• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:16

Sorbo

Uw hulp in huis!

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-03 11:29

Voxyn

• PannenkoekenNL
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

PannenkoekenNL

Het grote Android Tablet topic - Deel 2

Na 62 pagina's werd het volgens CLB wel eens tijd voor een tweede deel, dus bij deze. :)

Sinds de geruchten over een iPad ontstonden is de markt voor tablets, mobiele apparaten die uit niets meer dan een scherm bestaan, enorm gegroeid. Hoewel sommige mensen twijfelen of er wel een markt is voor dit soort apparaten, is het toch niet meer te ontkennen dat er wel degelijk een nieuwe, populaire productgroep is.

Dit topic richt zich op de tablets die voorzien zijn van Android, Google's mobiele OS. Android zit sinds de release van de HTC G1 twee jaar geleden enorm in de lift, en is momenteel een van de grote mobiele OS'en, naast Windows Mobile, iPhone OS en Symbian.

Inhoudsopgave

Tablets
Camangi WebStation
RAmos W7
Archos 5IT
Archos Home Tablet 7 en 8
ICD Ultra
ICD Vega
SmartQ V5 en V7
Enso ZenPad

Overige zaken
Nog toe te voegen
Changelog
En verder

Tablets

Camangi WebStation

De Camangi WebStation is met zijn 7 inch een behoorlijk fors apparaat. De op een 624mhz draaiende Marvell chip zou de WebStation van voldoende kracht moeten voorzien om Android vloeiend te kunnen draaien.

Camangi heeft gekozen om een eigen app store op te zetten, de Camangi Market. Deze Market telt momenteel 18 (gratis) applicaties. De WebStation is dus vooralsnog hoofdzakelijk een apparaat om mee te surfen, emailen en chatten.

Prijs: List price is $399, werd aangeboden op amazon voor $275. Tijdelijk niet meer te koop, maar volgens Camangi gaat hij binnenkort weer in de verkoop.
Market: Nee, wel Camangi Market
Android Versie: 1.x

RAmos W7

Ramos, een grote speler op de chinese markt voor mediaspelers, komt nu ook met een Android apparaat: de W7. Deze is al een half jaar geleden aangekondigd, maar komt na een flinke vertraging toch binnenkort uit. De W7 is een vrij kleine tablet, die met zijn 4,8 inch scherm wel groter is dan een iPhone, maar ook dunner. Deze RAmos deelt zijn processor met de Archos 7 en 8, maar is helaas wel duurder dan de Archos tablets.

De RAmos is een mooie, kleine tablet die lijkt op de andere producten: een uitgebreide mediaspeler. Maar dan met android.

Prijs: vanaf 218 dollar bij allpmp.com
Market: Volgens RAmos wel, device is echter nog niet uit.
Android Versie: 1.5

Archos 5 Internet Tablet

Archos heeft ook al een tijd een Android apparaat op de markt. Let wel op: Archos verkoopt zowel de Archos 5 (met een aangepaste Linux distro) en de Archos 5 Internet Tablet (Met Android). Archos is de enige fabrikant uit dit rijtje die een naam gevestigd heeft in Nederland, aangezien ze al geruime tijd hun mediaspelers op de markt brengen. Deze tablet is hier echter nog niet in de winkels verschenen, maar is wel gewoon via Archos te bestellen.

Mocht je geen vertrouwen hebben in de chinese handelaren, dan is dit dé optie.

Prijs: 199 euro via archos.com
Market: Ja, via een hack
Android Versie: 1.6

Archos Home tablet 7 en 8

Naast hun 5IT heeft Archos op de CES ook nog de 7 en 8 aangekondigd. De 7 is een tablet zoals we die al kennen, maar de 8 heeft meer weg van een fotolijstje. Beide tablets zijn wat zwakker dan de 5IT, maar hebben nog voldoende kracht in huis om een prettige surf- en mediaervaring te bieden.

Mocht je niet op zoek zijn naar een beest van een tablet, maar gewoon een instapmodel zoeken om een beetje te surfen en een kookboek te raadplegen, dan zit je bij de 7 en 8 aan het juiste adres. De 7 wordt binnenkort verwacht voor een schappelijke prijs, over de 8 heeft Archos nog niets gezegd.

Let op: Mocht je wel een archos willen, maar staat de Rockchip je niet aan, neem dan de kleinere 5IT of wacht tot de zomer. Archos gaat deze zomer een krachtigere variant van zijn huidige tablets aanbieden, met naar verwachting een Snapdragon chipset.

Prijs: €150 (Archos 7) en €160 (Archos 8 ) via archos.com
Market: Nog niet, waarschijnlijk snel via hack.
Android Versie: 1.6

ICD Ultra

De ICD Ultra is een heel ander apparaat dan we tot nu toe op de markt voor Android tablets hebben gezien. Met zijn Tegra chipset en ingebouwde 2g/3g modem is het een veel sterkere en completere tablet dan de andere apparaten in deze TS. De plastic rand rondom het 7 inch grote scherm is wel erg groot, maar hier krijg je een 1,3 megapixel webcam en twee speakers aan de voorkant voor terug.

Het opvallendst is echter de prijs. De $250 dollar die ICD zegt te willen vragen voor de Ultra is niet veel meer dan de andere Android tablets, terwijl de prestaties van deze Ultra naar verwachting veel hoger liggen.

Prijs: $250
Market: Onbekend
Android Versie: 2.0

ICD Vega

ICD pakt groot uit op android gebied, want naast de 7 inch grote Ultra komt men ook met de Vega, die met zijn 15,6 inch grote scherm veruit de grootste tablet uit deze TS is. De ingewanden van deze tablet zijn echter wel dezelfde als in de Ultra. Het scherm van de Vega heeft een resolutie van 1366x768.

Er is nog geen prijs bekend, maar ICD praat momenteel wel met T-Mobile UK, die naar verwachting de Vega gaat leveren aan zijn klanten in combinatie met een abonnement.

Prijs: onbekend
Market: onbekend
Android Versie: 2.1

SmartQ V5 en V7

De SmartQ´s van Smart Devices zijn al een tijd op de markt, en hebben door hun makkelijke tweakbaarheid en open karakter een aardig grote userbase opgebouwd, die samen met Smart Devices een continue stroom updates en nieuwe mogelijkheden garanderen. Deze apparaten kunnen door de gebruiker worden voorzien van Android, Ubuntu, WinCE en Mer.

Hoewel de community nog volop aan android sleutelt, is het wel een leuke optie voor mensen die een tablet zoeken waarmee ze meer kunnen dan alleen internetten en chatten. De SmartQ´s zijn goed leverbaar, en zeker een goede keuze als je niet met een van de kleine chinese retailers in zee wil.

Prijs:
SmartQ V5
$188.99 excl shipping bij Allpmp.com (shipt binnen 9 uur)
$195.66 incl verzendkosten op DealExtreme
SmartQ V7
$238.99 excl shipping bij AllPMP (shipt binnen 9 uur)
$274 incl shipping bij DealExtreme
$249.99 excl verzendkosten bij Eletroworld.cn (maar betalen via Western Union, met PayPal komt er 4.9% bovenop)
Market: Ja, op Covia Android
Android Versie: 2.1(Preview)
Topic op Tweakers: SmartQ 5/7 (cheapo Linux/WinCE/Android MIDs)

Enso ZenPad

De Enso ZenPad is een rebranded SMiT MID-560. De ZenPad is al te verkrijgen vanaf $155, en is daarmee een van de goedkopere tablets in deze TS. De specs zijn echter niet bijzonder budget, en die combinatie zorgt ervoor dat de ZenPad zeker een interessante keuze is.

Inmiddels wordt de ZenPad bijna uitgeleverd, en heeft Engadget zijn reviewexemplaar ontvangen. Erg positief zijn ze echter niet. Er zijn voor dit geld betere tablets te vinden, dus sla deze svp over. De problemen met de levering, tegenvallende resultaten en onzekere toekomst van Enso zijn te grote minpunten om deze tablet nog aan te kunnen raden.

Prijs: $155 via enso-now.com
Market: Ja (Niet bevestigd door gebruikers)
Topic op Tweakers: [MID] Zenpad Android bassed tablet
Engadget review

APad/Moonse E-7001/iRobot M003/ iRobot

Het heeft een webcam, een G-Sensor, 2GB ingebouwd en 720P video afspeel mogelijkheid.

Opmerking: De Apad de Moonse E-7001/ iRobot zijn allemaal hetzelfde model alleen hebben ze een andere naam.

Prijs: $175,00
Market: ja

Eken M001

Dit tablet word ook wel het honderd dollar tablet genoemd. Je kan er geen video mee afspelen daar is hij te zwak voor.

Prijs: $100,00
Market: nee

Eken M003

Ook van EKEN

Prijs: $135.99
Market: nee

Zenithink ZT-180

Prijs: 240 euro
Market: ?
Android Versie: 2.1

Overige zaken

Nog toe te voegen tablets
De volgende tablets worden in de komende tijd nog toegevoegd:

-Inbrics M1
-Huawei SMAkit
-Notion ink ADAM
-Hard kernel odroid
-De nieuwe ICD
-WePad

Changelog
Dit is versie 1 van de TS, met alleen de belangrijkste info. De komende tijd staan er nog een aantal updates en uitbreidingen in de planning, te weten:

-Links naar winkels
-Video's
-Beknopte specsheets met de belangrijkste info
-Meer tablets

En nog twee nieuwe delen:

-Importeren
-Google Market

Heb je nog meer suggesties? Post ze in het topic, of stuur me een dmmetje.

Interesante links
http://www.androidpads.com/

Meer links worden later toegevoegd.
En verder
Heb je nog opmerkingen/commentaar? Post het hier of stuur mij een dmmetje. Mocht je zelf een stukje willen schrijven, lever dan een compleet opgemaakte en gecontroleerde versie aan, volgens de opmaak zoals die hierboven.

Toevoegingen zijn altijd welkom, maar let goed op rebranded devices. Het heeft geen zin om naar de ZenPad bijvoorbeeld ook de tablet van EviGroup en die van SMiT toe te voegen: dit zijn rebranded tablets. Wel is het zinvol om voor alle varianten een prijslinkje op te nemen, dus mocht je die vinden: graag :)

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Topicstarter
Ben de hele TS vergeten te updaten, dus ik zal even kijken of ik morgen wat kan updaten/toevoegen. Dit is meteen het laatste deel waar ik aan meedoe, aangezien ik een Android telefoon heb en dus verkas naar het HTC Legend topic ;)

• Frjessi
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-06-2019
De Archos101 komt ook over een paar dagen uit!
bron; hun eigen Twitter!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:30

Bartske

Valar Morghulis

Frjessi schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:27:
bron; hun eigen Twitter!
De 14e hoorde ik een tijd geleden, maar dat is nooit beverstigd. Mooi dat hij er aan komt. Ik wacht even een review van iemand af en dan ga ik hem waarschijnlijk ook halen =D

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• ohnotheydidnt
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-01 22:04

ohnotheydidnt

Ik hou van koekjes.

Oke, nu dit topic even volgen (:

Heb zelf een ZT-180 besteld bij androidtime.com. So far so good, we wachten af. Wordt een review op prijs gesteld als ik 'm binnen heb? Als het goed is wordt ie morgen geshipt, en binnen 5 dagen afgeleverd (DHL)

Kostenplaatje: tablet 195,50$, upgrade naar keyboard case: 12$ en 16gb microsd 28$, shipping 29$. Omgerekend 187 euro. We'll see (:

Koekje d'r bij?

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-03 09:39
zou opzich wel leuk zijn als ook de Wits A81-E/Nationite MIDnite mee werd genomen in de TS :D
is op dit moment zeker 1 van de beste tablets met cortex A8 cpu...
ohnotheydidnt schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:20:
Oke, nu dit topic even volgen (:

Heb zelf een ZT-180 besteld bij androidtime.com. So far so good, we wachten af. Wordt een review op prijs gesteld als ik 'm binnen heb? Als het goed is wordt ie morgen geshipt, en binnen 5 dagen afgeleverd (DHL)

Kostenplaatje: tablet 195,50$, upgrade naar keyboard case: 12$ en 16gb microsd 28$, shipping 29$. Omgerekend 187 euro. We'll see (:
het spijt me om het te zeggen, maar dat model is gediscontinued, omdat het valse specs zijn, en verder qua afwerking en draaiende houden een zeer slechte tablet...

[Voor 67% gewijzigd door MartijnAbel op 10-10-2010 23:23]

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Topicstarter
MartijnAbel schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:22:
zou opzich wel leuk zijn als ook de Wits A81-E/Nationite MIDnite mee werd genomen in de TS :D
is op dit moment zeker 1 van de beste tablets met cortex A8 cpu...
Die had ik zeker al op mijn lijstje staan, net als de ZT-180 trouwens, maar die kan ik dus beter schrappen?

Ik wil morgen de TS even updaten, dus als jullie nog een paar leuke tablets weten die de TS in moeten houd ik me aanbevolen. Ik ben al een tijdje uit de markt, dus het kan zijn dat ik wat mis.

Mocht iemand zich geroepen voelen te helpen, graag :) Er zijn te veel tablets, en ik heb te weinig affiniteit met de markt op dit moment.

En wat is jullie standpunt ten opzichte van de Galaxy Tab? Focussen we ons op de chinese tablets of is er hier ook interesse in de duurdere tablets van de grote merken (Samsung Galaxy Tab, LG Optimus Pad enzovoorts...)?

Anoniem: 378999

Frjessi schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:27:
bron; hun eigen Twitter!
Bartske schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 22:06:
[...]

De 14e hoorde ik een tijd geleden, maar dat is nooit beverstigd. Mooi dat hij er aan komt. Ik wacht even een review van iemand af en dan ga ik hem waarschijnlijk ook halen =D
De Archos 101 en 70 worden gelanceerd op 25 oktober(dit staat vast). Eerder was de week van 10 oktober opgegeven, waarom de release vertraagt is, is niet bekend gemaakt.

[Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 378999 op 11-10-2010 00:04. Reden: quotes]

• ohnotheydidnt
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-01 22:04

ohnotheydidnt

Ik hou van koekjes.

het spijt me om het te zeggen, maar dat model {ZT-180] is gediscontinued, omdat het valse specs zijn, en verder qua afwerking en draaiende houden een zeer slechte tablet...
Ik weet dat het 'fake' specs zijn, vooral van de processor, maar 800mhz is voor mij genoeg, en schijnt voldoende te zijn om gewone dingen te doen zoals een filmpje te kijken en te browsen. Er was namelijk nog niet echt een 10" die dat bood (ja, de archos101 komt uit, maar die is out-of-my-budget). 7inch is mij gewoon te klein, heb een HTC Tytn met een 400mhz processor en die doet alles prima zoals ik wil (: (ja, tis niet de snelste en ja, je moet taskkillen, maar ik vind het een prima apparaat, dat nog steeds werkt na 2,5 jaar intensief gebruik)

Ben ook vooral benieuwd of ie echt makkelijk videos en xvids gaat trekken, ondersteunt tot 1080, maar vind ik onhandig ivm grootte van de files, dus houd het tot 720(mp4, mkv, avi etc)

Wat ik wel moet melden, is dat de firmwareontwikkeling voor de zt-180 door blijft gaan!

Koekje d'r bij?

• denemio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-03 07:18

denemio

derpdennis

Weet iemand ook toevallig of er met de Witstech A81E ook bluetooth tetherig word ondersteund? Dus dat je er mee op internet kan via je telefoon? DUN dus.

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-03 11:08
Ik heb zelf een Gnomes flytouch, mooi ding voor de prijs, trouwens te koop op v&a omdat ik wat snellers wil. Youtube speelt hij prima, en met een andere firmware doet de android market enzo het perfect. Verder is hij redelijk vlot, alleen 3d applicaties doen het niet omdat er geen 3d chip in zit. Wel een aanrader maar neem vooral de 256mb versie, de 128mb versie schijnt erg sloom te zijn.

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Sorbo schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:35:
[...]
En wat is jullie standpunt ten opzichte van de Galaxy Tab? Focussen we ons op de chinese tablets of is er hier ook interesse in de duurdere tablets van de grote merken (Samsung Galaxy Tab, LG Optimus Pad enzovoorts...)?
Mijn standpunt is dat de chinese tablets op dit moment niet interessant zijn.Voor mij begint het pas leuk te worden met de Archos 70 en 101. Maar ja, zeker weten doe ik het niet omdat die nog niet leverbaar zijn. Naar mijn idee zal het hier veel drukker worden wanneer de Archos 70 en 101, Samsung Galaxy Tab, Adam, etc. leverbaar zijn.

Nogmaals, mijn standpunt, ik spreek niet voor de hele groep.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-03 13:33

Dima_2005

T.net-verslaafde

Weet er nu iemand of je op een of andere manier een GPS kunt aansluiten aan de Archos 101?

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:06
Voor de liefhebbers: er is weer een update op het blog van notionink verschenen.

• MartijnAbel
Sorbo schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:35:
[...]

Die had ik zeker al op mijn lijstje staan, net als de ZT-180 trouwens, maar die kan ik dus beter schrappen?

Ik wil morgen de TS even updaten, dus als jullie nog een paar leuke tablets weten die de TS in moeten houd ik me aanbevolen. Ik ben al een tijdje uit de markt, dus het kan zijn dat ik wat mis.

Mocht iemand zich geroepen voelen te helpen, graag :) Er zijn te veel tablets, en ik heb te weinig affiniteit met de markt op dit moment.

die kun je beter schrappen idd...
ding is overal nog wel te vinden, maar officieel is die geschrapt, door de valse specs...
tevens is de wifi gigantisch slecht, valt vaak weg en de antenne word megaheet.
valt vaak uit en de bouwkwaliteit is gewoon ronduit slecht...

mooi dat je de wits op de planning had staan :D ik krijg em als het goed is volgende week binnen, dan maar eens dik doorpluizen!

ook nog 1 van de leukste budgettabs van het moment die nog uit moet komen gaat de Nationite Rocktab zijn.
qua specs hetzelfde als de aPad, maar vele malen betere bouwkwaliteit en een trackerball, geoptimaliseerder android 1.5 versie en 7inch...
denemio schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 02:00:
Weet iemand ook toevallig of er met de Witstech A81E ook bluetooth tetherig word ondersteund? Dus dat je er mee op internet kan via je telefoon? DUN dus.
waarom zou je dat willen als 9 van de 10 telefoons een app hebben of al ingebouwt zit dat je je foon als wifi access point kunt gebruiken?

[Voor 12% gewijzigd door MartijnAbel op 11-10-2010 11:24]

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-03 13:50
op umpcportal.com zie ik in de lijst van producten, onder het kopje "status", voornamelijk "launched", "expected" en "available"

maar bij de ICD tablets staat "OED product" (dus niet OEM), iemand enig idee wat een OED product is?

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

JarlSX schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:32:
op umpcportal.com zie ik in de lijst van producten, onder het kopje "status", voornamelijk "launched", "expected" en "available"

maar bij de ICD tablets staat "OED product" (dus niet OEM), iemand enig idee wat een OED product is?
Echt nog nooit van gehoord, maar ik doe een gok dat de D voor Development staat.

Ik vind een term met Google: Office of Enterprise Development

• denemio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-03 07:18

denemio

derpdennis

MartijnAbel schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:23:
[...]

waarom zou je dat willen als 9 van de 10 telefoons een app hebben of al ingebouwt zit dat je je foon als wifi access point kunt gebruiken?
Omdat mijn telefoon dat misschien niet heeft?

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:28
denemio schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:20:
[...]

Omdat mijn telefoon dat misschien niet heeft?
Klinkt logisch _O-
Anoniem: 378999 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:57:
[...]

[...]

De Archos 101 en 70 worden gelanceerd op 25 oktober(dit staat vast). Eerder was de week van 10 oktober opgegeven, waarom de release vertraagt is, is niet bekend gemaakt.
Dit lijken me zeer leuke tablets! Al lijkt me nog steeds dat er een update van android moet zijn voor het echt ideaal gaat werken.. (Een update waarbij dus hogere resoluties ondersteund worden)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 19:33
Dima_2005 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:24:
Weet er nu iemand of je op een of andere manier een GPS kunt aansluiten aan de Archos 101?
Hardwarematig zou het moeten kunnen, maar dan moeten er wel drivers voor zijn.

zie 09:11 http://www.archos.com/_pres_hc.html?country=nl&lang=en

Wat is trouwens het voordeel van 16GB interne opslag tov 8GB opslag als je ook een Micro-SD slot hebt? Is het misschien sneller?

[Voor 15% gewijzigd door bredend op 11-10-2010 23:05]

Let op: Al mijn reacties zijn relatief!

• Svardskampe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-10-2022
bredend schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:26:
[...]

Hardwarematig zou het moeten kunnen, maar dan moeten er wel drivers voor zijn.

zie 09:11 http://www.archos.com/_pres_hc.html?country=nl&lang=en

Wat is trouwens het voordeel van 16GB interne opslag tov 8GB opslag als je ook een Micro-SD slot hebt? Is het misschien sneller?
I.p.v. 8GB+16GB SD heb je 16+16GB SD? True dat die extra €50 dan misschien een beetje overprijsd is alleen voor dat.

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:49
Heeft niemand hier de Ainol V8000HDY 7" ?

Dit lijkt mij voor de prijs wel een interessant apparaat, vooral door de resolutie en de HDMI uitgang.

Verder is prijs naar mijn mening gewoon er goed! Nadeel is wel dat deze niet leverbaar is met GPS.

Kun je een Bluetooth GPS aan een tablet koppelen? Dat zou dan wel gaaf zijn voor de navigatie in de auto.

Dus graag wat ervaringen omtrent dit apparaat!

• Roper
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-03 17:34
sjer schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:17:
In "deel 1" is een duidelijke waarschuwing afgegeven.

Waarschuwing:
Dit topic is niet bedoeld voor:
-je bestellingen
-ervaringen met winkels
-garantie-afhandelingen
-..en al het andere dat niet met de technische aspecten van de apparaatjes zelf te maken heeft.

TS heeft al aangegeven geen topics meer te starten, dus hou deze a.u.b. netjes zodat we hier allemaal kunnen blijven lezen.
Waar mogen we het dan nog wel over hebben? Is een serieuze vraag ;)

spoiler:
Ik heb net een galaxy tab besteld bij amazon en ik wil er graag over praten

:D

• guapper
Roper schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:48:
[...]

Waar mogen we het dan nog wel over hebben? Is een serieuze vraag ;)

spoiler:
Ik heb net een galaxy tab besteld bij amazon en ik wil er graag over praten

Datgene wat wél met de technische aspecten van de apparaatjes (zoals de onvolprezen galaxy tab, om er maar één te noemen) dus!

• heinj
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:54
JaMaaT schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:29:

Dit lijkt mij voor de prijs wel een interessant apparaat, vooral door de resolutie en de HDMI uitgang.

Verder is prijs naar mijn mening gewoon er goed! Nadeel is wel dat deze niet leverbaar is met GPS.

Kun je een Bluetooth GPS aan een tablet koppelen? Dat zou dan wel gaaf zijn voor de navigatie in de auto.

Dat is wel een heel tof apparaatje, maar ik kan nergens ontdekken of er wifi/bluetooth op zit. Ik hoop stiekem toch op wifi, want dan zou het echt een perfect dingetje zijn voor de prijs, vooral de 5 inch versie.. :*)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 19:33
Dima_2005 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:24:
Ik denk dat de USB poort alleen voor opslag (USB sticks, externe hdd's, camera's) gebruikt kan worden. De USB poort is namelijk Mass Storage Class (MSC) . Via Bluetooth kan het wel.

[Voor 3% gewijzigd door bredend op 12-10-2010 22:57]

Let op: Al mijn reacties zijn relatief!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-03 22:02

DefLite

Why so serious?

Ik ben geïnteresseerd in een tablet, liefst met een Android, enige eisen eigenlijk zijn een goede webbrowser, scherm van ongeveer 7 inch en 3g.
Van alle tablets in dit topic heeft volgens mij alleen de ICD Ultra 3g alleen die is nog niet uit(zou hem het liefst voor 18 oktober hebben).

Iemand nog ideeën?

• Roper
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-03 17:34
Galaxy tab? :D

• Imak
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-03 14:09

Imak

Opt-out?

JaMaaT schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:29:

Ja heel leuk, maar zonder Android. En dit is toch echt het "Het grote Android Tablet topic - deel 2"

[Voor 63% gewijzigd door Imak op 13-10-2010 08:12]

• JaMaaT
Imak schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:09:
[...]

Ja heel leuk, maar zonder Android. En dit is toch echt het "Het grote Android Tablet topic - deel 2"
:X |:(

Helemaal gemist... Mijn excuses... Ging er eigenlijk vanuit dat 't ding standaard android zou hebben... O-)

• a.b.c
  • Laatst online: 06-06-2018
Allen, zijn er al android apps beschikbaar via de normale kanalen (dus niet preinstalled op specifiek apparaat) die special voor tablets gemaakt zijn?
Apps dus die gebruik maken van de extra scherm-ruimte?
Met het oog op de komende android tablets is daar groeiende markt voor, maar ik kan zo met google nog niet veel vinden.

Daarnaast: wanneer je zo'n android tablet gebruikt voor google talk en skype en dergelijke, kunnen dit soort tablets dan in standby blijven staan en piepen/bellen als er een berichtje/gesprekje is? Beetje als mijn GSM dus, of is die functie er niet echt en is dus je batterij dan dus al snel op? Ik lees berichten over 4 a 5 uur batterij voor wifi, e.d. Dat geeft weinig hoop.

[Voor 12% gewijzigd door a.b.c op 13-10-2010 15:01. Reden: toevoeging]

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

a.b.c schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:55:
Allen, zijn er al android apps beschikbaar via de normale kanalen (dus niet preinstalled op specifiek apparaat) die special voor tablets gemaakt zijn?
Apps dus die gebruik maken van de extra scherm-ruimte?
Met het oog op de komende android tablets is daar groeiende markt voor, maar ik kan zo met google nog niet veel vinden.

Daarnaast: wanneer je zo'n android tablet gebruikt voor google talk en skype en dergelijke, kunnen dit soort tablets dan in standby blijven staan en piepen/bellen als er een berichtje/gesprekje is? Beetje als mijn GSM dus, of is die functie er niet echt en is dus je batterij dan dus al snel op?
Ik denk dat deze functionaliteit gewoon aanwezig is, het is tenslotte gewoon Android.

• a.b.c
Ja, zoals ik via edit net toevoegde, ik lees dan bij de specificaties van diverse tablets iets over wifi 4 of 5 uur ofzo. Als dat de maximum tijd is waarmee ik met zo'n tablet dan met google talk en skype online kan zijn, is dat een beetje beperkt. Hoe gaat zoiets met android? Mijn GSM (nokia-tje) gaat gewoon op standbij en piept wel als er iets is. Dat kan die vrij lang volhouden, maar ok, niet met wifi.

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-05-2019
Nieuwe telg op android tablet gebied

de E11

E11, 7 inch Google Android 2.2 Wi-Fi with Camera Tablet PC
by admin on Wednesday, October 13th, 2010 | No Comments
WP Greet Box icon
X
Hello there! If you are new here, you might want to subscribe to the RSS feed for updates on this topic.
Powered by WP Greet Box WordPress Plugin

E11 7 inch Google Android 2.2 Wi-Fi with Camera Tablet PC

Main Feature:

CPU: Telechips Tcc8902 High Performance ARM 11 Frenquecy: Dual Core 800MHz OS: Google Android 2.2 Memory: DDR2 256 MB Storage: Built-in flash memory 1~32GB Resolution: WVGA 800*480 Blutooth function: External bluetooth WIFI: Wireless LAN 802.11b/g Specification: CPU: Telechips Tcc8902 High Performance ARM 11 Frenquecy: Dual Core 800MHz OS: Google Android 2.2 Memory: DDR2 256 MB Storage: Built-in flash memory 1~32GB Resolution: WVGA 800*480 Support External TF card, Max capacity of 32GB LCD: 7 inch TFT ( 800×480) touch screen Audio: Speaker*2 + headphone + stereo Mic Storage device: Micro SD (T-Flash) Blutooth function: External bluetooth WIFI: Wireless LAN 802.11b/g Camera: 0.3 mega pixel USB Port: USB1.1 high speed interface and USB2.0 OTG Temperature: 5 ~ 35 centigrades degree; Humidity: 20% ~ 80% Switch Control: Power On/Off Button Power Adapter: Power adaptor: Input 100-240V Output: 12V 2.5A Lithium Battery: 2-cell Lithium polymer 3000mAh /7.4V Stand-by time: 7 hours Include GPS Function: No 3G module: On Mini PCI-E Interface, SIM Card Connector: No Language: Chinese, English, Spanish, Portuguese, Bulgarian, Czech, Danish, German, French, Hindi, Italian, Korean, Russian, Turish, Japanese. Picture formate: JPG,GIF,BMP,PNG Music formate: WMA, MP3, WAV, OOG, AAC, EAAC Other function: Calculator, Calendar, Alarm, Email, eoeMarket, Maps, Recorder, YouTube… Weight: 1.5kg Size: 19*11.8*1.5 mm Note: This is not an Apple Ipad.Package: 1 x E11 Tablet PC 1 x Adaptor 1 x User Manual

http://www.buychinaelectr...era-Tablet-PC--_1200.html

iets met lenzen

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03 07:47
Morpheus_at_work schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:57:

de E11
Ik vind 'm persoonlijk een beetje aan de zware kant: 1.5 kilo. Ze vinden dat ie op een iPad lijkt. Daarom hebben ze een waarschuwing op de site gezet: "This is not an Apple iPad" ;-)

Vermoed dat het hier om een aPad variant gaat. De aPad weegt wel een stuk minder: +/- 330 gram.

Edit: ik bedoel dat ie qua behuizing op de aPad lijkt. Niet de specs

[Voor 8% gewijzigd door pvtonger op 13-10-2010 16:17]

• JaMaaT

de E11

WP Greet Box icon
X
Hello there! If you are new here, you might want to subscribe to the RSS feed for updates on this topic.

Main Feature:

CPU: Telechips Tcc8902 High Performance ARM 11 Frenquecy: Dual Core 800MHz OS: Google Android 2.2 Memory: DDR2 256 MB Storage: Built-in flash memory 1~32GB Resolution: WVGA 800*480 Blutooth function: External bluetooth WIFI: Wireless LAN 802.11b/g Specification: CPU: Telechips Tcc8902 High Performance ARM 11 Frenquecy: Dual Core 800MHz OS: Google Android 2.2 Memory: DDR2 256 MB Storage: Built-in flash memory 1~32GB Resolution: WVGA 800*480 Support External TF card, Max capacity of 32GB LCD: 7 inch TFT ( 800×480) touch screen Audio: Speaker*2 + headphone + stereo Mic Storage device: Micro SD (T-Flash) Blutooth function: External bluetooth WIFI: Wireless LAN 802.11b/g Camera: 0.3 mega pixel USB Port: USB1.1 high speed interface and USB2.0 OTG Temperature: 5 ~ 35 centigrades degree; Humidity: 20% ~ 80% Switch Control: Power On/Off Button Power Adapter: Power adaptor: Input 100-240V Output: 12V 2.5A Lithium Battery: 2-cell Lithium polymer 3000mAh /7.4V Stand-by time: 7 hours Include GPS Function: No 3G module: On Mini PCI-E Interface, SIM Card Connector: No Language: Chinese, English, Spanish, Portuguese, Bulgarian, Czech, Danish, German, French, Hindi, Italian, Korean, Russian, Turish, Japanese. Picture formate: JPG,GIF,BMP,PNG Music formate: WMA, MP3, WAV, OOG, AAC, EAAC Other function: Calculator, Calendar, Alarm, Email, eoeMarket, Maps, Recorder, YouTube… Weight: 1.5kg Size: 19*11.8*1.5 mm Note: This is not an Apple Ipad.Package: 1 x E11 Tablet PC 1 x Adaptor 1 x User Manual

Mooi! Goede prijs ook! Inclusief HDMI connector, alleen geen GPS en volgens mij geen geintregeerde bluetooth...

• pvtonger
De specs van de ICD Vega zijn aangepast (o.a. 10" ipv 15"). Ligt vanaf volgende week in de winkel in de UK voor (omgerekend) 283 euro.

Bron

Anoniem: 347066

pvtonger schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:07:
De specs van de ICD Vega zijn aangepast (o.a. 10" ipv 15"). Ligt vanaf volgende week in de winkel in de UK voor (omgerekend) 283 euro.

Bron
heb ik ook gezien begin nu te twijfelen tussen de notion ink en de vega ik dacht dat ie nooit uitzou komen 8)7
ik wacht wel de reviews af ;) want 280 euro voor een tien inch capatief 1080p afspelende 2.2 android tablet is best wel goedkoop :>

edit: trouwens ze hebben hun drie aangekondigde apparaten wel gecombineerd , de grootte van de gemini de naam van de vega en de prijs van die 7 inch variant waarvan ik de naam ben vergeten :9

edit:ook nog een sim card slot en een led scherm! mijn keuze is gemaakt! zodra hij verkrijgbaar is koop ik em!

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 347066 op 13-10-2010 18:01]

• a.b.c
Die Vega lijkt inderdaad goede concurrentie voor de plannen Archos.
Wel ietwat vreemd dat men kennelijk de Vega naam op een andere tablet heeft geplakt.
En weer een tablet die binnenkort uit zou moeten komen zonder noemenswaardige relevante videos en reviews.

Zeker wel iets om in de gaten te houden.

Is Dixons UK dezelfde organisatie als Dixons NL?
Edit antw: nee dus. Andere organisatie, ander moederbedrijf.

[Voor 7% gewijzigd door a.b.c op 13-10-2010 21:02. Reden: antw]

• Payton
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-03 10:03
Die E11 is wel bruut zwaar zeg, de iPad-variant waarmee ik heb zitten spelen weegt 680 gram, en dat vond ik eigenlijk al iets te zwaar om lekker in de hand te kunnen houden. 1.5 kilo is bijna twee keer zoveel, lijkt me echt niet prettig. Juist omdat het idee van zo'n ding me een beetje lijkt dat je hem in de hand houdt, en niet op tafel zet.

• MartijnAbel

de E11

WP Greet Box icon
X

Main Feature:

denk niet dat die echt zoden aan de dijk gaat zetten, android 2.2 op een ARM 11 cpu van 800Mhz(samsung Jet idee zeg maar)
een Cortex A8 heeft er soms al moeite mee :P

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-03 22:02

DefLite

Why so serious?

Op zich prima.....alleen kost 2x het bedrag dat ik wil uitgeven :(

• JaMaaT
Heb gister de MIDnite overgekocht van een medetweaker...

V&A aangeboden: 7" tablet met android 2.2, GPS, Wifi & bluetooth

Hopelijk krijg ik 'm voor het weekend. Wordt mijn eerste Android / Tablet achtige apparaat. Ga er dus eerst ff lekker mee spelen, dan zal ik m'n bevinden wel posten.

Zal ook een paar foto's plaatsen.

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
a.b.c schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:02:
Ja, zoals ik via edit net toevoegde, ik lees dan bij de specificaties van diverse tablets iets over wifi 4 of 5 uur ofzo. Als dat de maximum tijd is waarmee ik met zo'n tablet dan met google talk en skype online kan zijn, is dat een beetje beperkt. Hoe gaat zoiets met android? Mijn GSM (nokia-tje) gaat gewoon op standbij en piept wel als er iets is. Dat kan die vrij lang volhouden, maar ok, niet met wifi.
Die 4 tot 5 uur is vaak surfen. Je messengers online laten staan zonder beeld zal waarschijnljk wel wat langer kunnen. Met een beetje mazzel kan de CPU dan ook in een lagere versnelling.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-03 13:33

Dima_2005

T.net-verslaafde

nieuws: 'Britse keten lanceert tablet met Tegra 2-chip'

Mooi mooi mooi... Vraag me af, zou er verder op gegaan worden door eventueel xda? Lijkt me een zeer goed alternatief voor de Archos.
(ben vooral geintresseerd in volledige Android Market) Er is wel een 3g-verbinding, dus zeker al een plus.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 15:47
Dima_2005 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 17:44:
nieuws: 'Britse keten lanceert tablet met Tegra 2-chip'

Mooi mooi mooi... Vraag me af, zou er verder op gegaan worden door eventueel xda? Lijkt me een zeer goed alternatief voor de Archos.
(ben vooral geintresseerd in volledige Android Market) Er is wel een 3g-verbinding, dus zeker al een plus.
Maar verder is er nog niets bekend over dit tablet.
Ik heb me deze week rot gegoogled, maar ik kwam alleen maar de specs en de aankondiging tegen.

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 10:53
Ik denk dat de folio de markt gaat openbreken :D

• Anoniem: 256386
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
jbbrans schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 18:47:
[...]

Maar verder is er nog niets bekend over dit tablet.
Ik heb me deze week rot gegoogled, maar ik kwam alleen maar de specs en de aankondiging tegen.
Beter googlen ;)
http://androidcommunity.c...-hands-on-video-20101013/

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 14-10-2010 20:59]

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-03 10:53
Ben ik de enige die toch 99% de Archos 101 laat varen voor de Advent Vega? Definitieve release date van 1 november in de UK. De Tegra 2 is toch een stuk krachtiger dan de A8 die in de 101 zit.

• Niet online
Sefyu schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:45:
Ben ik de enige die toch 99% de Archos 101 laat varen voor de Advent Vega? Definitieve release date van 1 november in de UK. De Tegra 2 is toch een stuk krachtiger dan de A8 die in de 101 zit.
Eerlijk toegegeven de advent ziet er goed uit maar
1. kan je ook gewoon op de android market? (zoals wel op de Archos?).
2. Heb je de tegra2 wel nodig? als je nog steeds de high end toestellen met 1 ghz ziet.
3. Voor surfen en simpele doeleinden is de archos 101 volgens mij soepel en goed te doen.
4. Lichter dan de advent.

Als de prijs van de avent 299 euro zou zijn is de keuze niet moeilijk bij 399 is het al moeilijker.

Anoniem: 347066

Sefyu schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:45:
ik ben het met je eens hoor, maar ik wacht de reviews af want 290 euro voor zo'n tablet is wel goedkoop + ik zit nog steeds te twijfelen tussen de notion ink adam en de vega aangezien notion ink waarschijnlijk android flink heeft getuned om fijn te draaien op de tablet van hun maar het kan net zo goed gewoon bloatware |:( zijn maar ik vergelijk ze wel als van beiden er wat reviews beschikbaar zijn O-)

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-03 10:53
Anoniem: 256386 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:59:
[...]

Eerlijk toegegeven de advent ziet er goed uit maar
1. kan je ook gewoon op de android market? (zoals wel op de Archos?).
2. Heb je de tegra2 wel nodig? als je nog steeds de high end toestellen met 1 ghz ziet.
3. Voor surfen en simpele doeleinden is de archos 101 volgens mij soepel en goed te doen.
4. Lichter dan de advent.

Als de prijs van de avent 299 euro zou zijn is de keuze niet moeilijk bij 399 is het al moeilijker.
1. De 3G versie van de Vega komt volgend jaar pas uit, dat betekent dat op de versie die over 2 weken uitkomt geen officiële market support heeft. Dat is voor mij echter niet echt een issue, er komt ten eerste ongetwijfeld een leuke hack opduiken op XDA, en ten tweede kan ik gewoon apps downloaden met m'n telefoon en die vervolgens op de Vega zetten om te installeren.
2. MOAR CPU POWER Je bent een Tweaker of je bent het niet :+
3. Klopt, maar niet per se beter of slechter dan de Vega (ik schat de Vega zelfs hoger in om de snellere CPU)
4. Voor mij een klein issue, maar begrijpelijk dat het voor andere een groter probleem vormt.

De Vega is trouwens goedkoper dan de 101 (285 vs. 299 euro).

[Voor 8% gewijzigd door Sefyu op 14-10-2010 22:22]

• a.b.c
Mja, specs van die vega zien er zeker goed uit, maar verder krijg ik een wat vaag gevoel als ik de informatie en filmpjes zo zie.

Voor het gevoel lijkt de vaporware van archos (2.2 is immers nog nooit gespot, en ongeveer 1 maand sinds laatste demo uberhaupt, totaal stilzwijgen van archos zelf) een betere deal. Hoofdzakelijk omdat ze het android-tablet kunstje al een keer hebben gedaan (met de Archos 5, 7, 8 dus) en ze een wat actievere community lijken te hebben (archosfans.com)

En die 10 euro verschil is ongedaan gemaakt als ie opgestuurd moet worden, terwijl bij de dixons hier je de tablets van archos kan afhalen - de 7 staat al op de site. En dixons uk != dixons nl

Iemand enig idee hoe het met het geheugen van die vega zit? De klacht over de archos machines is dat men weinig ruimte verwacht voor extra apps...

[Voor 25% gewijzigd door a.b.c op 14-10-2010 22:58. Reden: een smiley ongedaan maken, kleine toevoeging]

• Bartske

Bartske

Valar Morghulis

Sefyu schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:21:
[...]

1. De 3G versie van de Vega komt volgend jaar pas uit, dat betekent dat op de versie die over 2 weken uitkomt geen officiële market support heeft. Dat is voor mij echter niet echt een issue, er komt ten eerste ongetwijfeld een leuke hack opduiken op XDA, en ten tweede kan ik gewoon apps downloaden met m'n telefoon en die vervolgens op de Vega zetten om te installeren.
3. Klopt, maar niet per se beter of slechter dan de Vega (ik schat de Vega zelfs hoger in om de snellere CPU)
4. Voor mij een klein issue, maar begrijpelijk dat het voor andere een groter probleem vormt.

De Vega is trouwens goedkoper dan de 101 (285 vs. 299 euro).
Het grotere nadeel is vooral bij mij het ingebouwde flashgeheugen, dat is praktisch niks. Ik wil er namelijk wel wat series op kunnen zetten en heb geen zin om sd kaartjes mee te nemen. Die 101 heeft lekker 8 gig ingebouwd, en dan kan je er een een kaartje van 8 of 16 gig instoppen. Bij die andere zit er dan al standaard een kaartje van 4 gig bij maar dat is voor mijn idee niet heel erg bruikbaar.
Aan de andere kant valt dat nadeel ook wel weer mee, ik denk dat ik de reviews even afwacht maar ik heb op dit moment een beter gevoel bij de 101 (maar die heeft ook weer zn mindere kanten natuurlijk, geen enkel tablet is perfect :P).

• Niet online
Sefyu schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:21:
[...]

De tegra 2 kan geen hoge bitrates aan. Tot aan 14 mbs. Een full hd mkv gaat daar makkelijk overheen.
conclusie dat je beter een 720p film kan afspelen via hdmi naar bijv tv.
De tegra chip blijft voor mij raar. Was al in begin 2008 voorgesteld en tot nu toe nog steeds geen echte product gezien. Indien het werkelijk zo goed was waarom hebben de grote merken het niet omarmd. Boxee en nintendo vonden de tegra 2 chip niet goed genoeg presteren.

@Bartske: je heb ook een archos 101 16 gig

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 14-10-2010 23:46]

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-03 13:50
hmmm, de ICD Vega is dus nu de Advent Vega?

dan hoop ik dat ze ook de Advent Ultra uitbrengen, dat is de 7" variant :)

10" wordt me wat te groot en te zwaar en ik neem aan dat 7" ook goedkoper is

never mind, ICD is blijkbaar niet hetzelfde als Advent

[Voor 13% gewijzigd door JarlSX op 15-10-2010 10:32]

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

• pvtonger
Meer nieuws over de Toshiba Folio 100. Leuke prijs (399,- euro) voor een 10" Android tablet.

• Ezequiel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06-2015
Ik vind 399 erg prijzig voor een Tablet die qua functionaliteiten bijna gelijk is aan de Archos 101. Voor dat extra geld wat je neertelt, verwacht je dan toch wel wat extra's. Alleen die processor vind ik niet het geld waard. Bovendien stoor ik me enorm aan die gigantische rand om de tablets heen terwijl de Archos 101 een stuk mooier afgewerkt is, het oog wil ook wat.

• Imak
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-03 14:09

Imak

Opt-out?

JarlSX schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 01:03:
hmmm, de ICD Vega is dus nu de Advent Vega?

dan hoop ik dat ze ook de Advent Ultra uitbrengen, dat is de 7" variant :)

10" wordt me wat te groot en te zwaar en ik neem aan dat 7" ook goedkoper is

never mind, ICD is blijkbaar niet hetzelfde als Advent
Wel apart dat de site van ICD Onder construction is. Zou het wel goed gaan daar?

Site

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 19:42
Mijn Nationite Midnite ( Wits ) A81E is binnen vanuit HK zonder extra invoerkosten ofzo *O*

Dus ik was voor € 174,-- klaar.

Ding heeft GPS & Wifi & BT / mini-USB / micro-SD card slot

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-03 17:42
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:20:
Mijn Nationite Midnite ( Wits ) A81E is binnen vanuit HK zonder extra invoerkosten ofzo *O*

[afbeelding]

Ding heeft GPS / Wifi / BT / mini-USB / mini-SD slot
Hoe bevalt de tablet? Hoe lang gaat de accu mee ? En werkt HD op youtube?

Hebben jullie deze al gezien?
h**p://www.engadget.com/2010/10/12/zte-announces-7-inch-zte-light-android-tablet/

[Voor 10% gewijzigd door StormRider op 15-10-2010 14:28]

• WiLLoW_TieN
StormRider schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:28:
[...]

Hoe bevalt de tablet? Hoe lang gaat de accu mee ? En werkt HD op youtube?

Hebben jullie deze al gezien?
h**p://www.engadget.com/2010/10/12/zte-announces-7-inch-zte-light-android-tablet/
Ik heb hem nu net 5 minuten....Iets uitgebreider review volgt later ;)

WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:20:

[afbeelding]

Ding heeft GPS & Wifi & BT / mini-USB / micro-SD card slot
Heel mooi apparaatje inderdaad! Ben benieuwd naar een review van je, aangezien wij er vrij enthousiast over waren/zijn.

• WiLLoW_TieN
Anoniem: 378999 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:53:
[...]

Heel mooi apparaatje inderdaad! Ben benieuwd naar een review van je, aangezien wij er vrij enthousiast over waren/zijn.
Kijk eens in het eerste Android tablet topic. Juist door reviews van anderen ( ook online ) heb ik besloten juist deze te kopen. En via Google/Youtube zijn ook goede reviews te vinden

• MartijnAbel
ik ben benieuwd, want er zijn wel wat kleine probleempjes met de firmware van de Nationite...
de tijd zal het leren, kzal er in iedergeval nog een Rocktab bij kopen, aangezien de qua firmware wel perfect is :D

• pvtonger
Hier staat een review van de Archos 70. De reviewer geeft aan dat er momenteel nog aan de firmware wordt getweaked. Maar mijn eerste indruk is zeker positief. Er volgen nog meer reviews van deze Fransman.

• Niet online
pvtonger schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 08:25:
Hier staat een review van de Archos 70. De reviewer geeft aan dat er momenteel nog aan de firmware wordt getweaked. Maar mijn eerste indruk is zeker positief. Er volgen nog meer reviews van deze Fransman.
Ziet er goed uit. Hij heeft een versie met android 2.1 dus froyo zou nog soepeler moeten werken.
Alleen jammer dat de archos 101 niet zoals de archos 70 frontspeakers heeft.

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:23
Ik ben enige weken ook al aan het zoeken voor een tablet. Heb ook dit topic wat bijgehouden en zelf wat gezocht.
Ik wil hem het meeste gebruiken voor google maps / navigatie. (meer als car pc)
De overige dingen zoals mail, internet, games, films, muziek is allemaal een leuke extra wat ik er wel erbij wil hebben.. Omdat ik veel overzicht op maps wil hebben wil ik minimaal een 10incher.. Accu duur is ook wel belangrijk voor mij.
Hij moet zoiezo een 1Ghz processor hebben, minimaal 256MB geheugen.(liefst wat aan interne opslag)

Standaard moet er GPS erop zitten en 3G verbinding.. Nou is dat laatste wat moeilijker.. Ik heb overigens geen zin om met een USB 3G adapter moeten rommelen, aangezien steeds die stick in de weg zit.

Als ik dus standaard GPS erop wil hebben en 3G welke tablet kan ik dan het beste in de gaten houden?

[Voor 3% gewijzigd door Robin4 op 16-10-2010 22:49]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• MartijnAbel
de Vega naar mijn weten, de Toshiba tablets met Tegra 2 chip.
naar mijn weten krijgen de Archos tablets geen 3G ondersteuning ;)

• jbbrans
MartijnAbel schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:00:
de Vega naar mijn weten, de Toshiba tablets met Tegra 2 chip.
naar mijn weten krijgen de Archos tablets geen 3G ondersteuning ;)
De Vega krijgt pas 3G in een latere serie (ergens begin volgend jaar), de eerste serie heeft wel een slot, maar die schijnt niet aangesloten te zijn. Heeft volgens mij ook geen GPS.
De Archos heeft geen 3G en die binnenkort uit te komen modellen (43, 70 & 101) hebben ook geen GPS.

[Voor 3% gewijzigd door jbbrans op 16-10-2010 23:48]

• WiLLoW_TieN
De 2de batch van de Wits A81E kan niet zomaar straffeloos worden geflashed met b.v de adeptus ROM's
Er schijnt een issue te zijn met het scherm. Als je zomaar een "oude" ROM flashed dan wordt maar de helft van het scherm aangestuurd. Ik heb dit zelf aan den lijve ondervonden :(
Heb hem hierna met de 0831_2.2_BT_USB ROM aangeboden op MP4Nation & Slatedroid weer tot leven gebracht *O* .

WEES GEWAARSCHUWD mede Wits A81E eigenaren ( 2de batch ! ) dus verstuurd na 4-10-'10

Er is een heleboel info te vinden op http://mp4nation.net

http://www.slatedroid.com

( Foto geleend van MP4nation.net )

[Voor 49% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 17-10-2010 08:46]

• MartijnAbel
had het je kunnen vertellen willow tien ;)
daarom denk ik er ook over om eerst een Rocktab erbij te kopen, totdat de firmware problemen met de Midnite verholpen zijn :D

• WiLLoW_TieN
MartijnAbel schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:53:
had het je kunnen vertellen willow tien ;)
daarom denk ik er ook over om eerst een Rocktab erbij te kopen, totdat de firmware problemen met de Midnite verholpen zijn :D
Ik kwam je post tegen op dat grote Android forum gisteravond laat.
Als je zoiets weet dan had je het ook wel even kunnen posten hier :X
Het probleem bij mij is nu verholpen.
Ik heb ook nog een Rocktab 2GB in bestelling staan sinds 17-9

[Voor 16% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 17-10-2010 13:21]

• MartijnAbel
excuse hoor ;) ging er vanuit dat als mensen electronica kopen dat ze enige research doen en het fora daar in de gaten houden :P

anyway, Rocktab zijn naar mijn weten geen problemen mee, dus dat scheelt weer! :D

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Android tablet van Malata (ook bekend onder andere namen, Interpad, Zpad etc.) is in de verkoop gegaan in China. De huidige specs zijn als volgt:

Processor: Nvidia Tegra 2 dual-core ARM Cortex A9 at 1ghz
Screen: 10.1" 16:9 1024×600 Capacitive touch-screen
Storage: 16GB iNand
RAM: 1GB DDR2
Inputs/outputs: Mini USB, Mini HDMI output, Headphones, MicroSD
Connectivity: WiFi b/g, Bluetooth (optional)
Other: G-sensor, built-in stereo speakers
Battery: 3500mAh lithium polymer
Size: 253 x 164 x 12.5mm
Weight: 660gr

Te verkrijgen in verschillende configuraties:

+ WCDMA
+ GPS
+ GPS+WCDMA

Foto's en link naar site van fabriekant: http://www.malata.com/en/...il.aspx?classid=661&id=92

Prijs is 3000RMB voor de standaard versie, wat vrij aan de hoge kant is, maar heeft wel alles wat je zou willen op dit moment van een Android tablet.

• Bartske

Bartske

Valar Morghulis

kiddyl schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:42:
Android tablet van Malata (ook bekend onder andere namen) is in de verkoop gegaan in China. De huidige specs zijn als volgt:

Processor: Nvidia Tegra 2 dual-core ARM Cortex A9 at 1ghz
Screen: 10.1" 16:9 1024×600 Capacitive touch-screen
Storage: 16GB iNand
RAM: 1GB DDR2
Inputs/outputs: Mini USB, Mini HDMI output, Headphones, MicroSD
Connectivity: WiFi b/g, Bluetooth (optional)
Other: G-sensor, built-in stereo speakers
Battery: 3500mAh lithium polymer
Size: 253 x 164 x 12.5mm
Weight: 660gr

Te verkrijgen in verschillende configuraties:

+ WCDMA
+ GPS
+ GPS+WCDMA

Foto's en link naar site van fabrikant: http://www.malata.com/en/...il.aspx?classid=661&id=92

Prijs is 3000RMB voor de standaard versie, wat vrij aan de hoge kant is, maar heeft wel alles wat je zou willen op dit moment van een Android tablet.
3000 Chinese yuan = 323.57327 Euros

Zeker mooi dingetje hoor, alleen toch iets te veel geld voor een china product (ookal liegen de specs er niet om).

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dit is dus dezelfde als de Interpad die voor 399 euro is gepland. Het is wat aan de hoge kant, maar ik denk dat door concurrentie de prijzen snel omlaag gaan.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-03 22:54
Die Nationite Midnite ziet er wel leuk uit, maar kan iemand me zeggen hoe (goed) het scherm werkt? Ben meer een voorstander van een capacitief scherm, maar ik weet niet juist wat er in de toekomst uitkomt en of het dus zin heeft om nog te wachten.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Svardskampe
jbbrans schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:47:
[...]

De Vega krijgt pas 3G in een latere serie (ergens begin volgend jaar), de eerste serie heeft wel een slot, maar die schijnt niet aangesloten te zijn. Heeft volgens mij ook geen GPS.
De Archos heeft geen 3G en die binnenkort uit te komen modellen (43, 70 & 101) hebben ook geen GPS.
Maar wilt dat dus zeggen dat de eerste batch geen Android market heeft?

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:23
WiLLoW_TieN schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:09:
[...]

Ik kwam je post tegen op dat grote Android forum gisteravond laat.
Als je zoiets weet dan had je het ook wel even kunnen posten hier :X
Het probleem bij mij is nu verholpen.
Ik heb ook nog een Rocktab 2GB in bestelling staan sinds 17-9
Denk dat ik ook maar voor zo`n rockmid ga. Had liever een 10incher gehad. Maar helaas hebben die nog geen gps en 3g onboard. Die rockchip ook niet. Maar voor 100 euro rond een leuke tablet als dit kan ik niet echt laten liggen, zeker als die echt beter is dan zo`n china exemplaar. Is wel een mooi beginners ding. Alleen jammer dat er maar 128MB geheugen erop zit, aangezien de meeste toch wel 256MB geheugen hebben. Voordeel is wel dat ie sneller reageerd dan zo`n chinatab voor die 600mhz processor..
Maar het voordeel is wel dat je kan kiezen voor een 2GB, 8G of 12GB unit. :*)
Om er mee te expermenteren is het een leuk ding.

EDIT:

Betreft de malata ben ik het idd eens dat hij nogal erg duur is voor een china standaard config..
Kan beter de rockmid nemen en verlopig gewoon wachten, komen vanzelf wel ooit weer betere uit.
Voor momenteel 100 euro een leuk beginners ding scoren is gewoon nice.

[Voor 11% gewijzigd door Robin4 op 18-10-2010 02:43]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• jbbrans
Sedative schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 01:53:
[...]

Maar wilt dat dus zeggen dat de eerste batch geen Android market heeft?
Ja, dat klopt. Zie ook http://www.electricpig.co...dget-tablet-video-primer/ (Ook meteen video van de vega).
De 3G versie moet wel android market kunnen krijgen, maar ja die komt pas begin volgend jaar.

• MartijnAbel
Robin4 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 02:21:
[...]

Denk dat ik ook maar voor zo`n rockmid ga. Had liever een 10incher gehad. Maar helaas hebben die nog geen gps en 3g onboard. Die rockchip ook niet. Maar voor 100 euro rond een leuke tablet als dit kan ik niet echt laten liggen, zeker als die echt beter is dan zo`n china exemplaar. Is wel een mooi beginners ding. Alleen jammer dat er maar 128MB geheugen erop zit, aangezien de meeste toch wel 256MB geheugen hebben. Voordeel is wel dat ie sneller reageerd dan zo`n chinatab voor die 600mhz processor..
Maar het voordeel is wel dat je kan kiezen voor een 2GB, 8G of 12GB unit. :*)
Om er mee te expermenteren is het een leuk ding.

EDIT:

Betreft de malata ben ik het idd eens dat hij nogal erg duur is voor een china standaard config..
Kan beter de rockmid nemen en verlopig gewoon wachten, komen vanzelf wel ooit weer betere uit.
Voor momenteel 100 euro een leuk beginners ding scoren is gewoon nice.
klopt, is naar mijn weten een topding :D
zal van de week ook even 1 ding bestellen en die gebruiken tot er goede firmware uit is voor de midnite :D

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-03 05:12
Zou de Advent Vega vandaag niet in de britse Dixons moeten liggen? (PCWorld / Currys). Op de site is die niet te vinden. Mis ik iets?

• guapper
JJerome schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:21:
Zou de Advent Vega vandaag niet in de britse Dixons moeten liggen? (PCWorld / Currys). Op de site is die niet te vinden. Mis ik iets?
De britse Dixons is iets anders dan de NL Dixons. Was je daar aan het zoeken?

• JJerome
Nee, ik heb de sites van PCWorld en Currys doorgekeken. Niks te bekennen helaas.

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-03 18:10
Waarschijnlijk is het misinformatie die ontstaan is bij engadget en door andere sites is overgenomen.
Sites die het niet hebben overgenomen, reppen over 1 november.

• JJerome
Ik heb zelf inmiddels de Archos 101 al op pre-order maar de Advent Vega trekt mij toch ook erg. Het voordeel wat Archos heeft is het feit dat ze ervaring hebben. Wie weet komt de Vega er ook nog bij, 2 voor de prijs van 1 iPad zullen we maar zeggen.

• Niet online
JJerome schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:21:
"Both Advent tablets will be arriving in UK stores from November 1st 2010"
Nog 2 weken wachten dus

Advent is een eigen merk van de dixons group. Ik vermoed van chinese makelaardij?.
Lijkt mij ook niet waarschijnlijk dat het naar nederland komt aangezien de dixons in nederland geen relatie heeft met de dixons UK.

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 18-10-2010 18:55]

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
JJerome schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:08:
Ik heb zelf inmiddels de Archos 101 al op pre-order maar de Advent Vega trekt mij toch ook erg. Het voordeel wat Archos heeft is het feit dat ze ervaring hebben. Wie weet komt de Vega er ook nog bij, 2 voor de prijs van 1 iPad zullen we maar zeggen.
ik wil wel jou Archos overnemen voor een prikje :-)

• a.b.c
Kennelijk is 1 november het grote android-tablet moment...

• heinj
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:54
Weet iemand nog redelijke 7 inch tablets met RCA/composiet uitgang en wifi? Ik ben aan het rondzoeken voor een 7 inch tablet voor rond de 150 dollar (liefst met android 2.1) maar aangezien de tv's hier alleen rca hebben is dat wel een vereiste. Ik ben voor die prijs iig niet vies van wat getweak, maar het ding moet wel enigzins bruikbaar zijn :)

Tot nu toe heb ik deze gevonden;

SmartQ v7 - heel toffe accu en bluetooth, maar lijkt erg onstabiel/traag te zijn. Of is dit verbeterd dmv updates?
HSG X5A - de ene site zegt dat er RCA in zit, de andere weer van niet.. wat is waar?
HaiPad M701R - erg leuk ding met afstandsbediening, maar ook hier zegt de ene site wel en de andere weer geen RCA.
De Archos 5 vind ik ook best tof, alleen moet je daar weer een dock bij kopen en dan wordt het weer wat te duur als speelgoedje imo.

Weet iemand nog een paar leuke tablets die ik over het hoofd heb gezien? Of iemand die ervaring heeft met een van de tablets uit het lijstje?

• Svardskampe
Is er een custom 2.2 ROM voor die rocktab? Als ik vanalles op een SD kan zetten heb ik wel oren naar die 2GB versie.

• MartijnAbel
Sedative schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 00:23:
Is er een custom 2.2 ROM voor die rocktab? Als ik vanalles op een SD kan zetten heb ik wel oren naar die 2GB versie.
de tab is officieel nog geeneens uit, dus ben bang dat dat nog even op zich laat wachten.
tevens zal eht dan waarschijnlijk geen 2.2 port worden maar eerder een 2.1 port door de lage snelheid van de Rockchip ;)

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:22
Mijn Wits A81E (Zelfde als Nationite MIDNite) van House Of Dap ligt bij het postkantoor.. Ik ben volgens mij alleen vergeten een europese aansluiting mee te bestellen.. Deze week zou er nieuwe firmware voor komen.

• JaMaaT
dangerousp schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:58:
Mijn Wits A81E (Zelfde als Nationite MIDNite) van House Of Dap ligt bij het postkantoor.. Ik ben volgens mij alleen vergeten een europese aansluiting mee te bestellen.. Deze week zou er nieuwe firmware voor komen.
Ik heb 'm nu een paar dagen, gister ff naar eigen inzicht getweaked (alleen homescreen maar).

Het is wel een gaaf apparaat hoor, gebruik 'm gewoon als internet/mail apparaatje voor alsnog. Ben eigenlijk op zoek naar een goed navigatiepakket en een auto houder.

Qua firmware heb ik eigenlijk niets te klagen, soms een beetje buggy. De dingen waar ik 'm voor gebruik veroorzaak totaal geen problemen.

Nu alleen nog een RDP app installeren... iemand suggesties?

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:22
http://www.slatedroid.com...midnite-both-screens.html

Er is nieuwe firmware voor de Wits!
Weet niet wat er gewijzigd is en of hij beter/stabieler/sneller etc is!

• JaMaaT
dangerousp schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:16:

Vraagje, als je de nieuwe firmware installeerd. Betekend dan de je apparaat weer helemaal leeg is? Als het ware een "hard reset"?

Zo niet, op welke manier is dit wel te doen? Dus helemaal terug naar fabrieksinstellingen...

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Wat ik me eigenlijk afvraag omtrent dat hele android verhaal,

Stel: ik koop eind oktober een tablet met Android 2.2, bijvoorbeeld een Archos 101. Is het dan mogelijk om Android Gingerbread erop te zetten zodra deze uitkomt? :?
Door de nieuwsberichten die over Android 3.0 uitkomen lijkt het me namelijk verstandig dat als je een tablet hebt 3.0 beter zal werken dan lagere versies en je dus beter een tablet kan kopen met deze versie van het besturingssysteem.

• JJerome
Netsrek schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:34:
Wat ik me eigenlijk afvraag omtrent dat hele android verhaal,

Stel: ik koop eind oktober een tablet met Android 2.2, bijvoorbeeld een Archos 101. Is het dan mogelijk om Android Gingerbread erop te zetten zodra deze uitkomt? :?
Door de nieuwsberichten die over Android 3.0 uitkomen lijkt het me namelijk verstandig dat als je een tablet hebt 3.0 beter zal werken dan lagere versies en je dus beter een tablet kan kopen met deze versie van het besturingssysteem.
Er zijn devices die (naar mijn weten) zijn geupgrade van 1.5 naar 1.6 naar 2.1 en vervolgens naar 2.2. Ondenkelijk lijkt het mij dus niet.

• WiLLoW_TieN
dangerousp schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:16:

Kijk das goed nieuws en voor beide type schermen ;)
Pagina: 1 2 3 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden voor de Archos 70/101 mogen hier.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee