• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:23

n00bs

Het is weer Zomer!

xesisoj schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:43:
[...]

Ik vond het toestel heel erg fijn aanvoelen, echt dat MacBook Pro gevoel. Optische trackbal reageerde ook beter dan ik verwachtte. Het scherm is echt subliem mooi :). Alleen de achterkant boven vind ik niet mooi afgewerkt / niet mijn ding.
Snapdragon zit er niet in, maar het toestel reageerde zeer soepel, zeker na de gedachten dat er allemaal mensen programma's steeds op openen etc. Maar over het geheel ben ik zo erg gaan twijfelen. Hieronder foto van de CeBIT:

http://photos-b.ak.fbcdn....5454_1137719_588428_n.jpg

Naast mijn HD2:
http://photos-g.ak.fbcdn....454_1137720_5304320_n.jpg

De mini voor de liefhebbers:
http://photos-c.ak.fbcdn....454_1137722_4211442_n.jpg

En wat lekkers voor de mannen >:) :
http://photos-d.ak.fbcdn....454_1137726_6533725_n.jpg
(de enige booth babes (van PlayOn! en Ed Hardey) waren dus gewoon Nederlands 8)7 )
Ziet er goed uit, waar kan ik die linkse halen :9

• xesisoj
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-02 22:08
n00bs schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:46:
[...]

Ziet er goed uit, waar kan ik die linkse halen :9
Geen idee, CeBIT is zaterdag gesloten }:O

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:46
xesisoj schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:43:
[...]
Ik vond het toestel heel erg fijn aanvoelen, echt dat MacBook Pro gevoel. Optische trackbal reageerde ook beter dan ik verwachtte. Het scherm is echt subliem mooi :). Alleen de achterkant boven vind ik niet mooi afgewerkt / niet mijn ding......
Nice, cheers voor de info! en danke voor de pics :)

Maaruh...wat vond jij nu eigenlijk van de hardware buttons? Of heb je daar niet specifiek op gelet....

[Voor 71% gewijzigd door dafmay op 09-03-2010 18:01]

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:45

d0s

sssst

Wat ik trouwens mis aan de hardwarebutton is de call knop, deze vind ik echt mega fijn aan mn hero.. ik wil niet steeds met mn touchscreen de dialer opvragen.

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-02 14:20
Smartphoneshop heeft de Legend nu op voorraad!

De mijne is net ingepakt en wordt vanavond verzonden :)

• dafmay
ejsp schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:42:
Smartphoneshop heeft de Legend nu op voorraad!

De mijne is net ingepakt en wordt vanavond verzonden :)
Cool! Wij verwachten een volledige review "on our desk by tomorrow afternoon" >:)

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:38
Leuk leuk leuk voor iedereen die hem binnenkort krijgt! Ben ERG benieuwd naar jullie bevindingen, en dan vooral naar android en de nieuwe sense. Ik moet nog een maand wachten op mijn desire ;(

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Volgens mij hebben alle shops 1 dag vertraging. Morgen wordt het dus verstuurd en overmorgen heeft iedereen hem binnen ;)

• Luqq
Hoezo? Hoor nu al van 2 shops dat ze op voorraad zijn..

• dafmay
Oh nog iets...ik zie op veel foto's van de Legend een kier tussen body en scherm. Is dit in het echt een duidelijke kier of valt het mee? Vraag mij af of het een stofvanger gaat worden...

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-12-2022
Moet er een screen protector op de Legend? Of heeft hij krasbestendig glas en is het niet nodig?

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

n00bs schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:47:
Volgens mij hebben alle shops 1 dag vertraging. Morgen wordt het dus verstuurd en overmorgen heeft iedereen hem binnen ;)
Nee hoor, mijne is ook al lekker ingepakt en wordt straks verzonden...
Of probeer je nu gewoon reacties uit te lokken van mensen die er erg op zitten te wachten? O-)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Levertijden en dergelijke horen niet in dit topic thuis.

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10-2022
Bad_Karma schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:05:
Moet er een screen protector op de Legend? Of heeft hij krasbestendig glas en is het niet nodig?
Het scherm van mijn Hero is best wel krasvast, heb er nog geen kras op kunnen krijgen ;)
Denk dat je dit kunt vergelijken met de Legend.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 19:29

steffex

Dev nerd

zo die van mij is besteld, als het goed wordt ie morgen op mijn werk afgeleverd.

Ben erg benieuwd hoe het amoled scherm is vergeleken met mijn iphone (ja die gaat eruit :p )...

Freelance developer - Gadget freak - Motorrijder

• Luqq
stef-o schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:51:
zo die van mij is besteld, als het goed wordt ie morgen op mijn werk afgeleverd.

Ben erg benieuwd hoe het amoled scherm is vergeleken met mijn iphone (ja die gaat eruit :p )...
Goedzo :P! Ik ben ook zwaaar onder de indruk van de snelheid van de Legend trouwens! Vooral omdat de Desire vrij traag (relatief) leek op de filmpjes van MWC en CeBIT..was ik zwaar onder de indruk!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-10-2022
n00bs schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:47:
Heb bij gsmweb besteld en hij is nog niet onderweg (wellicht dus idd vertraging?)

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:28
PDAshop levert hem gewoon morgen, dus nee niet elke shop heeft vertraging...

Plus dit hoort in [ABO] HTC Legend levertijden en abonnementen topic thuis!

[Voor 49% gewijzigd door majoh op 09-03-2010 20:35]

• xesisoj
dafmay schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:34:
[...]

Nice, cheers voor de info! en danke voor de pics :)

Maaruh...wat vond jij nu eigenlijk van de hardware buttons? Of heb je daar niet specifiek op gelet....
Ik heb er niet echt goed op gelet, maar ze vielen mij niet op in negatieve zin en dan is het voor mij al goed ;)

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ben benieuwd wat jullie er van vinden als je de toestellen binnenkrijgen komende weer. Misschien dat jullie mn laatste twijfels weg kunnen nemen. Ik mag helaas pas 21 april verlengen.....

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-01 12:18
Ik ben erg benieuwd naar het toestel, vandaag komt een koerier een review model bij me afleveren. Lekker spelen en schrijven de aankomende weken.

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-02 20:23
xesisoj schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:52:
[...]

Ik heb er niet echt goed op gelet, maar ze vielen mij niet op in negatieve zin en dan is het voor mij al goed ;)
Misschien wat info voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de knopjes, dit filmpje vanaf 4:15 en vanaf 7:55 wordt er kort iets over gezegd (ook in dit filmpje wordt tot 2 keer toe gezegd dat ze beetje goedkoop plastic zijn). Verder gaat het over android market, en meer van hetzelfde...

http://www.youtube.com/watch?v=nbshjHBOo7o

• Sum|IA
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09-2010
en binnen (sorry voor nutteloze post maar de emotie won het van me!)

eerste bevindingen zijn dat het toestel erg licht en klein is. Ik ben een iPhone gewend.
er zijn drie knopjes, de zoek en terugknop is namelijk 1 grote. ze voelen normaal aan zoals bij elke nokia ongeveer.

hij wordt geleverd met een 2GB micro-sd

edit: wat me meteen opvalt is dat vingervlekken vanzelf wegtrekken van het scherm. dit in tegenstelling tot de iPhone (dat is gewoon mijn persoonlijke referentiepunt)

[Voor 20% gewijzigd door Sum|IA op 10-03-2010 11:44]

Om files te verminderen zijn vrachtwagenchauffeurs vanaf heden verplicht om te carpoolen

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-02 05:37
Sum schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:42:

eerste bevindingen zijn dat het toestel erg licht en klein is. Ik ben een iPhone gewend.
er zijn drie knopjes, de zoek en terugknop is namelijk 1 grote. ze voelen normaal aan zoals bij elke nokia ongeveer.

edit: wat me meteen opvalt is dat vingervlekken vanzelf wegtrekken van het scherm. dit in tegenstelling tot de iPhone (dat is gewoon mijn persoonlijke referentiepunt)
Kan haast niet wachten op je review ;)

Kan zelf namelijk ook niet kiezen tussen de Desire en de Legend.

http://pvoutput.org/list.jsp?userid=39193

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019

Graag vandaag na paar uur spelen nog meer indrukken graag ;) :)

• dafmay
xesisoj schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:52:
[...]Ik heb er niet echt goed op gelet, maar ze vielen mij niet op in negatieve zin en dan is het voor mij al goed ;)
luappul schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:38:
[...]Misschien wat info voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de knopjes, dit filmpje vanaf 4:15 en vanaf 7:55 wordt er kort iets over gezegd (ook in dit filmpje wordt tot 2 keer toe gezegd dat ze beetje goedkoop plastic zijn).
...eerste bevindingen zijn dat het toestel erg licht en klein is. Ik ben een iPhone gewend.
Allen dank voor de input! Klinkt prima wat mij betreft.

• dafmay

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Klinkt super...mooi klein aandoend toestel is prettig imo. Ben zeer benieuwd naar je verdere bevindingen vanmiddag...

• xesisoj

• xesisoj

Teflon laag over het scherm, had de Hero ook.

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-02 20:23
xesisoj schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:19:
[...]

Teflon laag over het scherm, had de Hero ook.
Teflon is mij alleen bekend van koekenpannen en ruimtevaart, wat voor functie heeft het op een touchscreen?
Sowieso vroeg ik me nog af of het verstandig is een screenprotector voor over het scherm te doen? Of is het scherm al van een materiaal dat sowieso niet krast/beschadigd?
En maakt het eigenlijk uit wat voor screenprotector je eventueel zou kopen (i.v.m. capacitieve / resistieve schermen)? En heeft een screenprotector invloed op de gevoeligheid van het touchscreen?

• janvanduschoten
  • Laatst online: 11:31

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

luappul schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:45:
[...]

Teflon is mij alleen bekend van koekenpannen en ruimtevaart, wat voor functie heeft het op een touchscreen?
Sowieso vroeg ik me nog af of het verstandig is een screenprotector voor over het scherm te doen? Of is het scherm al van een materiaal dat sowieso niet krast/beschadigd?
En maakt het eigenlijk uit wat voor screenprotector je eventueel zou kopen (i.v.m. capacitieve / resistieve schermen)? En heeft een screenprotector invloed op de gevoeligheid van het touchscreen?
Ik heb een Hero, en de hele dag op zak zonder screenprotector. Er zit in 5 maanden nog geen krasje op het scherm, en als er al vingerafdrukken op blijven staan, dan heb je hem even in de broekzak (of een doekje erover) en hij is weer schoon. Ik heb dus geen enkele behoefte aan een screenprotector, het scherm van mijn Hero ( en ik ga er dus vanuit dat de Legend een zelfde of beter scherm heeft) is zeer sterk en vetvrij.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik ben op dit moment bezig om een hoop apps te verzamelen van androlib.com die interessant zijn om te gebruiken en testen.

Misschien handig om eventueel een nieuw topic te openen, met most wanted apps.
Heeft de Legend trouwens ook net als de Nexus One volledig speech control of doe je dit met 3rd party apps? zoja, weet iemand welke erg goed is voor de bediening van bv WiFi, GPS (navigatie), BT, contacts...

Ben zelf ook op zoek voor de Legend naar apps die zinnen van de ene naar de andere taal vertalen en tegelijkertijd zelfs kunnen uitspreken.

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:42
janvanduschoten schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:56:
[...]

Ik heb een Hero, en de hele dag op zak zonder screenprotector. Er zit in 5 maanden nog geen krasje op het scherm, en als er al vingerafdrukken op blijven staan, dan heb je hem even in de broekzak (of een doekje erover) en hij is weer schoon. Ik heb dus geen enkele behoefte aan een screenprotector, het scherm van mijn Hero ( en ik ga er dus vanuit dat de Legend een zelfde of beter scherm heeft) is zeer sterk en vetvrij.
Ik ook niet, zolang je je toestel niet samen met wat losse euros of sleutels in je zak stopt kan er toch nooit van z'n leven een kras in het scherm komen. En met het scherm op tafel leggen kan volgens mij ook niet want door die knik ligt het scherm los van tafel.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

• majoh
n00bs schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:08:
Ik ben op dit moment bezig om een hoop apps te verzamelen van androlib.com die interessant zijn om te gebruiken en testen.

Misschien handig om eventueel een nieuw topic te openen, met most wanted apps.
Heeft de Legend trouwens ook net als de Nexus One volledig speech control of doe je dit met 3rd party apps? zoja, weet iemand welke erg goed is voor de bediening van bv WiFi, GPS (navigatie), BT, contacts...

Ben zelf ook op zoek voor de Legend naar apps die zinnen van de ene naar de andere taal vertalen en tegelijkertijd zelfs kunnen uitspreken.
Niet om flauw te doen, maar er is al een topic over software: Android Software & Discussie - Deel 3. Denk dat je daar beter terecht kan, en dat daar al heel wat leuke software voor Android, dus ook de Legend, gegeven wordt.

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:20
De Legend heeft een resolutie van 480x320, een stuk minder dan de 800x480 van de Desire. In hoeverre merk je dit verschil eigenlijk tijdens gebruik? Ik zou verwachten dat je, net als bij een pc monitor, een groter gedeelte van een website op je scherm te zien krijgt bij een hogere resolutie. Maar op de foto's die ik tot nu toe heb gezien lijkt dit niet zo.
Ik had een HD2, die heeft ook een 800x480 resolutie. Ik wilde in eerste instantie overstappen naar de Desire maar nu de Legend zo'n goede reviews heeft twijfel ik weer, en dan vooral over het scherm.

• Sum|IA
Zo, ik heb er nu een tijdje mee gespeeld en kan er wel het een en ander over vertellen.

Het toestel oogt klein en licht. Het design zorgt ervoor dat het toestel solide aanvoelt. Het alu wordt niet heel warm. Na al deze tijd aan de oplader gelegen te hebben is het lauw-warm.

de knoppen waar iedereen zich druk over lijkt te maken voelen gewoon normaal aan. Ze zijn te vergelijken met de knopjes die je op een Nokia e72 vindt.

De sim/batterij/sd kaart plaatsen is een beetje gepriegel maar het bedachte systeem voelt solide aan.

De mini-usb poort oogt nogal fragiel maar heb er geen last van gehad de afgelopen uren.

Het capacitieve beeldscherm is van dezelfde kwaliteit als dat van de iPhone. Ik kon in ieder geval weinig verschil merken. De kleuren zijn inderdaad erg mooi, dit zal wel door het AMOLED komen.

Alle instellingen zijn makkelijk in te voeren maar ik ben dan ook een actieve gebruiker van de google producten gmail en kalender. Mijn contactpersonen werden zonder veel problemen ingevoerd en zijn makkelijk te linken als er dubbele contacten tussenzitten door bijvoorbeeld verschillende accounts bij google, facebook en twitter.

De automatische spellingverbetering werkt als een trein en hij leert heel makkelijk nieuwe woorden. Bij de iPhone gebruikte ik deze feature nooit omdat ik niet vaak mis zat en hij moeilijk deed over nieuwe woorden zoals afkortingen en namen.
Je deze feature bij de legend overigens wel nodig hebben. In portrait mode vind ikzelf het beeldscherm erg smal. Landscape lukt het typen al een stuk makkelijker. Dit kan natuurlijk ook een kwestie van oefenen zijn.

De verbinding lijkt redelijk. Met de iPhone had ik nooit 3g op mijn studentenkamer maar de Legend pakt toch 3 van de 4 streepjes en wisselt niet vaak.

Android met sense werkt gewoon vloeiend, ik stoor me nergens aan. De browser voelt solide en geeft webpagina's goed weer. Flash werkt wel maar filmpjes hebben een refresh rate van ongeveer 1 beeld per 3 seconden ofzo.

De apps uit de market werken naar behoren, met uitzondering van google earth dat helemaal niet op wil starten. De widgets werken soepel en zijn makkelijk toe te voegen. Ik kan alleen geen nieuwe HTC widgets downloaden of vinden. Wellicht komt dat nog.

Leuk detail, ik gebruik de iPhone 3g headset op het moment en alle features hiervan doen het. De microfoon en de button om muziek te pauzeren en gesprekken te beantwoorden.
Als je muziek luistert en vervolgens een video-opname maken wil dan schakelt het geluid overigens automatisch over op de speakers. Zou dit een bug zijn?

Ik ben tot nu toe erg tevreden met de telefoon en de verwachtingen waren hoog. Alles wat er in eerder verschenen reviews geschreven is klopt gewoon.

Om files te verminderen zijn vrachtwagenchauffeurs vanaf heden verplicht om te carpoolen

• botech
Heeft iemand de wifi al getest? Want uit de Techradar review kwam die er wat minder goed uit.

• SquareOne
  • Nu online
Bedankt voor de info sum:)! klinkt allemaal veelbelovend. Hoop nog meer updates te krijgen vandaag of morgen.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-02 20:19
Sum, doet multitouch het met de stockversie van Google Maps? En met de nieuwste versie van Maps?

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:46

Arfman

Drome!

MarcoC schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:35:
Sum, doet multitouch het met de stockversie van Google Maps? En met de nieuwste versie van Maps?
Die kan hij dus niet opstarten ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:38
Arfman schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:54:
[...]

Die kan hij dus niet opstarten ...
Ehh ik lees alleen dat hij Google Earth niet kan opstarten hoor.
De apps uit de market werken naar behoren, met uitzondering van google earth dat helemaal niet op wil starten.

• NLuna
  • Laatst online: 14-01 15:10
Ook gewoon even wat plaajes weer posten oid.. nooit genoeg :)

Al met al veelbelovend toestel, denk dat ik die van mij ook met een paar weekjes ga halen.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Anoniem: 305310

Ik vraag me nu ff af..
ik heb op het moment een Samsung I8910HD, ben wel redelijk te spreken over het toestel, echter ben ik symbian nu onderhand wel een beetje zat, en heb zin in iets fris, genaamd android, nu is het algemeen bekend dat htc goed is dus dat is het probleem ook niet, echter zie ik verschillende resoluties staan bij de legend, 320x480 meende ik en 480x800, welke is het nu? en 320x480, is dat niet wat aan de lage kant? voor webbrowsing en dergelijken, en de processor is die een beetje goed, ik heb er nu een omap3 in zitten met een aparte videokaart voor 3d enzo, zelfde als de n900/milestone etc.

wat ik dus even wil weten, ga ik er op vooruit als ik mn i8910hd inruil voor een htc legend, en dan vooral op resolutie / processor speed (aangezien i8910hd op een hogere resolutie draait..)

• Dadona
  • Laatst online: 07-02 23:00
Sum, de zon schijnt, ga erop uit met de telefoon ;) De Nexus One kreeg toch de nodige kritiek voor de werking in de zon. Hoe zit het met de Legend? :)

De CSL/OT kroeg !

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-02 00:09
Met de stock versie niet, maar je kan de nieuwste makkelijk uit de market halen.

Anoniem: 264814

Dadona schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:18:
Sum, de zon schijnt, ga erop uit met de telefoon ;) De Nexus One kreeg toch de nodige kritiek voor de werking in de zon. Hoe zit het met de Legend? :)
Heb de Legend vandaag gehaald en terug in de trein er uiteraard al mee gespeeld. De zon stond er vol op, maar het scherm blijft zeer goed zichtbaar.

Het toestel is trouwens in het echt nog veel mooier dan op de foto's, het toetsenbord werkt erg lekker en hij is snel! Ga snel weer verder spelen. :+

Edit: snap ook niet waar de ophef omtrent de knopjes vandaan komt, is echt niks mis mee.
Stock geen multitouch, update ook niet. Wel double tap. Ook hier wilt Earth niet opstarten.

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 264814 op 10-03-2010 17:03]

• Yelti
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-10-2022
Kan er soms iemand een screenshotje posten van het scherm als je gebeld wordt?
Ben benieuwd hoe die dialer/caller app eruitziet.

Anoniem: 328278

Heb hem ook binnen sinds vanmiddag 13.00 uur, was de 2e bij pda shop in Eindhoven.
Toestel oogt en voelt inderdaad fijn handzaam, niet zo groot. Wifi werkt bij mij perfect, geen enkel probleem, scherm is ook prachtig en resolutie ruim voldoende.

Anoniem: 264814 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:49:
[...]

Heb de Legend vandaag gehaald en terug in de trein er uiteraard al mee gespeeld. De zon stond er vol op, maar het scherm blijft zeer goed zichtbaar.

Het toestel is trouwens in het echt nog veel mooier dan op de foto's, het toetsenbord werkt erg lekker en hij is snel! Ga snel weer verder spelen. :+

Edit: snap ook niet waar de ophef omtrent de knopjes vandaan komt, is echt niks mis mee.

[...]

Stock geen multitouch, update ook niet. Wel double tap. Ook hier wilt Earth niet opstarten.
hoe staat het met de resolutie? en web browsing, is het scherm groot genoeg om lekker te kunnen browsen? en de resolutie scherp genoeg om youtube etc te kunnen kijken op mooie kwaliteit?

• TrJ
  • Laatst online: 07-02 21:46

TrJ

debian

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met het onscreen toetsenbord, als deze afdoende blijken te zijn kan mijn nokia 5800 eruit...

Anoniem: 328278

hoe staat het met de resolutie? en web browsing, is het scherm groot genoeg om lekker te kunnen browsen? en de resolutie scherp genoeg om youtube etc te kunnen kijken op mooie kwaliteit?
Kijk het is natuurlijk geen HD2 formaat scherm, denk maar aan de HERO. Alleen is het een stukje scherper en de kleuren zijn mooier (dieper). Je levert natuurlijk wel wat formaat in, maar ik vind het prima.
Blijft ook een beetje persoonlijke smaak natuurlijk.

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-02 11:04

Vmu

Rotatate

Ik denk dat je het eerder zou moeten vergelijken met een iPod touch. Ik heb een iPod en zal het wel vertellen later.

Vmu

nee snap dat het geen hd2 is enzo :P

alleen ik heb op dit moment een Samsung I8910HD (3,7inch 360x680 pixels dacht ik) die is ook amoled, vandaar mijn vraag, het scherm is kleiner dus zou het kunnen dat de scherpte niet minder is, als het in verhouding is, anders is de Desire misschien wel wat beter voor mij, jammer want het design en de prijs van de legend ligt mij iets beter :(

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Snel even een paar bevindingen, want ik moet ervandoor:
- onscreen toetsenbord is toch een beetje prutsen in portrait...
- met de knopjes is helemaal niets mis... ze klikken redelijk hard, maar ze zitten niet los ofzo
- wifi... af te wachten. ik merkte wel meteen dat mijn ontvangst beter of slechter werd, naargelang ik m'n hand gewoon achter de foon hield... :s

Meer bevindingen als ik meer gespeeld heb :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 305310 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:47:
nee snap dat het geen hd2 is enzo :P

alleen ik heb op dit moment een Samsung I8910HD (3,7inch 360x680 pixels dacht ik) die is ook amoled, vandaar mijn vraag, het scherm is kleiner dus zou het kunnen dat de scherpte niet minder is, als het in verhouding is, anders is de Desire misschien wel wat beter voor mij, jammer want het design en de prijs van de legend ligt mij iets beter :(
Volgens mij scheelt het amoled wel. Als ik naar mn vader kijk... die heeft bij conventionele schermen een leesbril nodig, en bij het amoled-scherm op mijn Galaxy niet :)

• Sum|IA
Niet dat ik er speciaal op gelet heb maar ik heb geen last gehad van de zon.
Maps heeft idd geen multi-toch. Ook niet in de update.

Waar ik nog iets over kwijt wil is het trackpad. Dit is volgens mij echt overbodig. Het touchscreen werkt veel fijner. Als ik ermee door tekst wil navigeren dan is hij net niet gevoelig genoeg. Heel af en toe raak ik hem per ongeluk aan.

Wat het typen betreft, deze hele post is op de legende getyped zonder backspace te gebruiken. Het aantal arrows valt toch reuze mee.

Anoniem: 264814

Trackpad vind ik dan wel fijn voor het nemen van foto's aangezien een toegewijde knop daaraan ontbreekt. Jammer dat je er dan niet mee kan zoomen.

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11-2022

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

soort van crosspost.
Heeft iemand de beschikking tussen de Legend en de Desire?
Wil wel eens een performance test zien. Qua specs is de Desire namelijk beter. Maar qua design is de Legend 10 maal beter.

Wat wordt er trouwens bedoeld met secundair scherm hier:
reviews: Preview: HTC Desire, Legend en HD Mini

[Voor 34% gewijzigd door DNA_Saint op 10-03-2010 18:00]

Huub Huub Barbatruc!

• Freekazoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-11-2018

Freekazoid

PSN: FreekVR

Neem aan dat dat een foutje is. Een secundair scherm is wat je normaal bij een clamshell telefoon ziet.

• Anoniem: 69767
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
In de HTC Legend zit toch een MSM7227 Qualcomm? Die zit in de X10 MINI (PRO) ook.

Hier een voorbeeldje van de multitasking performance van deze cpu: die dus in de Legend als de X10 MINI zit.

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ja, ik dacht al...

Maar ik ga denk ik toch wachten tot de Desire uit is. Moet ze allebei echt een keer zien en voelen en testen.
Na zo lang wachten, zou je verwachten dat een paar weken niks is. Maar nu de Legend uit is, kriebelen mijn vingers toch om het nu al te kopen.

I....MUST....RESIST....

Huub Huub Barbatruc!

• dafmay
Anoniem: 264814 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:49:
[...]

Klinkt prima!!! Dank voor de info...ihb de hardware knoppen. Ik ben nu gerustgesteld.

Wb de feel van toestel...is het aluminium glad of juist wat stroever, zodat het ook niet makkelijk uit de hand glijdt...?

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-02 11:04

Vmu

Rotatate

je....wilt........een legend.......je....wilt........een legend.......

Android hypnotic spiral app

Vmu

zo te zien is die processor aardig snel, hmm, t blijft idd moeilijk haha

opzich is zo'n 3,7inch scherm echt geweldig, andere kant, een iets kleiner toestel is ook wel makkelijk,,,
de legend spreekt mij qua design weer meer aan dan de Desire.. maar de Desire heeft op papier de meeste kont-schoppen aanboord... en een hogere resolutie + groter scherm... aaaaahhh

echt moeilijk haha, wat echter voor mij het belangrijkste is, is het scherm echt scherp is, en de processor snel, dat ziet er wel naar uit..

naja dat wordt gewoon ff in de winkel checken aankomende/ volgende week :)

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Kan iemand even youtube testen?
de youtube widget en de youtube site.

[Voor 38% gewijzigd door DNA_Saint op 10-03-2010 18:42]

Huub Huub Barbatruc!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:45

d0s

sssst

Ik heb nu een hero en kan over 2 maanden ook overstappen op de Hero. Qua formaat zou ik echt niet groter willen (desire), dit is echt zo ideaal in je broekzak.

Ik ben ook wel benieuwd hoe de dialer eruit ziet, helemaal omdat er geen hardwarematige bel/ophangknoppen opzitten. De Hero heeft dit wel.

• MarcoC
Sum schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:53:
Niet dat ik er speciaal op gelet heb maar ik heb geen last gehad van de zon.
Gek! Heeft iemand hier misschien meer informatie over? Ik dacht dat multitouch standaard in 2.x ondersteund werd.

• Freekazoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-11-2018

Freekazoid

PSN: FreekVR

Wel in Android, niet in de google maps app.

• xesisoj
luappul schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:45:
[...]

Teflon is een coating welke voornamelijk bekend is uit de koekenpannen industrie, het is eigenlijk een merknaam. De echte naam (voor de scheikundigen onder ons) polytetrafluoroethylene (PTFE) . Echter is het niets anders dan een laagje materiaal wat heel erg "glad" en "niet bindend` is. Waardoor vet van je vingers dus niet aan het scherm "plakt" maar gewoon op je vingers blijft zitten, de HD2 en de Hero hebben deze coating. Je merkt her verschil ook meteen, zodra er een screen protector op zit (zoals bij mijn HD2) krijg je allemaal vette vingers op het scherm. Ook merk je soms dat de protector moeilijker te plaatsen is omdat de teflon laag minder goed aan de screen protector hecht. De HD2 heeft daarnaast voordeel van zijn echt glazen scherm, of dit ook zo is bij de Legend durf ik niet te zeggen, zou het raar vinden als het niet zo was :).

• MarcoC
Freekazoid schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:17:
Wel in Android, niet in de google maps app.
Waarom heeft de Nexus One dan wel multitouch in Maps?

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-02 00:09
Zit nog sterk te twijfelen. Ga over 1,5 week naar de belcompany en even lekker proberen. Bevalt hij heel erg goed dan neem ik hem mee met een 1 jarig abbo (de chipset is al iets verouderd). Heb ik mijn twijfels dan w8 ik op de Desire. Maar is de browser sneller dan die van de 3gs? En is het een beetje te doen (het scherm is niet bijzonder groot)?
Gr.

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 07-02 22:50
MarcoC schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:15:
[...]

Waarom heeft de Nexus One dan wel multitouch in Maps?
Ik meen gelezen te hebben dat je gewoon even Google Maps moet updaten.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

• MarcoC
Updaten helpt niet.
Sum schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:53:

• RoD
  • Niet online

RoD

De Legend vs Desire-discussie kan vanaf nu in Kiezen tussen een HTC Desire of Legend :)

Anoniem: 342458

T.net staat op Engadget: http://www.engadget.com/2...-customers-waiting-hands/

Edit: En ik heb de Legend besteld, als ik hem ontvangen heb wil ik best het een en ander uitproberen als daar nog behoefte aan is :)

[Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 342458 op 10-03-2010 21:42. Reden: Edit + typo]

• RoD
  • Niet online

RoD

Altijd leuk om je eigen artikel op Engadget te zien verschijnen :Y)
Edit: En ik heb de Legend besteld, als ik hem ontvangen heb wil ik best het een en ander uitproberen als daar nog behoefte aan is :)
Performance-tests worden altijd wel op prijs gesteld. En dan met name het draaien van apps. Browsen bijvoorbeeld, of games. Wat is soepel en wat niet?

RoD schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:47:

Performance-tests worden altijd wel op prijs gesteld. En dan met name het draaien van apps. Browsen bijvoorbeeld, of games. Wat is soepel en wat niet?
Prima, komt voor elkaar! Dit word mijn eerste Droid en ik heb er zin in :) Heb jij/iemand al suggestie's voor bepaalde apps die er getest moeten worden?

Word trouwens waarschijnlijk na het weekend, ik denk niet dat ik hem nog ontvang voor zondag.

Edit: Uitpakfoto's van vandaag: http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/11834

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 342458 op 10-03-2010 22:11]

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 14:59
Ik wil eigenlijk morgen mijn bestelling gaan plaatsen, maar lees net op Engadget dat ze niet zo te spreken zijn over de batterij. Ze haalden slechts 6 uur met 'normaal' gebruik. Nou zijn ze bij Engadget meestal niet zo van het positieve, dus ik zou deze claim graag staven aan de ervaring van een Tweaker.

Iemand die iets nuttigs te melden heeft over de batterijduur?

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Wat een baksteen is die oplader. Echt wtf...

Huub Huub Barbatruc!

Capiyol schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:20:
Ik wil eigenlijk morgen mijn bestelling gaan plaatsen, maar lees net op Engadget dat ze niet zo te spreken zijn over de batterij. Ze haalden slechts 6 uur met 'normaal' gebruik. Nou zijn ze bij Engadget meestal niet zo van het positieve, dus ik zou deze claim graag staven aan de ervaring van een Tweaker.

Iemand die iets nuttigs te melden heeft over de batterijduur?
Engadget is de enige die dit claimt, ik heb nog geen andere reviews gelezen die dit zeggen. Daarnaast moeten hedendaagse accu's 'leren' en zegt een dagje of wat spelen niks over de werkelijke accu tijd.

• MarcoC
Volgens mij is de batterijtijd gewoon hetzelfde als elke andere smartphone: elke avond opladen en dan zijn er geen problemen.

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09-2022
Ik deel de zorgen met Capiyol wel. Het is niet de eerste keer dat dit punt naar voren is gekomen. Een andere (p)review heeft dit ook benoemd. Ik kan even niet voor de geest halen welke het is helaas.
Overigens het gaat om dit stukje van engadget:
For most of the day we listened to music and a bit of FM radio, took the occasional photos and videos, and stayed connected to the web via 3G (with Google Mail notifications and a Twitter app's automatic update enabled). After all that, the 1,300mAh battery lasted us for around six hours only -- definitely not enough for those on a constant move or even the average gadget consumer these days, and other reviewers have reported similar battery issues. This is pretty much the major drawback on the Legend, and we hope HTC will have a solution for this -- a software fix or even bundling a spare battery will keep us happy. Other than that, we were pretty happy with how the Legend had managed to stay snappy most of the time, and more importantly, call quality was good on both ends even when used on the busy London roads.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:58
Ben benieuwd of iedereen morgenvroeg wakker wordt van de wekker en er niet dezelfde problemen optreden als met de Htc Hero.....

• Anoniem: 349228
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Kan iemand, die zin heeft om apps te testen, even een musicplayer op de legend gebruiken. Ik denk er over om de legend aan te schaffen maar vind een goede mp3 speler belangrijk. Als deze namelijk niet heel denderend is dan moet ik misschien toch voor de iPhone gaan, aangezien die een perfecte mp3 speler garandeert.

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Anoniem: 349228 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 23:31:
Kan iemand, die zin heeft om apps te testen, even een musicplayer op de legend gebruiken. Ik denk er over om de legend aan te schaffen maar vind een goede mp3 speler belangrijk. Als deze namelijk niet heel denderend is dan moet ik misschien toch voor de iPhone gaan, aangezien die een perfecte mp3 speler garandeert.
iPhone perfecte MP3 speler? vergeleken met wat?
Vergeleken met de meeste telefoons, ja. Hoewel Sony Ericsson toch echt betere MP3 telefoons heeft.

Maar de iPhone kan echt niet tegen op normale MP3 spelers.

Huub Huub Barbatruc!

• Niet online
RoD schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:47:
[...]

Altijd leuk om je eigen artikel op Engadget te zien verschijnen :Y)
En nu ook op MobileCrunch: http://www.mobilecrunch.c...rs-delivered-a-bit-early/ :p

• Anoniem: 349228
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
DNA_Saint schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 23:39:
[...]

iPhone perfecte MP3 speler? vergeleken met wat?
Vergeleken met de meeste telefoons, ja. Hoewel Sony Ericsson toch echt betere MP3 telefoons heeft.

Maar de iPhone kan echt niet tegen op normale MP3 spelers.
Vergeleken met de meeste telefoons ja. Mijn oude trouwe creative mp3 speler heeft het begeven en mijn abbo loopt af. Dus ik dacht ik ga over op een smartphone waarin een mp3 speler zit. Ben ik ook meteen klaar met het meesjouwen van een telefoon en mp3 speler apart.

Sony Ericsson heb ik geen ervaring mee en wil graag een HTC en anders een iPhone. Vandaar ;)

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

gewoon voor de Legend gaan dan ;)

Ik heb zelf nu een iRiver Clix. En wanneer ik de HTC Legend/Desire heb, ga ik de MP3 speler ermee vervangen.
Ik heb mijn redenen om geen iPhone te nemen, maar 1 van de redenen is de klote iTunes en sync hell.

[Voor 76% gewijzigd door DNA_Saint op 10-03-2010 23:58]

Huub Huub Barbatruc!

• Sum|IA
De batterij lijkt niet aan de hele sterke kant. Nu was ik gisteren natuurlijk erg enthousiast met alles uitproberen en weet ik dat de accu's pas na een paar cycli op volle kracht zijn.
Vannacht heeft de telefoon acht uur standby gestaan en is er 40% van de.batterij capaciteit gebruikt.
Ik had blijkbaar veel processen lopen in de achtergrond. Benieuwd hoe.lang hij het volhoudt nu ik een goede task manager gedownload heb.

Sum schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:28:
De batterij lijkt niet aan de hele sterke kant. Nu was ik gisteren natuurlijk erg enthousiast met alles uitproberen en weet ik dat de accu's pas na een paar cycli op volle kracht zijn.
Vannacht heeft de telefoon acht uur standby gestaan en is er 40% van de.batterij capaciteit gebruikt.
Ik had blijkbaar veel processen lopen in de achtergrond. Benieuwd hoe.lang hij het volhoudt nu ik een goede task manager gedownload heb.
Kun je ons misschien daar over blijven informeren de komende dagen? Ik ben erg benieuwd wat jij er van vind :)

• Niet online
De batterij moet de eerste week nog getrained worden...

• botech
Sum schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:28:
Welke is dat?

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 19:29

steffex

Dev nerd

Zo dat is wennen zeg, ik kom van een iPhone af en ben overgestapt op de legend.
Op mijn iPhone had ik een hoop handige apps, nu moet ik nog even zoeken naar vervangers die ook goed werken.

Eerste bevindingen zijn wel dat hij net zo lekker reageert als mijn iPhone. Weinig tot geen haperingen.
Vooral de widgets vind ik een grote aanwinst. Dit is echt een gebrek op de iPhone! (daar kan Apple nog wat van leren).

Nu begint de jacht naar goede apps, zijn er nog must haves voor op de legend?

Freelance developer - Gadget freak - Motorrijder

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10-2022
stef-o schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:06:
Zo dat is wennen zeg, ik kom van een iPhone af en ben overgestapt op de legend.
Op mijn iPhone had ik een hoop handige apps, nu moet ik nog even zoeken naar vervangers die ook goed werken.

Eerste bevindingen zijn wel dat hij net zo lekker reageert als mijn iPhone. Weinig tot geen haperingen.
Vooral de widgets vind ik een grote aanwinst. Dit is echt een gebrek op de iPhone! (daar kan Apple nog wat van leren).

Nu begint de jacht naar goede apps, zijn er nog must haves voor op de legend?
Een goede task manager/killer. Ik gerbuik op mijn Hero Advanced Task killer, werkt heel simpel. :)

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

kavish schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:18:
[...]

Een goede task manager/killer. Ik gebruik op mijn Hero Advanced Task killer, werkt heel simpel. :)
Gebruik ik ook, Advanced Task Killer, meestal voordat ik ga slapen zet ik alles wat niet nodig is er mee uit, dat scheelt nogal wat in de batterijduur Als ik slaap, mag m'n Hero ook even rusten ;)

• Sum|IA
Juist, ik gebruik nu ook Advanced Task Killer. Lekker overzichtelijk, hij presenteert namelijk alleen je apps.
eerst gebruikte ik advanced task manager maar die gaf alle processen weer en was erg onoverzichtelijk.

• UTwizard
  • Laatst online: 11:15
Ik ben al 4 jaar lang Symbian gebruiker en ik ben wel -heel- erg gevallen voor de charmes van de HTC Legend O+

Ik heb op het moment een Nokia N82 welke binnenkort vervangen mag worden. Ik vraag me alleen af of Android wel echt is wat ik zoek, daarom hoop ik dat jullie me een aantal antwoorden kunnen geven:
- Hoe is de mogelijkheid van het verbinden naar IMAP mailaccounts?
- Is het mogelijk een kalender / agenda widget op mijn homescreen te zetten? (Welke ik sync met mijn Google Calendar maar dat zal geen punt zijn vermoed ik)
- Hoe is de Mp3 speler van Android? Niet voor dagelijks gebruik maar in 'nood' als mijn Sansa Clip er mee ophoudt.
- Hoe gaat het browsen en hoe is het bookmarkbeheer hierbinnen?
- Hoe zit het met navigatie? Werkt dit nog een beetje op een relatief klein scherm zoals die van de Legend?

Het lijkt me dat dit allemaal wel goed zit, maar ik wil het toch even voor de zekerheid weten omdat dit de dingen zijn waar ik mijn telefoon het meeste voor gebruik of ga gebruiken.

• majoh
Heb m net binnen, eerste reactie:
Echt supermooie telefoon om te zien, dat aluminium is echt heel mooi. En nog nooit amoled scherm gezien, maar jezus wat is dat mooi, erg kleurrijk.

Vanavond wat meer tijd om te spelen, ben aan t werk nu, maar eerste indruk is erg goed :)
Pagina: 1 2 3 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee