Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04 11:43
Mede-auteur:
  • majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:57

majoh

HTC Legend
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2v19mh3.jpg
Introductie
Overview
The sleek unibody design with a brilliant AMOLED display and a brushed metallic finish, feels great in your hand and stirs admiration from those around. Along with powerful social networking, group communication, and unmatched level of personalization, the HTC Legend is set to impress you.

Make It Mine
The HTC Legend raises personalization to a whole new altitude. An expanded selection of widgets brings more live content to the surface, for your instant enjoyment. There is even an online widget library, so no matter what your personality, there is content to help you get more out of your phone. Make it Mine
Stay Close Stay Close
The HTC Legend builds on the tradition of designing our phones to focus more on WHO we communicate with, rather than the tools used, like email, SMS or calls.

The HTC Legend excels at helping you stay in touch with the different circles of friends or colleagues in your life. The new People widget lets you bring any group you create on your phone right to the surface for easy access to calling, messaging, emailing them or simply checking up on their social networking updates.
The HTC Legend also simplifies the way you tend to all your social networks. With Friend Stream, the various interaction with your friends across multiple social networks, like Facebook®, Twitter™, and Flickr™ are brought into a single easy to follow stream of updates, photo posts, and shared links. Friend Stream also lets you shout out your thoughts or feelings with all your online friends with a single update that gets broadcast to both Facebook and Twitter.

Discover the Unexpected
The HTC Legend is loaded with hidden little design touches that are sure to delight you. Like the ringer that knows when it has been heard. The ringer volume politely lowers when the G-sensor on your phone detects that the phone has been picked up, and it completely silences when you flip the phone
upside down.

Discover the Unexpected
Now you can use a cool phone while keeping your work email and other information safe. The HTC Legend has enhanced support for Exchange security features such as password protection and remote data wipe. You can easily access your company’s global address book to contact someone whose details aren’t on your phone, and you can also set your Out of Office status right from your phone.

Browsing on the HTC Legend is a high fidelity experience. Adobe® Flash® support brings to life the vast video and gaming content of the Internet. Pinch to zoom controls make it extremely easy to zip around pages and take a closer look at text or images. Also, with just a tap and hold you can select text on a page and look it up in Wikipedia or have it converted into another language via Google’s translation tools.
bron
Specificaties

ProcessorQualcomm MSM 7727 @ 600MHz
BesturingssysteemAndroid 2.1 (Eclair) met HTC Sense
Geheugen512MB ROM / 384MB RAM
GeheugenuitbreidingMicroSD t/m 32GB
Gewicht126 gram
Afmetingen112mm x 56,3mm x 11,5mm
Screen3,2 inch 320 X 480 HVGA AMOLED
BatterijLithium-ion, 1300 mAh
BatterijduurGesprek: 440/490 minuten voor WCDMA/GSM, Standby: 560/440 uur voor WCDMA/GSM
NetwerkHSPA/WCDMA: 900/2100 MHz / GSM: 850/900/1800/1900 MHz
TrackballOptical Trackball
GPSInterne GPS-antenne
SensorenNabijheidssensor, lichtsensor, G-sensor en digitaal kompas
BluetoothBluetooth 2.1 met FTP/OPP voor bestandsverkeer, A2DP voor draadloos stereo muziekluisteren
WifiIEEE 802.11 b/g
ConnectorStandaard micro-USB (5 pins USB 2.0)
Camera5 megapixel, Auto focus, flash, Geotagging
Ondersteunde audioformaten.aac, .amr, .ogg, .m4a, .mid, .mp3, .wav, .wma
Ondersteunde videoformaten.3gp, .3g2, .mp4, .wmv
HTC WidgetsBookmarks, Calendar, Clock, Footprints, Friend Stream, Mail, Messages, Music, News, People, Photo Album, Photo Frame, Search, Settings, Stocks, Twitter, Weather
Social NetworkingFacebook™ integration, Friend Stream, Photo sharing on Facebook, Flickr, and Twitter, Video sharing on YouTube™, HTC Peep for twittering
TetheringInternet delen met USB

Foto's
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/j0v9y8.jpg Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/zjwj0l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/24o23k3.jpg Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/20a9d9l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2zf4ozq.jpg Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/333fko2.jpg
Video's

Hands-on

Hands-on

Unboxing

Uitgebreide functionaliteit demo

Reviews
Tweakers.net
Pluspunten:
+ Mooi en stevig design
+ Snelle interface
+ Kleuren komen beter uit op amoled-scherm

Minpunten:
- Scherm had groter gemogen
- Processor veroudert snel
- Behuizing warmt snel op en koelt snel af
Allaboutphones.nl
Pluspunten
* Goede look and feel
* Sense UI is handig, mooi en uitgebreid
* Software is mooi aangepast
* Geweldige integratie social-networking
* Browsen gaat erg soepel
* Prima geprijsd

Minpunten
* Muziekkwaliteit en volumeregeling vallen tegen
* Beperkte video-ondersteuning
* Geen Hyves-integratie
Slashgear
Held up to the mid-range devices it’s being positioned against, the Legend feels a step up in build quality and design; enough, even, that we could well see it tempting some of the geeks who might automatically have plumped for the Desire or Nexus One. The Android landscape may have changed significantly in the months between now and the Hero’s launch, but with the Legend HTC have shown they still have what it takes to stand apart.
Gizmodo
+ Superb hardware quality
+ HTC Sense is better than ever
+ Addition of camera flash
+ Super-fast and responsive
- FriendStream could be faster
- Camera flash isn't perfect
Techradar
We had a really, really long think about the mark to give this phone, as it's so good in so many ways that we felt it deserved five stars.

But to give it that would mean recommending it over the iPhone - and while we believe it to be a better phone, it doesn't have the weight of the App Store behind it - and that's going to put a lot of people off.

If you're someone that doesn't really care massively about apps or gets irritated by a day-long battery life, we couldn't recommend this phone more.

And as a standalone device, we get a really strong feeling this is going to be our phone of the year - and if not, 2010 is going to be a really, really good year for smartphones.

The HTC Legend is not quite the phone to persuade the masses Android is finally an adequate iPhone replacement - but it's awfully, awfully close.
Prijs
Documentatie

- Officieel Nederlandse Quick Start Guide (pdf, 1,7 MB)
- Officieel Nederlandse User Manual (pdf, 5,8 MB)

Updates

HTC Support Page
22-04-2010: FOTA* update 1.31.405.4 -> Fix voor camera probleem Market/Apps.
02-06-2010: FOTA* update 1.31.405.5 -> HTC application update
27-07-2010: FOTA* update 2.05.405.2 -> Enhance data connection stability, Fix loss of ringtone
09-12-2010: FOTA* update 3.15.405.3 -> Froyo

* FOTA = Firmware Over The Air
Verwante topics

Discussie over abonnementen:[ABO] HTC Legend levertijden en abonnementen topic
Problemen met market:HTC Legend: sommige apps in Market niet te vinden

Overig
Dit topic is gestart door Xmoo, en de TS is gemaakt door majoh. Mocht je opmerkingen of toevoegingen hebben, graag een DM.

TS changelog:
- 09-02-2010: Eerste aankondiging Legend
- 27-02-2010: Eerste opzet nieuwe TS
- 06-03-2010: Eerste unboxing video toegevoegd
- 07-03-2010: Uitgebreide functionaliteit demo toegevoegd
- 08-03-2010: Twee reviews toegevoegd
- 12-03-2010: Review Tweakers toegevoegd
- 16-03-2010: Handleidingen toegevoegd
- 22-03-2010: Review Allaboutphones toegevoegd
- 25-03-2010: Verwante topics toegevoegd
- 22-04-2010: FOTA update toegevoegd
- 27-07-2010: FOTA update toegevoegd
- 09-12-2010: FOTA update toegevoegd

[ Voor 140% gewijzigd door majoh op 09-12-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:45
vraag mij af in welk opzicht deze legends een meerwaarde zal bieden dan de hero...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
pina schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:38:
vraag mij af in welk opzicht deze legends een meerwaarde zal bieden dan de hero...
Snelheid, looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344187

Maar waarom nou 3,2 inch, is toch niet meer van deze tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Anoniem: 344187 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:59:
[...]

Juist daarom ben ik geintresseerd... ik hoef niet zo'n lomp grote telefoon.

Hoop dat ie snel komt, specs zijn goed, en mijn abonnement loopt snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-05 13:10
ik vond de hero al niet zo heel erg mooi, maar deze vind ik wel erg lelijk.
snelheid wel inderdaad, en het AMOLED scherm kan voor mensen ook meerwaarde hebben natuurlijk.
Ik vraag me af waar HTC dit toestel in de markt wil gaan zetten, onder/boven de hero/magic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Anoniem: 344187 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:59:
[...]

Zowiezo door de resolutie, en zoals hier al vertelt.
Niet iedereen wilt zo'n groot telefoon.

Ik vind persoonlijk 3.2 voldoende. Maar 4.3 is beter :P

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-04 10:09
Ik kijk al enige tijd uit naar dit toestel.
Vooral het formaat vind ik een plus, zoals majoh al zegt, grotere schermen worden zo groot in de broekzak.

Daarnaast vind ik de alu body (uit 1 stuk) wel erg aantrekkelijk, lekker strak en degelijk.
Het is duidelijk geen high end toestel, ik gok meer op een mid range met alles erop en eraan (gps, diverse sensoren, redelijke camera met flits enzovoorts) precies wat ik wil.
Ow en niet te vergeten het digitale compas, das 1 van de dingen die op mijn nieuwe smartfone MOET zitten ;)

Mijn abbo loopt begin mei af, ik hoop dat ik de legend dan kan (pre)bestellen bij een nieuw abbo :D

[ Voor 9% gewijzigd door atacama op 11-02-2010 10:04 ]

-= Its dry in the dessert =- So what??

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
Op de site kpn is de telefoon al te reserveren

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img641/4357/7777b890feb65b452aafb82.th.jpg

snapt niet waarom er nog geen nieuwsbericht over de HTC legend is geweest?!

[ Voor 28% gewijzigd door SquareOne op 11-02-2010 13:51 ]

• atacama
Oeh, dat zijn goede berichten bij KPN... Ik hoop dat hij 'vrij' verkrijgbaar gaat zijn, maar als alleen KPN hem gaat leveren kan ik daar ook mee leven denk ik.

Dat hij nog niet in het nieuws is geweest komt denk ik omdat hij niet echt revolutionair is in vergelijking met de berichten die op dit moment voorbij komen over android. HTC lijkt dit model ook redelijk stil te houden, misschien om andere top telefoons meer ruimte te geven?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Brm-G schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:42:
Op de site kpn is de telefoon al te reserveren

[afbeelding]

snapt niet waarom er nog geen nieuwsbericht over de HTC legend is geweest?!
Er is een tijd terug al een nieuwsbericht geweest over de Legend, toen deze ontdekt werd in de roadmap van HTC. Toen was er al het een en ander bekend, en vooralsnog is er weinig meer bekend, behalve een leuk plaatje :)

• SquareOne
Er is idd over de specs niet veel nieuws, echter wel een aantal nieuwe plaatjes. Achja volgende week zal hij wel definitief geintroduceerd worden.

ikzelf heb ook meer interesse in de nieuwe high-end android phones, wordt tijd dat die geïntroduceerd worden.

Ik denk niet dat dit een telefoon is die alleen door KPN verkocht gaat worden aangezien dit toch de opvolger van de Hero moet worden (die door een heleboel providers aangeboden wordt).

[ Voor 19% gewijzigd door SquareOne op 11-02-2010 14:21 ]

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-03 19:35

Fitz

Vincent! We happy?

Dat van KPN lijkt mij eerder een foutje aangezien de Legend pas 14 of 15 feb aangekondigd gaat worden. Ze zullen het er binnenkort wel afhalen op verzoek van HTC :P

• RoD
  • Niet online

RoD

Brm-G schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:19:
Er is idd over de specs niet veel nieuws, echter wel een aantal nieuwe plaatjes. Achja volgende week zal hij wel definitief geintroduceerd worden.

ikzelf heb ook meer interesse in de nieuwe high-end android phones, wordt tijd dat die geïntroduceerd worden.

Ik denk niet dat dit een telefoon is die alleen door KPN verkocht gaat worden aangezien dit toch de opvolger van de Hero moet worden (die door een heleboel providers aangeboden wordt).
Excuses, ik las alleen de laatste zin 8)7 Wat ik hierboven zei is onzin.

Edit: inmiddels een nieuwspost van gebakken: nieuws: KPN zet HTC Legend op website. Goed gevonden! d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 11-02-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

Fitz schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:40:
Dat van KPN lijkt mij eerder een foutje aangezien de Legend pas 14 of 15 feb aangekondigd gaat worden. Ze zullen het er binnenkort wel afhalen op verzoek van HTC :P
En nu is ie al weg :P
http://www.kpn.com/web/sh...c_5=mobiel:aanbieding:nin

We weten nu iig dat ie snel naar Nederland zal komen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
Hehe, toch grappig dat die grote bedrijven dit soort fouten maken.
Maar inderdaad, in maart zou hij verkrijgbaar worden, ik neem toch aan dat ze dat niet uit hun duim zuigen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-04 23:02

Vmu

Rotatate

Ik heb nu bijna 2 maanden een Milestone en denk er sterk aan deze te vervangen door een andere android telefoon. De redenen: Ik vind de aanraakknoppen onder het scherm erg vervelend, en het qwerty toetsenbord is voor mij niet goed genoeg om 'm te houden.
Daarom ben ik erg benieuwd naar wat de Legend gaat kosten, de specs zijn goed en ik hoef net als sommigen hier niet zo een groot scherm zolang ik maar al die mooie 2.0 android apps kan draaien.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan ga je er een onwijs grote stap op achter qua resolutie... dat zou ik persoonlijk wel erg zonde vinden!!
Vind de specs van de Legend nou niet bepaald vergelijkbaar, eerder met de HTC Hero, iets sneller, ander OS.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu

Vmu

Rotatate

hmm, even kijken en vergelijken met wat ik ken:
breedte x hoogte
Milestone: 480x854
Legend: 320x480
Ipod touch: 320x480
Nokia E66: 240x320

Inderdaad wat minder. Beter dan de Nokia die ik voor de Milestone had, zelfde als de iPod touch die nu door mijn vriendin gekaapt is en die vind ik meer dan uitstekend.
Ik denk dat ik er wel mee kan leven, ik wil 'm wel eens zien. Hij is waarschijnlijk ook een stuk handzamer.
Iemand een Milestone kopen? ;)

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Ik heb nieuwe foto's. Je kunt ze op Androidworld.nl zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 18:54

Apoca

Array Technology Industry

Xmoo schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 21:25:
En hoezo doe je ze niet ff crossposten :?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Wat is dat? Ik heb ze geupload, en er komt een verslag vanuit Androidworld.nl

http://twitter.com/Xmoo

Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
Xmoo schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 21:25:
Ik gok dat xmoo op http://www.androidworld.n...t-for-it-dary-htc-legend/ doelt

Dat zijn niet echt nieuwe fotos, deze zwerven al ruim een week over het internet ;) Er word op die pagina ook een aparte vergelijking gemaakt tussen de tattoo en de legend trouwens. De legend is geen high-end toestel, maar zeker ook geen budget... Zoals het er nu uitziet is het meer een gemiddeld maar compleet toestel, eigelijk net als de hero op dit moment in de markt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
atacama schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 21:53:
[...]

Ik gok dat xmoo op http://www.androidworld.n...t-for-it-dary-htc-legend/ doelt

Dat zijn niet echt nieuwe fotos, deze zwerven al ruim een week over het internet ;) Er word op die pagina ook een aparte vergelijking gemaakt tussen de tattoo en de legend trouwens. De legend is geen high-end toestel, maar zeker ook geen budget... Zoals het er nu uitziet is het meer een gemiddeld maar compleet toestel, eigelijk net als de hero op dit moment in de markt staat.
Chef, kijk eens op mijn Twitter.
Op Androidworld.nl komt een nieuwe Artiekel met mijn nieuwe foto's (dat bedoelde ik)
Als jij mijn foto's, die ik op Twitter geplaats heb, al een week online gezien hebt.... ben jij BAAS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
Xmoo schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 23:46:
[...]Chef, kijk eens op mijn Twitter.
Op Androidworld.nl komt een nieuwe Artiekel met mijn nieuwe foto's (dat bedoelde ik)
Als jij mijn foto's, die ik op Twitter geplaats heb, al een week online gezien hebt.... ben jij BAAS :)
ah kijk, je bedoelde op twitter :) ik keek indeed op de genoemde site waar ze op dat moment nog niet stonden.
Je was me net voor met de twitterlink toen ik al aan het reageren was.

De fotos vallen me niet tegen, en het formaat ook niet trouwens. is hij net zo dik als die hd2? (of in iedergeval die hele grote, voor ik me in zijn naam vergis)

[ Voor 17% gewijzigd door atacama op 13-02-2010 08:35 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
atacama schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 08:31:
[...]

ah kijk, je bedoelde op twitter :) ik keek indeed op de genoemde site waar ze op dat moment nog niet stonden.
Je was me net voor met de twitterlink toen ik al aan het reageren was.

De fotos vallen me niet tegen, en het formaat ook niet trouwens. is hij net zo dik als die hd2? (of in iedergeval die hele grote, voor ik me in zijn naam vergis)
Hij is dikker als de HD2, HD2 is echt dun!

http://www.androidworld.n...egend-in-het-wild-gespot/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-04 14:24
CLB schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:07:
Dan ga je er een onwijs grote stap op achter qua resolutie... dat zou ik persoonlijk wel erg zonde vinden!!
Vind de specs van de Legend nou niet bepaald vergelijkbaar, eerder met de HTC Hero, iets sneller, ander OS.
Hey CLB, u ook hier ? :) Ja ook ik heb de legend in het vizier...mooi toestel vooral vanwege aluminium uit 1 blok vervaardigd (macbook pro!), en natuurlijk Android en het AMOLED scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Laatst online: 24-06-2024
http://www.2call.nl/telefoon/10800/htc-legend

Blijkbaar is de 449 euro van HTC de adviesprijs, want hij staat al voor 393 euro op 2call

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Achja waar ben ik niet :+ Momenteel alleen nog niet in het 'Desire' topic >:)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Wat video's:

Erg mooi toestel om te zien. Wat voor mij wel opvalt is de ruimte tussen t scherm en de toetsen, lijkt erop dat de telefoon wat kleiner gekund had...

Maar ja, als je de Desire ernaast zet is het toch best een moeilijke keuze,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Op het eerste gezicht dacht ik, wow die Desire is 100x mooier, maar als ik die video's zo zie, dan ga ik de Legend eigenlijk mooier vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

Op de site van Hi is de Legend nu te pre-orderen. Daar is de telefoon zonder abo slechts 379 euro.

Site van Hi
Misschien een keer tijd voor een levertijd topic?

Edit: Oja, is leverbaar vanaf 22 maart

[ Voor 8% gewijzigd door Fitz op 17-02-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-05 14:52
Ik zie al dat de prijs ver onder die van HTC ligt, mooi. Kijken wat de prijs van de Desire doet, want ik zit nu sterk te twijfelen tussen de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu

Vmu

Rotatate

Ok nu weet ik het zeker, ik ga mijn Milestone op marktplaats zetten. De Legend is mooi, unibody en heeft echte knoppen die klik doen ipv die touch zooi. Prachtige vlotte interface ook in dat filmpje.

Iemand iets bekend over batterijduur?

[ Voor 9% gewijzigd door Vmu op 17-02-2010 11:23 ]

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:48
Kan de trackball van de Legend ook waarschuwen als je een gemiste oproep/nieuwe SMS/wat-voor-event-dan-ook hebt?

(en eigenlijk zelfde vraag over de Desire, maar ik ga er een beetje vanuit dat die op dit punt hetzelfde is)
Vmu schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:22:

Iemand iets bekend over batterijduur?
Volgens de site van Hi heeft de Legend een standby-tijd van 440 uur.

[ Voor 38% gewijzigd door migchiell op 17-02-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Moet zeggen dat de Legend wel heel goedkoop is. Vergeleken met de prijs van de hero enkele weken terug is dit een zeer aangename verandering.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:48
.

[ Voor 99% gewijzigd door migchiell op 17-02-2010 11:45 . Reden: nvm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Laatst online: 02-05 13:35
Ik moet zeggen dat ik naar aanleiding van de berichten mbt Hi ook even gekeken heb en dat ziet er goed uit. Als ik met een jaar verleng, heb ik hem voor €80.

Mijn huidige TD2 kan ik verkopen voor €150, dus dat wordt een mooie deal denk ik zo! :)

Edit: even een kort vraagje?
Hoe zit het met de (MS Exchange) Direct-Push mail support voor Android?

[ Voor 17% gewijzigd door Pedr0 op 17-02-2010 16:19 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Heb T-Mobile gevraagd of en wanneer ze de Legend gaan verkopen, ben benieuwd of ik een bruikbaar antwoord krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223266

Voor degenen die twijfelen tussen de desire en de legend...
Voor de prijs hoef je het niet te doen: 449,- voor de desire in bruin én zilver! 429,- voor de legend
Bij de pdashop.nl

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 223266 op 17-02-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Anoniem: 223266 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:44:
Voor de prijs hoef je het niet te doen: 449,- voor de desire in bruin én zilver! 429,- voor de legend
Bij de pdashop.nl
De prijs van de Legend gaat nergens over, voor 20 euro meer gaat toch iedereen voor de Desire. Lijkt me dat ze de prijs nog gaan aanpassen.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Anoniem: 223266 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:44:
Bij de pdashop.nl
Enh zoals hierboven al staat, op de Hi site stond die voor 380,- net wat groter verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Voor prijzen en abonnementen graag even een ABO-topic in Telecomproviders openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Sh4wn schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:07:
[...]
Enh zoals hierboven al staat, op de Hi site stond die voor 380,- net wat groter verschil.
I know, daarom zeg ik toch ook dat ze de prijs moeten gaan aanpassen. En daarmee bedoelde ik dus ook de PDAshop.nl ;) Maar goed, moet zeggen dat de prijs er goed uit ziet.

[ Voor 7% gewijzigd door Apoca op 17-02-2010 22:37 ]

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
419€ voor de desire, vs 380€ voor de legend.
sorry RoD

Echter, ik denk dat je niet gelijk naar de prijzen moet kijken om deze toestellen te vergelijken. De Desire is een prachtig toestel, waarvan de productie-/ontwerpkosten gedeeld zijn met die van de nexus one. De Legend daarin tegen is volledig ontworpen door HTC zelf. Daarnaast heeft de Legend een zeer bijzondere constructie, namelijk een uni body design. Vergelijkbaar met de mbp serie van Apple. De Legend is m.i. ook een design telefoon ipv een supertelefoon.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nieuwsgierig ben wat Apple nu gaat doen met hun iPhone. Ik had de verwachting dat iPhone ook een uni body zou worden. Misschien kunnen we hier een patenten strijd tegemoet zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Ganymedus op 18-02-2010 00:12 ]

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

• jvbijleveld
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-05 22:40
Had in eerste instantie een Nokia E72 hoog op het lijstje staan, maar daar ga ik toch maar van terug komen.
Erg chic toestel, en de allu behuizing is wat mij betreft een groot pluspunt.

Ben erg benieuwd naar de reviews straks, want zoals zovelen hier twijfel ik wel tussen de Legend en de Desire.
Qua prijs hoeft het geen discussie te zijn, maar unibody vs 3.7 inch is toch wel een lastige....

...

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 12:10

_Christiaan_

Master of SOG

Interessante telefoon. Ik heb nu een Hero (sinds eind december 2009), maar ik zit al over de Legend na te denken. Voor mij is de Legend interessanter dan de Desire vanwege het formaat. Op chipset, behuizing en resolutie na lijken de 2 identiek voor de rest identiek?

Proximity sensor is ook wel handig, ik de ander vaak per ongeluk weg omdat ik met mn hoofd tegen het scherm aan zit. LED flits miste ik ook tot nu toe.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-05 09:10
_Christiaan_ schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 20:18:
Interessante telefoon. Ik heb nu een Hero (sinds eind december 2009), maar ik zit al over de Legend na te denken. Voor mij is de Legend interessanter dan de Desire vanwege het formaat. Op chipset, behuizing en resolutie na lijken de 2 identiek voor de rest identiek?

Proximity sensor is ook wel handig, ik de ander vaak per ongeluk weg omdat ik met mn hoofd tegen het scherm aan zit. LED flits miste ik ook tot nu toe.
2x identiek? ;) Ben je je Hero nu al zo zat dat je er nu al vanaf zou willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu

Vmu

Rotatate

Wombat13 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:54:
[...]

2x identiek? ;) Ben je je Hero nu al zo zat dat je er nu al vanaf zou willen?
Sterker nog, ik ga mijn bijna nieuwe Milestone ervoor wegdoen 8)

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:06
_Christiaan_ schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 20:18:
Op chipset, behuizing en resolutie na lijken de 2 identiek voor de rest identiek?
Daar noem je ook even wat verschillen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nogmaals, dat soort dingen mogen in ABO-topics in Telecomproviders. Zie RoD in "HTC Legend".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Zolang er geen fatsoenlijke topic is, kunnen we weinig anders.

Edit: eentje aangemaakt, is er ene fritz die me net 2 minuten voor was :(

[ Voor 38% gewijzigd door Relief2009 op 19-02-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahaha you made my day! Dan maak je er zelf toch eentje aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 23:33

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Ben benieuwd hoe deze zich tot de Milestone verhoudt! Vooral Desire trekt erg mijn aandacht! :P Maar moet eerst mijn Milestone nog oppikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274892

Wat ik me alleen afvraag is hoe het met het bereik van het toestel zal zitten? Een alu unibody zal het signaal toch geen goed doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 274892 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 12:20:
Wat ik me alleen afvraag is hoe het met het bereik van het toestel zal zitten? Een alu unibody zal het signaal toch geen goed doen?
Antenne zit aan de onderkant in een niet-aluminium gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Heb even rondgezocht, maar kan nou niet echt vinden wat qua software het verschil wordt tussen de Legend en de Desire. Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste, daarom in dit topic.

Ik weet dat de Legend een wat oudere processor in zich heeft, betekend dit ook dat sommige dingen van Android 2.1 niet mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:18

d0s

sssst

majoh schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:00:
Heb even rondgezocht, maar kan nou niet echt vinden wat qua software het verschil wordt tussen de Legend en de Desire. Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste, daarom in dit topic.

Ik weet dat de Legend een wat oudere processor in zich heeft, betekend dit ook dat sommige dingen van Android 2.1 niet mogelijk zijn?
Volgens mij is de software identiek.. dus android 2.1 met sense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 18:33

n00bs

Het is weer Zomer!

Heeft iemand benchmarks kunnen vinden van de prestatie van de CPU in de Legend tov die in de Desire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
majoh schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:00:

Even zelf verder gezocht, zie iig dat volgens Tweakers Flash niet beschikbaar is, echter volgens HTC zelf wel... Dus beetje tegenstrijdig.

Ook gelezen dat Live wallpapers misschien afvallen, maar kan daar ook geen bevestigende bron voor vinden. Voor de rest lijkt het nogal identiek worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klont_44
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-02 14:24
majoh schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:47:
[...]

Even zelf verder gezocht, zie iig dat volgens Tweakers Flash niet beschikbaar is, echter volgens HTC zelf wel... Dus beetje tegenstrijdig.

Ook gelezen dat Live wallpapers misschien afvallen, maar kan daar ook geen bevestigende bron voor vinden. Voor de rest lijkt het nogal identiek worden.
Iemand die hier meer over weet? Ik zou het namelijk erg jammer vinden als Flash niet ondersteund word! (ik wil nou wel eens een mobiel die ECHT op het internet kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

[...]

Dat gaat toch enkel om versie 10.1 door een beperktere instructieset van de processor in de legend?
Dat betekent toch dat oudere flash versies wel zouden moeten werken ;) (tot het punt dat sites verplichten om 10.1 of hoger te hebben en het niet meer werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-05 22:31
Ik blijf het verdomd jammer vinden dat de HTC Legend geen Snapdragon 1Ghz processor heeft :( Dat zou de keuze veel gemakkelijker maken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
n00bs schreef op maandag 22 februari 2010 @ 23:31:
[...]

Dat gaat toch enkel om versie 10.1 door een beperktere instructieset van de processor in de legend?
Dat betekent toch dat oudere flash versies wel zouden moeten werken ;) (tot het punt dat sites verplichten om 10.1 of hoger te hebben en het niet meer werkt).
Versie 10.1 is nu juist de eerste volledige mobiele versie. Eerdere versies waren nog niet voor mobiel beschikbaar.

Tweakers:
Flash Player 10.1, de eerste volledige versie van de Flash-player die mobiele apparaten ondersteunt en momenteel in bèta verkeert.
En als je HTC leest, dan moet het gaan om een volledige Flash:
Adobe® Flash® support brings to life the vast video and gaming content of the Internet
----
caoim schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 08:50:
Ik blijf het verdomd jammer vinden dat de HTC Legend geen Snapdragon 1Ghz processor heeft :( Dat zou de keuze veel gemakkelijker maken !
QFT. Precies mijn gedachte, eigenlijk wil ik niet zo'n grote telefoon als de Desire echter liever wel een telefoon die een tijdje mee kan komen, de chipset die in de Legend zit lijkt nu al een beetje verouderd...

[ Voor 22% gewijzigd door majoh op 23-02-2010 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
majoh schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 09:20:

QFT. Precies mijn gedachte, eigenlijk wil ik niet zo'n grote telefoon als de Desire echter liever wel een telefoon die een tijdje mee kan komen, de chipset die in de Legend zit lijkt nu al een beetje verouderd...
Helemaal mee eens, vind deze telefoon door de uni-body velen malen mooier als de desire...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik wil de Desire niet omdat ik deze te breed vind. Ik vind eigenlijk de Legend net iets te zwaar, maar daar kan ik wel mee leven vanwege zijn formaat en uiterlijk :)
Het is idd of die CPU sterk genoeg is. Die clockrate zal mij eigenlijk aan mijn reet roesten, gaat mij meer of de instructieset e.d. wel alles straks aan kan.

Aan de andere kant, hoe lang moet die telefoon meegaan? bij mij 2 jaar, dan vind ik het wel weer best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

n00bs schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:47:
Ik wil de Desire niet omdat ik deze te breed vind. Ik vind eigenlijk de Legend net iets te zwaar, maar daar kan ik wel mee leven vanwege zijn formaat en uiterlijk :)
Het is idd of die CPU sterk genoeg is. Die clockrate zal mij eigenlijk aan mijn reet roesten, gaat mij meer of de instructieset e.d. wel alles straks aan kan.

Aan de andere kant, hoe lang moet die telefoon meegaan? bij mij 2 jaar, dan vind ik het wel weer best.
Zou je het verschil van 4 millimeter echt merken?

HxBxD
Legend:112 x 56 x 12 mm

Desire:119 x 60 x 12 mm
Afbeeldingslocatie: http://img713.imageshack.us/img713/372/size.png

[ Voor 4% gewijzigd door Fitz op 23-02-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dat niet alleen:
Afmetingen 112 x 56 x 12 mm 119 x 60 x 12 mm
Gewicht 126 gram 135 gram

Scheelt op alle fronten :p
Ik vind het formaat legend echt net gaan, kan net aan nog in je broekzak. Liever heb ik sowieso geen telefoon meer dna 100 gram...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
n00bs schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:58:
Dat niet alleen:
Afmetingen 112 x 56 x 12 mm 119 x 60 x 12 mm
Gewicht 126 gram 135 gram

Scheelt op alle fronten :p
Ik vind het formaat legend echt net gaan, kan net aan nog in je broekzak. Liever heb ik sowieso geen telefoon meer dna 100 gram...
Kan ik mij volledig in vinden. Ook ik vind 135gr behoorlijk aan de zware kant en de afmetingen maken het apparaat gewoon fors. Maar goed, je zult de keuze voor formaat moeten afwegen tegen grootte van het scherm. Ikzelf neig naar de Legend, maar zoals veel anderen baal ik dat hier niet de 1GHZ snapdragon in zit, en de resolutie van de Legend is een stuk minder dan van de Desire...ook al is dat scherm wel groter. Prestaties van de Legend zijn uiteindelijk voor mij doorslaggevend. Ik ben een Diamond 2 gewend met custom Sense 2.5 rom's...deze rom's komen van de HD2 en liepen gewoonweg niet lekker vlot op de D2. Dit zal op zowel de Legend als de Desire totaal geen probleem zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik vermoed dat die Legend wel lekker zal lopen. Zag wat benches tussen de Hero en de Nexus One en een 3D test ontliep elkaar nauwelijks en website rendering was wel duidelijk sneller op de nexus maar niet onoverkomelijk traag op de hero. De legend is weer 20% of sneller dan die hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Op letsgodigital is vandaag een review van de Legend geplaatst, maar deze is wat mij betreft al een beetje achterhaald?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Brm-G schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 19:50:
Op letsgodigital is vandaag een review van de Legend geplaatst, maar deze is wat mij betreft al een beetje achterhaald?!
?
Die is van vandaag
De resolutie van de display is verhoogd en biedt nu 384.000 pixels (800x480), of HVGA kwaliteit.
??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
ja boven aan de pagina staat dat die review vandaag is geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-05 18:01
Ik vraag me af met wat voor resolutie de Legend filmpjes kan maken, heeft iemand dit al ergens terug kunnen vinden? En heeft er al iemand ergens vergelijkingen kunnen vinden met andere telefoons om een indicatie te krijgen van de snelheid? Ik zit er over te denken deze telefoon te nemen bij verlenging abonnement, maar omdat ik met 2 jaar verleng hoop ik er natuurlijk wel een tijd mee vooruit te kunnen....

Oja, er is ondertussen al heel wat meer bekend over de Legend dan in de TS vermeld staat, misschien moet deze een keer geüpdatet en verbeterd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-05 08:38
n00bs schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:20:
Zag wat benches tussen de Hero en de Nexus One en een 3D test ontliep elkaar nauwelijks
Dat is niet zo vreemd aangezien de Nexus One een "iets" hogere resolutie heeft hè. Het feit dat de eindscore ongeveer gelijk was betekent dus dat de Nexus One in 3D ruim 2.5x zo snel is ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Brad Pitt schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:35:
[...]

Dat is niet zo vreemd aangezien de Nexus One een "iets" hogere resolutie heeft hè. Het feit dat de eindscore ongeveer gelijk was betekent dus dat de Nexus One in 3D ruim 2.5x zo snel is ;)
Daar had ik geen rekening mee gehouden. Geen idee hoe dat op mobieltjes zit met de resolutie e.d. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Misschien een domme vraag, maar hoe neem je een inkomend gesprek aan?
Ik heb namelijk een hekel aan enkel touchscreen. Als je dan de telefoon in je zak of tas hebt zitten, pakt hem eruit dan neem je al op voordat je dat misschien van plan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zal wel iets worden wat ook al een tijdje in de Diamond zit, dat je een schuifje op het touchscreen een kant op moet slepen. Met de Diamond moest je eerst een knopje op het touchscreen indrukken en dat gebeurde ook heel snel :)

Nexus One:
Afbeeldingslocatie: http://www.google.com/help/hc/images/android/168468.1.png

[ Voor 15% gewijzigd door J0YR1D3R op 24-02-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Waarom gebruiken ze niet 1 van de hardware buttons onder het scherm?
Ik vind dat werkelijk waardeloos van vele fabricanten; Een paar hardware buttons erop maar deze dan weer niet voor de gesprekken gebruiken. Alleen Samsung lijkt het wel te snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
n00bs schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:12:
Alleen Samsung lijkt het wel te snappen.
Op o.a. de Magic (Hero ook geloof ik) is drukken op Menu hetzelfde als het naar rechts sliden van dat knoppie. Dus ik druk gewoon 2x snel achter elkaar op menu (scherm aan/unlock) om de telefoon te bedienen.
Hoop (lees: neem aan) dat dit met de Desire ook kan. Swipen vind ik maar lastig en onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 12:10

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb een Hero en ik kan gewoon het hardwareknopje gebruiken.

NOSIG

• Xmoo

• Wouter64
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-05 07:16
[...]

Heb een filmpje gezien op youtube waarin ze zeiden dat de Legend FlashLite4 ondersteunt en dat dat ongeveer gelijk staat aan Flash 9, dus dat Flash 10.1 nog niet ondersteund wordt, maar dat er wel een update voor komt, zodra het beschikbaar is.

filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Ot1nD6Nu5Dc (ongeveer bij 9:00 min)
ze hebben in het filmpje de HTC Desire erbij, maar volgens mij geldt het ook voor de Legend (of het zit in die nieuwe sense interface ofzo).

[ Voor 1% gewijzigd door Wouter64 op 25-02-2010 13:59 . Reden: tijd van filmpje toegevoegd ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Brad Pitt schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:35:
[...]

Geen idee wat de verschillende resoluties zijn maar 1x zoveel pixels betekent niet dat als beide dezelfde fps heeft dat de ene automatisch een keer zo snel is als de andere.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

_Christiaan_ schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:42:
Ik heb een Hero en ik kan gewoon het hardwareknopje gebruiken.
Klopt de hero heeft die toetsen wel, maar waarom de Legen dus niet |:(

• Brad Pitt
Phyxion schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:02:
Geen idee wat de verschillende resoluties zijn maar 1x zoveel pixels betekent niet dat als beide dezelfde fps heeft dat de ene automatisch een keer zo snel is als de andere.
Care to elaborate? ;) Was wat simplistisch gesteld natuurlijk maar de GPU van de Nexus/Desire zal heus wel nogal wat sneller zijn dan die van de Legend. Zeggen dat ze beiden even snel zijn wánt de benchmark resultaten zijn eender is even fout ;)

• Seroo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-05 15:58
Klopt de hero heeft die toetsen wel, maar waarom de Legen dus niet
Daar is een goede reden voor. Android heeft namelijk (net als elk ander os) bepaalde voorwaarden wat knoppen betreft, omdat men deze niet softwarematig kan of wil ondersteunen. Daar kunnen Interfaces op aangepast worden, maar als het simpeler is om die knoppen gewoon op de mobiel te zetten en dan de keuze te maken dat de oude vertrouwde opnemen en ophang knoppen vervangen worden voor bijv. twee keer de homeknop dan doet men dat graag. Dan wel in samenwerking met een softwarematige knop om het duidelijker/makkelijker te maken.

Als je hier een betere kijk op hebt laat het me dan weten.

[ Voor 4% gewijzigd door Seroo op 25-02-2010 16:15 ]

• Vmu

Vmu

Rotatate

Iemand vertelde dat hij het scherm van de Hero zo smal vond dat het toetsenbord daardoor erg klein en moeilijk te bedienen is. Heeft iemand daar last van gehad? Dit zou een probleem kunnen zijn bij de Legend.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-03 10:04
Eind maart komt deze prachtige telefoon dus uit. Ik zit nog erg te twijfelen tussen de Legend en Desire. Wat ik me sterk afvraag is of er nu aparte software uitkomt voor beide, aangezien ze nogal schelen in processor snelheid.

Voor mij zijn dit een beetje de afwegingen:
Legend
+ uiterlijk
+ degelijk overkomen
+ helder scherm

- snelheid OS (veronderstelling)

Desire
+ groot scherm
+ snelle processor
+ helder scherm

- uiterlijk
- lomp gestalte

Neem risico's in wat jij geloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-05 18:01
Tynos schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:34:
Eind maart komt deze prachtige telefoon dus uit. Ik zit nog erg te twijfelen tussen de Legend en Desire. Wat ik me sterk afvraag is of er nu aparte software uitkomt voor beide, aangezien ze nogal schelen in processor snelheid.
Ik zit ook tussen deze twee telefoons te twijfelen, en kijk ook nog beetje met een schuin oog naar de Samsung galaxy Spica, vergeleken met Legend heeft deze:

+ komt ook android2.1 voor uit
+ is stuk goedkoper
+ heeft in theorie snellere processor (moet in praktijk nog blijken)
+ speelt meer types videobestanden af

- veel slechtere camera
- (veel) lelijker uiterlijk
- slechter scherm
- minder werkgeheugen

Ik hoop dat voor mij desire beetje betaalbaar is bij mijn abbonementsverlenging, en anders zal de keuze tussen deze twee telefoons gaan (waarbij de Legend toch wel mijn favoriet is, ondanks hogere prijs)...

[ Voor 1% gewijzigd door luappul op 26-02-2010 23:06 . Reden: nog wat plus- en minputnjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voeg er even aan toe dat de Legend een stuk sexier uitziet dan de desire (mijn mening) en de samsung galaxy spica (ieders mening).

dit kun je natuurlijk als voordeel zien maar ook als nadeel. De Legend zal door zijn lagere prijs EN mooiere uiterlijk ook de telefoon van een hoop andere mensen worden. Zoek je exclusiviteit dan ben je bij de Legend aan het verkeerde adres.

offtopic: ik wil graag een 32gb microSD in mijn legend proppen maar die is nog nergens verkrijgbaar :( ben ik gewoon scheel of kan iemand dat bevestigen? Er zijn nog slechts overal preorders te plaatsen terwijl in januari samsung in ieder geval al met de productie begonnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
Andere beheerders van dit topic?? Zo'n Start post schiet niet op natuurlijk.

P.S. Ik bied me eventueel aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Tynos op 27-02-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
Anoniem: 274892 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 11:02:
voeg er even aan toe dat de Legend een stuk sexier uitziet dan de desire (mijn mening) en de samsung galaxy spica (ieders mening).

dit kun je natuurlijk als voordeel zien maar ook als nadeel. De Legend zal door zijn lagere prijs EN mooiere uiterlijk ook de telefoon van een hoop andere mensen worden. Zoek je exclusiviteit dan ben je bij de Legend aan het verkeerde adres.

offtopic: ik wil graag een 32gb microSD in mijn legend proppen maar die is nog nergens verkrijgbaar :( ben ik gewoon scheel of kan iemand dat bevestigen? Er zijn nog slechts overal preorders te plaatsen terwijl in januari samsung in ieder geval al met de productie begonnen is.
Zoek op sdhc 32 gb bij google. Niet op MicroSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Tynos... maar ik heb juist een microSD nodig... een gewonen sd gaat niet passen hoor.

ontopic: waarom staan de Legend en de Desire alleen nog op de .com van htc en niet in de nl zone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Tynos schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 11:21:
[...]

Andere beheerders van dit topic?? Zo'n Start post schiet niet op natuurlijk.

P.S. Ik bied me eventueel aan.
Ik had me ook al aangeboden ;) ben nu bezig om een TS te maken... eind van t weekend staat die erop
[edit]net eerste versie van TS geplaatst. Graag opmerkingen en suggesties via DM.

[ Voor 11% gewijzigd door majoh op 27-02-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209607

Staat een filmpje van de vernieuwde Sense interface op de Legend op Engadget:
http://www.engadget.com/2010/02/16/htc-legend-hands-on/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 01-05 13:23
Ook ik zit te twijfelen tussen de Legend en de Desire. De Desire is niet lelijk (best wel mooi eigenlijk), maar de Legend is simpelweg de mooiste telefoon tot op heden volgens mij. Ook is hij een stuk goedkoper.

Ik ga de telefoon heel veel gebruiken, dus een groter scherm is echt wel fijn weet ik uit ervaring, zeker met touchscreens. Maar ik ga de telefoon ook altijd bij me dragen, dus een beetje compact is ook wel fijn.

Dan nog de snelheid. De Legend is ongetwijfeld redelijk vloeiend, maar ik ben nogal gevoelig voor laggy interfaces, dus de Desire heeft echt wel een pré hier. Snapdragon ARMv7 > MSM ARMv6

Twijfels twijfels...

Ach ik denk dat ik ze allebei gewoon een keer vast moet hebben gehad en een keer hebben gebruikt. Dan blijkt vanzelf wel hoe soepel het allemaal loopt, of het kleinere scherm van de Legend of de wat grotere afmetingen van de Desire een probleem vormen.

[ Voor 18% gewijzigd door HarmoniousVibe op 28-02-2010 01:06 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
Anoniem: 274892 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 12:42:
@Tynos... maar ik heb juist een microSD nodig... een gewonen sd gaat niet passen hoor.

ontopic: waarom staan de Legend en de Desire alleen nog op de .com van htc en niet in de nl zone?
SD kaarten van 4GB-32GB worden SDHC (SD High Capacity) genoemd. Deze hebben als voordeel de grotere capaciteit maar zijn alleen bruikbaar in de nieuwste generatie apparaten, in oudere apparaten met alleen het SD-logo zijn SDHC-kaarten niet te gebruiken. (bron: wiki)

Deze kaartjes gaan in de Legend. SDHC dus.

Pagina: 1 2 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.