• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-01 11:55
probeer eens een nieuwe radio te flashen

Linkje

• Cobesz
Touchdomex schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:24:
[...]

Was net blij toen ik met mijn Spica klaar was dat het eigenlijk niet meer hoefde maar het kriebelde zo erg dat ik het nu toch stiekem doe :D
Laat even weten of je wat had aan de OP? Dan weet ik gelijk of hij juist is, heb namelijk nog niet echt reacties van mensen gehad sinds ik em aangepast had. ;)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-03 14:02
Cobesz schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:01:
[...]

Laat even weten of je wat had aan de OP? Dan weet ik gelijk of hij juist is, heb namelijk nog niet echt reacties van mensen gehad sinds ik em aangepast had. ;)
Wat bij mij het geval is met de laatste update rom is dat de eerste methode niet werkt! Ik ben nu de RUU variant aan het proberen. Hopelijk werkt die wel.... Heb ondertussen wel een goldcard gemaakt tussendoor. Dus ik ga zo eens bezig met alles afmaken en alles installeren.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Cobesz
yeah wat je doet is ook even die temproot methode proberen he! Die werkte bij een maat van me ook alleen maar.

• Touchdomex
Cobesz schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:09:
yeah wat je doet is ook even die temproot methode proberen he! Die werkte bij een maat van me ook alleen maar.
Die RUU methode heeft net een foutmelding gegeven ik lijk nu een Legendbaksteentje te hebben :X Staat geen rom op of wat dan ook :/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Cobesz
je hebt visionary+ gedraaid en daarna de cmd commands uitgevoerd? Ik bedoel ermee dus dat je eerst alles uit het kopje downgraden vanuit de froyo rom gevolgd hebt?

[Voor 42% gewijzigd door Cobesz op 19-01-2011 20:16]

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 11:50

J-P

Syntax erro....

Nou, het rooten van mijn originele 2.2 Legend is eindelijk gelukt hoor. Ik wou het bijna opgeven omdat ik hem niet gedowngrade kreeg.
Dus hier de tip van de week (waar het bij mij fout ging), gebruik voor dit gedeelte NIET Windows XP.
Toen ik het eenmaal probeerde met Windows 7 x64 ging het wel goed (wel met de temproot optie, maar toch).

Bogey is blij :)

Ik lees trouwens veel over een Rom-manager, maar niets daarvan in de TS, zit dit in ROM''s ingebakken?

[Voor 12% gewijzigd door J-P op 19-01-2011 20:34]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• Touchdomex
Cobesz schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:13:
je hebt visionary+ gedraaid en daarna de cmd commands uitgevoerd? Ik bedoel ermee dus dat je eerst alles uit het kopje downgraden vanuit de froyo rom gevolgd hebt?
Was achteraf niets aan de hand. Hij starte gewoon de originele rom die ik had weer op! :D

Maar na alle stappen juist te hebben doorlopen lukt het nog steeds niet :/

Als eerste het eerste blok. Daar krijg ik die verkeerde foutmelding uit. Daarna temproot ik het apparaat en voer ik het shellcommando uit. Vervolgens laat ik de shell staan na de su en open ik de RUU. Die doorloop ik en vervolgens lijkt hij bij de bootloader lek te gaan... Hij blijft hierop hangen als het waren (wachten op bootloader en de teller loopt op) en vervolgens bij de 100 krijg ik USB fout 171 en klaagt hij dat de verbinding verbroken is :/

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:41

Sorbo

Uw hulp in huis!

Bogey Dope schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:32:
Nou, het rooten van mijn originele 2.2 Legend is eindelijk gelukt hoor. Ik wou het bijna opgeven omdat ik hem niet gedowngrade kreeg.
Dus hier de tip van de week (waar het bij mij fout ging), gebruik voor dit gedeelte NIET Windows XP.
Toen ik het eenmaal probeerde met Windows 7 x64 ging het wel goed (wel met de temproot optie, maar toch).

Bogey is blij :)

Ik lees trouwens veel over een Rom-manager, maar niets daarvan in de TS, zit dit in ROM''s ingebakken?
Rom Manager zit in de meeste roms ingebakken, maar is ook los te krijgen via de market als normale (gratis) en pro (4,99) versie. Die laatste heeft net wat meer handige functies, maar de gratis versie doet wat ie moet doen.

Via Rom Manager kun je Clockworkmod installeren, wat een custom recovery-dinges is, zodat je zonder tussenkomst van een PC een nieuwe rom kunt installeren. Je kunt hiervoor gewoon de file selecteren in Rom Manager, en deze handelt vervolgens keurig alles af, en binnen een paar minuten heb je je nieuwe rom foolproof geinstalleerd :)

Let er alleen wel op dat je hiervoor echt geroot moet zijn, zonder is Rom Manager compleet zinloos :+

• Cobesz
Touchdomex schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:10:
[...]

Was achteraf niets aan de hand. Hij starte gewoon de originele rom die ik had weer op! :D

Maar na alle stappen juist te hebben doorlopen lukt het nog steeds niet :/

Als eerste het eerste blok. Daar krijg ik die verkeerde foutmelding uit. Daarna temproot ik het apparaat en voer ik het shellcommando uit. Vervolgens laat ik de shell staan na de su en open ik de RUU. Die doorloop ik en vervolgens lijkt hij bij de bootloader lek te gaan... Hij blijft hierop hangen als het waren (wachten op bootloader en de teller loopt op) en vervolgens bij de 100 krijg ik USB fout 171 en klaagt hij dat de verbinding verbroken is :/
Probeer eens de eerste stap te draaien als administrator (rightclick op cmd -> open als administrator)
Als dit niet lukt probeer daarna hetzelfde met de RUU

• J-P

J-P

Syntax erro....

Sorbo schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:15:
[...]

Rom Manager zit in de meeste roms ingebakken, maar is ook los te krijgen via de market als normale (gratis) en pro (4,99) versie. Die laatste heeft net wat meer handige functies, maar de gratis versie doet wat ie moet doen.

Via Rom Manager kun je Clockworkmod installeren, wat een custom recovery-dinges is, zodat je zonder tussenkomst van een PC een nieuwe rom kunt installeren. Je kunt hiervoor gewoon de file selecteren in Rom Manager, en deze handelt vervolgens keurig alles af, en binnen een paar minuten heb je je nieuwe rom foolproof geinstalleerd :)

Let er alleen wel op dat je hiervoor echt geroot moet zijn, zonder is Rom Manager compleet zinloos :+
Dank je wel, heb nu CyanogenMod 6.1 Gingerbread, maar nu mis ik weer de market, iemand een apk? Ik heb een tijdje geleden ook een site gezien waar je simpel een custom ROM kon maken. (waarbij je kon instellen wat wel en wat niet wordt geinstalleerd) iemand een idee waar deze site te vinden is. En of die ROM's ook bevallen?

• Cobesz
alsjeblieft

Flashen met rom manager ;)

Rom manager -> install from sd card

Hier de link naar de Rom Kitchen btw ;) Klikker de klik

Edit: heb je nu CM7 of CM6.1? Want 6.1 gingerbread bestaat niet :P

in ieder geval, voor gingerbread is dit de goede Gapps

[Voor 58% gewijzigd door Cobesz op 19-01-2011 21:49]

• Touchdomex
Cobesz schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:28:
[...]

Probeer eens de eerste stap te draaien als administrator (rightclick op cmd -> open als administrator)
Als dit niet lukt probeer daarna hetzelfde met de RUU
en dat faalt ook :/ Andere USB drive gepakt, andere kabel gepakt, alles in Admin geopend.... Maar nog steeds niets :/ :X Nog eens al mijn stappen opnieuw doorlopen :/

Vind het maar raar dat ik zo'n foutmelding krijg... Ik zal vast ergens iets fout doen... Maar waar :/

• Cobesz
heb je htc sync geuninstalled en htc sync 2.0.3 geinstalleerd?

Als je dat gedaan hebt, plug je telefoon even 10 seconden uit en daarna erin. Dan gaat windows drivers installeren voor je telefoon

[Voor 52% gewijzigd door Cobesz op 19-01-2011 22:00]

• Touchdomex
Cobesz schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:00:
heb je htc sync geuninstalled en htc sync 2.0.3 geinstalleerd?

Als je dat gedaan hebt, plug je telefoon even 10 seconden uit en daarna erin. Dan gaat windows drivers installeren voor je telefoon
Ik heb nooit HTC sync in de eerste plaats geïnstalleerd.... :+ Die versie die ik heb is van de TS.... Maar ik ga eens alles weghalen en opnieuw die HTC meuk installeren. Ook eventjes de drivers van windows verwijderen....

• Cobesz
ja doe dat, daar ligt je probleem waarschijnlijk.
Welk OS draai je trouwens?

• Touchdomex
Cobesz schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:03:
ja doe dat, daar ligt je probleem waarschijnlijk.
Welk OS draai je trouwens?
Win 7 32 bits. Nergens in huis 64 bits. Wel kan ik nog XP en Vista proberen.

• Cobesz
Probeer eerst de drivers van htc sync even ;)

• J-P

J-P

Syntax erro....

Cobesz schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:43:
alsjeblieft

Flashen met rom manager ;)

Rom manager -> install from sd card

Hier de link naar de Rom Kitchen btw ;) Klikker de klik

Edit: heb je nu CM7 of CM6.1? Want 6.1 gingerbread bestaat niet :P

in ieder geval, voor gingerbread is dit de goede Gapps
Dank je,

Ik heb CM6.1 gedownload (XDA topic, maar die verwees wel naar een soort index pagina). Maar wat ik zag was toch echt gingerbread, dus ik zal wel 7 hebben gedownload.
Ik ga even rondneuzen in ROM-land

• Touchdomex
Eerste stap is alles van HTC verwijderen. CCleaner erover om alles goed weg te halen. Daarna reboot. Weer CCleaner erover heen en dan weer HTC sync installeren en DAN pas de Legend aankoppelen. Ondertussen doe ik nogmaals een factory reset op mijn Legend en hopelijk is dat grondig genoeg om het nu wel goed te krijgen. Dan dus weer alle stappen opnieuw volgen :+

• Cobesz
Bogey Dope schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:11:
[...]

Dank je,

Ik heb CM6.1 gedownload (XDA topic, maar die verwees wel naar een soort index pagina). Maar wat ik zag was toch echt gingerbread, dus ik zal wel 7 hebben gedownload.
Ik ga even rondneuzen in ROM-land
Makkelijke oplosing: Rom manager -> Download rom -> Cyanogenmod

Download CM6.1 opnieuw en dan krijg je de keuze om gapps erbij te downloaden!

• Touchdomex
Touchdomex schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:11:
Eerste stap is alles van HTC verwijderen. CCleaner erover om alles goed weg te halen. Daarna reboot. Weer CCleaner erover heen en dan weer HTC sync installeren en DAN pas de Legend aankoppelen. Ondertussen doe ik nogmaals een factory reset op mijn Legend en hopelijk is dat grondig genoeg om het nu wel goed te krijgen. Dan dus weer alle stappen opnieuw volgen :+
en FUCKING FUCK. Na al deze stappen nog steeds diezelfde foutmelding :/ Ik ga morgen wel uitzoeken waar die achterlijke melding vandaan komt :/

Voorlopig schijnt het iets met de drivers alsnog te zijn.... Maar dat is wat een snelle zoektocht op Google mij oplevert... Ga eens goed rondsnuffelen overal om echt grondig achter dit probleem te komen....

en eventueel een verbetering op de TS zodat volgende users niet tegen dit gezeik aanlopen :/

Moet wel zeggen dat mijn Spica echt 10x zo makkelijk is in updaten en ook onderhouden dan dat het hiermee gaat... Nondaju zeg :/ Spica was gewoon alles in ODIN laden. Flashen van rom en klaar was Touchie. Vervolgens via de bootloader install from zip en je had direct de laatste versie van alles wat er beschikbaar was :/ Rooten ging automatisch met de roms.

• Cobesz
Legend gaat nu eenmaal wat moeilijker :( Maar je bent de eerste die ik er zo over hoor. Ik heb precies dezelfde stappen gevolgd met mijn eigen Legend en die van mijn vriend ook zo.

Ik heb een beetje gegoogled voor je, je kan dit eens proberen:

3) The easiest way to solve a USB error code 10 in Windows XP is to follow the steps below to remove and reinstall all USB controllers.

A. Click on Start
B. Right Click on My Computer, click on Properties
C.Click on the Hardware tab
D. Click the Device Manager button.
E. Expand Universal Serial Bus controllers section.
F. Right-click every device under the Universal Serial Bus controllers node, and then click Uninstall to remove them one at a time.
G. Restart the computer, and allow the computer to reinstall the USB controllers.
H. Plug in the removable USB storage device, and then test to make sure that the issue is resolved.

Succes man!

• Cobesz
Voor de belangstellende,

CM7 build #6 is zojuist verschenen ;)

• J-P

J-P

Syntax erro....

Cobesz schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 02:23:
Voor de belangstellende,

CM7 build #6 is zojuist verschenen ;)
Hahahaha, zie m net verschijnen ja, had net vers 5 erop staan :-P
Als ik deze installeer via SD kaart, blijven dan al mijn instellingen van CM6 gehandhaafd?

• Cobesz
Gewoon download rom aanklikken in rom manager en geen wipe doen ;)

• J-P

J-P

Syntax erro....

Cobesz schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 03:12:
Gewoon download rom aanklikken in rom manager en geen wipe doen ;)
Dank je,

Dit wordt echt weer zo'n dag dat je er om 5 uur achter komt dat je ook nog moet gaan slapen :-P

Ik heb net cm7, draaien,god wat gaat dat snel t.o.v. Froyo.
Hij draait super, enigste wat niet goed werkt is het led notificatie lampje.weet niet of dat ook al bij vorige versies zo was?

[Voor 24% gewijzigd door J-P op 20-01-2011 04:45]

Anoniem: 344187

Wat is nu het voordeel van bijvoorbeeld de B 0.6 ROM? Levert het meer vrije opslagruimte op?
Is het de moeite waard als je al bijvoorbeeld launcherpro gebruikt? Het aanmaken van goldcard enz lijkt me wat omslachtig namelijk.

• Touchdomex
Cobesz schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 00:12:
Legend gaat nu eenmaal wat moeilijker :( Maar je bent de eerste die ik er zo over hoor. Ik heb precies dezelfde stappen gevolgd met mijn eigen Legend en die van mijn vriend ook zo.

Ik heb een beetje gegoogled voor je, je kan dit eens proberen:

3) The easiest way to solve a USB error code 10 in Windows XP is to follow the steps below to remove and reinstall all USB controllers.

A. Click on Start
B. Right Click on My Computer, click on Properties
C.Click on the Hardware tab
D. Click the Device Manager button.
E. Expand Universal Serial Bus controllers section.
F. Right-click every device under the Universal Serial Bus controllers node, and then click Uninstall to remove them one at a time.
G. Restart the computer, and allow the computer to reinstall the USB controllers.
H. Plug in the removable USB storage device, and then test to make sure that the issue is resolved.

Succes man!
Ik heb alleen maar USB input device's thuis liggen en als je halverwege bent dan gaat alles uit :+ Dus geen muis en geen toetsenbordje meer :/

Vooralsnog loop ik dus nog steeds vast... Elke keer op dezelfde plek en met dezelfde foutmelding :/ Ik ga vanmiddag eens alles goed controleren en het in XP proberen dmv een VM.... Het schijnt dat het dan soms wel wil werken....

[Voor 9% gewijzigd door Touchdomex op 20-01-2011 12:42]

• J-P

J-P

Syntax erro....

Cobesz schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:54:
probeer eens een nieuwe radio te flashen

Linkje
Waar kan ik de changelog zien van deze radio?

• Cobesz
XDA-draadje waar ik em vandaan had...

Nu ben je nog niks wijzer :P

• J-P

J-P

Syntax erro....

Cobesz schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:15:
XDA-draadje waar ik em vandaan had...

Nu ben je nog niks wijzer :P
Hahahaha, die had ik al gevonden ja.
Ach we gooien hem er wel op, backup de boel gewoon even, kunnen we altijd terug. _/-\o_

• Cobesz
Succes man ;) ik merk na et flashen van die radio dat de ontvangst ook wat beter is (-70db ipv -90db)

• J-P

J-P

Syntax erro....

Nou dat was even schrikken toen ik vanochtend in de auto geen GPS ontvangst kreeg, of sterker nog, de GPS werd niet eens opgestart.
Na die nieuwe radio te hebben geinstalled werkte het wel gewoon.

Dus een tip voor iedereen die de Gingerbread ROM van Cyanogenmod installeerd, installeer dan ook de radio die Cobesz hier al heeft gepost: Hier

Is bij de andere CM7 gebruikers het ook zo dat iedere toets het toestel opstart?

Ik heb overigens in de instellingen van Cyanogenmod ingesteld dat het lockscreen wordt gedelayed.

[Voor 9% gewijzigd door J-P op 21-01-2011 18:49]

• Cobesz
Mooi dat ie werkt ;)

Hoe bedoel je trouwens dat je lockcreen word gedelayed?

Ennuh, ik heb dus mijn SD kaart ext 2/3 gepartition geformateerd via de computer (programmatje genaamd "SD formatter" :-)) Maar weet iemand of dit ook via android kan? Ik heb iets gehoord over in de recovery, maar clockworkmod recovery kan dit niet >_<

Edit: Als je de Legend rooting tools gebruikt om in de recovery te komen (recovery.bat) merk ik dat je in de android recovery komt ipv Clockworkmod Recovery. Met deze kan dit wel ;)

[Voor 83% gewijzigd door Cobesz op 22-01-2011 17:46]

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:35
Ondertussen is CM7 Build 8 er! Afgelopen dagen is er elke dag een nieuwe versie uitgebracht :o
Ik hoop dat de stable versie snel volgt! Weet iemand waar ik de changelog van de nightly's kan vinden? Allemaal leuk en aardig, die nieuwe nightly's, maar ben wel erg benieuwd wat er nou anders is.

Edit: Oke ik begrijp dat de changelog op twitter te vinden is http://twitter.com/cmsrc
Die gasten zijn er maar druk mee zeg :o

[Voor 18% gewijzigd door perslucht op 22-01-2011 23:25]

• J-P

J-P

Syntax erro....

Cobesz schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:43:
Mooi dat ie werkt ;)

Hoe bedoel je trouwens dat je lockcreen word gedelayed?

[...]
Dat als ik het scherm uitzet hij niet direct "gelocked" wordt (het patroon teken scherm)
Maar ben er nu achter dat het dus aan deze instelling ligt, als ik dit namelijk uitzet dan gaat het toestel alleen aan met de aanknop.
perslucht schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:32:
Ondertussen is CM7 Build 8 er! Afgelopen dagen is er elke dag een nieuwe versie uitgebracht :o
Ik hoop dat de stable versie snel volgt! Weet iemand waar ik de changelog van de nightly's kan vinden? Allemaal leuk en aardig, die nieuwe nightly's, maar ben wel erg benieuwd wat er nou anders is.

Edit: Oke ik begrijp dat de changelog op twitter te vinden is http://twitter.com/cmsrc
Die gasten zijn er maar druk mee zeg :o
Damn, nu alweer. Dat gaat inderdaad snel. Gelukkig is het updaten zo makkelijk en verlies je je instellingen etc niet. Anders zou je hier niet vrolijk van worden.

• perslucht
En en paar uur later hebben we Build #11 al :S
http://mirror.teamdouche.net/?device=legend

• Cobesz
Vet! De ontwikkeling is in snelvaart tempo :D Zal wel niet lang duren voor de eerste RC's komen ;)
Nu aan het downloaden, eens kijken wat de veranderingen zijn! Vond die theme manager van de vorige wel leuk :D

[Voor 15% gewijzigd door Cobesz op 23-01-2011 13:28]

• perslucht
Begrijp jij trouwens iets van die twitter changelog?

• Cobesz
Ik heb werkelijk geen idee xD

• J-P

J-P

Syntax erro....

En nummertje 12 is alweer uit: CyanogenMod 7, Build 12

• Cobesz
Nieuwe dingen te bekennen? :)

• J-P

J-P

Syntax erro....

Nog geen tijd voor gehad, wil hem vanavond even gaan flashen. Om waarschijnlijk 8 uur daarna weer een nieuwe build te ontdekken :P

EDIT
Bij de apps zie ik nu Video's staan, stond die er al?
Ah, ik kom er net ook achter dat de LED nu wel groen oplicht als ik de telefoon aan de lader hang.

[Voor 22% gewijzigd door J-P op 24-01-2011 20:58]

• matn013
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05-2021
Tip voor de mensen die hun reading en write speed van hun sd card sneller willen maken
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=921530

Heb het zelf ook gedaan.
Mijn waarde stond op 4 en heb hem op 128 gezet.
Ervoor had ik een reading en write speed van 5MB/s
Nu heb ik een write speed van 6MB/s en een reading speed van 13MB/s :9

De app SD Card Speed Tester kun je hier terugvinden want hij staat niet meer in de market
http://android.modaco.com...peed-tester/#entry1285751

• Freekazoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-11-2018

Freekazoid

PSN: FreekVR

Sinds wanneer zit er geen .bat meer in de r4-legend-root (Legend Rooting Tools)? Heb helaas geen werkende linux install meer :(

Edit: Werkende versie gevonden! Wellicht een idee om even de file in de startpost te checken?

[Voor 27% gewijzigd door Freekazoid op 26-01-2011 22:34]

• perslucht
Vreemd idd, ik heb het probleem ook. Morgen even de link aanpassen.
Deze zou moeten werken. http://www.megaupload.com/?d=XBAOCSWZ

Een paar minuten terug is trouwens CM7 nummertje 14 verschenen :)
Eerst een nacht slapen, dan maar eens verder kijken :P

• Cobesz
Freekazoid schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:15:
Sinds wanneer zit er geen .bat meer in de r4-legend-root (Legend Rooting Tools)? Heb helaas geen werkende linux install meer :(

Edit: Werkende versie gevonden! Wellicht een idee om even de file in de startpost te checken?
Grappig, die zag ik niet aankomen :$ Ga het gelijk fixen, bedankt voor de tip!

Nog even wat anders, een leuk extraatje voor je SD kaart snelheid!

typ dit in cmd (met adb uiteraard en zonder aanhalingstekens) "adb shell cat /sys/devices/virtual/bdi/179:0/read_ahead_kb"

Als je een ander cijfer lager als 128 terug krijgt dan kan je het volgende doen:

-Ga met je Root Explorer/File Manager naar "/sys/devices/virtual/bdi/179:0/"
-Open "read_ahead_kb" met een text editor
-Verander het cijfer (was een 4 bij mij) naar 128

Als het goed is merk je nu een verschil in schrijf en lees snelheid van je SD kaart! In de positieve zin uiteraard :+
Ikzelf gebruik cyanogenmod, heb het niet op een andere ROM kunnen testen. Let me know of het lekker werkt ;)

p.s. Ik voeg dit ook aan de OP toe.

Scores in SDcard speed Test:

Card class 4

-Zonder fix = 5mb/s write en 5mb/s read

-Met fix = 5mb/s write en 13 mb/s read

EDIT: als de bovenstaande manier niet werkt typ dit dan in je terminal op je toestel

cat /sys/devices/virtual/bdi/179:0/read_ahead_kb
echo 128 > /sys/devices/virtual/bdi/179:0/read_ahead_kb
cat /sys/devices/virtual/bdi/179:0/read_ahead_kb

[Voor 61% gewijzigd door Cobesz op 27-01-2011 03:10]

• J-P

J-P

Syntax erro....

Cyanogenmod nummer 13 doet zijn nummer eer aan. Alles werkt super behalve de telefoon functie!
Nu snel nummer 15 flashen en hopen dat dat het probleem verhelpt.

EDIT

Ok, vanaf Cyanogenmod 7 Nightlybuild 13 doet de telefoonfunctie het dus niet meer. Als je probeert te bellen krijg je na een seconde de melding dat het telefoonprogramma is gecrashed.
Dit probleem doet zich ook voor als je gebeld wordt, het toestel gaat gewoon normaal over, maar zodra je opneemt kapt die ermee. :'(

Ik heb het net getest met build 13, 14 & 15 waar dit probleem allemaal voorkomt. Zojuist heb ik nummer 12 terug gezet en daar komt het probleem niet bij voor. 8)7

Kan iemand anders dit tevens bevestigen?

[Voor 62% gewijzigd door J-P op 27-01-2011 15:44]

• perslucht
Hier ook met nummer 15! Gelijk maar ff backupje terug zetten!

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 14:57

[Jules]

Confusion in confusion

Met build 14 en 15 heb ik ook last van een FC bij bellen of gebeld worden, maar niet met build 13, hoor. Die draait eigenlijk prima.
Heb het op build 15 getest met een andere dialer, maar dat haalt ook niets uit.
Vreemd genoeg is er op het XDA forum iemand die beweert geen enkel probleem met bellen te hebben op de laatste twee builds.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• Cobesz
Ik heb er ook last van, draai maar weer gewoon op 13. Daar geen problemen op.

• J-P

J-P

Syntax erro....

Toch wel een opluchting dat het niet aan mijn telefoon ligt :-D
Nu maar hopen dat het probleem bij build 16 vannacht is opgelost.

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

Er schijnt wel een fix voor te zijn maar die zit nog niet in build 16, maar wel in build 17. Morgen dus.

• Cobesz
Idd, ik kan bevestigen dat de dialer niet werkt op build 16.

• b4dch1x
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-03 07:20
Hallo Mensen

build 13 heb ik geen problemen met de dailer ;)

en Jules

build 17 is er nu al ;)

Ben blij dat ik van me usb brick af ben de nightly builds draaien zo veel beter :P
dan de stock rom van legend
wat ik vaag vond was dat ik tijdens usb brick ook niet ota kon updaten ?

maarja gelukkig weer met custom roms aant klooien ;) :D

vanavond build 17 maar eens proberen denk ik :D:P als 18 er dan nog niet is :P ( ze gaan wel in record tempo:P)

Groetjes B4dch1x _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Who the f&#k is General Failure and why is he reading my harddisk?

• J-P

J-P

Syntax erro....

Vannochtend is nummer 17 al gepubliceerd, ben hem nu aan het flashen. Hoop dat het dialer probleem erbij is verholpen.

Stay tuned for update ;)

EDIT:

De dialer doet het weer in build 17!!!!!

[Voor 15% gewijzigd door J-P op 28-01-2011 10:08]

• Cobesz
Damn das snel! Ben em ook aan het downloaden, stay tuned :)

• b4dch1x
Hey :D

k heb momenteel nog nummer 13 maar ik heb probleem dat wifi bereik redelijk vaak weg valt terwijl ik niet van locatie wijzig zegmaar ?
iemand idee ??

Groetjes
B4dch1x _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Cobesz
yup, build 17 installeren ^^

• b4dch1x
okej ;)

omdat jij het zeg zal ik dat maar weer even moeten proberen :'( :P :P :P

waarneer denk je dat er een ondersteunde rom uitkomt :P ?

Groetjes
B4dch1x _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Cobesz
Hoe bedoel je ondersteunde rom?
Nightly builds worden elke dag gepatched en getweaked.

Btw, met build 17 doet de dialer het weer! :D

• Cobesz
Met build 19 een hele mooie score in quadrant, 1181.

Nog steeds geen 3D ook, maar de stabiliteit wordt wel steeds beter!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Cobesz schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 12:07:
Met build 19 een hele mooie score in quadrant, 1181.

Nog steeds geen 3D ook, maar de stabiliteit wordt wel steeds beter!
Ik draai m ondertussen ook al ja (19), qua stabiliteit merk ik weinig verschil, de vorige waren ook al zo stabiel als wat.

• Cobesz
Ach ja, stabiel is het zeker. Maar wel steeds wat beter merk ik!

Verder vraag ik me af wat er nu zo elke update veranderd?
Build 21 is ook weer nice moet ik zeggen!

• Cobesz
Na build 23 geinstalleerd te hebben blijkt het dus zo te zijn dat de SDcard fix die ik ergens hierboven beschreven heb nu standaard in de rom zit gebakken! :D

• Freekazoid

Freekazoid

Ik probeer Build 27 te flashen maar ik kan niet booten naar recovery, hij blijft elke keer hangen op het scherm met dat rode driehoekje. Iemand een idee wat er aan de hand is?

• perslucht
Druk daarna je + en aanknop tegelijkertijd in. Dan krijg je een schermpje waar je update.zip kan installeren. Doe dit, daarna kom in je het clockworkmod scherm.

Als je update.zip niet hebt moet je dat even via rom manager installeren ;)

• J-P

J-P

Syntax erro....

Freekazoid schreef op zondag 06 februari 2011 @ 11:17:
Ik probeer Build 27 te flashen maar ik kan niet booten naar recovery, hij blijft elke keer hangen op het scherm met dat rode driehoekje. Iemand een idee wat er aan de hand is?
Als je volgende keer gaat flashen kan je het beter met ROM manager doen. Je selecteert dan gewoon welke ROM je wilt installeren en de app doet de rest (opstarten in bootloader gaat allemaal automatisch)

Voor als je hem nog niet had:
ROM manager

• Freekazoid

Freekazoid

Ik gebruik ROM manager, en heb ook al geprobeerd het handmatig te doen. Het is twee keer hiervoor nog prima gegaan maar nu blijft hij dus hangen op het genoemde schermpje :(

Edit: Nevermind, begreep in eerste instantie de oplossing van perslucht verkeerd - hij werkt na het uitvoeren van de update.zip wel! Thanks _/-\o_

[Voor 30% gewijzigd door Freekazoid op 06-02-2011 14:24]

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-01 13:43
Hey,

ik heb nou, na het volgen van de TS en wat andere guides door elkaar heen, eindelijk eens CyanogenMod geïnstalleerd, maar nou kan ik dus niet ontdekken hoe ik de Google Apps moet installeren, moet ik gewoon met Root Explorer de bestanden naar /system kopieren, of moet dit op een andere manier?

Edit: Gevonden :P Gewoon het .zip-bestand selecteren in Mod Manager, en klaar is Kees!

[Voor 12% gewijzigd door TrekDude101 op 07-02-2011 15:59]

• Cobesz
Goed bezig @ hierboven ;) Bevalt het?

By the way: Zojuist aan de TS een nieuwe Gingerbread ROM toegevoegd!

[Voor 49% gewijzigd door Cobesz op 08-02-2011 01:22]

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-01 13:43
Cobesz schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 01:08:
Goed bezig @ hierboven ;) Bevalt het?

By the way: Zojuist aan de TS een nieuwe Gingerbread ROM toegevoegd!
Bevalt heerlijk, die scherm-aan/uit animatie alleen al is me de moeite meer dan waard geweest :9~

Ik heb je trouwens nog even een DM gestuurd met betrekking tot de TS, want je bent daar wat vergeten in je stappenplan heb ik het idee.

• Cobesz
Thanks voor de tip trekdude ;)

offtopic: awesome naam xD

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:13

jacobras

Developer

Bah, lukt me maar niet om mijn Legend te downgraden. Nu staat er de 2.2 OTA versie van Android op.

HTC Sync heb ik geïnstalleerd, net als de Android SDK en de benodigde drivers. Mijn toestel verschijnt in de lijst als ik 'adb devices' doe. Helaas krijg ik elke keer bij het uitvoeren van crackin.bat de volgende regel:

code:
1
cr--rw----    1 1001     2002      90,   0 Feb  9 14:04 /dev/mtd/mtd0

Ook na meerdere malen opnieuw opstarten en hard-resetten.

Dus probeer ik de alternatieve methode. De temproot met de Visionary+ app lukt (denk ik, krijg iig geen foutmelding en Superuser wordt geïnstalleerd). Helaas krijg ik dan:

code:
1
2
3
4
adb shell
$ su
su
su: permission denied
:(

Update: Ik heb trouwens al wel een Goldcard gemaakt, en die zit ook in mijn Legend. Maar is de goldcard al noodzakelijk bij het downgraden?
Update 2: Misschien handig om te vermelden dat HTC Sync mijn telefoon helemaal niet ziet...

Update 3: Jay! Na voor de zoveelste keer crackin.bat te hebben uitgevoerd (zonder resultaat), temproot te hebben gedaan kreeg ik na su eindelijk de toegangsmelding op mijn Legend en in cmd
code:
1
# #
te zien :). Nu verder met de rest, hou jullie op de hoogte. Geen idee waarom het nu trouwens wel plotseling werkt...

Downgrade voltooid. Nu wachten op writing 'zip' van root stap 1, duurt al een paar minuten inmiddels.

Update 4: Hm, volgens mij gaat dat writen niet helemaal goed. Nu al een half uur dit in beeld:

code:
1
2
3
4
About to start flash...
< waiting for device >
sending 'zip' <121756 KB>... OKAY
writing 'zip'...

Proces maar geannuleerd en opnieuw proberen.
En dat werkte ook niet, dus nu maar op 'n XP-machine proberen.

[Voor 41% gewijzigd door jacobras op 09-02-2011 18:18]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• J-P

J-P

Syntax erro....

Ik kreeg het nou juist niet met Windows XP voor elkaar, toen ik het daarna op een Windows 7 64bit PC probeerde was het een fluitje van een cent. (met de alternatieve methode)

• jacobras

jacobras

Developer

Ik ben er nu in XP mee bezig, de writing 'zip' was daar binnen een seconde klaar, nu gaat 'ie eindelijk verder :).

Update: stap 1 is gelukt. Stap 2 wilde eerst niet lukken, het hielp om het toestel eerst in recovery mode te zetten, usb aan te sluiten, even te wachten (10 seconden) en dan pas de .bat-file te starten.

Update 2: Nu bezig de rootedupdate.zip aan 't installeren.

Update 3: Klaar! Zojuist CyanogenMod Android 2.3 geïnstalleerd. Kwam er net achter wat ik vergeten ben te backuppen: mijn sms'jes, stom :(.

Fijn, kan mijn foon niet meer unlocken. Onder instellingen -> CyanogenMod -> lockscreen heb ik rotate lockscreen geselecteerd, en aangevinkt dat je moet sliden om te unlocken. Gebeurt alleen niets als ik slide, draaiding draait rond maar telefoon blijft gelocked.

[Voor 100% gewijzigd door jacobras op 09-02-2011 21:42]

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Zonet, na 'n lange tijd CM6.1 gebruikt te hebben, even geüpdate naar v7 #32. Gingerbread ziet er awesome uit op het eerste zicht, ook al heb ik nog enkele vragen.

Stel ik wil die ADW Launcher niet, maar bv. LauncherPro, kan ik dan die .zip even unzippen de desbetreffende .apk's uithalen (want er zijn wel meerdere dingen die ik niet wil of nodig heb) en heel die .zip opnieuw zippen?

En dan om af te sluiten (:9), ik had vlug bij het testen iets gezien van overklokken. Ik ben nu niet zozeer geïnteresseerd in overklokken, maar wel underclocken. Ik heb de standaard waardes zo gelaten: minimum frequency iets in de 200 MHz en max. 600 MHz.
Is dit alles? Gebeurt dit nu automatisch, dat schakelen? Of moet ik nog iets extra doen? En wanneer schakelt hij nu tussen 200 en 600 MHz?

• perslucht
@pixelshooter ik geloof dat je dan nog een of ander manifest moet aanpassen, anders krijg je bij de installatie een foutmelding dat hij het een en ander mist in de zip ;-)

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

Je kunt ook na installatie van CM7 system apps verwijderen met bv Appadmin.

• matn013
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05-2021
PixelShooter schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 01:08:
Zonet, na 'n lange tijd CM6.1 gebruikt te hebben, even geüpdate naar v7 #32. Gingerbread ziet er awesome uit op het eerste zicht, ook al heb ik nog enkele vragen.

Stel ik wil die ADW Launcher niet, maar bv. LauncherPro, kan ik dan die .zip even unzippen de desbetreffende .apk's uithalen (want er zijn wel meerdere dingen die ik niet wil of nodig heb) en heel die .zip opnieuw zippen?

En dan om af te sluiten (:9), ik had vlug bij het testen iets gezien van overklokken. Ik ben nu niet zozeer geïnteresseerd in overklokken, maar wel underclocken. Ik heb de standaard waardes zo gelaten: minimum frequency iets in de 200 MHz en max. 600 MHz.
Is dit alles? Gebeurt dit nu automatisch, dat schakelen? Of moet ik nog iets extra doen? En wanneer schakelt hij nu tussen 200 en 600 MHz?
Gewoon de rom file openen met winrar of 7-zip of gelijkaardig programma. In het geopende venster ADWLauncher.apk selecteren en verwijderen (en eventueel alle andere die je kwijt wil) en daarna de apk van laucherpro er gewoon inslepen en daarna het geopende venster sluiten. Er hoeft dus niets geunzipt te worden. Nu kun je de rom installeren via Clockworkmod recovery. Als je deze aangepaste rom wilt installeren via de gewone recovery dan zul je hem opnieuw moeten signen.

En voor het overklocken hoef je normaal niets extra doen. Het schakelen tussen de frequenties gebeurt automatisch.

• jacobras

jacobras

Developer

Ik draai nu een dag de CyanogenMod 7.0 nightly build 32, werkt fijn :). Kan er alleen nog niet helemaal achter komen of het nou wel of niet mogelijk is om naar een nieuwe nightly te updaten zonder gegevens kwijt te raken. Backuppen jullie eerst met Titanium backup of een dergelijke backup tool, of kan ik gewoon updaten zonder te wipen (met de ROM manager bijvoorbeeld)?

Oh ja: hoe installeren jullie het Nederlandse woordenboek voor Gingerbread? Zag er wel één voorbij komen op XDA-developers, maar dat was een Gingerbread toetsenbord met het woordenboek, niet het woordenboek los.

[Voor 22% gewijzigd door jacobras op 10-02-2011 21:36]

• RangedNeedles
  • Niet online
OK! Allemaal bedankt jongens ;)

Jacobras, ik meende ergens gelezen te hebben dat je een nieuwe build gewoon op je root moet zetten en gewoon flashen, zonder iets te clearen :)
Zo heb je de update, maar blijven toch je settings gespaard.

• jacobras

jacobras

Developer

Oké, bedankt PixelShooter. Ga straks even proberen nieuwe nightly te flashen, eerst maar 'ns een backup maken via Clockmod.

Kwam net deze url tegen: https://github.com/Cyanog..._base/commits/gingerbread . Als ik me niet vergis is dat de changelog van de gehele GingerBread Cyanogenmod branch, dus ook voor de Legend.

• Cobesz
Is het allemaal gelukt met de nightly build flashen? ;)

• jacobras

jacobras

Developer

Cobesz schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 13:40:
Is het allemaal gelukt met de nightly build flashen? ;)
Ik heb nog geen nieuwe nightly build geflashed, zou eerst wel willen weten wat er nieuw is en of alles nog wel werkt. Paar pagina's terug werd ook opeens genoemd dat de dialer een paar builds niet meer werkte, daar zit ik dus niet op te wachten ;).

Wat zijn de icoontjes in de notification bar bovenaan (bluetooth, headset, alarm e.d.) lelijk zeg! Alsof de ze ldpi-versie hebben uitgerekt naar een mdpi-versie...

[Voor 16% gewijzigd door jacobras op 12-02-2011 14:36]

• Cobesz
Oh echt? Heb ik geen last van van die icoontjes ^^ en de dialer problemen zijn al een tijdje achter de rug ;)

• jacobras

jacobras

Developer

Cobesz schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:44:
Oh echt? Heb ik geen last van van die icoontjes ^^ en de dialer problemen zijn al een tijdje achter de rug ;)
Weet ik, maar zou zomaar kunnen terugkomen, toch? ;) De icoontjes die je ziet als je de notification bar naar beneden sleept zien er wel gewoon goed uit, net als alle andere icoontjes. Behalve dan de icoontjes in de notification bar zelf, daar erger ik me nogal aan :P.

Oh ja: en de scherm-uit animatie is écht geniaal! Krijg er enkel positieve reacties op :).

[Voor 8% gewijzigd door jacobras op 12-02-2011 15:00]

• J-P

J-P

Syntax erro....

jacobras schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:59:
[...]

Weet ik, maar zou zomaar kunnen terugkomen, toch? ;) De icoontjes die je ziet als je de notification bar naar beneden sleept zien er wel gewoon goed uit, net als alle andere icoontjes. Behalve dan de icoontjes in de notification bar zelf, daar erger ik me nogal aan :P.

Oh ja: en de scherm-uit animatie is écht geniaal! Krijg er enkel positieve reacties op :).
Dat is nou eenmaal een risico met nightly builds. Maar ik verwacht niet dat die fout nog terug komt. Eigenlijk kan je ervan uit gaan dat iedere nieuwere versie weer verbeteringen heeft t.o.v. de vorige.

Ik heb overigens net Build 35 geflashed, loopt (zoals verwacht) als een trein.

• RangedNeedles
  • Niet online
jacobras schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:59:
[...]

Inderdaad, ik vind ze ook niet helemaal op en top, die icoontjes, maar goed. Als je je notification bar hide, dan zie je ze toch niet :P
Scherm-uit animatie is ook echt schitterend, je kan die zelfs instellen voor een scherm-aan animatie ;)

En misschien is het niet dat 'dialer' probleem dat terugkomt, maar misschien iets anders dat ineens niet meer werkt. Maar meestal werkt het gewoon goed. Gaat het mis, dan flash je gewoon 'n vorige build er opnieuw op, denk ik.

Wat ik nu nog mis, is zo'n battery mod dat je percentage aangeeft in het battery-icon op je notification bar. Heeft iemand daar al iets voor gevonden?

• jacobras

jacobras

Developer

PixelShooter schreef op zondag 13 februari 2011 @ 12:14:
[...]

Wat ik nu nog mis, is zo'n battery mod dat je percentage aangeeft in het battery-icon op je notification bar. Heeft iemand daar al iets voor gevonden?
Daar zijn volgens mij meerdere mod's voor in omloop, bijvoorbeeld deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=894344.

• RangedNeedles
  • Niet online
Hmm, ik had al wel eens gezocht, maar bij de resultaten die ik kreeg, stond er nooit expliciet bij dat het voor CM7 werkt.
Degene die je hebt gepost werkt dan ook niet :/ Ik zit vast in een oneindige bootloop. Gelukkig dat ik 'n nandroid backup heb gemaakt!

Buiten dit 'probleem', zit ik nog met iets.
Ik krijg, net zoals vorige keer (CM6), Pure Calendar Grid niet aan de praat. Er staan geen beschikbare kalenders in de settings, terwijl ik er 1337% van overtuigd ben dat ik ben gesynched met m'n Google Agenda's én alle andere, minder goede, agenda-widgets geven wel m'n afspraken weer.

Iemand daarvoor 'n fix? :)

• jacobras

jacobras

Developer

PixelShooter schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:04:
Hmm, ik had al wel eens gezocht, maar bij de resultaten die ik kreeg, stond er nooit expliciet bij dat het voor CM7 werkt.
Degene die je hebt gepost werkt dan ook niet :/ Ik zit vast in een oneindige bootloop. Gelukkig dat ik 'n nandroid backup heb gemaakt!
Oei, had moeten vermelden dat ik het niet zelf heb getest! :o Gelukkig had je 'n backup, wordt die nandroid backup trouwens gemaakt als je vanuit ROM Manager kiest om een backup te maken?

• J-P

J-P

Syntax erro....

PixelShooter schreef op zondag 13 februari 2011 @ 12:14:
[...]

http://circle.glx.nl/ werkt super!
Je geeft aan wat voor batt-icoon etc je wilt hebben. Voert de framework.apk in die in de nightly build zit, en je installeert hem met ROM-manager (gewoon over je custom ROM heen)

• RangedNeedles
  • Niet online
jacobras schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:42:
[...]

Oei, had moeten vermelden dat ik het niet zelf heb getest! :o Gelukkig had je 'n backup, wordt die nandroid backup trouwens gemaakt als je vanuit ROM Manager kiest om een backup te maken?
Inderdaad :P Anders was het alles opnieuw installeren.
Hoe ik 'n backup maak en altijd .zip-bestanden flash, is via de gewone recovery. Heel die ROM Manager laat ik maar links liggen, tenzij ik pre-installed apps wil verwijderen uit custom ROMs, dan gebruik ik dat wel.

Gewoon nandroid backup maken, screwing up, nandroid restoren, profit! ;)

Die circle.glx.nl kende ik wel, maar ik dacht dat dit enkel voor CM6 was 8)7 's Avonds dus even proberen :)

[Voor 7% gewijzigd door RangedNeedles op 13-02-2011 16:04]

• J-P

J-P

Syntax erro....

PixelShooter schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:02:
[...]

Die circle.glx.nl kende ik wel, maar ik dacht dat dit enkel voor CM6 was 8)7 's Avonds dus even proberen :)
Speaking of the devil.

Ik heb net Build 38 geinstalleerd en nu krijg ik die cirkel bat niet meer werkend. Hij flashed m er gewoon overheen, en dan.... niets.
Maar op het lockscreen (waar je de sleepcode moet invoeren) staat die weer wel???? :? :?

Iemand anders ook dit probleem?

EDIT

Het lijkt erop dat de "Theme Chooser" voor dit probleem zorgt. Bij deze nieuwe versie veranderd die ook het batterij icoontje waardoor de circle bat niet meer werkte. Toen ik m op normaal zette kwam die weer te voorschijn. >:)

De vraag die nu dus rest is: Hoe kan je de thema's van "Theme Chooser" aanpassen :?

To be continued }:O

[Voor 34% gewijzigd door J-P op 14-02-2011 11:44]

• RangedNeedles
  • Niet online
Bogey Dope schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:37:

De vraag die nu dus rest is: Hoe kan je de thema's van "Theme Chooser" aanpassen :?

To be continued }:O
Hmm, ik zeg maar wat, maar wat als je eens ging rondneuzen in de uitgepakte .zip?
Ik heb ook al heel wat andere afbeeldingen tegengekomen in dat 'framework-res.apk' :)

Ik draai nu nog steeds build 33 en heb die battery mod - uiteindelijk - werkend gekregen, nog eens bedankt ;)
(Het is de N-versie geworden, die met de blauwe cijfers. Een cirkel met 'n percentage in, daar vond ik niets aan :+ )

• Cobesz
Hoe heb je et nou werkend gekregen? Mij lukt het ook niet :(

• RangedNeedles
  • Niet online
Cobesz schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:47:
Hoe heb je et nou werkend gekregen? Mij lukt het ook niet :(
Wel:
  • Ga naar http://circle.glx.nl
  • Kies de eerste optie als je een design wilt van A-N of de tweede optie voor de Z-versie (Kies één van de twee voor screens).
  • En voor alle volgende stappen niets includen (dus GEEN aangepaste icons, notification bars, boot animations of window animations).
  • Zoek je .zip terug van CM7 en open deze (niet unzippen), ga naar /system/framework/ en sleep 'framework-res.apk' uit de zip en laat 'm los op bv. je bureaublad.
  • Upload deze 'framework-res.apk' naar de website.
  • Wacht 'n heel tijdje tot hij 'cooked' is en download de .zip.
  • Start recovery of ROM Manager en flash de gedownloade .zip van je SD-kaart. GEEN caches of dergelijke wissen, is niet nodig.
  • Profit! ;)
Heb je ook build 33 én zie je version N wel zitten (die met al dat blauw :9), kan ik je onmiddellijk die .zip geven. Deze werkt gegarandeerd (hij doet het bij mij, dus :)) en je moet niet wachten tot hij klaar is op de site.

Je zegt het maar ;)

*EDIT*
Ow ja, maak 'n backup! Anders kan het zijn - je weet nooit - dat je heel CM opnieuw moet installeren. Bye bye settings... :/

Ik zal je onmiddellijk de link geven naar de aangepaste 'framework-res.apk' van version N voor CM7 - Build 33: KlikkerDeKlik

Zo erg veel tijd heb ik vanavond niet meer, dus op deze manier houd ik je niet op :)

[Voor 14% gewijzigd door RangedNeedles op 14-02-2011 19:05]

• J-P

J-P

Syntax erro....

PixelShooter schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:58:
[...]

[een hele hoop tekst en uitleg]
En zorg ervoor dat je geen theme heb geselecteerd met Theme Chooser, want zoals ik al zei overruled die de standaard batt-icon.

Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee