• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Introductie

Het valt op dat veel mensen op dit moment twijfelen tussen een HTC Legend of Desire. Vandaar dit topic: om overwegingen en onderbouwde meningen te kunnen delen om zo anderen te helpen om de keuze te maken. Daarnaast is het natuurlijk leuk om deze twee gloednieuwe Android-telefoons onderling te vergelijken, ondanks het feit dat ze verschillende marktsegmenten bedienen.

De feiten

De HTC Legend
Een Android-telefoon waarbij een ding het meest opvalt: het design. HTC heeft het toestel een aluminium unibody-design gegeven wat we vooralsnog alleen kennen van de laptops van Apple. Verder doet het uiterlijk erg denken aan een HTC Hero, met een nieuwe versie van Android en een opgefriste versie van de Sense-interface. De specificaties zijn weinig hoogstaand, maar volgens de eerste berichten presteert het apparaat toch goed.
Meer info: HTC Legend
De HTC Desire
HTC's nieuwe krachtpatser. Zo ongeveer dezelfde specificaties als de Nexus One, wat toch wel gezien wordt als de über-Androidphone. Dat betekent dus ook dat er een snelle 1GHz Snapdragon-processor in het toestel zit. Ook het scherm mag er met 3,7 inch best wezen.
Meer info: HTC Desire
Pics
De HTC LegendDe HTC Desire
De belangrijkste specs
 LegendDesire
BesturingssysteemAndroid 2.1Android 2.1
ProcessorQualcomm MSM7227 600MhzQualcomm Snapdragon QSD8250 1GHz
Geheugen384MB RAM 512MB ROM576MB RAM 512MB ROM
Scherm3,2" Amoled 480x3203,7" Amoled 800x480
Camera5-megapixel met led-flash5-megapixel met led-flash
VerbindingenUMTS/HSDPA, BT2.1, Wi-Fi, GPSUMTS/HSDPA, BT2.1+EDR, Wi-Fi, GPS
Batterij1300mA1400mA
Batterijduur440 uur standby, 8 uur spraak340 uur standby, 6 uur spraak
Afmetingen l*b*h112mm x 56mm x 11mm119mm x 60mm x 11mm
Gewicht126gram135 gram
Overige bijzonderhedenAluminium unibody-designFlash 10.1

Mogelijke overwegingen

Wie een nieuwe Android-telefoon zoekt lijkt met beide toestellen uit de voeten te kunnen. Beide zijn voorzien van de nieuwste versie van Googles mobiele besturingssysteem en beide zetten gezien de eerste ervaringen prima prestaties neer. De verschillen zijn wel duidelijk te zien: de Desire is de high-endsmartphone, en de Legend is de design-telefoon. Toch zullen veel mensen de Desire kunnen waarderen om het uiterlijk, en zullen veel mensen de prestaties van de Legend meer dan prima vinden. Het is interessant om te zien dat de prijs van beide telefoons niet ver uit elkaar liggen. Belangrijk detail: de Legend is nu verkrijgbaar, terwijl de Desire nog even op zich laat wachten.

Kortom, het is maar net wat je zelf wil. Toch kan het maken van de afweging moeilijk zijn. Zeker nu nog niet alle informatie omtrent beide toestellen naar buiten is gekomen. Het is dus handig om eens de boel goed op een rijtje te zetten, ook getuige de vele posts die in dit subforum al gewijd zijn aan een onderlinge vergelijking.

Dus, post hier je eigen mening. Welk toestel kies jij? En vooral: hoe ben je tot die keuze gekomen? Wat zijn de voor- en nadelen van beide telefoons? Onderbouw aub je mening, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Mocht je overigens individuele ervaringen met een van de twee smartphones willen posten, dan kun je dat natuurlijk gewoon in het desbetreffende ervaringentopic doen. Dit topic is puur om de toestellen onderling te vergelijken en twijfelaars te helpen om een keuze te maken :)

Een poll mag natuurlijk niet ontbreken, dus:
Welke koop jij?
De Desire
De Legend

Ook een poll maken? Klik hier

[Voor 4% gewijzigd door RoD op 10-03-2010 21:45]

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11-2022

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik ben dus één van de velen die twijfelen.

Ik wil een performance test zien tussen beiden. Bijvoorbeeld browser, opstarten, muziekspeler etc etc...

Damn, waarom hebben ze niet een legend gemaakt met de specs van de Desire?!?!

====
een hele belangrijke vraag. in de TS staat dat de Desire tethering heeft.
Heeft de legend dit dan niet? Ik dacht dat je bij het instoppen van de usb kabel, Android automatisch vraagt of je internet wilt delen, mobiel wilt syncen of het wilt gebruiken als harde schijf oid.

want ik heb gewoon internet op mijn laptop nodig. En met mijn nokia n96 nu, is het vrij simpel te doen.

[Voor 47% gewijzigd door DNA_Saint op 10-03-2010 21:44]

Huub Huub Barbatruc!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:53
Ik vind het prijsverschil te klein om uberhaupt te twijfelen :) Just my 2 cents.

• RoD
  • Niet online
DNA_Saint schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:40:

Ik wil een performance test zien tussen beiden. Bijvoorbeeld browser, opstarten, muziekspeler etc etc...

Dat zullen veel mensen denken. HTC heeft er voor gekozen om de kansen te spreiden. Ik kan me dat vanuit hun perspectief wel voorstellen. Maar ik had liever ook best of both worlds gehad :)

Edit: wat betreft tethering: ik weet het niet, heb het overgenomen uit de Pricewatch. Opzich zou de Legend dat ook moeten kunnen ja.

[Voor 94% gewijzigd door RoD op 10-03-2010 21:44]

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-03 20:32

Fitz

Vincent! We happy?

In het X10 topic merkt ik dat tevens heel veel mensen de keus niet kunnen maken tussen de desire en de X10. Misschien dat die er wel heel mooi naast past. Als je een top android device wilt, moet je één van die drie kiezen.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-03 15:41
DNA_Saint schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:40:

Ik heb precies hetzelfde. Een zilveren unibody HTC Desire zou echt perfect zijn. De performance van de Desire en de bouwkwaliteit en uiterlijk van de Legend. Heerlijk! :9~

Geniaal initiatief dit overigens. In beide topiques werd volop discussies gevoerd over de ene foon t.o.v. de andere.

[Voor 10% gewijzigd door HarmoniousVibe op 10-03-2010 21:47]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

LB06 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:44:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Een zilveren unibody HTC Desire zou echt perfect zijn. De performance van de Desire en de bouwkwaliteit en uiterlijk van de Legend. Heerlijk! :9~
En daar wil ik nog best 100 euro extra voor betalen. En als de Android market wat meer apps krijgt, dan is deze telefoon de beste phone die er ooit is gemaakt. Beats iPhone met 2 vingers in de neus.

Het erge is dat je nog een paar weken moet wachten. Nu de Legend uit is, is het wachten nog moeilijker. Ik heb gewoon de neiging om morgen de Legend te halen, maar daar zal ik misschien over een paar weken spijt van krijgen...

[Voor 19% gewijzigd door DNA_Saint op 10-03-2010 21:47]

Huub Huub Barbatruc!

• HarmoniousVibe
DNA_Saint schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:46:
[...]

En daar wil ik nog best 100 euro extra voor betalen. En als de Android market wat meer apps krijgt, dan is deze telefoon de beste phone die er ooit is gemaakt. Beats iPhone met 2 vingers in de neus.
Nou 100 weet ik niet, maar 50 toch zeker wel!

• RoD
  • Niet online
DNA_Saint schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:46:
[...]

Het erge is dat je nog een paar weken moet wachten. Nu de Legend uit is, is het wachten nog moeilijker. Ik heb gewoon de neiging om morgen de Legend te halen, maar daar zal ik misschien over een paar weken spijt van krijgen...
Daar heb ik ook last van ja. Ik hou mezelf voor dat het op de langere termijn beter is, als het gaat om het draaien van de wat zwaardere apps en dergelijke. Heb het idee dat ik met de Desire toch beter op de toekomst voorbereid ben. En als het dan op het design aankomt.. tsja, de Legend is echt wel mooier, maar de Desire is ook niet lelijk, en elke dag tegen de Desire aankijken is ook best prettig. :)

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

RoD schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:42:
[...]

Edit: wat betreft tethering: ik weet het niet, heb het overgenomen uit de Pricewatch. Opzich zou de Legend dat ook moeten kunnen ja.

@17:50 internet delen is op legend mogelijk.

Huub Huub Barbatruc!

Anoniem: 219071

Hetgeen waar ik over twijfel is de resolutie van het scherm. Volgens mij kan je met de Desire veel makkelijker internetten dan op de Legend ? Of valt dit in de praktijk reuze mee ?

• Anoniem: 69767
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gizmodo is uber positief over de Legend.

http://gizmodo.com/548801...rankly-it-feels-expensive

De performance zit denk ik ook wel snor. Het grootste dilemma is gewoon de wat lagere resolutie.

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Voor Legend bezitters of kopers, waarom koop je deze telefoon en niet de Desire?

Huub Huub Barbatruc!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-03 19:17
Nog een verschil; de Legend ondersteund geen Flash 10.1 en support voor OpenGL 2.0 ES is twijfelachtig. Toch handig om te hebben voor web-browsing.

Ik heb in 't Legend topic ook al gesuggereerd dat de prijzen van de Legend (449) en de Desire (499) op basis van de adviesprijzen verder uit elkaar zouden moeten liggen. Daarover zei Smartphonestunt het volgende:
Anoniem: 304499 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:31:
Wij (en andere shops) bepalen de prijs aan de hand van de inkoopprijs. Als bij de lancering van de Desire de inkoopprijs van de Legend omlaag gaat, dan passen wij de prijs uiteraard ook aan. Tot op heden is er nog niets bekend over een prijsverlaging.

Zelf verbaas ik me ook over het kleine prijsverschil, maar gok dat dit vooral komt omdat de body van de Legend 'luxer' is dan de Desire.
Ik wacht dus nog even af... ;)
LB06 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:44:
Geniaal initiatief dit overigens. In beide topiques werd volop discussies gevoerd over de ene foon t.o.v. de andere.
+1... Goed initiatief, RoD! d:)b

[Voor 10% gewijzigd door Limit-NL op 10-03-2010 21:59]

• Niet online
DNA_Saint schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:54:
Voor Legend bezitters of kopers, waarom koop je deze telefoon en niet de Desire?
"Plain and simple—the Legend is the most well-built phone I've ever had in my hand" van Gizmodo.

En zoals ze mooi vertellen: "True, other phones may be better specced, but with that premium build it's like comparing a Sony Vaio (not a bad laptop, sure) to a MacBook. Sometimes there's just no contest. While the extra horsepower and added touches of the Nexus One and Desire are nice, I found the Legend more than satisfactory."

Maw: ga je voor een plastic snel gespeccede Acer laptop, of neem je een MacBook? Er is niet echt een right or wrong. Het is puur een voorkeur.

De CPU en al die andere zooi maakt me niet zo uit, als de Legend maar die hogere resolutie had gehad, was ik direct verkocht.

[Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 10-03-2010 22:01]

• RoD
  • Niet online
Anoniem: 219071 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:52:
Hetgeen waar ik over twijfel is de resolutie van het scherm. Volgens mij kan je met de Desire veel makkelijker internetten dan op de Legend ? Of valt dit in de praktijk reuze mee ?
Ik denk het wel, vooral met browsen is zo'n extra groot scherm wel lekker. En zo'n verschil in resolutie scheelt ook echt, kan ik uit ervaring melden.

• HarmoniousVibe
l1m1t schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:55:
Nog een verschil; de Legend ondersteund geen Flash 10.1 en support voor OpenGL 2.0 ES is twijfelachtig. Toch handig om te hebben voor web-browsing.
Dat is inderdaad waar. Persoonlijk echter heb ik totaal geen behoefte aan flash (muv youtube, maar ik neem aan dat deze flash-loos is net als op de iPhone?) of games.

edit: dank! Dat is mooi. Flash kan uit het raam wmb.

[Voor 4% gewijzigd door HarmoniousVibe op 10-03-2010 22:01]

• Niet online
LB06 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:59:
[...]

(muv youtube, maar ik neem aan dat deze flash-loos is net als op de iPhone?)
Ja is een native app. En als je voor de Legend / Desire gaat waarom dan niet de X10? Die krijgt ook 2.1 (helaas pas in H2) en heeft imho een mooier design, eveneens snapdragon en betere camera. Enkel geen amoled iirc. De X10 heeft het design en de build-quality van de Legend met de power van de Desire.

[Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 10-03-2010 22:04]

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:43
mja ik zit dus heel erg te twijfelen tussen de motorola milestone & de HTC Desire maar na het filmpje gezien te hebben van de HTC legend en omdat de Desire dezelfde interface heeft ga ik denk ik toch maar voor de Desire :D ondanks dat ik net nog in het motorola milestone topic zei dat ik voor de milestone ging :P

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-03 08:29
In het Legend topic heb ik dit ook al gevraagd, maar aangezien het een vergelijkingsvraag tussen Desire en Legend betreft lijkt het me hier beter op zijn plek:
De Legend heeft een resolutie van 480x320, een stuk lager dan de 800x480 van de Desire. In hoeverre merk je dit verschil tijdens gebruik? Ik zou verwachten dat je, net als bij een pc monitor, bij een hogere resolutie een groter gedeelte van een website op je scherm te zien krijgt.
Ik had een HD2, die heeft ook een 800x480 resolutie. Ik wilde in eerste instantie overstappen naar de Desire maar nu de Legend zo'n goede reviews heeft twijfel ik weer, en dan vooral over het scherm.

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ik wacht gewoon nog 1 maandje. Moet wel te doen zijn.
2 dingen naast elkaar leggen en dan alles uittesten.

Huub Huub Barbatruc!

Anoniem: 305310

inderdaad,

ik zit ook met het probleem van dat de legend er nu al is en de desire pas volgende maand..

Toch zijn er dingen die ik overweeg, aangezien het veel geld blijft en je niet je geld wil verkloten

HTC Legend:

- Mooi design
- Kleiner dan de Desire
- Zuiniger en toch snel volgens de 1e berichten

Helaas is de resolutie wel een stuk lager..

HTC Desire:

- Mooi formaat scherm, vooral voor internetten
- Iets minder design maar wel mooi
- Super processor op papier
- Hoge resolutie

Prijs verschil op smartphonestunts is slechts 30 euro.. dat zal niet veel anders zijn op vergelijkbare sites denk ik, dat is toch een beetje het struikelblok.. terwijl je zou denken nou keuze gemaakt..

Juist door die 30 euro verschil, als het 100 euro was, was de keuze waarschijnlijk meteen duidelijk, de Legend, maar nu.. de Desire heeft ook z'n charmes en betere specs.

Ik denk dat juist het kleine verschil in de prijs voor veel bedenkingen zorgt, dat in combi met de releases.aangezien de legend ook super is, en nu al te koop is.. en je die zo graag zou willen, maar in je hart denk je *niet doen, uiteindelijk krijg ik er spijt van*

anyway.. ik denk dat ik toch wacht tot begin april, van de week toch even de Legend in de handen houden en het scherm in het echt te bekijken ivm de grote voor internetten, aangezien ik nu een i8910hd heb ook met een 3,7inch scherm (amoled/ zelfde als de Desire alleen heeft Desire een betere resolutie)

Naja ik eindig nu mijn talk, hoop dat mensen er wat aan hebben :D

• HarmoniousVibe
Anoniem: 69767 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:00:
[...]

Ja is een native app. En als je voor de Legend / Desire gaat waarom dan niet de X10? Die krijgt ook 2.1 (helaas pas in H2) en heeft imho een mooier design, eveneens snapdragon en betere camera. Enkel geen amoled iirc. De X10 heeft het design en de build-quality van de Legend met de power van de Desire.
Die betere camera zou idd leuk zijn, maar ik heb wat meer vertrouwen in Sense dan in Timescape/Mediascape moet ik zeggen. Tevens heeft de X10 idd geen amoled, minder geheugen, minder kleuren (wellicht een softwarematige beperking) en ik vind het ook niet echt mooier of minder mooi dan de Desire, maar wel minder mooi dan de Legend.

• Limit-NL
Anoniem: 69767 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:00:
En als je voor de Legend / Desire gaat waarom dan niet de X10? Die krijgt ook 2.1 en heeft imho een mooier design, eveneens snapdragon en betere camera.
Ik neem het design en de camera wel voor lief als ik daarvoor HTC Sense terug krijg! Timescape weet mij totaal niet te overtuigen in gebruiksvriendelijkheid.

Anoniem: 262801

Ik vind het een beetje raar dat mensen hier de Desire als lelijk tegenover de Legend beschouwen. Ik vind dat dus totaal niet, ik vind de Desire mooier dan de Legend al is de bouwkwaliteit van de Legend wel beter.

De vergelijking van een snelle plastic acer laptop tegenover een macbook vind ik dan ook erg raar, aangezien beide telefoons van prima kwaliteit zijn en allebei een mooi design hebben. Daarom kan de keuze tussen deze twee telefoons ook best moeilijk zijn en ik denk dat het uiteindelijk gewoon om smaak gaat.

Zelf heb ik trouwens de Desire besteld.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 262801 op 10-03-2010 22:13]

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

l1m1t schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:10:
[...]

Ik neem het design en de camera wel voor lief als ik daarvoor HTC Sense terug krijg! Timescape weet mij totaal niet te overtuigen in gebruiksvriendelijkheid.
Een X10 met HTC Sense dan? Moet mogelijk zijn lijkt mij, hardware is op het geheugen na identiek....

• HarmoniousVibe
Anoniem: 262801 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:11:
Ik vind het een beetje raar dat mensen hier de Desire als lelijk tegenover de Legend beschouwen. Ik vind dat dus totaal niet, ik vind de Desire mooier dan de Legend al is de bouwkwaliteit van de Legend wel beter.

De vergelijking van een snelle plastic acer laptop tegenover een macbook vind ik dan ook erg raar, aangezien beide telefoons van prima kwaliteit zijn en allebei een mooi design hebben.

Zelf heb ik trouwens de Desire besteld.
Hij is zeker niet lelijk, maar de Legend is in mijn ogen gewoon zo allemachtig mooi :9~

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:43
hehe de twijfel is wel toegeslagen he :D bij mij ook ik vind het design van de legend tergent mooi maar ik denk dat op de lange termijn de Desire gewoon langer uithoud omdat ie sneller is (of begrijp ik het verkeerd). Maarja het verschil in prijs heeft de twijfel wel redelijk doorbroken moet ik zeggen

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 13:32
Anoniem: 69767 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:57:
[...]

..
Maw: ga je voor een plastic snel gespeccede Acer laptop, of neem je een MacBook? Er is niet echt een right or wrong. Het is puur een voorkeur.

..
ze hebben het toch écht over een sony vaio en ik neem aan uit dezelfde pricerange van een MacBook. Nu tiep ik dit toevallig zèlf vanaf een sony vaio met een prijskaartje van ~900-1000 en ik kan je zeggen dat dit toch wel flink beter is dan een plastic fantastic.. :P
de vergelijking vaio-mac vind ik erg sterk omdat het qua design en bouwkwaliteit ongeveer dezelfde verhouding is naar mijn idee.

als vaio-gebruiker neig ik nu trouwens ook naar een desire, maar ik wil ze eigenlijk eerst allebei even vast gehouden hebben. een directe ervaring zegt vaak meer dan hondertmiljoenmiljard filmpjes en reviews..

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-03 10:06

Ed_L

Crew Council
Zet hier nog maar een stem weg voor de Desire.

De keuze is voor mij vrij simpel, want ik ben toch een beetje een specsho3r. De unibody van de Legend maakt het dan toch weer wat lastiger. Zoals zovelen hier zou ik dus het liefst een Desire met unibody hebben.
Wie start de petitie? :)

Anoniem: 61921

Ik zit ook te twijfelen om bij het verlengen van mijn abbo de Legend te halen (die al uit is) of toch nog een paar weken te wachten op de Desire. Qua specs ziet de Desire er beter uit dan de Legend. Het grotere scherm en de hogere resolutie lijkt me beter om mee te internetten.

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Ik ga voor de Desire, de snellere processor en het grotere scherm (+hogere resolutie) voor een relatief kleine meerprijs zijn de belangrijkste redenen voor mij. Zeker aangezien ik meestal 3 jaar met een telefoon doe.

[Voor 21% gewijzigd door Stamgastje op 11-03-2010 08:42]

• Limit-NL
DNA_Saint schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:54:
Dit vraag ik me ook af... ik ben benieuwd naar de reacties! ;)

• RoD
  • Niet online
Ed_L schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:25:
Zet hier nog maar een stem weg voor de Desire.

De keuze is voor mij vrij simpel, want ik ben toch een beetje een specsho3r. De unibody van de Legend maakt het dan toch weer wat lastiger. Zoals zovelen hier zou ik dus het liefst een Desire met unibody hebben.
Wie start de petitie? :)
Zou me goed voor kunnen stellen dat HTC een tijdje na de introductie van de Legend en Desire gewoon met een dergelijk toestel komt. Zeker als het unibody-concept aanslaat bij de consument.

• Luqq
l1m1t schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:39:
[...]

Dit vraag ik me ook af... ik ben benieuwd naar de reacties! ;)
Voor zover ik kan lezen bestaat het gros van de Legend kopers uit een combinatie van:
-mooier design
-"de extra CPU power gebruik ik toch niet"
Anoniem: 262801 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:11:
Dit dus. Ik vind de achterkant van de Legend echt heel jammer, en dat kinnetje kan ik me nog steeds niet bij neerleggen. Vind het echt niks, geef mij de Desire maar!

[Voor 45% gewijzigd door Luqq op 10-03-2010 22:48]

• HarmoniousVibe
Het zou natuurlijk kunnen dat de Snapdragon teveel hitte produceert voor zo'n unibody :)

• RoD
  • Niet online
Volgens mij zijn de Snapdragons vrij zuinig. Ik denk niet dat het een probleem mag zijn.

Overigens heeft de Legend waarschijnlijk een stuk non-aluminium op de achterkant om de ontvangst van gsm- en 3g-signalen enigszins acceptabel te houden.

[Voor 7% gewijzigd door RoD op 10-03-2010 23:10]

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09-2022
@RoD de Legend heeft zijn antenne in het afdek kapje van de batterij zitten. Dat is het kleine zwarte deel onderin.

Ik denk persoonlijk dat juist de unibody design geschikt zou zijn voor de snapdragon omdat het perfect kan functioneren als een heatsink. :)

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

• RoD
  • Niet online
Ganymedus schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 23:07:
@RoD de Legend heeft zijn antenne in het afdek kapje van de batterij zitten. Dat is het kleine zwarte deel onderin.
Ja dat bedoel ik ook, of begrijp ik je nu niet?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Fitz schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:12:
[...]

Een X10 met HTC Sense dan? Moet mogelijk zijn lijkt mij, hardware is op het geheugen na identiek....
Dat doet het 'm bij mij, heb geen zin om m'n homescreen opnieuw te laden (zoals nu bij m'n G1)
Verder vind ik 't mooi waardeloos dat d'r geen snapdragon met een ZEER GOED tobo komt (dus met tussenruimte tussen de toetsen zoals bij de G1 en niet bij de Milestone)

• Ganymedus
RoD schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 23:11:
[...]

Ja dat bedoel ik ook, of begrijp ik je nu niet?
Ik denk dat ik jou niet begreep. Wat je zei deed me vermoeden dat je niet wist hoe de antenne functioneerde bij de legend
Overigens heeft de Legend waarschijnlijk een stuk non-aluminium op de achterkant om de ontvangst van gsm- en 3g-signalen enigszins acceptabel te houden.
Op dit plaatje kun je op de batterij cover de twee contactpunten zien van de antenne

Engadget was trouwens niet zeer positief over de legend.

[Voor 6% gewijzigd door Ganymedus op 10-03-2010 23:23]

• RoD
  • Niet online
Ja dat is inderdaad wat ik bedoelde :)

Engadget is trouwens altijd zeer kritisch. Die vinden bij elk toestel wel iets om te zeggen dat het toch niet helemaal geweldig is.

[Voor 63% gewijzigd door RoD op 10-03-2010 23:24]

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 22:30
Ik heb de legend besteld, krijg hem morgenochtend bezorgd.
Redenen voor mij om voor de Legend te kiezen (zelfs al heb ik nu na bestellen nog steeds enigszins twijfels):
  • contract loopt af, waarna ik dubbele per maand zou gaan betalen als ik niet verlengde, dus op desire wachten zou één of twee maanden hoge abo-kosten met zich meebrengen
  • Mijn verwachting is dat ik voorlopig voldoende heb aan de snelheid van de legend, het wordt mijn eerste smartphone en ik denk niet dat ik gelijk het beste van het beste nodig zal hebben
  • Het uiterlijk van de Legend spreekt mij erg aan, net als het (iets) kleinere formaat en de extra stevigheid door het aluminium (ik wil hem nog wel eens van tafel laten vallen)
  • Er is toch wel een verschil in prijs tussen de legend en desire, en ik denk niet dat het verschil in snelheid het voor mij waard is. Zelfs al is het nu maar ongeveer €30, de Legend werd vlak voor release bij goedkoopste aanbieder ook ineens paar tientjes duurder dus het zou zomaar kunnen dat het verschil in prijs groter is (of legend wordt dan paar tientjes goedkoper, maar die zijn mij het niet waard om nog paar weken te wachten omdat ik die anders kwijt ben aan extra abo-kosten, zie punt 1)
  • En de belangrijkste reden is toch wel dat het teveel begon te kriebelen, en ik kon gewoon niet langer wachten met bestellen ;)
Grotendeels dus de argumenten die al eerder genoemd zijn door de mensen die wel het geduld hebben om nog een paar weken te wachten op de Desire en zich afvragen waarom de rest dat niet kan! :P

[Voor 6% gewijzigd door luappul op 10-03-2010 23:32]

• Niet online
Ganymedus schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 23:22:

Engadget was trouwens niet zeer positief over de legend.
It's safe to say that HTC's broken yet another mold with the Legend, stunning the world with both its hardware and software design. There's no question about the unibody's toughness, and many other features we've seen here are of significant improvements over the Hero, namely the AMOLED screen (in general), FM radio, optical trackpad (debatable), still camera and the new goodies plus performance boost in Sense UI. Sure, there are major flaws in the battery life and video recording performance, but the positive mind in us are hoping that these can be fixed via a software upgrade, if they weren't of hardware glitches
klinkt helemaal niet slecht toch? Enkel het accuprobleem dat ze hebben ervaren is een serieus probleem imho. Dat videofilmen en alles daar koop je de Legend niet voor maar de X10 ofzo.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 10-03-2010 23:34]

• Ganymedus
LOL okay dan hebben we nu in ieder geval het fenomeen duidelijk besproken voor alles en iedereen. ;)

Klopt, maar een kritische blik is altijd welkom. Het is iets wat je zelf mee kunt nemen in je afweging. Liever 10 kritische reviews dan 10 enkel lovende artikelen.

@Only.holoris
In het gehele artikel noemen ze enkele voorbeelden. Ze spreken over slechte wifi, rare ruis in het scherm, tegenvallende accu. Dat was het ongeveer.

[Voor 23% gewijzigd door Ganymedus op 10-03-2010 23:47]

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

RoD schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 23:24:
Ja dat is inderdaad wat ik bedoelde :)

Engadget is trouwens altijd zeer kritisch. Die vinden bij elk toestel wel iets om te zeggen dat het toch niet helemaal geweldig is.
Engadget is zeer Apple orientated. iPhone is heilig, niks is beter.

Maar ik ga morgen denk ik ff langs een paar shops en kijken of ik de legend kan testen.

[Voor 33% gewijzigd door DNA_Saint op 10-03-2010 23:46]

Huub Huub Barbatruc!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:44
Knoop doorgehakt en zojuist de Legend besteld bij 2Call.nl, gratis bij verlenging Hi 25 + eindeloos online.

Waarom de Legend en niet de Desire of de X10:

- batterijduur tov de Desire
- formaat (Desire en X10 lijken me te groot om lekker mee te nemen in broekzak)
- uiterlijk

Morgen even contract inleveren bij 2Call en dan nog een paar dagen wachten... ben heel benieuwd, wordt mijn eerste smartphone, mijn eerste touch-screen en mijn eerste Android :-)

• Shandar04
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:50
Ik heb 2 dagen terug de Desire besteld + Vodafone Bel&SMS&Web 200 bij smartphonestunts
omdat: Van belangrijk naar minder belangrijk.

- Hogere resolutie
- Snellere processor
- Meer geheugen
- Groter scherm
- Afmetingen ten opzichte van de
Legend scheelt niet zoveel, 7mm lengte 4mm breedte
- Prijsverschil is een kleine €40,- wat ik voor een
smartphone bijna niet als verschil zie.
- Het niet erg vind mijn telefoon dagelijks op te laden wat
over het algemeen toch moet als deze veel gebruikt word.

Verder heb ik de X10 laten liggen omdat ik erg tevreden was
met de HTC TyTn II en omdat deze geen Android 2.1 heeft.

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-03 08:18
maar ik heb de indruk dat het scherm van de desire alleen in de hoogte groter is tov bv de iphone. Ik vind het scherm van de hero ook eigenlijk te smal. Bij de desire is die 3,7 inch en bij de iphone 3,5 inch, maar bij de iphone lijkt die mij toch wat breder in portrait, wat veel aangenamer is

• Freekazoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-11-2018

Freekazoid

PSN: FreekVR

Als je kijkt naar de kritiek op de accuduur van de Legend zou ik me toch erg zorgen gaan maken over die van de Desire. In de TS staat immers maar 100mA meer in de specs en een kortere batterijduur vermeld.

• Msniekers
Kan iemand kort uitleggen waarom die hogere resolutie zo belangrijk is? Ik zie bij de meeste mensen dat dat één van de belangrijkste punten is in de overweging Desire/Legend.

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-03 07:44
Msniekers schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:04:
Kan iemand kort uitleggen waarom die hogere resolutie zo belangrijk is? Ik zie bij de meeste mensen dat dat één van de belangrijkste punten is in de overweging Desire/Legend.
Ik denk dat voor tweakers berichten zoals deze nieuws: Nieuwe versie Android-NDK ondersteunt OpenGL ES 2.0 erg bijdragen aan de voorkeur van de Desire.

computer2006 specs computer1 specs computer2 specs

• Msniekers
Lijkt mij ook, maar mijn vraag gaat specifiek over de resolutie, ook omdat dat iets is waarom ik nog twijfel tussen beide toestellen.

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

Msniekers schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:12:
Lijkt mij ook, maar mijn vraag gaat specifiek over de resolutie, ook omdat dat iets is waarom ik nog twijfel tussen beide toestellen.
Het scherm is gewoon een stukje scherper. Browsen op het internet zal daardoor makkelijker worden (je hoeft minder te zoomen) en als je m als multimedia apparaat gebruikt zullen films op dvd-kwaliteit (eigenlijk nog iets hoger) weergegeven kunnen worden en foto's natuurlijk ook een stuk scherper. Of dat opweegt tegen het uiterlijk van de Legend is een persoonlijke keus.

• majoh
  • Laatst online: 09:53

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Net als vele heb ik getwijfeld tussen de Legend en de Desire. En hoop dat ik een keuze heb gemaakt waar ik geen spijt van ga hebben.

Het is dus uiteindelijk de Legend geworden (die voor 13.00 bij mij afgeleverd wordt), redenen waarom:
  • Formaat, iets kleinen dan de Desire. Al moet ik zeggen dat het verschil niet heel groot is.
  • Constructie, het aluminium moet de telefoon lekker stevig maken.
  • Performance, op de filmpjes is die erg goed, dus de langzamere processor lijkt geen probleem. Alleen hoop ik dat dit over een half jaar / jaar nog steeds goed is.
  • Accuduur, lijkt beter te zijn op de Legend, liefst laad ik zo min mogelijk op. Alleen ja, het blijft een toestel die aan het internet verbonden is, dus langer als een dag (mss 2) gaat het toch niet worden.
Volgens mij maakt het voor mij niet uit welke ik gekozen zou hebben, ik zal altijd twijfelen of het wel de goede keuze zou zijn geweest, het zijn beide gewoon erg mooie en goede telefoons. Waarbij ik hoop dat de Legend in de toekomst nog steeds goed mee kan...

• Niet online
Ik ben dadelijk heel benieuwd naar de 1e reviews van de Legend hier =)

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vraag me sterk af hoeveel het scherm in grootte (en dan met name de breedte) nou verschilt tussen beide telefoons.
Volgens mij is het scherm van de Derise maar iets breder, en vooral een stuk hoger.
Iemand die hier exacte data over heeft?

• RoD
  • Niet online
Het scherm is inderdaad relatief lang. Dat zie je wel vaker bij telefoons met een dergelijke schermgrootte. Valt ook een beetje af te leiden uit de resolutie. Die is bij de Desire ongeveer 2:1, terwijl de Legend 3:2 heeft. De Legend heeft dus een vierkantere resolutie.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-03 20:20
Je kan natuurlijk ook naar de resolutie kijken. Bij de Legend is die 480x320, wat 15:10 (3:2) is en bij de Desire is het 800x480, wat 1.666:1 is, dus inderdaad een stukje langer (of breder in portraitmode :P).

Ik negeer RoD voor het gemak even.

[Voor 10% gewijzigd door Hahn op 11-03-2010 09:54]

The devil is in the details.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb even gebruik gemaakt van a2+b2=c2.

Afmetingen scherm (uitgaande van vierkante pixels ;) )

Legend:
45.1x67.7 mm (lxb)

Desire:
48.4x80.6 mm (lxb)

[oeps]
Miscalculatie, moeilijk Pythagoras ;)
[/oeps]

[Voor 20% gewijzigd door Smultie op 11-03-2010 10:18]

• teek2
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-02 09:47
Ik heb de legend besteld (bij telfort, 89 eur, geen verz. kosten, 300 min abo + onb. internet = 34 eur/mnd voor 1 jaar, 24.95 aansl. kosten, hopelijk volgende week geleverd)

Ik twijfelde ook enorm maar dit zijn mijn redenen:

- Ik vind de legend een uniek design hebben
- Hij is kleiner (heb nu een htc touch, (de eerste generatie) en ik hou van hoe klein hij is)
- Ik vind het belangrijk dat de batterij zo lang mogelijk mee gaat
- Ik denk niet dat ik veel verschil merk tussen de twee cpus. Ik vind maar een paar dingen echt belangrijk:
* navigatie
* syncen met google (gmail, calendar, contacts)
* Beetje webbrowsen/twitteren als ik me verveel

Ik ga er geen games op doen verder denk ik (nu nog :) ). De performance lijkt me meer dan adequaat als ik de filmpjes bekijk tot nu toe.

Het scherm is al groter en beter dan mijn huidige htc en ik irriteer me nu zelfs met mijn 2.8" qvga scherm eigenlijk nooit (browse altijd met opera mini, werkt prima voor mij).

My 2ct ;)

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

Paars is het scherm van de Legend (uiteraard) en de andere is de Desire

[Voor 28% gewijzigd door Fitz op 11-03-2010 10:15]

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03 23:50

peternator

Shoop da whoop.

Ik heb afgelopen weekend op de CeBIT beide telefoons in mijn handen mogen houden èn even mee kunnen spelen. Opvallendheden (en houd even in je achterhoofd dat ik een zowel ontzettende specsho3r ben, alsmede iemand die van mooi ontworpen producten houd):

HTC Desire
  • Prettig, dat grote scherm
  • Zit hier een 1Ghz processor in? Ik merk er tijdens normaal gebruik maar bar weinig van, het scrollen door de apps in het menu geeft hier en daar zelfs een 'schokje'
  • Dat browsen gaat lekker rap, multi-touch gestures gaan makkelijk door veel ruimte voor je vingers op het grote scherm
  • Wat een berg apps in één-keer zichtbaar op je scherm, komt vast door die hoge resolutie.
.. en vervolgens de HTC Legend
  • Wat een prachtig apparaat, ligt toch wel lekkerder in de hand dan de Desire. Plaatsing van de navigatieknoppen zitten op een -voor mijn gevoel- meer logische plek dan op de Desire. Plaatsing van de optische tracksensor is dan wel weer wat onlogisch.
  • Voor mijn gevoel willen de multi-touch gestures wat minder lukken op dit ietwat kleinere scherm, ook typen op het on-screen toetsenbord gaat voor mijn gevoel wat lastiger dan op het grotere Desire scherm (ik ben echter nog wat on-ervaren met on-screen toestenborden gezien mijn huidige HTC Kaiser met QWERTY-toetsenbord)
  • Ik zie bij normaal gebruik (navigeren door menu, apps starten, browsen) geen snelheidsverschil met de Desire
Dit zijn echter ervaringen.. als ik even rationeel naar de specs kijk zie ik dat de Desire meer te bieden heeft, ook gezien het feit dat OpenGL (naar alle waarschijnlijkheid) en Flash10.1 wèl naar de Desire en niet naar de Legend zullen komen.

Het wordt er allemaal niet makkelijker op.

Legend = mooier, prettig in het gebruik
Desire = groot scherm is een absolute pré. Op papier sneller en wellicht qua specs meer op de toekomst gericht.

Soms denk ik wel eens dat HTC hier een marktonderzoek aan het uitvoeren is, om te achterhalen wat voor mensen punten van overweging zijn om wel juist wèl voor het ene toestel en waarom niet voor het andere toestel te kiezen om zo hun toekomstige producten nog meer toegespitst op bepaalde doelgroepen de markt in kunnen zetten.

Een post van weinig-toegevoegde waarde in het overwegingsproces, maar ik moest mijn overwegingen toch even op papier zetten.

Succes met het maken van je keuze ;)

Meshify C: Ryzen 5 5600G - Radeon RX 6700XT 12GB - B550 AORUS PRO AC - 32GB Kingston FURY Beast DDR4-3200 - Kingston A2000 1TB

• teek2
Een post van weinig-toegevoegde waarde in het overwegingsproces, maar ik moest mijn overwegingen toch even op papier zetten.

Ik vind je waarneming dat de legend net zo soepel door de menus gaat als de desire anders erg fijn om te horen ;)

• teek2
Zit hier een 1Ghz processor in? Ik merk er tijdens normaal gebruik maar bar weinig van, het scrollen door de apps in het menu geeft hier en daar zelfs een 'schokje'

Die 1.6 keer zo snelle cpu moet dan ook 2.5 keer zoveel pixels aansturen ;)

• Luqq
Denk niet dat je dit kan vergelijken, de Desire draait nog geen final firmware :) staan waarschijnlijk nog een hoop debugging dingen aan bv :)

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03 23:50

peternator

Shoop da whoop.

teek2 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:46:
Zit hier een 1Ghz processor in? Ik merk er tijdens normaal gebruik maar bar weinig van, het scrollen door de apps in het menu geeft hier en daar zelfs een 'schokje'

Die 1.6 keer zo snelle cpu moet dan ook 2.5 keer zoveel pixels aansturen ;)
Mee eens. Wat bied dit voor de toekomst? Wil je dan eigenlijk wel OpenGL en Flash 10.1 als dat ding nu al net kantje-boord die 2.5 zoveel pixels aan kan sturen?
Luqq schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:47:
Denk niet dat je dit kan vergelijken, de Desire draait nog geen final firmware :) staan waarschijnlijk nog een hoop debugging dingen aan bv :)
Ook dat is waar.

[Voor 20% gewijzigd door peternator op 11-03-2010 10:49]

Meshify C: Ryzen 5 5600G - Radeon RX 6700XT 12GB - B550 AORUS PRO AC - 32GB Kingston FURY Beast DDR4-3200 - Kingston A2000 1TB

• teek2
nou ja... afgezien van alle software tweaks (de de legend ook zal krijgen) en de gpu en allerlei dingen blijft de desire gewoon zwaarder om aan te sturen. Het is dus niet zomaar dat hij sneller is in het gebruik. In ieder geval een deel van de snelheid gaat in die extra pixels dus het gaat er denk ik meer om of je die pixels wil of niet.

Ik geef toe dat alles wat niet met het scherm te maken heeft wel sneller gaat maar je kan dus niet zomaar zeggen de desire is 1.6 keer zo snel in alles, wel belangrijk denk ik.

• Hahn
Dat kan je sowieso niet zeggen, want MHzen werken niet zo en al helemaal niet aangezien deze telefoons over verschillende processors beschikken en de vergelijking dus al helemaal niet meer opgaat.

• Luqq
Maar..jongens, vinden jullie de HD2 ook langzaam dan? Die heeft precies evenveel pixels, zelfde chip en is echt bloedje snel. De nexus one ook. Ik weet niet waar jullie deze twijfels door hebben gekregen, ik maak me daar echt geen zorgen over. Hij wordt sneller dan de Legend, dont worry :)

• Hahn
Ik heb de HD2 en echt retesnel vind ik 'm niet, hij hapert vaak genoeg. Zit nu zeer te overwegen om de Legend te gaan kopen (HD2 gebruik ik al kleine 2 maanden niet meer), vind 'm erg strak en Android lijkt me vele malen fijner dan WM.

• Msniekers
Ik heb ook de HD2 gehad en vond hem snel genoeg. Ik heb eigenlijk nooit een hapering gezien.. Daarom denk ik dat de Desire uiteindelijk net zo snel zal zijn als de Legend, ondanks het grotere aantal pixels.

• teek2
HD2 gebruik ik al kleine 2 maanden niet meer

Dude! Wat een luxe, ik twijfel al een half jaar over de opvolger van mijn 3 jaar oude htc touch :s

• Hahn
Luxe? Eerder frustratie. Eerst maandenlang zitten dubben over welke telefoon ik nou wou, had ik eindelijk de knoop doorgehakt en voor de HD2 gekozen, valt dat ding me zo tegen dat ik maar weer gewoon m'n oude telefoon gebruik.

• teek2
Ok, das minder, maar heb je al eens spb mobile shell 3.5 geprobeerd? Geeft je een hele mooie interface, compleet andere look en feel.

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-03 08:18
teek2 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:54:
nou ja... afgezien van alle software tweaks (de de legend ook zal krijgen) en de gpu en allerlei dingen blijft de desire gewoon zwaarder om aan te sturen. Het is dus niet zomaar dat hij sneller is in het gebruik. In ieder geval een deel van de snelheid gaat in die extra pixels dus het gaat er denk ik meer om of je die pixels wil of niet.

Ik geef toe dat alles wat niet met het scherm te maken heeft wel sneller gaat maar je kan dus niet zomaar zeggen de desire is 1.6 keer zo snel in alles, wel belangrijk denk ik.
je moet nu ook niet overdrijven he. Die extra pixels en resolutie heeft heus geen 100mhz of zo extra nodig. Laat staan dat het die extra mhz echt nodig heeft om die extra pixels aan te sturen.

• Niet online
De HD2 kun je aan het eind van het jaar toch upgraden naar WP7S?

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-03 20:48
Ik kan het zo even niet ontdekken, maar zit de kin zoals de Hero dat heeft ook op de Desire en Legend?
Op foto's lijkt het alsof de Legend het wel heeft maar de Desire niet.

Als ik overigens via de Hi website wil verlengen moet ik met een 2 jarig Hi 30 + eindeloos online nog 133 euro bijbetalen.. lekkere service voor vaste klanten..

• Luqq
yorroy schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:58:
Ik kan het zo even niet ontdekken, maar zit de kin zoals de Hero dat heeft ook op de Desire en Legend?
Op foto's lijkt het alsof de Legend het wel heeft maar de Desire niet.

Als ik overigens via de Hi website wil verlengen moet ik met een 2 jarig Hi 30 + eindeloos online nog 133 euro bijbetalen.. lekkere service voor vaste klanten..
De legend heeft nog wel een kin, maar een stuk minder. De desire heeft helemaal geen kin, maar is onderin wel een klein beetje naar voren..minimaal, kan je zien op de foto's op pdashop.nl

• teek2
Verlengen is altijd belachelijk duur, ik hop steeds tussen providers ivm nummerbehoud.

Kin zit wel op de legend, niet op de desire:
http://www.htc.com/www/product/legend/gallery.html
http://www.htc.com/www/product/desire/gallery.html

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-03 16:04
Ik vraag me af hoe het zit met de compatibiliteit van de HTC Desire m.b.t. de applicaties in de Market. De HTC Tattoo met een afwijkende schermratio van 4:3 kan maar een klein deel van alle applicaties draaien. Tot nu toe was de standaard in Androidland 2:1 (HTC Hero is 480x320).

Hoe zit het dan met de Desire, met als schermratio 5:3?

• Hahn
480x320 is niet bepaald 2:1 hoor.

• RoD
  • Niet online
Upquark schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:14:
Ik vraag me af hoe het zit met de compatibiliteit van de HTC Desire m.b.t. de applicaties in de Market. De HTC Tattoo met een afwijkende schermratio van 4:3 kan maar een klein deel van alle applicaties draaien. Tot nu toe was de standaard in Androidland 2:1 (HTC Hero is 480x320).

Hoe zit het dan met de Desire, met als schermratio 5:3?
Er zijn wel meer telefoons met een hogere resolutie. Ontwikkelaars kunnen hun apps ook voor afwijkende resoluties geschikt maken, en sinds Android 1.6 uit is wordt dat ook veel gedaan. Ik denk dat zo ongeveer alles wel werkt. 480x320 is allang niet meer de enige resolutie.

• jhvanburk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-11-2022
teek2 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:12:
- Ik denk niet dat ik veel verschil merk tussen de twee cpus. Ik vind maar een paar dingen echt belangrijk:
* navigatie
* syncen met google (gmail, calendar, contacts)
* Beetje webbrowsen/twitteren als ik me verveel
Maar hoe is het syncen met Google (gmail, calendar, contacts) met de HTC Legend ingericht?

(wellicht beetje off: en verschilt dat met de Google synchronisatie die de Nexus One biedt?)

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-03 16:04
Mute schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:15:
480x320 is niet bepaald 2:1 hoor.
Oeps... |:(

• RoD
  • Niet online
jhvanburk schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:59:
[...]

Maar hoe is het syncen met Google (gmail, calendar, contacts) met de HTC Legend ingericht?

(wellicht beetje off: en verschilt dat met de Google synchronisatie die de Nexus One biedt?)
Syncen is min of meer gelijk tussen alle Android-telefoons. De Legend en Desire draaien beide op Android 2.1 (net als de Nexus One), en zullen dus qua sync-opties niet of nauwelijks verschillen.

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-03 12:56
Ik vraag mij eerder af wat het verscheel in abbo kosten gaat worden tussen de legend en de desire.

de legend heb nu je nu voor ongeveer 30 euro per maand inclusief internet (1ste 12 maanden 22,50)

de Desire is kwa prijs net wat duurder, maar in abbo kosten zal het (hoop ik) ongeveer evenveel moeten zijn.

Ik wil namelijk perse niet meer als 35 euro per maand betalen, eigenlijk niet meer dan 30 euro PM.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-03 17:36
Het kan aan mij liggen, maar het staat al op Hi.nl toch? Of heb je het over alle providers? 27.50 p/m.

http://shop.www.hi.nl/hi/RAPRD/HTC-Desire/THTDSIREbr.html

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-03 12:56
Daar had ik hem nog niet gezien, had alleen de legend nog maar zien staan op verschillende sites.

Iets duurder bij HI dus in abbo kosten, even afwachten dus nog!

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• Niet online
Kan T.net niet ff een belletje plegen met de Steeksleutel winnaar T-Mobile, voor een (al dan niet vergelijkende) review van de Legend en de Desire? :p

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 11-03-2010 15:41]

Fitz schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:13:
Paars is het scherm van de Legend (uiteraard) en de andere is de Desire

[afbeelding]
dat is niet helemaal waar...

ik heb een i8910HD ook een 3,7inch en mijn scherm in een +- een CM korter...

en ook een stuk smaller, dus die afbeelding klopt niet

• Hahn
Wat voor resolutie (beeldverhouding) heeft jouw i8910HD? Want als die totaal anders is dan die van de Desire, dan kan het best kloppen.

Anoniem: 294643

teek2 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:06:
Verlengen is altijd belachelijk duur, ik hop steeds tussen providers ivm nummerbehoud.

Kin zit wel op de legend, niet op de desire:
http://www.htc.com/www/product/legend/gallery.html
http://www.htc.com/www/product/desire/gallery.html
Dat is helemaal niet nodig, als je belt naar Hi bijv. krijg je hem gewoon gratis .. beetje dreigen dat je gaat overstappen en klaar. Lees het prijzen/abbo topic van de Desire anders even, daar zie je dat dit geen probleem is 8)

• Mr.Myst
  • Laatst online: 05-04-2022
Anoniem: 294643 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:22:
[...]

Dat is helemaal niet nodig, als je belt naar Hi bijv. krijg je hem gewoon gratis .. beetje dreigen dat je gaat overstappen en klaar. Lees het prijzen/abbo topic van de Desire anders even, daar zie je dat dit geen probleem is 8)
Offtopic: Vriendelijk zijn helpt ook, hoef je niet te dreigen ;)

Ik heb voor de Desire gekozen. De processor, en het iets grotere scherm hebben voor mij de doorslag gegeven.
Nu nog wachten tot 16 april. Mijn eerste Android-telefoon, helemaal super!

• DBreda
Voor mij precies hetzelfde. Ik hoop alleen niet dat hij straks té groot is. :+ Zit er wel aan te denken om voor de zilveren te gaan, dat bruine spreekt me toch niet echt aan.

Anoniem: 327465

Zit ook zoals velen met hetzelfde probleem :p...wat te kiezen?

Ik ga ze eerst allebei uitgebreid testen bij mediamarkt. Heb wel wat schrik dat de desire te groot zal zijn, en de legend dan weer niet aan mijn eisen zal voldoen 1x ik de desire heb getest.

Of ik wacht tot in juli en leg ik even de nieuwe iphone ernaast.

Owja: waarom gaan zoveel mensen de legend kopen? Voor amper 40€ meer heb je al een desire.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 327465 op 11-03-2010 16:52]

Mute schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:21:
Wat voor resolutie (beeldverhouding) heeft jouw i8910HD? Want als die totaal anders is dan die van de Desire, dan kan het best kloppen.
is een 16:9 scherm, 360x640 pixels ofzo, maar als beide schermen 3,7inch zijn, kan het ene scherm nooit op BEIDE fronten groter zijn, zowel de breedte als de lengte,

hooguit lengte OF breedte, correct me if im wrong, maar anders lijkt het me een beetje vreemd dat ze beide een 3,7 inch scherm hebben

• DBreda
Hoe weet je zo zeker dat in juli de nieuwe iPhone komt? Er is nog helemaal niks over te lezen toch?

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

maar maakt dat uit? Wie wilt nou een gesloten en aan regeles gebonden iPhone? >:)

Huub Huub Barbatruc!

• RoD
  • Niet online
DBreda schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:58:
Hoe weet je zo zeker dat in juli de nieuwe iPhone komt? Er is nog helemaal niks over te lezen toch?
Nou, eigenlijk wel... maar daar gaat dit topic niet over :)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee