• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-05 17:43
http://tweakers.net/ext/f/GwhxTkUAyZZpoQ1quZOhRbfC/full.png
Inhoud:
Wat is CyanogenMod?
CyanogenMod Versies
Google Apps Controversie
Features van de huidige versie
Ondersteunde Devices
Hoe te installeren
Links

Vanacht is de nieuwe versie van CyanogenMod stable gegaan. Vanaf nu is de huidige versie van CyanogenMod dus 7.0.0 stable.

Wat is CyanogenMod?
CyanogenMod (uitgesproken ‘Si-a-no-djen’) is een customized ROM voor een veelvoud aan Android devices. Er zijn versies beschikbaar gebaseerd op de verschillende Android versies (Cupcake, Donut, Eclair, Froyo en Gingerbread) en de huidige stable version is 7.0.0 gebaseerd op Gingerbread.

CyanogenMod is er voornamelijk op gericht om betere prestaties te bieden dan stock ROMs en tevens een betere batterijduur te leveren. Daarnaast bevat CyanogenMod een hoop extra features die niet beschikbaar zijn in de stock ROMs. (bijvoorbeeld je CPU overclocken of onderclocken)

Wat is CyanogenMod niet?
CyanogenMod is geen sim-unlocker, wil je een sim unlocked toestel hebben dan zal je dat moeten doen voor je CyanogenMod flasht.

Disclaimer van Cyanogen zelf:
"While this build is heavily optimized, it is also capable of pushing your G1 much harder. I am not responsible for bricked devices, dead SD cards, thermonuclear war, or the current economic crisis. Please do some research if you have any concerns about features included in this ROM before flashing it! You are choosing to make these modifications, and if you point the finger at me for messing up the device, I will laugh at you."
(voor verdere details zie de [url=”http://wiki.cyanogenmod.com/index.php?title=What_is_CyanogenMod”]wiki[/url] )

Korte Historie
Kort na de release van de HTC Dream in September 2008 ontdekte men hoe het mogelijk was om 'root' toegang te verkrijgen. Deze 'hack' en de combinatie met het Android Open Source project maakte het mogelijk om het OS op een Android device te customizen. Cyanogen heeft daarna voor zijn HTC Dream een aangepaste ROM ontwikkeld, deze ROM groeide uit tot het huidige CyanogenMod Project.

CyanogenMod wordt voornamelijk door Cyanogen zelf ontwikkeld maar bevat ook bijdragen van bijvoorbeeld XDA Developpers en andere bronnen.

Wat is het doel van dit topic?
Het doel van dit topic is dicussie over alle CyanogenMod versies. Bijvoorbeeld stroombesparingstips (instellingen), hoe te combineren met setCPU, customization van de ROM etc..

Wat wordt hier niet besproken?
-Hoe installeer ik CyanogenMod om mijn xxx
Zie hiervoor het topic over het rooten van jouw android device

CyanogenMod Versies

Er zijn zoals gezegd CyanogenMod versies van alle grote Android releases. De huidige experimentele versie is gebaseerd op Gingerbread en de huidige stabiele versie is gebaseerd op Froyo.

VersionAndroid versionRelease date
3.1Android 1.5 (Cupcake)2009
3.22009
3.3.x2009
3.4.x2009
3.5.x2009
3.6.x2009
3.9.x2009
4.0.xAndroid 1.6 (Donut)2009
4.1.x2009
4.2.x2009
5.0.0Android 2.0 / 2.1 (Eclair)2010-02-14
5.0.12010
5.0.22010
5.0.3.x2010
5.0.4.x2010-02-27
5.0.5.x2010-03-19
5.0.62010-04-16
5.0.72010-05-25
5.0.82010-07-19
6.0.xAndroid 2.2 (Froyo)2010-08-28
6.1.x2010-12-06
7.0Android 2.3 (Gingerbread)2011-04-10

De meest recente versie voor jouw Android device vindt je hier

Google Apps Controversie
Tot aan versie 4.1.11.1 bevatte CyanogenMod de standaard Google Apps (zoals Gmail, Maps en de Android Market). Deze mogen echter juridisch gezien niet via custom ROMs verspreid worden.

Google heeft Cyanogen daarop een Cease en Desist brief gestuurd waarin ze eisten dat Cyanogen zijn activiteiten zou stoppen totdat er een oplossing gevonden zou worden. Uiteraard reageerden een hoop CyanogenMod gebruikers hier nogal geirriteerd op (om het zacht te zeggen :) ).
"with some claiming that Google's legal threats hurt their own interests and violated their informal corporate motto to "Do No Evil""
De situatie ontving uitgebreide media aandacht (PC World, The Register, The Inquirer, Ars Technica, The H, ZDNet, Gigaom, and eWeek) en een extra statement van Google waarin ze hun standpunt toelichtten. Uiteindelijk hebben Cyanogen en Google een overeenkomst bereikt waarin Cyanogen verdere ontwikkeling werd toegestaan zolang de 'Google Apps' niet meegebakken zouden worden in de ROM. Tevens werd afgesproken dat de voorgeinstalleerde Google Apps van een device gebackupped mochten worden om na installatie van de custom ROM weer geinstalleerd te worden.

Feitelijk betekent dit op het moment dat je een tweede bestand download welke de Google Apps bevat naast het ebstand wat de firmware bevat. Bij installatie van de firmware flash je vervolgens dat tweede bestand na de installatie van de CyanogenMod firmware zelf.

Cyanogen heeft wel gewaarschuwd voor potentiele problemen door het gebruik van 'closed-source drivers', maar hij denk dat deze problemen opgelost kunnen worden mocht het ooit spelen. Verder krijgt hij hulp van Google medewerkers om dit soort situaties te voorkomen.

Features van de huidige stable versie (7.0.0)

System
  • Android version: 2.3.2
  • Kernel 2.6.34 with CFS
  • Root access
  • BusyBox tools
  • Apps2SD
  • Reboot menu – options to perform a reboot, reboot into recovery, or reboot into bootloader
  • Input settings – Haptic feedback adjustments, trackball wake, menu unlock, music controls on lock screen
  • Performance settings – surface dithering, JIT, VM heap size, and lock messaging in memory
User Interface
  • ADW Launcher
  • Theming capabilities via ADW and built in XML theming
  • Status bar customizations: Battery percentage display, custom colors, show/hide clock
  • Custom Dialer (list differences)
  • Customizable homescreen Power Widget
  • Customizable Notification Power Widget
  • Custom timeouts for “screen off” and “lock device”
  • Custom CyanogenMod boot animation
  • Custom CMWallpapers
  • RenderFX color filter/overlay
Pre-installed apps
  • Please see the Barebones page for a list of apps that are included with CyanogenMod, including the optional Google Apps.
Networking
  • OpenVPN support
  • Support for Wi-Fi, Bluetooth, and USB tethering
  • Large APN list
  • Enable Bluetooth in Airplane mode
Audio enhancements
  • Sound settings – Ability to always play notifications, ringtones, and alarms on speaker; specific volume levels; volume during music; and quiet hours
  • DSP Equalizer
  • FLAC support
  • Custom Music Player
  • gesture based navigation
  • 5 widgets sizes with playback controls
  • Better UI on the “Now Playing” page
  • FM radio support for select devices
Camera and Camcorder enhancements
  • Touch-to-focus
  • Expanded settings
  • Camcorder continuous autofocus
  • Camcorder zoom while recording (along with other settings; NOT during 720p)
  • Dual camera support
  • Camera/camcorder continuous autofocus
  • Camera Settings sliders
Browser enhancements
  • Browser Incognito mode
International support
  • languages supported: Arabic, etc.
  • RTL scripts
Trackball enhancements
  • colored notifications per app: blend or cycle colors from different notification types

Ondersteunde Devices
  • Barnes & Noble Nook Color
  • Commtiva Z71
  • Geeksphone One
  • Geeksphone Zero
  • HTC Ace
  • HTC Aria
  • HTC Desire (CDMA, GSM)
  • HTC Dream
  • HTC Evo 4G
  • HTC Evo Shift 4G
  • HTC Glacier
  • HTC Hero (CDMA, GSM)
  • HTC Incredible
  • HTC Legend
  • HTC Magic
  • HTC Slide
  • HTC Tattoo
  • HTC Thunderbolt
  • HTC Vision
  • HTC Wildfire
  • Nexus One
  • Nexus S
  • Motorola Droid
  • Samsung Galaxy S
  • Viewsonic G Tablet
  • ZTE Blade
Niet ondersteunde devices
In sommige gevallen is er wel een ROM beschikbaar, echter niet door Cyanogen ondersteund.
Zie hier

Hoe te installeren?
Zie voor installatie instructies per device de CyanogenMod wiki

Links
CyanogenMod Site
CyanogenMod Forum
CyanogenMod Wiki

Dit is de eerste versie van de TS. Toevoegingen, ideeën en punten van verbeterin worden gewaardeerd!

TS Versie 2 (updated 11-4-2011)
TS Versie 1 (updated 9-4-2011)

[Voor 3% gewijzigd door Kortfragje op 16-04-2011 00:12]

http://www.gjpvanwesten.nl

• Kortfragje
-Gereserveerd voor toekomstige updates-

• Kortfragje
--Gereserveerd voor toekomstige updates--

• Kortfragje
Het leek me een goed idee om hier een algemeen topic voor discussie van de verschillende Cyanogen versies te starten. Vooral ook omdat er veel tip , truuks en dergelijke op het forum te vinden zijn maar dat deze nogal verspreid zijn over de verschillenden [xxx] Rooten en Custom Roms topics.

Het is dus de bedoeling te focussen op de ROMs zelf en niet een specifiek device. (uiteraard kan er discussie over de verschillende nightlies en RCs zijn, maar probeer het breed te houden :) )

Ikzelf draai nu CM 7 RC4 en ik moet zeggen dat de ROM erg goed bevalt. Doet precies wat er geclaimed wordt. Heerlijk vlot vergeleken met stock Sense.

Daarnaast had ik door deze ROM widgetlocker, switchpro widget en een hoop extra software niet meer nodig. (wat allemaal op de achtergrond runt)

Dus erg tevreden hier. 8)

• HanSieT
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05 16:11
Ik draai op mijn HTC Legend ook CM7 en ik ben hier ook super tevreden mee.

Vooral in combi met Clockworkrecovery is het een eitje om een nieuwe rom te flashen.

Soms mis ik wel mijn Sense widgets maar de snelheid maakt een hoop goed.
En je hoeft nooit meer te wachten op de update's van [insert provider/phonebrand] :)

Allround funny guy and super esports worthy gamer ( atleast i think so lol )

• Azaruc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-08-2022
Ook ik draai CM7 op m'n HTC Legend, maar nog wel een "Nightly", nummer 30, omdat ik berichten hoor over GPS problemen bij navigatie in latere nightlies en ook in de Stable. Ik ben wel benieuwd hoe de ervaringen hier zijn met de stable release.

Ook even een puntje voor de TS: " de huidige stable version is 7.0.0 gebaseerd op Froyo". Moet dat niet Gingerbread zijn, zoals later ook in de tabel met versies is vermeld?

D3 Profile

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kortfragje schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 16:04:
Het leek me een goed idee om hier een algemeen topic voor discussie van de verschillende Cyanogen versies te starten. Vooral ook omdat er veel tip , truuks en dergelijke op het forum te vinden zijn maar dat deze nogal verspreid zijn over de verschillenden [xxx] Rooten en Custom Roms topics.
Helemaal mee eens :)

Ikzelf draai CM7 (final) op mijn Desire HD en heb CM6.1 op mijn G1.
Ik vind het een prachtROM.

Overigens mijn ervaring met de stable is mijn GPS prima, ik merk geen verschil met een van de Rc's. Maar da's dan ook niet vreemd :)
Ik gebruik GPS vooral in combinatie met My Tracks.

[Voor 4% gewijzigd door anandus op 15-04-2011 13:47]

• Azaruc
anandus schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:46:
[...]
Helemaal mee eens :)

Ikzelf draai CM7 (final) op mijn Desire HD en heb CM6.1 op mijn G1.
Ik vind het een prachtROM.

Overigens mijn ervaring met de stable is mijn GPS prima, ik merk geen verschil met een van de Rc's. Maar da's dan ook niet vreemd :)
Ik gebruik GPS vooral in combinatie met My Tracks.
Klopt, RC 4 = Stable versie, volgens mij is daartussen niets meer veranderd (in ieder geval niet bij de Legend, misschien voor andere telefoons wel, maar lijkt me dan ook sterk.)

Het probleem met GPS/navigatie is dat de auto en dus ook de kaart, rondjes ging draaien terwijl de navigatie actief was, waardoor het dus niet echt meer bruikbaar is.

D3 Profile

• Pino112
  • Laatst online: 10:46
Ik heb CM7 draaiende (gehad) op mijn i9000. Hoewel het nog een nightly-build is werkt ie al wel super!
Enige nadeel is de vrij hoge batterydrain, maar dat zal nog wel beter worden :).

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-05 21:15
ik krijg met geen mogelijkheid aura gps meer aan de gang :(
iemand hier een oplossing voor, hij crashed bij het akkoord gaan btw.

ben nu gekomen van een miui rom waar dit wel gewoon werkte

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:16
Goed idee zo'n algemeen topic!

Ik draai het al tijden op mijn HTC Legend

Waar ik al een tijdje mee zit is de woordvoorspelling.
Nou zijn er natuurlijk een hoop apk's etc die je over je toetsenbord heen kan installeren, maar ik vraag me eigenlijk af of er niet een soort uitbreiding beschikbaar is die je er overheen kan flashen.

Zoiets a la Google Apps, maar dan alleen een uitbreiding van de bibliotheek.
Er zitten namelijk al een hoop talen bijgevoegd, maar helaas net niet genoeg :)

Wat ik iedereen kan aanraden is data2ext for CyanogenMod! Zie hier.

Ook dit flash je 'over' je rom heen. Als dat nou ook met extra talen zou kunnen :9

• Kortfragje
Azaruc schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:41:
Ook ik draai CM7 op m'n HTC Legend, maar nog wel een "Nightly", nummer 30, omdat ik berichten hoor over GPS problemen bij navigatie in latere nightlies en ook in de Stable. Ik ben wel benieuwd hoe de ervaringen hier zijn met de stable release.

Ook even een puntje voor de TS: " de huidige stable version is 7.0.0 gebaseerd op Froyo". Moet dat niet Gingerbread zijn, zoals later ook in de tabel met versies is vermeld?
Inderdaad, aangepast... Overigens, als mensen dingen toe te voegen of ideeën hebben voor de TS, stuur een PM ik ben nog op zoek naar co-auteurs...

@Perslucht, data2ext , interessant, ga er ff naar kijken!

Overigens kan ik iedereen aanraden om de power widget zo in te stellen dat, wanneer je wifi aanzet, hij de telefonie van 3G naar 2G zet. Scheelt aanzienlijk in het stroomverbruik. :)

• Freekazoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-11-2018

Freekazoid

PSN: FreekVR

Na de buggy 2.2 release voor de Legend ben ik over gegaan op CM7. Eerst met wisselend success de nightlies gedraaid, maar ben nu heel tevreden over de final release. Na een radio update ook geen last meer van GPS woes! Overigens is Sense voor bepaalde delen van de interface wel te prefereren boven 2.3 stock UI (vooral de standaard buttons) maar eigenlijk is Sense voor de processor en schermgrootte van de Legend niet geschikt. Ik vindt iig de kleinere elementen van de standaard Android UI veel beter werken op een klein scherm - er blijft meer over voor de rest :)

Ik hoop overigens dat de nieuwe music player in de toekomst ook in CM7 komt. Ik heb de gelekte versie (die met de cloud sync dienst) geinstalleerd, maar hij vervangt de standaard music app niet. De laatste kan ik ook niet deinstalleren :(

Verder heel erg tevreden over de snelheid! CM7 heeft mijn telefoon een tweede leven gegeven!!

Edit: @Kortfragje waar staat deze instelling? Ik kon hem zo snel niet vinden bij de instellingen van mijn power widget :(

[Voor 6% gewijzigd door Freekazoid op 16-04-2011 10:34]

• Kortfragje
@Freekazoid Als je een power widget aan een home screen toevoegd en helemaal doorscrollt onder de knoppen die je kan toevoegen en de achtergrond keuze. Dan heb je de optie wifi disables 3g en wifi enables 3g. Als je die beide aanzet linkt ie de twee en wordt de telefoniet 2G terwijl je data over wifi gaat en zet ie weer 3g aan als je data over wifi uitgaat.

Geniaal idee :D

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 16:18
Ik heb hem sinds gisteren ook geinstaleerd. Alleen jammer dat apps2SD en NL taal van het woordenboek er niet standaard in zit. (Het is me dus al gelukt ;) ) Verder doet ie het perfect en met het thema honeybread is hij helemaal af! :)

• MrDoubleL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04 14:09
Ik zit net op de website van CyanogenMOD te kijken, maar ik zie geen versie van de Desire Z staan. Ja, er staat een versie van de T-mobile G2 op, maar ik mag aannemen dat ik deze niet kan gebruiken.

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 00:29
MrDoubleL schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 18:52:
Ik zit net op de website van CyanogenMOD te kijken, maar ik zie geen versie van de Desire Z staan. Ja, er staat een versie van de T-mobile G2 op, maar ik mag aannemen dat ik deze niet kan gebruiken.

Volgens mij is diegene voor de G2 gewoon te gebruiken, maar pin me er niet op vast.

Ryzen 5600X-RTX3070 Gamebak // iPhone 13 Pro // HP zBook Studio G8
2021 Ford Fiesta ST-Line MHEV // 2017 BMW R1200R

• Pino112

http://forum.cyanogenmod.com/forum/150-htc-desire-z-g2/

Lijkt me dus dezelfde.

• Kortfragje
Jah in principe zijn er in de wiki 2 handleidingen 1 voor de Desire Z hier en 1 voor de G2 hier.

Daarna kan je voor beide dezelfde rom installeren, zie hier

Zie ook het overzicht http://wiki.cyanogenmod.com/index.php?title=HTC_Vision

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-02 12:31

Ik heb zelf een desire Z met Cyanogenmod 7. Werkt prima. De G2 en de Z lopen inderdaad door elkaar, dat komt omdat het in principe gewoon dezelfde telefoons zijn die onder een andere naam op de markt gekomen zijn.

Echter, bij websites als XDA moet je wel oppassen, daar staat in elke tweak voor welk device het is en kun je dus niet zomaar alles installeren.

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-01 11:55
Goed idee zo'n forum! Heb ook maar gelijk die power widget truc toegepast ;)

Draai het nu al sinds CM 6.1 en zodra er CM7 nightlies kwamen elke keer opnieuw geflashed en getest, moet zeggen dat het nu wel erg goed werkt op mijn HTC Legend!

Vraag me af wanneer er mensen roms gaan bakken gebaseerd op CM7 en daar hun eigen draai aan geven, net zoals toendertijd je de Azure Rom had voor de Legend, Villain Rom voor de Desire (en meerdere) etc.

• Kortfragje
Hebben mensen ervaring met het gebruik van een pershoot kernel ipv de standaard Cyanogenmod kernel? Het zou een betere batterijduur op moeten leveren vanwege de mogelijkheid tot undervolten, maar anderen melden weer dat de standaard Cyanogen het beter zou doen?

• MrDoubleL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04 14:09
Bedankt voor de reacties. Ik ga even kijken of ik mijn toestel kan rooten. Heb het al wel geprobeerd, maar kom er nog niet echt uit. Visionary doet lastig...

• Cobesz

• Kortfragje
Vandaag is Cyanogen 7.0.2 relaesed, de changelog:

code:
1
2
3
4
5
7.0.2
Common: Fix issue with missing built-in themes
Common: Update bundled ROM Manager to latest version
Supersonic: Actually fix GPS
Supersonic: Fix proximity and light sensor

en 7.0.1
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
7.0.1
Common: Fix fling velocity of status bar and ADW swipe - Sven Dawitz
Common: Fixed webview layout bug (issue 3229) - Zinx
Common: Fix GVoice-opens-twice bug - Zinx
Common: Fix issues on all devices with DNS resolution failure after some time - Zinx, various
Common: RTL improvements - Eran Mizrahi, Eyad Aboulouz
Common: Fix crashes in Arabic locale - Eyad Aboulouz
Common: Add Arabic keylayout - Eyad Aboulouz
Common: Improve ADWLauncher scrolling/zoom performance - Pavel Kucera
Common: Fix excessive memory use when appending to textviews - Cyanogen
Common: New wallpapers from the CM community (CC License, see app for credits)
Common: Option to disable vibration while in-call - Evan Charlton
Common: Add long press option to status bar widgets for settings - Alex Avance
Common: Compact carrier and status bar tweaks - Nihanth Subramanya, rorifree
Sholes: Fix connectivity loss bug - cvpcs
Speedy: Fix keyboard lights - JD Horelick
Glacier: Fix backlights - Zinx
Glacier: fix GPS issues - Zinx/QCom
msm7x30: Fix bugs during video resume - Zinx
qsd8x50: Fix 720p video playback
qsd8x50: Unified 2.6.37 kernel - Cyanogen, toastcfh, slayher
Espresso, Legend: WiFi fix (HTC)
Supersonic: Fix GPS issues (HTC)
msm7227: Fix GPS issues - Alex Hofbauer
Click: Fix recovery kernel and compilation. Now works well with latest code - KalimochoAz
Click: Speed up internet connection - KalimochoAz
Blade: Update kernel to match Gen2 Radio - kallt_kaffe
Blade: Update libaudio to fix SIP audio routing and microphone mute - Tom Giordano

Veel plezier :)

• Rubinski
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

Heeft er iemand idee waarom de htc dream op CM 6 blijft? :'(

Software is like sex, it's better when it's free

• Kortfragje
Jah, op het cyanogenmod forum staat het volgende.
As for 1/17/10 CM7 for DS is non-existent.

Cyanogen was the main maintainer for this device, and has ceased development of CM-DS for multiple reasons, including but not limited to:

* Age of hardware
* Lack of personal use of DS
* AOSP lack of support

Now, he has stated publicly (in IRC, XDA, and Twitter) that if a new developer is open to stepping up and taking on the task of fully maintaining the DS branch, he has no qualms about continuing support.

A lot of you are familiar (and have asked) why we don't just have/ask Ezterry and Firerat to take over maintainership. While I like this idea, it would be up to them to decide if they wanted to do so, and, personally, I wouldn't want to feel like CM squashed their creativity and personal efforts. They are doing their own thing right now, and deserve all the props to them for it. If they want to take part in CM, then awesome, we'd welcome it. But thats gotta be a choice they make. Their work can be found on XDA, and is currently your best chance of a 100% Gingerbread install for the DS line.
dus vnml oude hw en geen developpers beschikbaar voor deze variant

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:29
7.0.2 zonder problmen geinstalleerd. Heerlijke ROm is dit. Batterij duur is nu gegaan naar 1% per uur.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan ik 7.0.2 gewoon over 7 final heen installeren?
Via rom manager de zip kiezen en dan geen wipe doen en dan is alle tof? :)

• Kortfragje
Ik heb zojuist de 7.0.2 geflasht over 7.0.0 heen. (zoals ook op het cyanogen forum wordt aangeraden , stap 1 backup, stap 2 flash google apps worden automatisch meegenomen). ik heb dit via de recovery van clockworkmod gedaan.

Voor zover ik kan zien werkte dit perfect en zit nu op 7.0.2. Voor de changelog van 7.0.1 en 7.0.2 zie het CyanogenMod topic.

dus..... JA :D

• Dennis_k
Welke launcher gebruiken jullie bij CM7?
Twijfel constant tussen ADW launcher EX of Launcher Pro.

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-05 09:10
Dennis_k schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:53:
Ik gebruik Launcher Pro. Vond het meer aan mijn wensen voldoen. Heb na het installeren van Launcher Pro en deze instellen als standaard ADW er ook weer afgegooid.

• Azaruc
Ook LauncherPro (plus) hier. Voornamelijk voor het aantal docks eigenlijk :) (Of ik heb een instelling gemist in ADW..)
Moet eigenlijk nog een hele berg standaard apps eraf gooien.

D3 Profile

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Go Launcher EX slaat hier doorgaans de klok. Helemaal nu de scroll functionaliteit uit Zeam Launcher gehaald is...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Kortfragje
LauncherPro plus hier.. Idd aantal docks ook.. Maar heb wel last van een FC bij boot, weet niet waarom eigenlijk..

• Eypo
ja dat heb ik ook!
En ik heb steeds last van dat mijn SDkaart ontkoppeld is volgens sommige programma's, maar ik kan wel muziek afspelen en de A2SD werkt ook. Maar gallerij dan weer niet. Strange. Ik denk dat ik mijn CM toch maar voor iets simpels ga vervangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kortfragje
Hmm, die ontkoppelde SD kaart heb ik dan weer helemaal geen last van... Heb je al op het CyanogenMod forum gekeken voor eventuele hulp daarmee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Azaruc
Kortfragje schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 17:08:
LauncherPro plus hier.. Idd aantal docks ook.. Maar heb wel last van een FC bij boot, weet niet waarom eigenlijk..
Dit heb ik ook. Ook moet ik de niet-LPP widgets vaak na het opstarten opnieuw toevoegen aan m'n homescreens omdat deze niet meer geladen kunnen worden. Zeker bij widgets met veel instellingen (Minimalistic text bijv.) kost dit redelijk veel tijd.

Als iemand hier een oplossing voor weet zou dat zeer welkom zijn :)

D3 Profile

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kortfragje
Het vervangen van de widgets is bij mij niet meer nodig als ik gewoon een seconde of 30 acht en dan de force close acknowledge...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eypo
Kortfragje schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:24:
Hmm, die ontkoppelde SD kaart heb ik dan weer helemaal geen last van... Heb je al op het CyanogenMod forum gekeken voor eventuele hulp daarmee?
Nou ik ben er achter. Het is absoluut geen ontkoppelde SDkaart oid, maar Gallerij denkt het. Andere fotosoftware vinden de SDkaart wel. Ik ben dus iets te kort door de bocht gevlogen (A)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 286128
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik gebruik LauncherPro, meer omdat ik die m.i. soepeler vind draaien,
beter kan customizen. Buiten dat ben ik zot op die 3D-app-drawer _/-\o_ .

Even andere vraag Cyanogenmod-mensen; Widgetlocker?! Hebben
jullie daar soortgelijken/suggesties voor? Zou Widgetlocker toch echt
een keer graag willen gebruiken weer, maar krijg nog echt steeds FC's.

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 286128 op 03-05-2011 18:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 11:49

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Er is nu ook CM7 Gingerbread 2.3.4 te krijgen voor de bezitters van een Dropad A8 / Heropad / Haipad .

http://www.slatedroid.com...__pid__166845#entry166845

Het is wel een testversie, maar het begin is er!

Met dank aan Asure van Slatedroid.

[Voor 15% gewijzigd door janvanduschoten op 06-05-2011 13:54]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 162481
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
De laatste tijd het meeste SPB Shell 3D maar LauncherPro (plus) en ADW Launcher EX gebruik ik ook nog wel eens. Ik raak steeds uitgekeken op een layout en dan wil ik weer wat anders. Het beste bevalt mij SPB, zo lekker snel voelt het aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:18
Zijn er meer mensen die de tweakers app niet kunnen sluiten met de back knop op CM7 en welke telefoon heb je?

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kortfragje
Werkt prima hier (Desire Z)...

edit: Ik begreep dat een hoop nightly builds ondertussen al 2.3.4 zijn... hoop dat er snel een RC of final komt :9~ :9~

[Voor 67% gewijzigd door Kortfragje op 06-05-2011 16:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis_k
Versie 7.0.3 is uit. 2 fixes, waaronder een security update. Wat voor een security update het is wordt niet verteld

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Kortfragje schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:18:
Werkt prima hier (Desire Z)...

edit: Ik begreep dat een hoop nightly builds ondertussen al 2.3.4 zijn... hoop dat er snel een RC of final komt :9~ :9~
Zal voor de Samsung Galaxy S nog wel even duren voordat er een echte RC of final
komt *mompelt iets over de batterij* maar verder ben ik NU AL zwaar blij (eigenlijk
al sinds februari). Heb me gewoon neer gelegd bij die batterij. Camera ed boeien mij
niet zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pino112
Anoniem: 286128 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:12:
[...]

Camera ed boeien mij
niet zo.
Camera is gefixed, binnenkort update.

[Voor 15% gewijzigd door Pino112 op 06-05-2011 17:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kortfragje
Heb ook net 7.0.3 geflashed, weinig verschil op t oog idd. Ze raden wel aan deze update te installeren, nog niet kunnen vinden wat voor security fix het was.. ? ..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Pino112 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:15:
[...]

Camera is gefixed, binnenkort update.
Dat veranderd niks aan het feit of het mij boeit ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

In CyanogenMod zit een functie om een screen-off en screen-on animation te tonen. Bij mij (HTC Tattoo, CM7), werkt dit echter niet. Bij andere vrienden, met een HTC Hero en een HTC Wildfire werkt dit ook niet. Dan heb ik nog een vriend met een LG Optimus GT-540 en daarbij lukt dit wel.

Iemand enig idee?

[Voor 8% gewijzigd door Rubinski op 13-05-2011 15:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kortfragje
Heb je deze wel aangezet in de cyanogenmod setting? bij mij stond ie ook default uit...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

Ja, die stond default uit, maar zelf na het inschakelen werkt dit niet. Ook niet na rebooten e.d.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:34
Rubinski_be schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:49:
Ja, die stond default uit, maar zelf na het inschakelen werkt dit niet. Ook niet na rebooten e.d.
Komt dat niet door het ontbreken van OpenGL ondersteuning op de bejaarde apparaatjes? Hier Magic, ook niks.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

Dat zou inderdaad wel kunnen ja!

• Pino112
Official support voor de SGS *O*.

• Niet online
Gaat de goede kant op :D.

• Kortfragje
Nice inderdaad :D

Ik zit alleen wel echt te wachten op CM 7.1.0. Gingerbread 2.3.4 schijnt namelijk een hoop van de power issues (die dus ook in de officiele Nexus roms optraden) gefixxed te hebben...

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 23:44
2.3.4 zit toch al in CM7.0 voor de LG 2X? Of is dat al CM7.1? :?

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-05 22:55
Niet voor alle toestellen in ieder geval. Heb zelf een HTC Desire. En wacht nu ook op CM 7.1

@ Kortfragje, welke power issues zijn er dan precies, wat bedoel je precies en wat schijnt er dan opgelost te worden? Verder hoop ik dat 2.3.4 nog energiezuiniger is, want ik vind het soms echt om te huilen. Volgens mij ben ik echt niet een groot gebruiker, maar mijn batterij is echt om te huilen soms...

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-05 23:26
Sleehond schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:33:
Niet voor alle toestellen in ieder geval. Heb zelf een HTC Desire. En wacht nu ook op CM 7.1

@ Kortfragje, welke power issues zijn er dan precies, wat bedoel je precies en wat schijnt er dan opgelost te worden? Verder hoop ik dat 2.3.4 nog energiezuiniger is, want ik vind het soms echt om te huilen. Volgens mij ben ik echt niet een groot gebruiker, maar mijn batterij is echt om te huilen soms...
pwa t is iig op de desire z wat zuiniger, en de nightlies zitten sowieso op 2.3.4 terwijl de stable nog 2.3.3 is :)

android since G1.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thoragz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-05 21:38
ik heb na het installeren van CyanogenMod geen Google Apps tot mijn beschikking. Ik heb al meerdere Gapss-zip's geprobeerd te flashen, ik krijg vervolgens wel het scherm om in te loggen met de Google-account te zien, maar omdat ik nog geen internetverbinding heb, moet ik deze annuleren. Er zijn dan geen Google-apps/market te vinden. Ik neem aan dat als ik inlog de apps nog steeds niet tot mijn beschikking zouden zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Jawel, als je inlogt gaat ie juist al die apps downloaden. Even een wifipunt opzoeken dus. Of je mobiele internet natuurlijk.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 14:30
Ik heb een probleempje waar ik niet uitkom... Ik heb gisteren cyanogenmod 7.0.2 op men wildfire gezet. Als ik op men lockscreen zit te kijken dan gaat men scherm zeer snel terug uit. Na enkele seconden. Dus ik heb gezocht naar 1 of andere time out maar ik vind em dus niet.

Ik vind enkel op internet de volgende time outs:
Instellingen -> CyanogenMod settings -> Lockscreen -> Delay and timeout:
Screen time out delay
Screen turned off delay.
Maar die zijn het niet, ik heb ze voor de zekerheid allebei eens op een minuut gezet maar dat doet niks.
Bestaat hier een setting voor?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kortfragje
Sleehond schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:33:

Ik bedoel inderdaad de zuinigheid waarmee het ding met de batterij omspringt. Het schijnt dat die in 2.3.4 een stuk beter is, en dat het percentage wat naar 'cell standby' gaat lager is, vandaar.

Ga mezelf niet wagen aan nightlies, wacht wel op stable :Y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-05 13:27
Ik draai momenteel wel nightly's op 2.3.4. Weet alleen niet hoeverre het goed te vergelijken is, omdat ik officiele CM gebruik (heb de motorola defy). Is in ieder geval wel lekker vlot en vrij zuinig met de batterij.
Percentage Cell Standby is idd lager dan ik had op 2.1 (stock) en 2.2 (stock)

[Voor 15% gewijzigd door Fotogravinnetje op 03-06-2011 19:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deagle
  • Laatst online: 10:37
Brad Pitt schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:58:
[...]

Komt dat niet door het ontbreken van OpenGL ondersteuning op de bejaarde apparaatjes? Hier Magic, ook niks.
Hier een Desire Z en het werkt wel, dus dat zou het probleem wel zijn denk ik.

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-05 10:19
Is er een manier om in het menu van Cyanogenmod in te stellen dat Cyanogenmod de CPU speed NIET aanpast? Ik heb namelijk het idee dat mijn cpu niet goed wordt overgeklokt. Ik heb dus ook liever dat de app SetCPU dit regelt en niet de mod zelf.

Ik heb een Moto Milestone maar gebruik de onofficiele versie van cm7 die zou moeten werken. Als ik echter vanuit een app of menu naar Home wil duurt dat vaak letterlijk 4 volle seconden. Iemand een idee hoe dit kan ? Zelfs op de normale speed zou de cpu niet zó langzaam moeten zijn.

• Negaiido
  • Laatst online: 25-05 22:05
Weet iemand hoe ik theme chooser uitzet? Ik had gelezen dat widgetlocker een probleem heeft met deze feature. Zou iemand mij alsjeblieft kunne helpen?

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 14:30
kan je die niet gewoon verwijderen??

• Negaiido
Hoe? Ik heb titanium backup geprobeerd maar die geeft aan dat verification package gefailed is ofzo.(hij blijft vaststaan op Android robotje met pijl.

• Niet online
Negaiido schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 23:10:
Weet iemand hoe ik theme chooser uitzet? Ik had gelezen dat widgetlocker een probleem heeft met deze feature. Zou iemand mij alsjeblieft kunne helpen?
Nee hoor, dacht ik / had ik eerst ook, maar totaal geen probleem met de ThemeChooser op CM7.

• Negaiido
Anoniem: 286128 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 23:37:
[...]

Nee hoor, dacht ik / had ik eerst ook, maar totaal geen probleem met de ThemeChooser op CM7.
Oh nou bedankt voor je informatie :) Ik heb mijn mobiel toch weer geflashed zonder theme chooser ^^ (toch nutteloos) Maar is zeker handig voor mensen met dezelfde gedachte.

edit:

nog een vraag, heeft de rest ook last van een groene led bij 90% van battery?

[Voor 10% gewijzigd door Negaiido op 04-06-2011 23:51]

• Niet online
Negaiido schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 23:49:
[...]

Oh nou bedankt voor je informatie :) Ik heb mijn mobiel toch weer geflashed zonder theme chooser ^^ (toch nutteloos) Maar is zeker handig voor mensen met dezelfde gedachte.
Voor menig persoon die graag wat themes voor / van XDA wil proberen is de themechooser wel
handig / lekker en totaal geen conflicten meer, aldus mijn ervaringen.

En betreffende je batterijlevel, welke telefoon heb je?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Negaiido
Anoniem: 286128 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 23:55:
[...]

Voor menig persoon die graag wat themes voor / van XDA wil proberen is de themechooser wel
handig / lekker en totaal geen conflicten meer, aldus mijn ervaringen.

En betreffende je batterijlevel, welke telefoon heb je?
Mja ook mijn eigen mening, moest ik erbij melden. Mijn excuses daarvoor.

Ik heb een HTC Desire.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:01

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bij mijn Desire met stockrom vind ik het heel handig dat de HTC contacts app telefoonnummers en foto's van bijvoorbeeld Facebook afhaalt en aan je contacten toevoegt. Ik wil graag overstappen op een custom rom, maar zou het wel jammer die functionaliteit te verliezen.

Is zoiets standaard ingebouwd in de Cyanogenmod?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

Nee, niet standaard, maar daar bestaan wel apps voor. SyncMyPix is zo een voorbeeld :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobesz
Als je de facebook app download kan je synchroniseren met je contacten, dit houdt in dat hij fotos toevoegd aan je bestaande contacten ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

Was ik al bijna vergeten. Je kan zelf instellen als hij enkel met bestaande contacten moet synchroniseren of ook alle andere fb-contacten toe moet voegen.

• Kaalus
  • Niet online
Meerdere mensen last van met Cyanogenmod 7 dat het spelletje SpeedX 3D alles zwart is behalve de powerups?
Dacht eerst dat het iets was met compatibilty optie of met men dpi, maar ook met helemaal schone rom problemen.
Op meerdere apparaten geprobeerd met al die instellingen maar bleef hetzelfde :S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zobat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-05 16:59
op mijn desire zit sinds afgelopen nacht de mogelijkheid om screenshots te maken en touch to focus in de camera! _/-\o_

edit: ik gebruik dus de nightly build

[Voor 14% gewijzigd door Zobat op 05-07-2011 16:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pino112
Zobat schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:02:
op mijn desire zit sinds afgelopen nacht de mogelijkheid om screenshots te maken en touch to focus in de camera! _/-\o_

edit: ik gebruik dus de nightly build
Jeps; ook op de SGS zo te zien:
  • Generate screenshot intent from global actions menu (android_frameworks_base)
  • cm: Add CMScreenshot to builds (android_vendor_cyanogen)
  • camera: Implement touch-to-focus (android_packages_apps_Camera)
  • Add droid2 maintainers (android_vendor_cyanogen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zobat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-05 16:59
Op mijn desire werkt het :)

de powerknop ff indrukken en dan staat er tussen het shutdown menu ook een take a screenshot optie , touch to focus werkt ook

[Voor 76% gewijzigd door Zobat op 06-07-2011 02:41]

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:06

Paladin

Play Ball!

Ik draai nu sinds gister ook de CM 7 mod (laatste stable release) en was er in eerste instantie super enthausiast over. Echter toen ik bij mijn auto kwam en probeerde the pairen met mijn parrot was het snel over. Op een of andere manier zegt mijn parrot dat de connectie tot stand is gekomen, maar wordt ie nooit gefinalized (in andere woorden ik kan niet handsfree bellen in de auto) heeft iemand anders dit probleem ook? Is er misschien een oplossing voor, ik heb op inet het een en ander gezocht maar alleen gevonden dat het een mogelijke bug is.

Iemand misschien een work around er voor?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Kortfragje
ApexAlpha schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 13:58:
Is er een manier om in het menu van Cyanogenmod in te stellen dat Cyanogenmod de CPU speed NIET aanpast? Ik heb namelijk het idee dat mijn cpu niet goed wordt overgeklokt. Ik heb dus ook liever dat de app SetCPU dit regelt en niet de mod zelf.

Ik heb een Moto Milestone maar gebruik de onofficiele versie van cm7 die zou moeten werken. Als ik echter vanuit een app of menu naar Home wil duurt dat vaak letterlijk 4 volle seconden. Iemand een idee hoe dit kan ? Zelfs op de normale speed zou de cpu niet zó langzaam moeten zijn.
Hmm als ik setcpu installeer dan houdt Cyanogenmod zich netjes aan het profiel wat ik daar definieer. Heb je wel apply settings on boot aaangezet?

Draai sinds vanochtend nu 7.1.0-RC1. Gaat allemaal weer net even wat soepeler! en GEEN gps problemen. (gebruik de 04.30 radio) :9

• BaseBoyNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05 14:53
Ik draai al enige CyanogenMod op mijn HTC Desire HD maar hierdoor heb ik problemen met de GPS.
Hij krijgt totaal geen Fix en vind geen enkele satelliet... zelfs niet na een uur zoeken in de open lucht.

Hebben anderen hier ook last van ?

Toestel : HTC Desire HD
Android-versie: 2.3.4
Kernel-versie: 2.6.35.13-cyanogenmod-g87a2eba
Mod-Versie: CyanogenMod-7.1.0-RC1-DesireHD
Build-nummer: GRJ22

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-04 18:25
update de frontpage es

Rig: i9 10900K, 32GB DDR4, Gigabyte Aorus Master RTX3080

• BaseBoyNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05 14:53
Wat zou ik dan moeten zien ?

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-04 18:25
BaseBoyNL schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:36:
[...]

Wat zou ik dan moeten zien ?
jij niks maar tis outdated..

Rig: i9 10900K, 32GB DDR4, Gigabyte Aorus Master RTX3080

• crankyhenk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-03 13:12
net mn eerste keer een rom geflashed op n HTC legend, was best nog wel wat gedoen aangezien de informatie overal staat verspreid over het internet en het maken van de gold card was ook en gedoe aangezien ik 2 keer een niet werkende gold card had.

loopt superstrak, de animaties zijn geweldig en de customizability is bijna oneindig.
kortom: I am very happy 8)

• Cobesz
Voor de mensen die dit interessant vinden.

http://dl.dropbox.com/u/14208882/CM7GBStockLauncher.zip

Wat doet dit?

Heel simpel: Het vervangt ADW Launcher in CM7 met de stock Gingerbread launcher!

Hoe installeer je dit? -> Flash met CWM en je bent klaar :)

• Azaruc
Cobesz schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:00:
Voor de mensen die dit interessant vinden.

http://dl.dropbox.com/u/14208882/CM7GBStockLauncher.zip

Wat doet dit?

Heel simpel: Het vervangt ADW Launcher in CM7 met de stock Gingerbread launcher!

Hoe installeer je dit? -> Flash met CWM en je bent klaar :)
Dit is voor alle telefoons geschikt?

D3 Profile

• Cobesz
Het was een thread in de thunderbolt sectie van het XDA, ik flashte het met mn SGS2 en het werkt :)

Doe voor de zekerheid even een nandroid backup :)

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-05 20:36
Ik heb al een tijdje de Cyanogen mod draaien en nu 7.1 uit is ook meteen die versie geinstalleerd. Werkt allemaal als een speer op mijn HTC Desire, maar ik mis toch wel een aantal dingen die ik wel erg fijn vond met de HTC Sense interface:

- Woordcorrectie tijdens typen
- Naambellen (dus ik typ een deel van een nummer in: 065351 en dan zie ik alle namen wie deze reeks in hun nummer hebben, of ik typ 33946 en zie bijvoorbeeld iedereen die EDWIN in zijn naam heeft)

Iemand enig idee of dit ook te regelen is in de Cyanogen mod?

• janvanduschoten
  • Laatst online: 11:49

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

EdwinB schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:41:
Ik heb al een tijdje de Cyanogen mod draaien en nu 7.1 uit is ook meteen die versie geinstalleerd. Werkt allemaal als een speer op mijn HTC Desire, maar ik mis toch wel een aantal dingen die ik wel erg fijn vond met de HTC Sense interface:

- Woordcorrectie tijdens typen
Kan met diverse alternatieve toetsenborden, SwiftkeyX is op dit moment mijn favoriet. Je kunt voor het flashen van je ROM ook de LatinIME.apk vervangen door een die wel Nederlandse woordcorrectie heeft. Werkt goed op de Desire.
- Naambellen (dus ik typ een deel van een nummer in: 065351 en dan zie ik alle namen wie deze reeks in hun nummer hebben, of ik typ 33946 en zie bijvoorbeeld iedereen die EDWIN in zijn naam heeft)
Is ook zeer eenvoudig op te lossen met een dialer app zoals Go DialerEx, Dialer One, etc.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• pkwarts
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-04 23:29

pkwarts

555433800

Heeft iemand de optie kunnen vinden om de USB storage pop-up uit te schakelen?

• Kortfragje
Hmm, zal van t weekend is de startpost gaan updaten :) @ BaseBoyNL is dat een aanbod om te helpen, je bent van harte welkom om co-auteur te worden, dan blijft t allemaal wat beter up to date.. :)

Zelf gister 7.1 geinstalleerd, alleen bootlopen bij de eerste boot op HTC Vision. :( na een factory reset en cache wipe werkt t weer als een zonnetje. Eerste indrukken, naast de nieuwe funtionaliteit, veel vlotter en zuiniger! (kom van 7.1.0-RC1.0)

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ook gisteren 7.1.0 op mijn HTC Desire Z geïnstalleerd. Alles ging prima :)

Wat voor noemenswaardige nieuwe features heb jij ontdekt dan?

EDIT: Ligt het trouwens aan mij of is de CyanogenMod website gehackt? De site laadt heel langzaam en Nod32 geeft een virusmelding bij het openen van de site (iets met een warlikedisobey.org url)

[Voor 46% gewijzigd door monnick op 11-10-2011 16:45]

• Cobesz
USB Host :) grote change voor mij ^^

• graaf404
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 13:37
Ik heb nog een originele DHD, en hoor/lees zulke positieve berichten over CyanogenMod, dat ik dat eigenlijk ook wel op m'n telefoon wil zetten.

Nu heb ik nog wel een paar vragen waar ik het antwoord niet helemaal op kan vinden (of ik zoek/kijk niet goed)

- kan ik m'n originele Rom nog terugzetten?(moet ik dat backuppen, waarmee kan dat het beste)

- worden alle contacten, whatsApp contacten, Facebook contacten gesyncroniseerd, of alleen de Foto's zoals hierboven vermeld staat? (lijkt me heel lastig om overal 3 of meer contacten te hebben van dezelfde persoon)

Ray...
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee