BlaBlaBla
Ik heb gister ook Cyanogen op m'n Hero gezet, maar mis nu een feature die ik in mijn vorige rom wel had. Volgens mij was dat deze elelinux. Hier had ik onder andere de mogelijkheid om de dots van m'n unlock-pattern te verbergen zodat je eigenlijk gewoon een leeg vak zag waar je het patroon in moest tekenen. Verder kon ik ook een aantal regels tekst kwijt waar ik m'n adres had staan voor als iemand m'n telefoon vond.
Deze instellingen kon ik vinden in het instellingen-menu van mijn telefoon, en ik dacht zelfs onder de Cyanogen uitbreidingen in die rom. Met 7.10 kan ik het echter nergens (meer) vinden. Kent iemand deze add-on en waar ik die kan vinden?
Deze instellingen kon ik vinden in het instellingen-menu van mijn telefoon, en ik dacht zelfs onder de Cyanogen uitbreidingen in die rom. Met 7.10 kan ik het echter nergens (meer) vinden. Kent iemand deze add-on en waar ik die kan vinden?
@Strider
Je kan nu bijvoorbeeld een muis of USB stick aan je telefoon hangen
Je kan nu bijvoorbeeld een muis of USB stick aan je telefoon hangen
http://forum.cyanogenmod....n-market-update-10092011/
Dit is echt een mooie cm7 theme, ook bijna elke app is redesigned naar kleurenschema.
Hij past ook heel veel widgets aan (bijvoorbeeld news and weather/twitter/google search) en ook market balk word zwart ect.
Aanrader!
Dit is echt een mooie cm7 theme, ook bijna elke app is redesigned naar kleurenschema.
Hij past ook heel veel widgets aan (bijvoorbeeld news and weather/twitter/google search) en ook market balk word zwart ect.
Aanrader!
[ Voor 26% gewijzigd door Minaaj op 12-10-2011 18:58 ]
Thanx!janvanduschoten schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:00:
[...]
Kan met diverse alternatieve toetsenborden, SwiftkeyX is op dit moment mijn favoriet. Je kunt voor het flashen van je ROM ook de LatinIME.apk vervangen door een die wel Nederlandse woordcorrectie heeft. Werkt goed op de Desire.
[...]
Is ook zeer eenvoudig op te lossen met een dialer app zoals Go DialerEx, Dialer One, etc.
Weet er iemand waarom bluetooth gestart wordt wanneer je de fm radio start? Ik gebruik geen bluetooth headset, gewoon 'normale' oordopjes die bedraad zijn. Wanneer ik bluetooth uit zet dan stopt de fm radio ook meteen. In de opties van de fm radio kun je selecteren dat BT "altijd uit" moet staan maar dat werkt ook niet. Is er een andere manier om BT uit te schakelen? Dit scheelt aardig wat qua accu denk ik.
CM7.1 op DesireZ
CM7.1 op DesireZ
Afgelopen week is de Cyanogenmod officieel uitgekomen voor veel Sony Ericsson telefoons. Met mijn Arc was ik natuurlijk ook erg nieuwsgierig!
Het installeren ging allemaal wel prima (na een klein gevechtje met het fastboot verhaal). Ben tot nu toe tevreden alleen heb ik iets gevonden wat blijkbaar meer mensen hebben:
GPS werkt niet.
Natuurlijk heb ik zelf al even op google gezocht maar kon niet precies vinden wat ik zocht. Het schijnt dat er een of andere 'radio' geinstalleerd moet worden. Kon alleen nergens precies achterhalen wat ik nodig heb voor deze nieuwe CM. Kan iemand mij assisteren?
Verder erg tevreden wat ik nu gezien heb
vanavond maar eens gaan spelen met thema's en alle extra's ontdekken!
Het installeren ging allemaal wel prima (na een klein gevechtje met het fastboot verhaal). Ben tot nu toe tevreden alleen heb ik iets gevonden wat blijkbaar meer mensen hebben:
GPS werkt niet.
Natuurlijk heb ik zelf al even op google gezocht maar kon niet precies vinden wat ik zocht. Het schijnt dat er een of andere 'radio' geinstalleerd moet worden. Kon alleen nergens precies achterhalen wat ik nodig heb voor deze nieuwe CM. Kan iemand mij assisteren?
Verder erg tevreden wat ik nu gezien heb
Voor de mensen met CM7.1 --> hebben jullie last van batterij drain? Ik lees hier en daar wat berichten dat men last heeft van batterij drain. (Slechts een paar mensen hoor, wil het gewoon even checken hier)
AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers
Geen last van battery drain hier. Batterij gaat voor mijn gevoel juist langer mee dan met de Nightly die ik hiervoor draaide.Knud schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:59:
Voor de mensen met CM7.1 --> hebben jullie last van batterij drain? Ik lees hier en daar wat berichten dat men last heeft van batterij drain. (Slechts een paar mensen hoor, wil het gewoon even checken hier)
Ja, ik had daar wel last van en ben weer terug naar 7.1.0 RC1.
heb zelf geen battery drain, maar gebruik dan ook weer een variant op CM7.1 dus hoeveel dat zegt...Knud schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:59:
batterydrain is sowieso een beetje een lastig verhaal, en eigenlijk zegt t alleen maar iets over je batterij verbruik in standby..
android since G1.
Ja absoluut, na 6 a7 uurtjes moet hij alweer aan het infuus, HTC Hero heb ik het over.Knud schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:59:
Vorige week CM erop gezet en sindsdien is dat, met de standaard HTC Sense ging hij makkelijk 1,5 dag mee.
Ik draai nu al een paar dagen nightly 89 van CM7 maar ik denk dat ik terug ga naar 83 of helemaal een andere rom ga kiezen. Ik heb met deze rom erg vaak last dat de telefoon naar het bootscherm van cm7 springt. Af en toe komt hij hier uit maar vaak blijft hij er in hangen en kan ik niets anders doen dan de telefoon een reboot te geven. Soms werkt dat en soms moet ik booten in recovery en hem opnieuw flashen of een backup terug zetten.
Ik dacht eerst dat het aan Launcher7 lag maar bovenstaande probleem heb ik nu ook al een keer gehad met de stock launcher van cm7. Het komt vaak voor nadat ik de telefoon weer gelocked heb. Scherm-aan en Scherm-uit animatie heb ik al uit staan, daar ligt het ook niet aan.
Ik wilde gisteren al overgaan naar de laatste MIUI maar die lijkt heel erg veel op cm7 en ik kwam al een reactie van iemand anders tegen die hetzelfde probleem heeft.
Ik baal hier wel van want ik ben erg tevreden over cm7.
Ik dacht eerst dat het aan Launcher7 lag maar bovenstaande probleem heb ik nu ook al een keer gehad met de stock launcher van cm7. Het komt vaak voor nadat ik de telefoon weer gelocked heb. Scherm-aan en Scherm-uit animatie heb ik al uit staan, daar ligt het ook niet aan.
Ik wilde gisteren al overgaan naar de laatste MIUI maar die lijkt heel erg veel op cm7 en ik kwam al een reactie van iemand anders tegen die hetzelfde probleem heeft.
Ik baal hier wel van want ik ben erg tevreden over cm7.
Ik ben gisteren overgestapt van de CM7 RC1.5 voor defy (van Quarks) naar de officiele CM7 stable. Wel bij allebei de barebones-versie, omdat ik o.a. ZeamLauncher prettiger vind dan ADWLauncher (sneller, stabieler). Ik hoorde van andere mensen met een defy dat ze last hadden van een stel vervelende bugs in de officiele CM7-rom die ze niet hadden in de onofficiele RC1.5. Daarom zelf behoorlijk geaarzeld of ik zou updaten. Toch gedaan en op dit moment nog geen bugs ontdekt. Ook kan ik op dit moment nog niet goed zeggen of ik last heb van batterij-drain of niet. De stabiliteit van de rom is naar mijn idee hetzelfde gebleven
Heb gisteren Cyanogenmod op mijn Desire gezet. Eindelijk van het ruimte probleem af! Maar hjoe krijg ik nou connectie met een (windows) pc? Ik zie geen usb instellingen meer en als ik hem er aan hang laadt hij alleen maar op, en heb ik geen toegang tot het geheugen. Ook zou ik graag mijn nas schijven mounten in de Desire. Met een tablet kon dat wel, maar hier zie ik neit hoe het moet...
al nieuws over CM9? die ik eigenlijk hier in dit topic had verwacht?
Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090
Gisteren heb ik CM 7.1 (Stable) op mijn telefoon gezet met de hulp van onder andere deze openingspost. Kostte wat moeite, maar is gelukt!
Ben er erg blij mee, CM gaat erg snel en vloeiend... nu maar eens kijken of mijn batterij ook langer leeft
Ben er erg blij mee, CM gaat erg snel en vloeiend... nu maar eens kijken of mijn batterij ook langer leeft
Weet iemand waar en of het uberhoubt mogelijk is om de stock kernels voor CM7 te downloaden? Of is het simpelste gewoon de rom eroverheen flashen zonder wipe?
Ik gebruik nu ruim 2 maanden Cyanogenmod met veel plezier op mijn HTC Desire van inmiddels bijna 2 jaar oud. Deze rom heeft in combinatie met Data2SD weer nieuw leven in mijn smartphone geblazen. Door nooit meer vrije ruimte te hebben voor apps en continu de melding te krijgen dat het opslaggeheugen vol zit, terwijl ik meer dan genoeg ruimte op mijn SD kaartje had, kreeg ik vaak de neiging de telefoon uit het raam te gooien. Zelfs met de update naar Froyo, waardoor de mogelijkheid om apps naar SD te verplaatsen bood geen oplossing. Nu heb ik, door een aparte partitie op de SD kaart, 1,8GB beschikbaar apps, ipv 100MB. Plus alles werkt beetje vlotter door Cyanogenmod (7.1.0) met Gingerbread.

Wel nog een vraagje. Stel dat ik deze Rom ook op een nieuwe telefoon wil installeren, bijvoorbeeld de SGS2, beïnvloed dit dan op enige manier (negatief) de werking van de hardware (mn. fotocamera) van de telefoon? De SGS2 heeft een uitstekende camera aan boord (de beste op de iPhone4s na, volgens test van GSMarena) en ik zou het zonde vinden dat ik die goede eigenschap kwijt zou zijn door het installeren van een andere rom.

Wel nog een vraagje. Stel dat ik deze Rom ook op een nieuwe telefoon wil installeren, bijvoorbeeld de SGS2, beïnvloed dit dan op enige manier (negatief) de werking van de hardware (mn. fotocamera) van de telefoon? De SGS2 heeft een uitstekende camera aan boord (de beste op de iPhone4s na, volgens test van GSMarena) en ik zou het zonde vinden dat ik die goede eigenschap kwijt zou zijn door het installeren van een andere rom.
ik weet niet in hoeverre samsung de camera app heeft aangepast, als je nml naar sense 3.5 met de amaze camera kijkt zijn hier veel nieuwe features die alleen werken met sense. waardoor CM7 op de sensation minder aantrekkelijk word.robvanwalbeek schreef op donderdag 01 december 2011 @ 10:12:
CM7 gebruikt gewoon de standaard foto app, wat qua kwaliteit niet uit zou moeten maken maar wel kan verschillen in features (waar sommige features natuurlijk de kwaliteit kunnen beinvloeden)
android since G1.