• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:41

Sorbo

Uw hulp in huis!

Topicstarter

Het Grote Android Tablet topic deel 3

Inleiding
Na 9 maanden, 2 delen, 135 pagina’s, 1 forumswitch (DMS -> ABM) en heel wat uitstel is hier dan het spiksplinternieuwe, volledig herschreven, derde deel. En dit keer heeft CLB helemaal niets hoeven vragen! De hele opzet van de TS is omgegooid, door de steeds harder groeiende markt, en de wildgroei aan tablets die daar voor gezorgd heeft.

Dit deel is meer en meer gebaseerd op de input uit de community. Ik heb het aanbod de afgelopen maanden niet gevolgd, dus ik heb niet alle nieuwtjes meer meegekregen. Heb je dus een suggestie? Stuur mij een DM, en we hebben het er even over :) Geen zorgen, ik heb tot nu toe niemand gebeten en elke suggestie is welkom.

Nieuw in dit deel is... praktisch alles. We hebben vanaf deel 3 voor het eerst onze eigen BBG (Best Buy Guide, voor de t.net-leken onder ons), waarin wij (ja, wij.) samen de tablets uitzoeken die het meest de moeite waard zijn, zij het qua prijs of performance. Hiervoor heb ik de volgende categorieën uitgedokterd:

-Onder de €150: Budget, budget, budget. In nederland zul je voor dit geld niet veel vinden, maar de chinese tablets binnen deze categorie zijn zeker de moeite waard als je rekening houdt met het feit dat je een goedkope chinese tablet koopt. Kunnen (naar mijn bescheiden mening) niet concurreren met de duurdere tablets, maar zijn zeker leuk.

-Tussen de 150 en 350 euro: Deze categorie is in de vorige delen van het topic erg populair geweest, aangezien dit blijkbaar het bedrag is dat de meeste mensen over hebben voor een tablet. Prijs en performance zijn goed in balans, en er is ook op de nederlandse markt een groot aanbod te vinden.

-Boven de 350: De categorie van de geweldenaars. Voor die bak performance die je krijgt moet je echter ook je portemonnee legen, want goedkoop zijn ze zeker niet. Als first time buyer raad ik persoonlijk af direct een van deze tablets te kopen, omdat men vaak achteraf een tablet toch minder gebruikt dan men voor ogen had. Leen er een of koop een goedkope tablet, en houd in de gaten hoeveel je het ding gebruikt. Pas als je merkt dat het ding echt onderdeel uitmaakt van je dagelijkse routine, kies dan voor een van deze beesten van tablets.

Tablets: De Geschiedenis
Tablets zijn in feite niet nieuw, maar bestaan al een hele tijd. Vaak waren ze nogal dik, bevatten gewone laptophardware, draaiden op een versie van windows en moesten haast wel met een stylus bediend worden. En dan hebben we het nog niet over de aanschafprijs gehad. Deze tablets waren dus vooral voor bedrijven bedoeld, want het was wel degelijk handig zo’n ding bij je te hebben, vooral omdat de smartphone nog niet zo populair (en uitgebreid) was als nu het geval is.

Tablets zijn de laatste tijd veel in het nieuws geweest, vooral dankzij de introductie en het succes van Apple’s iPad, welke de aanleiding was voor een hoop Chinese fabrikanten om met goedkope, op het gratis besturingssysteem Android gebaseerde, klonen te komen. Deze klonen zijn door hun lage prijs erg populair geworden, waardoor de grote merken ook graag een graantje mee willen pikken.

Merken als Samsung, Archos, Asus, Motorola en Toshiba hebben zich al op de tabletmarkt gestort, en de eerste resultaten van deze ontwikkeling zijn reeds in de winkel te koop. De “echte” tablets zijn een stuk duurder dan hun Chinese broertjes, maar bieden wel de zekerheid van bereikbare garantie, langere/betere ondersteuning en zijn, ook niet onbelangrijk, lokaal verkrijgbaar.

De Chinese fabrikanten richten zich vooral op zo goedkoop mogelijke tablets, en besparen dus op kwaliteit, uitrusting, service, garantie en beschikbaarheid. Dit hoeft niet te betekenen dat deze tablets per se slechter zijn, maar ze vragen meer van de gebruiker dan hun westerse broertjes. Denk hierbij bijvoorbeeld aan sites als XDA en Modaco die ondersteuning bieden voor sommige tablets, in de vorm van nieuwe versies van Android, bugfixes en meer van dat soort zaken.

Met voldoende keuzemogelijkheden en een gunstige prijs zijn tablets in het afgelopen jaar erg populair geworden, met als bewijs twee delen van Het grote Android tablet topic, een aantal tablets dat ondertussen wel uit te drukken valt in drie cijfers en een verhaaltje van tweehonderdvierenveertig woorden over de geschiedenis van tablets.

Functies en Android versies
Alle hier besproken tablets draaien op het Android besturingssysteem, met versies uiteenlopend van 1.5 tot binnenkort zelfs 2.3. Deze verscheidenheid aan versies is behoorlijk vervelend, aangezien de oudere versies van android beduidend minder compleet zijn dan de nieuwe, 2.0+, versies.

Dat gegeven in combinatie met de gebrekkige updates van de meeste fabrikanten, zorgt ervoor dat je beter geen tablets kunt kopen met een versie van android lager dan 2.1. Één uitzondering: als een tablet met een oudere versie goed opgepakt is door de tablet-community, en er custom roms beschikbaar zijn, dan kun je dus handmatig je android versie updaten naar bijvoorbeeld 2.1 of 2.2.

Versie 2.2 van android biedt een hoop snelheidsverbeteringen, dus deze versie is erg aan te raden. Vooral als je een goedkopere tablet hebt gekocht, met minder hoogstaande hardware, levert 2.2 misschien net dat kleine beetje prestatiewinst op welke er voor zorgt dat zo’n tablet prettig bruikbaar is.

De meeste tablets worden vooral gebruikt om op te surfen, en dat kunnen ze ook allemaal wel, maar de duurdere tablets zullen door hun snellere processoren en grotere hoeveelheden geheugen deze functie iets beter vervullen, met bij de duurdere modellen met Android 2.2+ zelfs ondersteuning voor flash binnen de browser. Youtube kan in feite op iedere tablet, hoewel de video’s in 720/1080p vaak slechter of niet zullen spelen op goedkopere tablets.

“Offline” video kan ook gewoon, met diverse (uitgebreide) apps in de market. Elke tablet kan SD content eigenlijk wel aan, maar voor de HD content zul je goed op de ervaringen van medetweakers en reviews moeten letten, de meeste goedkope tablets kunnen deze niet aan. Mocht je deze HD resoluties ook op een HD scherm willen bekijken: Kijk goed of een tablet een aansluiting heeft a la (mini) HDMI, of video over usb met de juiste kabel. Niet elke tablet of aansluitingsmogelijkheid ondersteunt alle resoluties, kijk hier dus goed naar.

Spelletjes zijn op de goedkopere tablets vaak wel mogelijk, maar meestal hoef je qua (3D) prestaties niet zo veel te verwachten. Mocht je geinteresseerd zijn in games, kijk dan vooral naar de tablets uit de duurdere regionen van de markt, en haal een tablet van een bekend merk, in verband met aanwezigheid van de juiste drivers. Veel goedkopere tablets missen deze drivers, en zullen dus op het gebied van games slecht presteren.

Alle tablets kunnen, al dan niet via een app uit de market, functioneren als e-reader. Via de apps van bijvoorbeeld Barnes & Noble of Amazon is een groot scala aan oude en nieuwe engelse boeken te krijgen. De meeste boeken kosten iets minder dan een “echt” boek, maar een deel van de boeken is gratis verkrijgbaar via Project Gutenberg, welke boeken waarvan het auteursrecht verjaard is digitaal publiceert. Daarnaast zijn boeken die je koopt via de Amazon Kindle app ook te lezen op je telefoon, iPhone/iPod/iPad, je Kindle en je PC.

Waar kopen?
In de winkel natuurlijk! Sommige tablets zijn hier in nederland te krijgen, waaronder alle modellen van Archos, de Galaxy Tab en de Toshiba Folio 100. Deze zijn bij de meeste gangbare winkelketens (Dixons, Mediamarkt, enz.) wel verkrijgbaar, en in sommige winkels ook nog “voelbaar”.

Mocht je budget krapper zijn, dan zijn de Chinese tablets jouw ding, maar daarvoor zul je naar china uit moeten wijken. Hieronder staat een lijstje met sites waar enkele tweakers al succesvol een tablet besteld hebben. Betalen gebeurt vaak via Creditcard of Paypal, en verzending via de post :+ Het duurt vaak even voor je je tablet in huis hebt, maar het prijsverschil is het zeker waard.

Let er wel even op dat je boven de 22 euro BTW (a 19%) mag gaan betalen, maar de meeste zendingen komen gewoon binnen zonder douanecontrole. Houd er echter wel rekening mee dat je pakketje gecontroleerd kan worden. Mocht je een totaalbedrag hebben van meer dan ongeveer 450 euro, dan mag je er ook nog een importheffing over betalen, waardoor je toch wel behoorlijk duur uit bent.

Enkele populaire sites zijn:
www.merimobiles.com
www.mp4nation.net
www.aliexpress.com (let op, geen winkel, maar een soort van chinese marktplaats voor bedrijven)
www.dealextreme.com (beperkt aanbod tablets, wel veel goedkope accessoires)

Nog toevoegingen? DM gerust!

Best Buy Guide
Ik heb een aantal weken geleden gevraagd om nominaties voor de BBG, maar ik heb hier nog geen reactie op gehad. Mocht je nog een goede tablet weten, DM mij het volgende:

-De naam van de tablet
-De categorie
-Een winkel met de laagste prijs, het liefst uit het lijstje met bekende sites
-Waarom deze tablet de moeite waard is.

Het hoeft niet lang, ik typ de verhaaltjes wel zelf, het gaat me er alleen om dat ik geen idee heb wat tegenwoordig de toptablets zijn.

De categorieën:

Onder de 150 euro:
Tussen de 150 en 350 euro:
Boven de 350 euro:

Zodra ik nominaties heb zal ik ze hier neer zetten. Mocht je nog een nominatie hebben voor een categorie die al opgevuld is, stuur hem dan alsnog, maar leg extra nadruk op je motivatie, aangezien je mij mag overtuigen waarom deze tablet beter is. Als er iemand is die de BBG op zich wil nemen, DM me ook, dan maak ik je medeauteur.

Mocht je nu een risico willen nemen en van de BBG af willen wijken, tweaker XanderDrake heeft de meest voorkomende processoren even op een rijtje gezet, gesorteerd op snelheid natuurlijk:

XanderDrake in deel 2

Links
Dit topic is slechts een verzameltopic voor algemeen gepraat over deze prachtapparaatjes. Mocht je wat dieper op de materie in willen gaan, dan zijn er voor sommige tablets en onderwerpen ook specifieke topics, aangemaakt door andere gebruikers. Mocht je van mening zijn dat een andere tablet ook een eigen topic verdient, maak dan een topic en schrijf een leuke TS, dan neem ik je op in deze lijst.

Algemene Android topics
De Grote Android-nieuwsthread
Android Market en applicaties - Deel 10
Android Games - Discussie & Ervaringen

Tablet topics
Archos 70 / 101 internet tablets
Herotab MID816
Notion Ink Adam - deel 2
Point of View (PoV) Tablet Topic
Het Samsung Galaxy Tab-topic - Deel 1
Toshiba Folio 100 Topic

Changelog
Je bevindt je momenteel aan het einde van Versie 2 van de TS. Heb je nog op of aanmerkingen, of mis je bepaalde onderwerpen in deze TS, schroom je niet deze te uiten via een DM, mijn inbox is 24/7 geopend.

Recente wijzigingen
2-1 Links toegevoegd

[Voor 12% gewijzigd door Sorbo op 02-01-2011 17:46]

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-11-2018

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Gezien ik helemaal fan ben geworden van mijn htc wildfire met android er op heb ik een 'simpele' tablet besteld, namelijk de Archos 7 home V2, de V2 houd in dat deze 800mhz heeft ( clockbaar tot 1ghz ), android 2.1 heeft en men zegt ook dat het touchscreen iets beter is :) en 720p films aan kan :D

Ik ben erg benieuwd, ook hoe deze te gebruiken is om boeken te lezen :)

De reden trouwens dat ik voor deze tablet ben gegaan is omdat de V2 leuke specs heeft voor een budget tablet, ik er een beetje mee wilt internetten, misschien af en toe een spelletje, boeken lezen, verder zou het niet zo veel worden :P :)

[Voor 24% gewijzigd door -Thunder- op 02-01-2011 15:31]

Blij Met Wilco

• 318025
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hyp Hyper schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:23:
[...]

Daarom. We gaan zo te zien verder in deeltje 3. :)
Okay prima, in ts staat trouwens: -Onder de €150: Budget, budget, budget. De tablets in deze categorie zullen qua performance niet mee kunnen komen met de duurdere tablets, maar zijn door hun lage prijs wel aantrekkelijk voor nieuwkomers binnen de tabletmarkt, kinderen en als uitgebreide wekkerradio, of iets in die richting.

Dat klopt niet in China krijg ik onder de 150€ tablets met hele goeie performance die alleen niet een capacitief scherm hebben.

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou de prijsranges ook ietsje updaten. Op dit moment is <150 euro varierend van waardeloze tot redelijke performance met redelijke resistieve schermen, 150-200 euro zijn de chinapads met goede performance en redelijke schermen, 200-300 euro is goede performance met goede schermen, daarboven komen de beste tablets met uitstekende performance (tegra2) en dito schermen.

Naast die grove omschrijving een lijstje met actueel populaire tablets opnemen, gesorteerd op prijs, en met vermeling van import/lokaal:
  • De cheapo tablets: Per chip een populaire tablet met onderscheidende features (rk2818, rk2808, tcc8902, infotm X2**). De rockchips hebben in die range ook nog een capacitieve evenknie.
  • De iMX515 en Samsung SV..dat 1.2Ghz geval ;). E.g. de Herotab + clones
  • De 1Ghz A8 tabs met capacitief scherm (archos, acer, ..), de Herotab M10
  • De tegra2 modellen
Lijstje moet wel eens per maand geactualiseerd worden, want het gaat hard. Waarschijnlijk is het zelfs beter om helemaal geen ranges te gebruiken, maar gewoon de populaire tablets opsommen op volgorde van prijs waarmee ze hier te verkrijgen zijn (e.g. import: 150-175 euro + evt BTW). En dan enkel een hele grove indicatie wat je moet verwachten

@hyp Ja, zie de vele tweakers in het vorige topic die die chinapads al geïmporteerd hebben. Dit is natuurlijk wel tweakers, niet kieskeurig, dus het moet ook over de import-tablets gaan IMHO.

[Voor 41% gewijzigd door brama op 02-01-2011 15:58]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 23:34
YipMan schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:28:
Dat klopt niet in China krijg ik onder de 150€ tablets met hele goeie performance die alleen niet een capacitief scherm hebben.
Okay. Dat zijn ook tablets die naar NL te sturen zijn zonder of met weinig verzendkosten?
We kijken hier natuurlijk naar tablets die we zonder problemen hier kunnen krijgen voor die prijs.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Hyp Hyper
brama schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:42:
Misschien zelfs een lijstje maken van actuele populaire tablets?

<150 euro per chip een populaire tablet (rk2818, rk2808, tcc8902, infotm X2**)
<200 euro iMX515 en Samsung SV..dat 1.2Ghz geval ;)
<300 euro de 1Ghz A8 tabs met capacitief scherm (archos, acer, ..)
>300: de tegra2 modellen

Lijstje moet wel eens per maand geactualiseerd worden, want het gaat hard.
Daar kan ik me wel in vinden. Als dat goed wordt bijgehouden heb je een mooie houvast voor wie zich wil oriënteren zonder het wiel opnieuw hoeven uit te vinden.
(excuus.. dit had bij mijn vorige post gemoeten)

[Voor 4% gewijzigd door Hyp Hyper op 02-01-2011 15:49]

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-05 13:26
Nog 2 mooie Tegra tablets gevonden.

1. de A-OK PAD van Beon
http://www.be-on.net/products.php?id=230

8.9" capacitief 1024x600 scherm
NVIDIA® Tegra™ 20 1GHZ,Dual core
1GB DDRII RAM,512MB NAND
25*16.4*16cm  
600g
4000mAh/5000mAh ???
Wifi b/g/n
Bluetooth
HDMI
GPS
3G
Android 2.2

2. van UK supplier geen naam
http://www.alibaba.com/pr...t_PC_with_Capacitive.html

10" capacitief 1366x768 scherm
NAND Flash 128MB~512MB
Up to 512MB, 1GB support is by request
275mm x 173mm x 13.6mm
700~750g
3300mAh
Wifi b/g/n
Bluetooth
HDMI
GPS
3G
Android 2.2

Mijn wensen voor een tablet:

Min. 8.9" 1024x600 of hoger
NVIDIA® Tegra
1GB RAM
Wifi b/g/n
HDMI
GPS
3G
Android 2.2

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Topicstarter
brama schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:42:
Ik zou de prijsranges ook ietsje updaten. Op dit moment is <150 euro varierend van waardeloze tot redelijke performance met redelijke resistieve schermen, 150-200 euro zijn de chinapads met goede performance en redelijke schermen, 200-300 euro is goede performance met goede schermen, daarboven komen de beste tablets met uitstekende performance (tegra2) en dito schermen.

Misschien zelfs een lijstje maken van actuele populaire tablets?

<150 euro per chip een populaire tablet (rk2818, rk2808, tcc8902, infotm X2**)
<200 euro iMX515 en Samsung SV..dat 1.2Ghz geval ;)
<300 euro de 1Ghz A8 tabs met capacitief scherm (archos, acer, ..)
>300: de tegra2 modellen

Lijstje moet wel eens per maand geactualiseerd worden, want het gaat hard.

@hyp Ja, zie de vele tweakers in het vorige topic die die chinapads al geïmporteerd hebben. Dit is natuurlijk wel tweakers, niet kieskeurig, dus het moet ook over de import-tablets gaan IMHO.
Ik kan me echter niet zo vinden in dat lijstje. Het doel van de nieuwe TS was juist een beetje de gigantische hoeveelheid tablets uit te filteren naar maar een paar echte topmodellen, en met dit lijstje zouden we weer op 8 tablets zitten.

Daarnaast, wat is voor de eindgebruiker nu het verschil tussen bijvoorbeeld een RK2818 en een 2808?

Het mag van mij nog wel een stukje uitgebreider dan 3 tablets hoor, ik heb het alleen zo simpel gehouden omdat ik helemaal niets geen input van jullie heb gehad (ok, ook maar een keer gevraagd, maar toch ;)), en ik eigenlijk zo snel mogelijk dat lijstje een beetje opgevuld wilde krijgen. Kunnen we tot een compromis komen? :D

• 318025
  • Niet online
Hyp Hyper schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:43:
[...]

Okay. Dat zijn ook tablets die naar NL te sturen zijn zonder of met weinig verzendkosten?
We kijken hier natuurlijk naar tablets die we zonder problemen hier kunnen krijgen voor die prijs.
Ik ben erg flauw met mijn vergelijkingen, maar ik koop ze in China en neem ze mee met vliegtuig, zo heb ik 3 telechips geimporteerd en verkocht aan tweakers.

Dus Nederlandse pricerange is hoger dan de Chinese natuurlijk, maar onder 150€ krijg tablets met iMX515 http://item.taobao.com/item.htm?id=7916600460

Omgerekend 950rmb kost die in China 107€, maar als ik ze aan tweakers verkoop dan doe ik er een winstmarge boven op natuurlijk O-), en ik kan er ook maar 3 importeren met het vliegtuig.

Overigens ik ben pas 25 feb naar China en 5 april weer terug, ik wil best weer doen 3 stuks importeren, de laatste keer had ik verdeeld in mijn bagage en in mijn hand bagage en grappige is ik had ook nog veel bier mee genomen dus kwa gewicht lukt 3 stuks makkelijk.

[Voor 17% gewijzigd door 318025 op 02-01-2011 16:11]

• Hyp Hyper
Het klopt wel dat het dan een lang(er) lijstje wordt, maar ik zou er mee geholpen zijn geweest. Nu heb ik me suf gezocht in de topics naar wat wie had gekocht en wat de ervaringen ermee waren. En er hoeft niet veel bij te staan. Pro's, cons, actuele prijs.
Misschien ook links naar dedicated topics zoals dat over de Herotab MID816?
YipMan schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:07:
Omgerekend 950rmb kost die in China 107€, maar als ik ze aan tweakers verkoop dan doe ik er een winstmarge boven op natuurlijk O-), en ik kan er ook maar 3 importeren met het vliegtuig.
Ik vrees dat dit niet genoeg is om de prijsrange hier aan te gaan passen. ;)

[Voor 36% gewijzigd door Hyp Hyper op 02-01-2011 16:13]

• 318025
  • Niet online
Hyp Hyper schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:08:
Het klopt wel dat het dan een lang(er) lijstje wordt, maar ik zou er mee geholpen zijn geweest. Nu heb ik me suf gezocht in de topics naar wat wie had gekocht en wat de ervaringen ermee waren. En er hoeft niet veel bij te staan. Pro's, cons, actuele prijs.

[...]

Ik vrees dat dit niet genoeg is om de prijsrange hier aan te gaan passen. ;)
Nee klopt, maja als je ze in NL koopt krijg je voor dat geld inderdaad alleen echt crap tablets, want geeft de Nederlandse verkopers ongelijk die willen ook geld verdienen.
-Thunder- schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:13:
Gezien ik helemaal fan ben geworden van mijn htc wildfire met android er op heb ik een 'simpele' tablet besteld, namelijk de Archos 7 home V2, de V2 houd in dat deze 800mhz heeft ( clockbaar tot 1ghz ), android 2.1 heeft en men zegt ook dat het touchscreen iets beter is :) en 720p films aan kan :D

Ik ben erg benieuwd, ook hoe deze te gebruiken is om boeken te lezen :)

De reden trouwens dat ik voor deze tablet ben gegaan is omdat de V2 leuke specs heeft voor een budget tablet, ik er een beetje mee wilt internetten, misschien af en toe een spelletje, boeken lezen, verder zou het niet zo veel worden :P :)
M'n meisje heeft trouwens vandaag haar Archos 7 Home Tablet V2 ontvangen... kost slechts 149,00 euro. Helaas zie ik der pas vanavond, maar naar horen zeggen is dat geen capacitief scherm alhoewel ik het natuurlijk niet zeker weten. Ze kan bijvoorbeeld niet pinch-zoomen bij foto's en ook vind ze dat ze redelijk hard moet drukken om bijvoorbeeld tussen homescreens te swipen. Helaas staat er niks op de doos zoals bij de Archos 70 in de trend van '7" capacitive screen' ofzo en voor de rest heb ik geen idee om dit te verifieren / uit te sluiten!?

Ik probeer de Archos Home 7 V2 en de Archos 70 vanavond naast elkaar te leggen voor wat foto's...
Ding heeft 426MB geheugen voor applicaties / games en nog zo'n 6,5GB ruimte voor content.
Hmm ik betwijfel of het wel de V2 is die ze heeft gekregen...
De doos zegt van wel maar wat mij doet twijfelen.. zijn bijvoorbeeld het niet kunnen selecteren van Live Wallpapers. Dat kan pas vanaf Android 2.1 wat er op zou moeten staan.. De UI lijkt ook totaal niet op die van mijn Archos 70 met Android 2.1, maar lijkt echt op een oldskool achtige Android 1.5 (van de Archos 7 V1)...

Bij de informatie over het apparaat is niks te vinden over welke Androidversie erop draait..
Ik zou graag uitsluitsel willen over of dit echt de V2 is en welke Androidversie erop draait, maar hoe?

We proberen hem terug te sturen, want dit is not done.. Het scherm is 100% zeker weten een resistief scherm, werkt niet lekker en je moet echt heeel veel kracht zetten om wat gedaan te krijgen / te verplaatsen. Jammer!!

Android UI (van Android 1.5???)

Informatie over het apparaat
Zelfs 149,00 is te veel voor dit apparaat :F

Zelf heb ik een Archos 70 en die werkt toch wel stukken beter & sneller..
Kostte me 300,00 euro (is nog voor minder te vinden in de PriceWatch) heeft een snelle CPU, een goed
werkend capacitief scherm, genoeg werkgeheugen en genoeg opslaggheugen, heeft een mini-HDMI poort wat leuk is omdat deze tablet ook 720P aan kan, is lekker klein en portable om mee te nemen en in NL te koop.

Met die Archos 7 Home Tablet V2 is een spelletje zoals Angry Birds of MiniGore niet te spelen :-(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Hyp Hyper
YipMan schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:13:
[...]

Nee klopt, maja als je ze in NL koopt krijg je voor dat geld inderdaad alleen echt crap tablets, want geeft de Nederlandse verkopers ongelijk die willen ook geld verdienen.
Ook als we ze in China kopen zijn we meer kwijt dan jij.

• 318025
  • Niet online
Hyp Hyper schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:14:
[...]

Ook als we ze in China kopen zijn we meer kwijt dan jij.
In vergelijking zijn die tweakers aan wie ik verkocht heb echt goedkoop uit geweest want voor geld wat ik ze toen verkocht heb, ik geloof 135 a 140€ ware 2.1 telechips, kreeg je in NL en op internet alleen craptabs voor.

• Hyp Hyper
CLB schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:13:
Zelfs 149,00 is te veel voor dit apparaat :F

Zelf heb ik een Archos 70 en die werkt toch wel stukken beter & sneller..
Kostte me 300,00 euro (is nog voor minder te vinden in de PriceWatch) heeft een snelle CPU, een goed
werkend capacitief scherm, genoeg werkgeheugen en genoeg opslaggheugen, heeft een mini-HDMI poort wat leuk is omdat deze tablet ook 720P aan kan, is lekker klein en portable om mee te nemen en in NL te koop.

Met die Archos 7 Home Tablet V2 is een spelletje zoals Angry Birds of MiniGore niet te spelen :-(
Die is dan ook weer afgekraakt. :)
Er staat trouwens toch duidelijk 'eclair'? Er zijn ook zat telefoons met 2.1 zonder live wallpapers er standaard in. Verder lijkt het ding me ook niks hoor.

[Voor 14% gewijzigd door Hyp Hyper op 02-01-2011 16:19]

Stimmt, maar op m'n Archos 70 met Android 2.1 heb ik wel Live Wallpapers..
Komt dan waarschijnlijk door de 800MHz CPU vs de 1GHz CPU maar toch erg jammer.
Heel de UI verschilt ook en je zou toch zeggen dat het enige consistentie zou moeten bevatten.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• brama
  • Niet online
Sorbo schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:59:
[...]

Ik kan me echter niet zo vinden in dat lijstje. Het doel van de nieuwe TS was juist een beetje de gigantische hoeveelheid tablets uit te filteren naar maar een paar echte topmodellen, en met dit lijstje zouden we weer op 8 tablets zitten.

Daarnaast, wat is voor de eindgebruiker nu het verschil tussen bijvoorbeeld een RK2818 en een 2808?

Het mag van mij nog wel een stukje uitgebreider dan 3 tablets hoor, ik heb het alleen zo simpel gehouden omdat ik helemaal niets geen input van jullie heb gehad (ok, ook maar een keer gevraagd, maar toch ;)), en ik eigenlijk zo snel mogelijk dat lijstje een beetje opgevuld wilde krijgen. Kunnen we tot een compromis komen? :D
Ik vind dat je een vreemde houding hebt. Het topic zelf *barst* van de feedback. Moet dat dan ook nog via messages doorgestuurd worden..? Als je geinteresseerd bent in de tablets, dan moet zo'n lijstje bouwen ook wel lukken, lijkt me.

Ik wil dat lijstje best wel mee helpen opstellen, een voorschot heb ik al gegeven. Ik worstel nog een beetje met het feit of je zo'n lijstje moet opdelen in categorieën, of gewoon een opsomming aan moet houden op basis van prijs. Ik ben het met je eens dat je niet elke tablet moet op gaat sommen, vandaar mijn suggestie om per 'type' (wat nu hoofdzakelijk gebaseerd lijkt te zijn op gebruikte chipset) de belangrijkste onderscheidende eigenschappen op te sommen, en een paar linkjes naar de populairste tablets hiervoor. Dan ben je er ook met <8 entries.

En ik denk dat een splitsing tussen china-imports VS in NL verkrijgbaar ook handig is, met een korte opsomming van de mogelijke nadelen van china-import (evt. BTW, bouwkwaliteit, brakke firmware, hyped-up specs, garantie-rompslomp)

[Voor 6% gewijzigd door brama op 02-01-2011 16:29]

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05 14:50
Ik zou zelf deze links in de OP vermelden:

http://www.androidtablets...-what-get-what-avoid.html (bij de Best Buy Guide sectie)

http://apadchart.chislonchow.com/android-tablets-1.html (database met veel bekende tablets)

[Voor 10% gewijzigd door Cooler_King op 02-01-2011 16:26]

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Topicstarter
brama schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:21:
[...]

Ik vind dat je een vreemde houding hebt. Het topic zelf *barst* van de feedback. Moet dat dan ook nog via messages doorgestuurd worden..? Als je geinteresseerd bent in de tablets, dan moet zo'n lijstje bouwen ook wel lukken, lijkt me.

Ik wil dat lijstje best wel mee helpen opstellen, een voorschot heb ik al gegeven. Ik worstel nog een beetje met het feit of je zo'n lijstje moet opdelen in categorieën, of gewoon een opsomming aan moet houden op basis van prijs. Ik ben het met je eens dat je niet elke tablet moet op gaat sommen, vandaar mijn suggestie om per 'type' (wat nu hoofdzakelijk gebaseerd lijkt te zijn op gebruikte chipset) de belangrijkste onderscheidende eigenschappen op te sommen, en een paar linkjes naar de populairste tablets hiervoor. Dan ben je er ook met <8 entries.
Sorry van mijn houding, maar in het afgelopen topic zijn in een maand of 3 ruim 70 pagina's aan berichten geplaatst, die ik lang niet allemaal gelezen heb. Ik heb zelf tegenwoordig een fatsoenlijke android telefoon, dus mijn interesse in de aankoop van een tablet is zo goed als weg, dus ik krijg niet alle nieuwtjes meer mee.

Desnoods kopieer je je post naar een dm en stuur je die, dat maakt me niets uit, het gaat er alleen om dat ik niet alle posts meekrijg, omdat het topic echt belachelijk hard gegaan is de afgelopen tijd.

Ik worstel met hezelfde probleem, maar ik heb er voor gekozen het beperkt gehouden om de drempel laag te houden, een BBG zonder producten is namelijk ook niks ;)

Wat zou een betere indeling zijn dan? Sorteren op taak zou niet zinvol zijn, aangezien de beste tablets alle taken kunnen voldoen, en een tablet die bijvoorbeeld 1080p draait ook goed kan presteren in games, en andersom. Sorteren op chipset is an sich wel een goeie, maar om van iedere chipset nou een best buy te kiezen zorgt er volgens mij voor dat mensen alsnog niet kunnen kiezen, omdat de verschillen vaak veel te klein zijn. Daarom heb ik er voor gekozen om te sorteren op prijs, en mijn categorieën zijn nogal lomp, dat weet ik, maar dat heb ik al uitgelegd ;)

Vinden jullie dat ik de categorieën moet verkleinen dan? tot 100/200/300/400+, of iets in die richting? Of een andere manier van sorteren? Schermgrootte? Processorkracht/mhz'jes? Roep maar wat :)
Hyp Hyper schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:08:
Toegevoegd :) Ik had t al in de planning staan, maar had er totaal niet meer aan gedacht.
WiLLoW_TieN schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:34:
Denk dat een lijst van namen van tablets + tweakers die ze hebben en hun ervaring nog beters is.

Enkele kandidaten zouden in het onder € 140,-- segment de Gpad G10 / Flytouch2 / ........... kunnen zijn.

verder een lijst met CPU / RAM / ROM / welke Android / bijzonderheden.

Verder mis ik in de TS de CPU lijst gemaakt door --> XanderDrake
Kijk, het bewijs dat ik niet alles lees. Ik heb gewoon die hele lijst nog nooit gezien :+ Maarre, goud, die gaat de TS in.

[Voor 15% gewijzigd door Sorbo op 02-01-2011 16:38]

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:45
Denk dat een lijst van namen van tablets + tweakers die ze hebben en hun ervaring nog beters is.

Enkele kandidaten zouden in het onder € 140,-- segment de Gpad G10 / Flytouch2 / ........... kunnen zijn.

verder een lijst met CPU / RAM / ROM / welke Android / bijzonderheden.

Verder mis ik in de TS de CPU lijst gemaakt door --> XanderDrake

• 318025
  • Niet online
Ik heb ook goeie android telefoon, maar toch heb ik stiekem wel interesse in tablets. En als ik dan een simpele query doe op taobao en zie dat ze weer stukje verder zijn en de prijs nog goedkoop is daar sta ik toch goed versteld van.

http://v.youku.com/v_show/id_XMjEzNDIwODYw.html
http://item.taobao.com/item.htm?id=7916600460

Deze lijkt me wel goed, als je zo ziet, ik had hiervoor telechips, dit lijkt me zo te zien de geupgrade nieuwere versie en er zijn ook video's van.

In china vorig jaar had ik de telechips gekocht en enige reden dat ik die zelf niet gehouden heb had meeste mee te maken dat ik een iPhone 3G had, maar nu ben ik over op Android ( Wel eens waar met Sense ) en bevalt me echt kei goed.

Als er straks wanneer ik van 25 feb tm 27 maart in china ben ( die andere dagen ben ik in thailand tot 5 april) dan wil ik best een paar van die modellen kopen tegen vooruit betaling voor tweakers zoals ik vorig jaar ook gedaan heb.

Ah het is een echte apad

http://hiapad.com/?p=1138&lang=en

Deze apads hebben best een goeie reputatie.

http://item.taobao.com/item.htm?id=7868312458

Dit is de winkel van hun online, maar ze zijn via andere iets goedkoper te krijgen, maar via apad kun je zeker zijn dat het de goeie is.

Een ding snap ik niet, in China hebben ze al Plants vs Zombies op android devices

http://v.youku.com/v_show/id_XMjEwNzAyNjQ4.html

En nu heb ik hem ook

[Voor 55% gewijzigd door 318025 op 02-01-2011 17:40]

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

@CLB, kan je ook niet ergens zien of de cpu 600 of 800Mhz is ? Dat is namelijk ook het verschil tussen v1 en v2, ik lees op internet echt veel positieve reacties over v2, angry birds e.d. lijken mij wel te moeten kunnen draaien op v2...

Onderstaande net gevonden op internet ( v1 - v2 )
Ook is dit scherm in vergelijking tot zijn voorganger Capicitief en niet Resitief dit betekent dat je het zonder stylus kan gebruiken en dat is een heel groot pluspunt.
bron:ereaderstore review

Archos forum:
* Multimedia Player with Internet
* Android 2.1
* 7-inch capacitive touchscreen
* standard Built-in default
* Support HD video (720p)
* 802.11b/g wifi
* 8 GB internal memory
* 800 MHz processor
* Further expandable memory

[Voor 67% gewijzigd door -Thunder- op 02-01-2011 18:01]

Blij Met Wilco

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 12:38

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

abusimbal schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:54:
Nog 2 mooie Tegra tablets gevonden.

1. de A-OK PAD van Beon
http://www.be-on.net/products.php?id=230

1GB DDRII RAM,512MB NAND
25*16.4*16cm  
600g
4000mAh/5000mAh ???
Wifi b/g/n
Bluetooth
HDMI
GPS
3G
Android 2.2
Mijn wensen voor een tablet:

Min. 8.9" 1024x600 of hoger
NVIDIA® Tegra
1GB RAM
Wifi b/g/n
HDMI
GPS
3G
Android 2.2
Dat heeft die eerste toch?

Anoniem: 26457

Kom een opmerking tegen die wellicht tot enig nadenken stemt, hoewel de schrijver ervan, ook niet geheel zeker is van het probleem:
As for the 4:3 800x600 tablets, I don't have a 800x600 tablet myself. But it has more to do with the fact that software developers do not design applications targeted for this resolution. It may run fine, but it wont run as intended. That's a big factor to consider. It breaks some apps, but I'm not sure how bad it is since I don't have first hand experience. It's a headache you are better off not dealing with.
http://www.androidtablets...-what-get-what-avoid.html
...dus, heeft die opmerking enige waarde ? Want dat doet wellicht de keus in 4:3 tablets slinken...

• Hyp Hyper
i2Paq schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:39:
[...]

[...]

Dat heeft die eerste toch?
Zegt ie dan ergens van niet? :)
Anoniem: 26457 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:04:
Kom een opmerking tegen die wellicht tot enig nadenken stemt, hoewel de schrijver ervan, ook niet geheel zeker is van het probleem:

[...]
...dus, heeft die opmerking enige waarde ? Want dat doet wellicht de keus in 4:3 tablets slinken...
Bij de Android telefoons heeft een nieuwe resolutie voor zover ik weet eigenlijk nooit tot echt grote problemen geleid. Bijna alles draait wel op een manier die voldoende is. Alleen sommige zaken zoals Swype willen wel eens problemen opleveren. Het grootste probleem was dat door filtering op resolutie veel zaken dan niet te vinden zijn in de market en je dus op andere wijze aan de .apk moet komen.

[Voor 11% gewijzigd door Hyp Hyper op 02-01-2011 18:19]

• WiLLoW_TieN
Ik heb het idee dat het nu een heel ander topic wordt :')

Er wordt gesproken over GSM's met Android erop en A-merk tablets in de TS.

We zijn toch TWEAKERS dan willen we toch juist zoveel mogelijk bang-for-buck ?!?

Dus b.v een Wits ( A81E ) of een Flytouch2 of een ZT-180.

En dus zelf een beetje klooien met firmware / apps. / tweaken / OC'en :?

WIJ willen toch geen A-merk ding dat off-the-shelf al feilloos werkt en waar helemaal geen community

achter zit met liefhebbers die kijken of er nog wat meer uit te persen is v.w.b prestaties/kunnen ?

[Voor 5% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 02-01-2011 18:33]

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:53
Iemand ervaring met de Epad cq Zenith ZT 180? Lees wisselende reviews online, maar ziet er al met al best goed uit.

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-01 08:23

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Ben ik het niet mee eens, ik heb een volle baan, een vrouw en een kind. Ik ben wel degelijk een echte tweaker (uitgebreide casemod, heb aan de GTA Vide City Mplayer mod meegewerkt en ben netwerkbeheerder). Ik heb alleen eenvoudigweg de tijd niet om al mijn apparatuur van custom firmwares te voorzien en er het maximale uit te persen. Soms moet iets het ook gewoon doen. Daarbij komt het ook nog voor dat als ik wel tweaktijd heb, ik die misschien liever besteed aan andere Tweakers waardige zaken. 8)

Verder wil het feit dat als je gedegen onderzoek doet en dan op een A-merk tablet uitkomt, nog niet zeggen dat je geen Tweaker bent. Ook die zijn namelijk nog zat aan te passen en soms heeft een Tweaker nou eenmaal wel budget :D.

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• 318025
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:27:
Ik heb het idee dat het nu een heel ander topic wordt :')

Er wordt gesproken over GSM's met Android erop en A-merk tablets in de TS.

We zijn toch TWEAKERS dan willen we toch juist zoveel mogelijk bang-for-buck ?!?

Dus b.v een Wits ( A81E ) of een Flytouch2 of een ZT-180.

En dus zelf een beetje klooien met firmware / apps. / tweaken / OC'en :?

WIJ willen toch geen A-merk ding dat off-the-shelf al feilloos werkt en waar helemaal geen community

achter zit met liefhebbers die kijken of er nog wat meer uit te persen is v.w.b prestaties/kunnen ?
Wel zoveel mogelijk voor weinig geld, zie de tablets die ik rechtstreeks uit China haal, maar het moet ook gewoon goed werken en we moeten er goed mee uit de voeten kunnen zonder zelf teveel kloten.

Ja bij een commercieele Android telefoon zoals de HTC Desire HD kun je leuk tweaken en ook met costum roms spelen, maar bij Chinese tablets blijft het vooral bij beetje tweaken en de apps uitzoeken die je graag hebt.

Ik zag dat ik deze video van de apad telechips nog had staan, ja niks bijzonders alleen een overview van het design.

YouTube: M4H01495.MP4
dedominee schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:13:
Iemand ervaring met de Epad cq Zenith ZT 180? Lees wisselende reviews online, maar ziet er al met al best goed uit.
Die specificaties van die processor zouden niet kloppen.

[Voor 9% gewijzigd door 318025 op 02-01-2011 19:47]

• WiLLoW_TieN
Buiten het feit dat mijn vrouw en ik beide een full-time baan hebben en getrouwd zijn. Hebben wij 2 lieve kleine dochters. Wat de 1 tweaker-waardig vindt is voor de ander saai... Verder gaat het niet per definitie om de centen maar om wat je ervoor krijgt. Maar goed het toont wederom aan dat iedereen gelukkig anders is of te wel een uniek individu.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05-2022

Wekkel

De downloadkoning

[vervolg uit andere topic]
Ja, ik bedoelde inderdaad de Wopad -> deze heeft een capacitive scherm. Zodra ik 'm heb, probeer ik er wat meer over te vertellen (ervaringen, wellicht wat beeldmateriaal).

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 09:43
Heeft iemand al ervaring met de A-OK PAD, het lijkt me best een goede tablet met veel dingen standaard aan boord. Ik ben een beetje aan het rondzoeken qua prijzen en kom (uiteraard) snel in China terecht. Kun je daar als particulier op een site als Made in China.com ook kopen? Heeft iemand daar al ervaring mee?
Ik heb ook op Ebay gekeken naar de tablet maar kan die daar (nog) niet vinden. Mocht je een andere link weten waar die te koop staat laat het dan even weten.

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04 14:41
ding is nog niet door de FCC, dus denk niet dat iemand 'm al heeft

wel jam mer, zou de enige tablet zijn met tegra cpu EN gps

[Voor 31% gewijzigd door JarlSX op 02-01-2011 21:53]

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-12-2022
Wekkel schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:53:
[vervolg uit andere topic]
Ja, ik bedoelde inderdaad de Wopad -> deze heeft een capacitive scherm. Zodra ik 'm heb, probeer ik er wat meer over te vertellen (ervaringen, wellicht wat beeldmateriaal).
ik heb mijn wopad nu een dikke week, het scherm is heel goed vind ik. Kijk hoek is, net als bij de meeste pads niet super, maar je kijkt er altijd toch recht op, dus niet een groot probleem.

youtube werkt niet lekker, veel data verkeer en dan gaat wifi uit.

spelletjes doe ik niet, dus daar geen mening over.

Ik ben er erg blij mee.

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05 15:45
Beste Tweakers.

ik ben op zoek naar een tablet.

het liefst min 1 ghz en android 2.2 ook moet het een 10 inch zijn

nou viel mijn oog vrij snel op de Archos internet tab 101 http://tweakers.net/price...internet-tablet-16gb.html

voordelen,
  • hd materiaal afspelen
  • aan tv aansluiten
nadelen
  • geen 3g
  • achterkant komt wat plastic over

Viewsonic Viewpad 10

deze tablet is vrij stevig en draait een dualboot android 1.6 en windows 7 starter
maar ik vraag me af, is er een update naar android 2.2 en voegt windows 7 starter er wel zo ongelofelijk veel aan toe.
http://tweakers.net/price...viewsonic-viewpad-10.html

kan iemand mij een van deze 2 absoluut aanraden of juist afraden.
als iemand nog een ander tablet onder de 500 euro weet, laat je horen.

[Voor 4% gewijzigd door duifi op 02-01-2011 22:00]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:28

13art

Moderator Mobile
Duidelijk te merken dat tablets steeds populairder aan het worden zijn. Topic gaat steeds sneller!
Nice, nu nog voor mezelf kijken of ik een interessante tablet kan vinden :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis

• Hyp Hyper
Ik kom her en der het S22 tablet tegen dat een capacitief scherm en Froyo zou hebben. Is hier iets over bekend? (valse specs, rotzooi of ??)

Bijvoorbeeld hier.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05-2022

Wekkel

De downloadkoning

Ik kan mij de opwinding van CES 2010 nog herinneren. Op armdevices stond toen een slew aan filmpjes van allerhande tablets, tot de $35 tablet van India aan toe. We zijn een jaar verder, en nu kruipen er wat craptablets uit China richting tweakerts, en heeft de NL webshop een paar tablets voor weinig. Voor een goede tablet zonder nadere wensen ben je echt nog een paar honderd euro kwijt. Wat dat betreft zal CES 2011 weer fantastische dingen brengen, die 1 jaar daarna wellicht ooit eens verkrijgbaar worden.

Niet dat 2011 geen tablet jaar gaat worden. Dat staat wel vast.

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 19:45
Ik ben niet heel erg bekend met Android/Tablets

Bij computers/laptops uitgerust met Windows heb je na een tijdje last dat je systeem trager word, hoe gaat dit in zijn gang met Android ? Als ik een tablet met bijvoorbeeld 16GB opslag voor 15,4GB vol prop leeg haal en dit meerdere malen herhaal hoe is de snelheid van de tablet dan na bijvoorbeeld een half jaar ?

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-05 13:26
Retir schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:43:
Heeft iemand al ervaring met de A-OK PAD, het lijkt me best een goede tablet met veel dingen standaard aan boord. Ik ben een beetje aan het rondzoeken qua prijzen en kom (uiteraard) snel in China terecht. Kun je daar als particulier op een site als Made in China.com ook kopen? Heeft iemand daar al ervaring mee?
Ik heb ook op Ebay gekeken naar de tablet maar kan die daar (nog) niet vinden. Mocht je een andere link weten waar die te koop staat laat het dan even weten.
Deze A-OK pad, want er is dacht ik ook een 10".
1GB DDRII RAM,512MB NAND
25*16.4*16cm  
600g
4000mAh/5000mAh ???
Wifi b/g/n
Bluetooth
HDMI
GPS
3G
Android 2.2
Ja, maar heb schrik iets van China te bestellen.
Ook wil ik graag een tablet waar veel community support is zoals XDA developers.

• 318025
  • Niet online
Wekkel schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:43:
Ik kan mij de opwinding van CES 2010 nog herinneren. Op armdevices stond toen een slew aan filmpjes van allerhande tablets, tot de $35 tablet van India aan toe. We zijn een jaar verder, en nu kruipen er wat craptablets uit China richting tweakerts, en heeft de NL webshop een paar tablets voor weinig. Voor een goede tablet zonder nadere wensen ben je echt nog een paar honderd euro kwijt. Wat dat betreft zal CES 2011 weer fantastische dingen brengen, die 1 jaar daarna wellicht ooit eens verkrijgbaar worden.

Niet dat 2011 geen tablet jaar gaat worden. Dat staat wel vast.
Die tablets die bij sommige webshops bijvoorbeeld 100€ kosten ( Ja dat zijn echt craptabs ) die zijn gewoon waardeloos, maar de goedkoopste Chinese tablets om in te kopen, hooguit kosten die 40€ a 50€ en worden hier in NL dan bij vreemde webshops verkocht voor zo'n 100€ a 150€.

Terwijl je voor dat zelfde geld een tablet kunt krijgen met een CPU van 800mhz, 512mb RAM, 4gb HD, 8 inch resistief touch scherm en 1080p afspeel mogelijkheden, en resolutie van 800x600 en ook nog Android 2.2.

Ik weet niet iedereen komt in China, maar ik zelf ga wel naar China hele maand Maart en ik zal niet erg vinden om voor paar mensen zo'n tablet mee te nemen, ik heb het de vorige keer ook gedaan.

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het aanbod van tablets in China begint echt op gang te komen. Elke maand komen er nieuwe uit en hoewel ik ze mag testen valt het vaak toch tegen. Bouwkwaliteit is een punt, maar als je er genoeg besteld kunnen ze allemaal custom versies maken. Rockchips en VIA gewoon vermijden. Daarmee kan je geen goed beeld krijgen van Android. Telechips is ok samen met de ZT-180/IM220. CortexA8 processoren van Freescale en Samsung zijn perfect. Ik heb ook een tablet gevonden met een andere proocessor waarvan ik de naam even kwijt ben.

Tegra2 tablets hebben in china dezelfde of soms zelfs een hogere prijs dan in NL. Voorlopig zie ik daar geen verbetering in.

• 318025
  • Niet online
Ja inderdaad, ik hoop zelf dat wanneer ik straks in maart in China ben de Apad met die freescale nog wat verbeteringen heeft, maar die lijken mij zelf ook perfect.

Rockchips worden momenteel geïmplementeerd in MP5 spelers, maar als je het tablet aanbod vergelijkt in China met goedkope Android smartphones dan zijn die echt veel beter.

Klopt in China hebben A merken vaak hogere prijzen, maar Apple is toch echt goedkoper daar.

[Voor 12% gewijzigd door 318025 op 03-01-2011 08:30]

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:41

XanderDrake

Build the future!

Yeuy, ik word vermeld in de OP :)

Wat dat Chipset lijstje betreft, ik voel er wel wat voor om er een tabel van te maken en nog te updaten, zou de OP (Sorbo) hem dan in de OP willen stoppen? Lijkt me handig als overzicht.

Verder de TMD die werd aangedragen door YipMan is ook vrij episch voor een luttele €160. Met zijn Samsung Hummingbird-oid chipset zou hij alles kapot moeten maken dat geen Tegra 2 in de specs heeft.
Ik zit alleen met de resolutie. 800*600 is fijn voor websites en e-books, maar ik vrees er voor als het aankomt op Apps en Games. De meeste ondersteunen vooralsnog WVGA en andere meer smartphone resoluties, ik vraag me af hoe dat zit met de 4:3 verhouding...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• 318025
  • Niet online
Nee die had ik niet aangedragen? Maar wel inderdaad een vergelijkbaar tablet, de Apad met een A8 IMX515 chipset.

http://hiapad.com/?p=1138&lang=en
This is our latest effort at a wireless communication device that takes into account a full end-user experience, as well as cost effectiveness to be suitable for the masses – a powerful Cortex A8 platform from Freescale packaged into an 8″ tablet device running Android 2.2.

Orders starting at 1399RMB (~210USD)
Pre-orders start October 11
Retail sales begin October 25 (China)Contact: chip3c@gmail.com

CPU: Freescale iMX515 Cortex A8 CPU
OS: Google Android 2.2 Froyo (Supports Adobe Flash 10.1)
RAM: 512MB DDR2
ROM: 4GB (integrated microSDHC card for ease of upgrades)
Expansion: 32GB microSDHC
Display: 800×600 8″ TFT-LCD
Casing: Utopia Technology Designed Snap-fit Plastic Assembly
Buttons (3): On/off switch, front back key, side Home and Menu buttons
Input Hardware: Single touch resistive touch panel
Audio in: Integrated microphone
Audio out: 3.5mm standard headphone jack, integrated speakers
Data port: 30pin
Power adapter: 9V 1.5A
Integrated battery: 3900mah (4 hours of continuous wifi surfing)
Supported video formats: MKV (H.264 HP)/RMVB/MPEG-4/FLV 720p multi-format video decoding
Supported picture formats: JPEG, PNG, BMP, GIF
Dimensions: 209×161.5×14mm
Mass: 480g
Official webpage: http://www.utopiacn.com
Deze fabrikant is bekend van de vorige aPad die gebaseerd was op een Rockchip, en nu hebben ze voor nog geen 115€ omgerekend een tablet die kwa specificaties echt dicht bij de iPad specs zit en zelfs meer geheugen heeft, hij heeft natuurlijk geen capacitief scherm.

De telechips versie kwam niet van hun, maar was in feite ook een betere versie van de eerste aPad.

• Jeffrey88
Nog geen 115 Euro en vergelijkbaar met de i-Pad :-O
Voor zo een bedrag sta ik te watertanden.

Edit: ik lees dat het scherm Single touch is, jammer dat is toch iets waar ik op af knap.

[Voor 33% gewijzigd door Jeffrey88 op 03-01-2011 13:59]

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Topicstarter
XanderDrake schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:54:
Yeuy, ik word vermeld in de OP :)

Wat dat Chipset lijstje betreft, ik voel er wel wat voor om er een tabel van te maken en nog te updaten, zou de OP (Sorbo) hem dan in de OP willen stoppen? Lijkt me handig als overzicht.
Tuurlijk, ik zal dit keer het topic wél in de gaten houden, dus als je m post neem ik m wel op in de TS :) Tabelletje zou natuurlijk helemaal mooi zijn, ik moest gisteravond patat halen, dus ik heb m even quick n dirty erin geplakt, maar een mooi geupdate tabelletje is natuurlijk ideaal :)

• 318025
  • Niet online
Jeffrey88 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:55:
Nog geen 115 Euro en vergelijkbaar met de i-Pad :-O
Voor zo een bedrag sta ik te watertanden.
Ik ook maar het duurt nog 54 dagen voor ik en China ben en tel er dan nog 38 dagen bij voor ik terug ben, maar als je hem nu al wilt dan zou je gebruik kunnen maken van de services van een taobao agent, die bestellen het voor je er zorgen voor verzending naar jouw en ze vragen alleen 10% van product prijs, dus je zou dan 1100rmb kwijt zijn.

Maar ik zal er wel 3 a 4 mee nemen, ik kan tot 430€ belasting vrij invoeren, maja ik vraag wel wat meer dan die 10%, maar internationale verzendkosten en doaune kosten zijn nog altijd hogere.

Stja vanwege prijs zit er inderdaad een single touch scherm op, maar om eerlijk te zijn ik gebruik multi touch niet vaak op mijn android mobiel dus een echt nadeel kan ik dat niet noemen.

[Voor 11% gewijzigd door 318025 op 03-01-2011 14:34]

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-10-2022
YipMan schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:12:
[...]

Ik ook maar het duurt nog 54 dagen voor ik en China ben en tel er dan nog 38 dagen bij voor ik terug ben, maar als je hem nu al wilt dan zou je gebruik kunnen maken van de services van een taobao agent, die bestellen het voor je er zorgen voor verzending naar jouw en ze vragen alleen 10% van product prijs, dus je zou dan 1100rmb kwijt zijn.

Maar ik zal er wel 3 a 4 mee nemen, ik kan tot 430€ belasting vrij invoeren, maja ik vraag wel wat meer dan die 10%, maar internationale verzendkosten en doaune kosten zijn nog altijd hogere.

Stja vanwege prijs zit er inderdaad een single touch scherm op, maar om eerlijk te zijn ik gebruik multi touch niet vaak op mijn android mobiel dus een echt nadeel kan ik dat niet noemen.
Oke yipMan noem eens een betrouwbare agent.

i-miev 2012, i3s rex 2018, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB, BMW 630d gt 2018.

• 318025
  • Niet online
janesh schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:39:
[...]

Oke yipMan noem eens een betrouwbare agent.
Over betrouwbaar kan ik niks zeggen, maar ik heb met deze http://www.taobaonow.com/ gechat op QQ, ze controleren de goederen voor ze verder gestuurd worden en vragen 10% als service kosten.

YipMan is zelf een betrouwbare agent, maar gaat maar 1x per jaar naar China

[Voor 11% gewijzigd door 318025 op 03-01-2011 14:58]

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:30
Ik zie heel veel mini-aanraak-PC's genoemd worden als tablet. Maar de echte tablet-functie (schrijven met een pen om aantekeningen e.d. te maken) zie ik nauwelijks meer terug. Is die nog ergens?

• 318025
  • Niet online
@edvanleeuwen

Al die goedkope Chinese tablets gebruiken resistieve schermen, deze zijn te bedienen met je vingers maar ook met pennetjes, dus denk als je zo'n aantekeningen programma hebt dat het dan wel gaat, op smartphones kunnen Chinezen ook hun karakters tekenen namelijk.

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik zie hier nu steeds vaker dezelfde soort vragen voorbij komen als 'Ik wil een tablet met x eigenschappen voor max y prijs, welke is beter?'.

Om vervuiling van dit topic te voorkomen, is het een idee om een apart aankoopadvies-topic te openen, en in dit topic inhoudelijk op nieuwe producten/software etc. in te gaan?

Anoniem: 257298

Aangezien ik erg tevreden ben met mijn android phone maar het scherm eigenlijk te klein vind ben ik op zoek naar een tablet (voor erbij).

Nu wil ik hem vooral gebruiken om films te kijken (hd maar natuurlijk) en om over het internet te surfen.

Nu kwam ik uit bij de archos 70 (mede dankzij de erg mooie video review) maar zie op internet wat verhalen over dat deze bij updaten naar 2.2 erg traag wordt. Ook lijkt het scherm me nog klein, maar dat kan ook vooroordeel zijn.

Wat ik me ook afvroeg is of er een tablet bestaat waarmee ik foto's die ik maak met mijn dSlr kan backuppen.

Wat raden jullie aan?

• quistler
  • Laatst online: 30-05 22:15
Anoniem: 257298 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:41:
Aangezien ik erg tevreden ben met mijn android phone maar het scherm eigenlijk te klein vind ben ik op zoek naar een tablet (voor erbij).

Nu wil ik hem vooral gebruiken om films te kijken (hd maar natuurlijk) en om over het internet te surfen.

Nu kwam ik uit bij de archos 70 (mede dankzij de erg mooie video review) maar zie op internet wat verhalen over dat deze bij updaten naar 2.2 erg traag wordt. Ook lijkt het scherm me nog klein, maar dat kan ook vooroordeel zijn.

Wat ik me ook afvroeg is of er een tablet bestaat waarmee ik foto's die ik maak met mijn dSlr kan backuppen.

Wat raden jullie aan?
Hoe wil je de foto's backuppen? Via usb? Via een memory stick / kaart? Er zijn tablets met kaartlezers / usb / mini-usb.. uitzoek genoeg ;)

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

• 318025
  • Niet online
Ik heb nog een artikel gevonden op internet over de nieuwe apad imx515.

http://www.androidpads.co...or-230-aka-hiapad-imx515/

Ik begin 1 week voor mijn vertrek naar China met orders opnemen voor deze tablet hoog waarschijnlijk ( Of er zo iets beters te vinden moeten zijn tegen die tijd ).

Dus 1 week voor 25 feb en de orders moeten dan minimaal 2 weken voor 27 maart verwerkt zijn zodat ze op tijd in China door mij besteld kunnen worden.

Prijs via mij wordt rond de 140 a 150 euro ( Ik kan momenteel nog niet echt een prijs maken, maar hij zal daar tussen in zitten ) dat is wat extra zakgeld voor mij in China :P en een betaalbare veel voor weinig geld tablet die dicht in buurt van ipad komt kwa specificaties. Voordeel via mij kopen is gegarandeerd geen btw kosten.

De order informatie volgt 17 feb en vanaf die datum kan via mij besteld worden, echter ik kan maar 3 tweakers en misschien 4 gelukkig maken met deze actie voor tweakers en door een tweaker

[Voor 8% gewijzigd door 318025 op 03-01-2011 16:34]

quistler schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:45:
[...]

Hoe wil je de foto's backuppen? Via usb? Via een memory stick / kaart? Er zijn tablets met kaartlezers / usb / mini-usb.. uitzoek genoeg ;)
Liefst gewoon een tablet met USB, aangezien dan andere dingen als externe HDD's ook aan te sluiten zijn. Is er ergens een site waar duidelijke vergelijking-schema's zijn. Vind dat googlen veel tablet's op levert maar vele met zulke onoverzichtelijke specs dat ik er geen steek wijzer van word.

• 318025
  • Niet online
Anoniem: 257298 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:32:
[...]

Liefst gewoon een tablet met USB, aangezien dan andere dingen als externe HDD's ook aan te sluiten zijn. Is er ergens een site waar duidelijke vergelijking-schema's zijn. Vind dat googlen veel tablet's op levert maar vele met zulke onoverzichtelijke specs dat ik er geen steek wijzer van word.
Als die er is dan zouden de Chinese tablets er niet in voor komen.
De Archos 70 heeft micro-USB poort dus om normale USB-pluggen te gebruiken heb je 'n convertertje nodig.
De Archos 101 heeft een fill sized USB-poort om externe apparaten te gebruiken en dat is zonder converter

CLB schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:35:
De Archos 70 heeft micro-USB poort dus om normale USB-pluggen te gebruiken heb je 'n convertertje nodig.
De Archos 101 heeft een fill sized USB-poort om externe apparaten te gebruiken en dat is zonder converter
Ben jij zelf ook in het bezit van een Archos.. en zo ja, beleef jij inderdaad de vertraging bij de 2.2 android versie?
Filmpjes zijn van mij en mijn Archos 70:

Tevens ben ik de TS van: Archos 70 / 101 internet tablets

Verdere discussie over die Archos tablets kan dan ook daar verder gaan :)

[Voor 11% gewijzigd door CLB op 03-01-2011 18:02]

Anoniem: 352868

Kan iemand mij iets vertellen over de 'Barnes&Nobles Nook Color'?
Lijkt mij een mooi apparaatje! Is deze in nederland te krijgen of importeren?
Importeren kan nagenoeg altijd natuurlijk, as far as I know ook de enige optie om deze device te verkrijgen in NL

• brama
  • Niet online
YipMan schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:19:
Ik heb nog een artikel gevonden op internet over de nieuwe apad imx515.

http://www.androidpads.co...or-230-aka-hiapad-imx515/
Kijk ook eens naar de HeroTab MID816? Dat is dezelfde form factor, maar met een 1.2Ghz Cortex A8. Ook deze is op taobao verkrijgbaar (zonder dat export-naampje), je vindt ze als je op S5PV210 zoekt, vanaf zo'n 1100 yuan. Die is nog nieuwer, maar tegen die tijd is er ongetwijfeld veel meer van bekend. Op tweakers is er ook een topic over.

• Li0nHeart
Anoniem: 352868 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:59:
Kan iemand mij iets vertellen over de 'Barnes&Nobles Nook Color'?
Lijkt mij een mooi apparaatje! Is deze in nederland te krijgen of importeren?
Is niet in Nederland te krijgen.. zijn hele topics over op xda... mooi apparaat.

Bv http://www.fromus2eu.nl/ om te importeren.

Of even verder googlen :)

[Voor 13% gewijzigd door Li0nHeart op 03-01-2011 20:05]

• WiLLoW_TieN
brama schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:55:
[...]

Kijk ook eens naar de HeroTab MID816? Dat is dezelfde form factor, maar met een 1.2Ghz Cortex A8. Ook deze is op taobao verkrijgbaar (zonder dat export-naampje), je vindt ze als je op S5PV210 zoekt, vanaf zo'n 1100 yuan. Die is nog nieuwer, maar tegen die tijd is er ongetwijfeld veel meer van bekend. Op tweakers is er ook een topic over.
idd en +/- € 141,-- incl. porto ( excl. evt. btw )

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Morgen krijg ik als het goed is m'n agros 7 home tablet binnen maar nu zat ik eens te denken.
Als ik nou een mini usb naar normaal usb adapter koop en daarin een bleutooth adaptertje doe, zou dat kunnen werken :?

Blij Met Wilco

• 318025
  • Niet online
brama schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:55:
[...]

Thx ik was al kijken of ik deze kon vinden maar wist niet met welke search ik die kon vinden. Deze lijkt me inderdaad beter.

http://item.taobao.com/item.htm?id=8911022623 found them, wel een beetje duurder, dus van deze kan ik echt maar 3 importeren.

Batterij duur met hd video is 6 uur lees ik in de vertaalde tekst. Is mogelijk om ergens deze tablets op rijtje te zetten? Wat er nou in China te krijgen is en nog belangrijkere met welke zoektermen je ze vindt.

[Voor 21% gewijzigd door 318025 op 03-01-2011 20:41]

• brama
  • Niet online
YipMan schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:28:
[...]

Thx ik was al kijken of ik deze kon vinden maar wist niet met welke search ik die kon vinden. Deze lijkt me inderdaad beter.

http://item.taobao.com/item.htm?id=8911022623 found them, wel een beetje duurder, dus van deze kan ik echt maar 3 importeren.

Batterij duur met hd video is 6 uur lees ik in de vertaalde tekst.
Dat zal wel 4 uur in de praktijk zijn, wat nog steeds goed is. M'n flytouch 2 haalt zo'n 3 uur videos afspelen over wifi met een 3800mAh accu.

Ik heb zelf ook die 1.2Ghz versie in bestelling staan, was maar 202 US$ op 2e kerstdag bij MeriMobiles.
Is mogelijk om ergens deze tablets op rijtje te zetten? Wat er nou in China te krijgen is en nog belangrijkere met welke zoektermen je ze vindt.
Dat stelde ik ook voor. XanderDrake is als het goed is een tabelletje aan het maken met de bekende chipsets voor in de TP, daar kunnen dan ook linkjes bij voor de bekende tablets.
WiLLoW_TieN schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:02:
[...]

Dat is de 800Mhz versie (iMX515). bij Pandawill is de 1.2Ghz versie voor zo'n 205 US$ te verkrijgen (5% korting met coupon).

[Voor 23% gewijzigd door brama op 03-01-2011 20:55]

• WiLLoW_TieN
brama schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:48:
Dat is de 800Mhz versie (iMX515). bij Pandawill is de 1.2Ghz versie voor zo'n 205 US$ te verkrijgen (5% korting met coupon).
Bij Specs staat 1 GHz. En de Specs bij die ik linkte konden ook wel eens fout zijn...

En dat die toch ook 1 Ghz is...Er staat namelijk bij die zijn specs --> "CPU:Cortex A8 800MHZ(1.2G max)"

• Retir
WiLLoW_TieN schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:02:
[...]

Dat is inderdaad ook wel een mooie zeg! Heeft iemand al ervaring met daar te bestellen? Alibaba ... tsja en de 40 rovers? Maar incusief 8 Gb kaartje keyboard en leren hoes omgerekend 162 euro. Dat valt wel erg mee.

• WiLLoW_TieN
Retir schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:16:
[...]

Dat is inderdaad ook wel een mooie zeg! Heeft iemand al ervaring met daar te bestellen? Alibaba ... tsja en de 40 rovers? Maar incusief 8 Gb kaartje keyboard en leren hoes omgerekend 162 euro. Dat valt wel erg mee.
Ik heb mijn Flytouch2 ook via AliExpress kwam alleen nog €27,-- btw bij dus €164,-- in totaal.

Ik raad je nu wel die ander aan boven de Flytouch2 ( Tenzij je perse 10" wil )

• 318025
  • Niet online
Retir schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:16:
[...]

Dat bedrijf heeft best een goeie reputatie en ze houden een Engelse blog bij, als we hebben over meeste voor weinig geld dan is die tablet, maar die herotab, heeft usb, hdmi, en dat heeft die Apad niet.

• Retir
YipMan schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:22:
[...]

Dat bedrijf heeft best een goeie reputatie en ze houden een Engelse blog bij, als we hebben over meeste voor weinig geld dan is die tablet, maar die herotab, heeft usb, hdmi, en dat heeft die Apad niet.
Ze hebben toch beide usb? De UMPC X220 heeft zelfs een hele rits aan aansluitmogelijkheden inclusief rj45. Maar die heeft Android 2.1 t.o.v. Android 2.2 op de andere.

P.S. bedankt voor de info over het bedrijf! Dat geldt ook voor jou Willow Tien. Schept weer wat meer duidelijkheid :)

[Voor 10% gewijzigd door Retir op 03-01-2011 22:17]

• brama
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:04:
[...]

Bij Specs staat 1 GHz. En de Specs bij die ik linkte konden ook wel eens fout zijn...

En dat die toch ook 1 Ghz is...Er staat namelijk bij die zijn specs --> "CPU:Cortex A8 800MHZ(1.2G max)"
Dat zijn creatieve ChinaSpecs (net zoals die 1Ghz flytouch 2 van ons). De iMX515's zijn allemaal 800Mhz. De 1.2Ghz tablets hebben een S5PVxxx van Samsung.

Bij aliexpress moet je overigens opletten; dat is een soort ebay, dus veel verschillende verkopers! Wij hebben die flytouch 2 allemaal besteld n.a.v. eerdere ervaringen van tweakers hier, dat geeft een redelijke indicatie of zo iemand enigzins te vertrouwen is.

[Voor 21% gewijzigd door brama op 03-01-2011 22:55]

• WiLLoW_TieN
brama schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:53:
[...]

Dat zijn creatieve ChinaSpecs (net zoals die 1Ghz flytouch 2 van ons). De iMX515's zijn allemaal 800Mhz. De 1.2Ghz tablets hebben een S5PVxxx van Samsung.

Bij aliexpress moet je overigens opletten; dat is een soort ebay, dus veel verschillende verkopers! Wij hebben die flytouch 2 allemaal besteld n.a.v. eerdere ervaringen van tweakers hier, dat geeft een redelijke indicatie of zo iemand enigzins te vertrouwen is.
Ok. Volgens mij hebben idd een stuk of 4 tweakers hem allemaal bij 1 en dezelfde vent besteld. Je ziet nu trouwens ook op b.v Merimobilies de Flytouch2 opduiken zonder GPS maar wel nagenoeg dezelfde prijs.

• boer96
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-06-2017
Net toch maar besloten om te gaan voor de versie van Pandawill. Iets goedkoper dan bij Merimobiles en blijkbaar toch wel hetzelfde product. Meteen maar een hoes en extra screenprotector mee besteld.
Totaal 220 dollar. Heb als commentaar er bij geschreven of zij een lager bedrag op het pakje willen zetten. Ben benieuwd of er nog BTW op komt hier in Nederland.

Al met al nu al geen zin meer om te wachten :+

• WiLLoW_TieN
boer96 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:30:
Net toch maar besloten om te gaan voor de versie van Pandawill. Iets goedkoper dan bij Merimobiles en blijkbaar toch wel hetzelfde product. Meteen maar een hoes en extra screenprotector mee besteld.
Totaal 220 dollar. Heb als commentaar er bij geschreven of zij een lager bedrag op het pakje willen zetten. Ben benieuwd of er nog BTW op komt hier in Nederland.

Denk dat deze post bedoeld was voor in het Herotab MID816 topic ;)

• Hannes_
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-05 10:25
Het wordt daar wat op CES:

Ceck androidpolice er maar eens op na. Nu al zo'n 7 nieuw Tegra-tablets aangekondigd.

• Jeffrey88
Er worden volgende week ruim 70 Tablets verwacht. Natuurlijk zijn die niet allemaal met Android maar het geeft wel een beeld hoe serieus de markt er nu voor is. (Android 3.0 lijkt mij net te vroeg)

Ik verwacht tussen die 70 stuks in ieder geval een paar zeer krachtige die meer zullen kunnen dan alleen internetten/films kijken en game's spelen ! Iets van Tablet meets Laptop.

• Li0nHeart
boer96 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:30:
Heb als commentaar er bij geschreven of zij een lager bedrag op het pakje willen zetten. Ben benieuwd of er nog BTW op komt hier in Nederland.

Op mijn WoPad ($200) hadden ze e-reader gezet met waarde $40,-
Mocht toch 23 euro btw betalen aan DHL. Moet trouwens cash aan DHL, en ze kunnen niet wisselen, dus als hij via DHL komt, houdt daar rekening mee :)

Via air mail heb je wel meer kans om btw te ontlopen, geloof dat DHL vrij stringent is.

[Voor 9% gewijzigd door Li0nHeart op 04-01-2011 08:54]

• janesh
voor freescale adepten de Freescale i.MX 6 serie dualcore cortex a9 komt eraan.

http://www.engadget.com/2...ries-wants-quad-cores-in/

http://www.linuxfordevice...s/Freescale-iMX-6/?kc=rss

i-miev 2012, i3s rex 2018, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB, BMW 630d gt 2018.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Meh, ik ben altijd wat sceptisch over nieuw geintroduceerde chipsets.
Je moest eens weten hoe lang nVidia Tegra 2 al werkend had voordat er apparaten mee kwamen. 10 maanden? Hun waren er erg vroeg bij, hadden niet echt concurrentie en toch duurde het snoeilang.
Maar het kan nog erger. De i.MX515 van Freescale zelf was al gelanceerd ergens in 2009 en nú pas zien we de chipset in redelijke hoeveelheden geshipt worden.

Dus wanneer kunnen we de iMX 6 serie verwachten? Gezien we nog wel even zoet zijn met het huidige Cortex A8 aanbod en de Tegra 2... 2012 ofzo?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

• 318025
  • Niet online
Voor mensen die juist opzoek zijn naar die ene goedkope Chinese tablet moeten het meer hebben van die i. MX515 momenteel, ik heb er lang over gepmt met WiLLoW_TieN, en die andere die met Samsung chipset ( de tweede goedkoopste ) is toch gauw 30€ duurder.

Dus ik denk dat die aPad toch echt de budget tablet is voor onder de 150€ ( En daar zitte winstmarges in, want de zon gaat niet voor niks op ) en die andere is dan 25€ duurder minimaal ( Ja als je geluk hebt hoef je geen import belasting te betalen, maar zou je wel moeten dan zit ie met importeren tegen 200€ aan ).

Bij beide tablets geld, importeren via de normale als je besteld van zo'n website is in feite duurder dan een liefdadigheid acties van een tweakers omdat je officieel over 22€ import belasting moet betalen.

• janesh
@ XanderDrake. Oke klopt helemaal XanderDrake maar vond het interessant nieuws en zoals je kunt lezen en ook al bekend was Freescale is een van de belangrijkste leveranciers van chipsets in de tablet wereld en zeker van de witte dozen leveranciers uit china.

trouwens deze bij veel mensen onbekende leverancier brengt ook zeer interessante Soc's op de markt.

[Voor 44% gewijzigd door janesh op 04-01-2011 16:45]

• quistler
  • Laatst online: 30-05 22:15
Deze heeft een release midden januari:

Apad A8 android 2.2

Multi-Touch Capacitive

Is dit een versie die nergens anders te krijgen is? (zie door de bomen het bos niet meer)

[Voor 4% gewijzigd door quistler op 04-01-2011 17:59]

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

• 318025
  • Niet online
Het is in iedere geval geen hiapad, maar heeft voor rest bijna zelfde specificaties alleen deze heeft een capacitief scherm met resolutie van 1024x768, dat is dus ietjes groter dan die hiapad.

Kwa prijs aan hoge kant, een iets grotere en capacitief zal toch niet zo'n grote meerwaarde hebben tegen over een resintief scherm?

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-01 08:23

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Nee, heb al diverse (betere) varianten gezien, o.a. deze:
http://www.pandawill.com/...-camera-black_p40503.html - 349 dollar

of deze
http://www.merimobiles.co...tex_A8_CPU_p/meri0533.htm - 299 dollar

Ik had hem bijna gekocht (te weinig budget).

Ik vind de prijs van die Apad wel aardig:
2300 Hong Kong dollars = 220.589585 Euros

[Voor 41% gewijzigd door Righteye op 04-01-2011 18:07]

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• 318025
  • Niet online
Deze komen uit China en prijs is voor westerse markt natuurlijk hogere, dus ik vraag me af wat prijs op de Chinese nationale markt is.

• janesh
YipMan schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:31:
Voor mensen die juist opzoek zijn naar die ene goedkope Chinese tablet moeten het meer hebben van die i. MX515 momenteel, ik heb er lang over gepmt met WiLLoW_TieN, en die andere die met Samsung chipset ( de tweede goedkoopste ) is toch gauw 30€ duurder.

Dus ik denk dat die aPad toch echt de budget tablet is voor onder de 150€ ( En daar zitte winstmarges in, want de zon gaat niet voor niks op ) en die andere is dan 25€ duurder minimaal ( Ja als je geluk hebt hoef je geen import belasting te betalen, maar zou je wel moeten dan zit ie met importeren tegen 200€ aan ).

Bij beide tablets geld, importeren via de normale als je besteld van zo'n website is in feite duurder dan een liefdadigheid acties van een tweakers omdat je officieel over 22€ import belasting moet betalen.
nog even deze onder de aandacht brengen een nieuwe Ramos tablet 8 inch 16:9 met een cortex a8 Rockchip processor naar verwachting onder de 150 dollar.

• 318025
  • Niet online
Interessant inderdaad.

Anoniem: 140563

een overzichtje van diverse pads. algemeen. Android 2.2 en A8 processor kan Flash spelen.
Android 2.1 niet

archos 7galaxygpadZT-180archos 101A-Pad
A8A8A8ARM11A8Telechip CPU 800Mhz
150 euro600 euro265 euro150 euro300 euro400 euro
2.22.22.22.12.22.1
7" cap, geen BT of 3G7" capf, BT en 3G9.7" cap,geen BT of 3G 10" res, geen BT of 3G10.1" cap, BT, geen 3G wel HDMI8" cap, geen BT, wel 3G

http://www.pdashop.nl/pro...tm_medium=pricecomparison
http://www.pdashop.nl/pro...-p1000.html#specificaties
http://www.efox-shop.com/...umgeh-use-kamera-p-106351

• 318025
  • Niet online
Anoniem: 140563 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:10:
een overzichtje van diverse pads. algemeen. Android 2.2 en A8 processor kan Flash spelen.
Android 2.1 niet

2.22.22.22.12.22.1
7" cap, geen BT of 3G7" capf, BT en 3G9.7" cap,geen BT of 3G 10" res, geen BT of 3G10.1" cap, BT, geen 3G wel HDMI8" cap, geen BT, wel 3G

Watblief 400€ voor een telechips tablet? Die dingen heb ik aan tweakers verkocht voor 145€ met nog een kleine winstmarge erop voor mijn moeite, okay wel met resitief scherm en geen 3G, maar 400€ is teveel voor zo'n tablet hoe dan ook.

Overigens je hebt nog wat tablets in je overzicht vergeten, bijvoorbeeld de opvolger van hiapad rockpad, HiApad Apad IMX515, die heeft nog betere specs dan de Telechips, maar moet doen zonder usb poorten ( Something a ipad doesnt have to 8)7 ).

[Voor 60% gewijzigd door 318025 op 04-01-2011 21:47]

• brama
  • Niet online
Anoniem: 140563 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:10:
Android 2.1 niet

2.22.22.22.12.22.1

De archos 7 is een Rockhip 2808 tablet met Android 1.5 en een resistive scherm. De archos 70 is wat jij bedoelt, en die kost 230+ euro.

Die apad specs en prijzen lijken uit de lucht gegrepen te zijn!?

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05 14:50
Hij heeft het duidelijk over de prijzen zoals ze op pdashop.nl staan, maar welke gek koopt daar ook zn tablet als ze bij andere shops maar een fractie van de prijs zijn?

• 318025
  • Niet online
YipMan schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:16:
[...]

Watblief 400€ voor een telechips tablet? Die dingen heb ik aan tweakers verkocht voor 145€ met nog een kleine winstmarge erop voor mijn moeite, okay wel met resitief scherm en geen 3G, maar 400€ is teveel voor zo'n tablet hoe dan ook.

Overigens je hebt nog wat tablets in je overzicht vergeten, bijvoorbeeld de opvolger van hiapad rockpad, HiApad Apad IMX515, die heeft nog betere specs dan de Telechips, maar moet doen zonder usb poorten ( Something a ipad doesnt have to 8)7 ).
Dus good performance for less money is:
  • Apad iRobot (RK2808) Android 1.6 ( Ook bekend onder andere namen ) ARM9 @ 600 MHz + DSP @ 550 MHz dual-core, 128mb ram, 800×480 7″ LCD, front webcam 1,3mp, usb host, 3000mah goed voor 2 uur surfen en 4 uur lezen met wifi uit ( Voor rest zie svp de link ) Prijs +- 100 a 150 €
  • Apad Telechips 8902 Android 2.1 720 mhz arm11 cpu, 256mb ram, ( Rest ongeveer zelfde als de Apad iRobot, deze was namelijk een upgrade, maar niet door de makers van Apad iRobot. Prijs +- 125 a 175 €
  • HiApad Apad IMX515 Android 2.2 800 mhz arm A8 cpu, 512mb ram, 4gb intern ( Die andere hebben 2GB ), 800×600 8″ TFT-LCD, flash support ( Dat hebben die andere 2 ook niet ), geen usb host. Prijs +- 125 a 175 €
  • Herotab ( Zie het tweakers topic daarvoor ) Prijs +- 150 a 200 €
De prijzen zijn ruim genomen rekening houdend met westerse winst marges >:) en westerse import taxes :( en dan nog verzendkosten uiteraard ( Of je moet het via een liefdadigheid actie kunnen kopen waar iemand een deel van zijn beschikbare bagage kg's op offert voor een 3 tal tablets, goedkoop aan de gelukkige te verkopen.)

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ideaal eigenlijk dat die 7" en 8" tabletjes zo compact zijn, dan kan je er meer mee sluizen ;)

• 318025
  • Niet online
Ja klopt inderdaad, overigens voor nog geen 500rmb heb je mp4 speler met Rockchip 2816, android 1.5, 256mb ram, 8gb intern geheugen en 5 inch scherm ( Ja geen wifi, maar in China is wifi niet zo gebruikelijk als in westen ).

http://item.taobao.com/it..._id=&am_id=&cm_id=&pm_id=

[Voor 17% gewijzigd door 318025 op 04-01-2011 22:04]

• WiLLoW_TieN
Leuke tabel maar ik zou in die prijsklasse dan toch echt de 10" Flytouch2 ( Infortm X210 @ 800 Mhz )
van AliExpress voor 138 euro en de 8" TMD ( S5PV210 ) van Pandawill voor 158 erbij zetten ;)

( Beide bij huidige $-koers en excl. evt. BTW )

[Voor 12% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 04-01-2011 22:23]

Galaxy heb je ook nergens voor 600,00
Tevens mis ik inderdaad de Archos 70 8GB voor 225,- en de 250GB voor 275,-

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet toegestaan om eigen handel te gaan bedrijven via dit topic!

Overige offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!

Bij herhaaldelijk negeren van Het algemeen beleid zal worden opgetreden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee