De Desire heeft volgens mij flash lite en geen flash 10.1. Die laatste is namelijk nog steeds in ontwikkeling en nog niet uit voor android. Maar spelletjes en filmpjes zouden het ook gewoon moeten doen met flash lite volgens mij.
Ik heb toch gekozen voor de Desire. Ik heb nu een Hero die draait op een custom 2.1 ROM, dus ik verwacht dat de legend mij te weinig kan bieden. De Desire is toch echt wel een klasse hoger, en bied toch echt wel het gevoel van een echte nieuwe telefoon (tov de hero). Met name de hardware bied nog voldoende toekomst ivm software updates. Hij is al besteld, nu alleen nog ff wachten op de postbode ....
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Hey hallo!
Ook ik wil een keus gaan maken tussen de Legend en de Desire (wat een pracht apparaten!!).
Wat mij opvalt aan het bekijken van de video's, is dat er voor mijn gevoel veel verschil zit in snelheid van Sense?
Op de Legend met 600mhz, lijkt Sense heel erg goed te reageren, bijna geen lag te zien, in mijn ogen dan.
Op de Desire met 1ghz lijkt Sense, voor mij althans, wat meer laggy?
Dit is op het eerste gezicht raar, maar zal dit dan te maken hebben met de verschillende resoluties?
De Desire heeft natuurlijk daar wat meer te verwerken dan de Legend qua resoluties.
Ligt het aan mij en zie ik het verkeerd? Of is het inderdaad zo, en komt dat zeer waarschijnlijk door de hogere resolutie op de Desire?
Ook ik wil een keus gaan maken tussen de Legend en de Desire (wat een pracht apparaten!!).
Wat mij opvalt aan het bekijken van de video's, is dat er voor mijn gevoel veel verschil zit in snelheid van Sense?
Op de Legend met 600mhz, lijkt Sense heel erg goed te reageren, bijna geen lag te zien, in mijn ogen dan.
Dit is op het eerste gezicht raar, maar zal dit dan te maken hebben met de verschillende resoluties?
De Desire heeft natuurlijk daar wat meer te verwerken dan de Legend qua resoluties.
Ligt het aan mij en zie ik het verkeerd? Of is het inderdaad zo, en komt dat zeer waarschijnlijk door de hogere resolutie op de Desire?
welke filmpjes vergelijk je dan met elkaar?
Kan ik niet zo even terughalen helaas. Ik kan echter wel zeggen dat ik van beide toestellen wel 10-20 filmpjes heb gezien (ja sorry, kan me daar erg mee vermaken...) En over het algemeen zegt mijn gevoel dus dat er best wat lag verschil zit tussen de toestellen. Ik hoop alleen dat ik dat gewoon helemaal fout ziehendrikjan schreef op zondag 28 maart 2010 @ 11:26:
welke filmpjes vergelijk je dan met elkaar?
Hmm, op de voorpagina staat nog steeds Flash 10.1 bij bijzondergedenfiftyfive schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 23:04:
De Desire heeft volgens mij flash lite en geen flash 10.1. Die laatste is namelijk nog steeds in ontwikkeling en nog niet uit voor android. Maar spelletjes en filmpjes zouden het ook gewoon moeten doen met flash lite volgens mij.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Volgens mij heeft ie wel Flash 10.1, maar het is de vraag of dat de final-versie is.
Dat komt doordat de Legend al op de markt is en een 'final build' draait, daarin tegen draait de Desire nog op een 'prototype build'. Als je de nieuwe filmpjes kijkt zie je dat de Desire nu goed geoptimaliseerd is er lekker soepel draait (Lag woord iets heel anders bedoeld).Sleehond schreef op zondag 28 maart 2010 @ 11:22:
Ik denk niet dat dit 'out of the box' erin zit. FP 10.1 kan je denk ik via de Android Market downloaden. In ieder geval zit er standaard wel Flash Lite.RoD schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:13:
Volgens mij heeft ie wel Flash 10.1, maar het is de vraag of dat de final-versie is.
Flash Player 10.1 komt van deze twee toestellen, alleen op de Desire. Adobe heeft er voor gekozen, omdat de Legend een mindere sterke proccessor heeft (er moet minimaal een Snapdragon erin zitten).Jeroenneman schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:11:
[...]
Hmm, op de voorpagina staat nog steeds Flash 10.1 bij bijzondergeden
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Waarschijnlijk zou ik tevreden kunnen zijn met de Legend. Ik ben wel iemand die van snelheid houdt, maar het hoeft van mij geen overkill te zijn. Of het nou goed draait met een 1000MHz, of een 600MHz processor, maakt mij niet uit.
Maar ik moet wel zeker weten dat het goed draait met 600MHz en vooral goed blijft draaien. Op dit moment heb ik de HTC Magic, waar ik opzich heel tevreden mee ben. De besturing van Android spreekt voorzich en zeker in het begin was hij lekker snel. Echter nu ik er een half jaar mee draai, krijg ik toch regelmatig een dialog met de melding of ik wil wachten of een "kill" wil uitvoeren op de applicatie die ik wilde stoppen.
Qua applicaties doe ik niet veel gekke dingen, natuurlijk heb ik veel geprobeerd, maar alles wat me enigzins niet bevalt, verwijder ik direct weer.
Ik weet dat Android 2.1 beter presteert dan 1.6 wat Magic draait, maar ik vraag me af of het genoeg is.
Heeft iemand nu al dergelijke ervaringen met de Legend, waarbij je merkt dat de kracht eigenlijk net tekort schiet, of zelfs dialogen krijgt met de vraag of je wilt wachten tot een applicatie afsluit of een brute "kill" wilt doen?
Maar ik moet wel zeker weten dat het goed draait met 600MHz en vooral goed blijft draaien. Op dit moment heb ik de HTC Magic, waar ik opzich heel tevreden mee ben. De besturing van Android spreekt voorzich en zeker in het begin was hij lekker snel. Echter nu ik er een half jaar mee draai, krijg ik toch regelmatig een dialog met de melding of ik wil wachten of een "kill" wil uitvoeren op de applicatie die ik wilde stoppen.
Qua applicaties doe ik niet veel gekke dingen, natuurlijk heb ik veel geprobeerd, maar alles wat me enigzins niet bevalt, verwijder ik direct weer.
Ik weet dat Android 2.1 beter presteert dan 1.6 wat Magic draait, maar ik vraag me af of het genoeg is.
Heeft iemand nu al dergelijke ervaringen met de Legend, waarbij je merkt dat de kracht eigenlijk net tekort schiet, of zelfs dialogen krijgt met de vraag of je wilt wachten tot een applicatie afsluit of een brute "kill" wilt doen?
bekijk dit eensJeroenneman schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:09:
Is Flash 10.1 nog steeds zeker op de Desire? Betekent dat, dat ik ook naar bijv online "simpele spelletjes" sites kan? Of is daar ook shockwave voor nodig?
of dit
is voor mij toch echt een grote pré dat flash op de Desire
Zoals zovelen zit ik inderdaad ook ernstig te twijfelen tussen de Legend en de Desire. Ik maak me wel een beetje zorgen over het formaat van de Desire, 119*60*12... Ik zit dagelijks op de fiets en vraag me af of dat toestel nog een beetje fatsoenlijk in de broekzak past. De Legend heb ik reeds in mijn handen gehad en dat zal wel gaan, maar of de Desire dat ook kan??? Is het überhaput verstandig om zo'n touch toestel zo te gebruiken? Gaat het scherm niet beschadigen? Zijn er screenprotectors voor deze phones of is dat niet gebruikelijk met deze touch phones??
Thnx, erg uitgebreide review waarbij ook veel vergeleken wordt met de legend.
Ik ben vooral erg benieuwd hoe de verbindings issues zich bij de Legend gaan ontwikkelen. Lees hier op GOT toch van meerdere mensen dat dat niet je van het is...ik kijk lekker de kat uit de boom denk ik, ik zie wel wat er de komende maanden op de markt verschijnt.
[ Voor 58% gewijzigd door bear87 op 05-04-2010 15:25 ]
Enig idee of je voor beide toestellen ook een dock kan kopen voor in de auto?
Geen problemen mee. Heb hier thuis zelfs regelmatig 3g, iets wat ik met mijn oude touch cruise niet had.bear87 schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:19:
Ik ben vooral erg benieuwd hoe de verbindings issues zich bij de Legend gaan ontwikkelen. Lees hier op GOT toch van meerdere mensen dat dat niet je van het is...ik kijk lekker de kat uit de boom denk ik, ik zie wel wat er de komende maanden op de markt verschijnt.
Ook niet wanneer je het toestel in je handpalm legt, en het zwarte deel aan de boven of onderkant bedekt?
Net even getest voor de zekerheid. Als ik hem normaal in mijn hand houd blijven het aantal streepjes het zelfde.bear87 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:42:
Ook niet wanneer je het toestel in je handpalm legt, en het zwarte deel aan de boven of onderkant bedekt?
Verwijderd
Grappig om te zien dat er een topic over geopend is en dat ie best goed loopt. Ik twijfel zelf ook tussen de 2 toestellen. Ff meelezen hierzo
Ik las vandaag ergens (heb de bron zo 123 niet meer bij de hand) dat er een dock voor de Nexus One is uitgekomen...past de Desire daar ook niet in?kenkreutzer schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:50:
Enig idee of je voor beide toestellen ook een dock kan kopen voor in de auto?
Zeer waarschijnlijk niet, de Nexus One heeft pinnetjes aan de onderkant speciaal om even in een dock te gooien en op te laden. De Desire heeft enkel een micro-USB connector. En zelfs als die dock wel werkt met Micro-USB dan zitten ze niet precies op dezelfde plek bij de Desire en de Nexus One.TheVMaster schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:46:
[...]
Ik las vandaag ergens (heb de bron zo 123 niet meer bij de hand) dat er een dock voor de Nexus One is uitgekomen...past de Desire daar ook niet in?
Maar ik weet zeker dat de Desire heel populair gaat worden net als de Legend overigens (die ik ook heb
Vandaag bij Dailymania voor €333,- http://www.dailymania.nl.
Nu twijfel ik nog meer of ik een Legend of een Desire zou doen, wat een actie.
Nu twijfel ik nog meer of ik een Legend of een Desire zou doen, wat een actie.
Verwijderd
Kon ook niet kiezen... maar dat werd iets makkelijker gemaakt door een videootje[ http://www.youtube.com/wa...35FcDsdEs&feature=related ] en door deze eendags aanbieding bij de mm [ http://www.dailymania.nl/ ] , een Legend voor 333 euri!
Ik denk dat dat wel meevalt toch? De Desire is ietsje groter, maar niet extreem groter dan de Legend.HiThere schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:15:
Zoals zovelen zit ik inderdaad ook ernstig te twijfelen tussen de Legend en de Desire. Ik maak me wel een beetje zorgen over het formaat van de Desire, 119*60*12... Ik zit dagelijks op de fiets en vraag me af of dat toestel nog een beetje fatsoenlijk in de broekzak past. De Legend heb ik reeds in mijn handen gehad en dat zal wel gaan, maar of de Desire dat ook kan??? Is het überhaput verstandig om zo'n touch toestel zo te gebruiken? Gaat het scherm niet beschadigen? Zijn er screenprotectors voor deze phones of is dat niet gebruikelijk met deze touch phones??
Mijn abo van Hi verloopt volgende week en zit ook nog te twijfelen tussen deze twee. Denken jullie dat de processor van de legend snel oud zal worden? Ik neem de telefoon sowieso met een 2 jarige HI abonnement...
Het scheelt idd niet zo veel, want aan de zijkant scheelt 0,6" misch een centimeter ofzo.. nouja mijn 3" telefoon kan met gemak 2x naast elkaar in een broekzak, dus dat is niet het probleem.kenkreutzer schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:31:
[...]
Ik denk dat dat wel meevalt toch? De Desire is ietsje groter, maar niet extreem groter dan de Legend.
Mijn abo van Hi verloopt volgende week en zit ook nog te twijfelen tussen deze twee. Denken jullie dat de processor van de legend snel oud zal worden? Ik neem de telefoon sowieso met een 2 jarige HI abonnement...
De processor zal wel snel oud worden, want de meeste nieuwe high-end toestellen hebben een 1GHz processor. Ze verwachten zelfs heel binnenkort al 1,5GHz
Mensen met ervaringen over de Desire? Hoe bevalt hij tot nu toe? Heb je de bruine of de zilveren variant?? Houd de Desire al sinds de launch in de gaten, maar vind het veel geld om hem zonder abo te kopen
Verwijderd
Het zijn beide gave toestellen. Ik zelf twijfel niet en kies voor de Desire in deze vergelijking. Overigens zijn er op internet nog meer vergelijkingen te vinden. Veel korte, maar ik heb ook een langer vergelijking gevonden. Die stond vandaag op Nujij.nl. Je vindt hem www.gsmpedia.nl/htc/htc-n...-desire-versus-htc-legend
Wat ik wel lastig vind is of ik niet moet wachten op de Google Nexus One. Ondanks de eerdere problemen vind ik alles wat Google doet wel gaaf. Maar de berichtgeving over de 3G problemen maken me een beetje huiverig.
Heeft er iemand al een Google Nexus One uit Amerika gescoord? Hoe doet die het, aanrader?
Wat ik wel lastig vind is of ik niet moet wachten op de Google Nexus One. Ondanks de eerdere problemen vind ik alles wat Google doet wel gaaf. Maar de berichtgeving over de 3G problemen maken me een beetje huiverig.
Heeft er iemand al een Google Nexus One uit Amerika gescoord? Hoe doet die het, aanrader?
Dit topic gaat niet over de Nexus One. Maar ervaringen kun je lezen door even het topic over de N1 door te nemen.
Voor ervaringen kun je beter in het desire topic kijken.Card Nox schreef op donderdag 15 april 2010 @ 00:12:
Mensen met ervaringen over de Desire? Hoe bevalt hij tot nu toe? Heb je de bruine of de zilveren variant?? Houd de Desire al sinds de launch in de gaten, maar vind het veel geld om hem zonder abo te kopen
Goed... ik heb nu beide toestellen in handen gehad (2 weken terug had een collega de Desire, vanochtend kwam een andere collega met de Legend binnen lopen).
En m'n twijfel is er weer helemaal (of toch ook niet)...
De Desire is erg groot. Ik vraag me af of ie wel bij iedere broek die ik heb in m'n broekzak gaat, los van het feit dat het zo'n 'lap' is dat ik me afvraag of ie niet direct breekt wanneer ik een keer val of stoot (m'n huidige N96 heeft iig wel eens laten weten aardig tegen een stootje te kunnen).
De Desire typt echter wel weer relatief lekker, tov. de Legend. Ik heb er 5 minuten mee gespeeld maar 70% van m'n toets aanslagen was fout
.
.
Maar ja, de Legend is wel weer super stevig en handzaam....
De Desire is erg groot. Ik vraag me af of ie wel bij iedere broek die ik heb in m'n broekzak gaat, los van het feit dat het zo'n 'lap' is dat ik me afvraag of ie niet direct breekt wanneer ik een keer val of stoot (m'n huidige N96 heeft iig wel eens laten weten aardig tegen een stootje te kunnen).
De Desire typt echter wel weer relatief lekker, tov. de Legend. Ik heb er 5 minuten mee gespeeld maar 70% van m'n toets aanslagen was fout
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb afgelopen week verlengt, en een hd2 ontvangen, die heb ik na 2 dagen weer terug gestuurd. Wat vond ik er niet fijn aan.
Internet ga ik gewoon niet gebruiken alleen via WIFI, ik wil er dus voor zorgen dat hij geen data verbruik heeft.
Ik kon de hd2 niet met 1 hand gebruiken.
De sms inbox vond ik ontzettend onhandig in vergelijking met een nokia N85.
De bouwkwaliteit vond ik wel echt goed.
Ik wil wel opnieuw verlengen, nu kan ik met studentenkorting bij HI verlengen dit heeft weinig extra kosten in vergelijking met sim only, ik hoefde volgens mij niks bij te betalen voor een telefoon.
Ik vraag me wel af hoe android nou in elkaar zit vergeleken met windows mobile. Over het merk HTC ben ik tevreden, toch beviel de hd2 me voor dagelijks gebruik niet, leuk om mee te spelen maar meer niet.
Eventueel verlengen en de telefoon verkopen, dan kan ik beter voor de desire gaan denk ik.
Pluspunten van de Legend, betere bouwkwaliteit, stukje kleiner, maar kleiner is misschien ook een nadeel. kan ik een van deze toetsellen met 1 hand bedienen? en het data verbruik compleet uitzetten.
Internet ga ik gewoon niet gebruiken alleen via WIFI, ik wil er dus voor zorgen dat hij geen data verbruik heeft.
Ik kon de hd2 niet met 1 hand gebruiken.
De sms inbox vond ik ontzettend onhandig in vergelijking met een nokia N85.
De bouwkwaliteit vond ik wel echt goed.
Ik wil wel opnieuw verlengen, nu kan ik met studentenkorting bij HI verlengen dit heeft weinig extra kosten in vergelijking met sim only, ik hoefde volgens mij niks bij te betalen voor een telefoon.
Ik vraag me wel af hoe android nou in elkaar zit vergeleken met windows mobile. Over het merk HTC ben ik tevreden, toch beviel de hd2 me voor dagelijks gebruik niet, leuk om mee te spelen maar meer niet.
Eventueel verlengen en de telefoon verkopen, dan kan ik beter voor de desire gaan denk ik.
Pluspunten van de Legend, betere bouwkwaliteit, stukje kleiner, maar kleiner is misschien ook een nadeel. kan ik een van deze toetsellen met 1 hand bedienen? en het data verbruik compleet uitzetten.
Je kunt zowel met de Desire, Legend als HD2 het dataverbruik uitzetten door in het telefoonmenu gegevensverbinding uit te zetten.
Met 1 hand bedienen kan, maar werkt wel minder en is ook afhankelijk van de grootte van je handen.
Met 1 hand bedienen kan, maar werkt wel minder en is ook afhankelijk van de grootte van je handen.
Na een tijdje wen je daar wel aan. Had in het begin met m'n Touch Diamond ook grote problemen met sms'en, maar later goed onder de knie. Is ook ongeveer zelfde maat scherm geloof ik?eymey schreef op maandag 19 april 2010 @ 08:55:
De Desire typt echter wel weer relatief lekker, tov. de Legend. Ik heb er 5 minuten mee gespeeld maar 70% van m'n toets aanslagen was fout.
.
Ik heb m´n keuze al gemaakt, binnenkort de Legend halen!
There's no such thing as overkill
Wat betreft de maat van de Desire, ik draag altijd spijkerbroeken, fiets veel maar heb nooit last van mijn telefoon.
Ik ben ook nog sterk aan het twijfelen tussen deze 2. Maar is de Desire eigenlijk wel zoveel groter dan de Legend? Als ik de specs en pics bekijk valt dat reuze mee, het lijkt er meer op dat dat kleine beetje groter zoveel meer opgeblazen wordt? Die Desire lijkt volgens mij zo groot, omdat het scherm zo groot is.eymey schreef op maandag 19 april 2010 @ 08:55:
Goed... ik heb nu beide toestellen in handen gehad (2 weken terug had een collega de Desire, vanochtend kwam een andere collega met de Legend binnen lopen).
De Desire typt echter wel weer relatief lekker, tov. de Legend. Ik heb er 5 minuten mee gespeeld maar 70% van m'n toets aanslagen was fout.
.

[ Voor 10% gewijzigd door Strider op 24-04-2010 23:29 ]
BlaBlaBla
Even een bumpje. Nu de Samsung Galaxy S bijna uit komt, zit ik weer te twijfelen.
Ze hebben dezelfde specs eigenlijk, maar de samsung heeft natuurlijk een beter scherm.
maar de Desire heeft wel weer Sense...
Wat is jullie mening erover?
Ze hebben dezelfde specs eigenlijk, maar de samsung heeft natuurlijk een beter scherm.
maar de Desire heeft wel weer Sense...
Wat is jullie mening erover?
Huub Huub Barbatruc!
Verwijderd
HTC Legend gehaald
Mijn abonnement liep af en Desire kwam duurder uit voor een 1-jarige abonnement. Ik wilde perse een 1-jarige abonnement. Dus was de keuze voor mij al snel gemaakt, namelijk HTC Legend met z'n mooiere uiterlijk als Desire. Legend kun je makkelijk in je broekzak wegstoppen kan ik jullie nu al vertellen 
En voor geen geld: Hi 15 abonnement voor 1 jaar.....

Ik heb ze inmiddels allebei! Hoe dat komt? Ik had de Legend gekocht omdat ik van Vodafone wilde overstappen naar een of andere sim only aanbieder. Het viel tegen om er een te vinden met 3G / HSDPA unlimited data, dus ik heb maar een jaartje verlengd bij Vodafone en kreeg de Desire er voor 60,- bij. De Legend heeft mijn vrouw nu, ik vond het scherpe randje aan het oor heel nadelig bij het bellen. Zij heeft er geen last van.
Wat valt me op:
De Legend is degelijker gebouwd en ligt stevig in de hand. Ik merk nauwelijks verschil in processorsnelheid. Als nadeel vind ik dat hij gladder is en de scherpe rand bovenaan is bij sommige mensen niet prettig. Wel vind ik hem mooier dan de Desire.
De Desire is een stuk groter. Ook is de zachtere achterkant prettiger om vast te houden het alu van de Legend. Je hebt er naar mijn mening wel een hoesje bij nodig en die heb ik dan ook maar gekocht. Iets anders dat me opvalt is dat het scherm van de Desire gevoeliger is. Het reageert net wat beter op aanrakingen dan de Legend. Verder heb ik het gevoel dat de batterij van de Legend wat langer meegaat dan de Desire, maar dat kan ook aan het gebruik ervan liggen.
Wat valt me op:
De Legend is degelijker gebouwd en ligt stevig in de hand. Ik merk nauwelijks verschil in processorsnelheid. Als nadeel vind ik dat hij gladder is en de scherpe rand bovenaan is bij sommige mensen niet prettig. Wel vind ik hem mooier dan de Desire.
De Desire is een stuk groter. Ook is de zachtere achterkant prettiger om vast te houden het alu van de Legend. Je hebt er naar mijn mening wel een hoesje bij nodig en die heb ik dan ook maar gekocht. Iets anders dat me opvalt is dat het scherm van de Desire gevoeliger is. Het reageert net wat beter op aanrakingen dan de Legend. Verder heb ik het gevoel dat de batterij van de Legend wat langer meegaat dan de Desire, maar dat kan ook aan het gebruik ervan liggen.
Interessante vergelijking! Die cm die de desire groter is dus wel significant kennelijk?
Ik zit ook te twijfelen dus beide telefoons. Neig naar de Legend aangezien de telefoon minstens 2 jaar meemoet en de legend is steviger. Maar de hardware gaat waarschijnlijk weer korter mee
\ Gaat het werkgeheugen bijvoorbeeld een beperking vormen over een jaar?
edit: ik zie hier dat de desire multitouch heeft en de legend niet, klopt dat? Of is het een android versie x vs y kwestie?
Ik zit ook te twijfelen dus beide telefoons. Neig naar de Legend aangezien de telefoon minstens 2 jaar meemoet en de legend is steviger. Maar de hardware gaat waarschijnlijk weer korter mee

edit: ik zie hier dat de desire multitouch heeft en de legend niet, klopt dat? Of is het een android versie x vs y kwestie?
[ Voor 36% gewijzigd door Mr_gadget op 06-05-2010 19:11 ]
Ze hebben beiden multitouch. De legend alleen niet in Google maps.
Die extra cm merk je, het typt ook net wat fijner vind ik.
Die extra cm merk je, het typt ook net wat fijner vind ik.
Ik ben er ook uit, het wordt de Legend. De topics hier op Tweakers met de vele Youtube links geven de doorslag. Daarnaast is mijn situatie gewoon het gunstigst. Vandaag loopt er een aanbieding op Hi af die het mogelijk maakt om beide toestellen bij een 1 jarig contract te nemen, alleen is de Desire dan wel €90,- duurder, wat toch een aardige smak geld is voor een telefoon. Dat is persoonlijk natuurlijk, maar de redenen waarom ik een Desire zou overwegen zijn met name van toepassing mocht ik een 2 jarig contract aan gaan. Als ik lees over het energieverbruik hoop ik eigenlijk dat er over een jaar een vergelijkbaar toestel is met een betere capaciteit.
Ook het hele Flash 10.1 + OpenGL verhaal is interessant, maar in hoeverre kan je verwachten dat dit binnen een jaar al echt een vereiste wordt? Ik wil nu een telefoon, en de Legend heeft genoeg kracht om nu alles goed te doen. Over een jaar heb ik een nieuw weegmoment en kan ik eens kijken wat er dan op de Android markt is, mits Android überhaupt bevalt. Het is mijn eerste smartphone dus ook dat houdt me tegen om gelijk in de snelste van het moment te investeren, juist omdat de markt zich zo snel ontwikkeld, en er nu nog geen Snapdragon specifieke applicaties zijn.
Ook het hele Flash 10.1 + OpenGL verhaal is interessant, maar in hoeverre kan je verwachten dat dit binnen een jaar al echt een vereiste wordt? Ik wil nu een telefoon, en de Legend heeft genoeg kracht om nu alles goed te doen. Over een jaar heb ik een nieuw weegmoment en kan ik eens kijken wat er dan op de Android markt is, mits Android überhaupt bevalt. Het is mijn eerste smartphone dus ook dat houdt me tegen om gelijk in de snelste van het moment te investeren, juist omdat de markt zich zo snel ontwikkeld, en er nu nog geen Snapdragon specifieke applicaties zijn.
Ik ben achteraf voor de desire gegaan en raad ook iedereen aan om voor de desire te gaan als je er oa mee wilt internetten. Ook de grote valt reuze meeVerwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 20:29:
HTC Legend gehaaldMijn abonnement liep af en Desire kwam duurder uit voor een 1-jarige abonnement. Ik wilde perse een 1-jarige abonnement. Dus was de keuze voor mij al snel gemaakt, namelijk HTC Legend met z'n mooiere uiterlijk als Desire. Legend kun je makkelijk in je broekzak wegstoppen kan ik jullie nu al vertellen
BlaBlaBla
Verwijderd
Ik ben voor de desire gegaan . puur om het feit alleen al dat de specs beter zijn. daarnaast dat kleine beetje meer scherm oopervlak. en niet zon overdreven knik in het toestel.
en die snapdragon he
en die snapdragon he
Ik stel hem hier even omdat ik het overbodig vindt een nieuwe topic te maken.
Ik twijfel tussen de HD2 en de Desire. Ik heb een HD2 gehad, vond het gebruiksgemak niet optimaal maar dat lach grotendeels aan het feit dat ik moet wennen aan een touch screen. Maar aangezien ik toch iets nieuws moet, het op mun werk wel handig is als hij wat meer functies heeft ga ik het gevecht met touchscreen toch maar weer aan. Ik wil geen lompe telefoon waar ook nog een fysiek toetsenbord bij komt, en ik wil wel de functies van een volwaardige smarthpone heb nu een nokia N85.
Wat wil ik gebruiken:
Agenda ik hoef het niet te koppelen aan pc.
MSN daarom neig ik naar HD2
Mail, gmail en outlook
Flash, en dit vind ik een belangrijk punt ik wil het liefst flash in de standaardbrowser, dit kreeg ik op mijn hd2 niet voor elkaar, in opera. Ik had een browser geprobeerd waar standaard flash ondersteuning in zat weet niet meer welke iets met fire? maar deze vond ik lang niet zo fijn als opera. IE vond ik ook minder.
Ik twijfel dus tussen Android en windows mobile, ik heb bij de mediamarkt een legend geprobeerd desire was er even niet dat scherm vond ik te klein maar het was ook meer om android te proberen. Ik had niet echt een voorkeur voor 1 van de 2. Maar weet niet welke ik moet kiezen.
Ik twijfel tussen de HD2 en de Desire. Ik heb een HD2 gehad, vond het gebruiksgemak niet optimaal maar dat lach grotendeels aan het feit dat ik moet wennen aan een touch screen. Maar aangezien ik toch iets nieuws moet, het op mun werk wel handig is als hij wat meer functies heeft ga ik het gevecht met touchscreen toch maar weer aan. Ik wil geen lompe telefoon waar ook nog een fysiek toetsenbord bij komt, en ik wil wel de functies van een volwaardige smarthpone heb nu een nokia N85.
Wat wil ik gebruiken:
Mail, gmail en outlook
Flash, en dit vind ik een belangrijk punt ik wil het liefst flash in de standaardbrowser, dit kreeg ik op mijn hd2 niet voor elkaar, in opera. Ik had een browser geprobeerd waar standaard flash ondersteuning in zat weet niet meer welke iets met fire? maar deze vond ik lang niet zo fijn als opera. IE vond ik ook minder.
Ik twijfel dus tussen Android en windows mobile, ik heb bij de mediamarkt een legend geprobeerd desire was er even niet dat scherm vond ik te klein maar het was ook meer om android te proberen. Ik had niet echt een voorkeur voor 1 van de 2. Maar weet niet welke ik moet kiezen.
Hoe verhoudt de aluminium achterkant van de Legend zich met die van de Nokia 6300. Die heb ik nu en juist dat aspect vind ik erg fijn. Zit nu te twijfelen tussen deze 2 of toch maar een Blackberry.
[ Voor 3% gewijzigd door sambalbaj op 21-05-2010 10:38 ]
msn werkt perfect, zo niet beter, via de ebuddy app op android.whiplash1990 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:48:
Ik stel hem hier even omdat ik het overbodig vindt een nieuwe topic te maken.
Wat wil ik gebruiken:
Mail, gmail en outlook
Ik heb zelf msn gebruikt op de touch hd en vind het veel lekkerder en soepeler werken met ebuddy.
Nog even een derde optie
Wat is slim voor 2 jaar?
Spica nemen voor een jaar (16.95 per maand daarna sim only), geen internet
308 euro
HTC desire
531 euro voor 2 jaar met internet
Ik vraag me dus af of de Desire nou echt die 200 euro extra waard is ( heb vaak wifi bereik dus inet is niet perse nodig)
Spica nemen voor een jaar (16.95 per maand daarna sim only), geen internet
308 euro
HTC desire
531 euro voor 2 jaar met internet
Ik vraag me dus af of de Desire nou echt die 200 euro extra waard is ( heb vaak wifi bereik dus inet is niet perse nodig)
Ik zie dit topic nu pas, maar had mn keuze al gemaakt op basis van de individuele Desire/Legend topics en de reviews. Ik mocht m'n abonnement verlengen bij Vodafone en een nieuw toestel uitkiezen, en ik wist al dat het een Android-phone zou worden.
De belangrijkste punten vond ik:
Legend:
+ Formaat
+ Looks
+ Build quality
- Niet alle apps die op de Desire werken, doen het ook op de Legend
- Klein scherm
Desire:
+ Groot scherm
+ Krachtige hardware
- Formaat
Het enige waar ik me bij de Desire echt zorgen om maakte is het formaat.
Maar na ze beide even uitgetekend te hebben op een bloc-note, vond ik het verschil te verwaarlozen.
Ze zijn allebei sowieso een stuk groter dan mn huidige Diamond.
Ik had ook graag de looks van de Legend op de Desire gezien, maar ik ben toch voor de Desire gegaan omdat de minpunten van de Legend voor mij zwaarder wegen.
Geen idee wat de levertijd is bij Vodafone, ik hoop dat dat een beetje meevalt.
Verder ben ik erg benieuwd hoe Android mij in dagelijks gebruik bevalt in vergelijking met WM6.1.
Met de juiste ROM, interface (SPB Mobile), tweaks en software vond ik WM uiteindelijk prima werken.
De belangrijkste punten vond ik:
Legend:
+ Formaat
+ Looks
+ Build quality
- Niet alle apps die op de Desire werken, doen het ook op de Legend
- Klein scherm
Desire:
+ Groot scherm
+ Krachtige hardware
- Formaat
Het enige waar ik me bij de Desire echt zorgen om maakte is het formaat.
Maar na ze beide even uitgetekend te hebben op een bloc-note, vond ik het verschil te verwaarlozen.
Ze zijn allebei sowieso een stuk groter dan mn huidige Diamond.
Ik had ook graag de looks van de Legend op de Desire gezien, maar ik ben toch voor de Desire gegaan omdat de minpunten van de Legend voor mij zwaarder wegen.
Geen idee wat de levertijd is bij Vodafone, ik hoop dat dat een beetje meevalt.
Verder ben ik erg benieuwd hoe Android mij in dagelijks gebruik bevalt in vergelijking met WM6.1.
Met de juiste ROM, interface (SPB Mobile), tweaks en software vond ik WM uiteindelijk prima werken.
[ Voor 13% gewijzigd door Zamorano op 27-05-2010 13:39 ]
Weet ik niet precies meer. Ik kwam zowel hier op GoT als op andere fora/reviews meldingen tegen dat op de Legend niet alle software werkte en/of te installeren was welke wel op de Desire werkte.Mute schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:34:
Wat draait er wel op de Desire wat niet op de Legend draait dan?
Dat was volgens mij een bug waardoor de Legend niet alles toonde, maar dat is inmiddels alweer verholpen dacht ik. Iets anders heb ik niet over gehoord.
Dit dus: nieuws: HTC rolt update uit met fix voor blokkade applicaties Legend
Dit dus: nieuws: HTC rolt update uit met fix voor blokkade applicaties Legend
[ Voor 41% gewijzigd door Hahn op 27-05-2010 14:54 ]
The devil is in the details.
Wat er niet draait op de Legend tov de Desire? Live wallpapers dacht ik..

Of

Zelfde prijs. Ik vind de Legend veel mooier qua design, ik vind de Desire zelf "lelijk". Echter is de Desire wel een klap sneller en heeft een veel hogere resolutie. De vraag is: waar heb je die 1 GHz CPU voor nodig? Heeft iemand daar wat voorbeelden van, waarom je die snelheid nodig zou hebben?
Ik heb hetzelfde als jij hoor, de Legend vind ik een beauty, zowel qua design als qua materiaal. De Desire zijn looks vind ik niet zo geweldig.
Echter, tussen al het hedendaagse smartphone geweld vind ik wel dat je met de Legend meteen al een achterstand hebt. Je wil toch wel een jaar of 2 doen met je telefoon. In hoeverre je die 1 ghz cpu mist weet ik niet, maar de resolutie van de Legend is ook fors lager dan van de Desire. Als de prijs dan ook nog eens gelijk is..dan zou ik zelf naar de Desire neigen momenteel. Zou met de Legend ook blij zijn, maar dan wel met een financieel voordeel tov de Desire snapje...dan neem je genoegen met de tragere cpu en de lage resolutie omdat je een x aantal euro per maand bespaard.
Echter, tussen al het hedendaagse smartphone geweld vind ik wel dat je met de Legend meteen al een achterstand hebt. Je wil toch wel een jaar of 2 doen met je telefoon. In hoeverre je die 1 ghz cpu mist weet ik niet, maar de resolutie van de Legend is ook fors lager dan van de Desire. Als de prijs dan ook nog eens gelijk is..dan zou ik zelf naar de Desire neigen momenteel. Zou met de Legend ook blij zijn, maar dan wel met een financieel voordeel tov de Desire snapje...dan neem je genoegen met de tragere cpu en de lage resolutie omdat je een x aantal euro per maand bespaard.
Zelf zat ik voor te twijfelen tussen de Nexus One (beetje vergelijkbaar met de Desire) en de Legend.bear87 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 17:25:
Ik heb hetzelfde als jij hoor, de Legend vind ik een beauty, zowel qua design als qua materiaal. De Desire zijn looks vind ik niet zo geweldig.
De desire was gelijk al afgeschreven vanwege het lelijke design.
Ik geef je wel gelijk op het financiele punt.
Over de processor: Je kan er naar kijken door de 'bang for bucks' bril, maar aan de andere kant, waar heb je die 1 GHz processor voor nodig? Het mooiere scherm is wel een groot pluspunt. Er zullen wel mensen zijn die de processor ook werkelijk op volle snelheid gebruiken, maar ik ben nou niet van plan om er hele dagen op te gaan gamen of iets dergelijks.
Mede door dat, en de betere accuduur, ga ik toch voor de Legend. Ook zeker vanwege het prachtige design en de stevigheid.
Ik kom ook vanaf een Samsung E950, dus misschien dat dat ook meespeelt. Ten opzichte van die telefoon is de Legend al een hele grote verbetering.
EDIT: vandaag even langs de mediamarkt geweest, maar ik ben eigenlijk geheel omgeslagen.
Het design van de Desire vind ik op de plaatjes vrij lelijk, maar in het echt valt het reuze mee (mede doordat je toch de hele tijd naar het prachtige scherm kijkt).
Dat vond ik juist de afknapper bij de Legend, het scherm. Die vond ik toch enigszins tegenvallen. Het design blijft nog steeds het mooiste van het mooiste, maar dan maar iets minder design voor meer snelheid en het allerbelangrijkste, een mooi scherm.
[ Voor 13% gewijzigd door Lee245 op 23-06-2010 20:26 ]
Ik heb een tijdje een Hero gehad, maar vond hem te traag. Heb nu weer even mijn nokia E51, maar twijfel nu tussen een Legend, Desire, of Iphone (3 of 4).
Wat ik me afvroeg, is de legend nu wel echt sneller dan de Hero ?
Of merk je toch af en toe vertraging in de menu's etc ...
Wat ik me afvroeg, is de legend nu wel echt sneller dan de Hero ?
Of merk je toch af en toe vertraging in de menu's etc ...
De Legend is echt een heel pak sneller. Eigenlijk merk je het in alles. Mijn moeder heeft een (roze
) Hero en ik een Legend, en het verschil is echt immens. Het is net alsof je de Hero hebt overgeclockt naar 1GHz (niet dat dit kan).
Bij beide telefoons merk je dat het scrollen door menu's wat schokkeriger gaat dan op (sorry) een iPhone. Dus ook de Desire (welke ik heb). Echter, met een update naar 2.2 zal dat hoogstwaarschijnlijk verdwijnen.
De Legend heeft simpelweg iets meer een high-end feel dan de desire. De laatste is van veel plastic (vooronderin en achterop rubberachtig) wat, eerlijk gezegd, vooral de eerste weken wat dubieus aanvoelt. Daarna verdwijnen die twijfels wel maar de X10, iPhone en Legend zijn gewoon de telefoons die meer highend aanvoelen.
Mocht je twijfelen over het scherm, dan is het altijd een mogelijkheid om langs een mediamarkt te gaan, waar ze (in Groningen althans) naast elkaar hangen. Pak ze gewoon beide en ga proberen. Helaas heb je geen internet daar dus je zal het moeten doen met de 404 van de telefoon zelf, en de appjes die er al opstaan.
Let er ook even op dat de Desire een apart soort scherm heeft waardoor de pixels te onderscheiden zijn, ondanks de hoge resolutie. Hoewel het zou kunnen dat dit op de Legend ook het geval is, gezien ze beiden een Amoled scherm hebben.
Trouwens, met Rockplayer kan je divx afspelen, en ik kan me voorstellen dat dat hetgeen is waar de snellere processor van de desire het verschil gaat maken.
Ohja, een idee: als je nu een tel hebt die als wifi router kan dubbelen dan kan je daar natuurlijk wel internetten (A)
De Legend heeft simpelweg iets meer een high-end feel dan de desire. De laatste is van veel plastic (vooronderin en achterop rubberachtig) wat, eerlijk gezegd, vooral de eerste weken wat dubieus aanvoelt. Daarna verdwijnen die twijfels wel maar de X10, iPhone en Legend zijn gewoon de telefoons die meer highend aanvoelen.
Mocht je twijfelen over het scherm, dan is het altijd een mogelijkheid om langs een mediamarkt te gaan, waar ze (in Groningen althans) naast elkaar hangen. Pak ze gewoon beide en ga proberen. Helaas heb je geen internet daar dus je zal het moeten doen met de 404 van de telefoon zelf, en de appjes die er al opstaan.
Let er ook even op dat de Desire een apart soort scherm heeft waardoor de pixels te onderscheiden zijn, ondanks de hoge resolutie. Hoewel het zou kunnen dat dit op de Legend ook het geval is, gezien ze beiden een Amoled scherm hebben.
Trouwens, met Rockplayer kan je divx afspelen, en ik kan me voorstellen dat dat hetgeen is waar de snellere processor van de desire het verschil gaat maken.
Ohja, een idee: als je nu een tel hebt die als wifi router kan dubbelen dan kan je daar natuurlijk wel internetten (A)
[ Voor 5% gewijzigd door Roytoch op 20-06-2010 15:18 . Reden: Ik was een punt vergeten en ben een perfectionist, ofzo. ]
Welles
Verwijderd
Ik twijfel nog steeds heel erg tussen de Legend en de Desire. Ik wil ze als losse telefoon kopen, en het prijsverschil is nu ongeveer 50 euro. Ik vind de pure kracht van de Desire helemaal geweldig en het scherm is ook echt mooi, gezien bij een vriend. Echter vind ik de Legend veel mooier met z'n alu behuizing. Het scherm is ook amoled, dus mooi zal het zeker zijn. 480x320 is hetzelfde als de iPod touch, en dat is waar ik vandaan kom dus dat is opzich ook prima. Ik weet dat ik met de Legend wat geld bespaar en een hele mooie mobiel heb, maar met de desire kost het me niet zo gek veel meer en heb ik een nog betere, maar iets minder mooie mobiel. Plus als FroYo echt 4x sneller is, dan moet een 600mhz processor toch prima zijn. Als het prijsverschil niet zo klein zou zijn zou ik het gelijk weten maar nu? Ik weet dat ik met de Legend wat geld bespaar en een hele mooie mobiel heb, maar met de desire kost het me niet zo gek veel meer en heb ik een nog betere, maar minder mooie. Hmmph.
Tja, ik denk dat je meer op looks en afmetingen moet afgaan dan echt puur op performance.
Ik heb de Legend nu een tijd, en ik ben er zeer tevreden over. Performance ook totaal geen problemen mee, met wat ik doe. Maar moet zeggen dat ik er zeer weinig op game enzo. Voor normale apps, browsen, messaging, email enz. is de performance gewoon goed.
Vriend van mij heeft Desire, zeker ook leuke telefoon, maar de dingen die ik er mee doe voelen niet perse sneller aan op zijn toestel. Dus kan het makkelijk een jaar met de Legend uit gaan houden, en dan komend jaar maar weer eens kijken.
OS is toch nagenoeg hetzelfde...
Ik heb de Legend nu een tijd, en ik ben er zeer tevreden over. Performance ook totaal geen problemen mee, met wat ik doe. Maar moet zeggen dat ik er zeer weinig op game enzo. Voor normale apps, browsen, messaging, email enz. is de performance gewoon goed.
Vriend van mij heeft Desire, zeker ook leuke telefoon, maar de dingen die ik er mee doe voelen niet perse sneller aan op zijn toestel. Dus kan het makkelijk een jaar met de Legend uit gaan houden, en dan komend jaar maar weer eens kijken.
OS is toch nagenoeg hetzelfde...
Verwijderd
De performance is dus prima volgens jou, dat moet met FroYo straks dus helemaal in orde komen. Hoe is het browsen op dat formaat scherm? Net zo goed als op een iPod touch? (Of als je dat niet weet, gaat alles smooth, snelle text reflow enzo? Is de tweakers pagina te lezen wanneer volledig uitgezoomd?) Vind browsen namelijk best belangrijk.
Yup, ik heb geen probleem met performance. Browsen gaat mijn inziens ook erg lekker, maar hier heb je alternatieve browsers, mocht de standaard je niet bevallen...
In de standaard browser is tweakers hoofdpagina net niet te lezen in portrait, maar dat komt door resolutie. Landscape is ie wel net te lezen. Zoomen gaat mijn inziens ook erg lekker, en meet een dubbelklikje zoomt ie goed in, en het herordenen van de tekst gaat lekker snel.
Heb zelf ook iPod Touch gehad (V2) en moet zeggen dat daarop browser ook erg lekker was. Maar ik zie weinig verschil, en heb dus ook niet echt een voorkeur voor de een of de ander. And that's a good thing
In de standaard browser is tweakers hoofdpagina net niet te lezen in portrait, maar dat komt door resolutie. Landscape is ie wel net te lezen. Zoomen gaat mijn inziens ook erg lekker, en meet een dubbelklikje zoomt ie goed in, en het herordenen van de tekst gaat lekker snel.
Heb zelf ook iPod Touch gehad (V2) en moet zeggen dat daarop browser ook erg lekker was. Maar ik zie weinig verschil, en heb dus ook niet echt een voorkeur voor de een of de ander. And that's a good thing
[ Voor 25% gewijzigd door majoh op 08-07-2010 12:50 ]
Verwijderd
Thanks! Zie net dat de Legend in de pricewatch opeens 385 is.
Vanochten stond ie toch écht nog ergens rond de 360. Dat maakt het gat met de Desire weer veel kleiner.
Zucht.
Zucht.
De prijs deze ochtend was zelfs 349EUR dacht ik. Maar toen ik met de credit-card in de hand naar desbetreffende shop surfte stond die daar toch echt wel aan 404EUR. 
Heb het toen maar gemeld en dat is nu blijkbaar aangepast in de pricewatch.
Jammer, maar helaas...
Heb het toen maar gemeld en dat is nu blijkbaar aangepast in de pricewatch.
Jammer, maar helaas...
Verwijderd
Ben trouwens net iets tegengekomen op smartphoneshop.nl: de coolblue productvouwer. Neemt de afmetingen en maakt daarmee een bouwplaat van de mobiel die je wil bekijken. Dan kun je dus even "voelen" hoe groot ze zijn. Om te kijken of het lekker in de hand ligt is het natuurlijk niet relevant want hij maakt er een vierkant doosje van.
Anyway, als je geïnteresseerd bent hier de:
Legend
Desire
Legend
Desire
Ik heb gisteravond de HTC Desire besteld!
Ik heb wel getwijfeld tussen de Desire en de Legend, maar toch uiteindelijk voor de Desire gegaan omdat:
Maar boven al, "Bigger is always better!"
- Prijsverschil is minimaal (vind ik voor wat er extra op de Desire zit)
- De snellere processor!
- De grootte van het scherm
- Hardware buttons onderop
- De 'kin' van de Legend
- De unibody (jammer genoeg heeft de Desire deze niet
- Het formaat van de telefoon
Maar boven al, "Bigger is always better!"
Ben voor de Legend gegaan. Weet dat de Desire in alle performance opzichten beter is maar verwacht geen dingen te doen met mijn telefoon waarbij dat daadwerkelijk zichtbaar wordt. Behalve het kleinere scherm, dat is natuurlijk wel jammer. Maar ik heb liever een iets kleiner scherm dan zo'n lelijk ding. Wat dat betreft heeft HTC met de Legend voor het eerst een echte mooie telefoon gemaakt en met de Desire de zoveelste in een dozijn. Sinds de Motorola Razr heb ik niet meer zo'n fraaie telefoon als de Legend gezien. Vind hem dan ook mooier dan zowel de oude als nieuwe Iphone.
Hmm, ik heb een heel ander gedacht over het design van Desire vs. Legend. Geef mij maar de Desire, works like a charm!
iPhone XR
Aha! Er is een speciaal topic gewijd aan mijn moeilijke dilemma: de Desire of de Legend.
Ik ben er bijna zeker van dat ik de Desire wil hebben, alleen....de bouwkwaliteit. Daar zit ik nog een beetje mee in mijn maag. Ik schrok een beetje toen ik het onderstaande in de Tweakers review van de Desire las:
De Legend is natuurlijk veel steviger (en ook mooier naar mijn mening), alleen ik denk dat het grotere scherm voor internetten op de Desire toch wel heel fijn is.
Verder worden de huidige Desires met slcd schermen in plaats van amoled schermen geleverd, weet iemand of de Legends ook om gaan naar slcd?
Lastig, lastig....
Ik ben er bijna zeker van dat ik de Desire wil hebben, alleen....de bouwkwaliteit. Daar zit ik nog een beetje mee in mijn maag. Ik schrok een beetje toen ik het onderstaande in de Tweakers review van de Desire las:
Ik ben natuurlijk niet van plan om de Desire te gaan laten vallen, maar het zal vast ooit een keer gebeuren. Mensen die hier iets over kunnen zeggen? Is het toestel dan direct kapot, of kan het wel tegen een stootje?De Desire is een high-end-toestel, maar van binnen wekt het een andere indruk: net als bij het budgettoestel Tattoo zijn veel onderdelen met tape bevestigd. Als de gebruikte tape goed genoeg is om het de gehele levensduur uit te houden, is dat uiteraard geen probleem, maar als de tape na verloop van tijd loslaat, kan het niet zomaar worden vastgemaakt. Wel is de printplaat afgedekt met een zacht laagje foam, dat is aangebracht tussen de de achterkant en de printplaat zelf.
De Legend is natuurlijk veel steviger (en ook mooier naar mijn mening), alleen ik denk dat het grotere scherm voor internetten op de Desire toch wel heel fijn is.
Verder worden de huidige Desires met slcd schermen in plaats van amoled schermen geleverd, weet iemand of de Legends ook om gaan naar slcd?
Lastig, lastig....
Volgens mij moet je als volgt redeneren:
- Wil je écht heel veel internetten en veel applicaties draaien waarbij snelheid een must is en een groot scherm eveneens? Dan is de Desire de beste telefoon.
- Wil je het bovenstaande niet, ben je gewoon een 'gemiddeld gebruiker', dan is een groter scherm en een snellere processor minder relevant, dan kun je het beste kiezen voor de telefoon die je het mooiste vind.
- De meeste mensen lijken de Legend mooier te vinden door de uni-body, die een beetje mac-pro achtig aandoet. Maar er zijn ook zeker mensen die het design van de desire prefereren. Om te achterhalen welke jij het fijnste vind kun je het beste even een winkel in lopen en ze even echt vasthouden. Bij voorkeur de échte exemplaren, en niet de dummies. Dan kun je er namelijk ook even optypen..
- Wil je écht heel veel internetten en veel applicaties draaien waarbij snelheid een must is en een groot scherm eveneens? Dan is de Desire de beste telefoon.
- Wil je het bovenstaande niet, ben je gewoon een 'gemiddeld gebruiker', dan is een groter scherm en een snellere processor minder relevant, dan kun je het beste kiezen voor de telefoon die je het mooiste vind.
- De meeste mensen lijken de Legend mooier te vinden door de uni-body, die een beetje mac-pro achtig aandoet. Maar er zijn ook zeker mensen die het design van de desire prefereren. Om te achterhalen welke jij het fijnste vind kun je het beste even een winkel in lopen en ze even echt vasthouden. Bij voorkeur de échte exemplaren, en niet de dummies. Dan kun je er namelijk ook even optypen..
Ik zit een beetje in dubio over de vraag of je nu nog een HTC Legend moet aanschaffen met een abonnement van 2 jaar.
Ze worden via de Vodafone directsales nu wel erg aantrekkelijk met 17,25 (200min/400sms+web) per maand maar met Desire HD uit is het nu al wel een ouder toestel dat het ook al naderende Android 3 niet meer mee gaat maken.
Ze worden via de Vodafone directsales nu wel erg aantrekkelijk met 17,25 (200min/400sms+web) per maand maar met Desire HD uit is het nu al wel een ouder toestel dat het ook al naderende Android 3 niet meer mee gaat maken.
Ik heb de knoop doorgehakt en ik heb de HTC Legend Phantom Black gekocht. Hij was in de aanbieding bij pdashop.nl voor 319 euro! Een combinatie van de bouwkwaliteit, design en OS heeft mij over de streep getrokken. Prachtig toestel vooral in deze nieuwe kleur:

Met name het aluminium unibody, de matte zwarte kleur en de subtiele chromen accenten zijn een lust voor het oog. Erg fijn ook dat de upgrade van android 2.1 naar 2.2 uit is gekomen. Het kleinere scherm en de tragere processor vergeleken bij de Desire heb ik geen moeite mee. Aangezien mijn oude telefoon een Nokia E71 is en dat is dus een flinke verbetering! Ook vind ik het prettig om mijn telefoon met 1 hand te bedienen en het formaat helpt daar enorm mee.

Met name het aluminium unibody, de matte zwarte kleur en de subtiele chromen accenten zijn een lust voor het oog. Erg fijn ook dat de upgrade van android 2.1 naar 2.2 uit is gekomen. Het kleinere scherm en de tragere processor vergeleken bij de Desire heb ik geen moeite mee. Aangezien mijn oude telefoon een Nokia E71 is en dat is dus een flinke verbetering! Ook vind ik het prettig om mijn telefoon met 1 hand te bedienen en het formaat helpt daar enorm mee.
Gold is the money of kings, silver is the money of gentlemen, barter is the money of peasants – but debt is the money of slaves
Die zwarte Legend ziet er inderdaad erg strak uit! Stuk mooier dan de zilveren. Toch ben ik uitermate tevreden met mijn Desire. Gelukkig tot nu toe (heb hem sinds de release) nog geen enkel probleem gehad...
Ik heb uiteindelijk voor de Desire gekozen. In de winkel heb ik beide toestellen kunnen uittesten. De doorslag was dat hoewel de Legend een 3.2" scherm heeft, dit toestel de praktijk vrijwel even groot is als de Desire. Op het gebied van gsm/smartphones ben ik geen poweruser, maar toch vind ik de 1GHz processor van de Desire met het oog op toekomstige Android edities ook een belangrijk pluspunt t.o.v. de Legend. Voor de prijs moet je het niet laten.
Bottom line: Koop de Legend enkel als je het design het belangrijkste vindt. Dat is mijn inziens het enige pluspunt van de Legend.
Bottom line: Koop de Legend enkel als je het design het belangrijkste vindt. Dat is mijn inziens het enige pluspunt van de Legend.