• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-02 12:54
Hummm het wilt niet werken, ik krijg een SHTF error :( ik gebruik de laatste nightlybuild van CM7. Heb de Z optie gekozen, ga nu voor de A-N optie. Ik hou jullie op de hoogte ;)

Update: Hm... cooken werkt en heb de .zip geflashed, maar ik krijg geen ander batterij iccontje :S Ik heb theme chooser op System staan zoals Bogey dope zei.. Any suggestions?

[Voor 63% gewijzigd door Cobesz op 15-02-2011 16:58]

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb gewoon van in het begin van die theme chooser afgebleven. Bij mij staat ie nu op het laatste (aka 3/3 aka 'System').

Had Bogey_Dope dit ook niet? Dat het niet (meer?) werkt bij de laatste build?

Trouwens, die Z-versie, die is wel custom, maar waar 'customize' je dat dan?

Moest je je vervelen (en tijd te veel hebben), maak dan eens 'n nandroid backup, flash build 33 of lager eens, flash onmiddellijk daarna een non-Z-versie en kijk dan eens of het werkt :)
Werkt het dan nog steeds niet, doe je waarschijnlijk iets fout en kan je makkelijk die nandroid restoren.

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:18

J-P

Syntax erro....

PixelShooter schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:20:
Ik heb gewoon van in het begin van die theme chooser afgebleven. Bij mij staat ie nu op het laatste (aka 3/3 aka 'System').

Had Bogey_Dope dit ook niet? Dat het niet (meer?) werkt bij de laatste build?

Trouwens, die Z-versie, die is wel custom, maar waar 'customize' je dat dan?

Moest je je vervelen (en tijd te veel hebben), maak dan eens 'n nandroid backup, flash build 33 of lager eens, flash onmiddellijk daarna een non-Z-versie en kijk dan eens of het werkt :)
Werkt het dan nog steeds niet, doe je waarschijnlijk iets fout en kan je makkelijk die nandroid restoren.
Ik had dat idd bij de laatste build, maar nadat ik de theme in theme chooser had terug gezet naar standaard kreeg ik de circel bat icon weer terug.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-05 10:34
Weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen om te schrijven naar de /system/ folder? Ik gebruikt de modaco custom froyo rom. Iedere keer zodra ik een file wil pushen of copy'en krijg ik een not found error. Als ik root explorer of terminal app gebruik krijg ik hetzelfde gezeik dat ik geen bestand mag kopieren of dat er geen ruimte is terwijl de boel wel als RW gemount is.

Ik word echt een beetje gek hiervan. Weet iig weer waarom ik altijd een hekel aan linux heb gehad. Zelfs zoiets simpels als een bestaandje kopieren is een drama.

Artiest voorheen bekend als b3n666

• Cobesz
Probeer in terminal eerst "su" te doen dan heb je super user rights ;)

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-05 10:34
Dat heb ik al 6x geprobeerd maar dan krijg ik dus ook die waardeloze cp/push not found melding. Het hele command bestaat dus gewoon niet. Nouja, het bestaat (schijnbaar) wel maar op dat baggerding van mij werkt het niet.

Artiest voorheen bekend als b3n666

• Cobesz
in de terminal emulator op je toestel geprobeerd? Het "su" command eerst dan

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:31
Ik heb het al eens eerder geprobeerd en toen opgegeven. Maar ik wil het nu nog een keer proberen! Ben vastberaden aangezien ik klaar ben met HTCsense... Programma's als Peep en Flickr blijven draaien zonder toestemming en zijn niet te killen.... Wil ze gewoon kwijt.

Nou heb ik alleen nog steeds hetzelfde probleem als eerst....

Heb er nu wel een screenshot van gemaakt waar hij fout gaat....

Daar steekt hij telkens op vast. Het lijkt alsof de Visionary app niet goed mijn toestel root... Superuser ziet namelijk niet dat er ergens ook maar toestemming aan is gegeven.... Hoe kan ik testen of mijn toestel succesvol geroot is door de Visionary app?

Ik volg precies de instructies van de TS maar het lijkt alsof ik toch ergens iets fout instel....

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2020
-

[Voor 97% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:09]

• Touchdomex
Stevanov schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:14:
Ik kom niet eens langs het gedeelte waar ik een gold card moet maken -.-''
Goldcard kun je los maken van de rest :+ Nog beter gezegd ik heb wel een Goldcard maar de rest nog niet :X

Maar ik ben ondertussen verder en de root werkt dus wel! Eventjes snel een tether-app geinstalleerd waarvoor je root-acces nodig hebt. Gelukkig weer 1 ding minder!

Ga zo nog maar eens proberen en kijken of ik wat verder kom.... Hopelijk kan iemand mij ondertussen ondersteunen in het proces :( :/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Stevanov
-

[Voor 123% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:09]

• Touchdomex
Stevanov schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:22:
Ik bedoel, Ik krijg telkens een error bij het ophalen van de mmc bij de goldcard tool
Al gekeken naar wat voor foutmelding je krijgt en die opgezocht? Had in het begin ook enkele foutmeldingen maar die waren na een paar kleine dingetjes zo verholpen. Weet niet meer wat ik had gedaan maar het was zo simpel :+

• Stevanov
-

[Voor 166% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:09]

• Touchdomex
Touchdomex schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:44:
Ik heb het al eens eerder geprobeerd en toen opgegeven. Maar ik wil het nu nog een keer proberen! Ben vastberaden aangezien ik klaar ben met HTCsense... Programma's als Peep en Flickr blijven draaien zonder toestemming en zijn niet te killen.... Wil ze gewoon kwijt.

Nou heb ik alleen nog steeds hetzelfde probleem als eerst....

Heb er nu wel een screenshot van gemaakt waar hij fout gaat....

[afbeelding]

Daar steekt hij telkens op vast. Het lijkt alsof de Visionary app niet goed mijn toestel root... Superuser ziet namelijk niet dat er ergens ook maar toestemming aan is gegeven.... Hoe kan ik testen of mijn toestel succesvol geroot is door de Visionary app?

Ik volg precies de instructies van de TS maar het lijkt alsof ik toch ergens iets fout instel....
Alweer een stapje verder in het proces. Ik krijg zowel bij de normale methode als de Visionary methode vrijwel direct permission denied.... Dit is zo abrupt dat het lijkt alsof de telefoon niet goed root heeft bij het verbinden met de PC... Daarentegen staat mijn USB debugging aan. Root werkt (getest middels andere apps die root nodig hebben) Ik start CMD altijd op in Admin mode. Ik volg de commando's precies zoals ze in de TS staan. OS is afgelopen week opnieuw geinstalleerd. Ik heb alle versies en documenten uit de TS. Telefoon is inmiddels 5 keer terug gezet naar de fabrieksinstellingen :+

Waar zou ik nog kunnen kijken waar het probleem precies inzit? Kom weinig tegen echt wat mij verder kan helpen.... Zowel op Google als hier in het topic...

Ik heb op AndroidSDK volledige schrijfrechten... Vermoedelijk dus toch ergens een fout in het rooten van de telefoon? Of misschien ergens anders?

• Stevanov
-

[Voor 149% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:09]

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:59
CyanogenMod 7 RC1 is uit voor de Legend!
http://mirror.teamdouche.net/?device=legend

(En ook voor een hoop andere toestellen :) )

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-05 14:59

[Jules]

Confusion in confusion

Heb bij de laatste paar nightlies het euvel dat de kernel constant cpu cycles vreet. Zelfs bij een volledige wipe/factory reset. Frappant. Geen idee waar het aan ligt.
Blijf dus voorlopig nog build 39 draaien.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• b4dch1x
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-05 21:40
:D hmmzz ik ga nu even de 7.0 RC1 flashen :D

K geef het door als ik tegen probleempjes aanloop ;)

Heb laatste tijd weinig gereageerd omdat er zo ongeveer elke dag een nieuwe nightly uitkwam als er niet 2 perdag kwamen vond het een beetje onzin om ze allemaal bij te houden :P mits de oudere nightly ook nog goed draait :D

Groetjes

b4dch1x _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Who the f&#k is General Failure and why is he reading my harddisk?

• Cobesz
Kunnen we gewoon de laatse Gapps gebruiken voor RC1? :)

• b4dch1x
Hey Cobeszz

K heb gapps-gb20110115-signed.zip
weet niet of dat de laatste is maar die werkt wel
heb voor de rc1 geen wipe gedaan en gapps draaide nog gewoon door ;) dus

Groetjes B4dch1x _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• b4dch1x
Hey,,

Volgensmij vreet hij nu wel batterijen voor het leven :)

heb jij hier ook last van Cobeszz ?

of licht het er gewoon aan dat ik zo druk mee ben geweest :P ?

Groetjes _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• matn013
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05-2021
Heb zojuist ook CM7 RC1 geflashed komende van build 40.

Welke score halen jullie met Linpack?

Ik behaal op 600 MHz een score van +- 3.600 Mflops met build 40 en de RC1 terwijl ik vroeger met build 03/01 en build 12 een score van +- 7.400 Mflops behaalde :?

• Falqoon
  • Laatst online: 17-05 12:30
Na hier lang over na gedacht te hebben wil ik nu ook mijn legend gaan rooten en een andere rom erop knallen.
als ik alleen de link volg om de CyanogenMod 6.1 te downloaden op pagina 1 van dit topic krijg ik veel bestanden te zien, welke moet ik nou hebben? help help

• perslucht
@kevindelange ik heb de link voor je aangepast. Waarom ga je trouwens niet voor 7.0?

Ik heb vanmorgen even de nieuwe RC geflashed. Daarna data2ext toegevoegd, google apps, etc.
Nu heb ik een Totale ruimte van 841MB :*)

Edit: Hier de screenshots

Huidig homescreen met mijn LCD Density op 140

Totale ruimte 841MB :D

@ b4dch1x gapps-gb-20110120-signed.zip is de laatste ;)

[Voor 26% gewijzigd door perslucht op 17-02-2011 20:26]

• Falqoon
Ow maar die 7.0 was toch nog in beta??
werkt deze wel goed dan?

dan probeer ik gelijk die natuurlijk en ga ik er zo direct mee beginnen.
even gekeken, maar bedankt voor het aanpassen voor die 6.1 link, nu heb ik de zelfde vraag als bij die 7.0 :P
o wat moet ik hier nog veel over leren haha!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-05 19:31

jacobras

Developer

Die 841MB moet een fout zijn. Mijn Legend geeft aan 185MB totaal, ~32MB vrij.

Bovendien vermeldt HTC:
Geheugen

ROM: 512 MB
RAM: 384 MB

Uitbreidbaar geheugen:
• microSD™ geheugenkaart (SD 2.0 compatible)
• Ondersteunt tot 32GB

[Voor 12% gewijzigd door jacobras op 17-02-2011 21:12]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• perslucht
@kevindelange

Download update-cm-7.0.0-RC1-Legend-signed.zip RC staat voor Release Candidate ;)

Ik kan je aanbevelen ook data2ext te installeren, maar misschien eerst maar eens hoogte krijgen van wat er allemaal mogelijk is :P

@jacobras Lees mijn post nog eens goed door ;) Niks fout!

[Voor 9% gewijzigd door perslucht op 17-02-2011 21:20]

• Falqoon
Okee, ik loop nu tegen het eerste probleem aan; als ik de downgrade wil uitvoeren ( het stuk met de command promt) zegt hij; error; device not found, een stuk of 8 x en "freeing primaru PERM linker"

bedankt voor het helpen in ieder geval!

• perslucht
Heb je wel de juiste drivers?
Ik kan je daar helaas niet mee helpen. A omdat ik 'm nooit heb hoeven downgraden, en B omdat ik geen windows gebruik maar een mac, dus geen ervaring mee :)

• Falqoon
balen, hij zegt nu ook adb server is out of date, moet ik nog iets met dat Android SDK doen? behalven uitpakken in C:\? Ik volg precies de stappen zegmaar

• jacobras

jacobras

Developer

@kevindelange: usb debugging aan? Als je
code:
1
adb devices

doet zie je 'm wel?
perslucht schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:18:@jacobras Lees mijn post nog eens goed door ;) Niks fout!
Hm, gokje: data2ext zorgt ervoor dat de telefoon een gedeelte van je sd-kaart ziet als intern geheugen? Kan daar niets over terugvinden, maar verder zie ik ook niets over geheugen in je post :P.

@kevindelange: usbserver 'out of date', dan herstart-ie de adb server als het goed is automatisch. Dus geen probleem, soort van time-out error.

[Voor 13% gewijzigd door jacobras op 17-02-2011 21:59]

• perslucht
@jacobras Ja, daar heb je gelijk in. Mijn fout :) Het staat inmiddels wel in de OP ;)

• Falqoon
Ik was dus toch USB debugging vergete aan te zetten, nu deed hij het dus wel maar kreeg ik:
c---rw---- 1 1001 2002 90, 0 Feb 19 16:19 /dev/mtd/mtd0

Niet de goede, dus ik factory reset gedaan, en proces herhaald maar zonder resultaat.
Wat doe ik toch verkeerd!

• jacobras

jacobras

Developer

Paar pagina's terug had ik hetzelfde probleem, alleen loste het zichzelf op bij mij, na veel pogingen. Temproot manier al geprobeerd?

• Falqoon
Die ga ik nu proberen, hoop dat ik vanavond nog de CyanogenMod erop te hebben draaien

edit: met de temproot ook een permission denied, dus ik blijf het nu maar proberen tot hij het wel doet, hopenlijk werkt dat.

edit2: ook geprobeerd en geen resultaat :N ook de normale methode nog een paar keer uitgevoerd, ook met de zelfde c---rw---- 1 1001 2002 90, 0 Jul 19 16:19 /dev/mtd/mtd0 melding..
Permission blijft denied zeggen
betekend dit dat ik niet door kan?

[Voor 82% gewijzigd door Falqoon op 17-02-2011 22:42]

• b4dch1x
Hoi Mensen

Perslucht bedankt voor je reactie over de gappss

maar hebben jullie er ook last van dat hij nu baterijen vreet of gebruik k hem opt moment te veel ??
heb telefoon om 3 uur opgeladen en heb nu nog maar 27 % left ofzow
gaat me beetje hard heb ook wel aardig gebruikt maar wat zijn jullie ervaringen hier in ???

Groetjes B4dch1x

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Cobesz
Een bug HELP! dat batterijvreten komt omdat er een bug in de RC zit waardoor je cpu constant 100% belast word. Erg jammer die bug :( ik ga terug naar de nightlies

@perslucht

Ik krijg dat data2ext echt niet werkend! Wat doe jij met ext extensie en swap size? En waarmee doe je dit?
In andere woorden: kan je een stappenplannetje in de OP zetten? (A) :)

• matn013
Ondertussen staat de RC2 al online. Hopelijk is de bug met de CPU opgelost

Edit: De CPU bug zit er nog steeds in :-(

[Voor 23% gewijzigd door matn013 op 18-02-2011 00:09]

• Cobesz
Nighly 41 heeft de bug ook :(

Krijg je updates zoals met de nightlies btw als je de rc's gebruikt?

Oh, ik zit op +/- 4600 mflops op 806mhz met linpack... wel erg laag idd vergeleken met 01/03.
quadrant scoort 1000ish, paar builds hiervoor nog rustig 1250+

[Voor 44% gewijzigd door Cobesz op 18-02-2011 00:35]

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

Eindelijk kan ik van m'n build 39 af... build 42 heeft geen last van een dolgedraaide kernel :)
Draait weer als een tierelier.

• J-P

J-P

Syntax erro....

matn013 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:28:
Ondertussen staat de RC2 al online. Hopelijk is de bug met de CPU opgelost

Edit: De CPU bug zit er nog steeds in :-(
Heb je USB-debugging aan staan?

EDIT
[Jules] schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:02:
Eindelijk kan ik van m'n build 39 af... build 42 heeft geen last van een dolgedraaide kernel :)
Draait weer als een tierelier.
Iedereen gewoon flashen dus :P

[Voor 35% gewijzigd door J-P op 18-02-2011 08:15]

• Cobesz
Yup, ik kan ook bevestigen dat de cpu weer lekker loopt! Enige probleem heb ik wel dat wanneer ik een gesprek wil ophangen dat de de knop voor ophangen niet lekker reageert, ik moet vaak 3-4 keer drukken voordat hij daadwerkelijk op hangt.

• matn013
Bogey Dope schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:14:
[...]

Heb je USB-debugging aan staan?
yep, heb ik gecontroleerd en usb debugging staat automatisch al aan
zit nu terug op build 12 waarvan ik nog een nandroid backup staan had

• Freekazoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-11-2018

Freekazoid

PSN: FreekVR

Ik kan ook bevestigen dat bij build 42 de CPU issues zijn opgelost :)

• matn013
Zojuist ook build 42 geflashed en hij gaat toch stukken beter dan de RC's hoor.
Geen CPU problemen meer en de linpack scores zijn ook terug normaal.

• Hardstylerz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-01-2020
Ik wil m nu ook gaan rooten en een custom rom gaan installeren, maar heb nog steeds het probleem dat mijn pc en laptop mijn legend niet herkend. :"Het USB-apparaat wordt niet herkend". Ook bij apparaat beheer staat er unkown device.

Heb de fabrieksinstellingen hersteld van de legend.
Pc opnieuw geinstalleerd.
HTC Sync geupdate

Zijn er nog andere mogelijkheden?

Gr. Ronald

• jacobras

jacobras

Developer

De USB drivers installeren door PDAnet te installeren heeft bij mij altijd geholpen als de drivers niet helemaal wilden meewerken.

• Falqoon
ik heb t nu op de andere manier geprobeerd weer, die temproot, ik had SU acces maar dan zegt hij zodra ik de commands moet uitvoeren: adb not found.. terwijl hij wel mijn telefoon herkent.

bah bah

• jacobras

jacobras

Developer

Waar zegt-ie 'adb not found'? Als het in je commandprompt verschijnt moet je wel zorgen dat je in de goede folder zit.

• Hardstylerz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-01-2020
jacobras schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:17:
De USB drivers installeren door PDAnet te installeren heeft bij mij altijd geholpen als de drivers niet helemaal wilden meewerken.
Geprobeerd, maar helaas het werkt ook niet:P

Hij probeert dan de driver te zoeken en geeft uiteindelijk deze melding: Er is geen beter of nieuwere stuurprogramma voor het apparaat gevonden. (unknown device)

Ik wordt helemaal gek ....

• Falqoon
in het cmd, maar ik zit sowieso goed want ik voer hem uit op: C:\AndroidSDK\tools

dat is de locatie van adb, hier doe ik ook mijn adb shell -> su -> en krijg permissie. maar zodra ik dan su > /data/local/flash_image misc /data/local/misc1-2.img wil gebruiken zegt hij ineens weer adb not found (flash_image en misc1-2.img staan ook gewoon in de map tools, waar ze moesten.) ook al ge googled en geprobeerd door het met adb push etc op te lossen, zonder resultaat..

• matn013
kevindelange schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:26:
in het cmd, maar ik zit sowieso goed want ik voer hem uit op: C:\AndroidSDK\tools

dat is de locatie van adb, hier doe ik ook mijn adb shell -> su -> en krijg permissie. maar zodra ik dan su > /data/local/flash_image misc /data/local/misc1-2.img wil gebruiken zegt hij ineens weer adb not found (flash_image en misc1-2.img staan ook gewoon in de map tools, waar ze moesten.) ook al ge googled en geprobeerd door het met adb push etc op te lossen, zonder resultaat..
Ben je zeker dat de file adb.exe in de map AndroidSDK\tools staat?
Want in de laatste versies van de AndroidSDK is de adb functie niet inbegrepen !!
Hier een guide om adb werkende te krijgen met een link waar je de adb-files kunt downloaden
http://theunlockr.com/200...vers-for-android-devices/

• perslucht
@matn013 @kevindelange in de root-tools zip zit wel adb ;) Die gebruik ik in ieder geval!

@Cobesz
Stappenplan is niet zo moeilijk hoor.

Lees eerst deze post even goed door om te weten waar je mee bezig bent!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=902395

Partitioneer je SD kaart
In ROM Manger kan je je ext2 partitie maximaal 512mb maken. Als je meer wil moet je de standaard recovery gebruiken.

Zet je gewenste CM rom op de sd kaart
Zet de data2ext zip op de sd kaart
Eventueel een lcd density zip er bij

Herstart in recovery, wis alles
Installeer je ROM, daarna data2ext en eventueel je density zip

Herstart

Na het standaard instel proces ga je naar je terminal emulator
typ "su" en geef 'm root rechten

typ nu "mke2fs -m0 -b4096 /dev/block/mmcblk0p2" (afhankelijk van de door jou gekozen data2ext versie!!!)

even wachten...

typ nu "data2ext --enable" en herstart

Check daarna je totale ruimte of het werkt :)

Ik draai nu trouwens build 42, zonder cpu probleem dus. Vraag me af wanneer de volgende RC uit komt, want die bug is echt niet handig!

[Voor 4% gewijzigd door perslucht op 18-02-2011 19:44]

• jacobras

jacobras

Developer

Kijk ik verkeerd, of zijn alle nightlies opeens weg? Op http://mirror.teamdouche.net/?device=legend zie ik alleen nog nightly 1, stable 6.0, RC1 en RC2.

[Voor 22% gewijzigd door jacobras op 19-02-2011 14:26]

• J-P

J-P

Syntax erro....

jacobras schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:26:
Kijk ik verkeerd, of zijn alle nightlies opeens weg? Op http://mirror.teamdouche.net/?device=legend zie ik alleen nog nightly 1, stable 6.0, RC1 en RC2.
Klopt, zie het ook, misschien beginnen ze opnieuw met de nummering?

• jacobras

jacobras

Developer

Daar lijkt het inderdaad op, op de beginpagina is te zien dat alle nightlies nu op full-1.zip eindigen.

[Voor 5% gewijzigd door jacobras op 19-02-2011 14:36]

• Freekazoid

Freekazoid

Vreemd. Ik zal hem even flashen om te kijken of er iets is veranderd.

• Azaruc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-03 18:41
Ik ben nu ook aan het proberen mijn Legend te rooten, maar loop op het allerlaatste puntje vast.. Als ik namelijk "rootedupdate.zip" wil flashen krijg ik de melding: "E: Can't open /sdcard/rootedupdate.zip (bad)"

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Ik heb het al meerdere keren geprobeerd, ook al handmatig het .zip bestand op de sd-card geplaatst, maar dat helpt helaas nog niet

Edit:
Na weer wat proberen kom ik wat verder...
Ik kom nu bij " Verifying update package...."

Vervolgens krijg ik de melding dat "Jack.mp3" corrupt is..
Deze zal ik nu uit de zip halen en het opnieuw proberen. Ik houd jullie op de hoogte :p

Edit2:
Dat leidde weer tot dezelfde foutmelding als eerst.. Ik heb nu nogmaals de zip op m'n sd-card gezet en hij lijkt nu verder te komen

Edit3:
Nu CyanogenMod 7.0 aan het flashen :D

Edit4:

En done! Best een beetje trots op mezelf nu 8)7

[Voor 57% gewijzigd door Azaruc op 19-02-2011 15:51]

D3 Profile

• perslucht
@Azaruc

Gefeliciteerd! Pas je ook gelijk data2ext toe, zoals ik een paar posts eerder uitleg? :)

• jacobras

jacobras

Developer

Freekazoid schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:44:
Vreemd. Ik zal hem even flashen om te kijken of er iets is veranderd.
Ben benieuwd :). Misschien ga ik 'm straks ook flashen naar de nieuwste versie, eerst de boel maar 'ns back-uppen.

• Azaruc
perslucht schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:22:
@Azaruc

Gefeliciteerd! Pas je ook gelijk data2ext toe, zoals ik een paar posts eerder uitleg? :)
Thanks!

Ja, ben er nu mee bezig, net als met LCD Density.

Moet ik trouwens alles weer opnieuw flashen als die LCD Density me niet bevalt? Of kan ik dan ook alleen een nieuwe LCD Density flashen?

D3 Profile

• perslucht
Je kan dan gewoon een andere density flashen.
Als je terug wil kan je ook nog je backup terug flashen ;)

Ik heb 'm zelf op 140 staan. 130 vond ik weer te klein.

• Azaruc
Ik heb nu wel een serieus probleempje...
Alles gewist, vervolgens CM7 geflashed en daarna wilde ik data2ext flashen.
Dat ging niet omdat hij unsigned was (stond ook al in de xda-thread trouwens).
Toen ben ik het stappenschema dat verderop in die thread vermeld stond gaan volgen, dus gapps geflashed en reboot, maar nu komt hij in een boot loop en ik kom niet meer in m'n recovery mode...

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Edit:

Bij verbinden met de pc om naar recovery te gaan zegt hij nu dat m'n device een
" Qualcomm CDMA Technologies MSM" is (eerst was dat iets anders)

Edit2:

Ik kan door de bootloop komen door tijdens de bootloop usb-verbinding te maken, maar nu?

(Ik heb weer de 2.1 htc sense er op staan nu? )

Even de nieuwe status;

Ik kan gewoon opstarten, kom dan in de 2.1 htc sense interface.

Probleem: Ik kan niet meer in recovery modus komen. Als ik hier in probeer te komen geeft de computer de melding dat een "Qualcomm CDMA Technologies MSM" is aangesloten, recovery-windows.bat doet dan niets.

Om weer cyanogenmod te kunnen flashen moet ik in recovery modus kunnen komen (toch?).

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Even unroot toegepast en opnieuw proberen ^^

[Voor 69% gewijzigd door Azaruc op 19-02-2011 20:08]

D3 Profile

• RangedNeedles
  • Niet online
Hoe hebben jullie eigenlijk ontdekt dat de CPU load in die RC1 build 100% draaide?
Enkel en alleen door een versneld batterijgebruik? Of door één of andere app? In het geval van dat laatste, dan draaien jullie dus altijd zo'n app om de load te zien?

En... vanwaar opeens dat data2ext en LCD density?

• perslucht
data2ext en lcd density is puur persoonlijk hoor ;)
Ik vind het fijn om mijn apps opgeslagen te hebben op een aparte partitie. Hoef ik ook niet de hele tijd mijn apps van intern geheugen naar mijn sd kaart te kopieren etc.

LCD density vind ik fijn omdat alles wat kleiner is dan normaal. Voor anderen is dat misschien juist een nadeel, maar voor mij niet :)

• Freekazoid

Freekazoid

PixelShooter schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 18:10:
Hoe hebben jullie eigenlijk ontdekt dat de CPU load in die RC1 build 100% draaide?
Enkel en alleen door een versneld batterijgebruik? Of door één of andere app? In het geval van dat laatste, dan draaien jullie dus altijd zo'n app om de load te zien?

Ja, dit zit overigens ook in RC2 maar is in de nightly builds van daarna weer verholpen (ligt dus aan de ROM en niet de apps)
jacobras schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 17:02:
[...]

Ben benieuwd :). Misschien ga ik 'm straks ook flashen naar de nieuwste versie, eerst de boel maar 'ns back-uppen.
Het is volgens mij gewoon nightly build 43, iig heb ik de recentere toevoegingen als communication filtering er gewoon nog inzitten :)

[Voor 25% gewijzigd door Freekazoid op 19-02-2011 19:42]

• Azaruc
Aangezien mijn vorige post al vol staat met gekrabbel en statusupdates even een nieuwe post.

Huidige status;
- Legend weer unrooted, Android 2.1 draait weer
- Kan geen goldcard maken omdat m'n device niet goed wordt herkend als ik hem aansluit op m'n pc ("One of the USB devices attached to this computer has malfunctioned, and Windows does not recognize it")
- Kan niet in recovery mode komen (op het moment dat ik recovery selecteer in het bootmenu wordt m'n device herkend als zijnde "Qualcomm CDMA Technologies MSM" en daar kan m'n pc niets mee, dus werkt de recovery.bat niet)

Ik heb me suf gezocht (o.a. op xda) maar kan voor deze 2 problemen geen oplossing vinden.
In principe werkt m'n telefoon verder goed (kan alleen geen bestanden overzetten op m'n pc op de normale manier), maar ik wil toch graag weer cyanogen mod erop zetten.

Als iemand enig idee heeft wat te doen hoor ik het graag :)

D3 Profile

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

PixelShooter schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 18:10:

Ik had die cpu load al voor RC1. Heb SeePU draaien die in de notification bar de cpu load laat zien.
Is wel een aardige app.

• RangedNeedles
  • Niet online
[Jules] schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 22:45:
[...]

Ik had die cpu load al voor RC1. Heb SeePU draaien die in de notification bar de cpu load laat zien.
Is wel een aardige app.
Aha, vandaar :)

Data2ext geef ik misschien nog wel 'n kans, aangezien wat voor on-ge-lo-felijke chaos het nu is op m'n SD kaart. Hoe het Android platform - en al zijn apps - ermee omgaan... :X

• jacobras

jacobras

Developer

Beetje off-topic, maar wat ziet de nieuwe layout van http://www.cyanogenmod.com/ er mooi uit zeg! Wat moois om naar te kijken terwijl de nightly 1 aan het downloaden is ;).

Edit: hm, als ik probeer een backup te maken vanuit ROM Manager, of naar de Recovery Mode te gaan krijg ik telkens een rood uitroepteken. Morgen maar 'ns naar kijken.

[Voor 38% gewijzigd door jacobras op 20-02-2011 00:59]

• jacobras

jacobras

Developer

Vreemd, ook via het Windows tooltje (recovery-windows.bat) kan ik niet meer in Recovery Mode komen. Krijg melding 'Failed to copy [..] : Read-only filesystem' :(. Eerst werkte het wel, heb daarna alleen maar nieuwe radio en gapps geflashed.

Edit: en zoals gewoonlijk werkt het na een random aantal pogingen opeens wél :P. Nu nandroid backup aan 't maken, daarna nieuwe nightly van vannacht flashen.

Zo, die nieuwe nightly staat erop.

[Voor 29% gewijzigd door jacobras op 20-02-2011 13:19]

• Freekazoid

Freekazoid

Weet iemand hoe ik met CM7 een "vibrate only" mode kan krijgen net als bij Sense?

• RangedNeedles
  • Niet online
Goede vraag, Freekazoid...

Toen ik nog op de originele HTC Sense ROM zat, knipperde het LED-lampje nog en trilde hij nog als ik dat zo instelde. Nu blijft die LED maar branden bij bv. een nieuwe SMS en trilt hij nooit meer bij het ontvangen van een oproep/SMS.

• J-P

J-P

Syntax erro....

Freekazoid schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:00:
Weet iemand hoe ik met CM7 een "vibrate only" mode kan krijgen net als bij Sense?
Instellingen --> CyanogenMod settings --> Sound --> Silent State

Nu heb je een profiel stil en een vibrate.

• Falqoon
Heel frustrerend,

Heb het allemaal even laten rusten en dacht, nu kijk ik er eens schoon tegenaan.
Legend een Factory Reset gegeven.
Ik opnieuw de goldcard gemaakt, alles precies volgens de stappen.
en ik loop weer tegen de c---rw---- 1 1001 2002 90, 0 Jul 19 16:19 /dev/mtd/mtd0 regel aan.

Waarom is mijn legend niet te downgraden?

• Freekazoid

Freekazoid

Bogey Dope schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:41:
[...]

Instellingen --> CyanogenMod settings --> Sound --> Silent State

Nu heb je een profiel stil en een vibrate.
Ik had Silent State al aan staan, en heb weliswaar een silent mode (waar in ik dus wil dat hij niet trilt) maar geen aparte "vibrate only" modus.

• Azaruc
kevindelange schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:27:
Heel frustrerend,

Heb het allemaal even laten rusten en dacht, nu kijk ik er eens schoon tegenaan.
Legend een Factory Reset gegeven.
Ik opnieuw de goldcard gemaakt, alles precies volgens de stappen.
en ik loop weer tegen de c---rw---- 1 1001 2002 90, 0 Jul 19 16:19 /dev/mtd/mtd0 regel aan.

Waarom is mijn legend niet te downgraden?
Heb je dit stuk uit de op al geprobeerd?

"Mocht dit nu nog niet werken doe dan het volgende:
-Probeer de bovenstaande methode nog een keer.
-Download dit bestand
-Geef je zelf temproot met deze app.
-Als je temp root hebt typ dan het volgende in cmd: cd\ (tot je C:\ hebt) -> cd AndroidSDK/tools/ -> adb shell -> su > /data/local/flash_image misc /data/local/misc1-2.img
"

Dat werkte voor mij namelijk wel

D3 Profile

• Falqoon
dat probeer ik dus maar ik krijg dan misc not found..

ik doe zegmaar vanuit de tools map adb shell, dan su, verleen ik toegang op me telefoon, en daarna > /data/local/flash_image misc /data/local/misc1-2.img, en dan zegt hij misc not found.

doe ik iets verkeerd?

• J-P

J-P

Syntax erro....

Freekazoid schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:48:
[...]

Ik had Silent State al aan staan, en heb weliswaar een silent mode (waar in ik dus wil dat hij niet trilt) maar geen aparte "vibrate only" modus.
Wat heb je bij trillen staan? Ik: altijd

• Falqoon
Misschien iets te maken met een hboot versie?
Heeft iemand misschien de tijd om de stappen door te lopen zodat ik ook kan rooten?
heb nu echt alles geprobeerd, zo ja via msn of iets dergelijks?

mail naar kevindelange219@gmail.com

• J-P

J-P

Syntax erro....

Nog meer mensen die moeite hebben met het flashen van de circle batterij ROM over de nieuwe nightly's?

• perslucht
@kevingdelange

Lastig :/ Ik kan zelf weinig vinden met google. Heb je het al eens geprobeerd op een ander systeem? Je weet maar nooit. Probeer anders eens op een linux bak of een mac. Daar heb je de speciale usb driver niet nodig.

• Falqoon
Ja ik weet het, google heb ik ondertussen echt al platgeklikt, zonder resultaat.
heb het al is geprobeerd op een ander systeem, alleen een mac nog niet, daar heb ik geen beschikken over (jammer genoeg). Ik kan gewoon niet bevatten waarom ik het niet voor elkaar krijg. het zou niet zo moeilijk moeten zijn..

• Touchdomex
Zou het misschien werken om de AndroidSDK gewoon te installeren en daaroverheen die files te smijten? Of erin zetten. Of zou dat geen mogelijkheid zijn?

/me zit in hetzelfde schuitje en baalt ook een beetje....

Ga morgen eens verder knutselen met custom roms.... Aangezien ik nu pas weer echt tijd heb.... :/

• Falqoon
ja of iets anders... het lijkt me sterk dat mijn telefoon gewoon vern**kt is

• jacobras

jacobras

Developer

Nadat je su doet en toegang verleent op je telefoon, plaats hier dan eens binnen [ code ]-tags de exacte regel die je invoert?

• Falqoon
Deze code doe ik nadat ik SU rights (#) heb:

code:
1
/data/local/flash_image misc /data/local/misc1-2.img

maar dan gebeurt er niet veel..
chek screenshot
http://img257.imageshack.us/i/adb.png/

edit: ik ben gedowngrade!! ik heb uiteindelijk adb push flash_image /data/local/flash_image en adb push misc1-2.img /data/local/misc1-2.img gebruikt, en ze dus allebij gekopieerd naar me legend en toen de ruu uitgevoerd welke me daarna keurig downgrade naar 2.1!

Edit2:
Cyanogenmod 6.1 erop gezet, want de website van cyanogenmod lag down dus kon geen 7.0 downloaden, morgen nog maar even kijken. Klopt het dat je nu ineens geen google account meer kan instellen, en geen market meer hebt?

[Voor 88% gewijzigd door Falqoon op 21-02-2011 00:10]

• Cobesz
Dit komt omdat je nog de Gapps moet flashen, je kan deze vinden als je de ROM nogmaals download via ROM manager op je telefoon!

Succes!

• Falqoon
Hmmm dit begrijp ik niet helemaal?
ik heb nu in ieder geval cm7.0 rc2 erop staan.
nu mis ik eigenlijk alleen het "setup" dingetje wat ik eerst had, waarin ik mijn gmail account instelde, en ook mijn provider etc.

• Touchdomex
kevindelange schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:03:
Deze code doe ik nadat ik SU rights (#) heb:

code:
1
/data/local/flash_image misc /data/local/misc1-2.img

maar dan gebeurt er niet veel..
chek screenshot
[afbeelding]

edit: ik ben gedowngrade!! ik heb uiteindelijk adb push flash_image /data/local/flash_image en adb push misc1-2.img /data/local/misc1-2.img gebruikt, en ze dus allebij gekopieerd naar me legend en toen de ruu uitgevoerd welke me daarna keurig downgrade naar 2.1!

Edit2:
Cyanogenmod 6.1 erop gezet, want de website van cyanogenmod lag down dus kon geen 7.0 downloaden, morgen nog maar even kijken. Klopt het dat je nu ineens geen google account meer kan instellen, en geen market meer hebt?
Zou je misschien kunnen posten wat je precies hebt gebruikt en gedaan om het toch werkende te krijgen? Aangezien ik met hetzelfde probleem zit en misschien het een goede aanvulling kan zijn op de TS ;) Daarnaast snap ik niet precies waar je nu dingen hebt veranderd zodat ik het niet kan herproduceren :X

• perslucht
@kevindelange
de RC2 heeft nog last van de cpu bug (zie pagina terug). Ik raad je aan even de laatste nighly te flashen, samen met Google Apps en eventueel data2ext ;)
Als je dat heb gedaan zou ik het lekker zo laten totdat er een stable versie, of een RC3 uit komt ofzo. Zo doe ik het ten minste :)

• Cobesz
Er is trouwens een nieuwe reeks nightlies uitgekomen, ik zit nu onderhand weer op " build 3" :S heel vaag dat ze dit doen.

Heeft misschien met de final build te maken?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:54

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Na het uitbrengen van de eerste Release Candidate zijn de nightlies qua nummer gereset.

[Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 21-02-2011 13:26]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Falqoon
@ Touchdomex
Ik zal kijken of ik zometeen eventjes tijd heb om een soort tutorial te schrijven over het downgrade process dat ik heb gedaan. Moet nu eerst even een grafische opdracht afronden anders haal ik mn deadline niet.

@ Perslucht
Ik dacht al dat me cpu snel ging, maar dacht van dat komt vast door t spelen met de tel nu die geroot is ;p
ik zal er even een nightly op zetten, de laatste is aangeraden? cm_legend_full-3.zip ?

Ondertussen heb ik nu ook het Google App pakket, met gmail en gmail synchronisatie, maps, navigation etc.
dat werkt goed :)

• Touchdomex
kevindelange schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:44:
@ Touchdomex
Ik zal kijken of ik zometeen eventjes tijd heb om een soort tutorial te schrijven over het downgrade process dat ik heb gedaan. Moet nu eerst even een grafische opdracht afronden anders haal ik mn deadline niet.
Ben benieuwd. Aangezien ik tegen dezelfde problemen aanliep als jou. En ik ben toch al een tijdje bezig dus haast heeft het niet :+

• Falqoon
Oke, ik doe mijn best:

Stap 1
Download de nieuwste Android SDK hier (Windows). En pak hem uit op C:\AndroidSDK.

Daarna de legend downgrade tools uitpakken in de map C:\AndroidSDK\platform-tools\

Stap 2
Zorg dat je de volgende packages geïnstalleerd hebt (open SDK manager in de map C:\AndroidSDK\) :
- Android SDK Tools, revision 9
- Android SDK Platform-tools, revision 2

De rest van de packages hoef je niet te installeren, en één van de twee is standaard al geïnstalleerd.

Stap 3
Zorg dat je Legend voor de zekerheid op factory default is gezet zorg dat je goldcard er voor de volgende stap in zit. Nadat je de Legend op factory default hebt gezet moet je ook even de app op je Legend zetten die in het start topic stond om jezelf temp root acces te geven (Visionary+)

Stap 4
Connect je telefoon in de stand alleen opladen / charge only en zorg dat je USB debugging aan hebt.
(zorg ook dat je temproot hebt)

Stap 5
open cmd (start, uitvoeren, cmd).

Typ het volgende in:
code:
1
 cd C:\AndroidSDK\platform-tools\
en druk op enter, je zit nu in de platform-tools map.

Vervolgens typ je:
code:
1
 adb devices

chek of je Legend herkent word

daarna typ je
code:
1
adb push flash_image /data/local/flash_image

& druk enter, dit bestand word nu gekopieerd, vervolgens typ je de volgende code:
code:
1
adb push misc1-2.img /data/local/misc1-2.img

Als het goed is word deze nu ook gekopieerd.

Stap 6
voer de Officiële 1.31 Legend Ruu uit als administrator (bij mij stond HTC sync 2.0.33 niet aan op de achtergrond, maar wel geïnstalleerd). En doe wat het menu van je vraagt en je legend word ge downgrade.

Dit werkte voor mij, hierna ging ik verder met de root stap van de start post.
Laat me even weten of dit ook voor jullie werkt.

Nu eventjes de laatste nightly erop knallen en kijken hoe die loopt.

edit:Weet iemand nog een goed toetsenbord app voor de legend? De standaard android vind ik niet zo fijn. En zijn er nog andere MUST HAVE apps? Incl uitleg met wat ze doen etc? Misschien handig voor de begin post.

[Voor 6% gewijzigd door Falqoon op 21-02-2011 15:02]

• jacobras

jacobras

Developer

kevindelange schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:40:
Weet iemand nog een goed toetsenbord app voor de legend? De standaard android vind ik niet zo fijn. En zijn er nog andere MUST HAVE apps? Incl uitleg met wat ze doen etc? Misschien handig voor de begin post.
Lijkt me meer iets voor het algemene topic over de Legend. Ik gebruik zelf het standaardtoetsenbord, kan er prima mee werken. Kan alleen nog geen Nederlands woordenboek vinden, die zat er bij Cyanogenmod niet bij.

• Touchdomex
Het werkt! voor zover ik kan testen :/ Aangezien hij nu blijft vastzitten op Error 171 in de RUU tool.... :/ Gelukkig staan er genoeg handleidingen om dat op te lossen. Eens mee gaan experimenteren of het lukt.

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

Bogey Dope schreef op zondag 20 februari 2011 @ 19:57:
Nog meer mensen die moeite hebben met het flashen van de circle batterij ROM over de nieuwe nightly's?
Om je vraag maar niet onder te laten sneeuwen...
Die UOT kitchen is sinds die servermove zwaar bagger. Het is niet vooruit te branden. Met veel geluk lukte het me om binnen twee en een half uur het framework-res.apk bestandje te uploaden. Met als resultaat een compile error, dus nog geen zip-file.
Bij een tweede poging werd er wel een zip-file gegenereerd, maar die was weer niet te flashen in CWM (Kreeg een error 0).
Ook maar geprobeerd om de aangepaste framework-res.apk uit de zip te halen en die te pushen in recovery mode. Toen kreeg ik de batterij-mod weer wel, maar crashten alle system apps...

Mja... ik probeer het wel weer als de pagina een keer wel binnen tien minuten inlaad.

• Falqoon
Touchdomex schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:20:
[...]

Het werkt! voor zover ik kan testen :/ Aangezien hij nu blijft vastzitten op Error 171 in de RUU tool.... :/ Gelukkig staan er genoeg handleidingen om dat op te lossen. Eens mee gaan experimenteren of het lukt.
Mooi dat het werkt, alleen balen dat je op die RUU tool, misschien even hele proces opnieuw doen en rustig aan? dus niet gelijk alles openen maar alles even de tijd geven?
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee