot) is mogelijk met de Legend met behulp van VISIONary:
http://android.modaco.com...visionary-one-click-root/

De permroot optie ervan werkt niet, maar met de softroot optie kan je in ieder geval al een uitgebreide backup nemen met titanium backup ofzo.

Om een goldcard te maken zit er in de market een aplicatie GoldCard Helper die het wat makkelijker maakt om de juiste info van micro sd kaart te weten te komen.
De image die je via e-mail krijgt kan je volgens mij ook gewoon via dd (linux of cygwin) of rawrite op je sd-kaart gooien ipv via die hex-editor te werken zoals overal beschreven staat. (Dat lukt in ieder geval, nog niet echt geprobeerd ze ook echt te gebruiken)

Zelf ben ik (voorlopig) eigenlijk enkel geïnteresseerd in het gebruik van openvpn en ik denk daarmee genoeg te hebben aan een softroot. Wat ik nog nodig heb is een tun.ko driver compatibel met de stock 2.2 rom (zal ik nog eens opnieuw moeten zoeken of zelf compileren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366186

Ik heb nu de officele 2.2 draaien maar ik wil m toch rooten. nu las ik dat je dan je telefoon moet downgrade. ik krijg alleen telkens bij de stap dat ik crackin.bat in moet typen de melding in mijn cmd dat adb is not recognized as an internal or external command.
en dit dan een stuk of 20 keer. ik probeer het aan de hand van deze site http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=725430 iemand een idee wat ik fout doe? ik heb een werkende goldcard. tenminste dat hele stappenplan voor een goldcard was gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matn013
Anoniem: 366186 schreef op zondag 19 december 2010 @ 22:30:
Ik heb nu de officele 2.2 draaien maar ik wil m toch rooten. nu las ik dat je dan je telefoon moet downgrade. ik krijg alleen telkens bij de stap dat ik crackin.bat in moet typen de melding in mijn cmd dat adb is not recognized as an internal or external command.
en dit dan een stuk of 20 keer. ik probeer het aan de hand van deze site http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=725430 iemand een idee wat ik fout doe? ik heb een werkende goldcard. tenminste dat hele stappenplan voor een goldcard was gelukt.
Dit is omdat je ofwel de AndroidSDK nog niet staan hebt of omdat je niet vanuit de juiste directory werkt met cmd. Je moet dus vanuit de map werken waarin de adb functie staat. Bij mij is dit 'C:\AndroidSDK\tools'.
Als je de cmd opent staat er normaal 'C:\Users\Naam>' dus moet je nu eerst 'cd C:\AndroidSDK\tools' intypen.
Als dit goed is dan zul je zien staan 'C:\AndroidSDK\tools>'
Ook moet je ervoor zorgen dat de bestanden uit de hack4legend-v5.zip ook in de \tools map staan.
Als je nu crackin.bat zal intypen zal het normaal moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is omdat je ofwel de AndroidSDK nog niet staan hebt
Hoe installeer ik dit dan? want ik heb gewoon die .exe gedownload van de aangegeven site en ook de .zip file. en deze allebei geprobeert. is het wel mogelijk om op deze manier van uit 2.2 te downgraden?

Edit: Heb waarschijnlijk een andere manier gevonden om van 2.2 terug te gaan. ik laat wel weten of het gelukt is.

Edit 2: volgens mij is dat crackin.bat nu gelukt. schijnbaar moeten de bestanden in de platform-tools staan. Misschien verandert in nieuwe versie??? Ik probeer nu dat met de RUU file maar krijg telkens de melding dat het geen geldig Win32 bestand etc. is....

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 366186 op 20-12-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matn013
Anoniem: 366186 schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:25:
[...]

Edit 2: volgens mij is dat crackin.bat nu gelukt. schijnbaar moeten de bestanden in de platform-tools staan. Misschien verandert in nieuwe versie??? Ik probeer nu dat met de RUU file maar krijg telkens de melding dat het geen geldig Win32 bestand etc. is....
Als je iets in de zin van het volgende hebt gekregen na het uitvoeren van die crackin.bat dan zou het moeten gelukt zijn
crwxrwxrwx 1 1001 2002 90, 0 Jul 19 16:19 /dev/mtd/mtd0
Om de RUU te kunnen uitvoeren moet de goldcard in je toestel zitten.
Indien het nog niet lukt dan zou ik de RUU eens opnieuw downloaden. Misschien dat er ergens iets fout gegaan is bij het downloaden.
http://shipped-roms.com/d...release_126592_signed.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die zin heb ik gehad. en mijn toestel is toen ook 5 keer herstart. ben nu die RUU aan het downloaden

Edit: ik heb de RUU gedownload maar geeft nogsteeds een fout bij het openen. Iets over dat er nog een ander installatie proces bezig zou zijn. Maar dat is niet het geval. Ook heb ik andere RUU's geprobeert. Deze werken tot dat de software wordt gekopieerd en krijg dan de melding dat de update niet verder uitgevoerd kan worden. Ook kreeg ik 1 keer bootloader error 140. Doe ik nou iets fout of ligt het aan mijn pc? Of is het gewoon iet (meer) mogelijk om vanuit 2.2 dit te doen?

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 366186 op 21-12-2010 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matn013
Start je computer eens opnieuw op voordat je de RUU opent zodat er geen installatieproces meer bezig zijn. En open de RUU als administrator (Rechtermuisknop -> Als administrator uitvoeren)
Als dit nog niet lukt dan zou ik het eens op een andere pc proberen

Als je nog eens een bootloader error krijgt probeer dan eens
adb reboot-bootloader
en start de RUU opnieuw op

edit: Probeer het eens op deze manier (Modaco) om van froyo te downgraden
http://android.modaco.com...m-froyo-ota/#entry1476759

[ Voor 82% gewijzigd door matn013 op 21-12-2010 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niocera
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Voor een vriend ben ik op zoek naar een orginele rom voor de legend. Voor mijn oude windows kon ik die altijd gewoon bij HTC oppikken maar kan nu nergens een stock rom vinden. (Hij houdt hem het liefst orgineel dus wil hem niet rooten)
Verder hoe instaleer ik die via de SD? in de startpost staat wel hoe te rooten maar welke stappen kan ik overslaan?
hoop dat jullie me kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matn013
Niocera schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:14:
Voor een vriend ben ik op zoek naar een orginele rom voor de legend. Voor mijn oude windows kon ik die altijd gewoon bij HTC oppikken maar kan nu nergens een stock rom vinden. (Hij houdt hem het liefst orgineel dus wil hem niet rooten)
Verder hoe instaleer ik die via de SD? in de startpost staat wel hoe te rooten maar welke stappen kan ik overslaan?
hoop dat jullie me kunnen helpen.
Als ik het dus goed begrijp heeft hij dus nu een Legend die geroot is met al of niet een custom rom en hij dus nu terug de originele rom wil hebben?
Dit kan je doen aan de hand van volgende guide:
http://theunlockr.com/201...to-unroot-the-htc-legend/
In deze guide wordt wel nog een oude rom gebruikt. Hier een link voor een wat nieuwere stock rom:
http://shipped-roms.com/d...release_130330_signed.exe
Ook heb je een goldcard nodig om de RUU te kunnen installeren:
http://sites.google.com/site/roothtchero/goldcard-2
Nadat deze rom geïnstalleerd is op de telefoon zul je wel nog enkele OTA updates moeten doen om de allerlaatste rom versie te hebben (froyo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matn013 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:26:
Start je computer eens opnieuw op voordat je de RUU opent zodat er geen installatieproces meer bezig zijn. En open de RUU als administrator (Rechtermuisknop -> Als administrator uitvoeren)
Als dit nog niet lukt dan zou ik het eens op een andere pc proberen

Als je nog eens een bootloader error krijgt probeer dan eens
adb reboot-bootloader
en start de RUU opnieuw op

edit: Probeer het eens op deze manier (Modaco) om van froyo te downgraden
http://android.modaco.com...m-froyo-ota/#entry1476759
Ik heb nu een goede RUU maar krijg weer de melding verkeerde bootloader versie. de manier die je stuurde van dat andere forum snap ik niet helemaal. ik heb de apk geinstalleerd en dan?

edit: ik snap er echt niks van. ben nu helemaal overnieuw begonnen. volgens mij kloppen al die forums niet meer want er zouden bestanden moeten staan die ik nergens heb? Ik heb HTC Sync geinstalleerd. Dat SDK gedownload de zip en de exe als ik de zip uit pak en die in een makkelijke map zet op me c dan staat adb niet bij tools. als ik de exe installeer krijg ik er platform-tools bij met de adb er wel bij. heb ik nou het verkeerde gedownload? Ook krijg ik mijn RUU niet goed gedownload maar dit kan aan mijn pc liggen ik probeer het zo op een andere.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 366186 op 21-12-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Heeft iemand trouwens een idee hoe ik de orignele stock HTC Message 'app' terugplaats, ipv degene die nu standaard staat ingesteld bij Azure (CyanogenMod)?

Ik vind Handcent en Chomp allebei niet echt m'n ding vanwege ofwel de ads, de lay-out of het gebruiksgemak. Ook vond ik het leuk bij de message 'app' van HTC, dat je je Facebookfoto (of een andere) als contactfoto kon kiezen.

(Het stock keyboard wil ook terug, en hoewel ik daar al iets op heb gevonden en geïnstalleerd, toch werkt het nog niet. Maar dat zoek ik wel verder uit, de berichten zijn ook wel belangrijk :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matn013
Anoniem: 366186 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:30:
[...]

Ik heb nu een goede RUU maar krijg weer de melding verkeerde bootloader versie. de manier die je stuurde van dat andere forum snap ik niet helemaal. ik heb de apk geinstalleerd en dan?

edit: ik snap er echt niks van. ben nu helemaal overnieuw begonnen. volgens mij kloppen al die forums niet meer want er zouden bestanden moeten staan die ik nergens heb? Ik heb HTC Sync geinstalleerd. Dat SDK gedownload de zip en de exe als ik de zip uit pak en die in een makkelijke map zet op me c dan staat adb niet bij tools. als ik de exe installeer krijg ik er platform-tools bij met de adb er wel bij. heb ik nou het verkeerde gedownload? Ook krijg ik mijn RUU niet goed gedownload maar dit kan aan mijn pc liggen ik probeer het zo op een andere.
Als eerste moet je zorgen dat je USB-debugging (USB-foutopsoring) aanstaat. Dit kan je terugvinden bij instellingen -> toepassingen -> ontwikkeling
Om te weten of je adb hebt/werkt, dan sluit je Legend aan aan je computer en kies je voor alleen opladen. Daarna open je cmd en ga naar de tools map van de SDK ("cd C:\AndroidSDK\tools"). Vervolgens typ je dan in "adb devices". als je daarna ziet staan:
List of devices attached
HTxxxxxxxxxx device
dan heb je een werkende adb.
Zoniet dan zul je je de SDK opnieuw moeten installeren.

Vervolgens installeer je dan die apk van op het modaco forum op je gsm en open je het programma. Daar kies je dan voor "Temproot now". Nu is je Legend tijdelijk geroot waardoor je bestanden kunt pushen naar je gsm.
Nu ga je terug naar je cmd (nog steeds werken vanuit de tools map) en typ je volgende commando's in zoals beschreven op het modaco forum:
adb shell
su
(nu zou je een # moeten zien staan wat wil zeggen dat je superuser bent en root toegang hebt)
/data/local/flash_image misc /data/local/misc1-2.img

Nu dit gebeurt is zou het normaal gezien moeten lukken om de RUU te installeren op de Legend
(De RUU_Legend_HTC_WWE_1.31.405.5....exe file zou 128MB groot moeten zijn, is dit niet zo dan is hij niet goed gedownload geweest en zul je hem moeten opnieuw downen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matn013 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:34:
[...]

Als eerste moet je zorgen dat je USB-debugging (USB-foutopsoring) aanstaat. Dit kan je terugvinden bij instellingen -> toepassingen -> ontwikkeling
Om te weten of je adb hebt/werkt, dan sluit je Legend aan aan je computer en kies je voor alleen opladen. Daarna open je cmd en ga naar de tools map van de SDK ("cd C:\AndroidSDK\tools"). Vervolgens typ je dan in "adb devices". als je daarna ziet staan:
List of devices attached
HTxxxxxxxxxx device
dan heb je een werkende adb.
Zoniet dan zul je je de SDK opnieuw moeten installeren.

Vervolgens installeer je dan die apk van op het modaco forum op je gsm en open je het programma. Daar kies je dan voor "Temproot now". Nu is je Legend tijdelijk geroot waardoor je bestanden kunt pushen naar je gsm.
Nu ga je terug naar je cmd (nog steeds werken vanuit de tools map) en typ je volgende commando's in zoals beschreven op het modaco forum:
adb shell
su
(nu zou je een # moeten zien staan wat wil zeggen dat je superuser bent en root toegang hebt)
/data/local/flash_image misc /data/local/misc1-2.img

Nu dit gebeurt is zou het normaal gezien moeten lukken om de RUU te installeren op de Legend
(De RUU_Legend_HTC_WWE_1.31.405.5....exe file zou 128MB groot moeten zijn, is dit niet zo dan is hij niet goed gedownload geweest en zul je hem moeten opnieuw downen)
Hey dit is al een stuk duidelijker voor mij, bedankt! ik ga het zsm proberen. Ik had nog wel één vraagje, als ik die SDK wil installeren dan download ik gewoon van die site van android die SDK kit. (http://developer.android.com/sdk/index.html) moet ik dan ook dat programma starten en al die dingen downloaden die daar staan? of nog iets anders er bij downloaden om die bestanden bij tools te krijgen of zou dat er gewoon in moeten staan? in iedergeval al hartstikke bedankt. ik begin het te snappen ;)

edit: ik geloof dat ze inderdaad een nieuwe versie van SDK hebben uitgebracht waar de bestanden dus anders staan. ik zag wel dat ik de oudere versies ook nog kan downloaden dus dan probeer ik het daar mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 366186 op 22-12-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matn013
Anoniem: 366186 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 22:43:
[...]

Hey dit is al een stuk duidelijker voor mij, bedankt! ik ga het zsm proberen. Ik had nog wel één vraagje, als ik die SDK wil installeren dan download ik gewoon van die site van android die SDK kit. (http://developer.android.com/sdk/index.html) moet ik dan ook dat programma starten en al die dingen downloaden die daar staan? of nog iets anders er bij downloaden om die bestanden bij tools te krijgen of zou dat er gewoon in moeten staan? in iedergeval al hartstikke bedankt. ik begin het te snappen ;)

edit: ik geloof dat ze inderdaad een nieuwe versie van SDK hebben uitgebracht waar de bestanden dus anders staan. ik zag wel dat ik de oudere versies ook nog kan downloaden dus dan probeer ik het daar mee.
Hier een link met een guide wat je allemaal moet doen om de androidsdk en dus adb op je pc te hebben
http://theunlockr.com/200...vers-for-android-devices/

Indien er nog dingen zijn die je niet weet er staan een hele hoop howto's op deze site met filmpjes erbij. Alles wat te maken heeft met rooten, downgraden, custom roms,... staat hierop
http://theunlockr.com/how-tos/android-how-tos/

Edit: ik zie nu juist in die guide voor de SDK dat google de adb-functies uit de r08 SDK gehaald heeft. Waarschijnlijk dat het hierdoor niet lukte bij jou :s. In de guide staat een link waar je de adb-functies kunt downloaden. Succes!

Edit2: Te laat :p je hebt al gevonden dat ze de adb-functies eruit gesloopt hebben

[ Voor 11% gewijzigd door matn013 op 22-12-2010 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nu al een heel eind verder maar blijf nu wel de melding krijgen over een verkeerde bootloader versie. heb ook al adb restart-bootloader gedaan maar dit verhielp niks ook al verschillende RUU's geprobeert en natuurlijk ook via de APK. Blijft je goldcard een goldcard als je telefoon m herkend of worden dan alle bestanden gelijk herschreven etc? als ik via m'n telefoon (ben mn adapter kwijt...) een goldcard aan maak via de tool geeft deze gewoon de melding dat de sd in mijn telefoon een goldcard is. Zou hier toch de fout zitten of.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matn013
Anoniem: 366186 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 00:28:
Ik ben nu al een heel eind verder maar blijf nu wel de melding krijgen over een verkeerde bootloader versie. heb ook al adb restart-bootloader gedaan maar dit verhielp niks ook al verschillende RUU's geprobeert en natuurlijk ook via de APK. Blijft je goldcard een goldcard als je telefoon m herkend of worden dan alle bestanden gelijk herschreven etc? als ik via m'n telefoon (ben mn adapter kwijt...) een goldcard aan maak via de tool geeft deze gewoon de melding dat de sd in mijn telefoon een goldcard is. Zou hier toch de fout zitten of.....?
Ja, je sdcard zal altijd een goldcard blijven tenzij je hem opnieuw formatteert, dan is hij terug een gewone sdcard.
Voor die bootloader zul je het denk ik met volgend topic moeten doen doordat je waarschijnlijk de nieuwste bootloader versie hebt.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=845512
Met deze manier zul je oudere bootloader hebben en zul je terug van nul moeten beginnen om te rooten

[ Voor 7% gewijzigd door matn013 op 24-12-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
@matn013

Zo, dat hielp een hele hoop! NEt Superuser toegang gekregen, nu de RUU aant draaien.
Ben benieuwd ;) Wilde toch wel eens cm 6.1 proberen ;)

EDIT: Het downgraden is na een mislukte poging gelukt nadat ik een factory reset gedaan had.

Nu met step 2 in het rooting proces bezig en dan zometeen maar CM 6.1 erop :D

EDIT2: Het is gelukt! CM 6.1 staat erop en geen problemen tot zo ver :D
Nu maar eens mn contacten weer syncen en verder klooien ;)

Bij nader inzien.... het is al 2 uur, eerst maar eens slapen ;) xD

[ Voor 59% gewijzigd door Cobesz op 25-12-2010 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matn013
Cobesz schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 00:06:
@matn013

Zo, dat hielp een hele hoop! NEt Superuser toegang gekregen, nu de RUU aant draaien.
Ben benieuwd ;) Wilde toch wel eens cm 6.1 proberen ;)

EDIT: Het downgraden is na een mislukte poging gelukt nadat ik een factory reset gedaan had.

Nu met step 2 in het rooting proces bezig en dan zometeen maar CM 6.1 erop :D

EDIT2: Het is gelukt! CM 6.1 staat erop en geen problemen tot zo ver :D
Nu maar eens mn contacten weer syncen en verder klooien ;)

Bij nader inzien.... het is al 2 uur, eerst maar eens slapen ;) xD
Tof om te horen dat het gelukt is :D
Veel succes met CM 6.1. Heb hem ook draaien en wil niet meer terug naar een stock htc rom gaan.
Kan niet wachten tot CM 7.0 (Gingerbread) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij is het downgraden uiteindelijk ook gelukt. Vraag me niet precies hoe maar ik zat op een gegeven moment op 1.3 :) waarna het rooten heel makkelijk ging. Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Ali-Ba Van Cyanogen is goed bezig!

De eerste Gingerbread Rom voor de Legend is eruit gepoept ;)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=776901

(note dat dit wel een experimental rom is er zullen bepaalde zaken nog niet lekker lopen en is niet aan te raden voor daily use)

CM 7 | Gingerbread, 12/26
Issues: Camcorder, GPS, 3D Graphics.

Binnen te halen via rom manager!

[ Voor 11% gewijzigd door Cobesz op 29-12-2010 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matn013
ik heb CM7 al een paar dagen draaien op mijn legend en vind hem soepel en snel werken.
Alles werkt behalve de genoemde isseus maar ben er heel tevreden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
matn013 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:57:
ik heb CM7 al een paar dagen draaien op mijn legend en vind hem soepel en snel werken.
Alles werkt behalve de genoemde isseus maar ben er heel tevreden over
Hoe zit jij met je batterijduur? Tevreden?

Had er gelijk weer afgehaald, maar ik vond het toch wel heel erg tof dus er net weer op gezet.

Werkt inderdaad heel soepel, nog niet tegen iets geks aangelopen behalve de bekende issues.

• matn013
ja, ik ben tevreden van de batterijduur.
Heb hem nu al ongeveer 1 dag en een half gebruikt sinds ik hem volledig opgeladen heb en heb nu nog 43% over

• Cobesz
Cool, ik heb ongeveer dezelfde batterijduur. Merk wel dat het wel wat sneller op gaat als de CM6.1 rom, maar dat is al een afgemaakte/geoptimaliseerde rom.

EDIT: Dingen waar ik tegenaangelopen ben zijn als volgt: De Gmail app van Google werkt niet goed en de Google Reader App werkt niet goed.

Wat gebeurt er: Je opent een mail/artikel en na 3 tot 5 seconden sluit het bericht weer en gaat naar het overzicht menu.

[ Voor 27% gewijzigd door Cobesz op 31-12-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matn013
Er is dus een nieuwe versie uitgebracht door een member van xda doordat ali ba geen deftige internetverbinding heeft om een nieuwe rom up te loaden. In deze nieuwe versie zijn de gmail en google reader problemen normaal opgelost evenals gps en camcorder.
http://dl.dropbox.com/u/2...C0-Legend-KANG-signed.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Heb je hier een draadje van XDA van voor mij? Wil graag de changelogs ff bekijken ;)

Ben em wel aan het downloaden nu ;)

Edit: Draadje gevonden! Gewoon dezelfde topic ;)

Edit2: Ik heb een probleem met deze rom die je gelinked had, de drawer is helemaal van z'n plaats af.
Ben nu de rom opnieuw aan het downloaden, maar nu via rom manager, kijken of het dan gefixed is!

Edit3: Het is gelukt! Ik raad aan om deze update via Rom Manager te installeren ;)
Ik mis alleen wel Google Maps, maar deze is te downloaden via de market uiteraard ;)

[ Voor 71% gewijzigd door Cobesz op 03-01-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:23
Cobesz schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:38:
Heb je hier een draadje van XDA van voor mij? Wil graag de changelogs ff bekijken ;)

Ben em wel aan het downloaden nu ;)

Edit: Draadje gevonden! Gewoon dezelfde topic ;)

Edit2: Ik heb een probleem met deze rom die je gelinked had, de drawer is helemaal van z'n plaats af.
Ben nu de rom opnieuw aan het downloaden, maar nu via rom manager, kijken of het dan gefixed is!

Edit3: Het is gelukt! Ik raad aan om deze update via Rom Manager te installeren ;)
Ik mis alleen wel Google Maps, maar deze is te downloaden via de market uiteraard ;)
Loopt ie verder lekker? Werken de 3D graphics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
albert04 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:05:
[...]

Loopt ie verder lekker? Werken de 3D graphics?
CM 7 | Gingerbread, 01/03
Issues: 3D Graphics.

Voor de rest loopt hij heel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelo2510
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-05 22:22
Hoi,

Ik had idd ook die gingerbread rom erop staan, werkte helemaal prima! Maar toen ik zag dat er vandaag een 'update' voor was heb ik die gelijk erop gegooid... alleen doet mobiele internet het niet meer. Ik kan alleen op internet via WiFi.. En ik wil eigenlijk niet terug naar CM 6.1 want dan ga ik weer van 2.3 naar 2.2.

Mijn vraag is dus of iemand de 'vorige' versie van deze rom voor mij beschikbaar wil stellen, dus niet die ene die vandaag is geupload? Want in het topic waar deze rom vandaan komt staat die oudere download er ook niet meer.

Thanks in Advance :)

Angelo

11400F - ASUS TUF B560 -RTX 2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
AndroidAngelo schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:38:
Hoi,

Ik had idd ook die gingerbread rom erop staan, werkte helemaal prima! Maar toen ik zag dat er vandaag een 'update' voor was heb ik die gelijk erop gegooid... alleen doet mobiele internet het niet meer. Ik kan alleen op internet via WiFi.. En ik wil eigenlijk niet terug naar CM 6.1 want dan ga ik weer van 2.3 naar 2.2.

Mijn vraag is dus of iemand de 'vorige' versie van deze rom voor mij beschikbaar wil stellen, dus niet die ene die vandaag is geupload? Want in het topic waar deze rom vandaan komt staat die oudere download er ook niet meer.

Thanks in Advance :)

Angelo
Angelo, dit probleem had ik vandaag ook na wat aankloten. Je kan dit fixen door CM 6.1 erop te zetten en daarna weer de laatste CM 7 build erop te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelo2510
Thanks, ik ga het gelijk proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelo2510
hmm het werkt nog steeds niet... Cobesz heb je misschien nog dat eerste CM7 bestand? of anders een andere oplossing?

anders wordt het toch maar back to 6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
AndroidAngelo schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 00:29:
hmm het werkt nog steeds niet... Cobesz heb je misschien nog dat eerste CM7 bestand? of anders een andere oplossing?

anders wordt het toch maar back to 6.1
Heb je gewiped voordat je flashte? Vergeten te vermelden dat ik dat wel gedaan had :$

p.s. wel grappig, je vroeg precies dezelfde vraag op XDA en zag nu pas dat ik je daar ook antwoord gegeven had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-05 14:48
Leuk om te zien dat het topic veel bezocht wordt! Ik heb sinds deze week een nieuwe ROM draaien, namelijk B 0.2 van Blayo Deze is gebaseerd op de stock htc rom. Ik heb zelf de sense rommel er af geknald, en het bevalt tot nu toe prima! :D

Ik had eerst de Azure ROM draaien, die werkte in principe uitstekend, maar toen HTC met Froyo kwam wilde ik die toch eens proberen omdat ik toch de FM radio mistte. Dus, ik heb een aangepaste HTC rom getest, maar daarna de Nieuwe CM 6.1 geprobeerd. Ik mistte wederom mijn FM radio, en merkte dat hij niet altijd zo stabiel draaide als de Azure ROM. Toen maar overgegaan op B 0.2 en die ben ik van plan te blijven gebruiken, totdat er een stabiele Gingerbread ROM uitkomt!

Maar ik zoek een vrijwilliger om de OP bij te houden. Ik heb er zelf niet zo veel tijd voor, en ik ben bijvoorbeeld niet echt op de hoogte hoe je je Legend root nadat je 'm hebt geupgrade met de stock 2.2 rom. Daarom lijkt me het handig als er meerdere mensen aan werken ;)
Dus roep maar, alle hulp is welkom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Ik zou wel graag willen helpen om de OP bij te houden, maar dat zal wel de eerste keer zijn voor mij so give me a break als ik het niet goed doe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelo2510
@Cobesz hahaha me too, tof dat je zo snel bent met helping out :-)

Ik heb die internet uiteindelijk toch aan de praat gekregen, maar ik wacht toch maar ff op een stable release. Ik denk eerlijk gezegd dat we 'm binnen een paar weken kunnen verwachten, aangezien die eerste download al best geschikt is voor dagelijks gebruik.

I can't wait!

PS: hoe het scherm uitgaat op gingerbead is gewoon baas (H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Ook ik draai nu Gingerbread, de 01/03 versie om precies te zijn.
Ik heb geprobeerd Apps2SD er in te bouwen met het script van Darktremor, maar het wil mij niet echt lukken. Iemand die het wel is gelukt?

Verder draait hij tot nu toe prima! En het toetsenbord is echt een enorme verbetering ten opzichte van het Froyo toetsenbord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
perslucht schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:40:
Ook ik draai nu Gingerbread, de 01/03 versie om precies te zijn.
Ik heb geprobeerd Apps2SD er in te bouwen met het script van Darktremor, maar het wil mij niet echt lukken. Iemand die het wel is gelukt?

Verder draait hij tot nu toe prima! En het toetsenbord is echt een enorme verbetering ten opzichte van het Froyo toetsenbord!
Dat toetsenbord is echt geniaal, maar het is wel jammer dat het geen woorden leert :(
Waarom wil je het inbouwen btw? Je kan het net zo goed uit de market halen :P Of heeft dit een meerwaarde?

Ben trouwens wel tegen iets opgelopen.
Soms, heeeeeel soms, dan wil je iets downloaden uit de market en dan wilt het downloaden gewoon goed lukken maar dan wilt de telefoon niet de app installeren. Een fix voor mij was dan de market cache verwijderen, daarna werkte alles weer naar toebehoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Ik wil dat hij de apps op mijn ext2/3 partitie installeert, niet op de fat partitie. Volgens mij is dat met die market apps niet mogelijk, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Heb ik mij niet in verdiept eigenlijk, wat is hier het voordeel van dan? En ik neem aan dat je een partitie op de SD kaart bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Ja, dat bedoel ik inderdaad.
Zo houd ik mijn data op de fat partitie gescheiden van de ext partitie. Als je bijvoorbeeld een nieuwe rom installeert kan je de ext formatteren en de fat laten staan. Maar dan moet je rom het uiteraard wel ondersteunen ;)

Overigens toont hij het gps icoontje niet als ik mijn gps aanzet. Zal nog wel gefixed worden, ik maak mij er in ieder geval niet druk om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Bij mij werkt dat gewoon :O ik heb het aanstaan en zodra ik bijvoorbeeld maps open komt het tekentje op de notification balk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matn013
Cobesz schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:43:
[...]
Dat toetsenbord is echt geniaal, maar het is wel jammer dat het geen woorden leert :(
Ik heb een versie gemaakt van het toetsenbord waarbij het nederlandse woordenboek aanwezig is en je dus ook woorden kunt opslaan
Deze is voor de 01/03 versie
http://hotfile.com/dl/94411453/42e15a4/LatinIME.apk.html

Je moet dus dit bestand in recovery mode pushen via adb naar /system/app
Eerst de apk in de tools map van de AndroidSDK plaatsen en dan via cmd vanuit de tools map werken
...\tools>adb shell mount /system
...\tools>adb push LatinIME.apk /system/app
...\tools>adb reboot

Veel plezier ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Bedankt, ga et vanavond proberen.

Als dank, hier my gratitude YouTube: Go Google. Almost ;)

Epic Win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matn013
Cobesz schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:54:
Bedankt, ga et vanavond proberen.

Als dank, hier my gratitude YouTube: Go Google. Almost ;)

Epic Win!
Haha, heb het ook eens geprobeerd en het lukt nog ook :P
Win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Volgens mij gaat er iets fout Matn, als ik adb shell mount /system/app invoer dan zegt de cmd dat mn device busy is?

Geen idee wat ik hiermee moet xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matn013
Cobesz schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:39:
Volgens mij gaat er iets fout Matn, als ik adb shell mount /system/app invoer dan zegt de cmd dat mn device busy is?

Geen idee wat ik hiermee moet xD
Staat je toestel in de recovery mode? (Dus waarbij je die groene menu's hebt)
en het is adb shell mount /system dat je moet doen
mss eerst een adb devices intypen dan zou je normaal je toestel moeten zien staan en ernaast recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Als ik adb devices invoer dan geeft hij me een serial, dus dat betekent dat adb em ziet.
Ik zit dan wel in de homescreen van mn telefoon, ik zal em eens in recovery booten dan?

Edit: Ben toch ook maar even mn SDK aan het updaten. Kreeg steeds de melding ADB server is out of date... killing...

[ Voor 25% gewijzigd door Cobesz op 05-01-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matn013
ja je moet dus in recovery zijn
Dus deze menu's moet je op je scherm hebben (afbeelding is van internet geplukt ter voorbeeld)

Afbeeldingslocatie: http://www.technama.com/wp-content/uploads/2010/05/Nexusone_recover_image.png

en dan de adb commando's uitvoeren
als je niet in recovery zit heb je geen write-access op /system en kun je dus niet pushen

En opletten bij het SDK-updaten want bij de nieuwste versie is adb eruit gesloopt en dit heb je nog nodig

[ Voor 13% gewijzigd door matn013 op 05-01-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
En weer wat geleerd :D Je bent een held matn! Het is gelukt ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Cobesz op 05-01-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matn013
Graag gedaan!
Dan heb ik weer wat te doen, anders zit ik mij toch te vervelen
(iets met studeren en examens :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Nu we het toch over die recovery modus hebben. Ik vroeg me nog wat af.
In ROM Manager kan je er voor kiezen om een zgn 'Clockworkmod recovery' te flashen. Ik krijg altijd sterk de indruk dat dit bij de meesten permanent is. Dus dat wil zeggen, dat als je je telefoon in recovery modus boot, dat je de ClockworkMod Recovery opstart in plaats van 'de standaard' recovery.
Ik moet namelijk, om in de standaard recovery te komen, eerst ./recovery-mac.sh typen voordat ik het selecteerscherm krijg. Ik krijg eerst het uitroepteken.

Is het dus mogelijk om standaard die clockworkmod recovery te booten, dat is toch wel erg handig ivm met het backuppen van ROM etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
perslucht schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:46:
Nu we het toch over die recovery modus hebben. Ik vroeg me nog wat af.
In ROM Manager kan je er voor kiezen om een zgn 'Clockworkmod recovery' te flashen. Ik krijg altijd sterk de indruk dat dit bij de meesten permanent is. Dus dat wil zeggen, dat als je je telefoon in recovery modus boot, dat je de ClockworkMod Recovery opstart in plaats van 'de standaard' recovery.
Ik moet namelijk, om in de standaard recovery te komen, eerst ./recovery-mac.sh typen voordat ik het selecteerscherm krijg. Ik krijg eerst het uitroepteken.

Is het dus mogelijk om standaard die clockworkmod recovery te booten, dat is toch wel erg handig ivm met het backuppen van ROM etc.
Probeer eens als je et uitroepteken schermpje ziet om volume omhoog + power in te drukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Mijn dank is groot!
Mag ik je vragen wat minder onnodig te quoten trouwens? Het bericht wat je nu quote staat er ook direct boven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
My bad, leek mij persoonlijk wat overzichtelijker ^^ weet je waar ik op antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Zojuist is de OP aangepast, heb er een tutorial voor downgraden aan toegevoegd en wat aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Is er al iemand bekend met "S-off" wat er nu in de rondte gaat op het XDA forum? heb een beetje onderzoek gedaan, maar ik snap nou nog niet precies wat het nu precies doet en wat je er mee kan... hier een draadje van XDA http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=892559

Enlighten me please, ben best nieuwsgierig ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Het is mij niet gelukt het toetsenbord van Matn013 te installeren (Het pushen via de terminal gaat allemaal goed, maar er is alleen geen verschil merkbaar). In plaats daarvan heb ik dit toetsenbord met ROM Manager geïnstalleerd. Wel eerst even een backup maken voor de zekerheid!

http://forum.cyanogenmod....ead-keyboard/page__st__40
Coudu:
Thanks to everyone who contributed in this XDA thread here is an updated multi-language version.

- "&" key display bug fixed.
- Czech (Česky čeština), Danish (Dansk), German (Deutsch), Greek (Ελληνικά), English, French (Français), Italian (Italiano), Norwegian Bokmål (Norsk bokmål), Dutch (Nederlands), Portuguese (Português) and Swedish (Svenska) dictionaries included.

To change input languages you need to go to Settings->Language and keyboard->Android keyboard->Input Languages and check the ones you want to use. Then on the onscreen keyboard you can change Input Languages by sliding on the space bar.

Download : gingerbreadkb-multilang-update-signed.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:51
Ik draai nu ook de CM7 01/03 rom. Gaat prima allemaal, behalve dat mijn APN settings niet opgeslagen worden :/ Als ik ze invul en dan menu > save doe, zie ik terug een legen APN lijst. Precies als hier: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=67689, alleen dan dus op een Legend... Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Heren, sinds gisteravond ben ik er achter gekomen dat ik geen wifi signaal meer kan ontvangen.
Als ik wifi opnieuw opstart dan blijft er staan: verbinding verbroken. Scannen werkt niet meer, hij ziet geen draadloze netwerken.

Hebben jullie tips voor mij? Thank you ;)

Edit: ben er achter gekomen dat cm6.1 flashen werkt. Daarna weer cm7 01-03 geflashed, toen werkte het ook nog. Na mn backup van titaniumbackup te recoveren had ik weer hetzelfde probleem, dus het ligt niet aan de rom.

Edit 2: Mijn 3g blijkt niet meer te werken na CM7 weer te flashen, dus terug geflashed naar cm6.1 en toen ging mn telefoon hele erg gek doen. Ik heb nu de RUU weer geflashed om naar stock rom te gaan.
Nu heb ik helemaal geen GSM bereik en 3G dus een factory reset gedaan, daarna werkte alles weer (3g wel heel erg langzaam. Zal nu proberen om weer opnieuw te rooten en dan kijken hoe ver ik ben.

Edit3: ik zit nu weer op de 0103 build van cm7, en nog steeds geen wi-fi, ben bang dat er iets kapot is, heeft iemand een idee wat ik kan doen?

[ Voor 64% gewijzigd door Cobesz op 10-01-2011 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Probeer eens een nachtje zonder accu? Ik heb geen idee of dit iets oplost, maar je weet maar nooit, ik heb het ook gedaan (alleen hielp het in mijn geval niet toen mijn 3G niet meer werkte xD)

Er zijn van die apps die je wifi zegmaar forceren aan te staan. Misschien moet je daar even naar op zoek gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Ik heb gisteren heel de avond opnieuw de RUU geflashed, origineel updaten totdat het eindelijk werkte. Nu uiteindelijk weer geroot en cm7 erop gezet en nu werkt alles weer naar behoren (voorlopig) ik ga in ieder geval geen setcpu meer gebruiken, elke keer als ik dat probeer gaat mn telefoon heel erg raar doen :S

(wel heel naar doordat mn wifi niet werkte ben ik nu al op 80% van mn fair use policy xD)

[ Voor 12% gewijzigd door Cobesz op 10-01-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ook de 01/03 versie draaien nu. Wat mij opvalt is dat de licht sensor niet goed werkt. Als ik mijn scherm aan zet is het bijna helemaal donker doe ik m dan uit en weer aan werkt het wel goed. Heb m op automatisch staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Ik ondervind geen problemen pino, is dit anders iets voor je?

Ambient light Sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
matn013 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:46:
Graag gedaan!
Dan heb ik weer wat te doen, anders zit ik mij toch te vervelen
(iets met studeren en examens :P )
Matn, ik denk dat je bestandje toch wat corrupt is. Zodra ik jouw toetsenbord installeer dan faalt mijn wi-fi.
Klinkt heel erg onlogisch, maar dat is echt wat er gebeurt. Is er een manier om te uninstallen?

Edit: Ik zal eens proberen een andere radio te flashen, hoop dat het werkt

[ Voor 8% gewijzigd door Cobesz op 15-01-2011 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matn013
Cobesz schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 01:01:
[...]

Matn, ik denk dat je bestandje toch wat corrupt is. Zodra ik jouw toetsenbord installeer dan faalt mijn wi-fi.
Klinkt heel erg onlogisch, maar dat is echt wat er gebeurt. Is er een manier om te uninstallen?

Edit: Ik zal eens proberen een andere radio te flashen, hoop dat het werkt
Raar, ik heb ook de 01/03 versie draaien en heb er nog geen enkele problemen gehad ermee, zelfs niet wanneer ik mijn aangepast toetsenbord erop gezet heb. Hij draait nu al 261 uren zonder één of andere reboot gehad te hebben of problemen dus ik ben er heel tevreden van :D. Zelf heb ik de 7.13.35.05 radio versie staan, waarschijnlijk zal het hiermee te maken hebben dat ik nog geen wifi problemen gehad heb of gps problemen zoals sommigen op xda.

Om het toetsenbord te uninstallen, moet je gewoon de originele LatinIME.apk uit de 01/03 rom halen en deze op dezelfde manier pushen via adb zoals met het aangepaste toetsenbord. Hierdoor heb je terug het standaard toetsenbord staan zonder nederlands woordenboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Net eens even mijn legend overgeclocked (alweer :P) en hoop nu dat het stabiel blijft lopen!

Ik heb hem geclocked op 806mhz max/245 min.

Quadrant score:

-600 mhz = 883
-806 mhz = 1086

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matn013
Ik heb hem een tijdje geleden ook overgeclocked naar max 768 MHz en min 245

Mijn quadrant score:

- max 600 MHz = 896
- max 768 MHz = 1091

Linpack:

- 600 MHz = 7.38
- 768 MHZ = 9.126

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
grappig hoe jij met minder OC meer uit quadrant haalt? :S je draait ook CM7 03/01 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matn013
Ja dit vind ik toch ook wel raar. Ik heb idd ook de 03/01 versie.
Op 806 MHz haal ik een score van 1135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Heb jij behalve de Mhz nog andere aanpassingen gedaan in advanced settings?
Ik heb wel gewoon een aantal profiles gemaakt, maar het lijkt mij dat die geen punten kunnen winnen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matn013
Nee ik niks veranderd in advanced settings.
Gewoon in het Main scherm op 768 max gezet en de scaling op ondemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Zojuist linpack 10x gedraaid en toen het gemiddelde genomen.

600 Mhz: 6830 Mflops
806 Mhz: 9007 Mflops(9202 max)

[ Voor 51% gewijzigd door Cobesz op 16-01-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matn013
CM7 Nightly builds zijn nu officieel :)
http://mirror.teamdouche.net/?device=legend

Ook is er een nieuwe Gapps zip
http://android.d3xt3r01.t...ps-gb-20110115-signed.zip

[ Voor 37% gewijzigd door matn013 op 17-01-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Mooi! Wat zijn de 'issues' precies? Nog steeds geen 3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matn013
Idd, nog steeds geen 3D.
Al de rest zou normaal moeten werken (zelfs wifi-tethering volgens dat ik gelezen heb op xda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Cool cool, klinkt allemaal veel belovend, ben em nu aan het downloaden! Zal zo eens wat benchmarkjes draaien als hij klaar is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4dch1x
Hallo mensen

ik weet het heb een poos niks van me laten horen :)

k heb hem legend een beetje fucked up ?
als ik hem op pc aansluit kan ik geen verbinding meer maken met htc sync kan hem niet als disk drive koppelen

heb aardig lang op internet rond gezocht het lijkt op een ''usb brick'' oid

heeft iemand van jullie een goeie handleiding / liefst in het Nederlands:)

dit is gekomen naar het rooten en een custom rom er op :) was er iemand opt forum die had een tooltje waar je je boot menu mee kon veranderen
dat gedownload geprobeerd te installeren en toen was die verkloot zegma :( :P maarjah dat is het risico van root / custom roms

maar als iemand een goeie Nederlandse handleiding heeft graag door sturen

Groetjes B4dch1x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
JA! WAAR ZAT JE NOU?! :p

Wel jammer van die usb brick joh, ik moet zeggen dat ik er (gelukkig) nog geen gehad heb.
Enige wat ik voor je kan verzinnen is je door te verwijzen naar het XDA-forum. Klikker de klik

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4dch1x
Hoi Cobesz

Bedankt voor je reactie.

nah die usb brick was al een maandje terug of zow :P
en toen was k een beetje verdrietig :P en ik ben wel 5/6 x bezig geweest om te unbricken maarja het wou niet :P dus vandaar dat ik zo lang niks heb laten horen :( sorry :| :9 :+

dus met een usb brick kan ik geen andere rom's proberen :P
en ik moet me telefoon opnieuw rooten maar met usb brick kan dat niet dus kan ik volgensmij ook niet van de usb brick afkomen :(

maar ik ga het gewoon nog een keer proberen :(

ik probeer vandaag nogmaals te unbricken en ik laat even horen of het werkt / niet en als het werkt gaan we cynagogenmod 7.0 even proberen denk ik maar :) haha

Groetjes B4dch1x _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Kleine Edit.

ben via die handleiding van jou we stapje verder
K moet het volgende

disable_uart3=1
usb_h2w_sw=1

Beide op 0 zien te krijgen maar k heb geen flauw idee hoe ? iemand ?

greetz

[ Voor 12% gewijzigd door b4dch1x op 19-01-2011 11:53 . Reden: Stapje verder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4dch1x
niemand weet hoe blij ik ben :D

hij doet het weer :P

vandaag even de cynagogen mod 7.0 testen ? of zeggen jullie van niet doen :D ?

Groetje Blije B4dch1x _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hallo Mensen,

Heb nu 6.1 final weer geinstalleerd

werkt 7.0 goed ? en weten jullie of er al vordering is met 3d grapics ?

Nogsteeds heel blij hier :)

[ Voor 29% gewijzigd door b4dch1x op 19-01-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Hey man, Fijn dat hij het weer doet :D

En CM7 is zeer aan te raden, het is pure eyecandy :p
Ze zijn flink aan het rom builden, de nightly builds zijn sinds een paar dagen van start gegaan! Ik heb de afgelopen 3 dagen bijvoorbeeld al elke dag ene update gekregen voor een nieuwe rom.

Het mooie is dan ook, je krijgt meldingen van Rom Manager dat er een update beschikbaar is en je kan deze dan OTA downloaden! :D

Ben heel erg tevreden over de gang van zaken en ga nu de laatst uitgekomen build installeren ;)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat ook leuk is trouwens! Heb zojuist Fake-Flash geïnstalleerd, zo kan je zonder tussenkomst van een pc de Clockwork Recovery in. Heb een stukje aan de OP toegevoegd over dit zodat iedereen er gebruik van kan maken :D

Zo komt mijn dropbox wel heel snel vol te staan met al die bestandjes delen, dus als je nog geen dropbox hebt klik op het linkje in mn signature, krijg ik weer wat extra mb's als je het ook gaat gebruiken haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hoe goed werken die CM roms voor dagelijks gebruik? Redelijk stabiel of zijn er nog genoeg "problemen" die opgelost moeten worden?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Ik merk weinig tot geen problemen dus redelijk stabiel. Ik draai niks anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Cobesz schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:54:
Ik merk weinig tot geen problemen dus redelijk stabiel. Ik draai niks anders meer.
Gaaf! Dit weekend eens een goldcard bakken en dan gaan knutselen! :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
hehehe, succes :D

offtopic: iemand heeft al op het linkje van dropbox geklikt merk ik, dankjewel! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Cobesz schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:56:
hehehe, succes :D

offtopic: iemand heeft al op het linkje van dropbox geklikt merk ik, dankjewel! :D
Fuck dat ik ga nu al alles doen >:) Hopelijk straks een rooted 2.3 hier >:) HTC sense Bye bye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4dch1x
Hey Cobesz

k heb nu ook de 7.0 draaien :)

draait super :)
en bloed snel
heb jij nog leuke dingen die ik kan toevoegen ? / installeren / instellen

Groetjes B4dch1x :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Probeer eens adbwireless en barnacle tether ;)
Doet zoals het zegt, heeft wel root acces nodig ;)
Touchdomex schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:07:
[...]

Fuck dat ik ga nu al alles doen >:) Hopelijk straks een rooted 2.3 hier >:) HTC sense Bye bye
Hehehe, verslavend he "nieuwe" android builds :P

[ Voor 58% gewijzigd door Cobesz op 19-01-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Cobesz schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:19:
Probeer eens adbwireless en barnacle tether ;)
Doet zoals het zegt, heeft wel root acces nodig ;)

[...]

Hehehe, verslavend he "nieuwe" android builds :P
Was net blij toen ik met mijn Spica klaar was dat het eigenlijk niet meer hoefde maar het kriebelde zo erg dat ik het nu toch stiekem doe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4dch1x
haha Cobesz
is idd verlavend :P maar zat er vanmiddag toch aan te denken om toch de officiele rom te testen
maar k dacht 6.1 was al zo veel beter dan de stock sense :) k denk nahh dan zal 7.0 ook wel beter zijn dan officiele 2.2 ,maar ik merk met de 7.0 wel dat het gewoone internet niet werkt de gprs /hspda zegma :S

Greetz,
B4dch1x

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste