• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-06 08:50
kevindelange schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:48:
[...]

Mooi dat het werkt, alleen balen dat je op die RUU tool, misschien even hele proces opnieuw doen en rustig aan? dus niet gelijk alles openen maar alles even de tijd geven?
Ik begin inderdaad weer helemaal opnieuw. Opnieuw alle tools installeren en deze guide volgen voor de error. Daarna dus weer alles opnieuw proberen. Heb mijn telefoon alweer gereset en Visionary+ draait weer. Nu eens de HTC tool installeren en opnieuw proberen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-06 10:57
Ben in ieder geval al blij dat mijn oplossing ook bij jou werkt!

Trouwens, als ik een andere rom op mijn telefoon zet pakt hij wel instellingen van mijn oude rom, (zoals achtergrond) en na een paar seconde staan mn oude apps die ik had er ook allemaal weer, wat ik dus allemaal niet zou willen, ik zou zegmaar een clean rom willen hebben en opnieuw beginnen met mijn apps en alles.

Is dit mogelijk?
Ik voer wel gewoon een wipe uit in de recovery op factory defaults enzo

• MisterICE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 06:10
Werkt erg fijn en snel die nieuwe CM7 (*Draait nu nightly #42 waarbij hij niet constant 100% processor power neemt). Zit nog een beetje te twijfelen tussen deze en BlaY0 B0.7 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=866849)

De mogelijkheid om met setCpu op 125 te clocken (misschien fixen ze dat later nog), maar vooral de flash player mis ik toch wel... :|

• MisterICE
Overigens, iedereen die het NL woordenboek nog mist in CM7-RC01 raad ik aan het Gingerbread keyboard van XDA af te halen, hierin zit namelijk wel de NL spelling :)

• Touchdomex
kevindelange schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:09:
Ben in ieder geval al blij dat mijn oplossing ook bij jou werkt!
Alweer een stap verder en voor zover ik kan inschatten werkt je tutorial goed! Alleen bokt mijn RUU/drivers alleen wat! Kreeg net de 140 error in RUU wat betekent dat ik of een verkeerde goldcard heb of de verkeerde RUU....

Ik maak dus sowieso een nieuwe Goldcard. Alleen hoe kom ik erachter dat ik de juiste RUU heb? :X Ik heb er eentje van Hi en voorzover ik kan zien in de TS staat die er niet tussen als aanbieder... Betekent dat ik nu de standaard rom heb die in de TS staat of toch een andere shipped rom?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Falqoon
Mijn legend komt ook bij de Hi vandaan, ik heb gewoon RUU_Legend_HTC_WWE_1.31.405.4_R_Radio_47.26.35.04_7.05.35.26L_release_123853_signed

de ene uit de TS. Niks geen problemen, heb je nogsteeds wel gewoon charge only? en uitgevoerd als administrator? Idd even je goldcard opnieuw maken.

Weet iemand nog een antwoord op dit?:
Trouwens, als ik een andere rom op mijn telefoon zet pakt hij wel instellingen van mijn oude rom, (zoals achtergrond) en na een paar seconde staan mn oude apps die ik had er ook allemaal weer, wat ik dus allemaal niet zou willen, ik zou zegmaar een clean rom willen hebben en opnieuw beginnen met mijn apps en alles.

Is dit mogelijk?
Ik voer wel gewoon een wipe uit in de recovery op factory defaults enzo

• Touchdomex
kevindelange schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:30:
Mijn legend komt ook bij de Hi vandaan, ik heb gewoon RUU_Legend_HTC_WWE_1.31.405.4_R_Radio_47.26.35.04_7.05.35.26L_release_123853_signed

de ene uit de TS. Niks geen problemen, heb je nogsteeds wel gewoon charge only? en uitgevoerd als administrator? Idd even je goldcard opnieuw maken.
Yup Yup en Yup!

Ik ga nu gewoon weer de stappen van jou volgens en hopelijk lukt het nu wel! Nieuwe goldcard gemaakt en eens puzzelen!

• Touchdomex
Touchdomex schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:37:
[...]

Yup Yup en Yup!

Ik ga nu gewoon weer de stappen van jou volgens en hopelijk lukt het nu wel! Nieuwe goldcard gemaakt en eens puzzelen!
Le FUUUUUUUUUUUUUUUUU!

Net weer alle stappen gedaan. RUU lijkt goed te gaan maar toch weer die bootloader error :/

Is er niet een makkelijke manier om achter het type bootloader of versie van de huidige rom te komen? Makkelijker dan random RUU's proberen en hopen dat het de juiste is? :X

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:16

jacobras

Developer

MisterICE schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:14:
Overigens, iedereen die het NL woordenboek nog mist in CM7-RC01 raad ik aan het Gingerbread keyboard van XDA af te halen, hierin zit namelijk wel de NL spelling :)
Heb eerst de flashable zip geprobeerd, maar kreeg een fout, hij kon 'm niet flashen. Daarna de .apk-versie geprobeerd, dan krijg ik de melding 'Kan bestand niet openen'.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-02 12:54
Mij lukt het ook niet om die keyboard te installeren, kan ook die flashable zip nergens vinden :(

• Azaruc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-03 18:41
Na al veel geprobeerd te hebben zit ik nog steeds met het probleem dat mijn Legend wordt herkend als "Qualcomm CDMA Technologies MSM" in plaats van als HTC Legend oid. Het maakt niet uit in welke modus ik hem aansluit (alleen opladen/sync/disk drive).

Als iemand een idee heeft hoe ik dit kan oplossen hoor ik het graag :)

D3 Profile

• jacobras

jacobras

Developer

Azaruc schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:31:
Het maakt niet uit in welke modus ik hem aansluit (alleen opladen/sync/disk drive).
Alleen opladen met USB-debugging aan, en niet anders ;). Al geprobeerd USB driver te verwijderen en opnieuw te installeren (desnoods met de PDAnet installer, toen pas installeerde de driver bij mij)?

[Voor 0% gewijzigd door jacobras op 21-02-2011 19:56. Reden: Typefoutje!]

• Falqoon
Touchdomex, stopt die error ook echt je downgrade van RUU of niet? Misschien hoort het erbij ofzo? want ik ben ook even weggelopen tijdens de RUU downgrade..

Ondertussen zoek ik nog steeds antwoord op de vraag of ik mn legend niet een soort harde reset kan geven..
elke keer als ik opnieuw een rom flash en daarvoor factory reset whipe doe dan zit ik binnen een paar telle van het rebooten van me nieuwe rom met al me oude apps enzo :S incl background etc etc.. echt heel vervelend, want ik wil een nieuwe schone lei maken.

• jacobras

jacobras

Developer

@kevin: dan doe je iets fout :P. Je moet 'm wipen, dan wordt het hele toestel als het goed is leeggemaakt. Factory reset is volgens mij alleen de instellingen terug naar de defaults.

• Falqoon
Ik doe gewoon volume - en aan knop, recovery, en dan recovery.bat op de computer, vervolgens ga ik naar wipe, en factory reset. Maar dat werkt blijkbaar niet..

• MisterICE
jacobras schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:56:
[...]

Heb eerst de flashable zip geprobeerd, maar kreeg een fout, hij kon 'm niet flashen. Daarna de .apk-versie geprobeerd, dan krijg ik de melding 'Kan bestand niet openen'.
Cobesz schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:23:
Mij lukt het ook niet om die keyboard te installeren, kan ook die flashable zip nergens vinden :(
Deze moet je hebben ;)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=875202

Heeft iemand al wat leuke CM-7 themes gevonden? Voor andere devices zijn ze wel al actief hiermee.

• jacobras

jacobras

Developer

MisterICE schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:39:
[...]

[...]

Deze moet je hebben ;)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=875202

Heeft iemand al wat leuke CM-7 themes gevonden? Voor andere devices zijn ze wel al actief hiermee.
Bedankt, installatie is gelukt. Heb toetsenbord geselecteerd, en Nederlands aangevinkt als invoertaal. Er stond onder "Woordenboek aanwezig", maar toch verschijnen de suggesties alleen bij Engels, en niet bij Nederlands.

Edit:
Laat maar, hij was weer teruggesprongen naar het originele Android-toetsenbord. Nu werkt het prima, bedankt :).

[Voor 10% gewijzigd door jacobras op 22-02-2011 00:34]

• Azaruc
jacobras schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:56:
[...]

Alleen opladen met USB-debugging aan, en niet anders ;). Al geprobeerd USB driver te verwijderen en opnieuw te installeren (desnoods met de PDAnet installer, toen pas installeerde de driver bij mij)?
Jep, ook al geprobeerd. Vandaag zelfs op een andere machine (W7 ipv XP), maar zelfde foutmeldingen :(

D3 Profile

• Falqoon
Was dus simpel dat google backup steeds aan stond bah, vandaar, nu gefixed.

Even een klein vraagje tussendoor, ik zit bij hi, maar hij geeft aan als carrier NL KPN.
Nu is hi wel van kpn maar er stond wel altijd HI. is het nu niet zo dat ik torenhoge rekeningen krijg?
Bij mobile providers kan ik alleen niet HI kiezen..

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:56

J-P

Syntax erro....

[Jules] schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:35:
[...]

Om je vraag maar niet onder te laten sneeuwen...
Die UOT kitchen is sinds die servermove zwaar bagger. Het is niet vooruit te branden. Met veel geluk lukte het me om binnen twee en een half uur het framework-res.apk bestandje te uploaden. Met als resultaat een compile error, dus nog geen zip-file.
Bij een tweede poging werd er wel een zip-file gegenereerd, maar die was weer niet te flashen in CWM (Kreeg een error 0).
Ook maar geprobeerd om de aangepaste framework-res.apk uit de zip te halen en die te pushen in recovery mode. Toen kreeg ik de batterij-mod weer wel, maar crashten alle system apps...

Mja... ik probeer het wel weer als de pagina een keer wel binnen tien minuten inlaad.
Thanks, ligt het dus niet aan mij.
Dan maar even wachten tot dat de site wat beter word.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-06 17:31
@kevindelange Beter dat het je gelukt is! Als toetsenbord gebruik ik SwiftKey, aanrader!
Tja, must have apps... Ik zet launcher pro er altijd onmiddellijk op, vind adw maar niks.

• Falqoon
@perslucht Launcher Pro is voor mij ook een must, dat adw moet je eerst zo goed instellen voor het een beetje werkt, dus dat doe ik ook altijd gelijk :P Ik zal zo ns kijken naar SwiftKey.

Weet jij toevallig hoe dat zit van Hi? Voorheen had ik altijd gewoon Hi in me status bar (als ik die naar beneden haalde) Maar dat is nu NL KPN en ik kan nergens Hi kiezen. Is dit goed? Of krijg ik straks een dikke rekening omdat ik de KPN service gebruik??

• Touchdomex
kevindelange schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 09:42:
@perslucht Launcher Pro is voor mij ook een must, dat adw moet je eerst zo goed instellen voor het een beetje werkt, dus dat doe ik ook altijd gelijk :P Ik zal zo ns kijken naar SwiftKey.

Weet jij toevallig hoe dat zit van Hi? Voorheen had ik altijd gewoon Hi in me status bar (als ik die naar beneden haalde) Maar dat is nu NL KPN en ik kan nergens Hi kiezen. Is dit goed? Of krijg ik straks een dikke rekening omdat ik de KPN service gebruik??
Afaik levert het geen problemen op. Vorige telefoon die ik had geroot en gemod Samsung Galaxy Spica stond dat ook afwisselend met Hi. Voor zover ik weet levert het geen problemen op. Anders kun je altijd nog met Hi bellen en vragen of het schadelijk is dat het netwerk nu van Hi in je telefoon naar KPN is gegaan :+

• Falqoon
Oh okee, nja dan zie ik het eind van de maand wel ^^.
mn legend staat er trouwens nu zo bij:

http://oi53.tinypic.com/10qympc.jpg

• Cobesz
Dat ziet er echt mega beest uit!

Wat heb je precies erop staan?

• Falqoon
Gewoon launcher pro en WP Clock, ben nu alleen even wat anders aan het maken want die WP clock is een interactieve wallpaper en vreet best een hoop geheugen want het hapert als je moet switchen van landscape naar portrait view.

maar even ontopic: ondertussen staat er al nightly full 5 te downloaden??
welke moet ik er nu op zetten... en komt er nog een goeie stable CM7?

edit: Weet iemand wat de resolutie is in pixels voor een htc legend wallpaper? ik neem aan niet de schermgrootte in resolutie want hij pakt iets breders..

[Voor 18% gewijzigd door Falqoon op 23-02-2011 10:17]

• Cobesz
Wel jammer dat je nog steeds een task killer gebruikt, dat drained ook batterij als een malle :|

• Azaruc
Cobesz schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:30:
Wel jammer dat je nog steeds een task killer gebruikt, dat drained ook batterij als een malle :|
Task killer laat je toch juist processen sluiten, zodat je batterijverbruik afneemt?

Zo niet gooi ik hem er ook meteen af :p

D3 Profile

• Falqoon
Dan heb ik iets gemist, task killer, niet meer effectief?

• J-P

J-P

Syntax erro....

kevindelange schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:16:
Dan heb ik iets gemist, task killer, niet meer effectief?
Dat is in zo'n beetje alle Android topics uitvoerig besproken. Android werkt anders dan windows en zorgt er zelf voor dat apps gesloten worden. Doe je dat zelf, dan wordt het systeem onstabiel en moeten deze apps weer worden opgestart, wat vervolgens stroom kost. Maw lopende apps kosten niet perce processorkracht of batterij, laat ze dus lekker draaien.

[Voor 4% gewijzigd door J-P op 23-02-2011 13:32]

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:40
Klopt. die apps worden ' in voorbereiding' of op 'freeze' gezet in het beschikbare werkgeheugen. Zo zorgt Android ervoor dat het werkgeheugen maximaal gebruik wordt. Of dit vol of leeg is maakt qua stroomverbruik niet uit. Het kost wel stroom om apps telkens weer volledig op te starten. Daarom is een taskkiller onzinnig en zelf negatief voor de snelheid en verbruik.

Probleem is dat we met z'n allen zo gewend aan het systeem van Microsoft dat we makkelijk daar naar handelen. Voor nieuwe systemen zal je je mindset om moeten gooien. Het -kan- ook anders :)

• Azaruc
Silvin schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:01:
Klopt. die apps worden ' in voorbereiding' of op 'freeze' gezet in het beschikbare werkgeheugen. Zo zorgt Android ervoor dat het werkgeheugen maximaal gebruik wordt. Of dit vol of leeg is maakt qua stroomverbruik niet uit. Het kost wel stroom om apps telkens weer volledig op te starten. Daarom is een taskkiller onzinnig en zelf negatief voor de snelheid en verbruik.

Probleem is dat we met z'n allen zo gewend aan het systeem van Microsoft dat we makkelijk daar naar handelen. Voor nieuwe systemen zal je je mindset om moeten gooien. Het -kan- ook anders :)
Mooi, dan gaat het vanaf nu ook anders ;)

D3 Profile

• Falqoon
en bij mij is ie er ook af :P
dank voor de mededeling :)

Nog even over CM7, welke is nu de beste? of gewoon wachten tot de stable?

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
:o
Weer iets bijgeleerd vandaag, had er zojuist taskKiller opgezet, wel, hiervoor miste ik deze niet echt en nu ik hier lees dat het ook niet echt nodig is, exit taskKiller dus.

Mij lukt het trouwens ook helemaal niet meer met die circle.glx.nl... :X Eerst moet je een halve dag wachten eer de pagina geladen is, je de stappen doorlopen hebt, vooral lekker lang wachten eer je framework-res.apk geüpload is en dan moet je de boel nog downloaden.
... en dan krijg je doodleuk 'error 0'...

Maar goed, it's free, so I can't (and shouldn't) complain :)

@kevindelange:

Resolutie van een wallpaper boeit niet. Echt niet. Alles werkt en wordt goed weergegeven, al moet je ook niet gaan overdrijven.
Wat je wel kan overkomen is dat je een wallpaper hebt gevonden met redelijk centraal een voorwerp dat je graag op je middelste scherm zou willen. Als je hierbij 'n te grote resolutie kiest, kan het zijn dat dat voorwerp nét op het volgend scherm (of gedeeltelijk) valt.

[Voor 33% gewijzigd door RangedNeedles op 23-02-2011 17:33]

• Stevanov
  • Laatst online: 24-05-2020
-

[Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:08]

• Stevanov
-

• jacobras

jacobras

Developer

Je toestel geeft aan dat de SD-kaart beschadigd is? Probeer dan even een andere, mij lukt het in één keer met de bij de Legend meegeleverde 2GB Kinston-kaart.

• Stevanov
-

[Voor 172% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:08]

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:40
Weet iemand het volgende; ik heb hier nog een goldcard liggen die ik gebruik voor m'n HTC Dream reserve telefoon. Is deze ook te gebruiken voor de Legend?

• Stevanov
-

• Hardstylerz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-01-2020
Snap er echt niks meer van!
Toch maar weer eens een factory reset gedaan. Helaas niet geholpen. Mn pc wil de telefoon niet meer herkennen. Misschien de kabel defect ?
Heb alle drivers al geinstalleerd. Laptop herkend m ook niet.

Iemand nog suggesties?

• Falqoon
Hardstylerz schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:50:
Snap er echt niks meer van!
Toch maar weer eens een factory reset gedaan. Helaas niet geholpen. Mn pc wil de telefoon niet meer herkennen. Misschien de kabel defect ?
Heb alle drivers al geinstalleerd. Laptop herkend m ook niet.

Iemand nog suggesties?
USB Debugging aanstaan??

• jacobras

jacobras

Developer

En al gekeken of er bij Apparaatbeheer een onbekend apparaat staat? Als computer de telefoon niet herkent ook even proberen met de PdaNet installer de drivers te installeren, hielp bij mij.

• Hardstylerz
USB Debugging is ingeschakeld.

En de drivers van PdaNet heb ik vorige week ook al geprobeerd op advies van Jacobras, maar dit mocht helaas ook niet baten.

Heb heel internet al afgespeurd maar kom maar niet tot een oplossing.

• jacobras

jacobras

Developer

Zie je het toestel onder Apparaatbeheer? En geeft Windows een geluidje als je 'm erin doet? Misschien inderdaad even een andere kabel proberen, als je daartoe de mogelijkheid hebt.

• Hardstylerz
Het toestel wordt herkend als unknown device in apparaatbeheer. Verder als je de telefoon aansluit op mijn laptop of desktop hoor je het wel bekende geluid dat windows het apparaat niet kan verbinden of vinden.
Het vreemde is toen ik net mijn legend had kon ik m nog wel gewoon aansluiten op mijn pc. Nu zet ik muziek op mijn legend dmv Winamp Wireless Sync. Maar omdat ik nu wil rooten moet ik de telefoon aansluiten op mijn pc vandaar.

• Cobesz
Staat htc sync geïnstalleerd? Probeer die eens (opnieuw) te downloaden of te updaten

[Voor 97% gewijzigd door Cobesz op 25-02-2011 00:26]

• Hardstylerz
Ook al geprobeerd, zelfs oudere versies geinstalleerd, maar werkt helaas ook niet. Ik probeer vandaag mn legend eens aan te sluiten op een usb andere kabel. Ik ben benieuwd.

• Falqoon
nja ik heb ook een tijdje gehad dat ik hem niet meer kon vinden op me computer maar ik weet niet meer wat ik toen gedaan heb om dat te verhelpen..

en wat als je nu is via mijn tutorial een paar pagina's terug, die android SDK download, en vervolgens de packages erop knalt welke ik heb beschreven.

vervolgens je Legend aansluiten op charge only, usb debugging aan.

dan even naar C:\AndroidSDK\platform-tools\ gaan in cmd
(dit doe je door start, uitvoeren, cmd typen, en dan de code: "cd C:\AndroidSDK\platform-tools\" te typen en enter te drukken, zonder "" quotes)

Vervolgens typ je dan adb devices, wat zegt hij dan?

• Hardstylerz
Ten eerste bedankt dat jullie me willen helpen!

Ik heb het eens uitgevoerd en krijg de volgende melding : "List of devices attached" meer staat er niet.
Oftewel de legend wordt niet gevonden helaas.

• Falqoon
Had je root acces terwijl je dit uitvoerde? (weet niet of dit uitmaakt)
Heb je anders msn oid? Misschien dat ik je dan eerder uit de brand kan helpen.
zo ja, stuur maar n email (die vind je op me profiel)

• Azaruc
Hardstylerz schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 23:34:
Het toestel wordt herkend als unknown device in apparaatbeheer. Verder als je de telefoon aansluit op mijn laptop of desktop hoor je het wel bekende geluid dat windows het apparaat niet kan verbinden of vinden.
Het vreemde is toen ik net mijn legend had kon ik m nog wel gewoon aansluiten op mijn pc. Nu zet ik muziek op mijn legend dmv Winamp Wireless Sync. Maar omdat ik nu wil rooten moet ik de telefoon aansluiten op mijn pc vandaar.
Dit klinkt precies als wat ik ook heb met m'n legend nadat er iets fout ging bij het flashen van een rom.
Wordt hij bij jou ook soms vermeld als "Qualcomm" ?

Op m'n W7 laptop komt hij in de lijst met hardware als "Unknown device". Bij het aansluiten op m'n xp pc geeft hij vaak de melding "One of the USB devices attached to this computer has malfunctioned, and Windows does not recognize it".

Heb jij datzelfde?

D3 Profile

• Falqoon
Hey guys, welke roms draaien jullie momenteel?

• jacobras

jacobras

Developer

kevindelange schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 09:21:
Hey guys, welke roms draaien jullie momenteel?
Cyanogenmod 7 nightly 7, is momenteel de nieuwste en bevalt prima :). Kwam vanaf build #3 dacht ik, nu ook mogelijk om de knoppen van het notificationbar-gebeuren (wifi aan/uit, bluetooth etc) aan te passen. Ik kan nu met één slide en een druk op de knop de flashlight inschakelen, handig.

[Voor 35% gewijzigd door jacobras op 26-02-2011 14:13]

• Falqoon
Hm ik draaide ook nog nightly #3 nu dus ook eventjes #7 geflashed, nu aan het booten.
ga ook zometeen is wat moois maken van mn legend. ik post dat straks wel met een linkje naar post je homescreen topic.

• J-P

J-P

Syntax erro....

jacobras schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:11:
[...]

Cyanogenmod 7 nightly 7, is momenteel de nieuwste en bevalt prima :). Kwam vanaf build #3 dacht ik, nu ook mogelijk om de knoppen van het notificationbar-gebeuren (wifi aan/uit, bluetooth etc) aan te passen. Ik kan nu met één slide en een druk op de knop de flashlight inschakelen, handig.
Die knoppen aanpassen kan al heel lang (ik had ze al veranderd in de build 12 van de eerste builds.

• jacobras

jacobras

Developer

Bogey Dope schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:02:
[...]

Die knoppen aanpassen kan al heel lang (ik had ze al veranderd in de build 12 van de eerste builds.
Kan best inderdaad, het viel mij alleen nu pas op.

• Azaruc
Ik heb m'n USB weer werkend gekregen!

Ben nu bezig opnieuw te rooten :)

In CM7 nightly 7 werkt alles dus goed (en 100% cpu bug is eruit?)?

Dan ga ik die proberen te flashen deze keer :)

D3 Profile

• Cobesz
De laatste versie werkt als een trein en heeft GEEN cpu bug ;)

enige wat ik merk is dat het icoontje van mn wifi niet helemaal lekker op z'n plek staat in de notification bar

[Voor 48% gewijzigd door Cobesz op 26-02-2011 16:25]

• Azaruc
Voorlopig gaat het nog even niet lukken..
Ik krijg nu weer de melding dat rootedupdate.zip "bad" is en dus niet geflashed kan worden :(

Ik zal nog even wachten of iemand op XDA daar een oplossing voor heeft en anders ga ik de stock froyo update binnenhalen en laat ik het zo

D3 Profile

• Falqoon
Heeft iemand ook last dat als je een achtergrond instelt (bv goed te merken aan gradiënts) dat de kleuren en of scherpte niet helemaal goed is? De bestanden op de computer zijn wel helemaal perfect.

Ook al geprobeerd wallpapers op de Legend resolutie te maken.

• jacobras

jacobras

Developer

Geen last van. Welke resolutie bedoel je met "de Legend resolutie"? Let erop dat de wallpaper zich verspreid over meerdere schermen.

Probeer anders even een wallpaper van Zedge.net, heb je sowieso de juiste grootte.

• Falqoon
Net even een wallpaper van zedge gedownload voor de legend, en ik gebruik de zelfde groote,

had al uitgevogeld hoe de resolutie moest zijn, legend reso is namelijk 320x480, en de grootte voor wallpapers is 640x480, omdat hij standaard door de meerdere homescreens uitbreid tot dubbele breedte.

maar het lijkt gewoon of hij de kleuren niet mooi weer kan geven ofzo..
(ook al getest op volledige helderheid).
Sterker nog, als ik een screenshot maak op mijn telefoon, en deze op de computer bekijk is hij wel goed.

zou dit een defect kunnen zijn?
ik zie echter alleen geen verschil bij zeer kleurige foto's, of erg levende/drukke foto's.
Het is echt met name op die zachte gradients van bijvoorbeeld groen naar donkerder groen.

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
kevindelange schreef op zondag 27 februari 2011 @ 00:19:
Net even een wallpaper van zedge gedownload voor de legend, en ik gebruik de zelfde groote,

had al uitgevogeld hoe de resolutie moest zijn, legend reso is namelijk 320x480, en de grootte voor wallpapers is 640x480, omdat hij standaard door de meerdere homescreens uitbreid tot dubbele breedte.

maar het lijkt gewoon of hij de kleuren niet mooi weer kan geven ofzo..
(ook al getest op volledige helderheid).
Sterker nog, als ik een screenshot maak op mijn telefoon, en deze op de computer bekijk is hij wel goed.

zou dit een defect kunnen zijn?
ik zie echter alleen geen verschil bij zeer kleurige foto's, of erg levende/drukke foto's.
Het is echt met name op die zachte gradients van bijvoorbeeld groen naar donkerder groen.
:o :o
Dit had ik ook! Ik heb wat gezocht op XDA en kwam bij dit uit:
Wallpaper Set & Save ;)
Ab-so-lu-te must! Je vindt het in de market, je installeert en opent het, kiest een map waarin je afbeeldingen staan, je kiest voor 'Set' en *tadaa*: je wallpaper wordt nu correct (lees: mooier) weergegeven.

Vooral bij donkere wallpapers zie je nu zóveel meer detail tussen de verschillende zwartwaarden. Het is alsof standaard de foto met veel minder bits wordt weergegeven waardoor er zo'n rare/vieze/verkleurde strepen op staan :)

• J-P

J-P

Syntax erro....

kevindelange schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:05:
Heeft iemand ook last dat als je een achtergrond instelt (bv goed te merken aan gradiënts) dat de kleuren en of scherpte niet helemaal goed is? De bestanden op de computer zijn wel helemaal perfect.

Ook al geprobeerd wallpapers op de Legend resolutie te maken.
Pixelshooter is me net voor maar goed:
https://market.android.com/details?id=com.android.wallpapersetandsave

Ik had m al genomineerd voor de GoT Community Android Awards

[Voor 38% gewijzigd door J-P op 27-02-2011 01:51]

• Falqoon
_/-\o_
Jullie zijn helden!
Dankjewel!

Nu ik deze tool heb ga ik vanavond eens flink aan een mooi uiterlijk beginnen voor dat ding.

[Voor 54% gewijzigd door Falqoon op 27-02-2011 09:23]

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
ik wil graag mijn HTC Legend gaan rooten om mijn telefoon wat sneller te maken en wat meer ruimte te creeren doormiddel van een deel van de sd-kaart als intern geheugen te gebruiken aangezien ik veel apps regelmatig gebruik. Ik ben wel een noob alhoewel ik denk dat ik wel de schema van rooten wel kan doorlopen.
Ik zit alleen met veel vragen en heb behoefte voor een "wat je moet weten wanneer je je telefoon gaat rooten" topic. Ik weet niet of zoiets bestaat, ik heb 'm iig niet kunnen vinden.
Kan ik bijvoorbeeld mijn telefoon weer herstellen in de orginele staat? Is er zoiets als final version voor een costum rom of ben je genoodzaakt elke dag nieuwe builds te installeren? Welke functies gaan er verloren van je telefoon als je je telefoon root? In hoeverre is overclocken gevaarlijk voor je mobiel? Dat soort vragen.

• Cobesz
Ik stel voor dit topic eens door te lezen ;)

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-06 22:49
Verdorie, nu was ik bezig met het downgraden van mijn Legend via mijn pc, zegt ie plots dat de USB-verbinding werd verbroken (wat niet zo is) en dat ik moet afsluiten. Ik volgde dit, en dan bleef mijn Legend heel de tijd op dat HTC scherm staan (zwart met HTC op). Ik reboot de telefoon, start dat ding niet meer op. Tof ..

edit: ok, opnieuw opgestart gekregen. Wel blijf ik de fout krijgen, ook eens de USB-drivers opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft niet geholpen. Bummer.

edit2: Ik heb er genoeg van, ik krijg (op windows) "Bezig met wachten op bootloader", en op second 89 stopt ie er steeds mee. Fout [171]: USB-verbindings fout.

edit3: Toen ie nogmaals die fout gaf, de telefoon gewoon verder laten doen en het programma nog eens opnieuw opgestart. Nu ging ie wel verder, maar kreeg ik de bootloader fout. Ik zou niet weten welke versie ik wel moet nemen.

edit4: heb reeds 3 verschillende geprobeerd, maar het wil maar niet werken .. No root for me dus.

[Voor 53% gewijzigd door caoim op 28-02-2011 01:54]

• Corman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-06 21:16
Android 2.3 zou verbeteringen brengen qua geluid. Is dat merkbaar? Ik vind de geluidskwaliteit op de stock Sense Froyo ROM namelijk erg mager als je met oortjes luistert: een constante ruis, en vervorming als je op laag volume muziek luistert. Ook is het bereik niet geweldig.

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-06 15:24
Ik heb een vraag over Cyanogenmod 7. Naast de verbinding bovenin komt wel eens een G of een H te staan, met twee pijltjes. Is dit een gegevensverbinding? Ik heb namelijk geen data abonnement.
Hoe kan ik dit uitzetten?

• Falqoon
Dat is inderdaad data verbinding via je mobiele provider.

Je kunt dit als het goed is uitzetten door naar menu > instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > gegevens toegang uitvinken.

En hopen dat je rekening niet al té hoog is.

• acidd91
Dat staat al uit... hoe kan hij dan alsnog verbinding maken?

• Falqoon
Hmm ik kan verder niets vinden in de instellingen.

Misschien moet je overwegen om een data abonnement te nemen, zo kun je ook optimaal gebruik maken van het toestel.

• Falqoon
Weet iemand iets over de nightly 11??
Hij sprint namenlijk van 8 naar 11 nu, moeite waard om te flashen?

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 18:28

[Jules]

Confusion in confusion

Het is Android 2.3.3 ipv 2.3.2... wel de moeite waard.
Hij start behoorlijk veel sneller op overigens.
Mocht je gebruik maken van data2ext dan moet je wel even opletten: het script in /etc/init.d/ en de link in /system/xbin/ verdwijnen met deze update. Dus je moet data2ext weer even opnieuw enablen.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• acidd91
@kevindelange, data abonnement is voor mij niet nodig, heb nagenoeg overal wifi. Maar op de fiets zojuist stond hij weer zo maar op die G. Iemand een oplossing daarvoor? Een aparte widget die alles controleert oid?

En welk keyboard gebruiken jullie? Ik vind die van CM7 niet zo fijn

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

acidd91 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:11:
Ik gebruik de HTC_IME mod van Gimpsta. Is min of meer gelijk aan de standaard HTC keyboard.

• J-P

J-P

Syntax erro....

@kevindelange, data abonnement is voor mij niet nodig, heb nagenoeg overal wifi. Maar op de fiets zojuist stond hij weer zo maar op die G. Iemand een oplossing daarvoor? Een aparte widget die alles controleert oid?

Ik denk dat je deze vragen beter in het Android Market en applicaties of HTC Legend topic kan stellen.

Maar goed, ik gebruik SwiftKey, echt een aanrader.

Anoniem: 198056

welke CM7 nightly heb je erop staan? In de recente versies 6,7,8 zat een bug dat je data verbinding automatisch enabled werd nadat wifi wegvalt. Ook al heb je de optie die hier eerder vermeld op je telefoon uitstaan. Even handmatig je data verbinding aan en uit zetten zou dit probleem verhelpen. Nog beter, in de nieuwste nightly zou het opgelost moeten zijn. Voor verdere info zie het topic op xda.

edit:
Het blijkt dat het in build 11 ook niet opgelost is. In build 5 en lager zat het probleem nog niet. Zelf ook maar terug gegaan naar 3, daar had ik nog een backup van en nu werkt 3g/wifi prima. 3g blijkt gewoon uit als dit moet.

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 198056 op 02-03-2011 21:42]

• acidd91
Oke, dan ga ik even flashen naar de nieuwste build. Zijn dan ook al mijn apps/gegevens weer weg? Of blijft alles gewoon staan met een update van 8 naar 11?

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

Zolang je niet wiped blijft alles gewoon staan.

• J-P

J-P

Syntax erro....

acidd91 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:37:
Oke, dan ga ik even flashen naar de nieuwste build. Zijn dan ook al mijn apps/gegevens weer weg? Of blijft alles gewoon staan met een update van 8 naar 11?
Als je de "Wipe data and Cache" optie niet aanvinkt blijven al je apps/instellingen etc gewoon bewaard.

• perslucht
@acidd91 probeer APNDroid eens

• Azaruc
Yes! Het is me gelukt om de laatste nightly van CM te flashen ondanks dat het rooten niet meer lukte (ging mis bij step2-windows.bat)!

Dat betekent dat ik nu ook geroot ben toch?

D3 Profile

• jacobras

jacobras

Developer

Als CM draait ben je geroot ja :p. Tenzij je CM ook kan installeren tijdens temproot, maar dat lijkt me niet.

• Azaruc
Ik bedoel eigenlijk dat ik dus geroot ben door CM te flashen. De normale stappen werkten niet namelijk.

D3 Profile

• Cobesz
OH JA! FM radio support in de laatste Nightly :D:D:D

• jacobras

jacobras

Developer

FM-radio... Dat is nou echt iets waar ik na de aanschaf van mijn Legend heel blij mee was, terwijl ik het later nooit meer gebruikt heb :P.

• Cobesz
Ik vind het wel fijn hoor :) 's ochtends lekker wakker met 3FM, die app was nou niet denderend :P

• jacobras

jacobras

Developer

Cobesz schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:01:
Ik vind het wel fijn hoor :) 's ochtends lekker wakker met 3FM, die app was nou niet denderend :P
Oh ja, reminds me! Opeens (na flashen nieuwe nightly) was het wekkergeluid veranderd van een lage toon naar een zielig hoop pieptoontje. Duurde de eerste keer behoorlijk lang voordat ik doorhad dat 't mijn wekker was :P.

Anoniem: 399142

Ik krijg dat rooten echt niet voor elkaar, zou iemand het voor mij willen doen en ook gelijk 2.3 erop knallen? Ik betaal degene zelfs als iemand het wil doen voor me.
Alvast bedankt!

• jacobras

jacobras

Developer

Anoniem: 399142 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:13:
Ik krijg dat rooten echt niet voor elkaar, zou iemand het voor mij willen doen en ook gelijk 2.3 erop knallen? Ik betaal degene zelfs als iemand het wil doen voor me.
Ik zou het zelf niet willen doen, je zal maar de telefoon van een ander slopen... Maar waar gaat het precies mis? Misschien kunnen wij je helpen :).

• Cobesz
Heren, iets minder leuk nieuws. Maar de kans zit er dik in dat ik dinsdag geen HTC Legend meer bezit.

Ik heb een HTC HD2 op de kop getikt en ga mijn Legend weg doen.

Nu is het nog niet 100% zeker dat mn legend weg gaat, maar ik wil jullie als mede HTC Legend gebruikers/tweakers wel graag al bedanken voor het afgelopen half jaar dat we elkaar hebben mogen helpen en tot oplossingen van problemen zijn gekomen. Ik ben jullie erg dankbaar hiervoor!

Onze thread was en is nog steeds geweldig en gezellig, mochten jullie nog hulp nodig hebben dan zal ik uiteraard mijn grootste best doen om te helpen maar 100% actief zal ik niet meer zijn in dit draadje.

Hulde aan de Android community en vooral aan gathering of tweakers!

Groeten,

Cas van 't Wout (Cobesz, duh :P)

• Azaruc
Dat lijkt me wel een flinke vooruitgang :)

Thanks voor al het werk in de op etc. Heeft me een hoop geholpen bij het rooten/flashen van custom roms!

D3 Profile

Anoniem: 399142

Waar het misgaat? alles XD

• Azaruc
Als je de stappen in de beginpost volgt kun je ons precies vertellen op welk punt het mis gaat. Met een opmerking zoals hierboven kunnen wij ook niets natuurlijk..

Ik heb trouwens net data2ext toegevoegd aan m'n telefoon. In plaats van 190 MB heb ik nu 473 MB aan "intern" geheugen waar apps op kunnen worden geinstalleerd :)

Een aanrader dus voor mensen bij wie hun telefoon dreigt vol te lopen;
Zie hier

[Voor 33% gewijzigd door Azaruc op 10-03-2011 13:53]

D3 Profile

• b4dch1x
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-06 21:35
Hallo mensen

Cobesz ;) Jammer dat je de legend opgeef :P
ik bedank je voor alle hulp ;)
veel plezier met je nieuwe HTC HD2 ;)

Groetjes
B4dch1x _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Who the f&#k is General Failure and why is he reading my harddisk?

• perslucht
@ Cobesz
Jeetje, met wie moet ik nou de op bijhouden?:O
Veel plezier met je HD2, een maat van mij heeft er ook Android op geflashed. Werkt goed :D

• Cobesz
Thx guys, feels good
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee