sd kaarten wiki
SDHC is de bovenste. microSDHC is wat in de legend kan.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 274892 op 28-02-2010 15:33 ]
Anoniem: 274892
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 274892 op 28-02-2010 15:33 ]
Ik ben ook heel benieuwd hoe hij typt, kan er nog weinig over vinden in de reviews. Ik heb nu een nokia e71 en ben er al aardig gewent om ermee te typen. Ik vraag me af, of ik op de legend evensnel of sneller ermee kan typen.Vmu schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:34:
Iemand vertelde dat hij het scherm van de Hero zo smal vond dat het toetsenbord daardoor erg klein en moeilijk te bedienen is. Heeft iemand daar last van gehad? Dit zou een probleem kunnen zijn bij de Legend.
Ik vind sowieso dat er nog maar weinig informatie naar buiten komt, als hij halverwege maart al uit zou moeten komen... Komt dit doordat Nederland het eerste land (of één van de) is waar hij uitkomt? Weet iemand hoe lang van tevoren er normaal gesproken ongeveer review-exemplaren beschikbaar komen?Ik ben ook heel benieuwd hoe hij typt, kan er nog weinig over vinden in de reviews.
Zo ik was overtuigt van mezelfAnoniem: 274892 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 15:32:
sd kaarten wiki
Neem risico's in wat jij geloofd
ja dat dacht ik al. ik raakte verward omdat er staat dat hij wel compatible is tot 32gb.Zo ik was overtuigt van mezelf Je hebt gelijk. SDHC geeft niet meer aan dan de hoeveelheid dus. Micro geeft het formaat aan.
Ik heb even voor je lopen zoeken. Het is nog even toekomst muziek de 32 gb versie.
De HTC Legend is daarmee zonder enige twijfel een van de mooiste smartphones die ooit op de redactie van Tweakers.net heeft gelegen
een vriend van mij heeft een Hero en daarop heb ik veel liggen spelen. Het is inderdaad nauwer dan bij bijvoorbeeld de iPhone (die ikzelf op dit moment heb) maar ik vind het niet storend klein. Ik heb nog vrij grote handen ook. Op de Hero merk je wel dat het net iets te langzaam reageert soms maar als ik de previews mag geloven lost android 2.1 en de vernieuwde sense dit probleem op.Iemand vertelde dat hij het scherm van de Hero zo smal vond dat het toetsenbord daardoor erg klein en moeilijk te bedienen is.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
uhmmmLB06 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 00:07:
Is er een filmpje van die gast van HTC die zo'n Legend ergens tegenaan aan het rossen is om te laten zien dattie echt wel stevig is?
Gebeurt vrij weinig... 1 klein tikje terwijl het toestel uitstaat.Fransfb schreef op maandag 01 maart 2010 @ 08:19:
uhmmm
http://www.youtube.com/watch?v=RdGfOiOHaCA
bij de 2:20 ongeveer.
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Als een desire niet eens zo een zacht tikje kan weerstaan, zou ik hem nooit kopen.Ganymedus schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:41:
Neemt niet weg dat hij dat niet zou durven doen met de Desire.....
Een volledig alu behuizing is veelal sterker/harder dan kunststof.
Echter, het krast wel als een gek als het vergelijkbaar is met een alu mbp
Anoniem: 209607
http://www.youtube.com/watch?v=f8S8tbQMp2kluappul schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:54:
In mijn ervaring is tot nu toe altijd het schermpje de zwakste schakel geweest, en een enkele keer is door waterschade mijn telefoon overleden. Voor beide maakt dat unibody niet uit volgens mij, maar t blijft er gewoon zeer strak uitzien!
Weet er iemand eigenlijk of amoledschermen sneller of minder snel beschadigen/kapot gaan dan oudere technieken? of is er geen verschil tussen verschillende types beeldschermen?
Zie mijn voorgaande postingRoD schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:04:
Het scherm is inderdaad altijd de zwakste schakel. Leuk zo'n unibody-design, maar voor de stevigheid ben je natuurlijk afhankelijk van het scherm. Ik denk overigens dat beide types niet van harde klappen houden. Als je het ding laat vallen en hij landt op het scherm ben je gewoon de lul
Gelukkig heeft de Legend net als de Hero en de Magic een kinnetje.. het scherm is dus iets veiligerRoD schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:04:
Het scherm is inderdaad altijd de zwakste schakel. Leuk zo'n unibody-design, maar voor de stevigheid ben je natuurlijk afhankelijk van het scherm. Ik denk overigens dat beide types niet van harde klappen houden. Als je het ding laat vallen en hij landt op het scherm ben je gewoon de lul
Filmpje had ik ook gevonden, maar hier gaat het om een flexibele Amoled en het lijkt me niet dat ze die in mobieltjes (en dus de Legend) toepassen? Het zwakste punt zal dus denk ik toch gewoon het scherm blijven, maar dat kinnetje kan inderdaad wel voor wat extra safety zorgen hopelijk
Ik heb werkelijk maar 1 toestel gehad dat het langer heeft overleefd dan 1 jaar. Nu wil ik niet zeggen dat ik super voorzichtig met mijn spullen omging. Denk bijv. aan laten vallen in een halfpipe en er vervolgens overheen gaan. Maar het neemt niet weg dat alleen een t610 het heeft overleefd.n00bs schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:06:
[...]
Als een desire niet eens zo een zacht tikje kan weerstaan, zou ik hem nooit kopen.
Al mijn telefoons hebben wel erger meegemaakt en daarmee is nooit iets mee mis gegaan.
Op 1 telefoon na, na herhaaldelijk vallen en uiteindelijk met Oud&Nieuw keihard buiten op de tegels was gevallen en daarbij het LCD scherm gebroken.
Kan al met bepaalde software, Google is op 'YxFlash' een movieplayer voor Android OSluappul schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:31:
Zou natuurlijk wel heel mooi zijn als dit ook op de Legend mogelijk zou zijn....
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Op mijn oude Nokia 6120 speelde dit zelfs goed afluappul schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:31:
Op een aantal sites staat vermeld dat de HTC Desire een update krijgt zodat ook DivX kan worden afgespeeld:Ik vraag me af of dit ook voor de Legend zal gelden... Of zal de processor daar te zwak voor zijn?
- http://nexus404.com/Blog/...lities-also-on-the-cards/
- http://www.ubergizmo.com/...ivx_playback_feature.html
De Samsung galaxy spica heeft ook geen snapdragon (wel snellere processor dan Legend) en is wel in staat DivX af te spelen....
Zou natuurlijk wel heel mooi zijn als dit ook op de Legend mogelijk zou zijn....
Als je het ding laat vallen en hij landt met het scherm op de rand van een tafel, oid, dan is ie echt wel kapot. Zie trouwens ook een voorbeeld van de Nexus One die zomaar kapot lijkt te gaan. Wel of geen Amoled hangt mijns inziens niet echt af van wat het scherm aan fysieke kracht gaan weerstaan.n00bs schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:34:
[...]
Zie mijn voorgaande posting
Amoled is echt niet gevoelig voor schokken, misschien dat de soldeerpuntjes na verloop van tijd loslaten, maar dat is nog zelf wel te fixen
Bij Hi staat ie al twee weken op de site bij verlengingen, wordt geleverd vanaf 22 maart. Hi is van KPN, dus ik zou het ook bij KPN allang verwachten eigenlijk.ewoutklimbie schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:16:
Ben benieuwd wanneer hij als verleng optie verschijnt bij KPN.
Leuke video om te kijken, jammer dat er geen hoesje meegeleverd lijkt te worden. Van het weekend deze telefoon bestellenewoutklimbie schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:16:
Op SlashGear is al een unboxing te vinden: http://www.slashgear.com/htc-legend-video-unboxing-0576838/
....
[ Voor 17% gewijzigd door majoh op 06-03-2010 16:05 ]
Anoniem: 97471
zat nog een filmpje te kijken:LB06 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 00:07:
Is er een filmpje van die gast van HTC die zo'n Legend ergens tegenaan aan het rossen is om te laten zien dattie echt wel stevig is?
Haha die zocht ik inderdaad. Nice!majoh schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:55:
[...]
zat nog een filmpje te kijken:
[video]
Op 3:45 doet ie toch niet heel zachtjes op de tafel rossen...
Anoniem: 61921
Waarom wil je specifiek een branded telefoon? Is gewoon verlengen bij een willekeurig telecomwinkel geen optie?Anoniem: 61921 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 21:57:
Kan iemand me vertellen of deze telefoon, naast Hi, ook bij T-mobile beschikbaar komt?
Anoniem: 61921
Omdat een branded telefoon doorgaans goedkoper is en via een telecomwinkel betaal je de volle mep, toch?Jimster schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 22:40:
[...]
Waarom wil je specifiek een branded telefoon? Is gewoon verlengen bij een willekeurig telecomwinkel geen optie?
Nee, NeeAnoniem: 61921 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 22:48:
[...]
Omdat een branded telefoon doorgaans goedkoper is en via een telecomwinkel betaal je de volle mep, toch?
Kunnen wij die test ergens terug lezen?Anoniem: 97471 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:34:
Gisteren dit toestel getest en het is echt een enorme vooruitgang vergeleken met de Hero! Het toestel is mooi en heeft een zeer volwassen OS. De snelheid vond ik ongelofelijk, ik had absoluut geen last van lag, hoe snel ik ook door de programma's en menu's vloog. De resolutie had natuurlijk hoger gekund en de flitser op de achterkant ook wat beter. Toch is de camera een stuk beter dan die van de Hero (die is vrij donker). De browser liep een enkele keer vast tijdens het testen van een grote website. Ook weet ik nog niet helemaal wat ik vind van het nieuwe scroll balletje, het is even wennen als je een Hero gewend bent
Hele vette video, thx!majoh schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:57:
[...]
Leuke video om te kijken, jammer dat er geen hoesje meegeleverd lijkt te worden. Van het weekend deze telefoon bestellen
[edit] Unboxing video toegevoegd aan TS
[edit2] Hier nog een uitgebreidere unboxing...
[video]
Misschien ditAnoniem: 209607 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 12:48:
[...]
Hele vette video, thx!Hij lijkt mij vrij rap als ik hem zo aan de gang zie, maar volgens mij nog in geen enkele test gezien hoe hij loopt met meerdere apps aan. Vraag me ook af hoe lang die widget lijst gaat worden, zie er nu al heel veel dubbele apps tussenstaan die zowel als HTC app als Android app beschikbaar zijn.
Ik heb qua hoesjes ook nog even rondgezocht en deze zijn (nog) niet beschikbaar, zowel vanuit HTC als 3rd party is niets te vinden
[ Voor 5% gewijzigd door n00bs op 07-03-2010 13:34 ]
Holy sh*t!majoh schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:55:
[...]
zat nog een filmpje te kijken:
[video]
Op 3:45 doet ie toch niet heel zachtjes op de tafel rossen...
Nice, heb ook die laaste van suede gelijk maar besteldn00bs schreef op zondag 07 maart 2010 @ 13:33:
[...]
Misschien dit
Voor de Legend
Of meer stylish
Denk dat er genoeg te vinden is op Ebay voor een fractie van de afzetterprijzen in NL
Hero hoesjes, zouden in principe ook goed moeten zijn. Misschien iets speling in de diepte.
Ik ben zelf op zoek naar iets dergelijks als dit voor de Legend Klik
Voila gevonden :)
-= Its dry in the dessert =- So what??
Dank voor de link...eindelijk een lekkere uitgebreide review!majoh schreef op zondag 07 maart 2010 @ 19:56:
Nu verschillende sites hun review device hebben, komen er een hele wat video's uit. Hier een zeer uitgebreide demo van de Legend, ook toegevoegd aan de startpost:
[video]
Dacht ook dat het met de HTC mail app kan.Ganymedus schreef op zondag 07 maart 2010 @ 22:57:
volgens mij kan dat in de htc mail app.
wat ik frappant vind is dat de datum in het bovenstaande filmpje volgens mij 22 januari is?
Dus hij heeft er nogal lang mee kunnen spelen.
Wat ik leuk zou vinden als de scene zich aanpaste naar n.a.v. je gps positie.
Pas eindmaart uit?n00bs schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:01:
Ik ga in ieder geval geen uitgebreid verslag schrijven, alleen globaal mijn bevindingen
Ik denk hem woensdag in huis te hebben, inc het hoesje. 8GB Transcend class 6 kaartje heb ik al, alleen volgens mijn benchmark tests lijkt hij de klasse 6 niet waar te maken...
Neem risico's in wat jij geloofd
12 maartTynos schreef op maandag 08 maart 2010 @ 11:04:
Pas eindmaart uit?
Anoniem: 328672
Anoniem: 264814
Niet dat het heeft geholpen, wel dat ik dezelfde conclusies heb getrokken. De X10 en Milestone waren ook nog opties voor mij. Maar aan de kwaliteit van de Milestone begin ik erg te twijfelen nu er steeds meer mensen met problemen zich melden. Custom roms zijn ook nauwelijks te doen. Die telefoon heeft van alles wat, maar is het in alles ook net niet. De release van de X10 duurt en duurt maar, sommigen spreken van een trage UI en het draait nog op 1.6. Design vind ik wel top en de goede camera zeker een plus, maar ik vraag me af de telefoon met 4 inch niet te groot voor mij is en hoe dat aan de batterij gaat vreten.Anoniem: 274892 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:52:
ok net de knoop doorgehakt en de Legend pre-ordered.
Ik twijfelde erg tussen de desire en de legend. Het is de laatste geworden omdat ik de 400 extra mhz toch niet ga gebruiken. Het toestel gaat voor mij dienen voor bellen/sms/mail/browsen/agenda/en af en toe een muziekje, niet om games te spelen of video te bekijken. Dan kies ik liever voor een langere batterijduur dan voor een groter scherm.
misschien dat dit iemand nog kan helpen om de keuze te maken
Anoniem: 248849
[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 08-03-2010 17:41 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Victor.S op 08-03-2010 15:41 ]
ik geloof dat de sense ui op de desire nog niet zo ver door ontwikkeld was als op de legend in die eerste hands-on uit barcelona. Ik geloof wel dat het verschil ooit benut zal worden. Bedenk wel dat de Legend de "traagste" Android 2.x telefoon zal worden. Maar in ieder geval voor waar ik hem voor gebruik zal het voldoende zijn.lijkt op de meeste filmpjes wel vloeiender dan de desire
Thanks voor de link. Mijn vorige vraag lijkt daarmee nu ook (deels) beantwoordt :bedevir schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:00:
Slashgear heeft nu een volledige review gedaan.
http://www.slashgear.com/htc-legend-review-0876928/
Hier een link: http://gizmodo.com/548801...rankly-it-feels-expensivePlain and simple—the Legend is the most well-built phone I've ever had in my hand.
[ Voor 52% gewijzigd door MarcoC op 08-03-2010 20:50 ]
Weer een lovende review! Erg jammer dan toch dat er weer wordt gestruikeld over...erriccartman schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:29:
Gizmodo heeft ook een review geplaatst :
[...]
Hier een link: http://gizmodo.com/548801...rankly-it-feels-expensive
"though the home, menu, back and search keys did feel a bit cheap in comparison to the high-end feeling of the rest of the handset." |
" I'm going to award it possibly the highest accolade a reviewer can gift a device: I'm going to upgrade to one." |
[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 08-03-2010 21:25 ]
Bij die reviewset niet, maar je mag er vanuit gaan dat er toch wel 2 of 4 meegeleverd wordt met de retail versie.erriccartman schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:55:
Weet iemand nou nog of er een geheugenkaartje wordt meegeleverd?
Hoezo moet je hem per se bij Belcompany halen? Smartphoneshop heeft ook fysieke winkels en die verwachten hem donderdag.erriccartman schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:40:
Die knopjes neem ik wel voor lief, net van mijn vader gehoord dat ik maar even moet wachten totdat hij bij de belcompany beschikbaar is. Daar ben ik vanmiddag langs geweest en ze verwachten hem pas over een week/2. Anders had ik hem maandag al kunnen hebben.... Maar dat terzijde, lees eerst wel de review van Tnet.
[ Voor 22% gewijzigd door HarmoniousVibe op 08-03-2010 22:56 ]
[ Voor 24% gewijzigd door RoD op 08-03-2010 23:59 ]
Yup, een standaard H.264 720p scene encode (CTU, Dimension) is zo'n 0,5MB/s gemiddeld volgens mij. Het enige waarbij meer dan 2MB/s handig zou kunnen zijn is bij het kopieren van grote files.RoD schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:52:
Ja, ik denk niet dat je snel files zult hebben die meer dan 2MB/s aan transfersnelheid nodig hebben. Zelfs video's met een relatief hoge bitrate halen het niet.
Zit er geen 1 in de buurt hier.MarcoC schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:46:
[...]
Hoezo moet je hem per se bij Belcompany halen? Smartphoneshop heeft ook fysieke winkels en die verwachten hem donderdag.
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 274892 op 09-03-2010 08:07 ]
Anoniem: 328278
Zoals RoD al aangeeft het uiterlijk. Voor mij speelt de scherm grote ook mee, ik wil niet groter dan 3.2" in mijn broekzak hebben zitten. Qua specs is de desire winnaar, maar de vraag is of je die hogere specs nodig hebt en of je dat geld er voor over hebt.Anoniem: 328278 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 08:13:
Ik twijfel enorm tussen de legend en de desire ? Waarom zijn jullie zo enthousiast over de legend terwijl de desire op papier veel krachtiger wordt en een groter scherm heeft ?
-= Its dry in the dessert =- So what??
Ehhh in 9 uur leeg??? dus 2,5x per dag opladenAnoniem: 274892 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:51:
de techradar review is de beste die ik tot nu toe gelezen heb.
ik citeer: Call coverage is pretty good as well - the 3G signal is on a par with most. It's not going to offer you reception in places you've struggled with in the past, but it rarely dropped and we didn't have any instances of randomly dropped calls
...
Wi-Fi is a little suspect on the Legend - when in direct sight of the router, we still didn't have full signal, and there have been some anecdotal reports of Wi-Fi dropping out at times when moving further away.
een acceptabele 3g ontvangst is een goed teken. De Wi-Fi 'problemen' baren mij wel zorgen, ik vond het altijd juist fijn als mijn iPhone lekker over het lokale netwerk ging. Dat scheelde ook in de batterij tijd.
The HTC Legend managed to hold out for eight and a half hours before dying completely - which we suppose is average.
What is weird is that if you turn off the background apps - music, Bluetooth and so on - the HTC Legend still managed to drain completely in nine hours.
Dat tweede stuk dat techradar vreemd vind stelt mij juist gerust. Blijkbaar hoef ik me geen zorgen te maken over de programma's die mijn accu stiekem leegslurpen maar is het echt duidelijk de helderheid, het contrast en het gebruik dat de batterij aanvalt.
ik kan niet wachten op vrijdag.
btw, denken jullie dat een 16gb microSDHC class2 snel genoeg is om bestanden in te lezen en de boot tijd nog aantrekkelijk te houden?
[ Voor 6% gewijzigd door Slonzo op 09-03-2010 09:02 ]
Dat is helemaal niet verkeerd dan neeAnoniem: 274892 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:21:
9 uur bij dit:
This meant from fully charged, we activated Bluetooth music playback, browsed the internet constantly, downloaded applications, streamed video, downloaded a 164MB file and played with Google Maps repeatedly to see how long the battery could hold out.
We also pushed the screen to full brightness with no time out, activated push email and set Twitter and Facebook to update as often as possible.
bron
Maar heeft de legend dit ook? Want het is wel een relatief langzame processor.
Cool! Betekent dat dat we binnenkort gpu accelerated interfaces kunnen verwachten?
[ Voor 9% gewijzigd door HarmoniousVibe op 09-03-2010 13:21 ]
Tja keuzes, keuzesxesisoj schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:11:
Ben al voorzien van een HD2 en een Pro2, en toch heb ik nog geen Android device. Hij is zojuist binnen bij pdashop. Wel of niet halen morgen, wat is het leven toch vol met moeilijke keuzes. Toestel heb ik bij de CeBIT al kunnen proberen, en het voelt echt zo slick en degelijk aan. Zeg maar beetje hetzelfde gevoel als je een macbook pro 13" beet hebt.
[ Voor 21% gewijzigd door dafmay op 09-03-2010 12:02 ]
Met snapdragon en andere bijhorende upgrades, had hij wsl makkelijk > EUR 600 gekost. En dan koopt iedereen toch weer een Desireerriccartman schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:54:
Als ze nou gewoon een snapdragon in de legend geplempt hadden. Het is 1 grote heatsink
Goed punt...ik neem aan dat de gebruikte materialen en het unibody ontwerp relatief hogere productiekosten met zich zal meebrengen dan bij een "regulier" smartphone ontwerp.Slonzo schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:09:
[...]
Met snapdragon en andere bijhorende upgrades, had hij wsl makkelijk > EUR 600 gekost. En dan koopt iedereen toch weer een Desire
Ik vond het toestel heel erg fijn aanvoelen, echt dat MacBook Pro gevoel. Optische trackbal reageerde ook beter dan ik verwachtte. Het scherm is echt subliem mooidafmay schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:35:
[...]
Tja keuzes, keuzes
En...hoe vond jij de feel van de hardware buttons? Ik ben hier toch zeer benieuwd naar..
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq