Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adames
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-08 10:18
Legend besteld. Ik hou van stevigheid. De legend voldoet hieraan.
En wilde nu een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
DBreda schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:25:
Het kan aan mij liggen, maar het staat al op Hi.nl toch? Of heb je het over alle providers? 27.50 p/m.

http://shop.www.hi.nl/hi/RAPRD/HTC-Desire/THTDSIREbr.html
Site is wel heel wazig imo. Als je een goedkoper abonnement selecteert is het toestel nog steeds gratis maar betaal je meer per maand (? 8)7 ). De optelsom klopt dan niet. Wanneer je dan internet deselecteerd en daarna weer kiest klopt je maandprijs wel maar moet je ineens wel voor het toestel betalen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06-2011
Ik denk dat ik toch maar voor de Desire ga. De geweldige looks van de Legend ga op een gegeven moment als gewoon zien , de specs van de Desire zorgen er denk ik voor dat ik langer plezier heb van mijn mobiel aangezien er denk straks allerlei dingen uitgebracht gaan worden waar je de snelheid/processorkracht voor nodig gaat hebben ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het trouwens met GPU? Zit er in één van de twee een GPU chip zoals bij de milestone?

Hoe zit het met 3d acceleratie dan?
Of word dat door de snapdragon zelf gedaan?
Ik heb namelijk nu een nokia n95, daar zit een gpu chipje op. ( Niet dat ik hem echt gebruik.. zijn te weinig games voor ).

Maar de android met die marketplace zou daar wel mooi geschikt voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Volgens mij is er geen aparte grafische core, maar de Snapdragon heeft bijvoorbeeld wel een aparte decoder voor 720P-videomateriaal. Wat de MSM heeft weet ik niet, maar ik verwacht dat die geen aparte gpu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 09:07
Weet er al iemand een mooie beschermingshoes voor de legend? Of scherm protectors? Bij mijn touch zat een mooi envelopje die lekker zacht is aan de binnenkant... wat jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adames
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-08 10:18
breinstein schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:54:
Ik denk dat ik toch maar voor de Desire ga. De geweldige looks van de Legend ga op een gegeven moment als gewoon zien , de specs van de Desire zorgen er denk ik voor dat ik langer plezier heb van mijn mobiel aangezien er denk straks allerlei dingen uitgebracht gaan worden waar je de snelheid/processorkracht voor nodig gaat hebben ..
Vergeet niet dat het aluminium niet alleen mooi is, maar ook erg stevig. Mocht je iemand zijn die vaker telefoon op de grond laat vallen, al is het van kleine hoogtes, dan is de legend toch meer geschikt.

De kracht van de desire is niet de reden dat ik daar voor zou kiezen. Puur de veel grotere resolutie is waarom ik toch zou twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:50
RoD schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 19:05:
Volgens mij is er geen aparte grafische core, maar de Snapdragon heeft bijvoorbeeld wel een aparte decoder voor 720P-videomateriaal. Wat de MSM heeft weet ik niet, maar ik verwacht dat die geen aparte gpu heeft.
De Snapdragon heeft wel een aparte grafische chip (AMD Z430) onboard (integrated). Deze ondersteunt oa OpenGL ES 2.0, hw decoden, etc. Zie oa http://www.qctconnect.com/products/snapdragon.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radicalbyte
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-08 12:50
Adames schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:13:
Legend besteld. Ik hou van stevigheid. De legend voldoet hieraan.
En wilde nu een telefoon.
Ik moet je even waarschuwen, de aluminium zal in het praktijk niet echt stevig zijn.

Ik ben ex-eigenaar van een Nokia N91, wat ook een heel mooi en stevig aluminium body had. Maar ik had het per ongeluk een keer op het grond laten vallen. Dan staat er een deukje in de aluminium, en de toetsel deed het niet.

Desire is sneller, heeft een hogere resolutie een kost maar een paar tientjes meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klont_44
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08 01:17
teek2 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 19:08:
Weet er al iemand een mooie beschermingshoes voor de legend? Of scherm protectors? Bij mijn touch zat een mooi envelopje die lekker zacht is aan de binnenkant... wat jullie?
Op Ebay staan er een paar. Moet je zoeken op Legend Pouch, voor de rest is er op de site van HTC nog niks te vinden. Ik ga denk ik daar op wachten (in het foldertje die je bij de phone kreeg zat wel een leuke).

En ik denk niet dat mensen bang hoeven te zijn dat de Desire te groot is. Hij is marginaal groter dan de Legend, en de Legend is vrij klein als je hem daadwerkelijk in je handen hebt (nog steeds prettig hoor!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 10:34
radicalbyte schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 20:32:
[...]

Ik moet je even waarschuwen, de aluminium zal in het praktijk niet echt stevig zijn.
Stevig genoeg om het aan te durven in een filmpje meerdere keren op een tafel te slaan. (Of de kosten van een Legend liggen zo laag dat het HTC niet kan boeien en zo een nieuwe toestuurt. In dat geval meldt ik mij wel aan voor een Legend en neem ik daarnaast een Desire :P)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat mijn keuze toch is gevallen op de Legend

waarom?

- De processor heeft me toch weten te overtuigen, op elk filmpje zie je dat de legend gewoon super snel is,
misschien geen 3D games, maar die zijn er ook nog niet zoveel.

- Scherm valt me mee, op elk filmpje is het gewoon mooi scherp, het AMOLED is niets nieuws voor mij, maar ben zeker blij dat her erop zit, dat is echt een wereld van verschil en voor elke phone een aanrader!

- Formaat, ik hou wel van een groot scherm, maar toch is een kleinere wel lekker, mijne past nu net niet in mn broekzak, (lees: zit niet lekker) want het past wel net, maar beetje krap

- Het argument dat hij over een jaar misschien al helemaal out-dated is maakt voor mij niet echt uit aangezien ik nu op het 1e van de 2 jaar zit en volgend jaar dus een gratis phone kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:05
Ik ben vandaag nog even langs de Belcompany geweest, daar hadden ze de legend liggen.
Nu moet ik zeggen dat mijn verwachtingen van de Legend niet zijn waargemaakt.. in het echt is hij niet zo mooi als je zou verwachten van de foto's en reacties.. het leek nu een beetje een mooi gemaakte Hero.

Ik heb nu een Hero dus ik denk dat voor mij de stap net te klein is om te switchen naar de Legend.
Nog even wachten tot ik de Desire kan vasthouden en dan maar een keuze maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
teek2 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 19:08:
Als je de dit soort dingen wilt bespreken kun je beter in het Legend-topic kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Klont_44 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 20:36:
en de Legend is vrij klein als je hem daadwerkelijk in je handen hebt (nog steeds prettig hoor!).
Klopt, ik was afgeschrikt door de 3.7" Legend omdat ik vroeger een 4" PDA had, die ik veel te groot vond. Kreeg 'm amper in mijn zak... Dus ben ik maar voor de 3.2" Legend gegaan.

Toen ik hem vastnam dacht ik even "uh oh, die is wel heel erg klein... Misschien had ik toch beter op de Desire gewacht". Maar goed, die gedachte was van korte duur. Ik vind de Legend ERG fijn werken, hij zit lekker in mijn zak, en hij is zeker niet TE klein. Heb 'm even vergeleken met m'n i780; hij is ongeveer even lang, en een tikje smaller. Hij ziet er alleen kleiner uit :)
yorroy schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:18:
Nu moet ik zeggen dat mijn verwachtingen van de Legend niet zijn waargemaakt.. in het echt is hij niet zo mooi als je zou verwachten van de foto's en reacties.. het leek nu een beetje een mooi gemaakte Hero.

Ik heb nu een Hero dus ik denk dat voor mij de stap net te klein is om te switchen naar de Legend.
Ik vind 'm in het echt mooier dan op foto... En overal waar ik 'm toon krijg ik ongeveer dezelfde reactie: 'wauw, die ziet er erg duur uit' :*) Maar ik kan goed begrijpen, dat de overstap van een Hero te klein is. Tenzij je sterke redenen hebt om het niet te doen, denk ik dat je dan idd beter voor de Desire gaat.

[ Voor 32% gewijzigd door Slonzo op 12-03-2010 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren uitgebreid met de Legend gespeeld in de pdashop Antwerpen.
Echt mooi en vlot toestel.
De verleiding was erg groot om hem mee te nemen :9~

Toch beslist om me in te houden tot ik de Desire ook vast heb gehad.

Vooral de resolutie lijkt me qua specs een serieus verschilpunt.

Want als ik de screenshots van de Android emulator met beide resoluties naast elkaar zie...

Legend
Afbeeldingslocatie: http://users.fulladsl.be/spb29756/legend.png

Desire
Afbeeldingslocatie: http://users.fulladsl.be/spb29756/desire.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2010 11:38 . Reden: formulering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Niet vergeten dat je die resoluties niet 1 op 1 om mag zetten met schermgrootte hè? Het scherm van de Desire is niet gek veel groter. Het resulteert er dus min of meer in dat het allemaal scherper is.. maar de letters zullen ook kleiner zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Dat laatste hoeft toch helemaal niet? De letters kunnen even groot blijven.. ze zien er alleen wat beter uit (meer DPI, zogezegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ja natuurlijk kan dat, maar dan krijg je dus weer minder informatie op de pagina. Ik bedoel te zeggen, als je de resoluties op deze manier vergelijkt moet je wel beseffen dat de schermgrootte niet evenredig meegroeit (en dan zit er dus op de Desire inderdaad een hogere dpi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
RoD schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:13:
Ja natuurlijk kan dat, maar dan krijg je dus weer minder informatie op de pagina. Ik bedoel te zeggen, als je de resoluties op deze manier vergelijkt moet je wel beseffen dat de schermgrootte niet evenredig meegroeit (en dan zit er dus op de Desire inderdaad een hogere dpi).
Volgens mij is het niet zo dat de resolutie de hoeveelheid informatie bepaalt. Mobiele browsers kunnen namelijk allemaal scalen, waardoor dat argument niet opgaat. In die zin is browsen resolution independent. Je kunt altijd dezelfde informatie op een scherm toveren, ongeacht de resolutie. De ppi (welke weer wordt bepaald door de resolutie en de schermgrootte) bepaalt vervolgens hoe scherp diezelfde hoeveelheid informatie is op beide telefoons.

Oftewel, met een hogere ppi (Desire) kun je dezelfde hoeveelheid tekst weergeven als op de Legend, maar dan scherper. Óf je kunt op de Desire informatie met gelijke scherpte als op de Legend iets weergeven, maar dan heb je dus meer informatie. Of ergens daar tussenin.

Het enige wat een klein verschil maakt is een verschil in aspect ratio. Bij de ene zal er dan wat meer info in de breedte zichtbaar zijn en bij de andere in de hoogte.

My point: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1268151398.jpeg

[ Voor 13% gewijzigd door HarmoniousVibe op 12-03-2010 15:37 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LB06 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:29:
[...]

Volgens mij is het niet zo dat de resolutie de hoeveelheid informatie bepaalt.
Ik ben geen expert. Dus vraag ik het even: Op een 1 verticale lijn resolutie kun je toch minder informatie kwijt dan op een 480-lijns verticale resolutie? Ik denk niet dat je veel van de 480-lijns resolutie overhoudt wanneer je die probeert te downscalen naar 1 lijn? Op 480-lijns kun je toch veel meer informatie presenteren dan op 1 lijns?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:18:
[...]

Ik ben geen expert. Dus vraag ik het even: Op een 1 verticale lijn resolutie kun je toch minder informatie kwijt dan op een 480-lijns verticale resolutie? Ik denk niet dat je veel van de 480-lijns resolutie overhoudt wanneer je die probeert te downscalen naar 1 lijn? Op 480-lijns kun je toch veel meer informatie presenteren dan op 1 lijns?
Ja op een gegeven moment heb je natuurlijk het fenomeen dat het zo onscherp wordt dat het onleesbaar is/wordt, dus op dat moment zit er inderdaad een relatie tussen de resolutie en het verlies aan informatie.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben echt gigantisch aan het twijfelen. Persoonlijk denk ik dat ik niet zo veel waarde hecht aan het grotere scherm van de Desire omdat ik browsen op mijn Nokia N82 prima vond gaan... Meer waarde hecht ik aan de snelheid en de meningen zijn verdeeld of de Legend onder doet aan de Desire... Echt verschrikkelijk! Gelukkig heb ik nog lang de tijd om te verlengen dus eerst zoals hier al gezegd werd naar de winkel en beide toestellen in de hand houden :9~

Verder ga ik voor vergelijking van abbonementen en prijzen altijd naar phoneshop.
www.phoneshop.nl/apple/apple-iphone-3gs-16gb-black/vodafone/basis-35%2c00/2-jaar/A50T10606D24/?ref=7901

Niet letten op de tekst in de link, je komt op een scherm met een iphone (die wilde ik eerst)... Je kan mobieltje kiezen. Nieuw of verlengen met verschillende abbonementen, ik vind het persoonlijk een fijne site.

Edit:
Ik zie dat op Phoneshop.nl bij specificaties alleen gprs staat vermeld bij de Legend en niet umts, zou het kunnen dat het dan een andere versie is of zijn ze gewoon niet slim daar?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-03 15:31
Browsen is bij menigen toch wel de grote reden om zo'n toestel te nemen, daarin is de Desire ongetwijfeld beter, maar met de opkomst van Opera Mini[en wellicht skyfire], is browsen op een wat ''slomer'' toestel ook zeer te doen.[Opera mini is op de Spica, minstens 2x zo snel als de android browser].

Maaar, de Legend heeft wel zo'n Iphone 2G feel, echt alsof je iets duurs in je handen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justkuu
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-05-2023
Ik heb de HTC Desire ge-preordered.
En dan wel, omdat ik toch overgehaald wordt door de speceficaties.
Ik wil sneller, groter scherm en krachtiger.

Voor mij dus een makkelijke keuze.
En hoewel er veel gezegt wordt dat de Legend een strakker design heeft vindt
ik toch de Desire mooier. Ik ben blij dat mijn smaak aansluit op de specs die
ik wilde ik kan me wel voorstellen dat er flink getwijfeld wordt als je die legend
echt mooier vind.

Kuu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:22:
Edit:
Ik zie dat op Phoneshop.nl bij specificaties alleen gprs staat vermeld bij de Legend en niet umts, zou het kunnen dat het dan een andere versie is of zijn ze gewoon niet slim daar?
Dat laatste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

ik heb geen ervaring met android maar lijkt me een solid os - welke navigatiemogelijkheden zijn er zonder dat je online hoeft (buitenland navigatie ?) Zit aan de desire te denken - en kan je syncen met outlook of je pc ?

[ Voor 10% gewijzigd door shades op 15-03-2010 13:17 ]

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bog
  • Laatst online: 30-09-2024

bog

shades schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:15:
ik heb geen ervaring met android maar lijkt me een solid os - welke navigatiemogelijkheden zijn er zonder dat je online hoeft (buitenland navigatie ?) []
Er is een apart draadje die specifiek ingaat op navigatie op Android

Ontopic: ik ben voor de Desire gegaan, omdat ik die ook mooi vind (niet zo mooi als de Legend), maar vooral voor de specs :) Wil nu eindelijk een snelle telefoon (huidige is een N95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Laatst online: 15:37
Ik mag de 16e april verlengen, dus in principe is dan de desire ook verkrijgbaar. Maar aangezien mdehoog en telefoons niet zo goed gaat (lees vallen/krassen op t scherm/om onverklaarbare reden niet meer aangaan) zat ik te twijfelen tussen de Desire en de Legend, de desire vanwege zijn specs en de legend vanwege het feit dat hij erg robuust uitziet!

Nu heb ik een paar vragen:
- Zijn er naast enkel de processor, het ram en het uiterlijk nog meer verschillen tussen die 2?
- En is het verschil in snelheid te merken?
- Zou het mogelijk zijn dat er in de toekomst apps uitkomen die wel op de Desire draaien maar niet op de Legend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
Mdehoog schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:51:
Ik mag de 16e april verlengen, dus in principe is dan de desire ook verkrijgbaar. Maar aangezien mdehoog en telefoons niet zo goed gaat (lees vallen/krassen op t scherm/om onverklaarbare reden niet meer aangaan) zat ik te twijfelen tussen de Desire en de Legend, de desire vanwege zijn specs en de legend vanwege het feit dat hij erg robuust uitziet!

Nu heb ik een paar vragen:
- Zijn er naast enkel de processor, het ram en het uiterlijk nog meer verschillen tussen die 2?
- En is het verschil in snelheid te merken?
- Zou het mogelijk zijn dat er in de toekomst apps uitkomen die wel op de Desire draaien maar niet op de Legend ?
- openGL support in de desire
- In de UI zal je daar nu niks van merken, maar wel tov de Hero en de Magic. De UI is op punt gemaakt voor de legend en de desire. Bij de hero zat het nog in zijn kinderschoenen in het begin van die release.
- jep, dat is ook de bedoeling van zwaardere hardware. Maar dat zullen geen programma's zijn à la pakweg word of zo die op de legend niet meer zouden werken, maar over 'zware' programma's die gebruikmaken van opengl. Andere zware programma's zullen ook werken maar dan een pak trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Niet te vergeten schermgrootte, resolutie en afmetingen/gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Ik denk toch maar dat ik voor de Desire ga, vooral dat er misschien in de toekomst nog apps bij komen die beter lopen dan op de legend spreekt mij aan. Ik zal hem namelijk met een 2 jarig abbo nemen.

Iig, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

ik kan ook echt niet kiezen... Desire specs of Legend sexiness...

ik ben gewoon geneigd om ze gewoon allebei te kopen en degene die me het minste bevalt later weer te verkopen... maar goed beetje te veel van het goede misschien |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freshnezz schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:03:
ik kan ook echt niet kiezen... Desire specs of Legend sexiness...

ik ben gewoon geneigd om ze gewoon allebei te kopen en degene die me het minste bevalt later weer te verkopen... maar goed beetje te veel van het goede misschien |:(
Ik zou nog even wachten op de reveiws van de Desire om te kijken of deze nu echt zoveel beter is dan de Legend. Ik heb zelf nog geen last gehad van het "kleine" scherm op de Legend of de "trage" processor. Ik maak me wel zorgen om de batterijduur van de Desire. Hij heeft niet een veel grotere batterijcapaciteit dan de Legend maar verbruikt waarschijnlijk wel fors meer stroom. Mijn Legend houd het nu de hele dag uit, maar of de Desire dat ook gaat doen vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:12:
[...]

Ik zou nog even wachten op de reveiws van de Desire om te kijken of deze nu echt zoveel beter is dan de Legend. Ik heb zelf nog geen last gehad van het "kleine" scherm op de Legend of de "trage" processor. Ik maak me wel zorgen om de batterijduur van de Desire. Hij heeft niet een veel grotere batterijcapaciteit dan de Legend maar verbruikt waarschijnlijk wel fors meer stroom. Mijn Legend houd het nu de hele dag uit, maar of de Desire dat ook gaat doen vraag ik me af.
tja misschien even checken bij de gebruikerservaringen van de Nexus One, die heeft precies dezelfde chip toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mdehoog schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:00:
Ik denk toch maar dat ik voor de Desire ga, vooral dat er misschien in de toekomst nog apps bij komen die beter lopen dan op de legend spreekt mij aan. Ik zal hem namelijk met een 2 jarig abbo nemen.
Goed punt, ik ben namelijk ook van plan om te gaan voor een 2 jarig abonnement...
Maar het blijft moeilijk 8)7
Dat de Legend een stevigere behuizing heeft lijkt me duidelijk, maar als je een Desire een keer zou laten stuiteren dan is hij toch ook niet meteen kapot?

Het binnenwerk blijft toch even kwetsbaar ondanks de behuizing of zit ik er heel erg naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik denk dat het scherm het kwetsbaarst blijft. Daar doet een aluminiumbehuizing weinig aan af. Als je het ding laat vallen en het scherm wordt geraakt, dan is hoe dan ook je apparaat stuk. De stevige behuizing van de Legend helpt natuurlijk wel: de Desire is met plastic natuurlijk wel wat kwetsbaarder.. maar aangezien de bottleneck bij het scherm zit denk ik niet dat plastic. vs aluminium mbt kwetsbaarheid een zinvolle discussie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:06:
[...]

Goed punt, ik ben namelijk ook van plan om te gaan voor een 2 jarig abonnement...
Maar het blijft moeilijk 8)7
Dat de Legend een stevigere behuizing heeft lijkt me duidelijk, maar als je een Desire een keer zou laten stuiteren dan is hij toch ook niet meteen kapot?

Het binnenwerk blijft toch even kwetsbaar ondanks de behuizing of zit ik er heel erg naast?
Ja ongetwijfeld, kom nu van een xperia x1 af en dat ding was een drama! Loop nu dan ook rond met mn reserve telefoon ( SE g900) heb die al meerdere malen laten stuiteren, zelfs van 2.5 meter hoog en die doet t nog steeds!

Daarnaast denk ik dat ik via vodafone voor 6 E per maand er een verzekering bij afsluit, voor het geval dat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
@RoD: Nou, Die hoek van de Legend die sommige zo lelijk vinden zorgt er wel voor dat het scherm in 90% van de (ge)vallen niet zal worden geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

LB06 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:12:
@RoD: Nou, Die hoek van de Legend die sommige zo lelijk vinden zorgt er wel voor dat het scherm in 90% van de (ge)vallen niet zal worden geraakt.
Als je 'm laat vallen kan dat helpen, maar er gaan ook veel schermpjes stuk door tegen een kast of tafel te lopen. Dan ben je weinig met het kinnetje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Slonzo schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:24:
[...]

Als je 'm laat vallen kan dat helpen, maar er gaan ook veel schermpjes stuk door tegen een kast of tafel te lopen. Dan ben je weinig met het kinnetje :(
Dat zegt meer over de gebruiker dan over de telefoon. :+

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
LB06 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:12:
Een flinke schok kan het scherm ook treffen. Dan hoeft ie niet eens per se op het scherm te landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de topics van de Desire en de Legend compleet doorgelezen en ik begin toch steeds meer richting Desire te denken, nadeel is nog steeds dat ik nog geen van beide toestellen in de hand heb gehad.

Ik heb gewoon het idee dat de Desire een betere keus is icm een 2 jarig abonnement...

Ook zijn er momenteel (naar wat er uit het forum naar boven komt) nog maar bar weinig apps te vinden voor de Legend.

Ok, voor de Desire is daar natuurlijk nog helemaal niks van te zeggen maar ik verwacht dat dat wel beter wordt ivm resolutie en chipset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Daarnaast is de Desire nagenoeg een kopie van de nexus one, denk dus dat daar op den duur wel meer apps voor uit komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 09:07
Besteld van de telfort site, morgen wordt de Legend tussen 12 en kwart over 16 geleverd, pinnen aan de deur :)

Edit: oeps die moest in het Legend forum...

[ Voor 17% gewijzigd door teek2 op 16-03-2010 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Mdehoog schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:40:
Daarnaast is de Desire nagenoeg een kopie van de nexus one, denk dus dat daar op den duur wel meer apps voor uit komen ?
Er komen doorgaans geen apps specifiek voor bepaalde toestellen uit. Wel voor specifieke Android-versies. Maar beiden draaien op 2.1, dus dat zit wel goed. Wel zou de Legend door de mindere hardware op een bepaald moment zwaardere apps minder lekker kunnen gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Het zou natuurlijk wel kunnen zijn dat er scherm afhankelijke applicaties komen. Daarnaast kan het updaten naar 2.2 etc. wellicht makkelijker zijn op de Desire dan de Legend gezien de hardware overeenkomsten tussen de N1 en Desire.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
HTC moet Sense geschikt maken voor 2.2.. dat moet dus voor de Legend en de Desire. Als ik de berichten zo lees is dat voor HTC het lastigste.

Verder, waarom zouden er schermafhankelijke applicaties komen? Wat voor nut dienen die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/03/17mar10htc9b25egasf.jpg

De zilveren Desire maakt de keus misschien iets gemakkelijker? Ik vind die zilveren toch wel erg flex hoor.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15
De Desire (de zilveren) is idd erg mooi. Grootste nadeel blijft echter toch de grootte... maar dat is tevens ook weer een voordeel :S

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:12
eymey schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:27:
De Desire (de zilveren) is idd erg mooi. Grootste nadeel blijft echter toch de grootte... maar dat is tevens ook weer een voordeel :S
Ach, ik heb nu een Hero, en denk dat de Desire wel een leuke upgrade is. Hij is qua afmeting niet echt veel groter, 7 millimeter langer en 4 millimeter breder, dus voor mij niet echt schokkend groter. Ben wel bang dat ik het "kinnetje"van m'n Hero ga missen, die ligt erg lekker in de hand :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin nou toch wel te twijfelen of ik niet voor de Legend moet gaan die nu al beschikbaar is, en die ik morgen/overmorgen in huis kan hebben .... het is nog zo lang wachten voort de Desire :( ... nog een hele maand (en dat is nog maar te hopen) Vind de Desire wel echt mooier en alles (heb hem dan ook al besteld),
maar wat ik zeg je moet nog zo lang wachten !!! Vervelend dit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Even zomaar een vraag he. Allemaal leuk die snelle desire enzo en ja ik ben ook zoon gadget freak die altijd het nieuwste wil hebben MAAR wat ga ik er van merken? Ik bedoel spelletjes speel ik nooit op me telefoon vind ik niet boeiend dus ik beperkt me tot surfen,twitteren,mailen,bellen,smsen en muziek streamen en een enkele keer navigatie kan ik dan niet gewoon de Legend pakken? Ik zag dat ie maar 77 eurie is met vodafone abbo van een jaar dus opzich ga ik die denk zo maar eens bestellen. Maar het gadgetfreak stemmetje in me hoofd wil de desire 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door haakjesluiten op 17-03-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al die dingen wa ge opnoemt gaat nu allemaal sneller op de desire, als ge ze allemaal tegelijk hebt openstaan en ge wilt switchen tussen de programmas gaat het vloeiender lijkt me, en op een groter scherm is dit wel allemaal veel prettiger werken
persoonlijk denk ik ook dat de desire meer ondersteunt gaat worden dan de legend vermits deze fel aanleunt bij de nexus one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat is Techradar ook (adequate iPhone replacement ;-) maar heeft m.b.t WiFi kanttekeningen geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:31
Ik ben van plan voor de Desire te gaan, vanwege de toch wat betere specs en het kleine prijsverschil.

Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is de battery life. Over de Nexus One die technisch eigenlijk gelijk is aan de Desire lees ik toch wat verontrustende geluiden. Ik vind het prima als een telefoon met de mogelijkheden van de Desire/Nexus One elke nacht aan de oplader moet. Maar dan wil ik de telefoon gedurende de dag wel volop kunnen gebruiken zonder allerlei zaken uit te zetten en zonder me zorgen te maken of de batterij de avond wel gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de Legend even in mijn handen gehad. Ik vond het allemaal niet zo smooth gaan. (minimale) Haperingen bij het bladeren door de telefoon heen. Nou ben ik wel erg kieskeurig en ik weet niet of de Desire het sneller zou doen maar ik ben overtuigd dat de Desire meer iets voor mij is. Groot minpunt is dat ik hier en daar wat ontvangst problematiek zie in het Legend forum omdat de antenne precies zit waar je hem vast wil houden.

Bovendien vind ik hem niet zo heel uitzonderlijk als ik hem in mijn handen heb, hij is wel mooi enzo maar niet zo daverend als ik van andere mensen hoor (blijft persoonlijk natuurlijk). Ik denk toch dat de Desire meer een "telefoon" :P voor mij is.

Ik kan niet wachten :9~

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:27:
Ik heb net de Legend even in mijn handen gehad. Ik vond het allemaal niet zo smooth gaan. (minimale) Haperingen bij het bladeren door de telefoon heen. Nou ben ik wel erg kieskeurig en ik weet niet of de Desire het sneller zou doen maar ik ben overtuigd dat de Desire meer iets voor mij is. Groot minpunt is dat ik hier en daar wat ontvangst problematiek zie in het Legend forum omdat de antenne precies zit waar je hem vast wil houden.

Bovendien vind ik hem niet zo heel uitzonderlijk als ik hem in mijn handen heb, hij is wel mooi enzo maar niet zo daverend als ik van andere mensen hoor (blijft persoonlijk natuurlijk). Ik denk toch dat de Desire meer een "telefoon" :P voor mij is.

Ik kan niet wachten :9~
Ik kan dus ook niet wachten. Wanneer kunnen we 'm in nederland eigenlijk verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:07:
[...]

Ik kan dus ook niet wachten. Wanneer kunnen we 'm in nederland eigenlijk verwachten?
HTC Desire levertijden- en abonnemententopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k Heb gekozen voor de Legend, voornamelijk van wege de grootte. Ik heb nu een Touch HD en was er redelijk tevreden mee behalve dan dat hij vrij irritant groot is. Mijn afweging was dus: handzaamheid vs te verwachte functionaliteit in gebruik vs hoe-graag-wil-ik-de-beste-specs-telefoon...

Legend is in vergelijking met mn Touch HD (qua grootte vergelijkbaar met de Desire) een stuk handzamer. Voor telefoon, sms/email, agenda en wat basic apps (95% van gebruik) lijkt de Legend mij voldoende.

Kleiner scherm is ook minder batterij verbruik, zijn er al energy benchmarks???

Over netwerkbereik lees ik bij verschillende toestellen vrijwel dezelfde problemen, lijkt eerder klasse effect waar ook de iPhone mee te maken heeft.

Waarom eigenlijk wachten op Desire, als 2 maanden later weer een nieuwer toestel gelanceerd zal worden (de supersonic of ... ??), vandaag iets kopen betekent namelijk dat je overmorgen al weer achterloopt....

Ohja, en Flash 10.1...., leuk maar what about HTML5? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:59
Supersonic is toch een Wimax toestel en dus niet voor de Europese markt? Maar er zal inderdaad wel weer een ander toestel aangekondigd gaan worden/uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 05:35:
Waarom eigenlijk wachten op Desire, als 2 maanden later weer een nieuwer toestel gelanceerd zal worden (de supersonic of ... ??), vandaag iets kopen betekent namelijk dat je overmorgen al weer achterloopt....
Zo blijf je natuurlijk bezig. Dan hoef je nooit weer een telefoon te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 11:12
RoD schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:46:
[...]

Zo blijf je natuurlijk bezig. Dan hoef je nooit weer een telefoon te kopen.
Dacht ik ook al. Voordat een model wordt gereleased, is er alweer een gerucht over het volgende, nog net iets snellere type wat uit gaat komen. Zo kun je altijd wel met je Nokia 6300 blijven bellen, maar als je iets anders wil, moet je gewoon kiezen uit wat er op dat moment beschikbaar is.

Kies dan gewoon voor een 1 jaar abo, dan duurt de pijn niet zolang :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is de supersonic niet opgenomen in deze topic....
Just trolling...

Echt waar, Laatste tijd worden android telefoons als de malle uitgepoept.
Verbaast me b.v. dat er nu geen HTC supersonic topic geopend is. Dit is al een gevolg van dat snelle uitpoepen.
Mijn abbo loopt af tegen augustus. Dus heb nog wel even tijd.
Dan is denk ik de Supersonic wel weer uit... zucht.
Volgens mij moet je pas gaan kijken naar een mobiel wanneer je abbo is afgelopen. En niet enthousiast worden van mobieltjes maanden van tevoren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ik heb vanmiddag de Legend geprobeerd bij de Saturn (een soort MM) in Tilburg. Dit zijn mijn eerste indrukken:

Het toestel ziet er prachtig uit en voelt erg solide aan. Ook de hardwarebuttons zijn volgens mij van prima kwaliteit. Als die knopjes in elke andere telefoon had gezeten was er nooit iets over gezegd. Het is alleen dat die knopjes misschien net wat minder solide aanvoelen dan de rest, maar dat ligt echt meer aan de rest dan aan de knopjes.

Ook de interface an sich ziet er heel erg mooi uit. HTC weet met Sense een goede, logische en gebruiksvriendelijke interface neer zetten. Echter, en nu kom ik op de reden dat ik dit hier heb gepost en niet in het Legend topic, de interface is op bepaalde delen toch echt behoorlijk laggy. Ik hoop serieus dat de Desire dit beter gaat doen. Bijvoorbeeld als je uitzoomt dmv pinch-out dan zie ik het toch behoorlijk schokken. De animatie bestaat uit een plaatje/frame of 8 ongeveer, terwijl er in die halve seconde toch echt wel het dubbele nodig is. Ook als je in een lijstje met menu-items verder naar beneden probeert te scrollen dan de lijst lang is, zie ik duidelijk haperingen. Niet zo erg als bij het uitzoomen, maar ze zijn er wel.

Nu ben vrij gevoelig voor dit soort dingen blijkbaar. Ik vind MGS4 op de PS3 en GoW op de X360 ook enorm schokken (vooral tijdens de cutscenes), terwijl de meerderheid van mijn vrienden dat niet of nauwelijks ziet. Maar goed, zoals ik al zei: ik ga nu zeker de Desire nog even afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbra
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 20:15
Ik heb de legend en ben er erg tevreden over.hij was maar 52 euro met 1jaar verlengen. Het enige nadeel is dat er geen onboard hd op zit. Hij is trouwens erg snel geen vertragingen gehad tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:51:
Waarom is de supersonic niet opgenomen in deze topic....
Just trolling...

Echt waar, Laatste tijd worden android telefoons als de malle uitgepoept.
Verbaast me b.v. dat er nu geen HTC supersonic topic geopend is. Dit is al een gevolg van dat snelle uitpoepen.
Mijn abbo loopt af tegen augustus. Dus heb nog wel even tijd.
Dan is denk ik de Supersonic wel weer uit... zucht.
Volgens mij moet je pas gaan kijken naar een mobiel wanneer je abbo is afgelopen. En niet enthousiast worden van mobieltjes maanden van tevoren. 8)7
De Supersonic komt, vooralsnog, alleen in de VS uit. Dat maakt de telefoon weer een stuk minder interessant. Verder moet je er ook rekening mee houden dat een boel telefoons onder een andere naam uitkomen, maar wel min of meer gelijk aan elkaar zijn. Kijk bijvoorbeeld naar de HTC Incredible en de Desire. De ene is voor de VS, en de andere voor Europa.

Maargoed, ontopic weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel neig ik ook heel erg naar de Desire. Dat grotere scherm heeft voor mij wel een enorme pré.

Waar ik echter nog mij vraagtekens bij heb is de handzaamheid. Ik heb gister even met een HTC Hero(vergelijkbaar met de Legend) kunnen spelen en ik moet zeggen dat dat ding echt heerlijk in de hand ligt. Als ik dat dan vergelijk met een HD2, dan zou toch mijn voorkeur naar de Hero gaan. Vooral omdat je bij de HD2 eigenlijk altijd 2 handen nodig hebt om 'm te bedienen en het bij de Hero allemaal vrij makkelijk met 1 hand kan. Als je op de fiets zit bijvoorbeeld en even een telefoontje wilt plegen, dan wil je niet beide handen van het stuur hoeven halen.

Ik vraag me dus af of hier mensen zijn die zelf al de Desire in hun handen hebben gehad en of zij mij kunnen vertellen of deze inderdaad met 1 hand te bedienen is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 00:05

phizzie

always look on the bright side

Okee, om in een keer de supersonic geruchten de wereld uit helpen: Gaat niet werken hier.

De supersonic is gemaakt voor WiMax. Dat hebben we alleen in 020, en dan alleen als je via Online als ik me goed herinner daar bent ingestapt. Dat geldt dan alleen voor internetten.

Verder is dit toestel enkel geschikt tot nu toe voor CDMA netwerken. Kijk ook hier: klik

In de EU gaan we zeer waarschijnlijk voor een 100% LTE netwerk ≠ WiMax.

aw snap, was dat het alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 23:08
phizzie schreef op zondag 21 maart 2010 @ 11:31:
Okee, om in een keer de supersonic geruchten de wereld uit helpen: Gaat niet werken hier.

De supersonic is gemaakt voor WiMax. Dat hebben we alleen in 020, en dan alleen als je via Online als ik me goed herinner daar bent ingestapt. Dat geldt dan alleen voor internetten.

Verder is dit toestel enkel geschikt tot nu toe voor CDMA netwerken. Kijk ook hier: klik

In de EU gaan we zeer waarschijnlijk voor een 100% LTE netwerk ≠ WiMax.
Toevallig bestaat de Supersonic ook uit GSM, zie bericht op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chosen1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09-2024
Michie23 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 16:29:
[...]

Toevallig bestaat de Supersonic ook uit GSM, zie bericht op de FP.
Denk je nu echt dat HTC een toestel gaat uitbrengen met als key-feature WiMax als er in Europa nauwelijks WiMax wordt gebruikt?

Dan kunnen ze er beter ook ineens een Amerikaanse stroomstekker bijdoen, dat hebben we hier ook niet.

Mark my words: de Supersonic komt hier nooit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
chosen1 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 16:51:
[...]

Denk je nu echt dat HTC een toestel gaat uitbrengen met als key-feature WiMax als er in Europa nauwelijks WiMax wordt gebruikt?

Dan kunnen ze er beter ook ineens een Amerikaanse stroomstekker bijdoen, dat hebben we hier ook niet.

Mark my words: de Supersonic komt hier nooit uit.
Correct, HTC heeft al eerder een WiMax toestel geproduceerd, de HTC quartz, alleen voor de Russchische markt, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Modbreak:Kan het weer ontopic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
Ik heb gekozen voor de Legend, omdat:
- Mooier
- Constructie van behuizing (unibody)
- Goedkoper
- Kleiner

Tevens mis ik de Snapdragon totaal niet. Alles gaat echt supersnel, en vanwege de grote hoeveelheid RAM lagt de telefoon nooit. Dit in vergelijking met mijn iPhone 2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:51
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 05:35:
k Heb gekozen voor de Legend, voornamelijk van wege de grootte. Ik heb nu een Touch HD en was er redelijk tevreden mee behalve dan dat hij vrij irritant groot is. Mijn afweging was dus: handzaamheid vs te verwachte functionaliteit in gebruik vs hoe-graag-wil-ik-de-beste-specs-telefoon...

Legend is in vergelijking met mn Touch HD (qua grootte vergelijkbaar met de Desire) een stuk handzamer. Voor telefoon, sms/email, agenda en wat basic apps (95% van gebruik) lijkt de Legend mij voldoende.
Heb je al eens een Hero/Legend in de handen gehad?

Ik hou mijn Hero hier naast mijn Touch HD en de verschillen in de grote zijn minimaal.
Dus dat is echt een argument van niks.

Als ik nu een nieuwe telefoon ging kopen dan wist ik het wel, de Desire.
Snelheid verschillen in sense zul je waarschijnlijk niet echt zien aangezien de Desire een veel hogere resolutie heeft (2,5x zo groot) maar ik weet niet of die Snapdragon CPU wel 2,5x zo snel is als de CPU die de legend heeft.

Maar de hogere resolutie maakt het net allemaal wat fijner voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Ik zie wel verschil qua snelheid tussen de legend en de desire. Vooral tijdens bv browsen. Aks je bv een double-tap op een paragraaf doet, dan zoomt hij in. Automatisch wordt de tekst gereflowed. Bij de Desire is dit zowat instant, bij de Legend zit er een kleine lag tussen zoomen en reflowen. Dit soort dingen maken het voor mij interessanter om een Desire te kopen dan een Legend. Het gaat allemaal net wat sneller. Zeker als je programma's gaat gebruiken die rekenkracht nodig hebben. De Legend vind ik mooier, maar de Desire wordt mijn volgende telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Laatst online: 10:51
Anteros schreef op zondag 21 maart 2010 @ 18:15:
Ik zie wel verschil qua snelheid tussen de legend en de desire. Vooral tijdens bv browsen. Aks je bv een double-tap op een paragraaf doet, dan zoomt hij in. Automatisch wordt de tekst gereflowed. Bij de Desire is dit zowat instant, bij de Legend zit er een kleine lag tussen zoomen en reflowen. Dit soort dingen maken het voor mij interessanter om een Desire te kopen dan een Legend. Het gaat allemaal net wat sneller. Zeker als je programma's gaat gebruiken die rekenkracht nodig hebben. De Legend vind ik mooier, maar de Desire wordt mijn volgende telefoon.
Vandaar dat ik het ook over Sense zelf had en niet over de browser ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Anteros schreef op zondag 21 maart 2010 @ 18:15:
Jij hebt dus beide in handen weten te krijgen? Kun je een wat uitgebreidere beschouwing geven? Dat is wel interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
RoD schreef op zondag 21 maart 2010 @ 18:42:
[...]

Jij hebt dus beide in handen weten te krijgen? Kun je een wat uitgebreidere beschouwing geven? Dat is wel interessant :)
Niet nodig... Er zijn genoeg youtube filmpjes waar je dat kan zien. Geloof me, ik heb ze allemaal gezien :) Kijk maar naar een Legend filmpje waar met de browser ingezoomd wordt. De reflow gebeurt duidelijk wat later na het zoomen. Als je een Desire filmpje bekijkt dan zie je dat het reflowen bijna! gelijk gaat met het zoomen. Nu is dit misschien mierenne*ken, maar toch... voor mij zijn het deze kleine details die ervoor zorgen dat de Desire een betere keus is (voor mij dus!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Ik ben nog aan 't twijfelen tussen de Legend en de Desire, maar ik neig toch meer naar de laatste.

Vooral door het grotere scherm met de hogere resolutie waardoor 't veel handiger is om mee te typen op 't on-screen toetsenbord. Een sms-je typen op 't scherm van de Legend was me toch net teveel gepriegel op dat schermpje. Het toetsenbord en de predictive text waren erg goed, maar vaak kon ik bijna geen letter meer lezen van 't toetsenbord met m'n duimen op 't scherm (in portrait).

Verder denk ik dat je van de Desire minder snel spijt krijgt dan met de Legend. De 1Ghz Snapdragon processor moet dan wel een scherm aansturen met 2.5x zoveel pixels, tis wel 't nieuwste van 't nieuwste op 't gebied van mobiele processors (totdat de QSD8672 komt op de HTC Olympian.. :P). Bij de CPU van de Legend kreeg ik nooit 't gevoel dat hij snelheid te over had; 't was allemaal net genoeg. Als ik een telefoon koop waar ik een hele tijd mee wil doen, dan moet hij vanaf 't begin een overvloed aan snelheid hebben. Ik hoop dat de Desire dit beter zal doen dan de Legend.

Het verschil in formaat is trouwens kleiner dan je zou verwachten, omdat de kin van de Legend vrij veel ruimte in beslag neemt voor 't touchpad. Bij de Desire zit 't touchpad tussen de knoppen, waardoor hij i.v.m. de Legend niet veel groter is relatief aan de schermgrootte.

Het prijsverschil is tot nu toe ook te klein om mij over te halen tot de aanschaf van een Legend. Toen ik 't ding voor 't eerst in m'n hand had vond ik 't een mooi apparaat, maar ik blijf erbij dat ik geloof dat ik spijt zou krijgen als ik nu een Legend zou nemen.

Als je 't zou vergelijken met relaties is de Legend 'n O.N.S, de Desire is beter voor de lange termijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Anteros schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:34:
[...]

Niet nodig... Er zijn genoeg youtube filmpjes waar je dat kan zien. Geloof me, ik heb ze allemaal gezien :) Kijk maar naar een Legend filmpje waar met de browser ingezoomd wordt. De reflow gebeurt duidelijk wat later na het zoomen. Als je een Desire filmpje bekijkt dan zie je dat het reflowen bijna! gelijk gaat met het zoomen. Nu is dit misschien mierenne*ken, maar toch... voor mij zijn het deze kleine details die ervoor zorgen dat de Desire een betere keus is (voor mij dus!).
Ik heb de filmpjes allemaal wel gezien, maar het is toch altijd wel fijn om een onderlinge vergelijking te horen / zien van iemand die beide geprobeerd heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
RoD schreef op zondag 21 maart 2010 @ 20:57:
[...]

Ik heb de filmpjes allemaal wel gezien, maar het is toch altijd wel fijn om een onderlinge vergelijking te horen / zien van iemand die beide geprobeerd heeft :)
Ik heb nergens gezegd dat ik ze in mijn handen gehad heb... het is mijn constatering nadat ik tig filmpjes over de Legend en Desire gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Oh op die manier, dan begreep ik je niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 07:27
Ik heb gekozen voor de legend. Mijn overwegingen waren:
legend: mooi design, langere standbytijd (volgens HTC)
desire: iets groter scherm (en dus makkelijker typen on screen), hogere resolutie

Nu kom ik vanaf een touch cruise (320 x 4nogwat) onder wm6.1. Dus is legend zowiezo 100x beter. Ik mis de nog hogere resolutie helemaal niet. De legend is voor mij perfect wat dat betreft. Mijn vrouw (heeft dezelfde genomen) mist inderdaad wel het iets grotere scherm zodat ook het toetsenbord groter is (nagels!). Maar of dat ook echt wat zou schelen weet ik niet. het verschil is nou ook weet niet zo heel groot (5 mm breder).

Ik merk wel dat de accu van de legend nu al snel leegloopt. En een mobiel met een veel sterkere processor en een groter scherm zal dat nog wel eens kunnen verergeren...Ik ben helemaal verliefd op mijn legend, maar toch ben ik nu nog aan het overwegen om ,m terug te brengen vanwege de slechte standby tijd. 10 minuten internetten brengt de accu van 90% naar 83%. Ongelooflijk. En dan heb ik het scherm op 20% van de standaardhelderheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Ik bezit nu een iPhone (hopelijk is dit geen vloeken in de kerk) en ga 100% zeker voor de Desire. Ik ben erg benieuwd naar Android! Wat gewoon ruk is aan de iPhone is, is dat Apple de dienst uitmaakt (tenzij je zelf wat gaat jailbreaken). Gelukkig is dit bij Android niet het geval. Het toestel heeft in mijn ogen een mooiere vormgeving dan de Legend en ook het scherm spreekt in het voordel van de Desire.

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:51

emzed

*

Gaat de batterij van de Desire niet nog sneller leeg dan die van de Legend? Ondanks dat deze 100 mA meer heeft, heeft hij een aanzienlijk groter display te verlichten, hogere dichtheid (resolutie) en veel snellere CPU.

Zijn er ergens vergelijkingstesten tussen de Nexus en de Legend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Dat ligt er voornamelijk aan wat je ermee doet. Als je er mee gaat navigeren, mail ophalen, internetten, etc. dan vreet dat veel cappaciteit van je batterij verwacht ik. Heb ergens gelezen dat de Nexus One zo'n 1,75 dag meegaat bij normaal gebruik.

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 07:27
De standby tijd van de desire is -volgens opgave- korter dan die van de legend. Staat op hun website..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed

emzed

*

aaah........ knoop doorgehakt
Zojuist heb ik de Legend besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

emzed schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:24:
aaah........ knoop doorgehakt
Zojuist heb ik de Legend besteld :)
Mag ik vragen wat voor jou doorslaggevend is geweest in deze beslissing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed

emzed

*

Ik zag een hands on filmpje op Youtube (heb even geen link, was van een Duitse android site) waarbij beide toestellen heel duidelijk getoond werden. De Desire leek weliswaar iets sneller, maar ik vond hem vooral erg lomp eruit zien. De legend is een stuk eleganter, ook de degelijkheid van de alu behuizing spreekt mij aan.

Ik zoek de Youtube link later nog even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Als je zou willen graag, want ik ben erg benieuwd naar het filmpje. Als ik het goed begrijp heb je dus je keuze gemaakt op basis van het uiterlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
@emzed

http://www.youtube.com/user/androidpit#p/u
bedoel je deze? (vooral wordt heel uitgebreid laten zien, maarliefst 4 delen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
  • Laatst online: 30-08 13:23
Ik ga voor de Desire, omdat de processor snel genoeg is voor Open GL es 2, en volgens de site "Bol.com" komt er een 16GB MicroSDHC kaartje bij.

Kenmerken:

Bluetooth v2.1 met A2DP bluetooth
Micro usb 2.0 poort
WLAN
Color AMOLED Touchscreen met 16 miljoen kleuren
Resolutie 480 x 800 pixels
Grootte scherm 93.98 mm.
567MB intern geheugen
16 GB uitgebreid geheugen
Micro SD en SDHC opslagmedium
Standby tijd 360 uur
Gesprekstijd 3.5 uur
mp3, WAV beltonen
5 megapixel camera met 2592 x 1944 pixels
AAC, mp3, WAV, WMA9 audio speler
DivX, H263, H264, MP4, WMV9 video speler
OS: Android v2 (Eclair), GPS met aGPS, 3.5 mm audio jack, G sensor, Google Mobile Services, Twitter, Facebook, FlickR, Speakerphone, Optical trackball, Auto-rotate, Auto turn-off, Games

[ Voor 69% gewijzigd door marijni12 op 24-03-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt meer als dat het geheugen tot 16GB uit te breiden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
  • Laatst online: 30-08 13:23
Beschrijving
Een 3.7 inch AMOLED scherm met multitouch mogelijkheden, een snelle 1GHz processor, een 5 megapixel camera met autofocus en draaiend onder Android 2.1 met daarover de HTC Sense-interface: de HTC Desire is een waar vlaggenschip. Het werkt intuïtief, razendsnel en geeft toegang tot een scala aan entertainment en opties. Met geheugen dat is uit te breiden tot 32 GB hoef je nooit bang te zijn dat je niet de entertainment bij je hebt die je wilt beleven. Met de HDSPA verbindingen en Wifi-connectie kun je sociale leven bijhouden via social networking sites. Met de HTC Desire heb je je hele leven binnen handbereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed

emzed

*

@cv8x
Ja ik denk dat ik voornamelijk voor het uiterlijk en ergonomie heb gekozen. Vooral na het zien van deze twee videos. De Desire is wel iets 'snappier' dat kun je wel zien op de video, maar de Legend presteert zo te zien ook erg goed. Ik heb de Legend zelf ook wel vastgehad bij de MM en dat voelde erg goed. De Desire lijkt me wat lomper. Daarnaas moet ik wel zeggen dat ik meestal na een jaar wel weer een nieuw toestel koop en ik denk het met de Legend wel een jaar vol te kunnen houden.

@Tk55
Ja dat zijn ze. Ik heb de links even opgezocht, het zijn scherpe en rustige video's van onze Duitse vrienden van www.androidpit.de

Desire
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9FDgjAeanTI]

Legend
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=QBvB41u_-aw]

[ Voor 7% gewijzigd door emzed op 24-03-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

emzed schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:42:
@cv8x
Ja ik denk dat ik voornamelijk voor het uiterlijk en ergonomie heb gekozen. Vooral na het zien van deze twee videos. De Desire is wel iets 'snappier' dat kun je wel zien op de video, maar de Legend presteert zo te zien ook erg goed. Ik heb de Legend zelf ook wel vastgehad bij de MM en dat voelde erg goed. De Desire lijkt me wat lomper. Daarnaas moet ik wel zeggen dat ik meestal na een jaar wel weer een nieuw toestel koop en ik denk het met de Legend wel een jaar vol te kunnen houden.
Dank voor je uitleg. Ja, dat is dus een puur een kwestie van smaak. In de praktijk denk ik dat er weinig verschil zit in de prestaties (al vermoed ik dat de Desire krachtiger is, als ik kijk naar de specs) tussen deze 2 toestellen. Waar je dan naar gaat kijken is het uiterlijk. Ik kies dan voor de Desire. Dat er volgens Bol.com een 16gb Micro sd kaart bij zou zitten geloof ik niet. Hooguit 4gb.

Succes in ieder geval met je Legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
  • Laatst online: 09-07-2023
Na de afgelopen weken grondig alle Legend en Desire topics (deze, alsmede de aparte topics, en de levertijden topics) doorgelezen te hebben, heb ik deze week voor de Legend gekozen.

Na zowat alle telefoonwinkels afgelopen te zijn en in de Saturn met de Legend gespeeld te hebben, kwam ik tot de keuze voor de Legend omdat ik het design en de grootte (of moet ik zeggen kleinte ?) beter vindt van de Legend dan de Desire. Ik heb daartoe in een aantal winkels een 3,2 inch en een 3,7 inch scherm langs elkaar vergeleken (waren wel Samsung telefoons, maar het ging om het idee en de grip).

Verder zag ik vlak voor mijn koop vandaag (bij KPN), dat de processor van de Legend ook open GL2 aankan. Heb er nu een paar uurtjes mee gespeeld en ben er zeer blij mee, ik denk niet dat ik spijt ga krijgen dat ik niet voor de Desire gekozen heb. Alles werkt als een zonnetje en zeer snel. _/-\o_

Ter info ik kwam af van een Philips touch screen telefoon (Philips X800). Ik had ook nog een iPhone overwogen, maar vergeleken met de mooie sense user interface, ziet in mijn ogen de iPhone er 'ouderwets' uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Is Flash 10.1 nog steeds zeker op de Desire? Betekent dat, dat ik ook naar bijv online "simpele spelletjes" sites kan? Of is daar ook shockwave voor nodig?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Pagina: 1 2 3 Laatste